[LBBG] Multimedialaptop april 2016

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter

[LBBG] Multimedialaptop april 2016

Op 1 april komt er weer een Laptop Best Buy Guide online, die deze keer onder andere een multimedialaptop zal bevatten. In dit topic kunnen we discussiëren over welke laptop dat zou moeten worden. Op 21 maart om 12:00 moeten we een winnaar hebben, want die laptop gaan we dan proberen te bemachtigen en vervolgens testen op de redactie, zodat we een goed geïnformeerde bbg in elkaar kunnen zetten :)

Wat verstaan we dan onder een multimedialaptop?
Een laptop van max. 1300 euro, geschikt voor 'multimedia', oftewel: eigenlijk alles behalve zware games. Een goed scherm (geen tn) is een vereiste, net als een ssd, liefst nog wat extra opslag voor films en dergelijke, en tot slot wordt een dedicated videokaart ook op prijs gesteld. Niet om zwaar op te gamen, maar van een laptop van 1300 euro mag je wel verwachten dat je er ook af en toe een niet te zwaar spelletje op kan spelen.

Andere bbg-topics voor deze maand:
[LBBG] Basislaptop april 2016
[LBBG] Businesslaptop april 2016
Kandidaten
Wat is er dan zoal te krijgen voor 1300 euro?

pricewatch: Asus N552VX-FY187T Never change a winning plan als het aan Asus ligt, want de N552 lijkt echt als twee druppels water op de N551, maar dan met usb-c :+ En zonder gekkigheid: voor 1200 heb je een i7-6700HQ, GTX 950M-videokaart, 256GB ssd en 8GB werkgeheugen. Het full hd-scherm is mat en ik ga ervan uit dat het een ips-paneel betreft, net als bij zijn voorganger. Mogelijk nadeel: geen extra harde schijf, dus wat beperkte opslag.

De nieuwe pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15 (80NV00BNMH) heeft nog wat betere specs, met een i7-6700HQ, GTX 960M, 128GB en 1TB hdd en 16GB ram. Ik meen ergens gelezen te hebben (maar weet niet meer waar :() dat de koelproblemen van de vorige generatie bij deze niet meer spelen. Nadeel: hij komt 50eu boven budget uit..

Wellicht interessante (en goedkopere) buitenbeen: pricewatch: Medion Erazer P6661 (Qwerty, 30019551) Kost 'maar' 1000eu en dan heb je ook een dualcore i7 (6500U) ipv een quadcore, maar wel fhd ips, 128GB ssd, 1TB hdd en een GTX 950M-videokaart.

En verder staan er nog een heleboel gamelaptops van Asus (GL552/752) en MSI (GE62) in de PW, die ook aan de eisen voldoen, alleen dan zit je dus wel met het 'game-uiterlijk' van die laptops, wat niet iedereen aan zal spreken.
Dus: welke laptop mag de best buy van maart worden? (hoeft natuurlijk niet een van de bovenstaande te zijn) Alle suggesties zijn welkom!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

De Dell Inspiron 15 7000-serie is volgens mij ook interessant. De duurste uitvoering zit bijna precies op het budget, de goedkopere uitvoeringen beginnen vanaf €999. Qua specificaties heel goed te vergelijken met de IdeaPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wel weer meer een game uiterlijk en Dell had wisselend goede en slechte panelen in die nieuwe serie. Is dat al opgelost?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Goede vraag, daar ben ik niet zeker van. Overigens wel minder een expliciet game-uiterlijk dan de hier vermelde IdeaPad, naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 22:22

Millennium

Bug free !!!

De Asus N552VX-FY187T heeft een sata slot, en voor 100 euro kun je best een leuk 2,5 schijf kopen. Blijf je precies onder de 1300

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McStar
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06-2021
Die Medion Erazer P6661 heeft een Intel AC wifi kaart aan boord en een dubbele antenne, wat bij de meeste notebooks ontbreekt. Beter bereik en hogere snelheden :) Ik zie overigens een zelfde Medion P6661 met een andere item code: pricewatch: Medion Erazer P6661 (30019796) ; zelfde specs, meer shops aan gekoppeld!

