Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15

JB

Cédric roelt!

Wil iemand eens iets voor mij testen? Op onze UE40MU6100 in de keuken gaat het kijken van oude afleveringen "de Lama's" via NPO Start niet goed. Audio en beeld lopen vrijwel meteen out of sync. Op een oudere Samsung smart tv in de slaapkamer is dit ook zo met de NPO Start app. Wanneer ik dit met de NPO Start app via iOS bekijk of stream over een Chromecast, dan gaat het wel gewoon goed.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15

JB

Cédric roelt!

Niemand?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:58
Giovanni76 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:54:
[...]

Dat is opvallend ThaBen, dat had ik laatst ook een paar keer. Dus als ik mijn PS4 uitzet en tv blijft op Ps4 input, dan gaat mijn Ps4 ook ineens weer aan...gek
Dit ervaar ik ook op mijn KS7000 sinds ongeveer een jaar nu, alleen dan met een onkyo versterker die weer spontaan aanspringt nadat ik de boel uit zet.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:25

nexhil

BAM!

Joenino schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:21:
[...]

Dit ervaar ik ook op mijn KS7000 sinds ongeveer een jaar nu, alleen dan met een onkyo versterker die weer spontaan aanspringt nadat ik de boel uit zet.
Ik heb dit ook met mijn samsung soundbar die optisch is aangesloten.
Hij gaat uit, maar 2 seconden later staat ie weer aan. Uiteindelijk gaat ie uit omdat hij niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
nexhil schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:12:
[...]

Ik heb dit ook met mijn samsung soundbar die optisch is aangesloten.
Hij gaat uit, maar 2 seconden later staat ie weer aan. Uiteindelijk gaat ie uit omdat hij niet gebruikt wordt.
Klopt echter duurt dit 15 minuten bij me versterker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Joenino schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:21:
[...]

Hmm, ik heb ditzelfde euvel ook sinds een paar weken, maar dan met een 55KS7000 en een Denon AVR-X1300W, zeer irritant.

Ik kan me niet herinneren dat ik de laatste tijd een van beide apparaten een firmware update heb zien installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
Tekielja schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:59:
[...]

Hmm, ik heb ditzelfde euvel ook sinds een paar weken, maar dan met een 55KS7000 en een Denon AVR-X1300W, zeer irritant.

Ik kan me niet herinneren dat ik de laatste tijd een van beide apparaten een firmware update heb zien installeren.
Weet niet hoe je de 55KS7000 ingesteld heb maar die van mij doet dit dus s'nachts zonder dat je het door hebt. Heb wel eens een keer gehad dat ik toevallig even naar de wc moest midden in de nacht en me TV opeens aan het updaten was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:38:
@ThaBEN Tot pakweg 'n jaar geleden heb ik mijn Harmony One gebruikt, maar nu naar tevredenheid de kleine Samsung Smart remote waarmee ik TV, Ziggo kastje en Shield bedien.

Op dit punt na dus. Misschien die toch maar weer in gebruik nemen.
@ThaBEN Inmiddels de Harmony One weer in gebruik en hiermee gaat het Ziggo kastje wel altijd uit. Ook altijd aan, wat met de Samsung remote af en toe ook niet (meteen) gebeurde. Wel even wennen dat ik nu van activiteit moet wisselen wanneer ik na TV kijken via Ziggo kastje, Netflix wil kijken via de TV app. Anders doen de navigatie knoppen 't niet, die zijn immers toegewezen aan Ziggo kastje in activiteit TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 09:15
Ter info:
In mijn geval bleek het de processor unit van mijn PSVR V2 set te zijn welke ervoor zorgde dat de TV weer automatisch aanging indien CEC (HDMI Device Link) actief was op mijn PS4. Blijkt dat meerdere mensen hier last van hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door ThaBEN op 29-01-2019 11:00 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
  • Laatst online: 31-03 23:00
ThaBEN schreef op woensdag 28 november 2018 @ 06:33:
[...]

DIt zou de firmware versie 1239.1 zijn, welke in Italië is uitgegeven. Mogelijk werkt die ook in NL gezien dit ook EU betreft. Heb hem zelf nog niet geïnstalleerd. Gebruik dus op eigen risico.

https://wetransfer.com/do...592020181122142830/c35e20
Link is expired, wil je hem nogmaals plaatsen?

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
jeroendevries schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:13:
[...]

Link is expired, wil je hem nogmaals plaatsen?
Je kunt hem HIER downloaden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:46
Ook deze update schijnt niet helemaal goed te werken wat betreft de HLG. Hij detecteert weliswaar nu wel het HDR signaal, maar er zijn problemen met de kleurverzadeging als ik het goed begrijp. Ben benieuwd Jeroen naar jouw ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
  • Laatst online: 31-03 23:00
Aartstyle schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:51:
Ook deze update schijnt niet helemaal goed te werken wat betreft de HLG. Hij detecteert weliswaar nu wel het HDR signaal, maar er zijn problemen met de kleurverzadeging als ik het goed begrijp. Ben benieuwd Jeroen naar jouw ervaringen.
Klopt het dat ik deze firmware ook op deze tv (ue55ku6020) kan installeren?

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ja dat is ook een 2016 model. De TV checked of de update geschikt is voor de TV. Ik heb een KS8000 maar merk geen verschil met de sw update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
De 1239.1 is inmiddels beschikbaar gesteld door een moderator op het samsung community forum. Hij is hier te downloaden:
https://eu.community.sams...aar-HDR/m-p/931975#M21847

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-06 09:25
Aartstyle schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:53:
De 1239.1 is inmiddels beschikbaar gesteld door een moderator op het samsung community forum. Hij is hier te downloaden:
https://eu.community.sams...aar-HDR/m-p/931975#M21847
Ik heb de FW gisteren geinstalleerd op mijn KS8000 en zover geen problemen (en/of verbeteringen/wijzigingen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Herkent iemand het fenomeen dat je verticale banen van een centimeter of 10-15 door het beeld ziet lopen? Het valt met name aan de onderkant van het beeld op wanneer je bijvoorbeeld voetbal kijkt en het beeld voor het merendeel dezelfde kleur is en het beeld van links naar rechts schuift (nee, het zijn niet de gemaaide banen in 't gras :+). Toegegeven, je moet er behoorlijk op letten, maar als je 't eenmaal weet, blijf je het zien. Het heeft wat weg van een raam dat in banen gewassen is, maar niet helemaal streeploos is opgedroogd.

Beetje lastig in woorden te vatten, maar iemand die hetzelfde heeft zal het aan de hand van bovenstaande wel herkennen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
JBS schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:04:
Herkent iemand het fenomeen dat je verticale banen van een centimeter of 10-15 door het beeld ziet lopen? Het valt met name aan de onderkant van het beeld op wanneer je bijvoorbeeld voetbal kijkt en het beeld voor het merendeel dezelfde kleur is en het beeld van links naar rechts schuift (nee, het zijn niet de gemaaide banen in 't gras :+). Toegegeven, je moet er behoorlijk op letten, maar als je 't eenmaal weet, blijf je het zien. Het heeft wat weg van een raam dat in banen gewassen is, maar niet helemaal streeploos is opgedroogd.

Beetje lastig in woorden te vatten, maar iemand die hetzelfde heeft zal het aan de hand van bovenstaande wel herkennen denk ik.
Dat noemen ze vertical banding ja (y)

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:46
Wellicht kan iemand hier mij helpen.
Heb al een tijdje een 49ks7000 thuis staan.
Onlangs verhuisd en nu wil ik de tv gaan ophangen en ik heb nog een vogel 2245 beugel liggen.
Mijn vader heeft dezelfde combinatie hangen en ik herinner mij dat hiervoor een soort adapter schroevenset voor nodig is om de beugel te monteren.

Met Google kom ik er helaas niet uit en met de klantenservice van plattetv.nl kwam ik niet verder dan wat is je order nummer.
Toen ik uitleg gaf dat beide elders aangeschaft zijn kreeg ik het antwoord vraag daar maar advies dan.

Gaat alleen lastig gezien deze winkel een maand of wat geleden failliet gegaan zijn.
Daarna was het advies wij raden aan een nieuwe beugel te kopen.

Weet iemand hier over welk adapter set ik het heb en waar deze nog aan te schaffen zijn?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Je hebt 2 spacers nodig voor de bovenste gaten. Waar ze te koop zijn weet ik niet ze worden standaard meegeleverd met de TV. Winkel of Vogels even vragen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YDRo3aHTvG8dQYT4xqLCdIxq/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door RAAF12 op 01-03-2019 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:31
Flix20 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:45:
Wellicht kan iemand hier mij helpen.
Heb al een tijdje een 49ks7000 thuis staan.
Onlangs verhuisd en nu wil ik de tv gaan ophangen en ik heb nog een vogel 2245 beugel liggen.
Mijn vader heeft dezelfde combinatie hangen en ik herinner mij dat hiervoor een soort adapter schroevenset voor nodig is om de beugel te monteren.

Met Google kom ik er helaas niet uit en met de klantenservice van plattetv.nl kwam ik niet verder dan wat is je order nummer.
Toen ik uitleg gaf dat beide elders aangeschaft zijn kreeg ik het antwoord vraag daar maar advies dan.

