Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 17:23

[ASUS Zenwatch 2] Ervaringen en Discussie

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2vm7hqh.jpg

ASUS Zenwatch 2

De eerste smartwatch van ASUS, de Zenwatch, werd geroemd om zijn vormgeving maar kende ook enkele gebreken. Met de tweede generatie smartwatch heeft ASUS duidelijk gekozen om de goede elementen te bewaren en afscheid te nemen van de elementen die wat minder goed uit de verf kwamen. Zo is afscheid genomen van de hartslagmeter en is de opvolger wel voorzien van WiFi ondersteuning.

Na eerdere internationale releases heeft ASUS de Zenwatch 2 in oktober 2015 uitgebracht in de Benelux. Eerst het grotere model van 49mm, maar enkele weken erna volgde het 45mm model wat meer gericht is op de kleinere pols - al zet ASUS dit model duidelijk in de markt voor vrouwen.

Het grote voordeel van deze smartwatch is ongetwijfeld de prijs: het is één van de goedkoopste smartwatches van zijn generatie met nog steeds goede hardware - het 'gemis' van een hartslagmeter daar gelaten; niet iedereen zal deze missen. Daarnaast heeft ASUS een speciale app ontwikkeld om je smartwatch vanaf je telefoon te beheren en zelf watchfaces te ontwikkelen: Google Play: ZenWatch FaceDesigner.

Aangezien de Zenwatch 2 (samen met de Huawei Watch) de eerste smartwatch is die een ingebouwde speaker heeft, kun je met deze smartwatch ook telefoongeprekken voeren. Wel moet je horloge hiervoor de update naar Android Wear 1.4 hebben gehad.

Zenwatch 2 varianten

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2rwkaw5.png

De ASUS Zenwatch 2 wordt geleverd in twee groottes: 1,63" (of 49mm) en 1,45" (45mm). Hoewel deze kleinere variant natuurlijk ook voor mannen met een kleine pols geschikt is, richt ASUS zich op de website nadrukkelijk op vrouwen voor dit kleinere model. Het grotere model gebruikt bandjes van 22mm, waar het kleinere model aan te passen is met bandjes van 18mm. Dit zijn overigens universele bandjes - ze zijn eenvoudig te wisselen voor een ander met dezelfde maat. De kleinere varant is in Nederland slecht verkrijgbaar.

Specificaties

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ani2c.jpg

Zenwatch 2
OSAndroid Wear 1.3, update naar 1.4
ProcessorQualcomm Snapdragon 400 1.2GHz
RAM geheugen512 MB
Opslag4GB eMMC Flash
SchermAMOLED 278ppi Touch Display
1.63-inch 320x320 (large)
1.45-inch 280x280 (small)
CommunicatieBluetooth 4.1 + WiFi
G-Sensor6-Axis (A+G) with Sensor-hub
AudioBuilt-in microphone, built-in speaker
Afmetingen 1.95 x 1.6 x 0.37 inch (LxWxH)
~ 10.9 mm
Gewicht46 gram
Batterij400mAh
BijzonderhedenCover Lens: 2.5D curved Corning® Gorilla® Glass 3
Water Resistance: IP67
Adviesprijs€ 169,- / $ 149,-

Waar te koop?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/zvwsv8.jpg

Een aantal grotere Nederlandse webwinkels (Bol.com, Wehkamp, Coolblue) verkopen de grijze en zilveren variant van 49mm. De kleinere variant is ook verkrijgbaar via de Google Store.

Daarnaast zijn er meerdere internationale webwinkels die deze smartwatch kunnen leveren.

Videos

Reviews

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/35c1lyb.jpg

Begin december heeft Tweakers.net samen met Asus een reviewactie gehouden
welke een tiental reviews op Tweakers.net heeft opgeleverd.

Daarnaast hebben de volgende websites uitgebreide reviews online staan:
Android Authority
Gizmodo
Android Central
Wareable.com

Nieuws

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/jr9xg7.jpg

offtopic:
Topicstart afgekeken bij [Pebble Time] Ervaringen & Discussie
Vragen of opmerkingen? Stuur gerust een DM!

[ Voor 24% gewijzigd door Hmmbob op 02-09-2016 16:19 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dit smartwatch heb ik gekregen voor mijn verjaardag en ik moet zeggen - leuk hebbedingetje. Helaas sneuvelde mijn Android telefoon vrij snel na het ingebruik nemen van deze watch, waardoor hij nu noodgedwongen gekoppeld is aan de (werk) iPhone.

Ik merk duidelijk verschil: waar ik met de koppeling aan mijn Android telefoon ook whatsappjes kon versturen, is de integratie met de iPhone een heel stuk minder diep. geoppeld aan de iPhone is je horloge meer een verdedelde extra monitor voor je notificaties.

Ook ben ik nog steeds zoekende naar de ideale watchface. Ik geef geen fluit om de stappenteller, maar helaas zit die bij veel 'interactieve' watchfaces wel automatisch inbegrepen.

Welke gebruiken jullie?

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
Ik gebruikte eerst 'Autonomous' en nu overgestapt op 'Glance' (na een opmerking van iemand dat ik nu een echt digitaal horloge had, en dan nog een analoge wijzerplaat gebruik...). Voordeel van Glance is dat je tot 6 (i.p.v. 3) indicatoren op je face kan zetten; dit zijn bijvoorbeeld je batterij van je telefoon en horloge, het weer, aantal gemiste oproepen en kalender events.

Ik moet wel zeggen dat ik het horloge vooral gebruik om berichten op te bekijken, en dus het gebruik als 'verdedelde extra monitor voor je notificaties'. Het versturen van appjes gebruik ik bijna niet (behalve af en toe een getekend duimpje), net als de spraaksturing. Alleen als ik de auto zit probeer ik dit wel eens, maar 'in publiek' ga ik daar echt niet aan beginnen.

Apps die echt een duidelijke meerwaarde geven op het horloge heb ik nog niet gevonden. Daarom ben ik benieuwd:

Welke apps gebruik jij het meest op je Smartwatch?

Nee, ik ben GEEN hobbit...

• Twan2002
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-07-2023
Je zou de asus zenwatch app op je telefoon kunnen downloaden, want daar kun je de widgets aanpassen naar wens. Jammer dat ik nog niet met de smartwatch kan bellen :'( , maar dat komt eraan met android wear 1.4. :) :)

[ Voor 7% gewijzigd door Twan2002 op 11-02-2016 09:26 ]

• karliboe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik ben ook een fan van de Glance watchface, eerder gebruikte ik Ranger die vooral in nachtkleuren er erg mooi uitziet. Verder gebruik ik vaak Citymapper, weather, Spotify en de app van m'n bank. Ik heb gisteren een goedkoop metalen horloge bandje besteld bij aliexpress, het officiele bandje van Asus lijkt mij net iets te duur (70 euro).

