Buitenlandse TV series zomer 2016 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 69.557 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Jorgen schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:46:
Ik vind vooral het out of sync zijn van bepaalde releases echt waardeloos. Dan heb je net met veel geschuif de subs correct meelopen met de spraak, is er even een zwart beeld, of een tussenbeeld (zoals de atomen/moleculen bij TBBT tussen bepaalde scenes) en je kunt weer opnieuw syncen. Ik kijk meestal releases van tussen de 200 en 500 mb, vanwege de ruimte, maar zou graag weten welke releaseformaten dit probleem niet hebben.

Of ik download gewoon de verkeerde subs, dat kan natuurlijk ook.

[...]

Wat zijn CC's?
Zoals hier boven gezegd is het belangrijk dat je de .mkv bestanden niet hernoemd. Misschien alleen een puntje toevoegen zodat alle bestanden in een directory juist op volgorde lopen maar meer moet je niet hernoemen,
Vervolgens moet je naar de source kijken van de .mkv file. (HDTV, WEBRIP, WEB-DL)
Zorg dat de .srt file die je download van dezelfde source is als je .mkv file.
De kwaliteit is secondair maar daar kan je eventueel ook naar kijken als je keus hebt. (720P / 1080P)

Omdat er per source vaak maar 1 releasegroep is zal je bijna nooit subs hebben die out-of-sync zijn. Ik heb het echt het afgelopen half jaar 1x gehad. Ik gebruik auto-sub.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nooit renamen idd, gewoon kijken met een programma wat een library op bouwen kan, dan heb je geen omkijken naar bestandsnamen meer en ga je dus ook nooit mis met de subs.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat met CouchPotato, SickBeard en Sabnzbd binnenkomt wordt nooit gerenamed. Wat met Transmission binnenkomt wel, terwijl ik dat niet zelf heb ingesteld. Ik zie ook zo gauw niet waar ik dat kan veranderen. Ik merk het, het meest met TBBT, maar nu bijv. ook af en toe met The Strain. Ik heb overigens ook graag CC / HI ondertiteling. Geeft toch net wat meer informatie en dat is best fijn.

The Strain is trouwens wel echt een toffe serie.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:48:
Nooit renamen idd, gewoon kijken met een programma wat een library op bouwen kan, dan heb je geen omkijken naar bestandsnamen meer en ga je dus ook nooit mis met de subs.
Ik heb wel bepaalde series / afleveringen die soms zo binnekomen:

34324324324erwrtewqrewr.mkv

Daar kan ik niks mee zonder te renamen. Ok, hij komt in het juiste mapje, maar als je er meerdere hebt weet je niet welke episode het is en vaak heb je in een serie: previous in.... en heb je gelijk een spoiler te pakken. Daarom rename ik altijd om dit te voorkomen. Ik kan natuurlijk uitzoeken welke nzb host ze zo aanlevert, maar renamen vind ik makkelijker.

CC ondertitels vind ik prima, maar als er NL subs zijn laat ik die altijd meepakken. Is net wat relaxter als je moe bent. Zonder enige sub iets kijken vind ik wel vervelend omdat ik dan moet kijken op moment dat mijn vrouw nog wakker is (en dat is een ochtendmens en ze valt wat eerder in slaap meestal), maar dan kan ik het geluid niet heel hard zetten en mis ik soms iets. En subs zijn makkelijk bij BBC materiaal met Engelse accenten / oud Engels etc.

Maar of een versie nu 720p of 1080p is, het boeit me niets. Ik heb helaas wel sinds ik een breedbeeld tv heb wat moeite met 4:3 opnames. Die rek ik dan altijd uit als ik kijk met de tv instellingen en dat gaat nog wel. Ik merk nu ik een betere audioset aan de tv heb hangen ik wel goed merk dat de web-dl versies meestal beter geluid hebben en dat is ook wel een pluspunt. Al ga ik er niet een betere versie om zoeken.
Sterker nog, het stoort me heel erg dat sickrage soms van mening is dat ik iets in een betere kwaliteit moet hebben, dus ik heb laatst van een paar series waar ik geen kwalitietsaanduiding in de bestandsnaam had staan alles maar handmatig erbij gezet om er vanaf te zijn dat sickrage 1 keer in de week of vaker probeerde oude series binnen te halen in zogenaamd betere kwaliteit (met als resultaat dat mijn subs niet meer sync zijn).