[ Voor 42% gewijzigd door McStar op 07-03-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:03
Jorgen schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:51:
Wel weer meer een game uiterlijk en Dell had wisselend goede en slechte panelen in die nieuwe serie. Is dat al opgelost?
De 7000 serie wordt grotendeels met een BOE scherm uitgerust. Nette kijkhoek, slecht gekalibreerd (enige mate te verbeteren via kalibratie-bestandje), matige helderheid. Het schijnt dat ze ook met andere FHD panelen uitgeleverd zijn - maar dat zijn uitzonderingen (in de USA).

Voor €999 heb je de basisversie (of €930 bij kortingsactie). Zelf wel een SSD toevoegen in extra aanwezige m.2 slot - de meegeleverde hybrid-SHDD (1TB met 8GB ingebouwde SSD) is enkel leuk voor opslag.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 13:28
Ik vind het (budget)gat tussen de basislaptop (€600,-) en de multimedialaptop (€1300,-) erg groot. Laat ik me nou net aan het oriënteren zijn voor iets er tussenin, liefst meer richting de €600,- dan naar de €1300,-. Misschien iets om mee te nemen in de LBBG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareltjel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-02-2023
BW83 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:26:
Ik vind het (budget)gat tussen de basislaptop (€600,-) en de multimedialaptop (€1300,-) erg groot. Laat ik me nou net aan het oriënteren zijn voor iets er tussenin, liefst meer richting de €600,- dan naar de €1300,-. Misschien iets om mee te nemen in de LBBG?
We hebben verschillende categorieën die we afwisselen. Buiten de basis-, multimedia-, en gamelaptop van deze maand zijn er ook nog de budgetlaptop (€400) en de mainstreamlaptop (€900) die regelmatig voorbij komen. Daarnaast zijn er ook nog de thin & lights (€900) en de high-end ultrabooks (€1500).

Op die manier blijft het een beetje afwisselen en loop je niet het risico om na twee maanden weer dezelfde laptop in de bbg te zien verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 13:28
Kijk dat verklaart een hoop. Even wachten nog dus. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uien Cornflakes
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 12:24
pricewatch: Acer Aspire Nitro VN7-792G 51LG

De Acer Aspire Nitro heeft ssd, grote tweede harde schijf (2TB) en een quad-core i5-processor. Verder een full HD scherm (IPS).
Ik ben zeker benieuwd hoe deze laptop het zou doen in vergelijking met andere multimedia laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Het is een beetje gek. In eerste instantie was de Ideapad y700 met i7 Skylake, 960M, 128 Gb SSD en 1Tb HDD ook verkrijgbaar voor iets meer dan € 1.000,-- pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH)
Ik heb die variant gekocht. Het belangrijkste verschil is dat die "maar" 8Gb ram heeft. Die was dus veel aantrekkelijker geprijsd.

Edit, ik zie dat deze variant pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00H4MH) indentiek is en ook 8Gb ram. Die valt ook binnen het budget, maar is nog steeds wel flink duurder dan mijn variant. 8)7

Qua specs is de Y700 aantrekkelijker dan de N552. Verder is het "voordeel" van de N552 dat deze nog een optical heeft. Maar zelf vind ik het belangrijker dat de Y700 een goed geluid heeft zonder externe subwoofer. De review zijn daar erg positief over.
http://www.notebookcheck....book-Review.155878.0.html
http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/lenovo-y700-15-inch

[ Voor 37% gewijzigd door dirkjesdirk op 11-03-2016 15:52 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAXO
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-09 14:17
Misschien kunnen jullie ook kijken naar de razer blade stealth. Is een prima laptop ga hem zelf ook binnenkort aanschaffen.