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-06 15:52
karliboe schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:16:
Ik ben ook een fan van de Glance watchface, eerder gebruikte ik Ranger die vooral in nachtkleuren er erg mooi uitziet. Verder gebruik ik vaak Citymapper, weather, Spotify en de app van m'n bank. Ik heb gisteren een goedkoop metalen horloge bandje besteld bij aliexpress, het officiele bandje van Asus lijkt mij net iets te duur (70 euro).
Welke heb je besteld bij Alie? Ansich is het leren bandje heel netjes, maar wil toch eens kijken of een metalen band mooier is :)

Mijn vriendin had eerst dit horloge, echter door het formaat toch besloten dat ik hem mocht gaan dragen O-) De grote versie is voor vrouwen pols toch wat log.

Ik gebruik vooral een zelf gemaakte watchface, maar denk dat ik eens naar de eerder genoemde ga kijken.

De apps die ik vooral gebruik zijn Spotify, snel weer/tijd checken (goh :+ ) en ff snel appjes lezen. Hopelijk gaat de nieuwe Wear update snel komen op dit horloge :)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Hmmbob
Peregrine schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:22:
Ik gebruikte eerst 'Autonomous' en nu overgestapt op 'Glance' (na een opmerking van iemand dat ik nu een echt digitaal horloge had, en dan nog een analoge wijzerplaat gebruik...). Voordeel van Glance is dat je tot 6 (i.p.v. 3) indicatoren op je face kan zetten; dit zijn bijvoorbeeld je batterij van je telefoon en horloge, het weer, aantal gemiste oproepen en kalender events.

(...)

Welke apps gebruik jij het meest op je Smartwatch?
Ik lees voornamelijk Whatsappjes even snel en emailtjes vanuit Gmail, die ik ook meteen kan verwijderen vanaf mijn horloge. Heb eerst de Estate watchface gebruikt, maar heb nu Gravity in gebruik. Ik heb ook naar Glance gekeken, maar die oogde erg druk. Erger nog, vanaf mijn iPhone krijg ik die niet aangepast maar gelukkig is mijn Zenfone2 weer gerepareerd naar me onderweg.
Twan2002 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:25:
Je zou de asus zenwatch app op je telefoon kunnen downloaden, want daar kun je de widgets aanpassen naar wens. Jammer dat ik nog niet met de smartwatch kan bellen :'( , maar dat komt eraan met android wear 1.4. :) :)
Ik denk dat ik dat stiekem nog veel ga gebruiken. Even vanuit de auto een snel belletje plegen, maar ook bijvoorbeeld Whatsapp voice berichten luisteren.
karliboe schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:16:
Ik ben ook een fan van de Glance watchface, eerder gebruikte ik Ranger die vooral in nachtkleuren er erg mooi uitziet.
Oh, die Ranger is inderdaad goed uit! Als m'n Android telefoon terug is maar eens uitproberen.

• karliboe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
N3oC schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:12:
[...]

Welke heb je besteld bij Alie? Ansich is het leren bandje heel netjes, maar wil toch eens kijken of een metalen band mooier is :)
...
Ik heb deze besteld in het zwart. Ik verwacht er niet overdreven veel van maar zolang hij niet van mn pols valt ben ik tevreden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Iemand de Nederlandse taal al werkend? Volgens mijn instellingen zit ik op versie 1.4.0.2552934.gms, maar ik kan Nederlands niet vinden, ook niet na een factory reset van mijn zenwatch 2.

En iemand al een face gevonden die
1) Rustig is
2) Ook mooi is in de power save stand
1) batterij en aantal stappen laat zien

Ik gebruik nu Minimalist, maar dan heb ik de Asus ZenWatch manager nodig, die 41 MB van mijn opslagruimte wegsnoept.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan2002
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-07-2023
Ik heb nog steeds geen Android wear 1.4, dau ik weet het niet

PS. Staat versie 1.4 op de smartwatch of alleen op de wear app op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
We bedoelen versie 1.4 op de watch, maar de wear app heeft ook om en nabij het zelfde nummer - lekker handig; NOT!

De nummers van de wear app en de software staan los van elkaar. Je kan prima app versie 1.4 met watch versie 1.3 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 16:14

markvt

Peppi Cola

KabouterSuper schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:28:
Iemand de Nederlandse taal al werkend? Volgens mijn instellingen zit ik op versie 1.4.0.2552934.gms, maar ik kan Nederlands niet vinden, ook niet na een factory reset van mijn zenwatch 2.

En iemand al een face gevonden die
1) Rustig is
2) Ook mooi is in de power save stand
1) batterij en aantal stappen laat zien

Ik gebruik nu Minimalist, maar dan heb ik de Asus ZenWatch manager nodig, die 41 MB van mijn opslagruimte wegsnoept.
Momenteel gebruik ik de avant watchface, eerst gebruikte ik de estate maar op een of andere manier kan ik daar de widgets niet meer configureren.

Mogelijk dat de zenwatch manager daar een andere versie van op het horloge had gezet.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Anoniem: 66797

vraagje ik zit te twijfelen tussen de sony smartwatch 3 en de asus zenwatch 2

nu zie ik diverse berichten (wel oude) dat je met dit horloge niet de MP3 speler op je telefoon kunt bedienen is dat zo? ik wil b.v. op de fiets via mijn horloge nrs kunnen skippen enzo, echter gebruik ik MP3 speler op mijn telefoon

ook lees ik dat je er niet mee kan navigeren en dat is ook iets wat ik echt graag wil (uiteraard heb je GPS van tel nodig) maar ik wil de directions op mijn horloge zien

zijn deze dingen inmiddels mogelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 18-02-2016 12:13 ]

• Hmmbob
Navigeren werkt perfect in combinatie met Google maps. Je kan hem zelfs met spraakbesturing aanzetten: "Ok Google, navigate to Amsterdam" (bij mij staat alles in het Engels). Je krijgt de aanwijzingen daarna op je pols.

Ik luister geen muziek op mijn telefoon, maar "Google Play Music" staat wel op de watch. Net even aangeklikt, dan krijg ik de optie "Play on phone" en "play on watch".

Kun je daar wat mee?

Hmmbob schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:20:
Navigeren werkt perfect in combinatie met Google maps. Je kan hem zelfs met spraakbesturing aanzetten: "Ok Google, navigate to Amsterdam" (bij mij staat alles in het Engels). Je krijgt de aanwijzingen daarna op je pols.

Ik luister geen muziek op mijn telefoon, maar "Google Play Music" staat wel op de watch. Net even aangeklikt, dan krijg ik de optie "Play on phone" en "play on watch".

Kun je daar wat mee?
ja heb hem besteld hoop hem morgen in huis te hebben 8) :P :9

ok heb hem nu om was nog ff wat gedoe met pairen en syncen maar het is gelukt vind het echt leuk hoog spele dingetje moet ik aan iedereen showen gehalte :P maar dat slijt wel haha

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 19-02-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-04 09:05
ik zit ook te twijfelen tussen die twee. ik zal morgen eens kijken bij de mediamarkt welke van de twee mij het beste staat.
jammer dat er nog geen topic is voor de SmartWatch 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjettepetJR. schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:31:
ik zit ook te twijfelen tussen die twee. ik zal morgen eens kijken bij de mediamarkt welke van de twee mij het beste staat.
jammer dat er nog geen topic is voor de SmartWatch 3
ik heb gekozen voor de ZenWatch 2 mijn redenen:
1. de oplaad optie van de sony SW3 is onhandig als ik het zo zie en wat ik erover lees bevestigd dit. ok geen appart laad snoer nodig maar dat vind ik niet zo erg
2. zen heeft veel mooier scherm (OLED ipv LCD) en vooral zuiniger met stroom
3. zen ziet er veel gelikter uit in mijn mening

ok de sony SW3 heeft GPS maar ik ga zelden tot nooit weg zonder telefoon en de zen kan dan hetzelfde als je je telefoon toch bij je hebt. tevens heeft de sony SW3 een hogere waterproof rating maar beiden zijn niet aanbevolen om mee te zwemmen en wel waterdicht onder niet zwem omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan je trouwens dat laadsnoer ergens kopen? en zo ja hoe duur zijn ze? wil graag een reserve hebben die ik altijd bij me hou en 1 veilig thuis houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik de asus wheather app start zie ik alles keurig zoals ik wil en dus ook in wheather widgets. echter in de normale wheather app zie ik temperatuur in fharenheit en de wind snelheid in MPH ik kan zowel op telefoon als op mijn horloge nergens een optie vinden om dit te wijzigen. iemand die me hierbij kan helpen?

tevens vind ik dat er weinig verschillende watch faces zijn voor digitale weergave. ik gebruik nu Glance en vind die erg mooi en compleet al zou ik het wel leuk vinden wat meer aanpassingen te kunnen maken zoals achtergrond of layout

edit:
tevens krijg ik soms notifications over navigatie tijden naar locaties die me niks zeggen. iemand die daar iets over weet?

jeetje topic is niet echt levendig :| :/

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 25-02-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Update tijdslijn voor de Zenwatch:
Dear all
Please be patient as the update will be available soon.
Because the Android Wear OS is developed and maintained by Google alone, all updates using the OS are issued and scheduled by Google.
The development and testing of updates are vary according to different manufacturers' hardware specs and numbers of features. The more feature the watch has, the longer it will take for Google to issue the update.
Please be patient as we're still waiting for Google's confirmation for the exact date of release, thank you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Anoniem: 66797 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:55:
als ik de asus wheather app start zie ik alles keurig zoals ik wil en dus ook in wheather widgets. echter in de normale wheather app zie ik temperatuur in fharenheit en de wind snelheid in MPH ik kan zowel op telefoon als op mijn horloge nergens een optie vinden om dit te wijzigen. iemand die me hierbij kan helpen?
Gebruik je deze app om het in te stellen?
Google Play: ZenWatch Manager
Anoniem: 66797 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:55:
tevens vind ik dat er weinig verschillende watch faces zijn voor digitale weergave. ik gebruik nu Glance en vind die erg mooi en compleet al zou ik het wel leuk vinden wat meer aanpassingen te kunnen maken zoals achtergrond of layout
De Google Play: ZenWatch FaceDesigner heeft een hoop extra faces (en je kan er zelf faces mee maken), daarnaast zijn er ook betaalde in de play store.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, maar het gaat niet om de standaard app als je wheather widget gebruikt (genaamd Asus wheather) gebruikt hij standaard de asus wheater app en die kan je op celcius en fharenheit instellen, echter geeft die geen windsnelheid aan dus ook niet de optie om KM of miles te gebruiken. als je de gewone wheather app gebruikt zie je wel windsnelheid maar daarvan kan ik nergens aangeven dat hij temp moet aangeven in celcius en windsnelheid in KM/uur
De Google Play: ZenWatch FaceDesigner heeft een hoop extra faces (en je kan er zelf faces mee maken), daarnaast zijn er ook betaalde in de play store.
ja maar HEEEEEEEL weinig digitale faces bijna allemaal analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb nu al 2x gehad dat ik wit scherm kreeg en melding dat de service gestopt was ofzoiets. meer mensen last van? heb het pas sinds vandaag dus dat is beetje vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Anoniem: 66797 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:55:
heb nu al 2x gehad dat ik wit scherm kreeg en melding dat de service gestopt was ofzoiets. meer mensen last van? heb het pas sinds vandaag dus dat is beetje vreemd
Heb ook een paar keer een crash gehad tijdens veelvuldig experimenten/klooien. Via de asus app toen alle apps er opnieuw opgezet en daarna geen issues meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 16:03
Ik heb hem sinds gisteren. In combinatie met een iPhone. Nu nog uitvogelen hoe ik spotify er mee kan bedienen. Het moet namelijk wel kunnen heb ik gelezen.

Heel makkelijk dus. Gewoon Spotify opstarten op mijn telefoon en ik kan het verder, heel basic, bedienen op mijn watch

Is er eigenlijk een running app die ik in combinatie met een iPhone kan gebruiken, zodat bijvoorbeeld mijn snelheid zichtbaar is op mijn watch?

[ Voor 48% gewijzigd door gooddaddy op 09-03-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gooddaddy schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:59:
Ik heb hem sinds gisteren. In combinatie met een iPhone. Nu nog uitvogelen hoe ik spotify er mee kan bedienen. Het moet namelijk wel kunnen heb ik gelezen.

Heel makkelijk dus. Gewoon Spotify opstarten op mijn telefoon en ik kan het verder, heel basic, bedienen op mijn watch

Is er eigenlijk een running app die ik in combinatie met een iPhone kan gebruiken, zodat bijvoorbeeld mijn snelheid zichtbaar is op mijn watch?
weet ik niet ], meende wel dat de mogelijkheden met een iphone wat lager zijn dan met een android telefoon dit komt omdat apple dat beperkt omdat ze natuurlijk willen dat je een iwatch koopt.

wat ik wel weet is dat mijn horloge zich nu aan het updaten is naar nieuwe versie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:08
iemand al geluid uit zn zenwatch gekregen? Die van mij is kennelijk ge-update zonder enig bericht naar 1.4. Er zijn nieuwe gestures en er kwam een beep uit de watch wanneer ik hem van de lader haalde. Verder weinig nieuws kunnen ontdekken atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DraZ666 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:43:
iemand al geluid uit zn zenwatch gekregen? Die van mij is kennelijk ge-update zonder enig bericht naar 1.4. Er zijn nieuwe gestures en er kwam een beep uit de watch wanneer ik hem van de lader haalde. Verder weinig nieuws kunnen ontdekken atm.
nog niet maar hij is nog aan het laden moest hem opladen voordat hij met update begon

en ja heb er geluid uit kunnen krijgen met find watch op je zen manager of timer app verder nog niet veel gepro beerd

