Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 21:18
Ik haal mijn XP dit weekend uit de doos :D Zal mijn bevindingen na een of twee weken intensief testen hier posten.

[ Voor 3% gewijzigd door KoningPaulus op 05-07-2016 23:05 ]

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
KoningPaulus schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:05:
Ik haal mijn XP dit weekend uit de doos :D Zal mijn bevindingen na een of twee weken intensief testen hier posten.
Ben heel benieuwd naar je review en ervaring. zelf nog niet besteld ivm
geen fm radio (die ik veel gebruik ivm kleine data bundel)
Video recording maar 1080p max is (toch raar van af z2 4k en nu niet)
En vrij hoge prijs maar dat is logisch met nieuwe flagschip..

Maar wil even wachten en meer video's van batterij testen en vergelijking met zowel s7 als z5 z2 en misschien zelfs z3..
Zelf ztje in huis om dat te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xperia X bevat wel FM-radio, XP dus vast en zeker ook.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:15
de XP is in ieder geval sneller dan de z5, maar de "maar" full HD filmen en "slechte" batterij overtuigen me alsnog niet om bij sony te blijven

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

CLB schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:34:
Xperia X bevat wel FM-radio, XP dus vast en zeker ook.
Nee, helaas niet...

Als ik zowat de reviews lees, dan ben ik toch een heel pak minder enthousiast dan een maand geleden. Ik heb op dit moment beslist om hem voorlopig toch maar niet te kopen. Voorlopig doet mijn Z2 het nog perfect, en zie ik eigenlijk geen reden om te 'upgraden' :/

De Galaxy S7 klinkt alsmaar beter, maar die software is echt... :r Alhoewel dat misschien ook maar een gedacht is. Sony dringt tegenwoordig ook enkele apps op, zoals die File Commander Premium etc.

[ Voor 47% gewijzigd door ETzPliskin op 06-07-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVersluis
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-08-2016
Ik heb inmiddels de Xperia x performance in gebruik. Supermooi geluid door twee uit elkaar geplaatste speakers tov mijn Z1. Stuk sneller ook. Scherm is heel helder en kan ook zwakker tov mijn vorige. Batterij weet ik nog niet. Kan nog niet echt overweg met het SwiftKey toetsenbord. Enige minpunt is dat de NFC en sticker op mijn telefoon is. Ik dacht eerst dat het promotiemateriaal was dus ik haalde het eraf. Maar het blijkt daadwerkelijk de NFC chip te zijn. Ik ben daar zelf nog niet zo blij mee. Straks valt hij eraf en dan... Hebben meerdere mensen dit?

[ Voor 5% gewijzigd door KVersluis op 06-07-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:32
KVersluis schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:50:
Ik heb inmiddels de Xperia x performance in gebruik. Supermooi geluid door twee uit elkaar geplaatste speakers tov mijn Z1. Stuk sneller ook. Scherm is heel helder en kan ook zwakker tov mijn vorige. Batterij weet ik nog niet. Kan nog niet echt overweg met het SwiftKey toetsenbord. Enige minpunt is dat de NFC en sticker op mijn telefoon is. Ik dacht eerst dat het promotiemateriaal was dus ik haalde het eraf. Maar het blijkt daadwerkelijk de NFC chip te zijn. Ik ben daar zelf nog niet zo blij mee. Straks valt hij eraf en dan... Hebben meerdere mensen dit?
Hmm, ik zie op geen enkele foto van de Performance X een NFC sticker. Volgens de userguide op de Sony website (http://support.sonymobile...erformance/userguide/NFC/) hoort hij linksboven te zitten maar op geen enkele foto zie ik die sticker terug.
Nu heb ik de telefoon niet in mijn handen en jij wel, maar weet je zeker dat je het juist hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
Die stikker is gewoon een stikker, om aan te geven waar de NFC chip zit. Vind het wel lastig dat hij bij de Xperia X (Performance) aan de voorkant bovenaan zit. Met mijn Z2 kan ik bij een kassa betalen door de telefoon met de achterkant ertegenaan te houden, met de X Performance moet je dus altijd met de voorkant (het glas) tegen het betaalstation. De kans op krassen het krijgen van op het scherm is veel groter zo, ik betaal bijvoorbeeld gemiddeld 2 tot 3 keer met mijn telefoon.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
TerrorDanny94 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:32:
[...]

Ben heel benieuwd naar je review en ervaring. zelf nog niet besteld ivm
geen fm radio (die ik veel gebruik ivm kleine data bundel)
Video recording maar 1080p max is (toch raar van af z2 4k en nu niet)
En vrij hoge prijs maar dat is logisch met nieuwe flagschip..

Maar wil even wachten en meer video's van batterij testen en vergelijking met zowel s7 als z5 z2 en misschien zelfs z3..
Zelf ztje in huis om dat te kunnen doen?
Ik heb de Z3 momenteel in gebruik, dus prima vergelijkingsmateriaal. Zal geen review video's oid gaan maken, dat is niet mijn ding, maar zal bruikbare vergelijkingen doen voor dagelijks gebruik.
1080p max video is prima ook, 4k is alleen interessant als je daadwerkelijk filmpjes terugkijkt op een 4k tv of iets met VR doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

NFC zit gewoon in het toestel. Zoals hierboven aangegeven is die sticker er alleen om aan te geven ter hoogte van waar de NFC chip zit.

Reden waarom ie nu achter het glas zit en niet meer achter de achterkant is vanwege de metalen achterkant van de XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weemism schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:34:
Reden waarom ie nu achter het glas zit en niet meer
achter de achterkant is vanwege de metalen achterkant van de XP.
Little bit awkward...
Des te meer omdat bijvoorbeeld m'n HTC 10 ook NFC heeft, wat achter de metalen achterkant zit.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ymro
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10-2020
Ik heb vanmiddag de sony x performance mogen ontvangen mijn eerste indruk: wauw!
Iedereen die twijfel heeft kan Ik bij deze zeggen dat de ophef over het toestel veel te groot is en is geweest.
Vingerafdrukscanner werkt perfect de camera maakt goede en mooie plaatjes het omzetten van oude bestanden is geen probleem en alles werkt voor dagelijks gebruik snel en soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Ymro schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:51:
Ik heb vanmiddag de sony x performance mogen ontvangen mijn eerste indruk: wauw!
Iedereen die twijfel heeft kan Ik bij deze zeggen dat de ophef over het toestel veel te groot is en is geweest.
Vingerafdrukscanner werkt perfect de camera maakt goede en mooie plaatjes het omzetten van oude bestanden is geen probleem en alles werkt voor dagelijks gebruik snel en soepel!
alleen willen wij hoge en goede specs die de concurrentie ook biedt, sony bied ons dit niet in de x-lijn (en ook niet in de z-lijn) ;)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
giovanni2903 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:13:
[...]

alleen willen wij hoge en goede specs die de concurrentie ook biedt, sony bied ons dit niet in de x-lijn (en ook niet in de z-lijn) ;)
als je 6gb ram en 4k wil koop je maar een desktop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
KoningPaulus schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:51:
[...]

als je 6gb ram en 4k wil koop je maar een desktop :P
of een galaxy s7 (4gb ram, en dat is al meer dan genoeg) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:43
Maandag de Xperia XA gekocht voor m'n schoonmoeder. Best een leuk elegant toestel met een mooi design. Echter hij gaat helaas weer terug en wel om de volgende reden.