http://www.razerzone.com/gaming-systems/razer-blade-stealth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Razooo schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:51:
Misschien kunnen jullie ook kijken naar de razer blade stealth. Is een prima laptop ga hem zelf ook binnenkort aanschaffen.

http://www.razerzone.com/gaming-systems/razer-blade-stealth
Die staat op de radar en ik ben al sinds ik 'm op de CES gezien heb om een reviewsample aan het zeuren, dus die review komt er wel, maar heeft niet veel met de bbg te maken ;)

Verder hebben we op dit moment vijf suggesties, die door vijf mensen zijn aangedragen:
- Dell Inspiron 15 7000
- Asus N552VX
- Medion P6661
- Acer VN7-792G
- Lenovo IdeaPad Y700
De deadline (volgende week maandag) komt dichterbij, dus heeft iemand al een doorslaggevend argument om voor een van die vijf te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASUS heeft zich door de jaren heen ook wel bewezen met de N-serie. Zelf vind ik het ideaal dat de laptop makkelijk te upgraden is. De hdd kun je zo vervangen of je voegt een m2-ssd toe, heb zelf een samsung 850 pro eringezet, ding vliegt nu gewoon. Het geheugen kun je ook makkelijk uitbreiden.

Scherm is goed, toetsenbord tikt fijn, blijft toch een aluminiun chassis en dat merk je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
Ik heb de asus rog van 1300 euro.

Voor dat krijg je: 16gb ddr4 1tb 7200rpm schijf, een ssd, i7-6700hq 960m GTX 4gb en een echt goed fhd ips paneel met hoge helderheid, goed contrast en prima kleurweergave (96% srgb). Was echt aangenaam verrast door dit paneel. Minimaal last van bleeding, hoewel dit wel anders kan zijn per paneel. Ook is de laptop zeer makkelijk user upgradeable. Wel zeer goede value deze laptop.
Nadelen: bouwkwaliteit beeldscherm lijkt zeer zwak. Plastic behuizing erom heen is erg flexibel. Geluid is niet fantastisch en vind het keyboard wat mushy. Ook is de ssd toegankelijk via een m2 sata slot die alleen sata 3 compatibel is en heeft de laptop een misschien iets te gamy uitstraling hoewel naar mjin mening dat nog wel meevalt.

link: pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN470T

[ Voor 25% gewijzigd door WouterL op 17-03-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 09:05
Ik heb zelf net een post gemaakt voor advies voor een laptop en al ben ik absoluut geen expert, de middelste van deze drie opties lijkt me wel geschikt voor de categorie Multimedialaptop:
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/95p0ugml7/Clevo.jpg
Op deze manier kan je ook de mensen die met Azerty werken eens bij de LBBG betrekken want deze zijn zowel in AZERTY als QWERTY te verkrijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door quizzical op 18-03-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Okee...met de suggesties van Wouter lucassen en esben hebben we nu een lijstje van zeven kandidaten in plaats van de vijf van donderdag, al heb ik liever dat de selectie kleiner wordt en niet groter :+

Even nogmaals het lijstje:
- Dell Inspiron 15 7000
- Asus N552VX
- Medion P6661
- Acer VN7-792G
- Lenovo IdeaPad Y700
- Asus GL552VW
- Clevo N550RC
Tussenstand: er lijkt een kleine voorkeur te zijn voor de N552 (2x genoemd, door zowel Reinci als Millennium). Als je nog in dit topic wilt reageren mag je natuurlijk nog eigen suggesties aandragen, maar ik denk dat het constructiever is als we iets uit dit lijstje kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Laatst online: 12-09 19:15
Ben zeer benieuwd naar de uitkomst! Mijn stem zou in ieder geval gaan naar de Dell Inspiron 15 7000 (7559). Voor 1300euro (wat precies het budget is) heb je naast een 960M en i7 ook een UHD IPS scherm met touch. Dus beste bang for buck in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareltjel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-02-2023
In de vorige LBBG is de Dell Inspiron 15 7000 al een keer gekozen? reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2016
Is het in dat geval niet ''zonde'' om die laptop nog een keer te reviewen.

In dat geval ben ik ook wel is benieuwd naar de Asus N-serie, je hoort er veel goede verhalen over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
hedgy schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:25:
Ben zeer benieuwd naar de uitkomst! Mijn stem zou in ieder geval gaan naar de Dell Inspiron 15 7000. Voor 1300euro (wat precies het budget is) heb je naast een 960M en i7 ook een UHD IPS scherm met touch. Dus beste bang for buck in mijn ogen.
Wat ik een groot nadeel aan die inspiron vindt is toch echt wel het scherm. (was iig mijn overweging om daarom niet voor de Dell te kiezen).
Voor een multimedia laptop is juist het scherm een erg bepalende factor (content genieten).
Lage helderheid, slechte kleurweergave en matig contract vertellen mij dat je dit niet als een multimedia machine wilt aanschaffen. Op het scherm na is het wel een mooi ding kwa hardware, maar ik weet niet hoeveel prioriteit aan de kwaliteit van het scherm wordt gegeven. Kwa kwaliteit paneel doet die Asus die ik niet heb aangedragen het trouwens ook prima.

[ Voor 12% gewijzigd door WouterL op 18-03-2016 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Y700 is m.i. de beste multimedialaptop: Skylake i7, 960M GTX, SSD van 128Gb en nog 1Tb vooor opslag, fraai IPS scherm en het beste geluid zonder externe subwoofer. De Inspiron komt qua specs in de buurt, maar heeft een mindere bouwkwaliteit. Die heeft de N552 dan weer wel, maar die heeft weer wat mindere specs.

[ Voor 31% gewijzigd door dirkjesdirk op 18-03-2016 20:09 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Laatst online: 12-09 19:15
Als je het scherm van de Y700 en inspiron vergelijkt is volgens mij vooral het zwart wat veel mooier is op de Y700. Dan is het inderdaad een keuze waar je meer waarde aan hecht, UHD of zwart. Vanuit een multimedia standpunt vind ik dat zelf moeilijk te kiezen.
De wisselende schermen van de dell waren volgens mij betreft de FHD variant, niet UHD.

Bij de Y700 hoor ik wel veel over iets wat ze over een anti-glare protector die de kleuren verminderd, en er vrij moeilijk af te halen is, geen idee of dit volgens de garantie wel mag verwijdert worden?

Verder nog een plusje voor de inspiron voor toetsmogelijkheden, deze heeft multimedia (previous/pauze/next) knoppen die ik bijvoorbeeld mis op mijn Y50 "multimedia" laptop, de Y700 mist deze volgens mij ook. Niet iedereen zal ze gebruiken maar persoonlijk mis ik ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Vermits ik zelf op zoek ben naar een laptop was het voor mij interessant om eens deze shortlist te vergelijken met die Clevo varianten die ik heb samengesteld:
Asus N552VX:
Vergeleken met die 2e Clevo die ik voorstelde lijkt hij mij niet interessant. Clevo heeft wel IPS, die Asus mogelijks niet.
Clevo heeft 16GB DDR3, deze minder maar iets sneller 8GB DDR4
Clevo heeft een zeer snelle PCI-E SSD, deze een onbekende 265GB SSD
Clevo heeft ook een 1 TB HDD, deze niet
Clevo heeft een 2 x MIMO Wifi kaart, bij deze onbekend
Clevo heeft 4400Mah batterij, deze slechts 3200 (ga er even van uit dat beiden zelfde voltage gebruiken.)

De Y700 vergelijk ik gezien de forse prijs met de duurdere Clevo die ik voorstelde:
Clevo heeft DDR3, Y700 heeft het etere DDR4
Clevo heeft 265GB zeer snelle SSD, Y700 onbekende SSD.
Clevo heeft 965M, Y700 960M
Clevo heeft 17" scherm, Y700 15"

De Medion is nogal moeilijk vergelijken want het is eigenlijk een andere prijsklasse.
Dell Insprion 15 7000: Het is mij niet gelukt om het juiste model op de site van Dell te vinden.

De Acer Aspire Nitro VN7-792G 51LG heeft dezelfde prijs als de goedkoopste Clevo die ik samenstelde.
Clevo heeft een snellere en grotere SSD maar kleinere HDD
Clevo heeft dubbel zoveel geheugen
Clevo heeft betere processor
Clevo heeft een 940M, deze een betere 950M

Asus GL552: het is mij niet duidelijk over welke variant het gaat.

Nuja ik kende Clevo tot voor gisteren niet dus misschien zijn het wel slechte kwaliteit barebones. Anders lijken ze voor een relatieve leek als ik de vergelijking goed te doorstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 12:05
esben schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:38:
Vermits ik zelf op zoek ben naar een laptop was het voor mij interessant om eens deze shortlist te vergelijken met die Clevo varianten die ik heb samengesteld:
Asus N552VX:
Vergeleken met die 2e Clevo die ik voorstelde lijkt hij mij niet interessant. Clevo heeft wel IPS, die Asus mogelijks niet.
Clevo heeft 4400Mah batterij, deze slechts 3200 (ga er even van uit dat beiden zelfde voltage gebruiken.)

De Y700 vergelijk ik gezien de forse prijs met de duurdere Clevo die ik voorstelde:
Clevo heeft DDR3, Y700 heeft het etere DDR4
Clevo heeft 265GB zeer snelle SSD, Y700 onbekende SSD.
Clevo heeft 965M, Y700 960M
Clevo heeft 17" scherm, Y700 15"

De Medion is nogal moeilijk vergelijken want het is eigenlijk een andere prijsklasse.
Dell Insprion 15 7000: Het is mij niet gelukt om het juiste model op de site van Dell te vinden.

De Acer Aspire Nitro VN7-792G 51LG heeft dezelfde prijs als de goedkoopste Clevo die ik samenstelde.
Clevo heeft een snellere en grotere SSD maar kleinere HDD
Clevo heeft dubbel zoveel geheugen
Clevo heeft betere processor
Clevo heeft een 940M, deze een betere 950M

Asus GL552: het is mij niet duidelijk over welke variant het gaat.

Nuja ik kende Clevo tot voor gisteren niet dus misschien zijn het wel slechte kwaliteit barebones. Anders lijken ze voor een relatieve leek als ik de vergelijking goed te doorstaan.
Geen idee waarom, maar de site van Dell is een beetje anders dan normaal. De Dell Inspiron 15 7000 staat normaal bij de 7000-serie, maar staat nu onder "gaming serie".

Hier de link: http://www.dell.com/nl/p/...-7559-laptop/pd?ref=PD_OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

esben schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:38:
Asus N552VX:
De N552VX-FY187T ( pricewatch: Asus N552VX-FY187T) heeft de volgende specs:
* IPS scherm (1920x1080)
* 8GB DDR4 (enkele dim van 8GB, vrij slot om een extra dim bij te zetten)
* 256GB PCIE(mSATA) HFS256g39mnd-2300a (460/280) niet 1 van de snelste dus. Wel een makkelijk bereikbaar vrij SATA600 2,5inch HDD drive slot.Wat handig kan zijn voor de tweaker die niet graag zijn hele laptop open schroeft.
* Intel AC7265 (802.11ac, 2x2, Bluetooth 4.0)

In tegenstelling tot de N551VX is het geluid op deze laptop ook zeer goed, zonder de subwoofer (wordt er ook niet meer bijgeleverd)(maar kwaliteit van geluid zonder meeting is natuurlijk persoonlijk)

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
pricewatch: MSI Gaming Series GE62 2QC-600NL

Dit lijkt me ook een goede kandidaat, maar 1099 en met een SSD en een GTX960M. Enige nadeel is 8GB maar met het geld dat je bespaard kan je een hoop geheugen kopen. En de GE62 heeft een neutraal uiterlijk.. Ook gewoon witte keyboardverlichting.

