Ik had zelfs pas besteld op :80 (via Creditcard) en al een shipdate ontvangen zojuist.Bron schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:28:
Met een :16 order nog geen mail ontvangen, maar mensen die ~:30 bestelde al wel? Goed geregeld.
HTC is lekker aan het prutsen dus. Ongelofelijk.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Hahaha te vroeg gejuigd. Betaling niet gelukt gaan het nogmaals proberen. Ach had er ook niet vanuit moeten gaan dat als bij reservering niet blokkeerde dan ook niet bij betaling. Zal ik wel zijn
Gaat HTC nogmaals proberen nadat je contact met hun hebt gehad?
Of wordt er automatische geprobeerd om voor 2e keer te chargen door HTC.
Of wordt er automatische geprobeerd om voor 2e keer te chargen door HTC.
Ow shit, heb ook ING creditcard en heb nog telefoontje naar fraude afdeling gedaan na reservering op CC.Geops schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:52:
Hahaha te vroeg gejuigd. Betaling niet gelukt gaan het nogmaals proberen. Ach had er ook niet vanuit moeten gaan dat als bij reservering niet blokkeerde dan ook niet bij betaling. Zal ik wel zijn
Die gaven aan dat als reservering goed ging de betaling ook goed zou gaan. Beetje raar.
Same here... 2 weken geleden Rabobank gebeld dat deze 'bijzondere' betaling er aan kwam. Werd mij 2 keer verteld: "Geen probleem meneer, alle betalingen worden keurig afgeschreven" Not!! #faal... 1ste lijns klantencontact zuchtkryptt schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:18:
Ow shit, heb ook ING creditcard en heb nog telefoontje naar fraude afdeling gedaan na reservering op CC.
Die gaven aan dat als reservering goed ging de betaling ook goed zou gaan. Beetje raar.
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Ging het bij jou met de reservering fout of op het moment dat je reservering een permanente werd?glashio schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:29:
[...]
Same here... 2 weken geleden Rabobank gebeld dat deze 'bijzondere' betaling er aan kwam. Werd mij 2 keer verteld: "Geen probleem meneer, alle betalingen worden keurig afgeschreven" Not!! #faal... 1ste lijns klantencontact zucht
ik heb gisteren gebeld met de Rabobank en die hebben een notitie gemaakt van de crediteur (DRI/HTC corporation). Het bedrag is vandaag gereserveerd/afgeschreven van mijn Creditcard door HTC. Dat is dus wel goed gegaan. Ik raad iedereen die bij de Rabobank zit hetzelfde te doen.glashio schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:29:
[...]
Same here... 2 weken geleden Rabobank gebeld dat deze 'bijzondere' betaling er aan kwam. Werd mij 2 keer verteld: "Geen probleem meneer, alle betalingen worden keurig afgeschreven" Not!! #faal... 1ste lijns klantencontact zucht
Geheel ook de reden van mijn verbazing. Gezien ik met mijn domme hoofd dacht "als de reservering lukt" lukt de betaling ook wel. Maar goed nu maar even wat zekerheden ingebouwd. Weet niet wie er nou uiteindelijk faalt (Naam die HTC gegeven heeft klopt ook niet helemaal op mijn overzicht maar soit) maar ik ben het in ieder geval nietkryptt schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:18:
[...]
Ow shit, heb ook ING creditcard en heb nog telefoontje naar fraude afdeling gedaan na reservering op CC.
Maar Geops even om zeker te zijn.Geops schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:51:
[...]
Geheel ook de reden van mijn verbazing. Gezien ik met mijn domme hoofd dacht "als de reservering lukt" lukt de betaling ook wel. Maar goed nu maar even wat zekerheden ingebouwd. Weet niet wie er nou uiteindelijk faalt (Naam die HTC gegeven heeft klopt ook niet helemaal op mijn overzicht maar soit) maar ik ben het in ieder geval niet
1. Je kreeg een reservering op je CC (zonder problemen)
2. Op moment van betaling (reservering -> afschrijving) ging het fout en werd je CC geblokt en kreeg je tel van ING
Dan ga ik normaals bellen naar ING indien bovenstaande klopt.
100% correct en zoals het gegaan is.kryptt schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:00:
[...]
Maar Geops even om zeker te zijn.
1. Je kreeg een reservering op je CC (zonder problemen)
2. Op moment van betaling (reservering -> afschrijving) ging het fout en werd je CC geblokt en kreeg je tel van ING
Dan ga ik normaals bellen naar ING indien bovenstaande klopt.
ING daarna gebeld en gemeld dat de betaling klopt en mijn CC weer open mag. Maar toen was het al te laat
Heb nu net de fraude afdeling weer aan de telefoon gehad en geven aan dat als de reservering zichtbaar is op je rekening dat de auto fraude detectie er niets meer mee doet. Ze zegt namelijk dat het bedrijf het geld in principe dan al in bezit heeft.Geops schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:01:
[...]
100% correct en zoals het gegaan is.
ING daarna gebeld en gemeld dat de betaling klopt en mijn CC weer open mag. Maar toen was het al te laat
Ze leek verstand van zaken te hebben en werkt er al 8 jaar en gaf 100% zekerheid dat dat niet kon gebeuren.
Kortom, we zien het wel.
Toch geinig dat ik dan net via de chat iemand had die mij haar fijn wist uit te leggen dat de reservering meer van mij af komt dan van de begunstige. En dus ik een reservering plaats (waarom die dingen dan nuttig waren kon men mij niet uitleggen) en dan nog geen betaling heeft plaatsgevonden. Alleen een stukje authenticatie tot betaling.kryptt schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:10:
[...]
Heb nu net de fraude afdeling weer aan de telefoon gehad en geven aan dat als de reservering zichtbaar is op je rekening dat de auto fraude detectie er niets meer mee doet. Ze zegt namelijk dat het bedrijf het geld in principe dan al in bezit heeft.
Ze leek verstand van zaken te hebben en werkt er al 8 jaar en gaf 100% zekerheid dat dat niet kon gebeuren.
Kortom, we zien het wel.
Welke blijkbaar dan dus de fraude warning triggered in mijn geval. Het mag misschien niet kunnen gebeuren maar toch gebeurd het wel. Och banken... als het nou eens makkelijk zou kunnen. Voor de zekerheid maar mijn CC vol gestort met geld. Zal je net zien dat men een nieuwe reservering wil plaatsen maar geld op is. Vertrouw niemand meer zo
Pff debiel zeg. Nouja heb alles er aan gedaan wat ik kon doen, we gaan het snel zien. Laat wel hier weten hoe het gegaan is wanneer ze betaling definitief maken.Geops schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:24:
[...]
Toch geinig dat ik dan net via de chat iemand had die mij haar fijn wist uit te leggen dat de reservering meer van mij af komt dan van de begunstige. En dus ik een reservering plaats (waarom die dingen dan nuttig waren kon men mij niet uitleggen) en dan nog geen betaling heeft plaatsgevonden. Alleen een stukje authenticatie tot betaling.
Welke blijkbaar dan dus de fraude warning triggered in mijn geval. Het mag misschien niet kunnen gebeuren maar toch gebeurd het wel. Och banken... als het nou eens makkelijk zou kunnen. Voor de zekerheid maar mijn CC vol gestort met geld. Zal je net zien dat men een nieuwe reservering wil plaatsen maar geld op is. Vertrouw niemand meer zo
Er staat bij mij "Verwachte levertijd: Woensdag, april 20, 2016 Voor het einde van de dag", maar gezien het overzicht wat eerder in dit topic is gepost lijkt mij dat de Vive morgen gewoon op de stoep ligt?
i9 13900K | RTX 4090 | 64GB DDR5 @ 5600 | Z790 | 2TB M.2 | HP Reverb G2 | HTC Vive Pro
Bedoel je die in de topicstart? Dan zitten we volgens mij pas in fase 2.Online JJ schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:07:
Er staat bij mij "Verwachte levertijd: Woensdag, april 20, 2016 Voor het einde van de dag", maar gezien het overzicht wat eerder in dit topic is gepost lijkt mij dat de Vive morgen gewoon op de stoep ligt?
Ik bedoelde deze:

EDIT: Ik zie dat mijn verzending ook via Eindhoven gaat, dus bovenstaande overzicht lijkt mij beter te kloppen dan die uit topicstart (die gaat via Amsterdam).
EDIT2: Inmiddels ook vertrokken uit Praag en ik verwacht dat het pakket over enkele uren in Leipzig zal arriveren. Nog even over Brussel en Eindhoven.... F5 bijna versleten.

EDIT: Ik zie dat mijn verzending ook via Eindhoven gaat, dus bovenstaande overzicht lijkt mij beter te kloppen dan die uit topicstart (die gaat via Amsterdam).
EDIT2: Inmiddels ook vertrokken uit Praag en ik verwacht dat het pakket over enkele uren in Leipzig zal arriveren. Nog even over Brussel en Eindhoven.... F5 bijna versleten.
[ Voor 81% gewijzigd door Online JJ op 18-04-2016 21:56 ]
i9 13900K | RTX 4090 | 64GB DDR5 @ 5600 | Z790 | 2TB M.2 | HP Reverb G2 | HTC Vive Pro
Net contact met de Rabobank gehad, Reserveringen (Krediet controle zoals Rabobank ze noemt) krijg je geen inzicht in. HTC heeft wel teruggebeld, dat is een goed teken. En morgen bellen ze hopelijk met meer nieuws. (HTC UK support is erg behulpzaam & attent!kryptt schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:38:
Ging het bij jou met de reservering fout of op het moment dat je reservering een permanente werd?
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Aan de post van in2duhCore te zien zijn we inmiddels over minuut 80, klopt dat?
Ik heb echt een hele goeie PC.
Ik heb nog geen shipping mail gezien met mijn 30 minuten
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Die van mij is net bij Leipzig aangekomen, maar gaat via Amsterdam ipv Eindhoven. Ik ben benieuwdEDIT: Ik zie dat mijn verzending ook via Eindhoven gaat, dus bovenstaande overzicht lijkt mij beter te kloppen dan die uit topicstart (die gaat via Amsterdam).
[ Voor 3% gewijzigd door Overv op 19-04-2016 00:29 ]
De eerste vives zijn inmiddels onderweg voor mensen die deze methode hebben gebruikt: https://www.reddit.com/r/..._have_an_april_ship_date/
Wat een kansloos ordersysteem daar bij HTC.
Wat een kansloos ordersysteem daar bij HTC.
Vandaag cc reservering geplaatst. 16e minuut (part 2).
Nog geen shipping mail.
Nog geen shipping mail.
En ik ga mijn pre-order maar annuleren. Ze bekijken het maar met deze levering bullshit.
