Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Giant_Panda
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-10 11:28
quote:
Azziax schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:34:
Ik heb de Oculus 27 juli besteld via CoolBlue. Die had de verwachte levertijd 13 augustus.

Ik zie echter net op de site dat hij "vandaag besteld, morgen in huis" is. Ook ontvang ik net een e-mail van Coolblue dat de rift morgen bezorgd wordt inclusief Track&Trace. Lijkt erop dat ze hun voorraad dus eerder hebben ontvangen.

https://www.virtualrealit...lus-rift-basispakket.html
Super fijn!
Nu was het helemaal geen twijfel meer ;)
quote:
RobV schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

Oh man het is maar goed dat ik niet zo dichtbij woon anders kan ik beter mijn salaris direct naar hun laten overschrijven! O-) ;w
Ach, ze zijn niet altijd heel goedkoop, dus wat moet je daar nou zo vaak? :P
De service is trouwens wel echt fantastisch!

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Leuk, coolblue heeft men betaalmethode geweigerd. Als in: 460 euro van men paypal genomen, dan mail gestuurd dat het niet geaccepteerd is en het geld gerefund. Paypal laat weten dat ik de refund over een 5-tal werkdagen zal terugkrijgen.

Bedankt coolblue, dat geld was voor men rift, nu kan ik het niet gebruiken om te betalen.

* boe2 gaat negatieve review schrijven

*edit* dan maar opnieuw proberen betalen met gewone zichtrekening. Vrouw zal wel even opkijken, maar je moet toch wat.

boe2 wijzigde deze reactie 01-08-2017 16:08 (13%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• ETzPliskin
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:02

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Het is nu toch wel zeer verleidelijk om mijn order bij Oculus te annuleren en gewoon bij Coolblue te bestellen.

Maar ergens verwacht ik dat de orders ook ergens deze week moeten doorgaan aangezien de meeste winkels terug stock hebben?

• Devata
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 30-07 16:22
quote:
ETzPliskin schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:55:
Het is nu toch wel zeer verleidelijk om mijn order bij Oculus te annuleren en gewoon bij Coolblue te bestellen.

Maar ergens verwacht ik dat de orders ook ergens deze week moeten doorgaan aangezien de meeste winkels terug stock hebben?
Daar ga ik ook vanuit. Coolblue levert de dag erna, zou je dus vooral voor het weekend hem willen hebben, dan kijk of de status bij Oculus morgen is veranderd (wat ik heb gelezen worden de statussen meestal (voor ons) in de nacht verwerkt. Is de status dan nog altijd het zelfde dan heb je nog altijd genoeg tijd om alsnog bij Coolblue te bestellen.

• RobV
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
quote:
boe2 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:12:
Leuk, coolblue heeft men betaalmethode geweigerd. Als in: 460 euro van men paypal genomen, dan mail gestuurd dat het niet geaccepteerd is en het geld gerefund. Paypal laat weten dat ik de refund over een 5-tal werkdagen zal terugkrijgen.

Bedankt coolblue, dat geld was voor men rift, nu kan ik het niet gebruiken om te betalen.

* boe2 gaat negatieve review schrijven

*edit* dan maar opnieuw proberen betalen met gewone zichtrekening. Vrouw zal wel even opkijken, maar je moet toch wat.
:( die praktijk ken ik niet van coolblue, heb je al gebeld (met een telefoon) met de klantenservice om uitleg?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Klantenservice kan daar niet veel aan doen, schade is al gedaan en mijn geld zit in limbo bij paypal. Eerste en laatste keer dat ik bij coolblue bestel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• scrappy.doo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:10
Damn dat jeukt wel enorm nu ze bij CoolBlue op de schappen liggen. Iemand ervaring met het annuleren bij Oculus?

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Annuleren bij oculus ging vlotjes. Deze middag gedaan, uurtje moeten wachten op bevestiging.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
quote:
boe2 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:38:
Klantenservice kan daar niet veel aan doen, schade is al gedaan en mijn geld zit in limbo bij paypal. Eerste en laatste keer dat ik bij coolblue bestel.
(Neen ik heb geen aandelen, wel goede ervaringen), ik zou zelf gebeld hebben om te vragen waarom de betaling afgewezen was, al was het maar om het in de toekomst te voorkomen bij een andere partij. Maar ik begrijp je frustratie hoor, ik had zo'n ding met EVGA bij de release van de 1080. :X

• sueshijuu
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-09 11:56
quote:
scrappy.doo schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:55:
Damn dat jeukt wel enorm nu ze bij CoolBlue op de schappen liggen. Iemand ervaring met het annuleren bij Oculus?
Bij mij ook, 'cancel order' aangevraagd, binnen een uurtje netjes geannuleerd. Bestelling stond er al meer dan week maar nog geen geld afgeschreven via PayPal.
Ik had ze eerder ook om een zakelijke factuur gevraagd (dus bedrijfsnaam en BTW apart vermeld) maar dat bleek onmogelijk.. beetje jammer.

