[LBBG] Basislaptop april 2016
Op 1 april komt de Laptop Best Buy Guide weer online en zoals altijd mag iedereen meebepalen welke laptop dat deze maand wordt. Dit topic is bedoeld om de basislaptop voor april te verkiezen. We willen de laptop waarop de keuze valt natuurlijk ook nog testen op de redactie, dus discussiëren kan tot 21 april maart (duh), 12:00, en tegen die tijd moet er wel een winnaar boven zijn komen drijven.De 'basislaptop' mag maximaal zeshonderd euro kosten (een paar euro boven budget mag wel, maar voor dit geld zijn er al prima laptops te krijgen). Voor die prijs zoeken we de best mogelijke huis- tuin- en keukenlaptop, met een schermdiagonaal rond de 15". Het liefst met ssd, full hd ips-scherm en snelle cpu, maar alle drie die dingen tegelijk gaat waarschijnlijk niet lukken voor zeshonderd euro.
Andere bbg-topics voor april:
[LBBG] Multimedialaptop april 2016
[LBBG] Businesslaptop april 2016
Om de discussie op gang te brengen alvast wat kandidaten:
Kandidaten
Toevallig zit ik aardig goed in de laptops van zeshonderd euro, want aanstaande woensdag komt een roundup van mij online met daarin zes laptops van zesdhonderd euro. Edit: roundup staat online. Interessante kandidaten uit die roundup:pricewatch: Peaq PNB C1015 - I2N2 128GB ssd + 500GB hdd + full hd ips-scherm. Oftewel; een goed scherm, snelle ssd en een tweede schijf waardoor je niet het nadeel van weinig opslag hebt. Wel een mogelijk nadeel: Pentium 3805U-processor. Het kon geen feest blijven en op dat punt is bezuinigd. Verder gewoon de standaard 4GB werkgeheugen die je in dit soort laptops verwacht.
Ook de pricewatch: Medion Akoya E6421 (30019784) is een leuke laptop voor dit geld, met een full hd ips-scherm en (in tegenstelling tot de Peaq) snelle cpu; de Core i5-6200U. Nadeel: geen ssd, maar een 1TB harde schijf. Maarrr hij heeft wel weer een m.2-slot waar je dan zelf weer een ssd in kunt steken, met behoud van je harde schijf en je optische drive dus.
Twee laptops dus die het wat mij betreft allebei prima tot best buy zouden kunnen schoppen, maar de keuze is uiteraard aan jullie. Ik vind een ips-scherm persoonlijk een groot pluspunt, maar als ik daar de enige in ben kunnen we natuurlijk prima voor een andere laptop met tn-scherm en toffere hardeware gaan bijvoorbeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door PiweD op 09-03-2016 10:19 . Reden: datumverwarring en rounduplink ]
so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook