Ik heb exact voor dezelfde keuze gestaan, uiteindelijk de 7serie geworden. Qua beeldkwaliteit kon ik het mezelf niet verantwoorden een 8serie aan te schaffen omdat die beter zou zijn.. Geluid gaat via B&W, dan nog een NAS en htpc, gelukkige gebruiker hierMax|Burn schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:42:
Ik twijfel sterk tussen de KS7000 en KS8000 55 inch. Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende.
Beeldkwaliteit is voor mij het belangrijkste. Extra functies zijn voor mij nutteloos want ik gebruik toch een HTPC, HDHomerun & TVHeadend ipv een Ziggo kastje/CI+.
De KS8000 bied volgens mij de volgende voordelen:edit: Bij nader inzien misschien de 49 inch modellen..55 is erg krap lol
- Betere speakers (Voor mij nutteloos..gebruik ze toch niet)
- Beter design (De voet is idd mooier maar ik zie weinig design verschil behalve de voet tussen de 7 en 8 serie?? Mis ik hier iets anyone?) Komt toch aan de muur denk ik.
- Dubbele tuner (Voor mij nutteloos, gebruik het toch niet)
- En nu komt het....
- Supreme UHD dimming ipv UHD dimming. Zit hier een groot verschil in? E.g. heeft de KS8000 echt veel meer dimming zones en dus beter contrast/zwartwaardes etc of valt dit wel mee? Ik hoop dat een ervaringsdeskundige hier een mening over heeft. In testopstelling zag ik weinig verschil.
Verhaal blijft wel hetzelfde.
Uiteindelijk gevonden. Niet via het menu van de mediabox (betreft trouwens een SMT-C7140), maar via de knop 'Resolution' (https://www.ziggo.nl/pdf/...tvanger-samsung-7140c.pdf). Nu inderdaad gewoon 1080p input en een stuk beter beeldCallmeGod schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:51:
[...]
Ik zie gewoon de 1080P, kijk eens bij de instellingen van Ziggo daar staat een optie bij.
Pas resolutie aan van de tv.
Staat inmiddels online https://www.samsung.com/nl/promotions/#/JLTU7AMPFZD8E/jackzonztyl schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:52:
Ik heb vernomen dat Samsung weer met een actie komt.
Gratis UHD Bluray speler met (nog niet bevestigd) 10 UHD films. Actie zou moeten beginnen op 22-08
Zonder cashback optie.
Had ik maar 1 week gewacht op me aankoop.GR1221 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:01:
[...]
Staat inmiddels online https://www.samsung.com/nl/promotions/#/JLTU7AMPFZD8E/

55JS8000 of 55KS7000?
De KS7000 is 150 euro duurder, maar of dit de moeite waard is...
Kwam dit net tegen,weer een nieuwe??
Heeft alle specs van de Ks9000 ,alleen de naam verschilt ??
http://www.samsung.com/us...KS9000FXZA,UN65KS900DFXZA
[ Voor 19% gewijzigd door GRAD85 op 22-08-2016 12:12 ]
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Ander continent (N-Amerika), andere modellen.GRAD85 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:11:
Jammer dat er geen cashback actie is voor de zojuist uitgekomen ue65KS7000 (Nederlands model) Eindelijk ook verkrijgbaar in Nederland. Toch nog maar wachten tot dat de prijzen verder gaan zakken.
Of wachten op de BTW vrije dagen van de MM :-)
Ik heb interesse in de UE49KS8000. Heb her en der al een aantal (overwegend positieve) reviews gelezen. Een van de minpunten die met enige regelmaat terugkomt, is de naar verluid beperkte kijkhoeken van deze tv (wat veroorzaakt zou worden door het gebruikte paneel).
Ik vroeg me af wat de ervaringen hiermee zijn. Is dit echt storend? En zo ja, is het al merkbaar wanneer je onder een kleine hoek naar de tv kijkt, of pas wanneer je er écht heel schuin voor gaat zitten? Ik ben niet van plan om er heel schuin voor te gaan zitten, maar als je bij een hoek van een paar graden al verschil zou zien, is dat m.i. wel bezwaarlijk.
Ik heb de tv al even in de winkel bewonderd, maar toen viel het me nog niet zo op (maar lette er toen nog niet specifiek op).
Ik vroeg me af wat de ervaringen hiermee zijn. Is dit echt storend? En zo ja, is het al merkbaar wanneer je onder een kleine hoek naar de tv kijkt, of pas wanneer je er écht heel schuin voor gaat zitten? Ik ben niet van plan om er heel schuin voor te gaan zitten, maar als je bij een hoek van een paar graden al verschil zou zien, is dat m.i. wel bezwaarlijk.
Ik heb de tv al even in de winkel bewonderd, maar toen viel het me nog niet zo op (maar lette er toen nog niet specifiek op).
Schijnt weer een nieuwe update te zijn 1131.
Ik krijg m nog niet binnen.
Waar zie je dit staan..?GRAD85 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:41:
Schijnt weer een nieuwe update te zijn 1131.
Dat zijn (Noord-)Amerikaanse modellen; die 900D is voor de Costco keten maar technisch hetzelfde verder ja (soms nog wat kleurverschil maar hier zo te zien niet)GRAD85 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:11:
De ue65KS7000 valt ook onder de promotie actie van Samsung. De UHD speler met de films verkoop ik dan maar via de bekende verkoopsite.
Verwijderd
De Nieuwe term Samsung's "Supreme UHD Dimmen" is een nieuwe term van voor edge-lit dimming. Aangezien het dimmen mechanisme op het KS8000 werkt vanuit de randen, kunnen we het niet echt spreken over echte local dimming - een term die een tv de mogelijkheid geven om specifieke delen van het scherm onafhankelijk van elkaar lichter of donkerder te maken. Deze functie wordt effectief geacht contrast in verschillende delen van het beeld te verhogen. Op sommige momenten is het scherm een stuk donkerder vooral op de hogere instellingen. Edge Lit dimming is nooit een van de beste eigenschappen voor mij geweest. Bijvoorbeeld als er een witte ondertitel aanwezig is, wordt de locatie daaromheen ook lichter. Volledige micro dimming techniek uit 2011 is veel beter, dat heeft een grote impact op het contrast. Micro Dimming analyseert elk frame van de video ,en bied dezelfde beeldkwaliteit als full-led-tv's met local dimming. De D8000 uit 2011 zijn ook nog steeds te koop. Als mijn D8000 kapot zou gaan dan zou ik dezelfde TV terug kopen, of een oled. Ik blijf bij blu-ray, UHD hoeft voor mij echt niet. Om veel redenen. reviews: Ultra hd blu-ray: wie wil er nog films op schijfjes?Max|Burn schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:42:
Ik twijfel sterk tussen de KS7000 en KS8000 55 inch. Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende.
Beeldkwaliteit is voor mij het belangrijkste. Extra functies zijn voor mij nutteloos want ik gebruik toch een HTPC, HDHomerun & TVHeadend ipv een Ziggo kastje/CI+.
De KS8000 bied volgens mij de volgende voordelen:edit: Bij nader inzien misschien de 49 inch modellen..55 is erg krap lol
- Betere speakers (Voor mij nutteloos..gebruik ze toch niet)
- Beter design (De voet is idd mooier maar ik zie weinig design verschil behalve de voet tussen de 7 en 8 serie?? Mis ik hier iets anyone?) Komt toch aan de muur denk ik.
- Dubbele tuner (Voor mij nutteloos, gebruik het toch niet)
- En nu komt het....
- Supreme UHD dimming ipv UHD dimming. Zit hier een groot verschil in? E.g. heeft de KS8000 echt veel meer dimming zones en dus beter contrast/zwartwaardes etc of valt dit wel mee? Ik hoop dat een ervaringsdeskundige hier een mening over heeft. In testopstelling zag ik weinig verschil.
Verhaal blijft wel hetzelfde.
Ook een goede reden is dat het nog geheel onduidelijk is of UHD blu-ray films afspeelbaar zullen blijven als de benodigde servers ( voor de online beveiligings code op te halen) ergens in de toekomst offline worden gehaald. Het is een naar idee dat je hele UHD filmcollectie in één keer waardeloos kan worden als de benodigde server niet langer beschikbaar is.
Het verschil met de dimming tussen de KS7000 en KS8000 is dus zeer weinig tot geen, omdat het nog steeds om dezelfde edge lit gaat, en niet om full led.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2016 16:09 ]
Ik heb eventueel wel interesse om de UHD speler met alle films over te nemen.mavical schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:28:
De ue65KS7000 valt ook onder de promotie actie van Samsung. De UHD speler met de films verkoop ik dan maar via de bekende verkoopsite.
Ik sta op het punt een nieuwe tv aan te schaffen en na een lange zit alle 33 pagina's hier doorgelezen. Veel blijft toch enige abacadabra, maar daarentegen ook veel duidelijk geworden omtrent de huidige ontwikkelingen sinds mijn laatste zoektocht naar een nieuwe tv in 2008 was. Dit werd toen een LE40F86BD, deze mag naar de slaapkamer en tijd voor een upgrade voor in de woonkamer.
Nu ook mijn twijfel tussen de UE49KS7000 -en 8000, lastig. Verschil lijkt marginaal en vermoedelijk gaat alleen de purist dit echt zien/merken?
Heeft iemand ervaring met Vodafone glasvezel tv in combinatie met deze tv, met name qua het al dan niet kunnen werken met 1 afstandsbediening?
320 euro verschil tussen de 2 is niet onoverkomelijk, maar natuurlijk nog best een behoorlijk verschil. Dit overigens op basis van de op dit moment goedkoopste, ik besef dat dit waarschijnlijk om niet NL versie gaat, maar anders dat potentiële garantiekwesties wanneer de retailer failliet zou gaan heb ik hier nog niets negatiefs over gelezen?
Nu ook mijn twijfel tussen de UE49KS7000 -en 8000, lastig. Verschil lijkt marginaal en vermoedelijk gaat alleen de purist dit echt zien/merken?
Heeft iemand ervaring met Vodafone glasvezel tv in combinatie met deze tv, met name qua het al dan niet kunnen werken met 1 afstandsbediening?
320 euro verschil tussen de 2 is niet onoverkomelijk, maar natuurlijk nog best een behoorlijk verschil. Dit overigens op basis van de op dit moment goedkoopste, ik besef dat dit waarschijnlijk om niet NL versie gaat, maar anders dat potentiële garantiekwesties wanneer de retailer failliet zou gaan heb ik hier nog niets negatiefs over gelezen?
Strava Garmin 265
Overigens 2 toch wel wat bijzondere puntjes onder de algemene vragen bij bestbuyshop:
17. WAAR VIND IK TECHNISCHE ONDERSTEUNING?
Helaas zijn wij in de meeste gevallen niet in staat u technische ondersteuning te verlenen. Bovendien kan de fabrikant dat beter. Het beste kunt u dan ook direct contact opnemen met de fabrikant.
18. WAT BETEKENT EUROPESE MODELLEN?
De door ons verkochte producten worden in 99% van de gevallen ingekocht bij de fabrikanten. De door ons verkochte producten bevatten uiteraard wel de Nederlandse fabrieksgarantie. De doos waarin het product zit, is ongeopend.
Bij de 1e proberen ze je blijkbaar op te zadelen met het probleem waar zij zelf verantwoordelijk zjin om dit te doen en op punt 2 is ook wat vaag met die 99% als mede het feit dat er Nederlandse fabrieksgarantie op zou zitten terwijl volgens mij de meningen hierover verdeeld zijn.
17. WAAR VIND IK TECHNISCHE ONDERSTEUNING?
Helaas zijn wij in de meeste gevallen niet in staat u technische ondersteuning te verlenen. Bovendien kan de fabrikant dat beter. Het beste kunt u dan ook direct contact opnemen met de fabrikant.
18. WAT BETEKENT EUROPESE MODELLEN?
De door ons verkochte producten worden in 99% van de gevallen ingekocht bij de fabrikanten. De door ons verkochte producten bevatten uiteraard wel de Nederlandse fabrieksgarantie. De doos waarin het product zit, is ongeopend.
Bij de 1e proberen ze je blijkbaar op te zadelen met het probleem waar zij zelf verantwoordelijk zjin om dit te doen en op punt 2 is ook wat vaag met die 99% als mede het feit dat er Nederlandse fabrieksgarantie op zou zitten terwijl volgens mij de meningen hierover verdeeld zijn.
Strava Garmin 265
Ik vroeg mij mbt de ks7000-ks8000 nog het volgende af. de ks7000 heeft 1 tuner, de ks8000 2. Betekent dit nu dat je bij de 7000 niet tegelijk de ene zender kan opnemen en een andere kan bekijken, en bij de 8000 wel? (met andere woorden, wat is het nut van het hebben van meerdere tuners).
Ik meende overigens ergens gelezen te hebben dat de mogelijkheid van het tegelijk opnemen van de ene zender en het bekijken van een andere zender afhankelijk is van je provider. Weet iemand of dat waar is?
Ik meende overigens ergens gelezen te hebben dat de mogelijkheid van het tegelijk opnemen van de ene zender en het bekijken van een andere zender afhankelijk is van je provider. Weet iemand of dat waar is?
Zo lang je de decoder van je provider hebt kun je gewoon tegelijkertijd tv kijken en opnemen.master oei schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:15:
Ik vroeg mij mbt de ks7000-ks8000 nog het volgende af. de ks7000 heeft 1 tuner, de ks8000 2. Betekent dit nu dat je bij de 7000 niet tegelijk de ene zender kan opnemen en een andere kan bekijken, en bij de 8000 wel? (met andere woorden, wat is het nut van het hebben van meerdere tuners).
Pas wanneer je tv gaat kijken via CI+ module dan kun je voor zover mij bekend niet tegelijk tv kijken + opnemen als je maar 1 tuner hebt. Dit kan dan wel wanneer je 2 tuners hebt.
Strava Garmin 265
Dank! Ik kijk via CI+ dus dat is voor mij een relevant verschil tussen deze tv's.
Bedankt voor je heel uitgebreide antwoord. Ook ik wil vooral OLED maar vind het nog even te duur. Het wordt dus waarschijnlijk de KS7000 om later bij betere prijzen alsnog een OLED te nemen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:05:
[...]
Het verschil met de dimming tussen de KS7000 en KS8000 is dus zeer weinig tot geen, omdat het nog steeds om dezelfde edge lit gaat, en niet om full led.
Overigens ben ik zelf al ergens in 2008 gestopt met optische media en stream of gebruik ik disk zoveel mogelijk. (Dus wellicht soms wel een optisch schijfje , zeker destijds, maar dan naar HD rippen. Ondertussen niks meer optisch). Ik heb een combo BluRay Lezer/schrijver & HDDVD reader uit die tijd die vrijwel ongebruikt is gebleven
De huidige actie met Bluray speler van Samsung laat me dus ook 100% koud (Ik wil cashback. Dan bepaal ik zelf wel wat ik met het geld doe!).
M.b.t. beeld kon ik zelf ook weinig verschil zien tussen de KS7000 en KS8000 dus 7000 it is
[ Voor 9% gewijzigd door Max|Burn op 23-08-2016 15:52 ]
Ik keek ook via CI, maar vond de TV wat te vaak stotteren (nadrukkelijke micro-stutter) met het kijken via CI (1080i). TV lijkt af en toe moeite te hebben met het interlaced signaal via de CI+ module. Voor mij reden om over te stappen op een decoder.master oei schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:47:
Dank! Ik kijk via CI+ dus dat is voor mij een relevant verschil tussen deze tv's.
En bij welke tv trad dit probleem op? ks7000 of 8000? (of heb je het over een heel andere tvcjpunt schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:52:
[...]
Ik keek ook via CI, maar vond de TV wat te vaak stotteren (nadrukkelijke micro-stutter) met het kijken via CI (1080i). TV lijkt af en toe moeite te hebben met het interlaced signaal via de CI+ module. Voor mij reden om over te stappen op een decoder.
Het is een 2015 model de KS serie is van 2016 Zet ze naast elkaar en vergelijk.remco112 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:20:
55JS8000 of 55KS7000?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/461018;519835/
Dat 2015 JS8000 model heeft bijv. 2 tuners. Je kan natuurlijk ook de 2015/2016 8000 serie met elkaar vergelijken ipv een 7000 vs 8000 model.
[ Voor 26% gewijzigd door RAAF12 op 23-08-2016 18:10 ]
Hoe kan ik met je in contact komen ?jackzonztyl schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:33:
[...]
Ik heb eventueel wel interesse om de UHD speler met alle films over te nemen.
Mensen hier die een wireless keyboard gebruiken op hun tv?
De Samsung VG-KBD1000 ( pricewatch: Samsung VG-KBD1000 ) is wel een mooi dingetje, inclusief touchpad wat ik er wel op wil hebben. Echter is ie €119
Probleem is dat ik ook de laptop die met HDMI op de tv staat wil gaan bedienen. Ik zit nu met alleen een muis in de hand met dat virtuele Windows toetsenbord te klooien, en heb daar genoeg van
Keyboard die en op de tv werkt, én ook op de laptop werkt.