Vanmiddag bestelling bij CoolBlue geplaatst en ik zie net tot mijn uiterst grote verbazing dat het er morgen al is. Dat wordt toch eerst wachten op een PCI naar USB kaartje, vrees ik!

• Devata
quote:
sueshijuu schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:28:
[...]

Bij mij ook, 'cancel order' aangevraagd, binnen een uurtje netjes geannuleerd. Bestelling stond er al meer dan week maar nog geen geld afgeschreven via PayPal.
Ik had ze eerder ook om een zakelijke factuur gevraagd (dus bedrijfsnaam en BTW apart vermeld) maar dat bleek onmogelijk.. beetje jammer.

Vanmiddag bestelling bij CoolBlue geplaatst en ik zie net tot mijn uiterst grote verbazing dat het er morgen al is. Dat wordt toch eerst wachten op een PCI naar USB kaartje, vrees ik!
Ultraspider?

Ik heb het verdeelstuk voor de USB wel al, nu de Rift zelf nog. Ik hou het nog even vol bij Oculus zelf.

Devata wijzigde deze reactie 01-08-2017 20:52 (7%)

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

Nice. Ook meteen bij CoolBlue besteld, meteen morgen op te halen :D

edit:
Wow, ze reageren wel snel bij Oculus. Binnen een minuut of 2 had er iemand gereageerd dat ze mijn order geannuleerd hebben.

Chester wijzigde deze reactie 01-08-2017 21:50 (51%)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Vandaag dagje track&trace refreshen en hopen dat de vrouw thuis is wanneer ze aanbellen. Kinderen hebben nu al speeltijd geclaimed :p

• scrappy.doo
Ok ik kon niet meer wachten: Order bij Oculus vandaag gecancelled en toch maar bij CoolBlue besteld, maar hey ik ben bijna jarig, dan mag dat toch? O-) O-) O-)

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik blijf voorlopig nog even vasthouden aan mijn bestelling bij Oculus zelf. De meerprijs bij Coolblue gebruik ik liever om een extra game te kopen :+

Alhoewel het erg kriebelt... :P

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Coolblue kon zijn "volgende dag geleverd" belofte niet nakomen, strike nummer twee. We wachten verder...

*edit* hij is gearriveerd.

boe2 wijzigde deze reactie 03-08-2017 12:31 (12%)

• scrappy.doo
Hier is het wel gelukt met de "volgende dag geleverd".... Nu alleen nog de werkdag afmaken.

• ETzPliskin

ETzPliskin

Bij Coolblue België is de status veranderd naar Pre-Order en verwachte leverdatum is 13-08. Hopelijk levert Oculus zelf sneller dan dat.

Misschien had ik daar eergisteren maar gewoon moeten bestellen |:(

ETzPliskin wijzigde deze reactie 03-08-2017 10:28 (3%)

• scrappy.doo
quote:
ETzPliskin schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:27:
Bij Coolblue België is de status veranderd naar Pre-Order en verwachte leverdatum is 13-08. Hopelijk levert Oculus zelf sneller dan dat.

CoolBlue nederland ook zie ik inmiddels. Heb ik nog geluk gehad zo te zien.

scrappy.doo wijzigde deze reactie 03-08-2017 10:53 (68%)

• Azziax
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 06-09 15:49
quote:
scrappy.doo schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

CoolBlue nederland ook zie ik inmiddels. Heb ik nog geluk gehad zo te zien.
Ik ook blijkbaar. Ik heb de mijne gisteren wel ontvangen. (27 juli besteld)

• sn0w13
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:54
Zijn ondertussen terug leverbaar bij Coolblue.
Momenteel staat er "minder dan 7 op voorraad"

• Ledtherebelight
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-10 15:41
quote:
ETzPliskin schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:27:

Ik had vorige week ook een oculus rift besteld, maar die kwam woensdag al binnen terwijl er bij mij ook 13-08 als bezorgdatum stond.

• Devata
Oculus is nu eindelijk ook weer aan het verzenden. Zojuist een update gekregen dat het wordt verwerkt.
Heb ik het dus voor volgend weekend. Of als het van Venray komt misschien wel morgen, maar dat denk ik niet.

• Rappa1985
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09-10 12:33
quote:
Devata schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:18:
Oculus is nu eindelijk ook weer aan het verzenden. Zojuist een update gekregen dat het wordt verwerkt.
Heb ik het dus voor volgend weekend. Of als het van Venray komt misschien wel morgen, maar dat denk ik niet.
Wanneer had je hem besteld ?

Edit: Even terug gekeken en zie dat je 15de had besteld.

Heb die van mij ook gecanceld bij Oculus. Ze geven bij Coolblue aan dat er nog minder dan 25 op voorraad zijn.

