De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Nee hoor blooming is nu eenmaal inherent aan lcd tv's. Je kunt het iets 'verbloemen', maar weg gaat het nooitRAAF12 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:09:
[...]
Raar hoor, vind ik, dan doe je wel iets verkeerd. Zet hem op film, warm 1 of 2 en bekijk eens opnieuw.
Ik heb de helderheid ook op 5 staan en eco sensor (backlight minimaal 2) aan omdat ik het 's avonds te fel vind.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
http://www.forbes.com/sit...-revolution/#55d9bea3741f
Dit zijn van die momenten dat ik denk van waarom kijk ik niet verder dan een tv halen bij de eerste de beste winkel die ik ken (in mijn geval MM)ngv schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:04:
[...]
Ik heb 2799 betaald, daar gaat de cashback van 300 nog af en kom ik op 2499.
Scheelt dus 900 euro met de adviesprijs van 3399!
Ook fijn dat deze smart remote eindelijk werkt met de Sonos playbar, dit werkte bij mijn vorige niet (55JS8000) omdat daar geen infrarood mogelijkheid op zat.
Lekker prijsje hoor, ik heb de zelfde tv UE65KS8000 maar moet toch eerlijk toegeven dat ik de volle mep betaald heb. Alleen heb ik niet voor de cashback gekozen maar voor de xbox one s, 1 omdat ik een console gamer ben. En al de ps4 pro heb. En 2 omdat er in de xbox een 4k bluray speler zit.
Overigens wat een tv, heb hem nu een paar weken staan. En van de meeste problemen die hier genoemd worden heb ik geen last van. Wat ik wel ervaar is inderdaad stotterend (overdreven gezegd) bij BF1 op de pspro. Maar ik was er al vrij snel achter dat het aan de pspro ligt en niet aan de tv.
Ben ook erg benieuwd naar de xbox one s met Forza Horizon 3, aangezien die ook 4k en hdr ondersteund.

[ Voor 51% gewijzigd door Koning-Admiraal op 04-01-2017 09:56 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Die picture to picture naast elkaar hecht ik nooit zoveel waarde aan, het is namelijk vrij simpel om ervoor te zorgen dat de OLED er lelijker uitkomt, schroef een paar opties omlaag en voila, maargoed het ziet er wel veel belovend uit.Diederik-Jan schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:49:
De nieuwe QLED tv's zien er veel belovend uit met een viewing angle dat dichtbij OLED komt. Misschien toch maar wachten voor de 2017 modellen. Hopelijk zijn de problemen waarbij de backcover los kwam ook verholpen.
[afbeelding]
Tv's zijn sowieso niet te beoordelen op fotosAmbition88 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:49:
[...]
Die picture to picture naast elkaar hecht ik nooit zoveel waarde aan, het is namelijk vrij simpel om ervoor te zorgen dat de OLED er lelijker uitkomt, schroef een paar opties omlaag en voila, maargoed het ziet er wel veel belovend uit.
Meten is weten, en kijken om te bevestigen
Ik heb nu een maand de UE55KS7000 en heb nog geen last van de backcover die lost laat.Diederik-Jan schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:49:
De nieuwe QLED tv's zien er veel belovend uit met een viewing angle dat dichtbij OLED komt. Misschien toch maar wachten voor de 2017 modellen. Hopelijk zijn de problemen waarbij de backcover los kwam ook verholpen.
[afbeelding]
Verwijderd
Of hebben jullie een alternatief voor mij
- Budget €800/900
- 4K of FullHD (maakt niet uit aangezien dat bijna niets in 4K beschikbaar is).
- 50'' of 55''
- En dan met 100Hz (denk ik) aangezien dat de 50 te laag is heb ik gelezen op aantal pagina's terug.
ik heb hem ook bevalt goed heb hem 1 week geleden gehaald voor 925 euro bij platte tv dit is een nederlands toestelVerwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:48:
Iemand ervaring met de UE55KU6470. Prijs vind ik wel oké voor €892
Of hebben jullie een alternatief voor mij![]()
- Budget €800/900
- 50'' of 55''
- En dan met 100Hz (denk ik) aangezien dat de 50 te laag is heb ik gelezen op aantal pagina's terug.
Verwijderd
Mijn receiver (een Onkyo met Atmos ondersteuning) is aangesloten op HDMI 4 en geeft geluid weer, dus da's prima. Enkel zou ik graag Atmos geluid (Plex-app, Xbox binnenkort) naar m'n receiver krijgen en dat wilt dus niet. Kan in het bitstream menu wel kiezen voor Dolby Digital en DTS, maar die geven beiden maar 5.1 door.
Waarom is er geen optie om geluid gewoon "puur" (unprocessed) te bitstreamen naar m'n receiver en die het vuile werk te laten doen?
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:07:
4K is mijnziens alleen interessant als je UHD premium certificaat hebt (10 bit paneel voor 64x zoveel kleuren en HDR) omdat het meeste nieuwe UHD materiaal HDR en 10 bit gaat zijn in de toekomst. als dat buiten je range is zou ik zeker geen UHD toestel kopen. maar goed dat is mijn mening.
Bedankt beide voor de nuttige info. Ik ben dan even op zoek gegaan naar wat de min prijs is voor zo een UHD premium certified TV. Via Tweakers kwam ik op de volgende filter uit.JackBol schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:31:
Als Dimens hier zou zijn zou hij zeggen dat je nooit 50Hz moet kopen.
Eigenlijk zijn er maar twee opties;
1) Je investeert vooruit en koopt een 100Hz UHD Premium certified TV (i.e. 4K en echte HDR)
2) Je koopt een 100Hz FHD voor een zacht prijsje en kijkt over 2 jaar nog eens rond
Maar ik vraag me af of deze wel klopt? Ik heb namelijk HDR10 geselecteerd maar die eerste Philips heeft maar een 8bit paneel als ik het goed heb. De HDR10 filter is toch die dat ik nodig heb voor 10bit panelen te vinden, niet? Die LG lijkt dan ook wel nog interessant.
Hier staat de stream http://www.samsung.com/nl...017-qled-tv-onthullingen/Giovanni76 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:33:
Net Samsung press release bekeken vanuit CES 2017. Ze hebben aangekondigd dat hun nieuwe QLED tv's al vanaf februari beschikbaar zijn
vergeet de toeters en bellen, de blah-blah begint na 33 minuten
Interessant is dat er nog maar 1 dun glasfibertje naar de one connect box gaat.
[ Voor 17% gewijzigd door RAAF12 op 05-01-2017 04:05 ]
Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti
Daarom moet je vaak uitwijken naar een aparte mediaplayer, die kan dit wel. De Xbox krijgt overigens met de volgende grote update wel de mogelijkheid voor het bitstreamen naar de receiver.Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:38:
Ik heb pas een 55ks7000 gekocht en die bevalt supergoed. Ik heb alleen nog een onduidelijkheid ivm ARC:
Mijn receiver (een Onkyo met Atmos ondersteuning) is aangesloten op HDMI 4 en geeft geluid weer, dus da's prima. Enkel zou ik graag Atmos geluid (Plex-app, Xbox binnenkort) naar m'n receiver krijgen en dat wilt dus niet. Kan in het bitstream menu wel kiezen voor Dolby Digital en DTS, maar die geven beiden maar 5.1 door.
Waarom is er geen optie om geluid gewoon "puur" (unprocessed) te bitstreamen naar m'n receiver en die het vuile werk te laten doen?
Maar ook de europese versie / NL versie?Giovanni76 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 23:33:
Net Samsung press release bekeken vanuit CES 2017. Ze hebben aangekondigd dat hun nieuwe QLED tv's al vanaf februari beschikbaar zijn
Zit zelf namelijk te wachten op een prijsdaling van de KS7000, maar misschien is het ook de moeite waard om even te wachten en te investeren in een QLED.
Voorziet die de TV ook van stroom? zit je alsnog met de stroomkabel andersRAAF12 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 03:58:
[...]
Hier staat de stream http://www.samsung.com/nl...017-qled-tv-onthullingen/
vergeet de toeters en bellen, de blah-blah begint na 33 minuten
Interessant is dat er nog maar 1 dun glasfibertje naar de one connect box gaat.
Verwijderd
nee HDR 10 is voor het HDR gedeelte dit zegt niet perse dat de TV ook een 10 bit paneel heeft. Je filter ziet er goed uit, echter kan je niet filteren op 8 bit paneel of 10 bit paneel (wel jammer hoop wel dat dit nog toegevoegd wordt)Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:54:
[...]
[...]
Bedankt beide voor de nuttige info. Ik ben dan even op zoek gegaan naar wat de min prijs is voor zo een UHD premium certified TV. Via Tweakers kwam ik op de volgende filter uit.
Maar ik vraag me af of deze wel klopt? Ik heb namelijk HDR10 geselecteerd maar die eerste Philips heeft maar een 8bit paneel als ik het goed heb. De HDR10 filter is toch die dat ik nodig heb voor 10bit panelen te vinden, niet? Die LG lijkt dan ook wel nog interessant.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2017 14:12 ]
Verwijderd
Later op de avond begon de presentatie, hier kregen we wat info over verkoop cijfers en hoe de TVs groter werden over de tijd. Tevens de verwachtingen die Samsung heeft voor de toekomst. We konden vragen stellen en een praatje maken met alle aanwezigen, daar was ook tijd genoeg voor.
De stream begon iets over elf uur en was echt tof, Ze begonnen zoals ik verwacht had met de QLED en ik dacht voor ik erheen ging dat het een OLED toestel zou zijn. Dat is het niet maar hij zag er super uit en mijn verwachtingen zijn hoog. Wat ik echt geniaal vind aan de nieuwe lijn is de nieuwe one connectbox die nu met een bijna onzichtbare kabel is verbonden aan de TV. tevens een nieuw ophang systeem om het ophangen van de TV te vereenvoudigen. Tevens extra accesoires zoals een beugel om de soundbar onder de TV te hangen. Allemaal details die ze mijnziens goed hebben opgepakt, Maar ook technisch hebben ze flink aangepakt hij zou nu het volledige DC3 spectrum moeten kunnen weergeven door een nieuw materiaal die ze gebruikt hebben voor de quantum dots, ook de LED backlight is flink verbeterd en de nieuwe QLED kan 2000 nits produceren!
Daarna kwam er ook iets heel interessants, namelijk de nieuwe manier om de TV te bedienen icm je smartfoon zag er ook tof uit, ook komt er nog een nieuwe bluray speler uit waarmee je niet alleen op je TV kan kijken maar ook de film kan streamen naar b.v. telefoon of tablet.
De rest was meer offtopic voor hier maar zeker interessant, was een hele geslaagde dag, waar ik Tweakers hartelijk voor wil bedanken
Verwijderd
omdat ARC alleen DTS 5.1 en dolby digital 5.1 of lager kan doorgeven. zelfde limitatie heb je met optical. dus 7.1 of beter kan je alleen door het apparaat op je Onkyo aan te sluiten middels HDMI. Echter moet je Onkyo dan wel support hebben voor alles wat je wilt (HDR Dolby atmos etc) voor HDR heeft je receiver HDMI 2.0a nodig, ik hoop dat hij dat heeftVerwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:38:
Ik heb pas een 55ks7000 gekocht en die bevalt supergoed. Ik heb alleen nog een onduidelijkheid ivm ARC:
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2017 14:39 ]
rsca777 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:23:
[...]Voor echte HDR moet je blijkbaar al naar de KS8000 gaan, omdat de KS7000 niet volwaardig zou zijn maar softwarematig veel kan bijvoegen, klopt of kan dat?
Schijnbaar valt in het service menu van de KS7000 (af of uit) te lezen dat er een 8-bit paneel in zit (zou ook meteen het grote prijsverschil verklaren met de 8000). Ook staat er bij UHD Premium nergens dat je een 10-bit paneel moet hebben, enkel dat de tv 10-bit data moet kunnen verwerken.JackBol schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:46:
[...]
Voor HDR10 moet je minimaal het volgende ondersteunen.KS7000 doet dat en heeft dan ook het officiële UHD Premium certificaat.
- 10-bit panel
- 90% van DCI-P3
- 1,000 nits brightness
En 10-bit vs 8-bit gaat ook alleen maar om de tussenliggende kleuren, de uitersten (kleurbereik) blijven hetzelfde alleen kunnen er meer kleurgradaties worden weergegeven.
Frame Rate Control / Temporal Dithering - The other method is Frame-Rate-Control (FRC), also referred to sometimes as temporal dithering. This works by combining four colour frames as a sequence in time, resulting in perceived mixture. In basic terms, it involves flashing between two colour tones rapidly to give the impression of a third tone, not normally available in the palette. This allows a total of 16.2 reproducible million colours in 6-bit TN Film matrices. FRC is also used to enhance the colour depth of 8-bit panels, boosting them from their standard 16.7 million colours to 1.07 billion in the case of "10-bit" panels (8-bit + FRC). There are a number of FRC algorithms which vary in their effectiveness. Sometimes, a twinkling artefact can be seen, particularly in darker shades, which is a side affect of such technologies.
De KS8000 is ook 8bit + FRC.apis29 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:42:
[...]
[...]
Schijnbaar valt in het service menu van de KS7000 (af of uit) te lezen dat er een 8-bit paneel in zit (zou ook meteen het grote prijsverschil verklaren met de 8000). Ook staat er bij UHD Premium nergens dat je een 10-bit paneel moet hebben, enkel dat de tv 10-bit data moet kunnen verwerken.
En 10-bit vs 8-bit gaat ook alleen maar om de tussenliggende kleuren, de uitersten (kleurbereik) blijven hetzelfde alleen kunnen er meer kleurgradaties worden weergegeven.
[...]
Sorry, de US versie is 8bit+FRC, maar dat is natuurlijk de Europese KS7000.
[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 05-01-2017 23:52 ]
Verwijderd
als dat zo is dan staat dit verkeerd, in de OP van dit draadje staat zowel bij de K7000 als ook bij de K8000 dat deze een 10 bit paneel hebben. Heb je ook een bron? balen als ik dit eerder had geweten had ik het gevraagd aan de Samsung experts gisteren. Maar de 18e ga ik weer dus dan ga ik dat wel even navragenJackBol schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:51:
[...]
De KS8000 is ook 8bit + FRC.
Sorry, de US versie is 8bit+FRC, maar dat is natuurlijk de Europese KS7000.
en de EU versie heeft wel 10 bit paneel?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2017 23:57 ]
Ik ben ook even confuus en zit het te googlen.Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:54:
[...]
als dat zo is dan staat dit verkeerd, in de OP van dit draadje staat zowel bij de K7000 als ook bij de K8000 dat deze een 10 bit paneel hebben. Heb je ook een bron? balen als ik dit eerder had geweten had ik het gevraagd aan de Samsung experts gisteren. Maar de 18e ga ik weer dus dan ga ik dat wel even navragen
Volgens de samsung.nl site hebben zowel de UE65KS7000 als UE65KS8000 "10-bit support".
