Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 09:15
jackzonztyl schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:00:
Al een aantal keren gemerkt dat als ik de tv aanzet in de smart balk helemaal links advertenties verschijnen
Nog nooit last van gehad. Ben je mogelijk op de TV ingelogd met je Samsung account? Dan zou ik daar eens naar je advertentie instellingen kijken.
Ik gebruik zelf geen Samsung account op de TV.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Èven vraagje. Ik heb de Samsung UE49KS7000. Ik krijg digitale televisie direct via de COAX (geen kastje ertussen oid, via Openfiber)). Ik wil graag een USB harde schijf aansluiten om programma's te kunnen opnemen. Ik lees alleen wel op het net dat dit vaak niet heel goed werkt. Moet ik een bepaald type harde schijf kopen?

Of is het beter om voor een pvr te gaan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ev77
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
Bij mij werkt NL ziet niet goed meer op mijn KS7000 sinds de update naar 1240.
Na het spanningsloos maken van de tv werkt het. Maar na het uit- en aanzetten van de tv krijg ik zodra ik NL Ziet opstart de melding 'Geen internetconnectie'. Terwijl hij zeker weten een goede verbinding heeft.

Zijn er meer mensen met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ev77
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
Bij mij werkt NL ziet niet goed meer op mijn KS7000 sinds de update naar 1240.
Na het spanningsloos maken van de tv werkt het. Maar na het uit- en aanzetten van de tv krijg ik zodra ik NL Ziet opstart de melding 'Geen internetconnectie'. Terwijl hij zeker weten een goede verbinding heeft.

Zijn er meer mensen met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:11
Ik heb al enkele jaren een Samsung 65KS9500 LCD met FALD uit 2016 van rond de 4200e nieuwprijs. Ik ben heel erg tevreden met deze TV, maar ik wil eigenlijk weer eens wat nieuws (LG C9, Sony OLED, Samsung Q-serie, enz).

Nu mankeert deze TV dus helemaal niks en hij ziet er als nieuw uit. Nu ben ik benieuwd wat ik hiervoor nog kan vragen op de tweedehandsmarkt. Aangezien het een dure TV was wordt deze niet of nauwelijks tweedehands aangeboden waardoor ik werkelijk geen idee heb. Iemand een suggestie met enkele argumenten? Ik ben namelijk aan het overwegen om deze tweedehands aan te bieden als dit nog wat oplevert.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anteros schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:32:
Ik heb al enkele jaren een Samsung 65KS9500 LCD met FALD uit 2016 van rond de 4200e nieuwprijs. Ik ben heel erg tevreden met deze TV, maar ik wil eigenlijk weer eens wat nieuws (LG C9, Sony OLED, Samsung Q-serie, enz).

Nu mankeert deze TV dus helemaal niks en hij ziet er als nieuw uit. Nu ben ik benieuwd wat ik hiervoor nog kan vragen op de tweedehandsmarkt. Aangezien het een dure TV was wordt deze niet of nauwelijks tweedehands aangeboden waardoor ik werkelijk geen idee heb. Iemand een suggestie met enkele argumenten? Ik ben namelijk aan het overwegen om deze tweedehands aan te bieden als dit nog wat oplevert.

Alvast bedankt!
Ik weet niet of je er heel veel aan hebt, maar de 49KS8000 wordt hier zo nu en dan tweedehands verkocht voor rond de 600 euro. Die was 1500-2000 euro als nieuwprijs in 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Anoniem: 165097 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:13:
[...]

Ik weet niet of je er heel veel aan hebt, maar de 49KS8000 wordt hier zo nu en dan tweedehands verkocht voor rond de 600 euro. Die was 1500-2000 euro als nieuwprijs in 2016.
Als ik puur een lineaire ratio neem dan zou mijn scherm uit kunnen komen op: 4200/1750 * 600 = ~1400e. Een vraagprijs van 1600e lijkt me dan wel reëel.

Wat vind jij (en eventueel anderen) hiervan?

[ Voor 21% gewijzigd door Anteros op 16-07-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:04
Ik had eerder iets in gedachten van 1000€, en zal nog moeilijk worden om deze te verkopen.

Voordeel voor jou is dat er hier bijna geen 65" tv's zijn in V&A, maar als ik kijk naar de prijs van 55" tv's dan zie ik toch andere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Schumi_wk schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:30:
Ik had eerder iets in gedachten van 1000€, en zal nog moeilijk worden om deze te verkopen.

Voordeel voor jou is dat er hier bijna geen 65" tv's zijn in V&A, maar als ik kijk naar de prijs van 55" tv's dan zie ik toch andere prijzen.
Dat begrijp ik. Alleen heb ik het idee dat de meeste het veel mindere Edge-Lit backlight hebben. Dit scheelt substantieel. Verder is 65" ook een stuk duurder dan 55". Overigens kan ikzelf bijna nergens tweedehands 65" schermen vinden met FALD en blijft het dus lastig om een reële prijs te vragen.

Ik denk dat ik toch ga inzetten op 1500e vraagprijs en ik zie wel waar het schip strand. Hij hoeft niet weg, dus als ik er 'niks' voor kan krijgen dan houd ik hem gewoon.

Bedankt iedereen voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat het wel een redelijke prijs is. Je hebt gewoon een high end QLED tv met ook nog een grote maat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThaBEN
-edit-
Gezien men niet over de beta content mag praten heb ik deze post moeten deleten.

[ Voor 94% gewijzigd door ThaBEN op 26-07-2019 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-07 20:35
@ThaBEN Je moet bij een kalibratie altijd uitgaan van het scherm zelf, niet uitgaan van de input van een apparaat. Je weet niet wat voor instellingen of waardes Sony hanteert en ook überhaupt niet of je geen vlakken zou zien bij een reeds goed gekalibreerd scherm (want dat zou dus moeten).
Ik ben geen kalibratie expert en ik waardeer het ook wel dat je hier steeds jouw waardes neerzet maar in feite heeft niemand daar echt iets aan. Want er zijn zoveel variabelen dat je niet de illusie moet hebben dat jouw 'kalibratie op het oog' ook maar in de buurt komen van wat een goede kalibratie zou geven. Niet op jouw scherm en al zeker niet op het scherm van een ander.
Dat is wel iets wat mensen heel goed moeten begrijpen. Doet niets af aan dat sommige mensen het waarderen, zolang ze dat maar begrijpen.

PS Veel mensen vinden een gekalibreerd scherm niet eens mooi, smaken verschillen ook nog eens. Daarom staan de TV's in de winkels vaak op extreem gesatureerd zodat de kleuren van het scherm afknallen.

[ Voor 21% gewijzigd door Arjant2 op 26-07-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
@ThaBEN Elke game heeft zijn eigen implementatie van HDR, dus ik ga me af vragen wat het nut van deze functie is. Lijkt me alleen zinvol als je in de game zelf niets kan instellen m.b.t. HDR. Je hebt dus straks met 3 instellingen te maken HDR van TV, HDR van je PS en HDR van de game. Wordt er niet eenvoudiger op.

[ Voor 27% gewijzigd door harrytasker op 26-07-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
harrytasker schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:35:
@ThaBEN Elke game heeft zijn eigen implementatie van HDR, dus ik ga me af vragen wat het nut van deze functie is. Lijkt me alleen zinvol als je in de game zelf niets kan instellen m.b.t. HDR. Je hebt dus straks met 3 instellingen te maken HDR van TV, HDR van je PS en HDR van de game. Wordt er niet eenvoudiger op.
Zoals ik begrijp worden de HDR instellingen in de nieuwe optie automatisch overgenomen door de games welke HDR ondersteunen. Zelfs apps op de PS4 die HDR ondersteunen (zoals Netflix) zouden positief beïnvloed worden door deze optie te gebruken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ThaBEN schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:38:
[...]