Rappa1985 wijzigde deze reactie 04-08-2017 13:15 (31%)

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

• Devata
quote:
Rappa1985 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

Wanneer had je hem besteld ?

Edit: Even terug gekeken en zie dat je 15de had besteld.

Heb die van mij ook gecanceld bij Oculus. Ze geven bij Coolblue aan dat er nog minder dan 25 op voorraad zijn.
Ik stond ook op het punt te annuleren en dan naar Coolblue te gaan, maar ik heb ook een extra sensor en dan moest ik die ook weer los gaan bestellen. Dus wel fijn dat het nu verwerkt is, heb ik hem zeer waarschijnlijk niet morgen al (wat wel was als ik bij Coolblue had besteld) maar wel voor volgend weekend.

• Rappa1985
  • Laatst online: 09-10 12:33
quote:
Devata schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:50:
[...]

Ik stond ook op het punt te annuleren en dan naar Coolblue te gaan, maar ik heb ook een extra sensor en dan moest ik die ook weer los gaan bestellen. Dus wel fijn dat het nu verwerkt is, heb ik hem zeer waarschijnlijk niet morgen al (wat wel was als ik bij Coolblue had besteld) maar wel voor volgend weekend.
Klopt, voor jou is het inderdaad logisch om dit niet te doen. Het is eerder aantrekkelijk voor de mensen die gelijk met mij later een bestelling hebben gedaan(week van 24 juli).

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Goed om te horen dat het weer een beetje begint te rollen.. ik wens iedereen een snelle levering want het is écht gaaf om ermee te spelen!!!

• SpicyRamen
  • Laatst online: 25-08 11:50
Net bij Alternate de laatste te pakken gekregen, hopelijk was hij ook echt beschikbaar en krijg ik hem a.s. maandag.

• Devata
Ik krijg hem maandag van Oculus.

• scrappy.doo
quote:
Devata schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:07:
Ik krijg hem maandag van Oculus.
Wanneer besteld?

• Devata
quote:
15 juli.
Is de nieuwe bundel (2 pakketjes, heb ook extra sensor besteld)

Op deze spreadsheet: https://docs.google.com/s...9oRIfq767UzxVQ/edit#gid=0
zijn mensen gaan bijhouden wanneer wat was besteld en wanneer het is verwerkt.

Dus als hier mensen ook bij Oculus hebben besteld is het handig om daarmee een idee te krijgen wanneer ze het gaan ontvangen, en vul dan natuurlijk ook even je eigen informatie in ;)

Devata wijzigde deze reactie 05-08-2017 17:45 (74%)

• Sjoan
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 27-09 18:01
Ik ben van plan om de Oculus Rift Earphones te kopen, maar zo te zijn zijn ze alleen maar via Oculus.com te bestellen?

• Stelexx
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-07 02:47
quote:
Sjoan schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:19:
Ik ben van plan om de Oculus Rift Earphones te kopen, maar zo te zijn zijn ze alleen maar via Oculus.com te bestellen?
Alleen de headset en touch controllers zijn bij andere partijen te bestellen. De andere producten zoals een aparte sensor of de earphones zijn alleen beschikbaar via de oculus site.

Stelexx

• Oboemaboem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09-01 11:12
Sinds maandagavond 7 augustus is hij te bestellen bij Coolblue (morgen in huis).

• Arm1n
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-10 17:43

Arm1n

Zeven over half twee

quote:
Oboemaboem schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:04:
Sinds maandagavond 7 augustus is hij te bestellen bij Coolblue (morgen in huis).
Bedankt voor de tip! Had hem al in bestelling staan in de Oculus store maar ben wel bereid om €20 extra te betalen om hem morgen binnen te hebben ipv wie weet wanneer ;)

Iemand enig idee wat de levertijden zijn voor een losse (3e) sensor in de Oculus store?

Canon 6D | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• Devata
quote:
Arm1n schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:39:
[...]
Iemand enig idee wat de levertijden zijn voor een losse (3e) sensor in de Oculus store?
Echte levertijd is niet bekend, maar ook losse sensors hebben momenteel vertraging.

Devata wijzigde deze reactie 10-08-2017 10:42 (58%)

• Sjoan
En hij is weer uitverkocht bij Coolblue.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Tjonge ik ben blij dat ik hem al heb maar wat een rush op de Rift zeg, ze mogen wel spreken van een verkoopsucces

• Akropolis
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-10 10:36

Akropolis

Still stupid...

Voor de mensen die niet te lang willen wachten; Amazon.de heeft er ook nog een paar op voorraad. Volgens mij wel zonder Xbox controller.

* edit; zie dat de prijs opeens weer flink omhoog is gegaan bij amazon.de.

Akropolis wijzigde deze reactie 11-08-2017 08:37 (22%)

• Oboemaboem
quote:
Arm1n schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:39:
[...]

Ik heb hem maandag (7-8) besteld en vandaag is de status veranderd naar 'Processing for shipping'.

