Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-04 09:05
beste Tweakers,

voor mijn verjaardag mag ik een horloge uitzoeken, maar nu moet ik kiezen wat voor een horloge ik wil hebben.
de grote beslissing is vooral tussen smart watch of normaal analoog.
ik wil graag van jullie weten wat voor ervaringen jullie hebben met de smartwatches en welke de beste koop zijn. ik ga de horloges waarschijnlijk niet gebruiken als fitness tracker, dus een hartslag meter is niet erg belangrijk. wel heb ik een aantal andere eisen:

android wear, omdat dit mij het beste lijkt voor mijn gebruik.

'prima' batterij, ik vind het geen probleem om elke dag te moeten opladen, maar ik wil wel sowieso een schooldag er mee door kunnen. dus van 7 uur 'sochtends to 5 uur 'smiddags. ook is hierbij een een zuiniger scherm(oled) dus wel fijn.

navigatie-functionaliteit, dit vind ik erg belangrijk, en ik heb begrepen dat dit doormiddel van bluetooth met je telefoon kan of met een eventuele ingebouwde GPS-functie(welke de zenwatch 2 niet heeft). ik wil hier Google Maps voor gebruiken aangezien ik hier tevreden over ben.

spatwaterdichtheid is ook wel belangrijk, maar ik neem aan dat alle smartwatches tegenwoordig wel tegen een spatje kunnen.

NFC vind ik fijn voor contactloos betalen, ookal word dat nog niet veel gebruikt zie ik dat het wel op aan het komen is, en hiervoor wil ik klaar zijn als het kan.

functies als muziek browsen zullen ook wel door mij gebruikt worden, maar berichten sturen zal ik gewoon via mijn telefoon doen. de smartwatch gaat gebruikt worden in combinatie met een Oneplus One, met android 5.0.

de prijs staat niet helemaal vast, deels omdat het een cadeau is, maar het moet sowieso onder de €200 blijven.

de body van de smartwatch wil ik het liefst van metaal, met een leren band, maar hier hoeft niet veel op gelet te worden als jullie suggesties doen. ik sta voor ook open voor andere designs.

ik heb al enkele horloges bekeken, hieruit heb ik al een selectie gemaakt;
Asus Zenwatch 2
vanwege het amoled scherm is deze smartwatch zuiniger. ik vind het design mooi, maar het bezel is relatief groot. verder mist GPS en NFC, wat jammer is, maar aangezien ik altijd mijn telefoon bij me heb is GPS geen groot probleem.

Sony SmartWatch 3
het goedkoopste model hiervan is met €150 relatief goedkoop, echter weet ik niet of ik het model daarvan wel mooi vind. verder is het een goede smartwatch welke wel NFC en GPS heeft. echter is het een normaal LCD scherm wat minder zuinig is. dit wordt waarschijnlijk niet gecompenseert door de 5% grotere accu.

LG G watch
nog goedkoper maar ik vind het design niet mooi, daarnaast is het een LCD scherm en bied het verder geen functies zoals GPS en NFC. ook de resolutie van het scherm is lager dan de andere modellen.

dan blijft er ook nog het oude model van de moto 360 over, maar vanwege de verouderde chip lijkt mij dat geen goede keuze.

ik wil dus weten wat jullie ervaring is met deze modellen, voornamelijk accuduur. en ik zoek nog een plek waar ik misschien deze horloges kan passen. bij de bijenkorf hebben ze alleen de Samsung modellen, welke misschien wel een goede indruk kunnen geven van de ervaring en functionaliteit.

alvast bedankt,
Stijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:58

DarkSide

theres no place like ::1

hier wat leesvoer:

asus zenwatch 2

lg watch / lg watch r

Zelf een watch R en ben daar tevreden over.
kom je prima de dag mee door. goed scherm

passen kan bij de MM die hebben/hadden iig meerdere die je iig kon bekijken,

[ Voor 9% gewijzigd door DarkSide op 21-02-2016 21:00 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
dankjewel voor de snelle reactie, stond nog net iets meer informatie op.
jammer dat er nog geen topic is van de SmartWatch 3
ik ga morgen naar Den Haag om eens te kijken wat voor horloges ik mooi vind, en wie weet loop ik ook even langs de mediamarkt.

ik denk dat het vooral een keuze blijft tussen de Zenwatch 2 en de SmartWatch 3, maar dit ligt vooral aan hoe het staat op mijn polsen. als ik sowieso niet voor een analoog horloge kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 06:47
Zelf heb ik 2 smartwatches : de Moto 360 en Samsung Gear 2

De Samsung Gear 2 heeft standaard Tizen als besturingssysteem, maar heel makkelijk is daar Android Wear op te zetten (zelfs de nieuwste versie nu al).

Beiden watches hebben hun pluspunten en positieve punten, maar beiden vind ik erg goed.

GPS gebruik ik gewoon van de telefoon en NFC gebruik ik niet.
Volgens mij is er trouwens helemaal geen smartwatch op dit moment die NFC heeft.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
De SmartWatch 3 heeft NFC, en ik neem aan dat hiermee alle taken gedaan kunnen worden die met NFC op een telefoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 08:27
Ik kan natuurlijk niet in je budget kijken maar ik ben zelf erg tevreden over mijn Huawei Watch.
Een amoled scherm met een iets hogere resolutie, lekvrije band :) en Android Wear. Deze is echter wel iets duurder dan de horloges die jij in je startpost noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35
Analoog! Je eerste horloge moet de moeite waard zijn. Smart watch is leuk voor de extra. Voor ongeveer 500 heb je een leuke zwitserse tissot. Mooie basis voor een horloge verzameling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Horloge verzameling gaat het niet worden. Daarnaast is €200 toch echt de max.
Heb vandaag rondgekeken en vond vooral Skagen wel mooie horloges.

Mijn zus werkt bij Rosefield Watches, en kan de horloges met flinke korting krijgen.
Ik denk dat ik dus voor een analoog horloge ga van Rosefield, en daarnaast een mooie smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35
Skagen, Deens merk. Als je niet heel voorzichtig bent zou ik wel voor een horloge met safierglas gaan. Ik sla mijn horloges regelmatig ergens tegen aan, maar dankzij het saffierglas is het glaa nog krasloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Wie weet trouwens wat het verschil is tussen de zenwatch en de zenwatch 2?
Wat betreft specificaties zie ik niet veel verschil?

edit: het is de wi-fi,

[ Voor 9% gewijzigd door sjettepetJR. op 22-02-2016 19:18 ]

Pagina: 1