UE65KS7000: 10 bit Support: Yes
UE65KS8000: 10 bit Support: Ja
Als ik echter hier kijk dan zie ik dat de UE65KS8000 inderdaad native 10bit heeft terwijl de UE65KS7000 8bit+FRC heeft.
Er zijn maar heel weinig modellen die een echt 10-bit paneel hebben (alleen bij OLED zijn ze het allemaal) ...
De paneelcodes/modelnummers voor de panelen schelen echter minimaal:
bijv. CY-QK049FLLV1V/H voor de 49KS8000 en CY-QK049FLLV3V/H voor de KS7000 (misschien is de KS8000 ook wel een 8-bit + frc

[ Voor 38% gewijzigd door apis29 op 06-01-2017 01:04 ]
Je zegt het zelf al, 50 is te laag dus dit is niet het juiste toestel. Of je moet in de 7 serie gaan investeren of naar een goed Full HD toestel gaan kijken. Lees even soortgelijke topics door (die worden hier genoeg gehouden onder dit forum).Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:48:
Iemand ervaring met de UE55KU6470. Prijs vind ik wel oké voor €892
Of hebben jullie een alternatief voor mij![]()
- Budget €800/900
- 50'' of 55''
Plus kijk naar je kijkafstand en of UHD wel loont.
[ Voor 3% gewijzigd door Terrie op 06-01-2017 00:28 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
[ Voor 3% gewijzigd door rsca777 op 06-01-2017 01:41 ]
[ Voor 199% gewijzigd door Rene44 op 06-01-2017 02:38 ]
De curved versie kan je wel kopen ks7500.Rene44 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 02:16:
Waarom is het 43" model KS7000 eigenlijk niet te koop in ons landje?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik ben het ff kwijt, hoe zie ik het verschil en wat betekent het als je geen NL model hebt?
Dat is een mooie shop...die niet gelijk kan leveren. Met CES nu bezig moet je nog ff 2 weken je geld in je zak houden, want dan zullen de meeste aanbieders al redelijk gezakt zijn.Darkwings schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:00:
Al een tijdje overweeg ik de ks8000 aan te schaffen. Nu zie ik dat de meeste winkels een prijs van 1899 hanteren, maar een aantal zit daar een paar honderd onder (bv http://buybestshop.eu/product.php?id_product=1269). Is dat dan een grijze import? Staat wel netjes een logo bij dat ie Ziggo geschikt is?
Ik ben het ff kwijt, hoe zie ik het verschil en wat betekent het als je geen NL model hebt?
Dat vroeg ik mij ook af, moet de webshop als er sprake is van grijze import dat er niet expliciet bij zetten? Of zul je hier als consument zelf achter moeten komen door te vragen?Darkwings schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:00:
Al een tijdje overweeg ik de ks8000 aan te schaffen. Nu zie ik dat de meeste winkels een prijs van 1899 hanteren, maar een aantal zit daar een paar honderd onder (bv http://buybestshop.eu/product.php?id_product=1269). Is dat dan een grijze import? Staat wel netjes een logo bij dat ie Ziggo geschikt is?
Zelf wacht ik nog even tot CES afgelopen is en wat mediamarkt doet met de BTW vrije dagen op een 49KS7000.
Van de website:
18. WAT BETEKENT EUROPESE MODELLEN?
De door ons verkochte producten worden in 99% van de gevallen ingekocht bij de fabrikanten. De door ons verkochte producten bevatten uiteraard wel de Nederlandse fabrieksgarantie. De doos waarin het product zit, is ongeopend.
[ Voor 15% gewijzigd door BraX op 06-01-2017 11:31 . Reden: Quote van website toegevoegd ]
https://www.avforums.com/...w-4k-specs-and-logo.12203
Nouja, dat UHD premium predicaat kan je nog ter discussie stellen, dit is de officiële lijst:yordy1985 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:30:
De KS7000 heeft gewoon een 10-bit paneel, deze is namelijk UHD Premium en één van de voorwaarde daar voor is een 10-bit paneel:
https://www.avforums.com/...w-4k-specs-and-logo.12203
Display resolution: minimum of 3840 x 2160 pixels
Color bit depth: 10-bit signal
Color Palette: (Wide Color Gamut)
Signal Input: BT.2020 color representation
Display Reproduction: More than 93% of the DCI P3 color spectrum
High Dynamic Range
SMPTE ST2084 EOTF
Both Peak Brightness and deep black levels of either more than 1000 nits and less than 0.05 nits of black, OR more than 540 nits of peak brightness and less than 0.0005 nits of black level. (This dual contrast standard is likely a direct sop to LG’s OLED technology, which can’t match the high nit levels of LCD/LED displays but can completely outmatch them in terms of how dark their blacks go, thus re-bracketing the range which constitutes HDR and deep contrast.
Ik zie dat ze als het goed is getest worden, maar worden tv's dan getest met een tooltje en als de EDID aangeeft dat het 10 bit is, is het dan ok? > valt namelijk weer te manipuleren door de fabrikant. Bovendien staat er in de specs een 10 bit signaal..dat is toch weer anders dan een 10 bit paneel.
En 8 bit +FRC is in theorie ook weer "10 bit", geldt dat ook mee voor UHD premium? Lijkt mij al met al niet waterdicht.
En die hele alliance is opgezet door oa Samsung, Panasonic, Disney, Warner Bros etc. Dus ja, ik wil niet roepen dat we overal iets achter moeten zoeken, maar op die manier wordt er meestal toch weer misbruik gemaakt van dat soort "certificeringen"
Verwijderd
Weet iemand hoe ik dit kan checken? Heb nu de KS8000 thuis staan, hoe kom je in service menu! Waar kan ik dat zien?
Romius schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:06:
[...]
Nouja, dat UHD premium predicaat kan je nog ter discussie stellen, dit is de officiële lijst:
Display resolution: minimum of 3840 x 2160 pixels
Color bit depth: 10-bit signal
Color Palette: (Wide Color Gamut)
Signal Input: BT.2020 color representation
Display Reproduction: More than 93% of the DCI P3 color spectrum
High Dynamic Range
SMPTE ST2084 EOTF
Both Peak Brightness and deep black levels of either more than 1000 nits and less than 0.05 nits of black, OR more than 540 nits of peak brightness and less than 0.0005 nits of black level. (This dual contrast standard is likely a direct sop to LG’s OLED technology, which can’t match the high nit levels of LCD/LED displays but can completely outmatch them in terms of how dark their blacks go, thus re-bracketing the range which constitutes HDR and deep contrast.
Ik zie dat ze als het goed is getest worden, maar worden tv's dan getest met een tooltje en als de EDID aangeeft dat het 10 bit is, is het dan ok? > valt namelijk weer te manipuleren door de fabrikant. Bovendien staat er in de specs een 10 bit signaal..dat is toch weer anders dan een 10 bit paneel.
En 8 bit +FRC is in theorie ook weer "10 bit", geldt dat ook mee voor UHD premium? Lijkt mij al met al niet waterdicht.