Tijdens de laatste update vertrokken uit Brussel en komt zo aan in Eindhoven, dus ik verwacht de Vive vandaag, terwijl de planning nog steeds morgen aangeeft.Overv schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 00:28:
[...]
Die van mij is net bij Leipzig aangekomen, maar gaat via Amsterdam ipv Eindhoven. Ik ben benieuwd
Vooralsnog loopt alles volgens plan. Naast dat een groot aantal mensen die met cc hebben betaald een betalingsprobleem hadden door dat de bank de betaling als verdacht behandelde, is er niet veel mis gegaan. Ze hebben nu ook netjes een mail uitgestuurd dat je de bank moet inlichten van de betaling.Bron schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 01:03:
En ik ga mijn pre-order maar annuleren. Ze bekijken het maar met deze levering bullshit.
Iedereen die een april shipping date heeft zou het in april moeten krijgen.
Wat gaat er verkeerd bij jou dat je je pre-order annuleert?
Ik verbaas me hier ook over. Ze hebben het allemaal momenteel aardig op de rit, na een paar moeizame weken.mrmoustache schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:44:
[...]
Vooralsnog loopt alles volgens plan. Naast dat een groot aantal mensen die met cc hebben betaald een betalingsprobleem hadden door dat de bank de betaling als verdacht behandelde, is er niet veel mis gegaan. Ze hebben nu ook netjes een mail uitgestuurd dat je de bank moet inlichten van de betaling.
Nou, het feit dat je order meteen vervalt als de eerste betaling mislukt en dat dan ook nog eens de eerste de beste nieuwe order in die plaats komt ipv degene die na jou heeft besteld, vind ik wel extreem knullig hoor. Zeker dat het nu met de tweede wave zich allemaal gewoon herhaalt.
Dat het zich nu weer herhaald heb ik gemist. Dat is inderdaad zuur!Phehistyr schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:06:
Nou, het feit dat je order meteen vervalt als de eerste betaling mislukt en dat dan ook nog eens de eerste de beste nieuwe order in die plaats komt ipv degene die na jou heeft besteld, vind ik wel extreem knullig hoor. Zeker dat het nu met de tweede wave zich allemaal gewoon herhaalt.
Het feit dat mensen die annuleerde en opnieuw een order plaatste wel eerder aan de beurt komen.mrmoustache schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:44:
[...]
Vooralsnog loopt alles volgens plan. Naast dat een groot aantal mensen die met cc hebben betaald een betalingsprobleem hadden door dat de bank de betaling als verdacht behandelde, is er niet veel mis gegaan. Ze hebben nu ook netjes een mail uitgestuurd dat je de bank moet inlichten van de betaling.
Het feit dat mensen die 15+ minuten later hebben besteld eerder aan de beurt komen.
3 weken geleden het geld wel afschrijven, maar leveren op basis van bestel tijd, ho maar.
Ik ben blij dat ik de pre-order ellende (CC annulering, leugens na leugens, afspraken niet nakomen, etc.) achter de rug heb:
"Zending bij koerier voor aflevering"
"Zending bij koerier voor aflevering"
[ Voor 25% gewijzigd door Online JJ op 19-04-2016 10:19 ]
Dat van die voordringers is inderdaad zuur, maar zo'n klein percentage dat het niet of nauwelijks invloed zal hebben op je leverdatum.Bron schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:17:
[...]
Het feit dat mensen die annuleerde en opnieuw een order plaatste wel eerder aan de beurt komen.
Het feit dat mensen die 15+ minuten later hebben besteld eerder aan de beurt komen.
3 weken geleden het geld wel afschrijven, maar leveren op basis van bestel tijd, ho maar.
Voor de rest lijkt het momenteel aardig op chronologische volgorde te gaan. Echter dan wel per land. +1 uur italie is nog wave 1, in Nederland zit je dan dik in wave 2. Ze hebben gewoon een x aantal wave 1 toegewezen per land. Zal met logistiek te maken hebben.
Ik hoop vooral hem in April te krijgen, dan ben ik happy.
Tenzij het jouw plekje is dat is ingenomen.Isniedood schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:31:
[...]
Dat van die voordringers is inderdaad zuur, maar zo'n klein percentage dat het niet of nauwelijks invloed zal hebben op je leverdatum.
Met de Logmeinners heb ik dan ook wel medelijden, maar ook die lijken inmiddels aan de beurt geweest te zijnPhehistyr schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:34:
[...]
Tenzij het jouw plekje is dat is ingenomen.
Mij belde ze na dagen pas een keer terug. Ik had toen zelf al een nieuwe order geplaatst met PP op de dag dat mijn CC order geannuleerd werd (2-4). Mensen die braaf bleven wachtten op HTC (logmein) staan nu veel later in de rij.Isniedood schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:37:
[...]
Met de Logmeinners heb ik dan ook wel medelijden, maar ook die lijken inmiddels aan de beurt geweest te zijn
Inderdaad dat orders geannuleerd worden is natuurlijk slecht geregeld. Maar ze hebben alleen gezegd dat je in april geshipt word. Zo lang het april is, is er niets aan de hand.Bron schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:17:
[...]
Het feit dat mensen die annuleerde en opnieuw een order plaatste wel eerder aan de beurt komen.
