Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:19

Sagat

Is pappa x2!

Ik zie geen topic voor 2018 tv van samsung alleen 2016. Dus hoop dat ik hier mag posten.

Ik zag vandaag deze tv bij de mm
ue65nu7020 kost 1000 euro. Maar wel 65”
Ik zit er aan te denken om deze als ‘tijdelijk’ toestel te kopen. Ik heb al een ps4 pro. En de x lijkt ook steeds goedkoper te worden. Dus die komt er dan ook wel. Ik kon alleen niet veel reviews vinden. Ben benieuwd of jullie er wellicht iets over kunnen zeggen. Ik ben vooral benieuwd naar input lag.

Verder
We kijken minimaal ‘ouderwets’ tv maar wel redelijk veel netflix.
Smart tv mogelijkheden boeien me vrij weinig.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Sagat schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:23:
Ik zie geen topic voor 2018 tv van samsung alleen 2016. Dus hoop dat ik hier mag posten.

Ik zag vandaag deze tv bij de mm
ue65nu7020 kost 1000 euro. Maar wel 65”
Ik zit er aan te denken om deze als ‘tijdelijk’ toestel te kopen. Ik heb al een ps4 pro. En de x lijkt ook steeds goedkoper te worden. Dus die komt er dan ook wel. Ik kon alleen niet veel reviews vinden. Ben benieuwd of jullie er wellicht iets over kunnen zeggen. Ik ben vooral benieuwd naar input lag.

Verder
We kijken minimaal ‘ouderwets’ tv maar wel redelijk veel netflix.
Smart tv mogelijkheden boeien me vrij weinig.
Je kan beter een van deze twee nemen: pricewatch: Samsung UE65NU7170 Zwart pricewatch: Samsung UE65NU7100 Zwart
"NU7020" https://www.rtings.com/tv...ng/nu6900#comparison_1799
"NU71xx" https://www.rtings.com/tv...ng/nu7100#comparison_1799

Aan de andere kant als je het bij een MM of Coolblu wilt halen dan scheelt het wel weer €120.

Of pricewatch: LG 65SK7900PLA Zilver (dan krijg je Netflix in Dolby Vision) https://www.zambullo.de/f...ut-lag-und-gaming-eignung

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 31-08-2018 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:19

Sagat

Is pappa x2!

Thanks.

Ik zie in de pricewatch jouw suggesties voor hetzelfde bedrag gaan.
Ik heb geen binding met mm of cb

Tevens was er een samsung cashback, maar deze doen allen niet mee (inc degene die ik gezien had).

Ik zal is googlen op vs reviews van de hoogste samsung vs de lg. Merk boeit me niet veel.

Thanks voor je antwoord :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-03-2021
Ik zit te denken om over te stappen naar een 4K tv, ook dat hele Tizen lijkt me wat praktischer werken (heb nu ps4 + netflix). Alleen wat ik lees over die smart remote wordt me niet helemaal duidelijk. Ik lees dat als je via hdmi apparaten aansluit op de tv, je deze kan bedienen met de smart remote.

Mijn setup;

Een versterker aangesloten op de tv, en op de versterker een ps4, laptopkabel, en het KPN kastje.

Ik ben een beetje bang dat als ik de tv aansluit en dus alleen de versterker op de hdmi van de tv, ik niet het KPN kastje kan bedienen? Of is hier een omweg voor te bedenken? Dat als ik ergens setups instel dat als ik klik op 'tv kijken' dat de versterker aangaat, de tv, en het kpn kastje?

Ik heb al een half brakke harmony die bijna defect is dus vandaar even benieuwd of de smart remote dit kan overnemen.

[ Voor 7% gewijzigd door rene2870 op 03-09-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Het 4k kastje heeft een eigen IR ab, de Samsung smart werkt niet met IR licht maar met radiogolven. Je hebt 2 ab's nodig om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-06 13:27
RAAF12 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 04:11:
Het 4k kastje heeft een eigen IR ab, de Samsung smart werkt niet met IR licht maar met radiogolven. Je hebt 2 ab's nodig om het werkend te krijgen.
Ik zit met glasvezel bij Telfort en mij Smart AB werkt prima met het kastje van Telfort... Enige wat ik moet doen is het kastje apart aanzetten, verdere bediening gaat met met de samsung Smart Remote AB.

Neem aan als ik een Samsung Soundbar aanschaf dat ik alles kan bedienen met deze ene AB van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
Lorenzoaliandro schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:08:
[...]

Ik zit met glasvezel bij Telfort en mij Smart AB werkt prima met het kastje van Telfort... Enige wat ik moet doen is het kastje apart aanzetten, verdere bediening gaat met met de samsung Smart Remote AB.

Neem aan als ik een Samsung Soundbar aanschaf dat ik alles kan bedienen met deze ene AB van Samsung.
Ook dat kastje kun je aanzetten met de AB. Zijn wel meerdere handelingen nodig maar lukt wel.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
KawaBmw7 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:40:
[...]

Ook dat kastje kun je aanzetten met de AB. Zijn wel meerdere handelingen nodig maar lukt wel.
Oké hoe doe ik dit ? Of waar kan ik dat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
Lorenzoaliandro schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:41:
[...]

Oké hoe doe ik dit ? Of waar kan ik dat vinden?
Druk 2 x op de 123-knop, daarna op de oke-knop en je kunt het selecteren en bevestigen.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-06 18:14
Er is een nieuwe update uit voor m'n ks7000, update 1230. Nu aan het installeren. Ben benieuwd wat er veranderd is.

• Lorenzoaliandro
KawaBmw7 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:46:
[...]

Druk 2 x op de 123-knop, daarna op de oke-knop en je kunt het selecteren en bevestigen.
is het niet de rood geel blauw knop? jou suggestie werkt namelijk niet.

• Lorenzoaliandro
Er is inderdaad een nieuwe update 1230.5 beschikbaar sinds vandaag. Deze staat op de samsung site. Ben benieuwd wat voor aanpassingen hier in zijn verwerkt.

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:46
Heel irritant dat ze nergens een changelog hebben van de updates. Iemand al iets kunnen achterhalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
Aartstyle schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:04:
Heel irritant dat ze nergens een changelog hebben van de updates. Iemand al iets kunnen achterhalen?
Wellicht dat @ThaBEN iets heeft kunnen vinden? Die heeft altijd zeer goede settings/analyses wanneer er nieuwe updates zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Heb ff gezocht maar deze update bevat volgens het italiaanse samsung forum alleen maar beveiligingsupdates. Maar er is ook goed nieuws: Ondertussen wordt er getest met een software update die HDR-HLG mogelijk maakt via HDMI. Althans dat haal ik uit de vertaalde pagina's. Ben benieuwd.

