Er is inderdaad nieuwe firmware beschikbaar voor de KS serie, 1140.7. Ik heb deze op een USB stick gezet en in de one connectbox de USB ingestoken. Als ik op het USB apparaat laat scannen wordt de update niet gevonden. Dit kan toch wel via de one connectbox ??
Klopt het dat deze firmware nog niet via de automatische update binnen te halen is? Ik heb nu nog de 1125 er op staan. Heb vorige week de Ue49ks7000 gekocht met de 20% actie bij Expert.
Ik krijg de firmware ook niet automatisch binnen. Vandaar dat ik het hen geprobeerd via de USB stick. Ook dat wil niet lukken.
Ik hem de new update zojuist geinstaleerd via USB https://www.google.nl/url...Y_abaipbvWZbRPUBgr6zr8ZoA
Thnxs! Ga het gelijk proberen. Ik nergens vinden wat deze nieuwe update voor nieuws brengt. Iemand een idee?
Ik zag nog net "details" over de update maar ik was te laat, maar normaal gesproken zijn ze niet zo spraakzaam bij Samsung...BasGrunn schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:52:
Thnxs! Ga het gelijk proberen. Ik nergens vinden wat deze nieuwe update voor nieuws brengt. Iemand een idee?
Heb jij te tv ook gereset na de update? In de uitleg staat dat ze dit aanraden, maar het lijkt me vreemd om naar de fabrieksinstellingen terug te gaan, nadat je net ge-update hebt.....
Ik heb nog nooit een reset gedaan na update...BasGrunn schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:01:
Heb jij te tv ook gereset na de update? In de uitleg staat dat ze dit aanraden, maar het lijkt me vreemd om naar de fabrieksinstellingen terug te gaan, nadat je net ge-update hebt.....
Update is gedaan. Laat ik het ook zo zonder te resetten. Wat ik me afvroeg.... Wanneer ik er straks een PS4 Pro aanhang, is HDR+ dan ook aanwezig in de game modus? Nu zijn het twee aparte speciale weergave modussen, Ik wil wel gebruik kunnen maken van de HDR+ optie terwijl ik game in de gamemodus.
HDR+ is een nep HDR.BasGrunn schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:13:
Update is gedaan. Laat ik het ook zo zonder te resetten. Wat ik me afvroeg.... Wanneer ik er straks een PS4 Pro aanhang, is HDR+ dan ook aanwezig in de game modus? Nu zijn het twee aparte speciale weergave modussen, Ik wil wel gebruik kunnen maken van de HDR+ optie terwijl ik game in de gamemodus.
Ze hebben de Samsung getest en hij accepteert ook HDR in gamemode. De responsetijd gaat dan wel omhoog met 1 ms.
Weet iemand al hoe het met evt. prijsverlagingen zit van de ks7/8000 modellen?
De UE65KS8000 is alvast 200 euro goedkoper dan de initiële standaard retail voor een NL model bij lancering.master oei schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:34:
Weet iemand al hoe het met evt. prijsverlagingen zit van de ks7/8000 modellen?
pricewatch: Samsung UE65KS8000 Zwart
Mijn bron noemde destijds rond 15-17 oktober, maar het kan zijn dat Samsung hierover alvast berichtgeving heeft uitgestuurd zodat men aanbiedingen gaat maken vóór de definitieve prijsverlaging. Wellicht is die nóg lager.
[ Voor 3% gewijzigd door fheerens op 06-10-2016 23:47 ]
In AvE we trust
Heb nu ook zo'n 2 weken mijn 55KS7000 bezit en besteld via plasmavisie.nl. Goede ervaringen mee en bovendien een mooie prijs. Aanrader dus..
Nu ook mn Xbox One verkocht en een One S gehaald dus het HDR gamen kan beginnen
Mooi man, ik zie nu de eerste kortingen ook https://www.plasmavisie.nl/samsung-ue60ks7000.html .DeLyon schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 07:47:
Heb nu ook zo'n 2 weken mijn 55KS7000 bezit en besteld via plasmavisie.nl. Goede ervaringen mee en bovendien een mooie prijs. Aanrader dus..
Bij expert zie ik de normale prijs. Begint nu toch wel te jeuken zeg.... Ik zou moeten wachten tot de ps4 pro uitkomt en dan eens kijken wat die 4k en HDR doet in de reviews. Maar ja , wat ik zeg.. Het begint te jeuken en dat kost bij mij altijd geld:P
De aangeboden Samsung TV's bij plasmavisie.nl zijn wel de Nederlandse modellen? Want dan is het een erg goede deal!
Arrived anxious, left bored
Nee Plasmavisie verkoopt buitenlandse modellen, daarom zijn ze zo goedkoop. Is overigens niks mis mee, zit gewoon volledige garantie op.Puck schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:10:
De aangeboden Samsung TV's bij plasmavisie.nl zijn wel de Nederlandse modellen? Want dan is het een erg goede deal!
Ik wacht het nog even af in dat gevalfheerens schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:50:
[...]
De UE65KS8000 is alvast 200 euro goedkoper dan de initiële standaard retail voor een NL model bij lancering.
Mijn bron noemde destijds rond 15-17 oktober, maar het kan zijn dat Samsung hierover alvast berichtgeving heeft uitgestuurd zodat men aanbiedingen gaat maken vóór de definitieve prijsverlaging. Wellicht is die nóg lager.
[ Voor 3% gewijzigd door robertsc op 08-10-2016 16:17 ]
Zijn er ook KS7000 gebruikers die de tv hebben opgehangen? Ik heb zo een draadje van Samsung zelf, deze : http://www.samsung.com/nl...XC?subsubtype=wall-mounts
Ik zou deze heel graag willen (her)gebruiken op de KS7000…
Ik heb wel wat plaatjes bekeken op internet maar zie enkel een heel kale achterkant van genoemd toestel…
Ik zou deze heel graag willen (her)gebruiken op de KS7000…
Ik heb wel wat plaatjes bekeken op internet maar zie enkel een heel kale achterkant van genoemd toestel…
[ Voor 18% gewijzigd door Oban606 op 08-10-2016 16:49 ]
Mijn KS7000 hangt ook. Ik heb een wandmeubel gemaakt waarop ik deze heb opgehangen en de kabels heb weggewerkt. Ik heb hiervoor een Cavus wandbeugel gebruikt. Door de kromming van de TV achter, heb je wel spacers nodig om de TV recht te kunnen hangen en hij niet naar achteren kantelt.....
Mijn KS7000 hangt ook, aan een Vogels thin 205
Inderdaad heb ik wel de ruimte op moeten vullen met ringen/bussen, omdat de achterkant niet recht is wat bij mijn vorige tv wel zo was.
Inderdaad heb ik wel de ruimte op moeten vullen met ringen/bussen, omdat de achterkant niet recht is wat bij mijn vorige tv wel zo was.
Hij schakelt inderdaad wel over naar HDR modus in game mode - maar ik heb wel gemerkt dat het "profiel" niet meegaat in de verandering - maw de specifieke instellingen voor backlight, smart led, etc. Ik denk dat dat nog een bug is.WiXX schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:24:
[...]