Het toestel zit behoorlijk vol met bloatware en apps die je niet gebruikt dat er van de 16GB geheugen nog maar 5.6 GB beschikbaar is wanneer je je account hebt ingesteld en alle bloat en standaardapps hebt geupdate. Als je een geheugencheck doet dan geeft ie aan dat er al 63% is verbruikt van het interne geheugen en dan heb je nog niks met de telefoon gedaan. Een SD kaartje plaatsen is leuk maar als je deze niet kan instellen als adoptable storage dan kan ik straks elke maand de telefoon van m'n schoonmoeder wissen van overbodige data ;).

Het grote nadeel is dat je de bloatware (in tegenstelling tot de Z3 die ik vroeger had) niet kan verwijderen. Waarom verplichten apps erop laten staan als Linkedin, Spotify, Facebook, Swiftkey, Amazon, AVG, News, Kobo books, en heeeel veel Google apps? Al deze apps kan je ook niet verplaatsen naar een SD kaart. Op een Nexus kan je zelfs kiezen welke Google apps je wil installeren.

Heb verder ook geen zin om te rooten dus ik ga hem morgen proberen om te ruilen of anders retourneren :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Ik zit ff de review te lezen van tweakers, ik schrok een beetje van de review maar gezien de prijs was dat eigenlijk ook wel te verwachten. (in ieder geval blij dat ik em nog niet gekocht heb)

Maar 1 ding was mij een beetje onduidelijk, ze hebben de antenne locatie van de NFC verplaatst? Het is mij niet echt duidelijk waar deze nou zit. Heb nog wat product foto's bekeken en het valt me nu ook op dat het de Xperia X geen duidelijk NFC logo meer heeft. Waar zit dat ding nou?

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksboven op de voorkant van het toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Hanky74 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:50:
Maandag de Xperia XA gekocht voor m'n schoonmoeder. Best een leuk elegant toestel met een mooi design. Echter hij gaat helaas weer terug en wel om de volgende reden.

Het toestel zit behoorlijk vol met bloatware en apps die je niet gebruikt dat er van de 16GB geheugen nog maar 5.6 GB beschikbaar is wanneer je je account hebt ingesteld en alle bloat en standaardapps hebt geupdate. Als je een geheugencheck doet dan geeft ie aan dat er al 63% is verbruikt van het interne geheugen en dan heb je nog niks met de telefoon gedaan. Een SD kaartje plaatsen is leuk maar als je deze niet kan instellen als adoptable storage dan kan ik straks elke maand de telefoon van m'n schoonmoeder wissen van overbodige data ;).

Het grote nadeel is dat je de bloatware (in tegenstelling tot de Z3 die ik vroeger had) niet kan verwijderen. Waarom verplichten apps erop laten staan als Linkedin, Spotify, Facebook, Swiftkey, Amazon, AVG, News, Kobo books, en heeeel veel Google apps? Al deze apps kan je ook niet verplaatsen naar een SD kaart. Op een Nexus kan je zelfs kiezen welke Google apps je wil installeren.

Heb verder ook geen zin om te rooten dus ik ga hem morgen proberen om te ruilen of anders retourneren :(.
het is wel vreemd dat je die apps niet kunt verwijderen... neem anders even contact op met sony?
dingen als avg en spotify zou je gewoon moeten kunnen wissen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitkatcher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 01:10
Weet iemand hier een goeie (glazen) screenprotector voor de xperia x? Op het moment heb ik een protector, maar die is kapot en volgt de bolling van het scherm niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
bullitkatcher schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 23:25:
Weet iemand hier een goeie (glazen) screenprotector voor de xperia x? Op het moment heb ik een protector, maar die is kapot en volgt de bolling van het scherm niet...
Ik ben ook nog zoekende naar 1 voor mijn x performacne die de bolling volgt. Keep me posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
0.3mm 2.5D Arc Edge Premium Tempered Glass film for Sony Xperia X Performance 9H Hard High Transparent Screen Protector

Deze maar eens proberen, over 2 weken in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Hanky74 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:50:

Zou me niet verbazen als de bulk van die zooi het gevolg is van deals tussen Sony en de partijen.
Dat ze hiermee klanten weg jagen past volledig in de nieuwe richting van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
bullitkatcher schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 23:25:
Ultimate Shield, zoals eerder door mij in dit topic beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ok, het lijkt er op dat er nog een high-end model van de Xperia X op de markt komt:
http://www.xperiablog.net...8332-flagship/#more-42269

Maar om nou te zeggen dat dit een heel groot verschil met de Performance X is... Ik denk dat ik over een maand gewoon voor de Z5c ga en over een jaar wel verder kijk. Wordt er niet echt warm van. Het zijn natuurlijk geruchten, dus afwachten nog maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Zijn er al mensen met meer ervaring met de Xperia Performance? Ik blijf wel benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitkatcher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 01:10
Even terugkomend op de screenprotector: de ultimate shield die pim_smeets aanraadde is erg goed, volgt de bolling van het scherm mooi en is bijna edge to edge. In combinatie met een hoesje zie je er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
bullitkatcher schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:30:
Even terugkomend op de screenprotector: de ultimate shield die pim_smeets aanraadde is erg goed, volgt de bolling van het scherm mooi en is bijna edge to edge. In combinatie met een hoesje zie je er niks van.
nice, ga de link even bewaren en er daar een kopen voor mijn volgende toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ymro
Nog steeds ben ik zeer content met de x performance batterij lijkt beter te worden als je de telefoon een paar x per maand laat leeglopen (kwam ik achter toen ik een paar x te laat was met opladen) kan iemand daar meer over vertellen eerst was de screen on time ongeveer 22 uur en nu rond de 23 uur en 30 minuten... Verder presteert camera boven verwachting en doet die ook in het donker nog goed zijn werk. Bij selfies de hoogste helderheid pakken en dan zie je jezelf nog beter dan van te voren. Speakers zijn van goede kwaliteit alles werkt vlot en soepel en een dezer dagen komt er een nieuwe turbocharger genaamd uch12 deze kant op.
Scherm is verder duidelijk en apps open laten staan lijkt geen probleem te zijn voor de x performance.
Als nog iemand iets wil weten hoor ik het wel.
Een tip als je deze telefoon wilt kopen : pak niet de glass screenprotector want die vult niet het hele scherm op dus blijf je stukken rand zien ik heb die ook nu erop werkt verder prima en soepel even ter informatie.
Groetjes Ymro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SoT lijkt me niet kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ymro schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:01:
screen on time ongeveer 22 uur en nu rond de 23 uur en 30 minuten...
Een SOT(scherm on time) van 23 uur? Bedoel je niet een stand-by tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ymro
Haha ja stand by tijd inderdaad foutje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Ymro schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:01:
Nog steeds ben ik zeer content met de x performance batterij lijkt beter te worden als je de telefoon een paar x per maand laat leeglopen (kwam ik achter toen ik een paar x te laat was met opladen) kan iemand daar meer over vertellen eerst was de screen on time ongeveer 22 uur en nu rond de 23 uur en 30 minuten... Verder presteert camera boven verwachting en doet die ook in het donker nog goed zijn werk. Bij selfies de hoogste helderheid pakken en dan zie je jezelf nog beter dan van te voren. Speakers zijn van goede kwaliteit alles werkt vlot en soepel en een dezer dagen komt er een nieuwe turbocharger genaamd uch12 deze kant op.
Scherm is verder duidelijk en apps open laten staan lijkt geen probleem te zijn voor de x performance.
Als nog iemand iets wil weten hoor ik het wel.
Een tip als je deze telefoon wilt kopen : pak niet de glass screenprotector want die vult niet het hele scherm op dus blijf je stukken rand zien ik heb die ook nu erop werkt verder prima en soepel even ter informatie.
Groetjes Ymro
Opzich allemaal fijn om te horen want ik zou mijn z1c graag vervangen voor de X performance. Maar ik vind een totale stand-by tijd van minder dan 24 uur wel heel erg tegen vallen... Wat doe je er precies mee? Ik haal namelijk met mijn 2 jaar oude z1c nog zeker 40-45uur.. En 2 jaar terug haalde ik zelfs de 60-70 uur..
Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik de X ga overslaan en misschien als tussenstap maar een z3c of z5c haal...

