Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Groot treinongeluk in Dalfsen

Afbeeldingslocatie: http://images0.tcdn.nl/binnenland/article25250485.ece/BINARY/original/Schermafbeelding+2016-02-23+om+09.26.45
Een passagierstrein is dinsdagmorgen in het Overijsselse Dalfsen op een hoogwerker geknald. Na de botsing zijn verschillende coupés gekanteld, laat de veiligheidsregio weten. Er zouden meerdere gewonden zijn gevallen. Hulpdiensten zijn massaal onderweg.

Het ongeluk gebeurde dinsdagmorgen rond 09.00 uur bij een spoorwegovergang aan de Lage Veld in Dalfsen. Volgens RTV Oost is de gehele trein ontspoord en liggen drie treinstellen in het weiland naast de spoorlijn. Er zijn tien tot twaalf ambulances maar de plaats van het ongeluk gestuurd. Daarnaast is een traumahelikopter uit Groningen onderweg.

Het betreft een trein van Arriva, die reed op de spoorlijn tussen Zwolle en Emmen. Deze is naar verwachting tot 20:00 uur vanavond gestremd.

offtopic:
vervelend dat automatisch inklappen van een quote 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 23-02-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Machinist en iig 1 passagier overleden lees ik.. heftig.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:56
Friespeuk schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:38:
Na de botsing zijn verschillende coupés gekanteld, laat de veiligheidsregio weten.
Wat een rare bewoording. Coupe's zijn onderdeel van een rijtuig dus kunnen lastig individueel kantelen. Daarnaast ligt de hele trein op zijn kant.. rare voorlichter weer |:(

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wel raar; elders wordt gemeld dat het deze overgang is; lijkt me toch goed bewaakt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:30
MAX3400 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:58:
Wel raar; elders wordt gemeld dat het deze overgang is; lijkt me toch goed bewaakt.
Schijnbaar duurde het zo lang voor die hoogwerker dat de spoorbomen alweer dichtgingen voor de volgende trein en hij ertussen zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:44
MAX3400 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:58:
Het zou ook een bewaakte overgang zijn. Alleen deed de hoogwerker er heel lang over om over te steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:07

McBoom

Broem

(Nog) Helemaal niets over de bestuurder van de hoogwerker?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
McBoom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:01:
(Nog) Helemaal niets over de bestuurder van de hoogwerker?
tja...een hoogwerker heeft ook een machinist...welke zullen ze bedoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

bvbal79 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:02:
[...]

tja...een hoogwerker heeft ook een machinist...welke zullen ze bedoelen
Ze hebben het in de nieuwsberichten er over dat de bestuurder van de trein om het leven is gekomen. Dus ik neem aan dat dat niet de bestuurder van de hoogwerker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 10:35
In plaats van 2 doden, nu 1 dode. Nog steeds 1 te veel

[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 23-02-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dat zal de machinist van de trein zijn. Wat triest. Als die hoogwerker er zo lang over doet om over te steken als men zegt (tien minuten) kun je er donder op zeggen dat het fout gaat als dat niet afgestemd wordt met de spoorwegen.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

FastFred schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:05:
In plaats van 2 doden, nu 1 dode. Nog steeds 1 te veel
Relatief gezien is dat goed nieuws. Als je ziet hoe die trein er bij ligt hadden het er ook heel makkelijk wat meer kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 11:08
Zou mij niet verbazen als het de machinist is, gezien deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://images.scribblelive.com/2016/2/23/53250a20-77e2-44e0-951c-ea883197145d_800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
McBoom schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:09:
[...]

Relatief gezien is dat goed nieuws. Als je ziet hoe die trein er bij ligt hadden het er ook heel makkelijk wat meer kunnen zijn.
Het was gelukkig buiten de spits, wat als het een trein was geweest waar iedereen gewoon in stond door het gebrek aan zitplekken....gelukkig hoeven we dat hier niet mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixii
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-08 10:34
De burgemeester heeft al een aantal verklaringen gegeven, nu de volgende: "Of de overledene de machinist is kan Noten nog niet bevestigen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

bvbal79 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:11:
[...]

Het was gelukkig buiten de spits, wat als het een trein was geweest waar iedereen gewoon in stond door het gebrek aan zitplekken....gelukkig hoeven we dat hier niet mee te maken
Nou ja, als je als haringen in een ton in een trein zit en staat kan je natuurlijk ook weinig kanten op vliegen als er wat gebeurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:01

Player1S

Probably out in the dark

Volgens mij is het vakantie in die regio. Dat is misschien gunstig qua slachtoffers.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:24

krietjur

Where am I?

Zaten slechts 5 pasagiers in de trein volgens RTV Oost, dus in elk geval zeer rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NS_5
  • Laatst online: 18-12-2024
L1nt schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:15:
Volgens mij is het vakantie in die regio. Dat is misschien gunstig qua slachtoffers.
Nee het is regio Noord, dus geen vakantie.. Zoals de burgemeester zei, was het na de spits en "in de goede richting," waar door er weinig mensen in de trein zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:09
Nee, het is geen vakantie. Ik reis elke dag met die trein. In deze regio werkt/gaat iedereen naar school in Zwolle, dus in de spits en in de ochtend is het in die richting heel druk. 's Avonds in de richting van Emmen als iedereen weer naar huis gaat. 'Gelukkig' was de trein nu richting Emmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
NS_5 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:16:
[...]