HDR+ is een nep HDR.
Ze hebben de Samsung getest en hij accepteert ook HDR in gamemode. De responsetijd gaat dan wel omhoog met 1 ms.
Ik kan je bevestigen dat het buitenlandse modellen zijn bij TVReus. Qua remotes weet ik niet, maar na doorvragen en geïrriteerde antwoorden kreeg ik uiteindelijk als antwoord:robertsc schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:11:
[...]
Ik wacht het nog even af in dat geval. Ik ga de UE65KS7500 halen tenzij de hogere series nog veel in prijs gaan zakken. Bestel hem denk ik bij plasmavisie. Zag dat tvreus en bestbuyshop ook goede deals bieden. Zijn dat ook buitenlands modellen? Ik las hier elders in het forum dat je dan 1 ipv 2 remotes krijgt en dat het met de ziggo CI module misschien niet wil, maar dat maakt mij beide niet uit. Zijn er nog andere verschillen?
"Oorsprong van de Samsung tv's is altijd Slowakije. Dat is de enige fabriek van Samsung die in Europa zit. Daar komen de tv's van MM, BCC, coolblue ook allemaal vandaan."
Ik begrijp niet waarom deze shops zoveel weerstand bieden en eigenlijk liever geen openheid van zaken willen geven. Als het product even goed is als een Nederlands model, hebben ze ook niets te verbergen, zou je denken. Dit soort gedrag brengt me juist weer aan het twijfelen over de vraag of het verstandig is een buitenlands model aan te schaffen. Zeker als het toch niet helemaal goed zit met de garantie (eerder in deze thread werd dat volgens mij wel gesuggereerd, hoewel dat in latere berichten leek te worden ontkracht).
Ze bieden geen weerstand verwacht ik, maar het schrikt mensen af. De overige nederlandse winkels hanteren gewoon de adviesprijzen van Samsung NL aan en kunnen gebruik maken van de Samsung acties. En garantie heb je dan niet via Samsung NL, maar via de winkel zelf. Dan ben je het toestel waarschijnlijk even kwijt en moet je 'm mogelijk zelf brengen. Heb zelf ook een keer via Plasmavisie een F7000 besteld, werkte verder prima in nederlandse taal en met Ziggo CI+ module.master oei schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:52:
Ik begrijp niet waarom deze shops zoveel weerstand bieden en eigenlijk liever geen openheid van zaken willen geven. Als het product even goed is als een Nederlands model, hebben ze ook niets te verbergen, zou je denken. Dit soort gedrag brengt me juist weer aan het twijfelen over de vraag of het verstandig is een buitenlands model aan te schaffen. Zeker als het toch niet helemaal goed zit met de garantie (eerder in deze thread werd dat volgens mij wel gesuggereerd, hoewel dat in latere berichten leek te worden ontkracht).
Dat het gaat om een buitenlands model (mits dat verder geen nadelen met zich brengt) schrikt mij niet af, maar ontwijkende antwoorden en geen openheid van zaken willen geven, schrikt mij wel af. Maar dat ligt misschien aan mij 
Goed om te weten dat de garantie dan via de winkel wordt gegeven. Alleen in geval van faillissement van de betrokken winkel ben je dus de pineut.
Ik ben misschien erg voorzichtig, maar heb nou eenmaal eerder een tv gehad die na korte tijd gebreken vertoonde en toen door Samsung werd gerepareerd. Ik heb er absoluut geen trek in dat, als zoiets onverhoopt opnieuw zou gebeuren, er problemen ontstaan bij het inroepen van de garantie.
Goed om te weten dat de garantie dan via de winkel wordt gegeven. Alleen in geval van faillissement van de betrokken winkel ben je dus de pineut.
Ik ben misschien erg voorzichtig, maar heb nou eenmaal eerder een tv gehad die na korte tijd gebreken vertoonde en toen door Samsung werd gerepareerd. Ik heb er absoluut geen trek in dat, als zoiets onverhoopt opnieuw zou gebeuren, er problemen ontstaan bij het inroepen van de garantie.
De Nederlandse consumentengarantie van de verkoper blijft bij aankoop van een buitenlands model (LXXH) gewoon gelden. Het gaat om de fabrieksgarantie die je bij de aankoop van een buitenlands model niet krijgt, omdat de firmware in deze modellen is aangepast zodat deze correct werken in Nederland. Bij het aanpassen van de firmware, verlies je het recht op de fabrieksgarantie van Samsung, echter niet de consumentengarantie die in Nederland geldt.master oei schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:52:
Gaat het toestel dus kapot, is het altijd nog mogelijk je te wenden tot de verkoper van het artikel die verantwoordelijk is voor de consumentengarantie en waarmee de koopovereenkomst is gesloten. In eerste instantie is het dus geen probleem dat de firmware van het toestel is aangepast, totdat de verkoper failliet gaat en je aanspraak wilt maken op de garantie. Dan kun je namelijk geen aanspraak meer maken op de consumentengarantie omdat de verantwoordelijke er niet meer is en ook niet op de fabrieksgarantie daar je die al niet had.
Het komt er dus op neer dat je het risico neemt dat de winkelier niet failliet gaat en het toestel correct blijft werken.
Het is best kwalijk te nemen dat de betreffende winkeliers niet transparant zijn en vragen behoorlijk vaag beantwoorden, om de vraag heen draaien, irrelevant de vraag beantwoorden alsof ze de inspiratie uit het Amerikaanse debat van afgelopen zondag hebben gehaald en soms de vraag zelfs incorrect beantwoorden om zo niet te kennen geven dat het om Nederlandse (LXXN) of Buitenlandse (LXXH) modellen gaat.Romius schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:59:
[...]
Ze bieden geen weerstand verwacht ik, maar het schrikt mensen af. De overige nederlandse winkels hanteren gewoon de adviesprijzen van Samsung NL aan en kunnen gebruik maken van de Samsung acties. En garantie heb je dan niet via Samsung NL, maar via de winkel zelf. Dan ben je het toestel waarschijnlijk even kwijt en moet je 'm mogelijk zelf brengen. Heb zelf ook een keer via Plasmavisie een F7000 besteld, werkte verder prima in nederlandse taal en met Ziggo CI+ module.
Voor mij zou dit een reden zijn om niet in zee te gaan met dergelijke webwinkels.
Precies dit. Daarnaast werd het in 1x erg bot op de chat en verteld dat ik het dan maar aan moest schaffen bij Coolblue als ik het niet vertrouwde. Ik snap niet dat ze het gewoon toegeven als je ernaar vraagt.master oei schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:06:
Dat het gaat om een buitenlands model (mits dat verder geen nadelen met zich brengt) schrikt mij niet af, maar ontwijkende antwoorden en geen openheid van zaken willen geven, schrikt mij wel af. Maar dat ligt misschien aan mij
Ik heb de gok toch genomen, omdat ik het prijsverschil dusdanig groot vind. Ik zie nu bij mijn orderoverzicht wel het artikelnummer: UE49KS7000SXXN[...]
Het is best kwalijk te nemen dat de betreffende winkeliers niet transparant zijn en vragen behoorlijk vaag beantwoorden, om de vraag heen draaien, irrelevant de vraag beantwoorden alsof ze de inspiratie uit het Amerikaanse debat van afgelopen zondag hebben gehaald en soms de vraag zelfs incorrect beantwoorden om zo niet te kennen geven dat het om Nederlandse (LXXN) of Buitenlandse (LXXH) modellen gaat.
[ Voor 34% gewijzigd door mc-koenoe op 11-10-2016 15:03 ]
DuidelijkDimens schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:43:
[...]
De Nederlandse consumentengarantie van de verkoper blijft bij aankoop van een buitenlands model (LXXH) gewoon gelden. Het gaat om de fabrieksgarantie die je bij de aankoop van een buitenlands model niet krijgt, omdat de firmware in deze modellen is aangepast zodat deze correct werken in Nederland. Bij het aanpassen van de firmware, verlies je het recht op de fabrieksgarantie van Samsung, echter niet de consumentengarantie die in Nederland geldt.
Zit ook na de pricewatch: Samsung UE49KS7000 Zilver, Zwart te kijken toevallig. 
Ook i.c.m. Xbox One S voor HDR gaming en 4k blu-ray's/vids.
Pricewatch; https://goo.gl/8HwJ1j Dit zijn de tv's met 4k, HDR en wat andere selecies. De LG one heeft blijkbaar een paar minpunten die nogal hard raken (waaronder hele slechte upscaling).
Maar ik heb ook gelezen dat er goede upscaling op de 49ks7000 zit (voor me 400+ dvd's/blu-rays).
€ 1.149,- op dit moment in de pricetracker. Nou lees ik ook wat over buitenlands modellen? Is deze dat dan ook omdat die zo goedkoop is vergeleken met de rest?
Nou als goede Nederlander wil ik ofc zo min mogelijk uitgeven. Zal die prijs nog zakken met het einde van het jaar?
Enige wat ik nog wat meer moet inlezen op is het HDR gebeuren en ff hier in het dorp kijken bij de shop of ze dit model toevallig hebben. Maar wat info inwinnen is altijd handig voor ik langsga. Zoals ik al bij iemand eerder zei voor impulse aankopen hebben we Steam.
Ook i.c.m. Xbox One S voor HDR gaming en 4k blu-ray's/vids.
Pricewatch; https://goo.gl/8HwJ1j Dit zijn de tv's met 4k, HDR en wat andere selecies. De LG one heeft blijkbaar een paar minpunten die nogal hard raken (waaronder hele slechte upscaling).
Maar ik heb ook gelezen dat er goede upscaling op de 49ks7000 zit (voor me 400+ dvd's/blu-rays).
€ 1.149,- op dit moment in de pricetracker. Nou lees ik ook wat over buitenlands modellen? Is deze dat dan ook omdat die zo goedkoop is vergeleken met de rest?
Nou als goede Nederlander wil ik ofc zo min mogelijk uitgeven. Zal die prijs nog zakken met het einde van het jaar?
Enige wat ik nog wat meer moet inlezen op is het HDR gebeuren en ff hier in het dorp kijken bij de shop of ze dit model toevallig hebben. Maar wat info inwinnen is altijd handig voor ik langsga. Zoals ik al bij iemand eerder zei voor impulse aankopen hebben we Steam.
[ Voor 5% gewijzigd door The Chosen One op 11-10-2016 19:07 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Is er ook een topic voor dit model UE65JU7500 ? Ik heb deze tv vanaf februari 2016 (plasmavisie) en sinds afgelopen weekend flikkerd het beeld soms, het maak niet uit of ik de horizon van ziggo gebruik, of een media player film afspeelt via de andere hdmi. Het doet me vermoeden dat het scherm defect is? Ik heb via de site http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1019560 alle stappen gedaan , maar dat is het niet. Probleem blijft aanhouden, het is niet constant.....Iemand een idee
Het is geen andere firmware maar een aanpassing in de bestaande firmware. Deze firmware kun je misschien het beste zien als een soort van BIOS voor de televisie, het service menu.robertsc schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:50:
[...]
Duidelijk. Komt het dan wel goed met toekomstige (automatische)'firmware updates? Of overschrijft hij dan de "custom firmware" die zij er op hebben gezet?
In dit service menu kunnen bepaalde instellingen van het toestel aangepast worden, zoals de landcode waardoor o.a. de Nederlandse Apps en CI+ module zullen werken.
Het benaderen van dit service menu en het maken van aanpassingen wordt echter wel opgeslagen in een log wat door Samsung uitgelezen kan worden en waardoor de fabrieksgarantie van Samsung verloren gaat. Het is dus af te raden om dit service menu te benaderen, ook omdat het aanpassen van bepaalde instellingen in het service menu het toestel onherstelbaar kan brikken. Alles op eigen risico dus.
Zijn die cashbacks en aanbiedingen vanwege nieuwe opkomende modellen? Of vanwege de kerstmis?fheerens schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:50:
[...]
Die modellen worden grijs geimporteerd. Dus niet via Samsung NL. Behalve de aangepaste firmware (de NL, BE en LUX) (coax)kabel, satteliet en andere aanbieders zitten er in, zodat oa. een CI module (Ziggo ect) goed zal werken. Ook zijn er een aantal NL apps. Verder zitten er 2 afstandsbedieningen bij. En normale met veel toetsen en een flut exemplaar (magic remote).The Chosen One schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:52:
De grijze toestellen hebben alleen de magic remote. Ik heb vandaag een 49KS8000 gekocht.
Volgens de leveranciers van de grijze import werken de bekende CI modules goed. Als je een settopbox hebt speelt dat niet wegens de HDMI output.
Ik kan hierbij bevestigen dat jouw bron juist is, Samsung Cashback parade begint als het goed is deze week en geldt voor vrijwel alle Samsung producten. Bij tv's kun je denken aan gratis upgrades, je krijgt bijvoorbeeld een 55 inch tv voor de prijs van een 49 inch model enz.fheerens schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:50:
[...]
De UE65KS8000 is alvast 200 euro goedkoper dan de initiële standaard retail voor een NL model bij lancering.
Ik was dus net te vroeg met kopen en kreeg 10% korting op een UE49KS8000 bij Expert.
Ik wil graag ook de UE55KS7000 halen, wij zijn verhuisd en zitten nu ondertussen zo goed als 5 meter van de tv af. Aangezien we nu nog een 32" hebben stoor ik mij er enorm aan dat ik niet meer fijn tv kan kijken.
Ik zie dat hij bij plasmavisie het goedkoopst is (€ 1449,-): https://www.plasmavisie.n...NeSxMmP4c8CFYgy0wodwYIBdg
Is het volgens jullie verstandig nog even te wachten met de kans dat hij nog goedkoper wordt met bijv. de kerstdagen die er straks aankomen of denken jullie dat dit toch echt wel de bodemprijs is die dit jaar niet meer zal wijzigen?
