Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Klopt, maar ik krijg ''Niet beschikbaar'' te zien en moest het nog activeren in de menu maar kan het zo even nergens vinden.
InF.Inc schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:44:
[...]

Ik druk op het rode knopje op mijn AB..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:21

JoeZuCK

_Fonz > all.

jackzonztyl schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:45:
Klopt, maar ik krijg ''Niet beschikbaar'' te zien en moest het nog activeren in de menu maar kan het zo even nergens vinden.

[...]
Je gebruikt wel een decoder/module die interactieve tv ondersteunt? Daarnaast schijnt het ook postcode afhankelijk te zijn. Doorloop ff deze stappen: https://www.ziggo.nl/klan...ve-televisie-installeren/

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
jackzonztyl schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:34:
Gebruikt er iemand interactive tv van Ziggo met de Samsung KS8000? Ik weet even niet hoe ik dat moet aanzetten op de TV. ik heb de cam module van Ziggo gekregen minder dan een jaar geleden. dus verwacht ik wel dat deze interactive tv ondersteund.
Voor interactief (mits je tv geschikt is (kun je hier https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/ nakijken, klik op tabblad gecertificeerde tv's onderaan) en je een 1.3 CI+ Module hebt) moet je tv verbonden zijn met internet. Als dit is ingesteld, dan kun je met de rode knop inderdaad interactief oproepen.

Groet,

Jelle van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
Hallo Ziggo,

Mijn TV is geschikt voor interactieve tv (KS8000) tv is verbonden met het internet en ik heb de CAM module die ik van Ziggo heb gekregen (midden 2017) maar ik krijg een ''niet beschikbaar'' melding te zien dus vroeg ik me af of ik op de tv nog een setting moet aan zetten?
VodafoneZiggo schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:54:
[...]

Voor interactief (mits je tv geschikt is (kun je hier https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/ nakijken, klik op tabblad gecertificeerde tv's onderaan) en je een 1.3 CI+ Module hebt) moet je tv verbonden zijn met internet. Als dit is ingesteld, dan kun je met de rode knop inderdaad interactief oproepen.

Groet,

Jelle van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
En de internetverbinding werkt wel? Mocht dit het geval zijn, stuur ons dan een privebericht met je postcode+huisnummer, samen met het exacte serienummer (er staan ook nog letters achter het serienummer), dan gaan we kijken of we een oorzaak kunnen vinden.

Groet,

Jelle van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-07 12:31
jackzonztyl schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:43:
Hallo Ziggo,

Mijn TV is geschikt voor interactieve tv (KS8000) tv is verbonden met het internet en ik heb de CAM module die ik van Ziggo heb gekregen (midden 2017) maar ik krijg een ''niet beschikbaar'' melding te zien dus vroeg ik me af of ik op de tv nog een setting moet aan zetten?

[...]
Nog iets dat mij te binnen schiet, heb jij een NL versie of een grijze import versie van de KS8000? Wellicht dat dat ook nog van invloed is op de werking CAM module?

Al dacht ik dat alle EU versies zouden moeten werken, zolang je maar in de TV hebt aangegeven dat je in NL woont tijdens de eerste setup.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Nope, XXN toestellen hebben ondersteuning voor een CI module van Ziggo. Grijze import niet.
goechelen helpt echt http://www.totaaltv.nl/ni...anschaf-nieuwe-televisie/

[ Voor 39% gewijzigd door RAAF12 op 28-01-2018 00:42 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:51
jackzonztyl schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:43:
Hallo Ziggo,

[...]
Dit had ik laatst ook, ik moest toen ergens in het CI menu van de Samsung weer het interactieve gedeelte activeren. Weet zo even niet uit mijn hoofd waar het exact zat, mocht het niet lukken, kijk ik even voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 15:48
Ik heb sinds een paar dagen de Samsung QE55Q8F geïnstalleerd met een 1.3 quantis module.

Wanneer ik de gids of de kanalenlijst naar voren haal door op de afstandsbediening op de kanaal knop te drukken, verschijnt er eerst kort de melding ‘niet beschikbaar’. Beide lijsten verschijnen wel gewoon.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
@mannetje19 misschien even in het QLED topic vragen? Dit is het 2016 modellen topic.
Ik heb die melding nooit gezien.
Wellicht verwacht de tv sneller een antwoord dan het krijgt en verschijnt de melding al terwijl de lijst nog geladen wordt? Heb je wel goed signaal?

[ Voor 52% gewijzigd door Arjant2 op 29-01-2018 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jackzonztyl
Een collega had dezelfde probleem met zijn KS8000, gebeld met Samsung/Ziggo ze hebben uren aan de telefoon gezeten. elkaar de schuld gegeven. Verschillende Samsung medewerkers hebben zijn TV remote overgenomen om de probleem op te lossen. TV gereset. Ziggo heeft nieuwe spul opgestuurd. hij heeft zelf een andere merk CAM module geprobeerd (Quantis&Smiths) en updates uitgevoerd voor de CAM module maar niets hielp totdat....

Hij in de CAM module menu de interactive TV gedeelte uit heeft gezet. sindsdien krijgt hij geen melding meer te zien.
mannetje19 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:52:
Ik heb sinds een paar dagen de Samsung QE55Q8F geïnstalleerd met een 1.3 quantis module.

Wanneer ik de gids of de kanalenlijst naar voren haal door op de afstandsbediening op de kanaal knop te drukken, verschijnt er eerst kort de melding ‘niet beschikbaar’. Beide lijsten verschijnen wel gewoon.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 15:48
jackzonztyl schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:21:
Een collega had dezelfde probleem met zijn KS8000, gebeld met Samsung/Ziggo ze hebben uren aan de telefoon gezeten. elkaar de schuld gegeven. Verschillende Samsung medewerkers hebben zijn TV remote overgenomen om de probleem op te lossen. TV gereset. Ziggo heeft nieuwe spul opgestuurd. hij heeft zelf een andere merk CAM module geprobeerd (Quantis&Smiths) en updates uitgevoerd voor de CAM module maar niets hielp totdat....

Hij in de CAM module menu de interactive TV gedeelte uit heeft gezet. sindsdien krijgt hij geen melding meer te zien.

[...]
Bedankt! Ik zal het vanavond eens testen. Inmiddels ook een post geplaatst op de community van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 11:07
Sinds kort een UE55MU8000 TV aangeschaft en ook van Ziggo een CAM module ontvangen. TV aangesloten op de kabel en internet. Iedere keer als ik de gids oproep krijg ik de melding[niet beschikbaar]. Weet iemand hoe dat komt en wat hier aan te doen is?

Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/ekbZW5L7RJrp76083

[ Voor 10% gewijzigd door B.Wortelboer op 30-01-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Sinds een aantal weken bezit ik een Switch. En sindsdien heb ik last van het 'Color Separtion' issue op deze tv. Had hier al eerder van gehoord maar nooit last van gehad in het circa 1 jaar dat ik de TV bezit.

https://us.community.sams...n-in-Game-Mode/td-p/59369

Wat gebeurd is dat om de zoveel tijd het beeld ineens voor ongeveer 1 seconde door de war raakt. Het lijkt bijna alsof de TV naar een soort 3D mode overschakelt omdat het beeld dubbel getoond word, waarvan 1 view in rood en de andere view in blauw. Blijkbaar gebeurd dit enkel in game mode. Vreemd genoeg heb ik dit echter nooit eerder ervaren op mijn PS4 Pro waar ik ook bijna dagelijks in game mode speel. Al is de aanname van meerdere mensen dat dit enkel gebeurd in Game Mode wanneer je geen HDR bron hebt opstaan. Game Mode met HDR zou wel goed werken. Maar ik speel ook games die geen HDR ondersteunen en daar heb ik het ook niet gemerkt. Zit zelf te denken dat het wellicht met upscaling te maken heeft. PS4 Pro speel ik in 4k. De Switch is 1080P en zal dus moeten upscalen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1CaX0wX.jpg

Iemand op youtube heeft ontdekt hoe je dit effect kan simuleren. Dit effect treed telkens op wanneer je een game hebt opstaan met een HDR toggle. Elke keer als je HDR aan/uitschakelt in de game terwijl je game mode gebruikt kun je dit issue direct laten weergeven.

Meerdere mensen dit ervaren in combinatie met Game Mode?

P.s.
Blijkbaar hebben heel veel andere type Samsung TV's hier ook last van ongeacht de firmware versie die gebruikt wordt. Het is dus niet exclusief een KS serie issue, maar het lijkt een algemeen Samung Game Mode issue.

[ Voor 8% gewijzigd door ThaBEN op 31-01-2018 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53

nexhil

BAM!

