Heb nergens last van met mijn KS8000 uit oktober 2016. Ja gisteren deed een van de twee AB's het niet meer. Batterijen leeg....
Ik hoor graag van je wat ze eraan doen, ik heb die vlekken dus ook al tijden. Als je je scherm schoon wilt maken dan krijg je dus elke keer weer een "vlek" erbij. Iemand zei net al dat die vlekken niet echt waarneembaar zijn als je hem aan hebt staan maar daar neem je natuurlijk geen genoegen mee.Lorenzoaliandro schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:36:
[...]
ik heb sinds september 2017 ook de ks7000 en heb ook last van bovenstaande zogenaamde olie vlekken die met geen mogelijkheid met het bijgeleverde vezel doekje te verwijderen valt.
heb vandaag Coolblue gebeld, en zoals verwacht neemt Samsung contact met mij op zodat iemand langs komt om het te bekijken/repareren...
iemand dit probleem ook gehad en dit binnen de garantie weten op te lossen? hoor graag jullie bevindingen.
Vraag me af of ze alleen de coating gaan vervangen dan of het hele paneel... met een beetje pech tref je dan ook nog eens een minde goed paneel..
Als je lichtval er net zo op valt dan zie je het wel degelijk. Mijn exemplaar is van een jaar en 4 maanden geleden dus als er at aan gedaan kan worden dan ga ik dat zeker doen.
[ Voor 6% gewijzigd door cypress3d op 29-05-2018 11:08 ]
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Nou de monteur is langs geweest voor de blauwe olie vlekken op de tv. Na dat hij de TV had uitgelezen en de nodige checks had gedaan heeft hij wel een uur staan poetsen met een speciaal schoonmaak spray genaamd Taerosol PRF LAPTOP LCD / TFT / plasma reiniger
dit is te vekrijgen bij bol o.a.
Hij raadde ten strengste af om schoonmaakmiddelen als glassex etc te gebruiken, dit om dat het de coating van het scherm kan beschadigen, druk ook niet op het scherm tijdens het poetsen, als de vlek niet weg wil moet je gewoon meerdere keren over het scherm, en ja het kost veel tijd maar het werkt wel.
Uit eindelijk heeft ie de vlekken uit het scherm gepoetst, dus ik ben tevreden.
Hij raadde ten strengste af om schoonmaakmiddelen als glassex etc te gebruiken, dit om dat het de coating van het scherm kan beschadigen, druk ook niet op het scherm tijdens het poetsen, als de vlek niet weg wil moet je gewoon meerdere keren over het scherm, en ja het kost veel tijd maar het werkt wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Lorenzoaliandro op 31-05-2018 09:51 ]
Goed om te horen. Het zijn dus toch echt vlekken begrijp ik hieruit. Of heeft hij de complete moth eye filter eraf gepoetstLorenzoaliandro schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:50:
Nou de monteur is langs geweest voor de blauwe olie vlekken op de tv. Na dat hij de TV had uitgelezen en de nodige checks had gedaan heeft hij wel een uur staan poetsen met een speciaal schoonmaak spray genaamd Taerosol PRF LAPTOP LCD / TFT / plasma reiniger
Mijn monteur komt vandaag tussen 13:00 en 15:00. Benieuwd wat hij te zeggen heeft over de (lightbleed) vlek in het scherm.
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Ja dit waren daadwerkelijk echt vlekken op het scherm, met middelen zoals glassex haal je idd wel zoals jij zegt de complete moth eye filter er af.ThaBEN schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:45:
[...]
Goed om te horen. Het zijn dus toch echt vlekken begrijp ik hieruit. Of heeft hij de complete moth eye filter eraf gepoetst?
Mijn monteur komt vandaag tussen 13:00 en 15:00. Benieuwd wat hij te zeggen heeft over de (lightbleed) vlek in het scherm.
Met name voor mensen die roken in huis is het wel eens verstandig om het scherm met dit middel te reinigen, Je TV is viezer als je denkt.
Monteur is net weg. Hij zag de verkleuring/vlekje ook en besloot direct om het scherm te vervangen . Had hem nog gevraagd of het geen refurbished scherm zou zijn (iets over gelezen op AVS forum omdat toestel niet meer wordt gemaakt en voorraad op is) en hij verzekerde mij van niet. Hij liet mij het scherm inspecteren alvorens hij deze ging vervangen en zag er goed uit. Ook nog overal de folies nog netjes aanwezig. Ik denk dat hij slechts klein half uurtje hier was en toen was hij alweer klaar. Beeld ziet er nu weer super scherp uit en alle instellingen zijn gelukkig behouden!
Ook gaf hij aan dat ze soms wel eens een nieuwere firmware versie op stick bij zich hebben als welke wij als consument beschikbaar hebben. Maar in dit geval was de firmware versie identiek. 1220.7 was inderdaad de meest recente firmware beschikbaar.
Al met al super tevreden hoe het is verlopen
Ook gaf hij aan dat ze soms wel eens een nieuwere firmware versie op stick bij zich hebben als welke wij als consument beschikbaar hebben. Maar in dit geval was de firmware versie identiek. 1220.7 was inderdaad de meest recente firmware beschikbaar.
Al met al super tevreden hoe het is verlopen
[ Voor 8% gewijzigd door ThaBEN op 31-05-2018 14:50 ]
Ik hoop dat je er nog lang plezier van mag beleven. In mijn geval duurde het plezier van een nieuw scherm bijna een jaar, alvorens dezelfde verschijnselen als die jij had weer de kop op staken...
Maar toch, het blijft een mooie tv de ks8000
Maar toch, het blijft een mooie tv de ks8000
Ik heb die vlekken ook al sinds het begin dat ik hem opgehangen had. Ben er nog steeds kapot van, zijn inderdaad ook met geen mogelijkheid weg te krijgen.
Ik neem het maar voor lief, het zijn er niet (waarneembaar) veel (grote). dus ik laat het lekker zitten. Af en toe met een duster het scherm schoonmaken en met wat schermschoonmaak spray + microvezel doekje erover werkt opzich genoeg. Maarja, zodra het scherm van de muur af moet komen er meer vlekken op, dus dat gebeurd pas als die verkocht wordt
.
Ik ga het Taerosol PRF LAPTOP LCD / TFT / plasma reiniger spray goedje op bol wel bestellen denk ik
, voor die 15€ wil dat nog wel eens proberen.
Ik neem het maar voor lief, het zijn er niet (waarneembaar) veel (grote). dus ik laat het lekker zitten. Af en toe met een duster het scherm schoonmaken en met wat schermschoonmaak spray + microvezel doekje erover werkt opzich genoeg. Maarja, zodra het scherm van de muur af moet komen er meer vlekken op, dus dat gebeurd pas als die verkocht wordt
Ik ga het Taerosol PRF LAPTOP LCD / TFT / plasma reiniger spray goedje op bol wel bestellen denk ik
PSN: bryanlost
Fijn dat het gefixt is bij jou! En bedankt voor je tip.Lorenzoaliandro schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:50:
Laat je weten of het bij jou ook gelukt is om ze weg te krijgen?bryanvan schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:20:
Ik heb die vlekken ook al sinds het begin dat ik hem opgehangen had. Ben er nog steeds kapot van, zijn inderdaad ook met geen mogelijkheid weg te krijgen.
Ik neem het maar voor lief, het zijn er niet (waarneembaar) veel (grote). dus ik laat het lekker zitten. Af en toe met een duster het scherm schoonmaken en met wat schermschoonmaak spray + microvezel doekje erover werkt opzich genoeg. Maarja, zodra het scherm van de muur af moet komen er meer vlekken op, dus dat gebeurd pas als die verkocht wordt.
Ik ga het Taerosol PRF LAPTOP LCD / TFT / plasma reiniger spray goedje op bol wel bestellen denk ik, voor die 15€ wil dat nog wel eens proberen.
Same here. Product besteld bij Bol en ligt thuis reeds te wachten op me, samen met een nieuwe microvezeldoek. Vanavond even poetsen maar, ben erg benieuwd naar het resultaat. Wellicht ten overvloede maar wacht tot het scherm is afgekoeld voordat je gaat poetsenbryanvan schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:20:
Ik ga het Taerosol PRF LAPTOP LCD / TFT / plasma reiniger spray goedje op bol wel bestellen denk ik, voor die 15€ wil dat nog wel eens proberen.