En die hele alliance is opgezet door oa Samsung, Panasonic, Disney, Warner Bros etc. Dus ja, ik wil niet roepen dat we overal iets achter moeten zoeken, maar op die manier wordt er meestal toch weer misbruik gemaakt van dat soort "certificeringen"
Tja, ben er niet zeker van, (en nog maar niet te spreken dat je met het oog geen 1 miljard kleuren zou kunnen onderscheiden). Ik zie eigenlijk nergens keihard 10 bit paneel, sommigen hebben het over 10 bit signaal of 10 bit kleuren diepte, niks concreets. Wil overigens niet zeggen dat het er dan slecht uitziet, dat voorop gesteld.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:20:
Volgens mij is de eis echt een 10 bit paneel hoor. En Samsung heeft dit ook aan in hun promotie 10 bit color en zelfs over 1 billion colours. En 8 bit+FRC is nog steeds 8 bit en zeker geen 1 billon colours
Weet iemand hoe ik dit kan checken? Heb nu de KS8000 thuis staan, hoe kom je in service menu! Waar kan ik dat zien?
Inderdaad. Zowel Samsung als de UHD Premium spec zijn vaag.Romius schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:34:
[...]
Tja, ben er niet zeker van, (en nog maar niet te spreken dat je met het oog geen 1 miljard kleuren zou kunnen onderscheiden). Ik zie eigenlijk nergens keihard 10 bit paneel, sommigen hebben het over 10 bit signaal of 10 bit kleuren diepte, niks concreets. Wil overigens niet zeggen dat het er dan slecht uitziet, dat voorop gesteld.
Samsung heeft het in hun specs over 10-bit support en de UHD Premium spec verwacht 10bit color depth. Nergens staat specifiek dat de pixel zelf 10bit moet zijn.
Overigens is FRC geen nieuwe technologie. 15 jaar geleden werd het ook gebruikt voor 6bit TN schermen om 16.7M kleuren weer te geven.
Vanwege de vaagheid wil ik wel geloven dat de KS7000 werkelijk met een 8bit+FRC panel geleverd wordt. Ik heb overigens een KS7000 en ben nog altijd heel tevreden over de kleurdiepte hoor.
Nou ja,Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:49:
Maar iemand die weet hoe je in het service menu komt want daar zou je het kunnen zien
Het panel is gemeten op 93% van dci3, dus effectief is het gewoon 10bit, hoe het gerealiseerd wordt boeit dan toch niet? Met een pure 8bit panel kom je niet zo ver.
Verwijderd
En mij boeit het wel hoe ze het doen en wat de exacte resultaten en verschillen zijn. Ik ben niet de enige vermoed ik
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 13:19 ]
Als ik google kom ik op het volgende filmpje:Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:04:
96% maar wil het gewoon weten, nu kan ik het checken aangezien ik hem nu thuis heb staan. Maar hoe kom je in dat service menu dat is de vraag
YouTube: SAMSUNG TV Hidden Service Menu/Mode
8-bit + frc (dithering) presteert vrijwel even goed als een 10-bit paneel, zo dramatisch is het verschil niet en aan de gradient testen die Rtings doet bij hun reviews is het zo goed als niet te onderscheiden met het oog.Rene44 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 01:45:
moseskriebel, ik heb wel 30 reviews gelezen dat de ks7000 een 10-bit is? Dat is het dus niet? Dan vind ik die 1000+ investering gewoon niets. No way dat ik dat ga betalen. Kan iemand bevestigen of verduidelijken wat het nu is?
De meeste reviews gaan ook gewoon af op de aangeleverde info van de fabrikant dus dat het overal en nergens wordt nagepraat is geen verrassing
Alleen die comment op het Duitse Hi-Fi forum dat het in het service menu terug te vinden was tilt de discussie naar een ander niveau dan één enkele verwijzing naar 'displayspecification' (overigens las ik ook in een youtube review van die Kroaat dat hij in de comments antwoorde dat er een 8-bit + frc in zit)
En zoals een paar keer vermeld: er staat nergens in de UHD Premium vereisten 'paneel'.
Een nieuwe discussie is 8-bit + frc vs 10-bit overigens niet, zie bijv. : "Professional Monitor Help - 8 bit plus AFRC v. True 10 bit" met een antwoord van een moderator:
Hier nog wat ander testmateriaal: http://www.avsforum.com/f...adient-test-patterns.html Binnen Netflix zou er blijkbaar ook wat moeten zijn maar hoogst twijfelachtig of je hiermee het verschil kan zien (tussen '10'-bit en 8-bit vast wel maar 10-bit en 8-bit + frc?)AFRC is an 8-bit panel flickering rapidly between two shades of color to simulate an inbetween shade. It's not quite as good as a true 10-bit panel but it's very close and generally difficult to tell the difference. True 10-bit monitors are not very common, most are 8-bit + AFRC
[ Voor 59% gewijzigd door apis29 op 06-01-2017 14:36 ]
Thank you! De discussie wordt inmiddels op meerdere fora gevoerd. Voor zon dure tv vind ik het wel behoorlijk alarmerend dat dit wellicht toch niet helemaal blijkt te zijn wat het zich voorstelt te zijn. Nog afgezien van het feit dat het waarschijnlijk inderdaad moeilijk te zien zal zijn.apis29 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:58:
[...]
8-bit + frc (dithering) presteert vrijwel even goed als een 10-bit paneel, zo dramatisch is het verschil niet en aan de gradient testen die Rtings doet bij hun reviews is het zo goed als niet te onderscheiden met het oog.
De meeste reviews gaan ook gewoon af op de aangeleverde info van de fabrikant dus dat het overal en nergens wordt nagepraat is geen verrassing.
Alleen die comment op het Duitse Hi-Fi forum dat het in het service menu terug te vinden was tilt de discussie naar een ander niveau dan één enkele verwijzing naar 'displayspecification' (overigens las ik ook in een youtube review van die Kroaat dat hij in de comments antwoorde dat er een 8-bit + frc in zit)
En zoals een paar keer vermeld: er staat nergens in de UHD Premium vereisten 'paneel'.
Een nieuwe discussie is 8-bit + frc vs 10-bit overigens niet, zie bijv. : "Professional Monitor Help - 8 bit plus AFRC v. True 10 bit" met een antwoord van een moderator:
[...]
Hier nog wat ander testmateriaal: http://www.avsforum.com/f...adient-test-patterns.html Binnen Netflix zou er blijkbaar ook wat moeten zijn maar hoogst twijfelachtig of je hiermee het verschil kan zien (tussen '10'-bit en 8-bit vast wel maar 10-bit en 8-bit + frc?)
Verwijderd
het gaat (mij) niet alleen om de prestatie, en dat er geen verschil is of nagenoeg geen verschil doet er niet toe. Ze claimen een 10 bit paneel en als dat niet klopt is dat gewoon misleidend. Weet niet hoe het met jou zit maar ik wordt niet graag misleid met valse informatie zeker niet op een product dat zoveel geld kost. en de UHD premium certificering zegt geen 10 bit paneel maar wel 10 bit kleuren en 8bit+FRC is nog steeds 8 bit en dus geen 10 bitapis29 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:58:
[...]
8-bit + frc (dithering) presteert vrijwel even goed als een 10-bit paneel, zo dramatisch is het verschil niet en aan de gradient testen die Rtings doet bij hun reviews is het zo goed als niet te onderscheiden met het oog.
De meeste reviews gaan ook gewoon af op de aangeleverde info van de fabrikant dus dat het overal en nergens wordt nagepraat is geen verrassing.
[...]