Zoals ik begrijp worden de HDR instellingen in de nieuwe optie automatisch overgenomen door de games welke HDR ondersteunen. Zelfs apps op de PS4 die HDR ondersteunen (zoals Netflix) zouden positief beïnvloed worden door deze optie te gebruken.
Heb je dat toevallig al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
harrytasker schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:40:
[...]

Heb je dat toevallig al geprobeerd?
Nog niet, vanavond ga ik eens kijken of dat werkt.
Meer info vind je voorlopig hier: https://www.psx-sense.nl/...n-system-level-hdr-tuner/

Heb helaas mijn post moeten verwijderen omdat het niet is toegestaan content/beelden van de beta te delen met anderen.

***UPDATE 27-07***
The Punisher S01E02 gekeken in die scene op het einde waar Frank in gevecht gaat op die bouwplaats.
En de intro van The Cloverfield Paradox (vanaf 01:00 t/m 03:12)
Beide waren berucht vanwege het constante bloom effect in die donkere scenes wanneer tegelijk (witte) ondertiteling in beeld kwam. Dan werd het hele scherm opgelicht en werd het zwart helemaal licht grijs.
En zodra de ondertiteling verdween werd alles weer super donker.

Ik kan bevestigen dat het HDR nu perfect uitziet na de calibratie in de Beta en er helemaal geen bloom effect meer aanwezig is :D! Ik zie nu zo veel meer details die ik eerst niet eens kon waarnemen via de ingebouwde Netflix app, beeld heeft nog nooit zo mooi uitgezien!

Bevestigd tegelijk dat deze TV nog altijd veel meer in zijn mars heeft m.b.t. HDR als dat ik eerder gedacht had voor een edge-lit scherm en dit dus puur met HDR calibratie te maken heeft. Belooft veel goeds voor de toekomst!

Nu nog hopen dat de PS5 dezelfde functies bevat en inclusief een 4K UHD disc drive komt en dan is het perfect genieten van HDR films op deze TV!

Meer info: https://www.destructoid.c...chat-parties-562022.phtml

[ Voor 55% gewijzigd door ThaBEN op 27-07-2019 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGrunn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 17:25
Ik vrees dat mijn ks7000 is overleden. De tv wil niet meer uit. Alles wat er te zien is is een zwart scherm Hij start op, het logo komt en daarna gebeurt er niets meer. Geen reactie op de afstandsbedieningen, bij een harde reset start hij opnieuw op met hetzelfde verhaal. Geen reactie bij het opstarten van de ps4. Wanneer ik de stekker er uit haal en er weer in doe gaat hij gelijk weer aan met hetzelfde resultaat. Iemand enig idee wat het kan zijn? Connect box al een keer losgekoppeld waar ook niets deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 20:25
@BasGrunn
Mijn KS8000 had dat ook en lag aan het scherm. Schijnt dat er een LED-bar stuk was en daardoor kan hij niet opstarten. Enige optie was nieuw scherm. Voor mij gelukkig onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGrunn
Hmm, dat zou mooi balen zijn. Scherm is inmiddels uit en gaat nu helemaal niet meer aan. Wat zijn de kosten voor een nieuw beeldscherm denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGrunn
https://us.community.sams...Won-t-Turn-On/td-p/367752

Het probleem speelt bij vele anderen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
BasGrunn schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:15:
Ik vrees dat mijn ks7000 is overleden. De tv wil niet meer uit. Alles wat er te zien is is een zwart scherm Hij start op, het logo komt en daarna gebeurt er niets meer. Geen reactie op de afstandsbedieningen, bij een harde reset start hij opnieuw op met hetzelfde verhaal. Geen reactie bij het opstarten van de ps4. Wanneer ik de stekker er uit haal en er weer in doe gaat hij gelijk weer aan met hetzelfde resultaat. Iemand enig idee wat het kan zijn? Connect box al een keer losgekoppeld waar ook niets deed.
Je kunt nog proberen de TV opnieuw te starten wanneer je de one-connect box hebt losgekoppeld. Mogelijk is die stuk. Mijn buurman heeft dezelfde TV en hij had tijdje terug ook dat zijn TV constant in een bootloop bleef hangen. Daar bleek zijn moederbord defect te zijn en die hebben ze toen vervangen.

Als dat niet werkt zou ik contact opnemen met Samsung voor verdere informatie. Die hebben inmiddels ook al 3x mijn scherm vervangen binnen de garantie en zijn niet de moeilijkste. De laatste keer was vlak voordat mijn garantie was verlopen. Ik had toen nog binnen garantie gebeld, maar de monteur kon pas komen nadat mijn garantie was verlopen. Dat was geen probleem en scherm is alsnog gratis vervangen.

Echter bij navraag voor meer informatie begreep ik van de telefoniste dat wanneer je TV buiten garantie stuk gaat Samsung zelfs een coulance regeling heeft wat erop neerkomt dat wanneer je de reparatiekosten te hoog vindt om je 'oude' toestel te laten repareren, of het toestel niet meer te repareren valt zij jou eenmalig een aanbod mogen doen om te upgraden naar een nieuwere Samsung TV tegen een gereduceerde prijs. Deze prijs zou lager zijn dan de prijs die je in de winkel voor dezelfde TV zou moeten betalen. Maar dat aanbod geldt dus enkel indien je zelf contact opneemt via onderstaande gegevens n.a.v. een defect toestel:

https://www.samsung.com/nl/reparatie/tv-audio/aan-huis/

[ Voor 40% gewijzigd door ThaBEN op 29-07-2019 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasGrunn
Ik ga kijken wat mogelijk is. Thnxs voor de info en je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
jackzonztyl schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:00:
Al een aantal keren gemerkt dat als ik de tv aanzet in de smart balk helemaal links advertenties verschijnen
Ik had dit dus van de week ook voor het eerst . Gedurende 1 dag stond er een advertentie voor een of andere app helemaal links naast het tandwieltje van het smart menu. Geen idee waarom dit het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Meer mensen hier met een KS7000 in combinatie met een soundbar en een Ziggo Next aangesloten via HDMI ARC? Ik ervaar een sync probleem waarbij het geluid nét niet gelijk loopt met het beeld. Het geluid komt nét iets te laat ten opzichte van het beeld. Met geluidsvertraging op de TV/soundbar dus helaas niet op te lossen.

Wanneer ik het geluid uit m'n TV laat komen, is dit probleem niet aanwezig. Ook met de voorganger van de Next, de Mediabox XL, was dit beeld/geluid sync probleem er niet.

Update: Wat input van de Ziggo Webcare over dit euvel, zou volgens hen iets te maken hebben met onvoldoende power van de Ziggo Next voor het verzorgen van zowel beeld als geluid via HDMI: JBS in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"

[ Voor 19% gewijzigd door JBS op 31-07-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
JBS schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:32:
Meer mensen hier met een KS7000 in combinatie met een soundbar en een Ziggo Next aangesloten via HDMI ARC? Ik ervaar een sync probleem waarbij het geluid nét niet gelijk loopt met het beeld. Het geluid komt nét iets te laat ten opzichte van het beeld. Met geluidsvertraging op de TV/soundbar dus helaas niet op te lossen.