Ben benieuwd of je een voor en na foto kan laten zien hier?DeLyon schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:20:
[...]
Same here. Product besteld bij Bol en ligt thuis reeds te wachten op me, samen met een nieuwe microvezeldoek. Vanavond even poetsen maar, ben erg benieuwd naar het resultaat. Wellicht ten overvloede maar wacht tot het scherm is afgekoeld voordat je gaat poetsen
Hoop voor je dat het ook bij jou werk, ik duim voor je

[ Voor 6% gewijzigd door Lorenzoaliandro op 04-06-2018 16:27 ]
Klopt, ik heb een grote vlek linksbovenin tegen de rand. Daarnaast een vlek middenboven en een vlek rechts midden. Vlekken gaan er met geen mogelijkheid wegLorenzoaliandro schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:40:
Om even aan te geven hoe ernstig mijn vlek was, zie hier onder mijn TV. Ik zal waarschijnlijk degene zijn die het minste last hiervan had als ik dat zo lees.
[afbeelding]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Worden nu misleid ,het product bevat Ethanol,en dan weten we bijna allen blijkbaar niet wat dat is.DeLyon schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:20:
[...]
Same here. Product besteld bij Bol en ligt thuis reeds te wachten op me, samen met een nieuwe microvezeldoek. Vanavond even poetsen maar, ben erg benieuwd naar het resultaat. Wellicht ten overvloede maar wacht tot het scherm is afgekoeld voordat je gaat poetsen
Is dus Alcohol verdund met een berg water.
kijk even bij extra informatie en oordeel dan maar zelf
brildragende mensen op deze aardkloot,weten wel beter
https://www.cdromland.nl/...-TFT-Plasma-reiniger-85ml
Kun je uitleggen wat je precies bedoelt?karper34 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:25:
[...]
Worden nu misleid ,het product bevat Ethanol,en dan weten we bijna allen blijkbaar niet wat dat is.
Zou het stutter probleem te verhelpen zijn door een receiver (Denon) het signaal naar 1080p te laten omzetten?
Heb nu de coax kabel rechtstreeks op de One Connect Box aangesloten en kijk dus met een CI+ kaart.
Verwacht dat ik dan wel een Humax decoder er tussen moet zetten omdat ik anders het kabelsignaal niet op de receiver ga krijgen omdat er geen HDMI out op de One Connect Box zit. Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb nu de coax kabel rechtstreeks op de One Connect Box aangesloten en kijk dus met een CI+ kaart.
Verwacht dat ik dan wel een Humax decoder er tussen moet zetten omdat ik anders het kabelsignaal niet op de receiver ga krijgen omdat er geen HDMI out op de One Connect Box zit. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het stutter probleem zit hem in 1080i aanbod van de kabelaars. Er zijn een aantal oplossingen:frankdewildt schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:33:
Zou het stutter probleem te verhelpen zijn door een receiver (Denon) het signaal naar 1080p te laten omzetten?
1) Een decoder gebruiker die upscaled van 1080i naar 1080p. Geen stutters meer...maar je kijkt dan ook niet meer via de CI module
2) De kabelaars bieden 1080p aan. Dit weet ik niet zeker omdat ik het niet kan testen. Mogelijk tijdens het EK?
Alleen je coax signaal laten omzetten om het door een decoder te laten paseren (bedoel je dit?) zal niet helpen.
Ik heb ook last van stutter als ik een 1080i decoder aansluit. Het lijkt dus ook niet specifiek te liggen aan de interne tuner maar echt aan het 1080i signaal.
Idee is inderdaad om het signaal van een Humax decoder naar mijn Denon door te sturen en die het signaal te laten upscalen van 1080i naar 1080p. Neem aan dat dan de stutters over zijn.TF schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:07:
[...]
Het stutter probleem zit hem in 1080i aanbod van de kabelaars. Er zijn een aantal oplossingen:
1) Een decoder gebruiker die upscaled van 1080i naar 1080p. Geen stutters meer...maar je kijkt dan ook niet meer via de CI module
2) De kabelaars bieden 1080p aan. Dit weet ik niet zeker omdat ik het niet kan testen. Mogelijk tijdens het EK?
Alleen je coax signaal laten omzetten om het door een decoder te laten paseren (bedoel je dit?) zal niet helpen.
Ik heb ook last van stutter als ik een 1080i decoder aansluit. Het lijkt dus ook niet specifiek te liggen aan de interne tuner maar echt aan het 1080i signaal.
Ik krijg sub/idx bestanden niet tevoorschijn op mijn KS7500.
Terwijl er toch duidelijk in de handleiding staat dat .sub bestanden worden ondersteund.
Ik heb zelfs de sub/idx bestanden nog allebei dezelfde naam gegeven als het mkv bestand, maar ook dat mocht niet baten.
Iemand een idee waarom het mij niet lukt?
Terwijl er toch duidelijk in de handleiding staat dat .sub bestanden worden ondersteund.
Ik heb zelfs de sub/idx bestanden nog allebei dezelfde naam gegeven als het mkv bestand, maar ook dat mocht niet baten.
Ondertitelbestanden moeten in de mkv zitten, anders worden ze niet weergegeven. Je kan dus niet een ondertitel in de zelfde map als de film zetten en dan dezelfde naam geven.unkind schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:32:
Ik heb toch echt vaak genoeg losse .srt ondertitelbestanden toegevoegd bij .mkv bestanden en alles wordt dan ook netjes gelezen door de tv.donpablo80 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:03:
[...]
Ondertitelbestanden moeten in de mkv zitten, anders worden ze niet weergegeven. Je kan dus niet een ondertitel in de zelfde map als de film zetten en dan dezelfde naam geven.
Tevens worden de volgende "externe ondertitels" ondersteund volgens de officiële handleiding.
Supported external subtitles Name Format MPEG-4 Timed text .ttxt SAMI .smi SubRip .srt SubViewer .sub Micro DVD .sub or .txt SubStation Alpha .ssa Advanced SubStation Alpha .ass Powerdivx .psb SMPTE-TT Text .xml Supported internal subtitles Name Container Xsub AVI SubStation Alpha MKV Advanced SubStation Alpha MKV SubRip MKV VobSub MKV MPEG-4 Timed text MP4 TTML in smooth streaming MP4 SMPTE-TT Text MP4 SMPTE-TT PNG MP4 |
Waarom het bij niet werkt is een raadsel, maar het kan maar net zo zijn dat ik net een rotte appel (de sub/idx bestand) er tussen had zitten.
En waar heb je de subs en video staan? op een harde schijf rechtstreeks verbonden aan de TV of op een netwerklocatie? In het laatste geval dan werken losse subs/srt bestanden wellicht niet, is namelijk iets wat eigenlijk heel vaak niet ondersteund wordt, alleen via USB.unkind schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:32:
De bestanden staan op een pricewatch: WD Elements Portable USB 3.0 1TB Zwart externe hardeschijf.Arjant2 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:39:
[...]
En waar heb je de subs en video staan? op een harde schijf rechtstreeks verbonden aan de TV of op een netwerklocatie? In het laatste geval dan werken losse subs/srt bestanden wellicht niet, is namelijk iets wat eigenlijk heel vaak niet ondersteund wordt, alleen via USB.
Please do explain?karper34 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:25:
[...]
Worden nu misleid ,het product bevat Ethanol,en dan weten we bijna allen blijkbaar niet wat dat is.
Moet ik het nou wel of niet kopen
Dat moet jij zelf bepalen ,daar ga ik niet over.bryanvan schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:24:
[...]
Please do explain?
Moet ik het nou wel of niet kopen?
ik zou het zelf niet doen,van die kant en klare produkten betaal je veels te veel en fabrikanten willen je graag dat je hun product afneemt,hoofdbestand deel is ten alle tijden alcohol en waarom lees dan :
Wikipedia: 2-propanol
meest verkocht wordt : isopropylalcohol kan je zo per liter of minder kopen apotheek of internet.
verdunnen met water ( bekijk de specificatie ) is aan de orde.
werkwijze : schoonblazen van het scherm stof e.d
microvezel new ten alle tijden flink uitslaan , beetje isopropylalcohol erop paar keer door kneden en heel en heel zachtjes wrijven op je scherm daarna met weer een new microvezel doekje na wrijven
weggooien de doekjes of aan de vrouw geven voor in de huishouding
.
doe dit al jaren zo ook voor de brillen glazen.