[ Voor 15% gewijzigd door Aartstyle op 12-09-2018 11:42 ]

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 09:15
Ah cool!
Je kunt firmware versie 1230.5 HIER downloaden.

Heb hem zelf (nog) niet geïnstalleerd. Zoals @Aartstyle zegt waarschijnlijk enkel wat security updates.
Mochten er toch noemenswaardige wijzigingen zijn dan zal ik die posten zodra ik meer weet.

Eerlijk gezegd denk ik deze keer even af te wachten op de feedback vanuit het AVSforum.com voordat ik deze firmware update ga installeren. Daar vind je meestal binnen een weekje alle bevindingen terug.
Ben zeer tevreden met de huidige versie (1220) sinds de HDR Game Mode fix en wil de kans minimaliseren op potentiële nieuwe bugs, ook al is die kans zeer klein.

Als volgende week geen rare issues bekend zijn ga ik 1230.5 zelf ook installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door ThaBEN op 12-09-2018 12:01 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• KawaBmw7
Lorenzoaliandro schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:18:
[...]

is het niet de rood geel blauw knop? jou suggestie werkt namelijk niet.
Oh wacht, deze heeft natuurlijk een andere AB als de 2018 versie. Sorry, mijn fout.

bmwunited.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Over de update, dit is wat ik vertaald doorkrijg van het italiaanse forum. Voor wat het waard is natuurlijk, want het is via-via en geen officiele samsung medewerker:

Ik heb onlangs een chat gehad met Samsung-ondersteuning en de operator heeft bevestigd dat de update vandaag is vrijgegeven n. 1230.5 (KS8000-serie) heeft voornamelijk betrekking op compatibiliteit met nieuwe applicaties en twee hulpmiddelen op video- en audioformaten die altijd compatibel zijn met streaming-applicaties.

Met betrekking tot de compatibiliteit met 4K HDR HLG-formaat van Sky Q antwoordde hij dat het nog niet is opgenomen in deze update, maar we zijn bijna aan de finish!

• Aartstyle
Even wat anders. Probeerde gisteren met de Netflix app van de TV een paar HDR series te bekijken. Het viel mij op dat bij Ozark bijvoorbeeld HDR prima werd weergegeven, maar bij A-typical het HDR signaal niet werd herkend door de TV. Iemand anders zoiets opgemerkt?

• ThaBEN
Aartstyle schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:10:
Even wat anders. Probeerde gisteren met de Netflix app van de TV een paar HDR series te bekijken. Het viel mij op dat bij Ozark bijvoorbeeld HDR prima werd weergegeven, maar bij A-typical het HDR signaal niet werd herkend door de TV. Iemand anders zoiets opgemerkt?
Stond er in je lokale Netflix app bij A-Typical wel aangegeven dat deze serie HDR bevat? Of heb je die info van de Netflix website?

Ik weet dat sommige Netflix series in de USA HDR bevatten, terwijl diezelfde series in NL geen HDR bevatten.

• Aartstyle
Hoi Thaben, er stond duidelijk HDR bij! Het waren er meerdere die het niet deden en een aantal die het wel deden. Heel apart. Volgens mij heeft de Netflix app ook een update gehad, wellicht lag het daar aan.

• ThaBEN
Reminder om je ECO settings te controleren na het upgraden naar firmware 1230.5
Mijn ECO sensor stond spontaan aan op verschillende inputs (maar niet alle) na het uitvoeren van de upgrade.

[ Voor 4% gewijzigd door ThaBEN op 20-09-2018 18:52 ]

• WinterX
  • Niet online
Hallo,

Ik wil mijn 55" Samsung KS7000 ophangen. Kan ik deze set gebruiken? pricewatch: MyWall HE1AL

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:55
@WinterX De 55ks7000 heeft een vesa 400 mount. Jouw beugel is een vesa 600 (de gaten zitten verder uit elkaar) dus dat gaat niet passen volgens mij tenzij hij kleiner te zetten is maar ik ken dat systeem niet.

• WinterX
  • Niet online
Bedankt voor de reactie. Kan ik de tv op de gipsmuur ophangen???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
@WinterX dat is niet echt een vraag voor dit topic. Heeft niets met Samsung 2016 tvs te maken maar met de specifieke situatie van jouw gipsmuur, even een ander topic openen op de juiste plaats?
Zijn er vast wel tweakers die daar verstand van hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 20-09-2018 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Met betrekking tot de 1230.5-update. Ik ben er zeker van dat Smart LED nu agressiever werkt, zelfs met SDR content. Ik kan duidelijker dieper zwart zien met Smart LED op Laag dan voorheen bij dezelfde content.

Nadeel hiervan kan zijn dat wanneer je ondertitels gebruikt, deze aan een kant van het scherm bijvoorbeeld grijzig kunnen uitzien en aan de andere kant als helder wit indien bijvoorbeeld de linkerkant van het scherm meer is gedimd dan de rechterkant door Smart LED. Dit is echter minimaal met het blote oog waar te nemen en niet storend als je het mij vraagt. Je krijgt er immers een betere zwartwaarde voor terug en verwacht met name dat HDR content daardoor beter tot zijn recht komt.

Ik heb ook gehoord dat de LED Clear Motion beter werkt met deze update, maar dat heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.

[ Voor 24% gewijzigd door ThaBEN op 24-09-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
ThaBEN schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:28:
Met betrekking tot de 1230.5-update. Ik ben er zeker van dat Smart LED nu agressiever werkt, zelfs met SDR content. Ik kan duidelijker dieper zwart zien met Smart LED op Laag dan voorheen bij dezelfde content.

Nadeel hiervan kan zijn dat wanneer je ondertitels gebruikt, deze aan een kant van het scherm bijvoorbeeld grijzig kunnen uitzien en aan de andere kant als helder wit indien bijvoorbeeld de linkerkant van het scherm meer is gedimd dan de rechterkant door Smart LED. Dit is echter minimaal met het blote oog waar te nemen en niet storend als je het mij vraagt. Je krijgt er immers een betere zwartwaarde voor terug en verwacht met name dat HDR content daardoor beter tot zijn recht komt.

Ik heb ook gehoord dat de LED Clear Motion beter werkt met deze update, maar dat heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.
Oftewel een aanrader om deze update door te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Lorenzoaliandro schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:33:
[...]