Je hebt er wel werk van ook al is het geautomatiseerd, maar een hobby kost tijd denk ik maar :+

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:29:
[...]

Daar kan ik niks mee zonder te renamen. Ok, hij komt in het juiste mapje, maar als je er meerdere hebt weet je niet welke episode het is en vaak heb je in een serie: previous in.... en heb je gelijk een spoiler te pakken. Daarom rename ik altijd om dit te voorkomen. Ik kan natuurlijk uitzoeken welke nzb host ze zo aanlevert, maar renamen vind ik makkelijker.

CC ondertitels vind ik prima, maar als er NL subs zijn laat ik die altijd meepakken. Is net wat relaxter als je moe bent. Zonder enige sub iets kijken vind ik wel vervelend omdat ik dan moet kijken op moment dat mijn vrouw nog wakker is (en dat is een ochtendmens en ze valt wat eerder in slaap meestal), maar dan kan ik het geluid niet heel hard zetten en mis ik soms iets. En subs zijn makkelijk bij BBC materiaal met Engelse accenten / oud Engels etc.

Maar of een versie nu 720p of 1080p is, het boeit me niets. Ik heb helaas wel sinds ik een breedbeeld tv heb wat moeite met 4:3 opnames. Die rek ik dan altijd uit als ik kijk met de tv instellingen en dat gaat nog wel. Ik merk nu ik een betere audioset aan de tv heb hangen ik wel goed merk dat de web-dl versies meestal beter geluid hebben en dat is ook wel een pluspunt. Al ga ik er niet een betere versie om zoeken.
Sterker nog, het stoort me heel erg dat sickrage soms van mening is dat ik iets in een betere kwaliteit moet hebben, dus ik heb laatst van een paar series waar ik geen kwalitietsaanduiding in de bestandsnaam had staan alles maar handmatig erbij gezet om er vanaf te zijn dat sickrage 1 keer in de week of vaker probeerde oude series binnen te halen in zogenaamd betere kwaliteit (met als resultaat dat mijn subs niet meer sync zijn).

Je hebt er wel werk van ook al is het geautomatiseerd, maar een hobby kost tijd denk ik maar :+
Zulke bestandsnamen heb ik nog nooit gezien eigenlijk.
Ik heb alles geautomatiseerd maar dat haalt hij nooit binnen.

Ik heb 80% van de series op HD1080 binnen Sonarr trouwens, dan haalt hij serie's op welke minimaal WebDL 1080p zijn en maximaal RAWHD, misschien dat het daar iets mee van doen heeft, ik heb dit ooit eens zo ingesteld en werkt eigenlijk perfect.

Ik vind het eigenlijk juist wel mooi dat Sonarr ook nog doorzoekt als je de episode nog niet verwijderd hebt, zo kijk ik altijd de best mogelijke kwaliteit voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:20:
Ik heb 80% van de series op HD1080 binnen Sonarr trouwens, dan haalt hij serie's op welke minimaal WebDL 1080p zijn en maximaal RAWHD, misschien dat het daar iets mee van doen heeft, ik heb dit ooit eens zo ingesteld en werkt eigenlijk perfect.
Ik pak alles mee tot aan web-dl 1080, daarboven worden voor mij de episodes te groot. Ik heb ze liever niet groter dan pakweg 2,5 GB per stuk. Dat is een ideaal getal voor mij. Dan kan ik zeker nog een jaar vooruit als ik ook af en toe wat kijk en blijft de nas schrijf op ongeveer 60% benut staan. Als ik 4 GB rawhd erop ga laten komen gaat dat vol lopen en dat heb ik al een keer gehad en toen moest ik series weggooien en dat vind ik niet zo tof.

Het zou fijn zijn als de 4TB schrijven weer wat goedkoper gaan worden. Helaas is momenteel een nas (synology j model) goedkoper dan een 3 TB schrijf. Zie het liever andersom.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:46:
[...]

