Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
ThaBEN schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:10:
[...]

Deze gast moet je niet al te serieus nemen. Ik volgde hem eerst ook totdat ik erachter kwam dat hij geen meetapparatuur gebruikt voor zijn kalibraties. In principe doet hij niets anders dan roepen wat hij 'denkt' dat goede instellingen zijn, maar het is nergens op gebaseerd.
Doe jij dat wel dan? Meetapparatuur gebruiken of gaat dat ook op onderbuikgevoel wat jij fijn vindt?
No offense, gewoon serieus een vraag.
Want iedereen kijkt hier naar jouw instellingen (en ik waardeer vele updates), maar ik zie je vaak bijvoorbeeld ineens van warm 1 naar warm 2 gaan (voorbeeld he) omdat je het 'beeld te geel VINDT', dus dan vraag ik me dat serieus af of dat objectief is of subjectief.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 07-12-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-07 12:31
Arjant2 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:40:
[...]

Doe jij dat wel dan? Meetapparatuur gebruiken of gaat dat ook op onderbuikgevoel wat jij fijn vindt?
No offense, gewoon serieus een vraag.
Want iedereen kijkt hier naar jouw instellingen (en ik waardeer vele updates), maar ik zie je vaak bijvoorbeeld ineens van warm 1 naar warm 2 gaan (voorbeeld he) omdat je het 'beeld te geel VINDT', dus dan vraag ik me dat serieus af of dat objectief is of subjectief.
Terechte vraag.
Ik heb zelf ook geen meetapparatuur. Om mijn TV te kalibreren maak ik gebruik van mijn Spears and Munsil HD Benchmark 2nd Edition kalibratie Blu ray welke ik via mijn PS4 Pro afspeel.

http://spearsandmunsil.com/portfolio/hd-benchmark-2-0/

Daar kom ik al een heel eind mee. Maar bijvoorbeeld je witbalans afstellen is onmogelijk zonder meetapparatuur. Daarom laat ik deze standaard ook op 0 staan. Je doet anders meer kwaad dan goed als je dit op het blote oog gaat proberen, of wanneer je iemand anders zijn settings overneemt. Dit verschilt namelijk per toestel.

Indien je op zoek bent naar settings die daadwerkelijk getest en gemeten zijn door mensen die weten waarover ze het hebben raad ik je aan het AVSforum te volgen. Daar haal ik mijn info vandaan die ik zelf niet kan controleren :)

http://www.avsforum.com/f...0-owners-thread-1035.html
(Notitie: De KS7000 in EU is de KS8000 in USA.)

Ook de in Engeland gelegen avforum is een goede bron voor informatie.
https://www.avforums.com/...s-thread.2030515/page-113

Met betrekking tot kleurtemperatuur dien je officieel inderdaad warm 2 te gebruiken als je met de kleurtemperatuur dichter bij de vastgelegde standaard wil komen die is afgesproken in de filmindustrie. Ik kan er echter alleen maar niet aan wennen (met name bij gaming) waardoor ik warm1 kies. Maar dat is dus puur mijn persoonlijke voorkeur. Maar indien jij je TV professioneel laat kalibreren zal de monteur altijd voor Warm 2 kiezen.

Update:

Ik ben nog even verder aan het nadenken over jouw reactie want ik vind dat je een goed punt aankaart. Er zijn veel factoren waar je rekening mee moet houden die het bijna onmogelijk maken om settings van iemand anders over te nemen en het zelfde resultaat te verwachten, zelfs indien deze waardes gemeten zijn.

Bijvoorbeeld:
- Hoe is het omgevingslicht in de kamer waar je toestel staat?
- Op welk moment van de dag heb je de kalibratie uitgevoerd?
- Welke randapparatuur gebruik jij op je TV om beeld via de TV af te spelen?
- Etc.

Om het meest natuurgetrouwe beeld uit jouw TV te halen dien je per apparaat dat via HDMI poort op je TV is aangesloten 2 keer een aparte kalibratie uit te voeren. Eentje voor overdag en eentje voor 'snachts.

Voor mijzelf (en waarschijnlijk de meeste van jullie) gaat dit wat ver en beperk ik mij tot 1 groep van beeldinstellingen per HDMI bron. Meetapparatuur kost ontzettend veel en dat is het mij ook weer niet waard. Het beste alternatief is om een goede kalibratie disc te kopen bij voorkeur in Blu-Ray formaat, of nog beter in UHD formaat. Deze kun je al vinden vanaf circa €30,- Dit is eigenlijk de enige wijze om te toetsen of je het maximale uit jouw tv haalt, zover als je het kunt meten zonder colorimeter en bijbehorende software.

Wanneer je dit doet dien je de kalibratie uit te voeren op het moment dat je normaal gesproken de TV het meest gebruikt. Kijk je bijvoorbeeld vaak film in de avond, dan voer je rond datzelfde tijdstip in de avond de kalibratie uit zodat de lichtsomstandigheden nagenoeg gelijk zijn.

Omdat elk apparaat het beeld anders kan weergeven adviseer ik je om niet de optie aan te zetten dat deze instellingen op alle bronnen worden toegepast. Voer dus apart een nieuwe kalibratie uit met behulp van de kalibratie disc in je DVD/Blu-ray/UHD speler, Gameconsole, PC of andere apparaten welke je op de TV hebt aangesloten.

Dat is de methode die ik heb toegepast.

Maar dan alsnog geldt dat indien je het beeld het meest natuurgetrouw hebt afgesteld je wellicht alsnog iets wil aanpassen. Ik game bijvoorbeeld ontzettend veel op mijn PS4 Pro. En dan vind ik het beeld fijner om naar te kijken wanneer ik de kleur wat kunstmatig oppomp en om de kleurtemperatuur op warm 1 te hebben staan i.p.v. warm 2.

Uiteindelijk kies ik dan toch weer naar wat mijn ogen het mooist vinden om naar te kijken, boven het meest natuurgetrouwe beeld :+

Maar dat is een afweging die iedereen persoonlijk moet maken.

P.s.
En houd er rekening mee dat er momenteel geen methode bestaat om HDR te kalibreren. Alles wat je leest over HDR settings zijn aanbevelingen. Vanwege de dynamische aard waarop HDR werkt is het (momenteel) niet meetbaar om voor HDR de juiste instellingen vast te leggen.

[ Voor 45% gewijzigd door ThaBEN op 07-12-2017 13:52 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
ThaBEN schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:10:
[...]

Deze gast moet je niet al te serieus nemen. Ik volgde hem eerst ook totdat ik erachter kwam dat hij geen meetapparatuur gebruikt voor zijn kalibraties. In principe doet hij niets anders dan roepen wat hij 'denkt' dat goede instellingen zijn, maar het is nergens op gebaseerd.

Het is onmogelijk om witbalans af te stellen met het blote oog. Daarnaast geloof ik wel dat er veranderingen kunnen zijn na een specifieke firmware update, maar die zullen niet elke keer zo drastisch zijn dat je na elke firmware update je kleuren opnieuw moet afstellen zoals hij je wil laten geloven.

Dat zou betekenen dat wanneer je je TV professioneel laat kalibreren je nooit meer kunt updaten zonder opnieuw geld uit te moeten geven aan een professionele kalibratie. Ik zou niet teveel waarde hechten aan wat deze man verteld.

Ook het volgende filmpje (welke hij vandaag heeft geüpload) spreekt boekdelen over de intelligentie van deze zelf benoemde 'tech savy' gast en geeft aan hoe goed hij up-to-date is over de laatste ontwikkelingen. Vooral gezien er sinds 2014 al iets bestaat zoals USB-C, waardoor een USB stick geen boven- of onderkant meer heeft. USB-C zit inmiddels standaard op de meest recente mobiele telefoons. Maar blijkbaar heeft hij hier nog nooit van gehoord :F

Zie hieronder zijn video over USB. Een mooi stukje technisch onderbouwde journalistiek :X
"We had USB version 1 which was slow, 2 was better, and 3 better still"
Captain obvious 8)7
[video]
ThaBen, uiteraard moet je van deze gast,dit geheel niet te nauw nemen,is wel voor vele onder ons,meer een indicatie dan werkelijk het walhalla ,die bestaat geheel in deze niet..

Kalibreren met benodigde meetapparatuur,zal ook nooit zaligmakend zijn,ook met de upcoming van firmware(s) zal deze wedermaal moeten gaan plaatsvinden.(je hebt dit zelf al ondervonden,niet waar)

Als je de tv professioneel laat kalibreren ,zal men trachten voor jouw omgeving incl dag en avond/nacht het maximale voor je te doen zowel met lichtopbrengsten die er op dat moment is.

Daar zal je het mee moeten doen,moment opname is dan aan de orde,gaat men veranderen/verplaatsen in huis met de TV en veranderen van aantal lichtbronnen meer enof minder en hoppa je bent weer terug bij af.

Ook en ja je schrijft het vervolgens het bepalen van de licht opbrengsten in de omgeving zal dit verder gaan beïnvloeden ,maw je blijft ermee stoeien.

Kijk alleen maar naar het warm 1 of twee en waarom niet op standaard,dit blijft altijd terug komen toch?
Maar goed,waardering is ervoor je,blijft daar mee door gaan,velen zullen je daar dankbaar voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Je zou als test eens een gebleekt wit vel A4 printpapier naast het scherm kunnen hangen als referentie. Maar omgevingslicht doet alles. Als er zonlicht op je papiertje schijnt verandert de kleurtemperatuur dramatisch. It's all in the game. Een scherm kan prima gejusteerd worden volgens de regels. Maar de verlichting is een ander punt.
Ontwerpstudio's met gecalibreerde monitoren hebben het makkelijk. WYSIWYG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
ThaBEN schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:56:
[...]

Terechte vraag.
Ik heb zelf ook geen meetapparatuur. Om mijn TV te kalibreren maak ik gebruik van mijn Spears and Munsil HD Benchmark 2nd Edition kalibratie Blu ray welke ik via mijn PS4 Pro afspeel.

http://spearsandmunsil.com/portfolio/hd-benchmark-2-0/

Daar kom ik al een heel eind mee. Maar bijvoorbeeld je witbalans afstellen is onmogelijk zonder meetapparatuur. Daarom laat ik deze standaard ook op 0 staan. Je doet anders meer kwaad dan goed als je dit op het blote oog gaat proberen, of wanneer je iemand anders zijn settings overneemt. Dit verschilt namelijk per toestel.

Indien je op zoek bent naar settings die daadwerkelijk getest en gemeten zijn door mensen die weten waarover ze het hebben raad ik je aan het AVSforum te volgen. Daar haal ik mijn info vandaan die ik zelf niet kan controleren :)

http://www.avsforum.com/f...0-owners-thread-1035.html
(Notitie: De KS7000 in EU is de KS8000 in USA.)

Ook de in Engeland gelegen avforum is een goede bron voor informatie.
https://www.avforums.com/...s-thread.2030515/page-113

Met betrekking tot kleurtemperatuur dien je officieel inderdaad warm 2 te gebruiken als je met de kleurtemperatuur dichter bij de vastgelegde standaard wil komen die is afgesproken in de filmindustrie. Ik kan er echter alleen maar niet aan wennen (met name bij gaming) waardoor ik warm1 kies. Maar dat is dus puur mijn persoonlijke voorkeur. Maar indien jij je TV professioneel laat kalibreren zal de monteur altijd voor Warm 2 kiezen.

Update:

Ik ben nog even verder aan het nadenken over jouw reactie want ik vind dat je een goed punt aankaart. Er zijn veel factoren waar je rekening mee moet houden die het bijna onmogelijk maken om settings van iemand anders over te nemen en het zelfde resultaat te verwachten, zelfs indien deze waardes gemeten zijn.

Bijvoorbeeld:
- Hoe is het omgevingslicht in de kamer waar je toestel staat?
- Op welk moment van de dag heb je de kalibratie uitgevoerd?
- Welke randapparatuur gebruik jij op je TV om beeld via de TV af te spelen?
- Etc.

Om het meest natuurgetrouwe beeld uit jouw TV te halen dien je per apparaat dat via HDMI poort op je TV is aangesloten 2 keer een aparte kalibratie uit te voeren. Eentje voor overdag en eentje voor 'snachts.

Voor mijzelf (en waarschijnlijk de meeste van jullie) gaat dit wat ver en beperk ik mij tot 1 groep van beeldinstellingen per HDMI bron. Meetapparatuur kost ontzettend veel en dat is het mij ook weer niet waard. Het beste alternatief is om een goede kalibratie disc te kopen bij voorkeur in Blu-Ray formaat, of nog beter in UHD formaat. Deze kun je al vinden vanaf circa €30,- Dit is eigenlijk de enige wijze om te toetsen of je het maximale uit jouw tv haalt, zover als je het kunt meten zonder colorimeter en bijbehorende software.

Wanneer je dit doet dien je de kalibratie uit te voeren op het moment dat je normaal gesproken de TV het meest gebruikt. Kijk je bijvoorbeeld vaak film in de avond, dan voer je rond datzelfde tijdstip in de avond de kalibratie uit zodat de lichtsomstandigheden nagenoeg gelijk zijn.

Omdat elk apparaat het beeld anders kan weergeven adviseer ik je om niet de optie aan te zetten dat deze instellingen op alle bronnen worden toegepast. Voer dus apart een nieuwe kalibratie uit met behulp van de kalibratie disc in je DVD/Blu-ray/UHD speler, Gameconsole, PC of andere apparaten welke je op de TV hebt aangesloten.

Dat is de methode die ik heb toegepast.

Maar dan alsnog geldt dat indien je het beeld het meest natuurgetrouw hebt afgesteld je wellicht alsnog iets wil aanpassen. Ik game bijvoorbeeld ontzettend veel op mijn PS4 Pro. En dan vind ik het beeld fijner om naar te kijken wanneer ik de kleur wat kunstmatig oppomp en om de kleurtemperatuur op warm 1 te hebben staan i.p.v. warm 2.

Uiteindelijk kies ik dan toch weer naar wat mijn ogen het mooist vinden om naar te kijken, boven het meest natuurgetrouwe beeld :+

Maar dat is een afweging die iedereen persoonlijk moet maken.

P.s.
En houd er rekening mee dat er momenteel geen methode bestaat om HDR te kalibreren. Alles wat je leest over HDR settings zijn aanbevelingen. Vanwege de dynamische aard waarop HDR werkt is het (momenteel) niet meetbaar om voor HDR de juiste instellingen vast te leggen.
@ ThaBEN Weet je waar ik zo'n UHD calibratie disc zou kunnen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
twapee12 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:12:
[...]

@ ThaBEN Weet je waar ik zo'n UHD calibratie disc zou kunnen kopen?
Ik heb mijne via Ebay gekocht voor circa €50,- Indien je een creditcard hebt kun je hem ook op Amazon bestellen.

https://www.amazon.com/gp...de=as2&tag=speaandmuns-20

Hij is ook te koop bij Amazon.de maar daar betaal je er €113 voor. Dat lijkt me niet de moeite waard :)

Let op dat er naast de disc ook een kleurenfilter wordt meegeleverd. 2e hands zie je ze vaak spotgoedkoop op Ebay maar vaak staat er dan (in kleine lettertjes) vermeld dat de kleurenfilter er niet bij geleverd wordt.

Als alternatief heb je ook nog de DVE: HD Basics Blu-ray
Via google zie ik onder andere de volgende nederlandse webshop die hem verkoopt:

https://www.hifiklubben.n...01FgRLEAAYASAAEgJfOfD_BwE

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
Even een vraag, wat zou de opvolger zijn van de 55ks7000? Ik weet dat het niet de 55mu7000 is, want die heeft mindere specificaties.
Weet iemand dat?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
donpablo80 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:25:
Even een vraag, wat zou de opvolger zijn van de 55ks7000? Ik weet dat het niet de 55mu7000 is, want die heeft mindere specificaties.
Weet iemand dat?
Er is geen opvolger van de KS7000 in de 2017 serie met dezelfde prijs/kwaliteit verhouding.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• donpablo80
Jumpman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:53:
[...]

Er is geen opvolger van de KS7000 in de 2017 serie met dezelfde prijs/kwaliteit verhouding.
Oké, ik krijg namelijk een omruiling voor mijn ks7000 na een paar keer reparatie te hebben gehad.
Nu willen ze me een mu7000 geven, maar daar ga ik niet mee akkoord.
De ks7000 en 8000 kunnen ze niet meer leveren helaas.
Wat zou ik nu kunnen doen?

• Jumpman
donpablo80 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:02:
[...]

Oké, ik krijg namelijk een omruiling voor mijn ks7000 na een paar keer reparatie te hebben gehad.
Lastig, moet het een Samsung zijn van de verkopende partij?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
donpablo80 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:02:
[...]

Artikel 7:22 BW

"1 Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
a. de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;

[...]"

• donpablo80
Jumpman schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:07:
[...]

Lastig, moet het een Samsung zijn van de verkopende partij?
Ja heb geprobeerd om een toestel van een ander merk te krijgen, maar dat lukt helaas niet, ze gaan alleen akkoord met een omruiling. Nu vind ik dat natuurlijk geen probleem, want ik ben erg tevreden met de ks7000, maar deze kan niet meer geleverd worden.

Zou de Q7 wat zijn?

• donpablo80
Dimens schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:13:
[...]

Artikel 7:22 BW

"1 Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
a. de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;

[...]"
Thx, daar ga ik even naar kijken als ze niet met iets vergelijkbaars komen.

• Dimens
donpablo80 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:16:
[...]

Thx, daar ga ik even naar kijken als ze niet met iets vergelijkbaars komen.
Je hoeft geen vergelijkbaar product te accepteren, enkel eenzelfde product.

Volgende kan misschien ook interessant zijn voor jou om door te nemen: Dimens in "Problemen met MSI videokaart garantie bij Alternate"

• donpablo80
Dimens schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:19:
[...]

Je hoeft geen vergelijkbaar product te accepteren, enkel eenzelfde product.

Volgende kan misschien ook interessant zijn voor jou om door te nemen: Dimens in "Problemen met MSI videokaart garantie bij Alternate"
Oké en als dat niet meer leverbaar is dan zou ik de koop kunnen ontbinden?

• Dimens
donpablo80 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:21:
[...]

Oké en als dat niet meer leverbaar is dan zou ik de koop kunnen ontbinden?
Als zij jouw product niet kunnen herstellen of vervangen, kun je inderdaad de koopovereenkomst ontbinden.

Lees even dat topic door wat ik heb gelinkt. Het is een vergelijkbare kwestie en daar kun je dus al een hoop informatie vinden. En als je verdere vragen hebt, is het misschien handig om in het Shopping Forum een topic te openen. Houdt dit topic mooi schoon en on-topic.

