xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Waarom besluiten jullie om een TV te kopen voor best veel geld, als binnen een week nieuwe modellen worden aangekondigd?
Ik wil er namelijk ook nog 1 aanschaffen vandaag omdat ik er al best lang naar op zoek ben, maar die beurs die houdt mij tegen....
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Heb ik ook gehad. Het lijkt erop dat na een reset van de tv probleem is opgelost.tvernee schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:30:
Herkennen jullie die ondertiteling problemen niet op Netflix? Sinds gisteren zie ik de ondertiteling kort voorbij flitsen in de linker boven hoek, alvorens deze onderaan verschijnt. Het gebeurt bijna letterlijk met iedere zin en oogt heel irritant.
Nog even een andere vraag; ik had in het begin de HDMI UHD Color voor iedere HDMI poort aangezet (dit is een soort upscaling naar UHD toch?), kan ik dit voor mijn PS4 pro nu beter uitzetten? Niet ieder spel ondersteunt natuurlijk nog de UHD kwaliteit, maar ik heb ook geen zin om steeds per spel te switchen tussen allerlei instellingen (bijv. ook de HDR+ modus zoals ik al eerder heb vermeld).
Ik heb 2799 betaald, daar gaat de cashback van 300 nog af en kom ik op 2499.
Scheelt dus 900 euro met de adviesprijs van 3399!
Ook fijn dat deze smart remote eindelijk werkt met de Sonos playbar, dit werkte bij mijn vorige niet (55JS8000) omdat daar geen infrarood mogelijkheid op zat.
Ik heb sinds een week nu een Samsung KS9500. Bij release in juni 2016 was het 4600,00 euro. Ik heb het nu na een half jaar veel goedkoper gekocht (bij RadioVonBurg). Ik ga ervanuit dat zodra 2017 modellen uitkomen, dat ze ook prijzig zullen zijn. Zodra prijzen ergens in 2017 beginnen te dalen, staan weer 2018 modellen klaar..en zo blijf je maar wachten en wachten..henkyyyyyyy schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:23:
Toch nog een klein vraagje...
Waarom besluiten jullie om een TV te kopen voor best veel geld, als binnen een week nieuwe modellen worden aangekondigd?
Ik wil er namelijk ook nog 1 aanschaffen vandaag omdat ik er al best lang naar op zoek ben, maar die beurs die houdt mij tegen....
Bij mij zit alles op de connect box, en connect box zit via optisch aangesloten op de soundbar.ralphkeb schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 07:31:
[...]
Hoe heb je alles aangesloten? Ik heb mijn KPN decoder en receiver op de tv aangesloten, mediaplayer en blu-ray op de receiver.
In de Harmony software heb ik voor decoder HDMI als input gekozen en de receiver HDMI 2, maar elke keer als ik wissel tussen "film kijken" en "tv kijken" krijg ik die Samsung balk onderaan te zien die niet weggaat?????
Moet zeggen dat het geluid van de Samsung soundbar mij echt positief verrast
Die over 1 week worden aangekondigd kan je helaas niet meteen kopen, duurt erg lang voordat ze in de winkels zijn, bij sommige duurt het maanden.henkyyyyyyy schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:23:
Toch nog een klein vraagje...
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
Nu wilde ik gisteren via de harde schijf met USB 3.0-aansluiting (Western Digital, geen SSD) een MKV.bestand van 4.6 gig afspelen. Alleen wil het maar niet lukken. Eerst ging het met horten en stoten, en nu gebeurt er helemaal niets meer. Laat staan bij een 4K-bestand van 17 gig.
Weet iemand hoe het wel gaat werken? Er zit de nieuwste firmware op. Alvast bedankt voor de moeite en een fijne jaarwisseling toegewenst.
Als je van opzij kijkt over de bovenrand zie je dat het scherm licht gebogen is.
[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 31-12-2016 11:34 ]
Is bij mijn ks7000 ook.Phusebox schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:31:
Als je van opzij kijkt over de bovenrand zie je dat het scherm licht gebogen is.
Dus ik zat te denken om mijn KS7000 voor een jaartje ofzo te halen. Als ik me toch ga ergeren, dan beter de goedkoopste
Echter heb ik op dit moment een 55" Panasonic VT60 (gekalibreerd, check het plasmatopic voor meer info, want ik heb dit voor meerdere panasonic owners op tweakers gedaan).
Maar ik maak me ook een beetje zorgen over de overstap naar LED.
Ik vind de volgende beeldeigenschappen eigenlijk super belangrijk:
- Contrast, mijn vt60 heeft ondanks de beperkte lichtoutput een erg groot contrast, door de 0.003 cd/m2 zwartzwaarde.
- Perfecte uniformiteit, ik heb geen enkele problemen hiermee.
- Zeer goede motion resolution
- Correct af te stellen greyscale, gamma en kleurengamut
- De beperkte lichtopbrengst. ik moet altijd de gordijnen dicht hebben om TV te kijken.
- Energieverbruik, ik ben het laatste jaar toch bezig met iets energiezuiniger te leven, aangezien ik in m';n uppie al ruim 4000 khw/h verbruik per jaar
- Toch het voorkomen van burn-in en altijd letten op hardnekkige retentie
- En ik wil een grotere tV, 55" vind ik te klein voor mijn kijkafstand (2.,7 meter) Ik zit zelf te denken aan 60 of 65"
1) Hoe goed is het contrast eigenlijk? Valt het BV op door de grijze letterbox balken? Of kan je met bias light toch wel wat verdoezelen (vind ik geen probleem)
2)Hoe is de uniformiteit, dit vind ik echt belangrijk, ik kan absoluut niet tegen bleeding/ DSE etc
Ik heb natuurlijk de reviews gelezen, en dan met name van hdtvtest.co.uk en avforums.com
Ik wil namelijk wel eens graag met 4k hdr spelen, en dan ook met gamen.
[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 31-12-2016 12:03 ]
Maar heb je ook activiteiten in je Harmony voor tv kijken en film kijken en hoe heb je die ingesteld en gaat die ook naar die Smart hub balk?Protax schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:07:
[...]