• Devata

• jaspervv99
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 20-10 15:23
Ik heb hem zonder enige verzendbevestiging via oculus.com gekregen 3 dagen geleden. Was het "oude pakket", dus incl alle controllers (2 losse pakketten). Duurt echter nog een week voordat ik hem kan proberen...

• deorder
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 11-10 06:33
quote:
jaspervv99 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:01:
Ik heb hem zonder enige verzendbevestiging via oculus.com gekregen 3 dagen geleden. Was het "oude pakket", dus incl alle controllers (2 losse pakketten). Duurt echter nog een week voordat ik hem kan proberen...
Hoe lang moest jij wachten? Ik had mijn oculus 2 weken geleden via oculus.com besteld. Sinds vorige week woensdag staat er "Processing for Shipping", maar nu is het al bijna dinsdag. Als ik wist dat het zo zou gaan had ik het gewoon via o.a. Coolblue kunnen bestellen.

deorder wijzigde deze reactie 14-08-2017 19:44 (7%)

Chaos -> Nature -> Order -> Human -> Law -> Deorder

• jaspervv99
quote:
deorder schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:43:
[...]

Hoe lang moest jij wachten? Ik had mijn oculus 2 weken geleden via oculus.com besteld. Sinds vorige week woensdag staat er "Processing for Shipping", maar nu is het al bijna dinsdag. Als ik wist dat het zo zou gaan had ik het gewoon via o.a. Coolblue kunnen bestellen.
Half juni besteld en een maand moeten wachten. Ik heb nooit betaalbevestiging gekregen of shipping confirmation, gewoon 450,- van mijn creditcard af zag ik nadat ik hem dus onverwachts binnenkreeg. Vreemd maar ik klaag niet!

• deorder
quote:
jaspervv99 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:57:
[...]

Half juni besteld en een maand moeten wachten. Ik heb nooit betaalbevestiging gekregen of shipping confirmation, gewoon 450,- van mijn creditcard af zag ik nadat ik hem dus onverwachts binnenkreeg. Vreemd maar ik klaag niet!
Hoe lang na het krijgen van de "Processing for Shipping" status heb je het gekregen? Of kreeg het bij jou die status helemaal niet? Vorige week woensdag is na het krijgen van deze status die 450,- ook van mijn rekening afgeschreven.

deorder wijzigde deze reactie 15-08-2017 00:36 (9%)

• jaspervv99
quote:
deorder schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:32:
[...]

Hoe lang na het krijgen van de "Processing for Shipping" status heb je het gekregen? Of kreeg het bij jou die status helemaal niet? Vorige week woensdag is na het krijgen van deze status die 450,- ook van mijn rekening afgeschreven.
Niet gekregen :s. Oculus is redelijk sloom daarmee dus denk dat de status in de komende week wel wordt geupdate.

• viktor_r
  • Laatst online: 11-01 09:49
Vanmiddag besteld bij Coolblue, morgenochtend geleverd...

viktor_r wijzigde deze reactie 15-08-2017 19:22 (0%)
Reden: typo

• Minotaur
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15-08-2017
Bedankt voor het meedelen dat Coolblue weer voorraad heeft. Ik heb net meteen besteld en mijn order van vorige week bij Oculus gecanceld.

Hah, als het goed is morgen al in huis, kan ik nog net deze vakantie week even uitgebreid rond dolen in VR.

• deorder
quote:
viktor_r schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:21:
Vanmiddag besteld bij Coolblue, morgenochtend geleverd...
Belachelijk hoe Oculus mensen die het via oculus.com hebben besteld laten wachten terwijl er ondertussen al meerde partijen bij CoolBlue beschikbaar zijn geweest. Cancellen ga ik ook niet meer doen omdat ze vorige week woensdag al 450 euro van mijn rekening hebben afgeschreven en ik bang ben dat ik er straks met twee zit.

• Stelexx
quote:
deorder schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:56:
[...]

Belachelijk hoe Oculus mensen die het via oculus.com hebben besteld laten wachten terwijl er ondertussen al meerde partijen bij CoolBlue beschikbaar zijn geweest. Cancellen ga ik ook niet meer doen omdat ze vorige week woensdag al 450 euro van mijn rekening hebben afgeschreven en ik bang ben dat ik er straks met twee zit.
Ik zit met het zelfde probleem. Zou hem erg graag eerder willen ontvangen aangezien ik nu nog vakantie heb. Ik heb er ook een 3e sensor bij besteld. Ik snap niet dat oculus na een jaar tijd nog steeds niet de boel helemaal in orde heeft. Ik snap dat met de summer sale die beter loopt dan verwacht de vraag hoog is. Maar dit was voor de tijd ook al een probleem. Maar gewoon met vol enthousiasme wachten dus... 8)7

Stelexx

• deorder
quote:
Stelexx schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:46:
[...]