Gaat alleen lastig gezien deze winkel een maand of wat geleden failliet gegaan zijn.
Daarna was het advies wij raden aan een nieuwe beugel te kopen.

Weet iemand hier over welk adapter set ik het heb en waar deze nog aan te schaffen zijn?
Vogel even bellen, ze sturen je een gratis adapter setje op zoals hier boven weergegeven.
Dat had ik ook gedaan voor mijn ks7000 tv met vogel 2245 beugel. Kreeg van vogel wonderbaarlijk een gratis adapter setje. Echt een top service van vogel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 23-06 23:44

JT

VETAK y0

Ik heb een UE49NU7100. Ingesteld dat audio via HDMI naar buiten moet (neem aan dat dat ARC is ). ARC op mijn Pioneer receiver staat aan, voorheen zat hier een Panasonic tv op aangesloten waarbij ARC prima werkte. Als ik de interne mediaplayer gebruik dan blijft geluid via de tv speakers weergegeven. Wel zie ik op het scherm als ik volume wijzig dat ik het geluid van een hdmi-apparaat zou wijzigen. Maar er gebeurt niks op mijn receiver. Kan het zo zijn dat je via de ingebouwde mediaplayer ARC niet kan gebruiken?

Ja, ik weet dat een ingebouwde mediaplayer niet ideaal is maar tot ik een Kodi spelertje boven heb wil ik de interne speler gebruiken ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:06
@JT En je gebruikt wel de goede hdmi uitgang?
En het betreft niet toevallig DTS codec? Want dat werkt niet bij Samsung via arc.
En als je gewoon tv kijkt dan wel geluid via je receiver?

[ Voor 63% gewijzigd door Arjant2 op 02-03-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Arjant2 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:12:
@JT En je gebruikt wel de goede hdmi uitgang?
En het betreft niet toevallig DTS codec? Want dat werkt niet bij Samsung via arc.
En als je gewoon tv kijkt dan wel geluid via je receiver?
Hdmi3, waar ARC staat op de HDMI uitgang van mijn Pioneerreceiver. Ingang TV maar ik heb ze allemaal geprobeerd. Ok de andere 2 hdmi poorten op de tv. Dolby Digital. Ik heb waar de tv staat geen zenders, maar een laptop met beeldmateriaal op hdmi1 of 2 levert hetzelfde op.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
JT schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 21:07:
[...]

Hdmi3, waar ARC staat op de HDMI uitgang van mijn Pioneerreceiver. Ingang TV maar ik heb ze allemaal geprobeerd. Ok de andere 2 hdmi poorten op de tv. Dolby Digital. Ik heb waar de tv staat geen zenders, maar een laptop met beeldmateriaal op hdmi1 of 2 levert hetzelfde op.
Arc is hmdi 4 dacht ik op de tv.
Helaas is arc geen geweldige standaard en is het maar net hoe het geimplementeerd is door de fabrikanten. Gevolg is dat t vaak werkt maar ook regelmatig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Arjant2 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 21:43:
[...]

Arc is hmdi 4 dacht ik op de tv.
Helaas is arc geen geweldige standaard en is het maar net hoe het geimplementeerd is door de fabrikanten. Gevolg is dat t vaak werkt maar ook regelmatig niet.
Hdmi4 heb ik niet ;)

[ Voor 88% gewijzigd door JT op 02-03-2019 23:18 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Mijn fout dacht dat het over een ks7000 ging. Haalde 2 vragen door elkaar.
Nu7100 is ook geen 2016 model maar een 2018 model dus vandaar ook een gedeelte van mijn verwarring.
Wellicht beter het even in een eigen topic te bespreken.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 02-03-2019 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

apis29 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:07:
[...]

Dat noemen ze vertical banding ja (y)
Die term levert inderdaad wat meer info op, maar ook veel tegenstrijdige berichten.
Had er eerst geen last van, maar merk 't de laatste tijd dus op. Als je 't eenmaal weet blijf je 't zien, maar het valt niet dusdanig op dat het echt vervelend is. Vermoedelijk ook door m'n instellingen. Niets aan te doen en 't zou erger worden begrijp ik?

[ Voor 18% gewijzigd door JBS op 03-03-2019 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:46
MuVo schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 23:37:
[...]

Vogel even bellen, ze sturen je een gratis adapter setje op zoals hier boven weergegeven.
Dat had ik ook gedaan voor mijn ks7000 tv met vogel 2245 beugel. Kreeg van vogel wonderbaarlijk een gratis adapter setje. Echt een top service van vogel!
Had inderdaad Vogels even een mailtje gestuurd.
2 uurtjes later kreeg ik een mailtje terug van een officiële Vogels partner met tekst en uitleg, zelfs een pdf van de handleiding van Mn tv.
Ook wisten ze precies wat ik nodig had en dat ze het zsm gingen opsturen.
Dat is vrijdag geweest, en gister stond de postbode voor de deur met de juiste schroeven!

Niets dan lof voor de service van Vogels

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Arjant2 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:26:
[...]

Mijn fout dacht dat het over een ks7000 ging. Haalde 2 vragen door elkaar.
Nu7100 is ook geen 2016 model maar een 2018 model dus vandaar ook een gedeelte van mijn verwarring.
Wellicht beter het even in een eigen topic te bespreken.
Ik zag zo geen Samsung 2018 topic en deze is aardig actief :) Maar ik zal me inderdaad eens wagen aan een los topic.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
JBS schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:07:
[...]
Die term levert inderdaad wat meer info op, maar ook veel tegenstrijdige berichten.
Had er eerst geen last van, maar merk 't de laatste tijd dus op. Als je 't eenmaal weet blijf je 't zien, maar het valt niet dusdanig op dat het echt vervelend is. Vermoedelijk ook door m'n instellingen. Niets aan te doen en 't zou erger worden begrijp ik?
Het is niet iets dat zomaar ontstaat maar idd als het je eenmaal opvalt ga je het blijven zien (maar is persoonlijk of je je er aan blijft storen of beter gezegd: ergeren). Is ook niet iets wat erger wordt of er moet echt een defect zijn (dit is meer een stukje 'DSE' /dirty screen effect).
Met instellingen heeft het ook niks te maken nee maar misschien moet je LED Clear Motion eens aanzetten en kijken of het minder opvalt.

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 04-03-2019 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
ikzelf heb last van 2 kleine vlekjes/rondjes die je enkel ziet bij zeer felle kleuren of volledig wit scherm. Zijn ongeveer een vingerkootje groot en alleen zichtbaar indien er bijvoorbeeld een wit scherm zichtbaar is. Bij donkerdere kleuren of bewegend beeld is er niets te zien.
Indien je films kijkt met zwarte balken vallen deze plekken gelukkig in het zwarte gedeelte waardoor je er niets van merkt.

Ben toch aan het twijfelen of ik dit opnieuw bij Samsung moet melden. Heb al meerdere malen scherm vervangen, wat een hoop gedoe is, en voor de rest werkt dit scherm goed. Tegelijkertijd in juli dit jaar vervalt mijn 2 jaar garantie.

Iemand eerder zoiets gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnotjaaaah
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-02 15:52
Op dit forum lees ik dat meer mensen last hebben van het feit dat hun Samsung TV "rand"apparatuur aanzet nadat alles uit wordt geschakeld. Echter kan ik geen eenduidige oplossing vinden.

Zo heb ik bijvoorbeeld dit probleem met mijn Harman Kardon BDS systeem welke nadat ik alles heb uitgeschakeld binnen 10 seconden weer wordt ingeschakeld.

Blijkbaar krijgt hij een signaaltje van de TV want wanneer ik deze loskoppel en dan het BDS systeem uitschakel start deze niet uit zichzelf opnieuw op.

Ik heb een Samsung 55KS7000 TV met een Harman Kardon bds 635 systeem welke is aangesloten via zowel HDMI ARC als een Optical kabel. (Zonder de optical kabel kon ik blijkbaar geen juiste verbinding maken om Dolby geluid door te sturen vanaf de TV.) De Anynet+ CEC instelling is uitgeschakeld op de TV.

Ik heb gebeld met zowel de Harman Kardon support als de Samsung support waarbij ik bij Samsung overigens niet het idee krijg dat hier mensen zitten die weten waar ze over praten en meteen een afspraak voor een monteur in willen plannen.
Voordat ik hier aan begin wilde ik dit hier eerst voorleggen.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannaats
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-02-2021
Ik heb met elkaar via HDMI ARC (4) de EU43KS7500 tv met de Teufel soundbar verbonden en de tv met de Ziggo Mediabox met HDMI 1.
Na het afsluiten springt de Teufel soundbar na enkele seconden spontaan weer aan, die zich vervolgens weer na enkele minuten vanzelf uitschakelt.
Regelmatig springt de Teufel soundbar niet aan bij het opstarten (het scherm vermeld dan: zoeken naar Anynet+ CEC). Na enkele keren aan en uitzetten (met behulp van de afstandbediening van de Teufel) lukt het dan weer.
Ik gebruik de afstandbediening van Ziggo Mediabox, maar dit zou niet het probleem mogen zijn.
Sinds de laatste firmware versie 1239.1 is het bij mij alleen maar erger geworden.
Uit de voorgaande reviews concludeer ik dat ik niet de enige ben en er geen oplossing voor dit HDMI ARC CEC+ probleem is.