Ik vind van wel :*)

Tevens probeer ik members op het AVSforum zo ver te krijgen om nieuwe metingen te verrichten. Dit n.a.v. een reactie welke ik op youtube tegenkwam n.a.v. de firmware vergelijking tussen 1220.6 & 1230.5.
- All the levels increased by something
- Out of the box color accuracy is worse after upgrade.
- After calibration it's actually beter than before the upgrade
- More power in all the saturation ranges
- Green got an imperceptible boost
- Red and blue got a big enough boost to notice with the eye
- Cyan yellow and magenta got shifted out too
Helaas is er (momenteel) niet meer gedetailleerde informatie aangegeven, maar met een beetje geluk zal alsnog binnenkort een overzicht verschijnen met de meest correcte instellingen die je kunt gebruiken (vanuit het oogpunt van een professioneel gekalibreerde TV) na het uitvoeren van de 1230.5 firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30
Lorenzoaliandro schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:33:
[...]

Hier voer ik al geen updates meer door sinds versie 1165, in 1168 werden de zwart waarden van de 2016 TV's slechter (bron AV en AVS threads). Ik zal eens uitzoeken of dat in latere updates nu inmiddels alweer is recht getrokken. Ik moet er wel bij zeggen dat de TV alleen wordt gebruikt voor een Sony PlayStation 4 Pro en voor UHD films, geen TV en SMART TV functies dus.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Jumpman schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:46:
[...]

Hier voer ik al geen updates meer door sinds versie 1165, in 1168 werden de zwart waarden van de 2016 TV's slechter (bron AV en AVS threads). Ik zal eens uitzoeken of dat in latere updates nu inmiddels alweer is recht getrokken. Ik moet er wel bij zeggen dat de TV alleen wordt gebruikt voor een Sony PlayStation 4 Pro en voor UHD films, geen TV en SMART TV functies dus.
Blijkbaar worden de zwartwaardes in 1230.5 teruggezet naar zoals ze voor 1168 waren. Terug naar origneel dus, maar dan inclusief Game Mode HDR fix :)

[ Voor 3% gewijzigd door ThaBEN op 24-09-2018 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Laatste nieuws omtrent de HDR HLG over HDMI fix. Het testen is geslaagd en het zou nu wachten zijn totdat de firmware vrijgegeven wordt voor download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 12:26
ThaBEN schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:01:
[...]

Blijkbaar worden de zwartwaardes in 1230.5 teruggezet naar zoals ze voor 1168 waren. Terug naar origneel dus, maar dan inclusief Game Mode HDR fix :)
Welke settings gebruik je nu ondertussen voor Netflix/tv en gaming met deze nieuwe update?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
ThaBEN schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:01:
[...]

Cool. Ben benieuwd wanneer het op mijn Tv zelf te downloaden valt. Ik ben al blij met huidige HDR fix, dus zolang dat blijft staan en kleuren/zwartwaarde worden nog mooier, dan is dat (y) Hopelijk kan je daarna nieuwe SDR/HDR settings doorgeven aan ons, maybe met behulp van andere forums.

Iik heb je aanbevolen schoonmaak spul gekocht voor mijn KS9500 en was wel ff flink bezig met poetsen, maar olie vlekken zijn weg. Ik was wel gespannen toen ik begon _O- maar thanks voor de tip!!!

ThaBen for Samsung President! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Giovanni76 op 30-09-2018 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
cypress3d schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:27:
[...]

Welke settings gebruik je nu ondertussen voor Netflix/tv en gaming met deze nieuwe update?
Mijn huidige instellingen zijn niet zoveel veranderd in vergelijking met mijn vorige instellingen. Ook is het niet nodig om instellingen aan te passen afhankelijk van welke content je kijkt, maar zijn er verschillende instellingen van toepassing indien je besluit een andere beeldmodus te gebruiken.

Momenteel gebruik ik voor alle bronnen die ook HDR kunnen afspelen beeldmodus 'Standaard' en voor alle bronnen die géén HDR kunnen afspelen 'Film'

Reden is dat 'Film' op papier de beste kleurweergave heeft, maar indien je 'Film' gebruikt in combinatie met HDR is er een bug die helaas ook nog altijd in 1230.5 aanwezig is. Deze bug staat bekend als 'Backlight Breathing'. De helderheid van je scherm begint dan te pulseren indien er een felle achtergrond op beeld verschijnt. Beeldmodus 'Standaard' heeft hier geen last van.

Hieronder de instellingen die ik momenteel gebruik bij 1230.5
Houdt er rekening mee dat je achtergrondverlichting naar eigen smaakt kunt aanpassen. Al vind ik persoonlijke dat je met onderstaande waardes zowel overdag met omgevingslicht, als in de avond in een donkere kamer mooi beeld blijft behouden.

SDR
Achtergrondverlichting bij beeldmodus 'Film' & 'Game' 9 (~200 nits)
Achtergrondverlichting bij beeldmodus 'Standaard' 10 (~200 nits)
Helderheid 45
Contrast 90 (Hoger dan 90 geeft extra 'color banding')
Scherpte 20
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View uit
Auto Motion Plus uit
Smart LED Laag
Dynamisch contrast uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma 0
Kleurruimte Auto

HDR
Beeldmodus Standaard
Achtergrondverlichting 20
Helderheid 45
Contrast 100
Scherpte 20
Kleur 50 is correct, maar ik zet deze op 60 voor meer kleur impact in HDR. (Persoonlijke voorkeur 8))
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View uit
Auto Motion Plus uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma 0
Kleurruimte Auto

***EDIT***
Nog een filmpje welke de input lag waardes per beeldmodus aangeeft. Indien je beeld en audio perfect synchroon wil laten lopen dien je deze waardes in te voeren bij 'Geluidsvertraging' (Geluid --> Expertinstellingen) van de betreffende beeldmodus.

Uiteraard kun je naar eigen smaak instellingen wijzigen :) Maar bovenstaande waardes zijn degene die het meest natuurgetrouwe beeld geven (zoals door de content provider bedoeld) zonder dat je een proffesionele calibratie laat uitvoeren op je tv.
Giovanni76 schreef op zondag 30 september 2018 @ 22:41:
[...]

Cool. Ben benieuwd wanneer het op mijn Tv zelf te downloaden valt. Ik ben al blij met huidige HDR fix, dus zolang dat blijft staan en kleuren/zwartwaarde worden nog mooier, dan is dat (y) Hopelijk kan je daarna nieuwe SDR/HDR settings doorgeven aan ons, maybe met behulp van andere forums.

Iik heb je aanbevolen schoonmaak spul gekocht voor mijn KS9500 en was wel ff flink bezig met poetsen, maar olie vlekken zijn weg. Ik was wel gespannen toen ik begon _O- maar thanks voor de tip!!!