• donpablo80
Dimens schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:26:
[...]

Als zij jouw product niet kunnen herstellen of vervangen, kun je inderdaad de koopovereenkomst ontbinden.

Lees even dat topic door wat ik heb gelinkt. Het is een vergelijkbare kwestie en daar kun je dus al een hoop informatie vinden. En als je verdere vragen hebt, is het misschien handig om in het Shopping Forum een topic te openen. Houdt dit topic mooi schoon en on-topic.
Top! Thx

• Arjant2
donpablo80 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:13:
[...]

Ja heb geprobeerd om een toestel van een ander merk te krijgen, maar dat lukt helaas niet, ze gaan alleen akkoord met een omruiling. Nu vind ik dat natuurlijk geen probleem, want ik ben erg tevreden met de ks7000, maar deze kan niet meer geleverd worden.

Zou de Q7 wat zijn?
Een Q7 in ruil voor een KS7000 zou ik wel doen ja, dan heb je niets te klagen.
De MU7000 zou ik niet accepteren.

• donpablo80
Arjant2 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:30:
[...]

Een Q7 in ruil voor een KS7000 zou ik wel doen ja, dan heb je niets te klagen.
De MU7000 zou ik niet accepteren.
Als ik voor de Q7 zou gaan moet ik wat gaan bijbetalen, weet niet hoeveel, dat moest nog berekend worden. Ze bieden me ook een creditering aan en dan krijg ik mijn geld terug, maar dan berekenen ze de dagwaarde, en hoeveel dat is wisten ze ook niet.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:57
De dagwaarde zal wel ruk zijn vermoed ik. Ik zou als ik jou was lekker die Q7 accepteren, mits het bedrag dat je moet bijbetalen binnen de perken blijft. Maar wat is binnen de perken. Als dit mij zou overkomen, ik heb een dik anderhalf jaar oude KS8000 gekocht toen voor 2000 euro, zou ik tot max 500 euro gaan maar dat is zeer persoonlijk. Je krijgt wel een spiksplinternieuwe tv natuurlijk met bijkomende 2 jaar garantie.

• Arjant2
@donpablo80 De vraag is of je die dagwaarde moet accepteren. Je hebt volgens mij gewoon recht op je hele aankoopbedrag terug.
Open anders zoals bovenstaand gezegd even een topic in het shoppingforum.
Daar zitten wat mensen met wat juridische achtergrond, daar krijg je wat meer onderbouwde informatie over je rechten.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 21-12-2017 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Je hebt inderdaad recht op het gehele aankoopbedrag. Een dagwaarde terugkrijgen omdat ze geen gelijkwaardig alternatief kunnen bieden is onzin!

Helaas is dit weer een gevalletje recht hebben is makkelijker dan recht krijgen. Het enige waardige alternatief is de q7. Dit zou dan een kosteloze omruiling moeten zijn aangezien de mu7000 minder is dan de ks7000.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Arjant2
MazeWing schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:40:
Je hebt inderdaad recht op het gehele aankoopbedrag. Een dagwaarde terugkrijgen omdat ze geen gelijkwaardig alternatief kunnen bieden is onzin!

Helaas is dit weer een gevalletje recht hebben is makkelijker dan recht krijgen. Het enige waardige alternatief is de q7. Dit zou dan een kosteloze omruiling moeten zijn aangezien de mu7000 minder is dan de ks7000.
Dat dacht ik ook maar @donpablo80 dit is lastige materie om je gelijk te krijgen.
In het shopping forum kan bijvoorbeeld @Verwijderd je waarschijnlijk wel wat handvatten geven om de webwinkel te wijzen op jouw rechten.

• donpablo80
Oké bedankt allemaal. Ik ga zeker proberen om of de Q7 te krijgen zonder bijbetalen of het volledige aankoopbedrag terug.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:28
Voor hdmi 2.1 liefhebber, echt tv met hdmi 2.1 komt uit in 2019

https://www.homecinemamag...geen-hdmi-2-1-televisies/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
donpablo80 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 19:33:
Oké bedankt allemaal. Ik ga zeker proberen om of de Q7 te krijgen zonder bijbetalen of het volledige aankoopbedrag terug.
Zo groot is het verschil in de praktijk ook weer niet tussen de MU7000, Q7 en KS7000. Het UHD Premium label is vooral iets wat het goed doet op testpatroontjes ipv echte filmbeelden maar daar zou je het wel op kunnen gooien (dat de KS7000 een UHD Premium model is en de MU7000 niet maar Q7 wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
apis29 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 21:05:
[...]

Zo groot is het verschil in de praktijk ook weer niet tussen de MU7000, Q7 en KS7000. Het UHD Premium label is vooral iets wat het goed doet op testpatroontjes ipv echte filmbeelden maar daar zou je het wel op kunnen gooien (dat de KS7000 een UHD Premium model is en de MU7000 niet maar Q7 wel).
Ja precies.
De MU heeft geen quantum dot, lager contrast en lagere helderheid (nits) wat voor een mindere hdr weergave zorgt.

Dit zijn toch best wat belangrijke verschillen met de KS

[ Voor 4% gewijzigd door donpablo80 op 22-12-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
donpablo80 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:12:
[...]

Ja precies.
De MU heeft geen quantum dot, lager contrast en lagere helderheid (nits) wat voor een mindere hdr weergave zorgt.

Dit zijn toch best wat belangrijke verschillen met de KS
Dat is nou juist het punt: in de praktijk is de HDR weergave van de MU7000 niet minder, sterker nog in een review met echte HDR filmfragmenten haalde ie bij de meeste scenes een hogere piekhelderheid dan de KS7000 (de KS reeks is vooral goed in het passeren van de UHD Premium toets ;) ). Quantum Dots is maar éen methode om het kleurbereik te vergroten, de MU7000 gebruikt (hoogstwaarschijnlijk) de andere die ook door Sony en Panasonic gebruikt worden en de LG LCD's zonder Quantum Dots (namelijk wide color phosphors). Als je alleen op Rtings afgaat zou je denken dat het kleurbereik van de MU7000 een stuk achterligt maar bij HDTV Test en iig nog een andere review haalt ie rond de 90% DCI-P3 (ipv rond de 80%).
De Q7 heeft dan nog betere beeldverwerking mbt tot motion (interpolatie) en de KS7000 misschien ook nog wel.

Laat niet weg dat het iig geen kwaad kan om op een Q7 aan te sturen vanwege het UHD Premium verhaal O-) .

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 22-12-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
apis29 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:32:
[...]

Dat is nou juist het punt: in de praktijk is de HDR weergave van de MU7000 niet minder, sterker nog in een review met echte HDR filmfragmenten haalde ie bij de meeste scenes een hogere piekhelderheid dan de KS7000 (de KS reeks is vooral goed in het passeren van de UHD Premium toets ;) ). Quantum Dots is maar éen methode om het kleurbereik te vergroten, de MU7000 gebruikt (hoogstwaarschijnlijk) de andere die ook door Sony en Panasonic gebruikt worden en de LG LCD's zonder Quantum Dots (namelijk wide color phosphors). Als je alleen op Rtings afgaat zou je denken dat het kleurbereik van de MU7000 een stuk achterligt maar HDTV Test en iig nog een andere review haalt ie rond de 90% DCI-P3 (ipv rond de 80%).
De Q7 heeft dan nog betere beeldverwerking mbt tot motion (interpolatie) en de KS7000 misschien ook nog wel.
Welke review is dat weet je dat nog toevallig? Ik heb eigenlijk alleen maar onafhankelijke reviews gelezen waar de MU er slechter uitkomt dan de KS. De MU was alleen beter in response tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Aan het response tijd verhaal is dat dus (enkel?) de Rtings review geweest

Deze reviews gebruiken echte HDR scenes ipv witte blokjes
https://hdtvpolska.com/sa...17-120hz/#jako-efektu-hdr
https://hdtvpolska.com/sa...-premium/#jako-efektu-hdr
(ter vergelijk https://hdtvpolska.com/so...t-android-tv-2017-4k-hdr/)

Iirc heeft de MU7000 ook geen Moth Eye filter dus dat is ook nog een minpuntje tov de KS reeks om aan te geven waarom het geen echte gelijkwaardige vervanger is (maar mocht het erop uitdraaien dat het de enige optie blijft is het ook weer niet zo'n dramatische achteruitgang als de vorige posts deden vermoeden. Niettemin is het strikt genomen niet de gelijkwaardige vervanger en zou je er ook niet voor moeten settlen; bij die Engelse winkels die op AV Forums regelmatig voorbij komen zou je vlgns mij wel zo een Q7 krijgen).

[ Voor 49% gewijzigd door apis29 op 22-12-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Aan de andere kant heeft Samsung de tests van rtings bevestigd waaruit blijkt dat de maximale helderheid tegenvalt en niet is zoals ze zelf hadden gezegd.
Maakt de 2017 serie niet direct slechte tv's maar ze zijn lang niet op alle gebieden een verbetering. Blijft een feit dat de ks serie de topreeks was van 2016 en de mu van 2017 is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Waarschijnlijk kunnen we een HDR10+ update vergeten op onze 2016 tv's. Het komt er in het kort op neer dat er iets te grote verschillen zijn tussen de 2016 en 2017 chipsets in de tv's. Jammer, maar goed bij aanschaf in 2016 van mijn tv had ik nog nooit gehoord van HDR10+, ik was enkel op zoek naar een 4k tv met goede HDR weergave. Het enige wat me tegenvalt zijn de loze beloftes van Samsung. Maak zoiets pas bekend als het daadwerkelijk goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
apis29 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:32:
[...]