Ik pak alles mee tot aan web-dl 1080, daarboven worden voor mij de episodes te groot. Ik heb ze liever niet groter dan pakweg 2,5 GB per stuk. Dat is een ideaal getal voor mij. Dan kan ik zeker nog een jaar vooruit als ik ook af en toe wat kijk en blijft de nas schrijf op ongeveer 60% benut staan. Als ik 4 GB rawhd erop ga laten komen gaat dat vol lopen en dat heb ik al een keer gehad en toen moest ik series weggooien en dat vind ik niet zo tof.

Het zou fijn zijn als de 4TB schrijven weer wat goedkoper gaan worden. Helaas is momenteel een nas (synology j model) goedkoper dan een 3 TB schrijf. Zie het liever andersom.
Web-DL1080 is tussen de 1,5 en 2 GB, afhankelijk van de duur van de aflevering.
Dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken en nog ruimte besparen ook (t.o.v. 2,5GB) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:50

The_Worst

Unox

Ik heb ingesteld in Sickrage dat het formaat en releasegroup in de bestandsnaam komt te staan. Mocht ik ondertitels nodig hebben dan vind ik meteen de juiste.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:29:
[...]

:? , zo heb ik ze ook nog nooit meegemaakt. Soms zitten er wel opvallende bestandsnamen tussen zoals "pretty.little.sluts...." voor Pretty Little Liars, iets met Twilight voor Vampire Diaries, "emmys.boobs..." voor Shameless, hints in de bestandsnaam van Rizolli & Isles naar Maura's/Sasha's 18+ scenes in Shameless :9~ , dat soort dingen. Maar een willekeurige reeks letters/cijfers? Nope...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 13:54

StapelPanda

PB0MV

Dat is een poging om DCMA requests te omzeilen schat ik. In de NZB naam staat ook "obfuscated". Gelukkig kan Sonarr daar mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gieltjev schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:57:
Dat is een poging om DCMA requests te omzeilen schat ik. In de NZB naam staat ook "obfuscated". Gelukkig kan Sonarr daar mee overweg.
Klopt. Komt gelukkig niet zo vaak voor. Sickrage maakt er namelijk soms 123.mkv van ipv de juiste naam 8)7
Hoop dat sickrage ook daarmee eens mee kan omgaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Raven schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:07:
[...]

:? , zo heb ik ze ook nog nooit meegemaakt. Soms zitten er wel opvallende bestandsnamen tussen zoals "pretty.little.sluts...." voor Pretty Little Liars, iets met Twilight voor Vampire Diaries, "emmys.boobs..." voor Shameless, hints in de bestandsnaam van Rizolli & Isles naar Maura's/Sasha's 18+ scenes in Shameless :9~ , dat soort dingen. Maar een willekeurige reeks letters/cijfers? Nope...
Haha emmys.boobs idd, werd trouwens gewoon keurig herkend door Plex toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die emmy.boobs en pretty.sluts ken ik weer niet. Hangt kennelijk maar net af van welke nzb / spotnet clients je hebt.

Vorig jaar had ik een russische site gevonden, maar dat had ik niet gelijk door ton ik daar lid van werd. Ga ik true detective starten en subs in nederlands erbij. Ze spraken russisch. Ik dacht: het verhaal begint kennelijk in Rusland, zag er ook zo uit. Bleek die site alleen maar Russische versies aan mijn sickbeard aan te leveren :X

Bestandsnamen klopten gewoon met de Amerikaanse versie...

Ik draai geen plex, dus die luxe van herkennen heb ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2016 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

James May komt met een nieuwe serie (serietje) op BBC4 : The Reassembler
Vorige series waren erg leuk ; Man Lab, Thing you need to know, Toy Stories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Goner schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:23:
Cars of the people :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Donstil schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:07:
[...]

Haha emmys.boobs idd, werd trouwens gewoon keurig herkend door Plex toen :)
Alleen wel jammer dat ze dan niet (altijd) daadwerkelijk te zien zijn :/ :P
Afgelopen nacht die van Svetlana wel :9 :P
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:11:
Die emmy.boobs en pretty.sluts ken ik weer niet. Hangt kennelijk maar net af van welke nzb / spotnet clients je hebt.
Privé torrent tracker O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 28-03-2016 22:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Goner schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:23:
Jammer dat er nog geen datum bekend is maar zoiets kan best heel erg leuk worden :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 16:36

zeroday

There is no alternative!