Nee het is regio Noor-oost, dus geen vakantie.. Zoals de burgemeester zei, was het na de spits en "in de goede richting," waar door er weinig mensen in de trein zaten.
zei hij echt 'goede richting'? Dan is dat een zeer ongelukkige woordkeuze en bagatelliseert de slachtoffers die nu wellicht gevallen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Die 10 minuten komt van een ooggetuige 'Ria van der Ham' die heeft het ook over meerdere treinstellen, het gaat echter om 1 3-delig treinstel.

Bedrijven/personen die op of langs het spoor moeten werken worden op dit soort situaties vooraf gewezen. Dit soort situaties komen helaas vaker voor met hoogwerkers/diepladers, vrachtwagens die even steken via een spoorwegovergang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Friespeuk schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:18:
[...]

zei hij echt 'goede richting'? Dan is dat een zeer ongelukkige woordkeuze en bagatelliseert de slachtoffers die nu wellicht gevallen zijn.
Hem doorzagen op woordkeuze slaat ook nergens op. Ook al is het zo te interpreteren; hij bedoelt het toch niet op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
[...]

Ongelukkige woordkeus, maar het is simpelweg wel zo dat als het in de richting van Zwolle was, er denk ik wel zo'n 100 mensen in de trein hadden gezeten. Als je ziet hoe de trein erbij ligt, zal dat heel ernstig zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:41
In de schoolvakanties is het gemiddeld genomen rustiger in de trein...

[ Voor 24% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-02-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
mat.hi.as schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:20:
[...]

In de schoolvakanties is het gemiddeld genomen rustiger in de trein...
Vooral veel scholieren reizen ook, dus het is inderdaad helemaal geen gekke opmerking. Behalve dan dat het inderdaad nog geen vakantie is, maar volgende week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Is gewoon normale woordkeus als we het over drukte en rijrichtingen hebben hoor, je kunt overal wel overbzeiken. |:(

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-10 16:43
Tien tot vijftien passagiers, zegt de burgemeester volgens de NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 07:24

krietjur

Where am I?

In regio midden is het nu schoolvakantie. Zo'n domme opmerking is het dus niet.

(hier echter niet aan de orde, want regio Noord)

[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-02-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Voorjaarsvakantie = minder mensen in de trein

Dus gunstig, want minder kans op slachtoffers/gewonden.

[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-02-2016 10:45 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
evilution schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:21:
Is gewoon normale woordkeus als we het over drukte en rijrichtingen hebben hoor, je kunt overal wel overbzeiken. |:(
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:20:
Hem doorzagen op woordkeuze slaat ook nergens op.
Is dat echt nodig heren om me hierop zo aan te vallen? Laten we het even respectvol houden.

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 23-02-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
De cabine is er tot aan het passagiersgedeelte afgeslagen. Wat er nog aan zit is ernstig verwrongen. Ga er maar vanuit dat het de treinmachinist is, tenzij hij naar achteren heeft weten te rennen. Je kunt zelfs de 'zwarte doos' zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
CrazyRooster schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:24:
De cabine is er tot aan het passagiersgedeelte afgeslagen. Wat er nog aan zit is ernstig verwrongen. Ga er maar vanuit dat het de treinmachinist is, tenzij hij naar achteren heeft weten te rennen. Je kunt zelfs de 'zwarte doos' zien zitten.
Echt heftig om te zien hoe die voorkant er aan toe is. De groep treinpersoneel is daar ook best hecht, omdat het vaak dezelfde mensen zijn op alleen die lijn. Waarschijnlijk kende ik de machinist wel van gezicht ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
albino71 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:21:
[...]

Voorjaarsvakantie = minder mensen in de trein

Dus gunstig, want minder kans op slachtoffers/gewonden.
Onze regio heeft pas volgende week vakantie. Heeft meer te maken met het feit dat het net na de spits is en de trein waarschijnlijk richting Emmen reed. Richting Emmen gaan veel minder mensen dan richting Zwolle.
Sjurm schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:25:
[...]

Echt heftig om te zien hoe die voorkant er aan toe is. De groep treinpersoneel is daar ook best hecht, omdat het vaak dezelfde mensen zijn op alleen die lijn. Waarschijnlijk kende ik de machinist wel van gezicht ook :/
Het betreft voor mij helaas een oud-collega. Waarschijnlijk uit dezelfde lichting machinisten die destijds voor deze lijn zijn opgeleid.

[ Voor 35% gewijzigd door CrazyRooster op 23-02-2016 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 14:49
Modbreak:Kunnen we even niet als een stel kleuters elkaar vliegen afvangen? Er is een ongeluk gebeurd met minimaal één dode.