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 09-03-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Jeetje, gisteren nog geprobeerd maar toen was de update nog niet beschikbaar. Vanavond maar weer eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wordt Nederlands nu al ondersteund want heb nu mijn telefoon en horloge op engels staan op zich geen probleem maar hoe google maps nederlandse straat namen uitspreekt is aan het begin comisch maar later wordt het echt irritant

kan nergens patchnotes vinden iemand een linkje?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 09-03-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Staan nog niet online, maar die kun je normaal hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wazig iets kijken of anderen dit ook hebben. ik had gisteren mijn zenwatch 2 uitgezet voor het slapen gaan zo doe ik 2 dagen met een accu had mijn horloge daarvoor al geupdate. mijn telefoon (samsung S5 mini) opgeladen aangezien die bijna leeg was. dag erna toen ik wakker werd horloge aangezet en duurde erg lang voordat hij gesynct was maar zelfs toen hij gesynct was wilde hij het weer niet ophalen. ook de batterij status van mijn telefoon werdt niet geupdate dus die stond nog op 26% en aan het laden terwijl ik hem al van de lader had gehaald en hij helemaal vol was.

horloge uit en aan gezet zelfde verhaal ook zenmanager openen veranderde niks. na reboot van telefoon haalde hij nadat hij weer gesynct was wel het weer op en was batterij status weer in orde.

tevens mis ik de reboot optie in het horloge, zal er wel uitgehaald zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalie85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04-2016
Sinds 2 dagen in het bezit van de Asus smartwatch (kleinere model). Ben erg erg blij mee alleen loop ik nog wel tegen een paar dingen aan.

De Google spraak invoer werkt niet echt soepel. Als ik bijvoorbeeld zeg Ok Google, start Shazam. Dan kreeg ik 9 van de 10 keer allemaal andere opties. Toen het wel goed was verstaan kreeg ik een overzicht van Shazam in de Playstore met aantal sterren van de reviews.

En bij start Spotify kan ik deze alleen openen op de telefoon wat die vervolgens niet deed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind de spraak herkenning nog wel aardig ook al loop je tegen dingen aan er zijn contacts die ik niet met spraakherkenning kan bellen omdat ze me blijkbaar niet verstaat maar al met al vind ik het redelijk goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
Zojuist de update naar Wear 1.4/Android 6.0.1 kunnen installeren (OTA)

Zenwatch 2 WI501Q update naar Wear 1.4

Ik heb alleen even getest of de speakers het doen door de ringtone te testen en dat werkt.
Morgen maar even uitgebreid spelen, want het schijnt dat Nederlands ook echt ondersteund wordt.
Dus "Send whatsapp to", gevolgd door een Nederlandse tekst, hoeft niet meer.... hopelijk :)

Android Wear 1.4 op Zenwatch2 49mm

Permissions in Wear 1.4

Watch Ringtone

Volume regeling bovenin scherm

Alarm volume

[ Voor 36% gewijzigd door TD-er op 10-03-2016 22:58 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat ik jammer vind is dat je gesproken whats app berichten niet op je horloge kan afspelen. je ziet alleen dat je een audio bericht hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
De mijne gaat weer de verkoop in. De samenwerking met een iPhone valt me toch tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gooddaddy schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:03:
De mijne gaat weer de verkoop in. De samenwerking met een iPhone valt me toch tegen
dat ligt aan de iphone die legt die beperkingen op om de verkoop van de veels te dure iwatch te promoten. ik zou de iphone verkopen en een android toestel nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
maakt mij niet uit waar het aan ligt. Voor mij is de Zenwatch niet de goede smartwatch. En aangezien ik niet van mijn iPhone af wil, gaat de Zenwatch weer de verkoop in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Maar zijn punt is wel terecht. Beide platformen zijn (te) diep met elkaar verbonden.

Als je een Android telefoon hebt, kun je daar het beste een Android watch bij nemen.

Evenzo, als je een iPhone hebt, kun je daar het beste een iWatch bij nemen.

Alleen op die wijze kun je volledig van alle mogelijkheden gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
'release notes', voor zover je daarvan kan spreken:
ASUS ZenWatch 2 — Android WearTM Update
The latest software for Android Wear is now available for ASUS ZenWatch 2 (WI501Q & WI502Q). This latest software release offers improvements and new features, including:

Speaker support
With support for the built-in speaker in ZenWatch 2 (WI501Q), you can now make phone calls when connected to your smartphone via Bluetooth, set audible alarms, and hear app notification alerts and sound effects.

Wrist gestures
Scroll through cards, open apps, return to the watch face, and more with simple, and intuitive wrist gestures. Navigate your watch with wrist gestures.

Video messages
Play video and audio messages with apps like Glide or other apps that support these functions.

To update ASUS ZenWatch 2

When an update to your Android Wear software is available, you'll get an automatic notification on your watch when your watch is connected to the charger, is within Bluetooth range of your phone, and your phone is on and connected to the Internet.

To manually update ASUS ZenWatch 2

If you didn't get a notification that a software update is available but want to check to see if one is available, do the following
1. Pair ASUS ZenWatch 2 with a phone running Android 4.3 or iOS 8.2 or higher.
2. On ASUS ZenWatch 2, swipe left on the watch face.
3. Tap Settings > About > System updates.
4. Follow the onscreen instructions to perform the update.
5. Keep your watch connected to the charger and paired with your phone until the update is complete.

For Further Assistance
If you need additional help, please contact your local ASUS service center, or visit www.asus.com
Android Wear is a trademark of Google Inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

belangrijkste vraag wordt nederlands nu ondersteund en hoe is de ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Hmmbob schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:48:
Maar zijn punt is wel terecht. Beide platformen zijn (te) diep met elkaar verbonden.

Als je een Android telefoon hebt, kun je daar het beste een Android watch bij nemen.

Evenzo, als je een iPhone hebt, kun je daar het beste een iWatch bij nemen.

Alleen op die wijze kun je volledig van alle mogelijkheden gebruik maken.
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Pebble heeft namelijk wel meer mogelijkheden met een iPhone (ook met Android, denk ik). Dus waarom dat niet met Android Wear kan, is voor mij een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gooddaddy schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:03:
[...]

Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Pebble heeft namelijk wel meer mogelijkheden met een iPhone (ook met Android, denk ik). Dus waarom dat niet met Android Wear kan, is voor mij een raadsel
het is niet een kwestie van eens of oneens zijn het is gewoon een feit. lees hier het hele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-06 19:02
Gompie...
Als ik het leesvoer vanaf de start lees, dan ben ik op het juiste moment ingestapt door deze telefoon vandaag voor het eerst om m'n pols te hebben.

