Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• UncleSam
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Inleiding - Verpakking en inhoud - Prijs - Handige links

Inleiding
Welkom bij het Oculus Rift Bestelling en levering topic. De behoefte voor de topic is ontstaan door de issues met het leveren van de pre-orders. Oculus heeft aangegeven dat dit te maken heeft met een tekort aan een van de onderdelen voor de Rift. Oculus heeft verder aangegeven op 12 april een status update te geven omtrent deze pre-orders. Uiteraard kan de topic ook daarna gebruikt worden om ervaringen omtrent toekomstige bestellingen en leveringen te bediscussiëren.

Update 11 oktober 2016: Het is nu mogelijk om de Oculus Touch controllers te pre orderen via de Oculus Shop. De kosten zijn €199,- inclusief verzendkosten. De controller komen op 6 december uit.

De mensen die de Rift hadden gepre-ordered krijgen een priority status bij het bestellen van de Touch. Dit moet je wel doen voor donderdag 27 oktober. Je moet ook dezelfde mailadres gebruiken als bij het bestellen van de Rift.

Update 12 juli 2016: Ik kreeg net een mail binnen waarin Oculus Connect 3 word aangekondigd voor dit jaar. Oculus heeft in deze mail ook aangegeven dat alle pre-orders zijn verzonden en dat nieuwe orders binnen 2 tot 4 werkdagen worden geleverd.

Quote:
Rift now shipping in 2 to 4 business days
All Rift pre-orders have now shipped, and new Rift orders from Oculus.com are shipping within 2 to 4 business days. If you have any questions about existing orders or your current shipment status, please reach out to us here.

update 12 april 2016: Iedereen met een pre-order heeft een mail ontvangen met de mededeling dat hun order history is aangepast. Je kunt op je eigen bestelpagina een verwachte levertijd zien. Gezien het tekort aan onderdelen is dit helaas voor iedereen veel later dan verwacht.

Verpakking en inhoud
Een viertal foto's van de doos:

Inhoud:
- Oculus Rift Headset
- Camera Sensor met stand
- Quick Start Guide
- Gereedschap om de geïntegreerde headset te demonteren
- Remote Control met geïntegreerde batterij
- Xbox One Wireless Controller
- 2 AA batterijen voor de Controller
- USB Wireless Receiver for Xbox One Controller en instructies
- 2 Oculus Logo stickers
- Schoonmaakdoekje voor de Oculus lens

Prijs
De prijs voor de eerste Consumer Version hier in Nederland is €.699,- exclusief verzendkosten. De mensen die tot 1 april 2016 een preorder hebben geplaatst hoeven gezien de problemen met het leveren geen verzendkosten te betalen. Zie tweet van Brendan Iribe:

Handige links
Reddit pre-order shipping threads:
EUROPE Shipping Megathread - discuss your European shipping here!
ALL REGIONS - Shipping Megathread
Live! Oculus Rift CV1 Shipping Notices Word niet meer voorzien van updates.

Tweakers VR Community:
Tweakers Virtual Reality Community en Formulier om op deze lijst te komen
Oculus Rift Review
Oculus Rift Ervaringen & Discussie

Overig:
Bereken de tijd waarop je bestelling staat geregistreerd

UncleSam wijzigde deze reactie 11-10-2016 19:04 (55%)
Reden: Oculus Touch pre order.

• Alexji
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-11 20:12
Hier ook de Processed e-mail.

Originele schatting 9/5 - 19/5
Ordertijd (min:sec) 11:46

Oh en:

Alexji wijzigde deze reactie 26-04-2016 19:19 (25%)

iRacing

• FireStarter
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11-11 18:07

Holy smokes!!

16m01s 27xx order 16-5/26-5

FireStarter wijzigde deze reactie 26-04-2016 19:37 (15%)

CCDP/CCIE#40337

• Toth70
  • Registratie: april 2011
  • Nu online
Ik zie alleen "Voor het einde van de dag". Wordt het ook ergens nauwkeuriger aangegeven?

• Khiu
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 29-10 12:10
Nadat het geld was afgeschreven ontving ik een dag later tracking info. Vandaag zou hij bezord moeten zijn maar:

*!@&$%^*&@!%$*@%$@!*&$!!
Totaal geen verdere info.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

• UncleSam
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Ik kreeg net een mail binnen waarin Oculus Connect 3 word aangekondigd voor dit jaar. Oculus heeft in deze mail ook aangegeven dat alle pre-orders zijn verzonden en dat nieuwe orders binnen 2 tot 4 werkdagen worden geleverd.