Een hoop posts hebben een enkeltje trashcan gekregen. Ook als je het goed bedoeld, maak een topicreport en reageer er niet op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixii
Zo blijkt voor mij wel weer hoe gevaarlijk het spoor is. Een ongeluk zit dus in een klein hoekje, denk dat dit hier ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Laatst online: 30-09 13:41
Dat de machinist is overleden laat wel mogelijk zien dat de machinist alles op alles deed om de trein op tijd stil te zetten door te remmen, anders was hij denk wel naar achteren gerend ipv in de cabine te blijven zitten.

vreselijk dit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 11:08
mugenmarco schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:44:
Dat de machinist is overleden laat wel mogelijk zien dat de machinist alles op alles deed om de trein op tijd stil te zetten door te remmen, anders was hij denk wel naar achteren gerend ipv in de cabine te blijven zitten.
Ik zou toch verwachten dat als je eenmaal een remming in zet, deze ook voortgezet wordt totdat er een andere opdracht gegeven wordt? Het is toch geen rempedaal zoals in een auto, die je permanent moet indrukken om te vertragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-J-B
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:50
Ik denk dat de machinist het pas heel laat heeft kunnen zien, als het inderdaad de trein richting Emmen was ligt de overgang net na een flauwe bocht naar rechts met kort daarvoor bomen aan de rechterkant; weinig doorzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

B-J-B schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:47:
Ik denk dat de machinist het pas heel laat heeft kunnen zien, als het inderdaad de trein richting Emmen was ligt de overgang net na een flauwe bocht naar rechts met kort daarvoor bomen aan de rechterkant; weinig doorzicht.
^^ dit, en natuurlijk dat je vele tienduizenden kilo's moet afremmen, waarbij je - ook als noodstop - nog een flinke remweg hebt van mogelijk (vele?) honderden meters.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:26
mugenmarco schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:44:

vreselijk dit :/
als een machinist de dodemansknop loslaat dan kan hij naar achteren rennen want dan blijft hij toch zo hard mogelijk remmen. Of je daar aan denkt is een tweede, waarschijnlijk is het wat hiervoor stond dat hij het gewoon pas heel laat heeft gezien.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixii
Of helemaal niet heeft gezien. Zoals NeFoRcE aangeeft en we allemaal weten staat de trein hoe dan ook nooit op tijd stil. Uit het onderzoek zal mogelijk blijken wat de oorzaak is.

Overigens is nog steeds niet bevestigd of de machinist van de trein de overledene is (zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 10:46

iichel

Gazoooo

Dit is (waarschijnlijk) de overgang waar het om gaat:
https://www.google.com/ma...0ea79b:0x81525afa53ca064a

Trein komt van rechts, flauwe bocht en op streetview kun je de begroeiiing zien

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 06:14
Maar als de trein zo hard met een remactie bezig is, is het dan wel mogelijk om naar achteren te "rennen"?
En kan het niet doordat ze misschien uit een flauwe bocht kwamen dat ze al redelijk snel kantelde voordat de machinist de tijd had om te reageren?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 10:04

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

iichel schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:54:
Dit is (waarschijnlijk) de overgang waar het om gaat:
https://www.google.com/ma...0ea79b:0x81525afa53ca064a

Trein komt van rechts, flauwe bocht en op streetview kun je de begroeiiing zien
Dat deel is dubbelspoor. Het is verderop gebeurd na station Dalfsen, bij de camping Het Tolhuis.
https://www.google.com/ma...253977,516m/data=!3m1!1e3

[ Voor 5% gewijzigd door SideSwipe op 23-02-2016 10:58 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Remy!!!! schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:54:
Maar als de trein zo hard met een remactie bezig is, is het dan wel mogelijk om naar achteren te "rennen"?
En kan het niet doordat ze misschien uit een flauwe bocht kwamen dat ze al redelijk snel kantelde voordat de machinist de tijd had om te reageren?
Ik weet niet hoe hard een trein kan remmen, maar prober jij maar eens te blijven staan in een autobus als hij een nood stop maakt. Volgens mij is naar achter lopen haast onmogelijk. Je zit met de vertraging van massa.

Ik ben benieuwd of de overgangslichten mogelijk niet goed werkten. Of dat er een andere technische oorzaak is. Persoonlijk kan ik niet snappen waarom iemand nog last minute oversteekt. We kennen allemaal de filmpjes van mensen die nog even snel denken te kunnen oversteken.

[ Voor 19% gewijzigd door Viper® op 23-02-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
SideSwipe schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:57:
[...]

Dat deel is dubbelspoor. Het is verderop gebeurd na station Dalfsen, bij de camping Het Tolhuis.
Deze overweg, is het geloof ik.

Wat een sensatietitel weer van Telegraaf, pff.
'Mensen zijn een beetje door de lucht gevlogen hè' is het letterlijke citaat van iemand die niet eens directe ooggetuige was.

Op twitter kun je ook goed zien hoe nieuwssites gelijk op het nieuws duiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 06:14
Ik heb zelf een keer in een bus gezeten die een behoorlijke noodstop maakte, en daarbij werden we ook goed naar voren geslingerd. En ik vermoed dat dit bij een trein vele malen erger is, dus wegrennen lijkt mij nogal lastig.