Hoe zijn jullie ervaringen als de telefoon niet via bluetooth verbonden is, maar enkel via Wi-Fi?
Ik gebruik 'm i.c.m. de Honor 7 (moest dus even de permissies goedzetten), maar ik heb de indruk dat de watch behoorlijk beperkt is in functioneren met enkel Wi-Fi.
Wat lukt bij jullie wèl en wat nìet op enkel Wi-Fi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Mijn Moto G vind het in elk geval niet heel prettig als 'ie de Zenwatch via WiFi wil benaderen. Bijvoorbeeld wanneer ik ver genoeg verwijderd ben van m'n mobiel dat Bluetooth niet meer werkt, maar WiFi nog wel.
Vaak zat dat de WiFi van m'n MotoG mobiel dan eigenlijk herstart moet worden om weer te werken.
Vandaar dat ik de WiFi op de Zenwatch eigenlijk niet gebruik.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik gebruik ook de wifi niet, slurpt batterij. Mijn telefoon is toch altijd binnen 10m...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmbob schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:40:
Ik gebruik ook de wifi niet, slurpt batterij. Mijn telefoon is toch altijd binnen 10m...
same here...

maar iemand die me kan vertellen of nederlands nu wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Mijn telefoon en horloge staan in het Engels, maar met die setting en dan Nederlandse tekst inspreken werkt in ieder geval niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hmmbob schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:44:
Mijn telefoon en horloge staan in het Engels, maar met die setting en dan Nederlandse tekst inspreken werkt in ieder geval niet O-)
Je kunt wel de NLse spraak toevoegen, maar dat kon ook al in de 1.3 versie van Wear.
Echter toen kon je in het Nederlands geen commando's opgeven, alleen teksten dicteren.
En ik heb niet het idee dat een Whatsapp'je sturen (het commando) nu wel goed werkt met spraak in het Nederlands.
Het commando moet ik nog steeds in het Engels geven en dan kan ik de tekst wel in het Nederlands dicteren en dat gaat goed. Echter dat ging voorheen ook al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmbob schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:44:
dat weet ik want mijn telefoon en horloge staat ook op engels ik prefereer dat maar het is irritant dat ik geen nederlandse tekst kan dicteren en nog storender is google maps ik gebruik de navigatie veel en hoe die engelse versie nederlandse straten uitspreekt is even grappig maar wordt snel irritant
TD-er schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:51:
[...]

Je kunt wel de NLse spraak toevoegen, maar dat kon ook al in de 1.3 versie van Wear.
Echter toen kon je in het Nederlands geen commando's opgeven, alleen teksten dicteren.
En ik heb niet het idee dat een Whatsapp'je sturen (het commando) nu wel goed werkt met spraak in het Nederlands.
Het commando moet ik nog steeds in het Engels geven en dan kan ik de tekst wel in het Nederlands dicteren en dat gaat goed. Echter dat ging voorheen ook al goed.
waar kan je de nederlandse taal toevoegen? en kan je ook ergens de taal wijzigen van navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Volgens mij ging dat via je mobiel.
Settings => Language & input => Google voice typing => Languages.
En dan 2 talen toevoegen (Nederlands en Engels) en die eerste op primary instellen door 'm langer in te drukken.
Downloaden duurt even staat mij bij, maar dan kun je in het Nederlands dicteren.
Geen idee meer of ik ook nog iets op de watch moest instellen, maar volgens mij niet.
Bluetooth Headset (onderaan die laatste settings pagina) staat bij mij ook aan.

Via Language & input => (sectie "Speech") Voice input => Enhanced Google services (tandwieltje)
staat hetzelfde ingesteld als hierboven.
Geen idee of het dezelfde settings pagina is, via een ander pad te benaderen. Maar kijk daar ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
TD-er schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:51:
[...]
Misschien komt het omdat ik m'n smartwatch gelijk bij aankoop geupgrade heb naar 1.4, maar bij mij kan ik zonder problemen een nederlands gesproken Whatsapp, Telegram of agendapunt dicteren.
Het lijkt wel alsof er een beperking zit in de hoeveelheid woorden die geregistreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Het dicteren van de tekst gaat ook wel goed, alleen het commando om te gaan beginnen (send whatsapp to...) dus niet.
"OK google" maakt 'ie ook van "Okey Google" en dat ziet 'ie niet als een commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 752345

Ik heb nu 4 dagen mijn zenwatch 2.
Hij werkt prima, en reageert super op mijn samsung S6 edge.
Maar nu sinds gister is de trilfunctie verdwenen van de Zenwatch.
Heb hem al gereset en alle instellingen geprobeerd maar bij geen enkele melding trilfunctie.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?

Groetjes Sjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Staan de notificaties op allemaal? Op stil of prioriteit gebeurt er weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik krij wel gewoon de notificaties op de horloge maar geen geluid of tril melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmbob schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 06:16:
Staan de notificaties op allemaal? Op stil of prioriteit gebeurt er weinig.
.

ik krijg dus wel gewoon de notificaties op de telefoon maar geen geen tril melding of geluid.
wat en waar bedoel je dat ik de notificaties op allemaal moet zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Als je 'm aan de lader klikt, krijg je dan wel een geluid en trilling?
En geluid heb je ook pas sinds de 1.4 firmware (Android 6 op je horloge) en je moet ook de grotere versie hebben. WI501Q dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TD-er schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:15:
Als je 'm aan de lader klikt, krijg je dan wel een geluid en trilling?
En geluid heb je ook pas sinds de 1.4 firmware (Android 6 op je horloge) en je moet ook de grotere versie hebben. WI501Q dus.
ik krijg wel geluidje als ik ham aan de lader doe maar geen trilling. ik heb android wear 1.4 er op staan adroid ios 6.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TD-er
Ik weet niet of je trillen bij het aan de lader hangen kunt uitzetten. Mocht dat niet kunnen, dan zou ik haast gaan denken aan een defecte tril-motor.

Ik zou zo even niet weten hoe je de tril-functie kunt forceren/testen ongeacht de settings.
Kortom, of er is ergens bij jou een setting verkeerd, of je motortje is stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmm ok, bedankt voor de reactie in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb op de ouderwetse manier hem gerepareerd haha.
gewoon een tikje op de achterkant en hij trilt weer.

Je kan het trillen testen door melding testen in de android wear app.

hoop wel dat het niet vaker voor gaat komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
Anoniem: 752345 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:54:
hoop wel dat het niet vaker voor gaat komen
Goed in de gaten houden de komende 2/3 weken, zodat je 'm nog terug kan sturen in je garantieperiode.
In de eerste maand defecten constateren & aanspraak maken op de garantie vergemakkelijkt eventuele omruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Gister mijn Zenwatch 2 besteld, hij zou vandaag binnen moeten komen. Kan niet wachten tot het zover is :+

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardvang
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-12-2022
Ik krijg sinds enkele dagen de melding:
"Opslagruimte van wearable bijna vol."
Ik heb al een tijd geen nieuwe software geïnstalleerd...
Waarom die melding?
Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Via Android Wear kun je zien wat er zoveel verbruikt. Bijv. muziek?
En in principe is het ook gewoon Android, dus kans dat 'ie de cache opruimt als je 'm reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROKO608
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 21:09
Wilde bijna de Zenwatch 2 kopen maar twijfel omdat de LG urbane nu haast dezelfde prijs heeft. Beide zien er goed uit de Asus heeft een groter scherm en de LG is weer scherper en lijkt ook meer op een traditioneel horloge.
Accu grote en hardware is bij beide ongeveer hetzelfde. LG heeft dan weer een hartslagmeter (niet dat ik daar een voorkeur voor heb) al werkt deze volgens reviews ook pas alleen als de LG super strak om je pols zit.