In progress: VW kever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ymro
Ik zit vrijwel de hele dag op mijn telefoon op dit moment en doe hem in de avond opladen zodat hij er weer een dagje tegenaan kan. Ligt er ook aan wat je ermee doet ik gebruik de telefoon vooral voor whatsapp, facebook en youtube en veel foto,s maken en dan gaat ie zeker tot in de avond mee. Bij weinig gebruik gaat de telefoon natuurlijk veel langer mee en kun je de 2 dagen wel halen maar die haal ik nu absoluut niet omdat ik er constant mee aan het spelen ben.
Al met al ben ik helemaal niet ontevreden over de batterij maar bij sony was dat zeer zeker ook bekend dat de batterij niet zo lang meeging als bijvoorbeeld de s7 waarna ze de actie van de uch12 charger op hebben gezet misschien hebben ze dat extra gedaan wie weet.
1 dag moet zeker lukken met deze telefoon die zijn werk prima doet. Gebruiksgemak 9,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
wickedm3n schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:12:
[...]

Opzich allemaal fijn om te horen want ik zou mijn z1c graag vervangen voor de X performance. Maar ik vind een totale stand-by tijd van minder dan 24 uur wel heel erg tegen vallen... Wat doe je er precies mee? Ik haal namelijk met mijn 2 jaar oude z1c nog zeker 40-45uur.. En 2 jaar terug haalde ik zelfs de 60-70 uur..
Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik de X ga overslaan en misschien als tussenstap maar een z3c of z5c haal...
zou sws voor de z5 gaan als je echt graag bij sony blijft. die heeft betere specs en is goedkoper dan de X P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

giovanni2903 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 01:34:
[...]

zou sws voor de z5 gaan als je echt graag bij sony blijft. die heeft betere specs en is goedkoper dan de X P ;)
Ik ben nu op vakantie maar als ik terug ben volgende week ga ik denk maar kijken naar de z5c of gewone z5 inderdaad.
Prijs speelt ook mee aangezien ik al een sim only heb afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
wickedm3n schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 03:25:
[...]

Ik ben nu op vakantie maar als ik terug ben volgende week ga ik denk maar kijken naar de z5c of gewone z5 inderdaad.
Prijs speelt ook mee aangezien ik al een sim only heb afgesloten.
in september loopt mijn contract af en zit ik dus mega in twijfel. ik wil graag bij sony blijven, ik ben zeer tevreden over de Z3, hoewel ik al drie keer door verschillende redenen het scherm heb moeten vervangen. nu sprong de achterkant weer in duigen doordat ie in mijn kontzak zat toen ik ging zitten. de X serie zou een ander materiaal hebben.

wat ik echter in alle reviews lees is dat de X zijn high end prijs niet waard is en je beter voor een Z5 kan gaan. dat ie zijn meerprijs t.o.v. de Z5 ook niet waard is. vandaag de dag is de X echter goedkoper dan de Z5 of gelijkgeprijsd.

komt daarmee het advies in een ander licht te staan? of verdient de Z5 nog steeds de voorkeur t.o.v. de X? de X Performance lijkt me sowieso geen optie, die is dan ineens weer 200 euro duurder.

zit ook sterk te twijfelen aan gewoon sim only te nemen en mijn kapotte telefoon nog even aan te kijken, totdat de X of Z5 nog goedkoper is/wordt. of er wellicht weer nieuwe telefoon komt.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:11

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb hier nu al aantal weken de Xperia X (niet de performance) en ben op het punt aangekomen dat ik hem nu "normaal" gebruik net als mijn oude Z3 Compact van een aantal jaren oud. Accuduur is vergelijkbaar (2 tot 3 dagen) net als met de Z3.. Natuurlijk gaat het sneller als ik hem gebruik voor navigatie en video (net als de Z3), maar gemiddeld gezien zit er weinig verschil in de accuduur.
Wel een lekker groter scherm en de software voelt ietsje vlotter aan.

Voor alleen al de scherm upgrade is dit toestel voor mij een mooie stap vooruit. Ben er verder zeer tevreden over. :)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
waarom niet voor de Z5 gegaan dan?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

fabstar81 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:07:
[...]

in september loopt mijn contract af en zit ik dus mega in twijfel. ik wil graag bij sony blijven, ik ben zeer tevreden over de Z3, hoewel ik al drie keer door verschillende redenen het scherm heb moeten vervangen. nu sprong de achterkant weer in duigen doordat ie in mijn kontzak zat toen ik ging zitten. de X serie zou een ander materiaal hebben.

wat ik echter in alle reviews lees is dat de X zijn high end prijs niet waard is en je beter voor een Z5 kan gaan. dat ie zijn meerprijs t.o.v. de Z5 ook niet waard is. vandaag de dag is de X echter goedkoper dan de Z5 of gelijkgeprijsd.

komt daarmee het advies in een ander licht te staan? of verdient de Z5 nog steeds de voorkeur t.o.v. de X? de X Performance lijkt me sowieso geen optie, die is dan ineens weer 200 euro duurder.

zit ook sterk te twijfelen aan gewoon sim only te nemen en mijn kapotte telefoon nog even aan te kijken, totdat de X of Z5 nog goedkoper is/wordt. of er wellicht weer nieuwe telefoon komt.
Ik twijfel ook nog wel een beetje... De x lijkt voor mij ook eigenlijk wel prima. Maar heb hem voor mijn vakantie even kort bekeken in de winkel en wat ik jammer vind is dat de camera leek uit te steken en Aangezien ik geen hoesjes heb ligt hij dus altijd op de camera.. Daarnaast is de x niet waterdicht en de z5c wel..
Dat zijn tot nu toe mijn redenen om voor de z5c te gaan.

Maar wat chrasher aangeeft qua accu duur klinkt ook wel lekker 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

wickedm3n schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:52:
[...]

Ik twijfel ook nog wel een beetje... De x lijkt voor mij ook eigenlijk wel prima. Maar heb hem voor mijn vakantie even kort bekeken in de winkel en wat ik jammer vind is dat de camera leek uit te steken en Aangezien ik geen hoesjes heb ligt hij dus altijd op de camera.. Daarnaast is de x niet waterdicht en de z5c wel..
Dat zijn tot nu toe mijn redenen om voor de z5c te gaan.