Ja oke jij bedoeld ter waarschuwing omdat het gewoon een simpele cleaner is met alcohol en dat je dan "geripped" wordt kwa prijs?karper34 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:08:
[...]
Dat moet jij zelf bepalen ,daar ga ik niet over.
ik zou het zelf niet doen,van die kant en klare produkten betaal je veels te veel en fabrikanten willen je graag dat je hun product afneemt,hoofdbestand deel is ten alle tijden alcohol en waarom lees dan :
Wikipedia: 2-propanol
meest verkocht wordt : isopropylalcohol kan je zo per liter of minder kopen apotheek of internet.
verdunnen met water ( bekijk de specificatie ) is aan de orde.
werkwijze : schoonblazen van het scherm stof e.d
microvezel new ten alle tijden flink uitslaan , beetje isopropylalcohol erop paar keer door kneden en heel en heel zachtjes wrijven op je scherm daarna met weer een new microvezel doekje na wrijven
weggooien de doekjes of aan de vrouw geven voor in de huishouding
.
doe dit al jaren zo ook voor de brillen glazen.
Toen ik jou reactie las dacht ik meer aan doe het niet want je beschadigd je scherm... Maar dat is dus niet zo.
Grappig. Dat dacht ik ookbryanvan schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:55:
[...]
Ja oke jij bedoeld ter waarschuwing omdat het gewoon een simpele cleaner is met alcohol en dat je dan "geripped" wordt kwa prijs?
Toen ik jou reactie las dacht ik meer aan doe het niet want je beschadigd je scherm... Maar dat is dus niet zo.
Iemand nog een aanrader voor wat betreft microvezel doekje? Die bijgeleverde (en alle andere kleinere) doekjes zitten zo "vol" met spul waardoor je dus vlekken krijgt....
Stel de kabelaar geeft Ultra hd 4k zenders door. Zou de interne tuner dit kunnnen verwerken? Of heb je dan per definitie een 4k ontvanger nodig?
Ik dacht eraan ivm npo 1 ultra hd dat ziggo niet doorgeeft omdat er nog geen 4k ontvangers zijn doorgetest
Ik dacht eraan ivm npo 1 ultra hd dat ziggo niet doorgeeft omdat er nog geen 4k ontvangers zijn doorgetest
Hier ben ik benieuwd naar.TF schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:58:
Stel de kabelaar geeft Ultra hd 4k zenders door. Zou de interne tuner dit kunnnen verwerken? Of heb je dan per definitie een 4k ontvanger nodig?
Wat ik ook wil weten of er Free to Air 4k voetbalkanalen zijn op de satelliet? Is het dan ook mogelijk om mijn coax/satellietkabel direct aan te sluiten op mijn tv om 4k zenders te ontvangen?
Heb nu namelijk alleen een Dreambox hd decoder.
Ik heb een uitgebreide search gedaan hier en op Google, maar kon het antwoord even niet vinden. Ik heb een Samsung KS7000 2016 en vroeg mij af of de HLG update voor de KS-lijn nu wel of niet reeds is doorgevoerd? Bedankt!
Ik heb een beetje een raar probleem. Ik heb de UE50KU6000 en sinds een tijdje begint mn tv in de standaard naar voren te hellen. De 4 schroefjes draaien vanzelf los. Ik draai ze nu elke avond vast maar dit lijkt me niet normaal. Iemand tips voor wat ik nu kan doen? Enige oplossing can samsung is ; schroeven strakker draaien... 🤔
Nou als ik zo hier en daar de diverse forums lees zijn er nogal wat problemen met de HLG broadcast met onze samsung 2016 TV's. Het lijkt erop dat HLG niet over HDMI kan? Dus dat zou betekenen dat het met een setupbox dus niet werkt. Ook lees ik lachten dat men een fletsbeeld heeft.Arjant2 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 23:27:
@ptrv HLG is ergens in 2017 al toegevoegd via een firmware update.
Bronnen: Reacties op artikel totaaltv, avsforum en samsung community.
Klopt, HLG werkt alleen als je het direct afspeelt op de TV zelf. Dus bijvoorbeeld via youtube app of via USB stick rechtstreeks in de TV.Aartstyle schreef op maandag 18 juni 2018 @ 07:56:
[...]
Nou als ik zo hier en daar de diverse forums lees zijn er nogal wat problemen met de HLG broadcast met onze samsung 2016 TV's. Het lijkt erop dat HLG niet over HDMI kan? Dus dat zou betekenen dat het met een setupbox dus niet werkt. Ook lees ik lachten dat men een fletsbeeld heeft.
Bronnen: Reacties op artikel totaaltv, avsforum en samsung community.
Dan hebben we dus een probleem dadelijk. De UHD zenders worden met HLG uitgezonden en dat betekent geen goed beeld op onze tv's bij gebruik van een setopbox. Bij DVB-C zou het dus nog moeten werken denk ik? Lees ook iets over een AVR key (HDfury) op het AVS forum. Maar goed, voorlopig geeft Ziggo in mijn geval nog geen UHD door dus hoef me nog niet al te druk te maken.
En de interne TV apps die wel HLG ondersteunen (zoals BBC i-player), doen dit enkel met Samsungs TV modellen vanaf 2017. De KS serie uit 2016 wordt dus niet ondersteund. Blijkbaar is dat een keuze vanuit Samsung en niet vanuit de content providers.
Want?Aartstyle schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:48:
Dit wordt dus mijn laatste Samsung!
Je hebt je tv gekocht voor een functie die niet op de TV zat toen je hem kocht (en op de meeste TV's uit 2016 niet)?
[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 18-06-2018 10:56 ]
Klopt. Maar deze functie zat ook niet op andere tv's uit dat bouwjaar van andere merken. En die komen wel met updates om het voor elkaar te krijgen. Het is niet dat Samsung het niet kan (zeker met die BBC Iplayer), maar het is een kwestie van niet willen zo lijkt het.
Goedemorgen allemaal!
Ik heb een vraagje over mijn Samsung 49inch TV UE49KU6640.
Afgelopen week heb ik van Ziggo een CI+ module ontvangen voor digitale TV. Nu heeft mijn TV een aansluiting hiervoor, maar het lijkt erop dat de module 2x breder is dan de aansluitingspoort in de TV.
Iemand hier ervaring mee? Mis ik een aansluiting of heb ik een adapter nodig?
Dank!
Afgelopen week heb ik van Ziggo een CI+ module ontvangen voor digitale TV. Nu heeft mijn TV een aansluiting hiervoor, maar het lijkt erop dat de module 2x breder is dan de aansluitingspoort in de TV.
Dank!
Dat lijkt me toch heel sterk, dat is een standaard aansluiting op elke moderne tv. Weet je zeker dat je de goede aansluiting achter op de tv hebt?alikebab1 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:24:
Goedemorgen allemaal!
Dank!
Plaats anders even een foto?
[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 18-06-2018 11:38 ]
Ik heb een samsung UE60KS7000. Ik kijk NPO 1 UDH via een CI+ module en ik kan jullie verzekeren dan HDR-HLG NIET werkt op dit samsung model. Ik moet de kleurverzadiging helemaal omhoog draaien om het veel te witte / fletse beeld te compenseren. Er staat ook geen HDR in beeld, wel op een ander kanaal op de satelliet. Namelijk, Test 2 Amsterdam.
Ik begreep dat Samsung de tv's uit 2016 middels een update geschikt heeft gemaakt voor HLG-HDR, mijn TV draait de laatste versie, maar toch wordt het HDR gedeelte niet herkend. Samsung geeft vooralsnog niet thuis. Mensen ideeën? Het kan toch niet waar zijn dat je een TV in 2016 koopt (bijna 3000 euro) en je nog geen twee jaar later de zender niet goed kan bekijken...
Ik begreep dat Samsung de tv's uit 2016 middels een update geschikt heeft gemaakt voor HLG-HDR, mijn TV draait de laatste versie, maar toch wordt het HDR gedeelte niet herkend. Samsung geeft vooralsnog niet thuis. Mensen ideeën? Het kan toch niet waar zijn dat je een TV in 2016 koopt (bijna 3000 euro) en je nog geen twee jaar later de zender niet goed kan bekijken...