Bij mij zit alles op de connect box, en connect box zit via optisch aangesloten op de soundbar.
Moet zeggen dat het geluid van de Samsung soundbar mij echt positief verrast
Nieuw tv dit jaar? Moet je opschieten want je hebt minder dan 24 uur nog voorAdlermann schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:02:
Ik denk erover om voor dit jaar een nieuwe TV te kopen, ik wil weleens stoeien met 4k en hdr. Echter ben ik nog niet niet echt te spreken over de LG oleds en veel high-end LED modellen. Het blijft erg behelpen.
Dus ik zat te denken om mijn KS7000 voor een jaartje ofzo te halen. Als ik me toch ga ergeren, dan beter de goedkoopste
Echter heb ik op dit moment een 55" Panasonic VT60 (gekalibreerd, check het plasmatopic voor meer info, want ik heb dit voor meerdere panasonic owners op tweakers gedaan).
Ik vind de volgende beeldeigenschappen eigenlijk super belangrijk:Echter zijn er ook een paar dingen die mij storen:
- Contrast, mijn vt60 heeft ondanks de beperkte lichtoutput een erg groot contrast, door de 0.003 cd/m2 zwartzwaarde.
Nu is mijn vraag eigenlijk>: zijn er mensen die overgestapt zijn van de laatste generatie plasmas van panasonic naar een samsung edge lit ks7000 of hoger. Wat zijn dan de ervaringen hierover? Of in het algemeen:
- De beperkte lichtopbrengst. ik moet altijd de gordijnen dicht hebben om TV te kijken.
- Energieverbruik, ik ben het laatste jaar toch bezig met iets energiezuiniger te leven, aangezien ik in m';n uppie al ruim 4000 khw/h verbruik per jaar
- En ik wil een grotere tV, 55" vind ik te klein voor mijn kijkafstand (2.,7 meter) Ik zit zelf te denken aan 60 of 65"
1) Hoe goed is het contrast eigenlijk? Valt het BV op door de grijze letterbox balken? Of kan je met bias light toch wel wat verdoezelen (vind ik geen probleem)
2)Hoe is de uniformiteit, dit vind ik echt belangrijk, ik kan absoluut niet tegen bleeding/ DSE etc
Ik heb natuurlijk de reviews gelezen, en dan met name van hdtvtest.co.uk en avforums.com
Ik heb geen ervaring met Plasma, maar huidige KS serie (vanaf 7000 serie) hoef jij je echt geen zorgen te maken om TE weinig lichtopbrengst. Je zou eigenlijk een zonnebril erbij moeten krijgen van Samsung
Ik heb zelf een KS9500 (FALD tv) en heb enkele UHD/HDR demo gedownload en bekeken. Echt niet normaal mooi!! En zwart is ook echt zwart.
Hopelijk heb je hier wat aan..
Vooral 4K en HDR content maakt indruk maar dat zal voorlopig minder dan 10% zijn van wat je kijkt waarschijnlijk als je alle demo filmpjes wel hebt gezien.
DSE heb ik nog niet ervaren maar heb nog weinig content gekeken waar dit een issue zou kunnen zijn. Motion resolution kan nog wel beter maar is al een stap vooruit ten opzichte van lcd's van drie jaar geleden.
Ik wacht zelf even af wat CES gaat brengen qua aankondigingen en eerste reacties daarop.
De verwachtingen zijn wel dat Samsung qled gaat inzetten ja.rsca777 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:50:
Kunnen we in 2017 QLED verwachten? Zou dat een oplossing bieden voor banding, bleeding, ... ?
www.flatpanelshd.com/news...on=showfull&id=1482982908
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Verwijderd
je weet dat de hele SUHD van Samsung dus ook de KS7000 geen LED TV is? het is een LCD scherm met LED backlight. de OLED TVs zijn wel echte LED TVsAdlermann schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:02:
Ik denk erover om voor dit jaar een nieuwe TV te kopen, ik wil weleens stoeien met 4k en hdr. Echter ben ik nog niet niet echt te spreken over de LG oleds en veel high-end LED modellen. Het blijft erg behelpen.
Ik vind de volgende beeldeigenschappen eigenlijk super belangrijk:Echter zijn er ook een paar dingen die mij storen:
Nu is mijn vraag eigenlijk>: zijn er mensen die overgestapt zijn van de laatste generatie plasmas van panasonic naar een samsung edge lit ks7000 of hoger. Wat zijn dan de ervaringen hierover? Of in het algemeen:
ik heb de KS8000 (in bruikleen) en daar is het contrast super, hij is UHD premium gecertificeerd dus zwart waarde van 0,05 of beter is de minimale eis en daar voldoet hij dus aan. het zwart is ook prachtig op dit scherm, als ook de kleuren met name door de quantum dot technologie en het 10 bit paneel.
hij presteert ook goed in lichte en donkere ruimtes (afhankelijk van hoe je hem instelt natuurlijk) ik heb de 55 inch en kijk op 4 meter afstand en dat vind ik groot zat.
als je ook wilt gamen wat ik zelf niet doe, dan heb je er een goed paneel aan daar hij lage lag heeft. Heb hem nog maar sinds donderdag dus echt beperkt qua wat ik heb kunnen testen maar ben erg positief.
Ik heb zelf een Sony KDL-50W809C en dat is al een mooi scherm (stuk goedkoper natuurlijk) maar de KS8000 is echt een stuk beter, maar goed dat scherm is ook stuk duurder.
ja, dat is zekerrsca777 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:50:
Kunnen we in 2017 QLED verwachten? Zou dat een oplossing bieden voor banding, bleeding, ... ?
klopt heb ik ook is me niet opgevallen tot ik dit las en het checktePhusebox schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:31:
Is het trouwens normaal dat het scherm van de ks8000 niet helemaal vlak is en de hele tv achterover helt?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2016 14:14 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:10:
[...]
je weet dat de hele SUHD van Samsung dus ook de KS7000 geen LED TV is? het is een LCD scherm met LED backlight. de OLED TVs zijn wel echte LED TVs
ik heb de KS8000 (in bruikleen) en daar is het contrast super, hij is UHD premium gecertificeerd dus zwart waarde van 0,05 of beter is de minimale eis en daar voldoet hij dus aan. het zwart is ook prachtig op dit scherm, als ook de kleuren met name door de quantum dot technologie en het 10 bit paneel.
hij presteert ook goed in lichte en donkere ruimtes (afhankelijk van hoe je hem instelt natuurlijk) ik heb de 55 inch en kijk op 4 meter afstand en dat vind ik groot zat.
als je ook wilt gamen wat ik zelf niet doe, dan heb je er een goed paneel aan daar hij lage lag heeft. Heb hem nog maar sinds donderdag dus echt beperkt qua wat ik heb kunnen testen maar ben erg positief.