Daarnaast is erook een mooie HP Envy die in het plaatje past:
pricewatch: HP Envy 15-ae121nd

En tenslotte is er nog een mooie HP Pavilion:
pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-ak040nd

Als ik uit het lijstje hierboven zou moeten kiezen dan past de Asus ROG GL552 perfect in het plaatje. Betere specs dan de N series ook. Optical is leuk maar ik heb liever een snellere videokaart dan een optical eerlijk gezegd.. die optical kan altijd nog extern.

pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN470T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Ik heb alle reacties nog eens van begin tot eind doorgelezen en de Inspiron 15-7000 wordt een aantal keer genoemd, maar er worden ook twijfels uitgesproken over het scherm. Hij is in de bbg van februari al eens langsgekomen en toen kwamen we ook tot de conclusie dat het contrast wat tegenviel en dat je dus geluk moet hebben met het paneel dat je krijgt.

Asus wordt met de N552 en GL552 het meeste genoemd. Gezien het uiterlijk vind ik de N552 het beste bij een multimedialaptop passen en de GL552 kan dan bij de alternatieven als je wat beter hardware wilt met een wat 'gamier' uiterlijk.
Ik twijfel nog over de Clevo, die betere specs heeft voor minder geld dan de Asus. Mijn ervaringen met Clevo zijn wat wisselend, soms hebben ze stevige behuizingen en een goed scherm, soms is het slap spul en valt het scherm tegen. En omdat er meer mensen enthousiast worden van de N552 lijkt me dat de multimedialaptop van april, met de GL552 en Clevo als alternatief voor als je meer richting gaming wilt en als derde alternatief de Lenovo Y700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
PiweD schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:28:
Ik twijfel nog over de Clevo, die betere specs heeft voor minder geld dan de Asus. Mijn ervaringen met Clevo zijn wat wisselend, soms hebben ze stevige behuizingen en een goed scherm, soms is het slap spul en valt het scherm tegen. En omdat er meer mensen enthousiast worden van de N552 lijkt me dat de multimedialaptop van april, met de GL552 en Clevo als alternatief voor als je meer richting gaming wilt en als derde alternatief de Lenovo Y700.
Dat is precies de reden dat ik graag die Clevo in de test wilde om te weten te komen of de behuizing degelijk is of niet :). Nu is het op papier voor mij de beste keuze, maar is dat ook zo in de praktijk?
Het is inderdaad belangrijk waar de meeste mensen warm van worden en dus begrijp ik de keuze voor de N552, ik zou dan wel suggereren om te benadrukken dat je er dus zelf nog een Harde Schijf in kan zetten want voor velen is 256GB wel erg weinig. Hetzelfde is ook mogelijk als je de RAM te weinig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Asus N552 en de GL552 lijken mij beide geschikt voor multimedialaptop april.

Over de Clevo als alternatief vind ik minder gezien de ervaring vanuit PiweD.(PiweD schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:28:
Ik twijfel nog over de Clevo, die betere specs heeft voor minder geld dan de Asus. Mijn ervaringen met Clevo zijn wat wisselend, soms hebben ze stevige behuizingen en een goed scherm, soms is het slap spul en valt het scherm tegen)

Verder is de Medion een vreemde eend tussen deze laptops maar voor €999 is dit een prima multimedialaptop (15,6" fhd ips i7 8GB 1TB 128GB SSD gtx950).

De lenovo Y700 is ook een prachtig apparaat echter valt deze buiten de prijsklasse.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15 (80NV00BNMH)

Wat mij betreft de Asus N552 en GL552 als multimedia laptop voor April en de Lenovo Y700 als alternatief. ondanks dat deze niet voldoet aan de prijsklasse. De Medion mag vernoemt worden als value for bucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
De vraag gaat nu worden: welke van de twee N552's

Je hebt twee verschillende modellen:

pricewatch: Asus N552VX-FY187T, zoals hierboven vermeld,
En
pricewatch: Asus N552VX-FY166T

Als ik naar de tweakers ID's kijk lijkt de onderste de nieuwere variant. De specs kloppen alleen nog niet echt. Die heb ik aan laten passen, Deze heeft namelijk ook gewoon een GTX950M, USB-C en Wireless-AC. Dit moet nog worden aangepast.

De onderste heeft echter meer aanbieders en de kans is dus groter dat dit de meest actuele is. Sowieso meer gerenommeerde online aanbieders. De bovenste heeft eigenlijk maar 3 aanbieders, daar modern, bobshop, internetshop en scheer en foppen allevier het scheer en foppen concern zijn en dus een gezamelijk magazijn delen.

Ik zou dus eerder de onderste opteren als BBG voor multimedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Ik heb Asus nog niet te pakken gekregen, maar ik heb het meestal niet voor het uitzoeken. Fabrikanten kiezen een uitvoering (meestal met de tofste specs) en daarvan hebben ze dan een reviewsample dat ze uitlenen. Dat komt in ons geval mooi uit, want de FY166T is de tofste N552 op het moment, maar het zou dus ook zomaar zo kunnen zijn dat ze de (ssd-loze) FY161T opsturen. Ik geef een update als ik meer weet!

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.cassandraroseclarke.com/wp-content/uploads/2015/06/goodnewseveryone.png

De FY166T is onderweg!

[ Voor 14% gewijzigd door PiweD op 21-03-2016 16:40 . Reden: Good news, everyone! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

PiweD schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:47:
Ik heb Asus nog niet te pakken gekregen, maar ik heb het meestal niet voor het uitzoeken. Fabrikanten kiezen een uitvoering (meestal met de tofste specs) en daarvan hebben ze dan een reviewsample dat ze uitlenen. Dat komt in ons geval mooi uit, want de FY166T is de tofste N552 op het moment, maar het zou dus ook zomaar zo kunnen zijn dat ze de (ssd-loze) FY161T opsturen. Ik geef een update als ik meer weet!

Edit:

[afbeelding]

De FY166T is onderweg!
Ben benieuwd wat het verschil is met de FY187T (heb het in de specs nooit kunnen vinden, dacht hoe hoger hoe beter :+)

[ Voor 4% gewijzigd door Millennium op 21-03-2016 19:19 ]

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Millennium schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:17:
[...]