Dat is nou juist het punt: in de praktijk is de HDR weergave van de MU7000 niet minder, sterker nog in een review met echte HDR filmfragmenten haalde ie bij de meeste scenes een hogere piekhelderheid dan de KS7000 (de KS reeks is vooral goed in het passeren van de UHD Premium toets ;) ). Quantum Dots is maar éen methode om het kleurbereik te vergroten, de MU7000 gebruikt (hoogstwaarschijnlijk) de andere die ook door Sony en Panasonic gebruikt worden en de LG LCD's zonder Quantum Dots (namelijk wide color phosphors). Als je alleen op Rtings afgaat zou je denken dat het kleurbereik van de MU7000 een stuk achterligt maar bij HDTV Test en iig nog een andere review haalt ie rond de 90% DCI-P3 (ipv rond de 80%).

Laat niet weg dat het iig geen kwaad kan om op een Q7 aan te sturen vanwege het UHD Premium verhaal O-) .
Hogere Peak Brightness betekend niet altijd betere kwaliteit. Het algoritme voor HDR Tone-Mapping kan op elk toestel anders ingesteld zijn en op deze manier de Peak Brightness manipuleren. Dit betekend dat je een hogere Peak Brightness kan weergeven maar dit ten koste gaat van de beeldkwaliteit en details die je kan zien. Dit is een trucje die fabrikanten (kunnen) gebruiken om de performance van een toestel beter te laten lijken dan dat het in werkelijkheid is. Maar die Peak Brightness is dan alleen haalbaar in een modus die niet geschikt is om reguliere content mee te bekijken. Zie onderstaand filmpje voor een goede uitleg waarom de Peak Brightness waarde op papier tegenwoordig een vertekend beeld kan geven met de werkelijke prestaties van een toestel.

DutchOwnage schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:34:
Waarschijnlijk kunnen we een HDR10+ update vergeten op onze 2016 tv's. Het komt er in het kort op neer dat er iets te grote verschillen zijn tussen de 2016 en 2017 chipsets in de tv's. Jammer, maar goed bij aanschaf in 2016 van mijn tv had ik nog nooit gehoord van HDR10+, ik was enkel op zoek naar een 4k tv met goede HDR weergave. Het enige wat me tegenvalt zijn de loze beloftes van Samsung. Maak zoiets pas bekend als het daadwerkelijk goed werkt.
Kleine troost, HDR10+ geeft pas een groot voordeel bij TV's die uit zichzelf niet veel NITS kunnen weergeven. Gezien de KS7000 al een hoge waarde NITS kan weergeven maakt de HDR10+ functie op dit toestel niet zo een groot verschil in vergelijking met het reguliere HDR10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Hey mensen,

Ik vraag dit voor een kennis van mij, hij kent mij als een grote forumganger en vroeg of ik even wat research wilde doen. Hij lijkt helemaal voor de KS9500(9800) te willen gaan na het zien van een paar positieve reviews. Hij heeft mijn 65B6 OLED gezien en vind het formaat schitterend, maar hij wilde een veel feller beeld en niet de kans hebben op IR of zelfs burn in. Nou heeft mijn B6 inderdaad last van IR, maar gelukkig trekt dat binnen een paar seconden weg. De 9500 is net iets goedkoper dan de B6 nu en hij blijft er constant over beginnen. Hij is dan ook echt een Samsung persoon.

Dus....

Hij gaat feller dan een B6 en minder kans op IR, maar hoe is deze televisie verder in vergelijking met mijn televisie? Ik begreep een input lag van 20 ongeveer, dat is lager dan mijn B6 maar hoe zit het de beeldkwaliteit tijdens het gebruik van game mode? Oudere Samsung televisies hadden nog wel eens dat het een duidelijk minder mooi beeld werd als je game mode aanzette. Helaas kan hij de 9500 niet checken en zal het een blinde koop worden zeg maar, dus het is een gokje voor hem. En qua fouten, wat zijn de meest voorkomende dingen of valt het allemaal mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
ThaBEN schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:10:
[...]

Hogere Peak Brightness betekend niet altijd betere kwaliteit. Het algoritme voor HDR Tone-Mapping kan op elk toestel anders ingesteld zijn en op deze manier de Peak Brightness manipuleren. Dit betekend dat je een hogere Peak Brightness kan weergeven maar dit ten koste gaat van de beeldkwaliteit en details die je kan zien. Dit is een trucje die fabrikanten (kunnen) gebruiken om de performance van een toestel beter te laten lijken dan dat het in werkelijkheid is. Maar die Peak Brightness is dan alleen haalbaar in een modus die niet geschikt is om reguliere content mee te bekijken. Zie onderstaand filmpje voor een goede uitleg waarom de Peak Brightness waarde op papier tegenwoordig een vertekend beeld kan geven met de werkelijke prestaties van een toestel
.
Of je leest gewoon zelf de review zodat ik het niet hoef uit te leggen (dat het in gekalibreerde Cinema/Film stand is) :F (aangezien de MU7000 werd afgeschreven vanwege de veel hogere piekwaarde van de KS7000 en nu is het niet meer relevant? Blijkbaar haalt de KS7000 in de praktijk helemaal niet die piekwaarden, sterker nog: verre van). En nu je toch HDTV Test aanhaalt kan je net zo goed zijn MU7000 review lezen waar ie er een stuk positiever over is dan wat hij zelf 'other publications' oid iirc noemt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 23-12-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
devilsnight schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:11:
Hey mensen,

Ik vraag dit voor een kennis van mij, hij kent mij als een grote forumganger en vroeg of ik even wat research wilde doen. Hij lijkt helemaal voor de KS9500(9800) te willen gaan na het zien van een paar positieve reviews. Hij heeft mijn 65B6 OLED gezien en vind het formaat schitterend, maar hij wilde een veel feller beeld en niet de kans hebben op IR of zelfs burn in. Nou heeft mijn B6 inderdaad last van IR, maar gelukkig trekt dat binnen een paar seconden weg. De 9500 is net iets goedkoper dan de B6 nu en hij blijft er constant over beginnen. Hij is dan ook echt een Samsung persoon.

Dus....

Hij gaat feller dan een B6 en minder kans op IR, maar hoe is deze televisie verder in vergelijking met mijn televisie? Ik begreep een input lag van 20 ongeveer, dat is lager dan mijn B6 maar hoe zit het de beeldkwaliteit tijdens het gebruik van game mode? Oudere Samsung televisies hadden nog wel eens dat het een duidelijk minder mooi beeld werd als je game mode aanzette. Helaas kan hij de 9500 niet checken en zal het een blinde koop worden zeg maar, dus het is een gokje voor hem. En qua fouten, wat zijn de meest voorkomende dingen of valt het allemaal mee?
Ik heb de KS7000 het meeste van de tijd gebruik ik de TV voor games in Game mode. Dit werkt perfect en ik heb niet het idee dat de beeldkwaliteit minder wordt.

Wat wel irritant is bij dit toestel is dat in game mode je handmatig de Backlight en Smart LED waardes moet aanpassen telkens als je wisselt tussen HDR en SDR content. Hier zou wel 'op korte termijn' een patch voor uitkomen. Ik vermoed dat dit ook voor de 9500 het geval is gezien die ook uit 2016 komt.

Dit gebeurd overigens enkel indien je game mode gebruikt, in alle andere modes onthoud het toestel wel de aparte instellingen tussen HDR en SDR content. Daarnaast heb je last van Blooming indien je Smart LED gebruikt bij donkere scenes waarbij je ondertiteling gebruikt. (Smart LED is aanbevolen op Hoog indien je HDR content bekijkt voor het beste effect)

Nu is wel het verschil dat de KS7000 een Edge Lit toestel betreft en de 9500 heeft dacht ik het scherm in 12 sectoren verdeeld die individueel belicht kunnen worden. Blooming zal dus minder aanwezig moeten zijn op de 9500 maar enkel bij OLED heb je helemaal geen last van blooming.

Je kunt OLED en LCD een beetje zien als elkaars tegenpolen.

LCD heeft meer felle kleuren, maar kan minder details weergeven bij donkere scenes
OLED kan meer details weergeven bij donkere scenes maar minder fel beeld weergeven

Dus ook rekening houden met de locatie waar de TV komt te staan. Indien dit een kamer is waarbij veel daglicht naar binnen komt zou ik eerder voor LCD gaan. Kijkt hij veel TV in een omgeving met weinig licht dan lijkt OLED weer een betere keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door ThaBEN op 23-12-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Hey mensen,

Dus....

De ks9500 heeft een FALD scherm en geeft dus beter zwart weer dan de edge lit LCD schermen. Oled zoals de B6 geeft nog veel beter zwart weer. Daarentegen kan de ks inderdaad een veel feller beeld geven, aantal nits is flink hoger, waardoor het contrast alsnog enorm hoog is.
In game mode kan de tv prima beeld weergeven net als de rest van de ks reeks die voor gamen uitermate geschikt is gezien de lage inputlag.
Het jammere is dat die tv er alleen is als gekromde versie. Was er een platte versie dan had die al lang bij mij thuis gestaan.
Ik hoop dat de 2018 reeks weer een platte FALD topmodel heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 23-12-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben even naar de MM gegaan met hem in de hoop dat de tv er zou zijn maar helaas niet meer. We vroegen aan een Samsung verkoper wat de opvolger was en hij zei dat dat de MU7040 is. Ik heb deze eens opgezocht en zelfde de 65 inch is goedkoper dan de 9500.