Ik zit met het zelfde probleem. Zou hem erg graag eerder willen ontvangen aangezien ik nu nog vakantie heb. Ik heb er ook een 3e sensor bij besteld. Ik snap niet dat oculus na een jaar tijd nog steeds niet de boel helemaal in orde heeft. Ik snap dat met de summer sale die beter loopt dan verwacht de vraag hoog is. Maar dit was voor de tijd ook al een probleem. Maar gewoon met vol enthousiasme wachten dus... 8)7
Zit niks anders op. Uiteindelijk hebben wij het wel voor 20 euro minder dan bij CoolBlue. Bij HTC kregen mensen die een pre-order van de Vive hadden gedaan het ook pas veel later dan mensen die het gewoon in de winkel kochten. Heb ondertussen genoeg andere dingen om te doen en iets extras om naar uit te kijken ;).

deorder wijzigde deze reactie 16-08-2017 02:50 (5%)

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

quote:
deorder schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:56:
[...]

Dat probleem heb ik nu :+

Tegen de tijd dat ik hem op CoolBlue had besteld was de order op de Oculus site opgeschoven naar "wordt verwerkt voor verzending". Geprobeerd te annuleren, ze zouden proberen het pakketje er nog tussenuit te halen maar uiteindelijk dus niet gelukt aangezien UPS vandaag voor de deur staat.

Ik kon hem nog wel weer terug sturen als het goed, maar ja is weer extra gedoe.

• Stelexx
quote:
Arm1n schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Tegen de tijd dat ik hem op CoolBlue had besteld was de order op de Oculus site opgeschoven naar "wordt verwerkt voor verzending". Geprobeerd te annuleren, ze zouden proberen het pakketje er nog tussenuit te halen maar uiteindelijk dus niet gelukt aangezien UPS vandaag voor de deur staat.

Als Oculus op zijn minst een geschatte levertijd kan geven zou het deze ellende al voorkomen.

Stelexx

• deorder
quote:
Arm1n schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Bij mij staat ie nu al een week op "Wordt verwerkt voor verzending" / "Processing for shipping". Hoe lang na deze statuswijziging kreeg je het? Oculus support zei maandag tegen mij in een standaarreactie:

"I've checked on your order and everything appears to be in good standing. Right now we're in the process of handing your package off to the courier for shipment."

Ben ik niet veel wijzer van geworden helaas.

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

quote:
deorder schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:25:
[...]

Bij mij staat ie nu al een week op "Wordt verwerkt voor verzending" / "Processing for shipping". Hoe lang na deze statuswijziging kreeg je het? Oculus support zei maandag tegen mij in een standaarreactie:

"I've checked on your order and everything appears to be in good standing. Right now we're in the process of handing your package off to the courier for shipment."

Ben ik niet veel wijzer van geworden helaas.
Vorige week dinsdag is mijn order omgezet naar processing for shipping. Gisteren een verzendbevestiging ontvangen en vandaag is het pakketje geleverd (bij het UPS ophaalpunt want ik was niet thuis). Dus 7 dagen geduurd tot verzending na de statuswijziging.

Maar goed heb er nu dus twee door mijn ongeduld :X

Edit: is het geld bij jou al van de creditcard afgeschreven? Bij mij nog namelijk niet, iemand ervaring met wanneer dat moet gebeuren normaliter?

Arm1n wijzigde deze reactie 16-08-2017 16:50 (7%)

• deorder
quote:
Arm1n schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:49:
[...]

Vorige week dinsdag is mijn order omgezet naar processing for shipping. Gisteren een verzendbevestiging ontvangen en vandaag is het pakketje geleverd (bij het UPS ophaalpunt want ik was niet thuis). Dus 7 dagen geduurd tot verzending na de statuswijziging.

Maar goed heb er nu dus twee door mijn ongeduld :X

Edit: is het geld bij jou al van de creditcard afgeschreven? Bij mij nog namelijk niet, iemand ervaring met wanneer dat moet gebeuren normaliter?
Oh dat probleem heb je nu, dat je er met twee zit. Daar ben ik dus bang voor :p

Bij mij is het bij het veranderen van de status naar "Processing for Shipping" meteen afgeschreven via mijn Paypal.

Creditcard werkt meestal zo dat ze betalingen in batches samenvoegen en betalingen langer vasthouden i.v.m. chargeback. Jou creditcard-provider staat dan garant voor de betaling met de verwachtig dat jij uiteindelijk gaat betalen. Het kan daarom een tijdje duren voor het bedrag uiteindelijk echt van je rekening wordt afgeschreven.

• Walhallo
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 11-10 11:11
Ik zie hem net ook staan bij Alternate voor 469,- hij zegt direct leverbaar.

Ik zit erg te twijfelen, ik heb er alleen geen PC voor en geen tijd :-S.

• Oboemaboem
De losse 3e sensor (direct van Oculus dus) was gisteren na precies 10 dagen binnen, Met de sensoren lijken ze dus weer aardig op de ri(f)t.