De LG is eigenlijk nu een koopje gezien de prijsklasse waar deze vandaan komt. Toch twijfel ik.. Bijv. met een groter scherm is het e.e.a. weer makkelijker te bedienen en af te lezen..... De ander is weer meer traditioneel een horloge door het kleinere ronde scherm en dat heeft ook weer wat. Ik kan verder ook nergens een goede vergelijking vinden in accuduur omdat de capaciteiten bijna gelijk zijn maar de scherm groottes verschillen en dus heeft dat ook invloed op de accuduur.....Beide zouden 1.5 a 2 dagen mee kunnen gaan.
Daarnaast is de Asus weer sneller opgeladen mocht je verrast worden door een lege accu.... en ga zo maar door. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Weinig activiteit hier, maar goed ;)
Vandaag kreeg ik een nieuwe update op mijn Zenwatch 2.

Release notes:

ASUS ZenWatch2 WI501Q firmware version: MWD59 release note
1. Improve the quality of display.
2. Improve the stability of connection.
3. Fix security vulnerabilities ( Update to May 2016 of Android Security Bulletins )
4. Improve sleep tracking
5. Peek card is set to enabled in ASUS default watch face. Notification will be always shown in normal and ambient modes

=====================================================================
How to update your ZenWatch:
Settings > About > System updates > System will download the update file and start the system update.

Important notice:
1.Please make sure your mobile phone can reach internet.
2.Please update“Google Play Service”to 9.0.83 or above version. (How to check : (On mobile phone)Settings> Apps > Google Play services).
3.Please update“Android Wear”to 1.5.0.2951640 or above version. (How to check : (On mobile phone)Settings> Apps > Android Wear).
4.Please make sure mobile phone and ZenWatch are connected and stay close to each other during the update.
5.Please make sure ZenWatch is in charge status during the update.
6.Please be patient and aware of that update time will depend on the quality of internet access.
7.After update finished, system will restart automatically. Please check the version via “(On Watch) Settings > About > Build number”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
ASUS gaat ook mee in alle ronde watches:
Asus introduceert ZenWatch 3 met rond oledscherm

Asus kondigt de ZenWatch 3 aan. Het nieuwe Android Wear-horloge heeft een metalen frame en een rond scherm, dat gebruikmaakt van een 1,39"-oledpaneel met een resolutie van 400x400 pixels. De soc is de Snapdragon Wear 2100 van Qualcomm.

Het scherm heeft een pixeldichtheid van 287ppi en is afgewerkt met Gorilla Glass 3 van Corning. Volgens Asus is het frame ongeveer een centimeter dik en gemaakt van roestvast staal. Volgens Asus komen er verschillende 'luxueuze' bandjes beschikbaar voor de Smartwatch. Het horloge is bestand tegen water volgens de ip67-specifciatie.

Asus gebruikt in de ZenWatch 3 de Snapdragon Wear 2100-soc, die Qualcomm in februari aankondigde. Details over die soc zijn niet bekend op dit moment, maar het zou gaan om een variant van de Snapdragon 400, maar dan kleiner en zuiniger. De nieuwe soc zou 25 procent zuiniger zijn dan zijn voorganger. Er is 512MB ram aanwezig en 4GB emmc-flashopslag. Het horloge communiceert met smartphones via bluetooth en wifi.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/thumblarge/2001217185.jpegAfbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/thumblarge/2001217187.jpegAfbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/thumblarge/2001217189.jpeg

De accu heeft een capaciteit van 340mAh en volgens Asus gaat het horloge tot twee dagen mee op een volle lading. De smartwatch ondersteunt snelladen en in vijftien minuten kan de accu tot zestig procent opgeladen worden. Het opladen gaat via een kabel, die magnetisch verbonden wordt met het horloge. Ook komt er een optioneel battery pack, die nog eens 200mAh toevoegt aan het horloge.

Op de behuizing zijn drie fysieke knoppen aanwezig. Een van de knoppen opent de ZenFit-app, die activiteit van de drager bijhoudt. Een tweede knop wordt ingezet om de weergavemodus van het horloge aan te passen. De derde knop kan door de gebruiker aan een functie naar keuze toegewezen worden.

Asus levert de ZenWatch 3 met meer dan vijftig verschillende softwarematige 'wijzerplaten', die met de ZenWatch Manager-app op een smartphone kunnen worden geselecteerd. Veel van deze watch faces bieden volgens Asus ondersteuning voor aanpasbare widgets die informatie kunnen weergeven. Ook is het mogelijk om eigen wijzerplaten te ontwerpen met de FaceDesigner-app voor smartphones.

De ZenWatch 3 komt in het vierde kwartaal van dit jaar op de markt, voor een adviesprijs van 229 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 30-04 13:26
ik loop al een tijd aan tegen het volgende probleem: als het scherm activeerd, lijkt het eerst naar de always-on mode te springen, terwijl always on juist uit staat. na een halve seconde naar de gewone stand. oftewel, de eerste halve seconde is het scherm behoorlijk lelijk. zowel het horloge als de telefoon (LG G4) draaien de meest recente versie die beschikbaar is.

is iemand hier al eerder tegenaan gelopen?

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Slenger
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 13:36
Sinds een week krijg ik mijn Whatsapp berichten opeens niet meer door op mijn Zenwatch 2.
Mijn broer heeft het zelfde probleem met deze watch. Zijn er mensen die ook tegen het probleem aanlopen?

Wij hebben allebei de zelfde telefoon (HTC 10), zou het daar mogelijk ook aan kunnen liggen?

• TD-er
Ik krijg de Whatsapp notificaties nog wel binnen.
Maar het hangt ook af van de gebruikte watchface en apps kunnen in de blokkeer-notificaties-lijst staan.
Soms werken dingen niet en dan is het "gewoon" een kwestie van watch rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slenger
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 13:36
Ik heb meerdere watchfaces geprobeerd. (standaard gebruik ik Watchmaker premium)
Ook in mijn bloklijst staat geen Whatsapp. (Heb hem ook helemaal leeg gehaald)
En heb de smartwatch een factory reset gegeven en opnieuw verbonden met de telefoon.
Is er nog iets wat ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik gebruik de "Simple" watchface (alleen een tijd linksboven en blauwe wolkjes in de preview bij het installeren)
Deze geeft de meest bruikbare notificaties. Je zou kunnen kijken of het daarmee wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Mijn zenwatch 2 scherm is gebarsten, van een horloge had ik wel meer verwacht. Weet iemand een goedkope reparateur?

Het horloge zelf werkt nog prima alleen zit er dus een barst in het scherm. Asus zelf vraagt nogal een hoog bedrag voor een reparatie :| :
Bedankt voor uw email.