Vanwege het wandmeubel heb ik slechts plaats voor een 43 inch tv. Ik wissel om de 3 jaar van tv.
Binnenkort komt Samsung met een QLED 43 inch (in de laagste serie Q60). Ik ben benieuwd naar de kijkhoek en wat deze QLED tv meer brengt dan een led tv met quantum dots (de ks7500).
Anders ga ik toch maar voor een Panasonic of Loewe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
Herkenbaar! Mijn PlayStation gaat aan als ik de tv uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Pannaats schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:41:
Binnenkort komt Samsung met een QLED 43 inch (in de laagste serie Q60). Ik ben benieuwd naar de kijkhoek en wat deze QLED tv meer brengt dan een led tv met quantum dots (de ks7500).
QLED = een tv met quantum dots? Kijkhoek zal echt niet of minimaal verbeterd zijn ... (pas vanaf de Q80R).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
apis29 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 23:28:
[...]

QLED = een tv met quantum dots? Kijkhoek zal echt niet of minimaal verbeterd zijn ... (pas vanaf de Q80R).
Reviews afwachten zou ik zeggen, Samsung zegt wel ook bij de Q60R dat de kijkhoeken verbeterd zijn, alleen bij de Q80R heb je de Ultra Wide Viewing Angle en bij de Q60R de Wide Viewing Angle. Dus een minder grote stap vooruit denk ik.

Zie je het verschil dan echt? denk het niet. Tenzij je ze naast elkaar zet en onder grote hoek gaat kijken naar het beeld. Dan zal je vast verschil zien. Maar bij een LCD tv blijft het toch dat je er gewoon het beste recht voor kan zitten of in ieder geval niet onder een grote hoek.
Het zou mij verbazen als de 2019Qled range echt hele grote stap vooruit is qua kijkhoeken. Bij de presentatie lijkt dat zo te zijn, maar dat is vaker geweest bij presentatie. Uiteindelijk was dat toch tegenvallend bij de daadwerkelijke reviews.

[ Voor 46% gewijzigd door Arjant2 op 15-03-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@Arjant2 Dat 'Wide Viewing Angle' zat er vorig jaar ook al op bij de meeste QLED modellen dus zal weinig/niet verschillen. Ultra Viewing Angle heb ik inmiddels al wat meer beelden van gezien en ziet er daadwerkelijk uit als een grote verbetering (er is dan ook daadwerkelijk een filter toegevoegd net als dat Sony gedaan heeft ipv dat ze magische elementen aan de quantum dot laag hebben toegevoegd zoals in voorgaande jaren O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@apis29 Ik heb voorgaande jaren ook beelden gezien dat de kijkhoek echt verbeterd was... bleek zwaar tegen te vallen die verbetering IRL. Maar zou mooi zijn als ze dat daadwerkelijk weten te verbeteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 15-03-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:31
Arnotjaaaah schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:07:
Op dit forum lees ik dat meer mensen last hebben van het feit dat hun Samsung TV "rand"apparatuur aanzet nadat alles uit wordt geschakeld. Echter kan ik geen eenduidige oplossing vinden.

Zo heb ik bijvoorbeeld dit probleem met mijn Harman Kardon BDS systeem welke nadat ik alles heb uitgeschakeld binnen 10 seconden weer wordt ingeschakeld.

Blijkbaar krijgt hij een signaaltje van de TV want wanneer ik deze loskoppel en dan het BDS systeem uitschakel start deze niet uit zichzelf opnieuw op.

Ik heb een Samsung 55KS7000 TV met een Harman Kardon bds 635 systeem welke is aangesloten via zowel HDMI ARC als een Optical kabel. (Zonder de optical kabel kon ik blijkbaar geen juiste verbinding maken om Dolby geluid door te sturen vanaf de TV.) De Anynet+ CEC instelling is uitgeschakeld op de TV.

Ik heb gebeld met zowel de Harman Kardon support als de Samsung support waarbij ik bij Samsung overigens niet het idee krijg dat hier mensen zitten die weten waar ze over praten en meteen een afspraak voor een monteur in willen plannen.
Voordat ik hier aan begin wilde ik dit hier eerst voorleggen.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb met elkaar via HDMI ARC (4) de EU43KS7500 tv met de Teufel soundbar verbonden en de tv met de Ziggo Mediabox met HDMI 1.
Na het afsluiten springt de Teufel soundbar na enkele seconden spontaan weer aan, die zich vervolgens weer na enkele minuten vanzelf uitschakelt.
Regelmatig springt de Teufel soundbar niet aan bij het opstarten (het scherm vermeld dan: zoeken naar Anynet+ CEC). Na enkele keren aan en uitzetten (met behulp van de afstandbediening van de Teufel) lukt het dan weer.
Ik gebruik de afstandbediening van Ziggo Mediabox, maar dit zou niet het probleem mogen zijn.
Sinds de laatste firmware versie 1239.1 is het bij mij alleen maar erger geworden.
Uit de voorgaande reviews concludeer ik dat ik niet de enige ben en er geen oplossing voor dit HDMI ARC CEC+ probleem is.

Vanwege het wandmeubel heb ik slechts plaats voor een 43 inch tv. Ik wissel om de 3 jaar van tv.
BasGrunn schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:14:
Herkenbaar! Mijn PlayStation gaat aan als ik de tv uitzet.
Ik herken het probleem, mijn Samsung Blueray Home chinema wordt bij uitschakeling opnieuw aangezet. De samsung home chinema beschik over het eigen samsung Anynet+ net als mijn samsung KS7000 uit 2016.

Het probleem komt dus voor met Samsungs eigen protocol op eigen hardware :+ .

Iemand een idee of hier al een oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

CEC is altijd een drama, als het wel werkt heb je geluk, anders gewoon pech. Beetje hit & miss systeem, hier ook, al vanaf het begin.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Wandmeubel (?) kan je ook wegdoen :-) QLED heeft ook quantum dots. Als je al een KS7500 heb mooi houden. Alleen dat formaat he, 43' brrr mij te klein. Qled is niet beter is gewoon een naampje van ze in 2017 zijn gaan gebruiken. De lage Q60 serie panels is slechter dan de 2016 serie KS7000/8000/9000 met 100Hz panels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
MuVo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:43:
[...]

[...]

[...]

Ik herken het probleem, mijn Samsung Blueray Home chinema wordt bij uitschakeling opnieuw aangezet. De samsung home chinema beschik over het eigen samsung Anynet+ net als mijn samsung KS7000 uit 2016.

Het probleem komt dus voor met Samsungs eigen protocol op eigen hardware :+ .

Iemand een idee of hier al een oplossing voor is?
Dit heeft inderdaad met Anynet+ of CEC te maken (of welke andere naam een specifieke ontwikkelaar hiervoor bedenkt).

Waarschijnlijk heb je maar 2 opties. Wachten totdat de fabrikant een firmware update uitbrengt welke het issue oplost of deze functie uitschakelen.

Ik heb uiteindelijk voor deze laatste optie gekozen en als workaround een Logitech Harmony Remote gekocht welke ik handmatig kan programmeren zodat deze exact handelt zoals Anynet+ of CEC oorspronkelijk bedoeld is. Voordeel is dat nu alles aangestuurd wordt vanuit de Logitech Harmony remote zelf i.p.v. de hardware, waardoor enkel gebeurd wat ik heb geprogrammeerd dat moet gebeuren en als bonus nog maar 1 remote nodig voor al mijn apparaten. (Had voorheen een aparte remote voor de TV zelf, TV digtaal kastje, 5.1 setje, Audio SPDIF switch en HDMI switch.)

Nu gaan met 1 druk op de knop van de Logitech Harmony remote de juiste combinatie van apparaten aan welke ik onder die knop heb geprogrammeerd en worden tevens direct de juiste inputs op deze apparaten gekozen. En als ik klaar ben schakel ik met 1 druk op de knop alle apparaten tegelijk uit.
Géén apparaten meer die spontaan aanspringen wanneer ik dat niet wil 8)

Logitech Harmony 650 Universal Remote Under $40!! | Unboxing and Setup
(Vanaf 5:45 zie je hoe het programmeren werkt.)

[ Voor 27% gewijzigd door ThaBEN op 01-04-2019 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnotjaaaah
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-02 15:52
ThaBEN schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:16:
[...]

Dit heeft inderdaad met Anynet+ of CEC te maken (of welke andere naam een specifieke ontwikkelaar hiervoor bedenkt).

Waarschijnlijk heb je maar 2 opties. Wachten totdat de fabrikant een firmware update uitbrengt welke het issue oplost of deze functie uitschakelen.

Ik heb uiteindelijk voor deze laatste optie gekozen en als workaround een Logitech Harmony Remote gekocht welke ik handmatig kan programmeren zodat deze exact handelt zoals Anynet+ of CEC oorspronkelijk bedoeld is. Voordeel is dat nu alles aangestuurd wordt vanuit de Logitech Harmony remote zelf i.p.v. de hardware, waardoor enkel gebeurd wat ik heb geprogrammeerd dat moet gebeuren en als bonus nog maar 1 remote nodig voor al mijn apparaten. (Had voorheen een aparte remote voor de TV zelf, TV digtaal kastje, 5.1 setje, Audio SPDIF switch en HDMI switch.)

