Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Lijkt me wel. 'To get that low input lag, Game mode has to be enabled'
Ik heb sinds kort de 49KS7000 als game TV. Geen merkbare input lag.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ThaBEN schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 07:46:
[...]
Het is mij alleen niet helder of bij de 4K resoluties 'game mode' actief stond toen ze deze hadden gemeten.
Uiteraard zijn de 4K metingen ook in Game Mode, ik bedoelde eigenlijk dat je ze kan vragen om te testen wat de resultaten zijn buiten Game Mode voor 4K via het vragenformulier onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
Ik ben eigenlijk ook rustig op zoek naar een 49-50" UHD tv van rond de 5-700 euro ter vervanging van mijn uit 2010 stammende 40" Samsung 100hz Full HD televisie.

Maar nu is eigenlijk mijn vraag: is 100hz echt nodig? Ik heb geen plannen om te gamen op de tv want dit doe ik op mijn pc met benq 240hz monitor dus het is puur voor tv/series/films. En aangezien het kastje van xs4all toch maar 50hz doorzend, vraag ik mij af wat dan de meerwaarde van 100hz nog zou zijn.

Is het echt merkbaar met films/netflix/tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 09:15
Scrtz schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:15:
Ik ben eigenlijk ook rustig op zoek naar een 49-50" UHD tv van rond de 5-700 euro ter vervanging van mijn uit 2010 stammende 40" Samsung 100hz Full HD televisie.

Maar nu is eigenlijk mijn vraag: is 100hz echt nodig? Ik heb geen plannen om te gamen op de tv want dit doe ik op mijn pc met benq 240hz monitor dus het is puur voor tv/series/films. En aangezien het kastje van xs4all toch maar 50hz doorzend, vraag ik mij af wat dan de meerwaarde van 100hz nog zou zijn.

Zoals je zelf al aangeeft is je huidige TV 7 jaar oud. De vraag is dus eigenlijk of jij verwacht dat 100hz relevant wordt in de komende 7 jaar.

Persoonlijk zou ik altijd voor 100Hz gaan. Als je een 100Hz tv naast een 50Hz tv ziet staan zal je zien dat het 100Hz scherm een stuk rustiger kijkt. Met 50Hz lijkt het alsof het beeld heel snel knippert. Indien je de tv's niet tegelijk naast elkaar ziet staan zal het wat minder snel opvallen en niet iedereen is er even gevoelig voor.

Maar gezien je op je PC al een 240Hz scherm hebt aangeschaft denk ik dat jij het verschil wel zal merken. Probeer maar eens het aantal Hz van je PC monitor op 50 te zetten als test.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
ThaBEN schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:49:
[...]

Zoals je zelf al aangeeft is je huidige TV 7 jaar oud. De vraag is dus eigenlijk of jij verwacht dat 100hz relevant wordt in de komende 7 jaar.

Persoonlijk zou ik altijd voor 100Hz gaan. Als je een 100Hz tv naast een 50Hz tv ziet staan zal je zien dat het 100Hz scherm een stuk rustiger kijkt. Met 50Hz lijkt het alsof het beeld heel snel knippert. Indien je de tv's niet tegelijk naast elkaar ziet staan zal het wat minder snel opvallen en niet iedereen is er even gevoelig voor.

Maar gezien je op je PC al een 240Hz scherm hebt aangeschaft denk ik dat jij het verschil wel zal merken. Probeer maar eens het aantal Hz van je PC monitor op 50 te zetten als test.
Dat heeft helemaal niks met 100 of 50 Hz te maken maar met 'pulse width modulation' die de meeste tv's en monitoren gebruiken om de helderheid te controleren: http://www.viewsonic.com.au/products/lcd/flicker-free/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Scrtz schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 17:15:

Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...
[...]

LCD flikkert niet. Als er iets flikkert, is dat de achtergrondverlichting. Dit hoeft niet afhankelijk te zijn van de frequentie van het LCD-paneel en kan dus in hogere mate voorkomen bij een 100/120Hz LCD-televisie dan een 50/60Hz LCD-televisie.

Mijn monitor is 60Hz maar volledig flikker-vrij - ook bij het verlagen van de helderheid van de achtergrondverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05 15:41
Dag mede Samsung bezitters,

Na 8-9 jaar een Samsung 5 serie gehad te hebben (LCD met nog zo'n dikke achterkant) toch de overstap gedaan deze week naar een EU49KS7000 serie. Eerste indrukken zeer goed.

Helaas is de TV wel geleverd met boven aan het scherm (circa 2 / 3 cm onder de lijst) een klein zwart puntje van 2 mm ofzo. Lijkt iets te zijn dat net achter het scherm zit, stukje plastic oid. Weet nog niet echt of ik de TV daarvoor nou wel of niet retour zou doen (Coolblue).

Maar concrete vragen:
1) Ik heb een verschil in audio tussen weergave van beeld en geluid. Ik kijk televisie via een fancy Xs4all kastje, van daaruit gaat een kabel naar de stereo (aux, jack3.5mm) en een kabel naar de TV (hdmi, beeld). Is het mogelijk om het geluid via de TV naar de stereo te brengen en wordt daarmee het audio verschil weggenomen? Is er een omvormer voor HDMI naar Jack3.5mm of Tulp (r/w)? (ja ik weet het, mijn stereo is oud zou ooit vervangen moeten worden, maar het geluid uit het ding is top en voor mij meer dan toe rijkend, heeft alleen maar 2 tulp ingangen r/w).

2) Mij valt op dat via het xs4all kastje het beeld soms lichtelijk schokt/trilt bij drukke scenes en overgangen. Er is een nieuwe HDMI kabel aangesloten, dat kastje van xs4all niet toereikend? (wanneer ik netflix op dat zelfde kastje inschakel dan is het dubbel zo erg, beeld is ook slechter dan wanneer ik netflix op de tv-app inschakel, dat is pas zuiver beeld! :)).

PS, klopt het dat het scherm niet echt geheel recht is? Er zit een kleine bolling in als ik over de bovenkant kijk namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Snoopy120 op 27-05-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Snoopy120 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:03:
Dag mede Samsung bezitters,

Na 8-9 jaar een Samsung 5 serie gehad te hebben (LCD met nog zo'n dikke achterkant) toch de overstap gedaan deze week naar een EU49KS7000 serie. Eerste indrukken zeer goed.

Helaas is de TV wel geleverd met boven aan het scherm (circa 2 / 3 cm onder de lijst) een klein zwart puntje van 2 mm ofzo. Lijkt iets te zijn dat net achter het scherm zit, stukje plastic oid. Weet nog niet echt of ik de TV daarvoor nou wel of niet retour zou doen (Coolblue).

Maar concrete vragen:
1) Ik heb een verschil in audio tussen weergave van beeld en geluid. Ik kijk televisie via een fancy Xs4all kastje, van daaruit gaat een kabel naar de stereo (aux, jack3.5mm) en een kabel naar de TV (hdmi, beeld). Is het mogelijk om het geluid via de TV naar de stereo te brengen en wordt daarmee het audio verschil weggenomen? Is er een omvormer voor HDMI naar Jack3.5mm of Tulp (r/w)? (ja ik weet het, mijn stereo is oud zou ooit vervangen moeten worden, maar het geluid uit het ding is top en voor mij meer dan toe rijkend, heeft alleen maar 2 tulp ingangen r/w).

2) Mij valt op dat via het xs4all kastje het beeld soms lichtelijk schokt/trilt bij drukke scenes en overgangen. Er is een nieuwe HDMI kabel aangesloten, dat kastje van xs4all niet toereikend? (wanneer ik netflix op dat zelfde kastje inschakel dan is het dubbel zo erg, beeld is ook slechter dan wanneer ik netflix op de tv-app inschakel, dat is pas zuiver beeld! :)).

PS, klopt het dat het scherm niet echt geheel recht is? Er zit een kleine bolling in als ik over de bovenkant kijk namelijk.
Persoonlijk zou ik de TV omruilen vanwege dat zwarte plekje. Je geeft niet zoveel geld uit om direct vanaf dag 1 met een productiefout te zitten.

Zend het XS4ALL kasje in 1080P uit of 1080i?
Probeer het kastje eens in te stellen op een P signaal ook al is de resolutie lager (bijvoorbeeld 720P). Heb je er dan nog steeds last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
Hoi ThaBEN,

Na bellen met Coolblue morgen TV maar even omruilen.

Output van xs4all tv staat op 1080p. Na update en reset met tv kijken minder problemen nu :).

Alleen nog het seconden geluid verschil moet ik nog zien op te lossen. Kan de stereo niet aankoppelen bij gebrek aan moderne aansluiting op de stereo, dus moet het nu doen met geluid via de tv speakers (komt goed geluid uit de tv, maar niet wat ik gewend ben). Dus zoek nog een oplossing voor HMDI vanuit de connectionbox naar rood/wit Tulp. Als dat auberhaupt kan?? Op internet kom ik niet veel verder atm.
ThaBEN schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:18:
[...]

Persoonlijk zou ik de TV omruilen vanwege dat zwarte plekje. Je geeft niet zoveel geld uit om direct vanaf dag 1 met een productiefout te zitten.

Zend het XS4ALL kasje in 1080P uit of 1080i?
Probeer het kastje eens in te stellen op een P signaal ook al is de resolutie lager (bijvoorbeeld 720P). Heb je er dan nog steeds last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
kan wel ,Composiet omvormer max resoluties tot 1920x1080, dat is toch niet meer van deze tijd

je koopt een 4K /3840x2160p en je gaat terug in de tijd en je loopt met vertraging met je audio,dus handmatig elke keer in zetten en denk al gauw dat een omvormer een tientje of 3 kost,dan maar even zonder en sparen voor een receiver van pak een beet + € 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Snoopy120 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:51:
Hoi ThaBEN,

Na bellen met Coolblue morgen TV maar even omruilen.

Output van xs4all tv staat op 1080p. Na update en reset met tv kijken minder problemen nu :).

Alleen nog het seconden geluid verschil moet ik nog zien op te lossen. Kan de stereo niet aankoppelen bij gebrek aan moderne aansluiting op de stereo, dus moet het nu doen met geluid via de tv speakers (komt goed geluid uit de tv, maar niet wat ik gewend ben). Dus zoek nog een oplossing voor HMDI vanuit de connectionbox naar rood/wit Tulp. Als dat auberhaupt kan?? Op internet kom ik niet veel verder atm.