Maar wat chrasher aangeeft qua accu duur klinkt ook wel lekker 😋
De z5c zou voor mij dieaal zijn op het 720p scherm na.
Ik zou toch graag bij 1080p willen blijven.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ik proef/hoor dus nog steeds dat de Z5 "beter" is dan de X. maakt de Z5 trouwens van hetzelfde materiaal? glas was het niet? bij de Z3? dat breekt wel erg snel moet ik zeggen.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
fabstar81 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:13:
ik proef/hoor dus nog steeds dat de Z5 "beter" is dan de X. maakt de Z5 trouwens van hetzelfde materiaal? glas was het niet? bij de Z3? dat breekt wel erg snel moet ik zeggen.
de z5 is idd van glas, de x-lijn is dat niet.

http://www.phonearena.com...formance/phones/9550,9988

hoe groot sony fan ik ook ben sinds 3 jaar geleden (begonnen met de Xperia T, toen de Xperia Z, nu de Z2), ga ik helaas eind dit jaar over op samsung S7 edge. Sony is met de X-lijn echt nog verder bergafwaarts gegaan sinds de z5. voor 500-600 euro wil ik goede specs. geen telefoon die er high-end uitziet met medium specs. Helaas, maar krijg dan wel betere hardware voor mn geld. Stom dat sony deze keuzes blijft maken..

[ Voor 32% gewijzigd door giovanni2903 op 05-08-2016 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

giovanni2903 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:59:
[...]

de z5 is idd van glas, de x-lijn is dat niet.

http://www.phonearena.com...formance/phones/9550,9988

hoe groot sony fan ik ook ben sinds 3 jaar geleden (begonnen met de Xperia T, toen de Xperia Z, nu de Z2), ga ik helaas eind dit jaar over op samsung S7 edge. Sony is met de X-lijn echt nog verder bergafwaarts gegaan sinds de z5. voor 500-600 euro wil ik goede specs. geen telefoon die er high-end uitziet met medium specs. Helaas, maar krijg dan wel betere hardware voor mn geld. Stom dat sony deze keuzes blijft maken..
Volgens mij heb je het met die prijs over de X en niet de X performance..
Zoals al vaak gezegd is de X performance duurder dan de s7 maar de s7 is dan ook al veel langer leverbaar.. dus als je zolang wacht kan je ook wachten tot de X performance wel 600 euro is. Nagenoeg dezelfde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
wickedm3n schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:09:
[...]

Volgens mij heb je het met die prijs over de X en niet de X performance..
Zoals al vaak gezegd is de X performance duurder dan de s7 maar de s7 is dan ook al veel langer leverbaar.. dus als je zolang wacht kan je ook wachten tot de X performance wel 600 euro is. Nagenoeg dezelfde specs.
ik bedoel de X P. Die is veel te duur voor wat je krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

giovanni2903 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:14:
[...]

ik bedoel de X P. Die is veel te duur voor wat je krijgt ;)
Als je kijkt naar de concurrentie wel ja. Maar die waren ook 700 euro toen ze uitkwamen.. en qua specs doet hij het goed. Gewoon wachten tot hij 600 euro is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
wickedm3n schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:30:
[...]

Als je kijkt naar de concurrentie wel ja. Maar die waren ook 700 euro toen ze uitkwamen.. en qua specs doet hij het goed. Gewoon wachten tot hij 600 euro is :+
de z5 is beter en 100 euro minder, makkelijke keus dan dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

giovanni2903 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:52:
[...]

klopt ;) daarom denk ik dat ik die ook ga halen :+
vind het wel jammer had wel een geheel alu body gewilt;)
vind het uiterlijk van de X P namelijk mooier dan de Z5. zelfs mijn Z1C vind ik mooier dan de Z5 die lijkt heel goedkoop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
De Xperia X serie; als ik het aantal berichten zie voor deze 3 telefoons, dan lijkt het erop dat ze niet echt populair zijn in de Benelux.
In een 1:1 vergelijking tussen de X-Performance en Z5, lijkt het oudere model te winnen op basis van features vs prijs. Ondanks het gevoel dat de Snapdragen 810 niet altijd even soepel (koel) is in vergelijking met de Snapdragon 808 en de Snapdragon 820 zou de Z5 nog steeds een betere keuze kunnen zijn.

Ik ben benieuwd of Sony op woensdag 31 augustus op de IFA, met een nieuwe smartphone komt of dat ze nieuwe varianten pas in februari 2017 gaan voorstellen tijdens de MWC.

Doordat er geen waardige opvolger is van de z3c/z5c, weet ik nog niet of ik bij Sony zal blijven of dat ik buiten de landsgrenzen zou moeten kijken naar een compacte krachtpatser zonder compromissen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
wickedm3n schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 09:39:
[...]

vind het uiterlijk van de X P namelijk mooier dan de Z5. zelfs mijn Z1C vind ik mooier dan de Z5 die lijkt heel goedkoop :X
mwah, was laatst in een telefoonwinkel en vond de x-lijn er een beetje cheap uitziet. vind het deign van de z-lijn mooier. xperia z, z1 en z2 hebben naar mijn mening het mooiste design van de hele z-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Kiswum schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 10:07:
De Xperia X serie; als ik het aantal berichten zie voor deze 3 telefoons, dan lijkt het erop dat ze niet echt populair zijn in de Benelux.
In een 1:1 vergelijking tussen de X-Performance en Z5, lijkt het oudere model te winnen op basis van features vs prijs. Ondanks het gevoel dat de Snapdragen 810 niet altijd even soepel (koel) is in vergelijking met de Snapdragon 808 en de Snapdragon 820 zou de Z5 nog steeds een betere keuze kunnen zijn.

Ik ben benieuwd of Sony op woensdag 31 augustus op de IFA, met een nieuwe smartphone komt of dat ze nieuwe varianten pas in februari 2017 gaan voorstellen tijdens de MWC.

Doordat er geen waardige opvolger is van de z3c/z5c, weet ik nog niet of ik bij Sony zal blijven of dat ik buiten de landsgrenzen zou moeten kijken naar een compacte krachtpatser zonder compromissen.
ik hoop idd dat ze met nieuwe toestellen komen op de IFA, ze moeten of een z6 uitbrengen of een X Performance + ofzo, iig een toestel met hardware die waardig is aan de concurrentie voor een prijs van 700-800 euro. Ik blijf namelijk het liefst bij sony vanwege hun design en heerlijke android skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

giovanni2903 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:17:
[...]

ik hoop idd dat ze met nieuwe toestellen komen op de IFA, ze moeten of een z6 uitbrengen of een X Performance + ofzo, iig een toestel met hardware die waardig is aan de concurrentie voor een prijs van 700-800 euro. Ik blijf namelijk het liefst bij sony vanwege hun design en heerlijke android skin.
Hoezo is de hardware van de X performance niet waardig aan de concurrentie dan?
Zoveel minder is hij niet dan een s7 of HTC 10 toch??
Zeker in de praktijk merk je dat niet volgens mij. Het enige verschil is de aanschafprijs :'( maar dat is al zo vaak gezegd. De X performance is te duur
giovanni2903 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:15:
[...]

mwah, was laatst in een telefoonwinkel en vond de x-lijn er een beetje cheap uitziet. vind het deign van de z-lijn mooier. xperia z, z1 en z2 hebben naar mijn mening het mooiste design van de hele z-lijn.
Meningen verschillen :P
Over de z z1 en z2 ben ik het met je eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:11

Chrasher

Tevree met z'n PS5

giovanni2903 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:15:
[...]