Het enige wat hij misschien had kunnen doen is naar achteren rennen en halverwege aan een noodrem trekken, maar goed daar moet je ook maar de tijd voor hebben/aan denken e.d..

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Mixii schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:43:
Zo blijkt voor mij wel weer hoe gevaarlijk het spoor is. Een ongeluk zit dus in een klein hoekje, denk dat dit hier ook het geval is.
Het spoor gevaarlijk? De afgelopen 50 jaar nog geen 50 dodelijke ongevallen. In het autoverkeer is dat gemiddeld twee maanden. Het spoor lijkt mij dus juist erg veilig, zeker voor passagiers.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Remy!!!! schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:00:
Ik heb zelf een keer in een bus gezeten die een behoorlijke noodstop maakte, en daarbij werden we ook goed naar voren geslingerd. En ik vermoed dat dit bij een trein vele malen erger is, dus wegrennen lijkt mij nogal lastig.

Het enige wat hij misschien had kunnen doen is naar achteren rennen en halverwege aan een noodrem trekken, maar goed daar moet je ook maar de tijd voor hebben/aan denken e.d..
een bus heeft veel meer grip dan een trein. Een trein zal denk ik wel lastig worden naar achteren te lopen maar je wordt niet naar voren geslingerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Remy!!!! schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:00:

Het grote probleem is denk ik dat je moeilijk zo ver vooruit kan kijken. Dit icm de remweg en het beslismoment lijkt mij dat je eigenlijk nooit tot stilstand kan komen voordat je bij de overgang bent.

Je zou dan bovenop de trein een HD camera met vergroting moeten plaatsen welke ver vooruit kan kijken. Beetje zoals het radar-remsysteem bij auto's. Maar je zit dan ook weer met bochten, slecht zicht, onverwachte zaken.
Snowhite0901 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:01:
[...]

een bus heeft veel meer grip dan een trein. Een trein zal denk ik wel lastig worden naar achteren te lopen maar je wordt niet naar voren geslingerd.
Een trein heeft inderdaad zeer weinig grip. Laatst deze nog gezien, best interessant

[ Voor 18% gewijzigd door Viper® op 23-02-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
-del-

[ Voor 98% gewijzigd door Viper® op 23-02-2016 11:06 . Reden: samengevoegd :> mag weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb een keer een VIRM zien afremmen omdat een vrouw haar auto had af laten slaan op een overweg en die stond echt binnen 400 meter stil (vanaf 120km/u) maar hij ging wel door de auto heen (zonder vrouw overigens...)
En zelf een keer in een trein gezeten die een noodremming maakte... gaat behoorlijk hard. Maar 400 / 500 meter is meestal al te veel...
En je zit idd nog met de reactie tijd en beslissingsmoment want je zal als machinist waarschijnlijk niet meteen aan de noodrem trekken

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 23-02-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het is gebeurd met trein 13819 die om 8.45 uit Dalfsen vertrekt, inderdaad een driedelig treinstel 520 "Ilse de Lange" volgens de laatste berichten. Als het tien minuten duurt om met zo'n hoogwerker over te steken heeft de bestuurder van de hoogwerker vermoedelijk niet aan de kwartierdienst in de spits gedacht... Tragisch...

[ Voor 0% gewijzigd door sanfranjake op 23-02-2016 11:13 . Reden: tikfoutje ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hebben die spoorovergangen eigenlijk geen sensor in het wegdek zitten, die de machinist op tijd kunnen waarschuwen als er nog iets op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 20:07
Volgens mij is het zelfs dit stuk weg, dus die machinist heeft niet kunnen zien wat er op de overgang stond, meteen na een bocht met bomen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Laatst online: 27-09 22:01
Soldaatje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:10:
Hebben die spoorovergangen eigenlijk geen sensor in het wegdek zitten, die de machinist op tijd kunnen waarschuwen als er nog iets op staat?
Zou die niet continue vals alarm geven door ongeduldige mensen?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Er zit op die locatie een knik in het spoort en het spoor komt vanuit het bos, dus de machinist heeft het waarschijnlijk niet zien aankomen. Als je ziet hoe de trein erbij ligt, moet het toch wel een aardige klap zijn geweest toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-10 16:43
Snowhite0901 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:01:
[...]

Maar in tegenstelling tot een bus kan een trein wel remmen terwijl de machinist naar achteren rent om zichzelf te redden. Maar dan moet hij daar wel de tijd voor krijgen. Met slecht zicht op de overweg ben je kansloos, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixii
Arm1n schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:01:
[...]

Het spoor gevaarlijk? De afgelopen 50 jaar nog geen 50 dodelijke ongevallen. In het autoverkeer is dat gemiddeld twee maanden. Het spoor lijkt mij dus juist erg veilig, zeker voor passagiers.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens. Misschien had ik erbij moeten vermelden dat het 'gevaarlijk' wordt op het moment dat je er niet netjes mee omgaat. Dus denkt zal wel goed gaan, gebeurd mij toch niks. Of ik heb nog tijd zat om even onder de spoorbomen door te gaan. noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Op NOS een nieuw ooggetuigeverslag die ook nog met de bestuurder van de hoogwerker had gesproken, zegt ze. Hij dacht het nog wel te kunnen halen, maar het ging toch te traag. Hij kon wel op tijd wegspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 10:35
Viper® schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:58:
Ik ben benieuwd of de overgangslichten mogelijk niet goed werkten. Of dat er een andere technische oorzaak is. Persoonlijk kan ik niet snappen waarom iemand nog last minute oversteekt. We kennen allemaal de filmpjes van mensen die nog even snel denken te kunnen oversteken.
Het ging hier om een grote kraan of hoogwerker op rupsbanden. Deze heeft nog gewacht bij de overgang tot de trein voorbij was om daarna aan de oversteek te beginnen.

Volgens een buurtbewoner komt er iedere 10 minuten een trein langs. Die grote apparaten op rupsbanden zijn langzaam, maar zo langzaam nu ook weer niet dacht ik. Dus daar rammelt dit bericht nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Gamebuster schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:10:
[...]

Zou die niet continue vals alarm geven door ongeduldige mensen?
Dat is dan geen vals alarm maar een terecht alarm.
Ik bedoel van die magneetlussen bij stoplichten, als je die op een overweg zou hebben dan kan je de auto's en hoogwerkers er wel mee detecteren.
Voetgangers hoeft niet, daar ontspoort een trein niet door, beetje cynisch gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berriek
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09-2020
of een camera op de overgang gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wat betreft sensoren/camera's denk ik niet dat je daar veel mee opschiet omdat die dingen pas een nuttig signaal afgeven als de spoorwegovergang dicht is en laat dat nou maar enkele seconden zijn voordat de trein er is. De beste manier om zulke ongelukken te voorkomen is het weghalen van alle spoorwegovergangen, en daar zijn plannen voor als ik het goed heb.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
ArcticWolf schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:06:
Ik heb een keer een VIRM zien afremmen omdat een vrouw haar auto had af laten slaan op een overweg en die stond echt binnen 400 meter stil (vanaf 120km/u) maar hij ging wel door de auto heen (zonder vrouw overigens...)
En zelf een keer in een trein gezeten die een noodremming maakte... gaat behoorlijk hard. Maar 400 / 500 meter is meestal al te veel...
Ik zeg ook niet dat het niet hard gaat. Ik heb in beide een noodstop meegemaakt, bij de bus zat ik tegen de ruit voor me aangeplakt en voelde het alsof hij tegen een muur aanreed bij de trein voelde je wel heel sterk kracht naar voren maar niet zo extreem als bij een bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 09:56
Volgens mij is de beste manier om zulke ongelukken te voorkomen nog steeds gezond verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Soldaatje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:15:
[...]

Ik bedoel van die magneetlussen bij stoplichten, als je die op een overweg zou hebben dan kan je de auto's en hoogwerkers er wel mee detecteren.
Voetgangers hoeft niet, daar ontspoort een trein niet door, beetje cynisch gezegd.
In theorie had het gekund als dit een ATB-EG baanvak was geweest, dan had de overweg "bezet" afgegeven bij stalen rupsen en was de trein automatisch gaan remmen of een rood sein hebben gekregen. Dit is een ATB-NG vak waarbij de signalen niet door de spoorstaaf heen lopen maar door bakens af worden gegeven (beetje zelfde type ongeluk als in Duitsland laatst....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
Viper® schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:58:
[...]

Ik weet niet hoe hard een trein kan remmen, maar prober jij maar eens te blijven staan in een autobus als hij een nood stop maakt. Volgens mij is naar achter lopen haast onmogelijk. Je zit met de vertraging van massa.

Naar voren vliegen doe je niet hoor. Tijdens mijn opleiding wel eens een noodremming uitgeoefend en één keer in de praktijk moeten toepassen bij een boer die nog even snel voorlangs wilde bij sluitende slagbomen. De overkant heeft hij niet gehaald en ik was blij dat ik tijdig kom remmen.

Wat een trein meer doet bij een noodremming is alle remmen (pneumatisch, electro dynamisch en magneetremmen) erop gooien. Je zal dan eerder over het spoor glijden dan, net zoals bij een bus, vrij radicaal stoppen. En als het vochtig weer is zal de trein nog langer glijden en word je remweeg nog langer, maar naar vooren vliegen, nee dat niet? Alleen bij een klap als deze mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Sjurm schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:13:
Op NOS een nieuw ooggetuigeverslag die ook nog met de bestuurder van de hoogwerker had gesproken, zegt ze. Hij dacht het nog wel te kunnen halen, maar het ging toch te traag. Hij kon wel op tijd wegspringen.
Hopelijk wordt ook deze gast keihard aangepakt vanwege het veroorzaken van dit dodelijke ongeval door onverantwoord gedrag op een overweg. Hoe fucking hersenloos moet je zijn om te denken dat je wel minutenlang op een overweg kunt bivakkeren.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
FastFred schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:15:
[...]

Het ging hier om een grote kraan of hoogwerker op rupsbanden. Deze heeft nog gewacht bij de overgang tot de trein voorbij was om daarna aan de oversteek te beginnen.