Reddit is lekker bezig met hun theorieën en het zichzelf aanpraten van beloftes. Maar officieel hebben ze alleen gezegd dat 5 april de eerste vives geleverd worden (wat ook gebeurt is) en voor de rest moet je op je Order pagina kijken welke maand je VIVE geshipt wordt. Tot nu toe hebben ze opgeleverd wat ze horen op te leveren.
Als het mei is en je hebt dan je shipment mail niet binnen, dan heb je inderdaad gelijk dat ze niet leveren zoals het hoort. Maar tot nu toe doen ze het netjes.
Het lijkt erop dat jij in feite de plek van iemand anders weer over hebt genomen. Niet om dat jou te verwijten, maar het toont het gepruts van HTC toch wel pijnlijk aan.Online JJ schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:42:
[...]
Mij belde ze na dagen pas een keer terug. Ik had toen zelf al een nieuwe order geplaatst met PP op de dag dat mijn CC order geannuleerd werd (2-4). Mensen die braaf bleven wachtten op HTC (logmein) staan nu veel later in de rij.
Nu vergeet je dat er ook is beloofd dat de orders op volgorde afgehandeld zouden worden. Ook dat blijkt niet te kloppen. Reddit is inderdaad wel weer lekker aan het overdrijven, maar HTC maakt het ze wel makkelijk.mrmoustache schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:46:
[...]
Inderdaad dat orders geannuleerd worden is natuurlijk slecht geregeld. Maar ze hebben alleen gezegd dat je in april geshipt word. Zo lang het april is, is er niets aan de hand.
[ Voor 33% gewijzigd door Phehistyr op 19-04-2016 10:51 ]
Voor de zekerheid nogmaals zowel ING als HTC gecontracteerd. Zou nu toch echt goed moeten gaan.
Helaas kan men niet vertellen wanneer men bij HTC de poging gaat doen. Zal wel volgende week worden ben ik bang. Ach week later is ook geen ramp (wel onnodig maar goed)
Helaas kan men niet vertellen wanneer men bij HTC de poging gaat doen. Zal wel volgende week worden ben ik bang. Ach week later is ook geen ramp (wel onnodig maar goed)
Ik had overigens in dit topic vermeld dat ik een ING CC had gebruikt, maar het blijkt dus een VISA van de ANWB te zijn. Dat krijg je als je de gegevens van iemand leent (met toestemming
) omdat je zelf geen CC hebt.
Rabobank van tevoren gebeld om te vertellen dat er een betaling aan HTC aan zat te komen mocht niet baten. Betaling geblokkeerd, mailtje van HTC:
We're excited to have you onboard for Vive, but there was an issue with your payment information.
Rabobank bellen:
"Oh ja, HTC heeft twee keer geprobeerd af te schrijven, dat is twee keer geblokkeerd, maar die blokkade is er nu af, dus als ze het nog een keer proberen moet het lukken."
HTC bellen:
"Patryk:9:44 AM
i cannot precise when, but in couple days we will try one more time."
Gaat lekker
We're excited to have you onboard for Vive, but there was an issue with your payment information.
Rabobank bellen:
"Oh ja, HTC heeft twee keer geprobeerd af te schrijven, dat is twee keer geblokkeerd, maar die blokkade is er nu af, dus als ze het nog een keer proberen moet het lukken."
HTC bellen:
"Patryk:9:44 AM
i cannot precise when, but in couple days we will try one more time."
Gaat lekker
WEBN & chill (@IBKR)
HTC Live chat (UK) -> Logmein -> Nieuwe order via Paypal met behoud van Queue. Uur later werd er nog extra teruggebeld door HTC Vive Care team (US). Deze kon bevestigen dat me queue behouden was gebleven en dat track en trace snel in me mailbox zit
Nogmaals HTC service is erg behulpzaam!
Edit: En ik betaalde nu €25 ipv €75 voor verzending
Edit: En ik betaalde nu €25 ipv €75 voor verzending
[ Voor 8% gewijzigd door glashio op 19-04-2016 15:19 ]
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Het zooitje is binnen en geïnstalleerd. Veel succes voor diegene die nog moeten wachten.
Zojuist de beslissing genomen om toch voor de Vive i.p.v. Rift te gaan. Afwachten nu! Zal ergens in juni worden, maar is niet anders
Ook net mijn geblokkeerde CC problematiek opgelost.
Iedereen krijgt blijkbaar €50 verzendkosten terug omdat DHL niet express maar standaard levert. Dit wordt ongeveer een week na levering teruggestort.
Iedereen krijgt blijkbaar €50 verzendkosten terug omdat DHL niet express maar standaard levert. Dit wordt ongeveer een week na levering teruggestort.
WEBN & chill (@IBKR)
Ik had toch echt een express levering, binnen 24 uur van Praag naar mijn huisadres.DeadKennedy schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:34:
Ook net mijn geblokkeerde CC problematiek opgelost.
MooiOnline JJ schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:44:
[...]
Ik had toch echt een express levering, binnen 24 uur van Praag naar mijn huisadres.
Ik kreeg in ieder geval te horen dat iedereen het grootste deel van de verzendkosten teruggestort zou krijgen. We zullen zien!
WEBN & chill (@IBKR)
Toch nog even dit gedaan na me Order switch van CC -> PayPal via
Isniedood in "[HTC Vive] Ervaringen & Discussie"
En inderdaad me nieuwe order staat op
Dus dat logmein met een medewerker van HTC werkt dus wel!