Nu gaan met 1 druk op de knop van de Logitech Harmony remote de juiste combinatie van apparaten aan welke ik onder die knop heb geprogrammeerd en worden tevens direct de juiste inputs op deze apparaten gekozen. En als ik klaar ben schakel ik met 1 druk op de knop alle apparaten tegelijk uit.
Géén apparaten meer die spontaan aanspringen wanneer ik dat niet wil 8)

Logitech Harmony 650 Universal Remote Under $40!! | Unboxing and Setup
(Vanaf 5:45 zie je hoe het programmeren werkt.)
[YouTube: Logitech Harmony 650 Universal Remote Under $40!! | Unboxing and Setup]
Wat jij hier beschrijft verhelpt het probleem bij mij niet.
Ik bezit namelijk zelf een Logitech Harmony samen met een Hub: https://www.artencraft.nl...2Iqgr-EAQYBCABEgIDovD_BwE

Persoonlijk gebruik ik zelf amper de afstandbediening omdat het zo makkelijk werkt vanaf mijn telefoon en in principe alles in te stellen is. :)

Echter gaat het niet veel verder dan aan/uitzetten en switchen van kanalen of oproepen van menu's. Het is niet zo dat ik met deze set-up kan instellen dat er alleen geluisterd wordt naar mijn Harmony Hub. Oftewel dat ik kan voorkomen nadat ik het commando heb gegeven om alles af te sluiten er ook niks meer aangaat.

Ook heb ik gekeken naar extra commando's mee te geven bij bijvoorbeeld het afsluiten. In mijn situatie gaat bijvoorbeeld het BDS systeem binnen 10 seconden na uitschakelen weer aan.
Zo heb ik geprobeerd om een vertraagd commando op te geven waarbij ik het BDS systeem na 10 seconden nóg een keer uitschakel. Echter was dit niet weer niet in te stellen met de Harmony software..

Zoals ik het dus begrijp gaat het fout bij de Anynet/CEC van de Samsung TV die ondanks dat ik het heb uitgeschakeld alsnog een signaaltje of iets geeft waardoor mijn BDS opstart nadat alles is uitgeschakeld.

Mocht ik een optie of iets over het hoofd gezien hebben dan hoor ik het natuurlijk graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Arnotjaaaah schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:40:
[...]
Zoals ik het dus begrijp gaat het fout bij de Anynet/CEC van de Samsung TV die ondanks dat ik het heb uitgeschakeld alsnog een signaaltje of iets geeft waardoor mijn BDS opstart nadat alles is uitgeschakeld.

Mocht ik een optie of iets over het hoofd gezien hebben dan hoor ik het natuurlijk graag. :)
Ohw dat is apart, dat zou niet mogen gebeuren indien je Anynet+ op de TV hebt uitgeschakeld. Normaal gesproken dien je zowel op de TV als de randapparatuur zelf die optie te activeren om het te laten werken. Indien 1 van de 2 niet is geactiveerd zou het in theorie niet mogen werken.
Heb je ook Anynet/CEC optie op de BDS gevonden en gedeactiveerd? Mogelijk dat hett daarmee wordt opgelost.

Ik had het issue in combinatie met mijn TV en PS4 nadat ik was geupgrade van PSVR V1 naar een V2 setje. Daarvoor had ik geen issues en werkte Anynet+ zoals het hoorde. Maar na aanschaf van PSVR V2 had ik telkens dat mijn TV opnieuw aansprong nadat ik deze uitschakelde. Dit kwam doordat de processor unit van PSVR V2 na uitschakelen van de TV nog even door blijft werken wat resulteerde dat de TV opnieuw aansprong circa 15 seconde nadat ik deze had uitgezet. Door het opnieuw starten van de TV werd dan vervolgens ook de PS4 weer opnieuw gestart. (Bekend issues bij meerdere PSVR V2 gebruikers.)

Ik heb zelf Anynet+ op de TV actief laten staan omdat deze wel goed werkt met andere randapparatuur (zoals de Nintendo Switch) en enkel deze optie op de PS4 uitgeschakeld. Op de PS4 heet deze optie "CEC HDMI-apparaatkoppeling". Sindsdien zijn bij mij de automatische opstart problemen verholpen en in combinatie met de Logitech Harmony heb ik de oorspronkelijk bedoelde functie kunnen nabouwen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door ThaBEN op 02-04-2019 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Firmware versie 1233.0 is released.

Heb deze (nog) niet geïnstalleerd, dus geen idee wat de verschillen zijn in vergelijking met de huidige versie.

Download link: https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55KS7000SXXN/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Heh...ik heb versie 1239 draaien momenteel.

:?

Edit : nevermind...ik heb de KS8000 :z

[ Voor 30% gewijzigd door dafmay op 24-04-2019 21:27 . Reden: Brainfart ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ja hier ook... de 1233 staat ook op de site voor de KS8000
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55KS8000LXXN/
Vreemd, denk niet dat het de bedoeling is te downgraden van 1239 naar 1233....
Die 1239 kwam geloof ik van een buitenlandse site.

[ Voor 11% gewijzigd door RAAF12 op 25-04-2019 01:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBEN
dafmay schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:11:
Heh...ik heb versie 1239 draaien momenteel.

:?

Edit : nevermind...ik heb de KS8000 :z
RAAF12 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 01:46:
Ja hier ook... de 1233 staat ook op de site voor de KS8000
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55KS8000LXXN/
Vreemd, denk niet dat het de bedoeling is te downgraden van 1239 naar 1233....
Die 1239 kwam geloof ik van een buitenlandse site.
Firmware is geldig voor de gehele KS 7000, 8000 en 9000 serie.
1231.1 was de voorgaande officiële release in Nederland. 1239 was vanuit Samung verstrekt in Italië via USB sticks, maar enkel wanneer de mensen rechtstreeks bij Samsung een verzoek hiervoor indienden. Deze firmware versie op USB stick is vervolgens door gebruikers op internet gedeeld via verschillende fora, maar dus niet officieel via Samsung zelf verspreidt op hun website. Lijkt dus eerder op een soort beta test.

Echter nu blijkt dat iedereen die 1239 heeft geïnstalleerd geen mogelijkheid heeft om de later uitgebrachte firmware 1233 te installeren. Dit kan pas wanneer het nummer van de firmware versie hoger is dan 1239. Downgraden naar een lagere versie is niet mogelijk. (Dus ook niet wanneer mogelijk firmware versie 1234, 1235, 1236 etc. in de toekomst verschijnen.)

Omdat Samsung nooit een changelog deelt met wat er exact is gewijzigd in de firmware is het nu onduidelijk wat de verschillen zijn. 1239 heeft dus een hoger nummer, maar 1233 is nieuwer...

Als ik het AVS forum bekijk noemt men onder andere verbeterde automotion plus (op stand auto) en verbeterde HDR+ met 1233.

[ Voor 36% gewijzigd door ThaBEN op 25-04-2019 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Damn. Dank voor de uitvoerige uitleg Ben.

Ps geen issues gelukkig op mijn tv met fw 1239. Hopelijk blijft dit zo, want het zal nog wel eventjes gaan duren voordat er een nieuwere fw versie uitkomt... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:20

TF

bla bla

Zou dan die micro stutter mbt 1080i etc er ook eens uit zijn?

Ik heb de hoop eigenlijk al opgegeven. Moet even diep graven maar volgens mij heeft het te maken met 1080i ingangssignaal op de interne tuner.

Zou dus ook verholpen kunnen zijn zo snel Ziggo het signaal naar 1080p upgrade

Edit: ik bedenk mij net. Het komt ook voor met een settopbox op 1080i maar niet bij 1080p

[ Voor 78% gewijzigd door TF op 25-04-2019 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
TF schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:18:

Ik heb de hoop eigenlijk al opgegeven. Moet even diep graven maar volgens mij heeft het te maken met 1080i ingangssignaal op de interne tuner.

Edit: ik bedenk mij net. Het komt ook voor met een settopbox op 1080i maar niet bij 1080p
Een alternatieve manier is om je settopbox op 720P in te stellen Het gebeurd inderdaad enkel bij interlaced signalen. En met regulier TV kijken merk je het verschil nauwelijks tussen 720P en 1080i.

Wat ik tot nu toe merk met 1233 is dat er sneller geschakeld wordt naar interne apps zoals netflix en youtube, en mijn Anynet+ (HDMI-CEC) weer werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door ThaBEN op 25-04-2019 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
1080I zal nooit opgelost worden vrees ik. Gewoon je setup box op 1080P zetten of zoals bij de Mediabox next van ziggo op 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Aartstyle schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:10:
1080I zal nooit opgelost worden vrees ik. Gewoon je setup box op 1080P zetten of zoals bij de Mediabox next van ziggo op 4k.
Veel setupboxen hebben die optie niet.
Ik weet dat KPN en de Mediabox Next van Ziggo dit wel ondersteunen.