Ik zie dat hij bij plasmavisie het goedkoopst is (€ 1449,-): https://www.plasmavisie.n...NeSxMmP4c8CFYgy0wodwYIBdg
Is het volgens jullie verstandig nog even te wachten met de kans dat hij nog goedkoper wordt met bijv. de kerstdagen die er straks aankomen of denken jullie dat dit toch echt wel de bodemprijs is die dit jaar niet meer zal wijzigen?
Modellen met €500 retourDe Upgrade Days zijn weer begonnen. Van 17 oktober 2016 t/m 4 december 2016 ontvang je tot €500 retour bij aankoop van een TV.
UE88KS9800LXXN
UE78KS9500LXXN
UE78KS9000LXXN
UE75KS8000LXXN
Modellen met €400 retour
UE65KS9500LXXN
UE65KS9000LXXN
UE65KS8000LXXN
Modellen met €300 retour
UE55KS9000LXXN
UE55KS8000LXXN
UE65KS7500SXXN
UE65KS7000SXXN
UE60KS7000SXXN
Model met €200 retour
UE55KS7500SXXN
UE55KS7000SXXN
https://www.samsung.com/nl/promotions/#/GCGD3ZAJZJWB2/
Zijn er meer mensen met de laatste firmware update (1140 geloof ik) dat Youtube de inlog niet meer kan onthouden?
Er is weer nieuwe firmware 1142.0
Staat dus niet op de site...
Staat dus niet op de site...
[ Voor 34% gewijzigd door MilesD. op 17-10-2016 17:53 ]
Kan je online binnen vogelen. 1152 is er al, de site loopt achter
Loop even bij Von Burg binnen, die weten het wel. Wat heb je bij hem betaald voor de TV?Drummer38 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:03:
Samsung UE55KS9000
Tjonge wat een beeld zeg. Erg scherp en vooral mooi. De kleuren spatten werkelijk van het scherm af. Zwart is dus echt zwart. Alleen nog niet zoveel apps te verkrijgen maar ik verwacht dat het aanbod hiervan wel toe zal nemen. Instellen mbv telefoon is een fluitje van een cent. Netflix app is ook wel handig tevens de connectbox wat ook zeer handig is, hierdoor gaat alleen maar de stroomkabel en 1 kabel van de connectbox in de tv. Verder opgehangen aan Vogels beugel. Past goed. Deze tv gekocht bij Radio Von Burg Rotterdam voor een zeer scherpe prijs. Vorige tv was ook een samsung. Blijf bij samsung. Nu doorsparen voor een bijpassende soundbar. Vraag me alleen af hoe die soundbar aan de tv bevestigd moet worden of aan de vogels beugel. Kan er niks over vinden.
1152...??RAAF12 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:55:
Kan je online binnen vogelen. 1152 is er al, de site loopt achter
Nou dan moet ik straks eens even heel goed kijken wat de UE49KS8000XXN zaterdag jl. binnenhaalde. Ik kon wel zweren dat het .52 was. Daar komt ik later op terug!
[ Voor 38% gewijzigd door RAAF12 op 17-10-2016 18:42 ]
Zelfs met de cashback actie zijn de tv's nog goedkoper bij tv reus en plasmavisie...
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Bij mij ook 1142. Iemand enig idee waar je kunt vinden wat de nieuwste firmware voor veranderingen met zich mee brengt?
Sommigen onder ons gaan niet alleen voor de prijs, maar willen graag de zekerheid dat garantiegevallen en de eventuele coulance regeling NA de garantietermijn beter worden afgehandeld. Dat is een keuze.InF.Inc schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:55:
Zelfs met de cashback actie zijn de tv's nog goedkoper bij tv reus en plasmavisie...
Verder zijn een enige NL apps bij de XXN uitvoering en zitten er twee afstandsbedieningen bij. Als je de kleine smart remote eenmaal in je handen hebt gehad weet je waarom.
Onzin, Ik heb genoeg aan de smart remote en mis de andere remote totaal niet.RAAF12 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:48:
[...]
Sommigen onder ons gaan niet alleen voor de prijs, maar willen graag de zekerheid dat garantiegevallen en de eventuele coulance regeling NA de garantietermijn beter worden afgehandeld. Dat is een keuze.
Verder zijn een enige NL apps bij de XXN uitvoering en zitten er twee afstandsbedieningen bij. Als je de kleine smart remote eenmaal in je handen hebt gehad weet je waarom.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Zo zeggen we dat niet', Bean77.
Kijk, mijnheer Bean77 heeft een mening. Dat mag. Het zou juist zijn als mijnheer B ean zou zeggen: Ik vind dat ik genoeg heb aan de smart remote. Kijken of mijnheer Bean hier van wat heeft opgestoken. Ik hoop dat de FAQ en de moderatie regels bekend zijn?
Kijk, mijnheer Bean77 heeft een mening. Dat mag. Het zou juist zijn als mijnheer B ean zou zeggen: Ik vind dat ik genoeg heb aan de smart remote. Kijken of mijnheer Bean hier van wat heeft opgestoken. Ik hoop dat de FAQ en de moderatie regels bekend zijn?
Wellicht omdat je hem niet hebt..Bean77 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:50:
[...]
Onzin, Ik heb genoeg aan de smart remote en mis de andere remote totaal niet.
Ook ik heb hier vragen over en bepaalt mede of ik de KS8000, of de KS7000 haal.DeLyon schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:48:
Kan iemand bevestigen dat de GAME mode werkt in combinatie met HDR op een 7000/8000 model? Ik lees tegenstrijdige berichten online waarin met name beweerd wordt dat wanneer de tv in game mode staat, er geen HDR signaal kan worden weergegeven.
Ik heb de tv (ks7000) net besteld maar dit brengt mij helaas toch wel aan het twijfelen of ik de juiste aankoop doe. Gamen in een andere mode dan de game mode zit ik absoluut niet op te wachten vanwege input lag en daarnaast wil ik hier ook in de toekomst mee kunnen gamen in HDR.
Update: ik heb contact opgenomen met Samsung support en hen de diverse bronnen toegestuurd. Zij zullen dit voorleggen aan de product specialist. Zie hieronder.
Hierbij de bronnen:
https://www.reddit.com/r/hometheater/comments/4wiqz4/hdr_in_gaming_on_samsung_ks7000/
In dit topic een discussie over of dit wel of niet mogelijk is.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-the-best-4k-screens-for-hdr-gaming
On first impressions, the Samsung KS7000 shapes up nicely: all the key UHD specs are adhered to, a VA panel delivers deep black levels, while game mode lowers input lag to just 21ms - all for a respectable £1300 for a 49-inch screen. However, the caveat here is that HDR content can only be displayed using movie mode, which results in a whopping 112ms of lag - so while the KS7000 attracts excellent reviews for its quality, and is a great buy for 4K gameplay, it falls out of contention if you're looking for UHD gameplay with HDR enabled.