Wanneer ik het geluid uit m'n TV laat komen, is dit probleem niet aanwezig. Ook met de voorganger van de Next, de Mediabox XL, was dit beeld/geluid sync probleem er niet.

Update: Wat input van de Ziggo Webcare over dit euvel, zou volgens hen iets te maken hebben met onvoldoende power van de Ziggo Next voor het verzorgen van zowel beeld als geluid via HDMI: JBS in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"
Ik had een soortgelijk probleem. Indien je een audioset gebruikt welke rechtstreeks vanuit de TV met optische kabel is aangesloten op je audioset en je het audio format Bitstream gebruikt, heb je ook last van dit issue. Je kunt dan het geluid alleen maar nog meer vertraging geven gezien je geen negatieve waarde kan invoeren bij de optie "Geluidsvertraging". Dit is een bekend euvel bij deze TV. Indien je het audio format PCM kiest (of een HDMI kabel gebruikt) heb je hier geen last van, maar met PCM kun je weer geen 5.1 ontvangen via optische kabel.

Ik heb dit opgelost door een SPDIF switch te kopen zodat ik de optische kabel rechtstreeks vanuit mijn hardware (Settop box KPN / PS4 / TV) naar mijn audio set kan versturen. Met de meegeleverde afstandsbediening kan je dan makkelijk schakelen tussen je audio bronnen. (Of de SPDIF switch koppelen aan je Logitech Harmony afstandsbediening voor nog meer gemak.)

Het gaat om deze: CSL - Toslink 3x1

Moet er wel bij zegen dat mijn audio set (Logitech Z-5500) geen geluidsvertraging optie heeft. Dit betekend dat het geluid via de SPDIF switch perfect synchroon loopt wanneer ik 'Game Mode' gebruik, maar indien ik een andere beeldmodus gebruikt op de TV merk ik dat de audio net iets te vroeg is. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Om die reden heb ik alsnog op een van de ingangen op de SPDIF switch een optische kabel vanuit de TV zelf aangesloten.

Onderstaande tabel is ook handig om te weten wat de vertraging is per beeldmodus. Indien je video bron/audioset geen extra vertraging toevoegt dien je in theorie exact dezelfde waarde aan audiovertraging toe te voegen in de betreffende beeldmodus om de audio perfect synchroon te laten lopen.

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/a1jtsl.jpg

Notitie:
Deze data is van tijdens de launch van de TV. Het kan zijn dat deze niet meer correct is met de verschillende firmware updates welke inmiddels zijn uitgebracht.

Ook is het handig om onderstaand filmpje te gebruiken om te checken of je audio synchroon loopt. Dit filmpje dien je dan te spelen vanaf het apparaat waarmee je video bekijkt, er vanuit gaande dat deze ook een YouTube app bezit. En anders filmpje downloaden en via USB stick of iets dergelijks afspelen op dat apparaat.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Home Theater Audio / Video Sync Test - Lip Flap

Pro Tip: Speel het filmpje af op 0.25 snelheid om nog beter te kunnen zien of de audio goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Iemand ook problemen met Plex op een KS7000? Loopt constant te bufferen... een oudere TV (de HU7500) heeft er totaal geen problemen mee als ik hem op dezelfde plek zet. Zelfde netwerkaansluiting dus dat is het niet, ook allebei direct play. De oude loopt prima vloeiend, deze buffert constant, iemand een idee?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:09
Sp33dFr34k schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:35:
Iemand ook problemen met Plex op een KS7000? Loopt constant te bufferen... een oudere TV (de HU7500) heeft er totaal geen problemen mee als ik hem op dezelfde plek zet. Zelfde netwerkaansluiting dus dat is het niet, ook allebei direct play. De oude loopt prima vloeiend, deze buffert constant, iemand een idee?
Probeer eens via de wifi van de tv, de netwerkaansluiting in de tv staat niet echt bekend om hun kwaliteit mbt streaming 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

ralphkeb schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:30:
[...]

Probeer eens via de wifi van de tv, de netwerkaansluiting in de tv staat niet echt bekend om hun kwaliteit mbt streaming 😉
Thanks voor de tip, daar dacht ik zelf ook al aan, maar helaas zelfs op 5G hetzelfde probleem... Het probleem is dat ie direct play niet toestaat lijkt het, zelfs de mkv container wordt getranscode naar mp4. Ik snap het niet, waarom kan dit wel op een paar jaar oudere TV die veel minder krachtig is? Lijkt me een software probleem te zijn...?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Sp33dFr34k schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:10:
[...]

Thanks voor de tip, daar dacht ik zelf ook al aan, maar helaas zelfs op 5G hetzelfde probleem... Het probleem is dat ie direct play niet toestaat lijkt het, zelfs de mkv container wordt getranscode naar mp4. Ik snap het niet, waarom kan dit wel op een paar jaar oudere TV die veel minder krachtig is? Lijkt me een software probleem te zijn...?
Dan denk ik dat het toch echt een beperking gaat zijn van de Plex app icm de tv.
Zelf ben ik niet zo van dit soort apps op de tv, maar liever via een media player zoals Apple tv of Nvidia shield.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

ralphkeb schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:16:
[...]

Dan denk ik dat het toch echt een beperking gaat zijn van de Plex app icm de tv.
Zelf ben ik niet zo van dit soort apps op de tv, maar liever via een media player zoals Apple tv of Nvidia shield.

Succes!
Denk ik ook helaas. Zelfs de kwaliteit van de ARC is echt bagger op dit type TV. Ik denk dat ik het oudje maar weer ga terugzetten... weet namelijk niet of een Shield erbij zo handig is voor het vrouwtje, wil het zo simpel mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Sp33dFr34k schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 00:38:
[...]

Denk ik ook helaas. Zelfs de kwaliteit van de ARC is echt bagger op dit type TV. Ik denk dat ik het oudje maar weer ga terugzetten... weet namelijk niet of een Shield erbij zo handig is voor het vrouwtje, wil het zo simpel mogelijk houden.
Ik zeg een Apple Tv 4K, gebruiken wij hier al sinds de release van dit fijne kastje, zelfs de kids. Eenvoudiger kan gewoon bijna niet 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-07 09:44

Mandor

Lord of Chaos

Sp33dFr34k schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 00:38:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem na een update van de Samsung Plex app (nieuwe layout bevalt me ook niet, maar goed). Als je in de settings in de TV app direct play uit zet, direct stream aan, gaat het beter.

And isn't it appealing to recline? Get blinded and to go into the light again...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31
iemand problemen met een ue55ju7000 icm youtube ?
sinds gisteren avond grijze achtergrond en verder niks , vandaag ook via de browser geprobeert youtube op te roepen maar de site bestaat niet :? volgens de tv , beveiligings certificaat verlopen ...?

een reset van de smart hub heeft toch het gewenste resultaat opgeleverd .. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Misterpc op 21-08-2019 10:20 ]

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThaBEN
Belangrijk update voor de Disney+ beta testers
Disney+ zendt uit in 60P (in ieder geval op de PS4 Pro) en niet in het gebruikelijke 24P voor films. Films zijn opgenomen met 24 frames per seconde. Omdat je 60 niet kunt delen door 24 om op een geheel getal uit te komen, betekend dit dat je last krijgt van "Judder" wat een inconsistente framerate oplevert. 1 op de 3 frames blijft dan langer in beeld staan dan de overige 2 frames wat je met name merkt wanneer de camera zijwaarts beweegt. Dan lijkt het alsof er frames geskipped worden.

Wil je dit voorkomen ga dan bij je beeldinstellingen naar 'Auto Motion Plus' --> 'Custom/Aangepast' en zet beide sliders op 0 en LED Clear Motion laat je "Off/Uit" staan.

Wat dan gebeurd is dat je TV overschakelt naar 120Hz zonder andere instellingen te beïnvloeden. Gezien 120 wel weer netjes door 24 is te delen en op een geheel getal uitkomt, betekend dit dat elke frame nu exact even lang in beeld zal worden getoond.

Bekijk onderstaande video voor meer informatie over "Judder".

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Judder on TVs Explained (Motion 5/5) - Rtings.com

***Update***
En nog twee bonusvideo's waarin specifiek de KS7000 (KS8000 genoemd in de USA) wordt besproken m.b.t. het bekijken van films met verschillende framerates en TV instellingen.

Bekijk op YouTube
Motion on TVs: Black Frame Insertion and PWM dimming (2/5) - Rtings.com

Bekijk op YouTube
Soap Opera Effect Explained (Motion 4/5) - Rtings.com

[ Voor 17% gewijzigd door ThaBEN op 13-09-2019 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 13:32
Bij jullie ook niet meer mogelijk op op update te klikken? Ik heb version 1240 maar het is nu grijs en niet aanklikbaar...

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

cypress3d schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:11:
Bij jullie ook niet meer mogelijk op op update te klikken? Ik heb version 1240 maar het is nu grijs en niet aanklikbaar...
Ik heb ook 1240 maar kan gewoon update checken, maar er zijn geen updates beschikbaar.

Volgens mij wordt hij grijs als je geen internetverbinding hebt. Doet youtube het wel?

Anders ff koude start doen (powertoets vasthouden op rf ab).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 12:06
Hier ook problemen met de KS7000.

Na enig gebruik (soms na vijf minuten, soms na een uur) begint het beeld te “flitsen” en verschuiven de pixels op en neer. Het begint subtiel, maar wordt gaandeweg het kijken steeds erger.Het betreft tevens alle kanalen, en niet alleen de HDMI-kanalen. De gangbare oplossingen heb ik reeds geprobeerd...vervangen van de kabels, factory reset, instellingen aan en uit...en hij blijft het doen.

Let vooral op de zwarte streep die af en toe onder in het beeld komt, het beste te zien linksonder.

Filmpje!

Iemand enig idee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-07 09:12

Stefano

Ondertitel Not Found

Firmware 1241 is beschikbaar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBEN
Het starten en wisselen tussen interne apps is enorm verbeterd met de laatste firmware update. Alles gaat een stuk sneller. Netflix start nu zo goed als direct op en zelfs het starten van een film is veel sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

ThaBEN schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:10:
[...]

Ik had een soortgelijk probleem. Indien je een audioset gebruikt welke rechtstreeks vanuit de TV met optische kabel is aangesloten op je audioset en je het audio format Bitstream gebruikt, heb je ook last van dit issue. Je kunt dan het geluid alleen maar nog meer vertraging geven gezien je geen negatieve waarde kan invoeren bij de optie "Geluidsvertraging". Dit is een bekend euvel bij deze TV. Indien je het audio format PCM kiest (of een HDMI kabel gebruikt) heb je hier geen last van, maar met PCM kun je weer geen 5.1 ontvangen via optische kabel.

Ik heb dit opgelost door een SPDIF switch te kopen zodat ik de optische kabel rechtstreeks vanuit mijn hardware (Settop box KPN / PS4 / TV) naar mijn audio set kan versturen. Met de meegeleverde afstandsbediening kan je dan makkelijk schakelen tussen je audio bronnen. (Of de SPDIF switch koppelen aan je Logitech Harmony afstandsbediening voor nog meer gemak.)

Het gaat om deze: CSL - Toslink 3x1

Moet er wel bij zegen dat mijn audio set (Logitech Z-5500) geen geluidsvertraging optie heeft. Dit betekend dat het geluid via de SPDIF switch perfect synchroon loopt wanneer ik 'Game Mode' gebruik, maar indien ik een andere beeldmodus gebruikt op de TV merk ik dat de audio net iets te vroeg is. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Om die reden heb ik alsnog op een van de ingangen op de SPDIF switch een optische kabel vanuit de TV zelf aangesloten.

Onderstaande tabel is ook handig om te weten wat de vertraging is per beeldmodus. Indien je video bron/audioset geen extra vertraging toevoegt dien je in theorie exact dezelfde waarde aan audiovertraging toe te voegen in de betreffende beeldmodus om de audio perfect synchroon te laten lopen.

[Afbeelding]

Notitie:
Deze data is van tijdens de launch van de TV. Het kan zijn dat deze niet meer correct is met de verschillende firmware updates welke inmiddels zijn uitgebracht.

Ook is het handig om onderstaand filmpje te gebruiken om te checken of je audio synchroon loopt. Dit filmpje dien je dan te spelen vanaf het apparaat waarmee je video bekijkt, er vanuit gaande dat deze ook een YouTube app bezit. En anders filmpje downloaden en via USB stick of iets dergelijks afspelen op dat apparaat.

[YouTube: Home Theater Audio / Video Sync Test - Lip Flap]
Pro Tip: Speel het filmpje af op 0.25 snelheid om nog beter te kunnen zien of de audio goed loopt.
toon volledige bericht
Dank voor je uitgebreide antwoord. Aangezien ik al een HDMI kabel gebruik, vermoed ik niet dat 't beter zou kunnen worden door een optische kabel te gaan gebruiken?

Heb dit probleem met audio sync ook enkel met de Ziggo Next box, dus ik vermoed dat het probleem dan ook aan die kant zit.

• ThaBEN
JBS schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:46:
[...]
Dank voor je uitgebreide antwoord. Aangezien ik al een HDMI kabel gebruik, vermoed ik niet dat 't beter zou kunnen worden door een optische kabel te gaan gebruiken?

Heb dit probleem met audio sync ook enkel met de Ziggo Next box, dus ik vermoed dat het probleem dan ook aan die kant zit.
Inderdaad, dan maakt een optische kabel waarschijnlijk geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 11:25
ThaBEN schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:44:
Het starten en wisselen tussen interne apps is enorm verbeterd met de laatste firmware update. Alles gaat een stuk sneller. Netflix start nu zo goed als direct op en zelfs het starten van een film is veel sneller.
Is mijn ervaring inmiddels ook...nice! (y)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heel mooi dit, mijn KS7000 geeft aan geen update. Als ik de file download van de website zegt ie dat de zip beschadigd is. Ben ik de enige met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 11:25
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:14:
Heel mooi dit, mijn KS7000 geeft aan geen update. Als ik de file download van de website zegt ie dat de zip beschadigd is. Ben ik de enige met dit probleem?
Yup had ik ook. De exe downloaden... (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBEN
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:14:
Er staan inderdaad 2 versies op de download website.
1 voor Windows en 1 voor overige platformen. Mogelijk heb je de verkeerde gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Gelukt, thanks! Volgens mij is hiermee ook mijn Plex issue opgelost, ineens kan ik veel meer direct streamen ipv transcoderen! Eens wat meer testen hiermee... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Google Play Movies & TV staat nu ook bij de app's. Verder merk niet veel verschil bij het kijken van TV programma's na de fw update.