Ik heb zelf een Sony KDL-50W809C en dat is al een mooi scherm (stuk goedkoper natuurlijk) maar de KS8000 is echt een stuk beter, maar goed dat scherm is ook stuk duurder.
maar het grote probleem met deze tv is toch het live kijken van voetbal. Het is een mooie tv en de 65 inch is nu zekers betaalbaar, maar ik heb geen zin om een dubbele bal te zien in het beeld. of \ijn deze problemen met voetbal inmiddels opgelost in de vorm van een update ???
[...]
ja, dat is zeker
Na vele jaren plasma, 42" Philips>50" Panasonic en als laatste een Samsung PS59D6900, ben ik vorig jaar overgestapt naar een Samsung UE85HU7500 met SEK3500. Ondanks de bekende tekortkomingen van LCD t.o.v. plasma zijn de huidige LCD toestellen (slechte exemplaren uitgezonderd) op een niveau dat het mij niet stoort. Maar dit is uiteraard erg persoonlijk, ik ben zeker geen beeldkwaliteit fanaat.Adlermann schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:02:
Misschien is het verstandig eens uitgebreid te spelen met een LCD voordat je iets aanschaft? Ik heb hier ook een 55 KU en KS in huis, je kan mij altijd lief aankijken natuurlijk. Mij lijkt OLED een betere keuze als beeldkwaliteit dermate belangrijk is. Voor ondergetekende geldt dat ik de prijs/diagonaal van LCD boven de beeldkwaliteit van OLED heb gezet.
Vandaag bij de lokale Expert een 49KU6470 besteld voor 840 euro. Zo weet ik dat t kwa garantie afhandeling ook wel goed zit.Tacoos schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:54:
Naar aanleiding van deze review ben ik me aan het oriënteren op de 55 inch versie.
Bij de goedkoopste aanbieders lijkt t om niet-Nederlandse modellen te gaan.
Bij Foka bijvoorbeeld wordt die 'niet via Samsung Nederland geleverd'. Desondanks biedt Foka 5 jaar garantie.
Wat zijn (mogelijke) nadelen van een niet-Nederlands model? Zit er wel dezelfde hardware in bijvoorbeeld?
Toch maar gekozen voor een Nederlands model en een maatje kleiner. 55 inch was bij nader inzien waarschijnlijk te groot.
Benieuwd wanneer ie daadwerkelijk geleverd wordt

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings
Die heb ik maar iedereen op tv lijkt wel 3 jaar geleden overleden...ncornelisse schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 22:49:
Ook niet als je de settings van rtings van de ks7000 pakt? Deze heb ik er op staan en is echt meer dan goed.
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings
Bij games en blurays heb ik geen probleem met de kleuren.
Heb ook een 8000 en herken dat niet....!Phusebox schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:14:
[...]
Die heb ik maar iedereen op tv lijkt wel 3 jaar geleden overleden...
Bij games en blurays heb ik geen probleem met de kleuren.
Probeer deze optie eens , Geavanceerd Beeldopties
Beeldmodus: Film
Achtergrondverlichting: 8
Contrast: 90
Helderheid: 46
Scherpte: 0
Kleur: 50
Tint: G50/R50 Digital Clean View: Uit
Dynamisch contrast: Uit
Gamma: -1
HDMI UHD Color: Aan (HDR) Kleurtint: Warm2
Auto Motion Plus: Aangepast
LED Clear Motion: Uit/Aan
Smart LED: Laag
Je moet het eens voor een weekje proberen, het blijft persoonlijk
Deelnemende modellen:
UE88KS9800LXXN, UE78KS9500LXXN, UE78KS9000LXXN, UE75KS8000LXXN, UE65KS9500LXXN, UE65KS9000LXXN, UE65KS8000LXXN, UE55KS9000LXXN en UE55KS8000LXXN.
[ Voor 36% gewijzigd door rsca777 op 01-01-2017 02:02 ]
In eerdergenoemd toestel zit blijkbaar ook een 200Hz native paneel (http://www.samsung.com/nl...s/s-uhd-tv/UE55KS8000LXXN) "Motion Rate Supreme MR 200", pricewatch geeft 100Hz aan... Op het internet zeggen de meesten 100Hz. Wie kan er duiding geven?
[ Voor 34% gewijzigd door rsca777 op 01-01-2017 02:18 ]
Verwijderd
en ja de KS8000 heeft idd een nieuwe techniek die wmb alle andere LCD schermen verslaat, ze bereiken dit middels de quantum dot technologie. zie ook hierrsca777 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 02:07:
Ik las op een niet nader genoemde site het volgende bij Samsung 55KS8000: ...ipv traditionele Edge LED verlichting is in dit panel de verlichting verspreid over het gehele panel en gaat zo nog Helderdere kleuren en perfecte zwart waarden weergeven... Klopt dat effectief?