Jip, precies dit dus. Vooral het feit dat dat andere test kanaal wel goed functioneert is vreemd. Ik vermoedt dat dit of niet de HLG techniek is of dat ze iets anders in het signaal hebben zitten waardoor je nu geen goed beeld hebt. Op totaaltv lees ik een aantal medestanders. Het moeilijke hiervan is hoe door te dringen bij Samsung. Die zijn qua support gewoon niet te benaderen en zeker niet voor een groter algeheel probleem. Alleen op AVSforums liep er iemand rond die nauwe contacten had met personen binnen Samsung die er toe doen.
En heeft die persoon op het AVSforum contact gekregen met Samsung hierover? Ik ben benieuwd naar het officiële standpunt. Ik was degene die dit onderwerp weer even naar voren bracht, en ik dank iedereen voor de antwoorden, ook al valt het toch wel behoorlijk tegen dat dit het dus niet straight forward op onze 2016 televisies gaat werken. Het liefst zou ik ook alles via de Apple TV laten lopen wanneer Ziggo dan eindelijk een keer met de ATV-app gaat komen, maar dat zou dus geen oplossing zijn omdat HLG niet gaat werken over HDMI, begrijp ik dat goed? Nou ja, dan is er dus nog de optie om met een CI plus module gewoon rechtstreeks HDR-HLG in de televisie te ontvangen, maar als dat ook al niet werkt, wat is dan precies de update waar de Samsung–klant blij mee mag zijn?
Yep, een 4K settopboxTF schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:58:
quote:
NPO 1 4K wordt uitgezonden in de nieuwste 4K Ultra HD-techniek. Dit is DVB UHD-1 phase 2. In dit geval gaat het om 4K HLG/HDR wide color gsmut volgens BT2020.
/quote
Canaldigitaal biedt via de schotel ook 4K aan, de 2016 Samsung modellen zijn niet geschikt voor dit signaal. Via Youtube kan je wel 4K en zelfs SUHD kijken met een geschikte ontvanger.
[ Voor 13% gewijzigd door RAAF12 op 21-06-2018 02:47 ]
Gisteravond hield mijn samsung ue55ks7000 erin eens mee op. Zat netflix te kijken wil naar tv schakelen en heb de melding staan schakel de one connect box aan.
Na 2 uur de tv nog niet aan de gang gekregen ik kom dus ook mijn menu niet meer in met de afstandsbediening om de tv te resetten. Ik kan wel de microfoon gebruiken om in mijn menu te komen maar kan ook niet ok klikken met de afstandsbediening of met voice commands....
Tv is uren uit geweest ook geen succes, alles losgekoppeld aangesloten heb letterlijk alles geprobeerd.'
Iemand tips om de tv te kunnen resetten? samsung geeft alleen aan om naar het menu te gaan maar dan moet dat dus wel lukken. Mijn Harmony remote werkt ook niet erop
Mijn tv is nu dus compleet waardeloos krijg geen enkel signaal door en reageert nergens meer op.
Na 2 uur de tv nog niet aan de gang gekregen ik kom dus ook mijn menu niet meer in met de afstandsbediening om de tv te resetten. Ik kan wel de microfoon gebruiken om in mijn menu te komen maar kan ook niet ok klikken met de afstandsbediening of met voice commands....
Tv is uren uit geweest ook geen succes, alles losgekoppeld aangesloten heb letterlijk alles geprobeerd.'
Iemand tips om de tv te kunnen resetten? samsung geeft alleen aan om naar het menu te gaan maar dan moet dat dus wel lukken. Mijn Harmony remote werkt ook niet erop
Mijn tv is nu dus compleet waardeloos krijg geen enkel signaal door en reageert nergens meer op.
Je gebruikt de RF afstandbediening en niet die met een IR LED?
[ Voor 21% gewijzigd door RAAF12 op 24-06-2018 11:26 ]
Heb je je ingeschreven voor Samsung online help? Dan kunnen ze in je toestel kijken. Als het niet lukt in het menu kan je ze ook bellen. Houd wel alles bij de hand van het toestel. Of ze sturen de monteur langs!!! Gelijk maandag doen...Als de voicecommands wel werken is dat RF deel in de TV zelf nog ok, dat gaat idd niet via de one connect box. contactpuntjes van de OCB zijn goed? Is een zwak punt meestal aan de box zijde.
[ Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 24-06-2018 11:34 ]
Samsung maandag gebeld ze sturen monteur langs. Kan namelijk hulp op afstand ook niet aanzetten
na wat verder onderzoek met Samsung vermoeden ze zelf dat er meer aan de hand is dan de one connect box.
Als ik de box niet koppel reageert de tv ook nergens meer op.
Heb alleen de smart remote maar heb ook een harmony remote die werkt ook niet meer op de tv. Hij is zodanig vastgelopen dat ik het zelf niet meer kan oplossen.
Gelukkig nog garantie tv januari 2017 gekocht, kan met voicecommands Netflix of YouTube starten maar daarna loopt die meteen vast. Knop op de tv als ik een source selecteer loopt die ook vast. Zal me niet verbazen als er nieuw moederbord in moet komen
Altijd Sony gehad heb de oude tv's nog na 10 jaar. En deze gaat nu al stuk.... Of het is gewoon pech natuurlijk
Heb alleen de smart remote maar heb ook een harmony remote die werkt ook niet meer op de tv. Hij is zodanig vastgelopen dat ik het zelf niet meer kan oplossen.
Gelukkig nog garantie tv januari 2017 gekocht, kan met voicecommands Netflix of YouTube starten maar daarna loopt die meteen vast. Knop op de tv als ik een source selecteer loopt die ook vast. Zal me niet verbazen als er nieuw moederbord in moet komen
Altijd Sony gehad heb de oude tv's nog na 10 jaar. En deze gaat nu al stuk.... Of het is gewoon pech natuurlijk
[ Voor 9% gewijzigd door FidoDido op 26-06-2018 10:42 ]
Dat is natuurlijk pech, op zich staat Samsung er niet bekend om dat ze snel stuk gaan. Kan in feite met elke tv gebeuren.FidoDido schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:40:
Hopelijk komt er snel een monteur langs.
Hoe is het afgelopen?DeLyon schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:20:
[...]
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Zijn alle HDMI-poorten UHD compatibel of alleen HDMI1?
Ik gebruik KS7000 met Sony CT790 soundbar (HDR/4k passthrough) via HDMI4 ARC. PS4 Pro werkt op HDMI In via de soundbar.
Ik gebruik KS7000 met Sony CT790 soundbar (HDR/4k passthrough) via HDMI4 ARC. PS4 Pro werkt op HDMI In via de soundbar.
Alle poorten zijn UHD compatible ja.WinterX schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 23:46:
Zijn alle HDMI-poorten UHD compatibel of alleen HDMI1?
Perfect! Geen voor/na foto's gemaakt. Maar het is prima spul en de tv ziet er weer mooi uit zonder vlekken. Aanrader dus.
Dank je wel 🙂DeLyon schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 18:47:
[...]
Perfect! Geen voor/na foto's gemaakt. Maar het is prima spul en de tv ziet er weer mooi uit zonder vlekken. Aanrader dus.
Eindelijk dus spul wat die rare olievlekken weg kan poetsen. Ik ga het gelijk bestellen 👍
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Mooi dat we elkaar zo kunnen helpenhenkyyyyyyy schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:21:
[...]
Dank je wel 🙂
Eindelijk dus spul wat die rare olievlekken weg kan poetsen. Ik ga het gelijk bestellen 👍
Kan jij voor/na fotos makenhenkyyyyyyy schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:21:
[...]
Dank je wel 🙂
Een update op het Samsung forum over de HDR-HLG functionaliteit met onze 2016 KS serie. Deze TV ondersteund dit niet en dat gaat het ook niet doen. Er zijn geen updates gepland. Of samsung het niet kan of niet wil updaten staat er niet bij. Ik begrijp uit de post daar dat het dus ook niet met een ci+ module zou kunnen werken. Het enige waar ik nog op hoop is dat een HDfury die genoemd wordt in het AVS forum een oplossing zou kunnen zijn. Maar goed, eerst moet ziggo maar eens 4k HDR-HLG doorgaan geven voordat ik dat kan testen. Blijf erbij dat ik de service van Samsung in dit verhaal dramatisch vind met weinig openheid van zaken.