[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 29-09-2019 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 17:54
Sp33dFr34k schreef op zondag 29 september 2019 @ 00:02:
Gelukt, thanks! Volgens mij is hiermee ook mijn Plex issue opgelost, ineens kan ik veel meer direct streamen ipv transcoderen! Eens wat meer testen hiermee... :)
Heb je ook de Plex Media Server op je NAS geupdate? Ik had ook bufferproblemen laatst, toen even de Plex Media Server op de Synology een update gegeven en daarna was het probleem opgelost :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

LuPo schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:14:
[...]

Heb je ook de Plex Media Server op je NAS geupdate? Ik had ook bufferproblemen laatst, toen even de Plex Media Server op de Synology een update gegeven en daarna was het probleem opgelost :)
Geen idee, die update automatisch, maar mijn andere TV (een oudere) had er toen geen last van dus weet niet of dat het probleem is geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 17:54
Sp33dFr34k schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:20:
[...]

Geen idee, die update automatisch, maar mijn andere TV (een oudere) had er toen geen last van dus weet niet of dat het probleem is geweest...
Oké, ik moet dat altijd handmatig doen. Geen idee waarom eigenlijk. :? :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

LuPo schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:21:
[...]

Oké, ik moet dat altijd handmatig doen. Geen idee waarom eigenlijk. :? :P
Ik heb hem in Docker draaien en draai dockupdater erlangs, die gaat op een bepaalde interval alle containers langs en update ze dan indien nodig. Maar als je hem als package hebt geïnstalleerd zou dat sowieso automatisch moeten gaan toch?

Enfin, beetje offtopic nu haha. Ik ben iig blij dat het nu beter werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Iemand hier de Disney+ app kunnen vinden in de Tizen app store met zijn KS7000/KS8000?

De app is inmiddels op sommige Samsung TV's beschikbaar, maar het is nogal onduidelijk of dit enkel voor bepaalde type TV's geldt of als dit met een vorm van gefaseerde uitrol te maken heeft.

"Samsung laat weten dat de app beschikbaar moet zijn voor modellen vanaf 2015. Pas in januari krijgen modellen van voor 2015 toegang tot de app."

Bron: https://www.homecinemamag...n-voor-samsung-smart-tvs/

Een andere website zegt echter het volgende:

"Onduidelijk heerst over het beschikbaar komen van de Disney+ app voor oudere modellen Samsung televisies. De fabrikant zelf heeft laten weten dat in de komende maanden de app van de streamingdienst ook voor modellen uit het jaar 2015, 2016 en 2017 beschikbaar komt. Disney kan dit daarentegen niet bevestigen." (Oftewel momenteel enkel beschikbaar op Samsung tv's welke zijn uitgebracht in 2018 of 2019)

Bron: https://www.totaaltv.nl/n...p-oude-samsungtelevisies/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Hoe kan ik best mijn https://tweakers.net/pric...denon-avr-x2600h-dab.html aansluiten op mijn UE55KS9000.

Zou de versterker willen gebruiken als audio. En natuurlijk makkelijker moest Netflix deze automatisch herkennen zodat de 5.1 direct beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Met een toslink kabel van de connectbox naar de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Schumi_wk schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:50:
Hoe kan ik best mijn https://tweakers.net/pric...denon-avr-x2600h-dab.html aansluiten op mijn UE55KS9000.

Zou de versterker willen gebruiken als audio. En natuurlijk makkelijker moest Netflix deze automatisch herkennen zodat de 5.1 direct beschikbaar is.
HDMI kabel naar je HDMI ARC poort op de TV is het makkelijkste imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Disney+ app is beschikbaar op KS7000
Volgens Samsung is de app sinds vandaag beschikbaar op alle Samsung Smart TV's vanaf 2016 of later.

Overigens is het slechte nieuws dat Netflix vanaf december waarschijnlijk niet meer via de TV app is te gebruiken.

https://www.totaaltv.nl/n...irect-op-veel-televisies/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16
ThaBEN schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:22:
Overigens is het slechte nieuws dat Netflix vanaf december waarschijnlijk niet meer via de TV app is te gebruiken.

https://www.totaaltv.nl/n...irect-op-veel-televisies/
Waar halen zij 2016 vandaan? Volgens Samsung zelf:
some of our older TV's (2010 and 2011 models, with C or D after the screen size in the model code) will no longer support Netflix directly beginning December 1st, 2019

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Tom Paris schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:10:
[...]

Waar halen zij 2016 vandaan? Volgens Samsung zelf:

[...]
Dat klinkt veel logischer. Gelukkig maar :)

De Disney+ Samsung TV app lijkt (In ieder geval op dit moment) niet zo heel bijzonder. Deze ondersteund geen 4K en ook geen HDR. Dus je kunt maximaal in 1080P SDR streamen.

Bron: https://help.disneyplus.com/hc/nl/articles/360034925812

Kwalijke zaak gezien ik Disney+ net aanschaf omdat ik hun uitgebreide aanbod van 4K HDR content wil zien. Ik heb namelijk al een zeer grote collectie aan Marvel/Star Wars/Disney Blu-ray's en UHD discs.
De PS4 Pro app is volgens mij wel in 4K maar ondersteund momenteel nog geen HDR. Dan heeft de streaming service in de huidige staat nauwelijks toegevoegde waarde voor mij.

Bij gebrek aan opties voel ik mij nu nog semi gedwongen om dan maar 'andere kanalen' te gebruiken wil ik bijvoorbeeld 'The Mandalorian' in 4K HDR kunnen zien |:(

Ik heb mijn abonnement zojuist beëindigd en zal het pas hernieuwen als ik in 4K HDR kan streamen in de app op mijn TV of PS4 Pro.

[ Voor 34% gewijzigd door ThaBEN op 08-11-2019 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Iemand een idee hoe ik de automatische update wegkrijg telkens de tv opstart?

En heb een nieuw homecinemaset, maar bij de youtube app krijg ik geen 5.1 geluid ook daarvoor een vraag hier of iemand mij kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:27
ThaBEN schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:22:
[...]

Dat klinkt veel logischer. Gelukkig maar :)

De Disney+ Samsung TV app lijkt (In ieder geval op dit moment) niet zo heel bijzonder. Deze ondersteund geen 4K en ook geen HDR. Dus je kunt maximaal in 1080P SDR streamen.

Bron: https://help.disneyplus.com/hc/nl/articles/360034925812

Kwalijke zaak gezien ik Disney+ net aanschaf omdat ik hun uitgebreide aanbod van 4K HDR content wil zien. Ik heb namelijk al een zeer grote collectie aan Marvel/Star Wars/Disney Blu-ray's en UHD discs.
De PS4 Pro app is volgens mij wel in 4K maar ondersteund momenteel nog geen HDR. Dan heeft de streaming service in de huidige staat nauwelijks toegevoegde waarde voor mij.

Bij gebrek aan opties voel ik mij nu nog semi gedwongen om dan maar 'andere kanalen' te gebruiken wil ik bijvoorbeeld 'The Mandalorian' in 4K HDR kunnen zien |:(

Ik heb mijn abonnement zojuist beëindigd en zal het pas hernieuwen als ik in 4K HDR kan streamen in de app op mijn TV of PS4 Pro.
toon volledige bericht
Zelfde reden waarom wij Disney+ ook niet hernieuwd hebben. Ook die Samsung App. Onze Xbox One ondersteund wel 4k HDR, maar dan moet ik telkens switchen tussen optimale game instellingen en film instellingen. Meeste Disney films hebben we toch al op 4k (disc), dus gebruiken dan liever gewoon die schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-06 07:54
Goedendag, ik vroeg mij af of mijn 2016 Samsung KS7000 met de laatste updates eARC ondersteund?