In eerdergenoemd toestel zit blijkbaar ook een 200Hz native paneel (http://www.samsung.com/nl...s/s-uhd-tv/UE55KS8000LXXN) "Motion Rate Supreme MR 200", pricewatch geeft 100Hz aan... Op het internet zeggen de meesten 100Hz. Wie kan er duiding geven?
het is een 100hz paneel, 200hz panelen bestaan niet dat zijn waardes die "verzonnen" worden. kan een heel lang verhaal typen maar Dimens heeft er een prachtig stuk over geschreven
Dit zegt genoeg over de KS8000: alleen LEDs langs de onderkant van het scherm

[Lesnumeriques]

["Thermal scan indicating bottom-mounted edge LED placement" - HDTV Test UK]
[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 01-01-2017 15:13 ]
Verwijderd
ik heb op het ogenblik een 42" lcd tv uit 2010. dit is een fullhd tv
de kijkafstand is 5 a 6meter en ben me nu aan het orienteren voor een grotere
enerzijds denk ik aan een 55" model
anderzijds twijfel of deze gezien de kijkafstand niet alsnog tegenvalt qua formaat
qua model zowiezo een samsung
zat aan deze te denken
pricewatch: Samsung UE55KU6000W Zwart
of anders deze
http://www.tvstore.nl/pro...NW6r4D8otECFVAQ0wodI28P_A
kan er niet goed achterkomen wat het verschil is tussen deze 2
Dimens in UHDVerwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:47:
even een vraagje
ik heb op het ogenblik een 42" lcd tv uit 2010. dit is een fullhd tv
de kijkafstand is 5 a 6meter en ben me nu aan het orienteren voor een grotere
enerzijds denk ik aan een 55" model
anderzijds twijfel of deze gezien de kijkafstand niet alsnog tegenvalt qua formaat
qua model zowiezo een samsung
zat aan deze te denken
pricewatch: Samsung UE55KU6000W Zwart
of anders deze
http://www.tvstore.nl/pro...NW6r4D8otECFVAQ0wodI28P_A
kan er niet goed achterkomen wat het verschil is tussen deze 2
5 a 6 meter en 4k is dus even kort door de bocht niet lonend.Tevens snap ik als je nu 5 a 6 meter van je tv afzit en hij maar 42 inch is dit erg tegen valt.
[ Voor 7% gewijzigd door Terrie op 02-01-2017 10:31 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Verwijderd
mijn inziens ga je anno vandaag geen full hd tv meer aanschaffen.
vroeger toen onze woonkamer nog anders ingedeelt was ( L vorming ) was de kijkafstand 2,5 tot 3 meter
later na de nieuwe indeling is dit 5,5 a 6 meter geworden
dus dan is 42" klein .
vandaar dat ik nu kijk voor 55"
kan je dat 4k niet lonend eens toelichten
Omdat je bij een 55" op een kijkafstand van 5,5 à 6 meter het verschil niet kunt zien tussen HD en UHD. Je ogen zijn daar simpelweg niet goed genoeg voor. Nee, écht niet.Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:36:
ik begrijp je response even niet waarom 4k niet lonend is.
vroeger toen onze woonkamer nog anders ingedeelt was ( L vorming ) was de kijkafstand 2,5 tot 3 meter
dus dan is 42" klein .
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Op een kleine 3 meter zagen mensen het verschil wel. Dus ik ben benieuwd tot hoe ver dit door te trekken isJiffy schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:11:
[...]
Omdat je bij een 55" op een kijkafstand van 5,5 à 6 meter het verschil niet kunt zien tussen HD en UHD. Je ogen zijn daar simpelweg niet goed genoeg voor. Nee, écht niet.
Ok, methodologisch zal dit niet gepubliceerd kunnen worden in een goed journal, maar toch, food for thought.
https://www.missingremote...-1080p-blind-test-results
Oorspronkelijke bron is hdtvtest.co.uk, in hun hoogtijddagen nog
Dus misschien een grotere tv halen voor hem om het verschil nog te zien
[ Voor 26% gewijzigd door Adlermann op 02-01-2017 11:41 ]
Verwijderd
jullie raden dus de 65"uitvoering aananderzijds twijfel of deze gezien de kijkafstand niet alsnog tegenvalt qua formaat
van genoemde types tv
Verwijderd
een full HD tv kan wel degelijk lonend zijn, als je b.v. een 55 inch UHD toestel koopt kan je voor het zelfde geld een betere 55 inch full HD kopen. Je moet het zelf weten natuurlijk, maar wil je op 5 a 6 meter afstand het verschil gaan zien tussen full HD en UHD moet je een flink formaat TV kopen hoor.Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:36:
ik begrijp je response even niet waarom 4k niet lonend is.
dus dan is 42" klein .
en geloof me, ik stond er hetzelfde in tot ik me wat ben gaan inlezen en wat kijk tests heb gedaan en wat heb ik toen gekocht... een full HD tv omdat in mijn budget dat de beste TV was, kon ook een zelfde formaat UHD kopen maar het beeld was echt stukken minder
Verwijderd
mijn grootste twijfelpunt is gewoon van 42 naar 55 inch krijg ik dan niet spijt dat ik beter de 65" had kunnen halen.
Verwijderd
ga naar een winkel en kijk of je op 5 a 6 meter van een 55 inch kan kijken (neem een stickje mee zodat je weet wat je kijkt en zeker bent dat je iets hebt met subs zodat je ook kan kijken hoe fijn dat leest. weet niet hoeveel haast je hebt met de nieuwe TV maar einde van kwartaal 1 of begin van kwartaal 2 komen er nieuwe TVs uit. dan zakt de rest geleidelijk aan in prijs (zal niet meteen gebeuren)Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:53:
het gaat mij op dit moment in hoofdzaak om het formaat UHD is leuk als je bijvoorbeeeld via netflix uhd films gaat kijken .
mijn grootste twijfelpunt is gewoon van 42 naar 55 inch krijg ik dan niet spijt dat ik beter de 65" had kunnen halen.