ThaBen for Samsung President! _/-\o_
Graag gedaan!
Blij om te horen dat je nu ook weer een vlek vrij scherm hebt O-)
Indien ik nieuwe informatie over 1230.5 ontvang waardoor instellingen moeten worden bijgesteld, zal ik deze zeker hier posten 8)

[ Voor 30% gewijzigd door ThaBEN op 01-10-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02 14:23
Gisteren onze in mei 2017 aangekochte UE55KS7500 voor het eerst uitgehaald om aan te sluiten en te testen. Na 5minuten viel de electriciteit op de tv kring uit.
Tv blijkt kortsluiting te hebben veroorzaakt en starte natuurlijk al niet meer op.
Nu in contact met Samsung om te kijken wat er zal gebeuren.
Ik had al bij al al niet zoveel vertrouwen in Samsung, bij deze is die helemaal gezakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Asomers schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:11:
Gisteren onze in mei 2017 aangekochte UE55KS7500 voor het eerst uitgehaald om aan te sluiten en te testen. Na 5minuten viel de electriciteit op de tv kring uit.
Tv blijkt kortsluiting te hebben veroorzaakt en starte natuurlijk al niet meer op.
Ik had al bij al al niet zoveel vertrouwen in Samsung, bij deze is die helemaal gezakt
Dus je koopt een TV in mei 2017 en heb hem gisteren (1,5 jaar later!) pas voor het eerst aangesloten?
Dat begrijp ik niet goed. Al helemaal niet indien je niet veel vertrouwen hebt in het product welke je hebt gekocht. Had je dan niet beter kunnen wachten om dat geld in een een recenter TV model te stoppen, indien je hem toch niet eerder kon gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door ThaBEN op 01-10-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
ThaBEN schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:48:
[...]

Dus je koopt een TV in mei 2017 en heb hem gisteren (1,5 jaar later!) pas voor het eerst aangesloten?
Dat begrijp ik niet goed. Had je dan niet beter kunnen wachten om een recenter model te kopen indien je hem toch niet eerder kon gebruiken?
Was toen nog niet geweten anders gingen we dit zeker niet doen inderdaad, bepaalde zaken hebben voor een enorme uitstel gezorgd. Ik heb er ook al enkele keren spijt van gehad, maar we kunnen er niks aan veranderen. Desalniettemin verandert dat niks aan het probleem, het is niet omdat die tv 1.5jaar lang veilig in een doos heeft gezeten, dat die mag kapotgaan na 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Asomers schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:51:
[...]

Was toen nog niet geweten anders gingen we dit zeker niet doen inderdaad, bepaalde zaken hebben voor een enorme uitstel gezorgd. Ik heb er ook al enkele keren spijt van gehad, maar we kunnen er niks aan veranderen. Desalniettemin verandert dat niks aan het probleem, het is niet omdat die tv 1.5jaar lang veilig in een doos heeft gezeten, dat die mag kapotgaan na 5 minuten.
Ben ik met je eens. Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met Samsung hierover.

https://www.samsung.com/nl/reparatie/tv-audio/aan-huis/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Asomers schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:51:
[...]

Vervelend ja, maar kan in feite natuurlijk bij elke TV gebeuren.
Dat je al niet zoveel vertrouwen in Samsung had vind ik raar aangezien je er wel een dure TV van koopt.
Die opmerking kan ik dan ook niet echt plaatsen.
Maar goed, de service is verder prima, dus komt ongetwijfeld goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asomers
ThaBEN schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:57:
[...]

Ben ik met je eens. Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met Samsung hierover.

https://www.samsung.com/nl/reparatie/tv-audio/aan-huis/
Ben nu in contact via Messenger met hen, zal waarschijnlijk een monteur aan huis komen, dus fingers crossed dat ze het makkelijk kunnen oplossen als ze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
***EDIT***
Nog een filmpje welke de input lag waardes per beeldmodus aangeeft. Indien je beeld en audio perfect synchroon wil laten lopen dien je deze waardes in te voeren bij 'Geluidsvertraging' (Geluid --> Expertinstellingen)

Welke moeten daar staan dan? Met de Xbox staat ie op geluidsvertraging 40 en ps4 op ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Update versie 1230.5 is sinds vandaag ook beschikbaar op mijn Samsung Tv (KS9500). Dus waarschijnlijk bij jullie ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
cypress3d schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:05:
***EDIT***
Nog een filmpje welke de input lag waardes per beeldmodus aangeeft. Indien je beeld en audio perfect synchroon wil laten lopen dien je deze waardes in te voeren bij 'Geluidsvertraging' (Geluid --> Expertinstellingen)

Welke moeten daar staan dan? Met de Xbox staat ie op geluidsvertraging 40 en ps4 op ook...
Volgens mij wordt dat toch vrij duidelijk in het filmpje aangegeven.
Hieronder een foto van de waardes welke je moet invoeren bij de betreffende beeldmodus.

Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/x22pw4.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door ThaBEN op 03-10-2018 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
ThaBEN schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:05:
[...]

Volgens mij wordt dat toch vrij duidelijk in het filmpje aangegeven.
Hieronder een foto van de waardes welke je moet invoeren bij de betreffende beeldmodus.

[Afbeelding]
Ik begreep het kennelijk niet helemaal, maar bij het instellen van die waardes moet je wel afronden aangezien er alleen hele getallen mogelijk zijn als instelling op je tv. Dus 20.8 is dan 20 of 30 voor Game mode? 107.8 voor Standaard is dan 110?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
cypress3d schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:15:
[...]

Ik begreep het kennelijk niet helemaal, maar bij het instellen van die waardes moet je wel afronden aangezien er alleen hele getallen mogelijk zijn als instelling op je tv. Dus 20.8 is dan 20 of 30 voor Game mode? 107.8 voor Standaard is dan 110?
Correct, op de tv kun je enkel in stapjes van 10 aanpassen.
Afronden naar het getal dat het dichts in de buurt komt :)

Dynamic: 110
Standard: 110
Natural: 110
Movie: 120
Game: 20

P.s. Indien je LED Clear motion gebruikt is er extra vertraging op het beeld. De exacte vertraging weet ik hiervan niet. En het kan zijn dat de aansluitng van externe speakers/soundbar ook nog eens extra vertraging met zich meebrengt.

Als alternatief kun je op je TV via de Youtube app ook audio synchronisatie filmpjes bekijken indien je het idee hebt dat het beeld en geluid niet synchroon loopt met de opgegeven waardes.

Voorbeeld:

[ Voor 40% gewijzigd door ThaBEN op 04-10-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
shoombak schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 06:11:
[...]