Dat vond ik nu ook toen ik in de winkel de verschillende toestellen heb bekeken en vastgehouden. De X voelde meer aan als een stuk slecht afgewerkt speelgoed. Ik vond de afwerking van het demo model zeer slecht van de X, totdat ik van de verkoper een nieuwe uit de doos in mijn hand kreeg:
- Weg waren de opstaande randjes aan de zijkanten van het scherm, het schermglas was nu netjes afgerond.
- De telefoon voelde zo anders (veel beter/professioneler) aan dan het demo model.
- Gewicht was ook anders.

Verkoper en ik waren ervan overtuigd dat dat (werkende) demo model absoluut niet het gevoel van de originele telefoon uitstraalde. Het leek net of het een ander model was of een soort pre-alfa of beta model. 8)7
Vandaar dat ik uiteindelijk voor de X ben gegaan i.p.v. de Z5.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
giovanni2903 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:17:
[...]

Ik denk dat sommige de prijs van de X in de war halen met de X-Performance. De X is €599 en de XP €699. De XP bevat nagenoeg dezelfde specs als de S7 en HTC 10. Alleen het geheugen is 3GB ipv 4GB en de scherm resolutie is Full-HD ipv QHD. De prijs is hetzelfde of lager als de voorgaande modellen bij introductie. Waterdichtheid en de camera zouden de speciale features moeten zijn.

https://tweakers.net/pric...are/490619;472069;499955/

De prijs voor de mid-range Xperia X is gewoon veel te hoog voor de matige specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Kiswum schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:53:
[...]

Ik denk dat sommige de prijs van de X in de war halen met de X-Performance. De X is €599 en de XP €699. De XP bevat nagenoeg dezelfde specs als de S7 en HTC 10. Alleen het geheugen is 3GB ipv 4GB en de scherm resolutie is Full-HD ipv QHD. De prijs is hetzelfde of lager als de voorgaande modellen bij introductie. Waterdichtheid en de camera zouden de speciale features moeten zijn.

https://tweakers.net/pric...are/490619;472069;499955/

De prijs voor de mid-range Xperia X is gewoon veel te hoog voor de matige specificaties.
OK, samenvattend zou je dus de Z5 moeten nemen als je kiest tussen de X en de Z5. maar de XP als je kiest tussen de Z5 en de XP? dan zit je qua hardware/prijs verhoudingen altijd goed?
giovanni2903 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:52:
[...]

dit moet haast wel over de Z5 en de XP gaan. de Z5 en de X zijn nl gelijk geprijsd. Op sommige websites is de X zelfs iets goedkoper dan de Z5.
wickedm3n schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 09:39:
[...]

inderdaad, de alu body trekt mij ook het meest. mijn Z3 is zo vaak gebarsten is gewoon niet leuk meer. Maar de XP is gewoon te duur. Ik heb nog 5 weken voordat mijn contract verlengd wordt. Misschien is het handig om te wachten op de beurs van 31 augustus. In de tussentijd neem ik denk ik een simonly van maximaal 10 euro. kan ik of wachten tot een nieuwe foon in september, of wachten totdat de XP goedkoper wordt.

of gewoon de Z5 kopen....

zucht

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Als je je abonnement stopzet, dan is nunmerbehoud niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
sim only met nummerbehoud is wel mogelijk toch?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

fabstar81 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:52:
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
fabstar81 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:52:
Mogelijk, mits je het op tijd over laat zetten. Die transitie heeft 2-8 weken nodig (het ligt eraan of je bij dezelfde provider blijft of overstapt). Het is in ieder geval iets om over na te denken en uit te zoeken. Desnoods het abonnement gewoon door laten lopen, waardoor je maandelijks kunt overstappen.

Maar goed, inhoudelijk is dit dan weer bestemd voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Xperia Xr, dit ziet er toch wel lekker uit, vooral in die kleur.

https://www.androidplanet.nl/nieuws/sony-xperia-xr-renders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
wickedm3n schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:45:
[...]

Hoezo is de hardware van de X performance niet waardig aan de concurrentie dan?
Zoveel minder is hij niet dan een s7 of HTC 10 toch??
Zeker in de praktijk merk je dat niet volgens mij. Het enige verschil is de aanschafprijs :'( maar dat is al zo vaak gezegd. De X performance is te duur
hier een mooie vergelijking again :P

http://www.phonearena.com...-10/phones/9988,9817,9582

hierin zie je toch echt wel betere specs bij de s7 en htc 10 tov de XP

ik blijf erbij dat sony gewoon een domme keus heeft gemaakt met de X-lijn icm de prijzen die ze ervoor vragen (geen up-to-date hardware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Chrasher schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:49:
[...]

Dat vond ik nu ook toen ik in de winkel de verschillende toestellen heb bekeken en vastgehouden. De X voelde meer aan als een stuk slecht afgewerkt speelgoed. Ik vond de afwerking van het demo model zeer slecht van de X, totdat ik van de verkoper een nieuwe uit de doos in mijn hand kreeg:
- Weg waren de opstaande randjes aan de zijkanten van het scherm, het schermglas was nu netjes afgerond.
- De telefoon voelde zo anders (veel beter/professioneler) aan dan het demo model.
- Gewicht was ook anders.

Verkoper en ik waren ervan overtuigd dat dat (werkende) demo model absoluut niet het gevoel van de originele telefoon uitstraalde. Het leek net of het een ander model was of een soort pre-alfa of beta model. 8)7
Vandaar dat ik uiteindelijk voor de X ben gegaan i.p.v. de Z5.
blijf het glazen design van de z-lijn alsnog mooier vinden, ziet er mooier uit dan al die plastic smartphones. vind het hele disihn van de x-lijn 10x niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

giovanni2903 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:31:
[...]

hier een mooie vergelijking again :P

http://www.phonearena.com...-10/phones/9988,9817,9582

hierin zie je toch echt wel betere specs bij de s7 en htc 10 tov de XP

ik blijf erbij dat sony gewoon een domme keus heeft gemaakt met de X-lijn icm de prijzen die ze ervoor vragen (geen up-to-date hardware)
Vind je dat een mooie vergelijking :?

Dit is gewoon een rijtje specs wat niks zegt over de praktijk ervaring van de smartphones.

Mijn inziens is de domme keus de prijs, de hardware is gewoon up to date.
Noem maar een betere soc op die erin had moeten zitten..
Natuurlijk heeft hij "maar" een full hd scherm, is dat erg?? ik vind van niet volgens mij zie je als mens het verschil niet.
Ook "maar" 3gb.. ga je dat merken in praktijk ik denk het niet.
Ik vind accuduur bijvoorbeeld belangrijk.
Wat je vaak bij een accuduur test waar Samsung altijd beter uitkomt dan in de praktijk eigenlijk is..