Raven schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:38:
[...]

Alleen wel jammer dat ze dan niet (altijd) daadwerkelijk te zien zijn :/ :P
Afgelopen nacht die van Svetlana wel :9 :P
Einde net na de credits helemaal gillen ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat met die poppetjes tekenen van wie doet het met wie en wanneer? :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Touchdomex schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 07:37:
[...]
Jammer dat er nog geen datum bekend is maar zoiets kan best heel erg leuk worden :D
Maandag op BBC4
http://www.bbc.co.uk/programmes/b076np2b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
*spam*

[ Voor 92% gewijzigd door Mx. Alba op 29-03-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Raven schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:04:
het kwijl droop ervanaf .. dat vind ie helemaal nie errug ;-) ..

" I'm confused " .. uh uh .. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:04:
Haha geniaal was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:Y

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
Suits wordt vernieuwd.. ook Sonarr geeft deze niet meer als ended aan :)

http://premieredate.tv/tv...remiere-release-date.html Geen idee of de bron waar is.. Maar ook op de official USA Networks website staat dat er een renewal komt!! :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:19
The_Worst schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:58:
Ik heb ingesteld in Sickrage dat het formaat en releasegroup in de bestandsnaam komt te staan. Mocht ik ondertitels nodig hebben dan vind ik meteen de juiste.
Weet iemand of (en hoe) dit mogelijk is in Sonarr?
Ik wil graag wel een volledige rename, maar zou heel graag wel de releasegroup en formaat in de naam hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Net 2 episodes van The Path gezien, met onder andere Aaron Paul en Michelle Monaghan.
Gaat over een soort 'beweging' of sekte waar de leden volgzaam moeten zijn en niet al te lastige vragen moeten stellen. Ze komen ook in beeld bij de autoriteiten.
Het ziet er allemaal mooi uit, prima sfeer, maar je voelt aan alles dat er wat is.
Ik vond het goed in beeld gebracht, goed geacteerd, mooie omgevingen. Een mystery en drama door elkaar. Ik blijf 'm wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Impstoker schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:59:
[...]

Weet iemand of (en hoe) dit mogelijk is in Sonarr?
Ik wil graag wel een volledige rename, maar zou heel graag wel de releasegroup en formaat in de naam hebben.
weg van de minste weerstand: wat heb je nu ingevuld in Sonarr ?
daarnaast laat je downloader vooral van de bestandsnamen afblijven !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lol, het blijft leuk als er wannabe-dokters flauwvallen bij het zien van (spuitend) bloed _O-
Heartbeat. "Someone pick him up" :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:36

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

HoL s05e01 is er blijkbaar al :o

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Raven schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:53:
HoL s05e01 is er blijkbaar al :o
krijg um net binnen ..
heerlijk zo'n 'Telegram Service'

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wZpR1p1EfFifO2jlpMR2s6Jv/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zeroday schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:58:
[...]

krijg um net binnen ..
heerlijk zo'n 'Telegram Service'

[afbeelding]
Hmm, uTorrent lijkt zoiets niet te kunnen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Raven schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:01:
[...]

Hmm, uTorrent lijkt zoiets niet te kunnen.
Tis een koppeling tussen Sonarr en Telegram die ik heb lopen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 18:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

zeroday schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:08:
[...]

Linkje hiervoor? O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

SickRage kan ook op allerlei manieren notifications van downloads versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zeroday schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:08:
[...]

uTorrent kan echter wel batchfiles uitvoeren, misschien kan ik daarmee wat doen :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Goner schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:11:
SickRage kan ook op allerlei manieren notifications van downloads versturen.
Klopt, dat kan Sonarr ook maar het ging mij erom dat ik het via een Whatsapp alike (Telegram dus) kon
en het mooie: ik kan vanaf Telegram dus ook series naar mijn Sonarr gooien.