[...]
Er is sowieso een audio vertragingsoptie aanwezig op de TV al is 1 seconde wel erg veel. Indien je het hiermee niet synchroon krijgt kan het ook helpen door je input aan te geven als PC of door game mode toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
Dank voor de reacties,

Het is juist zo dat het geluid net iets eerder komt dan het beeld waardoor de lippen niet meer synchroon lopen. Komt denk ik doordat het geluid rechtstreeks vanuit de XS4ALL topsetbox naar de stereo gaat (Sony LBT). Zelf had ik de illusie dat wanneer ik het eerst naar de TV zou laten gaan, en vandaaruit oppak, de vertraging teniet zou kunnen doen.
ThaBEN schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:54:
[...]

Er is sowieso een audio vertragingsoptie aanwezig op de TV al is 1 seconde wel erg veel. Indien je het hiermee niet synchroon krijgt kan het ook helpen door je input aan te geven als PC of door game mode toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Je haalt twee contents door elkaar heen,dan krijg je altijd verschil in je audiosynchronisatie,
in dit geval de Sony,dit krijg je echt nooit synchroom en je zit met een delay van jewelste.

Men wilt 4k zien en beluisteren,hoe ga je daar mee om !

8)7 ''WELKOM IN DE DIGITALE/KAPITALE WERELD" 8)7

Wordt vervolgd,men is al bezig met content 8K, :9 dus hoppa en weer een probleem erbij :'( ,of hollen voor het new :9~ te kopen,is niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Ik persoonlijk denk dat 8K nog wel even op zich laat wachten. De sprong van SD naar HD was groot. Maar van HD naar 4K is op het oog al een minder grote stap. Denk dat een leek meer moeite zal hebben om te herkennen of je iets in HD of 4K op een TV afspeelt, dan tussen SD en HD.

Daarnaast zijn er verschillende youtube video's waarin men 1080P Blu-Rays vergelijkt met 4k Blu-Rays. En er is wel een verschil maar ook daar wordt aangegeven dat op dit moment het nog niet de moeite waard is voor de prijs die het nu nog kost.

Tevens een test gezien van iemand die onderzoek had gedaan naar twaalf 4K films die hij origineel gekocht had in de winkel. Slechts 1 daarvan was door de filmstudio daadwerkelijk in 4K opgenomen. De rest was allemaal in 2K opgenomen en later geupscaled naar 4K.

Denk dat je niet bang hoeft te zijn dat 8K binnenkort al op consumenten niveau de nieuwe standaard zal worden :)

[ Voor 3% gewijzigd door ThaBEN op 27-05-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
Karper,

Dank voor je reactie, maar draagt alleen weinig bij aan de vraagstelling. PS. Het is mij niet zozeer om 4K te doen momenteel, en kan er ook weinig aan helpen dat TV signaal niet hoger is dan 1080i/p momenteel. Mijn FullHD TV werd oud en kreeg vlekken/verkleuringen, dus nodig aan vervanging toe. En dan kan ik maar beter meteen een goed toestel kopen. Het beeld in 1080p is in elk geval al vele malen beter dan ik gewend was met de oudere 5 serie (en had dit ook niet verwacht gezien in de winkels alleen 4K demo's op de tv's draaien) :). Mijn stereo installatie heeft altijd perfect gefunctioneerd met goed geluid. Die is nog niet aan vervanging toe. Het is alleen dat de TV nog maar HDMI uitgangen heeft, en verder niets ondersteund, anders was het probleem er vermoedelijk ook niet geweest.
karper34 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:31:
Je haalt twee contents door elkaar heen,dan krijg je altijd verschil in je audiosynchronisatie,
in dit geval de Sony,dit krijg je echt nooit synchroom en je zit met een delay van jewelste.
Men wilt 4k zien en beluisteren,hoe ga je daar mee om !

8)7 ''WELKOM IN DE DIGITALE/KAPITALE WERELD" 8)7

Wordt vervolgd,men is al bezig met content 8K, :9 dus hoppa en weer een probleem erbij :'( ,of hollen voor het new :9~ te kopen,is niet anders

[ Voor 9% gewijzigd door Snoopy120 op 27-05-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Snoopy120 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:08:
Karper,

Dank voor je reactie, maar draagt alleen weinig bij aan de vraagstelling. PS. Het is mij niet zozeer om 4K te doen momenteel, en kan er ook weinig aan helpen dat TV signaal niet hoger is dan 1080i/p momenteel. Mijn FullHD TV werd oud en kreeg vlekken/verkleuringen, dus nodig aan vervanging toe. En dan kan ik maar beter meteen een goed toestel kopen. Het beeld in 1080p is in elk geval al vele malen beter dan ik gewend was met de oudere 5 serie (en had dit ook niet verwacht gezien in de winkels alleen 4K demo's op de tv's draaien) :). Mijn stereo installatie heeft altijd perfect gefunctioneerd met goed geluid. Die is nog niet aan vervanging toe. Het is alleen dat de TV nog maar HDMI uitgangen heeft, en verder niets ondersteund, anders was het probleem er vermoedelijk ook niet geweest.

[...]
Je hebt gelukkig wel een dijk van een TV in huis gehaald,veel plezier met je _/-\o_ Samsung 49KS7000 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:55
Heeft de ks7000 een hdmi out aansluiting dan?
Ik dacht alleen hdmi IN met 1 aansluiting met ARC. Maar vraag me af of zo een composite converter daarop gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:52:
Ik persoonlijk denk dat 8K nog wel even op zich laat wachten. De sprong van SD naar HD was groot. Maar van HD naar 4K is op het oog al een minder grote stap. Denk dat een leek meer moeite zal hebben om te herkennen of je iets in HD of 4K op een TV afspeelt, dan tussen SD en HD.

Daarnaast zijn er verschillende youtube video's waarin men 1080P Blu-Rays vergelijkt met 4k Blu-Rays. En er is wel een verschil maar ook daar wordt aangegeven dat op dit moment het nog niet de moeite waard is voor de prijs die het nu nog kost.

Tevens een test gezien van iemand die onderzoek had gedaan naar twaalf 4K films die hij origineel gekocht had in de winkel. Slechts 1 daarvan was door de filmstudio daadwerkelijk in 4K opgenomen. De rest was allemaal in 2K opgenomen en later geupscaled naar 4K.

Denk dat je niet bang hoeft te zijn dat 8K binnenkort al op consumenten niveau de nieuwe standaard zal worden :)

[video]
Je vergeet 1 ding,het is een miljarden industrie ,8 K is reeds al opgenomen in 2012,voor 2020 staat gepland,Olympische Spelen in Tokyo,dus het komt er geheid,alleen dan zal men hier in nederland fors moeten gaan investeren en dat zie ik nog niet gebeuren op korte termijn.
KPN heeft alles in huis,doch zijn er genoeg financiële problemen .

Vandaag de dag draait alles op snelheid en die is er,alleen wij als consument krijgen dat niet binnen en kunnen daar nog niet van profiteren.
Kijk alleen maar naar het stutter probleem item bij de KPN 50HZ voor de KS Serie en terwijl Ziggo dit toch lekker en volwaardig laat zien,althans is mijn kijkervaring.

We vliegen naar de maan,maar een beetje beeldkwaliteit voor het oog,is nog ver te zoeken

En bekijk eens het aanbod op de KS serie van 4K Apps voor films,er is maar 1 die er wat mee doet: Netflix
de anderen indien men wilt overleven,zullen toch mee moeten gaan,anders verdwijnt dat heel snel

Maar ben maar NU al te blij met deze Samsung KS anno 2017,al denk niet dat de komende firmware(s) er gaan komen tbv van o.a beeldkwaliteit cq audio verbeteringen.
Was ook voor mijn LG 65EF950V,staat geheel stil met firmware(s) is niet anders,zo werkt dat nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Arjant2 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:02:
Ik dacht alleen hdmi IN met 1 aansluiting met ARC. Maar vraag me af of zo een composite converter daarop gaat werken.
Er zijn heel veel wegen te bewandelen die naar Rome gaan,en google is daarin ook je vriend.

Wellicht deze dan staat een Samsung KS TV met een beknopte uitleg
Voor de rest succes ermee.

YouTube: How to keep your old 1080p receiver on a 4K UHDTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:33
karper34 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:40:
[...]

Maar ben maar NU al te blij met deze Samsung KS anno 2017,al denk niet dat de komende firmware(s) er gaan komen tbv van o.a beeldkwaliteit cq audio verbeteringen.
Was ook voor mijn LG 65EF950V,staat geheel stil met firmware(s) is niet anders,zo werkt dat nu eenmaal.
Als je de beeldkwaliteit vergelijkt met de LG, heb je dan een voorkeur? Voor- en nadelen?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
Geen output? Hmmm... dan maakt Samsung het wel erg moeilijk allemaal. Hoe krijg je dan met een modern audio systeem de output eruit? Dus eigenlijk wordt je door Samsung verplicht om een nieuw geluidssysteem te kopen die dat draadloos doet? Vreemd.
Arjant2 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:02:

[ Voor 3% gewijzigd door Snoopy120 op 28-05-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Samsung komt met een firmware : wanneer ?

Samsung komt met update die automatisch schakelen hdmi-inputs verhelpt

https://www.homecinemamag...len-hdmi-inputs-verhelpt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-06 09:25
karper34 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:50:
Samsung komt met een firmware : wanneer ?

Samsung komt met update die automatisch schakelen hdmi-inputs verhelpt

https://www.homecinemamag...len-hdmi-inputs-verhelpt/
Yup...had ik in dit draadje eerder ook al gemeld.

Ik heb zelf ook last van dit probleem dus hopelijk gaat een komende fw update het verhelpen.

Ps in Amerika is al een nieuwe update versie uitgebracht : 1170.

Een minpuntje...mijn Humax 5050c HD recorder heeft de irritante ingebakken feature om ieder uur even uit standby te gaan (zonder dat het apparaat echt aan gaat) om te 'updaten' (meer een check voor de smartcard).

De CEC van de KS8000 herkent dat en switched dan automatisch naar de hdmi uitgang van de Humax...onnodig dus.
dafmay schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:21:
[...]
Het lijkt erop dat ik niet de enige ben...blijkbaar toch iets van de Samsung tv. Hopelijk komt Samsung met een oplossing in een volgende fw update.

https://www.theverge.com/...rums-complaints-statement

[ Voor 45% gewijzigd door dafmay op 28-05-2017 11:11 . Reden: Toevoegen quote en verbeteren spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Slaapje schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:34:
[...]