Het is niet alleen met Westworld, maar ook de aflevering van deze week zag er niet uit. Maar 4K via Netflix op dezelfde Apple tv is perfect zwart

[Afbeelding]
inmiddels flink wat maanden later, maar af en toe merk ik nog steeds een enorme pixelbrij bij zwarte achtergronden. Dit is meer merkbaar bij gedownloade content (1080p) dan 1080p content via Netflix/Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
shoombak schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:43:
[...]

inmiddels flink wat maanden later, maar af en toe merk ik nog steeds een enorme pixelbrij bij zwarte achtergronden. Dit is meer merkbaar bij gedownloade content (1080p) dan 1080p content via Netflix/Youtube.
'gedownloade content, Netflix, Youtube'

Dit zijn allemaal gecomprimeerde video bestanden waarbij dit neveneffecten van de compressie zijn. Ligt dus aan de bron en niet aan de tv.

Ik weet ook niet welke beeldinstellingen je op de tv gebruikt maar je kunt dit verminderen door Smart LED te gebruiken, helderheid / contrast van je scherm te verlagen. Sowieso indien je contrast boven 45 hebt staan zul je dit sterker waarnemen.

Daarnaast ook opties zoals Clean Digital View, Auto Motion Plus, Dynamisch Contrast uitschakelen en zorgen dat je HDMI-zwartniveau op Laag hebt staan.

Dit zijn allemaal opties die het beeld kunstmatig veranderen door dingen toe te voegen die niet in het originele bronbestand aanwezig zijn en hierdoor meer van dit soort 'artifacts' kunnen veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asomers
Asomers schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:11:
UPDATE: gisteren is Servilux langsgekomen. Het hoofdstuurbord is vervangen en tv werkt opnieuw.
Gisteren eens gekalibreerd volgens de avs settings, kleurgewijs zeer goed, zeker bij 4K youtube content en blu ray. Echter van het Telenet digitale signaal ben ik momenteel niet tevreden. Weinig kleur en zwart is grijs, zeker vergeleken met de Philips tv van mijn ouders een enorm verschil (ambilight zal ook wel wat bijdragen)
Hier zal ik nog eens verder onderzoek moeten naar doen, want de meeste content die we bekijken is natuurlijk diigitale tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Gezien Red Dead Redemption zo ontzettend populair is een bericht voor de gamers onder on. Er is niets mis met deze TV indien je Red Dead Redemtpion 2 in HDR modus speelt.

HDR mode werkt niet juist in de game.

Meer info: Eurogamer / Digital Foundry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
ThaBEN schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:31:
Gezien Red Dead Redemption zo ontzettend populair is een bericht voor de gamers onder on. Er is niets mis met deze TV indien je Red Dead Redemtpion 2 in HDR modus speelt.

HDR mode werkt niet juist in de game.

[YouTube: Red Dead Redemption 2 4K HDR Analysis... It's Faked from SDR.]

Meer info: Eurogamer / Digital Foundry
Thanks for sharing. Toen ik de game voor het eerst ging spelen dacht ik even dat het aan mij lag, maar dat HDR niet goed werkt merk je al snel. Ben nu aan het testen met HDR volledig uit (via menu Xbox) wat tot best prima resultaten leidt. Vanavond maar eens testen met HDR wel aan en dan wat tweaks via de TV zelf.

Speel je hem zelf ook en heb je toevallig al ervaring met het aanpassen van settings hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
DeLyon schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:36:
[...]

Thanks for sharing. Toen ik de game voor het eerst ging spelen dacht ik even dat het aan mij lag, maar dat HDR niet goed werkt merk je al snel. Ben nu aan het testen met HDR volledig uit (via menu Xbox) wat tot best prima resultaten leidt. Vanavond maar eens testen met HDR wel aan en dan wat tweaks via de TV zelf.

Speel je hem zelf ook en heb je toevallig al ervaring met het aanpassen van settings hiervoor?
Ik speel hem op de PS4 Pro en heb mijn TV settings niet aangepast. Ik had wel de HDR Calibration slider in de game op 300 gezet. Dat zag er naar mijn gevoel redelijk goed uit. Maar mijn buurman heeft de game ook op XBOX One X en dezelfde TV als mij en de kleuren lijken daar veel meer 'washed out' dan op PS4 in HDR mode. Het is dus lastig te zeggen welke settings zijn aan te raden indien je alsnog besluit HDR modus te gebruiken.

Sinds gisteren speel ik zonder HDR. En moet zeggen dat SDR er verrassend goed uitziet met veel betere zwarttonen dan in de "HDR" modus.

Betekend overigens niet dat het beeld niet mooi kan zijn in HDR, maar realiseer alleen dat het beeld nooit correct wordt weergegeven. Hierdoor zijn de settings in HDR dan ook puur subjectief en bestaan er geen juiste HDR settings voor deze game. En mogelijk dat PS4 en XBOX beide dus nog verschil hebben in welk beeld ze tonen in HDR modus. Je kunt dus net zo lang experimenteren totdat je iets ziet dat je zelf het mooist vind in HDR.

Op reddit staan verschillende settings die mensen testen maar de meningen lopen dus ook totaal uiteen van wat men mooi vind uitzien. Het advies blijft om SDR te gebruiken totdat er mogelijk een patch komt voor dit issue :)

***UPDATE***

[ Voor 4% gewijzigd door ThaBEN op 01-11-2018 07:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Goed nieuws! In italie is er in beperkte mate een firmware update uitgerold aan een kleine groep gebruikers van het digital forum. Deze firmware update verhelpt het HDR/HLG probleem over HDMI. De reacties zijn zeer positief!

Het vervolg traject zal zijn dat deze update ook wereldwijd uitgerold wordt, wanneer nog onbekend. Dit is mooi op tijd want de verwachting is dat ziggo in 2019 de f1 in 4k, HDR/HLG gaat uitzenden en ook diverse voetbalwedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
Mensen, ik heb een vraag, heb sinds een aantal weken een raar issue met me ks7000, op het moment dat ik via de tv apps bekijk als Netflix of iets dergelijks. En na die tijd terug ga naar me hdmi1 kanaal(telfort kastje), geeft me scherm aan de linkerzijde een donkere waas. Doe ik me tv uit en stroom er af en weer aan, dan is het probleem verholpen.. best wel irritant zeg maar. Iemand van jullie problemen hier mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Doe een factory reset. Als het probleem blijft terugkomen kan je de handelaar of Samsung erop aanspreken.
Laatste software staat erop?

[ Voor 16% gewijzigd door RAAF12 op 26-11-2018 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
RAAF12 schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:53:
Doe een factory reset. Als het probleem blijft terugkomen kan je de handelaar of Samsung erop aanspreken.
Laatste software staat erop?
oke moet de laatste software nog er opzetten via usb... hij staat nu op 1230 als ik goed gezien heb. Wellicht dat dat helpt. anders idd een reset..

