Sinds 3 weken ben ik in het bezit van een Samsung UE55KS8000. Direct vanaf het begin had ik problemen, waarbij om de paar minuten het geluid kort wegviel of een blokvormig patroon werd getoond op een deel van het scherm. Dit probleem deed zich alleen voor op de gecodeerde zenders zoals RTL 4, RTL 5, Net 5, Veronica, Eurosport, … . Nederland 1, 2 en 3 werkten zonder problemen.
Ik maak gebruik van een nieuwe Smit CI+ 1.3 module via Ziggo. Omdat het probleem zou zijn toe te schrijven aan slechte signaalkwaliteit heb ik van alles geprobeerd om het probleem op te lossen. Zoals het controleren en vervangen van de bekabeling, het uitzetten van alle mogelijke stoorbronnen, het vervangen van de CI+ module door een nieuwe Quantis module en het direct via een Hirschman kabel aansluiten van de TV op de AOB aansluiting in de meterkast. Dat alles zonder resultaat. Ook de andere HD TV’s met een CI module in huis werkten probleemloos
Ik heb daarom direct contact opgenomen met de winkel/webshop (Plasma Visie) waar ik de TV gekocht heb. Daar het verhaal uitgelegd. In eerste instantie kwam het advies om de TV te resetten, iets dat ik natuurlijk al meerdere keren gedaan had. In tweede instantie werd aangegeven dat dit soort problemen vaker voorkwam bij nieuwe TV’s, dat Samsung hier berucht om zou zijn, dat ik de situatie maar moest accepteren en beter nog gebruik kon maken van een losse Ziggo (Horizon) decoder. Na aandringen werd mij 2 weken geleden toegezegd dat de TV gewisseld zou worden voor een nieuw exemplaar. Maar ik moest er rekening mee houden dat de problemen zouden blijven. Helaas was er op dat moment geen nieuwe TV voorhanden en moest ik wachten tot er weer voorraad was. Omdat ik niets meer hoorde heb ik nog een paar keer moeten informeren naar de vervanging. Hierbij kreeg ik de laatste keer te horen dat er onvoldoende personeel was om de TV te ruilen. Ik ben daarom zelf in de auto gestapt en het scherm is in de winkel omgeruild. Wel met de kanttekening van PlasmaVisie dat deze nieuwe generatie toestellen beter niet konden worden gebruikt in combinatie met een CI+ module en de kans klein tot nihil zou zijn dat het probleem met een nieuw toestel zou worden opgelost
Bij thuiskomst heb ik het nieuwe toestel direct aangesloten en het werkt nu probleemloos in combinatie met de CI+ module. Geen uitval meer van het geluid en ook geen blokvormig beeld. Kortom ik ben nu erg blij met het toestel en ik kan het zeker aanraden
Moraal van het verhaal is om niet alles van de (web-)winkel aan te nemen en vast te houden totdat het probleem is opgelost.
[
Voor 0% gewijzigd door
XtratT op 29-09-2016 17:45
. Reden: Spelfout gecorrigeerd ]