Als je de beeldkwaliteit vergelijkt met de LG, heb je dan een voorkeur? Voor- en nadelen?
Voor mij in deze is de KS Serie absoluut mijn beste tv ooit tbv beeldkwaliteit voor nu
Hiervoor in de laatste tien jaar een plasma gehad,nog steeds mis ik deze wel
2011 de Lg lX9500 full led de parade lijn van LG

Oled is voor mij veels te donker,men praat en schrijft veel over zwartwaardes en wordt geprezen of het god almachtig is ook de aantal nits is voor mij veels te laag (helderheid )
Oled staat nog in de kinderschoenen en lcd is daarin verder ontwikkeld

Besef wel en je moet denk kijken naar de verschillen,waarin je uitzendingen bekijkt en lichtinval van je omgeving is
Bekijk voor je zelf en ga naar de winkels en vraag of men de tv uitzendingen wilt laten zien in HD kwaliteit
daar kijk je de meeste uren naar toch,vandaag de dag

Zo ook onlangs bij FOKA Rotterdan : OLED B6 En eronder de KS _/-\o_ een duidelijk verschil,maar wie ben ik in deze,marketing is duidelijk in het voordeel voor de generatie Oled hype

De oled hangt nu beneden in de woonkamer en de KS boven,maar zit meer boven en kijk met veel meer plezier naar de KS echt een dijk van TV is deze,volgende wordt de Qled,maar moet wel minder worden in de
€.
Of de Oled moet heel veel gaan doen aan haar helderheid (nits) ben er nu wel klaar mee,veels te donker en voor de modellen 2017 is er weinig verschil te zien tov 2016 .

Maar ja ,je kan praten : ik heb een Oled tv,nou geloof mij dan maar liever een KS tv,met prachtige beelden en een bak licht als die aanstaat, zo ook met sportmodus, in de vele sportuitzendingen man man wat een kijkbeleving is dat,zo mooi werkelijk waar ik blij mee bent met deze beeldkwaliteit van deze KS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
dafmay schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:00:
[...]

Yup...had ik in dit draadje eerder ook al gemeld.

Ik heb zelf ook last van dit probleem dus hopelijk gaat een komende fw update het verhelpen.

Ps in Amerika is al een nieuwe update versie uitgebracht : 1170.

[...]

[...]
Mooi zo toch?

Al heb ik zelf er geen hinder van,alles blijft staan zoals het behoort te gaan,
wellicht een apart topic aanmaken voor deze KS serie problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Dat is dus precies waarom ik wat huiverig ben voor de oled. Ik heb momenteel nog een plasma staan die nu echt op begint te raken en in eerste instantie dacht ik direct aan oled, maar ik ben niet overtuigd.

Wat me bij de KS (en alle andere led tv's) doet twijfelen is de kijkhoek. Ikzelf zit recht voor de tv, maar mijn vriendin ligt vaak op de andere bank en kijkt dan dus in een hoek naar de tv.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Snoopy120 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:38:
Geen output? Hmmm... dan maakt Samsung het wel erg moeilijk allemaal. Hoe krijg je dan met een modern audio systeem de output eruit? Dus eigenlijk wordt je door Samsung verplicht om een nieuw geluidssysteem te kopen die dat draadloos doet? Vreemd.

[...]
Ik weet dus niet of je converter werkt op een ARC hmdi. Je zou het kunnen proberen. Mijn receiver kan gewoon via de ARC geluid terug ontvangen van de tv, via HDMI dus.
Daarnaast heeft de tv een optische uitgang voor geluid. En natuurlijk bluetooth. Op zich dus aansluitingen en mogelijkheden genoeg.

Dat Samsung geen oude analoge signalen blijft ondersteunen is niet zo raar. Op een gegeven moment moet je over naar nieuwe technieken, je kan oude technieken niet tot in de eeuwigheid blijven ondersteunen.
Andere fabrikanten maken diezelfde afweging.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 28-05-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Slaapje schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:46:
Dat is dus precies waarom ik wat huiverig ben voor de oled. Ik heb momenteel nog een plasma staan die nu echt op begint te raken en in eerste instantie dacht ik direct aan oled, maar ik ben niet overtuigd.

Wat me bij de KS (en alle andere led tv's) doet twijfelen is de kijkhoek. Ikzelf zit recht voor de tv, maar mijn vriendin ligt vaak op de andere bank en kijkt dan dus in een hoek naar de tv.
De kijkhoek van Hoeveel graden ? is wel duidelijk een mindere factor en ook tbv kleur.
tip: ga er voor naar de winkel en bepaal +/- je kijkhoek en oordeel dan zelf........ toch!
en anders lekker aan elkaar gaan kleven/plakken :9~ heeft toch voordelen ook met de buiten temperatuur |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Arjant2 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:53:
[...]

Ik weet dus niet of je converter werkt op een ARC hmdi. Je zou het kunnen proberen. Mijn receiver kan gewoon via de ARC geluid terug ontvangen van de tv, via HDMI dus.
Daarnaast heeft de tv een optische uitgang voor geluid. En natuurlijk bluetooth. Op zich dus aansluitingen en mogelijkheden genoeg.

Dat Samsung geen oude analoge signalen blijft ondersteunen is niet zo raar. Op een gegeven moment moet je over naar nieuwe technieken, je kan oude technieken niet tot in de eeuwigheid blijven ondersteunen.
Andere fabrikanten maken diezelfde afweging.
Nou nee hoor niet alleen Samsung ook de andere tv fabrikanten doen zo aan marketing trucs,is toch overleven en we willen toch steeds iets mooier en of betere kwaliteit,of willen terug naar de zwart/wit beeldkwaliteit van toen..................................... nee toch,wat een tijd was dat zeg,brrrrrrrrrrr bespaar me dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

karper34 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:34:
[...]

Voor mij in deze is de KS Serie absoluut mijn beste tv ooit tbv beeldkwaliteit voor nu

Oled is voor mij veels te donker,men praat en schrijft veel over zwartwaardes en wordt geprezen of het god almachtig is ook de aantal nits is voor mij veels te laag (helderheid )

Besef wel en je moet denk kijken naar de verschillen,waarin je uitzendingen bekijkt en lichtinval van je omgeving is
Bekijk voor je zelf en ga naar de winkels en vraag of men de tv uitzendingen wilt laten zien in HD kwaliteit

Zo ook onlangs bij FOKA Rotterdan : OLED B6 En eronder de KS _/-\o_ een duidelijk verschil,maar wie ben ik in deze,marketing is duidelijk in het voordeel voor de generatie Oled hype

De oled hangt nu beneden in de woonkamer en de KS boven,maar zit meer boven en kijk met veel meer plezier naar de KS echt een dijk van TV is deze,volgende wordt de Qled,maar moet wel minder worden in de
€.
Of de Oled moet heel veel gaan doen aan haar helderheid (nits) ben er nu wel klaar mee,veels te donker en voor de modellen 2017 is er weinig verschil te zien tov 2016 .

Maar ja ,je kan praten : ik heb een Oled tv,nou geloof mij dan maar liever een KS tv,met prachtige beelden en een bak licht als die aanstaat, zo ook met sportmodus, in de vele sportuitzendingen man man wat een kijkbeleving is dat,zo mooi werkelijk waar ik blij mee bent met deze beeldkwaliteit van deze KS
Jij houdt dus duidelijk niet van een realistisch plaatje op je scherm. En toestellen vergelijken in een winkel is vaak zinloos.
Je hebt het bijvoorbeeld over een bak licht wat de samsung uitstraalt en je kijkt naar de sportmodus :X
Groen van een voetbalveld is dan net zuurstokgroen zeg maar. Net een computerspelletje dan.

Als ik mijn oled op de velste stand zet doet het gewoon pijn aan mijn ogen.
Dus dat het te dof is kan ik niet met je eens zijn.

Maar goed ieder zijn ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
invincible30 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:46:
[...]

Jij houdt dus duidelijk niet van een realistisch plaatje op je scherm. En toestellen vergelijken in een winkel is vaak zinloos.
Je hebt het bijvoorbeeld over een bak licht wat de samsung uitstraalt en je kijkt naar de sportmodus :X
Groen van een voetbalveld is dan net zuurstokgroen zeg maar. Net een computerspelletje dan.

Als ik mijn oled op de velste stand zet doet het gewoon pijn aan mijn ogen.
Dus dat het te dof is kan ik niet met je eens zijn.

Maar goed ieder zijn ding ;)
Lijkt me nogal kort door de bocht aangezien hij 10 jaar lang plasma heeft gehad. Staat toch echt bekend om de realistische kleuren. Daarbij komt dat er op rtings.com ook wordt aangegeven dat de Samsung zeer realistische kleuren laat zien (na instellen).

Omdat jij een oled hebt betekent niet direct dat het dan het beste is. Beide hebben voor en nadelen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:26
@karper34: haha sportmodus je hebt al genoeg gezegd.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
karper34 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:46:
[...]

Nou nee hoor niet alleen Samsung ook de andere tv fabrikanten doen zo aan marketing trucs,is toch overleven en we willen toch steeds iets mooier en of betere kwaliteit,of willen terug naar de zwart/wit beeldkwaliteit van toen..................................... nee toch,wat een tijd was dat zeg,brrrrrrrrrrr bespaar me dat
En hoe heeft dat betrekking op iets wat ik zei? Ik reageer op mogelijke audio aansluitingen. Heeft niets met beeldkwaliteit of marketing te maken.
Ik denk dat je de verkeerde gequote hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 28-05-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-02 19:44
pricewatch: Samsung UE55KU6020 Zwart ik heb een vraagje ik heb deze gekocht deze week maar ik vind nergens of die bluetooth heeft vindt het ook niet in de instelling heb ook op google gezocht en op youtube maar vind het nergens terug
en die HDR die op de tv zit werkt dat ook met HDR 10 die op xbox one s zit heb voorlopig nog de eerste xbox one heb de xbox scorpio besteld

[ Voor 17% gewijzigd door nedius004 op 28-05-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Arjant2 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 16:17:
[...]

En hoe heeft dat betrekking op iets wat ik zei? Ik reageer op mogelijke audio aansluitingen. Heeft niets met beeldkwaliteit of marketing te maken.
Ik denk dat je de verkeerde gequote hebt.
Haha inderdaad dat doet karper34 wel vaker... :) :X

Ik denk iets te gehaast met lange verhalen posten...