Hoe heet deze televisie in de USA? Want Samsung is altijd een beetje apart met die namen he. Ik zou graag wat reviews willen zien. Als deze net zo goed is als de 9500 dan moet hij deze kiezen, of dan kunnen we die in elk geval uitproberen in de winkel met de console.

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 23-12-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks9500

De beste Samsung TV uit 2017 krijgt een lagere score als de beste uit 2016. Dit zijn de USA modellen waar je om vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Nou ben ik in de war, dus de 9500 hier is daar ook de 9500? Ik dacht juist de 9800 :)

Dus geen enkele Samsung TV van dit jaar is qua beeldkwaliteit te vergelijken? Jammer want dat zou hij zo zijn console naar de MM kunnen meenemen en een vergelijkbare televisie testen en als hij bevalt, hoppa de 9500 online bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 24 december 2017 @ 00:16:
Nou ben ik in de war, dus de 9500 hier is daar ook de 9500? Ik dacht juist de 9800 :)

Dus geen enkele Samsung TV van dit jaar is qua beeldkwaliteit te vergelijken? Jammer want dat zou hij zo zijn console naar de MM kunnen meenemen en een vergelijkbare televisie testen en als hij bevalt, hoppa de 9500 online bestellen.
De UE KS9500 (met 150 dimming zones) is idd de UN KS9800 en is dus niet gereviewed door Rtings. Het is absoluut een goede tv met als een van de weinige minpunten de curve. Misschien had die verkoper de vraag verkeerd begrepen want een MU7040 is bij lange na niet de opvolger van de KS9500, slaat eigenlijk helemaal nergens op die opmerking :+ . Is overigens de (UN) MU8000 in Amerika ...
En er gaat in 2018 idd weer een FALD model van Samsung komen (misschien al too-little-too-late gezien het marktaandeel wat ze dit jaar verloren hebben aan vooral OLED modellen).

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 24-12-2017 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
DutchOwnage schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:34:
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Hey mensen,

Dus....

Ik heb sinds december 2016 een 65 inch Ks9500 en ben er tevreden over. Wordt vooral gebruikt om op te gamen (Ps4 Pro) in game mode. Ik merk geen inputlag of dat het beeldkwaliteit minder is in Game mode.

Het is geen groot issue, maar als HDR aan staat en max backlight op 20 staat, merk ik bij volledig zwart beeld wel wat licht bleeding links en rechts in de hoeken, ondanks dat het een FALD tv is. En verder vind ik het wel irritant dat je iedere keer handmatig je backlight op 20 moet zetten bij HDR gamen, maar ik begrijp dat er mogelijk binnenkort een update voor uitkomt waardoor dit automatisch gaat.

Waar ik wel heel tevreden over ben, is het beeldkwaliteit en zeer verrassend goed geluid die ook nog aardig hard kan. En je moet wel van een Curve tv houden.

Mocht hij interesse hebben, mag hij het werkend komen zien hier in Rijswijk ZH :)

Ik ben echt een HDR fan en heb genoeg 4k/HDR demo materiaal in huis om te laten zien wat mijn tv kan met 4k/HDR beelden d:)b

Mocht die kennis van je nog vragen hebben, let me know. Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Giovanni76 op 24-12-2017 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
http://www.avsforum.com/f...0-owners-thread-1050.html

Even de laatste pagina's doornemen. Ook de HDR fix voor game mode schijnt op losse schroeven te staan als ik het zo doorlees. Geen deal breakers allemaal maar wel slecht dat men, weliswaar niet officieel, verbeteringen beloofd die men dan niet waar kan maken.

Neemt allemaal niet weg dat ik nog steeds zéér tevreden ben met mijn KS8000. Echter, nu HDR steeds meer gemeengoed gaat worden bij o.a. Netflix, ga ik wel de bekende nadelen van edge-lit steeds meer opmerken. Maar dan voornamelijk bij HDR content. SDR is helemaal prima allemaal. Gamen in HDR ook.

[ Voor 49% gewijzigd door DutchOwnage op 24-12-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Thanks Giovanni. Hij woont net als ik in Groningen dus dat gaat best lastig worden, haha. Maar zeer tof aangeboden.

Heeft de 9500 zowel HDR10 als Dolby Vision of juist DV niet? Oh en ik begreep dat de kijkhoek niet best was als je niet er recht voor zit?
apis29 schreef op zondag 24 december 2017 @ 01:28:
[...]

De UE KS9500 (met 150 dimming zones) is idd de UN KS9800 en is dus niet gereviewed door Rtings. Het is absoluut een goede tv met als een van de weinige minpunten de curve. Misschien had die verkoper de vraag verkeerd begrepen want een MU7040 is bij lange na niet de opvolger van de KS9500, slaat eigenlijk helemaal nergens op die opmerking :+ . Is overigens de (UN) MU8000 in Amerika ...
En er gaat in 2018 idd weer een FALD model van Samsung komen (misschien al too-little-too-late gezien het marktaandeel wat ze dit jaar verloren hebben aan vooral OLED modellen).
Kan je nagaan hoe weinig die Samsung dude dan wist he. Hij begon meteen over dat het fantastisch voor gamen was want de tv sprong automatisch op game mode, maar ik bedoelde overduidelijk input lag en daar had hij geen idee van. Ja hij zei dat de MU absoluut niet onder deed voor de 9500,haha.

[ Voor 65% gewijzigd door devilsnight op 24-12-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
devilsnight schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:09:
Thanks Giovanni. Hij woont net als ik in Groningen dus dat gaat best lastig worden, haha. Maar zeer tof aangeboden.

Heeft de 9500 zowel HDR10 als Dolby Vision of juist DV niet? Oh en ik begreep dat de kijkhoek niet best was als je niet er recht voor zit?

Ohh dat is wel een "stukje" hier vandaan 8)7

Nee, geen 1 Samsung heeft Dolby Vision! Samsung wil geen licentiekosten betalen voor Dolby Vision, vandaar dat ze in samenwerking met oa Panasonic nu HDR10+ hebben ontwikkeld. Dat ongeveer hetzelfde doet als Dolby Vision op huidige 10bit tv's. Alleen is het nog niet zeker of HDR10+ naar Samsung hun 2016 tv's komen.

Ik zit er niet helemaal recht ervoor en dan merk je niks van een mindere kijkhoek of dergelijks. Kijkhoek wordt pas minder als je echt heel schuin vanaf zit. Dus zo een beetje 70graden. Dan merk je dat het qua kleur wat "flat" wordt en zwart wordt beetje grijs. Nadeel in zo een geval is dat het een vaste voet heeft die niet kan draaien.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag. d:)b

[...]

Kan je nagaan hoe weinig die Samsung dude dan wist he. Hij begon meteen over dat het fantastisch voor gamen was want de tv sprong automatisch op game mode, maar ik bedoelde overduidelijk input lag en daar had hij geen idee van. Ja hij zei dat de MU absoluut niet onder deed voor de 9500,haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb via Coolblue een 55KS7000 “tweedekans” in nieuwstaat aangeschaft. Vandaag geinstalleerd en de retourbon van de vorige eigenaar verraade gelijk het euvel; het backpanel laat los aan de zijkant. Na wat zoekwerk zie ik dat dit vaker voorkomt, ga ik nog een kans hebben bij Samsung, of wordt hier niets meer mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:28
@shoombak Valt onder garantie, meld het bij coolblue dan komt iemand langs van samsung monteurs.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 14:16
Hoi,

Ik heb een KS7000 voornamelijk voor gaming, in game console mode maar ik krijg die settings maar niet in orde. 1060 6gb gaming hdr uit, in tv: achtergrond: 7, helderheid 50, contrast 63, scherp 34, kleur 51, dyn colour aan, zwart normaal, dyn contrast hoog, wit 2.

Dan is het weer te fel, dan weer te donker. Tips? Links? Welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giovanni76
Gelukkig nieuwjaar Tweakers en mede Samsung leden hier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 10:11
hallo luitjes, ook een gelukkig 2018 gewenst, hier alvast de eerste vraag van het jaar.
Gisteravond bij de borrel opperde een kennis van mij dat de ks 7000 bij een
kabel tv weergave via ziggo horizon mediaplayer de resolutie van het 1080 p signaal upgrade naar een
2160 p uhd signaal, volgens mij is dat niet zo, wie heeft gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
groentetuin schreef op maandag 1 januari 2018 @ 13:58:
hallo luitjes, ook een gelukkig 2018 gewenst, hier alvast de eerste vraag van het jaar.
Gisteravond bij de borrel opperde een kennis van mij dat de ks 7000 bij een
kabel tv weergave via ziggo horizon mediaplayer de resolutie van het 1080 p signaal upgrade naar een
2160 p uhd signaal, volgens mij is dat niet zo, wie heeft gelijk?
Volgens mij is het als volgt:

Ziggo signaal dat de horizon kabelbox binnenkomt is 1080i
Horizon kabelbox converteerd dit naar 1080P
De KS7000 upscaled dit weer naar 2160P

Ik geloof dat er geen enkele kabelbox bestaat die als bronsignaal hoger dan 1080i ontvangt. Alle hogere resoluties die een kabelbox output richting de tv zijn dus niet native resoluties.