je kan dan eventueel ook iets in 4K op een stickje zetten en op FULL HD en dan testen,toegeven dat winkel niet de ideale omgeving is voor een kijktest daar er veel kunstmatig licht is en ze allemaal op demo mode staan. maar het kan een indicatie geven. let vooral op contrast veel goedkope modellen gebruiken IPS panelen en die zijn echt veel minder qua contrast
Verwijderd
ik ga er eens over nadenken wel formaat het gaat worden
dank voor de info
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:32:
ben inmiddels al in verschillende winkels geweest en zoals gezegt de 4k kwaliteit zal affhangen wat je gaat kijken etc en idd het is niet de situatie thuis
ik ga er eens over nadenken wel formaat het gaat worden
dank voor de info

Ik kon het eerst zelf ook amper accepteren dat het geen 4K werd voor mijn budget, maar nu zie ik gewoon echt dat je het beste kan kiezen voor Full HD icm goede zwartwaarden ipv een 4k waar je in het donker de hele kamer mee verlicht als het scherm zwart wordt. Tevens zit ik nu 2m van mijn Full HD 50 inch tv en dat is precies mooi:)
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Verwijderd
ja ik ook dan lijkt 50 inch me echt te groot.Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:50:
ik zou gek worden bij 2m afstand voor een 50" tv dan krijg je vierkantje ogen
Verwijderd
5,5 meter / 3 is 72 inch

Tja, ik zit op een kijkafstand van 4,5 à 5 meter en ben nu dus rustig aan op zoek naar een 65". Da's twee keer groter dan m'n handige stukje antiek, waarmee ik dus uiteindelijk op een vier keer zo groot schermoppervlak kom. Klinkt heel groot (en is het stiekem ook), maar dat went dus rázendsnel...Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:56:
ik zie hier van die "gouden"regels zoals 3 keer de doorsnee is kijkafstand
5,5 meter / 3 is 72 inch
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
[ Voor 3% gewijzigd door Romius op 02-01-2017 16:40 ]
Ik word alleen totaal geen wijs uit de verschillen binnen de serie: 6000W, 6100W, 6020, 6470S, 6179, 6450S...als ik het goed begrijp verschillen die enkel op details qua WIFi module, tuners en afstandbedieningen?
Bijzonder dat ze gewoon verkeerde info verspreidenrsca777 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:27:
Via Facebook laat Samsung NL weten: "Onze KS8000 heeft een 200Hz paneel".
Ik heb sinds vandaag mijn 49KU6470 binnen en ik ben vooralsnog zeer tevreden over de beeldkwaliteit.Dreamvoid schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:40:
Kort vraagje, ik ben van plan om mijn 3x2 kerstboom aan 19" monitors te vervangen door 1 40" UHD TV - ik lees oa hier dat de Samsung KU6-serie daarvoor een van de betere keuzes is.
Ik word alleen totaal geen wijs uit de verschillen binnen de serie: 6000W, 6100W, 6020, 6470S, 6179, 6450S...als ik het goed begrijp verschillen die enkel op details qua WIFi module, tuners en afstandbedieningen?
Wat me in de winkel vooral opviel, was dat deze tv geen moeite heeft met snelle bewegende beelden, zowel horizontaal als verticaal.
De KU6020 die eronder hing daarentegen wel; Je zag dan het beeld duidelijk stotteren. Pannen ging volstrekt niet meer vloeiend.
Ook de beeldkwaliteit van de KU 6470 leek mij beter. Maar dat is in een winkel omgeving moeilijk vergelijken vind ik.
Als je de tv ook voor gaming gaat gebruiken, is de KU6400 serie vlgs deze review van Tweakers.net.
Tenslotte heb ik het idee dat de laatste 2 cijfers van winkel tot winkel verschillen, terwijl het om dezelfde tv's gaat. Dit lijkt me meer een constructie om het voor consumenten moeilijk te maken op prijs te vergelijken of reclameren
Interessant dat er toch verschil in beeldkwaliteit is tussen de 60xx en 64xx, want ik lees nergens iets over verschillende panelen of andere verschillen binnen de KU6-serie, enkel "features" als WiFi, afstandbediening en wel-of-geen satelliet-tuner.
Ik zie overigens dat die curved versies scherp geprijsd zijn, dat is wellicht toch wel handig bij monitor-gebruik.
Verwijderd
toendertijds in 2010 had je 2 soorten tv's de zogenoemde HD en de HDready tv's
in die tijd waren er slechts enkele zenders die ook in HD werder uitgezonden
echter zeer snel kwamen er meer en meer zenders bij in HD formaat
anno vandaag zitten we zo/n beetje op dat zelfde punt met uhd ( 4k)
voor mijn gevoel kan ik dan ook gerust een UDH tv aanschaffen anno vandaag
middels netflix kan je al verschijdene films/ series kijken in dit formaat
de vraag is inmiddels nu meer voor mezelf ga ik voor de 55" of de 65"
volgens de 3 keer de diagonaal regel zou ik minimaal 75" inc moeten hebben
bedenk wel nu hangt er 42" dit gaat goed maar is wat aan kleine kant.
dus op dat gebied zou 55 een mooie opstap zijn anderzijds bij zelfde specs van de tv waarom dan niet iets meer investeren voor de 65 uitvoering van dat type tv
dat is het dilemma op dit moment
als voorbeeld: UE60KS7090 voor €1510,- in Duitsland.
Kan iemand mij vertellen of er een nadeel zit aan het Duits model?
Eigenlijk was ik op zoek naar de KS7000, de 60'' voor €1040,-?Diederik-Jan schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:49:
Apps in het Duits? Maar kun je de taal daarvan niet veranderen? Zo kost de KS7000 daar ook maar €1040 euro.
Apps op tv gebruik ik zoiezo enkel via mijn Apple tv dus dat is geen probleem.
Nee dat is de 49 inch variant, overigens werkt de CI module ook niet.BekSide schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:51:
[...]
Eigenlijk was ik op zoek naar de KS7000, de 60'' voor €1040,-?
Apps op tv gebruik ik zoiezo enkel via mijn Apple tv dus dat is geen probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door Koning-Admiraal op 03-01-2017 09:57 ]
Kan 'm nu wel halen, maar geen zin om de tv over een paar maanden voor veel minder voorbij te zien komen...
In welke winkel was dit?Tacoos schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:33:
[...]
Ik heb sinds vandaag mijn 49KU6470 binnen en ik ben vooralsnog zeer tevreden over de beeldkwaliteit.
Wat me in de winkel vooral opviel, was dat deze tv geen moeite heeft met snelle bewegende beelden, zowel horizontaal als verticaal.