Quote:
Rift now shipping in 2 to 4 business days
All Rift pre-orders have now shipped, and new Rift orders from Oculus.com are shipping within 2 to 4 business days. If you have any questions about existing orders or your current shipment status, please reach out to us here.

UncleSam wijzigde deze reactie 12-07-2016 17:06 (12%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12-11 09:57
Yep, gisteren besteld op oculus.com, vandaag geleverd 😀

iPhone 11 Pro 64GB  MacBook Pro (13-inch, 2019, i7 2.8Ghz, 16GB, 512GB)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10:18
Ja klopt touchcontrollers incl 2e sensor in aparte doos de rest in de grote doos, zie hier:

[ Tesla Model 3 AWD Base Performance | 19" | Pearl White | White Interior | Trekhaak ]

• Axewi
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-11 16:59
quote:
ABD schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:19:
[...]

Ik wilde dat ook doen, maar om dat te kunnen aanpassen voor de eerste afleverpoging heb je een UPS My Choice account nodig. Om die te activeren heb je blijkbaar eerst een pincode nodig die ze per post opsturen. Dat kan een week duren. Dat is ook wel logisch, want zo kunnen ze een deel van de sjoemelaars uitsluiten. Stel dat ik een buurman, kennis, collega e.d. ben met kwaad in de zin, en ik hoor jou enthousiast praten over je bestelde VR bril, zou ik een account aan kunnen maken op jouw naam en zou ik direct een alternatief adres kunnen opgeven zonder verificatie. Dan ben jij de spreekwoordelijke sjaak.

Waarschijnlijk krijgen jij en ik vandaag een kaartje in de bus, waarmee we online kunnen aanpassen waar de zendingen vrijdag heen kunnen, zoals het bij andere vervoerders ook gaat.

Verdorie, nu zie ik het idd. Ook lekker diep weggestopt en nergens even informatie dat je dit eerst moet bevestigen met een pincode....
Als ik dit had geweten had ik het account niet aangemaakt.

Nooit gedacht dat ik iets positiefs zou zeggen over postNL maar dit hebben zij toch een stuk beter op orde.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02:21

Yonix

Gamertag: Yonix360

Oh boy!

_/-\o_

Intel i9-9900K | Asus ROG Maximus XI Hero | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | Corsair LPX DDR4 (16GB) | Samsung 850 EVO (120GB + 500GB) | Samsung 860 EVO/QVO (1TB + 1TB) | ViewSonic XG2703-GS | Oculus Rift S | be quiet! Dark Base 700 | Xbox One X | PS4 Pro

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02:21

Yonix

Gamertag: Yonix360

Tadaa! :*)

Intel i9-9900K | Asus ROG Maximus XI Hero | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | Corsair LPX DDR4 (16GB) | Samsung 850 EVO (120GB + 500GB) | Samsung 860 EVO/QVO (1TB + 1TB) | ViewSonic XG2703-GS | Oculus Rift S | be quiet! Dark Base 700 | Xbox One X | PS4 Pro

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10:18
3e sensor van Oculus is eindelijk binnen!

Pakketje van coolblue ook met de andere rift voor mijn neef.

[ Tesla Model 3 AWD Base Performance | 19" | Pearl White | White Interior | Trekhaak ]

• RobV
  • Registratie: juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Binnen! (Via coolblue)

Het is de combo in de oude samenstelling, dus twee dozen, mét de xboxcontroller.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• Devata
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23-10 09:32
quote:
RobV schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:00:
[...]

Voor de duidelijkheid
- remote. Soort van afstandsbediening
- controller. Xbox game controller
- touch. Draadloze VR hotas achtige dingen

De remote krijg je altijd, onafhankelijk van het pakket. Het verschil is de controller die wel of niet in het pakket zit. De 'oude' bundle bestaat uit 2 dozen, namelijk de rift + controller, en apart verpakt de touch met een extra sensor. Bij de nieuwe verpakkking zit geen controller en zitten de rift en de touch in een enkele doos.
Volgens mij is de controller er ook uit en is het de bedoeling van Oculus dat je alles via Touch gaat doen.
Zie ook een afbeelding van de nieuwe verpakking:
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True