[ Voor 14% gewijzigd door ThaBEN op 01-01-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
hoi, bedankt voor je uitleg, het is me nu duidelijk, zal mijn ongelijk moeten accepteren, nog
een gelukkig nieuwjaar! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevje1406
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-07-2020
Hoi jongens. Mijn ks7000 geeft nog steeds 1201 als laatste update aan. Hebben jullie dit probleem ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
nee, ik heb 1208, downloaden via samsungsite op internet, middels
USB stick op tv aan brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Update m.b.t. HDR/SDR settings die niet worden opgeslagen tijdens game mode.

De gerespecteerde member Rudy1 op het AVS Forum Official Samsung KS8000/KS8500 Owners Thread geeft het volgende aan:
The Q Series (aka, Kant M) began receiving the HDR GAME MODE patch in mid-November. The 2016 models (aka Jazz M) were to receive the patch on November 27th; however, OTN distribution has been delayed until after the South Korea R&D department is finished with the new models for CES 2018. I will post publicly on this thread as soon as they advise me of the date.
Bron: AVS Forum

Ter info: CES 2018 is van 7-12 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-07 16:38
ThaBEN schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:40:
Update m.b.t. HDR/SDR settings die niet worden opgeslagen tijdens game mode.

De gerespecteerde member Rudy1 op het AVS Forum Official Samsung KS8000/KS8500 Owners Thread geeft het volgende aan:

[...]

Bron: AVS Forum

Ter info: CES 2018 is van 7-12 januari
Betekent dat we nu nog wel een update kunnen verwachten voor onze KS modellen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Lorenzoaliandro schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:15:
[...]

Betekent dat we nu nog wel een update kunnen verwachten voor onze KS modellen??
Vooralsnog is het antwoord ja. In ieder geval na CES 2018. Maar dat hoeft niet direct na CES 2018 te zijn, kan net zo goed december 2018 zijn >:)

Echter omdat dezelfde patch inmiddels sinds november op de Q-serie is uitgevoerd, en de patch oorspronkelijk voor november 2018 gepland stond verwacht ik dat het niet al te lang zal duren. Maar met Samsung weet je het maar nooit gezien er grote verschillen zitten tussen op welke data verschillende landen een firmware update ontvangen. In Australië zit men bijvoorbeeld nog altijd op firmware 1201, wij hebben inmiddels in NL beschikking tot 1208.2 en in de USA zit men al enige tijd op 1209.

Er zit dus niets anders op dan geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevje1406
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-07-2020
Heb inmiddels de update 1208 geïnstalleerd. Heb wel de indruk dat de helderheid omlaag gegaan is na deze update. Supermooie kleuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
ThaBEN schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:52:
[...]

Vooralsnog is het antwoord ja. In ieder geval na CES 2018. Maar dat hoeft niet direct na CES 2018 te zijn, kan net zo goed december 2018 zijn >:)

Echter omdat dezelfde patch inmiddels sinds november op de Q-serie is uitgevoerd, en de patch oorspronkelijk voor november 2018 gepland stond verwacht ik dat het niet al te lang zal duren. Maar met Samsung weet je het maar nooit gezien er grote verschillen zitten tussen op welke data verschillende landen een firmware update ontvangen. In Australië zit men bijvoorbeeld nog altijd op firmware 1201, wij hebben inmiddels in NL beschikking tot 1208.2 en in de USA zit men al enige tijd op 1209.

Er zit dus niets anders op dan geduld hebben...
Kennen we toevallig iemand met een Qled tv die het kan bevestigen dat ze het idd al hebben als update?

Wel goed nieuws voor 2016 tv's..alleen dat wachten!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
ThaBEN schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:24:
[...]

Ik heb mijne via Ebay gekocht voor circa €50,- Indien je een creditcard hebt kun je hem ook op Amazon bestellen.

https://www.amazon.com/gp...de=as2&tag=speaandmuns-20

Hij is ook te koop bij Amazon.de maar daar betaal je er €113 voor. Dat lijkt me niet de moeite waard :)

Let op dat er naast de disc ook een kleurenfilter wordt meegeleverd. 2e hands zie je ze vaak spotgoedkoop op Ebay maar vaak staat er dan (in kleine lettertjes) vermeld dat de kleurenfilter er niet bij geleverd wordt.

Als alternatief heb je ook nog de DVE: HD Basics Blu-ray
Via google zie ik onder andere de volgende nederlandse webshop die hem verkoopt:

https://www.hifiklubben.n...01FgRLEAAYASAAEgJfOfD_BwE
Bedankt voor je reactie. Ik heb op de Amazon.com website gekeken maar nergens las ik daar dat er een kleurenfilter wordt meegeleverd. Verder wordt alleen gesproken over de calibratie van HDTV's. Is deze disc dan ook wel geschikt voor UHDTV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unkind
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
kevje1406 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:43:
Hoi jongens. Mijn ks7000 geeft nog steeds 1201 als laatste update aan. Hebben jullie dit probleem ook??
Onze KS7500 zit ook nog steeds op firmware versie 1201.

Is de update methode van de firmware downloaden via de officiële Samsung site en vervolgens de TV updaten d.m.v. een usb-stick de enige mogelijkheid op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
twapee12 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:55:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb op de Amazon.com website gekeken maar nergens las ik daar dat er een kleurenfilter wordt meegeleverd. Verder wordt alleen gesproken over de calibratie van HDTV's. Is deze disc dan ook wel geschikt voor UHDTV's?
Het is voldoende om 99% mee alles af te kunnen stellen. Indien je in 4K pixel nauwkeurig alle testpatronen in 4k wil zien moet je kijken of je een UHDTV calibratie disc kunt vinden. Maar dit heeft geen meerwaarde m.b.t. het afstellen van kleuren/contrast etc. Kan me enkel indenken dat het handig kan zijn om over/underscan mee te kalibreren. Maar met de optie 'Fit to screen' op de TV zelf is dit niet eens nodig.
unkind schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:59:
[...]

Is de update methode van de firmware downloaden via de officiële Samsung site en vervolgens de TV updaten d.m.v. een usb-stick de enige mogelijkheid op dit moment?
Indien je de TV de update niet weergeeft wanneer je het toestel zelf naar updates laat zoeken, is de USB methode het enige alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
unkind schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:59:
[...]

Als de tv hem zelf niet vind wel ja.

Gisteren via dezelfde manier 1208 geinstalleerd. Nog geen problemen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.... maar wel de voordelen van de update gezien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Euh, ook niets zichtbaar. Er werd hier geschreven dat de kleuren mooier waren dmv de helderheid.
Als ik nu kijk denk ik, ja erg mooi, maar misschien wel het placebo effect.

De kleuren zijn mooi, goed beeld en de apps werken nog. Dat is voor mij het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
ncornelisse schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:27:
Euh, ook niets zichtbaar. Er werd hier geschreven dat de kleuren mooier waren dmv de helderheid.
Als ik nu kijk denk ik, ja erg mooi, maar misschien wel het placebo effect.

De kleuren zijn mooi, goed beeld en de apps werken nog. Dat is voor mij het belangrijkste.
Ik ben echt heel voorzichtig met update installeren van Samsung, maar zodra ik weet dat die HDR/game update uit is, dan ga ik die gok wel nemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Amaze86 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:22:
@shoombak Valt onder garantie, meld het bij coolblue dan komt iemand langs van samsung monteurs.
Top, ik heb inderdaad contact gehad en as maandag komt een Samsung monteur langs.

Daarnaast ben ik nog een beetje in dubio over het aansluiten van mijn devices. Ik zou het liefst alles via mijn (aan te kopen) 4k receiver laten lopen, maar klopt het dat UHD/Game mode alleen gedetecteerd wordt als ik mijn Xbox direct aansluit op de TV zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Game mode is niet iets dat je TV activeert wanneer je een console erop aansluit. Game mode is niets anders dan een beeldoptie die je handmatig kan inschakelen op elke bron.

De TV doet dan minder post processing uitvoeren waardoor het beeld (in theorie) minder mooi kan zijn, (merk zelf geen verschil in kwaliteit) en hierdoor met een lagere input lag beelden kan laten verschijnen op de TV.

Echter het kan zijn dat je via je receiver meer input lag hebt in game mode, dan wanneer je een console rechtstreeks op de TV aansluit. Dit ligt dan niet aan game mode maar aan de input lag van je receiver.

Totale lag is een optelsom van input lag van alle apparaten vanaf de bron tot aan de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53

nexhil

BAM!

ncornelisse schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:24:
[...]

Als de tv hem zelf niet vind wel ja.

Gisteren via dezelfde manier 1208 geinstalleerd. Nog geen problemen gevonden.
Op mijn KU6000, gaf de online optie ook geen updates. gisteren ook maar via de USB gedaan. Bleef ook op 1201 hangen.

Wat is er met de HDR/Game modus aan de hand? Ik lees daarover hierboven een paar keer, maar heb zelf niets raars ondervonden.

[ Voor 14% gewijzigd door nexhil op 09-01-2018 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
nexhil schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:18:
[...]

Op mijn KU6000, gaf de online optie ook geen updates. gisteren ook maar via de USB gedaan. Bleef ook op 1201 hangen.