Ik heb de Sony HT-X9000F 2.1ch Dolby Atmos/DTS:X er op aangesloten en krijg het geluid maar niet sync.
Het verschilt ook per bron (Apple TV of Samsung UHD Blu-ray speler of live televisie) De twee externe bronnen lopen eerst naar de One Connect Box en daarvandaan via ARC naar de soundbar. Weet iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

In de TV kan je wel vertraging instellen, regelbaar van 0 tot 250 micro seconden.
Ik gebruik de optische uitgang en heb geen problemen met lipsynschrone beelden, de instelling is 40.
Maar de situatie is hier anders, ik gebruik alleen een HD tuner op de HDMI input en het geluid gaat via een opto naar cinch converter naar een stereo HiFi installatie. Omdat er hoge kwaliteits luidsprekers op zijn aangesloten.

[ Voor 43% gewijzigd door RAAF12 op 28-11-2019 00:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-07 11:19
Hij ondersteund geen eARC.

Optische kabel kan idd oplossen. KS7000 passthrough met ARC heeft geen betere kwaliteit dan de optical zover ik weet.

Over geluidsvertraging, je kan het beste op de externe apparaten instellen indien mogelijk en proberen je tv instelling gelijk te houden. Anders moet je steeds je vertraging aanpassen op je tv.

Je kan ook overwegen om je apparaten op de Sony aan te sluiten als dat mogelijk is en als die ook het juiste beeld kan doorzetten. Zat opties en je zal zelf moeten kijken wat voor jou het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:43
Hi,

Het valt mij op dat ik steeds vaker advertenties te zien krijg helemaal links in het home scherm.
Persoonlijk vind ik dit nogal belachelijk, is hier iets tegen te gaan? Gebeurt steeds vaker nu.

Heb een UE55MU7000 mocht dat iets uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Volgens mij krijg je die ads als je een Samsung account hebt en overal ja hebt aangevinkt, Mijn toestel, de KS8000 met de laatste update geeft geen reclame's weer. Een KU6040 hier in de buurt doet ook niet aan reclame's. Jouw toestel is van 2017 dat ook het verschil maken. Probeer je Samsung account eens te verwijderen en kijk dan of dat helpt.

[ Voor 22% gewijzigd door RAAF12 op 30-11-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Aschtra schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:34:
Hi,

Het valt mij op dat ik steeds vaker advertenties te zien krijg helemaal links in het home scherm.
Persoonlijk vind ik dit nogal belachelijk, is hier iets tegen te gaan? Gebeurt steeds vaker nu.

Heb een UE55MU7000 mocht dat iets uitmaken
Klopt, heb er af en toe ook last van op mijn kS7000. Gebeurt niet vaak maar ongeveer 1x per maand ofzo staat er enkele dagen een advertentie linksonder in het Smart Hub menu.
RAAF12 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:46:
Volgens mij krijg je die ads als je een Samsung account hebt en overal ja hebt aangevinkt, Mijn toestel, de KS8000 met de laatste update geeft geen reclame's weer. Een KU6040 hier in de buurt doet ook niet aan reclame's. Jouw toestel is van 2017 dat ook het verschil maken. Probeer je Samsung account eens te verwijderen en kijk dan of dat helpt.
Helaas maakt dit geen verschil. Ik gebruik geen Samsung account op mijn tv en heb me uitgeschreven voor alle advertenties en gegevensverzameling opties op de tv. Op andere fora klagen mensen er ook over. Het is iets dat spontaan kan gebeuren indien je een verbinding met internet hebt op de tv.

Op dit moment heb ik geen advertentie meer in beeld maar enkele dagen terug stond er linksonder nog een advertentie om een of andere app te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Heb het nu dagelijks bijna. Als te ver gaat komt er gwn een adblocker op het netwerk of iets met OpenDNS waar ik over gelezen had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hier nooit. De KS7000 is wel verbonden met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Bij mij ook never nooit een reklame gezien, gewoon bekabeld aangesloten op een Experiabox. Vreemd hoor.
@Aschtra Reset je TV eens helemaal (1st time user) en kijken of dat helpt. Of neem ff contact op met Samsung BNL. Btw. Is de TV een originele Benelux versie of parallel import?
Zou wel interessant zijn of er een overeenkomst is tussen alle mensen die klagen....Of het is at random en komen onze IP's ook een keer aan de beurt. :(

[ Voor 47% gewijzigd door RAAF12 op 01-12-2019 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ben 'erachter' deze keer was het een 'Canal Digital' standaard app die de advertentie toonde. Via google kwam ik op een video die een lock op de app zette. Dit zou advertenties moeten voorkomen.

Zijn van die standaard apps die niet verwijderd kunnen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Bedankt voor de terugmelding! Canal Digitaal is idd een niet zo'n frisse firm. Ik heb ooit een smartcard van ze gekocht voor een satelliet kanaal. Even later waren ze niet meer los te koop maar moest je een dure CI module met ingebouwde card kopen. Oude hardware van hun wordt ook maar kort ondersteund. Passen ze software ongemerkt aan, via het update kanaal van hun sat en dan kan je ineens geen BBC free meer kan ontvangen op een andere LNB. Enfin, beetje off topic gebabbel (heb nix beters te doen :-)

[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 01-12-2019 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Aschtra schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:01:
Ben 'erachter' deze keer was het een 'Canal Digital' standaard app die de advertentie toonde. Via google kwam ik op een video die een lock op de app zette. Dit zou advertenties moeten voorkomen.

Zijn van die standaard apps die niet verwijderd kunnen worden..
Top! Heb de video ook gevonden en het lijkt te werken. De advertentie die ik had staan verdween direct nadat ik dit had uitgevoerd en tot nu toe geen nieuwe advertentie gezien in de afgelopen 24 uur.

Voor degene die willen weten wat je moet doen:

- Verwijder eerst alle apps die je niet gebruikt.

Voor de resterende apps die je niet kunt verwijderen en ook niet gebruikt doe je het volgende:

- Selecteer deze apps en kies vervolgens de optie "Vergrendelen" en voer pincode 0000 in.

Op deze manier worden deze apps geblokkeerd van internettoegang.

Als het goed is zul je daarna geen advertenties meer zien verschijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door ThaBEN op 03-12-2019 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 22:23
Daar waar ik geen algemeen topic kan vinden over de samsung UE**MU7000 serie, en ik hier de zelfde klachten lees hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. (oplossing heb ik niet kunnen vinden in dit topic)

Ik heb een samsung UE65MU7040 deze gebruik ik in combinatie met de ziggo media box next.
Nu heb ik een Harmony afstandbediening maar daar wil ik eigenlijk afscheid van nemen en de orginele afsrandbediening gebruiken van mijn TV.

Ik heb in mijn TV de Next toegevoegd als universele afstandbediening Pacer DCR7111.
Als ik nu via smarthub Ziggo selecteer gaat alles netjes aan volume werkt schakelen van kanaal. Ook kan ik naar opgenomen programa's.