Fun fact: Elk TV digitaal signaal in geheel Nederland wordt door elke provider in maximaal native 1080i geleverd. Het is de setupbox die vervolgens het signaal upscaled naar een hogere resolutie en dit aan de TV doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Ja dat weet ik. Bronsignaal is altijd 1080I, weet alleen niet of de duitser nog van origine 720P is. Straks met 4K uitzendingen zou het weer goed moeten zijn, maar dan hebben we wellicht het HLG HDR probleem weer..... We gaan het zien als ziggo zo ver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
HLG HDR is inbegrepen in firmware versie 1239.0. Maar weet dat je dan tegen het issue aanloopt dat je geen nieuwe firmwares meer kan installeren totdat de firmware versie hoger is dan 1239.0.
Het is een rare zet dat ze na het verspreiden van 1239 weer doorgaan met 1233 (en mogelijk straks 1234, 1235 etc.) Mogelijk bevatten de nieuwe firmware releases binnenkort ook HLG HDR en extra toepassingen terwijl ze nog steeds een lager firmware nummer krijgen dan 1239, waardoor mensen buitengesloten worden om deze firmwares te installeren.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat ontwikkelen!

[ Voor 7% gewijzigd door ThaBEN op 26-04-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
ThaBEN schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:29:
Wat ik tot nu toe merk met 1233 is dat er sneller geschakeld wordt naar interne apps zoals netflix en youtube, en mijn Anynet+ (HDMI-CEC) weer werkt.
Vooralsnog hier ook positieve ervaringen met versie 1233 (handmatig geinstalleerd via USB op mijn KS7000). Het gehele menu, waaronder het opstarten en gebruiken van apps, voelt na de updates een stuk soepeler. Dit was voorheen nog weleens traag in mijn beleving.

Waar ik, ook met oudere versies van de software, nog weleens last van heb is dat de TV soms zonder reden geen internetverbinding heeft, en ik geen Netflix en Youtube kan gebruiken. De fix is dan altijd om de Smarthub en apps opnieuw in te stellen, maar dit zou overbodig moeten zijn want er is gewoon een werkende netwerkverbinding. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
DeLyon schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:10:
[...]

Vooralsnog hier ook positieve ervaringen met versie 1233 (handmatig geinstalleerd via USB op mijn KS7000). Het gehele menu, waaronder het opstarten en gebruiken van apps, voelt na de updates een stuk soepeler. Dit was voorheen nog weleens traag in mijn beleving.

Waar ik, ook met oudere versies van de software, nog weleens last van heb is dat de TV soms zonder reden geen internetverbinding heeft, en ik geen Netflix en Youtube kan gebruiken. De fix is dan altijd om de Smarthub en apps opnieuw in te stellen, maar dit zou overbodig moeten zijn want er is gewoon een werkende netwerkverbinding. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Herkenbaar!
Is blijkbaar een typisch Samsung TV (alle modellen) in combinatie met Netflix issue. Al moet ik wel zeggen dat ik dit al lang niet meer heb gehad. Maar indien ik er wel last van heb moet ik de powerknop op de afstandsbediening in blijven houden totdat de TV opnieuw opstart met het witte SUHD logo. Daarna werkt alles normaliter weer zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
ThaBEN schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:28:
[...]

Herkenbaar!
Is blijkbaar een typisch Samsung TV (alle modellen) in combinatie met Netflix issue. Al moet ik wel zeggen dat ik dit al lang niet meer heb gehad. Maar indien ik er wel last van heb moet ik de powerknop op de afstandsbediening in blijven houden totdat de TV opnieuw opstart met het witte SUHD logo. Daarna werkt alles normaliter weer zoals het hoort.
Ah, die kende ik nog niet, goede tip!

Zou jij wellicht een update hier kunnen posten van de door jou gebruikte settings voor zowel HDR als SDR (al dan niet incombinatie met HDR+)? Ik zag je post op het AVSforum en denk dat velen hier er wat aan kunnen hebben! De eerder door jou geposte settings gebruik ik nog steeds, maar wellicht zijn er wat tweaks geweest na de diverse updates. Bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ThaBEN
DeLyon schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:57:
[...]

Ah, die kende ik nog niet, goede tip!

Zou jij wellicht een update hier kunnen posten van de door jou gebruikte settings voor zowel HDR als SDR (al dan niet incombinatie met HDR+)? Ik zag je post op het AVSforum en denk dat velen hier er wat aan kunnen hebben! De eerder door jou geposte settings gebruik ik nog steeds, maar wellicht zijn er wat tweaks geweest na de diverse updates. Bij voorbaat dank _/-\o_
Bij deze een overzicht van alle instellingen welke ik in mijn TV heb ingevoerd. Dit is een combinatie van gegevens welke ik via het AVS forum heb verzameld en o.a. zelf getest met mijn Spears & Munsil HD Benchmark 2nd Edition Blu-ray .

Ik moet erbij zeggen dat ik HDR+ modus eigenlijk nog maar nauwelijks gebruik. Ik merk dat ik telkens na een aantal dagen onder de indruk hiervan te zijn, toch weer terugga naar de beeldinstellingen welke een zo realistisch mogelijk beeld geven (zoals bedoeld door de content provider). Maar heb toch voor de zekerheid alle ingestelde profielen op mijn toestel toegevoegd zodat je ze allemaal kunt proberen. Onderstaande HDR+ instellingen geven in elk geval veel mooier beeld dan HDR+ met de standaard instellingen. Je hoeft ze maar 1x per bron in te voeren en ze worden voor altijd bewaard 8)

Notitie:
Deze instellingen zijn gebaseerd op mijn TV en de (licht)omgeving waar mijn TV staat. Afhankelijk daarvan kan het zijn dat je bepaalde instellingen verder moet tweaken voor betere resultaten zoals bijvoorbeeld achtergrondverlichting. Deze kun je overigens vrij aanpassen zonder de noodzaak om andere instellingen aan te moeten passen. De kwaliteit van het beeld blijft ongewijzigd indien je enkel achtergrondverlichting aanpast bij behoudt van de overige instellingen.

Ben je fan van LED Clear Motion, dan moet je de achtergrondverlichting verdubbelen indien je die gebruikt.

Voor de TV apps heb ik gekozen voor beeldmodus 'Standaard'. Bij TV apps is dit de enige beeldmodus die geen last heeft van het 'Backlight Breathing' issue tijdens het afspelen van HDR content. Voor alle HDMI bronnen heeft beeldmodus 'Film' of 'Game Mode' de voorkeur, gezien HDMI bronnen in geen enkele beeldmodus last hebben van het 'Backlight Breathing' issue.

Game Mode:
Game mode is als het ware een snelkoppeling om alle onnodige kunstmatige "beeldverbeteringen" uit te schakelen. In tegenstelling tot wat veel mensen denken verlaagt Game Mode op geen enkele manier de beeldkwaliteit! Sterker nog, in zekere zin krijg je het schoonste signaal via Game Mode. Wel is het zo dat de standaard beeldinstellingen bij Game Mode bagger zijn en je deze handmatig zult moeten aanpassen na het inschakelen van Game Mode. Ik gebruik Game Mode dan ook tijdens het afspelen van Blu-rays op mijn PS4.

Hieronder een voorbeeld hoe het beeld er uitziet met de Game Mode instellingen welke je in onderstaande post zal terugvinden (al is de kwaliteit in het echt vele malen beter doordat dit is gefilmd met mijn GSM, YouTube compressie en overdag opgenomen met veel omgevingslicht).

Belangrijk:
Weet dat de TV het beeld op een andere manier verwerkt voor apparaten aangesloten via HDMI dan wanneer je iets afspeelt via de interne app. Dezelfde beeldinstellingen geven in beide situaties andere resultaten. Dit resulteert erin dat o.a. de beeldmodus 'Standaard' de voorkeur heeft over beeldmodus 'Film' indien je iets via de interne TV apps of USB poort afspeelt. Bij HDMI aangesloten apparaten heeft beeldmodus 'Film' altijd de voorkeur.

Ik heb hierin onderscheid gemaakt door de titel van het profiel steeds te beginnen met HDMI (eerste helft) of TV Apps (laatste helft).

En als laatste geldt natuurlijk dat je de instellingen dient te gebruiken welke jijzelf het mooist vindt uitzien. Uiteindelijk zijn dat de enige correcte instellingen ;)

TV instellingen Firmware 1233.0 (30-04-2019)