Hier nog wat ander testmateriaal: http://www.avsforum.com/f...adient-test-patterns.html Binnen Netflix zou er blijkbaar ook wat moeten zijn maar hoogst twijfelachtig of je hiermee het verschil kan zien (tussen '10'-bit en 8-bit vast wel maar 10-bit en 8-bit + frc?)
een ander punt dat ik wil maken, is dat dit soort marketing trukjes ervoor zorgen dat mensen door de bomen het bos niet meer zien, voor een leek nog wel te verklaren. Maar als je tig reviews leest en alle specs doorspit en dan NOG misleid wordt met valse informatie vind ik wel een ernstige zaak.
en het wegmoffelen met ach je ziet het toch niet is belachelijk natuurlijk. of zou jij het ook ok vinden als je een UHD scherm koopt en deze full HD blijkt te zijn? verschil zie je toch niet
zelfde marketing issues zie je al met geoptimaliseerde refresh rate de een zegt 200 en de ander 2000 maar feitelijk is het hetzelfde. en LG verkoopt 50hz schermen met BFI als 100hz schermen, waar gaat dit ophouden? er zou een waakhond moeten komen die ons beschermt tegen deze slinkse manier om iets te verkopen dat op papier beter is dan het feitelijk is
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 15:19 ]
Waar claimen ze dat? Samsung zelf zegt: 10 bit support: Yes.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:14:
Ze claimen een 10 bit paneel
Verwijderd
als je de SUHD filmpjes van Samsung bekijkt zie je in diverse filmpjes teksten staan over 10 bit kleuren en meer dan 1 billion colours dat kan ALLEEN met een 10 bit paneel. dus dan zeg je dus dat het een 10 bit paneel heeft. ook geven ze expliciet aan 10 bit en het maakt me niet uit hoe je het wend of keert als je een 8 bit+FRC paneel gebruikt is dat misleiding. In de OP staat 10 bit paneel bij zowel de KS7000 als de KS8000ago schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:37:
[...]
Waar claimen ze dat? Samsung zelf zegt: 10 bit support: Yes.
nou weet ik nog steeds niet of het bij de KS8000 10 bit paneel is of 8 bit+FRC maar als het een 8 bit paneel is zou ik dat wel afkeuren. En begrijp me niet verkeerd het is een prachtig scherm. Het gaat me dan ook meer om de manier waarop ze het op de markt zetten. ergens begrijp ik het wel want de concurenten doen het ook. Maar dat veranderd niks aan de misleiding die ik ervaar
Ik begrijp je denk ik ook niet verkeerd, jij vindt het gewoon een k*tscherm als die 8bit is, of lijkt dat nou maar zo.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:47:
[...]
nou weet ik nog steeds niet of het bij de KS8000 10 bit paneel is of 8 bit+FRC maar als het een 8 bit paneel is zou ik dat wel afkeuren. En begrijp me niet verkeerd het is een prachtig scherm.
Verwijderd
sorry maar je zit er echt gigantisch naast. Het is een prachtig scherm ongeacht hoe de techniek werkt!Sjah schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:59:
[...]
Ik begrijp je denk ik ook niet verkeerd, jij vindt het gewoon een k*tscherm als die 8bit is, of lijkt dat nou maar zo.Dude, volgens mij zit het probleem in de psychologie van de mens, jij bent geneigd om het slechter te vinden als het 8bit is.
toch zou ik teleurgesteld zijn als het een 8 bit +FRC paneel is, niet omdat het dan ineens minder is. maar omdat ik me dan misleid voel. Blijft fantastische TV en krijgt ook echt een goeie recencie.
het gaat me erom dat bedrijven zoveel dingen mooier lijken te maken dan ze zijn zie eerdere posts over geoptimaliseerde refresh rate en BFI. waardoor je bijna met proff. apparatuur een TV moet doorlichten om te controleren of het klopt wat ze zeggen danwel ons laten denken.
Er is verschil inderdaad, maar je moet goed kijken, ik heb een ks7000 en 8000 naast elkaar in een winkel gezien en de doortekening in een donkergrijze jas was iets beter. Maar het verschil is heel klein, en als er geen directe vergelijking is zal het moeilijk zijn. Verder stonden de toestellen out of the box ingesteld volgens de verkoper. Tja, tis geen 100% test van mij. Maar de USA site Rtings ziet ook verschil dus dat zijn al twee ervaringen :-)apis29 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:58:
8-bit + frc (dithering) presteert vrijwel even goed als een 10-bit paneel, zo dramatisch is het verschil niet en aan de gradient testen die Rtings doet bij hun reviews is het zo goed als niet te onderscheiden met het oog
Btw in de USA is de 8000 serie hetzelfde als de 7000 in de EU. (en de 9000 daar is de 8000 hier, m.u.v. 1 AB en 1 tuner)
https://www.google.nl/sea...QQsAQINw&biw=1280&bih=591 Wat plaatjes
[ Voor 13% gewijzigd door RAAF12 op 08-01-2017 19:57 ]
Verwijderd
de QLED zou geloof ik on feb naar de winkels gaan als ik het me goed herinner. wanneer er nieuwe toestellen komen in lager segment weet ik niet mischien wel meteen geen ideebadluckboy schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:23:
Vraagje, enig idee wanneer 2017 samsung LED TV's worden aangekondigd? Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld niet de QLED maar de 'traditionele' LED zoals de 6 en 7 serie.
Ok, dat is soort van duidelijk. Denk dat ik nog even een paar weken wacht op een prijsverlaging en dan bij een wat bekendere shop kopenBraX schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:27:
[...]
Dat vroeg ik mij ook af, moet de webshop als er sprake is van grijze import dat er niet expliciet bij zetten? Of zul je hier als consument zelf achter moeten komen door te vragen?
Zelf wacht ik nog even tot CES afgelopen is en wat mediamarkt doet met de BTW vrije dagen op een 49KS7000.
Van de website:
18. WAT BETEKENT EUROPESE MODELLEN?
De door ons verkochte producten worden in 99% van de gevallen ingekocht bij de fabrikanten. De door ons verkochte producten bevatten uiteraard wel de Nederlandse fabrieksgarantie. De doos waarin het product zit, is ongeopend.
klopt, het gaat mij meer om de lancering zodat ik nu al meer te weten kom over de specs enz.RAAF12 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:31:
Meestal liggen ze rond mei in de winkels.
Vage teksten inderdaad, zodra er dingen onbekend zijn zoals die (99%) zou ik niet met die handelaar in zee gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 06-01-2017 17:52 ]
Hij heeft een punt: het is misleiding om te zeggen dat het het is 10 bit als het 8 bit is. Voor mij als consument duwt het toestel dan net buiten acceptabele prijs wara ik daarvoor dacht: ok, dit is duur maar het waard.Sjah schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:59:
[...]
Ik begrijp je denk ik ook niet verkeerd, jij vindt het gewoon een k*tscherm als die 8bit is, of lijkt dat nou maar zo.Dude, volgens mij zit het probleem in de psychologie van de mens, jij bent geneigd om het slechter te vinden als het 8bit is.
Niet getest, probeer dit eens http://www.hardreset.info...ue65ks8000l/service-mode/Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:49:
Maar iemand die weet hoe je in het service menu komt want daar zou je het kunnen zien
edit
nope werkt niet, deze wel op de IR afstandsbediening: info-settings-mute-power
[ Voor 11% gewijzigd door RAAF12 op 08-01-2017 22:38 ]
Ben er wel erg benieuwd naar, en dan met de volle FALD ondersteuning en niet alleen in de onderste deel van de tv zoals onze testmodellen de KS8 en KS9 serie, ben meer benieuwd naar de opvolger van de KS9500, wordt geloof ik een .....8500serie?