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Ik heb onlangs een tv besteld van Buybestshop een KS8000 vervolgens op vakantie gegaan en tv is bezorgd maar nu blijkt dat ik een KS8090T heb ontvangen ziet er iets anders uit en heeft een andere voet.

Geen idee of het een mindere tv is beeld kwaliteit is gewoon goed MAAR op de website staat dat Ziggo zou moeten werken via de CAM module maar ik krijg deze niet aan de praat. andere mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Mede tweakers, voor de lol heb ik zitten experimenteren om een setting te vinden om te gamen waarbij je het bekende 'color pop' effect krijgt en de kleuren van het scherm af lijken te spatten. Dit geldt voor de Samsung KS7000 / KS8000

Let op! Dit werkt enkel goed bij games die géén HDR ondersteuning hebben. Deze settings kun je dan ook absoluut niet gebruiken voor film kijken. En indien een game HDR ondersteund is het beter om die te gebruiken. En ja de kleuren zijn op deze manier oververzadigd en neem het ook niet waar als een serieuze kalibratie. Maar het is een leuk alternatief met een eigen profiel, dus je huidige settings blijven aanwezig indien je terugschakelt.

Stel je TV in op de volgende waardes:

Ga naar 'speciale weergavemodus' en zet HDR+ mode aan. (Alle onderstaande setings slaat hij op in HDR+ mode) Zodra je HDR+ mode uitzet gaat die terug naar je huidige settings)

Achtergrondverlichting: 12
Helderheid: 33
Contrast: 100
Scherpte: 0
Kleur: 85
Tint: G50/R50
Cean Digital View: Uit
Auto Motion Plus: Uit
Smart Led: Hoog
Dynamisch contrast: Uit
Kleurtint: Warm1
Witbalans: Alles op 0 zetten
Gamma: 0
Kleurruimte: Eigen

Dit is ideaal voor kleurrijke games zoals bijvoorbeeld Mario, Ratchet & Clank, FIFA of andere kleurrijke games.

Ik zou zeggen test het uit en benieuwd wat jullie ervan vinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Beste medetweakers, ik wil van de week de KS7000 55" aanschaffen en zit nu nog even op het gemak dit topic te grasduinen voor de zekerheid. Echter, de posts over delay in geluyid etc maken me zenuwachtig en hopelijk ten onrechte.

Ik heb als versterker de NAD D3020 staan, geen beest maar deze NAD doet voor mij wat hij hoort te doen, stereo geluid geven voor mijn platenspeler en mijn tv. Deze kan denk ik zonder problemen (lees delay) aangesloten worden op de KS7000?

Ik heb als provider KPN en kijk naast tv voornamelijk veel Netflix. Heel soms game ik er op maar dat doe ik doorgaans op mijn PC. De aansluiting is via optisch en dit is de versterker: https://nadelectronics.com/en_EU/product/d-3020/

[ Voor 7% gewijzigd door Ngangatar op 28-05-2017 21:51 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

jackzonztyl schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:40:
Ik heb onlangs een tv besteld van Buybestshop een KS8000 vervolgens op vakantie gegaan en tv is bezorgd maar nu blijkt dat ik een KS8090T heb ontvangen ziet er iets anders uit en heeft een andere voet.

Geen idee of het een mindere tv is beeld kwaliteit is gewoon goed MAAR op de website staat dat Ziggo zou moeten werken via de CAM module maar ik krijg deze niet aan de praat. andere mensen met hetzelfde probleem?
Dat is een model voor de duitse markt. Ik zou contact opnemen met die zaak en zeggen dat ze het gevraagde model leveren zoals op de website vermeld en het werkend garanderen met een Ziggo abo. Het typenummer staat op de zijkant van de doos en op de rekening dus had ook al aan de voordeur geweigerd kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ngangatar schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:41:
Beste medetweakers, ik wil van de week de KS7000 55" aanschaffen en zit nu nog even op het gemak dit topic te grasduinen voor de zekerheid. Echter, de posts over delay in geluyid etc maken me zenuwachtig en hopelijk ten onrechte.
De geluids vertragingstijd kan je in de TV instellen. Gewoon zo dat het lipsynchroon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Arjant2 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:53:
[...]
Daarnaast heeft de tv een optische uitgang voor geluid.
Die werkt prima. Ik heb er een kastje tussen die er analoog stereo van maakt. En dat klinkt prachtig over een paar grote luidsprekers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Ngangatar schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:41:

Ik heb als versterker de NAD D3020 staan, geen beest maar deze NAD doet voor mij wat hij hoort te doen, stereo geluid geven voor mijn platenspeler en mijn tv. Deze kan denk ik zonder problemen (lees delay) aangesloten worden op de KS7000?

Ik heb als provider KPN en kijk naast tv voornamelijk veel Netflix. Heel soms game ik er op maar dat doe ik doorgaans op mijn PC. De aansluiting is via optisch en dit is de versterker: https://nadelectronics.com/en_EU/product/d-3020/
Ik heb als provider ook KPN, en alles via HDMI aangesloten op mijn TV. En vanuit mijn TV loopt een optische kabel naar mijn Logitech Z-5500 speakers. Totaal geen issue met geluidsvertraging op die manier.

En als die er al zijn kun je ze inderdaad instellen op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
Gemailed met de verkoper zijn reactie:

om te beginnen is het model dat u heeft ontvangen geschikt voor de
Nederlandse markt en werkt ook hierin de cam module.

helaas gaat er met installeren hiervan vaak iets fout.

Zie onderstaande procedure;

Allereerst moet u alle apparatuur van de tv loskoppelen.

Daarna de Cam module verwijderen uit de tv.

De tv geheel resetten.

Vervolgens inschakelen en alle zenders zoeken zowel analoog als
digitaal. ( de tv vindt alle zenders alleen zijn de digitale uiteraard
gecodeerd.

Zodra alles is gevonden de tv uitschakelen.

Vervolgens de cam module plaatsen op de juiste wijze met de chip aan de
juiste zijde. Cam module moet de nieuwste 1.3 versie zijn van het merk
Smit. (deze functineerd het beste met Samsung tv toestellen)

Vervolgens de tv inschakelen en alle zenders zullen zichtbaar zijn.

Vanavond even proberen, ik hoop dat het gaat werken want op de website staat dat het Ziggo gecertificeerd is. en geen idee welke merk module ik heb, ik heb het bij me ziggo abonnement gekregen en het zou gewoon met alles moeten werken.
RAAF12 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:48:
[...]

Dat is een model voor de duitse markt. Ik zou contact opnemen met die zaak en zeggen dat ze het gevraagde model leveren zoals op de website vermeld en het werkend garanderen met een Ziggo abo. Het typenummer staat op de zijkant van de doos en op de rekening dus had ook al aan de voordeur geweigerd kunnen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door jackzonztyl op 29-05-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Zijn er bezitters van een PS4 Pro + PS VR i.c.m. een Samsung HDR TV?
Dan weten jullie ook dat je geen HDR beeld kunt krijgen op je TV indien je je PS VR hebt aangesloten.

Je moet telkens handmatig de HDMI kabels omwisselen wanneer je de PS VR niet gebruikt en wil gamen / film kijken met HDR beeld op de TV. Ikzelf ben hierdoor bang dat de HDMI poorten onnodig snel zullen slijten van de TV en de PS VR breakout box.

Op Amazon.de hebben ze HDMI 2.0 verlengkabels. Heb deze nog niet in Nederland kunnen vinden. Enkel de HDMI 1.4 variant vind ik in NL maar die ondersteunen geen HDR. Ik heb gelijk 2 stuks besteld voor € 6,39 per stuk zodat ik deze in mijn TV en PS VR kan laten steken.

Ik moet dan nog steeds handmatig de kabels wisselen echter gebeurt het in- en uitpluggen nu op de HDMI poorten van de verlengkabel i.p.v. de TV / PS VR Break out box waardoor deze niet zullen sluiten.

In het ergste geval is het dan een simpel kabeltje opnieuw kopen i.p.v. een defecte HDMI poort op je TV / PS VR laten repareren.

KabelDirekt 1m HDMI Verlängerungskabel / kompatibel mit HDMI 2.0a/b, 2.0, 1.4a (Ultra HD, 4K, 3D, Full HD, 1080p, HDR, ARC, Highspeed mit Ethernet) - TOP Series

Nevermind. Zie net dat deze kabel slechts 30Hz aankan, ik wil minimaal 60Hz. Heb mijn bestelling geannuleerd en ben op zoek naar een alternatief.

[ Voor 16% gewijzigd door ThaBEN op 29-05-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

jackzonztyl schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:28:
Vanavond even proberen, ik hoop dat het gaat werken want op de website staat dat het Ziggo gecertificeerd is. en geen idee welke merk module ik heb, ik heb het bij me ziggo abonnement gekregen en het zou gewoon met alles moeten werken.
Dat versienummer staat op de CAM en moet 1.3 zijn. Mooi als je even laat weten of alles naar wens werkt. In hoeverre verschilt de voet met de KS8000? Daar ben ik wel benieuwd naar want ik heb een 49KS8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:30:
Zijn er bezitters van een PS4 Pro + PS VR i.c.m. een Samsung HDR TV?
Dan weten jullie ook dat je geen HDR beeld kunt krijgen op je TV indien je je PS VR hebt aangesloten.

Je moet telkens handmatig de HDMI kabels omwisselen wanneer je de PS VR niet gebruikt en wil gamen / film kijken met HDR beeld op de TV. Ikzelf ben hierdoor bang dat de HDMI poorten onnodig snel zullen slijten van de TV en de PS VR breakout box.

Op Amazon.de hebben ze HDMI 2.0 verlengkabels. Heb deze nog niet in Nederland kunnen vinden. Enkel de HDMI 1.4 variant vind ik in NL maar die ondersteunen geen HDR. Ik heb gelijk 2 stuks besteld voor € 6,39 per stuk zodat ik deze in mijn TV en PS VR kan laten steken.

Ik moet dan nog steeds handmatig de kabels wisselen echter gebeurt het in- en uitpluggen nu op de HDMI poorten van de verlengkabel i.p.v. de TV / PS VR Break out box waardoor deze niet zullen sluiten.

In het ergste geval is het dan een simpel kabeltje opnieuw kopen i.p.v. een defecte HDMI poort op je TV / PS VR laten repareren.

KabelDirekt 1m HDMI Verlängerungskabel / kompatibel mit HDMI 2.0a/b, 2.0, 1.4a (Ultra HD, 4K, 3D, Full HD, 1080p, HDR, ARC, Highspeed mit Ethernet) - TOP Series

Nevermind. Zie net dat deze kabel slechts 30Hz aankan, ik wil minimaal 60Hz. Heb mijn bestelling geannuleerd en ben op zoek naar een alternatief.
Is deze dan niks voor je :

HDMI Mini C naar HDMI A Verloopstekker,
Type: 2.0 - High Speed met Ethernet,
Extra: Met metalen behuizing,
Aansluiting 1: HDMI A Female,
Aansluiting 2: HDMI Mini C Male,
Max. resolutie: 3840 x 2160 @ 60Hz,
Verguld: Ja.

Of zit je met Female A Naar Male A ?

HDMI verlengkabel met stand Ultra HD 4K - 1 meter
Artikelnummer: INL-17531S
• connectoren: HDMI-A (m) - HDMI-A (v)
• volgt de 2.0 specificaties (HDMI Ultra HD 4K)
• geschikt voor resoluties tot 4096 x 2160 @ 60 Hz
• voor doorgave van audio- en videosignalen
• HDMI (v) connector met magnetische stand voor Chromecast etc.

[ Voor 9% gewijzigd door karper34 op 29-05-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
RAAF12 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:49:
[...]

Dat versienummer staat op de CAM en moet 1.3 zijn. Mooi als je even laat weten of alles naar wens werkt. In hoeverre verschilt de voet met de KS8000? Daar ben ik wel benieuwd naar want ik heb een 49KS8000
Ik ben een aantal stappen verder gekomen, CAM module wat ziggo mij heeft opgestuurd is 1.3. nu zit ik vast op ''De installatie wordt nu voltooid; dit kan enkele minuten duren'' maar na half uur nog niks. reset gedaan niks. opnieuw laten zoeken niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Het is nog te proberen het toestel spanningsloos te maken en te resetten. Met een actieve netwerkverbinding kan het Samsung service center via remote management in de software komen. Dat staat beschreven in het menu onder Ondersteuning, als dat niet lukt de hulp inroepen van de webwinkel. De CAM kan ook kapot zijn, dat gebeurd vaak als de stekker van de TV niet uit het stopcontact wordt gehaald tijdens het inpluggen van de CAM. Nieuwe modules incl. smartcard zijn te huur via Ziggo, want de losse CI+ modules worden niet meer verkocht.

[ Voor 13% gewijzigd door RAAF12 op 30-05-2017 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
karper34 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:09:
[...]

Is deze dan niks voor je :

HDMI Mini C naar HDMI A Verloopstekker,
Type: 2.0 - High Speed met Ethernet,
Extra: Met metalen behuizing,
Aansluiting 1: HDMI A Female,
Aansluiting 2: HDMI Mini C Male,
Max. resolutie: 3840 x 2160 @ 60Hz,
Verguld: Ja.

Of zit je met Female A Naar Male A ?

HDMI verlengkabel met stand Ultra HD 4K - 1 meter
Artikelnummer: INL-17531S
• connectoren: HDMI-A (m) - HDMI-A (v)
• volgt de 2.0 specificaties (HDMI Ultra HD 4K)
• geschikt voor resoluties tot 4096 x 2160 @ 60 Hz
• voor doorgave van audio- en videosignalen
• HDMI (v) connector met magnetische stand voor Chromecast etc.
Heb je een linkje waar ik deze kan bekijken/bestellen?

Ik zoek iets dat zo uitziet en 4K 60Hz inclusief HDR aankan (YUV 422).
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1296939-0/hdmi-verlengkabel-1.4-high-speed-0.5-meter.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door ThaBEN op 30-05-2017 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
ThaBEN schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:29:
[...]

Heb je een linkje waar ik deze kan bekijken/bestellen?

Ik zoek iets dat zo uitziet en 4K 60Hz inclusief HDR aankan.
[afbeelding]
Weet je zeker dat je die moet hebben? Dat is namelijk HDMI naar mini HDMI?

HDMI 2.0 verlengkabels zijn nogal schaars, je hebt wel zoiets, gewoon HDMI-HDMI (dus geen mini):
https://www.kabeldirect.n...el-met-voet-2m-zwart.html

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 30-05-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Arjant2 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:10:
[...]

Weet je zeker dat die die moet hebben? Dat is namelijk HDMI naar mini HDMI?
Je hebt gelijk, foto aangepast.

De meest ideale situatie is een goed werkende HDMI switch. Je hebt de IBIS die specifiek voor mijn probleem ontwikkeld is. Maar ik twijfel door de vele negatieve reviews van wegvallend beeld. Ook kan de IBIS maximaal YUV420 aan en geen YUV422 wat een klein nadeel is.

Zie onderstaand de IBIS:

Afbeeldingslocatie: https://app.resrc.it/S=W438/O=100/https://d1tqc0m69rhker.cloudfront.net/products/sw-8876-w/sw-8876-w.jpg

Afbeeldingslocatie: https://sewelldirect.com/images/gallery/PSVR-ibis1.png

Meer info: https://sewelldirect.com/ibis-4k-hdmi-switch-box-2x1-white

[ Voor 4% gewijzigd door ThaBEN op 30-05-2017 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
En zoiets dan?
https://www.bol.com/nl/p/...16#product_specifications

Hier wat meer info van die switch.
https://www.startech.com/...dmi-switch-4k60~VS421HD20

4K 60Hz, 4 poorten, 4:4:4 chroma... Dit lijkt me wel wat je zoekt qua specs in ieder geval.

[ Voor 36% gewijzigd door Arjant2 op 30-05-2017 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Arjant2 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:21:
En zoiets dan?

4K 60Hz, 4 poorten, 4:4:4 chroma... Dit lijkt me wel wat je zoekt qua specs in ieder geval.
Super bedankt!

Dit lijkt inderdaad precies wat ik zoek :D

Heb hem besteld en zal rond 7 juni geleverd worden. Hoop dat die doet wat die moet doen i.c.m. PS4 Pro / PS VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

Als ik mijn PC op lagere hertz zet dan merk ik het al met het bewegen van de muis op het bureaublad dat het niet werkt :P

Maar wat ik mij af vraag, bij bijv die externe media boxen is vaak 50/60hz de max, heeft je televisie van 100hz dan nog wel echt de meerwaarde? Aangezien het signaal dat doorgegeven wordt al geen 100hz is? Bij games is het makkelijk, daar zorg je voor genoeg fps en kun je de game gewoon op de hertz van je monitor zetten, vandaar.
Dimens schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:59:
[...]

Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

[...]

LCD flikkert niet. Als er iets flikkert, is dat de achtergrondverlichting. Dit hoeft niet afhankelijk te zijn van de frequentie van het LCD-paneel en kan dus in hogere mate voorkomen bij een 100/120Hz LCD-televisie dan een 50/60Hz LCD-televisie.

Mijn monitor is 60Hz maar volledig flikker-vrij - ook bij het verlagen van de helderheid van de achtergrondverlichting.
Thanks, gros hiervan was ik al van op de hoogte door het veelvoudig lezen van pro reviews over gaming monitoren (en het bezit van een, 120hz, 144hz en inmiddels 240hz monitor). Maar met mijn huidige 100hz TV zie ik vaker alsnog wat ghosting wat denk ik komt omdat die mediaboxen vaak maar 50/60hz aankunnen en de meerwaarde van je 100hz televisie dus ook minder is.

[ Voor 33% gewijzigd door Scrtz op 30-05-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Scrtz schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:17:
[...]

Als ik mijn PC op lagere hertz zet dan merk ik het al met het bewegen van de muis op het bureaublad dat het niet werkt :P

Maar wat ik mij af vraag, bij bijv die externe media boxen is vaak 50/60hz de max, heeft je televisie van 100hz dan nog wel echt de meerwaarde? Aangezien het signaal dat doorgegeven wordt al geen 100hz is? Bij games is het makkelijk, daar zorg je voor genoeg fps en kun je de game gewoon op de hertz van je monitor zetten, vandaar.

[...]

Thanks, gros hiervan was ik al van op de hoogte door het veelvoudig lezen van pro reviews over gaming monitoren (en het bezit van een, 120hz, 144hz en inmiddels 240hz monitor). Maar met mijn huidige 100hz TV zie ik vaker alsnog wat ghosting wat denk ik komt omdat die mediaboxen vaak maar 50/60hz aankunnen en de meerwaarde van je 100hz televisie dus ook minder is.
Je hebt de eerste link niet doorgelezen. Anders had je het antwoord wel kunnen weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dimens schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:24:
[...]

Je hebt de eerste link niet doorgelezen. Anders had je het antwoord wel kunnen weten..
Excuses voor mijn eigenwijsheid, heb mijn antwoord gevonden! Ik dacht juist altijd dat die zwarte 'tussenplaatjes' juist alleen van sprake was bij die softwarematige 'XXXX aantal hertz' maar dat klopte dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Arjant2 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:21:
En zoiets dan?

Bij nader inzien blijkt dit helaas toch niet te zijn wat ik zoek...

Deze heeft 4 inputs en 1 output.
Afbeeldingslocatie: https://sgcdn.startech.com/005329/media/products/gallery_large/VS421HD20.D.jpg

Wat ik nodig heb is een switch met minimaal 2 outputs.

Ik moet een switch plaatsen direct achter de PS4 zodat ik de output van de PS4 kan switchen naar mijn PSVR headset of direct naar de TV.

Met maar 1 output is dit niet mogelijk en is de situatie gelijk als zonder deze switch.

Ik heb dus minimaal 1 input en 2 outputs nodig. Zie onderstaand schema.

Afbeeldingslocatie: https://sewelldirect.com/images/gallery/PSVR-ibis1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Dan heb je een HDMI Matrix nodig volgens mij.
Als je daarop googled in combinatie met 4k 60hz, dan zou je hopelijk ergens moeten komen.
Helaas zet niet elke fabrikant erbij of het 60 of 30hz is bij 4K.
Matrix is alleen weer stapje zwaarder dan een switch, zie nergens hoger dan 30Hz.
StarTech heeft wel zo een matrix versie, maar die gaat dan maar tot 30.