U kunt deze bij ons aanbieden ter reparatie. Wanneer het slechts het glas zelf betreft wordt hiervoor 85€ in rekening gebracht, wanneer dit inclusief de backcover is wordt hiervoor 130€ in rekening gebracht. De behandelingskosten betreffen in dit geval €72,60 en zijn opgebouwd uit de kosten voor het vervoer, plus de gespendeerde tijd door de engineers bij ons repaircenter.

U kunt het reparatieverzoek indienen via de onderstaande site:

http://www.asus.com/nl/rma

De richtlijn voor reparatie is 7 a 10 werkdagen, dit is natuurlijk onder voorbehoud of de te vervangen onderdelen voorradig zijn.

Binnen enkele uren na aanmelding krijgt u van ons een e-mail met een reparatienummer, en van onze vervoerder krijgt u een e-mail met de ophaalgegevens.

Aan de hand van deze gegevens kunt u het pakketje klaarmaken voor verzending.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,

Asus Holland Bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Kijk voor de gein ook eens op sites waar ze 'm nog nieuw verkopen.
Ik zag 'm laatst voorbij komen voor 60$ nieuwprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Ah, ook ons horloge krijgt blijkbaar de upgrade naar Android Wear 2:
Google brengt Android Wear 2.0 voor bestaande horloges komende weken uit

Google brengt de Android Wear 2.0-update voor bestaande horloges komende weken uit. Onder meer de LG G Watch R en Asus Zenwatch 2 krijgen de update, maar bijvoorbeeld de eerste generatie Wear-horloges valt buiten de boot.

Google heeft een lijst van modellen die de update krijgen online gezet. De LG G Watch R is daarvan ogenschijnlijk de oudste. Dat model kwam uit in het najaar van 2014. De eerste generatie van de Moto 360 valt bijvoorbeeld buiten de boot, hoewel de modellen van de tweede generatie wel een update krijgen. Ook de Huawei Watch krijgt een update.

Met de update krijgen de horloges onder meer de beschikking over watchfaces waar derden complicaties aan kunnen toevoegen. Dat was tot nu toe niet mogelijk. Ook het beantwoorden van berichten via krabbels en een klein toetsenbord wordt mogelijk met de update. Daarnaast is het mogelijk om op het horloge apps te installeren en ervoor te kiezen om apps die op de telefoon staan met een Wear-app juist niet weer te geven op de wearable.

Daarnaast is Google Assistant beschikbaar op horloges. Dat is nu alleen nog in Engels en Duits, maar de zoekgigant belooft de digitale assistent komende maanden in meer talen uit te brengen. Wear 2.0 is de eerste grote update aan het platform voor wearables sinds het verschijnen in de zomer van 2014.
Aankondiging van Google: https://blog.google/produ...0-make-most-every-minute/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Heeft iemand anders er ook last van dat de laatste paar dagen (week?) het batterijgebruik significant is toegenomen?
Nu is 'ie van 7:00 - 22:00 echt helemaal leeg en vrijwel in een rechte lijn naar beneden. (schatting is nu om 21:00 leeg)

Ik heb 'm al een paar keer herstart en gisteren de apps er opnieuw naartoe gesynct, maar het is niets beter geworden.
Net alsof er 1 app is die ineens veel meer gebruik maakt van de watch, danwel vaker pollt ofzo.
Zonet wel een update van Android Wear app geinstalleerd, dus hopen dat dat alweer wat scheelt.
Voor de rest heb ik niets aangepast en voorheen kon ik makkelijk anderhalve dag op 1 lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Zenwatch2 batterijverbruik
Vandaag dus de Wear app bijgewerkt, ongeveer op het moment van de 'knik'.
Nu had ik afgelopen week al een paar keer de ZenWatch herstart, maar voor de volledigheid vandaag even helemaal uit en weer aangezet.
Kennelijk hadden heel veel mensen last van de voor-laatste update van Wear.
Reacties als veel disconnects, veel problemen met BT carkits/headsets, zeer hoog accu-gebruik, etc.
Veel disconnects was me -bij nader inzien- wel opgevallen de laatste week en irritant vaak dat de carkit niet werkte inderdaad en dus dat de accu van de watch echt idioot snel leeg was.

Hopelijk blijft het nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ah, carkit problemen: check. Ik dacht al dat het gewoon aan m'n telefoon lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

TD-er schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:05:
Kijk voor de gein ook eens op sites waar ze 'm nog nieuw verkopen.
Ik zag 'm laatst voorbij komen voor 60$ nieuwprijs.
Ik kan dit nergens vinden. Link ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
ASUS will roll out Android Wear 2.0 for the ZenWatch 2/3 in Q2

Android Wear 2.0 debuted on the LG Watch Sport and LG Watch Style earlier this month, but Google wasn’t planning on stopping there. The company worked with various Android Wear makers to craft a lengthy list of watches that would also be updated, but so far, no updates have been pushed. Now, ASUS is providing a more specific time frame for that rollout.

As the company confirmed on Twitter, Android Wear 2.0 will be rolling out to the ZenWatch 2 and the newer ZenWatch 3 sometime during Q2. So, in other words, the update won’t be hitting devices until at least April, but should arrive before late June.

This, of course, should be expected, as Android Wear rollouts have never been instant across the various hardware available. With Android Wear 2.0 being such a major update, it should be no surprise that there will be a delay of sorts. Other Android Wear smartwatches will likely be no different in this regard. So if you’re a ZenWatch owner, there’s no cause for alarm. You’ll just need to wait a bit for the update to arrive, but it’s still coming…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-06 16:49
Ik heb nu ook en Zenwatch, ik heb build nummer M1D650, maar ik kan daar niks over vinden hoe kan ik zien wat de laatste build is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Op het zentalk forum: https://www.asus.com/zent...&filter=typeid&typeid=675

Al staat daar dat de laatste versie M6E69V is, maar ik heb M6E70C op mijn horloge. Voor jouw horloge staat daar M1D64V, dus ik denk dat je de laatste versie al hebt (want 65 is hoger dan 64).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-06 16:49
Hmmbob schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:36:
Op het zentalk forum: https://www.asus.com/zent...&filter=typeid&typeid=675

Al staat daar dat de laatste versie M6E69V is, maar ik heb M6E70C op mijn horloge. Voor jouw horloge staat daar M1D64V, dus ik denk dat je de laatste versie al hebt (want 65 is hoger dan 64).
Thanks,

Wat is het verschil dan tussen een WI501Q en een WI502Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
De 501 is de grotere variant (1.63" 320x320 pixels vs 1.45" 280x280 pixels) en heeft ook een ingebouwde speaker, die ontbreekt op de 502.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Die grotere versie wordt op buitenlandse fora ook wel eens aangeduid met "Sparrow".
En ik heb ook een tijdje gehad dat 'ie dat als ID gaf via Bluetooth. (nu ineens niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem001
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-03 16:22
Helaas na 1 jaar en een paar weken doet het horloge niets meer. Terug naar de Mediamarkt in Duitsland. In NL kon ik hem hier in de buurt niet kopen. In Duitsland hebben ze zo blijkt nu maar 12 maanden garantie. Op mijn verzoek om coulance hebben ze hem naar Asus gestuurd. Asus wil hem wel repareren voor €142!
Het MB zou defect zijn. Super service van de Mediamarkt en Asus.