Je hebt recht op garantie van Samsung maar het blijft een TV. Je kan hem verkopen en een andere kopen met bijv. Dolby. Het gaat gewoon snel. Het beste is afwachten mja duurt altijd lang. En na full 4k HDR zal er wel weer een andere norm komen. Je kan ook shoppen bij de KPN of Canal Digitaal als Ziggo (kots) niet bevalt. Mooi dat ik lekker HD TV blijf kijken https://tweakimg.net/g/s/yawnee.gif
[ Voor 10% gewijzigd door RAAF12 op 03-07-2018 00:13 ]
Ik probeer dus op mijn tv beetje bij beetje de kleuren te tunen sinds ik hem heb.
Gisteren dacht ik dat ik het wel mooi voor elkaar had, zegt mijn vrouw: Wat ziet iedereen er rood uit, alsof ze te lang in de zon hebben gestaan.
Ik was dus serieus vergeten dat ik een vorm van kleurenblindheid heb
Gisteren dacht ik dat ik het wel mooi voor elkaar had, zegt mijn vrouw: Wat ziet iedereen er rood uit, alsof ze te lang in de zon hebben gestaan.
Ik was dus serieus vergeten dat ik een vorm van kleurenblindheid heb
Op mijn recent vervangen scherm heb ik nu linksboven last van enkele dode pixels. A.s. vrijdag komt monteur langs. Zoals ik begrijp zal dit scherm ook weer vervangen worden. Zal na afloop update plaatsen.
Das wel pech zeg, zit niet mee!ThaBEN schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:38:
Op mijn recent vervangen scherm heb ik nu linksboven last van enkele dode pixels. A.s. vrijdag komt monteur langs. Zoals ik begrijp zal dit scherm ook weer vervangen worden. Zal na afloop update plaatsen.
Inderdaad zeg, je hebt wel veel pech, ben benieuwd naar je bevindingen. Hoe zit het eigelijk met garantie ? Krijg je op een nieuw scherm ook weer extra garantie of valt dit allemaal binnen de wettelijk gestelde 2 jaar termijn?ThaBEN schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:38:
Man dat is niet normaal binnen enkele weken.ThaBEN schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:38:
Mocht je evt besluiten voor de 65 inch staat bij Platte tv.
https://www.plattetv.nl/info/samsung-ue65ks7000-15071.html
Je krijgt ten alle tijden garantie op de vervangende onderdelen van in deze gestelde 24 maanden,aanpassende factuur/bon van onderdeel zal dan wel opnieuw moeten plaats vinden.Lorenzoaliandro schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:53:
[...]
Inderdaad zeg, je hebt wel veel pech, ben benieuwd naar je bevindingen. Hoe zit het eigelijk met garantie ? Krijg je op een nieuw scherm ook weer extra garantie of valt dit allemaal binnen de wettelijk gestelde 2 jaar termijn?
Thanks voor de tip! Maar hopelijk is dat niet nodig met het nieuwe schermkarper34 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:51:
[...]
Man dat is niet normaal binnen enkele weken.
Mocht je evt besluiten voor de 65 inch staat bij Platte tv.
https://www.plattetv.nl/info/samsung-ue65ks7000-15071.html
Het is een klein driehoekje linksboven in het scherm waarin de pixels (nagenoeg) niet meer oplichten ter grootte van een kleine vlieg. Met snelle beelden valt het nauwelijks op, maar indien het volledige scherm 1 kleur weergeeft is het wel weer goed zichtbaar.Lorenzoaliandro schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:53:
[...]
Inderdaad zeg, je hebt wel veel pech, ben benieuwd naar je bevindingen. Hoe zit het eigelijk met garantie ? Krijg je op een nieuw scherm ook weer extra garantie of valt dit allemaal binnen de wettelijk gestelde 2 jaar termijn?
Je hebt vanaf de originele aankoopdatum 24 maanden garantie ongeacht of er een vervangend scherm in zit of niet. Na die 24 maanden heb je 3 maanden garantie op elke reparatie of vervanging die ze hebben uitgevoerd voor jouw toestel.
Zo stond het in elk geval op de factuur van de vorige reparatie (€0,-) en gaf ook de telefoniste aan. Ik zit nog binnen de 24 maanden (en binnen de 3 maanden na reparatie) dus wellicht een beetje geluk bij een ongeluk dat dit nu is gebeurd en niet net buiten deze termijn.
Hoefde deze keer ook geen foto's te maken van het issue zoals bij de eerste keer. Kreeg eigenlijk vrijwel direct te horen dat ze een vervangend scherm gingen laten plaatsen door een monteur. Hoefde ook niet meer mijn gegevens door te geven, die had ze gelijk a.d.h.v. mijn telefoonnummer. Gesprek duurde nog geen 3 minuten in totaal.
Gelukkig komt de servicedesk vrij relaxed en professioneel over zonder teveel rompslomp eromheen.
[ Voor 40% gewijzigd door ThaBEN op 04-07-2018 16:07 ]
@Lorenzoaliandro Normaliter betekent een vervanging van een onderdeel niet dat je garantie opnieuw inwerking treed.karper34 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:54:
[...]
Je krijgt ten alle tijden garantie op de vervangende onderdelen van in deze gestelde 24 maanden,aanpassende factuur/bon van onderdeel zal dan wel opnieuw moeten plaats vinden.
Dus als je tv kapot gaat in maand 23 van de 24 en je krijgt een nieuw beeldscherm dan krijg je niet opnieuw 2 jaar garantie. Vaak krijg je dan wel 3 of 6 maanden garantie op de reparatie. Maar de oorspronkelijke garantie verandert niet.
Edit: spuit 11. Zie hierboven al door ThaBEN
[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 04-07-2018 16:36 ]
Totale nonsens die je hier als koper krijgt(beeldscherm 3 maanden garantie),maar goed ik stop er maar mee,hierover is al veels teveel over gerept in het andere forum, het belang is als koper noemer: levensverwachting van het product ,en dit is een wet die staat als een huis in dit land en je gaat dit winnen.ThaBEN schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:54:
[...]
Thanks voor de tip! Maar hopelijk is dat niet nodig met het nieuwe scherm
[...]
Het is een klein driehoekje linksboven in het scherm waarin de pixels (nagenoeg) niet meer oplichten ter grootte van een kleine vlieg. Met snelle beelden valt het nauwelijks op, maar indien het volledige scherm 1 kleur weergeeft is het wel weer goed zichtbaar.
Je hebt vanaf de originele aankoopdatum 24 maanden garantie ongeacht of er een vervangend scherm in zit of niet. Na die 24 maanden heb je 3 maanden garantie op elke reparatie of vervanging die ze hebben uitgevoerd voor jouw toestel.
Zo stond het in elk geval op de factuur van de vorige reparatie (€0,-) en gaf ook de telefoniste aan. Ik zit nog binnen de 24 maanden (en binnen de 3 maanden na reparatie) dus wellicht een beetje geluk bij een ongeluk dat dit nu is gebeurd en niet net buiten deze termijn.
Hoefde deze keer ook geen foto's te maken van het issue zoals bij de eerste keer. Kreeg eigenlijk vrijwel direct te horen dat ze een vervangend scherm gingen laten plaatsen door een monteur. Hoefde ook niet meer mijn gegevens door te geven, die had ze gelijk a.d.h.v. mijn telefoonnummer. Gesprek duurde nog geen 3 minuten in totaal.
Gelukkig komt de servicedesk vrij relaxed en professioneel over zonder teveel rompslomp eromheen.
Ook in oogschouw nemen je tweede beeldscherm binnen hoeveel weken ?
ik zou er nooit meer mee willen verder gaan.
Eis is dan ook een andere,is een recht die je hebt.
succes ermee.
Betekent een vervangend scherm een nagelnieuw scherm uit de oude productie of voorraad of een vervangend scherm met minder pixelfouten? Ik zou graag willen weten of je het schermtype via de software wil uitlezen. Of een foto maken van het ect. lotnummer etiket als de monteur het scherm erin gaat zetten.
Die vraag had ik dus ook de monteur gesteld toen mijn eerste scherm werd vervangen. Hij verzekerde mij ervan dat het een compleet nieuw scherm betreft en zover ik kon zien leek dit ook het geval te zijn. Het scherm was in elk geval volledig geseald in plastic inclusief die screenprotector achtige plastics op de beeldbuis en het zilveren frame rondom het scherm. Niet dat dat garantie geeft, maar daar kom je verder toch nooit 100% achter. Zolang het scherm beter functioneerde als mijn originele scherm was ik al tevreden.RAAF12 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:54:
Betekent een vervangend scherm een nagelnieuw scherm uit de oude productie of voorraad of een vervangend scherm met minder pixelfouten? Ik zou graag willen weten of je het schermtype via de software wil uitlezen. Of een foto maken van het ect. lotnummer etiket als de monteur het scherm erin gaat zetten.
Ook weet ik zeker dat die dode pixels die ik nu zie in het vervangende scherm de eerste 2 weken na vervanging niet aanwezig waren. Ik noem het dode pixels maar eigenlijk weet ik het niet zeker. Het is een zwart driehoekig vlekje achter het scherm. Er lijkt nog enigszins licht door deze pixels te komen als ik heel goed kijk maar dan echt maar op 5% in vergelijking met de rest van het scherm. Maar mogelijk is dit het reflecterende licht van de pixels eromheen.
Zie onderstaande foto's. Let niet op de zwarte horizontale strepen, dat komt door de camera van mijn gsm. Dit betrof een volledig egaal witte achtergrond en die driehoek in het midden is dus constant aanwezig. De grootte van de vlek is vergelijkbaar met een kleine vlieg of speldenknop en is vreemd genoeg bijna niet zichtbaar indien je vanuit een schuine hoek ernaar kijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door ThaBEN op 05-07-2018 09:48 ]
Inderdaad een storende fout, ik denk dat het een verkeerd stukje lichtverspreidingsfolie is, geen pixelfout, waarschijnlijk afgekeurd en nu een B scherm kwaliteit. Heb heb je een loupe om van heel dichtbij de kijken? Evt een brillenglas wat sterk vergroot. Op rtings staan sterk uitvergrote pixels van oa. VA schermen die Samsung gebruikt in de SUHD modellen. Als de monteur langskomt eerst nauwkeurig het beeld bekijken en dan pas tekenen!!!!!
[ Voor 83% gewijzigd door RAAF12 op 05-07-2018 14:26 ]
Inderdaad. Ik noem het dode pixels bij gebrek aan betere technische kennis. Maar het lijkt inderdaad een stukje plastic of folie wat achter het scherm verkeerd zit. Ook wanneer je in bepaalde hoeken ernaar kijkt verdwijnt deze vlek waardoor ik sterk het vermoeden heb dat het niet de pixels zelf zijn, maar eerder de folie waarover jij spreekt.RAAF12 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:19:
Inderdaad een storende fout, ik denk dat het een verkeerd stukje lichtverspreidingsfolie is, geen pixelfout, waarschijnlijk afgekeurd en nu een B scherm kwaliteit. Heb heb je een loupe om van heel dichtbij de kijken? Evt een brillenglas wat sterk vergroot. Op rtings staan sterk uitvergrote pixels van oa. VA schermen die Samsung gebruikt in de SUHD modellen. Als de monteur langskomt eerst nauwkeurig het beeld bekijken en dan pas tekenen!!!!!
@RAAF12
Monteur is net weg. Reparatie niet helemaal succesvol verlopen. Het beeldscherm is vervangen en die werkt nu weer goed, maar er is iets mis met de plastic achterkant van het toestel. Ook sprak de monteur enkel Frans wat het nogal moeilijk maakte om te communiceren. Er lijkt iets te zijn afgebroken of verbogen waardoor de achterplaat niet meer netjes aansluit. Aan de bovenkant en zijkant steekt de achterplaat uit waardoor je een spleet hebt van enkele millimeters breed waar je naar binnen van het toestel kan kijken. Helaas had de monteur geen reserve achterplaat bij zich dus maandag komt daar weer een andere monteur voor.
Echter heeft de monteur vandaag wel alvast de beschermfolie van het scherm afgehaald en zie ik er best wel tegenop dat maandag het scherm opnieuw op zijn kant moet worden gelegd om de achterkant te kunnen vervangen. Maak me zorgen dat er krassen op het scherm komen gezien er best wel geweld gebruikt moet worden om de achterplaat te verwijderen en een nieuwe te bevestigen terwijl de beschermfolie al verwijderd is.
Ik heb ook direct na de reparatie opnieuw gebeld met de klantenservice en de vraag gesteld of het mogelijk was of ik een ander model TV kon krijgen gezien de loop van omstandigheden. Hij had dit nagevraagd en kreeg te horen dat dit alleen kan indien de monteur maandag kon aantonen dat mijn huidige TV niet meer te repareren viel. Hij had in elk geval een notitie van mijn verzoek gemaakt gezien hij het ook erg raar vond hoe alles is gelopen en het niet normaal is dat er voor klanten in Nederland een niet Nederlands sprekende monteur wordt gestuurd.
Maar zelf denk ik dat de kans klein is dat ik een ander toestel kan krijgen, maar wil 'just in case' toch graag van jullie horen welke huidige Samsung TV vergelijkbaar is met de KS7000, gezien die niet meer wordt gemaakt. Het zal dus minimaal een Samsung 4K HDR met een Quantum dot scherm moeten zijn.
Monteur is net weg. Reparatie niet helemaal succesvol verlopen. Het beeldscherm is vervangen en die werkt nu weer goed, maar er is iets mis met de plastic achterkant van het toestel. Ook sprak de monteur enkel Frans wat het nogal moeilijk maakte om te communiceren. Er lijkt iets te zijn afgebroken of verbogen waardoor de achterplaat niet meer netjes aansluit. Aan de bovenkant en zijkant steekt de achterplaat uit waardoor je een spleet hebt van enkele millimeters breed waar je naar binnen van het toestel kan kijken. Helaas had de monteur geen reserve achterplaat bij zich dus maandag komt daar weer een andere monteur voor.
Echter heeft de monteur vandaag wel alvast de beschermfolie van het scherm afgehaald en zie ik er best wel tegenop dat maandag het scherm opnieuw op zijn kant moet worden gelegd om de achterkant te kunnen vervangen. Maak me zorgen dat er krassen op het scherm komen gezien er best wel geweld gebruikt moet worden om de achterplaat te verwijderen en een nieuwe te bevestigen terwijl de beschermfolie al verwijderd is.
Ik heb ook direct na de reparatie opnieuw gebeld met de klantenservice en de vraag gesteld of het mogelijk was of ik een ander model TV kon krijgen gezien de loop van omstandigheden. Hij had dit nagevraagd en kreeg te horen dat dit alleen kan indien de monteur maandag kon aantonen dat mijn huidige TV niet meer te repareren viel. Hij had in elk geval een notitie van mijn verzoek gemaakt gezien hij het ook erg raar vond hoe alles is gelopen en het niet normaal is dat er voor klanten in Nederland een niet Nederlands sprekende monteur wordt gestuurd.
Maar zelf denk ik dat de kans klein is dat ik een ander toestel kan krijgen, maar wil 'just in case' toch graag van jullie horen welke huidige Samsung TV vergelijkbaar is met de KS7000, gezien die niet meer wordt gemaakt. Het zal dus minimaal een Samsung 4K HDR met een Quantum dot scherm moeten zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door ThaBEN op 06-07-2018 15:31 ]
kan weg
[ Voor 97% gewijzigd door RAAF12 op 07-07-2018 14:48 ]
Ik heb de KS8000 gekocht oktober 2016, maar zie zo gauw geen vergelijkbaar type, of je moet (flink) willen bijbetalen voor een toptoestel uit de 2017 of 2018 serie. Overleg kan natuurlijk altijd met de handelaar van wie je het toestel kocht. Was er geen EU regel dat je 2 jaar garantie hebt op materiaalfouten en defecten? Als de handelaar/Samsung geen goedwerkend display kunnen leveren moet je ze ingebreke stellen en een termijn noemen, bijv. 3 weken. Daarna kan je de koop laten ontbinden (of een regeling treffen met de handelaar. Enfin, dit wordt te juridisch, dus ga ik gauw terug in mijn hol :-)
Die achterplaat kan worden verankerd, de monteur plaats dan 2 zijdig klevend foamtape aan de binnenkant. Tijdens de lopende productie werd dat meen ik opgelost bij de 7000 series edit oeps dat is twee keer, foutje (schaam)
Die achterplaat kan worden verankerd, de monteur plaats dan 2 zijdig klevend foamtape aan de binnenkant. Tijdens de lopende productie werd dat meen ik opgelost bij de 7000 series edit oeps dat is twee keer, foutje (schaam)
Ik heb een Samsung UE48JU6400 en wil graag weer de staande voet gebruiken, maar ik ben de moeren/bouten kwijt.
Er staat wel op S-formaat, maar hoe kom ik erachter welk formaat dit is? Ik zou deze graag op Amazon willen bestellen.
Er staat wel op S-formaat, maar hoe kom ik erachter welk formaat dit is? Ik zou deze graag op Amazon willen bestellen.
Het is alweer even geleden maar het euvel met de televisie is opgelost. De klantenservice heeft een monteur langs gestuurd. Zoals ik al vermoedde deden de voeding en backlight het nog, helaas was het hoofdbord met daarop alle aansluitingen overleden.Goedeavond Tweaker helden,
ik heb de afgelopen uren aandachtig dit topic doorgelezen op zoek naar een oplossing voor mijn probleem;
Op 2 januari 2017 heb ik de ue43ku6000w aangeschaft. De televisie gaat echter niet meer aan, het rode indicatielampje brandt wel, en soms gaat ook de backlight aan.
Wanneer ik mijn laptop via hdmi aan de tv hang, wordt deze gewoon herkend met de juiste resolutie en naam. Een beeld op de tv toveren lukt echter niet. Geen van de HDMI poorten geeft beeld of geluid. Soms wanneer ik beeld push via de chromecast (4k editie) wordt het beeld (soms) overgenomen maar is er geen geluid te horen.
Wanneer de afstandbediening wordt gebruikt knippert het indicatielampje, er gebeurt echter niets.
Ik kan op dat moment ook niet met de afstandbediening het menu oproepen, de tv aan of uitzetten en/of het volume wijzigen. De televisie heeft de afgelopen jaar geen internetverbinding gehad de laatste firmwareupdate voor juni 2017 gedraaid.
Heeft een van jullie een idee hoe ik deze tv kan resetten, andere oplossingen, of is dit een gevalletje terugsturen?
Giovanni76 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:26:
[...]
Ik weet helaas geen oplossing voor je probleem maar zie wel dat anderen een zelfde soort probleem hebben met een Samsung Tv.
Je hebt nog garantie, dus ik zou voor kiezen om contact op te nemen met Samsung klantenservice.
https://eu.community.sams...-LED-blinking/td-p/201669
Ik heb ook heel af en toe dat mijn Samsung KS tv niet aan wil gaan, maar zodra ik gehele stroom eraf haal en weer erop zet via een hoofdschakelaar, dan doet ie het wel, maar dat is afgelopen 2 jaar maar paar x voorgekomen.
Laat je ons weten of Samsung je heeft kunnen helpen en zo ja, wat het issue was?
Monteur heeft ter plekke het bordje vervangen nog extra zijn best gedaan op kabel management (hulde) om vervolgens de nieuwe firmware binnen te halen en alle oude instellingen terug te zetten.
Waardoor het bord niet werkte kon hij helaas niet achterhalen.
De tv doet het weer prima, dus gewoon contact opnemen met support zolang je nog garantie hebt.
[ Voor 28% gewijzigd door TGHamstar op 07-07-2018 09:57 ]
Dan zijn M8 bouten de lengte is voldoende als je de bout er 1 cm in kan draaien. Meten met stokje o.i.d of de dieptemeter die op elke schuifmaat zit. Je kan ook ff zoeken op bolt (=bout) en dan het typenummer.chronoz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:17:
Ik heb een Samsung UE48JU6400 en wil graag weer de staande voet gebruiken, maar ik ben de moeren/bouten kwijt.
Ik heb ergens nog een nieuwe steun liggen van een 48JU6400 met een beetje geluk zitten er de bouten bij. Zo ja, laat ik het hier ff weten. Waarom op Amazon? Elke hobbyzaak/bouwmarkt heeft ie in het schap liggen. Zelfs de plaatselijke auto/garage/ect.ect heeft wel een paar M8 boutjes liggen...
Misschien nog wel handig om te melden het probleem is verholpen.FidoDido schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:40:
Samsung maandag gebeld ze sturen monteur langs. Kan namelijk hulp op afstand ook niet aanzettenna wat verder onderzoek met Samsung vermoeden ze zelf dat er meer aan de hand is dan de one connect box.
Het was dus toch de one connect box, deze is vervangen en alles werkt weer als een zonnetje.
Weer wat geleerd, zonder die box is de tv dus echt waardeloos.
Ik wil een niet te lang bericht schrijven, want kan er gemakkelijk enkele A4'tjes mee vol schrijven. Maar de reparatie is uiteindelijk gisteren succesvol afgerond.ThaBEN schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:15:
@RAAF12
Vorige week was er nog een nieuwe monteur langsgekomen met een nieuwe achterplaat. En ook deze plaat sloot niet goed. Gisteren is de monteur opnieuw met een nieuwe achterplaat gekomen en deze sluit nu wel perfect aan.
Kort samengevat betekend dit dat in de afgelopen 2 maanden mijn scherm 2x is vervangen en ook 2x de achterplaat is vervangen.
Omdat bij elk bezoek van de monteur de TV en achterplaat gescheiden moesten worden en daarna weer opnieuw vastgeklikt, zaten telkens de randen van mijn scherm compleet vol met vingervlekken.
Omdat de enorme hoop (olieachtige) vingervlekken onbegonnen werk leek om deze weg te poetsen zonder vloeistof, ben ik na wat onderzoek toch maar een spray gaan testen waar ik veel goede verhalen over hoorde voor de Samsung KS serie. Ook omdat ik er vanuit ging dat mijn scherm toch wel weer vervangen zou worden vanwege het alsmaar durende reparatieproces had ik het idee dat dit een geschikt moment was om de spray te testen omdat ik toch niets te verliezen had (omdat mijn scherm hoogstwaarschijnlijk opnieuw vervangen zou worden).
Het gaat om de volgende spray: Philips SVC1116G/10

Zoals jullie uit mijn eerdere posts wellicht hebben begrepen ben ik iemand die absoluut tegen het gebruik van vloeistoffen is voor het schoonmaken van dit scherm, vanwege de moth-eye filter welke de Samsung KS serie gebruikt.
Echter kan ik nu met 100% bevestigen dat deze vloeistof perfect werkt met dit scherm en geschikt is voor de moth-eye filter. Uiteindelijk heb ik nog altijd hetzelfde scherm in gebruik als waar de vingervlekken in zaten, maar die zijn compleet verdwenen zonder olieachtige vlekken waar ik de spray heb gebruikt en ook geen strepen of dergelijke. Het scherm ziet er nu compleet als nieuw uit en er is geen verschil merkbaar tussen de randen waar ik de spray heb gebruikt en het middelste gedeelte van het scherm waar de spray niet is gebruikt en geen vingervlekken zaten.
Het is een antibacteriële spray waardoor het vet van je huid compleet wordt opgelost. Dit was de reden waarom er olieachtige vetvlekken achterbleven op het scherm indien je een andere spray gebruikte.
Op Amazon zie je o.a. verschillende positieve reacties over dit product in combinatie met de Samsung KS serie en dat is ook de reden waarom ik voor deze had gekozen. Ik heb hem overigens gewoon bij de mediamarkt gekocht.
Let op! Philips heeft ook een soortgelijke spray maar dan in de kleur blauw. Deze blijkt niet goed te werken met de KS serie. Je moet dus echt de groene antibacteriële versie hebben.
Ik heb een KS 7000 serie tv en ik ben nu wheelman want her kijken op Netflix, via de Samsung Netflix app. Aangezien het een ultra HD 4k film is had ik verwacht dat mijn tv naar mijn HDR settings zou switchen ..
Weet iemand goeie settings voor ultra HD films?