Isniedood in "[HTC Vive] Ervaringen & Discussie"
En inderdaad me nieuwe order staat op
code:
1
| Product Name: VIVE Kit - April Shipment - Netherlands - Part 2 |
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Nu de Vive leveringen op stoom komen zou ik eens willen kijken of het mogelijk is om een schatting te maken van de daadwerkelijke aantallen en hoeveel Vive's er gemaakt worden. Daarvoor heb ik wel wat serienummers nodig.
Kunnen jullie je serienummer van de Vive delen, plus het moment van bestelling en levering?
Via een DM mag ook.
Kunnen jullie je serienummer van de Vive delen, plus het moment van bestelling en levering?
Via een DM mag ook.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
https://steamdb.info/app/250820/graphs/
http://steamspy.com/app/250820
cijfers over SteamVR... alhoewel er natuurlijk ook DK1, Pre en Oculus DK1/2 en CV1 tussen kunnen zitten
cijfers over SteamVR... alhoewel er natuurlijk ook DK1, Pre en Oculus DK1/2 en CV1 tussen kunnen zitten
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Thanks, helemaal steamspy vergeten.glashio schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:37:
Zo te zien is het totale aantal bezitters* (schatting 8,743 ± 2,186) op dit moment zo'n 10.000 met een max van 12189 (9 apr 2016). Eens zien hoe dat eind deze maand is.
*Spelers? (kan zijn dat de Vive met meerdere accounts wordt gedeeld)
[ Voor 8% gewijzigd door CapTVK op 20-04-2016 14:44 ]
Ik ben ook al bezitter van de nodige Vive spellen, maar heb hem nog niet ontvangen. En ik zal vast niet de enige zijn.
Tilt Brush zegt waarschijnlijk meer. Iedereen die een Vive heeft krijgt deze er gratis bij op dit moment.
http://steamspy.com/app/327140
Players 23,219 ± 3,562 , max 26747 op 14 april
Nu waren er ook mensen die twee codes hadden gekregen dus grof geschat : 25000+ Vive's ?
Nu waren er ook mensen die twee codes hadden gekregen dus grof geschat : 25000+ Vive's ?
Dacht ik alles toch echt wel alles gehad te hebben en geregeld....
Krijg ik vanochtend een cancellation email. Stelletje prutsers ook. The struggle continues.
Krijg ik vanochtend een cancellation email. Stelletje prutsers ook. The struggle continues.
Heb je hier iets aan? https://www.reddit.com/r/...clined_sign_in_with_your/Geops schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:47:
Dacht ik alles toch echt wel alles gehad te hebben en geregeld....
Verder krijg ik hier behoorlijk de zenuwen van het gebrek aan info van HTC. Helemaal omdat ik vrij moet nemen en naar mijn ouders moet zodra ik hoor dat het pakketje onderweg is. Gelukkig is mijn baas flexibel.
Bedankt maar gisteren zei HTC support nog dat de betaling er al doorheen was en het wachten op de DHL shipping mail was.
Vandaag maar nogmaals bellen/chatten en maar wat harder eisen. Anders ben ik bang dat ik VR maar half jaar laat voor wat het is.
Vandaag maar nogmaals bellen/chatten en maar wat harder eisen. Anders ben ik bang dat ik VR maar half jaar laat voor wat het is.
Yooohooo hij is er bijna:
Arrived at Delivery Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE
nog een klein stukje te gaan -->Utrecht
PS ik zit in wave 2 tijdstip van preorder is 14 min
Arrived at Delivery Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE
nog een klein stukje te gaan -->Utrecht
PS ik zit in wave 2 tijdstip van preorder is 14 min
[ Voor 18% gewijzigd door shadowheart op 21-04-2016 10:38 ]
Pff Geops bij jou gaat wel alles fout wat er maar fout kan gaan volgens mij. Zuur men, maar komt vast goed. Gister nogmaals met ING chat gestart en hun gaven aan dat de CC overschrijving goed moest gaan na reservering. Dus hopen dat HTC nu niks verprutst. Woon je omgeving Eindhoven toevallig?Geops schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:18:
Bedankt maar gisteren zei HTC support nog dat de betaling er al doorheen was en het wachten op de DHL shipping mail was.
EDIT: Maat ongelofelijk he, zet dit bericht online en krijg shipping mail.

[ Voor 6% gewijzigd door kryptt op 21-04-2016 09:54 ]
Hoe laat had jij je bestelbevestiging de 29e?kryptt schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:41:
[...]
Pff Geops bij jou gaat wel alles fout wat er maar fout kan gaan volgens mij. Zuur men, maar komt vast goed. Gister nogmaals met ING chat gestart en hun gaven aan dat de CC overschrijving goed moest gaan na reservering. Dus hopen dat HTC nu niks verprutst. Woon je omgeving Eindhoven toevallig?
EDIT: Maat ongelofelijk he, zet dit bericht online en krijg shipping mail.![]()
Zojuist de DHL mail gekregen. XX:18 CC, dus wave 2 is onderweg.
So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle
Echt heel lekker. Ook fijn dat de eerste zending nu eens niet Uk only is. Die zitten al op xx:60+ waar de rest van de EU de 20 nog niet heeft aangetikt. Hopelijk een dubbele vasteland EU zending.Unipuma schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:04:
Zojuist de DHL mail gekregen. XX:18 CC, dus wave 2 is onderweg.
Nou kan weer terug in de line gezet worden. Moet ik wel eerst nieuwe order doen van 900 euro. Zou het bijna als scam zien
:20 pas en zat in part 2.Phehistyr schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:59:
[...]