Overigens ben ik een van de testers van het nieuwe model van Samsung, de UE55KS9000LXXN. Wat opvalt is dat de tv, mede door de quantum dot techniek inderdaad erg veel licht opbrengt, en de kleuren zijn ook prachtig. Wat we hier vooral merkte is dat omdat het scherm zo fel is, reflecties geen kans krijgen. Verder is het wel zo dat de TV echt wel ultra hd (en HDR) content nodig heeft om tot zijn recht te komen. Zwartwaarden zijn vaak vooral in ‘normaal’ content niet erg goed. Ook treedt er aardig veel ghosting op naar mijn mening. Net zoveel als bij een topmodel wat ik gereviewd heb in 2013. De Samsung D8000. De Tizen software op de TV is erg handig en vlot, maar loopt overigens ook wel iets te vaak vast op uiteenlopende momenten.
Samsung heeft me vandaag nog extra ultra hd hdr content toegestuurd samen met de benodigde blu-ray speler. Wanneer dit wordt afgespeeld komt de TV wel echt maximaal tot zijn recht. Het beeld is prachtig, het contrast is enorm en het is een wereld van verschil. Nu dus wachten totdat er meer content beschikbaar komt!
Ze kunnen het lezen, verwerken en nagenoeg net zo goed weergeven als een 10-bit paneel dus om het dan af te doen als gewoon 8-bit is misschien ook wel niet meteen juist. Zo adverteerde LG in woord en beeld op de UK site met 10-bit panel bij de UH850v en 770v maar na er een paar keer op gewezen te hebben op AV Forums aan wat eigenwijze eigenaren dat het geen echte 10-bit panele zijn hebben die contact gehad met LG (UK) en inmiddels staat het er niet meer zo opVerwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:14:
[...]het gaat (mij) niet alleen om de prestatie, en dat er geen verschil is of nagenoeg geen verschil doet er niet toe. Ze claimen een 10 bit paneel en als dat niet klopt is dat gewoon misleidend. Weet niet hoe het met jou zit maar ik wordt niet graag misleid met valse informatie zeker niet op een product dat zoveel geld kost. en de UHD premium certificering zegt geen 10 bit paneel maar wel 10 bit kleuren en 8bit+FRC is nog steeds 8 bit en dus geen 10 bit

En wat betreft niet misleid willen worden heb je uiteraard gelijk en is ook de reden dat ik zelf op onderzoek ben gegaan al wat jaartjes terug vóór de aanschaf en inmiddels het nodige opgepikt heb en niks meer voor lief aanneem qua specs
Wel een goede opmerking van Rene44 overigens dat je idd bereid kan zijn om net dat beetje meer te betalen voor een echt 10-bit paneel tov een ander model en als het dan niet zo blijkt te zijn dat je er nog eens sterk moet over na denken. Realistisch gezien zit de KS7000 gewoon in een midrange prijsklasse (voor een 55" UHD; 'zou een 10-bit realistisch zijn?') ... Prijzen in NL van Samsung zijn jaar op jaar hoger dan in Duitsland en Frankrijk, bijv. 55KS7000 €1899 in de pricewatch, in Duitsland bij Alternate €1429 en €1699 bij fnac in Frankrijk. Er zal dus vast in de winkel het nodige af te dingen zijn net als in het OLED Prijzen topic ... (als de adviesprijs €2000 is dan is een winkelprijs van 1900 best belachelijk en dat is zo te zien al zo goed als het hele jaar de gemiddelde prijs).
[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 06-01-2017 22:17 ]
Mooi dat je de extra toegezegde testmaterialen zo snel hebt mogen ontvangen.
Zelf ben ik erg benieuwd of ze de App van Insight TV, nl voor 4K in combinatie met HDR op onze review toestellen nog werkende krijgen zolang we nog mogen testen? Werkt de App bij een van onze medetesters?
Weet je zeker dat je een 55 inch KS9500 hebt als test Tv? Ik heb zelf ook een KS9500 maar die is, als het goed is, pas vanaf 65 inch leverbaar. Verder ben ik zeer tevreden over en totaal met je eens dat dit pas echt tot leven komt met UHD content. Mijn enige issue nog en besproken hier, is dat ik mijn Ps4 Pro niet op max resolutie (2160RGB) kan zetten ivm zwart knipperende beeld dan. Hopelijk komt Sony of Samsung snel met een oplossing hiervoorEasteregg schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:26:
Naar aanleiding van het verzoek van Tweakers, hier even een kleine samenvatting van het CES event van Samsung in Amsterdam van afgelopen woensdag. We zien een tweetal trends waar we ons de komende tijd steeds meer naar bewegen. We gaan meer grotere TV’s kopen, en we kopen steeds vaker een soundbar als accessoire. De reden dat we steeds vaker grotere TV’s kopen is simpelweg omdat ze goedkoper worden. De soundbar wordt steeds beter en biedt een simpele oplossing voor beter geluid. Samsung heeft er nu bij de nieuwe series TV’s voor gezorgd dat wanneer een soundbar wordt aangesloten, er geen extra gaten in de muur hoeven te komen. De soundbar en TV zitten samen in een frame. Ook zullen zowel de TV als soundbar samen 1 stekker nodig hebben in plaats van 1 apart voor de TV en de soundbar. Verder heeft Samsung een nieuwe soundbar ontwikkeld die iets dikker is en waar subwoofers in zitten. De ingebouwde subwoofers gaan laag tot 35hz. Mij is toen verteld dat met ab testen een hoop consumenten geen verschil konden horen in geluid tussen de soundbar met een dedicated subwoofer, en de soundbar met een ingebouwde subwoofers.
Overigens ben ik een van de testers van het nieuwe model van Samsung, de UE55KS9500. Wat opvalt is dat de tv, mede door de quantum dot techniek inderdaad erg veel licht opbrengt, en de kleuren zijn ook prachtig. Wat we hier vooral merkte is dat omdat het scherm zo fel is, reflecties geen kans krijgen. Verder is het wel zo dat de TV echt wel ultra hd (en HDR) content nodig heeft om tot zijn recht te komen. Zwartwaarden zijn vaak vooral in ‘normaal’ content niet erg goed. Ook treedt er aardig veel ghosting op naar mijn mening. Net zoveel als bij een topmodel wat ik gereviewd heb in 2013. De Samsung D8000. De Tizen software op de TV is erg handig en vlot, maar loopt overigens ook wel iets te vaak vast op uiteenlopende momenten.
Samsung heeft me vandaag nog extra ultra hd hdr content toegestuurd samen met de benodigde blu-ray speler. Wanneer dit wordt afgespeeld komt de TV wel echt maximaal tot zijn recht. Het beeld is prachtig, het contrast is enorm en het is een wereld van verschil. Nu dus wachten totdat er meer content beschikbaar komt!
8bit + FRC is geen 8 bit. Het is 8bit + FRC.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:14:
en de UHD premium certificering zegt geen 10 bit paneel maar wel 10 bit kleuren en 8bit+FRC is nog steeds 8 bit en dus geen 10 bit
Als specs-warrior heb je helemaal gelijk, maar dithering is een vrij geaccepteerde technologie die al 15 jaar bestaat. Het heeft destijds ook de 6bit TN schermen de mogelijkheid gegeven om 16.7M kleuren weer te geven.
Verwijderd
dat is dus het punt, het is en blijft 8 bit en het geeft NIET meer kleuren weer. dus een 8 bit + FRC paneel geeft 16,7 miljoen kleuren en niet meer dan dat. wat hij doet is knipperen tussen 2 kleuren (een erboven en een eronder die hij wel kan weergeven) en ons brein maakt daar een tussenkleur van omdat onze ogen niet snel genoeg zijn om die 2 kleuren te onderscheiden als ze knipperen. maar hij geeft die kleur niet weer.JackBol schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:43:
[...]
8bit + FRC is geen 8 bit. Het is 8bit + FRC.
Als specs-warrior heb je helemaal gelijk, maar dithering is een vrij geaccepteerde technologie die al 15 jaar bestaat. Het heeft destijds ook de 6bit TN schermen de mogelijkheid gegeven om 16.7M kleuren weer te geven.
dat het een geaccepteerde techniek is en al 15 jaar bestaat is ook niet zo relevant, net zoals de opmerking we zien het verschil toch niet. Ookal is dit waarschijnelijk zo. Ik kan dat niet beoordelen want het is vrij lastig om te zien en als je geen referentie materiaal hebt. En hoe kom je aan goed referentie materiaal als fabrikanten liegen (meer accuraat is ons iets voorspiegelen dat niet klopt) over de specificaties?
nou weet ik nog steeds niet of de KS8000 10 bit is of 8 bit+FRC ook weet ik niet hoe dit bij andere fabrikanten zit, wat het nog moeilijker maakt om goed referentie materiaal te verkrijgen. Laat staan dat ik kan beoordelen of ik het verschil wel of niet kan zien.
Wat ik wel weet is dat de KS8000 geweldig is qua kleur dus als het 8 bit+FRC is dan is het effect er wel, want de kleuren spatten van het scherm het is ECHT een geweldig toestel die ik zeker zou aanraden ongeacht of het 8 bit+FRC is of het een echt 10 bit paneel is.
Technisch gezien geeft een pixel maar 3 kleuren weer. Rood, blauw en groen. Die 10 bit is alleen het aantal discrete nuances tussen 100% uit en 100% aan. De kleur onstaat in onze ogen omdat deze de individuele pixels en nuances niet kunnen onderscheiden. Zelfde principe.Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:14:
[...]
dat is dus het punt, het is en blijft 8 bit en het geeft NIET meer kleuren weer. dus een 8 bit + FRC paneel geeft 16,7 miljoen kleuren en niet meer dan dat. wat hij doet is knipperen tussen 2 kleuren (een erboven en een eronder die hij wel kan weergeven) en ons brein maakt daar een tussenkleur van omdat onze ogen niet snel genoeg zijn om die 2 kleuren te onderscheiden als ze knipperen. maar hij geeft die kleur niet weer.
[ Voor 7% gewijzigd door JackBol op 07-01-2017 14:41 ]
Verwijderd
nee want hij mengt kleuren dit doet hij op 8 bit door combinatie van 256 rood waardes, 256 groen waardes en 256 blauw waardes te combineren (dus 256*256*256=16.7M kleuren) in 10 bit wordt dit dus 1024*1024*1024= 1,07B kleuren) FRC veranderd dat in geen enkel geval zoals ik eerder heb uitgelegd. de andere kleuren worden wel degelijk weergegeven (door te mengen) dat hij al die kleuren maakt uit de 3 basis kleuren RGB klopt natuurlijkJackBol schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:35:
Technisch gezien geeft een pixel maar 3 kleuren weer. Rood, blauw en groen. Die 10 bit is alleen het aantal nuances tussen 100% uit en 100% aan. De kleur onstaat in onze ogen omdat deze de individuele pixels en nuances niet kunnen onderscheiden. Zelfde principe.
3 subpixels naast elkaar 'mengen' de kleur doordat de onderlinge afstand te klein is om met een menselijk ook te zien. FRC 'mengt' de kleur omdat de tijd te kort is om met een menselijk ook te kunnen zien.Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:46:
[...]
nee want hij mengt kleuren dit doet hij op 8 bit door combinatie van 256 rood waardes, 256 groen waardes en 256 blauw waardes te combineren (dus 256*256*256=16.7M kleuren) in 10 bit wordt dit dus 1024*1024*1024= 1,07B kleuren) FRC veranderd dat in geen enkel geval zoals ik eerder heb uitgelegd. de andere kleuren worden wel degelijk weergegeven (door te mengen) dat hij al die kleuren maakt uit de 3 basis kleuren RGB klopt natuurlijk
Dus je accepteert het 'mengen' van kleuren wel in het geval van spatiale delta, maar niet in temporale delta, terwijl beide te klein zijn voor het menselijk ook om te onderscheiden.
Ik bestrijd niet dat 10b en 8b+FRC verschillende dingen zijn, dat ben ik met je eens. Maar je bent wel selectief welk oogbedrog je accepteert en welk oogbedrog je afwijst.
Verwijderd
waar het mij om gaat is dat het alom bekend is dat de RGB kleuren alle kleuren maken die je waarneemt, dit is altijd zo geweest en dat weet ik al sinds ik 8 jaar was ofzo. Tevens worden die kleuren ook echt weergegeven.JackBol schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:53:
[...]
3 subpixels naast elkaar 'mengen' de kleur doordat de onderlinge afstand te klein is om met een menselijk ook te zien. FRC 'mengt' de kleur omdat de tijd te kort is om met een menselijk ook te kunnen zien.
Dus je accepteert het 'mengen' van kleuren wel in het geval van spatiale delta, maar niet in temporale delta, terwijl beide te klein zijn voor het menselijk ook om te onderscheiden.
Ik bestrijd niet dat 10b en 8b+FRC verschillende dingen zijn, dat ben ik met je eens. Maar je bent wel selectief welk oogbedrog je accepteert en welk oogbedrog je afwijst.
Bij FRC spiegelen ze ons voor dat er 64x zoveel kleuren worden gemaakt en dat is pertinent niet waar in 8bit+FRC ze spiegelen ons voor dat het een 10 bit paneel is wat pertinent niet waar is. en ze willen wel dat wij daar de hoofdprijs voor moeten betalen. Want in mijn beleving zat het grootste gedeelte van de hoge prijs in het 10 bit paneel als dat 8 bit+FRC is wat blijft daar dan van over?
Die kleuren worden niet echt weergegeven. Kijk maar een keer met een loep naar je scherm. Je krijgt de illusie van die kleuren.Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:08:
waar het mij om gaat is dat het alom bekend is dat de RGB kleuren alle kleuren maken die je waarneemt, dit is altijd zo geweest en dat weet ik al sinds ik 8 jaar was ofzo. Tevens worden die kleuren ook echt weergegeven.
Voor het menselijk oog zijn die kleuren er wel, alhoewel geïnterpoleerd.Bij FRC spiegelen ze ons voor dat er 64x zoveel kleuren worden gemaakt en dat is pertinent niet waar
Ze zeggen niet dat het een 10bit paneel is, ze claimen 10bit kleurdieptein 8bit+FRC ze spiegelen ons voor dat het een 10 bit paneel is wat pertinent niet waar is.
Volgens mij is een 65" KS7000 (8bit + FRC) nog altijd +/- €600 goedkoper dan een KS8000 (10bit).en ze willen wel dat wij daar de hoofdprijs voor moeten betalen. Want in mijn beleving zat het grootste gedeelte van de hoge prijs in het 10 bit paneel als dat 8 bit+FRC is wat blijft daar dan van over?
Je kan dus zelf kiezen of je die €600 ervoor over hebt.