Maar iedereen heeft andere redenen om voor een smartphone te kiezen.
Ik kijk naar praktijk ervaring en niet hoofdzakelijk naar specs. Mijn z1c is dan namelijk een heel stuk minder dan de X p maar in praktijk zouden ze voor mijn gebruik geen verschil maken. Ik ben een lichte gebruiker.

Heel veel consumenten kijken alleen naar specs en dat weten de fabrikanten.
Denk aan de megapixel race van camera's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
pff, wat een keuzes man. erg. ik kom er net als elk jaar weer niet uit. abo met telefoon a 20 euro en dik bijbetalen voor telefoon. of, prepaid en met telefoon blijven doen, of simonly maar dan van max 10 euro want als ik later een telefoon er los bijkoop en het abo is duurder dan 10 euro is het weer goedkoper als ik nu een abo met telefoon bestel.

zucht...

en dan hebben we ook nog een werktelefoon die we kunnen gebruiken, maar ik liever mijn eigen nummer hou.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

fabstar81 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:41:
pff, wat een keuzes man. erg. ik kom er net als elk jaar weer niet uit. abo met telefoon a 20 euro en dik bijbetalen voor telefoon. of, prepaid en met telefoon blijven doen, of simonly maar dan van max 10 euro want als ik later een telefoon er los bijkoop en het abo is duurder dan 10 euro is het weer goedkoper als ik nu een abo met telefoon bestel.

zucht...

en dan hebben we ook nog een werktelefoon die we kunnen gebruiken, maar ik liever mijn eigen nummer hou.
Koop een prepaid en schakel die door. _/-\o_
Zo doe ik dat ook, op nummers bereikbaar maar toch maar 1 nummer.

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 09-08-2016 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

fabstar81 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:41:

zucht...

Of een dual sim telefoon zelf kopen en een sim only voor jezelf met alleen minuten dus goedkoop. Gebruik je het internet van je werk telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
daar zat ik ook aan te denken. alleen die dual sim telefoons, die zijn er niet zoveel. wil liefst wel bij sony blijven en ik zie dat alleen de Z3 plus oid dual sim heeft. op zich ben ik wel tevreden met de Z3, alleen dat glas breekt zo snel...

huh? zie ik nu goed dat de X ook dual sim heeft? dan zou ik nog wel eens willen kiezen voor een X ipv de Z5 welke volgens GSMinfo geen dual sim heeft.

helaas, op sonymobile.nl zie ik dat de X single sim is. 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door fabstar81 op 09-08-2016 18:44 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

fabstar81 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:20:
daar zat ik ook aan te denken. alleen die dual sim telefoons, die zijn er niet zoveel. wil liefst wel bij sony blijven en ik zie dat alleen de Z3 plus oid dual sim heeft. op zich ben ik wel tevreden met de Z3, alleen dat glas breekt zo snel...

huh? zie ik nu goed dat de X ook dual sim heeft? dan zou ik nog wel eens willen kiezen voor een X ipv de Z5 welke volgens GSMinfo geen dual sim heeft.

helaas, op sonymobile.nl zie ik dat de X single sim is. 8)7
https://tweakers.net/product/474017/sony-xperia-x-dual-sim/

Misschien importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ja, heb al zitten zoeken op google. maar heb niet veel ervaring met telefoons importeren. op internet lees ik niet altijd even positief. dan weer zelf configgen op de frequentie van 4G, dan weer connectors die erbij zitten en niet passen. chinese uitvoeringen, of reeds geopende dozen.

wat een gedoe.

maar wel een stuk goedkoper in ieder geval als in nederland. enige nederlandse webshops die duals van sony verkopen zijn op 1 hand te tellen en dan kost de Z5 dual ineens 600 euro, terwijl de gewone nu 450 euro kost.

aan de andere kant, als ik daar 24 maanden 30 euro mee uitspaar is dat zo weer snel terug verdiend. moet je alleen wel ineens 6-700 euro neerleggen ;w 8)7

deze is wel erg goedkoop (wel rekening houden met BTW toeslag denk ik), komt uit de US, maar dan heb je misschien weer problemen met die frequenties. iemand ervaring mee?

[ Voor 15% gewijzigd door fabstar81 op 10-08-2016 14:24 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van dat specifieke model kun je gewoon de Whitepaper opzoeken waarin de frequenties genoemd zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ja, alleen "gewoon" is hier een beetje een drempel voor me. heb hier 0 ervaring mee. hoor vandaag voor het eerst dat er uberhaupt andere frequenties zijn :+

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Pff... het blijft lastig zeg!
Mijn Z1C lijkt het toch stukje bij beetje moeilijker te krijgen.
De accu gaat sneller leeg en apps openen gaat toch wat trager lijkt het..
Maar zoals al vaker besproken wat is de beste opvolger van Sony.
,
Ik ben geen zware gebruiker ik speel geen spelletjes gebruik hem alleen voor FB, Whatsapp, wat simpele apps en af en toe navigatie.
ik hecht waarde aan een goede accuduur. 2-3 dagen.
Ik hoef niet perse een Compact meer dus dan valt mijn keus eigenlijk tussen de Z5, X of X Performance.

De X Performance heb ik nog niet in het echt gezien en vast gehouden dus tot die tijd valt die door de prijs ook gewoon af.
Ik zat net even wat specs & benchmarks te vergelijken en zo slecht doet de X het nou ook weer niet in vergelijking met de Z5. en de accuduur is beter dan de Z5.
ok geen 4k en waterdicht maar dat gebruik ik nu ook niet bij mijn Z1C.

iemand nog goede tips/suesties waarom je de 1 of andere zou kiezen?

fabstar81 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:44:
ja, alleen "gewoon" is hier een beetje een drempel voor me. heb hier 0 ervaring mee.
WhitePaper
Waarin staat: LTE (Bands 1,2,3,4,5,7,8,12,17,19,20,26,28,38,39,40,41)
Ik moet zeggen dat dat er wel heeeul erg veel zijn, het kan, maar komt niet vaak voor.

Als we dan even opzoeken wat er in Nederland en België voor banden worden gebruikt:
Nederland:
KPN gebruikt in Nederland frequentiespectrum in de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
Vodafone gebruikt in Nederland net als KPN de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
T-Mobile gebruikt in Nederland spectrum in de 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) frequentieband voor haar 4G / LTE netwerk.
Tele2 gaat in Nederland gebruik maken van de 800 MHz (band 20) en 2600 MHz (band 7) frequenties.
Ziggo / UPC hebben in Nederland spectrum in de 2600 MHz (band 7) frequentieband.
België:
Proximus gebruikt in België frequentiespectrum in de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
Mobistar gebruikt in België net als Proximus de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
Base gebruikt in België de 800 MHz (band 20) en 1800 MHz (band 3) frequentieband voor haar 4G / LTE netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
CLB schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:11:
[...]

WhitePaper
Waarin staat: LTE (Bands 1,2,3,4,5,7,8,12,17,19,20,26,28,38,39,40,41)
Ik moet zeggen dat dat er wel heeeul erg veel zijn, het kan, maar komt niet vaak voor.