Ik zal zo even 1230.5 er zetten middels usb stick.

[ Voor 6% gewijzigd door Lorenzoaliandro op 26-11-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Zonet werd ik verrast door een popup op mijn KS8000 met de vraag of ik een nieuwe firmware wilde installeren. Het is versie 1231. Op de site van Samsung staat die nu ook, datum 27-11 (vandaag).

Iemand een idee wat de nieuwigheden zijn? :P

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Geen idee, het is in ieder geval nog niet de HLG update. Dat is de 1239.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
De nieuwste 1231 firmware is nu online op Samsung website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:56
Ik vond enkel iets op een Reddit:
Change notes for 1231.1

Model : KS8000, KS800D, KS8500, KS850D, KS9000, KS900D, KS9500, KS950D, KS9800, KS9810, KU7000, KU700D, KU7500, KU750D
  • Improved usability
  • Improved browser performance
  • Improved app performance
  • Improved stability
  • Improved usability of input devices
Het is een soort van algemene catch-all dat allerlei ladingen kan dekken. Ik merk wel dat de menu's minder sloom aanvoelen, misschien hebben ze daar gewoon de delay in animaties uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Aartstyle schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:42:
Geen idee, het is in ieder geval nog niet de HLG update. Dat is de 1239.1
DIt zou de firmware versie 1239.1 zijn, welke in Italië is uitgegeven. Mogelijk werkt die ook in NL gezien dit ook EU betreft. Heb hem zelf nog niet geïnstalleerd. Gebruik dus op eigen risico.

https://wetransfer.com/do...592020181122142830/c35e20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Haha, ik had hem ook al gedownload :). Maar heb vanuit Samsung bevestiging gekregen dat deze in december officieel uitgerold wordt. Dus ik wacht maar netjes daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wel tof dat er nog steeds updates uitgebracht worden voor een tv uit 2016.
Ik ben nog erg blij met de KS7000. Geen problemen tot nu toe.

[ Voor 29% gewijzigd door Simbob op 28-11-2018 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Hier de link waarin samsung de update bevestigt voor december:

https://eu.community.sams...aar-HDR/m-p/776466#M17543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
fietsbob schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:38:
Wel tof dat er nog steeds updates uitgebracht worden voor een tv uit 2016.
Ik ben nog erg blij met de KS7000. Geen problemen tot nu toe.
Eens, het blijft daarom echt een geweldige tv. Geen moment spijt gehad van mijn aankoop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-06 13:37
Afgelopen vrijdagavond een pricewatch: Samsung UE49NU7170 Zwart besteld bij TVreus.nl.
Op de website staat dat als je voor 23:59 uur besteld dat de TV de volgende dag in huis is (staat ook bij dat ze 7 dagen in de week bezorgen terwijl het via PostNL gaat die niet op zondag bezorgd). Ik zaterdag een mailtje gestuurd zo van waar blijft mijn TV. Op deze mail heb ik (tot heden) geen reactie ontvangen (kan ik eventueel begrijpen met de drukte van Black Friday).

Maandag dan maar eens bellen. Telefoon gaat niet eens over. Na letterlijk 50 keer te proberen te bellen gaat de telefoon wel over maar sta je een half uur in de wacht dus schoot ik ook niks mee op. Dan maar wachten op de TV.

Gisteravond (dinsdagavond) werd er aangebeld en staat de bezorger van PostNL voor de deur met een TV (Yes!).
Na het uitpakken en het testen van de TV zag alles er goed uit en werkte zoals verwacht, maar in te tijd dat de TV er nog niet was heb ik even naar de reviews gekeken van TVreus (op Tweakers, Google reviews etc).
Het blijkt dus dat het bedrijf buitenlandse modellen leveren en die andere doos doen met een andere stickertje (je ziet ook dat er geen code onder de barcode/streepjes staat) erop zodat het blote oog op de 7170 lijkt. Ik natuurlijk achteraf even checken of dit waar is en je raad het al ik heb dus niet hetzelfde model geleverd gekregen.

Na het checken bleek dus dat ik een pricewatch: Samsung UE49NU7172 Zwart (buitenlands model) geleverd heb gekregen in een "7170" doos.
Je kan dankzij het productnummer zien of dit een Benelux model is of afkomstig is van een ander land.
Het model dat mij geleverd is eindigt op UXXH en dat staat voor dat het een Hongaarse TV is.
Het juiste nummer moet zijn UXXN, omdat de N staat voor Benelux (Bron: Dimens in "[UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's" thnx @Dimens).

Hierbij wat foto's die ik heb gemaakt: (was al donker dus zijn niet de beste foto's) https://imgur.com/gallery/mnSNqTw

Mijn vraag nu aan jullie is heeft iemand laatst ook een Samsung TV (eventueel dezelfde) bij TVreus besteld heeft en met hetzelfde probleem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
Christiaan99jl schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:57:
Afgelopen vrijdagavond een pricewatch: Samsung UE49NU7170 Zwart besteld bij TVreus.nl.
Op de website staat dat als je voor 23:59 uur besteld dat de TV de volgende dag in huis is (staat ook bij dat ze 7 dagen in de week bezorgen terwijl het via PostNL gaat die niet op zondag bezorgd). Ik zaterdag een mailtje gestuurd zo van waar blijft mijn TV. Op deze mail heb ik (tot heden) geen reactie ontvangen (kan ik eventueel begrijpen met de drukte van Black Friday).

Maandag dan maar eens bellen. Telefoon gaat niet eens over. Na letterlijk 50 keer te proberen te bellen gaat de telefoon wel over maar sta je een half uur in de wacht dus schoot ik ook niks mee op. Dan maar wachten op de TV.

Gisteravond (dinsdagavond) werd er aangebeld en staat de bezorger van PostNL voor de deur met een TV (Yes!).
Na het uitpakken en het testen van de TV zag alles er goed uit en werkte zoals verwacht, maar in te tijd dat de TV er nog niet was heb ik even naar de reviews gekeken van TVreus (op Tweakers, Google reviews etc).
Het blijkt dus dat het bedrijf buitenlandse modellen leveren en die andere doos doen met een andere stickertje (je ziet ook dat er geen code onder de barcode/streepjes staat) erop zodat het blote oog op de 7170 lijkt. Ik natuurlijk achteraf even checken of dit waar is en je raad het al ik heb dus niet hetzelfde model geleverd gekregen.

Na het checken bleek dus dat ik een pricewatch: Samsung UE49NU7172 Zwart (buitenlands model) geleverd heb gekregen in een "7170" doos.
Je kan dankzij het productnummer zien of dit een Benelux model is of afkomstig is van een ander land.
Het model dat mij geleverd is eindigt op UXXH en dat staat voor dat het een Hongaarse TV is.
Het juiste nummer moet zijn UXXN, omdat de N staat voor Benelux (Bron: Dimens in "[UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's" thnx @Dimens).