Wat alleen niet werkt is dat als ik op uitdruk gaat mijn Next niet uit :( ik heb al getracht met HDMI-CEC dit voor elkaar te krijgen, maar wat ik ook doe hij gaat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Kan je TV zowel een IR LED als een HF afstandsbediening aan? Misschien moet je de AB nog een keer inleren. Bij mij is de Samsung snelcode 11. Maar ik gebruik een Arris setopbox voor TV kijken.

[ Voor 77% gewijzigd door RAAF12 op 05-12-2019 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Is er nog een betaalbaar alternatief voor de RF afstandsbediening, die ook met RF werkt? Of betaalbaar origineel in NL te bestellen?

Op internet al diverse modellen tegengekomen en dat lijken allemaal knockoffs te zijn die met IR werken als je op een vervangende AB zoekt.

Al vrij snel ging bij mij de terug knop op die AB steeds moeilijker en nu is hij praktisch onbruikbaar geworden. Toch voor het smart TV gedeelte (Youtube, Netflix) vind ik de RF AB wel prettig in gebruik. Kan helaas de originele niet meer gebruiken want je moet de AB helemaal inknijpen en als hij dan eindelijk reageert, registreert ie vaak een dubbele aanslag.

Model TV: Samsung ue55ks7000

[ Voor 14% gewijzigd door Fairy op 05-12-2019 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 22:23
RAAF12 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 01:59:
Kan je TV zowel een IR LED als een HF afstandsbediening aan? Misschien moet je de AB nog een keer inleren. Bij mij is de Samsung snelcode 11. Maar ik gebruik een Arris setopbox voor TV kijken.
Thnx voor je bericht, maar ik wil juist mijn samsung AB gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat was ook min of meer de vraag want ik weet niet of jouw AB een IR LED aan de voorkant heeft....ik vermoed van niet. Levert Ziggo slechte afstandsbedieningen?

[ Voor 24% gewijzigd door RAAF12 op 06-12-2019 19:17 ]

• Schumi_wk
Nu ik toevallig een nieuwe provider voor tv heb, heb ik een keer de snelheid gemeten die de tv ontvangt. Dit is slechts een 40mbit/s, is dit niet wat weinig voor een tv die aangesloten is op een 100mbit/s netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestervisser
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
Niks gezegd

[ Voor 90% gewijzigd door Meestervisser op 20-12-2019 13:49 ]

Niet de echte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Schumi_wk schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:04:
Nu ik toevallig een nieuwe provider voor tv heb, heb ik een keer de snelheid gemeten die de tv ontvangt. Dit is slechts een 40mbit/s, is dit niet wat weinig voor een tv die aangesloten is op een 100mbit/s netwerk?
Meer info is welkom, welke telco/provider, hoeveel Mbps betaal je voor. Glasvezel, DSL ect. Wat was de speed bij de oude firma? 100Mbps is de max speed van je netwerk. Niet de speed waar je voor betaald. Dat staat in de abonnementsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Ik heb een 100mbps abbo, als ik op mijn telefoon via wifi surf kom ik op 95mbps uit en bij de tv kom ik niet hoger uit dan 40mbps. Heb de test gedaan ook op mijn decoder en dan kwam ik op 96mbps uit maar de tv haalt dat niet, vind dat nogal raar, misschien kan iemand van jullie een test doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Met Netflix is dat ook zo'n beetje de max speed meen ik kan je nazoeken. Hangt ook af van het abo er zijn twee soorten. Als je 4k HD receiver hebt via de glasvezel van de KPN heb je pas een hogere speed nodig voor het beeld. Ergo 40Mbps is voldoende voor de max kwaliteit van het beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 22-12-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Schumi_wk schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:01:
Ik heb een 100mbps abbo, als ik op mijn telefoon via wifi surf kom ik op 95mbps uit en bij de tv kom ik niet hoger uit dan 40mbps. Heb de test gedaan ook op mijn decoder en dan kwam ik op 96mbps uit maar de tv haalt dat niet, vind dat nogal raar, misschien kan iemand van jullie een test doen?
Samsung TV's staan er bekend (berucht) om dat ze geen goede wifi ontvanger bezitten. Advies is om TV te verbinden met je modem via kabel.
Als ik via Wi-Fi kijk zijn de eerste 20 seconde ofzo van een Netflix serie altijd in lage kwaliteit waarna je deze vervolgens ziet overspringen naar HD / UHD.
Via kabel is het beeld direct goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Net zoals de Samsung browser op de TV, die is ook ruk! Maar ik wil wel eens een testje doen met www.speedtest.net
Hoeveel mS is de ping bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Ping bij mij is 11ms. Heb dit met de kabel verbonden nu en zal waarschijnlijk daarmee zijn dat het toch ietsje beter is, ook haalde ik nu een snelheid van 65mpbs dus voor mij voldoet dit aan de verwachtingen.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Bij mij varieert de ping tussen 9 en 22 ms in de crappy Samsung browser, die laat ook alleen een download speed zien 48.30 Mbps (glas) Upload speed werkt niet.

Ik heb een 50/50 up/down glas abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Ik heb de laatste tijd problemen met de YouTube app. Ik krijg dan een grijs scherm te zien. Enkel het resetten van Smart Hub of de complete TV lost het tijdelijk op. Maar na een aantal uren krijg ik het grijze scherm weer. Ik kan wel nog YouTube filmpjes blijven streamen via mijn mobiel naar de TV. Ook kan ik nog via de app zelf filmpjes afspelen alleen het menu is helemaal vervormd en de cursor is verdwenen waardoor je niet door de app kunt navigeren.

Iemand anders hier ervaring mee en mogelijk een oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://www.avsforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2663930&d=1578135249

Afbeeldingslocatie: https://www.avsforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2663932&d=1578135254

Afbeeldingslocatie: https://www.avsforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2663934&d=1578135258

Tevens heb ik met mijn nieuwe Hue setup een Ambilight effect proberen te creëren. Meer info over mijn Hue setup vind je HIER.

Bekijk op YouTube
Hue Sync Movie demo

Bekijk op YouTube
Hue Sync demo - Transient 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Netflix heeft 3 video formats:
HDR
Ultra HD 4k
HD

Met mijn Samsung TV KS7000 kan ik HD en HDR instellingen appart opslaan. Wat betekent dus dat alle HDR films op mijn HDR profiel wordt afgespeeld. helaas betekent dit dus ook dat alle ultra HD 4k films afgespeeld word op mijn HD(SDR) profiel, aangezien Netflix ultra HD films niet als HDR ziet.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ultra HD 4k afgespeeld wordt via mijn HDR profiel?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

ThaBEN schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:26:
Ik heb de laatste tijd problemen met de YouTube app. Ik krijg dan een grijs scherm te zien.
Krijg je dat grijze scherm onmiddelijk na het opstarten van de Youtube app op de TV? Heb je de laatste 2.1.490 versie? Ik heb overigens geen last van dat verschijnsel...

[ Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 16-01-2020 17:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ThaBEN
Karish schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:33:
Netflix heeft 3 video formats:
HDR
Ultra HD 4k
HD

Met mijn Samsung TV KS7000 kan ik HD en HDR instellingen appart opslaan. Wat betekent dus dat alle HDR films op mijn HDR profiel wordt afgespeeld. helaas betekent dit dus ook dat alle ultra HD 4k films afgespeeld word op mijn HD(SDR) profiel, aangezien Netflix ultra HD films niet als HDR ziet.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ultra HD 4k afgespeeld wordt via mijn HDR profiel?