Hoe laat had jij je bestelbevestiging de 29e?
Vanwege out of stock en paypal onzin toch via CC gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door kryptt op 21-04-2016 10:32 ]
Kreeg vrijdag 1 april mail, had hem woensdag 6 april binnen.kryptt schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:39:
Hoe lang duurde het bij jullie voordat de Vive er was nadat je bevestiging had van DHL?
Volgens mij gaat hij wel Express verzonden worden. Hij is nu nog in PRAGUE - CZECH REPUBLIC, THE
Dat was geen express shipment. Ze leveren overigens niet op zaterdag. Normaal krijg je hem de volgende dag, dus morgen, binnen.Toet3r schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:53:
[...]
Kreeg vrijdag 1 april mail, had hem woensdag 6 april binnen.
Je kan beter Job Simulator gebruiken. Job Simulator zit gratis bij de Vive. Tilt Brush inderdaad ook, maar deze is ook beschikbaar voor alle developers die een devkit hebben gehad.glashio schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:37:
https://steamdb.info/app/448280/graphs/
http://steamspy.com/app/448280
DHL Express levert hier wel op zaterdag. Net verzend bevestiging binnen dus hopelijk nog voor zondag binnen. Je kan hier kijken wanneer DHL bezorgt op je postcode. Voor de mensen die voor express betaald hebben maar standard shipment gekregen hebben zouden van HTC hun geld terug krijgen. Ben benieuwd of ze zich daar aan houden.Isniedood schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:55:
[...]
Dat was geen express shipment. Ze leveren overigens niet op zaterdag. Normaal krijg je hem de volgende dag, dus morgen, binnen.
EDIT:
Shipment picked up
Estimated Delivery:
Friday, April 22, 2016
By End of Day
Zin in!
[ Voor 47% gewijzigd door marlamin op 21-04-2016 13:19 ]
Ik krijg hem morgen ook binnen! (express shipment)marlamin schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:24:
[...]
Je kan beter Job Simulator gebruiken. Job Simulator zit gratis bij de Vive. Tilt Brush inderdaad ook, maar deze is ook beschikbaar voor alle developers die een devkit hebben gehad.
https://steamdb.info/app/448280/graphs/
http://steamspy.com/app/448280
[...]
DHL Express levert hier wel op zaterdag. Net verzend bevestiging binnen dus hopelijk nog voor zondag binnen. Je kan hier kijken wanneer DHL bezorgt op je postcode. Voor de mensen die voor express betaald hebben maar standard shipment gekregen hebben zouden van HTC hun geld terug krijgen. Ben benieuwd of ze zich daar aan houden.
EDIT:
Shipment picked up
Estimated Delivery:
Friday, April 22, 2016
By End of Day
Zin in!
https://m.reddit.com/r/Vi...megathread_euukch/d2ah1mqCapTVK schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:20:
Tilt Brush zegt waarschijnlijk meer. Iedereen die een Vive heeft krijgt deze er gratis bij op dit moment.
In deze reddit draad heeft iemand per dag en per land het aantal geshipped vives in de EU proberen te achterhalen op basis van trackingcodes.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Vreemd, er zijn drie spellen die gratis worden meegeleverd :Tilt brush, Fantasic Contraptions en Job Simulator. De eerste twee zitten een stuk hoger met aantallen (owners) dan Job Simulator.
Tilt brush
Developer: Google Publisher: Google
Genre: Design & Illustration
Release date: Apr 5, 2016 Price: $29.99
Owners: 23,610 ± 3,536
Players in the last 2 weeks: 5,972 ± 1,778 (25.29%)
Players total: 7,778 ± 2,029 (32.94%)
Fantasic Contraptions
Developer: Northway Games, Radial Games Publisher: Northway Games
Genre: Indie, Simulation
Release date: Apr 5, 2016 Price: $39.99
Owners: 23,055 ± 3,494
Players in the last 2 weeks: 4,722 ± 1,581 (20.48%)
Players total: 6,389 ± 1,839 (27.71%)
En de laatste:
Job Simulator
Developer: Owlchemy Labs Publisher: Owlchemy Labs
Genre: Simulation
Score rank: 68% Userscore: 87% Owners: 7,361 ± 1,974
Players in the last 2 weeks: 4,444 ± 1,534 (60.38%)
Players total: 4,583 ± 1,558 (62.26%)
Dat is een fors stuk lager. Meer keys uitgedeeld of nog niet geactiveerd bij Job Simulator?
Op basis van Job Simulator zitten we pas ergens rond de 9-10.000 Vive's.
Al is dat niet onmogelijk . Volgens die Reddit Draad zitten we in de EU nu op zo'n 500+ shipments per dag.
Tilt brush
Developer: Google Publisher: Google
Genre: Design & Illustration
Owners: 23,610 ± 3,536
Players in the last 2 weeks: 5,972 ± 1,778 (25.29%)
Players total: 7,778 ± 2,029 (32.94%)
Fantasic Contraptions
Developer: Northway Games, Radial Games Publisher: Northway Games
Genre: Indie, Simulation
Release date: Apr 5, 2016 Price: $39.99
Owners: 23,055 ± 3,494
Players in the last 2 weeks: 4,722 ± 1,581 (20.48%)
Players total: 6,389 ± 1,839 (27.71%)
En de laatste:
Job Simulator
Developer: Owlchemy Labs Publisher: Owlchemy Labs
Genre: Simulation
Score rank: 68% Userscore: 87% Owners: 7,361 ± 1,974
Players in the last 2 weeks: 4,444 ± 1,534 (60.38%)
Players total: 4,583 ± 1,558 (62.26%)
Dat is een fors stuk lager. Meer keys uitgedeeld of nog niet geactiveerd bij Job Simulator?