Volgens een buurtbewoner komt er iedere 10 minuten een trein langs. Die grote apparaten op rupsbanden zijn langzaam, maar zo langzaam nu ook weer niet dacht ik. Dus daar rammelt dit bericht nog
Als ik Google Maps mag geloven (en we het hebben over de juiste overweg), zit er een haakse bocht direct achter de overweg. Als de hoogwerker deze bocht niet makkelijk kan maken en moet steken, dan kan het wat langer duren.

edit:
Het lijkt te gaan om een kleinere hoogwerker, die geen last zou moeten hebben van de bocht.

En station Dalfsen ligt maar een paar kilometer ten westen van de overweg. Als hier meteen na aankomst van de trein richting Zwolle de trein naar Emmen vertrekt, dan is die 10 minuten waarschijnlijk in werkelijkheid korter.

Maar goed, dit is allemaal speculatie op basis van wat ik lees en zie.

[ Voor 5% gewijzigd door Coffeemonster op 23-02-2016 12:38 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ArcticWolf schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:24:
[...]

In theorie had het gekund als dit een ATB-EG baanvak was geweest, dan had de overweg "bezet" afgegeven bij stalen rupsen en was de trein automatisch gaan remmen of een rood sein hebben gekregen. Dit is een ATB-NG vak waarbij de signalen niet door de spoorstaaf heen lopen maar door bakens af worden gegeven (beetje zelfde type ongeluk als in Duitsland laatst....)
Het baanvak Zwolle-Emmen is voorzien van ATB-EG, dit is toen NS er vertrok niet aangepast, daar er toch wederom elektrische treinen gingen rijden.

Vermoedelijk heeft die hoogwerker geen kortsluiting gemaakt tussen de spoorstaven, wellicht zat er rubber om de rupsbanden of iets dergelijks. Al is het ook mogelijk dat die kortsluiting pas gemaakt werd toen de trein het uitrijdsein te Dalfsen al voorbij was (sein 304). Daarna kom je tot vlak voor Ommen geen seinen meer tegen die op rood kunnen vallen, het traject is namelijk niet voorzien van tussenliggende blokken. Het voorsein van Ommen is het eerste wat je weer tegenkomt.

[ Voor 27% gewijzigd door sanfranjake op 23-02-2016 11:29 ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
sanfranjake schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:27:
[...]

Het baanvak Zwolle-Emmen is voorzien van ATB-EG, dit is toen NS er vertrok niet aangepast, daar er toch wederom elektrische treinen gingen rijden.
Ah excuus.
Dan zijn de rupsen alsnog niet gedetecteerd of te laat gesignaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Migrator schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:19:
Wat betreft sensoren/camera's denk ik niet dat je daar veel mee opschiet omdat die dingen pas een nuttig signaal afgeven als de spoorwegovergang dicht is en laat dat nou maar enkele seconden zijn voordat de trein er is. De beste manier om zulke ongelukken te voorkomen is het weghalen van alle spoorwegovergangen, en daar zijn plannen voor als ik het goed heb.
Heb je daar ook bronnen voor?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

FastFred schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:15:
[...]

Wat ik zo 123 zag op de foto's gaat het om zoiets als hieronder. En die dingen kunnen echt niet snel. Menig oma met rollator is nog sneller.

Afbeeldingslocatie: https://www.juristenkantoor.nl/wp-content/uploads/2015/05/ongeval-hoogwerker.jpg

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

evilution schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:26:
[...]

Hopelijk wordt ook deze gast keihard aangepakt vanwege het veroorzaken van dit dodelijke ongeval door onverantwoord gedrag op een overweg. Hoe fucking hersenloos moet je zijn om te denken dat je wel minutenlang op een overweg kunt bivakkeren.
Eerst maar even een onderzoek afwachten vind je niet? De treinen kruisen elkaar ongeveer op dat punt. 1 trein voorbij was een go voor de hoogwerkerchauffeur, niet rekening houdend met het feit dat er nog een trein voorbij kan komen. Tja. Domme pech lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:41
In 10 minuten zou je wel aan de overkant zijn, zelfs met een rollator, zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
In 10 minuten een afstand afleggen van 20 meter is ruim minder dan 1km per uur. Dan zou-ie er een hele dag over doen om bijv. bij het dichtsbijzijnde dorp te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

mat.hi.as schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:30:
In 10 minuten zou je wel aan de overkant zijn, zelfs met een rollator, zou je zeggen.
nvm - verkeerde info gebruikt

[ Voor 20% gewijzigd door Tjebakka op 23-02-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
mat.hi.as schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:30:
Maar het punt is dus dat je die tien minuten in de spits niet hebt. Dan is dat stuk enkelspoor druk belast. Een trein doet er ongeveer zeven minuten over om het stuk Dalfsen-Ommen af te leggen. Ieder kwartier een trein in beide richtingen betekent dus dat het baanvak 56 minuten per uur bezet is, en je dus maximaal een minuut of 8 hebt.

Doorgaans wordt zo'n machine over langere afstanden op een trailer vervoerd, als ik correct geinformeerd ben.

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 23-02-2016 11:34 ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
EWK schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:29:
[...]