HDMI SDR Beeldmodus Film
Achtergrondverlichting 6
Helderheid 45
Contrast 90
Scherpte 0
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Auto Motion Plus Uit
Smart LED Uit / Laag
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma -1
Kleurruimte Auto
HDMI HDR Beeldmodus Film
Achtergrondverlichting 20
Helderheid 45
Contrast 100
Scherpte 0
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Auto Motion Plus Uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma 0
Kleurruimte Auto
HDMI SDR Beeldmodus Games
Achtergrondverlichting 6
Helderheid 45
Contrast 90
Scherpte 0
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View N.v.t.
Auto Motion Plus N.v.t.
Smart LED Uit / Laag
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma -1
Kleurruimte Auto
HDMI HDR Beeldmodus Games
Helderheid 45
Contrast 100
Scherpte 0
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Auto Motion Plus Uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma 0
Kleurruimte Auto
HDMI SDR HDR+
Achtergrondverlichting 7
Helderheid 45
Contrast 88
Scherpte 15
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Auto Motion Plus Uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Laag
Kleurtint Warm2
Witbalans 2-punts
R-basis 5
G-Basis 5
B-basis 2
R-niveau 50
G-niveau 44
B-niveau 37
Witbalans 10-punts N.v.t.
Gamma 0
Kleurruimte Eigen/Aangepast
Rood 44, 5, 2
Groen 10, 63, 7
Blauw 7, 7, 55
Geel 56, 57, 0
Cyaan 12, 60, 67
Magenta 53, 10, 50
HDMI HDR HDR+
Helderheid 45
Contrast 100
Scherpte 15
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Auto Motion Plus Uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans 2-punts
R-basis -1
G-Basis 0
B-basis 12
R-niveau -4
G-niveau 0
B-niveau -4
Witbalans 10-punts Aan
10% 0, 0, 0
20% 4, 0, -32
30% 0, 0, 0
40% 0, 0, 0
50% 0, 0, 0
60% 0, 0, 0
70% 0, 0, 0
80% 0, 0, 0
90% 0, 0, 0
100% 0, 0, 0
Gamma -1
Kleurruimte Auto/Aangepast
Rood 37, 1, 0
Groen 4, 37, 0
Blauw 0, 6, 32
Geel 47, 41, 0
Cyaan 5, 36, 41
Magenta 39, 7, 27
TV Apps SDR
Beeldmodus Standaard
Achtergrondverlichting 7
Helderheid 45
Contrast 90
Scherpte 15
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Auto Motion Plus Aangepast
Wazigheidsverm. 0
Trilvermindering 0
LED Clear Motion Uit
Smart LED Uit / Laag
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma -1
Kleurruimte Auto
TV Apps HDR
Beeldmodus Standaard
Helderheid 45
Contrast 100
Scherpte 0
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Wazigheidsverm. 0
Trilvermindering 0
LED Clear Motion Uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma 0
Kleurruimte Auto
TV Apps SDR HDR+
Achtergrondverlichting 7
Helderheid 45
Contrast 88
Scherpte 15
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View uit
Wazigheidsverm. 0
Trilvermindering 0
LED Clear Motion Uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Laag
Kleurtint Warm2
Witbalans 2-punts
R-basis 0
G-Basis 0
B-basis -9
R-niveau -5
G-niveau 0
B-niveau -1
Witbalans 10-punts N.v.t.
Gamma 0
Rood 33, 7, 0
Groen 4, 47, 0
Blauw 0, 5, 47
Geel 37, 37, 0
Cyaan 6, 47, 46
Magenta 48, 10, 45
TV Apps HDR HDR+
Helderheid 45
Contrast 100
Scherpte 15
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Uit
Wazigheidsverm. 0
Trilvermindering 0
LED Clear Motion Uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans 2-punts
R-basis 0
G-Basis 0
B-basis 8
R-niveau -6
G-niveau 0
B-niveau -5
Witbalans 10-punts Aan
10% 0, 0, 0
20% 4, 0, -32
30% 0, 0, 0
40% 0, 0, 0
50% 0, 0, 0
60% 0, 0, 0
70% 0, 0, 0
80% 0, 0, 0
90% 0, 0, 0
100% 0, 0, 0
Gamma -3
Kleurruimte Auto Aangepast
Rood 60, 0, 0
Groen 0, 60, 0
Blauw 0, 7, 63
Geel 52, 52, 0
Cyaan 9, 54, 63
Magenta 74, 8, 72

[ Voor 20% gewijzigd door ThaBEN op 30-04-2019 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
ThaBEN schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 00:25:
[...]

Bij deze een overzicht van alle instellingen welke ik in mijn TV heb ingevoerd. Dit is een combinatie van gegevens welke ik via het AVS forum heb verzameld en o.a. zelf getest met mijn Spears & Munsil HD Benchmark 2nd Edition Blu-ray .

...
Quality post ThaBen, dank!

Paar korte vragen:
  1. Je gebruikt alleen voor de TV apps de Auto Motion Plus optie, met trilvermindering/wazigheid op 0. Kun je aangeven waarom dit het geval is en wat dit naar jouw beleving precies verbeterd in het beeld?
  2. Wanneer je spreekt van Kleurruimte Auto/Aangepast (zoals bijvoorbeeld bij HDMI HDR HDR+, bedoel je dat hierin zelf een keuze dient te maken toch? Wat heeft hierin jouw persoonlijke voorkeur?
  3. Ik ga nu eindelijk Warm2 een echte kans geven, na jaren fervent lid te zijn geweest van #teamWarm1. Indien men toch uit persoonlijke voorkeur kiest voor Warm1, gelden dan nog steeds dezelfde kleuraanpassingen onder Kleurruimte en Witbalans? Of geldt deze specifieke configuratie alleen op Warm2?
Dank weer alvast. Het blijft nog steeds een waanzinnig mooie TV en met deze tweaks kun je er heel veel uit halen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
DeLyon schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Quality post ThaBen, dank!

Paar korte vragen:
  1. Je gebruikt alleen voor de TV apps de Auto Motion Plus optie, met trilvermindering/wazigheid op 0. Kun je aangeven waarom dit het geval is en wat dit naar jouw beleving precies verbeterd in het beeld?
  2. Wanneer je spreekt van Kleurruimte Auto/Aangepast (zoals bijvoorbeeld bij HDMI HDR HDR+, bedoel je dat hierin zelf een keuze dient te maken toch? Wat heeft hierin jouw persoonlijke voorkeur?
  3. Ik ga nu eindelijk Warm2 een echte kans geven, na jaren fervent lid te zijn geweest van #teamWarm1. Indien men toch uit persoonlijke voorkeur kiest voor Warm1, gelden dan nog steeds dezelfde kleuraanpassingen onder Kleurruimte en Witbalans? Of geldt deze specifieke configuratie alleen op Warm2?
Dank weer alvast. Het blijft nog steeds een waanzinnig mooie TV en met deze tweaks kun je er heel veel uit halen _/-\o_
Jij ook bedankt! Goede vragen overigens :*)

Auto Motion Plus enkel bij TV apps.
De reden hierachter heeft te maken met 24p Playback.
Dit is een 120Hz tv en films worden normaliter in 24p uitgezonden via HDMI aangesloten apparaten zoals een Blu-Ray speler of game console. (Al moet je bij de PS4 bijvoorbeeld wel een vinkje aanzetten bij video opties om 24p mode te activeren voor films).
Als je 120 deelt door 24 kom je exact uit een 5. Doordat dit een mooi rond getal is resulteert dit dat het aantal frames van je video exact getoond worden op het scherm scherm zoals bedoeld.

Echter sommige video streaming apps zenden enkel in 60fps.
60 gedeeld door 24 is 2,5
Je blijft dan dus zitten met een halve frame. Dit betekend dat die halve frame of te vroeg of te laat moet worden getoond op het scherm. Hierdoor krijg je als het ware een variabele framerate waarin de frames niet met eenzelfde snelheid wisselen op het scherm. Dit staat bekend als het 3:2 pulldown effect.
Zie onderstaande video welke het veel beter kan uitleggen als ikzelf.

Eigenlijk bepaald dus de framerate waarin de video wordt getoond of je beter auto motion plus aan kunt zetten of niet. Maar in praktijk betekend dit bijna altijd dat HDMI aangesloten apparaten beschikken over een 24p optie en apps dit dikwijls niet hebben. Vandaar dat ik het bij de TV apps heb ingeschakeld.
Indien je automotion plus aanzet en beide sliders op 0 laat staan wordt de framrate alsnog correct weergegeven op deze TV.

Bron: https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000 (Zie onderdeel 24p Playback)
24p sources is always judder-free no matter the TV settings. To remove judder from 60p and 60i sources, set 'Auto Motion Plus' to 'Custom' and both sliders to 0. This won't add the soap opera effect (SOE).
Overigens kun je het ook op elke bron altijd aan laten staan voor de zekerheid, maar het activeren van die optie kan ervoor zorgen dat het beeld iets meer video lag genereert, waardoor ik het uitschakel op bronnen waarvan ik zeker weet dat dit niet nodig is.

Dit is meer een smaak kwestie welke met name verschilt per bron en niet zozeer dat één optie in alle gevallen beter/mooier is dan de ander. Mijn voorkeur verschilt dus ook per bron. Bijvoorbeeld bij mijn PS4 vind ik Auto beter uitzien, terwijl bij andere devices kan het zijn dat ik met dezelfde instellingen Aangepast beter vind overkomen.
Ik heb als het ware van elke combinatie een basistemplate proberen te beschreven, omdat het niet te doen is om voor elk hardware device aparte settings op te stellen.
Zo zijn er nog wel kleine tweaks bij bepaalde hardware die ik niet in mijn vorige post heb kunnen verwerken omdat dit hardware afhankelijk is.
Een voorbeeld hiervan is dat ik op mijn PS4 scherpte op 0 heb staan maar op mijn Nintendo Switch scherpte op 15 heb staan maar alle overige instellingen gelijk als op mijn PS4.
Wees dus niet bang om zelf verder aanpassingen uit te proberen op de settings welke ik in mijn voorgaande post heb aangegeven indien je er niet helemaal tevreden mee bent 8)

Kleurtint
Warm2 betreft inderdaad de standaard welke wereldwijd is afgesproken en waarop films worden gekalibreerd. Ik geef toe, bij mij heeft het ook dik een week geduurd voordat ik eraan gewend was. Maar eenmaal eraan gewend dan zal het je niet meer opvallen dat het beeld (in eerste instantie) gelig overkomt.
Sterker nog elke film in de bioscoop is gekalibreerd op de kleurruimte van Warm2 en daar ervaar je het beeld waarschijnlijk ook niet als gelig. De reden waarom je dit op de TV zelf wel zo ervaart is doordat de reguliere zenders een veel te koele kleurruimte gebruiken.
Kort samengevat komt het erop neer dat reguliere TV zenders bewust alles met veel teveel blauw uitzenden. En in contrast met dat beeld oogt Warm2 zeker gelig. Dit doen ze overigens omdat blauw licht je actiever houdt en voorkomt dat je moe wordt zodat je nog meer TV kan kijken en dus meer reclames zult zien ;)
Het is puur een trucje om je aandacht te trekken, net zoals op de radio de reclame altijd met een harder volume wordt afgespeeld dan de muziek.