Zo heb ik vanochtend (op kantoor) "Hoff The Record" toegevoegd en het 1e seizoen laten downloaden (Nu benieuwd of S2 ook opgepakt wordt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we het gepraat over apps elders doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga rush hour eens bekijken, vanochtend de hdtv en vanmiddag al de web-dl. Ben benieuwd. Potje bier erbij, hopelijk niet al te slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tempjdh
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-04-2016
Dat is een leuke serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik ben pas weer begonnen aan Bosch. Ik had ooit de pilot gezien maar daarna nooit meer opgepakt. Mooie serie. Bosch is vernieuwd, er komt een derde seizoen.

Hopelijk houden ze het vol het niveau van de eerste 4 afleveringen vast te houden zonder soapy of beklemmend te worden. Vaak slaan series door van het één of het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker! Als de pilot al zo leuk is, kan niet wachten op aflevering 2. Had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:29:
ik ga rush hour eens bekijken, vanochtend de hdtv en vanmiddag al de web-dl. Ben benieuwd. Potje bier erbij, hopelijk niet al te slecht :P
Ik heb het geprobeerd .. Echt .. Voor 15 tot 20 minuten. Allemachtig .. Teveel de films willen imiteren met identieke uitspraken maar dan met een downie Chinees en een niet-grappig-overdreven neger. Nee dit werkt niet. En de stukjes dat de Chinees vecht, zie ik met regelmaat de stand-in het werk doen. Dat was de kracht van Jackie Chan, die deed het zelf en zag je dus nooit een stand-in in snelle vecht scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze praten inderdaad hetzelfde, niet alleen qua stem, maar alles is exact gelijk. Zeker die Amerikaanse agent, in stem zelfs gelijk... Bizar. Maar beviel mij wel goed. Alleen is hij kleiner dan die Chinees, dat is wel wat vreemd. Sowieso een klein mannetje, beetje ongeloofwaardig als hij bad guys aanpakt die groter zijn.

Heb alleen wel het idee dat het meer een korte film was dan een aflevering uit een serie, een heel seizoen dit is heel wat anders dan een pilot.

Maar met een lekker biertje was het prima genietenDie standin is mij niet opgevallen, zal het nog eens beter bekijken. Het lijkt me niet dat het een 1 op 1 copy kan blijven van de films, maar slecht vond ik het niet. Wel een copy inderdaad. Maar ach, beter een goede copy van een goede film dan een copy van een 1 in een dozijn politieserie.

Het beviel mij aanzienlijk meer dan ik dacht, ik stond al klaar met de deleteknop, maar heb hem niet ingedrukt en me zelfs goed vermaakt.

Morgen om 0700 ga ik in iedergeval heerlijk banshee kijken (seizoen 4 start), daar kijk ik nog het meest naar uit. De gevechten in die serie zijn 10 keer beter dan in deze serie. Maar er kan ook maar 1 banshee zijn...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Banshee stelt me absoluut niet teleur ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me gaat kijken of Wynonna Earp iets is. Eindelijk even een gaatje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:29:
/me gaat kijken of Wynonna Earp iets is. Eindelijk even een gaatje voor.
Tot zover geen pareltje, maar ik kijk nog even door :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het begin in het bos, donker, dacht ik even Felicia Day te zien :o *O*

Maar helaas -O- Wynonna heeft er wel wat weg van, vooral wanneer van ze een zijkant te zien is :P

LOLwhut? Die scene toen haar zus opgehangen was... Demon wordt geraakt op magische manier door de Peacemaker en zakt in de grond met vuur? Charmed anyone? :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

12 Monkeys S2 is gister begonnen :D Syfy zou de 1e ep vroeg online hebben gezet.

Zo maar eens kijken.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Lol. In limitless deze week logde Brian in op een politienetwerk via zijn telefoon (rond 14:40). De interface? Dat van Asus Routers met een paar koppen aangepast :D

bv: http://farm4.staticflickr...50348195_46aff484b7_h.jpg

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Lucifer is genewed! Hij mag wel iets minder braaf voortaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:38

The.Terminator

Un boer met bier

jmk schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:11:
Mooi! Vind het een leuke serie, maar zoals jij al aangaf mag het wel wat meer "duivels" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:11:
Tof!

Jammer dat er maar 13 episodes zijn dit seizoen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Pilot van The Detour gezien. Een nieuwe comedy van TBS die komende maandag moet starten met oa: Jason Jones (met Samantha Bee de maker van deze serie) en milf Natalie Zea. In mijn beleving een geslaagde pilot met overtuigende acteerprestaties en soms denderende grappen.