Heb je daar ook bronnen voor?
https://www.tenderned.nl/...17a07ff45f96a917973fe4997

De Tunnel Alliantie is een project om overwegen te saneren en tunnels te bouwen, maar het gaat gewoon langzaam alhoewel er jaarlijks wel wat overwegen gesaneerd worden (voornamelijk onbeveiligde overgangen worden weggehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Tjebakka schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:31:
[...]

0,2 meter per seconde als ze zijn verhoogd. 0,8 m/s als ze niet verhoogd zijn. Dat is niet heel snel :F
20cm per seconde... dan ben je in 60 seconden 16 meter verder. Was het spoor 160 meter breed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Gamebuster schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:31:
In 10 minuten een afstand afleggen van 20 meter is ruim minder dan 1km per uur. Dan zou-ie er een hele dag over doen om bijv. bij het dichtsbijzijnde dorp te komen
Daarom worden ze ook vervoerd achterop een wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Gamebuster schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:34:
[...]

20cm per seconde... dan ben je in 60 seconden 16 meter verder. Was het spoor 160 meter breed?
Had ik uit de specs van een verkeerde hoogwerker gehaald, excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Tjebakka schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:36:
[...]

Had ik uit de specs van een verkeerde hoogwerker gehaald, excuus
Geen excuses nodig. Die 10 minuten spoort gewoon niet.

pun not intended

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 23-02-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik vraag me eigenlijk wel af of je met die hoogwerkers wel mag rijden op de openbare weg, of dat ze op een trailer vervoerd horen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Soldaatje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:41:
Ik vraag me eigenlijk wel af of je met die hoogwerkers wel mag rijden op de openbare weg, of dat ze op een trailer vervoerd horen te worden.
Op Nederland 1 wordt door de NOS gemeld dat men met de hoogwerker bezig was bomen te rooien in de omgeving van het spoor. Het onderzoek zal uit moeten wijzen wat er precies gebeurd is maar er worden twee opties genoemd:
1. Het ding stond te dicht bij het spoor
2. Het oversteken ging te langzaam.

Zo'n hoogwerker wordt op langere afstanden zeker met een trailer of iets dergelijks vervoerd, maar terwijl deze ingezet wordt bij werkzaamheden is het volstrekt normaal dat deze met lage snelheid op eigen kracht voortbeweegt.

[ Voor 0% gewijzigd door sanfranjake op 23-02-2016 11:43 . Reden: tikfoutje ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Goede vraag. Op mijn weg naar werk zijn ze momenteel ook met hoogwerkers bezig de bomen te snoeien. Echter staat er wel zo'n vrachtwagen voor met een groot waarschuwingsbord. Daar staan ze dus in een gecontroleerde situatie op de weg.
Denk dat je ook alleen maar korte stukken mag en enkel bestemmingsverkeer mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Nee, met een hoogwerker is het niet toegestaan te rijden op de openbare weg. Die gast hoorde daar dus niet te zijn en heeft daarmee iemand de dood in gejaagd.

Edit: https://www.riwal.com/~/m...ers%2008052013%20(1).ashx
Tjebakka schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:30:
Eerst maar even een onderzoek afwachten vind je niet? De treinen kruisen elkaar ongeveer op dat punt. 1 trein voorbij was een go voor de hoogwerkerchauffeur, niet rekening houdend met het feit dat er nog een trein voorbij kan komen. Tja. Domme pech lijkt me.
Geen domme pech maar dom gedrag.

[ Voor 42% gewijzigd door evilution op 23-02-2016 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arm1n
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Mixii schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:12:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met je eens. Misschien had ik erbij moeten vermelden dat het 'gevaarlijk' wordt op het moment dat je er niet netjes mee omgaat. Dus denkt zal wel goed gaan, gebeurd mij toch niks. Of ik heb nog tijd zat om even onder de spoorbomen door te gaan. noem maar op.
Ja dat is zeker waar. Een trein wijkt wat moeilijker uit. Een auto kan nog redelijk makkelijk een niet oplettende oversteker ontwijken/afremmen, bij een trein wordt het lastiger, plus die is wat destructiever dan een auto..

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:56
Soldaatje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:15:
[...]

Dat werkt niet in Nederland. De tijd tussen compleet gesloten spoorbomen en de passage van de trein is zo klein dat als er nog iets staat een noodremming te laat is. Dit werkt alleen bij Amerikaanse spoorwegovergangen, maar die zijn per trein minutenlang dicht.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

evilution schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:44:
[...]

Nee, met een hoogwerker is het niet toegestaan te rijden op de openbare weg. Die gast hoorde daar dus niet te zijn en heeft daarmee iemand de dood in gejaagd.

Edit: https://www.riwal.com/~/m...ers%2008052013%20(1).ashx
Gast, je loopt maar te roepen dat het zijn schuld is. Er is echter niks bekend over de oorzaak, behalve dat er een hoogwerker bij betrokken is en dat er een trein tegen aan is geklapt.

Daarnaast:

Vraag: Mag je met een hoogwerker rijden op de openbare weg?
Antwoord: Nee, een hoogwerker voldoet niet aan het wegenverkeersreglement. Korte verplaatsingen
worden momenteel gedoogd.

