Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
donpablo80 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:15:
Voor mensen die twijfelen om een grijze import tv te kopen bij bijvoorbeeld plasmavisie.nl, tvreus.nl, buymi.nl of dergelijken, er zit gewoon vanuit samsung garantie op.
En Samsung was ervan op de hoogte dat je het toestel bij Plasmavisie hebt gekocht en dat het een importmodel betrof met aangepaste firmware? Het kan natuurlijk best zo zijn dat ze dit nu over het hoofd hebben gezien, maar een volgende keer garantie weigeren als ze er wel aan denken.

In het verleden is al vaker voorgekomen dat garantie door Samsung is geweigerd op toestellen met aangepaste firmware.

Tevens een beetje dom om het toestel direct bij Samsung aan te melden zonder dit met de verkoper te overleggen. De verkoper is verantwoordelijk voor het leveren van een conform product en bij reparatie door derden, kan de verkoper de garantie in de toekomst afwijzen. Het is misschien wel zo handig om Plasmavisie nu al op de hoogte te stellen van de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
Dimens schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:28:
[...]

En Samsung was ervan op de hoogte dat je het toestel bij Plasmavisie hebt gekocht en dat het een importmodel betrof met aangepaste firmware? Het kan natuurlijk best zo zijn dat ze dit nu over het hoofd hebben gezien, maar een volgende keer garantie weigeren als ze er wel aan denken.

In het verleden is al vaker voorgekomen dat garantie door Samsung is geweigerd op toestellen met aangepaste firmware.

Tevens een beetje dom om het toestel direct bij Samsung aan te melden zonder dit met de verkoper te overleggen. De verkoper is verantwoordelijk voor het leveren van een conform product en bij reparatie door derden, kan de verkoper de garantie in de toekomst afwijzen. Het is misschien wel zo handig om Plasmavisie nu al op de hoogte te stellen van de reparatie.
De monteur vroeg direct bij binnenkomst om de aankoopbon waar datum en bedrag op stond, daar heeft hij een foto van gemaakt.

Daarna is hij het servicemenu in gegaan en heeft daar ook een aantal fotos van gemaakt.
En toen ging hij aan de slag.

Ik zal inderdaad Buymi.nl ook even contacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:45
mc-koenoe schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:25:
Sinds gister in het bezit van een PS4 Pro en ik vroeg mij af met welke settings jullie gamen? Zowel HDR als non-HDR? Ik zet hem op 'game mode' en hij schakelt ook over naar HDR als ik een HDR spel speel, maar als ik settings aanpas in de 'game mode' dan geldt dit zowel voor HDR als non-HDR. Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb een Samsung UE49KS7000 trouwens.
Heb ik ook last van op de KS8000, ik laat 'm eigenlijk op game mode staan en zodra ik HDR content ga gebruiken pas ik de backlight aan. In film mode werkt het wel goed, het zal dus een bugje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:18
Vraagje voor de mensen die in het bezit zijn van een 2016 model tv met hdr. Netflix ondersteund 4k uhd hdr volgens de berichten. Zijn hier toevallig ook mensen met de Samsung ubd-k8500 Blu Ray speler? Daar staat ook een netflix app op. Ben zelf in het bezit van een Samsung ue55js8000 (2015 model tv). Ik krijg met de app op de tv, als de app op de Blu Ray speler via netflix geen hdr support. Met 4k Blu Ray schijfjes werkt het prima. Mijn vraag is dus of iemand via de k8500 netflix app wel hdr op zijn 2016 model krijgt. Wil weten of het aan de app ligt of dat het aan de tv software ligt. Wordt namelijk door samsung en netflix naar de bekende muur gestuurd. Netflix zegt dat de app geüpdatet moet worden, Samsung legt de schuld bij netflix neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

donpablo80 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:35:
Ik zal inderdaad plasmavisie ook even contacten.
Ik heb ook een losse backplate en afgelopen vrijdag gemeld bij Plasmavisie. Nadat ik geen reactie kreeg heb ik inmiddels afgelopen maandagmiddag en woensdag nog telefonisch contact gehad met de servicedesk, maar beide keren is aangegeven dat iemand anders de reparaties afhandelt.
Zojuist met 'Hans' gesproken en die gaf aan dat de persoon die de reparaties afhandelt bij Plasmavisie ziek is, maar morgen weer aan het werk. Ik wacht het dus maar even af.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
JackBol schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:35:
[...]

Ik heb ook een losse backplate en afgelopen vrijdag gemeld bij Plasmavisie. Nadat ik geen reactie kreeg heb ik inmiddels afgelopen maandagmiddag en woensdag nog telefonisch contact gehad met de servicedesk, maar beide keren is aangegeven dat iemand anders de reparaties afhandelt.
Zojuist met 'Hans' gesproken en die gaf aan dat de persoon die de reparaties afhandelt bij Plasmavisie ziek is, maar morgen weer aan het werk. Ik wacht het dus maar even af.
Ik hoop dat ze het oplossen voor je. Waarschijnlijk maken ze een afspraak voor je bij selectro die de reparaties doen voor de merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

donpablo80 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:28:
[...]

Ik hoop dat ze het oplossen voor je. Waarschijnlijk maken ze een afspraak voor je bij selectro die de reparaties doen voor de merken.
Ze hadden het over een reparateur uit Arnhem. Dus dat zal wel Selectro zijn.
Ervaringen? Lossen ze het 'fatsoenlijk' op of is het broddelwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donpablo80
JackBkoopol schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:49:
[...]

Ze hadden het over een reparateur uit Arnhem. Dus dat zal wel Selectro zijn.
Ervaringen? Lossen ze het 'fatsoenlijk' op of is het broddelwerk?
Nee is echt netjes gedaan, de backplate zit er weer strak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:02
Wie kan mij helpen, ik heb een ks7000 serie en krijg het niet voor elkaar om via ARC het geluid te krijgen op mijn speakers. Op mijn oude tv, een philips werkte dit altijd zonder problemen.

Receiver is een denon x1000 met ARC optie.
Smartcard in een CI+ module in de ks7000.

Ik heb de one connect box op HDMI 4(ARC) gekoppeld aan de denon op HDMI out (ARC). Ik zou verwachten dat dit voldoende zou moeten zijn.
Vervolgens krijg ik met geen mogelijkheid het geluid over mijn speakers.

als ik op internet zoek zie ik o.a. deze handleiding:
https://publish.samsungsi..._theater_system_using_arc
Bij stap 8 kiezen ze hier voor HDMI, die optie heb ik niet eens... de overige 3 wel?

Deze avond heel de tijd bezig geweest, maar niet gelukt... iemand een suggestie?

Edit: kleine toevoeging, als ik bijvoorbeeld een chomecast /xbox one in de denon doe, en de input daarvan selecteer krijg ik wel gewoon beeld+geluid via HDMI 4 (ARC).
Gaat duur puur om het tv kijken wat niet werkt...
Er zit dus geen HDMI kabel meer in de Denon omdat dit nu buiten de Humax box om gaat, en direct een CI+ module in de tv zit.

[ Voor 16% gewijzigd door nii3k op 12-11-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:04
niek87 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:41:
Wie kan mij helpen, ik heb een ks7000 serie en krijg het niet voor elkaar om via ARC het geluid te krijgen op mijn speakers. Op mijn oude tv, een philips werkte dit altijd zonder problemen.

Ik heb de one connect box op HDMI 4(ARC) gekoppeld aan de denon op HDMI out (ARC). Ik zou verwachten dat dit voldoende zou moeten zijn.

Bij stap 8 kiezen ze hier voor HDMI, die optie heb ik niet eens... de overige 3 wel?

Deze avond heel de tijd bezig geweest, maar niet gelukt... iemand een suggestie?

Edit: kleine toevoeging, als ik bijvoorbeeld een chomecast /xbox one in de denon doe, en de input daarvan selecteer krijg ik wel gewoon beeld+geluid via HDMI 4 (ARC).
Er zit dus geen HDMI kabel meer in de Denon omdat dit nu buiten de Humax box om gaat, en direct een CI+ module in de tv zit.
Instellen audio via optisch wellicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41

Probeer eens alles "uit" te zetten, (als je versterker een "refresh" optie heeft ook even proberen uiteraard, daarna power off en dan de stroomkabels eruithalen (ook uit de tv!). Minuutje of twee eruit laten, erin steken, alles weer op "aan" zetten en nog een minuut of twee wachten. Ik heb een ks7000 en het duurde ook even voordat die mijn versterker "de hand schudde".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
OcNewB schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 08:42:
[...]

Probeer eens alles "uit" te zetten, (als je versterker een "refresh" optie heeft ook even proberen uiteraard, daarna power off en dan de stroomkabels eruithalen (ook uit de tv!). Minuutje of twee eruit laten, erin steken, alles weer op "aan" zetten en nog een minuut of twee wachten. Ik heb een ks7000 en het duurde ook even voordat die mijn versterker "de hand schudde".
Mocht helaas niet helpen, krijg de optie op de tv maar niet om in te stellen dat het via externe speakers middels hdmi gaat.
Andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
niek87 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:16:
[...]

Mocht helaas niet helpen, krijg de optie op de tv maar niet om in te stellen dat het via externe speakers middels hdmi gaat.
Andere opties?
Erg vreemd. Tv en versterker resetten naar fabriekinstellingen, stroom eraf paar minuten wachten, stroom er weer op en opnieuw gaan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
OcNewB schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 13:50:
[...]

Erg vreemd. Tv en versterker resetten naar fabriekinstellingen, stroom eraf paar minuten wachten, stroom er weer op en opnieuw gaan beginnen?
Ook al gedaan, werkt niet.. jullie krijgen allemaal wel de optie om bij geluid om het via hdmi te kiezen/laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Ja, mits HDMI-CEC en Anynet aan staan in je versterker en je tv. (ue55ks7000 hier..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Gisteren trotse bezitter geworden van de 55KS7000.

Moet nog wel gaan spelen met de instellingen qua kleuren etc, daar ben ik nog niet erg overtuigd (iemand wellicht tips/links waar ik die vandaag kan halen?)

En daarna nog even op de PS zitten gamen en was echt verbluft, wat een geweldig beeld (deze week de pro halen dus zal het wellicht nog beter worden).
Daarbij ben ik ook zeer te spreken over het geluid wat uit de tv komt met gamen, heel erg tevreden)

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ricloo86 schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:30:
Daarbij ben ik ook zeer te spreken over het geluid wat uit de tv komt met gamen, heel erg tevreden)
Ik heb de 65" KS7000 en ben vrij tevreden. Het enige probleempje dat ik nog ondervind is dat Spotify zo nu en dan zonder reden uitlogt. Met Youtube gebeurde dat ook, maar heeft de 1150 update dat verholpen. Ik hoop dat ze Spotify ook fixen.

Verder is het geluid juist een van de dingen waar ik iets minder over tevreden ben. Ik zit eraan te denken om de HW-K551 aan te schaffen.

Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/media.markselectrical.co.uk/item-images/zoom/HWK551.jpg

Verder heb ik nog het probleem met de loslatende backplate.
Plasmavisie mij verwezen naar de Samsung Service desk (met explicite nadruk op het feit dat ik mijn TV moet aanmelden als SXXN!) En Samsung heeft nu Selectro ingeschakeld om de reparatie uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
JackBol schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:31:
[...]

Ik heb de 65" KS7000 en ben vrij tevreden. Het enige probleempje dat ik nog ondervind is dat Spotify zo nu en dan zonder reden uitlogt. Met Youtube gebeurde dat ook, maar heeft de 1150 update dat verholpen. Ik hoop dat ze Spotify ook fixen.

Verder is het geluid juist een van de dingen waar ik iets minder over tevreden ben. Ik zit eraan te denken om de HW-K551 aan te schaffen.

[afbeelding]

Plasmavisie mij verwezen naar de Samsung Service desk (met explicite nadruk op het feit dat ik mijn TV moet aanmelden als SXXN!) En Samsung heeft nu Selectro ingeschakeld om de reparatie uit te voeren.
Oke ik vergelijk het misschien met wat ik had, en dan kan ik niet meer dan tevreden zijn haha.

Die backplate hoor ik vaker voorbij komen, dat moet ik dus in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
JackBol schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:31:
[...]

Eerder dit topic werd gemeld dat het geen probleem zou zijn om garantie te verkrijgen bij Samsung als het toestel is gekocht bij Plasmavisie, maar dit verhaal klopt natuurlijk ook niet. Nu zou jij als klanten van Plasmavisie moeten liegen tegen Samsung over het product, om garantie van Samsung te kunnen krijgen.

Ik zou toch echt het productnummer opgeven dat op het toestel staat. Als Samsung vervolgens de garantie weigert omdat het een importmodel is met aangepaste firmware, is Plasmavisie nog altijd verplicht garantie te leveren. Sowieso zou ik er geen genoegen mee nemen dat Plasmavisie je naar Samsung verwijst, zij behoren jou garantie te leveren en zij zouden dan ook Samsung moeten inschakelen voor de garantie. Dan mogen zij liegen over het product, in de hoop dat Samsung dan toch over gaat op reparatie onder garantie. Zo niet, komt de factuur natuurlijk bij Plasmavisie terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Dimens schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:07:
[...]

Eerder dit topic werd gemeld dat het geen probleem zou zijn om garantie te verkrijgen bij Samsung als het toestel is gekocht bij Plasmavisie, maar dit verhaal klopt natuurlijk ook niet. Nu zou jij als klanten van Plasmavisie moeten liegen tegen Samsung over het product, om garantie van Samsung te kunnen krijgen.

Ik zou toch echt het productnummer opgeven dat op het toestel staat. Als Samsung vervolgens de garantie weigert omdat het een importmodel is met aangepaste firmware, is Plasmavisie nog altijd verplicht garantie te leveren. Sowieso zou ik er geen genoegen mee nemen dat Plasmavisie je naar Samsung verwijst, zij behoren jou garantie te leveren en zij zouden dan ook Samsung moeten inschakelen voor de garantie. Dan mogen zij liegen over het product, in de hoop dat Samsung dan toch over gaat op reparatie onder garantie. Zo niet, komt de factuur natuurlijk bij Plasmavisie terecht.
Ik heb aan Samsung het serienummer doorgegeven en ze gaven aan dat het allemaal in orde was.
Aan het SN hebben ze moeten kunnen zien dat het om een HXXN ging.

Maar ja, het is op/over het randje allemaal.
Verder ben ik outcome-georiënteerd. Ik wil gewoon een gefixte backplate. Als ik me daarvoor van de domme moet houden dan doe ik dat...

De reparatie is in overleg mat Plasmavisie gegaan en ze hebben verwezen, dus Plasmavisie kan zich niet terugtrekken van toekomstige verantwoordelijkheid.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 11% gewijzigd door JackBol op 14-11-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Vandaag de monteur over de vloer die de backplate van de KS7000 verving (liet los). Hij zei dat het "zelden" voorkomt. Ik geloof dat niet zo als ik op internet lees. Daarnaast gaf hij aan dat de nieuwe backplate van betere/andere clips is voorzien. We gaan het zien! Hij verving ook de hele display, aangezien ik had aangegeven dat er backlight bleeding aan de linkerzijde zat. Ik kan het vanavond pas checken of deze verbetering brengt. Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
OcNewB schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:24:
Vandaag de monteur over de vloer die de backplate van de KS7000 verving (liet los). Hij zei dat het "zelden" voorkomt. Ik geloof dat niet zo als ik op internet lees. Daarnaast gaf hij aan dat de nieuwe backplate van betere/andere clips is voorzien. We gaan het zien! Hij verving ook de hele display, aangezien ik had aangegeven dat er backlight bleeding aan de linkerzijde zat. Ik kan het vanavond pas checken of deze verbetering brengt. Fingers crossed!
Vergeet niet dat je alleen "negatieve" ervaring leest op internet, als 5 man een issue heeft met iets dan hoor je er 4 man over, als het bij 5 man goed werkt hoor je er misschien 1 die zegt dat het goed is...

Neemt niet weg dat dat probleem niet opgelost moet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

BaComania schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:03:
[...]

Vergeet niet dat je alleen "negatieve" ervaring leest op internet, als 5 man een issue heeft met iets dan hoor je er 4 man over, als het bij 5 man goed werkt hoor je er misschien 1 die zegt dat het goed is...

Neemt niet weg dat dat probleem niet opgelost moet worden :)
Dat is in dit geval n.v.t. Het is te checken door willekeurige winkels binnen te lopen en even op de linker of rechterkant te drukken. Als het meeveert zit er een losse backplate. En ik kan je zeggen dat er bij de 2016 modellen veel los zitten. Heb er zo'n 12 geturfd bij oa. de Mediamarkt en Expert. Euvel zit ook bij de 'kleinere' 49 inch modellen.
De productie van de laatste maand(?) heeft de nieuwe backplate met verbeterde clips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Een update over mijn Samsung UE55KS7000. Helaas moet ik concluderen dat Samsung TV's erg slecht zijn mbt bouwkwaliteit. De achterkant van de TV is nu driemaal vervangen en de sierstrip onderaan eenmaal.

Na 3 reparaties is het resultaat gelijk: De achterkant komt weer los alleen op een andere plek. Samsung gebruikt een click constructie van plastic pinnetjes en metalen strips die de achterkant klem zet (ipv schroefjes) en deze plastic pins zijn bij de TV fabriek af alsmede in de 3(!!!) reparaties afgebroken bij assemblage. Om de achterkant vast te klikken moet je druk zetten. Ik heb de monteurs dit zelf met beleid zien doen en toch breekt deze troep af. De laatste keer hebben ze de TV meegenomen en in de werkplaats bewerkt..echter weer met een los back panel terug.

Ik ben er van overtuigd dat alle TV's dit in meer of mindere mate hebben. Heb je het niet direct dan wel over tijd of bij verplaatsing.

Ik heb bij Selectro aangegeven dat ik wil dat ze naar Samsung escaleren en om een nieuwe TV vragen. Gebeurt dit niet dan wordt dit een zaak. Ik ben hier nu al 2,5 maand mee bezig.

Ik wacht een vervangende TV af. Is dit dan weer zo dan de volgende keer geen Samsung meer. (Na 10+ jaar Samsung !).

Dit 2016 topic is het eerste Samsung TV topic waar ik echt niets anders zie dan posters met dezelfde problemen. Vorige jaren ging het Samsung TV topic over de TV beeldkwaliteit..nu over de brakke bouwkwaliteit.

[ Voor 25% gewijzigd door Max|Burn op 14-11-2016 18:51 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

'Reparatie' werd ook welgedaan door tweezijdig plakfolie te monteren. Dan zit de zaak zo vast dat de plate daarna niet meer normaal te verwijderen is. Wellicht is in jouw geval de oplossing door zowel het nieuwe type backplate en (indien mogelijk) en de interne bevesting waar de plate op inklikt te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Max|Burn schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:45:
Ik heb bij Selectro aangegeven dat ik wil dat ze naar Samsung escaleren en om een nieuwe TV vragen. Gebeurt dit niet dan wordt dit een zaak. Ik ben hier nu al 2,5 maand mee bezig.
Daarvoor moet je toch echt bij de verkoper zijn en niet bij Samsung. Met een zaak geef ik je bij Samsung weinig kans van slagen, daar heb je immers geen koopovereenkomst mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Samsung geeft zelf aan dat je bij hen moet zijn voor garantie dus dat is hier wel het verwarrende. Als ze naar de verkoper wijzen prima dan wordt het de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:57

Sa1

Heb vandaag de samsung ue40ku6470 gekocht. Nu staat deze op een tijdelijke locatie met Digitenne als TV bron. De oude TV was aangesloten via een setopbox. Aangezien dat ding alleen SCART output heeft (de setopbox) heb ik een paar kabeltjes gekocht om weer beeld te krijgen op deze nieuwe TV. Dit werkt keurig.

Nu heb ik ook gelezen dat je er een CI module in kunt doen. Heb er inmiddels twee geprobeerd:

https://www.bol.com/nl/p/...57891404-9200000056971445

en

https://www.bol.com/nl/p/...endmast/9000000011866099/

Beide geven echter aan dat de CI+ module of SmartCard niet herkend wordt en dat de zender gecodeerd is. NPO1 t/m 3 wordt keurig doorgegeven (FTA) en de overige zenders worden ook keurig gevonden, komt ook gewoon EPG voor binnen.

Ik weet 100% zeker dat de smart card juist in de module zit (je kunt er doorheen kijken en er voor zorgen dat de ijzertjes contact maken met het chipje). De smartcard doet het gewoon in de setopbox. Dit doet mij geloven dat de smartcard en de manier hoe deze in de mudule zit goed is. Tevens past de module maar op één manier in het CI slot.

Want kan dit zijn. In de specificaties kan ik vinden dat er een CI+ 1.3 slot in de TV zit. Is dit dan weer een andere module? Ik heb overigens een smartcard die overeenkomt met de smartcard die in de tweede link staat.

M.a.w. hoe kan ik digitenne kijken op m'n nieuwe TV via de CI module / slot intern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Je hebt waarschijnlijk een grijz model gekocht. Die kan niet omgaan met NL gedecodeerde zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

RAAF12 schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:01:
Je hebt waarschijnlijk een grijz model gekocht. Die kan niet omgaan met NL gedecodeerde zenders.
wat is een 'grijz' model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

typenummer eindigend *******XXN zijn de modellen voor de NL/BE/LUX markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Max|Burn schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:45:
Samsung geeft zelf aan dat je bij hen moet zijn voor garantie dus dat is hier wel het verwarrende. Als ze naar de verkoper wijzen prima dan wordt het de verkoper.
Het kan echter wel een probleem worden dat Samsung voor garantie heeft gezorgd en niet de verkoper. De verkoper is hier verantwoordelijk voor en die moet dan ook een conform product leveren.

Ga je nu bij de verkoper het geld terugvragen, heb je kans op afwijzing omdat de verkoper geen kans heeft gekregen een conform product te leveren. Dan kun je weer opnieuw het proces van garantie doorlopen of zelfs afwijzing van garantie krijgen. Als een deel van het toestel is vervangen, is een deel van het toestel niet door de verkoper geleverd en kan het lastig worden om garantie daarover te krijgen. De verkoper is verantwoordelijk voor garantie op hetgeen dat door de verkoper is geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
N.a.v. jullie post over de backplate ben ik toch maar even gaan checken, en ja hoor, ook bij die van mij zit speling (en redelijk fors ook :(:(:(: )

Vanmiddag gelijk maar even de BCC bellen, echter het zit aan de achterzijde en heb er weinig last van (of is het een probleem dat erger wordt?)

Daarbij iemand nog een link of iets voor de beste settings (gamen,films etc) qua beeld, zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

Sa1 schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:02:
[...]

wat is een 'grijz' model?
Ik vermoed dat hij 'grijs' bedoelt. :P

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Gorefest

serial killer.

Sa1 schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:20:~knip~
Beide geven echter aan dat de CI+ module of SmartCard niet herkend wordt en dat de zender gecodeerd is. NPO1 t/m 3 wordt keurig doorgegeven (FTA) en de overige zenders worden ook keurig gevonden, komt ook gewoon EPG voor binnen.
~knip~
Ben je al eens opnieuw begonnen?
Automatisch afstemmen en dan Nederland kiezen.
Daarna 10 minuten op NPO1 laten staan.
Het kan ook zijn dat de module zelf eerst een update moet hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Gorefest op 15-11-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Jiffy schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:47:
[...]

Ik vermoed dat hij 'grijs' bedoelt. :P
Hahaha, ja dat vermoed ik ook, maar wat houdt het in? Begrijp uit een bovenstaande reactie dat er specifieke serienummers voor NL wel geschikt zijn, en andere serienummers wellicht niet. Vreemd verhaal, maar het zal. Ik ga binnenkort het serienummer vergelijken met bovenstaande.
Gorefest schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:56:
[...]

Ben je al eens opnieuw begonnen?
Automatisch afstemmen en dan Nederland kiezen.
Daarna 10 minuten op NPO1 laten staan.
Het kan ook zijn dat de module zelf eerst een update moet hebben.
Ben inderdaad al wel is opnieuw begonnen, maar heb nog niet 10 minuten gewacht. Dus dat kan ik nog wel een keer doen, tnx! Is het ook mogelijk om ergens meer info te vinden over de smartcard / module, ik kon het in het menu niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Sa1 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:05:
[...]
Hahaha, ja dat vermoed ik ook, maar wat houdt het in? Begrijp uit een bovenstaande reactie dat er specifieke serienummers voor NL wel geschikt zijn, en andere serienummers wellicht niet. Vreemd verhaal, maar het zal. Ik ga binnenkort het serienummer vergelijken met bovenstaande.

[...]
Ben inderdaad al wel is opnieuw begonnen, maar heb nog niet 10 minuten gewacht. Dus dat kan ik nog wel een keer doen, tnx! Is het ook mogelijk om ergens meer info te vinden over de smartcard / module, ik kon het in het menu niet zo snel vinden.
In noord-west Europa worden ...SXXN versies verkocht.
In zuid-oost Europa worden ...HXXN versies verkocht. Deze hebben een lagere prijs vanwege de marktomstandigheden daar (mensen hebben minder te besteden).

Vanwege de EU single market is het echter mogelijk om import- en belastingvrij deze zuid-oosterlijkse versies naar Nederland te halen. Daardoor zijn er nu web-winkels die deze versies aanbieden. Samsung is hier niet blij mee want die differentiëren de prijs niet voor niets.

Het enige verschil tussen de SXXN en HXXN is de firmware in de TV voor de live TV functionaliteit. Deze zijn toegespitst op de beoogde markt (SXXN heeft ondersteuning voor Ziggo, etc.) De 'grijze' handelaren overkomen dit door de HXXN TV's te flashen met SXXN firmware waardoor ze gewoon werken in de NL markt.

[ Voor 12% gewijzigd door JackBol op 15-11-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

JackBol schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:34:
[...]

In noord-west Europa worden ...SXXN versies verkocht.
In zuid-oost Europa worden ...HXXN versies verkocht. Deze hebben een lagere prijs vanwege de marktomstandigheden daar (mensen hebben minder te besteden).

Vanwege de EU single market is het echter mogelijk om import- en belastingvrij deze zuid-oosterlijkse versies naar Nederland te halen. Daardoor zijn er nu web-winkels die deze versies aanbieden. Samsung is hier niet blij mee want die differentiëren de prijs niet voor niets.

Het enige verschil tussen de SXXN en HXXN is de firmware in de TV voor de live TV functionaliteit. Deze zijn toegespitst op de beoogde markt (SXXN heeft ondersteuning voor Ziggo, etc.) De 'grijze' handelaren overkomen dit door de HXXN TV's te flashen met SXXN firmware waardoor ze gewoon werken in de NL markt.
Nu heb ik m'n TV niet online gekocht maar gewoon bij de winkel, dus ga dit nog wel even checken. Maar, stel dat ik een TV met een serienummer heb die niet geschikt is voor deze regio. Kan het dan inderdaad zo zijn dat de module gewoon niet geaccepteerd wordt? Dat de encoding niet wordt ondersteund? Is dat echt een verschil wat Samsung aanbrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Gorefest

serial killer.

JackBol schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:34:
[...]
De 'grijze' handelaren overkomen dit door de HXXN TV's te flashen met SXXN firmware waardoor ze gewoon werken in de NL markt.
Hoe doen ze dit flashen dan? Heb mijn TV bij de tvreus gekocht welke volgens sommige berichten hier ook zogenaamd grijze handel zou verkopen (type nummer nog niet gecontroleerd op apparaat op de factuur staat UE55KS8000LXXN ).
Mijn tv zat gewoon helemaal nieuw en origineel verpakt in de originele doos etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB

Ik heb het misschien gevonden voor je. Bij mij wilde ook niets lukken. En toen ineens:
Zet in je receiver en tv anynet/hdmi-cec etc aan en laat alles ook aan staan. Ga dan naar het scherm van je tv waar je anynet aanzet en zet deze weer uit en daarna na een par seconden meteen weer aan. Toen ik dat deed (nadat ze elkaar eerst ook niet konden vinden) deed hij het ineens en kon ik m wel kiezen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Dimens schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:52:
[...]

Het kan echter wel een probleem worden dat Samsung voor garantie heeft gezorgd en niet de verkoper. De verkoper is hier verantwoordelijk voor en die moet dan ook een conform product leveren.

Ga je nu bij de verkoper het geld terugvragen, heb je kans op afwijzing omdat de verkoper geen kans heeft gekregen een conform product te leveren. Dan kun je weer opnieuw het proces van garantie doorlopen of zelfs afwijzing van garantie krijgen. Als een deel van het toestel is vervangen, is een deel van het toestel niet door de verkoper geleverd en kan het lastig worden om garantie daarover te krijgen. De verkoper is verantwoordelijk voor garantie op hetgeen dat door de verkoper is geleverd.
Na herhaaldelijk aandringen (Initieel wou ik beroepen op wet koop op afstand ivm <2 weken) bleef de verkoper naar Samsung verwijzen aangezien het een bekend probleem is en een nieuwe TV met een grote kans hetzelfde euvel zal hebben. Samsung heeft vanaf het begin aangegeven garantie te verlenen en de case geaccepteerd. Ik heb bakken met correspondentie met zowel Samsung als Verkoper. Ik maak me hier niet zo druk om, naar beide partijen toe kan ik wel iets doen.
Ik heb bij Samsung de correcte serienummers gemeld ipv NL / Benelux markt en garantie was geen probleem i.v.m EU dekking. Fysieke winkels verkopen deze series overigens ook soms in NL.

De komende 22 maanden zit ik nog goed. Als ik de verkoop wil ontbinden met in gebreke stelling dan moet ik wel bij de Verkoper zijn, niet Samsung.
Garantie Europese Economische Ruimte (EER) en Zwitserland
Beperkte fabrieksgarantie van Samsung voor de EER en Zwitserland

Samsung biedt een beperkte fabrieksgarantie aan eindgebruikers van producten die door Samsung binnen de Europese Economische Ruimte (EER) of in Zwitserland (hieronder samen aangeduid als "Europa") op de markt zijn gebracht en door de eindgebruiker in Europa worden aangeschaft. Eindgebruikers kunnen in heel Europa aanspraak maken op garantie. De rechten die kunnen worden ontleend aan de garantie (garantieperiode en te verlenen service) hangen af van de rechten die gelden in het land waar de garantieclaim wordt ingediend.

NB Dit is een vrijwillige fabrieksgarantie die rechten toevoegt aan de bestaande rechten van de eindgebruiker aangaande aangeschafte goederen volgens de wetgeving in het betreffende land, en die deze rechten op geen enkele wijze beperkt.

Om onder deze garantie een claim in te kunnen dienen, moet de eindgebruiker het originele aankoopbewijs tonen (d.w.z. van de originele aankoop door een eindgebruiker).

Eventuele reclameacties waarbij de voorwaarden van de beperkte fabrieksgarantie worden uitgebreid of verbeterd, verschillen per land en hierop kan alleen aanspraak worden gemaakt in het land waarin de betreffende actie heeft plaatsgevonden.

VERPLICHTINGEN VAN SAMSUNG
In overeenstemming met de bepalingen van deze Garantie en binnen de garantietermijn zal Samsung
binnen een redelijke termijn, naar eigen keuze (behoudens andersluidende bepaling van nationaal
recht), hetzij de defecten in het product van Samsung herstellen, hetzij het product gratis vervangen
(behoudens kosten van transport, ophalen of installatie van het product voor zover door de wet
toegelaten). Wisselstukken of vervangtoestellen voor het product van Samsung zullen
worden geleverd op basis van uitwisseling en mogen op zijn beurt nieuw of hersteld zijn om functioneel
gelijkaardig te zijn aan een nieuw product, behoudens andersluidende bepaling van nationaal recht.
Voor het herstelde of vervangen product geldt de resterende garantietermijn van het oorspronkelijke
product of een langere termijn indien zulks opgelegd zou zijn door nationaal recht. Alle originele
onderdelen die vervangen worden in het kader van deze Garantie worden eigendom van Samsung en de
nieuwe of vervangen onderdelen worden eigendom van de Consument.

HOE GARANTIE UITVOEREN
Indien ondersteuning volgens deze Garantie noodzakelijk zou zijn, dienen Consumenten contact op te
nemen met de Samsung Service- en Informatielijn en de gegeven instructies of advies te volgen. Indien
mogelijk mag Samsung op afstand een diagnose stellen van het probleem, waarbij de Consument zal
worden gevraagd om toestemming te verlenen met de toegang op afstand tot het product door
Samsung of diens vertegenwoordiger. Contactgegevens van Samsung en de Samsung Service- en
Informatielijn staan onderaan deze Garantie vermeld.
Deze Garantie is slechts geldig indien de Consument een geldig aankoopbewijs van het product door de
oorspronkelijke Consument kan overleggen, bestaande uit een originele factuur, kassabon of ieder
ander geldig bewijs van aankoop zoals voorzien door geldend nationaal recht, met vermelding van de
datum van aankoop, de naam van de verkoper, de productnaam en het productnummer.

[ Voor 68% gewijzigd door Max|Burn op 15-11-2016 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
OcNewB schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:43:
[...]

Ik heb het misschien gevonden voor je. Bij mij wilde ook niets lukken. En toen ineens:
Zet in je receiver en tv anynet/hdmi-cec etc aan en laat alles ook aan staan. Ga dan naar het scherm van je tv waar je anynet aanzet en zet deze weer uit en daarna na een par seconden meteen weer aan. Toen ik dat deed (nadat ze elkaar eerst ook niet konden vinden) deed hij het ineens en kon ik m wel kiezen. Succes!
Ik ga het eens proberen vanavond! Thnx voor de suggestie

Edit: niet gelukt. Wel een extra vraag erbij: via de Spotify App op de tv luister ik muziek, kan ik het scherm dan dimmen oid?

[ Voor 9% gewijzigd door nii3k op 16-11-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

In het instellingen menu is de led verlichting te regelen.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

TF

bla bla

Ik sta op het punt op de ue65ks7000 aan te schaffen. Maar nu ben ik bang dat ik niet geduldig kan zijn. Stel voor ik wacht tot begin januari. Dan kondigen ze de nieuwe modellen aan. Zullen ze meteen in prijs zakken?

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

Sorry, kristallen bol is stuk...

Oftewel: toekomst voorspellen is nogal lastig.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• yassiro
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:09
TF schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:34:
Ik sta op het punt op de ue65ks7000 aan te schaffen. Maar nu ben ik bang dat ik niet geduldig kan zijn. Stel voor ik wacht tot begin januari. Dan kondigen ze de nieuwe modellen aan. Zullen ze meteen in prijs zakken?
Als je naar de grafiek van de prijsontwikkeling van het vorige model https://tweakers.net/pric...g-ue65ju7000l-zilver.html kijkt, dan kan je voorzichtig stellen dat de prijzen net voor januari licht zakken en tussen maart en mei aanzienlijk. Dat is dan meestal de periode waarin de nieuwe modellen in de winkels liggen.

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
niek87 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:22:
[...]

Ik ga het eens proberen vanavond! Thnx voor de suggestie

Edit: niet gelukt. Wel een extra vraag erbij: via de Spotify App op de tv luister ik muziek, kan ik het scherm dan dimmen oid?
Je kan het scherm helaas niet uitzetten :(. Vrij waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

yassiro schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:35:
[...]

Als je naar de grafiek van de prijsontwikkeling van het vorige model https://tweakers.net/pric...g-ue65ju7000l-zilver.html kijkt, dan kan je voorzichtig stellen dat de prijzen net voor januari licht zakken en tussen maart en mei aanzienlijk. Dat is dan meestal de periode waarin de nieuwe modellen in de winkels liggen.
En bovendien is er dan nog in die tijd de Mediamarkt BTW vrije dagen. Waarschijnlijk van 25-28 januari 2017

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 17-11-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Sa1 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:25:
[...]
Nu heb ik m'n TV niet online gekocht maar gewoon bij de winkel, dus ga dit nog wel even checken. Maar, stel dat ik een TV met een serienummer heb die niet geschikt is voor deze regio. Kan het dan inderdaad zo zijn dat de module gewoon niet geaccepteerd wordt? Dat de encoding niet wordt ondersteund? Is dat echt een verschil wat Samsung aanbrengt?
Het werkt inmiddels. Model nummer is SXXN, dus gewoon goed. Ligt dus gewoon aan mij. Kaart en CI module zaten goed, alleen het slot zat niet goed in de TV geklikt... dusss........ ach, eigen fouten moet je ook toe kunnen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik lees toch wel wat klachten over de KS7000 waarbij de achterkant loslaat.. Ik snap wel dat dit wordt opgelost. Maar ja, ik ben zo kneus die dan begint over dat het niet kan en mag voor dat geld en bla bla. Heb je niets aan, probleem ligt er toch en je moet er iets mee...

Maar goed, de KS8000 heeft die een andere bevestiging? Daar hoor ik nooit iets over. Dat is anders ook een optie, voor mij dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

In de 2,5 maand dat ik de UE55KS7000 heb komt Samsung/Selectro voor de 4de keer langs om de achterkant te repareren. Ik heb besloten me er bij neer te leggen en gewoon een stiptheidsactie te houden :) Ik werk elke maandag thuis. Als Samsung de TV de komende 2 jaar elke 2-3 weken moet repareren dan doen ze dat maar, koffie on the house. Als ze er na 5000 euro aan monteurskosten en onderdelen (Zeg 30 bezoekjes + 30 backcovers) achter zijn dat ze beter een nieuwe hadden kunnen opsturen dan is het maar zo.
Heb je niets aan, probleem ligt er toch en je moet er iets mee...
Klopt...namelijk de groundhog day van TV reparaties ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Max|Burn op 19-11-2016 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Max|Burn schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 00:22:
In de 2,5 maand dat ik de UE55KS7000 heb komt Samsung/Selectro voor de 4de keer langs om de achterkant te repareren. Ik heb besloten me er bij neer te leggen en gewoon een stiptheidsactie te houden :) Ik werk elke maandag thuis. Als Samsung de TV de komende 2 jaar elke 2-3 weken moet repareren dan doen ze dat maar, koffie on the house. Als ze er na 5000 euro aan monteurskosten en onderdelen (Zeg 30 bezoekjes + 30 backcovers) achter zijn dat ze beter een nieuwe hadden kunnen opsturen dan is het maar zo.

[...]
Klopt...namelijk de groundhog day van TV reparaties ;)
Vorige week hebben ze bij mij de backcover (en het paneel zelf) vervangen. So far so good Misschien zitten er op het nieuwe paneel ook betere clips, waar de backplate opgeklikt zit? Heb je hem overigens hangen of staan? De monteur vertelde dat het probleem zich meer voordoet bij de hangende panelen, met name als je niet de originele samsung afstandhouders enz zou gebruiken (blabla).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik heb hem staan. Met deze bouwkwaliteit vraag ik me af of de TV niet spontaan ontploft als ik hem ophang :P (Ja i know, overdrijf) Ik weet niet of nieuwe back panels betere clips hebben, je zit namelijk ook met de "slotjes" / "vakjes" waar deze in moeten clicken (en deze zijn niet te vervangen volgens mij?) dus weet niet of dit kan.

Nu ik toch type. Maakt jouw TV ook een hard plop geluid bij uitzetten (Na 5-15 seconden)? Geluid van wegvallende spanning. (Ik heb het hier niet over het uitzetten/krimpen van plastic, het is echt spanning) Kan wellicht geen kwaad maar heb zoiets nooit eerder bij een TV gehoord. Doet de TV al sinds het begin.

[ Voor 51% gewijzigd door Max|Burn op 19-11-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Max|Burn schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 09:15:
Ik heb hem staan. Ik weet niet of nieuwe back panels betere clips hebben, je zit namelijk ook met de "slotjes" / "vakjes" waar deze in moeten clicken (en deze zijn niet te vervangen volgens mij?) dus weet niet of dit kan.
Op de backplate zitten rondom een soort van "draadstukken," waar de clips van de backplate op klikken. De monteur vertelde dat de clips op de backplate aangepast waren, maar wie weet zijn de draadstukken aan het display ook anders gemaakt. Laat de backplate bij jou vrijwel meteen los bij gebruik? Of pas na een week of twee gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Meestal is het meteen los. Deze 4de keer zat de achterkant "Redelijk" dicht maar zag ik al dat er op de hoek de backcover iets meer uitstak (Maar niet helemaal open zoals nu). Ik gaf het al direct bij monteur aan maar die gaf ook aan "Zit toch dicht?"

2 uur later na TV aanzetten (Warmte)...de boel weer open :)
Weet ook niet of de metalen draadjes gebruikt worden voor het clicken. Viel me op dat er ook inkepingen in de binnenkant zaten. Neem de volgende keer wel wat foto's :)

[ Voor 21% gewijzigd door Max|Burn op 19-11-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Max|Burn schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 09:21:
Meestal is het meteen los. Deze 4de keer zat de achterkant "Redelijk" dicht maar zag ik al dat er op de hoek de backcover iets meer uitstak (Maar niet helemaal open zoals nu). Ik gaf het al direct bij monteur aan maar die gaf ook aan "Zit toch dicht?"

2 uur later na TV aanzetten (Warmte)...de boel weer open :)
Weet ook niet of de metalen draadjes gebruikt worden voor het clicken. Viel me op dat er ook inkepingen in de binnenkant zaten. Neem de volgende keer wel wat foto's :)
Balen man, ik houd de mijne ook in de gaten. Ik heb er overigens al wel wat uurtjes gamen opzitten (I blame you battlefield 1!), maar vooralsnog lijkt alles dicht te zitten. De monteur liet me zien waar de clips op vast klikken. Het zijn lange metalen strips (die op draden lijken) die vrijwel helemaal rondom het scherm zitten, op ongeveer 3-5 cm vanaf de rand van het scherm

[ Voor 11% gewijzigd door OcNewB op 19-11-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik heb nu 2 maal gehad dat de TV (UE55KS7000) uit/op standby ging zonder eerst de 60 seconden waarschuwing. Heeft iemand anders dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik ben momenteel in het bezit van een UE49KS7000 aangeschaft voor €1149,- op 11 oktober jl. bij TVReus. Prima tv, maar ik wil toch liever een OLED. Ben van plan de tv hier aan te bieden op VA of op Marktplaats. Alvorens ik dat doe wilde ik hier polsen of hier iemand wellicht geïnteresseerd is? Ik zat te denken aan zo'n €950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Ik heb een ks7000 met een cimodule van upc. Ik heb nu in een week of drie al een aantal maal gehad dat de "zender" settings niet bereikbaar zijn, de programmagids niet oproepbaar is en dat ik de stekker eruit moet halen, voordat de gids weer werkt (door op guide te drukken).. Iemand anders ook dergelijke ervaringen?

[ Voor 5% gewijzigd door OcNewB op 20-11-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik vind de speakers in mijn KS7000 wat matig en heb daarom de HW-K551 soundbar + LFE aangeschaft (3.1).

Ik heb deze nu aangesloten via TV soundconnect (bluetooth). Op zich tevreden omdat de soundbar met de TV mee aan en uit gaat.

Ik vroeg me alleen af of de soundconnect wel 3.1 ondersteunt of dat de bluetooth alles downscaled naar 2.0. De LFE klinkt namelijk niet zo helder.

Ik ben van plan om deze week wat testjes uit te voeren met de soundconnect, spdif en hdmi arc verbinding. De resultaten zal ik posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Zitten de tweeters op oorhoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Benieuwd of winkels nog extra gaan stunten met black friday. Bijv mediamarkt. Met de huidige samsung actie zou dat interresant kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

TF schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 06:32:
Benieuwd of winkels nog extra gaan stunten met black friday. Bijv mediamarkt. Met de huidige samsung actie zou dat interresant kunnen worden
In de US of A gaat de 65" KS8000 (vergelijkbaar met de EU KS7000) vandaag voor $1199 over de toonbank. Bizar wat voor BF korting ze daar geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Nieuwe firmware beschikbaar voor de KS7000.

Update: Never mind: Is de nieuwe update voor de Amerikaanse modellen. Zal wel even duren voordat die bij ons beschikbaar is.. Is namelijk update 1152 en vandaag gereleased. Wij zitten in NL nog op 1150. Hopelijk aantal bugs eruit!

Update 2:
Het schijnt dat de youtube app nu 4k+hdr ondersteunt met deze nieuwe firmware. Voor de rest weet ik nog niets.

[ Voor 114% gewijzigd door OcNewB op 22-11-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
JackBol schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:02:
[...]

In de US of A gaat de 65" KS8000 (vergelijkbaar met de EU KS7000) vandaag voor $1199 over de toonbank. Bizar wat voor BF korting ze daar geven.
Die prijs is zonder belasting. Dat komt er nog bij als je gaat afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

donpablo80 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:59:
[...]

Die prijs is zonder belasting. Dat komt er nog bij als je gaat afrekenen.
Uiteraard, maar de sales tax in de US is gemiddeld 8%.
$1199 *1,08 = $1294. Nog steeds een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Dan voel je je toch bekocht als je hier, na 300 euro terug nog, 2599 euro voor moet betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:56

KroeT

[...]

Ik heb een UE49KS7000 waaraan ik een Entone-settoppbox voor Vodafone Thuis heb aangesloten. Ik heb hem 'gekoppeld' aan de Smart Remote waardoor ik de Entone kan bedienen met de televisie-afstandsbediening. De Entone gaat netjes aan zodra ik de tv instel op HDMI-1. So far so good. Maar de Entone gaat niet uit als ik de tv uitzet. Wat is jullie ervaring met settopboxjes en automatisch uitschakelen?

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

kan iemand mij de beeldscherm kalibratie (lab) van de UE55KS9000 bezorgen aub.

Alvast bedankt

Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Firmware 1152 is beschikbaar voor eu modellen. Staat nog niet op de site, maar wel OTA.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:15:
Hallo

kan iemand mij de beeldscherm kalibratie (lab) van de UE55KS9000 bezorgen aub.

Alvast bedankt

Ed
Dat zou kunnen met een simpele Google zoekopdracht. Er zijn wel wat fora waar dergelijke instellingen gepost worden.

Het overnemen hiervan is echter een zinloze onderneming. Geen 2 toestellen zijn exact gelijk en het overnemen van andermans instellingen kun je hooguit nemen als grof uitgangspunt. De kans is groter dat je met slechter beeld zit te kijken dan je vooraf had.

Kalibreren laat je doen door mensen met verstand van zaken die beschikken over de juiste apparatuur en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Hier https://forums.plex.tv/di...hen-using-subtitles-tizen lees ik dat er een update voor de Plex app onder Tizen zou zijn waarmee het mogelijk is ondertiteling te zien zonder de video te moeten transcoden door de Plex Server. Op 15 november zou deze nieuwe versie van de Plex app zijn vrijgegeven.

Zelf beschik ik al/nu over de 3.0.5 (2.10.8) app zie ik (updaten gaat dan geruisloos vermoed ik?) maar zonder transcoding zie ik nog geen ondertiteling welke is ingebakken in MKV's bestanden.
Iemand meer succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
JBS schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:56:
Hier https://forums.plex.tv/di...hen-using-subtitles-tizen lees ik dat er een update voor de Plex app onder Tizen zou zijn waarmee het mogelijk is ondertiteling te zien zonder de video te moeten transcoden door de Plex Server. Op 15 november zou deze nieuwe versie van de Plex app zijn vrijgegeven.

Zelf beschik ik al/nu over de 3.0.5 (2.10.8) app zie ik (updaten gaat dan geruisloos vermoed ik?) maar zonder transcoding zie ik nog geen ondertiteling welke is ingebakken in MKV's bestanden.
Iemand meer succes?
Ik heb nog steeds het probleem met plex dat als ik de ondertiteling aanzet bij een mkv dat ik dan geen dts geluid kan krijgen, alleen dolby digital. Zodra ik de ondertiteling uitzet kan ik wel dts kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

donpablo80 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:57:
[...]

Ik heb nog steeds het probleem met plex dat als ik de ondertiteling aanzet bij een mkv dat ik dan geen dts geluid kan krijgen, alleen dolby digital. Zodra ik de ondertiteling uitzet kan ik wel dts kiezen.
Met of zonder transcoding door de Plex Server?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Vandaag is de Selectro monteur langs geweest voor de kier in mijn backplate.
De communicatie en vriendelijkheid van Selectro verdient een 10.

De monteur had een nieuwe backplate bij, maar nadat hij de huidige backplate eraf had gehaald bleek dat er geen pinnetjes gebroken waren. Hij heeft de originele backplate daarna weer gemonteerd. Het zit nu weer goed vast, geen kieren meer. Het is niet 1000% perfect, maar met een plaat van meer dan >1m2 is het wel lastig. Ik ga het in de gaten houden.

• MilesD.
OcNewB schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:55:
Firmware 1152 is beschikbaar voor eu modellen. Staat nog niet op de site, maar wel OTA.
Grappig... staat nu wel op de site 1142.0 :+

• OcNewB
MilesD. schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:39:
[...]

Grappig... staat nu wel op de site 1142.0 :+
Krijg je hem met de ingebouwde updater wel geupdate? Lijkt een typfout te zijn op de site.

• MilesD.
OcNewB schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:23:
[...]

Krijg je hem met de ingebouwde updater wel geupdate? Lijkt een typfout te zijn op de site.
Nee dat lukt bijna nooit, meestal via USB!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Iemand performance problemen met het afspelen van 2160p 10bit HEVC MKVs op de KS7000?

Ik krijg schokkerig beeld met artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik ben op zoek naar een goede black friday deal voor de 55" KS7000 of KS8000
Nu zie ik bij TVreus de KS7000 staan voor €1379
geen blackfriday deal, wel zeer scherp geprijsd, maar zit er een ander onder het gras?
Ik lees redelijk positieve reviews over TVreus, maar het zit me toch niet helemaal lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 13:28
seez schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:46:
geen blackfriday deal, wel zeer scherp geprijsd, maar zit er een ander onder het gras?
Ik lees redelijk positieve reviews over TVreus, maar het zit me toch niet helemaal lekker
Ik heb begrepen dat het vaak modellen betreft uit andere delen van Europa die goedkoper worden aangeboden en worden geïmporteerd. Vervolgens wordt de Nederlandse firmware erop gezet.

TVreus behoort niet tot de cashback actie van Samsung btw.

Ik ben ook voor deze TV op zoek naar een Black Friday aanbieding maar tot nu toe niet kunnen vinden. Komen er gaandeweg het weekend vaak nog andere aanbiedingen bij of is dit waar we het mee moeten doen? Anders schaf ik hem nu gewoon aan.

[ Voor 15% gewijzigd door BW83 op 25-11-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

seez schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:46:
Ik heb zo'n oost europeese import KS7000 gekocht voor een goede prijs.
Tot nu toe helemaal niets mis mee (behalve de losse backplate dan, maar dat is business as usual bij het KS7000 model en niet geo-specifiek). De garantie afhandeling via Samsung door selectro was perfect. Ze kwamen hem thuis repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Dank je wel voor de reply. Weet je ook of de KS8000 last heeft van loslatende backplates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

seez schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:09:
Dank je wel voor de reply. Weet je ook of de KS8000 last heeft van loslatende backplates?
Nee geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
JackBol schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:39:
Iemand performance problemen met het afspelen van 2160p 10bit HEVC MKVs op de KS7000?

Ik krijg schokkerig beeld met artifacts.
Link naar het bestand dat je wil afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

OcNewB schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:46:
[...]

Link naar het bestand dat je wil afspelen?
Een linkje gaat niet mogen hier, maar je kan hem zelf vinden.
Bestandnaam: Deadpool.2016.4K.2160p.UHD.10bit.BluRay.DTS-HD.MA.7.1.x265.HEVC-MZABI.mkv
(19GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickoa
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 10:04
Op het moment in de actie bij Art&Craft ivm Black Friday

UE49KS7000 1199 (Inclusief 100 euro cashback, Samsung België)
UE55KS7000 1299 (Inclusief 200 euro cashback, Samsung België)

Kan je als nederlandse consument aanspraak maken op de cashback actie van samsung (UE49KS7000 €100,- en UE55KS7000 €200,-)

https://www.artencraft.nl...weakers.nl&utm_medium=cpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

(KS8000)
Die van mij zit vast, maar dat is een 49 inch model, hoe groter, de backplate schaalt mee en kan invloed hebben op de klemkracht van de sluiting.

Btw. software 1152.1 staat sinds vandaag op de Samsung Korea site.
release name: SWU-OU_T-JZMAKUC-1152-161125-Release
firm code: SWU-OU_T-JZMAKUC_1152_161125
firm version: 1152.161125

[ Voor 38% gewijzigd door RAAF12 op 25-11-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

rickoa schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:19:
Op het moment in de actie bij Art&Craft ivm Black Friday

UE49KS7000 1199 (Inclusief 100 euro cashback, Samsung België)
UE55KS7000 1299 (Inclusief 200 euro cashback, Samsung België)

Kan je als nederlandse consument aanspraak maken op de cashback actie van samsung (UE49KS7000 €100,- en UE55KS7000 €200,-)

https://www.artencraft.nl...weakers.nl&utm_medium=cpc
Helaas is de 55" niet leverbaar en is de actie afgelopen als hij er weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ik heb zojuist een 65ks7000 neergezet in de huiskamer. er stond een 40 inch sony....

Het effect is enorm. Wat een toffe tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
TF schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:48:
ik heb zojuist een 65ks7000 neergezet in de huiskamer. er stond een 40 inch sony....

Het effect is enorm. Wat een toffe tv
Dat moet wel een enorm contrast zijn... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 18:08
Vandaag bij Ibood de UE55KU6400 voor €799,-.

Als iemand mij praktijk ervaringen kan geven houd ik mij aanbevolen.
Gezien de scherpe prijs vond ik het wel meldingswaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:39

Bever!

3

BW83 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:49:
[...]

Ik heb begrepen dat het vaak modellen betreft uit andere delen van Europa die goedkoper worden aangeboden en worden geïmporteerd. Vervolgens wordt de Nederlandse firmware erop gezet.

TVreus behoort niet tot de cashback actie van Samsung btw.

Ik ben ook voor deze TV op zoek naar een Black Friday aanbieding maar tot nu toe niet kunnen vinden. Komen er gaandeweg het weekend vaak nog andere aanbiedingen bij of is dit waar we het mee moeten doen? Anders schaf ik hem nu gewoon aan.
Samsung mag je de cashback niet weigeren omdat het geen nederlandse import is.
Is handelsbelemmerend handelen en daar staan hoge straffen op, Samsung zal in eerste instantie afwijzen maar als je dan een brief schrijft en dreigt met stappen krijg je gewoon betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Laatst online: 10-09 12:50
zAo schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:10:
[...]

Helaas is de 55" niet leverbaar en is de actie afgelopen als hij er weer is.
Sorry... Dan was ik jullie net voor. Heb deze tv gekocht gisteren bij hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Bever! schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 09:57:
[...]

Is handelsbelemmerend handelen en daar staan hoge straffen op, Samsung zal in eerste instantie afwijzen maar als je dan een brief schrijft en dreigt met stappen krijg je gewoon betaald.
geloof ik niets van.
Heb je zelf een brief geschreven en vervolgens betaald gekregen? Of is dit een van-horen-zeggen verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Ik ben van plan om de 55ks7000 aan te schaffen. Hoe bevalt deze tv jullie? Hoe is de tv met gamen? Ik heb nu de Sony 55x8509c maar wil toch liever weer Samsung. Had daarvoor een Samsung HU7500 en ben toen overgestapt naar Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 13:28
Bever! schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 09:57:
[...]

Ik bedoelde dat er een geselecteerd aantal shops meedoen aan die actie. Dat is één van de voorwaarden om aanspraak te maken op de cashback. De betreffende winkel zit daar niet bij. Daarom wordt er bij die winkels ook niet verwezen naar die actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:39

Bever!

3

JackBol schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:24:
[...]

geloof ik niets van.
Heb je zelf een brief geschreven en vervolgens betaald gekregen? Of is dit een van-horen-zeggen verhaal?
Samsung mag niet van een consument verwachten dat deze precies weet waar en bij welke winkel er een cashback is. Ook al staat dat in hun voorwaarden, als je een goede brief schrijft krijg je gewoon betaald. En ja ik heb er zelf ervaring mee, voor mijn ouders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Laatst online: 10-09 12:50
Samsung kijkt niet alleen naar de winkels die mee doen. Gisteren contact met ze gehad. Er zijn ook bijzondere voorwaarden. Samsung kijkt dan alleen naar het serie nr, ze gaven wel aan dat je dan eerst het product moet kopen. Zit wel een risico aan vast dus. Plus als bedrijven er mee adverteren en je krijgt de cash back niet kun je ze in gebreken stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunarmoon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:14
apis29 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:46:
[...]

Dat is een 2015 model en als je die voor 1000 kan vinden is het wel een goede deal ja. SUHD of UHD: vanaf de 7000 serie zijn ze pas 100Hz dus ook die JU7500 (staat dus los van SUHD).
heb zelf ook een 55JU UHD tv. Werkt fantastisch alleen dat Samsung updates doorvoert en lock hij dan niet meer op het HDMI poort. De stroom stekker eruit voor 10s en hij doet het weer. 3D gebruiken wij niet.
Pagina: 1 ... 13 ... 60 Laatste