Ik heb dit op mijn ku6000 ook wel eens. Maar alleen met FIFA. In Combinatie met Xbox one S. BF1 en COD hebben het probleem niet. Kan ook niet vertellen wat het triggerd, het is echt heel random en echt maar 1 seconde in de 3 weken ofzo. Dacht eigenlijk dat het misschien de kabel zou zijn dus schonk er geen aandacht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Op de Nintendo Switch heb ik er ongeveer elke 3-4 uur een keertje last van bij Super Mario Odyssey.
Op de Nintendo Wii-U heb ik er slechts 1 keer last van gehad bij de eindbaas van Yoshi's Wooly World. Dit ging gepaard met screentearing op hetzelfde moment.
Op de PS4 Pro heb ik het tot heden géén enkele keer last van gehad.

En heb met name op de Wii-U en de PS4 Pro de nodige uren gestoken in combinatie met deze TV in het afgelopen jaar.

De Wii-U en Nintendo Switch staan standaard op Game Mode. De PS4 Pro meestal ook maar niet altijd (i.v.m. met het niet automatisch schakelen tussen SDR/HDR settings indien gebruik Game mode.)

Maar na het lezen van verschillende fora hierover is de algemene beleving:
- Probleem treedt enkel op tijdens gebruik Game Mode.
- Game Mode in combinatie met HDR heeft geen problemen.
- De frequentie waarbij dit optreed verschilt per content.
- Treed ook op indien je bijvoorbeeld Netflix of andere apps gebruikt met Game Mode actief.

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ik hier last van heb gehad op mijn PS4 Pro, maar over het hoofd heb gezien. Ik heb honderden uren gespeeld in Game Mode op mijn PS4 Pro op deze TV en ben vrij gevoelig voor zulke afwijkingen waardoor dit mij eerder zou zijn opgevallen.

Het enige verschil tussen deze apparaten is dat mijn mijn PS4 Pro de enige is die het beeld zelf upscaled naar 4k en dit 4k signaal output naar de TV. Met de andere apparaten ontvangt de TV een 1080P signaal en doet de TV het beeld upscalen naar 4k. Netflix heeft ook een variabele resolutie ook al is de content in UHD door middel van het streamen/bufferen. Hierdoor denk ik dat dit mogelijk een bug met de upscaling van Samsung TV's in Game Mode betreft. Met name gezien games steeds vaker gebruik maken van dynamische resoluties kan ik me voorstellen dat hierdoor de frequentie van dit issue met bepaalde content erger/minder is. Misschien is de lag in Game Mode zo laag ingesteld dat het beeld op sommige momenten nog niet helemaal gegenereerd is tot een volledige frame en is dat het effect dat wij zien. Maar dit is dus puur een aanname en niet op feiten gebaseerd.

Ik ga mij er verder eens in verdiepen en zal jullie updaten als ik iets interessants tegenkom.
Wel weet ik dat de officiële Samsung fora als sinds 2016 gespammed worden met deze klacht en Samsung hier niet op reageert.

[ Voor 12% gewijzigd door ThaBEN op 31-01-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KAP72
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik heb het zelfde probleen sinds vorige jaar als ik op de afstandsbediening op de kanaal of gids knop druk op mijn KS8000 krijg ik [niet beschikbaar]. Eerst was alles oke totdat er een opdate kwam. Volgens samsung ligt het niet aan de update maar aan ziggo zijn signaal, signaal is te sterk of te zwak. Ziggo gebeld en volgens hun ligt het aan samsung. Samsung remote assest tot 2 keer toe en mijn tv wel 4 keer gereset. Ik moest een andere ci+ moule proberen en moest ook nog een andere merk zijn. Wel ik had geen andere dus een gekocht. Ik had quantis dus heb ik smits gekocht. Probleem niet weg. Wat ik heb gedaan is zelf uizoeken wat het kan zijn, ik heb in de menu van de ci+ module de interactive uit gezet en probleen is weg.......ik wil niet zegen opgelost maar omzeild. Nu hopen dat samsung dit wel een keer oplost.
B.Wortelboer schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:43:
Sinds kort een UE55MU8000 TV aangeschaft en ook van Ziggo een CAM module ontvangen. TV aangesloten op de kabel en internet. Iedere keer als ik de gids oproep krijg ik de melding[niet beschikbaar]. Weet iemand hoe dat komt en wat hier aan te doen is?

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
  • Laatst online: 22-08 11:07
KAP72 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:37:
Ik heb het zelfde probleen sinds vorige jaar als ik op de afstandsbediening op de kanaal of gids knop druk op mijn KS8000 krijg ik [niet beschikbaar]. Eerst was alles oke totdat er een opdate kwam. Volgens samsung ligt het niet aan de update maar aan ziggo zijn signaal, signaal is te sterk of te zwak. Ziggo gebeld en volgens hun ligt het aan samsung. Samsung remote assest tot 2 keer toe en mijn tv wel 4 keer gereset. Ik moest een andere ci+ moule proberen en moest ook nog een andere merk zijn. Wel ik had geen andere dus een gekocht. Ik had quantis dus heb ik smits gekocht. Probleem niet weg. Wat ik heb gedaan is zelf uizoeken wat het kan zijn, ik heb in de menu van de ci+ module de interactive uit gezet en probleen is weg.......ik wil niet zegen opgelost maar omzeild. Nu hopen dat samsung dit wel een keer oplost. [...]
Ik heb dit probleem nu ook aangekaart in het Samsung Support Forum. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb de UE55MU8000 en ik heb 3 issues:

1. In combinatie met m'n PS4 (Pro) heb ik soms last van een tijdelijke uitval van beeld. Dat duurt ongeveer 1 seconde en áls het gebeurt is het relatief aan het begin van een (willekeurige) game. Soms 1x, soms 2x, maar zelden vaker. Het lijkt een soort handshake probleem en op internet kan ik er ook wel e.e.a. over vinden, maar geen oplossing (hdmi kabel vervangen biedt in elk geval geen soelaas, net als een andere hdmi-poort).

2. Op tv heb ik met enige regelmaat heel af en toe kleine hickups (heel even geen geluid). Gebeurt onregelmatig. Beeld is verder prima en gaat gewoon door.

3. Ik heb nu firmware versie 1151.1 en als ik via internet (wat gewoon wired verbonden is) zoek naar updates vind ik niets. Terwijl ik wel een 1155.1 online vind. Maar geen changelog. Ik ben altijd wat huiverig voor upgrades als ik niet weet waar het voor is. Iemand ervaring met 1155?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
Vraagje, welke instelling gebruiken jullie bij aanpassen aan scherm te vinden onder beeldformaat? Auto of aan? Ik heb overigens de 55KS7000.

[ Voor 12% gewijzigd door yordy1985 op 03-02-2018 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@spaceboy dit is het 2016 modellen topic en de MU reeks is 2017 dus even een ander topic zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
yordy1985 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:54:
Vraagje, welke instelling gebruiken jullie bij aanpassen aan scherm te vinden onder beeldformaat? Auto of aan? Ik heb overigens de 55KS7000.
Ik heb hetzelfde toestel

Aan

Op die manier ben je verzekerd dat er in alle gevallen geen over- underscan plaatsvind en elke pixel op de juiste positie wordt weergegeven in de gekozen resolutie.

[ Voor 22% gewijzigd door ThaBEN op 05-02-2018 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35
ThaBEN schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:27:
[...]

Ik heb hetzelfde toestel

Aan

Op die manier ben je verzekerd dat er in alle gevallen geen over- underscan plaatsvind en elke pixel op de juiste positie wordt weergegeven in de gekozen resolutie.
Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBEN
***Belangrijke mededeling voor HDR content in combinatie met modus 'Film'***

Op de Samsung KS serie wordt het profiel 'Film' overal aangeraden om te gebruiken voor de beste weergave. Echter zit er een bug in 'Film' modus indien je HDR materiaal bekijkt. Deze bug zorgt ervoor dat je backlight gaat pulseren indien er een statische achtergrond zichtbaar is in 1 kleur terwijl er beweging plaatsvind op de voorgrond. De bug is mogelijk niet aanwezig in alle toestellen maar veel mensen hebben er last van (wellicht ook afhankelijk van firmware versie etc). Men heeft eindelijk een goede test gevonden om te controleren of die bug ook op jouw toestel aanwezig is. Je heb wel Netflix nodig om de test te kunnen uitvoeren.
If you have a netflix account, you can test it right now. Search for the show Abstract, watch the first episode at around 3:40. Watch the guy looking at the sheet of paper. If your set suffers from this problem, you'll notice the backlight dropping as the camera focus on the paper and the cube is dancing (you'll understand when you see it). The backlight dims when he stops walking and then brightens again when he takes a few steps.It's really obvious, you don't need to "look for it".
Tevens is bevestigd dat deze bug ook goed zichtbaar is op de UHD disc van Blade Runner 2049 wanneer je deze in de modus 'Film' bekijkt.

Heeft jouw toestel last van deze bug dan is het ten zeerste aan te bevelen om voor HDR content de modus 'Standaard' te gebruiken. Wanneer je HDR content in de modus 'Standaard' bekijkt heb je geen last van de pulserende backlight en blijft deze stabiel. Je kunt dan 1 op 1 je beeldinstellingen van 'Film' kopiëren naar 'Standaard'. Vergeet niet opnieuw alle ECO settings te controleren en deactiveren zodra je overgaat van 'Film' naar 'Standaard'.

Mijn toestel heeft ook last van die bug en op 'Standaard' heb ik hier geen last van. Ik heb zelfs het idee dat het blooming effect nu een zeer stuk minder aanwezig is tijdens donkere scenes met witte ondertiteling.

Bron: AVSforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:51

PBP

Ik zie het inderdaad ook gebeuren. Het was me al eerder opgevallen. Nu dus maar weer settings aanpassen :X . Ben met deze TV constant zoekende naar de juiste settings :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 20:06
Dat het ik ook op de UE55JS8000. Ik zie ook de backlight verspringen op de achtergrond in film modus. Lijkt dus niet alleen een probleem van de KS serie te zijn. Heb het getest met Netflix, de show abstract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:52
Ik ga het ook even testen, bedankt ThaBEN. Voor de duidelijkheid, dit geldt enkel voor HDR content icm Film he? Want ben over het algemeen zeer content met de preset Film, en die gebruik ik dan ook het meeste. Alleen bij voetbal schakel ik over naar Standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
DutchOwnage schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:36:
Ik ga het ook even testen, bedankt ThaBEN. Voor de duidelijkheid, dit geldt enkel voor HDR content icm Film he? Want ben over het algemeen zeer content met de preset Film, en die gebruik ik dan ook het meeste. Alleen bij voetbal schakel ik over naar Standaard.
Correct. HDR i.c.m. Film heeft dit issue.
SDR i.c.m. Film werkt prima en kun je gewoon blijven gebruiken.

En geen probleem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
ThaBEN schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:33:
[...]

Correct. HDR i.c.m. Film heeft dit issue.
SDR i.c.m. Film werkt prima en kun je gewoon blijven gebruiken.

En geen probleem :)
Ik vind de preset standaard ook veel beter met SDR, veel minder blooming dan de movie preset. Bijvoorbeeld als de ondertitels verschijnen op een donkere achtergrond, bij movie licht dan het hele scherm op, bij standaard is dat veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
ThaBEN schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:35:
***Belangrijke mededeling voor HDR content in combinatie met modus 'Film'***

Op de Samsung KS serie wordt het profiel 'Film' overal aangeraden om te gebruiken voor de beste weergave. Echter zit er een bug in 'Film' modus indien je HDR materiaal bekijkt. Deze bug zorgt ervoor dat je backlight gaat pulseren indien er een statische achtergrond zichtbaar is in 1 kleur terwijl er beweging plaatsvind op de voorgrond. De bug is mogelijk niet aanwezig in alle toestellen maar veel mensen hebben er last van (wellicht ook afhankelijk van firmware versie etc). Men heeft eindelijk een goede test gevonden om te controleren of die bug ook op jouw toestel aanwezig is. Je heb wel Netflix nodig om de test te kunnen uitvoeren.

[...]

Tevens is bevestigd dat deze bug ook goed zichtbaar is op de UHD disc van Blade Runner 2049 wanneer je deze in de modus 'Film' bekijkt.

Heeft jouw toestel last van deze bug dan is het ten zeerste aan te bevelen om voor HDR content de modus 'Standaard' te gebruiken. Wanneer je HDR content in de modus 'Standaard' bekijkt heb je geen last van de pulserende backlight en blijft deze stabiel. Je kunt dan 1 op 1 je beeldinstellingen van 'Film' kopiëren naar 'Standaard'. Vergeet niet opnieuw alle ECO settings te controleren en deactiveren zodra je overgaat van 'Film' naar 'Standaard'.

Mijn toestel heeft ook last van die bug en op 'Standaard' heb ik hier geen last van. Ik heb zelfs het idee dat het blooming effect nu een zeer stuk minder aanwezig is tijdens donkere scenes met witte ondertiteling.

Bron: AVSforum
Jammer dat ik het niet kan testen. Ik ben waarschijnlijk enige persoon in NL zonder Netflix 8)7 Dit issue speelt zich niet af in Game modus toch? Want in game modus kan je bij beeldinstellingen geen "Film" kiezen als het goed is!? Ik heb alleen HDR (spel) beelden via mijn Ps4 Pro.

Waar ik wel zoiets merk is bij gewoon tv kijken via Horizon box. Bij een wit beeld merk ik laatste tijd dat er een soort Backlight Pulse effect aanwezig is, en dat is zonder HDR..heb goeie antenne kabel. Kan mogelijk een Horizon issue zijn?

Ps. Nog geen nieuws over HDR max backlight firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Giovanni76 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:17:
[...]

Jammer dat ik het niet kan testen. Ik ben waarschijnlijk enige persoon in NL zonder Netflix 8)7 Dit issue speelt zich niet af in Game modus toch? Want in game modus kan je bij beeldinstellingen geen "Film" kiezen als het goed is!? Ik heb alleen HDR (spel) beelden via mijn Ps4 Pro.

Waar ik wel zoiets merk is bij gewoon tv kijken via Horizon box. Bij een wit beeld merk ik laatste tijd dat er een soort Backlight Pulse effect aanwezig is, en dat is zonder HDR..heb goeie antenne kabel. Kan mogelijk een Horizon issue zijn?

Ps. Nog geen nieuws over HDR max backlight firmware?
Volgens mij is het zo dat wanneer je Game Mode kiest, hij Game Mode activeert op het gekozen profiel welke je in gebruik had (Film/Standaard/Dynamisch/Natuurlijk).
Dus dan heb je alsnog last van dat issue. Ik geloof ook dat je voor alle 4 die profielen aparte instellingen kan invoeren bij Game Mode en dat hij deze apart blijft bewaren.

Maar dat zul je dan zelf even moeten dubbel checken, want weet het niet 100% zeker maar ben wel in de veronderstelling dat het zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
In Duitsland ontvangen sommige mensen een nieuwe firmware update over the air. Het gaat om versie 1210. Deze firmware is nog niet via de website van Samsung te downloaden en men heeft nog niet kunnen bevestigen wat in de update zit. Het is momenteel nog onbekend of deze de HDR game mode fix bevat en of deze HDR10+ activeert.

Afbeeldingslocatie: https://bilder.hifi-forum.de/max/100801/file_838624.jpg

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-07 16:38
ThaBEN schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 07:06:
In Duitsland ontvangen sommige mensen een nieuwe firmware update over the air. Het gaat om versie 1210. Deze firmware is nog niet via de website van Samsung te downloaden en men heeft nog niet kunnen bevestigen wat in de update zit. Het is momenteel nog onbekend of deze de HDR game mode fix bevat en of deze HDR10+ activeert.

[afbeelding]

Bron
Hopen tegen beter weten in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb gelezen dat ARC geeft alleen stereo 2.0 output bij deze Samsung. Ik kan alleen Bitstream DD of DTS gebruiken. Klopt dat?

Ik gebruik ks7000 samen met PS4 Pro en Sony CT790 Soundbar (4k/HDR passtrough).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
WinterX schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 01:56:
Ik heb gelezen dat ARC geeft alleen stereo 2.0 output bij deze Samsung. Ik kan alleen Bitstream DD of DTS gebruiken. Klopt dat?

Ik gebruik ks7000 samen met PS4 Pro en Sony CT790 Soundbar (4k/HDR passtrough).
Is een soundbar niet per definitie 2.0 / 2.1 stereo only (2 speakers en een optionele subwoofer)?
Indien je een 5.1 geluidset hebt (5 speakers en een subwoofer) krijg je gewoon volledig surround sound ook via ARC.

Ook heeft de TV een optie voor DTS 2:5. Dan kun je stereo geluid laten converteren naar gesimuleerd surround sound voor je 5.1 set. Dit is gesimuleerd 5.1 dus niet van dezelfde kwaliteit als native 5.1.

Het is wel waar dat wanneer je geluidset niet via HDMI maar via optische kabel is verbonden met je TV en je dan PCM kiest je beperkt bent tot maximaal 2-kanaals stereo geluid. Maar dat is op alle apparaten zo en niet specifiek iets van dit toestel.