Een spoorwegovergang is een kleine oversteek lijkt me.

[ Voor 18% gewijzigd door Tjebakka op 23-02-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:00
Tjebakka schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:47:
[...]

Gast, je loopt maar te roepen dat het zijn schuld is. Er is echter niks bekend over de oorzaak, behalve dat er een hoogwerker bij betrokken is en dat er een trein tegen aan is geklapt.

Daarnaast:

Vraag: Mag je met een hoogwerker rijden op de openbare weg?
Antwoord: Nee, een hoogwerker voldoet niet aan het wegenverkeersreglement. Korte verplaatsingen
worden momenteel gedoogd.

Een spoorwegovergang is een kleine oversteek lijkt me.
Nouja, ik vind ook dat hij behoorlijk stellig is maar ergens heeft hij natuurlijk gelijk. Hoe je het ook bekijkt, de hoogwerker hoort niet op het spoor en de trein wel. Natuurlijk kunnen ook zaken gespeeld hebben als spoorbomen die niet werken.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 19:17
L1nt schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:29:
[...]

Wat ik zo 123 zag op de foto's gaat het om zoiets als hieronder. En die dingen kunnen echt niet snel. Menig oma met rollator is nog sneller.

[afbeelding]
Op de allereerste foto in dit topic zie je in ieder geval een ruspband achtig iets liggen.

Wat mij wel verbaasd is dat de complete trein naast de rails ligt, wat toch aangeeft dat het een zeer grote klap is geweest. Als je filmpjes op youtube mag geloven, dan zie je vaak dat bijvoorbeeld een trein dwars door een vrachtwagen etc heen rijdt, dan lijkt het mij toch niet, dat het om zo'n simpel lichtgewicht hoogwerker gaat?

*edit*
Of komt dat dan wellicht doordat het spoor er in een flauwe bocht ligt?

[ Voor 4% gewijzigd door Pittie op 23-02-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 12:14

Sosabowski

nerd

Gast, je loopt maar te roepen dat het zijn schuld is. Er is echter niks bekend over de oorzaak,
Zonder de oorzaak van het ongeluk te weten, of een schuldvraag te stellen, weten we gewoon dat een hoogwerker niet op de openbare weg mag. Dus zich nooit op een spoorwegovergang had mogen begeven.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Pittie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:50:
[...]

Op de allereerste foto in dit topic zie je in ieder geval een ruspband achtig iets liggen.

Wat mij wel verbaasd is dat de complete trein naast de rails ligt, wat toch aangeeft dat het een zeer grote klap is geweest. Als je filmpjes op youtube mag geloven, dan zie je vaak dat bijvoorbeeld een trein dwars door een vrachtwagen etc heen rijdt, dan lijkt het mij toch niet, dat het om zo'n simpel lichtgewicht hoogwerker gaat?
Er is ooit een trein ontspoort door een koe op het spoor (6 wagons)
Wikipedia: Derailment
Dit was wel in 1984 en de locomotief zat achteraan (pushing), maar volgens mij is het trein systeem zelf niet veel gewijzigd, rails technisch gezien

[ Voor 4% gewijzigd door Viper® op 23-02-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Sosabowski schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:53:
[...]

Zonder de oorzaak van het ongeluk te weten, of een schuldvraag te stellen, weten we gewoon dat een hoogwerker niet op de openbare weg mag. Dus zich nooit op een spoorwegovergang had mogen begeven.
Lees dan ook de rest van mijn reactie even. Korte verplaatsingen (over de openbare weg) worden gedoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Laatst online: 21-08 18:42
Het speelt ook mee wat voor hoogwerker het was. Sommige zijn in transportfase (laag ivm bovenleiding) enorm lang.

Afbeeldingslocatie: http://www.dedobbeleerverhuur.be/Resources/Hoogwerkers/jlg-800aj.jpg
Foto: De Dobbeleerverhuur

Als je dan met een slakkentempo aan de overweg begint is de afstand die je moet afleggen om weer buiten PVR te komen een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Volgens de NOS zou de hoogwerker van dit bedrijf zijn. Dus een van die rups-telescoophoogwerkers of van die rups-schaarhoogwerkers. Ik meen op een foto een telescooparm in het weiland te zien liggen.

Er wordt op die site gemeld dat de meeste voorzien zijn van rubberpads. Die geleiden dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:07:
Volgens de NOS zou de hoogwerker van dit bedrijf zijn. Dus een van die rups-telescoophoogwerkers of van die rups-schaarhoogwerkers. Ik meen op een foto een telescooparm in het weiland te zien liggen.

Er wordt op die site gemeld dat de meeste voorzien zijn van rubberpads. Die geleiden dus niet.
Kan heel goed, op de foto op pagina 1 zie je ook een rupsband in het midden het blauwe stuk, links boven het grote beton onderin.
Afbeeldingslocatie: http://images0.tcdn.nl/binnenland/article25250485.ece/BINARY/original/Schermafbeelding+2016-02-23+om+09.26.45
Pagina: 1 2 3 Laatste