Als we dan even opzoeken wat er in Nederland en België voor banden worden gebruikt:
Nederland:
KPN gebruikt in Nederland frequentiespectrum in de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
Vodafone gebruikt in Nederland net als KPN de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
T-Mobile gebruikt in Nederland spectrum in de 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) frequentieband voor haar 4G / LTE netwerk.
Tele2 gaat in Nederland gebruik maken van de 800 MHz (band 20) en 2600 MHz (band 7) frequenties.
Ziggo / UPC hebben in Nederland spectrum in de 2600 MHz (band 7) frequentieband.
België:
Proximus gebruikt in België frequentiespectrum in de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
Mobistar gebruikt in België net als Proximus de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
Base gebruikt in België de 800 MHz (band 20) en 1800 MHz (band 3) frequentieband voor haar 4G / LTE netwerk.
dat ziet er naar uit dat ie compatible is met in ieder geval de Nederlandse en Belgische bands.

Orange US geeft dit antwoord toen ik vroeg of hun telefoon compatible is in NL:
Hi!
Thank you for contacting us,
Our phones are factory unlocked which means that the phone is ready to be used with any GSM SIM card from any compatible carrier. If the phone supports the bands that your carrier uses, then the phone should be compatible.
Since we only deliver to Mexico and USA, international carrier compatibility is unknown. We recommend that you contact the international carrier for more details on compatibility.
Regards,
ik verwacht zo eigenlijk geen problemen te hebben bij een import. alleen dan neem ik aan rekening houden met de BTW-importheffing. Als je zo een telefoon koopt voor zeg 500 dollar = 450 euro. dan nog 21% erbovenop = 544 euro.

de Z5 dual kost nu bij amazon 530 euro exclusief verzendkosten, nieuw in NL 650 euro. denk dat de X minimaal hetzelfde gaat kosten.

dat is inclusief BTW importheffing alsnog 100 euro goedkoper. 8)7

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Toch even mijn ervaringen met jullie delen. Ik heb nu 1,5 week de Xperia X in mijn bezig, hiervoor had ik een ZL waar ik met veel pijn afscheid van heb genomen.

De X voelt er fijn aan. Hij is wat dunner dan mijn ZL en de ronde randen maken de telefoon een stuk minder blokkig, ook in vergelijking met de Z5.
Het scherm is mooi en helder en reageert goed. De batterij ben ik ook over te spreken. Gisteren van 08:00 tot 00:45 mijn telefoon gebruikt met daarbij 2 uur bellen en 3,5 uur scherm aan en ik zat nog op 40%.

Sony blijft sony en dus is de android versie redelijk schoon en simpel gehouden. Om deze reden blijf ik toch een Sony mens als het over telefoons gaat.

Ik heb nu twee keer gehad dat de telefoon 1 seconde niet reageert. Dit is niet te verklaren maar is natuurlijk niet oke bij een nieuwe telefoon.

Ik heb hem via mijn werk voor 449 eurp em vind ik persoonlijk een oke prijs voor een mooie strakke sony telefoon met deze specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bij Sony is een belangrijk punt nog niet genoemd: Garantie bij import. Je hebt geen garantie van Sony Benelux, je zal moeten aankloppen bij de verkoper. In Amerika geldt volgens mij een garantie termijn van 1 jaar. Verzendkosten naar China is ongeveer 30-40 euro (enkeltje), voor Amerika zal wel hetzelfde gelden. Aangezien ik meer defecte Sony telefoons dan Xiaomi telefoons in mijn omgeving heb gezien, moet je garantie niet onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
dat is een goede. voor 100 euro moet je dat risico niet lopen. je wilt er toch langer dan 2 jaar mee doen. en ik moet zeggen, ik heb zowat elke mobiele smartphone die ik ooit heb gehad, minimaal 1 keer wel weggebracht om verschillende redenen. in NL ben je hem dan al een paar weken kwijt, laat staan als die nog ff heen en weer naar US/China gestuurd moet worden.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Gisteren op Facebook de bevestiging van Sony mobile Nederland gehad, dat de X dual niet naar de Benelux komt. Samen met een verwijzing naar een andere Sony shop in de EU, bijvoorbeeld de Franse zodat je hem daar kan bestellen.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ymro
Ik heb nu de sony x performance al best een tijdje in bezit en heb hem ook een aantal keer mee de douche ingenomen het resultaat : een telefoon die het blijft doen wat je ook wel verwacht.
Nog even over de batterij die heb ik een aantal keren laten leeglopen (ongeveer 5 keer) en wat blijkt nu telefoon gaat inplaats van iets meer dan 22 uur iets langer dan 30 uur mee! Dat is een groot verschil en toch wel positief. Ik krijg morgen een geheugenkaart van 200 gb en die ga ik natuurlijk gebruiken om een leuke foto en video te schieten met de sony x performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
quote: Sony Mobile NL
Het klopt inderdaad dat de dual sims momenteel nog niet beschikbaar zijn. Bij een aantal europese landen komen deze binnenkort wel beschikbaar. Helaas is hiervan geen exacte datum bekend, je zou dus hiervoor het beste deze webshops in de gaten kunnen houden.

Wanneer je een een telefoon buiten de E.U. aanschaft gelden de garantievoorwaarden die de wetgeving in dat land hanteert. Maar ook in dat geval kan je wel gewoon contact opnemen met onze Nederlandse support.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
de sony xperia xa heeft inmiddels een update kon hem niet donwloaden batterij was bijna leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
androidfreaker schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 09:49:
de sony xperia xa heeft inmiddels een update kon hem niet donwloaden batterij was bijna leeg
Stelt niet zoveel voor :p
http://forum.xda-develope...how-to/33-2-2-93-t3441161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 20:00
Hoi,
Zijn er hier ook mensen gekomen van een Xperia Z5 die daarna een Xperia X hebben gekocht?
Ik heb in december 2015 een Microsoft lumia 950 gekocht en deze heeft een hoosbui niet overleefd. Er is water in de usb-poort gekomen waarna die onherstelbaar defect is verklaard door de verzekeraar.
De lumia had de verzekeraar niet meer op voorraad. Ik had gemeld bij de winkel dat ik terug wilde naar Android en voorkeur had bij de Z5.
Deze viel net boven de prijsklasse van mijn oude toestel. (de winkel heeft de prijzen nog steeds op 700 staan voor de Z5:S)
Zit nog steeds te twijfelen of ik toch niet beter een Z5 kan bestellen online.
Misschien iemand de overstap gemaakt, of juist andersom die iets kan vertellen over zijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:19
Ik ben van een Sony Xperia Z1 naar een Xperia X Performance gegaan. Ik vond het persoonlijk een goede vooruitgang qua specificaties op mijn oudere telefoon. Over de adviesprijs was ik het eens, die is te hoog vergeleken met de concurrent. Ik heb deze echter goedkoper kunnen krijgen. Bij mobiel.nl heb ik praktisch de telefoon voor €506 kunnen kopen. Ik heb een sim only abonnement bij KPN genomen, met toestelbundel van €9, waarbij ik €290 moest bij betalen. Nu is de prijs wel ietsje omhoog gegaan, maar volgens mij nog steeds het goedkoopst dan bij concurrenten. En dan met deze prijs is het opeens een goede keus geworden, vind ik.
https://www.mobiel.nl/son...3&product_version_id=2219