Wat is er met de HDR/Game modus aan de hand? Ik lees daarover hierboven een paar keer, maar heb zelf niets raars ondervonden.
Wanneer je géén Game Mode gebruikt bewaard te tv je instellingen voor HDR en SDR apart.
Dus 1 keer instellen voor HDR content en 1 keer instellen bij SDR content en je bent klaar. De tv wisselt dan automatisch tussen deze instellingen zodra die een HDR/SDR bron ontvangt.

In game mode delen HDR en SDR beide dezelfde instellingen. Je moet dan dus handmatig waardes aanpassen om het juiste beeld te krijgen wanneer je wisselt tussen HDR en SDR gedurende game mode (backlight / contrast / Smart LED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

ThaBEN schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:44:
[...]

Wanneer je géén Game Mode gebruikt bewaard te tv je instellingen voor HDR en SDR apart.
Dus 1 keer instellen voor HDR content en 1 keer instellen bij SDR content en je bent klaar. De tv wisselt dan automatisch tussen deze instellingen zodra die een HDR/SDR bron ontvangt.

In game mode delen HDR en SDR beide dezelfde instellingen. Je moet dan dus handmatig waardes aanpassen om het juiste beeld te krijgen wanneer je wisselt tussen HDR en SDR gedurende game mode (backlight / contrast / Smart LED)
Ah thanks.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Ik volg al een tijdje john Archer van Forbes website en hij is momenteel bij CES 2018! Hij heeft aan Samsung gevraagd of 2016 tv's ook HDR10+ update zullen ontvangen...Dit is zijn feedback:

"It’s worth adding, too, that this update news prompted me to ask Samsung for the umpteenth time if its 2016 TVs will be upgraded to handle HDR10+, as promised in the press release announcing HDR10+ that Samsung put out last April. Unfortunately I still wasn’t able to get a definitive answer; just another assurance that they’re still looking into it. But the vibe I’m getting isn’t positive."

Bron:

https://www.forbes.com/si...ray-players/#9e311c2421a4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ga er maar niet meer van uit. Samsung wil gewoon dat we iedere 2 jaar een nieuwe tv van ze kopen. De update's voor tv's van 2 jaar en ouder komen op een laag pitje te staan.

http://www.samsung.com/us/tv-upgrade/

En nu kan ik wel gaan lopen bitchen op Samsung, maar zo heeft iedere fabrikant wel z'n schimmige kanten. Toch hou ik het wel in mijn achterhoofd als ik weer in de markt ben voor een nieuwe tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat zijn de goedkoopste 10bit tv's van samsung (zwarte). je kan niet filteren op bit paneel in de pricewatch helaas. (of zie ik dat verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

refresh rate staat er wel bij. Kan je de slider op 100Hz zetten in Pricewatch

Voor de US market staat hier https://www.rtings.com/tv/tests/picture-quality/gradient een lijstje met rapportcijfers . Soms is het typenummer iets anders in de EU. Maar daar is wel uit te komen.

[ Voor 62% gewijzigd door RAAF12 op 12-01-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
DutchOwnage schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:38:
Ga er maar niet meer van uit. Samsung wil gewoon dat we iedere 2 jaar een nieuwe tv van ze kopen. De update's voor tv's van 2 jaar en ouder komen op een laag pitje te staan.

http://www.samsung.com/us/tv-upgrade/

En nu kan ik wel gaan lopen bitchen op Samsung, maar zo heeft iedere fabrikant wel z'n schimmige kanten. Toch hou ik het wel in mijn achterhoofd als ik weer in de markt ben voor een nieuwe tv...
Yup |:(

www.homecinemamagazine.nl...2017-uhd-blu-ray-spelers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:05
Mijn oog is gevallen op de 43MU6100, maar ik zie op deze pagina dat het model van buitenlandse afkomst is. Klopt dit? Want de Mediamarkt en Coolblue verkopen dit model gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
ykc1994 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:38:
Mijn oog is gevallen op de 43MU6100, maar ik zie op deze pagina dat het model van buitenlandse afkomst is. Klopt dit? Want de Mediamarkt en Coolblue verkopen dit model gewoon.
Klopt niet nee: UE43MU6100WXXN is gewoon een Benelux model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:15
Ik zet net de tv aan en zie dat er een update is... iemand die al gedaan?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
cypress3d schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:12:
Ik zet net de tv aan en zie dat er een update is... iemand die al gedaan?
Welke Update is dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:15
1208... ik heb 1203

Of is deze versie al een tijdje uit?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
1208 is al weer een flinke tijd uit. Zal mij benieuwen of we nog updates mogen gaan ontvangen voor de 2016 tv's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
cypress3d schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:21:
[...]

1208... ik heb 1203

Of is deze versie al een tijdje uit?
Ja deze is al een tijdje beschikbaar op de site van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal!

Ik heb een Samsung UE49KS8000 sinds July-2017. Echt een geweldig display, tot nu toe veel plezier aangehad, maar ook mindere kanten:

- Gekocht bij Coolblue, volgende dag in huis, aangesloten en aangezet: Dode pixel, midden in het scherm.
Direct Coolblue gebeld en zelf ervaren hoe geweldig hun service werkt, zaterdag avond gebeld en op zondag ochtend om 10.30 reed ik weg van de winkel in R'dam met een nieuw display in de kofferbak.

Dit display was prima, tot gisteravond. Ik start Netflix op om een film te kijken, je ziet zodra je een film start de 'Netflix' banner op een wit achtergrond en ik zag wat in het centrum van het scherm, film gepauzeerd -> He, een rode pixel....

Verder rondgekeken op het display: en nog een!

Dus binnen 6 maanden; 2 pixels die niet meer functioneren naar behoren. Maar naar mijn idee zijn dit geen dode pixels, maar 'stuck pixels' omdat ze rood zijn, dus niet zwart (Correct me if I'm wrong).

Troubleshooting:
- Stekker eruit gehaald, compleet spanning-loos.
- Reset to Default
- 60 min laten 'ruizen' met Pixel Fixer (http://www.jscreenfix.com/)

Allemaal geen nut gehad.

Ik ben door CoolBlue vriendelijk doorverwezen (zij kunnen maar ook zoveel doen als retailer/reseller) naar Samsung om te kijken wat zij ervan vinden.

Mijn vraag aan jullie:
Vinden jullie dit normaal? Ik snap dat een UHD scherm wat 8.3MP heeft meer kans heeft om stuck/dode pixels te krijgen dan vorige generatie display's (FHD etc.) maar, na 6 maanden nu al 2?

Ter vergelijking:
Het 50" LG FHD display van m'n ouders is na 7 jaar pas bij 3 dode pixels (echt zwart) die nog eens in een hoek zitten, niet in het centrum van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier zit ik nog op firmware 1156 en ik zet net de TV aan wordt firmware 1208 gepusht, ik heb toch echt updates op uit staan. Hiervoor nooit, 'dwingende' updates gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:45:
Dag allemaal!

Ik heb een Samsung UE49KS8000 sinds July-2017. Echt een geweldig display, tot nu toe veel plezier aangehad, maar ook mindere kanten:

- Gekocht bij Coolblue, volgende dag in huis, aangesloten en aangezet: Dode pixel, midden in het scherm.
Direct Coolblue gebeld en zelf ervaren hoe geweldig hun service werkt, zaterdag avond gebeld en op zondag ochtend om 10.30 reed ik weg van de winkel in R'dam met een nieuw display in de kofferbak.

Dit display was prima, tot gisteravond. Ik start Netflix op om een film te kijken, je ziet zodra je een film start de 'Netflix' banner op een wit achtergrond en ik zag wat in het centrum van het scherm, film gepauzeerd -> He, een rode pixel....

Verder rondgekeken op het display: en nog een!

Dus binnen 6 maanden; 2 pixels die niet meer functioneren naar behoren. Maar naar mijn idee zijn dit geen dode pixels, maar 'stuck pixels' omdat ze rood zijn, dus niet zwart (Correct me if I'm wrong).

Troubleshooting:
- Stekker eruit gehaald, compleet spanning-loos.
- Reset to Default
- 60 min laten 'ruizen' met Pixel Fixer (http://www.jscreenfix.com/)

Allemaal geen nut gehad.

Ik ben door CoolBlue vriendelijk doorverwezen (zij kunnen maar ook zoveel doen als retailer/reseller) naar Samsung om te kijken wat zij ervan vinden.

Mijn vraag aan jullie:
Vinden jullie dit normaal? Ik snap dat een UHD scherm wat 8.3MP heeft meer kans heeft om stuck/dode pixels te krijgen dan vorige generatie display's (FHD etc.) maar, na 6 maanden nu al 2?

Ter vergelijking:
Het 50" LG FHD display van m'n ouders is na 7 jaar pas bij 3 dode pixels (echt zwart) die nog eens in een hoek zitten, niet in het centrum van het scherm.
Is moeilijk te bepalen of je gewoon pech hebt of deze serie TV's grotere kans heeft op soortgelijke problemen. Ik heb zelf (nog) geen problemen met het toestel ondervonden.
Jumpman schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:24:
Hier zit ik nog op firmware 1156 en ik zet net de TV aan wordt firmware 1208 gepusht, ik heb toch echt updates op uit staan. Hiervoor nooit, 'dwingende' updates gezien.
Het klopt dat Samsung updates kan forceren wanneer zij vinden dat het een noodzakelijke update is, ongeacht of je automatische updates hebt uitstaan. Als je dit absoluut niet wil omdat je wil blijven werken met de huidige firmware die op je toestel staat, dan dien je het toestel niet met internet te verbinden. Dat is de enige methode om zeker te zijn dat je huidige firmware versie actief blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaBEN schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:42:
Is moeilijk te bepalen of je gewoon pech hebt of deze serie TV's grotere kans heeft op soortgelijke problemen. Ik heb zelf (nog) geen problemen met het toestel ondervonden.
Hi Ben, hoe lang heb jij je toestel dan draaien als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:55:
[...]

