Eerste zin: ...heeft met zijn studio Snapshot Games... ...onthult. Laatste woord zou 'onthuld' moeten zijn met een 'd' - voltooid deelwoord, geen persoonsvorm.
De eerste regel mist de S van SMPlayerMPlayer is een opensource mediaspeler die op verschillende platformen zijn werk kan doen.
Eerste alinea, tweede zin:
foto's, berichten en locatiegegevens
'Groep achter Clinton-hack zond phishingmails naar Franse presidentskandidaat'
Tweede alinea, tweede zin:
- dezelfde groep van Russische oorsprong, die ook verantwoordelijk zou zijn
- Democratische Partij
Autodeeldienst wil aangepaste BMW i3's autonoom naar klanten rijden in Eindhoven
- Titel:wil aangepaste BMW i3's autonoom naar klanten laten rijden
- Eerste alinea, eerste zin:die kan ingrijpen, mocht dat nodig zijn
Samsung experimenteert met bediening van vr-interface met gezichtsexpressie
Derde alinea, eerste zin:
Samsungs C-Lab, het creatieve lab van de Zuid-Koreaanse fabrikant, waarbinnen het met allerlei technieken experimenteert
"een regulier ogend tweemotorig vliegtuig die zowel autonoom als handmatig kan worden gevlogen."
een vliegtuig dat
"Daarbij werkt Uber samen met ChargePoint, een bedrijf dat oplaadpunten voor de taxi's zal ontwikkelingen."
ontwikkelen.
Professioneel koffiedrinker en stoelzitter
'eruitzou' --> 'eruit zou'Google-medeoprichter Sergey Brin zou naar verluidt in een hangaar van NASA werken aan een groot luchtschip dat eruitzou zien als een klassieke zeppelin.
'het' moet weg.Het concept van dit bedrijf is afgeleid van het XV-24A X-plane-programma van het Amerikaanse Ministerie van Defensie en andere autonoom vliegende vliegtuigen van het Aurora.
beschouwt ipv beschouwd
nieuws: X-Com-ontwerper onthult spiritueel opvolger Phoenix Point
In de inleidende tekst staat "Julian Gollop, een van de ontwerpers van UFO: Enemy Unknown en X-Com: Apocalypse, heeft met zijn studio Snapshot Games een spiritueel opvolger van de klassieke X-Com-games onthult."
Maar dit is een voltooid tegenwoordige tijd = "heeft ... onthulD" !!!
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1474/In Nederland vinden 3,4 procent van alle infecties plaats.
Procent (tien - werkt / werken in deeltijd)
Vraag
Wat is correct: Tien procent werkt in deeltijd of Tien procent werken in deeltijd?
Antwoord
Correct is: Tien procent werkt in deeltijd.
Laatste zin van de 2e paragraaf staat 2x het woord "het", in plaats van "met het" =>
De advocaat van de man schrijft de acties toe aan het feit dat de jongen destijds veel op school werd gepest en dat hij gediagnosticeerd was het het Syndroom van Asperger.
Alcateld iDol 4s = Alcatel iDol 4s
"En jij kun van dat selecte gezelschap deel uitmaken." (kun moet kunt zijn)
[ Voor 7% gewijzigd door Bitmaster op 26-04-2017 13:58 . Reden: Duidelijkheid ]
Alcatel Idol 4SDe release is beperkt tot dertien modellen, waaronder de HP Elite x3, de Alcateld iDol 4s en de Lumia 650 en 950 van Microsoft zelf.
en in het opsommingslijstje:
Alcatel Idol 4SAlcatel IDOL 4s
Het dikgedrukte mist waarschijnlijk een stukje, of is overbodig.Windows Insider-gebruikers met een niet ondersteund toestel kunnen wel de Creators Update en volgens update installeren, via de Release Preview.
"Daarnaast maakte het bedrijf 61,6 miljoen dollar verlies; dat is minder dat in de voorgaande kwartalen." (vetgedrukte woord moet dan zijn)
Google werkt lijst met Chromebooks bij die Android-apps kunnen draaien
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
http/2 webserver → http/2-webserverCaddy is een opensource http/2 webserver die beschikbaar is voor Android, BSD, Linux, macOS, Solaris en Windows.
by default → standaard ('by default' is Engels en waarom Engels gebruiken terwijl het prima in het Nederlands kan?)Het zet by default https aan en gebruikt daarvoor de integratie met Let's Encrypt wanneer eigen certificaten niet voorhanden zijn.
plugins → plug-ins (zie ook http://woordenlijst.org/#/?q=plug-in)De eigen feature stack is al behoorlijk compleet, maar kan verder uitgebreid worden via plugins.
Software-update: SMPlayer 17.4.2
YouTube ondersteuning → YouTube-ondersteuningSMPlayer is een mediaspeler die op de achtergrond gebruikmaakt van MPlayer om beelden te laten zien, maar zelf ook functionaliteit toevoegt, zoals YouTube ondersteuning, automatisch zoeken voor ondertitelingen en skins om het uiterlijk aan te passen.
zoeken voor ondertitelingen → zoeken naar ondertitelingenSMPlayer is een mediaspeler die op de achtergrond gebruikmaakt van MPlayer om beelden te laten zien, maar zelf ook functionaliteit toevoegt, zoals YouTube ondersteuning, automatisch zoeken voor ondertitelingen en skins om het uiterlijk aan te passen.
Firmware-update: LEDE 17.01.1
na gelezen → nagelezen (zie ook http://woordenlijst.org/#/?q=nalezen)De redenen waarom men met LEDE is begonnen kunnen op deze pagina na gelezen worden.
[ Voor 41% gewijzigd door richy3908 op 26-04-2017 23:43 ]
Eerste alinea, eerste zin:
zal er een chauffeur aanwezig zijn, die kan ingrijpen, mocht dat nodig zijn
Uber wil in 2020 eerst demonstratie met elektrische vliegende taxi's geven
- Titel:eerste demonstratie
- Inleiding:taxi's die [...] zullen gaan vervoeren
- Vijfde alinea, eerste zin:gebruikt wordt gemaakt
'Nederland staat in Europese top drie van ransomware-infecties'
- Tweede alinea, eerste zin:het aantal niet ransomwarevarianten
- Derde alinea, tweede zin:is deze toe naar 1077 dollar gestegen
- Vierde alinea, eerste zin:34 procent [...] betaalt
- Vierde alinea, laatste zin:die van macro's zijn voorzien,
- Vijfde alinea, eerste zin:De verhouding in slachtoffers
Cassini is begonnen aan duikvlucht door ruimte tussen Saturnus en zijn ringen
Tweede alinea, eerste zin:
een van de
NCSC maakt tool om netwerkverkeer te pseudonimiseren open source
om 'netwerkverkeer zo veel mogelijk [te] ontdoen
"De kleine variant heeft lpddr3-geheugen ter grootte van 2GB, bij de grootte gaat het om 3GB."
nieuws: Duitse site: Moto E4 Plus-smartphone heeft 5000mAh-accu
[ Voor 38% gewijzigd door testaankoop op 27-04-2017 09:06 . Reden: Link naar relevant artikel toegevoegd ]
Ondanks de naam beschikt het toestel over een fullhd-scherm met een diagonaal van 5,2", waardoor het vermoedelijk niet om een smartphone gaat die zo 'mini' als de Compact-serie van Sony of de Mini-varianten van Galaxy S-toestellen van enkele jaren geleden.
nieuws: Vodafone onthult per ongeluk metalen smartphone met grote accu
Het woordje de is teveel.claimde de Eugene Kaspersky in een uitgebreide verklaring.
Volgens mij mist hier het woordje 'support'.Deze uitgave bevat onder meer voor het spel Warhammer 40,000: Dawn of War III en moet verder enkele problemen verhelpen.
[ Tesla MIG MYP ]
Het Japanse bedrijf gaat niet in op de vraag hoe dat kan.
er staat in 2e alinea: 3D mark score van 1700 punten, het plaatje laat 17000 zien
aangevuld met een GTX 970 4GB of R9 290, beide voorzien van 4GB.
Is er een GTX970 non 4GB? Hoe dan ook is het dubbelop.
R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.
- Inleiding, eerste zin:e-mails en sms-berichten van Amerikanen, waarin melding wordt gemaakt
- Eerste alinea, eerste zin:om te voldoen
- Eerste alinea, vierde zin:in de bundel
- Tweede alinea, tweede zin:in een speciale repository op te slaan, waartoe zijn medewerkers normaal gesproken geen toegang hadden
- Tweede alinea, vierde zin:zijn medewerkers
'het' kan niet, omdat het terugslaat op muis ("het muis"). Voorstel:Om verstoringen door interferentie te voorkomen gebruikt de muis meerdere frequentiebanden, en heeft het een sensor met 16.000 dpi.
Om verstoringen door interferentie te voorkomen gebruikt de muis meerdere frequentiebanden, en heeft deze een sensor met 16.000 dpi.
ontwikkelboard → ontwikkelbord (of desnoods 'development board', maar graag niet deze mengeling van Nederlands en Engels door elkaar. Bovendien vloekt het met de titel waarin wel 'ontwikkelbordje' is gebruikt, dus geheel Nederlands)LeMaker heeft een ontwikkelboard gepresenteerd die over een Kirin 960-octacore beschikt.
40 pins → 40-pinsWat betreft de aansluitmogelijkheden zijn pci-e 2.0, 2x usb 3.0, usb 2.0 en hdmi aanwezig, evenals een 40 pins ls- en 60 pins hs-connector.
60 pins → 60-pins
"de toegang" is het onderwerp in "Internetters met een Turks ip-adres lijken de toegang tot Wikipedia ontzegd te worden", het werkwoord moet dus in het enkelvoud.
Er staat "hackgersgroep", in plaats van "hackersgroep".
[edit] Tevens:
nieuws: Bitcoinwaarde bereikt hoogste niveau in zijn geschiedenis
"na een zeer snelle stijging tegen het einde van van 2013"
De tweede "van" moet eruit.
[ Voor 37% gewijzigd door Bitmaster op 30-04-2017 22:22 ]
zowel voor de Turkse als voor de internationale versies
NASA bevestigt uitstel eerste vlucht Space Launch System tot 2019
Tweede alinea, tweede zin:
Welke dat zijn, werd niet uiteengezet
MIT test raket met 3d-geprinte plastic behuizing
- Eerste alinea, vierde zin:dat er slechts een paar millimeters aan plastic beschadigd waren geraakt
- Eerste alinea, vijfde zin:Een tweede test, met een brandstof met hogere energiedichtheid, was minder succesvol
- Tweede alinea, laatste zin:beter op te brengen dan
We gingen aan de slag met Joh Wick Chronicles VR ,
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Tweede alinea onder het dik gedrukte deel.
Daarvan de één-na laatste regel.
Door een uitspraak van de Hoge Raad enkele jaren geleden bleek dat de koop van telefoons bij een abonnement zou moeten vallen onder dezelfde regels als die van reguliere leningen om bijvoorbeeld een auto of keuken of te kunnen aanschaffen.
Moet denk ik zijn:
Door een uitspraak van de Hoge Raad enkele jaren geleden bleek dat de koop van telefoons bij een abonnement zou moeten vallen onder dezelfde regels als die van reguliere leningen om bijvoorbeeld een auto of keuken te kunnen aanschaffen.
Ach ja, maandag hé
Op pagina 4. Randapparatuur
"Toetsenborden
Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US)vanaf € 54,95
Ook voor deze BBG kiezen we weer voor een mechanisch toetsenbord. De Corsair K63 maakt gebruik van Cherry MX Red switches..."
Het gelinkte artikel gaat naar de K55 (dome switch) en de tekst over de K63
AnimatiesIn versie 3.1 is onder meer de ondersteuning voor macOS compleet en kunnen annimaties als gif, mp4, mkv of ogg worden opgeslagen.
Edit/toevoeging: Dit staat ook in de oudere versie updates met een spelfout
[ Voor 13% gewijzigd door Bart.net op 01-05-2017 19:21 ]
Hij hoopt de kosten hiermee het boren te versnellen en de kosten met een factor acht te kunnen verminderen, waardoor zijn tunnelproject haalbaar moet worden.
Uit kwartaalcijfers bleek dat er sinds de release tot aan het einde van het kwartaal 2,76 miljoen exemplaren van de game zijn verkocht, tegenover 2,74 MILJOEN geleverde exemplaren van de console.
Hij ziet een aantal problemen die gepaard gaan met de vliegende auto, zoals de neerwaartse kracht die gegenereerd moeten worden
-cin
De Uitbreidingspas om dlc in een keer aan te schaffen gaat in de Benelux 19,99 euro kosten en daarvoor krjgen gebruikers beide dlc's.
stofvrijdat is stofrvrij en bruikbaar onder water
testpilootDaarbij kwam één tespiloot om het leven en raakte een andere zwaargewond.
Verwijderd
"Hij ziet een aantal problemen die gepaard gaan met de vliegende auto, ..."
Het aantal: onzijdig enkelvoud.
Correct: "Hij ziet een aantal problemen dat gepaard gaat met de vliegende auto, ..."
Beter: "Hij ziet problemen die gepaard gaan met de vliegende auto, ..."
"Musk ging ook kort in op het Tesla Model 3, die waarschijnlijk in juli in productie zal gaan."
onzijdig: "dat waarschijnlijk in juli..."
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2017 12:21 . Reden: nog 1 gevonden ]
De makers zien voor zich dat dat het systeem in de toekomst naar Mars of Antarctica gestuurd wordt ..
in de laatste alinea staat:
Onderdeel hiervan is een gratis licentie voor Miecraft: Education Edition
Ik neem aan dat dit Minecraft moet zijn
Die wilde ik net zeggen.peidur schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:14:
nieuws: Microsoft onthult Windows 10 S
in de laatste alinea staat:
Onderdeel hiervan is een gratis licentie voor Miecraft: Education Edition
Ik neem aan dat dit Minecraft moet zijn
Ik ga er ook vanuit dat er minecraft moet komen te staan.
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Eerste zin:
Microsoft heeft dinsdag tijdens een op onderwijs gericht evenement Windows 10 S aangekondigd, een versie van het besturingssysteem dat op systemen met lage hardware-eisen draait.
Moet 'die' zijn. Het gaat over "de versie [..] die ...", niet over "het besturingssysteem dat..."
Tweede zin:
Het ontwerp is versimpeld en maakt gebruik van het Polymer-framework.
Polymer is een library, geen framework. Staat meerdere malen in het artikel.
Bron: eigen ervaring en https://www.polymer-project.org/
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Ook komen er Game-bots, die berichten naar spelers kunnen sturen om hun te motiveren om bijvoorbeeld een hogere score neer te zetten.
Dat is mogelijk doordat de beelden met deze technologie niet meer een voor een hoeven te worden gemaakt.
één voor één maakt het lezen een stuk makkelijker.
Heegenees
Dit is geen spel- of tikfout en hoort thuis in een apart topic.mobstaa schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:44:
nieuws: YouTube toont nieuw ontwerp met Dark Mode voor desktopbrowsers
Tweede zin:
Maar als iedereen het correct gaat schrijven, gaat het op den duur wel wennenHeegenees schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 07:45:
nieuws: Zweedse onderzoekers maken wetenschappelijke camera die 5 biljoen fps...
Dat is mogelijk doordat de beelden met deze technologie niet meer een voor een hoeven te worden gemaakt.
één voor één maakt het lezen een stuk makkelijker.
Ik las het verkeerd en dacht in eerste instantie dat er een fout in de opbouw van de zin zat. Pas de derde keer lezen begreep ik dat één werd bedoeld.Delpozo schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:55:
[...]
Maar als iedereen het correct gaat schrijven, gaat het op den duur wel wennenDe schrijfwijze 'één' moet namelijk alleen worden gebruikt als 'een' verkeerd gelezen kan worden en dat is hier niet het geval.
Maar ik snap de strekking van je bericht. Ik heb het opgezocht en één wordt minder vaak gebruikt dan ik dacht.
Heegenees
In de winkelsHet toestel moet in augustus geleverd worden. In winkels gaat de kleine telefoon 109 dollar kosten.
En verderop nog een keer:
Unihertz zegt dat de goedkoopste Jelly 109 dollar gaat kosten in winkels
[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 03-05-2017 10:52 ]
Einde van voorlaatste alinea:
Kosten zijn hoog, niet duur....de kosten voor het materiaal of de verbinding te duur..
Eat the bugs, live in a pod
Ehm, beëindigd mag hier met een DTechnicolor heeft zijn mp3-licentieprogramma op 23 april beëindigt,
YouTube zegt in zijn blog: "The site design is built on a new, faster framework named Polymer, which enables quicker feature development from here on out."mobstaa schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:44:
nieuws: YouTube toont nieuw ontwerp met Dark Mode voor desktopbrowsers
Tweede zin:
Maar ik zie je punt, ik zal het aanpassen
Ik zie de fout niet?rens-br schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:49:
nieuws: Chinees bedrijf gaat 2,5"-smartphone met Android 7.0 uitbrengen
[...]
In de winkels
En verderop nog een keer:
[...]
Het zal wel mijn dyslexie zijn dan. In mijn hoofd moet er 'de' tussen, maar waarschijnlijk is het zo ook goed.Xtuv schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:21:
Ik zie de fout niet?
In de huidige opzet is feitelijk gezien 'in winkels' correcter want het geldt niet specifiek voor één bepaalde winkel. Wanneer je 'in de winkel' neerzet is dat een soort aanwijzende vorm terwijl je juist alle winkels bedoelt
Waarbij 'de winkel' in het spraakgebruik natuurlijk allang verwaterd is tot een soort algemene uitspraak
[ Voor 16% gewijzigd door Carpento op 03-05-2017 12:36 ]
moet zijn dsl-kopernetwerkdsl-knopernetwerk
Het is niet PVL Hogeschool maar Hogeschool PXL en er wordt 1x "Hogeschool Zuyd" genoemd terwijl het "Zuyd Hogeschool" moet zijn.