[ Voor 46% gewijzigd door Arjant2 op 30-05-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
Hebben andere er ook last van dat de YouTube app vaak vast loopt? ik kan de app starten en wat kijken maar als ik even later weer YouTube wil starten krijg ik een zwart scherm. zelfs stroom er af halen helpt niet.

en klopt het dat de tv na uit gestaan te hebben weer exact verder gaat waar die is gebleven, zelfs een video op YouTube gaat gewoon verder. dus heeft het weinig zin soms om de tv uit te schakelen en weer in te schakelen behalve dat deze in het begin iets wat traag is lijkt het ''reset'' niet echt nut te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Heb ik nog geen last van gehad en gebruik de youtube app regelmatig. Heb je internet bekabeld aangesloten? Zoals bekend is de Wi-Fi tergend traag op Samsung TV's. Verwacht niet dat je er 4K content mee kan streamen op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-06 21:57
karper34 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:34:
[...]

Oled is voor mij veels te donker,men praat en schrijft veel over zwartwaardes en wordt geprezen of het god almachtig is ook de aantal nits is voor mij veelste laag (helderheid )

€.

Bij met net andersom, Oled weergeeft hoe het daadwerkelijk het beeld moet zijn.
Oled staat niet meer in de kinderschoenen. Oudere Oled TV modellen, van zo'n 3 jaar geleden hadden wel last van blackcrash, maar dat is niet meer. Zelf heb ik ook een Samsung KS7000, en een LG Oled E6v (2016). Maar ik kijk zelf veel liever naar de Oled. Oled staat in de woonkamer.
Ik heb het Oled licht ook naar beneden moeten afstellen, anders krijg ik lasogen. In de winkel hebben ze het op een verkeerde mode gezet, dat moeten ze. De nits moet je bij een Oled anders zien dan met een LCD.Met Oled voorziet iedere afzonderlijke pixel van de licht weergave en dimming. Het gaat om hoe de donker / licht weergave tegelijkertijd weergeven kan worden. De LCD scherm kan niet zo'n zwart weergave als de Oled als het een piek licht en donker moet geven. Daarom moet met de LCD de nits hoger zijn, om het contrast hoger te weergeven met HDR. Nits is alleen van toepassing op HDR10 UHD.

LCD schermen hebben wel een dimming, maar dat is waardeloos, omdat met donkere scenes dit problemen geeft als ineens een ondertitel of iets wat lichter is in het donker scene tegelijkertijd moet weergeven. De helft van het paneel wordt dan mee verlicht, waar de scene origineel donker moet blijven (komt door de edge lit,en omdat de dimming zone te groot is met een LED TV)) wat niet ten goede komt.

Afbeeldingslocatie: https://4k.com/wp-content/uploads/2015/12/pattern_mv.gif

Oled / LCD met local dimming
Afbeeldingslocatie: http://www.displaymate.com/OLED_TV2016_ShootOut_1_files/image002.jpg

Daarom is Oled niet te overtreffen.Een dimming zone moet zo klein mogelijk zijn. De meeste LCD's hebben Edge Lit en daarom wordt er altijd een deel meeverlicht, wat donker moet blijven. Ook hebben LCD's een veel slechtere kijkhoek, waardoor het zwart veel fletser wordt, en de kleuren verwateren.

[ Voor 14% gewijzigd door Snake_Eye op 30-05-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

En de omroepen maken het nog eens erger door een fel verlicht logo in de linker bovenhoek te zetten, vooral dat VPRO logo laat daardoor de linkerzijde in het beeld oplichten. Niet ernstig maar wel te zien op normale kijkafstand.

[ Voor 13% gewijzigd door RAAF12 op 30-05-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:51:
[...]

Bij nader inzien blijkt dit helaas toch niet te zijn wat ik zoek...

Deze heeft 4 inputs en 1 output.
[afbeelding]

Wat ik nodig heb is een switch met minimaal 2 outputs.

Ik moet een switch plaatsen direct achter de PS4 zodat ik de output van de PS4 kan switchen naar mijn PSVR headset of direct naar de TV.

Met maar 1 output is dit niet mogelijk en is de situatie gelijk als zonder deze switch.

Ik heb dus minimaal 1 input en 2 outputs nodig. Zie onderstaand schema.

[afbeelding]
Kijk maar even naar deze en doe even de bijlage downloaden voor verdere specificaties
,Hoop niet dat het conflicten gaat geven met de KS serie.
http://www.innochain.com....204x4%20HDMI%20Matrix.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30
Ik was net mijn TV aan het updaten van 1165 naar 1168. Ondertussen even kijken wat de verschillen waren en toen toch maar gestopt met updaten. Men zegt dat zwart veel grijzer wordt, met de update.

Merken jullie verschillen?

Link: https://us.community.sams...tv/thread-id/11798/page/1.

Firmware 1169 is er ook, misschien mij er toch eens in verdiepen.

Volgens de Samsung website 1169.2 Changelog:

Version: 1169.2
Improved usability:
1. Improved browser performance.
2. Improved app performance.
3. Improved stability.

Dit zegt dus niet zoveel.
4. Improved usability of input devices.

[ Voor 38% gewijzigd door Jumpman op 30-05-2017 22:46 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
karper34 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:24:
[...]

Kijk maar even naar deze en doe even de bijlage downloaden voor verdere specificaties
,Hoop niet dat het conflicten gaat geven met de KS serie.
http://www.innochain.com....204x4%20HDMI%20Matrix.htm
Ik heb toch de gok genomen en de IBIS besteld. Die is wat kleiner en weegt geen 9kg ;)
Op Amazon staan meer dan 700 reviews. Veel positief maar ook veel negatief. Al geven veel mensen aan dat er geen problemen zijn mits je een 'Premium Certified' HDMI kabels gebruikt. Heb die dus gelijk maar erbij besteld. Ik zal t.z.t. laten weten of deze switch doet wat ik wil dat hij doet.

Heb hem hier besteld:
https://sewelldirect.com/ibis-4k-hdmi-switch-box-2x1-white

Amazon reviews:
https://www.amazon.com/Se...dbis+bi+directional+white

[ Voor 35% gewijzigd door ThaBEN op 31-05-2017 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
ThaBEN schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 07:39:
[...]

Ik heb toch de gok genomen en de IBIS besteld. Die is wat kleiner en weegt geen 9kg ;)
Op Amazon staan meer dan 700 reviews. Veel positief maar ook veel negatief. Al geven veel mensen aan dat er geen problemen zijn mits je een 'Premium Certified' HDMI kabels gebruikt. Heb die dus gelijk maar erbij besteld. Ik zal t.z.t. laten weten of deze switch doet wat ik wil dat hij doet.

Heb hem hier besteld:
https://sewelldirect.com/ibis-4k-hdmi-switch-box-2x1-white

Amazon reviews:
https://www.amazon.com/Se...dbis+bi+directional+white
Oke dan,en succes alvast en dat je er Premium HDMI Cable(s) (gecertificeerd) er bij besteld hebt,goed gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
karper34 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:10:
[...]

Oke dan,en succes alvast en dat je er Premium HDMI Cable(s) (gecertificeerd) er bij besteld hebt,goed gedaan
Jij ook bedankt voor alle hulp en het meedenken. Waardeer ik enorm _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
jackzonztyl schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:49:
Hebben andere er ook last van dat de YouTube app vaak vast loopt? ik kan de app starten en wat kijken maar als ik even later weer YouTube wil starten krijg ik een zwart scherm. zelfs stroom er af halen helpt niet.

en klopt het dat de tv na uit gestaan te hebben weer exact verder gaat waar die is gebleven, zelfs een video op YouTube gaat gewoon verder. dus heeft het weinig zin soms om de tv uit te schakelen en weer in te schakelen behalve dat deze in het begin iets wat traag is lijkt het ''reset'' niet echt nut te hebben.
Geen last van,doe je wel YouTube afsluiten voor je een switch maakt ?

Bedenk ook aan, je snelheid van je internet 4K van bv YouTube en of Netflix: niet onder de 3,2 megabit per seconde .
Zijn er ook huisgenoten die bv muziek aan het streamen , op het zelfde moment,,minimaal 50 megabit per seconde en ook volume van 4K tbv kwaliteit vreet -/+ 7gigabyte per uur

Resume : wil je geen haperingen check je pakket internet en doe alles afsluiten wat je niet gebruikt.
Simpel en doeltreffend & stof tot nadenken 8)7 .

De Samsung KS 7000 serie gaat tot maximaal Verbinding : Ethernet 100 Mbps,zijn al genoeg vragen daarover gesteld vandaag de dag en terecht denk ik zo maar.

[ Voor 14% gewijzigd door karper34 op 31-05-2017 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
jackzonztyl schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:49:

Niet dit specifieke geval bij de YouTube-app, wel bij Netflix. YouTube vergeet willekeurig mijn credentials, soms na een dag al. Dus om dat af te vangen "cast" ik alles maar. Overigens, 1Gbit hier thuis, dus daar ligt het niet aan.

[ Voor 3% gewijzigd door me_mrtn op 31-05-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
Snelheid zal het niet zijn 300mbit alles bedraad. ik sluit de app wel af. gebeurd me wellis dat ik tv afsluit maar dan gaat deze weer verder met de video als ik de tv weer aan zet. maar soms doet de hele app het niet meer.
karper34 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:58:
[...]

Geen last van,doe je wel YouTube afsluiten voor je een switch maakt ?

Bedenk ook aan, je snelheid van je internet 4K van bv YouTube en of Netflix: niet onder de 3,2 megabit per seconde .
Zijn er ook huisgenoten die bv muziek aan het streamen , op het zelfde moment,,minimaal 50 megabit per seconde en ook volume van 4K tbv kwaliteit vreet -/+ 7gigabyte per uur

Resume : wil je geen haperingen check je pakket internet en doe alles afsluiten wat je niet gebruikt.
Simpel en doeltreffend & stof tot nadenken 8)7 .

De Samsung KS 7000 serie gaat tot maximaal Verbinding : Ethernet 100 Mbps,zijn al genoeg vragen daarover gesteld vandaag de dag en terecht denk ik zo maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Misschien een geheugen issue?
Je hebt ergens een optie dat nadat je de TV aanzet hij verdergaat met de app die je als laatste hebt gebruikt. Die heb ik bij mij uit staan. Wellicht helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
Juist ja! ik zou dat graag willen uitzetten maar geen idee waar die verborgen staat. het stoort mij wel want tv aan en uit zetten helpt in veel gevallen niet. stroom eraf helpt vaak/soms.