Nog erger wordt het als na eigen onderzoek blijkt dat de accu defect is. Wat een geweldig bedrijf dat Asus!

Weet iemand waar ik een nieuwe accu c11n1502 kan kopen voor niet te veel geld. Het betreft het grote type horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Willem001 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:17:
Helaas na 1 jaar en een paar weken doet het horloge niets meer. Terug naar de Mediamarkt in Duitsland. In NL kon ik hem hier in de buurt niet kopen. In Duitsland hebben ze zo blijkt nu maar 12 maanden garantie. Op mijn verzoek om coulance hebben ze hem naar Asus gestuurd. Asus wil hem wel repareren voor €142!
Het MB zou defect zijn. Super service van de Mediamarkt en Asus.

Nog erger wordt het als na eigen onderzoek blijkt dat de accu defect is. Wat een geweldig bedrijf dat Asus!

Weet iemand waar ik een nieuwe accu c11n1502 kan kopen voor niet te veel geld. Het betreft het grote type horloge.
Dit betaalbaar genoeg?
Maar neemt niet weg dat een accu niet zomaar defect raakt. Dan is 'ie te ver ontladen en dat zou nog steeds veroorzaakt kunnen zijn door een defect van het board.
Neemt niet weg dat het wel een hele knullige "service" is.
Vaak gaat dat soort services ook naar externe reparatiebedrijfjes en dat is op z'n zachts gezegd lang niet altijd optimaal.
Mainboard van mijn laptop waren ze bijv. koelpasta vergeten tussen CPU en koeler en dan is 'ie ietwat luidruchtig en niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 910305

Sinds een weekje eigenaar van de zenwatch 2.
Deze heb ik via marktplaats overgenomen.

Daar een smartwatch voor mij nog onbekend terrein was leek mij een gebruikte voor een 'prikkie' de ultieme manier om het eens te proberen.

Gunmetal 'sparrow' (grotere variant)

Ik moet zeggen dat ik positief gestemd ben over dit verlengstuk van je mobiel.

Even je saldo checken, Telefoonbundel inzien, berichten lezen, gsm muten, stappenteller bijhouden, navigeren terwijl je aan de wandel bent...Zelfs je bestelde pizza is te volgen op je horloge..

Een paar minpuntjes zijn dat de smartwatch weleens plotseling geen verbinding krijgt met je gsm, zelf geen GPS heeft en zwaai/beweeg gebaren niet altijd werken (kan ook komen vanwege het feit deze niet nieuw is)

Al met al is een smartwatch voor mij een geweldig technisch snufje waardoor ik minder mijn gsm uit mijn zak haal en dus echt een toevoeging is op mijn mobiele bereikbaarheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fhmsknt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 10:24
Sinds vanmiddag heb ik Wear 2.0 op mijn Asus Zenwatch 2.

Ga naar systeemupdate en blijf klikken op het groene vinkje. Laad wel je horloge op anders gaat de update niet van start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
fhmsknt schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:07:
Sinds vanmiddag heb ik Wear 2.0 op mijn Asus Zenwatch 2.

Ga naar systeemupdate en blijf klikken op het groene vinkje. Laad wel je horloge op anders gaat de update niet van start.
Welke? De grote (met speaker) of de kleine?
Ik heb hier de boel aan de lader liggen, maar updaten ho maar. Hoe vaak ik ook "check for updates" oproep.
Ik heb hier de grote ZW2 (model Sparrow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 14:10
TD-er schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:46:
[...]

Welke? De grote (met speaker) of de kleine?
Ik heb hier de boel aan de lader liggen, maar updaten ho maar. Hoe vaak ik ook "check for updates" oproep.
Ik heb hier de grote ZW2 (model Sparrow)
De grote. Als je niet wil(/kan) wachten, deze guide werkt prima. Gisteren ook AW 2.0 geïnstalleerd via deze guide.

https://forum.xda-develop...android-wear-2-0-t3638910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb 2.0 ook OTA binnengekregen op m'n ZW2 (grote). Wat me meteen opvalt is dat de interface wat soepeler draait dan 1.5. Had ik eigenlijk niet verwacht.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Vandaag ook de AW 2.0 op de grote binnengekregen. Heb niet de indrukken dat de installatie van de apps even goed gaat. Whatsapp bijvoorbeeld; meldingen komen niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Eerste indruk is dat 'ie een heel stuk rapper is dan met Wear 1.5
Maar goed, even aanzien, want volgens mij zat er ergens ook een memory-leak in die de boel zoveel vertraagde dat je maar beter af en toe even kon rebooten om 'm nog bruikbaar te houden.
Dat leek minder erg te zijn als je niet "display always on" aan had staan, maar voor hetzelfde geld was dat weer gerelateerd aan een diepere slaapmode waardoor het gewoon langer duurt voor 'ie weer traag is.

Maar goed, eerste indruk is positief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sinds vandaag ook Android wear op de kleine versie van de Zenwatch 2. Heb nu echter wel een probleem(pje). Als het horloge disconnect en later weer connect met de telefoon wil hij steeds dat ik toestemming geef. (na een paar seconden zonder toestemming gaat hij overigens wel weer automatisch connecten. Echter krijg ik dus wel steeds de trilling voor die vraag en dat schermpje...

Ik weet niet goed of dit nu een zenwatch of een android wear 2 probleem is en welke zoektermen ik moet gebruiken. Met bluetooth connection krijg ik te veel andere resultaten.

Ik heb mijn telefoon en zenwatch al meerdere malen opnieuw opgestart.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Aargh.....ik ben het zat. Sinds mijn zenwatch2 is geupdatet naar Android Wear 2, ben ik de meerderheid apps kwijt. De reden is dat Android Wear geen account kan vinden. Op internet zijn er veel soortgelijke problemen te vinden (bijv. https://productforums.goo.../android-wear/NJ0l02Nnoa4), maar geen van de opties lost voor mij het probleem op. Heeft iemand hier soortgelijke problemen?

Overigens, ik vind Android 2 in een paar opzichten een behoorlijke stap achteruit. De volgorde van de berichten (whatsapp) is erg onlogisch. Het eerste ongelezen bericht staat bovenaan, daaronder staan (van oud naar nieuw) de laatste 10 berichten. Kortom, erg moeilijk om een chat even snel bij te lezen. Verder is het muziekscherm erg dominant, met als gevolg dat dit scherm altijd te zien is als ik in de buurt van een sonos ben (en niet weg te krijgen).

When life gives you lemons, start a battery factory

Pagina: 1 2 Laatste