Maak je overigens geen zorgen indien je Warm2 echt niet trekt. De overige instellingen hoeven niet gewijzigd te worden en hebben dus ook geen kwaliteitsverlies indien je kleurruimte op een koelere stand zet. Wanneer je aan Warm2 gaat beginnen zou ik je adviseren om dit minimaal 24 uur vol te houden zonder tussendoor eventjes gauw terug te schakelen naar Warm1 of lager om te vergelijken. Je brein heeft de tijd nodig om te acclimatiseren aan het nieuwe beeld. En wanneer ik eventjes terugschakelde voor een paar minuten merkte ik dat ik weer uren nodig had om te wennen aan Warm 2. Maar wanneer je eraan gewend bent zal je opvallen dat Warm1 een heel stuk blauwer oogt als dat het nu bij jou het geval is.

Hier nog een interessante video over de perceptie van kleurruimte.

Ook kan ik de complete Motion on TVs serie van RTINGS (5 korte video's) aanraden indien je op zoek bent naar meer technische info over hoe moderne TV's werken. Leuke is dat de KS7000 hier ook in voorkomt met enkele testjes.

Motion on TVs: Motion Blur Pictures (1/5) - Rtings.com

[ Voor 3% gewijzigd door ThaBEN op 01-05-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Quote thaben:
"Eigenlijk bepaald dus de framerate waarin de video wordt getoond of je beter auto motion plus aan kunt zetten of niet. Maar in praktijk betekend dit bijna altijd dat HDMI aangesloten apparaten beschikken over een 24p optie en apps dit dikwijls niet hebben. Vandaar dat ik het bij de TV apps heb ingeschakeld.
Indien je automotion plus aanzet en beide sliders op 0 laat staan wordt de framrate alsnog correct weergegeven op deze TV."

Apart, ik ervaar juist het tegenovergestelde bij de ziggo mediabox next. Alle 24P uitzendingen op netflix via de Next vertonen Judder. Met de interne Apps geen enkel probleem met tru motion uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Aartstyle schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:54:
Apart, ik ervaar juist het tegenovergestelde bij de ziggo mediabox next. Alle 24P uitzendingen op netflix via de Next vertonen Judder. Met de interne Apps geen enkel probleem met tru motion uit.
Het zal inderdaad per bron verschillend zijn. Netflix werkt inderdaad goed op onze TV. Echter kun je niet enkel voor Netflix een aparte instelling invoeren. De beeldinstellingen welke je invoert bij Netflix gelden dan ook gelijk voor alle interne apps (YouTube, Amazon, content welke je afspeelt via een externe HDD etc.) Hierdoor heb ik voor de zekerheid die optie aangezet zodat ik altijd verzekerd ben van Judder-vrij beeld.

Ik ben zelf niet bekend met Ziggo, maar normaliter zenden alle reguliere TV providers in NL in 1080i 25fps. De settopbox (zoals in jouw geval de Ziggo Mediabox Next) converteert dit signaal vervolgens naar een ander formaat. Waarschijnlijk dat dit de oorzaak is dat het 24p signaal van Ziggo next nog altijd Judder vertoont, gezien het bronbestand welke de Next box ontvangt niet in (een veelvoud van) 24p wordt uitgezonden. De Judder zou in dat geval daadwerkelijk zitten in het signaal afkomstig van je Next box en niet gegenereerd door je tv.

Ik weet niet of er een optie is op op je Ziggo Next box 24p mode uit te schakelen? Als dat het geval is zou ik dat proberen en vervolgens Auto Motion plus op je TV activeren en beide sliders op 0 laten staan. Mogelijk helpt dit, maar dat is dan alsnog afhankelijk van de framerate waarmee het ruwe bronsignaal bij je Ziggo Next box binnenkomt. Indien je een optie hebt voor 60i of 60p zou dit in theorie de oplossing moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door ThaBEN op 01-05-2019 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Nee die optie is er nog niet voor de Next, maar ik heb begrepen dat daar wel naar gekeken wordt. Viel mij gewoon op dat jij die auto motion had aanstaan voor interne apps. Maar dat was dus niet voor Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 24-03 22:18
Leuk zo een connectbox behalve als de kabel er naartoe ineens brak is.
Geen aansluitingen dus meer op dit moment...

Kabel kost 55 euro :{
Levertijd 5 dagen...

Toch wel een minpuntje van de Ks7000 en connectbox.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
https://www.homecinemamag...it-voor-televisiekijkers/

Dat zal ook wel gelden voor onze tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Nice! Voor Dolby Digital 5.1 in elk geval wel. De TV ondersteund helaas geen Dolby Atmos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Klopt het dat firmware 1233 niet ota update is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Karish schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:42:
Klopt het dat firmware 1233 niet ota update is ?
Klopt, momenteel nog enkel via de samsung website te downloaden en installeren via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
ThaBEN schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:15:
[...]

Klopt, momenteel nog enkel via de samsung website te downloaden en installeren via USB.
Thanks! Effe een ander vraagje .
Gebruik jij PCM of bitstream sound voor Netflix?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBEN
Karish schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:38:
[...]

Thanks! Effe een ander vraagje .
Gebruik jij PCM of bitstream sound voor Netflix?
Ikzelf gebruik Bitstream. Maar dat is helemaal afhankelijk op welke manier jij het geluid afspeelt.
Indien je 2 speakers (+ eventueel een subwoofer) gebruikt zoals bijvoorbeeld bij de meeste soundbars of via de speakers van de TV zelf, dan is PCM de beste keuze.
Indien je meer speakers gebruikt zoals in een 5.1 surround set dan dien je PCM te kiezen indien je geluidsysteem met HDMI kabel is aangesloten en Bitstream indien je met optische kabel je geluidsset hebt aangesloten voor het beste resultaat.

Toevoeging:
PCM geeft beste kwaliteit (lossless audio) maar kan maximaal stereo weergeven inden je met optische kabel bent aangesloten, vanwege volume aan data welke hoger is dan dat een optische kabel kan verwerken.
Bitstream is een gecomprimeerd format waardoor het wel mogelijk is om 5.1 of hoger via optische kabel te versturen.

Indien je HDMI kabel gebruikt kun je met PCM surround sound met lossless audio over elke individuele speaker ontvangen wat uiteraard doe voorkeur geniet.

[ Voor 29% gewijzigd door ThaBEN op 06-05-2019 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 06:27
Update 1233 geïnstalleerd
Krijg nu bij elke keer opstarten van de tv de melding van updates zoeken...
Betekent dat je deze steeds handmatig moet aanklikken om uit het update menu te komen.
Zwaar irritant!
Bij settings heb ik aangegeven dat hij niet automatisch moet zoeken maar toch popt hij elke keer op.
Heeft iemand dit euvel ook bijn1233?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Een paar keer gehad op een toestel in de buurt na een factory reset was het verdwenen. Dat was een 2016 KS6*** model. Nummer ben ik ff kwijt.

[ Voor 24% gewijzigd door RAAF12 op 08-05-2019 03:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:27
MillZ schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:35:
Update 1233 geïnstalleerd
Krijg nu bij elke keer opstarten van de tv de melding van updates zoeken...
Betekent dat je deze steeds handmatig moet aanklikken om uit het update menu te komen.
Zwaar irritant!
Bij settings heb ik aangegeven dat hij niet automatisch moet zoeken maar toch popt hij elke keer op.
Heeft iemand dit euvel ook bijn1233?
Dit had ik ook, bij mij verhielp ik het door de usb stick niet meer in de TV te laten zitten. daarna geen probleem meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 06:27
Lorenzoaliandro schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:35:
[...]

Dit had ik ook, bij mij verhielp ik het door de usb stick niet meer in de TV te laten zitten. daarna geen probleem meer.
Klopt!
Bij de nieuwe update is dat een euvel!
Thanks!

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
MillZ schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:33:
[...]

Klopt!
Bij de nieuwe update is dat een euvel!
Thanks!
Inderdaad, ik had ook dat de update automatisch direct geïnstalleerd werd zodra ik de USB stick met firmare file in de TV stopte. Normaal moest ik handmatig naar updates gaan zoeken op de USB stick. En als die dan een nieuwere firmware versie gevonden had kreeg ik de vraag of ik de update wilde uitvoeren.

Nu werd dit allemaal overgeslagen en ging de TV automatisch direct de installatie uitvoeren nadat ik de USB stick in de tv prikte.

Ik las gisteren op AVSforum ook al dat iemand zijn TV automatisch alsnog via internetverbinding werd geüpdatet naar 1233 hoewel hij automatische updates uit had staan. Waarschijnlijk betreft dit een update die Samsung verplicht acht. In dat soort gevallen wordt een update alsnog uitgevoerd zodra de TV verbinding heeft met internet en de nieuwe firmware beschikbaar is via OTA, ondanks dat je automatische updates uit hebt staan.