4k staat los van HDR. Niet alle 4K content is dus HDR compatible. Zie HDR als een extra add-on welke sommige films gebruiken. Vergelijkbaar zoals niet elke nieuwe film in de bioscoop van 3D gebruik maakt.Karish schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 15:07:
Ik heb een KS 7000 serie tv en ik ben nu wheelman want her kijken op Netflix, via de Samsung Netflix app. Aangezien het een ultra HD 4k film is had ik verwacht dat mijn tv naar mijn HDR settings zou switchen ..
Onderstaand de settings welke mijn inziens het meest correct zijn gebaseerd op onderzoek van het AVS forum + mijn Spears & Munsil calibratie Blu-Ray.
SDR
Achtergrondverlichting Movie & Game 6 (12 indien LED Clear Motion actief) / Standaard 7 (14 indien LED Clear Motion actief)
Helderheid 45
Contrast 94
Scherpte 20
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View uit
Auto Motion Plus uit
Smart LED Laag
Dynamisch contrast uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma -1
Kleurruimte Auto
HDR
Achtergrondverlichting 20
Helderheid 45
Contrast 100
Scherpte 0
Kleur 50
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View uit
Auto Motion Plus uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast uit
Kleurtint Warm2
Witbalans Alles op 0
Gamma 0
Kleurruimte Auto
SDR met HDR+
Achtergrondverlichting 10
Helderheid 45
Contrast 100
Scherpte 20
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View uit
Auto Motion Plus uit
Smart LED Laag
Dynamisch contrast uit
Kleurtint Warm2
Witbalans 2-punts
R-basis -41
G-Basis -43
B-basis -50
R-niveau 50
G-niveau 38
B-niveau 34
Gamma 0
Kleurruimte Aangepast
Rood 41, 6, 0
Groen 6, 59, 0
Blauw 0, 4, 55
Geel 58, 58, 0
Cyaan 6, 49, 52
Magenta 36, 8, 42
HDR met HDR+
Achtergrondverlichting 20
Helderheid 45
Contrast 100
Scherpte 20
Kleur 49
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View uit
Auto Motion Plus uit
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Uit
Kleurtint Warm2
Witbalans 2-punts
R-basis -41
G-Basis -43
B-basis -50
R-niveau 50
G-niveau 38
B-niveau 34
Gamma 0
Kleurruimte Aangepast
Rood 41, 6, 0
Groen 6, 59, 0
Blauw 0, 4, 55
Geel 58, 58, 0
Cyaan 6, 49, 52
Magenta 36, 8, 42
Lol ik kreeg net de volgende melding op me ks7000
"de huidige invoerresolutie is te laag"
"de huidige invoerresolutie is te laag"
Ik vind HDR op dit toestel verschrikkelijk om te kijken, bij elke ondertitel licht het hele scherm op. Alles wat HDR heeft sla ik over.Karish schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 15:07:
Ik heb sinds vorige week woensdag een Samsung UE55MU7000 in de doos liggen. Dinsdag kan ik deze eindelijk gaan gebruiken.
Wat ik mij nog afvroeg; moet ik nog een 'betere' hdmi kabel kopen? HDMI 1.4 / 2.0 om optimaal gebruik te kunnen maken van de 4K resolutie en 100Hz?
Wat ik mij nog afvroeg; moet ik nog een 'betere' hdmi kabel kopen? HDMI 1.4 / 2.0 om optimaal gebruik te kunnen maken van de 4K resolutie en 100Hz?
Herkenbaar.donpablo80 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:10:
[...]
Ik vind HDR op dit toestel verschrikkelijk om te kijken, bij elke ondertitel licht het hele scherm op. Alles wat HDR heeft sla ik over.
Als alternatief kun je Dynamisch contrast aanzetten. Dan is het effect van oplichten een stuk minder en zul je nog altijd het HDR effect ervaren.
Als je content gaat vermijden vanwege het oplichten tijdens HDR, kun je Smart LED beter compleet uitschakelen, dan kun je gewoon je content blijven kijken zonder last te hebben van het oplichten van beeld.
Of als alternatief kun je de ondertiteling uitschakelen

[ Voor 5% gewijzigd door ThaBEN op 30-07-2018 09:15 ]
Digitaal beeldsignaal komt of aan of niet. Een HDMI 1.4 kabel kan prima 4K 60 FPS weergeven. Daarboven gaan we straks naar HDMI 2.1, wat wel meer bandbreedte vereist.Aschtra schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:48:
Ik heb sinds vorige week woensdag een Samsung UE55MU7000 in de doos liggen. Dinsdag kan ik deze eindelijk gaan gebruiken.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ye klopt maar weet sowieso niet of ik een 1.4 kabel heb. Maar bedenk mij net dat alleen de PS4 Pro en nitnedo switch eraan komt te hangen. De Ps4 heeft een hdmi 2.0 kabel en de nintendo switch een 'high speed' hdmi kabel.Jumpman schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:56:
[...]
Digitaal beeldsignaal komt of aan of niet. Een HDMI 1.4 kabel kan prima 4K 60 FPS weergeven. Daarboven gaan we straks naar HDMI 2.1, wat wel meer bandbreedte vereist.
Ga er vanuit dat het allemaal prima is.
Ben benieuwd!
Thanks!
Gewoon met de originele kabel aansluiten, dan zit het altijd goed.Aschtra schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:39:
[...]
Ye klopt maar weet sowieso niet of ik een 1.4 kabel heb. Maar bedenk mij net dat alleen de PS4 Pro en nitnedo switch eraan komt te hangen. De Ps4 heeft een hdmi 2.0 kabel en de nintendo switch een 'high speed' hdmi kabel.
Ga er vanuit dat het allemaal prima is.
Ben benieuwd!
Thanks!
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Kan je HDR beter kijken op profiel "standaard" of op "film"? ThanksThaBEN schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 15:21:
[...]
4k staat los van HDR. Niet alle 4K content is dus HDR compatible. Zie HDR als een extra add-on welke sommige films gebruiken. Vergelijkbaar zoals niet elke nieuwe film in de bioscoop van 3D gebruik maakt.
Onderstaand de settings welke mijn inziens het meest correct zijn gebaseerd op onderzoek van het AVS forum + mijn Spears & Munsil calibratie Blu-Ray.
[...]
Kort samengevat komt het hier op neer.Karish schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:07:
[...]
Kan je HDR beter kijken op profiel "standaard" of op "film"? Thanks
Beste kleuren krijg je via 'Film'.
Maar er zit een bug in 'Film' indien je HDR gebruikt waardoor het beeld begint te pulseren indien je een fel scherm ziet. Hierdoor heeft het mijn persoonlijke voorkeur om 'Standaard' te gebruiken.
Oh ja dat had ik idd gelezen, denk je dat dit nog gefixt gaat worden ? Of was dit de laatste update ?ThaBEN schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:43:
[...]
Kort samengevat komt het hier op neer.
Beste kleuren krijg je via 'Film'.
Maar er zit een bug in 'Film' indien je HDR gebruikt waardoor het beeld begint te pulseren indien je een fel scherm ziet. Hierdoor heeft het mijn persoonlijke voorkeur om 'Standaard' te gebruiken.
[video]
Moeilijk te zeggen. Ik heb helaas geen glazen bolKarish schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:15:
[...]
Oh ja dat had ik idd gelezen, denk je dat dit nog gefixt gaat worden ? Of was dit de laatste update ?
Helaas zijn er bij mij ook dit soort vlekken ontstaan, 1 links onder, 1 midden onder en 1 rechts onder. Helaas heb ik de tv nu meer dan 2 jaar. Valt hier nog iets aan te doen?ThaBEN schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:40:
Ik heb een issue met mijn scherm. Het is een vlek onderaan in het scherm. Vooral bij de kleur blauw is die goed zichtbaar, bij andere kleuren valt het bijna niet op.
Is dit 'light bleed'? En valt er iets aan te doen?
[afbeelding]
Hier ook Don Pablo! Tv 1,5 jaar oud. Had jij daar wat aan laten doen @ThaBEN Thaben?
Gebeld met Samsung, en toen heeft een monteur mijn scherm vervangen. Zou zeker even met Samsung bellen.Aartstyle schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:02:
Hier ook Don Pablo! Tv 1,5 jaar oud. Had jij daar wat aan laten doen @ThaBEN Thaben?
ze komen volgende week vrijdag ook mijn scherm vervangen. Ben benieuwd! Bedankt voor de tip Thaben!