• paulbenard
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 02-10 10:14
Vandaag de Rift + Touch bundle gekocht via Oculus. Coolblue verkoopt alleen nog de combi versie zonder xbox controller. Oculus vertelde mij dat het bij hun nog mogelijk is dat je een oude krijgt. Dus heb de gok maar genomen. Hopelijk leveren ze een beetje snel :D

• paulbenard
Status update. Rift is Processed for Shipping! Zo te zien gaat alles dus lekker vlot :)

• paulbenard
Morgen komt die binnen! In 5 dagen met een weekend er tussen noem ik erg netjes :D

• Stelexx
quote:
paulbenard schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:05:
Morgen komt die binnen! In 5 dagen met een weekend er tussen noem ik erg netjes :D
Serieus? Ik heb hem de 14e (augustus) besteld, ik kreeg 18e een update dat hij klaar gemaakt zou worden en ik heb sindsdien geen bericht meer gekregen. Ik zou het wel waarderen als Oculus de bestellingen die eerder besteld zijn ook eerder levert :/ .

Edit: Ik heb nog steeds geen enkele mail en tracking code gekregen maar raad eens wie er vanmiddag aan de deur stond :*) . 9 dagen gedaan over de verzenden, toch sneller dan ik had verwacht. Net de boel aangesloten, wat een ervaring! Vooral de eerste scène met de kleine vliegende robot.

Stelexx wijzigde deze reactie 23-08-2017 17:28 (24%)

Stelexx

• thehippy
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 29-09 16:41
Ik heb de Summer of Rift deal 15/8 besteld op de officiële site en gisteren 23/8 is deze binnengekomen. Ik had het nog nooit uitgeprobeerd maar wat een ervaring zeg. Leuk met die robot en gratis virtual cinema van Steam is ook een aanrader. De pixels zijn wel wat duidelijk te zien. Ik heb ook een Sony Head mounted display en hier zie je de pixels minder goed. Maar dat is geen VR bril natuurlijk verder geen klagen.

• Coen001
  • Laatst online: 05-06 17:06
Ik ben blij verrast. Had de rift gisteren rond de middag via Oculus zelf besteld en heb hem vanmiddag al binnen gekregen!! Dus volgens mij hebben ze de voorraad weer op orde (voor zolang het duurt).

• UncleSam
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
quote:
Coen001 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:19:
Ik ben blij verrast. Had de rift gisteren rond de middag via Oculus zelf besteld en heb hem vanmiddag al binnen gekregen!! Dus volgens mij hebben ze de voorraad weer op orde (voor zolang het duurt).
Goed om te horen dat er weer snel geleverd word.

• Sjoan
Zo te zien doet CoolBlue niet meer mee aan de kortingsactie, hij staat nu voor 599 op de site.

• Jeroenit
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12-10 23:45
quote:
Sjoan schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:46:
Zo te zien doet CoolBlue niet meer mee aan de kortingsactie, hij staat nu voor 599 op de site.
bij oculus zelf is de prijs ook weer verhoogd, heb ik m gelukkig echt net optijd gekocht :)

Gigabyte Z97 Gamer3-Intel Core i5 4690-CM Hyper 412S-16GB HyperX-Gigabyte GTX1060 G1-Logitech G513/G903+Powerplay/G35/Z-5500-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-2x Buttkicker Gamer2-AOC U3277FWQ-Oculus Rift

• thehippy
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 29-09 16:41
Summer of Rift is inderdaad voorbij. Had eigenlijk niet verwacht dat ze de prijs weer zo erg zouden verhogen. Jammer want de adoptie zal wel weer een beetje stoppen. Bij Otto zag ik hem nog wel voor €463 dus als mensen nog twijfelen zou ik hem daar nog voor de oude prijs kopen. https://www.otto.nl/p/100...rillen&itemId=10071451403

• RifatSahin
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 18-10 13:16
quote:
thehippy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:49:
Summer of Rift is inderdaad voorbij. Had eigenlijk niet verwacht dat ze de prijs weer zo erg zouden verhogen. Jammer want de adoptie zal wel weer een beetje stoppen. Bij Otto zag ik hem nog wel voor €463 dus als mensen nog twijfelen zou ik hem daar nog voor de oude prijs kopen. https://www.otto.nl/p/100...rillen&itemId=10071451403
Dit is wel de versie met 1 sensor. Dus met de 2e sensor erbij zit je alsnog op € 532,- wat nog steeds goedkoper is dan CB

RifatSahin wijzigde deze reactie 13-09-2017 12:12 (6%)

• SacreBleu
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-10 14:34

SacreBleu

VR Enthousiasteling

quote:
RifatSahin schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:11:
[...]

Dit is wel de versie met 1 sensor. Dus met de 2e sensor erbij zit je alsnog op € 532,- wat nog steeds goedkoper is dan CB
Dat klopt niet. Bij de Rift zelf zit al een sensor en bij de Touch óók. Kortom ook dit pakket bevat twee sensoren. De informatie op de website klopt niet.