[ Voor 17% gewijzigd door JackBol op 07-01-2017 15:18 ]
[ Voor 107% gewijzigd door rsca777 op 10-01-2017 14:43 ]
Hier u staat toch dat het een 10 bit panel heeft
"which means it uses a 10-bit VA panel" oftewel een deductie van de schrijver die in het zelfde marketing truukje van Samsung trapt.diazull37 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:41:
https://www.avforums.com/...00-uhd-4k-tv-review.12659
Hier u staat toch dat het een 10 bit panel heeft
edit: Editor claimt echter deze info rechtstreeks van Samsung te hebben gekregen.
https://www.avforums.com/...ew.2032989/#post-23720385
[ Voor 19% gewijzigd door JackBol op 08-01-2017 10:50 ]
En ik heb ook een probleem met het geluid. Ik heb de TV aangesloten op mijn Onkyo receiver, via HDMI ARC. Nu moet ik de TV elke keer handmatig op Dolby Digital zetten of als ik game op de PS4 Pro, moet ik de tv weer op DTS zetten. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Heb je de TV toevallig op Game Mode staan als je films en series kijkt? De beeldverwerking is namelijk anders in die modus dus dan gaat het inderdaad meer haperen.yordy1985 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:32:
Wie ervaart ook met de KS7000 het volgende probleem? Ik heb last van dat het beeld bij bewegingen lijkt als of het beeld flikkert. Ik vind het daarom echt vervelend om naar het beeld te kijken, krijg last van mijn ogen. Ik heb iemand van Samsung er over gesproken en hij kwam met het verhaal aan dat te maken heeft met de bitrate van een uitzending of film, want ik ervaar het probleem ook bij film kijken via mijn mediacenter. Ik bedoel niet het bekende probleem, microstutter want dat zie ik idd ook af en toe. Ik had hier voor de Sony X8509C en die was op de input lag na, wel veel beter qua beeld...
En ik heb ook een probleem met het geluid. Ik heb de TV aangesloten op mijn Onkyo receiver, via HDMI ARC. Nu moet ik de TV elke keer handmatig op Dolby Digital zetten of als ik game op de PS4 Pro, moet ik de tv weer op DTS zetten. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Probeer eens:
Picture Mode - Movie
Special Viewing Mode: [Game and Sports modes - Off]
Film Mode - Auto1
Auto Motion Plus - Custom
Blur Reduction 10
Judder Reduction 0
LED Clear Motion Off
Hopelijk helpt dat.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Super, bedankt!Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:26:
mijn review is online voor de liefhebbers hier is hij te vinden
Verwijderd
ben er tevreden mee , nog even alle opties uitzoeken hoe t werkt maar mooi scherp beeldd
1. De nieuwste update is 1154? Ik heb geprobeerd te updaten via wifi maar komt niks binnen. Via USB krijg ik de melding update failed.
2. Apps krijg ik niet gedownload. Hij blijft op 0 procent hangen.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Verwijderd
Verwijderd
je kan de update downloaden en via usbstick installeren
Verwijderd
dat zegt hij min of meer ook, via wifi komt er niks binnen, en via USB krijgt hij melding update failed.Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:32:
wat ik begrepen heb is er al wel een nieuwe update maar als je gaat checken geeft de tv aan geen nieuwe update beschikbaar.
je kan de update downloaden en via usbstick installeren
dus zoals ik zei soms heeft een apparaat een bepaalde versie nodig voor hij kan updaten (als je er meerdere hebt gemist) dit kan ook de oorzaak zijn dat apps niet willen installeren omdat de software nog een te oude versie heeft.
ps. heb je wel de juiste update? voor jouw model?
Verwijderd
moet ik heel erg opletten op de 'refresh rate' zo ja wat adviseren jullie mij?
Ik kan €1000,- wel kwijt aan een Samsung tv..
Alvast bedankt!
Verwijderd
native refresh rate is belangrijk ik zou adviseren een TV te kopen die native 100hz/120hz is.Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:38:
Allen,
moet ik heel erg opletten op de 'refresh rate' zo ja wat adviseren jullie mij?
Ik kan €1000,- wel kwijt aan een Samsung tv..
Alvast bedankt!
geoptimaliseerde refreshrate is wel van enig belang maar het nummertje kan je negeren dus of er nu 200hz of 2000hz staat het is marketing BS
verder zou ik letten op het type paneel, zelf prefereer ik VA paneel omdat ze veel meer contrast hebben, echter hebben ze wel een kleinere inkijk hoek maar ik kijk er recht op dus voor mij geen issue.
Verwijderd
Thnx voor je tips! Alleen de 100hz schermen beginnen vanaf +/- €1700 (de KS7000 modellen).Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:43:
[...]
native refresh rate is belangrijk ik zou adviseren een TV te kopen die native 100hz/120hz is.
geoptimaliseerde refreshrate is wel van enig belang maar het nummertje kan je negeren dus of er nu 200hz of 2000hz staat het is marketing BS
verder zou ik letten op het type paneel, zelf prefereer ik VA paneel omdat ze veel meer contrast hebben, echter hebben ze wel een kleinere inkijk hoek maar ik kijk er recht op dus voor mij geen issue.
Wat bedoel jij precies met 'VA Paneel'. Er zijn dus meerdere beschikbaar zo ja welke?
Verwijderd
Je hebt IPS panelen en VA panelen voor Tv's. Google maar voor de verschillen ik zit nu in de trein op mijn mobiel. Dus dat is niet ideaal.
Wat ik kan zeggen is dat ik destijds ook een Samsung wilde kopen, echter wilde ik door het advies wat ik je net gaf ook de ks7000 die was buiten mijn bereik dus heb ik een sony KDL-50W809C gekocht. Dit is een full HD toestel maar ik vind 120hz en VA paneel zo belangrijk dat ik dat heb verkozen boven de gewenste Samsung.
Wat jij doet moet je natuurlijk zelf bepalen, kan alleen advies geven.
Verwijderd
Ik zeker uitzoeken naar de VA en IPS panelen thnx!Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:27:
Dat klopt kijk ik kan niet voor jou kiezen of in je portemonnee kijken. Maar dat is mijn advies.
Je hebt IPS panelen en VA panelen voor Tv's. Google maar voor de verschillen ik zit nu in de trein op mijn mobiel. Dus dat is niet ideaal.
Wat ik kan zeggen is dat ik destijds ook een Samsung wilde kopen, echter wilde ik door het advies wat ik je net gaf ook de ks7000 die was buiten mijn bereik dus heb ik een sony KDL-50W809C gekocht. Dit is een full HD toestel maar ik vind 120hz en VA paneel zo belangrijk dat ik dat heb verkozen boven de gewenste Samsung.
Wat jij doet moet je natuurlijk zelf bepalen, kan alleen advies geven.
Op de website plattetv.nl kreeg ik een aanbod van LG en deze is voor €1299 en van 200Hz. Goedkoper dan de samsung..
Major_ton schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:53:
[...]
Heb je de TV toevallig op Game Mode staan als je films en series kijkt? De beeldverwerking is namelijk anders in die modus dus dan gaat het inderdaad meer haperen.
Probeer eens:
Picture Mode - Movie
Special Viewing Mode: [Game and Sports modes - Off]
Film Mode - Auto1
Auto Motion Plus - Custom
Blur Reduction 10
Judder Reduction 0
LED Clear Motion Off
Hopelijk helpt dat.
Verwijderd
BFI= black frame insertion
Verwijderd
https://www.plasmavisie.nl/samsung-ue55ks7000
Bij buymi €1550...
O beter ik was idd aan het zoeken of het die 8bit ... etc. was of echt een 10-Bbit..yordy1985 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:28:
Ik krijg zojuist bevestigd van Samsung, dat de KS7000 een 10-bit paneel heeft...
Baalde al een beetje dat ik net de UE55KS7000 voor 1399 gekocht had. (Niet dat je het verschil merkt)