Kies je DD of DTS dan kun je via optische kabel alsnog 5.1 surround sound ontvangen. Via HDMI kun je ook met PCM 5.1 surround ontvangen.

Misschien dat daar de verwarring vandaan komt?

Maar het is onmogelijk om surround sound via een soundbar te ontvangen. Mogelijk dat de soundbar een optie heeft om surround sound te simuleren zoals DTS 2:5 of Dolby Pro Logic. Maar dit is dan iets dat op je soundbar zelf wordt uitgevoerd en werkt indien het inkomend signaal enkel in stereo is uitgezonden.

-edit-

Heb de specs van je soudbar erbij gezocht. Dit is een stereo only device maar heeft inderdaad een optie om surround sound te simuleren
Voel de kracht van elke filmsoundtrack met deze 2.1-kanaals Soundbar.

-----------------------

S-Force PRO Front Surround van bioscoopkwaliteit

Een overweldigende virtuele Surround Sound-ervaring. S-Force PRO Front Surround bootst de manier na waarop het brein verbanden legt tussen verschillende geluidsbronnen voor het juiste volume, de vertraging en het spectrum van het geluid – met alleen de linker- en rechterspeakerkanalen. Doordat op natuurlijke wijze driedimensionale geluidsvelden worden gesimuleerd, kunt u genieten van rijke hifi-audio in een breder luistergebied.
Bron: https://www.sony.nl/elect...n/ht-ct790/specifications

Je dient in jouw geval altijd stereo te kiezen vanuit je bron en dan op de soundbar zelf S-Force PRO activeren indien je (gesimuleerd) 5.1 wil ervaren.

Opties die niet ondersteund zijn via de aangesloten randapparatuur kun je niet selecteren in het menu van de TV en zijn 'greyed-out'.

[ Voor 53% gewijzigd door ThaBEN op 14-02-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Laatst online: 21-07 16:38
ThaBEN schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:37:
[...]

Is een soundbar niet per definitie 2.0 / 2.1 stereo only (2 speakers en een optionele subwoofer)?
Indien je een 5.1 geluidset hebt (5 speakers en een subwoofer) krijg je gewoon volledig surround sound ook via ARC.

Ook heeft de TV een optie voor DTS 2:5. Dan kun je stereo geluid laten converteren naar gesimuleerd surround sound voor je 5.1 set. Dit is gesimuleerd 5.1 dus niet van dezelfde kwaliteit als native 5.1.

Het is wel waar dat wanneer je geluidset niet via HDMI maar via optische kabel is verbonden met je TV en je dan PCM kiest je beperkt bent tot maximaal 2-kanaals stereo geluid. Maar dat is op alle apparaten zo en niet specifiek iets van dit toestel.

Kies je DD of DTS dan kun je via optische kabel alsnog 5.1 surround sound ontvangen. Via HDMI kun je ook met PCM 5.1 surround ontvangen.

Misschien dat daar de verwarring vandaan komt?

Maar het is onmogelijk om surround sound via een soundbar te ontvangen. Mogelijk dat de soundbar een optie heeft om surround sound te simuleren zoals DTS 2:5 of Dolby Pro Logic. Maar dit is dan iets dat op je soundbar zelf wordt uitgevoerd en werkt indien het inkomend signaal enkel in stereo is uitgezonden.

-edit-

Heb de specs van je soudbar erbij gezocht. Dit is een stereo only device maar heeft inderdaad een optie om surround sound te simuleren

[...]

Bron: https://www.sony.nl/elect...n/ht-ct790/specifications

Je dient in jouw geval altijd stereo te kiezen vanuit je bron en dan op de soundbar zelf S-Force PRO activeren indien je (gesimuleerd) 5.1 wil ervaren.

Opties die niet ondersteund zijn via de aangesloten randapparatuur kun je niet selecteren in het menu van de TV en zijn 'greyed-out'.
Welke Soundbar is een goede qua cominatie met de KS7000? Ben namelijk niet helemaal tevreden over het geluid van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Ff bij aankoopadvies vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacramento
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02-2023
jackzonztyl schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:21:

[...]
Thanks!
Dit heeft bij mij de melding ‘niet beschikbaar’ doen verdwijnen!

Zijn er hier toevallig mensen met een Marantz NR1606 die ARC op de 65KS7500 werkend hebben gekregen? Lijkt bij mij op geen enkele manier te werken. Momenteel een optische kabel aangesloten wat gewoon werkt maar ben toch benieuwd waarom ik ARC niet werkend krijg..

[ Voor 14% gewijzigd door sacramento op 21-02-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

henkyyyyyyy schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:15:
Herkent iemand dit soort vlekken en zo ja wat zijn het voor vlekken?

[afbeelding]

Dit is niet mijn foto, maar heb wel zo'n vlek deze probeer ik met het doekje weg te poetsen maar dat lukt niet.

Iemand enig idee? {het lijkt wel een olievlek)
Zijn hier wellicht, nu een jaar later, nog wat (betere) ervaringen met het verwijderen van dit soort vlekken? Heb er zelf ook een paar (gelukkig niet zo erg als op die foto, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:29
sacramento schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:02:
[...]

Thanks!
Dit heeft bij mij de melding ‘niet beschikbaar’ doen verdwijnen!

Zijn er hier toevallig mensen met een Marantz NR1606 die ARC op de 65KS7500 werkend hebben gekregen? Lijkt bij mij op geen enkele manier te werken. Momenteel een optische kabel aangesloten wat gewoon werkt maar ben toch benieuwd waarom ik ARC niet werkend krijg..
Heb een 1605 en KS8000 probleemloosvia ARC for what is worth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
JBS schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:45:
[...]
Zijn hier wellicht, nu een jaar later, nog wat (betere) ervaringen met het verwijderen van dit soort vlekken? Heb er zelf ook een paar (gelukkig niet zo erg als op die foto, maar toch).
Als ik me niet vergis ontstaat dit door drukken op het scherm. Wellicht dat de scherm op iets heeft gerust bij het installeren van de voet of om de beugel te monteren. Ik heb meer fotos gezien met vinger afdrukken met deze kleur dat kwam omdat ze het op die manier hebben opgetilt. Maar ik kan mis vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
JBS schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:45:
[...]
jackzonztyl schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 23:10:
[...]

Als ik me niet vergis ontstaat dit door drukken op het scherm. Wellicht dat de scherm op iets heeft gerust bij het installeren van de voet of om de beugel te monteren. Ik heb meer fotos gezien met vinger afdrukken met deze kleur dat kwam omdat ze het op die manier hebben opgetilt. Maar ik kan mis vergissen.
Nee dat klopt niet, volgens mij komt het door verkeerde coating bij een hele serie.
Want voordat ik de vorige had omgeruild, heb ik op een andere plek stof proberen weg te halen met dat doekje wat erbij zat, en ja hoor weer zo'n zelfde vlek.

Die nieuwe maak ik schoon dmv de stof weg te blazen en niemand mag aan het scherm komen :(

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Ik heb het gevoel dat er een soort coating over je scherm zit en bij huid contact of water, krijg je dat soort vlekken. Heb ze ook op mijn Ks9500 maar dan heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
henkyyyyyyy schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 09:56:
[...]

[...]

Nee dat klopt niet, volgens mij komt het door verkeerde coating bij een hele serie.
Ik denk dat dit het is idd. Mijn KS8000 uit mei 2016 werd in juni 2017 (het scherm) vervangen wegens grove backlight bleeding aan de bovenkant. Sindsdien op mijn "nieuwe" scherm geen vlek of veeg meer te bekennen, terwijl dat op mijn originele scherm ook een issue was. Het zou dus goed kunnen dat Samsung de coating tussentijds heeft aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 24-02-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Zat er een beschermvel over het nieuwe panel? Volgens mij verlaten ze netjes de fabriek en zijn vlekken user errrors. Inderdaad vastpakken van het scherm. Normaliter houd je het scherm alleen aan de onder bezel vast tijden het plaatsen op de stand of muursteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik weet niet meer zeker of er een beschermvel over het nieuwe panel zat, sorry. Wat ik wel weet is dat ik altijd erg zuinig ben op mijn apparatuur en ik best wel baalde van bepaalde, voor mij onverklaarbare, vlekken op het vorige panel. Vlekken zoals iemand poste hier wat leek op olievlekken.