Hierbij wat foto's die ik heb gemaakt: (was al donker dus zijn niet de beste foto's) https://imgur.com/gallery/mnSNqTw

Mijn vraag nu aan jullie is heeft iemand laatst ook een Samsung TV (eventueel dezelfde) bij TVreus besteld heeft en met hetzelfde probleem zit?
Ik weet dat partijen als Plasmavisie ook niet-Benelux modellen leveren, omdat men door buiten de Benelux in te kopen betere prijzen kan bieden. Naar mijn weten is mijn tv die hier vandaan komt ook een niet-Benelux model, maar dat moet geen issue zijn. Uiteindelijk heb je dezelfde televisie maar dan een soort van 'import-model'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
DeLyon schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:38:
[...]

Ik weet dat partijen als Plasmavisie ook niet-Benelux modellen leveren, omdat men door buiten de Benelux in te kopen betere prijzen kan bieden. Naar mijn weten is mijn tv die hier vandaan komt ook een niet-Benelux model, maar dat moet geen issue zijn. Uiteindelijk heb je dezelfde televisie maar dan een soort van 'import-model'.
Er zal geheid niks mis met de TV zijn, maar vraag ik mij toch af waarom
1. Verkopen ze een niet Benelux model in een Benelux verpakking?
2. Adverteren ze op de website dat ze hem verkopen als Benelux model
3. Hoe het met de garantie, want op de website staat 3 jaar garantie (ipv 2), maar sturen ze je door naar Samsung en die zeggen dan dat je een garantie hebt ivm geen Benelux model.
4. Als je de 2 TV's naast vergelijkt op Tweakers zie je toch wel was verschillen.

en als kers op de taart dat ze niet eens reageren op telefoon of mail. Mocht er wat zijn met de TV dan kan ik ze toch niet bereiken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
Christiaan99jl schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:57:

Net gelukt om ze aan de telefoon te krijgen en werd de eerste keer afgewimpeld dat het hem niks kan schelen. Later nogmaals gebeld en heb nu een afspraak staan dat ik de TV kan terug kan komen brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-06 18:14
Christiaan99jl schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:01:
[...]

Er zal geheid niks mis met de TV zijn, maar vraag ik mij toch af waarom
1. Verkopen ze een niet Benelux model in een Benelux verpakking?
2. Adverteren ze op de website dat ze hem verkopen als Benelux model
3. Hoe het met de garantie, want op de website staat 3 jaar garantie (ipv 2), maar sturen ze je door naar Samsung en die zeggen dan dat je een garantie hebt ivm geen Benelux model.
4. Als je de 2 TV's naast vergelijkt op Tweakers zie je toch wel was verschillen.

en als kers op de taart dat ze niet eens reageren op telefoon of mail. Mocht er wat zijn met de TV dan kan ik ze toch niet bereiken. |:(
Ik heb in 2016 een non-benelux 55ks7000 gekocht bij Buymi.nl. ik heb daar tot 3 keer aan toe problemen mee gehad ( clouding, dode pixels ) telkens netjes een nieuwe paneel geïnstalleerd door een monteur, maar na het derde paneel helaas nog steeds klachten en gevraagd om een creditering. Samsung zegt helaas je hebt een buitenlands model gekocht en die crediteren we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

WinterX schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:25:
De nieuwste 1231 firmware is nu online op Samsung website.
Ik kreeg zojuist de melding op de KS8000 dat de 1231.1 update erop zit.

edit hierboven: reken er maar niet op dat je een fabrieksnieuw paneel krijgt bij vervanging, die zijn allang uit productie :-(

Met 'buitenlands' model doelt Samsung Electronics Benelux B.V op landen buiten NL, B en Lux :-)

[ Voor 46% gewijzigd door RAAF12 op 04-12-2018 00:53 ]

• WinterX
  • Niet online
Hallo,

Waar kan ik de One connect kabel kopen voor KS7000?

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:52
Samsung zelf?
Mailtje naar de support wil met dit soort gevallen heel vaak de oplossing zijn.

PSN: Flix20-NL

• WinterX
  • Niet online
Wat is de model van de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:52
Wanneer je in je mailtje het model tv vernoemt, eventueel met serienummer, dan zullen ze datbij Samsung ongetwijfeld weten te vertellen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:56

Stefano

Ondertitel Not Found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

TF

bla bla

ik zet vandaag mijn ks7000 aan en alle instellingen mbt beeld, recente zenders en apps zijn weg. Alles weer ingesteld. Maar hoe kan dit nou ineens?

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:49
TF schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:53:
ik zet vandaag mijn ks7000 aan en alle instellingen mbt beeld, recente zenders en apps zijn weg. Alles weer ingesteld. Maar hoe kan dit nou ineens?
Hee, Dat had ik ook (55KS8000). ik dacht dat het aan mij lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-06 06:31
Dat had ik ook met de ks7000, de instellingen voor de sources en de smart remote waren weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
MuVo schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:22:
Dat had ik ook met de ks7000, de instellingen voor de sources en de smart remote waren weg.
Yep hier idem dito gisteren! Heb de hele tv moeten resetten want kon met geen mogelijkheid YouTube en andere apps er meer op krijgen... alles werkt inmiddels weer 😬

[ Voor 29% gewijzigd door cypress3d op 28-12-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Hier een soortgelijk iets maar net anders... alle online zaken (apps/store etc) waren verdwenen gisteren maar de beeld/geluidinstellingen waren onaangetast. Gekozen voor het resetten van het SmartHub gedeelte (niet de héle TV) en toen kwam het Apps-icoon weer terug :)