Ben benieuwd wat het verschil is met de FY187T (heb het in de specs nooit kunnen vinden, dacht hoe hoger hoe beter :+)
Zit geen verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Ik heb uiteindelijk besloten de test niet af te wachten (vrouwtje is onze huidige crashende laptop beu) en heb zo een Clevo geval besteld voor €1320,68 (zonder Windows 10 Pro want die kun je kopen voor €25 à €50 afhankelijk van hoe grijs je bereid bent je key te kopen).
  • 17,3 inch Clevo N170RF GTX 965M
  • Processor: Intel Core i7 Quad Core Processor i7-6700HQ (2.6GHz, 3.5GHz Turbo)
  • Processor koeling: Arctic MX-4 Extreme koelpasta
  • Geheugen: 8GB HyperX IMPACT 1600MHz SODIMM DDR3 (1 x 8GB)
  • 2e Geheugen: 8GB HyperX IMPACT 1600MHz SODIMM DDR3 (1 x 8GB)
  • Harde schijf: 1TB SERIAL ATA II 2.5" HARD DRIVE WITH 8MB CACHE (5,400rpm)
  • Flashgeheugen: 256GB SAMSUNG SM951 M.2, PCIe NVMe (up to 2150MB/R, 1260MB/W)
  • Communicatie: GIGABIT LAN & KILLER™ 1535-AC M.2 WIRELESS GAMING 802.11AC + BLUETOOTH 4.0
  • Toetsenbord: Defiance series backlit Belgisch AZERTY toetsenbord met numeriek blok
  • Beeldscherm: 17,3 inch Matte Full HD IPS LED Widescreen (1920x1080)
  • Drives: Ultra Slim 8x SATA DVD±R/RW/Dual Layer (+ 24x CD-RW)
  • Geluidskaart: Intel High Definition Audio + SPDIF
  • Aansluitingen: 4 x USB 3.0 ports + 1 x Mini DisplayPort + 1 x VGA + 1 x HDMI + 6 -in- 1 Card Reader + Vingerafdruklezer
  • Batterij: Optimus Series 6 Cell Lithium Ion Battery (62.16WH)
Online gevonden dat dit Model Clevo (N170RF) wel redelijk goed zou zijn. Hopelijk klopt dat :) Dan zou ik met deze setup toch zeer lang vooruit moeten kunnen zonder dat de laptop compleet verouderd is.
Enige dat ik wat mis is USB C, zal met een adaptertje moeten werken om mijn telefoon te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Eerste verschil is dat de 166t kennelijk 2x4GB en de 187T 1x8GB

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippers
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:37
esben schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:08:
Ik heb uiteindelijk besloten de test niet af te wachten (vrouwtje is onze huidige crashende laptop beu) en heb zo een Clevo geval besteld voor €1320,68
En? Heb je 'm al binnen / wat is je indruk van de clevo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Kippers schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:14:
[...]

En? Heb je 'm al binnen / wat is je indruk van de clevo?
Verwachte leverdatum: Morgen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippers
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:37
Haha nice. Laat even weten hoe die bevalt, ben wel nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb dit topic nooit gevolgd, ik zag het pas in de comments van de laatste BBG, maar ik vind het een vreemde keuze dat jullie voor een laptop zonder interne 3/4G modem kiezen als businesslaptop.
Of numeriek gedeelte op het toetsenbord, best wel prettig als je bij klanten veel getallen in moet voeren.

Maar aan de andere kant: :w budget als je beide wil :+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Wat vreemd. Was mij nog niet opgevallen maar waarom gebruikt die Dell met skylake cpu ddr3 geheugen ipv ddr4? Dat schroeft de maximale uitbreidingsmogelijkheid toch wel flink terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Kippers schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 00:00:
Haha nice. Laat even weten hoe die bevalt, ben wel nieuwsgierig :)
Heb er nog niet veel mee kunnen spelen maar tot nu toe bevalt hij erg goed (grootste "probleem" tot nu toe is dat ik de fingerprint sensor niet meteen werkend krijg maar dat boeit me niet zo).
Misschien ben ik niet "kritisch" maar de behuizing voelt voor mijn gevoel stevig aan.

Er stond een niet geactiveerde windows 10 home op met alle drivers voorgeinstalleerd.
Wel lekker makkelijk ware het niet dat ik dus voor een paar tientjes via kinguin een Windows 10 Pro key had gekocht. In principe moet je kunnen activeren en doet hij dan de upgrade maar dat werkte dus niet. Superlang Microsoft helpdesk bellen loste het niet op.
Uiteindelijk op een forum de oplossing gevonden om een generieke windows 10 pro key te gebruiken die dan inderdaad windows deed upgraden naar Pro. Vervolgens accepteerde hij mijn key wel wanneer ik de generieke key door de mijne verving.
Een andere mogelijkheid was een volledige reinstallatie doen maar dan met windows 10 Pro. Maar dan had ik dus ook alle drivers weer moeten installeren enz.

[ Voor 44% gewijzigd door quizzical op 04-04-2016 14:35 ]

Pagina: 1