Elite Dangerous: AmazingPaper

• RifatSahin
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 18-10 13:16
quote:
SacreBleu schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:27:
[...]

Dat klopt niet. Bij de Rift zelf zit al een sensor en bij de Touch óók. Kortom ook dit pakket bevat twee sensoren. De informatie op de website klopt niet.
Hij is in elk geval weer verhoogd in prijs.. Bij Otto is hij nu 549,-

• makkie88
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 17-10 15:34
Coolblue "blue friday" prijs is €439...

ik twijfel: kopen, of wachten tot "black friday".. hopen op een betere prijs.. (zou het? )

makkie88 wijzigde deze reactie 17-11-2017 15:37 (23%)

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:37

HellBeast

Oh My GoT!

Een tientje eraf. Dat is nou niet echt spectaculair. Ik zou even wachten. Er zou toch wel 50 euro vanaf mogen om het een "goeie BF deal" te laten zijn.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 00:55

Nitai

Feels good man

Copy paste van Gemekker:
Gemekker in "Black Friday / Cyber Monday 2017"
De Black Friday deal van Oculus staat ook live. Een Rift voor 349 dollar (of 399 euro).
quote:
Check out everything you get with your purchase:

- Touch controllers that let you cast spells, sculpt virtual clay, and glide through zero-g with your own hands
- Integrated 360° spatial audio for the most immersive experience possible
- Two sensors (Pro Tip: Pick up a third sensor to unlock full room-scale potential)
- Six great games and artistic tools—available for free after you set up your new Touch controllers!

Nitai wijzigde deze reactie 23-11-2017 11:10 (7%)

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• makkie88
quote:
Nitai schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:10:
Copy paste van Gemekker:
Gemekker in "Black Friday / Cyber Monday 2017"
De Black Friday deal van Oculus staat ook live. Een Rift voor 349 dollar (of 399 euro).

[...]
Dat is een mooie prijs :9~
Iemand laatste tijd ervaring met de tijd van levering vanaf de website van Oculus zelf?

• Nitai

Nitai

Feels good man

quote:
makkie88 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:14:
[...]

Dat is een mooie prijs :9~
Iemand laatste tijd ervaring met de tijd van levering vanaf de website van Oculus zelf?
Ik heb hem net besteld en het is nu al verzonden!

• makkie88
quote:
Nitai schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:37:
[...]

Ik heb hem net besteld en het is nu al verzonden!
Dat is vlot! weet je waar deze vandaan verstuurd word? (nederland/Amerika/Duitsland/china?)

• Nitai

Nitai

Feels good man

quote:
makkie88 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:38:
[...]

Dat is vlot! weet je waar deze vandaan verstuurd word? (nederland/Amerika/Duitsland/china?)
Nee geen idee, ik zie wel Ierland staan, maar daar is Oculus gevestigd en is gewoon een standaard factuur adres.

• makkie88
Wat een rot website..
Heb geprobeerd een bestelling te plaatsen, en te betalen via Creditcard... deze werd tegen gehouden door ICS.. het fraude team, daar heb ik Oculus geautentiseerd.. Volgens ICS moet ik mijn betaling opnieuw aanbieden..
Nu lukt het voor geen meter om de betaling alsnog uit te voeren (cannot update payment method).. en blijft de bestelling op On hold staan..
Ook betalen via Paypal lukt niet.. (payment not completed by paypal)

Nu weet ik niet of de betaling vanzelf goed gaat nu.. of dat ik beter een nieuwe bestelling kan doen.. voordat ik straks twee stuks besteld (en betaald..) heb..

Ik kan nergens een telefoonnummer van Oculus vinden.. :F

Edit: kreeg een email met "order canceled"..
en vanmorgen zag ik dat de prijs bij Coolblue ook aangepast was naar 399.. dus gelijk besteld!.. straks ophalen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

makkie88 wijzigde deze reactie 24-11-2017 11:37 (22%)

• Nitai

Nitai

Feels good man

quote:
makkie88 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:38:
[...]

Ik heb hem vanmiddag al binnen! Binnen een dag, supersnel :D

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb hem gisteren bij Coolblue in R'dam gehaald, was gewoon op voorraad.

• siemed
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 18-10 13:12
Gisteren voor de Black Friday prijs een Rift besteld bij Coolblue. Ben er erg benieuwd wat ik er van ga vinden.

Nog tips van spellen of ervaringen die je echt moet hebben?

Thanks!

Nu in de ledlampen

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Wat je er standaard bij krijgt is al erg tof. Robo Recall en Dead and Buried zijn heel vet. Op SteamVR heb je "the Lab", die is gratis en ook best leuk. Arizona Sunshine is leuk als je van Zombie Shooters houdt.