Hi Ben, hoe lang heb jij je toestel dan draaien als ik vragen mag?
Sinds vorig jaar mei. Hij staat doordeweeks toch wel een uur of 5-6 per dag aan. En in de weekenden ongeveer het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Kunnen jullie het volgende eens proberen?:
Ik was was gisteren de aflevering 'Metalhead' van Blackmirror aan het kijken (s04e05)
Gewoon via de Netflix app van de TV, mijn firmware versie is 1208.

Nu zat er aan het eind van de aflevering een scene in waarbij de camera nog een aantal eerder bezochte plekken afgaat. (Ik kan niet teveel zeggen zonder te spoileren ;) ) Met nog 2.30 minuten te gaan tot een eind.
Mijn tv gaat daarbij helemaal over de zeik, echt heel wazig beeld.

Hebben meer mensen hier last van? Ik wilde een screenshot posten, maar krijg een zwart scherm als ik een schermafbeelding maak door copy protection.

UE55KU6000 model

Dit is het stukje:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2zolyc7.jpg
foto van monitor, daar gaat het wel goed op.

Maar je ziet het misschien al, veel kleine takjes denk dat ie daar echt heel veel moeite mee heeft.

Ik zal straks nog even proberen een foto te maken met mijn telefoon van de TV en de exacte instellingen zoals ze nou staan hier neer plempen.

[ Voor 21% gewijzigd door nexhil op 19-01-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaBEN schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:02:
[...]

Sinds vorig jaar mei. Hij staat doordeweeks toch wel een uur of 5-6 per dag aan. En in de weekenden ongeveer het dubbele.
Precies dit, ik zie aan je sub-tag dat je ook veel gamed, ik dus ook (PS4 / Destiny e.d.) en in het weekend ook het dubbele.

Het kan toch niet zo zijn dat een display na 6 maanden in mijn geval al helemaal naar de **** gaat.
Ik ben in ieder geval nu met Samsung in contact, kijken wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

nexhil schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:14:
Ik was was gisteren de aflevering 'Metalhead' van Blackmirror aan het kijken (s04e05)

Nu zat er aan het eind van de aflevering een scene in waarbij de camera nog een aantal eerder bezochte plekken afgaat. (Ik kan niet teveel zeggen zonder te spoileren ;) ) Met nog 2.30 minuten te gaan tot een eind.

Hebben meer mensen hier last van? Ik wilde een screenshot posten, maar krijg een zwart scherm als ik een schermafbeelding maak door copy protection.

UE55KU6000 model

Dit is het stukje:
[afbeelding]

Maar je ziet het misschien al, veel kleine takjes denk dat ie daar echt heel veel moeite mee heeft.

Ik zal straks nog even proberen een foto te maken met mijn telefoon van de TV en de exacte instellingen zoals ze nou staan hier neer plempen.
Wat bedoel je met "helemaal over de zeik"? Ik zit nu even niet bij mijn tv (ik heb trouwens een 2017-model, UE55MU8000 dus dat is misschien geen goede vergelijking), maar ik probeer het hier net op mijn computer (met erg recente hardware, daar ligt het zéker niet aan) en als ik dan dat stukje bekijk gaat het ook hartstikke schokkerig (totdat hij bij die garage/hangar is, verder heb ik niet gekeken). Dus het is gewoon klote gefilmd/opgenomen denk ik. Of gaat bij jou de tv echt stuk ofzo? :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:45:
Dag allemaal!

Ik heb dezelfde TV gekocht in oktober 2016 en geen problemen mee gehad. Als er dode pixels inzitten zou ik hem wel omruilen. Eventueel wat makro foto's maken waarop de schade te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Jumpman schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:24:
Heel apart! Ik kreeg laatst ook zelfde update melding te zien bij het opstarten van mijn Tv, maar kon gewoon netjes afwijzen. Bij mij staat automatisch updaten ook uit. Ik wacht HDR/Game mode update af, zodra die uit is ga ik wel updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
nexhil schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:14:

UE55KU6000 model

Dit is het stukje:
[afbeelding]

Ik neem aan dat je Auto Motion Plus ook uit hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

ThaBEN schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:22:
[...]

Ik neem aan dat je Auto Motion Plus ook uit hebt staan?
Yup, met/zonder maakt geen verschil. Alle andere filters uit/aan
Ik heb even een filmpje gemaakt die zal ik straks even uploaden!

Bij deze het videootje, zet hem wel even op 2160P :

[YouTube: https://youtu.be/QPqCqbI3M78]

na ongeveer 18 seconden

Op de video komt het niet echt over, maar zo voelt het:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2rrmqac.png

Misschien ligt het ook wel aan deze aflevering maar dan zouden meer mensen er last van moeten hebben denk ik. Het enige wat ik eigenlijk niet heb geprobeerd is de gamemodus aan te zetten.

[ Voor 49% gewijzigd door nexhil op 23-01-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
nexhil schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:08:
[...]

Yup, met/zonder maakt geen verschil. Alle andere filters uit/aan
Ik heb even een filmpje gemaakt die zal ik straks even uploaden!

Bij deze het videootje, zet hem wel even op 2160P :

[video]

na ongeveer 18 seconden

Op de video komt het niet echt over, maar zo voelt het:
[afbeelding]

Misschien ligt het ook wel aan deze aflevering maar dan zouden meer mensen er last van moeten hebben denk ik. Het enige wat ik eigenlijk niet heb geprobeerd is de gamemodus aan te zetten.
Misschien als je vermeldt welke episode het is dat iemand het kan checken voor je. Wil het zelf niet doen om spoilers te voorkomen :+

Maar wat ik in de video kan zien lijkt het alsof er een soort van de-interlacing probeert plaats te vinden dat niet helemaal goed gaat. Mogelijk is dit hardcoded in de serie op Netflix zelf.

Afbeeldingslocatie: https://www.100fps.com/distortion1.jpg
Wikipedia: Deinterlacing

In sommige episodes van de TV serie 'Face Off' zie je ook ontzettend veel rare verspringen in het beeld. Ik weet 100% dat het daar daadwerkelijk in het bronmateriaal zit en dat zie je daar dan ook de gehele episode. Daar hebben ze waarschijnlijk een interlaced signaal proberen te converteren naar een progessive signaal dat niet goed tot zijn recht is gekomen. Al zou je verwachten dat Netflix zulke fouten niet zou maken en over het originele bronmateriaal beschikt, met de hoogste kwaliteit/resolutie.

-edit-

Na een google search zie ik dat er meerdere mensen klagen over interlacing problemen met Netflix.

https://www.reddit.com/r/...cing_issues_with_netflix/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mEeXG4y.png

[ Voor 35% gewijzigd door ThaBEN op 23-01-2018 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

ThaBEN schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:02:
[...]

Misschien als je vermeldt welke episode het is dat iemand het kan checken voor je. Wil het zelf niet doen om spoilers te voorkomen :+

Maar wat ik in de video kan zien lijkt het alsof er een soort van de-interlacing probeert plaats te vinden dat niet helemaal goed gaat. Mogelijk is dit hardcoded in de serie op Netflix zelf.

[afbeelding]
Wikipedia: Deinterlacing

In sommige episodes van de TV serie 'Face Off' zie je ook ontzettend veel rare verspringen in het beeld. Ik weet 100% dat het daar daadwerkelijk in het bronmateriaal zit en dat zie je daar dan ook de gehele episode. Daar hebben ze waarschijnlijk een interlaced signaal proberen te converteren naar een progessive signaal dat niet goed tot zijn recht is gekomen. Al zou je verwachten dat Netflix zulke fouten niet zou maken en over het originele bronmateriaal beschikt, met de hoogste kwaliteit/resolutie.

-edit-

Na een google search zie ik dat er meerdere mensen klagen over interlacing problemen met Netflix.

https://www.reddit.com/r/...cing_issues_with_netflix/

[afbeelding]
Er stond als het goed is een paar Posts eerder om welke episode het gaat whaha ;)

Maar thanks voor je voorbeelden denk inmiddels ook wel dat het een Netflix dingetje kan zijn. Ik zal straks even kijken of het via de Xbox one S ook gebeurt. Misschien is het een dingetje van Tizen App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Gebruikt er iemand interactive tv van Ziggo met de Samsung KS8000? Ik weet even niet hoe ik dat moet aanzetten op de TV. ik heb de cam module van Ziggo gekregen minder dan een jaar geleden. dus verwacht ik wel dat deze interactive tv ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 17:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

jackzonztyl schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:34:
Gebruikt er iemand interactive tv van Ziggo met de Samsung KS8000? Ik weet even niet hoe ik dat moet aanzetten op de TV. ik heb de cam module van Ziggo gekregen minder dan een jaar geleden. dus verwacht ik wel dat deze interactive tv ondersteund.
Ik druk op het rode knopje op mijn AB..

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Pagina: 1 ... 52 ... 60 Laatste