Enige idee waar ik die optie kan vinden? KS8000 hier
ThaBEN schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:52:
Misschien een geheugen issue?
Je hebt ergens een optie dat nadat je de TV aanzet hij verdergaat met de app die je als laatste hebt gebruikt. Die heb ik bij mij uit staan. Wellicht helpt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karper34
jackzonztyl schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:54:
Juist ja! ik zou dat graag willen uitzetten maar geen idee waar die verborgen staat. het stoort mij wel want tv aan en uit zetten helpt in veel gevallen niet. stroom eraf helpt vaak/soms.

Enige idee waar ik die optie kan vinden? KS8000 hier

[...]
handleiding :

De laatst gebruikte app automatisch starten
Instellingen Systeem Expertinstellingen Vorige app automatisch uitvoeren Als Vorige app automatisch uitvoeren is ingesteld op Aan, wordt de laatst gebruikte app automatisch uitgevoerd wanneer u de tv inschakelt.

Vind het vreemd,daar dat deze bij mij gewoon op aan staat er toch nergens last van hebt,maar goed: try it out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een 43KS7500. (kan ik eindelijk mijn PS4 pro ten volle benutten)
Een aardige upgraden vanaf een 32ES6100 in ieder geval...
Tot nu toe nog maar kort mee kunnen spelen, maar een ding valt me al zwaar tegen.
(het beeld zelf absoluut niet in ieder geval. _/-\o_ )

Ik gebruik een WD Mycloud NAS voor films en series.
Nu kom ik er dus achter dat als ik via DLNA series afspeel, met externe subs (srt), deze niet worden weergegeven.
Films met interne subs werken wel prima.

Nu heb ik al wat rondgelezen en lees ik op veel plaatsen: ja logisch DLNA ondersteund geen losse srt files.
Anderen zeggen weer dat het niet aan DLNA ligt, maar aan de DLNA client (de samsung tv dus).

Nu had ik dit vooraf kunnen ontdekken, maar ik ben hier eigenlijk stomverbaasd over, omdat mijn vorige tv (2012 samsung 6100 serie) en onze TV beneden (2014 samsung 6400 serie) inderdaad wel gewoon zonder problemen de ondertitels afspelen via DLNA.
ik vind het daarom heel opvallend dat iets wat in oudere modellen altijd prima ging, nu niet meer werkt.
edit: dit zal waarschijnlijk liggen aan Tizen wat sinds 2015 word gebruikt??

Als oplossing zie ik regelmatig staan om de subs te mergen, maar je kunt je voorstellen dat dit met meerdere lopende series (die nu geautomatiseerd lopen) geen oplossing is.

Nu heeft de mycloud mirror wel een optie om plex server te draaien. toevallig heb ik hier recent eens mee gespeeld.
Maar uiteindelijk niet gebruikt, omdat ik het veel trager vond om via plex snel een series te starten, dan via de ingebouwde DLNA mediaplayer.
Mogelijk gaat het op deze nieuwe tv wel een stuk soepeler?

Echter ontdekte ik toen via plex hetzelfde probleem : dat de subs ontbraken.
Dit kwam omdat ik deze had ingesteld om af te spelen zonder transcoderen, en dan zijn de subs ook niet mogelijk.
Met transcoderen aan het ik nog niet getest, maar als ik zo eens lees is, kan de mycloud dit niet echt aan.

iemand nog ideeën???

[ Voor 4% gewijzigd door M a r c o op 31-05-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44
Ja, een losse mediaplayer. Misschien niet het antwoord wat je zoekt, maar het lost een hoop ellende op. Ik heb in het verleden ook een hoop aangeklooit met plex, transcoding, subs, surround, etc. Een losse player lost al die problemen op.

Loop momenteel ook nog steeds tegen een issue aan met de 5.1 output via de optische uitgang, deze springt steeds naar stereo pcm bij netflix/ingebouwde mediaplayer. Steeds moet die om naar dolby digital en dan nog heb ik het idee dat niet klopt, het klinkt heel zacht allemaal en dat de surround ook nergens naar klinkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Romius op 31-05-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Romius schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:45:
[...]
Ja, een losse mediaplayer. Misschien niet het antwoord wat je zoekt, maar het lost een hoop ellende op. Ik heb in het verleden ook een hoop aangeklooit met plex, transcoding, subs, surround, etc. Een losse player lost al die problemen op.
inderdaad niet direct de oplossing die ik zoek ;)
Ik heb het zo altijd al jaren lang kunnen afspelen direct op de TV, denk je een nieuwere verbeterde tv te kopen, en dan zou je er extra apparatuur bij moeten kopen om dezelfde functionaliteit te behouden.
En ik dacht juist dat ik met Samsung wel goed zou zitten wat de mediaplayer betreft, omdat ik daarmee met meerdere tv's altijd alles mee kon afspelen bij de oudere modellen.

Ik vind het vooral opmerkelijk dat ik er niet veel meer klachten over lees.
Hoe doet de rest het dan allemaal?
ik neem aan dat mijn situatie toch een meer voorkomende situatie is?

Wat voor player gebruik jij nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Ik heb een 20 meter HDMI kabel lopen vanaf mijn PC naar de TV. Heb de Samsung als 2e beeldscherm ingesteld welke mijn PC beeld kloont. Speel de films dan af via Kodi of VLC player. Als ik HDR wil speel ik films af via mijn USB 3.0 externe HDD van 1TB. En originele blu rays via mijn PS4 Pro.

Maar sinds ik HDR gebruik ben ik afgestapt van ondertiteling te gebruiken. Omdat het een edge lit TV is zie je tijdens HDR elke keer een wit bloom effect rondom de ondertiteling verschijnen zodra deze in beeld zijn. En weer langzaam verdwijnen als de ondertiteling niet in beeld is.

Ondertiteling + local dimming is niet echt een ideale optie. Dus voor SDR content gebruik ik subs, voor HDR zet ik subs uit.

[ Voor 51% gewijzigd door ThaBEN op 31-05-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
M a r c o schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:02:
[...]

Ik heb het zo altijd al jaren lang kunnen afspelen direct op de TV, denk je een nieuwere verbeterde tv te kopen, en dan zou je er extra apparatuur bij moeten kopen om dezelfde functionaliteit te behouden.
En ik dacht juist dat ik met Samsung wel goed zou zitten wat de mediaplayer betreft, omdat ik daarmee met meerdere tv's altijd alles mee kon afspelen bij de oudere modellen.

Ik heb sowieso een wat een duurdere mediaplayer genomen voor 4K playback, de Himedia Q10 pro. De ingebouwde samsung player heeft daar moeite mee (files van >60 GB). Voor series pak ik nog weleens de ingebouwde player, maar dan idd met de subs erin en zonder gebruik van mijn versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
M a r c o schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:02:
[...]

JAJA ben ik weer,wat een gedoe allemaal,

zoektocht via google zegt toch iets met name DLNA Mediaserver Twonky,je moet even kijken welke versie je hebt en anders Samsung raad gaan vragen
Voor de rest even zoekopdracht ingeven zoals : Mycloud nas geeft geen srt op mijn Samsung KS8000 tv,zijn toch al wat mensen die daarbij problemen mee ondervinden

succes alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Romius schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:12:
[...]

Ik heb sowieso een wat een duurdere mediaplayer genomen voor 4K playback, de Himedia Q10 pro. De ingebouwde samsung player heeft daar moeite mee (files van >60 GB). Voor series pak ik nog weleens de ingebouwde player, maar dan idd met de subs erin en zonder gebruik van mijn versterker.
Voor wat hoort,moet er toch ergens een solide oplossing voor zijn.
Ik begrijp het geheel even niet meer

Heb hier staan staan de ZIdoo x9 S &Nvidia Shield beiden 4k voor de Twee Tvs KS7000 en EF950V,totaal nergens last van,maar heb nog niet meer dan 60GB ingezet!
Wat ik wel hebt gedaan en daar zal menigeen wel een oordeel over hebben om hdmi kabels met certificaat gekocht.

Twee receivers alom Marantz SR5011 & Yamaha RX-V479 en deze staan toch echt aan met of zonder de SRT Subs,zou een mooie boel zijn om deze dan niet te kunnen gebruiken,wil wel genieten van film en geluid voor en achter kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
karper34 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:43:
[...]

Voor wat hoort,moet er toch ergens een solide oplossing voor zijn.
Ik begrijp het geheel even niet meer

Heb hier staan staan de ZIdoo x9 S &Nvidia Shield beiden 4k voor de Twee Tvs KS7000 en EF950V,totaal nergens last van,maar heb nog niet meer dan 60GB ingezet!
Wat ik wel hebt gedaan en daar zal menigeen wel een oordeel over hebben om hdmi kabels met certificaat gekocht.

Twee receivers alom Marantz SR5011 & Yamaha RX-V479 en deze staan toch echt aan met of zonder de SRT Subs,zou een mooie boel zijn om deze dan niet te kunnen gebruiken,wil wel genieten van film en geluid voor en achter kant.
Het gaat over de ingebouwde mediaspeler via DLNA. Dus hoe heeft dit te maken met een Shield? Niet zo logisch dat je geen problemen hebt, die shield kan eigenlijk alles aan, is dan ook niet goedkoop. Wat gecertificeerde HDMI kabels er mee te maken hebben is voor mij een raadsel.
@M a r c o Zoals terecht hier boven al werd gezegd, gebruik een externe mediaspeler.
Wellicht kan je nog eens proberen om een andere videospeler op je tv te proberen, ik weet niet of er op Tizen ook andere te installeren zijn? Zelf momenteel geen KS serie (of ander Tizen model) in huis om te kijken. Heb het al vaker meegemaakt dat sommige videospelers geen subs geven terwijl een ander dat in eens wel doet. Tis een poging waard.

Zelf gebruik ik DS Video icm een Synology NAS. Ook een ideale combinatie moet ik zeggen. Kan ook prima 4K bestanden aan, zelfs bestanden van 90GB. Transcoding is niet nodig. Uiteraard wel bedraad, via wifi gaat het niet werken.
Daarnaast ook nog een oude Mede8er staan die ook prima losse SRT's aan kan.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 01-06-2017 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396166

Jongens wat is het verschil tussen deze twee modellen:

- Samsung UE55KU6470S Zilver
- Samsung UE55KU6400S Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:38
Anoniem: 396166 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:18:

Zover ik kan zien de poot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Nog even me wat verdiept in de issue met de losse srt's met WD mycloud met twonky.
Naar wat ik zo lees draaien de WD devices op twonky 7.x.
(ik heb er nu geen toegang toe, maar zal dit vanavond even checken of dit bij mij ook zo is)
Nu schijnt het zo te zijn dat met twonky 8.x de losse srt's (mogelijk) wel werken op de TV's met Tizen.

