Maar wat is de wet dan nog waard als die blijkbaar niet gehandhaafd hoeft te worden? Ik zeg niet dat ik het eens ben met de wetten in Turkije, maar het is en blijft de wet. En daar hoor je je aan te houden. Wanneer je deze bewust overtreedt dan moet je ook niet zielig doen in de media. Je wist wat de risico's waren. Je kan kritiek uiten op deze wetten zonder anderen te beledigen. Daarvoor wordt je echt niet opgepakt.Dido schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:57:
[...]
Maar is "fuck Erdogan" uit de mond van iemand die het totaal met zijn ideeen oneens is een "doelloze belediging", of een enigszins ongenuanceerde vorm van kritiek?
Volgens Erdogan is het belediging, en reden om iemands vrijheid te beperken. Denk je echt dat je dat goed kunt praten met "het is de wet"?
offtopic:
Door jou aangehaald Halk TV is ook al op de vingers getikt vanwege belediging van de Grote Leider. Ze mogen kennelijk niet alles zeggen...
Naast Halk TV heb je ook o.a. Star, Fox (Turkse variant) en Ulusal Kanal die krtiek uiten op Erdogan en zijn regime. En het klopt dat Halk TV aantal keer is gewaarschuwd maar punt is dat ze nog steeds bestaan en nog steeds door blijven gaan met het uiten van kritiek. Af en toe zoeken ze de grens op maar goed, als een RTL opzettelijk onze Koning zou beledigen dan worden die ook op hun vingers getikt.
Types zoals Ebru Umar neem ik niet serieus. Wel telkens kritiek hebben op Turkije maar wel van 2 walletjes eten. Ik verwacht dat ze nu al haar bezit in Turkije verkoopt en afstand neemt van de Turkse nationaliteit (was ze volgens mij al bezig). Als ze dat niet doet is ze hypocriet bezig.Goner schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:06:
[...]
Ebru Umar ook ... die heeft er zelfs een huis. Maar houdt er een heel andere mening op na dan jij en je familie blijkbaar.
Overigens heb ik een hekel aan het merendeel van mijn generatie Turken in Nederland. Ondanks dat die Nederlander zijn omdat ze hier zijn geboren en getochen willen ze dat niet accepteren en doen ze te veel hun best om Turks te zijn. Dit veroorzaakt in gevaarlijk nationalistisch gedrag en gebrekkig Nederlands met een Turks fake accent.
Bij Ebru is dat andersom vind ik. Die doet te veel haar best om een "Autochtone Nederlander" te zijn met haar fake kakkers accent en doet lekker mee met de Nederlandse media om aandacht te krijgen omdat dit nu een hot item is. Wel zelf beledigen en dan zeiken over het feit dat Erdogan haar aanklaagt. Maar wel in 2013 zelf aangifte doen wegens 2000 beledigingen en bedreigingen die op haar geuit waren. Je staat toch voor Vrijheid van meningsuiting? Waarom nu wel en toen niet?
[ Voor 32% gewijzigd door magnifor op 11-05-2016 16:25 ]