Verwijderd
Synology heeft de eerste update update voor versie 6.1.1 van Disk Station Manager uitgebracht.
In de aankondiging wordt de resolutie van de 13,3"-schermen niet vermeldt, maar...
'Vermeld' is het voltooid deelwoord, geen persoonsvorm, dus zonder 't'.
Handiger is het om actieve zinnen te schrijven, dan overkomt je dit niet zo snel. Bijvoorbeeld:
De aankondiging vermeldt de resolutie van de 13,3"-schermen niet, maar...
"" is daar overbodig (of het is een karakter dat bij mij verkeerd getoond wordt, maar ik kan niet verzinnen welke dat dan zou kunnen zijnZo maak je de behuizing geschikter voor een stevige gamesessie of geef je de MasterCase Pro 6 juist een meer ingetogen aanblik.
Wij zien hier niets vreemds.Homerius schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:04:
Op de eerste pagina van reviews: Cooler Master MasterCase Pro 6: meer matig dan meesterlijk
[...]
"" is daar overbodig (of het is een karakter dat bij mij verkeerd getoond wordt, maar ik kan niet verzinnen welke dat dan zou kunnen zijn)
De overige voorstellen tot verbetering zijn overgenomen.
'ter grote van een laptop' -> 'ter grootte van een laptop'
Overigens, als je de rode of blauwe leds voorin niet leuk vindt, kun je gewoon de sata-voedingsstekker loslaten; -> los laten
- loslaten is het tegenovergestelde van vasthouden, hier is iets anders bedoeld
We sluiten de avond af met Nick Pulles. Nick is Hue developer evangelist bij Philips Lighting
Zijn naam is Niek (staat verderop en in de agenda wel goed)
Laat maar in het artikel staat dat er een naamswijziging heeft plaatsgevonden, blijft verwarrend
[ Voor 44% gewijzigd door mark met een k op 04-05-2017 14:27 ]
"OpgeletOpinternet" --> "OpgeletOpInternet" (hoofdletter "i" aangezien de naam van de website in de rest van het artikel ook zo geschreven wordt).Per 1 juli staat OpgeletOpinternet in onderhoud en zal er alleen nog te lezen zijn hoe consumenten veilig kunnen handelen op Marktplaats en waar ze op moeten letten bij online winkelen.
Die Fransman spreekt over DX11, in de tekst staat DX12
Stay safe
Tweede zin van de opening.
de licentie lijkt mij.De studio nam in 2014 licentie op Flight Simulator van Microsoft over.
Spatie tussen 2.0 en beveiligingAls de claims kloppen, zou de aacs 2.0beveiliging gekraakt kunnen zijn.
Dit moet 431 miljoen zijn lijkt me. Verderop in de tekst komt dit nogmaals voor.De titels van Activision Blizzard hadden gezamenlijk 431 maandelijks actieve gebruikers in het afgelopen kwartaal.
Als hierboven.
King had in het afgelopen kwartaal 342 maandelijks actieve gebruikers, een lichte daling ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2016.
Lijkt mij een 342 miljoen maandelijkse gebruikers
Edit: @dartbord, blijkbaar lezen we (@mrcreatech) over stukken tekst heen. Na jouw quote lees ik inderdaad meer ontbrekende miljoentjes. Het lijkt wel een begrotingstekort
[ Voor 19% gewijzigd door Kalevandaal op 05-05-2017 11:22 ]
De titels van Activision Blizzard hadden gezamenlijk 431 maandelijks actieve gebruikers in het afgelopen kwartaal. Blizzard was goed voor 41 miljoen gebruikers, een stijging van 58 procent. Bij Activision daalde dit aantal naar 48 miljoen. Deze daling wordt vooral toegeschreven aan de tegenvallende resultaten van de vorig jaar uitgebrachte titel Infinite Warfare. Het aantal maandelijks actieve gebruikers komt in totaal uit op 431 door de mobiele gamedivisie, King, dat onder andere verantwoordelijk is voor games als Candy Crush Saga. King had in het afgelopen kwartaal 342 maandelijks actieve gebruikers, een lichte daling ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2016.
Moet denk ik nog een paar keer het woord 'miljoen' in komen bij die gebruikers aantallen?
Sjanghai moet Shanghai zijn.
Dit topic is gesloten.
![]()