Eurogamer geeft hiermee aan dat HDR content alleen in de movie mode kan worden weergegeven en niet in de GAME mode. De movie mode heeft echter een erg hoge input lag (112ms in movie mode vs 21ms in game mode) wat dit ongeschikt maakt om mee te gamen.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx65dx902b-201608144320.htm
Game Mode in HDR
With consumers getting their hands on Microsoft’s new Xbox One S console this month, a question has been raised as to which TVs will deliver the lowest input lag for playing games in HDR when they arrive in the near future. At this time of publication, Panasonic’s 2016 range of HDR-capable Viera televisions are the only ones on the market whose [Game] mode can be engaged during playback of HDR content, although other TV makers must be working furiously to provide gamer-friendly HDR presets on future models.
Volgens dit artikel van 14 augustus 2016 is de Panasonic 2016 serie de enige serie op de markt welke HDR kan weergeven in een game mode.
http://uk.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings
In de reacties:
Can you enable movie mode and game mode at the same time on this set? I've read that in order to access HDR content, you need to put the TV in movie mode. In order to play future games that feature HDR, I want to make sure I can enable HDR and game mode.
On this set, you cannot enable movie mode once it is in game mode.
Update: After testing the gamma curve in HDR and non-HDR modes we have found that in game mode the TV does detect HDR content and does change to a HDR picture mode.
Does the Samsung KS8000 do game mode and HDR content?
Yes it does. For best experience, select the 'Game' special viewing mode and set the backlight to max. Set 'Smart LED' to 'High' and 'Color Space' to 'Native'. This results in an input lag of 22.6ms
.
Dit artikel geeft aan dat dit wel mogelijk is. Maar wat is nu de waarheid? To be continued..
Dusch; is er al duidelijkheid of de KS7000 serie in Game Mode met HDR enabled een lage input lag heeft?
De KS8000 heeft dat wel bevestigd door Rtings. (een lage input lag met HDR aan (alleen fors duurder) dan de KS7000. Ik kn geen tests van de KS7000 vinden met HDR aan en input lag,
Sommigen zeggen dat de KS8000 in USA dezelfde tv is als de KS7000 hier. (Dat is volgens mij niet zo Samsung levert namelijk de KS8000 in Nederland met een andere voet dan in Amerika).
Ik kan via platte tv met inruil van een "oude" tv de KS7000 voor 1199 krijgen (en dan nog cashback van Samsung) dus uiteindelijk voor 999,-. Maar dan wil ik wel ergens bevestigd hebben dat de KS7000 lage lag heeft met HDR aan (ivm gamen op consoles).
Edit: Als ik op youtube zoek (o.a. YouTube: Samsung KS7000 Game Mode auto HDR signal Xbox one S dan lijkt het wel alsof de KS7000 ook een lage inputlag heeft met HDR. Kom ik bij mijn volgende vraag; ik heb een Marantz SR6008 receiver waar alles op aangesloten zit. De receiver stuurt de signalen door. Hij heeft echter slechts hdmi 1.4.
Stuurt die wel HDR door?
[ Voor 4% gewijzigd door OcNewB op 17-10-2016 20:20 ]
Dat is enige tijd geleden al bevestigd dat HDR werkt in de game mode. Ik heb pas geleden Deus Ex gespeeld op de PlayStation 4 wat ook HDR ondersteunt. Mijn KS7000 geeft bij het opstarten van het spel aan dat er HDR content wordt afgespeeld. De tv herkent dus HDR in de game modus. De input lag is erg laag, ook als de HDR geactiveerd is.
Klopt, maar met de smart remote kan je alles gewoon simpel doen. Als een reactie op dat het een groot nadeel zou zijn gaat die vlieger dus niet op.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Iemand al een laagste prijs ergens opgevraagd voor UE65KS7000SXXN? Vind 2900€ (2600€ inc cashback) nog behoorlijk duur eigenlijk.
PSN: bryanlost
Ja zo zit ik ook. Ik heb bij plattetv prijs opgevraagd met inruil van een Samsung 40' lcd. Ik laat je de prijs wel weten.bryanvan schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:17:
Iemand al een laagste prijs ergens opgevraagd voor UE65KS7000SXXN? Vind 2900€ (2600€ inc cashback) nog behoorlijk duur eigenlijk.
Is zo'n inruilkorting de moeite? Wie op het forum heeft hier ervaring mee?robertsc schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:08:
[...]
Ja zo zit ik ook. Ik heb bij plattetv prijs opgevraagd met inruil van een Samsung 40' lcd. Ik laat je de prijs wel weten.
Dit geldt ook voor de Xbox One. Als de TV in game mode staat geeft hij inderdaad aan dat er een HDR bron afgespeeld wordt. Het werkt dus prima.BasGrunn schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:21:
Dat is enige tijd geleden al bevestigd dat HDR werkt in de game mode. Ik heb pas geleden Deus Ex gespeeld op de PlayStation 4 wat ook HDR ondersteunt. Mijn KS7000 geeft bij het opstarten van het spel aan dat er HDR content wordt afgespeeld. De tv herkent dus HDR in de game modus. De input lag is erg laag, ook als de HDR geactiveerd is.
Voor HDR via je je reciever heb je overigens HDMI 2.0 nodig. Mijn receiver (Marantz NR1501) heeft dit niet waardoor ik alles rechtstreeks op de tv aansluit.
Dat valt niet tegen, want de 49ks8000 is (afgaande op de site van samsung) geen model waarop de nieuwe cashback van toepassing is! Jammer, want dat is nou net de tv die ik wilde kopen.RAAF12 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:36:
Ik was dus net te vroeg met kopen en kreeg 10% korting op een UE49KS8000 bij Expert.
Het is de moeite. Ze bieden mij nu €400 ,- korting voor de inruil van een LE40C650L op de UE65KS7000.rsca777 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 01:46:
[...]
Is zo'n inruilkorting de moeite? Wie op het forum heeft hier ervaring mee?
Dus met cashback €2199,- .
Via plattetv.nl:
Samsung 49KS7000 € 1699,00
Inruil Samsung 40J6200 - € 300,00
----------------------------------------------------------
Hun prijs € 1399,00
Interessant?
Hun prijs € 1399,00
Interessant?
Nee, je hebt dezelfde prijs voor de 55 inch versiersca777 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:19:
Via plattetv.nl:
Hun prijs € 1399,00
Interessant?
Correct, maar 55 inch is hier wat te groot: kijkafstand zo'n 2,5 meter.androidlover schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:21:
[...]
Nee, je hebt dezelfde prijs voor de 55 inch versie
Is het een idee om voor de prijzen discussie een apart topic aan te maken?
Fijn dat het hier dan weer inhoudelijk over de TV's gaat (en dat je minder geconfronteerd wordt met de prijsverlaging als inmiddels eigenaar
)
Fijn dat het hier dan weer inhoudelijk over de TV's gaat (en dat je minder geconfronteerd wordt met de prijsverlaging als inmiddels eigenaar
O gelukkig, ik was al 3 keer naar die winkel geweest en te kijken naar de bolle achterkanten die laten los als ze lang aanstaan. Hopenlijk krijgt die nieuwe van mij niet dat euvel. Waarschijnlijk zal Sammie dat in de loop van de productie hebben aangepast?master oei schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:17:
[...]
Dat valt niet tegen, want de 49ks8000 is (afgaande op de site van samsung) geen model waarop de nieuwe cashback van toepassing is! Jammer, want dat is nou net de tv die ik wilde kopen.