Tuurlijk heb ik nu ook wel af en toe een vingerstreepje ofzo op het nieuwe panel, maar dat is altijd goed weg te werken met een statisch doekje. Die "oliestrepen" waren toen met geen mogelijkheid weg te krijgen. En die oliestrepen heb ik niet meer gezien sinds ik een nieuw panel heb, vandaar dat ik suggereerde dat Samsung wellicht iets aan de coating had veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
RAAF12 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:42:
Zat er een beschermvel over het nieuwe panel? Volgens mij verlaten ze netjes de fabriek en zijn vlekken user errrors. Inderdaad vastpakken van het scherm. Normaliter houd je het scherm alleen aan de onder bezel vast tijden het plaatsen op de stand of muursteun.
Klopt. Kan mij herinneren dat er een beschermvel over het scherm zat, maar wist niet toen ik het net kocht en installeerde, dat je die vlekken niet weg kreeg 8)7 gelukkig is het niet zo zichtbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Giovanni76 op 25-02-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Voor degene die ook last hebben van 'blooming' tijdens het bekijken van HDR content in combinatie met witte ondertiteling (met name bij Netflix), zet Smart Led op Laag.

Smart Led werkt als volgt:

- Hoog, de helderheid van lichte elementen wordt verhoogd en van donkere elementen verlaagd.
- Laag, enkel de helderheid van donkere elementen worden verlaagd.

Ik was in de veronderstelling dat beide opties zowel de helderheid deden verhogen en verlagen, enkel dat Laag dit op een minder agressieve wijze deed.

Wanneer je Smart Led dus op laag heb staan word de helderheid (zo goed als) helemaal niet meer verhoogd en heb je geen last meer van het issue dat je gehele beeldbuis pulseert telkens wanneer ondertiteling in beeld verschijnt en verdwijnt, terwijl een donkere scene speelt. Dit komt doordat op Hoog de TV de helderheid van de witte ondertiteling verhoogd en dat zorgt voor enorm storende 'blooming' bij donkere scenes.

Eerlijk toegegeven speelt het nog altijd een beetje met Smart Led op Laag, maar dit is zo minimaal dat het bijna niet opvalt tenzij je er echt actief naar op zoek bent. In elk geval vele malen beter dan wanneer je de optie op Hoog hebt staan.

Je levert met Smart Led op Laag wel wat in op de 'Peak Brightness' maar dat vind ik minder storend dan te moeten kijken naar een pulserend scherm.

Goed voorbeeld om het resultaat te testen is de beginscène van The Cloverfield Paradox op Netflix. Ergens rond minuut 3 zitten ze in 's nachts in een auto te praten terwijl de stroom in de stad is uitgevallen. Daar is het blooming effect nadrukkelijk aanwezig indien je Smart Led op Hoog hebt staan en gebruik maakt van ondertiteling.

[ Voor 21% gewijzigd door ThaBEN op 26-02-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik heb Smart Led altijd op hoog staan bij HDR content, omdat ik in de veronderstelling was dat wanneer je het op laag zet, je een groot deel van de HDR beleving wegneemt. En inderdaad, hét grote nadeel van deze voor de rest heerlijke tv zijn die ondertitels bij donkere HDR scenes.

Ik zal het een uit gaan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
ik heb de KS7000 65 inch en ik kan geen content casten naar de TV. Hierbij moet je denken aan YouTube en Samsung Smart View app. Is er een instelling waarin ik dat in kan stellen? De applicaties zitten in een eindeloze connecting modus.
Gebruikte telefoon Android 8.1

[ Voor 6% gewijzigd door badluckboy op 28-02-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:34
Onlangs ondervind ik wat problemen met het smart TV gedeelte van de KS7000.
Met name Youtube en Netflix.

Als ik de TV tijdens een aflevering(Netflix) of filmpje(Youtube) uitzet, dan loopt deze app vast als ik de TV weer aanzet.
De app wil dan geen nieuwe filmpes meer laden. Dan moet ik de app helemaal afsluiten (back knop ingedrukt houden) en weer opnieuw opstarten en dan weer opnieuw het filmpje opzoeken. Dan wil deze wel laden.

En met Netflix heeft de TV vaak moeite om een volgende aflevering te laden.
Dan moet ik de Tv zelfs helemaal resetten (powerknop ingedrukt houden).

Zijn er meerdere die deze euvels ervaren?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 17:30
Ben ik dan de enige niet met het probleem, gisteren deze Samsung smart view van samung op de tv losgelaten via wifi en wilde geen verbinding maken. Ook ik heb android 8.1 en en de laatste versie van de firmware van de ue55ks9000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Flix20 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:00:
Onlangs ondervind ik wat problemen met het smart TV gedeelte van de KS7000.
Met name Youtube en Netflix.

Als ik de TV tijdens een aflevering(Netflix) of filmpje(Youtube) uitzet, dan loopt deze app vast als ik de TV weer aanzet.
De app wil dan geen nieuwe filmpes meer laden. Dan moet ik de app helemaal afsluiten (back knop ingedrukt houden) en weer opnieuw opstarten en dan weer opnieuw het filmpje opzoeken. Dan wil deze wel laden.

En met Netflix heeft de TV vaak moeite om een volgende aflevering te laden.
Dan moet ik de Tv zelfs helemaal resetten (powerknop ingedrukt houden).

Zijn er meerdere die deze euvels ervaren?
Nee. Heb je het smart gedeelte van de TV met netwerkkabel bedraad of gebruik je wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Schumi_wk schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:06:
Ben ik dan de enige niet met het probleem, gisteren deze Samsung smart view van samung op de tv losgelaten via wifi en wilde geen verbinding maken. Ook ik heb android 8.1 en en de laatste versie van de firmware van de ue55ks9000.
De TV resetten naar de fabrieksdefault wil vaak helpen. Dan ben je wel ALLE instellingen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:34
RAAF12 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:10:
[...]

Nee. Heb je het smart gedeelte van de TV met netwerkkabel bedraad of gebruik je wifi?
Kabel.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Zou ff resetten, Ondersteuning>Zelfdiagnose>Resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
En sinds vandaag zegt onze tv van doe het zelf maar. Aan-uit-aan-uit-aan-uit. Niks mee te beginnen.
Aangezien ik was werken heeft vrouwtje via Televisiewinkel samsung aan de lijn gekregen en die wisten na vele truuks het ook niet meer.

Kort verhaal is, monteur belt maandag Woensdag hoe laat ze dinsdag Donderdag willen komen. Zit je dan zonder tv :?

[ Voor 4% gewijzigd door auroortje op 06-03-2018 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
auroortje schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:46:
En sinds vandaag zegt onze tv van doe het zelf maar. Aan-uit-aan-uit-aan-uit. Niks mee te beginnen.
Aangezien ik was werken heeft vrouwtje via Televisiewinkel samsung aan de lijn gekregen en die wisten na vele truuks het ook niet meer.

Kort verhaal is, monteur belt maandag hoe laat ze dinsdag willen komen. Zit je dan zonder tv :?
Ouch....irritant inderdaad. Hopelijk vindt men een oplossing.

Tot die tijd...spelletjes uit de kast, een goed boek...en some quality time together ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
*update*

Vandaag eindelijk monteur geweest. Na een test zegt ie dat het niet de voeding is. Dus hij gaat het mobo wisselen. Ook dit heeft geen resultaat. Hij gaat bellen over hoe en wat en conclusie is: scherm zelf is kapot.
Nu mag ik weer gaan wachten want er moet een nieuw scherm bij Samsung besteld worden. Gaat ook weer 5 werkdagen duren en dan moet de reparatie weer ingepland gaan worden.

Leen televisie? nee, die heb ik niet meer.

Bellen met Selectro levert niks op over levertijden en leen televisie, kan ik zelf komen ophalen in Purmerend.
Alsof ik alle tijd heb daarvoor.

Nee, echte service is er niet meer tegenwoordig. Wrom keuren ze tv niet gewoon af en leveren een nieuwe.
Gaat sneller en misschien goedkoper ook. Nu moet er steeds een monteur komen, alsof dat niks kost.

Word vervolgd. :O

ps
spelletjes spelen word ik ook zat.
Vrouw op de bank met kapotte knie en dan gaat juist tv stuk. Kan qua timing niet beter.

[ Voor 7% gewijzigd door auroortje op 08-03-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
auroortje schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:33:
*update*

Vandaag eindelijk monteur geweest. Na een test zegt ie dat het niet de voeding is. Dus hij gaat het mobo wisselen. Ook dit heeft geen resultaat. Hij gaat bellen over hoe en wat en conclusie is: scherm zelf is kapot.
Nu mag ik weer gaan wachten want er moet een nieuw scherm bij Samsung besteld worden. Gaat ook weer 5 werkdagen duren en dan moet de reparatie weer ingepland gaan worden.

Leen televisie? nee, die heb ik niet meer.

Bellen met Selectro levert niks op over levertijden en leen televisie, kan ik zelf komen ophalen in Purmerend.
Alsof ik alle tijd heb daarvoor.

Nee, echte service is er niet meer tegenwoordig. Wrom keuren ze tv niet gewoon af en leveren een nieuwe.
Gaat sneller en misschien goedkoper ook. Nu moet er steeds een monteur komen, alsof dat niks kost.

Word vervolgd. :O

ps
spelletjes spelen word ik ook zat.
Vrouw op de bank met kapotte knie en dan gaat juist tv stuk. Kan qua timing niet beter.
Service monteurs dat zijn tegenwoordig van bedrijven die van alles (of voor werk meerdere merken) doen, dus die hebben er helemaal geen baat bij een apparaat af te keuren. Ze vervangen liever twee keer wat (en keuren dan af), want dan kunnen ze de kosten en uren bij de leverancier waar ze voor werken in rekening brengen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Tip voor degene met een Nintendo Switch en een 5.1 geluidset zonder HDMI poorten (dus enkel optisch).

De Switch ondersteund enkel LPCM. Zonder HDMI poort op je 5.1 geluidset betekend dit dat je enkel stereo geluid kunt krijgen via optische kabel. Nu gebruikte ik de audio optie DTS Neo 2:5 op de TV voor surround sound simulatie. Gezien het een vrij nieuwe TV betreft leek DTS Neo 2:5 mij de beste optie.

Echter nu ben ik erachter gekomen dat indien je geluidset Dolby Pro Logic II ondersteund (zoals in mijn geval de Logitech Z-5500) dit vele malen beter klinkt dan de DTS Neo 2:5 optie.

Het verschil is dat je met DTS Neo 2:5 de spraak audio uit alle speakers tegelijk hoort komen. Het lijkt dus eerder een soort stereo welke door alle speakers is te horen.

Maar met Dolby Pro Logic II hoor je spraak enkel uit de center speaker en de 4 satelliet speakers simuleren dan het surround effect. Dit werkt ontzettend goed en klinkt vele malen beter dan de DTS Neo 2:5 optie van de TV zelf.

Dus heb je een Nintendo Switch en een 5.1 surround set met enkel optische aansluiting? Gebruik dan onderstaande instellingen.

TV Settings: PCM -- PCM
Nintendo Switch audio settings: Stereo
Surround Set: Dolby Pro Logic II (Movie)

Tip.
Indien je het volume van de achterste speakers wat harder zet klinkt het surround effect nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Last van blooming, clouding tijdens het bekijken van HDR films/series met witte ondertiteling?

Via een tip op AVSforums heb ik onderstaande instellingen toegepast. Deze zijn perfect voor het kijken van HDR films. Heb nu helemaal geen last meer van clouding/blooming en zwart is nu ook daadwerkelijk pikzwart. Het lijkt wel alsof ik een nieuwe OLED TV bezit O+

Notitie:
Deze settings werken uitstekend voor HDR films/series (handig voor o.a. Netflix) maar zijn niet geschikt om te gebruiken bij gaming of SDR content.
En ik ben op de hoogte dat deze settings niet volgens de norm zijn vanuit het perspectief van een professionele calibratie, maar de beeldkwaliteit is fantastisch. En de voordelen van geen clouding/blooming en zwartwaardes vergelijkbaar met OLED tijdens afspelen HDR materiaal maken deze settings meer dan waard.

Credits: sonloran op AVSforums

Beeld modus: Film
Achtergrondverlichting 20
Helderheid 43
Contrast 100
Scherpte 30
Kleur 47
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Aan
Auto Motion Plus Aangepast
Blur reductie 0
Judder reduction 0
LED Clear Motion Aan (Deze is zeer belangrijk om aan te hebben staan!)
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Hoog
Kleurtint Warm 2
Witbalans 2-punts
R-basis -7
G-Basis -6
B-basis -8
R-niveau -1
G-niveau -1
B-niveau 4
Gamma 0
Witbalans 10-punts
10% red -13, green -14, blue -15
20% red -11, green -11, blue -13
30% red 0, green -1, blue -1
40% red 3, green 3, blue 10
50% red -4, green -3, blue -1
60% red -8, green -8, blue -9
70% red -10, green -9, blue -6
80% red -12, green -9, blue -7
90% red -7, green -6, blue -8
100% red -1, green -3, blue -8
Gamma 0
Kleurruimte Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:39
ThaBEN schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:24:
Last van blooming, clouding tijdens het bekijken van HDR films/series met witte ondertiteling?

Via een tip op AVSforums heb ik onderstaande instellingen toegepast. Deze zijn perfect voor het kijken van HDR films. Heb nu helemaal geen last meer van clouding/blooming en zwart is nu ook daadwerkelijk pikzwart. Het lijkt wel alsof ik een nieuwe OLED TV bezit O+

Notitie:
Deze settings werken uitstekend voor HDR films/series (handig voor o.a. Netflix) maar zijn niet geschikt om te gebruiken bij gaming of SDR content.
En ik ben op de hoogte dat deze settings niet volgens de norm zijn vanuit het perspectief van een professionele calibratie, maar de beeldkwaliteit is fantastisch. En de voordelen van geen clouding/blooming en zwartwaardes vergelijkbaar met OLED tijdens afspelen HDR materiaal maken deze settings meer dan waard.

Credits: sonloran op AVSforums

Beeld modus: Film
Achtergrondverlichting 20
Helderheid 43
Contrast 100
Scherpte 30
Kleur 47
Tint (G/R) 50/50
Clean Digital View Aan
Auto Motion Plus Aangepast
Blur reductie 0
Judder reduction 0
LED Clear Motion Aan (Deze is zeer belangrijk om aan te hebben staan!)
Smart LED Hoog
Dynamisch contrast Hoog
Kleurtint Warm 2
Witbalans 2-punts
R-basis -7
G-Basis -6
B-basis -8
R-niveau -1
G-niveau -1
B-niveau 4
Gamma 0
Witbalans 10-punts
10% red -13, green -14, blue -15
20% red -11, green -11, blue -13
30% red 0, green -1, blue -1
40% red 3, green 3, blue 10
50% red -4, green -3, blue -1
60% red -8, green -8, blue -9
70% red -10, green -9, blue -6
80% red -12, green -9, blue -7
90% red -7, green -6, blue -8
100% red -1, green -3, blue -8
Gamma 0
Kleurruimte Auto
Die 2 en 10 punts calibratie settings kan je echt gelijk door de plee spoelen. De juiste settings zijn namelijk per paneel anders. Tevens zijn deze settings ook niet van invloed op de werking van het backlight.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Major_ton schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:24:
[...]

Die 2 en 10 punts calibratie settings kan je echt gelijk door de plee spoelen. De juiste settings zijn namelijk per paneel anders. Tevens zijn deze settings ook niet van invloed op de werking van het backlight.
Dan alsnog is het de moeite waard om die settings te proberen met witbalans 2punts allemaal op 0
En witbalans10 punts kun je na het invoeren alsnog in/en uitschakelen. Dan kun je makkelijk vergelijken wat beter uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
[b][message=54607503,noline]Heb nu helemaal geen last meer van clouding/blooming en zwart is nu ook daadwerkelijk pikzwart. Het lijkt wel alsof ik een nieuwe OLED TV bezit O+
Zal vermoedelijk gaan tegenvallen naast een goed ingestelde OLED-televisie. Als ik enkele instellingen zo zie, weet ik bij voorbaat al dat dit niet goed kan zijn voor een goede beeldweergave. Misschien verbloemt het de blooming wel, maar het zal ook een hoop detail wegnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Dimens schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:56:
[...]

Zal vermoedelijk gaan tegenvallen naast een goed ingestelde OLED-televisie. Als ik enkele instellingen zo zie, weet ik bij voorbaat al dat dit niet goed kan zijn voor een goede beeldweergave. Misschien verbloemt het de blooming wel, maar het zal ook een hoop detail wegnemen.
Dat is ook waarom ik het volgende aangaf in mijn post
ThaBEN schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:24:

[...]
En ik ben op de hoogte dat deze settings niet volgens de norm zijn vanuit het perspectief van een professionele calibratie
Deze settings gebruik je inderdaad niet om het meest natuurgetrouwe beeld te creëren. Maar indien je gevoelig bent voor blooming/clouding is dit een goed alternatief.

Ik gebruik deze settings voor Netflix. Met name bij streaming diensten heb ik ontzettend last van blooming/clouding. Vooral bij donkere series of films zoals The Punisher of The Cloverfield Paradox. Dan neem ik het verlies in beeldkwaliteit voor lief als ik geen last meer heb van blooming/clouding.

Voor andere bronnen gebruik ik algemene bekende 'beste' HDR settings. Afhankelijk van hoe erg jij je stoort aan blooming of clouding zou ik zeggen, probeer deze settings eens. En als het niet bevalt zet je terug naar de vorige instellingen. Je hebt niets te verliezen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Mee eens dat je het altijd kan proberen. Netflix heeft toch niet bepaald de hoogste bitrate dus verlies in details bij donkere scenes zou nog wel eens mee kunnen vallen.
Bij betere bron als bluray zou het inderdaad zonde zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
De laatste update van "onze" KS series dateert alweer van november 2017(helaas). Toch merkte ik gisteren dat de layout van YouTube via de app van de tv veranderd is. Worden apps als YouTube en Netflix achter de schermen dus nog wel voorzien van updates? En dienen de "reguliere"updates (als die nog komen) puur en alleen om de hardware van de tv te tweaken?

In ander nieuws:

HDR GAME MODE PATCH:

All KS/KU owners who are interested in this feature should make sure that their TVs are configured for automatic updates and are connected to the internet for the entire month of April. The long-awaited patch will be included in the next major OTN software broadcast.

HDR10+ FOR KS/KU MODELS:

South Korea R&D confirmed this week that these sets are not currently compatible (as most of you have learned by now). According to my source, the company is expected to make a formal announcement soon, but no details have been made available.

Bron: http://www.avsforum.com/f...00-owners-thread-991.html

De HDR Game Mode patch komt er dus tóch aan in April. Geen HDR10+ patch, maar dat verwachtte ik al. Wel jammer, zit daar meer op te wachten dan de HDR Game Mode patch maar goed, het is niet anders.
Valt me toch weer mee. Dacht dat we de laatste patch in November gezien hadden :o

[ Voor 59% gewijzigd door DutchOwnage op 17-03-2018 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjant2
Updates van apps staan los van de firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:51

PBP

Op die HDR fix zou ik niet al te veel hopen. Die rudy van avsforum die heeft het al vaker geroepen dat de fix eraan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Je hebt gelijk. Eerst maar eens zien en dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
DutchOwnage schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:35:
De laatste update van "onze" KS series dateert alweer van november 2017(helaas). Toch merkte ik gisteren dat de layout van YouTube via de app van de tv veranderd is. Worden apps als YouTube en Netflix achter de schermen dus nog wel voorzien van updates? En dienen de "reguliere"updates (als die nog komen) puur en alleen om de hardware van de tv te tweaken?

In ander nieuws:

HDR GAME MODE PATCH:

All KS/KU owners who are interested in this feature should make sure that their TVs are configured for automatic updates and are connected to the internet for the entire month of April. The long-awaited patch will be included in the next major OTN software broadcast.

HDR10+ FOR KS/KU MODELS:

South Korea R&D confirmed this week that these sets are not currently compatible (as most of you have learned by now). According to my source, the company is expected to make a formal announcement soon, but no details have been made available.

Bron: http://www.avsforum.com/f...00-owners-thread-991.html

De HDR Game Mode patch komt er dus tóch aan in April. Geen HDR10+ patch, maar dat verwachtte ik al. Wel jammer, zit daar meer op te wachten dan de HDR Game Mode patch maar goed, het is niet anders.
Valt me toch weer mee. Dacht dat we de laatste patch in November gezien hadden :o
Thanks voor je update! Dat is (hopelijk) goed nieuws voor HDR fix issue, maar ook slecht nieuws over HDR10+ support. Afwachten dus op een April patch en officiële bevestiging van Samsung over HDR10+.

Voor nu is het jammer, maar zodra games/films uit gaan komen met HDR10+, dan is het echt balen!!

Was een dure aankoop (65KS9500), dus voorlopig echt geen nieuwe Tv in huis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Hier komt ook pas weer een nieuwe tv zodra de HDMI 2.1 standaard goed is gëimplenteerd. Dus waarschijnlijk een 2019 model en eer dat die een beetje een redelijke prijs hebben zit je ergens in het voorjaar van 2020 :) . Genoeg tijd om de centjes weer apart te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:39
DutchOwnage schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:22:
Hier komt ook pas weer een nieuwe tv zodra de HDMI 2.1 standaard goed is gëimplenteerd. Dus waarschijnlijk een 2019 model en eer dat die een beetje een redelijke prijs hebben zit je ergens in het voorjaar van 2020 :) . Genoeg tijd om de centjes weer apart te zetten.
En in 2020 wil iedereen weer wachten op HDMI 2.2 Met Dolby Vision Extra voor 10.000 nits ondersteuning en worden TV's standaard weer meer brillen geleverd. Niet 3D brillen maar zonnebrillen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy123
  • Laatst online: 11-03-2023
Ik heb met de KS7000 iets opgemerkt. Er was een live praatprogramma op tv (telenet digicorder) en die beelden waren rotslecht. Snelle bewegingen, niet een paar seconden maar echt de volledige liveshow, de bewegingen van de mensen leek alsof ik doorspoelde naar 2x. , als ik het filmde valt het niet op dus kan niets tonen. Was niet om aan te zien. Bij een film of andere programma’s komt dit niet echt voor (denk al 1keer gehad bij een soap). Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Crazy123 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:24:
Ik heb met de KS7000 iets opgemerkt. Er was een live praatprogramma op tv (telenet digicorder) en die beelden waren rotslecht. Snelle bewegingen, niet een paar seconden maar echt de volledige liveshow, de bewegingen van de mensen leek alsof ik doorspoelde naar 2x. , als ik het filmde valt het niet op dus kan niets tonen. Was niet om aan te zien. Bij een film of andere programma’s komt dit niet echt voor (denk al 1keer gehad bij een soap). Tips?
Heb je Auto Motion Plus aanstaan?
Indien ja, deze uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy123
neen staat niet aan, gebruik settings van Rtings. Ik ga wel eens kijken moeten kijken welke update ik heb maar zou geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Crazy123 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:37:
neen staat niet aan, gebruik settings van Rtings. Ik ga wel eens kijken moeten kijken welke update ik heb maar zou geen probleem mogen zijn.
Het kan ook aan de bron liggen. Ik weet dat o.a. 'Spike TV' soms Amerikaanse TV Shows uitzend waarin het bronmateriaal bestaat uit beeld dat is bewerkt met een vorm van 'motion interpolation'. O.a. sommige episodes van Ink Master en Face Off hebben hier last van. Dan lijkt het net alsof Auto Motion Plus aanstaat, maar dan ook nog eens met veel fouten en zichtbare artifacts omdat dit niet overeenkomt met de instellingen waarin de show in NL wordt uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy123
Ja dit klopt, alles leekvooruitgespoeld en ook artifacts. Mischien inderdaad de bron, gisteren was het gewone belgische zender, als ik zapte naar een andere zender alles normaal enkel die liveshow.Is daar dan iets aan te doen of gewoon pech?

[ Voor 10% gewijzigd door Crazy123 op 19-03-2018 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 08:37
Hier in het bezit van een 55ks8000, hebben meerdere mensen het probleem dat bv de KIJK app, of de NPO3 app niet werken? De KIJK app werkt gewoon niet, start op, maar geeft foutmelding met bedienen. De NPO app werkt soms wel soms niet. Vaak volledig zwart scherm. De on demand van Ziggo geeft een i3 melding, geen internet. Heb echter wel gewoon internet verbinden. Netflix app werkt verder goed.TV verbonden via LAN en reset etc doet niks.
Grappig detail, op de Samsung tv van 500€ werken alles apps perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Geen problemen hier met de app's op een KS8000 Ik heb glasvezel en de TV met CAT6 bedraad aangesloten. Reset je Tv maar eens dan zal het wel opgelost zijn.

Instellingen- Ondersteuning-zelfdiagnose-Resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy123
Wat zijn eigenlijk de beste schermen voor een tv? LCD?, want op mijn ks7000 heb ik al 2 krasjes, heb hier een kleuter rondlopen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Crazy123 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:41:
Wat zijn eigenlijk de beste schermen voor een tv? LCD?, want op mijn ks7000 heb ik al 2 krasjes, heb hier een kleuter rondlopen daarmee.
Heb je het hier over beste beeldkwaliteit?
Of over krasbestendige 'kleuterproof' schermen?

Misschien is dit iets voor je:

50inch Screenprotector

Is een soort plexiglas kap die je om je beeldbuis heen schuift. Het licht spiegelt wel wat meer hierdoor, maar je beeldbuis zal niet meer beschadigd raken. Zelfs niet door rondvliegend speelgoed.

[ Voor 18% gewijzigd door ThaBEN op 20-03-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy123
ThaBEN schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:59:
[...]

Heb je het hier over beste beeldkwaliteit?
Of over krasbestendige 'kleuterproof' schermen?

Misschien is dit iets voor je:

50inch Screenprotector

Is een soort plexiglas kap die je om je beeldbuis heen schuift. Het licht spiegelt wel wat meer hierdoor, maar je beeldbuis zal niet meer beschadigd raken. Zelfs niet door rondvliegend speelgoed.
ok thx ik ga eens kijken. heb het vooral krasbestendige schermen. welke is dan best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Crazy123 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:35:
[...]

ok thx ik ga eens kijken. heb het vooral krasbestendige schermen. welke is dan best?
Volgens mij zijn sinds de overgang van oude CRT toestellen naar flatscreens alle schermen ongeveer even gevoelig voor krassen, ongeachte of het plasma/(o)led/lcd schermen betreft.

Volgens mij bestaan er geen tests/onderzoeken naar welke scherm beter tegen krassen bestendigd is. Men gaat er vanuit dat je normaal gesproken niet aan het scherm komt.

Denk dat je dan echt naar de winkel moet gaan en met het blote oog moet proberen te zien hoe goed een scherm is en hoe dik het glas is dat ze gebruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 08:37
RAAF12 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 01:01:
Geen problemen hier met de app's op een KS8000 Ik heb glasvezel en de TV met CAT6 bedraad aangesloten. Reset je Tv maar eens dan zal het wel opgelost zijn.

Instellingen- Ondersteuning-zelfdiagnose-Resetten
Heb tv gereset, zonder oplossing helaas. Ook netwerk instelling etc allemaal reset gegeven maar helaas. Toch eens bellen met Samsung dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ja vreemd is het wel wellicht kan je de apps opnieuw downloaden. Samsung kan ook online in je TV kijken. Is de dataspeed wel goed. Ik had laatst iemand die via wifi Netflix wilde kijken en dat ging traag Oplossing was v ia een netwerkkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Laatst online: 22-06 18:24
Even mijn ervaring hier delen met de 'blauwe olievlekken' op het scherm van mijn 60KS7000. Ik had dit probleem en na wat opzoekwerk hier en rest van het internet geconstateerd dat ik niet de enige was. Ik las verschillende verhalen ivm reparatie en vervanging dus ik wist niet wat te verwachten.

Ik ben via mediamarkt (daar gekocht en volop binnen garantie) naar Servilux gestuurd (voor België). Via hun website kon ik een afspraakdatum kiezen dat ze zouden langs komen. Toen had ik al schrik dat ze gingen komen voor niets, want volgens wat ik al gelezen had was er niets aan te repareren. Na afspraak te registreren kreeg ik de vraag om foto's te sturen, wel netjes vond ik, ze hadden 5 categorien waarvan ze foto's wilden en je kon ook een 15 sec filmpje insturen als dat het probleem beter toonde.

Voor de afspraak kreeg ik nog bevestiging rond welke tijd ze die dag zouden komen. Nog steeds wist ik niet wat het ging geven :D Maar de dag zelf kwam de reparateur even kijken en zei direct dat hij een vervangingspaneel bij had dat hij zou installeren. Ik wist niet dat men dit nog deed, maar volgens hem was dit standaard procedure, het achterpaneel, de poten en de interne winkel werden overgeheveld naar het nieuwe paneel en klaar was kees. Wel even gekeken of daar ook nog vlekken op zaten, maar dat waren enkel wat vingerafdrukken die met het doekje weggingen. De technicus liet me nog weten om die enkel weg te vegen als het toestel afgekoeld was, niet tijdens of direct na gebruik want als het heet/warm is maak je meer strepen/vlekken.

Vraag van mijn kant: heeft er iemand de spacers (voor ophangen tv) van bij deze tv nog en zou eens afmetingen en/of een foto kunnen posten? Ik heb die er nooit bij gekregen en wil maar zeker zijn dat degene die ik bij de beugel heb gekregen lang genoeg zijn zodat ik niet de schroef in mijn scherm boor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

De originele, bijgeleverde twee spacers voor de bovenzijde van het scherm zijn 30mm lang, het stuk schroefdraad op de spacer is 5.7mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
ThaBEN schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 17:17:
[...]

Dat is ook waarom ik het volgende aangaf in mijn post

[...]

Deze settings gebruik je inderdaad niet om het meest natuurgetrouwe beeld te creëren. Maar indien je gevoelig bent voor blooming/clouding is dit een goed alternatief.

Ik gebruik deze settings voor Netflix. Met name bij streaming diensten heb ik ontzettend last van blooming/clouding. Vooral bij donkere series of films zoals The Punisher of The Cloverfield Paradox. Dan neem ik het verlies in beeldkwaliteit voor lief als ik geen last meer heb van blooming/clouding.

Voor andere bronnen gebruik ik algemene bekende 'beste' HDR settings. Afhankelijk van hoe erg jij je stoort aan blooming of clouding zou ik zeggen, probeer deze settings eens. En als het niet bevalt zet je terug naar de vorige instellingen. Je hebt niets te verliezen ;)
En hoe zien de "algemene bekende beste hdr settings " eruit ?

Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
@Karish lees even dit topic door of zoek gewoon even, want is genoeg over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Helaas nog steeds niks gezien/gelezen over Samsung hun HDR-Game mode fix..iemand hier nog nieuws erover gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Giovanni76 schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:34:
Helaas nog steeds niks gezien/gelezen over Samsung hun HDR-Game mode fix..iemand hier nog nieuws erover gezien?
Is nog niet bekend. De geruchten waren dat ze de update deze maand gaan uitrollen. Als dit waar is dan is dat alsnog geen garantie dat wij in NL deze update in april zullen ontvangen. Het verschilt per land/regio wanneer wie welke update ontvangt. Ik zou het AVSforum in de gaten houden voor verdere info over de firmware update.

Firmware updates worden sowieso eerst 'over the air' uitgebracht alvorens deze enkele weken/maanden later pas op de website beschikbaar komen om te downloaden. De tip is dus om de komende periode in ieder geval de de automatische update functie ingeschakeld te hebben op je tv.

Onderstaand nogmaals een reminder waarom je Netflix enkel via de dedicated TV app moet gebruiken en niet via je game console:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13
Nu ook in nederlandse media het bericht dat de 2016 tv's geen HDR10+ update krijgen. Weliswaar is de bron een duitse community, maar toch:

https://www.homecinemamag...rijgen-geen-update-hdr10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
https://www.homecinemamag...ate-hdr10/#comment-560221

Helaas, geen HDR10+ voor 2016 serie tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Aartstyle schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:34:
Nu ook in nederlandse media het bericht dat de 2016 tv's geen HDR10+ update krijgen. Weliswaar is de bron een duitse community, maar toch:

https://www.homecinemamag...rijgen-geen-update-hdr10/
Opss, had je bericht nog niet gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Er is een nieuwe firmware versie 1210.9 geïnstalleerd door een Samsung monteur bij iemand thuis via USB stick n.a.v. een reparatie.

Helaas niet de game mode HDR patch maar er is dus wel een nieuwe firmware in omgang.

Klik HIER voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Helaas begint mijn KS8000 rechts aan de onderkant wat vage vlekken/verticale strepen te ontwikkelen. Zal wel DSE effecten zijn. Nu dus geen mooie uniformity van het scherm meer. Bij "normale" content nauwelijks zichtbaar, alleen bij egale achtergrond (Wit) en bij snel bewegende camerabeelden zoals met voetbal.

Aangezien ik nog een maandje garantie had gisteren contact opgenomen met Samsung. Foto's gemaakt en laten zien alleen diegene zag natuurlijk niks :z

Gelukkig kan ik me er aardig van afsluiten bij het voetbal, maar blij ben ik er natuurlijk niet mee. Vorig jaar na nog geen jaar was mijn scherm ook al vervangen na wat vage dingetjes.

Ik zing het wel een jaartje uit nog tenzij het verergert, maar volgend jaar als ik een nieuwe tv wil kopen, wat ik al van plan was, staat Samsung niet hoog meer op mijn lijstje. Jammer, want qua beeldkwaliteit en gebruikersgemak (Tizen) is het gewoon een top tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wanneer kunnen we de QLEDs verwachten met hdmi 2.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
lennox-06 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:40:
wanneer kunnen we de QLEDs verwachten met hdmi 2.1 ?
2019 op zijn vroegst, want de 2018 modellen hebben geen 2.1

[ Voor 127% gewijzigd door Arjant2 op 06-04-2018 09:58 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 60 Laatste