Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Gorefest

serial killer.

lapino schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:16:
Hoe zitten de zwartwaarden tegenwoordig bij een lcd zoals de ks8000. Ik heb nu een plasma van Panasonic en twijfel nog tussen de 65ks8000 en een 65" oled. Oled is beter maar heeft ook nadelen die er niet zijn bij led. En prijsverschil ook nztuurlijk. Maar goed zwart is belangrijk voor me, haat vooral dat bij films de balken grijzig worden in donkere ruimtes zoals dat bij mijn goedkope slaapkamer led is.
Ik heb de 55KS8000 sind zaterdag en kom ook van een Panasonic Plasma.
Qua zwartwaardes is de Plasma echt stukken beter, de KS8000 heeft local dimming maar dat heeft ook zijn limitaties. Als het een groot zwart vlak is werkt het wel goed, als er echter veel licht en donker tegelijk op het scherm te zien is dan zie je duidelijk zwaktes.
Wat mij ook tegenvalt t.o.v. de Panasonic Plasma is de kijkhoek van de KS8000, bij de Plasma heb ik hier nooit "last" van gehad, nu valt het wel op dat het scherm er niet uit elke hoek even mooi uit ziet. Tijdens normaal TV kijken heb ik hier geen last van.

Ben wel blij met mijn nieuwe scherm maar was toch liever voor een OLED gegaan, die zijn me echter nog veel te duur, ik wacht nog wel een paar jaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik heb een Samsung UE49KS7000 en een Denon AVR-X2300W. Op mijn Denon heb ik een mediaspeler (shield), een blu-ray speler en een PS4. Een HDMI out naar de tv (one connect box).

Nu zet ik de 'source' van mijn TV op HDMI1 wanneer ik een van de apparaten wil gebruiken. Nu is het zo dat ik voor mijn PS4 de 'game mode' op mijn TV aan zet, maar als ik een film kijk op mijn blu-ray speler of shield wil ik deze modus natuurlijk uit. Dit doe ik nu handmatig, maar zou dit eigenlijk willen automatiseren.

Is het mogelijk om de verschillende inputs op de Denon weer te geven als verschillende sources op de tv? Zodat bijvoorbeeld PS4 een aparte source is om naar te switchen op de TV en ik daar de 'game mode' aan kan zetten. Als mijn shield dan ook een aparte source is, dan kan ik hem daar uit laten en hoef ik niet meer handmatig te switchen.

Alle apparaten draaien op de laatste firmware. Excuus als dit niet het juiste topic is voor dit soort vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door mc-koenoe op 24-10-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:45
mc-koenoe schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:45:
Ik heb een Samsung UE49KS7000 en een Denon AVR-X2300W. Op mijn Denon heb ik een mediaspeler (shield), een blu-ray speler en een PS4. Een HDMI out naar de tv (one connect box).

Nu zet ik de 'source' van mijn TV op HDMI1 wanneer ik een van de apparaten wil gebruiken. Nu is het zo dat ik voor mijn PS4 de 'game mode' op mijn TV aan zet, maar als ik een film kijk op mijn blu-ray speler of shield wil ik deze modus natuurlijk uit. Dit doe ik nu handmatig, maar zou dit eigenlijk willen automatiseren.

Is het mogelijk om de verschillende inputs op de Denon weer te geven als verschillende sources op de tv? Zodat bijvoorbeeld PS4 een aparte source is om naar te switchen op de TV en ik daar de 'game mode' aan kan zetten. Als mijn shield dan ook een aparte source is, dan kan ik hem daar uit laten en hoef ik niet meer handmatig te switchen.

Alle apparaten draaien op de laatste firmware. Excuus als dit niet het juiste topic is voor dit soort vragen.
Ik heb dit ook, dit kan enkel door de 2e hdmi output van je Denon te gebruiken. Hiermee gebruik ik 1 output voor consoles en de andere voor mediaplayer ed. Een extra kabeltje naar de connect box maakt ook niet meer uit in die spaghetti ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Romius op 24-10-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Gorefest schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:55:
[...]

Ik heb de 55KS8000 sind zaterdag en kom ook van een Panasonic Plasma.
Qua zwartwaardes is de Plasma echt stukken beter, de KS8000 heeft local dimming maar dat heeft ook zijn limitaties. Als het een groot zwart vlak is werkt het wel goed, als er echter veel licht en donker tegelijk op het scherm te zien is dan zie je duidelijk zwaktes.
Wat mij ook tegenvalt t.o.v. de Panasonic Plasma is de kijkhoek van de KS8000, bij de Plasma heb ik hier nooit "last" van gehad, nu valt het wel op dat het scherm er niet uit elke hoek even mooi uit ziet. Tijdens normaal TV kijken heb ik hier geen last van.

Ben wel blij met mijn nieuwe scherm maar was toch liever voor een OLED gegaan, die zijn me echter nog veel te duur, ik wacht nog wel een paar jaartjes.
bedankt hiervoor! helpt me enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
Romius schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:52:
[...]

Ik heb dit ook, dit kan enkel door de 2e hdmi output van je Denon te gebruiken. Hiermee gebruik ik 1 output voor consoles en de andere voor mediaplayer ed. Een extra kabeltje naar de connect box maakt ook niet meer uit in die spaghetti ;)
Kan idd ook. Ga ik ook maar doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mealer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 08:00
angerblub schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:08:
Ik ben bezig oriënteren op een nieuwe tv en misschien een beetje rare vraag maar hoever staan de poten uit elkaar van de UE49KS7000 en de UE55KS7000. Aangezien ik de tv op m`n tv-meubel wil neerzetten en daar lopen 2 metalen balken overheen waar die niet op mag/kan staan.
Voorpoten 100cm
Achterpoten 96cm
Tussen voor en achter 23cm.

Gemeten incl de pootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornnachbahr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09-2018
Ik wil graag de Samsung ue55ku6400 kopen maar twijfel nog over 1 ding. Namelijk het aantal hz. Momenteel heb ik een panasonic hd ready tv uit 2007 die 100 hz is. Nu vandaag de dag zijn er heel veel technologieën op de markt. De Samsung ue55ku6400 heeft 50 hz en gezegd 1500 QPI. Mag ik er vanuit gaan dat ik niet inlever op beeldkwaliteit (met name beeldverversing bij voetbalwedstrijden bijv). Wie heeft er een Samsung 2015-2016 series die uitgerust zijn met 50 hz? En hoe is de kwaliteit. Hoop graag iets te horen omdat ik erg twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
bjornnachbahr schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:18:
Ik wil graag de Samsung ue55ku6400 kopen maar twijfel nog over 1 ding. Namelijk het aantal hz. Momenteel heb ik een panasonic hd ready tv uit 2007 die 100 hz is. Nu vandaag de dag zijn er heel veel technologieën op de markt. De Samsung ue55ku6400 heeft 50 hz en gezegd 1500 QPI. Mag ik er vanuit gaan dat ik niet inlever op beeldkwaliteit (met name beeldverversing bij voetbalwedstrijden bijv). Wie heeft er een Samsung 2015-2016 series die uitgerust zijn met 50 hz? En hoe is de kwaliteit. Hoop graag iets te horen omdat ik erg twijfel.
Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannh
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 15:28
RAAF12 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:07:
[...]