Filmpjes op Youtube laten zien dat de reparateur tweezijdig plakfoam tussen zetten op strategische plaatsen.
Overigens een mooi toestel, in de winkel waren de 7000 en 8000 naast elkaar te zien. De 8000 had iets beter doortekende grijswaardes. Maar dat kan ook exemplarisch zijn. Volgens de winkel staan alle toestellen out of the box ingesteld. De bron gewone NPO uitzendingen live via de kabel.
Ik ga over van een 90cm schotel naar glasfiber van Telfort. Geen last meer van blokjes bij hevige stortregens.
[ Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 18-10-2016 19:47 ]
Dus de UE65KS7000 = 2199€ met cashback van 300€ en 400€ korting van de inruil van je oude tv? damm dat klinkt nog steeds duur. Of is dit een hele scherpe prijs?robertsc schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:40:
[...]
Het is de moeite. Ze bieden mij nu €400 ,- korting voor de inruil van een LE40C650L op de UE65KS7000.
Dus met cashback €2199,- .
EDIT: plasmavisie geeft op hun website zelf al aan dat het 2248€ is. (zover ik begrijp van dit topic is dit niet het nederlandse model en dus is garantie (ivm aanpassing software) via hun en niet via samsung)
[ Voor 20% gewijzigd door bryanvan op 18-10-2016 21:21 ]
Dat is altijd het eerste aanspreekpunt, de leverancier. Bij mij komen ze hier in de buurt de TV ophalen als het niet ter plaatse is te repareren. Ik weet niet of Samsung zelf monteurs in dienst heeft, volgens mij zitten in de buitendienst ingehuurde bedrijven die dan een Samsung jas aantrekken.
Heb jij wel dat je tv niet automatisch springt naar de hoogste waarde achtergrondlicht (wat volgens mij altijd nodig is voor HDR), als je dat lager hebt gezet in de normale modus?BasGrunn schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:21:
Ik heb hem sowieso al op de hoogste stand staan. Ik ga dit wel even uitzoeken door er wat mee te experimenteren. Als ik ingame de setting HDR aan en uitzet met de optie die in het spel zit, is het verschil met bijvoorbeeld deRomius schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:21:
[...]
Heb jij wel dat je tv niet automatisch springt naar de hoogste waarde achtergrondlicht (wat volgens mij altijd nodig is voor HDR), als je dat lager hebt gezet in de normale modus?
verlichting duidelijk te zien. Dit geldt ook voor sommige zwarttinten.
Ah ok, dat is voor mij iets teveel van het goed, ik zet 'm eigenlijk altijd lager, alleen al voor het verbruik. Dat schijnt nogal te schelen. Ik merk wel dat wanneer de game modus niet actief is, dan springt ie wel over naar maximale achtergrondlicht. Op zich niet zo'n probleem om 'm om te zetten bij HDR.BasGrunn schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:46:
[...]
Ik heb hem sowieso al op de hoogste stand staan. Ik ga dit wel even uitzoeken door er wat mee te experimenteren. Als ik ingame de setting HDR aan en uitzet met de optie die in het spel zit, is het verschil met bijvoorbeeld de
verlichting duidelijk te zien. Dit geldt ook voor sommige zwarttinten.
HDR is wel echt een stuk mooier, vooral bij gaming is het goed zichtbaar, Forza Horizon 3 is prachtig.
Tof! Ik ben heel benieuwd wat het HDR nog meer gaat brengen in de games die nog gaan komen. Heb de Samsung tv gekocht voor de PS4 pro en wat nog komen gaat in de toekomst. Ben voorlopig toekomst proof. Ik vind 4k een duidelijk verschil met HD. Er wordt wel beweerd dat het verschil nauwelijks waarneembaar is. Met 4k content is dit zeker niet zo in mijn beleving......Romius schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:14:
[...]
Ah ok, dat is voor mij iets teveel van het goed, ik zet 'm eigenlijk altijd lager, alleen al voor het verbruik. Dat schijnt nogal te schelen. Ik merk wel dat wanneer de game modus niet actief is, dan springt ie wel over naar maximale achtergrondlicht. Op zich niet zo'n probleem om 'm om te zetten bij HDR.
HDR is wel echt een stuk mooier, vooral bij gaming is het goed zichtbaar, Forza Horizon 3 is prachtig.
Ik ben aan het twijfelen om een samsung tv te kopen. Graag had ik de 55ks7000 gekocht en twijfel tussen de sony 55xd85xx. Nu komt de samsung er toch beter uit alleen lees ik hier en daar dat de samsung last heeft van micro stuttering? Iemand die hier ervaring mee heeft met zijn tv?
Geen last van met mijn 55KS7000.Stijnb_ schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:05:
Ik ben aan het twijfelen om een samsung tv te kopen. Graag had ik de 55ks7000 gekocht en twijfel tussen de sony 55xd85xx. Nu komt de samsung er toch beter uit alleen lees ik hier en daar dat de samsung last heeft van micro stuttering? Iemand die hier ervaring mee heeft met zijn tv?
Zelf kijk ik TV met horizon tv van ziggo en gebruik ik Raspberry pi3 met kodi.
[ Voor 8% gewijzigd door Stark op 19-10-2016 21:27 ]
Volgens mij wel scherp. Ik heb hem besteld , uiteindelijk zonder de inruil maar wel voor dezelfde prijs, dus €2199 incl. cashback en dan misschien nog eens €100-200 oid vangen via marktplaats voor huidige toestel.bryanvan schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:18:
[...]
Dus de UE65KS7000 = 2199€ met cashback van 300€ en 400€ korting van de inruil van je oude tv? damm dat klinkt nog steeds duur. Of is dit een hele scherpe prijs?
EDIT: plasmavisie geeft op hun website zelf al aan dat het 2248€ is. (zover ik begrijp van dit topic is dit niet het nederlandse model en dus is garantie (ivm aanpassing software) via hun en niet via samsung)
Ik ben op het moment aan het kijken voor een UE49KS7000 of een UE49KS8000. Ik heb echter twee vragen waarop ik het antwoord niet kan vinden en ik hoop dat een gebruiker van een van deze tv's hier iets meer over kan zeggen.
1. Ik zie op verschillende afbeeldingen dat de de VESA montagepunten van deze generatie TV's aan de onderkant van de tv zitten. Om de TV op mijn huidige beugel op te hangen is het echter wel belangrijk dat de montagepunten in het verticale midden zitten. Ik lees echter ook berichten dat het 49 inch model wel de montagepunten gecentreerd heeft. Kan iemand dit bevestigen?
2. Aangezien ik waarschijnlijk voor een van de buitenlandse modellen ga was ik benieuwd welke tweede afstandsbediening er precies bij de Nederlandse modellen meegeleverd word. Na wat zoeken vermoed ik dat het om onderstaand type gaat, kan iemand bevestigen dat deze afbeelding en dit typenummer (AA59-00602A) kloppen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vragen.
1. Ik zie op verschillende afbeeldingen dat de de VESA montagepunten van deze generatie TV's aan de onderkant van de tv zitten. Om de TV op mijn huidige beugel op te hangen is het echter wel belangrijk dat de montagepunten in het verticale midden zitten. Ik lees echter ook berichten dat het 49 inch model wel de montagepunten gecentreerd heeft. Kan iemand dit bevestigen?
2. Aangezien ik waarschijnlijk voor een van de buitenlandse modellen ga was ik benieuwd welke tweede afstandsbediening er precies bij de Nederlandse modellen meegeleverd word. Na wat zoeken vermoed ik dat het om onderstaand type gaat, kan iemand bevestigen dat deze afbeelding en dit typenummer (AA59-00602A) kloppen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vragen.
1- VESA montagepunten WEL gecentreerd.
2- Het gaat om typenummer BN59-01247A
Wie oh wie helpt me uit de brand;
Ik heb een UE55KS7000 gekoppeld aan een Marantz SR6008 via de ARC aansluitingen op beide apparaten. Als ik bv. de netflix-app start en een 5.1 stream kies, krijg ik netjes een 5.1 signaal over de speakers.
Echter, ik heb ook een PS4 (met Playstation VR kastje ertussen) aangesloten op de HDMI 3 input van de One connect Box. Welke instellingen ik ook kies (bitstream/pcm DD /DTS) in de audioinstellingen van de PS4, of de output settings van de TV (PCM/Bitstream etc.), ik krijg alleen een stereobeeld uit mijn speakers.
De achterspeakers geven geen geluid. Ik neem aan dat het gewoon zou moeten kunnen toch? Straks als de PS4 pro uitkomt, wil ik die namelijk rechtstreeks op de TV aansluiten ivm 4K en HDR, maar het 5.1 geluid wil ik gewoon doorgestuurd hebben via ARC naar mijn versterker. Waar gaat het mis?
Ik heb een UE55KS7000 gekoppeld aan een Marantz SR6008 via de ARC aansluitingen op beide apparaten. Als ik bv. de netflix-app start en een 5.1 stream kies, krijg ik netjes een 5.1 signaal over de speakers.
Echter, ik heb ook een PS4 (met Playstation VR kastje ertussen) aangesloten op de HDMI 3 input van de One connect Box. Welke instellingen ik ook kies (bitstream/pcm DD /DTS) in de audioinstellingen van de PS4, of de output settings van de TV (PCM/Bitstream etc.), ik krijg alleen een stereobeeld uit mijn speakers.
De achterspeakers geven geen geluid. Ik neem aan dat het gewoon zou moeten kunnen toch? Straks als de PS4 pro uitkomt, wil ik die namelijk rechtstreeks op de TV aansluiten ivm 4K en HDR, maar het 5.1 geluid wil ik gewoon doorgestuurd hebben via ARC naar mijn versterker. Waar gaat het mis?
Ok, ik heb het gevonden via rtings: http://www.rtings.com/tv/...urround-audio-passthroughOcNewB schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:32:
Wie oh wie helpt me uit de brand;
Blijkt dat de tv steeds bepaalde settings veranderde, als ik iets in de ps4 veranderde. Ik heb nu als volgt ingesteld:
PS4 op HDMI audio output => Bitstream DTS (PCM wordt blijkbaar niet ondersteund met HDMIARC), daarna de tv instellingen => sound instellingen=> expert instellingen=> Bitstream en Bitstream DTS.
Eindelijk werkt het!
Ik heb net een KS7000 in huis en ik luister graag muziek via tune in via de app op smart tv of via een kodi Android tv kastje. Maar hoe kan ik nu het tv scherm heel makkelijk uitzetten terwijl de audio van hdmi gewoon doorgaat naar mijn receiver aan de arc? Kan het nergens vinden..
Dus € 2500 ex cashback en ex inruil. Hmmm interessant. En dus bij plattetv? Dat is dus een NL model!?robertsc schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:55:
[...]
Volgens mij wel scherp. Ik heb hem besteld , uiteindelijk zonder de inruil maar wel voor dezelfde prijs, dus €2199 incl. cashback en dan misschien nog eens €100-200 oid vangen via marktplaats voor huidige toestel.
[ Voor 5% gewijzigd door bryanvan op 20-10-2016 22:35 ]
Ik heb deze losse afstandsbediening BN59-01247A aangeschaft bij afstandbedieningwinkel.nl voor eur 19,95 plus eur 3,95 verzendkosten. Is makkelijk voor o.a. Teletekst en gebruik van de gekleurde knoppen binnen Ziggo interactieve TV via CI+. De Smart Remote ligt wel lekkerder in de hand.pacogl schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 07:23:
1- VESA montagepunten WEL gecentreerd.
@terminator
Kijk bij de specs op de Samsung site
c/p
Remote Controller Model
TM1680A (*BE,NL,LU only: TM1680A+TM1240A)
edit Rare codes, idd. op de AB zelf staat BN59-01247A
De bevestiging is volgens de VESA 400 norm.
@extra
Zoals alles in de ergonomie, afhankelijk van de handen van de gebruiker. Ik vind het een flutding. Het is handig dat ie de aangesloten TV box herkent, zoals Amino, Ziggo stuff, Canal Digtaal CI+ module ziet ie automagies. Voor mij moet een AB gewicht volume hebben, letterlijk. Zo'n klein, licht kassie als die Magic Remote voelt bij mij niet lekker.
Kijk bij de specs op de Samsung site
c/p
Remote Controller Model
TM1680A (*BE,NL,LU only: TM1680A+TM1240A)
edit Rare codes, idd. op de AB zelf staat BN59-01247A
De bevestiging is volgens de VESA 400 norm.
@extra
Zoals alles in de ergonomie, afhankelijk van de handen van de gebruiker. Ik vind het een flutding. Het is handig dat ie de aangesloten TV box herkent, zoals Amino, Ziggo stuff, Canal Digtaal CI+ module ziet ie automagies. Voor mij moet een AB gewicht volume hebben, letterlijk. Zo'n klein, licht kassie als die Magic Remote voelt bij mij niet lekker.
[ Voor 64% gewijzigd door RAAF12 op 21-10-2016 01:30 ]
Klopt! plattetv. 2499. NL model.bryanvan schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:34:
[...]
Dus € 2500 ex cashback en ex inruil. Hmmm interessant. En dus bij plattetv? Dat is dus een NL model!?
Laten we zeggen, het volledige antwoord is: een Luxemburg, Belgie en Nederlands model. Zo staat het in de boeken. Geen jurist kan daar een andere uitleg aan geven
Goedemorgen,
Sinds een week trotse eigenaar van een samsung 55ks7000.
Echter loop ik met het aansluiten van mijn externe speakers tegen het volgende aan;
Zodra aangesloten, komt er een hoge piep/toon vanuit de speakers. Een geluid, alsof er een kabeltje verkeerd zit, echter is dit de enige ingang die ik kan vinden op de tv.
Nu bied de tv de mogelijkheid om mijn speakers via bluetooth te verbinden, dit lukt ook. Het geluid gaat vervolgens via de externe speakers. Echter is het probleem dan, dat het volume niet via de afstandsbediening van samsung te regelen is.