De KU6020 die eronder hing daarentegen wel; Je zag dan het beeld duidelijk stotteren. Pannen ging volstrekt niet meer vloeiend.
Verwijderd
UHD (Ultra High Definition) is op dit moment hetzelfde als 4k (dat is een van de UHD resoluties) de specificaties voor 8K bestaan al, dit is ook UHD maar toch dubbele resolutie van 4K dit ter verduidelijking.Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 07:13:
uhd en 4k zijn 2 termen die veelvuldig door elkaar worden gebruikt
true maar niet te vergelijken. er is immers nog geen enkele zender die in 4K uitzend en dat zal ook niet snel gebeuren naar mijn verwachting. netflix heeft wel 4K aanbod maar dat kan je ook op full HD kijken en aangezien je het verschil op jouw kijk afstand nooit gaat zien is het niets meer dan een gimmick of bragging rights.toendertijds in 2010 had je 2 soorten tv's de zogenoemde HD en de HDready tv's
in die tijd waren er slechts enkele zenders die ook in HD werder uitgezonden
dat valt echt tegen hoor, tuurlijk gaat er meer op 4K uitkomen, echter wordt het ook allemaal op full HD uitgebracht en is nog goedkoper ook, je kan 720P, 1080I en 1080P destijds niet vergelijken met 4Kechter zeer snel kwamen er meer en meer zenders bij in HD formaat
anno vandaag zitten we zo/n beetje op dat zelfde punt met uhd ( 4k)
tuurlijk kan dat, maar heeft het ook meerwaarde? en als je naar 65 inch wil heb je een idee wat dat kost als je beetje goed scherm wilt?voor mijn gevoel kan ik dan ook gerust een UDH tv aanschaffen anno vandaag
middels netflix kan je al verschijdene films/ series kijken in dit formaat
die regel heb je zelf opgemaakt uit een schema, ik zou zeker niet kleinder dan 55 inch gaan op die afstand en mogelijk is 65 inch beter op die afstand.de vraag is inmiddels nu meer voor mezelf ga ik voor de 55" of de 65"
volgens de 3 keer de diagonaal regel zou ik minimaal 75" inc moeten hebben
de ENIGE reden die ik zie om een 4K toestel te kopen is als je er een koopt met het UHD premium certificaat zodat je weet dat hij ECHT goed met HDR overweg kan en 10 bit paneel heeft (om 64x zoveel kleuren te maken) dat hij dan ook 4K is ach ja leuk hoor maar meer niet. de prijzen van die schermen op 65 inch zijn echt echt hoogbedenk wel nu hangt er 42" dit gaat goed maar is wat aan kleine kant.
dus op dat gebied zou 55 een mooie opstap zijn anderzijds bij zelfde specs van de tv waarom dan niet iets meer investeren voor de 65 uitvoering van dat type tv
dat is het dilemma op dit moment
wat is je budget? en heb je al eens getest door te kijken of je UHD en full HD van elkaar kan onderscheiden op 5 a 6 meter? want ik garandeer je dat je dat niet kan
De Expert
Elke 10 minuten lieten ze daar een paar fragmenten uit een of andere actiefilm zien waarin de camera eerst vrij vlot van links naar rechts en terug beweegt langs wat flatgebouwen met veel ramen en later ook omhoog en omlaag.
De goedkopere modellen hadden allemaal moeite daarmee en ook een LG OLED had moeite met de verticale bewegingen
[ Voor 51% gewijzigd door Tacoos op 03-01-2017 12:46 ]
Verwijderd
ik heb me vaker afgevraagd wat nu de ECHTE refresh rate is van OLED panelen en heb daar nooit echt antwoord op kunnen vinden.Tacoos schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:43:
[...]
De Expert
Elke 10 minuten lieten ze daar een paar fragmenten uit een of andere actiefilm zien waarin de camera eerst vrij vlot van links naar rechts en terug beweegt langs wat flatgebouwen met veel ramen en later ook omhoog en omlaag.
De goedkopere modellen hadden allemaal moeite daarmee en ook een LG OLED had moeite met de verticale bewegingen
Als je 65" of groter wilt, zit je eigenlijk aan UHD vast. Er zijn wel een paar FHD 65"+ modellen, maar dat zijn voornamelijk modellen van vorige jaren.Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:34:
de ENIGE reden die ik zie om een 4K toestel te kopen is als je er een koopt met het UHD premium certificaat zodat je weet dat hij ECHT goed met HDR overweg kan en 10 bit paneel heeft (om 64x zoveel kleuren te maken) dat hij dan ook 4K is ach ja leuk hoor maar meer niet. de prijzen van die schermen op 65 inch zijn echt echt hoog
wat is je budget? en heb je al eens getest door te kijken of je UHD en full HD van elkaar kan onderscheiden op 5 a 6 meter? want ik garandeer je dat je dat niet kan
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Verwijderd
ik koop liever een goede full HD tv die een of twee jaar oud is dan een inferieur UHD toestel zonder HDR en 10 bit paneel, sterker nog dit is exact wat ik 6 maand geleden heb gedaan.JackBol schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:59:
Als je 65" of groter wilt, zit je eigenlijk aan UHD vast. Er zijn wel een paar FHD 65"+ modellen, maar dat zijn voornamelijk modellen van vorige jaren.
enige reden dat ik hier nu post is omdat ik de KS8000 in bruikleen heb gekregen voor 2 weken, en ja dat toestel zou ik zeker prefereren over mijn huidige toestel. maar de KS8000 die voor 2400 euro gaat (europees model) of buitenlands model voor 1800 euro tegenover mijn 950 euro is nogal een verschil.
dus wat mij betreft zit je niet vast aan UHD op dat formaat.
Voor echte HDR moet je blijkbaar al naar de KS8000 gaan, omdat de KS7000 niet volwaardig zou zijn maar softwarematig veel kan bijvoegen, klopt of kan dat?Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:34:
[...]
de ENIGE reden die ik zie om een 4K toestel te kopen is als je er een koopt met het UHD premium certificaat zodat je weet dat hij ECHT goed met HDR overweg kan en 10 bit paneel heeft (om 64x zoveel kleuren te maken) dat hij dan ook 4K is ach ja leuk hoor maar meer niet. de prijzen van die schermen op 65 inch zijn echt echt hoog
Voor HDR10 moet je minimaal het volgende ondersteunen.rsca777 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:23:
[...]