Er zit geen analoge audio output op de TV maar wel digitaal via HDMI of Toslink (fiber)
De AB regelt alleen het TV geluid. Bij glasvezel zit er vaak wel op de settopbox een SCART of andere audio output op.
Ik gebruik twee, gewone grote B&W luidsprekers naast de TV. Audio out via Toslink adapter. Volume doe ik handmatig. Heb een vintage Quad 33 voorversterker binnen handbereik staan.
Weet iemand of er voor dit probleem een verloop stukje bestaat? Die van een analoge audio 3,5mm jack (geen idee wat ik nu zeg, hoop dat het klopt) omzet in een digitale. Waardoor het mogelijk is om mijn speakers te verbinden met de KS7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ja, die haal je bijv. op Ebay. Toslink fiber kabeltje, 5V USB voedingskabeltje zit erbij kan je zo in de aansluitbox prikken. De outputs: een 3.5 mm stereo en 2 cinch (tulp) L+R. Voorbeeld? http://www.ebay.com/itm/D...ter-RCA-L-R-/310819914480
Dit is er een met een voedingsadapter, dat maakt het duurder. Verderop staan ze ook met een USB 5V kabeltje.

[ Voor 61% gewijzigd door RAAF12 op 25-10-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannh
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-09 15:28
RAAF12 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:15:
Ja, die haal je bijv. op Ebay. Toslink fiber kabeltje, 5V USB voedingskabeltje zit erbij kan je zo in de aansluitbox prikken. De outputs: een 3.5 mm stereo en 2 cinch (tulp) L+R. Voorbeeld? http://www.ebay.com/itm/D...ter-RCA-L-R-/310819914480
Dit is er een met een voedingsadapter, dat maakt het duurder. Verderop staan ze ook met een USB 5V kabeltje.
Hiermee lukt het ook om mijn volume te regelen via de afstandsbediening van de televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:04:
Ik merk op dat mijn 7000 serie TV (ook) reageert op een aan/uit commando naar mijn Ziggo Mediabox (Samsung C7140), of dat de Mediabox een signaal geeft naar de TV om aan/uit te gaan wanneer de Mediabox aan/uit gezet wordt.

Ik heb mijn vorige TV in de activiteit van mijn Logitech Harmony vervangen door de nieuwe TV. Nu gaat bij het uitschakelen van activiteit 'TV kijken' de Mediabox, de versterker en de TV uit, maar vervolgens gaan de Mediabox en de TV weer aan.
Dit was niet zo bij mijn vorige TV. De Harmony activiteit zelf heb ik niet aangepast, enkel de TV vervangen.

De Mediabox zit in HDMI1 van de One Connect.

Ervaart iemand toevallig hetzelfde?
Opgelost door de CEC/Anynet+ optie in de TV uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Daannh schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:26:
[...]

Hiermee lukt het ook om mijn volume te regelen via de afstandsbediening van de televisie?
Nope, kastjes van KPN/Telfort Experiabox hebben wel een 3.5mm output. Kweenie waar jij het TV signaal vandaan haalt. De AB van Samsung regelt de interne luidsprekers. Handige jongens kunnen een stereo out op de kast maken en bijv. de luidsprekers afschakelen. Dan vervalt de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
seeKo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:16:
Ik heb net een KS7000 in huis en ik luister graag muziek via tune in via de app op smart tv of via een kodi Android tv kastje. Maar hoe kan ik nu het tv scherm heel makkelijk uitzetten terwijl de audio van hdmi gewoon doorgaat naar mijn receiver aan de arc? Kan het nergens vinden..
Gechecked met Samsung. Scherm uitzetten kan alleen als je van externe bronnen afspeelt zoals USB stick. Je kan het scherm niet uitzetten wanneer je Spotify gebruikt of TuneIn radio. Dit is echt WAARDELOOS voor een tv van >2000 euro....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
seeKo schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:36:
[...]

Gechecked met Samsung. Scherm uitzetten kan alleen als je van externe bronnen afspeelt zoals USB stick. Je kan het scherm niet uitzetten wanneer je Spotify gebruikt of TuneIn radio. Dit is echt WAARDELOOS voor een tv van >2000 euro....
Tja, is het niet een klein beetje een non issue? Ik ken niemand die muziek via z'n tv afspeelt eigenlijk. Apparaten van tegenwoordig (receivers, soundbars, bluetooth speakers, etc) hebben dit zelf wel en het geluid van een platte tv wordt nou niet bepaald geroemd voor z'n audiofiele eigenschappen :+ , dus moet je dat weer terugleiden naar een receiver/externe speaker.

Een simpele en goedkope oplossing kan al een Chromecast audio zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Romius op 28-10-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Romius schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:05:
[...]

Tja, is het niet een klein beetje een non issue? Ik ken niemand die muziek via z'n tv afspeelt eigenlijk. Apparaten van tegenwoordig (receivers, soundbars, bluetooth speakers, etc) hebben dit zelf wel en het geluid van een platte tv wordt nou niet bepaald geroemd voor z'n audiofiele eigenschappen :+ , dus moet je dat weer terugleiden naar een receiver/externe speaker.

Een simpele en goedkope oplossing kan al een Chromecast audio zijn.
Ik heb wel bluetooth op mijn soundbar, en ik zou ook een Chromecast audio erop kunnen aansluiten. Maar het fijne is dat de TV bijv. spotify connect ondersteund en Tune In. Zo kan ik de tv daarvoor gebruiken ipv mijn bluetooth via telefoon, of chromecast audio. Scheelt gewoon apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Weet iemand of de UE43KU6000 een echte 4K TV is of een zogenaamde 3K TV (RGBW)?

[ Voor 17% gewijzigd door Sp33dFr34k op 28-10-2016 15:31 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:28:
Weet iemand of de UE43KU6000 een echte 4K TV is of een zogenaamde 3K TV (RGBW)?
Alle toestellen hebben een RGB (of BGR) paneel. Het Faux-K paneel waar jij over spreekt, kom je momenteel alleen tegen bij LG's UHD-televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dimens schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:43:
[...]

Alle toestellen hebben een RGB (of BGR) paneel. Het Faux-K paneel waar jij over spreekt, kom je momenteel alleen tegen bij LG's UHD-televisies.
Helder, bedankt voor je snelle reactie! Had bijna een LG besteld, kwam er net op tijd achter dat het een RBGW betrof!

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:57:
[...]

Helder, bedankt voor je snelle reactie! Had bijna een LG besteld, kwam er net op tijd achter dat het een RBGW betrof!
Neem ook even het volgende door, wat ook weer geldt voor de series 6 UHD-televisies van Samsung: Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ook dat is wel weer waar, vraag is dan natuurlijk wel hoe belangrijk 4K is op een dergelijk formaat, dan is kiezen voor 100hz wellicht wel verstandiger inderdaad. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
Klopt het als je de pc aansluit op een ks7000 je geen game mode kan selecteren? Heb de pc met hdmi aangesloten op hdmi 2 (pc/dvi) game mode is dan greyed out en kan alleen kiezen tussen standard en dynamic mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-08 15:38
Ik zit met een probleem. Ik speel een film af via smart share van samsung zelf. Nu is het een 1080p film.
Maar ik zit met zwarte randen boven en onder. Op indernet is te vinden bij beeldinstelling dat je beeldautomatisch aanpassen moet aanzetten. Ik zie deze functie maar deze is geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Laatst online: 00:36
Stijnb_ schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:30:
Ik zit met een probleem. Ik speel een film af via smart share van samsung zelf. Nu is het een 1080p film.
Maar ik zit met zwarte randen boven en onder. Op indernet is te vinden bij beeldinstelling dat je beeldautomatisch aanpassen moet aanzetten. Ik zie deze functie maar deze is geblokkeerd.
Weet je zeker dat dit niet bij de film hoort? De beeldverhouding verschilt per film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Vele Samsungs, waaronder m'n 40J6200, hebben de functie Micro Dimming Pro waardoor het beeld soms wat donkerder wordt. Velen, waaronder mezelf, vinden dat vrij vervelend. En blijkbaar kan je dit alleen uitzetten door je beeldinstelling naar Film om te zetten of volgens rtings.com je HDMI-output PC te noemen (aan te duiden). Zouden er andere manieren kunnen zijn om dit vervelende gedim "uit te schakelen"? Wat is jullie ervaring met de 2016 UHD-modellen? Movie-preset vind ik persoonlijk niet hét mooiste en de andere bovengenoemde "PC"-instelling lijkt niet echt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik heb de 49KS8000 op de instelling van rtings.com gezet en dat bevalt goed met omroep HD TV kijken. Overdag kijk ik niet en 's avonds is de ruimte matig verlicht. De de witte muur erachter is verlicht met een warm-witte LED strip, bovenaan over de volle lengte op de achterzijde van de TV geplakt. 2 € bij de Action, werkt op 3 batterijen.

[ Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 31-10-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
Ik heb een ks7000 en is het bij jullie ook zo dat de natural preset een betere zwartwaarde heeft dan movie preset? Ik vind natural er mooier uitzien dan movie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mc-koenoe
donpablo80 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 00:15:
Ik heb een ks7000 en is het bij jullie ook zo dat de natural preset een betere zwartwaarde heeft dan movie preset? Ik vind natural er mooier uitzien dan movie.
Dat had ik ook, maar toen heb ik deze video gevolgd en ik ben nu erg tevreden met de movie preset.
YouTube: Samsung 49KS7002 KS7000 UHD HDR TV settings after calibration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
ik heb de 60ks7000 maar heb nu het probleem dat als ik tv kijk via de Horizon Box van Ziggo en mijn pc (die ook is aangesloten via HDMI) aangaat (komt uit standby) hij gelijk naar het HDMI kanaal overschakelt van de pc..is dit een instelling van HDMI?

Bij mij laat de de achterkant van de tv ook iets los..nog niet heel schokkend maar hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
mc-koenoe schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:00:
[...]

Dat had ik ook, maar toen heb ik deze video gevolgd en ik ben nu erg tevreden met de movie preset.
YouTube: Samsung 49KS7002 KS7000 UHD HDR TV settings after calibration
Ik hz eb een probleem met deze instelling.
Als er een persoon zichtbaar is in het rechter gedeelte van mijn scherm heeft hij een goene schijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:47
Stijnb_ schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:37:
[...]

Ik hz eb een probleem met deze instelling.
Als er een persoon zichtbaar is in het rechter gedeelte van mijn scherm heeft hij een goene schijn.
Dat hoort niet, ik heb hem ook ingesteld via het filmpje hierboven en prima beeld.

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een nieuwe LCD en kwam zelf al uit op de KS7000. Aangezien deze tv veel besproken wordt de laatste pagina's, sterkt dat mijn mening dat het een goede TV is :)

Ik twijfel tussen de UE60KS7000 en UE65KS7000. Ik verwacht dat de techniek gelijk is, en dat het enige verschil is dat de 65" iets meer oppervlak heeft. Is dat een correcte aanname, of zijn er andere overwegingen?

Ik heb overigens een THIN 345 beugel die 25kg kan dragen, volgens de vogels website kunnen ze beide op de beugel, dus dat is geen criteria meer.

Verder lees ik dat Plasmavisie aan grijze import doet en dat daardoor de fabrieksgarantie vervalt en dat je enkel recht hebt op garantie bij de winkelier (was dus mogelijk gevolgen heeft bij een faillissement van de winkelier). Echter zie ik op de website van plasma visie het volgende, wat ik niet helemaal kan rijmen met eerdere opmerkingen. Kan iemand dat voor me verduidelijken?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4ec66hB.png

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
MillZ schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:37:
[...]

Dat hoort niet, ik heb hem ook ingesteld via het filmpje hierboven en prima beeld.
Heb deze ook via deze calibratie gedaan. In het begin was het beeld super nu in het rechter gedeelte dingen die groener uitslaan.
Zal eens moeten kijken of het niet aan mijn digibox ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Garantie wordt door de leverancier gegeven en dat het aanspreekpunt ingeval van een garantieclaim. Ik zou nooit garantie bijkopen, en als je dat toch van plan bent, heel goed informeren wat het precies inhoudt.

Vervoerkosten?
Bij total loss > nieuw met bijbetaling?
Refurbished model?

ect, ect

En inderdaad meer risico's bij webwinkels die aan grijze import doen. De echt grote winkelketens zoals de Mediamarkt, Expert ect zie ik niet zo gauw failliet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
Ik heb deze avond eens mijn playstation aangesloten op de tv.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/24zkt2s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/axg1s1.jpg

Zoals je ziet is het links geel vlak mooi geel en het rechtse grouw/grijs zelfs groen. Heb al een fabriek instelling reset gedaan maar blijft hetzelfde.
Iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

RAAF12 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:32:
[...]

Garantie wordt door de leverancier gegeven en dat het aanspreekpunt ingeval van een garantieclaim. Ik zou nooit garantie bijkopen, en als je dat toch van plan bent, heel goed informeren wat het precies inhoudt.
Nee, hij bedoelt dat er in die afbeelding expliciet staat dat de fabrieksgarantie wordt verlengd van twee naar vijf jaar als je bedrag X betaalt. Als bij grijze import (wat bij deze leverancier dus het geval is) de fabrieksgarantie vervalt, valt er ook helemaal niks te verlengen.

De afbeelding suggereert dus dat er sowieso twee jaar fabrieksgarantie is...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
JackBol schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:41:
Verder lees ik dat Plasmavisie aan grijze import doet en dat daardoor de fabrieksgarantie vervalt en dat je enkel recht hebt op garantie bij de winkelier (was dus mogelijk gevolgen heeft bij een faillissement van de winkelier). Echter zie ik op de website van plasma visie het volgende, wat ik niet helemaal kan rijmen met eerdere opmerkingen. Kan iemand dat voor me verduidelijken?

[afbeelding]
Al eens besproken: Dimens in "[UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Dude, je bent echt een orakel. Dit is al mijn tweede vraag waarin je jezelf quote!
Ze zouden al je posts in een sticky moeten zetten.

Ik had de garantievoorwaarden ook gelezen en besloten die niet te nemen. Weegt niet op.
Zojuist heb ik de 65" besteld. Morgen in huis als het goed is.

Ik zie dat deze TV Tizen 2 heeft, welke 4k netflix ondersteunt. Mooi is dat.
Zit er ook een DLNA player op toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Stijnb_ schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:45:
[...]

Heb deze ook via deze calibratie gedaan. In het begin was het beeld super nu in het rechter gedeelte dingen die groener uitslaan.
Zal eens moeten kijken of het niet aan mijn digibox ligt.
Of HDMI kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
Het probleem doet hem voor op de playstation 4 en digibox is elk een andere hdmi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Stijnb_ schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:48:
[...]

Het probleem doet hem voor op de playstation 4 en digibox is elk een andere hdmi kabel.
Terugsturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Kan het zijn, met de Auto Motion op Helder ingesteld, dat je inboet aan helderheid van het beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
Zie nu ook dat ik aan de bovenzijde van mijn scherm met dode pixel lijnen zit. Heb naar de winkel geweest. Er zal een service technieker langs komen van samsung om het beeld paneel te vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Stijnb_ op 04-11-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Heb nu een pricewatch: LG 55UB850V Zwart hier staan.
Zou de pricewatch: Samsung UE55KU6020 Zwart een downgrade qua kwaliteit een upgrade zijn of een downgrade?
Of toch maar een pricewatch: LG OLED55B6V Zwart halen volgend jaar met de Media Markt btw actie

Pluspunten:
- HDR10
- Lage inputlag met gamen

Minpunten:
- Geen 3D/DualPlay
- 50hz

[ Voor 18% gewijzigd door Koning Willy op 05-11-2016 14:02 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Stijnb_ schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:04:
Ik heb deze avond eens mijn playstation aangesloten op de tv.
En direct na het aansluiten zag je de fout op het scherm verschijnen? Kan zijn dat de HDMI poort daardoor opgeblazen is. Het schijnt hot pluggable te moeten zijn maar er gaat weleens iets fout als de spanning nog op het toestel zit.
Je hebt nu ook een rij dode pixels? Hmm, dat is dan fout 2 en heeft nix met een verkleurd beeld of HDMI input defect te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
RAAF12 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:15:
[...]

En direct na het aansluiten zag je de fout op het scherm verschijnen? Kan zijn dat de HDMI poort daardoor opgeblazen is. Het schijnt hot pluggable te moeten zijn maar er gaat weleens iets fout als de spanning nog op het toestel zit.
Je hebt nu ook een rij dode pixels? Hmm, dat is dan fout 2 en heeft nix met een verkleurd beeld of HDMI input defect te maken.
Ik heb de tv een week gebruikt zonder problemen en nu dit probleem.

Ik heb 3 problemen met mijn tv.
1: achterkant wan de tv laat los.
2: bovenzijde van het scherm heeft een rij dode pixels.
3: het rechter gedeelte van het scherm slaat groen/grijs uit.

Het probleem doet hem voor op alle kanalen hdmi, lan en test beelden van het scherm zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

< Ok, je schreef dat de fout optrad NA naar het aansluiten van die spelcomputer, vandaar mijn reactie>

......
Oeps, als je snel bent krijg je een nieuwe, dat valt onder de DOA regels!! Dus geen gerepareerd toestel. Ik ben even kwijt hoeveel dagen die dead on arrival is, na aankoop. edit: Lees net 7 werkdagen....
Achterkant die loslaat is wel erg snel na een week. Ik zag ze in de winkel staan met losse achterkanten maar daar stonden ze al weken zo niet maanden aan het spelen.
Probleem is de warmte en geringe klemkracht van de plastic nokken. De reparatiedienst plaatst een nieuwe achterkant EN plakt dubbelzijdig foam op strategische plekken om het mangel in de toekomst te vermijden. Niet dat die nieuwe achterkanten veel beter zijn <G>
Succes met je TV!
Ik heb de mijne nog niet zolang (2 weken) en ben geen rare dingen tegen gekomen. Af en toe (+/- per 24 u) als ik zap staat beeld of geluid even stil, zap ik 2 kanalen terug dan is het weer goed. Strange. Source is Telfort glasfiber. Receiver heeft de laatste software.

[ Voor 73% gewijzigd door RAAF12 op 06-11-2016 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
RAAF12 schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:52:
< Ok, je schreef dat de fout optrad NA naar het aansluiten van die spelcomputer, vandaar mijn reactie>

......
Oeps, als je snel bent krijg je een nieuwe, dat valt onder de DOA regels!! Dus geen gerepareerd toestel. Ik ben even kwijt hoeveel dagen die dead on arrival is, na aankoop. edit: Lees net 7 werkdagen....
Achterkant die loslaat is wel erg snel na een week. Ik zag ze in de winkel staan met losse achterkanten maar daar stonden ze al weken zo niet maanden aan het spelen.
Probleem is de warmte en geringe klemkracht van de plastic nokken. De reparatiedienst plaatst een nieuwe achterkant EN plakt dubbelzijdig foam op strategische plekken om het mangel in de toekomst te vermijden. Niet dat die nieuwe achterkanten veel beter zijn <G>
Succes met je TV!
Ik heb de mijne nog niet zolang (2 weken) en ben geen rare dingen tegen gekomen. Af en toe (+/- per 24 u) als ik zap staat beeld of geluid even stil, zap ik 2 kanalen terug dan is het weer goed. Strange. Source is Telfort glasfiber. Receiver heeft de laatste software.
Heb mijn tv al iets langer of 2 weken dus een nieuw toestel zal ik niet krijgen van de winkel. Misschien dat de service technieker wel een nieuwe mee zal hebben. Tegen dat hij een nieuwe achterkant en beeldpaneel heeft geplaatst zal het goedkoper zijn om gewoon de tv te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Ik heb twee weken geleden een UE55KS7000 gekocht. Mooie tv, maar ook ik heb last van een vrijwel over de hele rechterzijkant/hoek loslatende backplate. Matige kwaliteit, lijkt gedeeltelijk geklikt/gelijmd. Veelvoorkomend euvel als ik de tv leverancier moet geloven. Als het goed is komt er woensdag een monteur die het komt vervangen.

Maar 2:
Ik heb een vraag over HDR en zou het fijn vinden als iemand het zou kunnen controleren op een eigen set.
Nieuwste firmware staat er overigens op.

Als ik Film mode aan heb staan en ik kijk een gewone 1080p film, zonder HDR dan blijven mijn eigen instellingen bewaard (bv Backlight op 10). Zet ik in film mode een HDR film op, dan zie ik op het scherm de melding dat er een HDR film wordt afgespeeld, en als ik dan de beeldinstellingen bekijk, zie ik ook dat de tv bepaalde settings heeft veranderd nl: backlight wordt op 20 gezet, LED wordt op hoog gezet en kleurruimte gaat naar eigen/native. Dat is goed en zoals het hoort. Zet ik de HDR film uit, schakelt de tv netjes terug naar de "normale non-hdr" instellingen.

MAAR: voorgaande lijkt alleen te gebeuren in "film mode." en NIET in "Game-mode"
Nu wil namelijk het geval dat ik ook een PS4 en een XBOne aangesloten heb. Uiteraard zet ik dan "game mode" aan. Speel ik een niet-hdr spel, dan blijven mijn instellingen gewoon staan. Zet ik een WEL-HDR spel aan (bv Forza H3, GOW4, The last of us) dan detecteert de TV dat er een HDR spel wordt opgestart (je krijgt een melding in beeld (net zoals in film-mode dus), maar de tv verandert de instellingen NIET. Backlight blijft op 10, LED blijft op uit. Terwijl de HDR modus juist vereist dat deze op respectievelijk 20 en hoog worden gezet..

Kortom een bug? TV die niet goed werkt? Zouden jullie eens kunnen kijken? Het is nu nl erg irritant; Zet ik een HDR game aan (met Game-mode aan) dan detecteert de tv wel dat er HDR content wordt afgespeeld, maar blijven de instellingen op NIET-HDR staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Koning Willy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:02:
Of toch maar een pricewatch: LG OLED55B6V Zwart halen volgend jaar met de Media Markt btw actie
Goedkoper dan de huidige €1999 gaan ze niet worden denk ik, dus als dat te duur is hoef je niet te wachten op de BTW actie.

Overigens vind ik het verschil tussen de 6020 en OLED B6 wel erg groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Daan87423 schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:54:
[...]

Goedkoper dan de huidige €1999 gaan ze niet worden denk ik, dus als dat te duur is hoef je niet te wachten op de BTW actie.

Overigens vind ik het verschil tussen de 6020 en OLED B6 wel erg groot..
Mijn idee ook. Als je zelf zit te vergelijken tussen 799 of 2699, dan doe je zelf een plezier. Koop je nu een redelijke tv qua prijs en over 2 of 3 jaar weer eentje. Je kunt daarna nog altijd nog 2 andere tv's kopen.
Als je jezelf zit over te halen waarom je 2000 euro meer moet uitgeven of waarom dat beter is, dan heb je toch eigenlijk al gekozen? Blijkbaar is het budget dan belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Yep, je ziet het het er niet aan af als ie eenmaal in de kamer staat door de gewenning en dan hou je geld over voor andere leuke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik denk er over na om de ks8000 aan te schaffen, maar nu heb ik gelezen dat de nieuwe types binnenkort worden gepresenteerd.
Mijn vraag is , zullen in de nieuwe tv's ook nieuwe technieken zitten of ben ik met een ks8000 future proof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
diazull37 schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:30:
Ik denk er over na om de ks8000 aan te schaffen, maar nu heb ik gelezen dat de nieuwe types binnenkort worden gepresenteerd.
Mijn vraag is , zullen in de nieuwe tv's ook nieuwe technieken zitten of ben ik met een ks8000 future proof?
Future proof ben je nooit. En elk jaar komen er wel weer nieuwe tv's om de hoek kijken. Waarom denk je dat er altijd aanbiedingen zijn op het einde van het jaar? Deze vraag zie je geregeld ook terug komen bij de aankoop van een videokaart of wat dan ook.
De nieuwe modellen zullen gelijk weer een stuk duurder zijn. Natuurlijk kun je blijven wachten, maar dan kun je eigenlijk altijd blijven wachten....
Wat is futureproof? Als je in maart een nieuw model koopt, weet je toch niet wat 2018 brengt.
De tv wat je zelf noemt is een goede tv. Check ook maar eens whathifi of andere sites. De vraag is eerder hoeveel geld ben je bereidt uit te geven en wat is je idee bij futureproof? Meeste content voor 4k bestaat niet eens. Laat staan hdr... Ja het is mooi. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar waarschijnlijk zullen je ps4 of Xbox one de enige bron zijn die het je gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
lordloeder schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:13:
[...]
Mijn idee ook. Als je zelf zit te vergelijken tussen 799 of 2699, dan doe je zelf een plezier. Koop je nu een redelijke tv qua prijs en over 2 of 3 jaar weer eentje. Je kunt daarna nog altijd nog 2 andere tv's kopen.
Als je jezelf zit over te halen waarom je 2000 euro meer moet uitgeven of waarom dat beter is, dan heb je toch eigenlijk al gekozen? Blijkbaar is het budget dan belangrijker.
Nee, ik wou upgraden van mijn huidige LG naar Samsung voor HDR en lagere inputlag. Waarschijnlijk ook een stukje beter beeld.
Natuurlijk is een OLED de ultieme ervaring, maarja 2699€ is echt teveel ;)

Edit: In de VS betaal je maar $1,097.99 voor de pricewatch: Samsung UE55KS8000 Zwart en hier € 1.699,- bij goedkoopste winkel en de rest allemaal boven 2000?

https://www.amazon.com/dp/B01C5TFLSE

[ Voor 16% gewijzigd door Koning Willy op 06-11-2016 15:08 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Oké is snap dat futureproof een ruim begrip is .
Maar ik game regelmatig, en krijg de ps4 pro binnenkort en zo is het hdr uhd 4k etc gaan spelen.
Tevens kan ik mijn 55w828 sony kwijt dus dan is de aanschaf wat makkelijker.
Ik wil gewoon niet dat straks blijkt dat de nieuwe lichting gewoon veel beter zijn.
Mijn zwager heeft een paar jaar geleden een 4k gekocht maar dat blijkt eigenlijk te vroeg te zijn geweest vergeleken met de tv's van nu qua techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36

The Chosen One

Zie signature!

Zit ik ook beetje mee. Wil nu een 4K/HDR tv voor xbox One S/blu-rays e.d. mogelijk PS4 (pro) in toekomst. Volgende TV kan dan wel OLED of zo worden, zien we dan wel weer.

Heb wat gezocht, gereviewchecked etc en kwam tot de 49KS7000. Nu zie ik ook ineens een Philips die ook veel van de specs heeft. https://tweakers.net/pricewatch/compare/519831;491019
€ 1.149,- tegenover € 712,61
KS model is hier wel wat langskomen laatste pagina´s, ben nog wat aan het kijken naar reviews voor het Philips model en zie wat tegenstrijdige info over de specs.
Ambilight zou ik zien als een bonus, geen musthave. Voor mij is het een combi van goede specs en goede prijs, ben toch Nederlanders. :)
Goede upscaling is musthave gezien me huidige collectie. Mensen hier nog ideeën erover?

[ Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 06-11-2016 16:40 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
The Chosen One schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:40:
Zit ik ook beetje mee. Wil nu een 4K/HDR tv voor xbox One S/blu-rays e.d. mogelijk PS4 (pro) in toekomst. Volgende TV kan dan wel OLED of zo worden, zien we dan wel weer.

Heb wat gezocht, gereviewchecked etc en kwam tot de 49KS7000. Nu zie ik ook ineens een Philips die ook veel van de specs heeft. https://tweakers.net/pricewatch/compare/519831;491019
KS model is hier wel wat langskomen laatste pagina´s, ben nog wat aan het kijken naar reviews voor het Philips model en zie wat tegenstrijdige info over de specs.
Ambilight zou ik zien als een bonus, geen musthave. Voor mij is het een combi van goede specs en goede prijs, ben toch Nederlanders. :)
Goede upscaling is musthave gezien me huidige collectie. Mensen hier nog ideeën erover?
Voor Ambilight zijn er mods waarmee je zelf strips achterop kan plakken. Maarja beetje gimmick die alleen maar afleid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
diazull37 schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:39:
Oké is snap dat futureproof een ruim begrip is .
Maar ik game regelmatig, en krijg de ps4 pro binnenkort en zo is het hdr uhd 4k etc gaan spelen.
Tevens kan ik mijn 55w828 sony kwijt dus dan is de aanschaf wat makkelijker.
Is er überhaupt nu dan content die hdr ondersteund?

Betreffende nieuw model en nu verkopen van je huidige, wat precies gaat komen is meestal nu nog niet echt duidelijk. Laat staan wat de prijzen zijn. Ik gok zo als het echt high-new-wopping-topping Tech zou zijn, dan zit er echt wel een prijskaartje aan waar je u tegen zegt. Al eens de prijzen bekeken van de modellen toen ze aangekondigd werden bij de CES?

De afweging moet je toch zelf maken en je krijgt toch niet alle informatie op tafel, totdat het moment van de CES is geweest. Dan rest de vraag, wanneer zijn de modellen in NL leverbaar? Dan heb ik het nog niet eens over prijs.
Als je nu wilt gaan spelen, koop je nu een tv. Of je wacht tot 2022 met 4k hdr spellen spelen. Persoonlijk denk ik dat het plezier dat je er nu mee zult hebben belangrijker is dan "ontevreden" naar je huidige tv kijken waar je de dingen mist die je noemt wat voor je belangrijk zijn.
Denk dat spellen en content die nu beschikbaar voor jou belangrijker is, dan dat het hdmi standaard 2.1 met Dolby 96.8 of whatever in de nieuwe modellen zal zitten. Zit ik er naast...geen idee, maar aangezien er nu geen reviews zijn van de "nieuwe" tv's kun je er vrij weinig over zeggen.
Wie weet is de ultra 2017 tv wel een (insert vrouwen geslachtsorgaan) gaming tv 😸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Koning Willy schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:43:
Edit: In de VS betaal je maar $1,097.99 voor de pricewatch: Samsung UE55KS8000 Zwart en hier € 1.699,- bij goedkoopste winkel en de rest allemaal boven 2000?

https://www.amazon.com/dp/B01C5TFLSE
De Amerikaanse KS8000 ≠ de Nederlandse KS8000. Dat is hier de KS7000, zie de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Daan87423 schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:29:
[...]

De Amerikaanse KS8000 ≠ de Nederlandse KS8000. Dat is hier de KS7000, zie de voet.
Dan nog, adviesprijs veel goedkoper daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:29

Bever!

3

Die prijs is ex btw en tel er maar eens importrechten bij en je zit boven de prijs die je hier kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
The Chosen One schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:40:

Voor n gamer lijkt me (deze) Philips niet zo geschikt als Sony's XD8 en XD9 en Samsungs KS7000/8000/9000, kijkende naar input lag dan. Tenminste, ik heb me laten vertellen dat die van Sony en Samsung rond de 22ms ligt en die van Philips rond de 50ms... Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen? Vind zo'n ambilight nml ook n mooie bonus :)

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
Ik ben toch wel benieuwd wat men hier nou vindt van de HDR functionaliteit op de KS7000/8000/9000 series.
Zelf heb ik een UE49KS7000 'gekalibreerd' volgens de YouTube video van Darko waarbij ik op de HDR stand de backlight op 20 heb, dynamic contrast op high en nog een setting welke ik even niet uit mijn hoofd weet.

Als ik bijvoorbeeld Marco Polo kijk op Netflix in HDR vind ik het echt prachtig, maar met bijvoorbeeld Daredevil vind ik echt dat je enorm last hebt van 'glowing'. Als in, wanneer je een licht object op een donkere achtergrond hebt je een gloed eromheen ziet. Non-HDR stoort het mij minder, omdat de backlight natuurlijk lager staat.

Wat zijn jullie ervaringen hier in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
mc-koenoe schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:19:
Ik ben toch wel benieuwd wat men hier nou vindt van de HDR functionaliteit op de KS7000/8000/9000 series.
Zelf heb ik een UE49KS7000 'gekalibreerd' volgens de YouTube video van Darko waarbij ik op de HDR stand de backlight op 20 heb, dynamic contrast op high en nog een setting welke ik even niet uit mijn hoofd weet.

Als ik bijvoorbeeld Marco Polo kijk op Netflix in HDR vind ik het echt prachtig, maar met bijvoorbeeld Daredevil vind ik echt dat je enorm last hebt van 'glowing'. Als in, wanneer je een licht object op een donkere achtergrond hebt je een gloed eromheen ziet. Non-HDR stoort het mij minder, omdat de backlight natuurlijk lager staat.

Halo effect is dat inderdaad, je ontkomt er niet aan bij een edge lit tv, met HDR en donkere scenes. Dan moet je echt naar OLED, of een full LED array tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
Romius schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:42:
[...]

Halo effect is dat inderdaad, je ontkomt er niet aan bij een edge lit tv, met HDR en donkere scenes. Dan moet je echt naar OLED, of een full LED array tv.
Maar stoor jij je er ook aan? Wat is jouw persoonlijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
mc-koenoe schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:54:
[...]

Maar stoor jij je er ook aan? Wat is jouw persoonlijke ervaring?
Persoonlijk stoor ik mij er niet aan, en dan heb ik nog wel een OLED gehad ook. Nou heb ik nog niet overdreven veel HDR content gekeken moet ik zeggen, meer games gespeeld in HDR eigenlijk.

Ik kijk over het algemeen ook een redelijk verlichte kamer, dat helpt ook wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Romius op 08-11-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 13:04
Er is weer een nwe update 1150.7

Zie ik op de Samsung site :+

Hij wordt alleen nog niet aangeboden, anders hengel ik hem zelf wel binnen...

[ Voor 38% gewijzigd door MilesD. op 09-11-2016 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OcNewB
mc-koenoe schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:19:

Dynamic Contrast moet niet op High bij HDR. (je creëert enorme contrasten, terwijl HDR o.a. gaat over een breder kleurenpalet). Gewoon op LOW, of uit zetten.

De HDR opties die ik wel aanraad/moeten zijn: Beeldmodus: Film, Backlight op 20, Kleurruimte op "eigen/native," en Smart led op High/Hoog. Kleurtint op Warm2, Gamma op 0, of -1. Probeer het daar eens mee.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
MilesD. schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:07:
Er is weer een nwe update 1150.7

Zie ik op de Samsung site :+

Hij wordt alleen nog niet aangeboden, anders hengel ik hem zelf wel binnen...
Erg benieuwd wat de changelog is. Iemand een idee waar je die kan vinden? De site staat niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
OcNewB schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:46:
[...]

Dynamic Contrast moet niet op High bij HDR. (je creëert enorme contrasten, terwijl HDR o.a. gaat over een breder kleurenpalet). Gewoon op LOW, of uit zetten.

De HDR opties die ik wel aanraad/moeten zijn: Beeldmodus: Film, Backlight op 20, Kleurruimte op "eigen/native," en Smart led op High/Hoog. Kleurtint op Warm2, Gamma op 0, of -1. Probeer het daar eens mee.
Succes!
Thanks, ga ik vanavond gelijk proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
OcNewB schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:53:
[...]

Erg benieuwd wat de changelog is. Iemand een idee waar je die kan vinden? De site staat niets..
Is er niet (nooit) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
OcNewB schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:21:
(...)

Ik heb een vraag over HDR en zou het fijn vinden als iemand het zou kunnen controleren op een eigen set.
Nieuwste firmware staat er overigens op.

Als ik Film mode aan heb staan en ik kijk een gewone 1080p film, zonder HDR dan blijven mijn eigen instellingen bewaard (bv Backlight op 10). Zet ik in film mode een HDR film op, dan zie ik op het scherm de melding dat er een HDR film wordt afgespeeld, en als ik dan de beeldinstellingen bekijk, zie ik ook dat de tv bepaalde settings heeft veranderd nl: backlight wordt op 20 gezet, LED wordt op hoog gezet en kleurruimte gaat naar eigen/native. Dat is goed en zoals het hoort. Zet ik de HDR film uit, schakelt de tv netjes terug naar de "normale non-hdr" instellingen.

MAAR: voorgaande lijkt alleen te gebeuren in "film mode." en NIET in "Game-mode"
Nu wil namelijk het geval dat ik ook een PS4 en een XBOne aangesloten heb. Uiteraard zet ik dan "game mode" aan. Speel ik een niet-hdr spel, dan blijven mijn instellingen gewoon staan. Zet ik een WEL-HDR spel aan (bv Forza H3, GOW4, The last of us) dan detecteert de TV dat er een HDR spel wordt opgestart (je krijgt een melding in beeld (net zoals in film-mode dus), maar de tv verandert de instellingen NIET. Backlight blijft op 10, LED blijft op uit. Terwijl de HDR modus juist vereist dat deze op respectievelijk 20 en hoog worden gezet..

Kortom een bug? TV die niet goed werkt? Zouden jullie eens kunnen kijken? Het is nu nl erg irritant; Zet ik een HDR game aan (met Game-mode aan) dan detecteert de tv wel dat er HDR content wordt afgespeeld, maar blijven de instellingen op NIET-HDR staan.
Voor mij ook een belangrijk punt.
Op dit forum is daar veel discussie over (geweest). Het zou wel moeten werken.

https://www.avforums.com/...tv-review.2032989/page-47 Discussie begint al rond pagina 20.

Heb je toevallig een PS4 en daar een PSVR aan hangen? Dan werkt HDR niet heb ik begrepen.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Heintje schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:24:
[...]

Voor mij ook een belangrijk punt.
Op dit forum is daar veel discussie over (geweest). Het zou wel moeten werken.

https://www.avforums.com/...tv-review.2032989/page-47 Discussie begint al rond pagina 20.

Heb je toevallig een PS4 en daar een PSVR aan hangen? Dan werkt HDR niet heb ik begrepen.
Nee en dat heeft verder ook niets met mijn "bug/probleem" te maken.

Nog wat anders: ik heb een htpc via een onkyo 4k versterker aan de tv hangen. De tv ziet de htpc en zet de inputbron op pc. Ik kan alleen maar kiezen tussen standaard, of dynamisch terwijl ik juist film mode wil kiezen. Die is "greyed out". Hoe kan ik dit toch voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
OcNewB schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:01:
[...]

Nee en dat heeft verder ook niets met mijn "bug/probleem" te maken.

Nog wat anders: ik heb een htpc via een onkyo 4k versterker aan de tv hangen. De tv ziet de htpc en zet de inputbron op pc. Ik kan alleen maar kiezen tussen standaard, of dynamisch terwijl ik juist film mode wil kiezen. Die is "greyed out". Hoe kan ik dit toch voor elkaar krijgen?
Deze vraag is al meermaals, waaronder ook door mijzelf, gesteld en tot op heden zonder antwoord/resultaat. Voorlopig dus alleen standaard of dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NhNeoN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 12:52
Ik vroeg me af waarom de TV's in Amerika zoveel goedkoper zijn dan in Europa. De UE55KS8000 kost bijvoorbeeld in bij amazon Amerika $1200, terwijl in Nederland de prijs bij de meeste retailers rond de €2300 ligt.
https://www.amazon.com/gp...new?ie=UTF8&condition=new
Is er niet een mogelijkheid om een tv in Amerika te kopen en naar Nederland te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
NhNeoN schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:14:
Ik vroeg me af waarom de TV's in Amerika zoveel goedkoper zijn dan in Europa. De UE55KS8000 kost bijvoorbeeld in bij amazon Amerika $1200, terwijl in Nederland de prijs bij de meeste retailers rond de €2300 ligt.
https://www.amazon.com/gp...new?ie=UTF8&condition=new
Is er niet een mogelijkheid om een tv in Amerika te kopen en naar Nederland te sturen?
Dat is volgens mij de 7000, daar hanteren ze anders type nummers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
DonDadda schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:49:
[...]

Deze vraag is al meermaals, waaronder ook door mijzelf, gesteld en tot op heden zonder antwoord/resultaat. Voorlopig dus alleen standaard of dynamisch.
Ik zal je vertellen dat ik net wel iets heb uitgevonden; als ik in de PC de output settings op 1080p @ 50 hz zet, (ipv op 1080p@60hz) kan ik wel alle modes kiezen!

[ Voor 3% gewijzigd door OcNewB op 09-11-2016 14:34 ]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Software-update voor de KS7000:

Versie : 1150.7
2016.11.10

As usual geen release notes.

Mijn KS7000 heeft trouwens een loslatende backplate. Schijnt een bekend probleem te zijn.
Er komt een monteur om hem te 'plakken'.

Ik heb nog een vraagje; elke keer als ik mijn TV uit zet en weer aan, is de youtube app uitgelogd en moet ik weer opnieuw inloggen (via de iPhone app of met de weblink). Is dit normaal of een bug?

[ Voor 30% gewijzigd door JackBol op 10-11-2016 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OcNewB
JackBol schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:25:

2016.11.10

Mijn KS7000 heeft trouwens een loslatende backplate. Schijnt een bekend probleem te zijn.
Die firmware stond er gisteren al op en was al gemeld. Toch bedankt! Mijn backplate was ook loslatende, gisteren een monteur over de vloer. Ik gaf aan dat de linkerzijde van het scherm niet altijd even egaal was als de rechterzijde (backlight bleeding). Hij ging in het servicemenu, scande in 10 seconden door allemaal calibratie menu's mompelde wat en zei: "ik bestel ook een nieuw scherm." Prima. Hij zei ik kom zsm terug met alle bestelde nieuwe onderdelen. Scherm en backplate. Ik zei kun je dan net zo goed niet een nieuwe tv neerzetten? Hij lachte, maar nee helaas. Ik wacht rustig af.

• donpablo80
JackBol schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:25:

2016.11.10

Ik heb nog een vraagje; elke keer als ik mijn TV uit zet en weer aan, is de youtube app uitgelogd en moet ik weer opnieuw inloggen (via de iPhone app of met de weblink). Is dit normaal of een bug?
Met de 1150 update is het probleem met de youtube app weg, blijft nu gewoon ingelogd.

• OcNewB
donpablo80 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:35:
[...]

Met de 1150 update is het probleem met de youtube app weg, blijft nu gewoon ingelogd.
Ondersteund hij nu ook HDR ? De YT App?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

donpablo80 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:35:
[...]

Yep. Ik heb de update zojuist met de hand geïnstalleerd en ik kan dit bevestigen.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

OcNewB schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:13:
[...]

Ondersteund hij nu ook HDR ? De YT App?
Hoe kan ik dat checken?

• OcNewB
Door met de app hiernaartoe te gaan en te kijken of HDR ingeschakeld wordt dor je tv :-)
YouTube: HDR Launch Playlist

• JackBol
  • Niet online

JackBol

OcNewB schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:29:
[...]

Door met de app hiernaartoe te gaan en te kijken of HDR ingeschakeld wordt dor je tv :-)
Ik kan die filmpjes afspelen, maar ik heb niet door waar ik kan zien of HDR ingeschakeld is.
Bij instellingen --> beeldmodus staat wel HDR+ ingeschakeld. Maar als ik een non-HDR video speel staat het er ook.

• DonDadda
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
OcNewB schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:29:
[...]

Werkt niet, althans deze video's niet.

• OcNewB
JackBol schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:37:
[...]

Ik kan die filmpjes afspelen, maar ik heb niet door waar ik kan zien of HDR ingeschakeld is.
Bij instellingen --> beeldmodus staat wel HDR+ ingeschakeld. Maar als ik een non-HDR video speel staat het er ook.
Hdr+ is niets anders dan het "upscalen" van niet hdr materiaal (bv tv uitzending) naar een hdr-achtig beeld. Kortom; uitzetten zou ik adviseren. Heeft verder niets met Echt HDR te maken.

• MilesD.
Hdr+ is niets anders dan het "upscalen" van niet hdr materiaal (bv tv uitzending) naar een hdr-achtig beeld. Kortom; uitzetten zou ik adviseren. Heeft verder niets met Echt HDR te maken.

Dan heb je het waarschijnlijk nog nooit goed gezien, aan/uit als je 4K kijkt is een wereld van verschil.. :+

• OcNewB
MilesD. schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:35:

Dan heb je het waarschijnlijk nog nooit goed gezien, aan/uit als je 4K kijkt is een wereld van verschil.. :+
Heb je wel opgezocht wat HDR+ is en waar het voor dient?

"De update brengt de HDR+-functie naar de nieuwste modellen. Hiermee kan SDR-content opgewaardeerd worden naar HDR (high dynamic range)."

[ Voor 12% gewijzigd door OcNewB op 10-11-2016 13:46 ]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

OcNewB schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:17:
[...]

Ah okee. nu uitgezet.

Als ik een Samsung HDR demo video bekijk vanaf USB of DLNA dan zie ik in de playbar "HDR" staan. Bij youtube krijg ik echter niet te zien of HDR wel of niet gebruikt wordt.

• MilesD.
OcNewB schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:17:
[...]

Je hebt helemaal gelijk.... :)

• OcNewB
JackBol schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:04:
[...]

Ah okee. nu uitgezet.

Als ik een Samsung HDR demo video bekijk vanaf USB of DLNA dan zie ik in de playbar "HDR" staan. Bij youtube krijg ik echter niet te zien of HDR wel of niet gebruikt wordt.
Dan is de yt app blijkbaar nog niet compatibel met de nieuwe hdrstreams van yt zelf.

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Waar zie ik op een (55) KS8000 of HDR aan staat (als een hdr film op staat) ?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

BaComania schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:27:
Waar zie ik op een (55) KS8000 of HDR aan staat (als een hdr film op staat) ?
Het is een [HDR] logootje, je kan het afhankelijk van de bron zien bij:

of:

druk op "123" toets en selecteer (i). Je ziet dan resolutie en andere info

of:

in de "playbar" (balk waar de <<, play, stop en >> knop op zitten)

[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 10-11-2016 20:32 ]

• OcNewB
JackBol schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:31:
[...]

Het is een [HDR] logootje, je kan het afhankelijk van de bron zien bij:

of:

druk op "123" toets en selecteer (i). Je ziet dan resolutie en andere info

of:

in de "playbar" (balk waar de <<, play, stop en >> knop op zitten)
Of selecteer de bron die je aan hebt staan nog een keer. Dan zie je het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
Sinds gister in het bezit van een PS4 Pro en ik vroeg mij af met welke settings jullie gamen? Zowel HDR als non-HDR? Ik zet hem op 'game mode' en hij schakelt ook over naar HDR als ik een HDR spel speel, maar als ik settings aanpas in de 'game mode' dan geldt dit zowel voor HDR als non-HDR. Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb een Samsung UE49KS7000 trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door mc-koenoe op 11-11-2016 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donpablo80
Voor mensen die twijfelen om een grijze import tv te kopen bij bijvoorbeeld plasmavisie.nl, tvreus.nl, buymi.nl of dergelijken, er zit gewoon vanuit samsung garantie op.

Ik heb bij plasmavisie een 55ks7000 gekocht waarbij de backplate los liet en ook één dode pixel had.

Heb direct contact met samsung opgenomen zonder tussenkomst van plasmavisie en alles is netjes opgelost.

Nieuw panel erin gezet en nieuwe backplate gemonteerd.

Dus als iemand twijfelt, gewoon doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

donpablo80 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:15:
Voor mensen die twijfelen om een grijze import tv te kopen bij bijvoorbeeld plasmavisie.nl, tvreus.nl, buymi.nl of dergelijken, er zit gewoon vanuit samsung garantie op.

Ik heb bij plasmavisie een 55ks7000 gekocht waarbij de backplate los liet en ook één dode pixel had.

Heb direct contact met samsung opgenomen zonder tussenkomst van plasmavisie en alles is netjes opgelost.

Nieuw panel erin gezet en nieuwe backplate gemonteerd.

Dus als iemand twijfelt, gewoon doen dus.
Hoe ben je achter die dode pixel gekomen? Heb je heel die led array afgespeurd met een vergrootglas? Of was het een hot pixel (altijd aan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
JackBol schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:18:
[...]

Hoe ben je achter die dode pixel gekomen? Heb je heel die led array afgespeurd met een vergrootglas? Of was het een hot pixel (altijd aan)?
Het was er 1 die altijd aan stond, precies onderin de zwarte balk als je bijvoorbeeld een film kijkt. Het was echt een wit puntje die erg opviel.
Pagina: 1 ... 12 ... 60 Laatste