Tot nu toe ben ik erg tevreden met de telefoon, mooier scherm dan de Z1, dus betere kleuren en ziet er toch iets scherper uit. De camera is ook beter op het eerste gezicht. Ook werkt het besturingssysteem ietsje sneller, apps starten sneller op, afsluiten gaat ook prima. Ik heb alleen af en toe dat de touchscreen niet zo zuiver werkt, dat ie denkt dat ik ergens op druk, terwijl dit niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Ymro schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:45:
Ik heb nu de sony x performance al best een tijdje in bezit en heb hem ook een aantal keer mee de douche ingenomen het resultaat : een telefoon die het blijft doen wat je ook wel verwacht.
Nog even over de batterij die heb ik een aantal keren laten leeglopen (ongeveer 5 keer) en wat blijkt nu telefoon gaat inplaats van iets meer dan 22 uur iets langer dan 30 uur mee! Dat is een groot verschil en toch wel positief. Ik krijg morgen een geheugenkaart van 200 gb en die ga ik natuurlijk gebruiken om een leuke foto en video te schieten met de sony x performance.
Dit heb ik ook met de X. Uit mijn hoofd had ik vandaag ongeveer nog, na 39 uur, 4,5 uur spreektijd en 2,5 schermtijd, nog 18% over. De telefoon moet qua gebruik ook even `wakker` worden, hij lijkt soepeler te lopen en als je genoeg apps uitschakelt heb je een snelle telefoon die lang genoeg mee gaat.

Overigens geloof ik wel in nooit je batterij to 100% laden en nooit helemaal leeg laten lopen. Dit helpt ook.

• simso1
Trilt jullie xperia x ook zo extreem hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Mantus schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:09:
[...]

Dit heb ik ook met de X. Uit mijn hoofd had ik vandaag ongeveer nog, na 39 uur, 4,5 uur spreektijd en 2,5 schermtijd, nog 18% over. De telefoon moet qua gebruik ook even `wakker` worden, hij lijkt soepeler te lopen en als je genoeg apps uitschakelt heb je een snelle telefoon die lang genoeg mee gaat.

Overigens geloof ik wel in nooit je batterij to 100% laden en nooit helemaal leeg laten lopen. Dit helpt ook.
zo! jij gebruikt je telefoon ook gewoon echt om te bellen!!! _/-\o_

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
simso1 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:51:
Trilt jullie xperia x ook zo extreem hard?
Mijn vrouw heeft hem en aan haar gezicht te zien wel! _O-

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaan we op de IFA een Xperia X Compact zien...
Would be awesome, als we daar ook gewoon alle zelfde hardware en materiaalgebruik gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ik ben juist benieuwd of de XR wordt gepresenteerd, en of dan de prijzen van de X en X performance dalen...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
DaveD1109 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:12:
[...]

Mijn vrouw heeft hem en aan haar gezicht te zien wel! _O-
xD. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fabstar81 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:02:
ik ben juist benieuwd of de XR wordt gepresenteerd, en of dan de prijzen van de X en X performance dalen...
XZ... Ja en vast wel, maar noemenswaardige daling.. Dat vraag ik me af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
er komt een X Compact en een XZ

de XZ is eindelijk weer een toestel die je high-end mag noemen (als de geruchten kloppen), hopelijk filmt ie ook 4k, heeft een vingerscanner en is ie waterdicht. Een accu van 3000mah minimaal zou ook wel fijn zijn. Dan word het mijn volgende toestel volgend jaar :)
We gaan het zien 1 september, dan worden ze aangekondigt, ben benieuwd :D

https://www.allaboutphones.nl/sony-xperia-xz-specificaties/

[ Voor 18% gewijzigd door giovanni2903 op 26-08-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
CLB schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:34:
[...]

XZ... Ja en vast wel, maar noemenswaardige daling.. Dat vraag ik me af.
juist, die bedoel ik. het zou ook leuk zijn als je weet wanneer de prijzen dan zullen zakken. en als die XZ wordt aangekondigd, wanneer zou die dan beschikbaar zijn? dat kan natuurlijk ook weer maanden duren.

eigenlijk vraag ik mij af of ik nu nog een week moet wachten voor de aankondiging, of gewoon de X, X performance of Z5 nu moet kopen. overigens wel de dual sim varianten van allemaal.

zit nog steeds te twijfelen of ik niet gewoon via ebay zo een telefoon bestel. scheelt gewoon honderden euro's en ergste wat er kan gebeuren is dat je alleen maar 1 jaar sellers warranty krijgt.

Sony mobile NL heeft overigens bevestigd op facebook dat garantievoorwaarden gewoon in Nederland worden overgenomen van het land van aankoop en je hem ook gewoon in NL kan laten repareren.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
fabstar81 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:38:
[...]

juist, die bedoel ik. het zou ook leuk zijn als je weet wanneer de prijzen dan zullen zakken. en als die XZ wordt aangekondigd, wanneer zou die dan beschikbaar zijn? dat kan natuurlijk ook weer maanden duren.

eigenlijk vraag ik mij af of ik nu nog een week moet wachten voor de aankondiging, of gewoon de X, X performance of Z5 nu moet kopen. overigens wel de dual sim varianten van allemaal.

zit nog steeds te twijfelen of ik niet gewoon via ebay zo een telefoon bestel. scheelt gewoon honderden euro's en ergste wat er kan gebeuren is dat je alleen maar 1 jaar sellers warranty krijgt.

Sony mobile NL heeft overigens bevestigd op facebook dat garantievoorwaarden gewoon in Nederland worden overgenomen van het land van aankoop en je hem ook gewoon in NL kan laten repareren.
na de telefoonbeurzen duurt het altijd rond de 3 maanden voordat de prijzen van "oudere" toestellen dalen en de release van de nieuwe toestellen is volgens mij al na 1-2 maanden. in december zijn de nieuwe toestellen dus wss wel beschikbaar, maar de releasedate word meestal meteen aangekondigd tegelijk met het toestel zelf. Volgende week horen we meer van Sony tijdens de IFA in Berlijn ;)

[ Voor 10% gewijzigd door giovanni2903 op 27-08-2016 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Kashika schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:26:
[...]

Nieuwe toestellen worden op IFA aangekondigd. Slim om een maand te wachten om te zien wat er komt.
Ze beginnen al te lekken: http://www.xperiablog.net...act-teased-in-first-leak/

Persoonlijk zou ik daar even op wachten als je in de race bent voor een telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CLB schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:21:
Would be awesome, als we daar ook gewoon alle zelfde hardware en materiaalgebruik gaan zien.
Verschenen benchmark toont 4,6" full HD, 4GB RAM, 64GB ROM en Snapdragon 820... dat is wel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
CLB schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 14:47:
[...]

Verschenen benchmark toont 4,6" full HD, 4GB RAM, 64GB ROM en Snapdragon 820... dat is wel :9~
Dus het is een X Performance Compact en niet een X Compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 14:47:
Bleek te gaan om een ZTE-toestel, fuck dat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
iemand die iets kan zeggen over de X performance in vergelijking met de Huawai P9 en de LG G5?

zie dat die ook verkrijgbaar zijn in dual sim, en 100 cq 200 euro goedkoper zijn dan de X performance. liefst blijf ik bij Sony en bij gelijkblijvende specs doe ik dat ook. maar heb nooit nexus of huawai gehad.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste