Vergelijking van een aantal Clevo laptops.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 09:05
Wat ga je met je laptop doen?
Ik laat altijd enorm veel dingen openstaan. Gebruik lightroom voor fotobewerking. En wil graag dat de laptop een hele tijd up to date blijft. Ik ben geen gamer.

Wat is je budget?
Max €1300

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Neen, maar het moet wel kunnen. Mijn huidige DELL laptop was al vrij snel beschadigt, blijkbaar niet zo stevige kwaliteit.

Ik vond het concept van zelf de laptop samenstellen wel handig en kwam zo bij Clevo barebones uit. Ik heb een aantal gelijkaardige configuraties gedaan met 3 verschillende modellen. Een dure 17", een minder dure 15" en een goedkope 15". Zijn er nog verschillen die jullie zien behalve hetgeen ik heb aangeduid?
Indien niet lijkt de goedkoopste me uitstekend voor mijn behoeftes (geen gamer) en veel goedkoper dan de duurste variant.
Wat denken jullie?
Voor de rest vroeg ik me af wat jullie ervaring met Clevo is en of jullie deze configuraties "evenwichtig" vinden?
Als laatste: de laatste jaren ben ik niet meer zo goed mee met computertechnologie. Ik kon in de configuratie zowel een klassieke SSD kiezen als M2 geheugen. Heb ik het juist begrepen dat mijn keuze voor M2 geheugen die gebruikt maakt van PCI-E de beste is?

Bedankt!
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/95p0ugml7/Clevo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:07
Met zoon budget is een gt940M een No Go lijkt mij.

[ Voor 109% gewijzigd door CCJJVV op 18-03-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
CCJJVV schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:14:
Met zoon budget is een gt940M een No Go lijkt mij.
En waarom? TS geeft aan geen gamer te zijn.. Lightroom heeft amper baat bij harde GPU versnelling, dus ene 940M lijkt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:07
Wouter lucassen schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:25:
[...]

En waarom? TS geeft aan geen gamer te zijn.. Lightroom heeft amper baat bij harde GPU versnelling, dus ene 940M lijkt mij prima.
Klopt Las over het niet gamen heen my Bad dacht dat die er juist mee wilde gamen. Maar aangezien de andere twee laptops zo goed als het zelfde zijn op beeldscherm grootte en de grafische kaart. Dus dan lijkt het me toch dat ts wel een goeie gpu wil hebben (misschien vat ik dat verkeerd op maar goed).
Mocht je niet interesse hebben bij een goeie gpu dan kan je inderdaad die met de 940m kopen of andere laptops zoeken met bijv een uhd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 09:05
Update: die goedkoopste heeft verplicht een US toetsenbord, daar had ik over gekeken dus die optie valt weg, ik wil namelijk AZERTY.
Wat vinden jullie dan van die middelste laptop in mijn tabel hierboven die hier te configureren is?
Klopt hetgeen ik schreef ivm de SSD?