S01E01 van The Durrells gezien van ITV. Is reeds het afgelopen zondag gestart maar vandaag pas de tijd gehad om te kijken. Met schitterende acteerprestaties van Keeley Hawes (ook weer te bewonderen in S03 van Line of Duty op BBC 2). Mooie serie..!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wynonna Earp, ik blijf nog even kijken. Maar haar zus is irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mowa schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:32:
Pilot van The Detour gezien. Een nieuwe comedy van TBS die komende maandag moet starten met oa: Jason Jones (met Samantha Bee de maker van deze serie) en milf Natalie Zea. In mijn beleving een geslaagde pilot met overtuigende acteerprestaties en soms denderende grappen.
Ik ga het een kans geven. Al is het alleen al voor Natalie Zea, wat een prachtige vrouw blijft dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Outlander S2E1 gezien ?? wooww.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Vond het juist een stuk minder bij Outlander.

Je mist Schotland, series in die periode die zich in Frankrijk afspelen zijn er al genoeg. En die onverklaarbare terugkeer in het 'heden' waardoor je nu een lijn met Claire in twee tijden hebt, tsja. Blijf die hele Claire overigens maar een zeikwijf vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Claire speelt wel perfect de rol die ze ook in de boeken speelt, klopt helemaal.

Ben benieuwd naar the girlfriend experience morgen, gelijk 2 afleveringen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Topicstarter
Vandaag maar eens begonnen met het kijken van The Ranch. Had het niet echt verwacht, maar het is best een leuke serie. Duidelijk studio opnames, maar best vermakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

wontcachme schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:26:
Vandaag maar eens begonnen met het kijken van The Ranch. Had het niet echt verwacht, maar het is best een leuke serie. Duidelijk studio opnames, maar best vermakelijk :)
Mee eens. Bij het zien van de trailer, met die lachband, vreesde ik een beetje voor een flop, maar hij valt zeker niet tegen. Niet iedere grap komt even goed aan, maar over het algemeen is ie goed te doen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hier ook maar eens begonnen aan een paar van de in OP meegenomen series. Te weten Lab Rats, You Me Her en The Catch.

Lab Rats heb ik zojuist de eerste aflevering van gekeken en beviel mij niet. You me her moest ik even in komen maar beviel uiteindelijk wel en the catch heeft zeker mijn aandacht getrokken, na de eerste aflevering wilde ik gelijk meer! Alleen crowded en rush hour staan nog op het lijstje samen met de terugkerende series die nog niet gestart zijn.

Edit: crowded en rush hour zijn ook aan te raden voor vermaak!

[ Voor 6% gewijzigd door fotografie999 op 12-04-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:30:
Die Claire speelt wel perfect de rol die ze ook in de boeken speelt, klopt helemaal.

Ben benieuwd naar the girlfriend experience morgen, gelijk 2 afleveringen.
Hier is het hele seizoen al binnen. Dus mocht het bevallen kan je in 1x door kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Gisteren is de nieuwe Sci-Fi Hunters van Syfy gestart. Nog niet gezien maar na de trailer ben ik wel erg nieuwsgierig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

:? , op een enkele uitzondering na is alles al jaren mkv?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Dit gaat om SD-releases. HD is inderdaad al mkv en SD schijnbaar nog niet. Volgens mij nog voornamelijk mp4 met xvid?
Since the last revision of this document in 2012, TV-X264-SD has grown and become a major section that many people contribute to and depend on. This new revision aims to update the standards from 2012 to standards suitable for 2016 and the future,” the intro to the SD version reads.

[ Voor 60% gewijzigd door The_Worst op 12-04-2016 15:28 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oh zo, ik dacht even dat het om zowel sd als hd ging.