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gisteren hier ook alle juiste instellingen van de KS7000 verdwenen. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Ik wilde reparatie aanmelden bij Samsung. De modelcode en fotos toegestuurd. Door Samsung het is niet Benelux versie maar die komt uit Hongarije. Ik heb de televisie in Mei 2017 gekocht bij TVReus.nl maar er stond helemaal nix over geïmporteerd model. Op de factuur staat KS7000 ipv KS7002. Oplichters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
WinterX schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:12:
Ik wilde reparatie aanmelden bij Samsung. De modelcode en fotos toegestuurd. Door Samsung het is niet Benelux versie maar die komt uit Hongarije. Ik heb de televisie in Mei 2017 gekocht bij TVReus.nl maar er stond helemaal nix over geïmporteerd model. Op de factuur staat KS7000 ipv KS7002. Oplichters?
Reparatie aanmelden via de winkel waar je hem hebt gekocht, in dit geval TVREus. Die regelen dan een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
Hoe reinigen jullie de ks reeks?
De groene schermreiniger van Philips vind ik nergens meer op voorraad, dacht deze op bol gevonden te hebben, maar bij aankomst bleek het dan toch de blauwe te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-06 06:31
Asomers schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:01:
De groene schermreiniger van Philips vind ik nergens meer op voorraad, dacht deze op bol gevonden te hebben, maar bij aankomst bleek het dan toch de blauwe te zijn.
Bedoel je hier ? 9 op voorraad. Wil het zelfde reigeningsmiddel ook kopen, maar nog niet aan toegekomen.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
Asomers schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:01:
Aha, zal daar ook eens proberen, hopelijk hier wel goed geafficheerd en niet zoals bij BOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Wanneer ik mijn KS7000 inschakel met de Smart Remote, gaat de Ziggo SMT-C7140 mediabox ook automatisch aan, dat is fijn. De mediabox gaat echter nooit uit als ik de TV uitschakel. Op de TV is Anynet+ (HDMI-CEC ingeschakeld. Herkent iemand dit? En beter, iemand dit weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
JBS schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:44:
Wanneer ik mijn KS7000 inschakel met de Smart Remote, gaat de Ziggo SMT-C7140 mediabox ook automatisch aan, dat is fijn. De mediabox gaat echter nooit uit als ik de TV uitschakel. Op de TV is Anynet+ (HDMI-CEC ingeschakeld. Herkent iemand dit? En beter, iemand dit weten op te lossen?
Same here..helaas weet ik niet of het op te lossen valt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
Asomers schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:49:
[...]

Aha, zal daar ook eens proberen, hopelijk hier wel goed geafficheerd en niet zoals bij BOL
Heb goede ervaringen met deze.. Echter niet meer op voorraad bij Bol. Was een tip van iemand hier op het forum en werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Giovanni76 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 22:10:
[...]

Same here..helaas weet ik niet of het op te lossen valt..
Ah, nouja, in ieder geval alvast goed te horen dat er mensen zijn die hetzelfde ervaren. Mocht iemand wel een oplossing hebben, dan zou dat fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
DeLyon schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:32:
[...]

Heb goede ervaringen met deze.. Echter niet meer op voorraad bij Bol. Was een tip van iemand hier op het forum en werkt erg goed.
Klopt. maar als je even googled dan is ie nog wel beschikbaar bij andere webshops. Prima spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
JBS schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:44:
Ik heb sinds een week dat mijn PS4 elke keer aangaat op het moment dat mijn TV uithschakel... En indien ik HDMI CEC uitschakel gebeurd dit niet meer, maar dan moet ik ook weer handmatig overschakelen naar de correcte HDMI input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

ThaBEN schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:20:
[...]

Ik heb sinds een week dat mijn PS4 elke keer aangaat op het moment dat mijn TV uithschakel... En indien ik HDMI CEC uitschakel gebeurd dit niet meer, maar dan moet ik ook weer handmatig overschakelen naar de correcte HDMI input.
Dat is misschien nog wel vervelender inderdaad..

Op zich zou ik liever de HDMI input handmatig kiezen op 't moment dat ik iets anders kijk dan via de Ziggo box, dan dat de Ziggo box niet automatisch uit gaat. Gaat jouw TV ontvanger (wanneer je die gebruikt) wel uit wanneer je de TV uitzet?

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 14-01-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
JBS schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:24:
[...]
Dat is misschien nog wel vervelender inderdaad..

Op zich zou ik liever de HDMI input handmatig kiezen op 't moment dat ik iets anders kijk dan via de Ziggo box, dan dat de Ziggo box niet automatisch uit gaat. Gebeurt dat bij jou wel?
Ik heb geen Ziggo maar KPN :)
Voor de rest geen problemen. Ook niets gewijzigd aan mijn setup en zowel mijn PS4 Pro als mijn tv draaien op dezelfde firmware als vorige week, toen het wel nog werkte zoals het hoorde.
Gebeurd zowel als ik PS4 heb uitgeschakeld of in stand-by mode laat staan. Zodra TV uitgaat start circa 2 seconde later de PS4 opnieuw op waardoor ook de TV vervolgens weer aanspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

ThaBEN schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:28:
[...]

Ik heb geen Ziggo maar KPN :)
Voor de rest geen problemen. Ook niets gewijzigd aan mijn setup en zowel mijn PS4 Pro als mijn tv draaien op dezelfde firmware als vorige week, toen het wel nog werkte zoals het hoorde.
Gebeurd zowel als ik PS4 heb uitgeschakeld of in stand-by mode laat staan. Zodra TV uitgaat start circa 2 seconde later de PS4 opnieuw op waardoor ook de TV vervolgens weer aanspringt.
M'n edit was te laat :) Gaat je KPN kastje wel netjes uit wanneer je de TV uitschakelt? Welke afstandsbediening gebruik je?

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 14-01-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
JBS schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:31:
[...]
M'n edit was te laat :) Gaat je KPN kastje wel netjes uit wanneer je de TV uitschakelt? Welke afstandsbediening gebruik je?
Ja die gaat uit, maar dat komt dat ik een Harmony Smart Remote (665) gebruik 8)

Met de remote(s) die ik bij de tv kreeg blijft mijn KPN kastje ook aanstaan als ik de tv zou uitdoen. Heb via de Harmony remote nu een workaround kunnen maken zodat ik geen last meer heb van dit issue met mijn PS4. Maar het is vreemd dat dit spontaan ineens gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

@ThaBEN Tot pakweg 'n jaar geleden heb ik mijn Harmony One gebruikt, maar nu naar tevredenheid de kleine Samsung Smart remote waarmee ik TV, Ziggo kastje en Shield bedien.

Op dit punt na dus. Misschien die toch maar weer in gebruik nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giovanni76
ThaBEN schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:34:
[...]

Ja die gaat uit, maar dat komt dat ik een Harmony Smart Remote (665) gebruik 8)
[YouTube: Logitech Harmony 665 universal remote review]

Met de remote(s) die ik bij de tv kreeg blijft mijn KPN kastje ook aanstaan als ik de tv zou uitdoen. Heb via de Harmony remote nu een workaround kunnen maken zodat ik geen last meer heb van dit issue met mijn PS4. Maar het is vreemd dat dit spontaan ineens gebeurd.
Dat is opvallend ThaBen, dat had ik laatst ook een paar keer. Dus als ik mijn PS4 uitzet en tv blijft op Ps4 input, dan gaat mijn Ps4 ook ineens weer aan...gek
Pagina: 1 ... 56 ... 60 Laatste