Voorheen ook een samsung gehad (samsung ue46eh5300), waarbij het 2.1 setje ideaal werkte. En het volume ook te regelen was via de afstandsbediening.
Iemand suggesties en/of idee hoe dit kan? Ben een leek op het gebied van audio namelijk...
Alvast bedankt!
Echter loop ik met het aansluiten van mijn externe speakers tegen het volgende aan;
Zodra aangesloten, komt er een hoge piep/toon vanuit de speakers. Een geluid, alsof er een kabeltje verkeerd zit, echter is dit de enige ingang die ik kan vinden op de tv.
Nu bied de tv de mogelijkheid om mijn speakers via bluetooth te verbinden, dit lukt ook. Het geluid gaat vervolgens via de externe speakers. Echter is het probleem dan, dat het volume niet via de afstandsbediening van samsung te regelen is.
Voorheen ook een samsung gehad (samsung ue46eh5300), waarbij het 2.1 setje ideaal werkte. En het volume ook te regelen was via de afstandsbediening.
Iemand suggesties en/of idee hoe dit kan? Ben een leek op het gebied van audio namelijk...
Alvast bedankt!
Ik merk op dat mijn 7000 serie TV (ook) reageert op een aan/uit commando naar mijn Ziggo Mediabox (Samsung C7140), of dat de Mediabox een signaal geeft naar de TV om aan/uit te gaan wanneer de Mediabox aan/uit gezet wordt.
Ik heb mijn vorige TV in de activiteit van mijn Logitech Harmony vervangen door de nieuwe TV. Nu gaat bij het uitschakelen van activiteit 'TV kijken' de Mediabox, de versterker en de TV uit, maar vervolgens gaan de Mediabox en de TV weer aan.
Dit was niet zo bij mijn vorige TV. De Harmony activiteit zelf heb ik niet aangepast, enkel de TV vervangen.
De Mediabox zit in HDMI1 van de One Connect.
Ervaart iemand toevallig hetzelfde?
Ik heb mijn vorige TV in de activiteit van mijn Logitech Harmony vervangen door de nieuwe TV. Nu gaat bij het uitschakelen van activiteit 'TV kijken' de Mediabox, de versterker en de TV uit, maar vervolgens gaan de Mediabox en de TV weer aan.
Dit was niet zo bij mijn vorige TV. De Harmony activiteit zelf heb ik niet aangepast, enkel de TV vervangen.
De Mediabox zit in HDMI1 van de One Connect.
Ervaart iemand toevallig hetzelfde?
Eigenaars van de KS7000: zijn jullie tevreden met de achtergrondverlichting van dit toestel? Is het fel genoeg? Ben gisteren op prospectie geweest. KS7000 als Sony XD8305 bevallen me wel. Samsung 49KS7000 kan ik nu voor 1299€ via plattetv.nl krijgen. Scherpe deal?
Ik ben bezig oriënteren op een nieuwe tv en misschien een beetje rare vraag maar hoever staan de poten uit elkaar van de UE49KS7000 en de UE55KS7000. Aangezien ik de tv op m`n tv-meubel wil neerzetten en daar lopen 2 metalen balken overheen waar die niet op mag/kan staan.
Er zit geen analoge audio output op de TV maar wel digitaal via HDMI of Toslink (fiber)Daannh schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:02:
Goedemorgen,
De AB regelt alleen het TV geluid. Bij glasvezel zit er vaak wel op de settopbox een SCART of andere audio output op.
Ik gebruik twee, gewone grote B&W luidsprekers naast de TV. Audio out via Toslink adapter. Volume doe ik handmatig. Heb een vintage Quad 33 voorversterker binnen handbereik staan.
Ik kreeg de 55Ks7000 voor 999 euro na inruil en met cashback uiteraard bij plattetv.rsca777 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:43:
Eigenaars van de KS7000: zijn jullie tevreden met de achtergrondverlichting van dit toestel? Is het fel genoeg? Ben gisteren op prospectie geweest. KS7000 als Sony XD8305 bevallen me wel. Samsung 49KS7000 kan ik nu voor 1299€ via plattetv.nl krijgen. Scherpe deal?
Ik ga zo even naar de Mediamarkt, kan ik het gelijk uitmeten....Ga zowel een 49 als 55 inch kopenangerblub schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:08:
Ik ben bezig oriënteren op een nieuwe tv en misschien een beetje rare vraag maar hoever staan de poten uit elkaar van de UE49KS7000 en de UE55KS7000. Aangezien ik de tv op m`n tv-meubel wil neerzetten en daar lopen 2 metalen balken overheen waar die niet op mag/kan staan.
^hierboven
Hoezo uiteraard? Is plattetv iets bijzonders ofzo?
[ Voor 9% gewijzigd door RAAF12 op 21-10-2016 19:37 ]
Ik bedoel uiteraard of, beetje overdreven 2 van zulke tv's
Welke TV heb je dan wel niet ingeruild? Das wel heel heel erg goedkoop.OcNewB schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:06:
[...]
Ik kreeg de 55Ks7000 voor 999 euro na inruil en met cashback uiteraard bij plattetv.
Oe alright, voor 2200€ gai k ook de 65 inch kopen denk ik dan.
Is dat met of zonder inruil? in het geval van zonder inruil wel scherpe deal voor een nederlands model.rsca777 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:43:
Hoe zitten de zwartwaarden tegenwoordig bij een lcd zoals de ks8000. Ik heb nu een plasma van Panasonic en twijfel nog tussen de 65ks8000 en een 65" oled. Oled is beter maar heeft ook nadelen die er niet zijn bij led. En prijsverschil ook nztuurlijk. Maar goed zwart is belangrijk voor me, haat vooral dat bij films de balken grijzig worden in donkere ruimtes zoals dat bij mijn goedkope slaapkamer led is.
Is wel goed door technieken zoals local dimming. Zet hem echter naast een OLED en je ziet meteen verschil. Als zwart echt belangrijk voor je is zou ik nog even doorsparen.lapino schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:16:
Hoe zitten de zwartwaarden tegenwoordig bij een lcd zoals de ks8000. Ik heb nu een plasma van Panasonic en twijfel nog tussen de 65ks8000 en een 65" oled. Oled is beter maar heeft ook nadelen die er niet zijn bij led. En prijsverschil ook nztuurlijk. Maar goed zwart is belangrijk voor me, haat vooral dat bij films de balken grijzig worden in donkere ruimtes zoals dat bij mijn goedkope slaapkamer led is.
bryanvan schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:45:
[...]
Welke TV heb je dan wel niet ingeruild? Das wel heel heel erg goedkoop.
Een samsung ue55d6500
Ik heb 1199€ afgerekend na inruil, dan komt daar nog de 200€ cashback bij, dus uiteindelijk 999€.
[...]
Oe alright, voor 2200€ gai k ook de 65 inch kopen denk ik dan.
Met inruil Samsung 40J6200 (inruil € 400).androidlover schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:03:
[...]
Is dat met of zonder inruil? in het geval van zonder inruil wel scherpe deal voor een nederlands model.