Dit zou ik eventueel kunnen testen door een trial van twonky 8.x op mijn pc te zetten, en die als twonky server te laten fungeren.

Voor zover het er uitziet zal WD de twonky versie niet upgraden. zij hebben blijkbaar een bulk OEM deal zonder support. Ik heb echter wel enkele beschrijvingen gelezen waarbij het mogelijk is om zelf twonky op de WD te updaten. Via SSH commando's moet dit mogelijk zijn.

Het maakt daarbij wel uit welk apparaat je hebt, en daar schijn ik dan weer wel geluk mee te hebben, want op de WD mycloud mirror gen2 (en enkele andere WD's) is twonky op een read-only geheugen geïnstalleerd.
Je kunt twonky dan wel upgraden, maar na een reset draait hij terug.
Ik heb een gen1, dus dan zou het wel moeten kunnen.

Overigens moet je dan wel eenmalig een license key voor twonky kopen voor eenmalig twee tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 22:10
Anoniem: 396166 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:18:

de 6470 heeft voice control De 6400 heeft geen voice control
en 6470 heeft een smart control
ff hier de zoek functie gebruiken is div keren voor bij gekomen
[UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's

[ Voor 20% gewijzigd door herian10 op 01-06-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Arjant2 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:02:
[...]

Het gaat over de ingebouwde mediaspeler via DLNA. Dus hoe heeft dit te maken met een Shield? Niet zo logisch dat je geen problemen hebt, die shield kan eigenlijk alles aan, is dan ook niet goedkoop. Wat gecertificeerde HDMI kabels er mee te maken hebben is voor mij een raadsel.
@M a r c o Zoals terecht hier boven al werd gezegd, gebruik een externe mediaspeler.
Wellicht kan je nog eens proberen om een andere videospeler op je tv te proberen, ik weet niet of er op Tizen ook andere te installeren zijn? Zelf momenteel geen KS serie (of ander Tizen model) in huis om te kijken. Heb het al vaker meegemaakt dat sommige videospelers geen subs geven terwijl een ander dat in eens wel doet. Tis een poging waard.

Zelf gebruik ik DS Video icm een Synology NAS. Ook een ideale combinatie moet ik zeggen. Kan ook prima 4K bestanden aan, zelfs bestanden van 90GB. Transcoding is niet nodig. Uiteraard wel bedraad, via wifi gaat het niet werken.
Daarnaast ook nog een oude Mede8er staan die ook prima losse SRT's aan kan.
Ik kan het mis hebben,maar deze vraag ging over van Romius tav zijn HI-MEDIA PRO,deze is het momenteel een dijk van een mediaspeler met alle toeters en bellen,dus helemaal top. en kan ook werken met DLNA,maar goed,idem dito gecertificeerde HDMI kabels ,zal en is voor mij de beste keus,dan weet ik zeker dat het goed zit en is getest,heb geen zin om een kabel te kopen,waarvan ik achteraf loopt te kl**tzakken,dat die het niet doet,pffff en maar zoeken naar een oorzaak als gevolg, dan maar een paar € de kabel meer.

Idemdito voor de Ultra HD Premium tv(s) we willen toch dat deze toch gecertificeerd zijn?
Zo ook deze SAMSUNG KS serie lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
M a r c o schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:50:
Nog even me wat verdiept in de issue met de losse srt's met WD mycloud met twonky.
Naar wat ik zo lees draaien de WD devices op twonky 7.x.
(ik heb er nu geen toegang toe, maar zal dit vanavond even checken of dit bij mij ook zo is)
Nu schijnt het zo te zijn dat met twonky 8.x de losse srt's (mogelijk) wel werken op de TV's met Tizen.

Dit zou ik eventueel kunnen testen door een trial van twonky 8.x op mijn pc te zetten, en die als twonky server te laten fungeren.

Voor zover het er uitziet zal WD de twonky versie niet upgraden. zij hebben blijkbaar een bulk OEM deal zonder support. Ik heb echter wel enkele beschrijvingen gelezen waarbij het mogelijk is om zelf twonky op de WD te updaten. Via SSH commando's moet dit mogelijk zijn.

Het maakt daarbij wel uit welk apparaat je hebt, en daar schijn ik dan weer wel geluk mee te hebben, want op de WD mycloud mirror gen2 (en enkele andere WD's) is twonky op een read-only geheugen geïnstalleerd.
Je kunt twonky dan wel upgraden, maar na een reset draait hij terug.
Ik heb een gen1, dus dan zou het wel moeten kunnen.

Overigens moet je dan wel eenmalig een license key voor twonky kopen voor eenmalig twee tientjes.
Laat maar wat weten dan,wellicht zijn er meer Samsung tv lui die daar mee gebaat zijn,succes alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
@karper34 kan je aub de edit knop gebruiken ipv meerdere posts achter elkaar? Thanks.

Dan heb je niet goed gelezen of begrepen want romius heeft geen probleem met zijn Hi-media pro. Hij zei dat de ingebouwde mediaspeler van samsung moeite heeft met 60gb+ files.
En daarom gebruikt hij juist die Hi-media pro.

Dus je draagt een oplossing aan voor een niet bestaand probleem ;)

@M a r c o is het proberen inderdaad waard.
Anders wellicht toch eens de overstap maken naar een echte NAS. De goedkoopste Synology is voor jouw gebruik al voldoende. In combinatie met DS Video app op de samsung tv werkt dat uitstekend.

[ Voor 30% gewijzigd door Arjant2 op 01-06-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
karper34 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:49:
[...]
Laat maar wat weten dan,wellicht zijn er meer Samsung tv lui die daar mee gebaat zijn,succes alvast
Bedankt. Stap 1 is compleet.
Ik heb Twonky server 8.4.1 voor windows gedownload, op mijn pc gezet. (30d trial). en een map video's met srt's als shared folder ingesteld.

De KS7500 speelt deze nu wel met ondertitels af.

nu nog twonky 8.4.1 op de WD zien te krijgen.

Edit:
Iemand een idee overigens waarom mijn tv mijn usb hdd's niet lijkt te zien?
Ik heb een 2TB USB2 HDD en een 1 TB USB3 HDD geprobeerd, maar hij blijft eindeloos op een loading icoon staan :? (al wacht ik een kwartier)
Beiden NTSF. Op de 2 TB staat wel 400GB aan video files, maar op de 1 TB staan slechts 6 mkv's.

hard power cycle lijkt dit opgelost te hebben voor nu

[ Voor 27% gewijzigd door M a r c o op 01-06-2017 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Update:
goed en daarna slecht nieuws.
Het is me gelukt om handmatig twonky 8.4.1 te installeren.
De ondertitels werkten daarna ook inderdaad gewoon.
Daarna toch om te testen een reboot van de NAS gedaan,
en toen bleek dat ook bij mijn versie, de NAS uit zichzelf terugkeert naar de originele twonky versie.

Als ik deze methode zal willen gebruiken, zou ik dus bij elke reboot het proces moeten herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
KS8000 update 1169 black level FIX!

Voor de gene die er wat mee willen gaan doen.
Wees wel alert om van te voren je huidige settings te noteren

YouTube: KS8000 update 1169 black level FIX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
karper34 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:15:

Hmm, iemand die sharpness op 50 heeft staan vertrouw ik al niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-06 18:14
karper34 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:15:

Die instellingen zien er niet uit!

Kleur 84
Scherpte 50
Helderheid 33

Eigenlijk precies zoals je het niet wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
donpablo80 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:44:
[...]

Die instellingen zien er niet uit!

Kleur 84
Scherpte 50
Helderheid 33

Eigenlijk precies zoals je het niet wil hebben.
Yup...inderdaad totaal koffie-verkeerd! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 12:26
dafmay schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:08:
[...]

Yup...inderdaad totaal koffie-verkeerd! :X
Ik heb die settings ook geprobeerd maar Idd erg overdone! Ik moet wel zeggen dat ik nog altijd niet de juiste setting gevonden heb...! Ik heb Rtings en al die andere sites al geprobeerd maar welke setting voor jullie nu echt dat je zegt Wow bij bijvoorbeeld digitaal tv kijken?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-06 18:14
cypress3d schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:56:
[...]

Ik heb die settings ook geprobeerd maar Idd erg overdone! Ik moet wel zeggen dat ik nog altijd niet de juiste setting gevonden heb...! Ik heb Rtings en al die andere sites al geprobeerd maar welke setting voor jullie nu echt dat je zegt Wow bij bijvoorbeeld digitaal tv kijken?
Ik gebruik de settings van Rtings, vind ik het meest echte plaatje opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
cypress3d schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:56:
[...]
Het is lastig, het blijft namelijk altijd behelpen. De een zal snel tevreden zijn en een ander blijft klooien met de beeld instellingen.

Vandaar dat ik altijd meteen een professionele calibratie laat uitvoeren. Kost wel wat extra maar het is imo de extra centen dubbel en dwars waard.

Ik heb nu prachtig beeld en kan de komende 2 jaar volop genieten van mijn nieuwe tv.

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 04-06-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 23:35
Als het hier mogelijk is graag een vraag over deze pricewatch: LG 43UH610V Zwart hoeveel verbruikt dit soort tv's op 1080p en 4k en of hdr ?

Er wordt gezegd dat 4k of hdr 30% meer verbruikt maar ik kan nergens testen vinden dus vandaar de vraag... 53w lijkt mij weinig voor deze LG43uh610v maar misschien op 1080p en op eco stand dus daar 30 % of meer bij op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
JehannesWeggen schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:17:
Als het hier mogelijk is graag een vraag over deze pricewatch: LG 43UH610V Zwart hoeveel verbruikt dit soort tv's op 1080p en 4k en of hdr ?

Er wordt gezegd dat 4k of hdr 30% meer verbruikt maar ik kan nergens testen vinden dus vandaar de vraag... 53w lijkt mij weinig voor deze LG43uh610v maar misschien op 1080p en op eco stand dus daar 30 % of meer bij op ?
Dit is het samsung 2016 topic dus dat kan je beter ergens anders vragen of een nieuw topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 23:35
Arjant2 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 00:29:
[...]

Dit is het samsung 2016 topic dus dat kan je beter ergens anders vragen of een nieuw topic openen.
Ah dank je en komt goed :)
Pagina: 1 ... 41 ... 60 Laatste