Sd is inderdaad soms nog mp4.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 16:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:03
SD was mp4 en HD was mkv sinds 2012. Wat opzich altijd al vreemd was aangezien er geen gebruik gemaakt wordt van meerdere taalkanalen of subtitles in het bestand. Dus wat is dan het voordeel van mkv ten opzichte van mp4. Interne video en audio stream zal hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bij mkv kun je toch niet-hardcoded subs toevoegen? Volgens mij kan dat bij mp4 niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 12-04-2016 15:31 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkje
ja mkv kun je meerdere subtitles en audio/video tracks toevoegen. Bij mp4 kan subtitles dacht ik wel maar is wat lastiger. Maar we gaan nu denk ik te off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Maar met wat voor aardappel kijk je dan als je tegenwoordig geen MKV kan afspelen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkje
mkv zegt op zichzelf niks he :p gaat om de interne gebruikte codec. Je kunt de mkv's in 30 sec remuxen naar mp4 en je dan zit je weer zoals het was. Denk vooral mensen die de bestanden op apple tv of op ios devices keken klagen. Eerst kon je namelijk de mp4 direct in itunes gooien nu zul je even moeten remuxen of video player uit de store halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

The_Worst schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:26:
Dit gaat om SD-releases. HD is inderdaad al mkv en SD schijnbaar nog niet. Volgens mij nog voornamelijk mp4 met xvid?
SD was/is mp4 met x264. De avi was met xvid dacht ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Kan wel. Het is al even geleden dat ik SD heb aangeraakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Net Hunters gezien, * Raven gaat de RSS-filters maar eens bijwerken. :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Edit: Ik gebruik op de Mac MP4Tools, dat is een programmaatje wat zonder volledig decoderen van een file alleen de container kan veranderen, werkt ideaal, je geeft hem een 8 GB MKV (Film oid) en dan vormt hij dat in enkele minuten om naar een M4v file. Meestal is alleen een recoding van de audio stream nodig (naar AAC) maar dat is vaak snel gebeurd.
Raven schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:31:
Bij mkv kun je toch niet-hardcoded subs toevoegen? Volgens mij kan dat bij mp4 niet.
Ja dat kan met MP4 ook, dan wordt het alleen wel een M4v dacht ik
Ik gebruik dat voor de iPad veel, zodat hij ze hardwarematig kan en coden. Werkt prima met losse subs, die voeg ik dan toe met bv Subler.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 12-04-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Raven schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:13:
Net Hunters gezien, * Raven gaat de RSS-filters maar eens bijwerken. :)
Is t wat? De trailer is sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:01:
[...]

SD was/is mp4 met x264. De avi was met xvid dacht ik ...
klopt!
Zowel sd als hd nu x264 mkv, de mp4 gaat er dus uit.

Had overigens liever gezien dat ze tot een standaard voor HEVC x265 waren gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Aflopen tijd zeker 3 keer reclame van Uber taxidienst voorbij horen komen bij verschillende series. In de zin van "dan pak je toch snel een uber." of, "hoe ben je hier gekomen? Met Uber ". Vandaag keek ik de laatst uitgezonden aflevering van Castle, ook weer uber reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sambalbaj schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:47:
[...]

klopt!

Had overigens liever gezien dat ze tot een standaard voor HEVC x265 waren gekomen.
Eigenlijk zonde want Mp4/M4v is een mooie veelzijdige standaard. x265 is mij persoonlijk te gecomprimeerd, leuk voor op een telefoon of tablet maar zodra je dat op een tv (van een beetje formaat) gaat bekijken is de compressie zeer duidelijk waar te nemen (vooral in donkere scènes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Donstil schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:45:
[...]

Eigenlijk zonde want Mp4/M4v is een mooie veelzijdige standaard. x265 is mij persoonlijk te gecomprimeerd, leuk voor op een telefoon of tablet maar zodra je dat op een tv (van een beetje formaat) gaat bekijken is de compressie zeer duidelijk waar te nemen (vooral in donkere scènes).
Dat hangt dus af van de grootte van je bestand. Grofweg zou je kunnen zeggen dat een bestand van halve grootte op x265 er even goed uitziet als de x264 van normale grootte. Als ze die x265 dus zouden encoden op driekwart de grootte van de x264 zou je er dus veel beter beeld aan over moeten houden.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Liveshort schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:51:
[...]