Al is dat niet onmogelijk . Volgens die Reddit Draad zitten we in de EU nu op zo'n 500+ shipments per dag.
Ik geloof dat Fantastic Contraption en Tiltbrush ook met de Vive Pre is meegegeven en Job Sim alleen aan de consumentenversies.CapTVK schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:35:
Dat is een fors stuk lager. Meer keys uitgedeeld of nog niet geactiveerd bij Job Simulator?Op basis van Job Simulator zitten we pas ergens rond de 9-10.000 Vive's.
Shipping notification!

[ Voor 5% gewijzigd door Phehistyr op 22-04-2016 09:38 ]
:41 order, wordt nu verzonden! Get hype!

[ Voor 49% gewijzigd door DeadKennedy op 22-04-2016 09:45 ]
WEBN & chill (@IBKR)
Dus gaat het morgen of maandag bezorgd worden? Is nogal belangrijk voor me omdat ik naar mijn ouders moet om het op te wachten.
+62 wordt ook nu verzonden! fuck yeah! ik reageerde als een klein kind. Probeer me nu op kantoor te herpakken.
Wordt bezorgd op mijn werk. dat is nog wel een dingetje voor de zaterdag.
Wordt bezorgd op mijn werk. dat is nog wel een dingetje voor de zaterdag.
[ Voor 26% gewijzigd door Isniedood op 22-04-2016 09:45 ]
Ik kreeg mijn Vive al de volgende dag binnen (ondanks dat de site een andere datum aangaf). Ik kreeg op de dag zelf ook een sms binnen van DHL.Phehistyr schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:44:
Dus gaat het morgen of maandag bezorgd worden? Is nogal belangrijk voor me omdat ik naar mijn ouders moet om het op te wachten.
No animals were harmed in the making of this comment.
Ik hoop dat het vanmiddag al bezorgd wordtPhehistyr schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:44:

Maar serieus, ik zou gewoon de tracking erg nauwlettend in de gaten houden. Ik hoorde dat ze zelfs op zondag bezorgen in sommige gevallen.
WEBN & chill (@IBKR)
Mja, het probleem is de reistijd (zelf geen auto, OV deur tot deur duurt erg lang) en het feit dat mijn ouders sinds woensdag op vakantie zijn. Waarom zo moeilijk doen? Ik heb zelf geen CC en ik wilde problemen door verschillen in afleveradres en factuuradres voorkomen. En in februari wist ik nog niets van hun vakantieplannen.
Ach ja, desnoods ga ik vanmiddag die kan op en bivakkeer daar het hele weekend en maandag. Het is alleen dodelijk saai daar.
Auto huren? Hoorde toevallig gisteren van een vriend dat Snappcar bijvoorbeeld makkelijk & goedkoop is. Het is natuurlijk niet dodelijk saai met de Vive hePhehistyr schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:50:
Mja, het probleem is de reistijd (zelf geen auto, OV deur tot deur duurt erg lang) en het feit dat mijn ouders sinds woensdag op vakantie zijn. Waarom zo moeilijk doen? Ik heb zelf geen CC en ik wilde problemen door verschillen in afleveradres en factuuradres voorkomen. En in februari wist ik nog niets van hun vakantieplannen.Ach ja, desnoods ga ik vanmiddag die kan op en bivakkeer daar het hele weekend en maandag. Het is alleen dodelijk saai daar.
WEBN & chill (@IBKR)
Ik begreep dat HTC niet betaald heeft voor weekend bezorging (wel verzending). Klopt dit? Of hebben mensen hem wel op zaterdag ontvangen? Is het ook ophaalbaar bij het DHL depot?DeadKennedy schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:47:
[...]
Ik hoop dat het vanmiddag al bezorgd wordt
[afbeelding]
Maar serieus, ik zou gewoon de tracking erg nauwlettend in de gaten houden. Ik hoorde dat ze zelfs op zondag bezorgen in sommige gevallen.
Vervoer die kant op is het probleem, als ik daar eenmaal ben kan ik de auto lenen. En ik ga daar niet moeilijk lopen doen met hun i3 zonder losse GPU, als ik het pakketje heb race ik meteen weer naar huis. Het wachten op dat pakketje is het probleem.DeadKennedy schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:52:
[...]
Auto huren? Hoorde toevallig gisteren van een vriend dat Snappcar bijvoorbeeld makkelijk & goedkoop is. Het is natuurlijk niet dodelijk saai met de Vive hePaar gaatjes boren in het plafond in het ouderlijk huis en gaan!
Op DHL wordt voor het express deel expliciet over werkdagen gesproken. Dus ik denk dat het idd maandag gaat worden.Isniedood schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:54:
[...]
Ik begreep dat HTC niet betaald heeft voor weekend bezorging (wel verzending). Klopt dit? Of hebben mensen hem wel op zaterdag ontvangen? Is het ook ophaalbaar bij het DHL depot?
En net tracking mail gekregen van DHL! Order bevestigd om 16:39 en betaald met PP.
pakketje ligt nu nog in Praag, express shipping. Jammer dat er geen verwachte leveringsdatum / tijd staat.
pakketje ligt nu nog in Praag, express shipping. Jammer dat er geen verwachte leveringsdatum / tijd staat.