Voor echte HDR moet je blijkbaar al naar de KS8000 gaan, omdat de KS7000 niet volwaardig zou zijn maar softwarematig veel kan bijvoegen, klopt of kan dat?
- 10-bit panel
- 90% van DCI-P3
- 1,000 nits brightness
Verwijderd
Ikzelf ben op zoek naar een nieuwe TV (49 a 55 inch) met een budget rond 700 a 800 EUR. Ik dacht voor een UHD te gaan, om met de toekomst mee te zijn. Maar dus voor dat budget zou het misschien niet de moeite te zijn?
Ik lees dat HDR en refresh rate redelijk belangrijk zijn, en dat vele toestellen rond die prijs op 50Hz zitten. En de 10
Als ik het goed heb zijn alle Samsungs die ik tegenkom rond die prijs 50Hz. Nu kwam ik bvb de Philips 49PUS6501 tegen en deze krijgt wel ok reviews. Vind hem online aan 685 EUR.
Is het voor die prijs beter om een Full HD te kopen?
Verwijderd
4K is mijnziens alleen interessant als je UHD premium certificaat hebt (10 bit paneel voor 64x zoveel kleuren en HDR) omdat het meeste nieuwe UHD materiaal HDR en 10 bit gaat zijn in de toekomst. als dat buiten je range is zou ik zeker geen UHD toestel kopen. maar goed dat is mijn mening.Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:56:
Zeer interessante info hier, maar blijft toch moeilijk om als consument een beslissing te maken en te weten wat er nu echt belangrijk is.
Ikzelf ben op zoek naar een nieuwe TV (49 a 55 inch) met een budget rond 700 a 800 EUR. Ik dacht voor een UHD te gaan, om met de toekomst mee te zijn. Maar dus voor dat budget zou het misschien niet de moeite te zijn?
Ik lees dat HDR en refresh rate redelijk belangrijk zijn, en dat vele toestellen rond die prijs op 50Hz zitten. En de 10
Als ik het goed heb zijn alle Samsungs die ik tegenkom rond die prijs 50Hz. Nu kwam ik bvb de Philips 49PUS6501 tegen en deze krijgt wel ok reviews. Vind hem online aan 685 EUR.
4K geeft enkel en alleen een hogere resolutie en dat is in de meeste gevallen niet lonend daar de meeste mensen op een te grote afstand kijken, wat heb je aan een hogere resolutie als je ze niet van elkaar kan onderscheiden? niets enige waar het dan voor zorgt is dat je meer opslag en bandbreedte nodig hebt voor iets dat je niet kan zien.
toen ik mijn TV wilde kopen was ik zo eigenwijs ik wilde perse 4K, maar door me erin te gaan verdiepen Heb ik uiteindelijk toch een full HD toestel gekocht, geen spijt van gehad. Ik heb de KDL-50W809C gekocht mijn aanbeveling kijk naar een toestel die een VA paneel heeft daar deze veel meer contrast hebben en een 100hz/120hz refesh rate negeer al die geoptimaliseerde refresh rates ze zijn behulpzaam maar hecht daar niet teveel waarde aan. native refresh is belangrijker en dan zit je dus op 100hz/120hz (afhankelijk van hoeveel beelden er per sec worden uitgezonden)
Ik vind de prijs momenteel wel echt te hoog, 2399 euro, terwijl je een 2016 OLED koopt voor minder...Spud82 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:43:
Heb voornemens om ergens binnen nu en een paar maanden een KS 8000 te kopen. Valt er nog iets te zeggen over het moment waarop dit soort modellen in 2017 verder in prijs gaan dalen? Of is dat überhaupt niet te verwachten?
Kan 'm nu wel halen, maar geen zin om de tv over een paar maanden voor veel minder voorbij te zien komen...
Verwijderd
ik heb in 2 winkels gekeken naar verschillende merken in deze winkel stond niet een een of andere DEMO op maar gewoon een tv zender en dan wint de samsung het toch qua beeld is mijn mening
ik kijk dan naar tv's tussen de 900 en de 2000 euro
in demo stand kan je de 1 niet met de ander vergelijken natuurlijk
zo wil ik zowiezo geen curved model
Als Dimens hier zou zijn zou hij zeggen dat je nooit 50Hz moet kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:56:
Zeer interessante info hier, maar blijft toch moeilijk om als consument een beslissing te maken en te weten wat er nu echt belangrijk is.
Eigenlijk zijn er maar twee opties;
1) Je investeert vooruit en koopt een 100Hz UHD Premium certified TV (i.e. 4K en echte HDR)
2) Je koopt een 100Hz FHD voor een zacht prijsje en kijkt over 2 jaar nog eens rond
De KU6000 reeks is niet echt HDR, maar HDR-ready, dus niet UHD Premium certified.Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:10:
voor zover ik het kan zien hebben alle samsung vanaf 2016 HDR
Edit: Alle samsungs met S in het typenummer zijn UHD Premium.
Guideline voor opbouw typenummer Samsung:
UE<SS><J><T><SERIE>
UE = Europees model
<SS> = formaat (49, 55, 60, 65, etc)
<J> = Jaar (J = 2015, K = 2016, L = 2017)
<T> = Technologie (geen letter = 1080p, U = 4K, S = Quantum Dot)
<SERIE> = Serie
Eigenlijk zakken alle de series elk jaar een niveautje door. I.e. de 9000 van 2016 zal redelijk overeen komen met de 8000 van 2017, etc.
9000 = Flagship
8000 = Technologie van het flagship van vorig jaar
7000 = "High-end" (Alle technologie die betaalbaar is geworden)
6000 = mainstream
[ Voor 17% gewijzigd door JackBol op 03-01-2017 14:41 ]
Zie ook dit artikel voor meer info, voor de geinteresseerden: https://www.cnet.com/news/ultra-hd-4k-tv-refresh-rates/
Alles meer dan 100 of 120Hz is marketing bullshit.Romius schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:54:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waar die liefde voor veel Hz-en vandaan komt, want overal lees je: zet motion plus uit (=meer Hz, oftewel meer zelfbedachte frames).