Dat hangt dus af van de grootte van je bestand. Grofweg zou je kunnen zeggen dat een bestand van halve grootte op x265 er even goed uitziet als de x264 van normale grootte. Als ze die x265 dus zouden encoden op driekwart de grootte van de x264 zou je er dus veel beter beeld aan over moeten houden.
Nou ik weet niet precies waar de grens ligt maar de x265 files die mijn sonar nu geregeld binnen haalt zijn van beduidend mindere kwaliteit dan de x264 versies.

Maar gelukkig komen er steeds meer release groepen die niet bezuinigen op kwaliteit, Web-DL/1080pHDTV en zelfs RawHD zijn tegenwoordig prima te vinden voor de gangbare series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CRXDelSol schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:42:
[...]

Is t wat? De trailer is sterk.
Ik vind van wel, maar mijn meningen verschillen nog wel eens van anderen hier :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vanaf 1 juli weer een nieuw seizoen Marco Polo op Netflix;

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vBn11goR9EknxbHV6w3ileXX/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

sambalbaj schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:47:
[...]

klopt!

een standaard voor x265 is er 'min of meer wel' zoals ze ook voor 264 gebruiken. Het punt dat ze nog niet 'standaard' voor x265 kiezen is dat het nog niet mainstream is en nog niet mainstream gebruikt kan worden

Ik ban alle x265 versies uit, ongeacht de kwaliteit / bestandsgrootte omdat mijn RaspberryPi's het gewoonweg niet aan kunnen. Er is nog te weinig hardware aanwezig wat 265 makkelijk kan processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Raven schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:17:
[...]

Ik vind van wel, maar mijn meningen verschillen nog wel eens van anderen hier :+
Heb gisteren de eerste minuten gezien en dacht toen .. Daar wil ik niet mee naar bed, dus toen maar Blindspot opgezet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op woensdag 13 april 2016 @ 07:26:
[...]

een standaard voor x265 is er 'min of meer wel' zoals ze ook voor 264 gebruiken. Het punt dat ze nog niet 'standaard' voor x265 kiezen is dat het nog niet mainstream is en nog niet mainstream gebruikt kan worden

Ik ban alle x265 versies uit, ongeacht de kwaliteit / bestandsgrootte omdat mijn RaspberryPi's het gewoonweg niet aan kunnen. Er is nog te weinig hardware aanwezig wat 265 makkelijk kan processen.
x265 is gewoon nog een groot blur feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Game of Silence van NBC is gestart. Nog niet gezien, verhaal lijkt me wel goed. Ziet er echter nogal soapy uit.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vVOIycawreo]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:30:
[...]

Hier is het hele seizoen al binnen. Dus mocht het bevallen kan je in 1x door kijken.
hele seizoen? Ik zal thuis eens kijken, ik had meen ik 2 episodes ontvangen, maar misschien is alles er nu dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

zeroday schreef op woensdag 13 april 2016 @ 07:26:
[...]
Ik ban alle x265 versies uit, ongeacht de kwaliteit / bestandsgrootte omdat mijn RaspberryPi's het gewoonweg niet aan kunnen.
Heb uit nieuwsgierigheid onlangs een 720p.hdtv.hevc.x265 opgehaald en de nieuwe KODI (16.1) op een Pi3B speelt hem goed af ... zal straks nog 's kritisch kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die x265 meuk komt er bij mij niet in, mijn mediaspelers kunnen er niks mee. En het verschil in omvang is niet boeiend genoeg om honderden euro's in nieuwe mediaspelers te gaan steken. En een kodi oplossing zou ik wel willen, maar dan niet op een pi bordje, maar op een intel nuc en die zijn ook nog niet echt heel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:43:
[...]

hele seizoen? Ik zal thuis eens kijken, ik had meen ik 2 episodes ontvangen, maar misschien is alles er nu dan ook.
Jup in 720p. Nog niet in 1080.

Serie is aardig geen hoogvlieger, kijk het met Mijn vriendin (zijn bij 8 nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
Raven schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:17:
[...]

Ik kon mijn ogen niet open houden :O ,maar ik zal nog een paar afleveringen proberen!

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
mowa schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:12:
Game of Silence van NBC is gestart. Nog niet gezien, verhaal lijkt me wel goed. Ziet er echter nogal soapy uit.

[video]
Ik vind het idee wel weer een beetje vernieuwend na de laatste periodes. Ik geef het een kans.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.