Als je in de buurt van distributiecentrum woont kun je hem daar eventueel ook 'savonds nog ophalen. Heb ik al een paar keer gedaan aangezien het meestal nooit heel duidelijk is wanneer ze voor de deur staan.
Kan dat ookk in het weekend?jip_86 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:13:
Als je in de buurt van distributiecentrum woont kun je hem daar eventueel ook 'savonds nog ophalen. Heb ik al een paar keer gedaan aangezien het meestal nooit heel duidelijk is wanneer ze voor de deur staan.
Op deze pagina kan je kijken welke tijden ze leveren bij je postcode. Dus er is hoopPhehistyr schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:55:
[...]
Op DHL wordt voor het express deel expliciet over werkdagen gesproken. Dus ik denk dat het idd maandag gaat worden.
Ik heb ook mijn shipping mail binnen
Dat is DHL Parcel, niet DHL Expressmrmoustache schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:19:
[...]
Op deze pagina kan je kijken welke tijden ze leveren bij je postcode. Dus er is hoop
Ik heb ook mijn shipping mail binnen(:28 PP)
Moet je ff kijken welke bij jou in de buurt ligt. Volgens mij staan hier de vestigingen: https://www.dhlparcel.nl/...gen-ontvangen/vestigingen
Ook weer Parcel ipv Express. Ze hebben verschillende websites en verschillende systemen voor T&T dus die zullen weinig met elkaar te maken hebben.jip_86 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:22:
[...]
Moet je ff kijken welke bij jou in de buurt ligt. Volgens mij staan hier de vestigingen: https://www.dhlparcel.nl/...gen-ontvangen/vestigingen
Maar dat (Zwolle iig) klopt wel weer met het adres waar ik het altijd opgehaald hebPhehistyr schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:23:
[...]
Ook weer Parcel ipv Express. Ze hebben verschillende websites en verschillende systemen voor T&T dus die zullen weinig met elkaar te maken hebben.
Maar waren die voorgaande zendingen dan ook Express?jip_86 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:25:
[...]
Maar dat (Zwolle iig) klopt wel weer met het adres waar ik het altijd opgehaald heb
Er is in ieder gevalt 1 batch standaard verzendingen geweest, maar dan heb je hem pas eind volgende week. Dit is een foutje geweest en heb ik daarna niet meer gezien. Ik verwacht hem dit weekend niet in nederland in ieder geval.Phehistyr schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:26:
[...]
Maar waren die voorgaande zendingen dan ook Express?
Mailtje terug van de klantenservice:
Kortom: maandag.Heel erg bedankt voor uw reactie via onze website.
Op dit moment is uw zending nog niet aan ons overgedragen. Wij kunnen enkel op basis van de documentatie die door uw verzender zijn aangeleverd een uitspraak doen. Volgens deze bepaalde gegevens zal uw zending niet op zaterdag worden aangeboden. Als uw zending vandaag aan ons wordt overgedragen, dan zal de zending op maandag worden aangeboden. Houdt er rekening mee dat dit zonder enkele vorm van vertraging is.
Je kan hier trouwens de engelse tracking info bekijken : http://www.dhl.com/en/exp...g/shippers_reference.html
Vervolgens kun je je ook aanmelden voor tracking updates per email en/of sms. Vraag me nog steeds af hoe het met weekend leveringen zit. Ik heb niet anders gevonden dan dat dat enkel in Duitsland gedaan wordt voor express leveringen.
edit: ik was net te vroeg. Maandag dus.
Vervolgens kun je je ook aanmelden voor tracking updates per email en/of sms. Vraag me nog steeds af hoe het met weekend leveringen zit. Ik heb niet anders gevonden dan dat dat enkel in Duitsland gedaan wordt voor express leveringen.
edit: ik was net te vroeg. Maandag dus.
[ Voor 5% gewijzigd door Isniedood op 22-04-2016 11:36 ]
Estimated Delivery:
Monday, April 25, 2016
By End of Day
Monday, April 25, 2016
By End of Day
WEBN & chill (@IBKR)
Als ze het zaterdag in amsterdam hebben vraag ik me alleen af of je het dat op mag pikken.DeadKennedy schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:44:
Estimated Delivery:
Monday, April 25, 2016
By End of Day
Dan ga ik wel even rondbellen in ieder gevalIsniedood schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:48:
[...]
Als ze het zaterdag in amsterdam hebben vraag ik me alleen af of je het dat op mag pikken.
WEBN & chill (@IBKR)
Gaat niet nodig zijn. Wel klasse service dat DHL. Zijn heel vlot met reageren:DeadKennedy schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:54:
[...]
Dan ga ik wel even rondbellen in ieder geval
Geachte Justin van Kessel,
Heel erg bedankt voor uw reactie via onze website.
Op het moment dat er vandaag een zending zal worden verstuurd, dan zal de zending niet op zaterdag in Amsterdam op onze vestiging aankomen. De zending zal op maandag ochtend aankomen op de aflevervestiging. Onze excuses voor het ongemak.
Dat lijkt me duidelijk dan. Dan ga ik zondag of maandag vroeg gewoon naar mijn ouders en kan ik dit weekend nog even de laatste voorbereidende dingen doen op mijn kamer.
Op welke bevestigingsminuut zitten we inmiddels?
Ik heb echt een hele goeie PC.