M'n laptop zou dan wel een Bluetooth Dongle moeten hebben (want is een oude vaio E series met nu Windows 10 erop, en de oude drivers werken niet meer heb ik zojuist mogen ontdekken, :-/ )
Genoeg ander spul wat toetsenborden betreft aanwezig, zoals Logitech. Voor minder dan 80 heb je een mooie, die meerdere Bluetooth apparaten aan kunnen en je er makkelijk tussen kan schakelen,...echter heb ik in reviews kunnen lezen dat deze dan weer niet werken op de Samsung tv
Lastig
De Samsung VG-KBD1000 ( pricewatch: Samsung VG-KBD1000 ) is wel een mooi dingetje, inclusief touchpad wat ik er wel op wil hebben. Echter is ie €119
Probleem is dat ik ook de laptop die met HDMI op de tv staat wil gaan bedienen. Ik zit nu met alleen een muis in de hand met dat virtuele Windows toetsenbord te klooien, en heb daar genoeg van
Keyboard die en op de tv werkt, én ook op de laptop werkt.
M'n laptop zou dan wel een Bluetooth Dongle moeten hebben (want is een oude vaio E series met nu Windows 10 erop, en de oude drivers werken niet meer heb ik zojuist mogen ontdekken, :-/ )
Genoeg ander spul wat toetsenborden betreft aanwezig, zoals Logitech. Voor minder dan 80 heb je een mooie, die meerdere Bluetooth apparaten aan kunnen en je er makkelijk tussen kan schakelen,...echter heb ik in reviews kunnen lezen dat deze dan weer niet werken op de Samsung tv
Lastig
Zou iets als pricewatch: Logitech K400 Plus Wireless Touch Keyboard Zwart Qwerty NL überhaupt werken?knakker2 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:47:
Mensen hier die een wireless keyboard gebruiken op hun tv?
Heb ik ook al zotten bekijken. Ziet er prima uit, voor die 3 joetenJBS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:14:
[...]
Zou iets als pricewatch: Logitech K400 Plus Wireless Touch Keyboard Zwart Qwerty NL überhaupt werken?
Echter is ie radiogestuurd, dus zit je met zo een USB dingetje. Daar is er maar 1 van en ik denk niet dat je daarmee en de tv, en de laptop mee kan gaan bedienen ook al zou je er 2 hebben
De vraag is dan inderdaad ook nog of ie überhaupt wel op de Samsung tv werkt.
Meteen even geprobeerd met m'n KS7000, en het werkt.knakker2 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:22:
[...]
Heb ik ook al zotten bekijken. Ziet er prima uit, voor die 3 joeten
De vraag is dan inderdaad ook nog of ie überhaupt wel op de Samsung tv werkt.
Dus jij hebt dat keyboardje? De USB Dongle in de oneconnect box gepropt en het werkt ook in apps zoals YouTube ?JBS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:50:
[...]
Meteen even geprobeerd met m'n KS7000, en het werkt.
Wel mooi om te horen, maar nu nog m'n laptop en daar makkelijk naar kunnen schakelen
Heb zo'n toetsenbordje even aangesloten via USB achterop de TV. Mijn bevindingen tot nu toe:knakker2 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:00:
[...]
Dus jij hebt dat keyboardje? De USB Dongle in de oneconnect box gepropt en het werkt ook in apps zoals YouTube ?
Wel mooi om te horen, maar nu nog m'n laptop en daar makkelijk naar kunnen schakelen
- In de webbrowser app is toetsenbord/touchpad beide te gebruiken.
- In de Youtube app is toetsenbord/touchpad beide niet te gebruiken, ook niet om te zoeken bijvoorbeeld.
- In de Plex app is toetsenbord/muis beide te gebruiken.
- In bijvoorbeeld de Fox Sports app is toetsenbord/touchpad te gebruiken om het inlogvenster te selecteren, maar typen is niet mogelijk via het toetsenbord, wel met touchpad de onscreen letters/cijfers kiezen.
- De Windows toets geeft (o.a. bij TV kijken en in webbrowser app) het instellingen menu van de TV wat vervolgens met pijltjes toetsen/enter/esc te gebruiken is. Ook zappen is mogelijk via pijltjes toetsen (Ziggo kastje).
Wellicht lukt het wel een Bluetooth variant aan twee apparaten te koppelen?
[ Voor 14% gewijzigd door JBS op 24-08-2016 20:57 ]
Dank voor deze info. Dat wordt dan lastig kiezen. Dat een YouTube app op de tv niet werkt is jammer maar niet rampzalig daar YouTube net zo goed werkt op een laptop.JBS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:51:
[...]
Heb zo'n toetsenbordje even aangesloten via USB achterop de TV. Mijn bevindingen tot nu toe:Het lukt me niet om het toetsenbord aan twee Logitech unifying ontvangers tegelijk te koppelen. Daarbij is het nodig het toetsenbord eerst te koppelen aan een logitech unifying ontvanger aangesloten op een computer/laptop, en deze ontvanger vervolgens in de TV te stoppen. Ongekoppeld in de TV stoppen werkt bij mij niet.
- In de webbrowser app is toetsenbord/touchpad beide te gebruiken.
- In de Youtube app is toetsenbord/touchpad beide niet te gebruiken, ook niet om te zoeken bijvoorbeeld.
- In de Plex app is toetsenbord/muis beide te gebruiken.
- In bijvoorbeeld de Fox Sports app is toetsenbord/touchpad te gebruiken om het inlogvenster te selecteren, maar typen is niet mogelijk via het toetsenbord, wel met touchpad de onscreen letters/cijfers kiezen.
- De Windows toets geeft (o.a. bij TV kijken en in webbrowser app) het instellingen menu van de TV wat vervolgens met pijltjes toetsen/enter/esc te gebruiken is. Ook zappen is mogelijk via pijltjes toetsen (Ziggo kastje).
Wellicht lukt het wel een Bluetooth variant aan twee apparaten te koppelen?
Bluetooth zal het dan maar gaan worden, alleen moet er dan wel een dongel in de tv... De vraag is dan maar of deze dan wel werkt.
Wanneer je je laptop aan de tv hebt hangen is het toch maar de vraag of je dan nog al die smart tv functies nog nodig hebt. Dan zou ik net zo goed voor iets voor de laptop nemen en dat kleine beetje wat op de tv gebeurt zoals dat nu gaat gebruiken. Dus.... Denk maar aan een Bluetooth board te nemen. Kan ik gelijk ook iPad er ook mee gebruiken.
Zo verschrikkelijk veel doe je uiteindelijk nou ook weer niet met de smart tv
Verwijderd
Ik heb geen problemen met een CI+ niet op een D8000 en JU7000cjpunt schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:52:
[...]
Ik keek ook via CI, maar vond de TV wat te vaak stotteren (nadrukkelijke micro-stutter) met het kijken via CI (1080i). TV lijkt af en toe moeite te hebben met het interlaced signaal via de CI+ module. Voor mij reden om over te stappen op een decoder.
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2016 00:30 ]
De Plex app werkt wel niet echt naar behoren, loopt constant vast. Ik heb wel gelezen op het Plex forum dat een update nabij is.
Bedankt voor je reactie, en excuses voor mijn wat late tegenreactie. Ondertussen heb ik het in orde gekregen. Ik connecteerde voordien al mijn toestellen met de soundbar, en ging dan van de soundbar naar de One Connect. Ik heb dat gewijzigd, nu gaan alle toestellen naar de One Connect en is de soundbar op HDMI 4 (arc) aangesloten. Zo werkt het.CallmeGod schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:44:
[...]
Ik gebruik zelf een soundbar van teufel en werkt automatisch ook youtube etc.
Heb je de soundbar gekoppeld via de one connect kastje?
Kijk dan ook even de instellingen na op welke setting de geluidstoevoer staat.
Pcm? Of dolbi etc.
Ik weet niet welke soundbar je hebt?
[ Voor 8% gewijzigd door caoim op 25-08-2016 10:23 ]
Ik heb de KS7000. En durf eigenlijk wel te stellen dat iedere Samsung Tv in bepaalde mate last heeft van micro stutter. Is ook voldoende over geschreven. Bij mij is het bij het interlaced signaal via de CI+ het ergste.Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 00:27:
[...]
Ik heb geen problemen met een CI+ niet op een D8000 en JU7000
De vraag is of je het ziet.. als je het niet ziet is dat alleen maar mooi natuurlijk. Maar dit is niet iets wat de ene KS7000 wel heeft en de andere niet.
Gekocht, die k400JBS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:14:
[...]
Zou iets als pricewatch: Logitech K400 Plus Wireless Touch Keyboard Zwart Qwerty NL überhaupt werken?
Met name door jouw uitleg
Ik vraag me af hoeveel mensen hier of elders een keyboard op de tv gebruiken als er ook een laptop op aangesloten staat. Met dat in gedachte en het vermijden van geklooi met BT dongels maar gekozen voor een RF USB stick, en deze in de laptop. Kan altijd nog wisselen, al zou dat haast niet gaan gebeuren vermoed ik
lees toch hier en daar dat bij voetbal duidelijk schokken waar te nemen zijn..is dit nu echt zo??...zat te denken aan de 60ks7000
Sorry voor de late reactie!, maar het is nu gelukt me optische kabel was kapot dus heb een nieuwe besteld en nu werkt mijn afstandsbediening wel op de sonoscjpunt schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:03:
[...]
Mooie deal zeg! Ik heb dezelfde TV, NL-model, gekocht voor 2.049 euro, was helaas te laat voor de cashback.
Heb je geprobeerd via de quick settings als luidspreker eerst je sonos te selecteren? Dan bedient je volume knop wel je Sonos als het goed is. Althans zo werkt het bij mijn speakers via mijn Onkyo.
Welke instellingen gebruik je voor Auto Motion Plus en welke kleur?
Instellingen die ik gebruik zijn als volgt:
HDR+
Achtergrondverlichting: 20
Helderheid: 45
Contrast: 100
Scherpte: 25
Kleur: 50
Tint (G/R): 50
Clean Digital View: Uit
Auto Motion Plus: Uit
Smart LED: Hoog
Filmmodus: Uit
Dynamisch Contrast: Uit
Kleurtint: Koel
en de custom kleuren via een link die al eerder gepost is in een review.
Iemand verder nog interesse in een Samsung Wireless R5 Speaker? Ze hebben het bij mij verkeerd gedaan met de cashback actie en heb nu dus zo'n leuke speaker thuisliggen (zie link voor meer info!)
V&A aangeboden: Samsung WAM5500 R5
Ik heb nu denk ik een maand de UE60KS7000 (Nederlands model, aangeschaft bij de BCC) en ben zeer tevreden!Michel242186 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:54:
lees toch hier en daar dat bij voetbal duidelijk schokken waar te nemen zijn..is dit nu echt zo??...zat te denken aan de 60ks7000
Ik heb geen last van micro stutter en ik gebruik de CI + module (1.3 van quantis).
Ik heb nog steeds het probleem met Plex dat als ik een film afspeel met ondertiteling ik niet de DTS audio track kan selecteren, alleen pcm, dolby digital en dts neo.
Zodra ik de ondertitels uitschakel kan ik wel DTS selecteren.
Meerdere mensen met dit probleem?
Zodra ik de ondertitels uitschakel kan ik wel DTS selecteren.
Meerdere mensen met dit probleem?
Verwijderd
Beste allemaal,
ten eerste mijn excuses voor mij Nederlands, ben buitelander en heb nogsteeds moeite om te schrijven:-)
Ik ben aan het overwegen om een KS8000 65" aan te schaffen. Ik ben plasmavisie site terecht gekomen en deze biedt super voordelig prijzen. na dagen reviews gelezen heb ik begrepen dat het gaat dus niet om NL modellen maar buitelandse/import tv's.
Nu mijn vraag is: wat zijn de risiko's dat kan ik oplopen?
heb vandaag een email naar de klantenservice gestuurd waar ik had gevraagd over garantie en modellen serie/typen, ik krijg gelijk antwoord op:
Beste,
Hartelijk dank voor uw aanvraag bij Plasmavisie.
Onze Samsung modellen worden ingekocht via de Samsung Europe distributeur.
Al onze toestellen zijn enkel geschikt voor de Nederlandse markt ( Benelux) en dus geschikt voor Ziggo, Canal Digitaal en alle andere providers en
werken dus uitstekend met de digitale TV modules.
Dus ook met Nederlandse Apps en digitale Nederlandse handleiding. Dus identieke toestellen, geen enkel verschil in software of hardware en met 2 jaar garantie.
Onze toestellen werken dus weer niet in het buitenland.
Al onze prijzen zijn strikt netto en uitgesloten van extra kortingen en /of additionele acties.
Wij hanteren daarom ook niet de door Samsung Nederland vastgestelde en verlichte adviesprijzen
Garantie uitbreiding is altijd mogelijk en dit gaat via KLIKZEKER; een externe partij
na deze email heb ik nog gevraagd dat was mij nog niet duidelijk als de garantie bij Samsung NL was.
hij schreeft:
Beste
De garantie is Europees; zodus ook in Nederland.
Heeft u een klacht storing; dan kunt u deze aanmelden bij het service center van Samsung / www.selectro.nl
nu mijn vrag is: is deze site wel betrouwbaar? de reviews op trust pilot, kieskeurig and hier zijn in het algemeen erg positief. ik wil alleen voorkomen dat om geld te besparen zal ik binnenkort spijt van krijgen.
zoals in Nedereland gezegd.......goedkoop...duurkoop:-)?
alvast bedankt
gr
Alberto
p.s. jammer dat geen cashback meer is, heb personelijk niks aan UHD blueray speler. bij plasmavisie is in iedere geva niet van toepassing.........wel 800 euro goedkoop en dat is heel erg veel
ten eerste mijn excuses voor mij Nederlands, ben buitelander en heb nogsteeds moeite om te schrijven:-)
Ik ben aan het overwegen om een KS8000 65" aan te schaffen. Ik ben plasmavisie site terecht gekomen en deze biedt super voordelig prijzen. na dagen reviews gelezen heb ik begrepen dat het gaat dus niet om NL modellen maar buitelandse/import tv's.
heb vandaag een email naar de klantenservice gestuurd waar ik had gevraagd over garantie en modellen serie/typen, ik krijg gelijk antwoord op:
Beste,
Al onze toestellen zijn enkel geschikt voor de Nederlandse markt ( Benelux) en dus geschikt voor Ziggo, Canal Digitaal en alle andere providers en
Dus ook met Nederlandse Apps en digitale Nederlandse handleiding. Dus identieke toestellen, geen enkel verschil in software of hardware en met 2 jaar garantie.
Al onze prijzen zijn strikt netto en uitgesloten van extra kortingen en /of additionele acties.
Wij hanteren daarom ook niet de door Samsung Nederland vastgestelde en verlichte adviesprijzen
Garantie uitbreiding is altijd mogelijk en dit gaat via KLIKZEKER; een externe partij
na deze email heb ik nog gevraagd dat was mij nog niet duidelijk als de garantie bij Samsung NL was.
hij schreeft:
Beste
Heeft u een klacht storing; dan kunt u deze aanmelden bij het service center van Samsung / www.selectro.nl
nu mijn vrag is: is deze site wel betrouwbaar? de reviews op trust pilot, kieskeurig and hier zijn in het algemeen erg positief. ik wil alleen voorkomen dat om geld te besparen zal ik binnenkort spijt van krijgen.
alvast bedankt
gr
Alberto
p.s. jammer dat geen cashback meer is, heb personelijk niks aan UHD blueray speler. bij plasmavisie is in iedere geva niet van toepassing.........wel 800 euro goedkoop en dat is heel erg veel
Heb de 65KS8000 sinds iets meer dan 2 weken,gekocht bij Plasmavisie en ben daar zeer tevreden over. Ik zie er geen nadeel aan dat ik een buitenlands model heb je kan de tv gewoon updaten en alle apps doen het gewoon.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:13:
Beste allemaal,
Beste,
hij schreeft:
Beste
alvast bedankt
gr
Alberto
Had het €200,- gescheeld met bijv de Bcc of Media markt dan had ik hem waarschijnlijk gewoon daar gekocht maar het scheelt bijna €1000,- met deze winkels.
Verwijderd
@768Nick,
bedankt voor je reactie!
dat is precies mijn idee! 200 euro ok maar 1000 euro is echt belachelijk veel.
verder ik lees alleen maar positieve reactie en die paar negative komen meer door idioten ( die hadden dus de voorwaarden niet goed gelzen) dan echt negative ervaringen
puur nieuwschierigheid: waar komt je model toevallig vandaan? Hungarij?
nogmaals bedankt en veel plezier met je aankoop
gr
Alberto
p.s. Welke CAM module werkt best icm ziggo? Smit of quantis 1.3?
bedankt voor je reactie!
dat is precies mijn idee! 200 euro ok maar 1000 euro is echt belachelijk veel.
verder ik lees alleen maar positieve reactie en die paar negative komen meer door idioten ( die hadden dus de voorwaarden niet goed gelzen) dan echt negative ervaringen
nogmaals bedankt en veel plezier met je aankoop
gr
Alberto
p.s. Welke CAM module werkt best icm ziggo? Smit of quantis 1.3?
Mijn htpc (windows / kodi) is via een receiver aangesloten op een 49KS7000. Is er een mogelijkheid dat de tv de htpc herkent als iets anders behalve "PC", want op deze manier kan ik er alleen gebruik gemaakt worden van de standaard en niet de filmmodus. Dit alles i.v.m. het gebruik willen maken van HDR wat alleen werkt in filmmodus (als Kodi dit mogelijk maakt). Het trucje van source bewerken/hernoemen werkt niet (meer).
Hoe zit bovenstaand verhaal trouwens met een Nvidia Shield console?
LXXH is de mijne zal Hongarije zijn denk ik.
Cam module weet ik niet ik heb hem aan de Horizon box hangen.
Cam module weet ik niet ik heb hem aan de Horizon box hangen.
Graag gedaanVerwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:53:
Bedankt Nick!
De toestellen voor de EU markt komen uit de oost europese Samsung assemblage fabrieken. De KU 2015 modellen uiit Hongarije, de KS serie 2016 uit Slovenia, zo ontloopt Samsung de EU boete voor de import van complete toestellen. Onderdelen worden wel in Azie gemaakt (Korea-China )Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:11:
Overigens staat het land van herkomst op de sticker die op de verpakking zit.
[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 30-08-2016 02:29 ]
Verwijderd
bedankt voor de uitlegging Raaf,
mij ging het meer om de garantie gedoe. lees hier en daar heel veel verschillende commentaren over garantie wel/niet bij import modellen.
als ik het goed begrijpen heb gaat het om de software de moet aangepast worden om in het NL te kunnen verkopen en daar ligt waarschijnelijk het probleem
de vraag is: als ik een import heb gekocht en gaat morgen stuk...............heb ik wel garantie met samsung NL of niet?
mij ging het meer om de garantie gedoe. lees hier en daar heel veel verschillende commentaren over garantie wel/niet bij import modellen.
als ik het goed begrijpen heb gaat het om de software de moet aangepast worden om in het NL te kunnen verkopen en daar ligt waarschijnelijk het probleem
de vraag is: als ik een import heb gekocht en gaat morgen stuk...............heb ik wel garantie met samsung NL of niet?
potag schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:06:
Mag ik vragen hoe je het voor elkaar gekregen hebt?
Dus jij kunt je geluid bedienen met de afstandsbediening van samsung? Ik heb een philips surround systeem en heb deze ook met een optische kabel aangesloten en het lukt mij niet om deze te bedienen met dezelfde afstandsbediening.Sorry voor de late reactie!, maar het is nu gelukt me optische kabel was kapot dus heb een nieuwe besteld en nu werkt mijn afstandsbediening wel op de sonos
Mag ik vragen hoe je het voor elkaar gekregen hebt?
Plasmavisie lijkt toch een beetje om de vraag heen te draaien. Ik vraag me hetzelfde af (bij aankoop bij Plasmavisie garantie bij Samsung NL?) en ik heb die vraag nog niet duidelijk beantwoord gezien. Zou goed zijn als ze hierover duidelijkheid scheppen.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:13:
Beste allemaal,
Beste,
hij schreeft:
Beste
alvast bedankt
gr
Alberto
Om het nog wat verwarrender te maken: in de pricewatch kwam ik 'bol.com plaza' tegen, waar je (bv.) de samsung ue49ks8000 voor een lagere prijs dan elders (maar niet zo goedkoop als bij Plasmavisie) kan kopen en waarbij het in eerste instantie lijkt te gaan om het Benelux model (eindigend op LXXN). Zekerheidshalve heb ik de onderliggende webshop (Wiba) per e-mail gevraagd of het inderdaad om dat model gaat (op hun eigen website vermelden ze nl. niet expliciet dat het om een LXXN model gaat), maar op die e-mail heb ik geen reactie ontvangen...
Selectro is geen onderdeel van Samsung maar wel een partij die Samsung inschakelt om bij defecten de toestellen te repareren. Hiermee lijkt de vraag - samen met de bevestiging van 768nick dat het om de Hongaarse LXXH gaat - of je garantie krijgt bij Samsung voldoende beantwoord: Nee, dat krijg je niet.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:13:
Beste
Dat vermoeden had ik overigens al: Dimens in "[UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's"
Jammer dat Plasmavisie zo om de waarheid heen probeert te draaien. Wees gewoon eerlijk, dan kom je tenminste betrouwbaar over.
Wibashop.nl is van dezelfde eigenaar als Buymi.nl. Grappig is dat hetzelfde toestel op Buymi.nl nog eens een stuk goedkoper is.master oei schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:01:
Om het nog wat verwarrender te maken: in de pricewatch kwam ik 'bol.com plaza' tegen, waar je (bv.) de samsung ue49ks8000 voor een lagere prijs dan elders (maar niet zo goedkoop als bij Plasmavisie) kan kopen en waarbij het in eerste instantie lijkt te gaan om het Benelux model (eindigend op LXXN). Zekerheidshalve heb ik de onderliggende webshop (Wiba) per e-mail gevraagd of het inderdaad om dat model gaat (op hun eigen website vermelden ze nl. niet expliciet dat het om een LXXN model gaat), maar op die e-mail heb ik geen reactie ontvangen...
https://www.buymi.nl/tv-s...t-tv-wi-fi-zilver-led-tv/
Betreffende de webwinkels:
Dimens schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:27:
[...]
Ik zou toch even twee keer nadenken voordat je zo'n groot bedrag spendeert bij Buymi.nl. Het bedrijf staat ingeschreven op hetzelfde adres waar in 2014 Qplaza B.V. failliet is gegaan - wat doet vermoeden dat dit bedrijf van dezelfde eigenaar is. Wil je het zeker weten, zou ik even een Uittreksel van beide bedrijven bij de KVK halen.
Koop je deze televisie, dan ga je een koopovereenkomst met dit bedrijf aan en dat betekent dat zij verantwoordelijk zijn voor o.a. de garantie tot 6 jaar na aankoop. Gaat het bedrijf failliet en jouw televisie na twee jaar kapot, dan is het jammer maar helaas en zul je zelf moeten opdraaien voor de kosten van de reparatie.
Die LXXH is overigens geen Nederlands model maar een model uit Hongarije. Alleen het LXXN model is een Benelux/Nederlands model. De vraag is dus maar of je inderdaad een LXXN krijgt en niet een LXXH.
Een vrij groot risico dus, terwijl het niet veel geld bespaart. Daarbij moet je rekening houden met een lopende actie van Samsung waar je € 300,- retour krijgt op de aankoop van een SUHD-televisie. Die actie geldt alleen op toestellen gekocht bij aangesloten (web)winkels waar Buymi niet bij is aangesloten.
Verwijderd
Bedankt Dimens
Had al een vermoed dat geen NL garantie was maar, als Samsung gebruikt maaakt van selectro als erkende reparateur , in het geval van pech zal ik precies het zelfde servicere/repareteur krijgen, of niet?
Ik zal in eerste instantie mijn schade bij plasmavisie moeten melden dus, of via Samsung of via de winkel ik zal gewoon rechten hebben om een kostenloos assistentie/garantie? Of heb ik iets gemist?
In iedere geval, voor 1000€ goedkoper heb ik toch besloten om de risiko te lopen ( 65KS8000 toch besteld bij plasmavisie. Waarschijnlijk de laatste ook gezien dat vandaag niet meer op vooraad is) . Voor 2/300 euro verchil had ik anders over gedacht maar voor zo een grote bedrag ga ik toch de risico lopen
Heb een bezorging afspraak voor aanstande Vrijdag gemaakt, nu hopen dat alles goed zal verlopen ( tot nu toe alles prima, heb zelfs gisteren avond om 23uur email wisseling met de transport afdeling gehad)
Ik zal jullie op de hoogte houden en bedankt voor alle advise en informaties
Ciao
Alberto
p.s. Wat mij nog niet duidelijk is, als deze garantie onderwerp bij plasmavisie een grote probleem was, waren we ook niet zulke positieve reacties tegen gekomen? 95% van de klanten zijn gewoon tevreden erover
maar tja, we zullen het zien, hopelijk zal ik geen problemen hebben
Had al een vermoed dat geen NL garantie was maar, als Samsung gebruikt maaakt van selectro als erkende reparateur , in het geval van pech zal ik precies het zelfde servicere/repareteur krijgen, of niet?
Ik zal in eerste instantie mijn schade bij plasmavisie moeten melden dus, of via Samsung of via de winkel ik zal gewoon rechten hebben om een kostenloos assistentie/garantie? Of heb ik iets gemist?
In iedere geval, voor 1000€ goedkoper heb ik toch besloten om de risiko te lopen ( 65KS8000 toch besteld bij plasmavisie. Waarschijnlijk de laatste ook gezien dat vandaag niet meer op vooraad is) . Voor 2/300 euro verchil had ik anders over gedacht maar voor zo een grote bedrag ga ik toch de risico lopen
Heb een bezorging afspraak voor aanstande Vrijdag gemaakt, nu hopen dat alles goed zal verlopen ( tot nu toe alles prima, heb zelfs gisteren avond om 23uur email wisseling met de transport afdeling gehad)
Ik zal jullie op de hoogte houden en bedankt voor alle advise en informaties
Ciao
Alberto
p.s. Wat mij nog niet duidelijk is, als deze garantie onderwerp bij plasmavisie een grote probleem was, waren we ook niet zulke positieve reacties tegen gekomen? 95% van de klanten zijn gewoon tevreden erover
maar tja, we zullen het zien, hopelijk zal ik geen problemen hebben

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 14:16 ]
Dank aan Dimens voor de aanvullende info. Ik ga dus niet bij Wibashop bestellen, dat is duidelijk.
Aan alby72: de service zal normaal gesproken denk ik hetzelfde zijn. Ik heb nu een Samsung tv (gewoon Benelux model) en toen daar iets mis mee was, werd ik ook naar Selectro verwezen. Dus in zoverre geen verschil.
Echter vraag ik me wel af wat er gebeurt als Plasmavisie failliet zou gaan. Dan kan je je immers niet direct tot Samsung NL wenden. Kan je ook in dat geval nog Selectro benaderen?
Aan alby72: de service zal normaal gesproken denk ik hetzelfde zijn. Ik heb nu een Samsung tv (gewoon Benelux model) en toen daar iets mis mee was, werd ik ook naar Selectro verwezen. Dus in zoverre geen verschil.
Echter vraag ik me wel af wat er gebeurt als Plasmavisie failliet zou gaan. Dan kan je je immers niet direct tot Samsung NL wenden. Kan je ook in dat geval nog Selectro benaderen?
De Nederlandse consumentengarantie geldt gewoon, het gaat hier puur om de fabrieksgarantie van Samsung die je bij de aanschaf van het toestel niet krijgt.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:03:
Bedankt Dimens
Op zich niet zo erg, daar de consumentengarantie al dekkend genoeg is en tevens voor een langere termijn. In het geval van Plasmavisie kun je er ook vanuit gaan dat zij niet binnen 2 jaar failliet zullen gaan waardoor het nadeel en het risico vrij klein is. Zou het Buymi.nl / Wibashop.nl zijn, zou ik het risico echter niet nemen.
Consumentengarantie krijg je altijd van de verkoper waar je het toestel hebt gekocht en waarmee de koopovereenkomst is gesloten. Bij garantie dus altijd contact opnemen met de verkoper, zij moeten het probleem dan oplossen en zij zullen dan ook Selectro in moeten schakelen, niet jij.
In het geval van faillissement van Plasmavisie is er geen partij meer die verantwoordelijk is voor de reparatie van het toestel. Je kunt je dan nog wel wenden tot Selectro voor reparatie, maar op eigen kosten. Er is immers geen koopovereenkomst gesloten met Selectro en zij zijn een derde partij in deze.master oei schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:17:
Dank aan Dimens voor de aanvullende info. Ik ga dus niet bij Wibashop bestellen, dat is duidelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door Dimens op 30-08-2016 14:24 ]
@Dimens: De kans dat Plasmavisie failliet gaat, is waarschijnlijk klein, maar in het huidige economische klimaat weet je het maar nooit. Ik vind het tricky.
@alby: Dat klanten positieve reacties plaatsen over Plasmavisie, zegt mij niet zoveel. Ten eerste vraag ik me altijd af of het echte reacties zijn of niet, en ten tweede zullen verreweg de meeste klanten (gelukkig) geen probleem met hun tv hebben gekregen. Het gaat erom wat er gebeurt als dergelijke problemen zich wel voordoen. Ben benieuwd hoe de levering bij jou gaat verlopen. Mocht je nog meer te weten komen over de voorwaarden bij Plasmavisie, dan hoor ik het graag. Succes!
@alby: Dat klanten positieve reacties plaatsen over Plasmavisie, zegt mij niet zoveel. Ten eerste vraag ik me altijd af of het echte reacties zijn of niet, en ten tweede zullen verreweg de meeste klanten (gelukkig) geen probleem met hun tv hebben gekregen. Het gaat erom wat er gebeurt als dergelijke problemen zich wel voordoen. Ben benieuwd hoe de levering bij jou gaat verlopen. Mocht je nog meer te weten komen over de voorwaarden bij Plasmavisie, dan hoor ik het graag. Succes!
[ Voor 13% gewijzigd door master oei op 30-08-2016 14:23 ]
voor de 1000 euro durf ik de gok wel te wagen...je kunt bij Plasmavisie ook betalen bij afleveren wat ik ook een positief punt vind.
Verwijderd
@Master Oei,
Mee eens, en ik denk meestal hetzelfde erover maar…..er is een maar
Als je overall ( trust pilot, Kieskeurig, Deze site) erg positive reacties tegen komt ( en hier praten we rond de 1000 reviews) ik kan me niet voorstellen dat door de winkel verzonnen zijn.
Sterke nog, hier praten we over een online site die ook een echte winkel heeft.
Nu alleen maar hopen dat niks met de tv gaat gebeuren…..maar tja….Murphy's law ?
Mee eens, en ik denk meestal hetzelfde erover maar…..er is een maar
Als je overall ( trust pilot, Kieskeurig, Deze site) erg positive reacties tegen komt ( en hier praten we rond de 1000 reviews) ik kan me niet voorstellen dat door de winkel verzonnen zijn.
Sterke nog, hier praten we over een online site die ook een echte winkel heeft.
Nu alleen maar hopen dat niks met de tv gaat gebeuren…..maar tja….Murphy's law ?

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat quantis de beste kwaliteitsondersteuning biedt voor Samsung TV's.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:49:
nog een vraag:![]()
heeft iemand ervaring met een Samsung KS8000 en CI+ module?
Welke zal beter zijn? Smit, neotion or Quantis 1.3
bedankt
Zelf heb ik ook een quantis en werkt zeker goed.
Ik heb de Smit en die werkt probleemloos...Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:49:
nog een vraag:![]()
heeft iemand ervaring met een Samsung KS8000 en CI+ module?
Welke zal beter zijn? Smit, neotion or Quantis 1.3
bedankt
Ben je hier toevallig al verder mee gekomen? Schaf deze tv binnenkort ook aan en wil deze ook in combinatie met een htpc en kodi gebruiken.DonDadda schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:20:
Mijn htpc (windows / kodi) is via een receiver aangesloten op een 49KS7000. Is er een mogelijkheid dat de tv de htpc herkent als iets anders behalve "PC", want op deze manier kan ik er alleen gebruik gemaakt worden van de standaard en niet de filmmodus. Dit alles i.v.m. het gebruik willen maken van HDR wat alleen werkt in filmmodus (als Kodi dit mogelijk maakt). Het trucje van source bewerken/hernoemen werkt niet (meer).
Nope. Her en der dezelde vraag uitgezet, maar voorlopig nergens reactie. Middels de laatste update is activatie van HDR wel mogelijk in de andere beeldmodi, maar filmmodus kiezen is er niet bij. Bovendien is het nog niet makkelijk om een compleet geheel te maken middels een HTPC. Geen HDMI 2.0 voor Kaby Lake chipset, de AMD RX (460) kampt o.a. met dxva problemen.DeLyon schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:18:
[...]
Ben je hier toevallig al verder mee gekomen? Schaf deze tv binnenkort ook aan en wil deze ook in combinatie met een htpc en kodi gebruiken.
Zit er sterk over na te denken om de htcp de deur uit te doen en een Nvidia Shield / Q10 Pro aan te schaffen. Ahoewel ik niet zeker ben of deze apparaten keurig 10-bit (HDR) vanaf een nas kunnen streamen.
Vandaag heeft Tweakers een review van de KS8000 op de site geplaatst. Komt er goed vanaf (cijfer 8,5).
Verwijderd
beste allemaal,
zoals hier boven vermeld zal ik binnenkort mij 65KS8000 ontvangen. in mijn huidige installatie alle mijn apparaturen ( heb 2 Sat decoder voor italiaanse zenders, een WD livebox en een Streaming box) lopen via een AV receiver Onkyo TX-NR609 waar my speakers aangesloten zijn . Nu lees ik dat deze model een 4K upscaling heeft. Mij vragen zijn :
- zal ik nogsteeds hetzelfde passthrough installatie kunnen gebruiken ( dus maar een HDMI kabel naar de Samsung connect box) zonder dat de beeld kwaliteit minder zal worden?
- moet ik specifiek een HDMI 2.0 Kabel kopen
- Welke HDMI ingang op de connect box kan ik beter gebruiken ( is er een verschil of maak het niet zo veel uit?)
Tot nu toe was gigantisch te vreden over mijn installaties, daardoor zal ik graag nogsteeds alles via de home teather speakers/ receivers willen aansluiten ( en voorlopige absoluut geen nieuwe willen kopen
)
bedankt
zoals hier boven vermeld zal ik binnenkort mij 65KS8000 ontvangen. in mijn huidige installatie alle mijn apparaturen ( heb 2 Sat decoder voor italiaanse zenders, een WD livebox en een Streaming box) lopen via een AV receiver Onkyo TX-NR609 waar my speakers aangesloten zijn . Nu lees ik dat deze model een 4K upscaling heeft. Mij vragen zijn :
- zal ik nogsteeds hetzelfde passthrough installatie kunnen gebruiken ( dus maar een HDMI kabel naar de Samsung connect box) zonder dat de beeld kwaliteit minder zal worden?
- moet ik specifiek een HDMI 2.0 Kabel kopen
- Welke HDMI ingang op de connect box kan ik beter gebruiken ( is er een verschil of maak het niet zo veel uit?)
Tot nu toe was gigantisch te vreden over mijn installaties, daardoor zal ik graag nogsteeds alles via de home teather speakers/ receivers willen aansluiten ( en voorlopige absoluut geen nieuwe willen kopen
bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2016 10:35 ]
Ik heb het hier nog niet langs zien komen volgens mij, maar kan het Samsung logo ook uit qua kleur tijdens het gebruik van de tv?
Ja, verlichting van het logo kun je uitzetten via instellingen.niek87 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:50:
Ik heb het hier nog niet langs zien komen volgens mij, maar kan het Samsung logo ook uit qua kleur tijdens het gebruik van de tv?
Wat dat met de kleur te maken heeft, ontgaat mij. De letters SAMSUNG onder het scherm zijn wit verlicht.
Heb hier iets raars,zie dat er een nieuwe update is 1131,maar als ik op bijwerken druk gaat ie zoeken en zegt dat ik de laatste update al heb ??
Op zowel de Ned als de Spaanse Samsung site staat deze update niet.

[ Voor 11% gewijzigd door GRAD85 op 01-09-2016 19:08 ]
In de UK is deze firmware al een paar weken, zo te zien aan de foto zal het hier ook niet zo lang meer duren..GRAD85 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:06:
Heb hier iets raars,zie dat er een nieuwe update is 1131,maar als ik op bijwerken druk gaat ie zoeken en zegt dat ik de laatste update al heb ??
[afbeelding]
Ik zie nog niets op mijn 8000
Ja daar heb ik zelf op geattendeerd op 22 augustus 
Vroeg je nog waar ik dat gezien had

[ Voor 28% gewijzigd door GRAD85 op 01-09-2016 19:24 ]
Hah...klopt!GRAD85 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:22:
Ja daar heb ik zelf op geattendeerd op 22 augustus
Namen en rugnummers was ik vergeten..
Verwijderd
beste allemaal,
heb gisteren mij ks8000 ontvangen. tot nu toe ervaringen met plasmavisie zijn top geweest. alles in order het mankeert niks.
nu ben ik natuurlijk bezig met mijn installaties en heb iets vreemd opgemerkt
- the CH knop op de afstandbediening doet het wel als ik het ingedrukt houd maar als ik probeert om te zappen( dus een keer indrukken om naar de volgende zender te gaan) hij doet het helemaal niks.
- ook als ik ga proberen via home/ instelling universeel afstandbediening het gebeurt niks. ik heb onderin in het scherm Start en afsluiten staan maar maag niet uit wat ik drukt op de remote het gebeurd ook niks.
heb geprobeerd ook om te remote te resetten maar nog steeds niks
enige idee?
bedankt
heb gisteren mij ks8000 ontvangen. tot nu toe ervaringen met plasmavisie zijn top geweest. alles in order het mankeert niks.
- the CH knop op de afstandbediening doet het wel als ik het ingedrukt houd maar als ik probeert om te zappen( dus een keer indrukken om naar de volgende zender te gaan) hij doet het helemaal niks.
- ook als ik ga proberen via home/ instelling universeel afstandbediening het gebeurt niks. ik heb onderin in het scherm Start en afsluiten staan maar maag niet uit wat ik drukt op de remote het gebeurd ook niks.
enige idee?

bedankt
Heb zoiets weleens gehad, het lag toen aan de batterijen...Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:48:
beste allemaal,
enige idee?![]()
![]()
bedankt
Verwijderd
bedankt
helaas het ligt niet aan de batterij ( nieuwe ook geprobeerd)
wat grappig is dat 80% van de knoppen doen ze wel. Enige manier om deze remote te resetten?
ik vind het heel apart
het lijkt als ergens een storing is. heb nu ook gemerkt dat alle mijn apps ( netflix, youtube)en mijnNAS doen het ook niet. ik kan ze wel bereiken via the home button maar als ik erin zit het gebeurd helemaal niks. de remote is frozen
helaas het ligt niet aan de batterij ( nieuwe ook geprobeerd)
wat grappig is dat 80% van de knoppen doen ze wel. Enige manier om deze remote te resetten?
ik vind het heel apart
het lijkt als ergens een storing is. heb nu ook gemerkt dat alle mijn apps ( netflix, youtube)en mijnNAS doen het ook niet. ik kan ze wel bereiken via the home button maar als ik erin zit het gebeurd helemaal niks. de remote is frozen

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 17:48 ]
Batterijen uit de AB doen. TV resetten naar fabriekdefaults. Stekker eruit stroomloos maken. Batterijen in de AB plaatsen. Stekker van de TV erin. Booten en de TV de AB laten vinden en als dat niet werkt maandag de winkel bellen. Just my 2 cents.
[ Voor 10% gewijzigd door RAAF12 op 03-09-2016 19:53 ]
Verwijderd
Bedankt voor je 2 cts Raaf,
Was ook van plan om dat te doen maar, heeft het invloed op de NL software die erop geinstallerd is?
zoals boven vermeld, ik heb een buitelandse model aangeschaft ( met NL software) en ben bang dat als ik het naar factory defaults gaat resetten dat de software terug naar de originele country settings zal gaan. Klopt of deze reset komt niet zo ver?
als geen probleem is kan ik natuurlijk gaan proberen
bedankt
Was ook van plan om dat te doen maar, heeft het invloed op de NL software die erop geinstallerd is?
zoals boven vermeld, ik heb een buitelandse model aangeschaft ( met NL software) en ben bang dat als ik het naar factory defaults gaat resetten dat de software terug naar de originele country settings zal gaan. Klopt of deze reset komt niet zo ver?
als geen probleem is kan ik natuurlijk gaan proberen
bedankt
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 20:08 ]
Nee, dat is het verborgen fabrieksmenu, daar staat de landencode in . Als je gewoon reset kom je in dezelfde positie van het toestel als de eerste keer aanzetten.
Onderweg naar huis toch maar even een Samsung soundbar (HW-J551) gekocht en deze net aangesloten op een ks7000
Neergezet en vooralsnog die optische kabel in de soundbar en de one connectbox gestoken; het werkt meteen.
De vraag is, is dit de meest optimale wijze wat aansluiten betref?
Het geluid is prima als ik dat zo in het laatste kwartier heb ervaren, merk wel op dat de tv zelf ook nog gewoon geluid produceert, dus die soundbar sluit dat niet af.
Iets wat voor verbetering vatbaar is of is het gebruik op deze wijze prima ?
Neergezet en vooralsnog die optische kabel in de soundbar en de one connectbox gestoken; het werkt meteen.
Het geluid is prima als ik dat zo in het laatste kwartier heb ervaren, merk wel op dat de tv zelf ook nog gewoon geluid produceert, dus die soundbar sluit dat niet af.
Verwijderd
Ik heb nu een paar maanden de ks8000 maar ben er niet super tevreden over. Nog steeds micro stutter met 1080i bron, met name voetbal. En met films heb ik als ik de optie smart led (local dimming) aanzet (op laag of hoog) dat als er een donkere scene is, en er komt ondertiteling langs, dat het beeld steeds wat helderder wordt. Met smart led optie uit is dat niet het geval, maar dan is het zwart niet echt mooi. Meerdere mensen last van?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2016 01:50 ]
Verwijderd
Ik ben sinds maandag de trotse bezitter van een UE49KU6400 en zou graag 4k films afspelen, echter ik loop tegen een probleem aan.
De gemiddelde 4k film is groter dan 4gb dus dient de harde schijf NTFS geformatteerd te zijn. Echter, hier kan mijn Macbook Air niet mee omgaan.
Moet ik nu derdensoftware gaan aanschaffen om dit werkend te krijgen of zouden jullie meer kijken naar een netwerkoplossing? Graag hoor ik hoe jullie dit oplossen of op zouden lossen.
De gemiddelde 4k film is groter dan 4gb dus dient de harde schijf NTFS geformatteerd te zijn. Echter, hier kan mijn Macbook Air niet mee omgaan.
Moet ik nu derdensoftware gaan aanschaffen om dit werkend te krijgen of zouden jullie meer kijken naar een netwerkoplossing? Graag hoor ik hoe jullie dit oplossen of op zouden lossen.
Of de HDMI-ARC gebruiken (audio retourchannel) gebruiken. Maar je kan de volumes van de ingebouwde luidsprekers en de bar niet afzonderlijk regelen. Jammer dat Samsung die 3.5 cinch koptelefoon aansluiting eruit heeft gehaald. Als je daar een losse plug instopt, schakelen ook de ingebouwde luidsprekers uit.knakker2 schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:45:
Onderweg naar huis toch maar even een Samsung soundbar (HW-J551) gekocht en deze net aangesloten op een ks7000
Je kan altijd nog beslissen bijv. na de garantie periode de interne luidsprekers af te koppelen.
Verwijderd
Van die micro stutter bij 1080i heb ik ook last. Blijkbaar is er nog steeds geen oplossing aangeboden via een firmware update. Ofwel wil Samsung het gewoon niet erkennen dat er een probleem is.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 01:33:
Ik heb nu een paar maanden de ks8000 maar ben er niet super tevreden over. Nog steeds micro stutter met 1080i bron, met name voetbal. En met films heb ik als ik de optie smart led (local dimming) aanzet (op laag of hoog) dat als er een donkere scene is, en er komt ondertiteling langs, dat het beeld steeds wat helderder wordt. Met smart led optie uit is dat niet het geval, maar dan is het zwart niet echt mooi. Meerdere mensen last van?
Of de hardware is niet snel genoeg in de TV stand. Als ik het zo lees is die microstutter bij Samsung ook bij de vorige modellen aanwezig. https://www.google.nl/?io...micro%20stutter%20samsung
[ Voor 18% gewijzigd door RAAF12 op 06-09-2016 20:35 ]
Na een dagje klooien gebruikt dat ding nu geen D.IN (de optische kabel) maar TV Soundconnect, dit nadat de tv um herkende en deze toevoegde. Zowel de volume knoppen op de smart remote, de normale en de ziggo horizon box werken allen. De interne speakers zijn via Soundconnect uitgeschakeldRAAF12 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:46:
[...]
Of de HDMI-ARC gebruiken (audio retourchannel) gebruiken. Maar je kan de volumes van de ingebouwde luidsprekers en de bar niet afzonderlijk regelen. Jammer dat Samsung die 3.5 cinch koptelefoon aansluiting eruit heeft gehaald. Als je daar een losse plug instopt, schakelen ook de ingebouwde luidsprekers uit.
Je kan altijd nog beslissen bijv. na de garantie periode de interne luidsprekers af te koppelen.
Zet ik de soundbar op D.IN doen de interne speakers het weer wel en kan ik de soundbar en speakers afzonderlijk gebruiken. Moet dan wel de tv remote en de soundbar remote pakken als ik het geluid in z'n geheel wil bedienen,.. Ben er nog niet over uit of die interne speakers én de soundbar tegelijkertijd aan plezierig is.
Denk dat ARC gebruiken dus niet nodig is (?)
Momenteel heb ik nog een Sony beeldbuis TV (I knowz, right?), maar ben nu serieus aan het overwegen om de overstap naar een platte LCD tv te maken.
De reden dat ik dit nog steeds niet gedaan heb is omdat ik nog steeds erg tevreden ben met mijn huidige toestel, en omdat ik bang ben dat de beeldkwaliteit van de moderne LCD's die in mijn prijsklasse vallen (500-1000) nog steeds een compromis is t.o.v. van wat ik nu heb.
Omdat ik een beetje vreemd gevormde woonkamer heb zit ik redelijk dicht op de tv, en is er niet veel ruimte om een tv te plaatsen.
Hierdoor was mijn keuze ondertussen gevallen op een 40 of 43" KU6400. (helaas beginnen de high-end modellen bij Samsung nu bij 49"!!)
Ik gebruik een mediacenter, dus de beeldkwaliteit gaat voor mij boven de multimedia functies van een nieuwe tv.
Nu valt mij zojuist op de de modellen van dit jaar in het midden segment slechts 50Hz zijn...
Het is al weer een aantal jaar geleden dat ik rondkeek voor een LCD, en toen was 50Hz echt 'not done'...
Hoe zit dat met de technieken van tegenwoordig? heb je nog last van screen tearing en schokken? Ik ben een aardige mierenmelker als het gaat om uit sync lopen van beeld/geluid, of andere rottigheid met het beeld...
Op zolder staat momenteel een paar jaar oude Samsung uit de 6000 serie (krijgertje), maar juist vanwege deze klachten staat hij op zolder, en niet in de woonkamer
De reden dat ik dit nog steeds niet gedaan heb is omdat ik nog steeds erg tevreden ben met mijn huidige toestel, en omdat ik bang ben dat de beeldkwaliteit van de moderne LCD's die in mijn prijsklasse vallen (500-1000) nog steeds een compromis is t.o.v. van wat ik nu heb.
Omdat ik een beetje vreemd gevormde woonkamer heb zit ik redelijk dicht op de tv, en is er niet veel ruimte om een tv te plaatsen.
Hierdoor was mijn keuze ondertussen gevallen op een 40 of 43" KU6400. (helaas beginnen de high-end modellen bij Samsung nu bij 49"!!)
Ik gebruik een mediacenter, dus de beeldkwaliteit gaat voor mij boven de multimedia functies van een nieuwe tv.
Nu valt mij zojuist op de de modellen van dit jaar in het midden segment slechts 50Hz zijn...
Het is al weer een aantal jaar geleden dat ik rondkeek voor een LCD, en toen was 50Hz echt 'not done'...
Hoe zit dat met de technieken van tegenwoordig? heb je nog last van screen tearing en schokken? Ik ben een aardige mierenmelker als het gaat om uit sync lopen van beeld/geluid, of andere rottigheid met het beeld...
Op zolder staat momenteel een paar jaar oude Samsung uit de 6000 serie (krijgertje), maar juist vanwege deze klachten staat hij op zolder, en niet in de woonkamer
Ik heb de UE55JS8000L van een medetweaker overgenomen. Super tv alleen youtube blijft bij play hangen en speelt niets af. Ik had iets over de DNS gevonden. Deze moet je op 8.8.8.8 zetten of 8.8.4.4 maar het heeft niet geholpen. Iemand anders nog een idee?
Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...McLambo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:13:
Bedankt, ik was er al bang voor. Dat wordt toch verder kijken bij een ander merk ben ik bang..
Misschien kun je beter kijken naar modellen van vorig jaar. Er blijven dit jaar namelijk nog maar erg weinig modellen over van klein formaat met een 100/120Hz paneel. Enige modellen zijn de pricewatch: Panasonic Viera TX-40DS630 Zilver en de pricewatch: Philips 43PUS6501/12 Zilver.McLambo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:08:
[...]
Bedankt, ik was er al bang voor. Dat wordt toch verder kijken bij een ander merk ben ik bang..
Modellen van vorig jaar die wel voldoen zijn:
pricewatch: Samsung UE40J6200AW Zwart
pricewatch: Panasonic Viera TX-40CS630E Zilver
pricewatch: Sony Bravia KDL-43W805C Zwart
pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart
pricewatch: Sony Bravia KD-43X8305C Zwart
pricewatch: Samsung UE40JU7000L Zilver
Of je moet toch voor een groter formaat gaan.
Erg bedankt voor je pro-active reactie met suggesties....Dimens schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:32:
[...]
Misschien kun je beter kijken naar modellen van vorig jaar. Er blijven dit jaar namelijk nog maar erg weinig modellen over van klein formaat met een 100/120Hz paneel. Enige modellen zijn de pricewatch: Panasonic Viera TX-40DS630 Zilver en de pricewatch: Philips 43PUS6501/12 Zilver.
Modellen van vorig jaar die wel voldoen zijn:
pricewatch: Samsung UE40J6200AW Zwart
pricewatch: Panasonic Viera TX-40CS630E Zilver
pricewatch: Sony Bravia KDL-43W805C Zwart
pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart
pricewatch: Sony Bravia KD-43X8305C Zwart
pricewatch: Samsung UE40JU7000L Zilver
Of je moet toch voor een groter formaat gaan.
Toch om na 13 jaar een nieuwe TV willen kopen, en dan moeten kiezen uit 'oude' modellen omdat het huidige aanbod momenteel te kort schiet...

Geen idee of dit het juiste topic is...
Maar is dit iets?
http://www.mediamarkt.nl/...g-ue55ku6020-1464881.html
Deze week in de aanbieding
Maar is dit iets?
http://www.mediamarkt.nl/...g-ue55ku6020-1464881.html
Deze week in de aanbieding
Blijft de app hangen op een zwart scherm of kun je wel videos zoeken? De app bleef bij mij zwart beeld geven na opstarten (kon dus geen videos zoeken), de app deed het opeens weer nadat ik een van de "aanbevolen" videos had aangeklikt, die speelde wel af en daarna kon ik ook de app weer normaal gebruiken.Empo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:16:
Ik heb de UE55JS8000L van een medetweaker overgenomen. Super tv alleen youtube blijft bij play hangen en speelt niets af. Ik had iets over de DNS gevonden. Deze moet je op 8.8.8.8 zetten of 8.8.4.4 maar het heeft niet geholpen. Iemand anders nog een idee?
Verwijderd
Ik heb sinds een paar dagen de UE49KS8000 in bezit. Via Youtube en Netflix heb ik zeer scherp beeld. Maar als ik via een ingeplugde USB een film afspeel van 1080p dan verliest die aan scherpte. Hier had ik bij mijn vorige TV F7000 geen last van. Iemand idee hoe ik dit kan oplossen?
Of alternatief ipv USB voor het bekijken van je films die op PC harde schijf staan met behoud van scherpte?
Of alternatief ipv USB voor het bekijken van je films die op PC harde schijf staan met behoud van scherpte?