Nog een tip: https://www.reddit.com/r/.../?st=j91ot6u3&sh=3a766c28

SPUD aanpassen. De eerste keer dat je de Rift opzet, dan zie je allemaal "spikkels". Dit komt doordat Oculus een tijdje terug een probleem had met een afwijking van de kleur rood. ( voorbeeldje )Toen hadden ze in het OLED scherm de kleur zwart uitgezet en dat loste het probleem op. Dat had alleen tot gevolg dat je door de lens de spikkels zag.

Recentere versies van de Rift hebben het probleem met de rode kleuren niet, maar de default waarde van SPUD is wel aangepast. Je kan dit weer terugzetten, door de registry aanpassing. Bij mij is het echt een behoorlijk verschil.

HellBeast wijzigde deze reactie 27-11-2017 13:18 (65%)

Lone Echo is, ondanks de wat beperkte speelduur, erg goed gedaan.

• makkie88
ik probeer een derde sensor te bestellen (via oculus).. alleen ik krijg de betaling van Paypal er nog steeds niet door..
kan ik ergens anders de sensor halen/ bestellen?

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-10 15:50
Toevallig gezien, een Rift voor €269: https://www.alternate.nl/...bril/html/product/1360623

Wel een refurbished zie ik nu.

DaCoTa wijzigde deze reactie 30-10-2018 11:20 (14%)

En een oude versie, dus zonder touch controllers. Koop je Oculus puur voor sim games dan kan het mooie aanbieding zijn, maar anders voldoet hij niet :)

• MoresM
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 14-05 20:00
De Oculus sensor wordt momenteel in V&A aangeboden voor €100. Weet iemand hoe dit komt? In de officiële Oculus winkel kost de sensor €69.

Spelen de hierboven beschreven problemen met de Oculus winkel nog steeds?
Diegeen heeft hem bij een dure retailer gekocht en wil nu zijn verlies goed maken :P. Ik heb vorig jaar bij Black Friday mijn Oculus voor €400 gekocht, en toen stond het pakket ook op V&A voor €450, maar dan dus tweedehands en mis je de gratis games. Dus zelfs buiten Black Friday om was dat een enorm slechte deal geweest, maar tja, mensen blijven het proberen.

Ook bijvoorbeeld deze: V&A aangeboden: Xiaomi Roborock S50 nieuwstaat, 1 ritje , die koop je voor €330 rechtstreeks bij Aliexpress (uit Europees warenhuis, dus geen importheffingen). Dus mensen proberen gewoon spul te verkopen voor veel meer dan realistisch is.

• MoresM
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 14-05 20:00
Dank voor je reactie! Goed om te weten dat er geen verdere nadelen vastkleven aan de bestelling bij Oculus zelf. De reden dat ik bovenstaand bericht plaatste was omdat ik de advertentie van dezelfde Tweaker ook tegen kwam op marktplaats. In de marktplaats omschrijving staat het volgende:
Voor de oplettende Tweaker: bundelprijs nieuw €129 (sensor + 2 controllers) een NL retailer is nooit meer leverbaar. Mensen die dit googlen > klik op de link.

Aanschaf bij de officiële site staat een geschatte kosten voor verzending voor het afronden van je bestelling (invoeren en afronden van je adres- en creditcardgegevens).
Graag een retailer de vraag stellen waarom zij een losse Oculus sensor voor een factor 1.869 meer verkopen.
Dat klinkt allemaal erg onheilspellend.

• PuckStar
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-10 12:50
Sissors schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:08:
Diegeen heeft hem bij een dure retailer gekocht en wil nu zijn verlies goed maken :P. Ik heb vorig jaar bij Black Friday mijn Oculus voor €400 gekocht, en toen stond het pakket ook op V&A voor €450, maar dan dus tweedehands en mis je de gratis games. Dus zelfs buiten Black Friday om was dat een enorm slechte deal geweest, maar tja, mensen blijven het proberen.

Ook bijvoorbeeld deze: V&A aangeboden: Xiaomi Roborock S50 nieuwstaat, 1 ritje , die koop je voor €330 rechtstreeks bij Aliexpress (uit Europees warenhuis, dus geen importheffingen). Dus mensen proberen gewoon spul te verkopen voor veel meer dan realistisch is.
Die V&A is echt schandalig. 450euro en dan zonder garantie! tssss.

[My Home Automations] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

• PuckStar
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-10 12:50
siemed schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:38:
Gisteren voor de Black Friday prijs een Rift besteld bij Coolblue. Ben er erg benieuwd wat ik er van ga vinden.

Nog tips van spellen of ervaringen die je echt moet hebben?

Thanks!
Ik heb van alles gespeeld en gezien maar laatste dagen spelen we Pokerstars VR. Is gratis en vermakelijk en kost niet zoveel energie als beat saber :)
Als je een x mee wilt doen zie deze post:
PuckStar in "[Oculus Rift] Ervaringen & Discussie"
en dit topic: [VR] Multiplayer groep

[My Home Automations] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True