[ Voor 26% gewijzigd door ThaBEN op 09-05-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

TF schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:18:

Wat zijn de zichtbare dingen waar ik op moet letten bij micro stutter? Ik kan het niet reproduceren op 1080i tenminste, het beeld is goed imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

RAAF12 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 04:26:
[...]

Wat zijn de zichtbare dingen waar ik op moet letten bij micro stutter? Ik kan het niet reproduceren op 1080i tenminste, het beeld is goed imho.
Vooral tijdens F1 of voetbalwedstrijden zie je dat het beeld soms, soort van vertraagd, om na enkele seconde weer goed te zijn. Dit herhaalt zich zo een flink aantal keer.

Vooral tijdens snelle beelden zoals sport zie je dit goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik zal er op letten, zijn er ook testsignalen ergens te zien waardoor het te reproduceren valt? Omroepen zenden soms een Ericson draaiend cirkeltestbeeld uit op 1080i is het daarmee te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
RAAF12 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:48:
Ik zal er op letten, zijn er ook testsignalen ergens te zien waardoor het te reproduceren valt? Omroepen zenden soms een Ericson draaiend cirkeltestbeeld uit op 1080i is het daarmee te zien?
Ik denk dat deze video goed uitleg geeft wat het effect exact is.

[ Voor 13% gewijzigd door ThaBEN op 15-05-2019 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Stomme vraag misschien, maar ik heb een ue55ks7000 en ik vind het irritant dat bij het aanzetten altijd een foutmelding in beeld komt dat hij zenders wil zoeken, terwijl er geen antenne aan zit maar een KPN kastje, die ik volledig afzet als hij niet wordt gebruikt.

Wil je dan bijvoorbeeld netflix of youtube starten en je druk op het menu, dan komt altijd net op dat moment die melding er weer voor.

Als dat uit te zetten is zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Bedoel je met aanzetten 230V op het toestel zetten of met de AB uit standby halen? Je hebt een TV tuner van de KPN op HDMI 1 aangesloten? Ik begrijp dat je sluipverbruik wil vermijden. Ik zou zo geen oplossing weten, wellicht iemand anders?

[ Voor 27% gewijzigd door RAAF12 op 16-05-2019 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum4life
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-05 10:17
Ik heb de KS7000 en merk sinds enige tijd verkleuringen aan de onderkant van het scherm, zie foto upload hieronder. Het valt niet heel erg op, maar genoeg om me er aan te storen. Ik heb het op meerdere plekken onderin het scherm en ik weet niet of het nou met de edge lighting aan de achterkant te maken heeft. Of heeft t met de pixels zelf te maken? Heeft een van jullie hier ook last van (gehad)?

https://ibb.co/QjNHPWn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Mokum4life schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:19:
Ik heb de KS7000 en merk sinds enige tijd verkleuringen aan de onderkant van het scherm, zie foto upload hieronder. Het valt niet heel erg op, maar genoeg om me er aan te storen. Ik heb het op meerdere plekken onderin het scherm en ik weet niet of het nou met de edge lighting aan de achterkant te maken heeft. Of heeft t met de pixels zelf te maken? Heeft een van jullie hier ook last van (gehad)?

https://ibb.co/QjNHPWn
Zelf ook last van gehad. Samsung gebeld en die hebben toen mijn scherm vervangen.
https://www.samsung.com/nl/reparatie/tv-audio/aan-huis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:57
ThaBEN schreef op maandag 27 mei 2019 @ 06:58:
[...]

Zelf ook last van gehad. Samsung gebeld en die hebben toen mijn scherm vervangen.
https://www.samsung.com/nl/reparatie/tv-audio/aan-huis/
Ik heb dit ook (heb er nu bewust op zitten letten).
Nu stoort het me weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Nieuwe firmware release: 1240.0
https://www.samsung.com/n...UE55KS7000SXXN/#downloads

Nog niet bekend wat de veranderingen zijn, gezien Samsung dit nooit mededeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:36
Raar maar waar maar die verkleuringen heb ik ook maar dan nog stuk slechter. En het zijn meer zwarte strepen
TV is al uit garantie dus denk niet dat ze gaan komen repareren

@ThaBEN was het bij jou onder garantie? Indien niet, hoeveel koste de reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Kenhas schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:51:
Raar maar waar maar die verkleuringen heb ik ook maar dan nog stuk slechter. En het zijn meer zwarte strepen
TV is al uit garantie dus denk niet dat ze gaan komen repareren

@ThaBEN was het bij jou onder garantie? Indien niet, hoeveel koste de reparatie
Onder garantie uitgevoerd. Overigens 2x dat mijn scherm gratis is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik had laatst een witte horizontale witte lijn helemaal onderaan, tegen het masker, Ik vreesde het ergste een panelfout, maar een diepe factory reset herstelde het. Pff ....(55KS8000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
RAAF12 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 00:00:
Ik had laatst een witte horizontale witte lijn helemaal onderaan, tegen het masker, Ik vreesde het ergste een panelfout, maar een diepe factory reset herstelde het. Pff ....(55KS8000)
Ik heb dit ook een paar keer gehad. Bij mij leek het erop dat dit de Smart Hub menubalk was welke niet helemaal uit beeld verdween wanneer die omlaag ging. Dan bleef er nog voor 1 a 2 pixels hoogte een randje van de Smart Hub balk in beeld. Als ik smart hub dan even opnieuw naar voren haalde en daarna weg deed verdween dat weer bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
ThaBEN schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:35:
Nieuwe firmware release: 1240.0
https://www.samsung.com/n...UE55KS7000SXXN/#downloads

Nog niet bekend wat de veranderingen zijn, gezien Samsung dit nooit mededeelt.
Ik kreeg net ook een melding voor een software update op mijn KS9500.

Merken jullie enig verschil na installeren?

[ Voor 5% gewijzigd door Giovanni76 op 26-06-2019 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
Giovanni76 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:25:
[...]

Ik kreeg net ook een melding voor een software update op mijn KS9500.

Merken jullie enig verschil na installeren?
Op mijn KS7000 kwam hij ook automatisch binnen. Tot dusverre geen verschillen kunnen ontdekken.

Op avsforums lees ik in 1 reactie het volgende: 1240 fixed an APrime/Samsung display issue. I guarantee you that was the main purpose of 1240. The bug is 100% fixed after installing 1240 on my set.

Geen idee wat dit precies betekent, maar meer kan ik niet vinden met betrekking tot 1240 (kom zelf van 1239 die wel een zichtbare verbetering had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
DeLyon schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:14:
[...]

Op mijn KS7000 kwam hij ook automatisch binnen. Tot dusverre geen verschillen kunnen ontdekken.

Op avsforums lees ik in 1 reactie het volgende: 1240 fixed an APrime/Samsung display issue. I guarantee you that was the main purpose of 1240. The bug is 100% fixed after installing 1240 on my set.

Geen idee wat dit precies betekent, maar meer kan ik niet vinden met betrekking tot 1240 (kom zelf van 1239 die wel een zichtbare verbetering had)
Thanks. Inmiddels geïnstalleerd en merk verder geen bijzonderheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

ik heb een ziggo next kastje. En die stond ingesteld op UHD output. De micro stutters namen enorm toe. Elke 12 seconden een stutter te bemerken tijdens het dames voetbal. Dat denk ik in uhd is uitgezonden
Op 1080p gezet en het probleem lijkt over.

Niet echt bemoedigend voor de toekomst.

[ Voor 11% gewijzigd door TF op 29-06-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
TF schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:49:
ik heb een ziggo next kastje. En die stond ingesteld op UHD output. De micro stutters namen enorm toe. Elke 12 seconden een stutter te bemerken tijdens het dames voetbal. Dat denk ik in uhd is uitgezonden

Dat komt doordat TV zenders in NL slecht native in 720P/1080i worden uitgezonden over het net. Het beeld wordt door de Ziggo Next receiver (of kastje van andere leverancier) vervolgens geüpscaled naar een hogere resolutie. Hoe hoger de resolutie waarnaar moet worden geüpscaled, hoe meer artifacts en kans andere rare beeldfouten.

In principe als je de TV receiver op 1080P zet wordt de 1080P door je TV zelf geüpscaled naar 4K (anders zou je geen full screen beeld zien op een 4K TV) en de upscalers in deze TV geeft een veel beter resultaat dan die kastjes welke je van een TV leverancier krijgt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik heb hier een Arris VIP2952 V2 tuner op de glasvezel en geen last van stutter. In het menu van de Arris staat ie op 1080p@50Hz Wat wel jammer is de voorkeuze toetsen vast zitten. Op 1 zit NPO1 HD maar op 661 zit NPO1 HD GLAS en die heeft een hogere bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
TF schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:49:

Ik heb nergens last van. Heb wel stutteringen op 1080I met de oude horizon. Heb de next nog nooit op deze resolutie gezet. Wel 1080P en 4k. Beide geen stutteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Al een aantal keren gemerkt dat als ik de tv aanzet in de smart balk helemaal links advertenties verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Heb het nog niet gezien, maar mocht dat Standaard worden bij Samung is dit voor mij de laatste Samsung. Ik heb toch geen Abri gekocht?
Pagina: 1 ... 57 ... 60 Laatste