Ik heb de 55KS8000 sind zaterdag en kom ook van een Panasonic Plasma.lapino schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:16:
Hoe zitten de zwartwaarden tegenwoordig bij een lcd zoals de ks8000. Ik heb nu een plasma van Panasonic en twijfel nog tussen de 65ks8000 en een 65" oled. Oled is beter maar heeft ook nadelen die er niet zijn bij led. En prijsverschil ook nztuurlijk. Maar goed zwart is belangrijk voor me, haat vooral dat bij films de balken grijzig worden in donkere ruimtes zoals dat bij mijn goedkope slaapkamer led is.
Qua zwartwaardes is de Plasma echt stukken beter, de KS8000 heeft local dimming maar dat heeft ook zijn limitaties. Als het een groot zwart vlak is werkt het wel goed, als er echter veel licht en donker tegelijk op het scherm te zien is dan zie je duidelijk zwaktes.
Wat mij ook tegenvalt t.o.v. de Panasonic Plasma is de kijkhoek van de KS8000, bij de Plasma heb ik hier nooit "last" van gehad, nu valt het wel op dat het scherm er niet uit elke hoek even mooi uit ziet. Tijdens normaal TV kijken heb ik hier geen last van.
Ben wel blij met mijn nieuwe scherm maar was toch liever voor een OLED gegaan, die zijn me echter nog veel te duur, ik wacht nog wel een paar jaartjes.