Zie ook dit artikel voor meer info, voor de geinteresseerden: https://www.cnet.com/news/ultra-hd-4k-tv-refresh-rates/
Maar het verschil tussen 50Hz en 100Hz is zeer relevant. Zie ook Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ....
Nop! Jij wel? Waar gaat het precies over? 2017 Samsung plannen? Zo ja, vergeet ons hier niet te updaten hedonpablo80 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:58:
Wie is er nog meer uitgenodigd voor het Samsung Event bij Beeld en Geluid in Hilversum?
Verwijderd
yup... maar eerder in deze thread poste ik al dat ik niks kan vinden over de refresh rate van OLED panelen (of vergelijking daar de techniek anders werkt) kan daar niks over vinden, iemand die daar iets zinnigs over kan melden?JackBol schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:57:
[...]
Alles meer dan 100 of 120Hz is marketing bullshit.
Maar het verschil tussen 50Hz en 100Hz is zeer relevant. Zie ook Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ....
Maar denk van het weekend mn review te plaatsen...
Voor nu: mooie tv, beter UHD beeld, overtuigende HDR prestatie, jammer genoeg werkt echter de Insight TV App niet.... verder een aanrader denk ik.... althans op dit moment....
Verwijderd
ik mag ookdinandus schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:09:
Ik heb mazzel, mag naar het Samsung Event, en ben momenteel aan het testen op de 55KS9000.
Maar denk van het weekend mn review te plaatsen...
Voor nu: mooie tv, beter UHD beeld, overtuigende HDR prestatie, jammer genoeg werkt echter de Insight TV App niet.... verder een aanrader denk ik.... althans op dit moment....
En kan je die smart connect box kabel ook los ergens kopen? Zou hier ook graag een langere van hebben
psn: HertogJack
Verwijderd
euro stekker niet zo moeilijk om langere te krijgen klik op link daar hebben ze 1,5m, 2m, 3m en 5m. de box kabel zal lastiger worden, je kan Samsung benaderen met de vraag of ze een langere verkopen.HertogJack schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:46:
Weet iemand welke voedingskabel de ue55ks8000 gebruikt? Wil graag een langere voedingskabel kopen.
En kan je die smart connect box kabel ook los ergens kopen? Zou hier ook graag een langere van hebben
Thanks! Meteen even bestellenVerwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:52:
[...]
euro stekker niet zo moeilijk om langere te krijgen klik op link daar hebben ze 1,5m, 2m, 3m en 5m. de box kabel zal lastiger worden, je kan Samsung benaderen met de vraag of ze een langere verkopen.
Bij de connectbox zit een kabel van 3 meter. Ik ben ook op zoek geweest, maar ik heb ze nog niet langer gevonden. Dus zoals de tip hierboven, check even bij Samsung.HertogJack schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:46:
Weet iemand welke voedingskabel de ue55ks8000 gebruikt? Wil graag een langere voedingskabel kopen.
http://www.tvserviceparts.com/BN39-02209A.html
samsung 'one connect mini' cable geeft vele hits. Maar een telefoontje naar Samsung kan natuurlijk ook.
niet goedkoop 215 $ http://www.tvserviceparts.com/BN81-13268A.html
[ Voor 46% gewijzigd door RAAF12 op 03-01-2017 21:43 ]
Maar heb eigenlijk 2 dingetjes misschien heeft iemand een ideetje om het op te lossen.
Het grootste probleem vindt ik blooming, vooral om logos en dan natuurlijk in donkere vlakken bijv het sony logo bij het begin van een film.
Gooi ik de achtergrond verlichting naar beneden , 5 ongeveer, dan is het al een stuk beter maar dan mis ik toch wel wat helderheid vooral 's avonds.
Ik heb verder de helderheid op 45 staan en verder alles uit.
Herkend iemand dit?
Ten tweede , ik vindt mijn zwart soms erg naar blauw neigen, ik weet niet welke aanpassing ik moet doen, blue gain naar beneden?
Hmm bij mijn 55ks8000 zit een kabel die volgens mij 1,5 meter is 🤔JackBol schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:30:
[...]
Bij de connectbox zit een kabel van 3 meter. Ik ben ook op zoek geweest, maar ik heb ze nog niet langer gevonden. Dus zoals de tip hierboven, check even bij Samsung.
Nadat ik mijn TV had besteld had ik al wat research gedaan. De 2015 modellen kwamen namelijk allemaal met 1,8M kabel, wat te kort is voor mijn tv beugel (vogels met 180 graden vrijheid).HertogJack schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:48:
[...]
Hmm bij mijn 55ks8000 zit een kabel die volgens mij 1,5 meter is 🤔
Ik weet nu dat er 1,8m en 3.0m connectbox kabels zijn. Ik was van plan om de 3.0m kabel te bestellen maar zag toen mijn UE65KS7000 (grijze import, november 2016) geleverd werd dat deze kwam met de 3m kabel.
Daarmee haal ik het overigens maar net totaan mijn TV kastje, gelukkig hoeft de connectbox niet in 't zicht omdat je er in principe niet aan hoeft te zitten.
Edit: destijds had ik de kabel hier gevonden: <KNIP> Incl. shipping naar NL €88.
[ Voor 13% gewijzigd door JackBol op 03-01-2017 23:28 ]
Raar hoor, vind ik, dan doe je wel iets verkeerd. Zet hem op film, warm 1 of 2 en bekijk eens opnieuw.diazull37 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:48:
Het grootste probleem vindt ik blooming
Yep, maar doe niet mee. Heb andere verplichtingen :-)donpablo80 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:58:
Wie is er nog meer uitgenodigd voor het Samsung Event bij Beeld en Geluid in Hilversum?
edit:hmm dit had beter gekund, 3 berichten onder elkaar, sorry mods..
[ Voor 12% gewijzigd door RAAF12 op 03-01-2017 23:12 ]