Thanks
Niet mogelijk. Als workaround kun je op zowel beeldmodus 'Standaard' als 'Film' verschillende instellingen invoeren die je actief wil hebben bij een bepaald signaal, gezien beide nagenoeg hetzelfde plaatje opleveren. Of je kunt gebruik maken van de optie HDR+. Je zult echter wel alsnog handmatig moeten schakelen tussen de verschillende beeldinstellingen, maar hoeft dan in elke optie maar 1x de door jouw gewenste instellingen in te voeren.

Maar dat terzijde, waarom zou je dit willen? Ultra HD 4k en HD gedragen zich exact hetzelfde m.b.t. kleur etc. Het enige verschil is resolutie.

Er zijn niet 3 maar slechts 2 verschillende video formaten, HDR (High Dynamic Range) en SDR (Standard Dynamic Range). Het maakt niet uit of SDR wordt uitgezonden in 4k, 1080P, 720P, 480P, 360P, of wat dan ook het gedrag van kleur etc. is identiek binnen alle SDR bronnen.

HDR / SDR is een indicatie van kleurbereik.
HD / UHD / 4K / 1080P etc. zijn een indicatie van resolutie van het betreffende video format.
Beide zijn 2 los van elkaar staande zaken ;)

Met betrekking tot Netflix:
HDR = 4K HDR
Ultra HD 4k = 4K SDR
HD = 1080P SDR

Je hoeft dus in principe enkel 1 profiel aan te maken voor HDR content en 1 profiel voor SDR content. Dat is tevens ook de verklaring waarom die optie die jij beschrijft niet aanwezig is op het toestel, omdat deze enkel kijkt naar het video format en niet naar de resolutie waarin dat format wordt uitgezonden.
Indien je hier van wil afwijken adviseer ik je om een apart profiel aan te in de beeldmodus HDR+ welke je dan kan gebruiken bij Ultra HD 4K (SDR) content op Netflix.
RAAF12 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:01:
[...]

Krijg je dat grijze scherm onmiddelijk na het opstarten van de Youtube app op de TV? Heb je de laatste 2.1.490 versie? Ik heb overigens geen last van dat verschijnsel...
Ik krijg eerst het YouTube logo te zien en dan zodra die klaar is met het laden en de daadwerkelijke app start (moment waarop je de thumbnails van videos hoort te zien) krijg ik dat grijze scherm.

Ik moet wel zeggen dat het momenteel opgelost lijkt te zijn. Denk dat ik wel zeker 10 - 20 keer smart hub heb moeten resetten (en ook 1x de tv helemaal naar fabrieksinstellingen gezet) en dan werkte het telkens weer voor een aantal uurtjes. 1x keer werd ik midden in het kijken een video spontaan uit de app gegooid en daarna was het beeld weer zo grijs. Maar momenteel werkt het weer een aantal dagen zonder issues. Geen idee of verklaring waarom.

Overigens lees ik op o.a. het AVS forum en hoor ik van van vrienden dat die spontaan ook allemaal issues hebben met apps op Samsung TV's (ook andere modellen) sinds de jaarwisseling. Heel vreemd allemaal.

Omdat ik alles zo vaak heb moeten restten de afgelopen dagen heb ik een complete backup gemaakt van alle beeldinstellingen die ik gebruik op mijn TV in elke beeldmodus. Mocht iemand deze willen uitproberen dan kan men onderstaande PDF files gebruiken:

1 HDMI SDR.pdf
2 HDMI HDR.pdf
3 HDMI SDR HDR+.pdf
4 HDMI HDR HDR+.pdf
5 TV apps SDR.pdf
6 TV apps HDR.pdf
7 TV apps SDR HDR+.pdf
8 TV apps HDR HDR+.pdf

[ Voor 30% gewijzigd door ThaBEN op 17-01-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-07 11:51
Ik heb sinds gister ook problemen met mijn ks7000, hard reset gedaan, maar blijf onderstaande problemen houden. Heb geen idee hoe dit kan en hoe ik er van af kom...

Overigens is de tv van Sep 2017, contact met Coolblue gehad en hun garantie heb ik niet meer. Ze hebben wel een verzoek bij Samsung neergelegd om contact op te nemen. Maar ik zie het somber in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eNaZ3Qp8kHyL7QMLCbaEnDE5/full.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Lorenzoaliandro op 22-01-2020 22:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Er zitten veel specialisten op een tech forum die dagelijks TV's repareren en die je zo aan de hand van de foto kunnen vertellen of het aan het scherm zelf ligt of een T-CON ect. probleem is.
https://www.circuitsonline.net/forum/section/18

[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 25-01-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
RAAF12 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:47:
Er zitten veel specialisten op een tech forum die dagelijks TV's repareren en die je zo aan de hand van de foto kunnen vertellen of het aan het scherm zelf ligt of een T-CON ect. probleem is.
https://www.circuitsonline.net/forum/section/18
reactie van Samsung gehad en het scherm moet worden vervangen. Ze hebben me de optie gegeven om te repareren voor 400 euro of met korting een nieuwe tv uit zoeken de QE55Q85R voor 1199 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03
Lorenzoaliandro schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:29:
[...]

reactie van Samsung gehad en het scherm moet worden vervangen. Ze hebben me de optie gegeven om te repareren voor 400 euro of met korting een nieuwe tv uit zoeken de QE55Q85R voor 1199 euro..
Dus dan krijg je € 59,00 korting op de QE55Q85R tegenover de laagste aanbiedingsprijs.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dat is de moeite ook niet, wat een service...

Als je garantie er toch af is, ik zou hem gewoon eens openschroeven en kijken of je iets ziet op de printplaat qua bolle caps oid. Kleine kans, maar baat het niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
Sp33dFr34k schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:52:

Als je garantie er toch af is, ik zou hem gewoon eens openschroeven en kijken of je iets ziet op de printplaat qua bolle caps oid. Kleine kans, maar baat het niet...
Daar ben ik niet helemaal thuis in, ik laat hem morgen gewoon ophalen terwijl ze mijn nieuwe Q85R brengen en installeren. Uiteindelijk krijg ik hoogstwaarschijnlijk ook nog een tegemoetkoming van Coolblue. ( wat ik redelijkewijs ook verwacht)

Voor nu verplaats ik me zelf naar het topic voor de QLED Tv's bedankt voor alle input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
Sp33dFr34k schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:52:

Het rare is dat ie nu weer 2 dagen op rij doet... geen strepen... ik snap er niks van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-07 09:12

Stefano

Ondertitel Not Found

Voor de liefhebbers, firmware 1242 is beschikbaar, geen flauw idee van de release notes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Stefano schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:36:
Voor de liefhebbers, firmware 1242 is beschikbaar, geen flauw idee van de release notes.
Ik heb die nu een aantal dagen erop staan. Kan inderdaad geen verschillen zien, wel merk ik dat ik geen reclame meer heb zien verschijnen in de Smart Hub balk.
Maar voor de update was dit ook soms een aantal dagen niet het geval.
Kan dus niet met zekerheid zeggen of de reclame definitief is verwijderd uit de Smart Hub balk door deze update.

De firmware versie kun je hier downloaden:
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55KS7000SXXN/

Update 24-02-2020:
Tevens heb ik tot nu toe geen last meer gehad van het 'color separation' issue wanneer ik game in Game Mode O+

[ Voor 18% gewijzigd door ThaBEN op 24-02-2020 14:50 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 60 Laatste