![]() De LG G Watch is LG's eerste smartwatch met Android Wear - Google's besturingssysteem dat speciaal ontwikkeld is voor smartwatches en andere zogeheten 'wearables'. Design De smartwatch laat zich kenmerken door een simpel, doch strak design. De rechthoekige klokkast is gemaakt van metaal, de voorkant van glas en de achterkant van plastic. Aan de achterkant zijn tevens de contactpunten te vinden voor het opladen. Hiervoor levert LG een speciale oplader mee waarin je het horloge vast moet klikken. Het design staat tevens voor personalisering. Zo is het horlogebandje simpel te vervangen, zodat het horloge volledig naar smaak van de gebruiker kan worden aangepast. Scherm Het horloge heeft een 1,65 inch IPS-beeldscherm met een resolutie van 280x280 piels. Het scherm staat altijd aan, waardoor het horloge meteen gebruikt kan worden. Om energie te besparen wordt de helderheid van het scherm na enige tijd verlaagd. Ondanks de resolutie biedt het scherm voldoende ruimte voor de nodige notifacties en beelden. Dit komt doordat Android Wear met het nieuwe 'kaarten-systeem' zuinig omgaat met deze (beperkte) ruimte. Notificaties komen aan de onderzijde van het scherm binnen als kleine kaarten. Met een simpele sleep naar boven worden deze kaarten geactiveerd en vergroot. De Snapdragon 400-chipset zorgt voor een vloeiende ervaring bij het gebruik van het scherm. Google Now Google Now is sinds enkele Android-versies te gebruiken i.c.m. de meeste smartphones. Met Android Wear wordt Google Now ook gebruikt i.c.m. smartwatches. Spraakbesturing en spraakinvoer wordt dan ook 'out of the box' ondersteunt. Stemcommando's kunnen gebruikt worden om te reageren op berichten, applicaties te openen of opdrachten uit te voeren. Zo kan er met de smartwatch genavigeerd worden met bijvoorbeeld een simpel 'OK Google, go to the nearest ... '-commando. Tot op heden wordt alleen de Engelse taal ondersteunt. Er zijn plannen om de Nederlandse taal te ondersteunen, maar het is nog niet duidelijk wanneer Google daar een update voor uitbrengt. Gebruik Het horloge heeft een accu met een capaciteit van 400 mAh en op papier zou het horloge zo'n 36 uur gebruikt kunnen worden. Echter, dit betekent wel dat het horloge elke avond opgeladen moet worden. ![]()
Previews & Hands-on
![]() |
Mooie TS, complimenten.
Als eigenaar van een Samsung Gear 1 zat ik al te kijken naar Android Wear sinds het werd aangekondigt.
Echter nu heb ik mijn bedenkingen...
Ik vind het OS nog niet volwassen en een hoop dingen, die nu wel goed werken op bijvoorbeeld de Gear 1, werken (nog) niet op Android Wear of zijn nog tekortkomingen in de nieuwe Smartwatches.
Zo kan ik bijvoorbeeld eenvoudig bellen of gebeld worden MET de watch zonder mijn telefoon uit mijn broekzak te halen. Voor zover ik weet is dat met de nieuwe Android Wear smartwatches niet mogelijk.
Ik heb mijn Gear 1 voorzien van een alternatieve rom (Null_23) en zo heb ik zelfs nog veel meer mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld Bluetooth tethering.
Mijn verhaal is niet bedoeld om Android Wear of de LG G Watch te dissen, maar wel om aan te geven dat er nu al smartwaches op de markt zijn met meer mogelijkheden.
Als eigenaar van een Samsung Gear 1 zat ik al te kijken naar Android Wear sinds het werd aangekondigt.
Ik vind het OS nog niet volwassen en een hoop dingen, die nu wel goed werken op bijvoorbeeld de Gear 1, werken (nog) niet op Android Wear of zijn nog tekortkomingen in de nieuwe Smartwatches.
Zo kan ik bijvoorbeeld eenvoudig bellen of gebeld worden MET de watch zonder mijn telefoon uit mijn broekzak te halen. Voor zover ik weet is dat met de nieuwe Android Wear smartwatches niet mogelijk.
Ik heb mijn Gear 1 voorzien van een alternatieve rom (Null_23) en zo heb ik zelfs nog veel meer mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld Bluetooth tethering.
Mijn verhaal is niet bedoeld om Android Wear of de LG G Watch te dissen, maar wel om aan te geven dat er nu al smartwaches op de markt zijn met meer mogelijkheden.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Dat het in de kinderschoenen staat ben ik met je eens, maar dat geldt voor alle smartwatches die op dit moment beschikbaar zijn.speedme schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:52:
Mooie TS, complimenten.
Zo is bij de Samsung Gear het, naar mijn mening, grootste minpunt dat het horloge alleen gebruikt kan worden in combinatie met een Samsung telefoon. Android Wear is door Google ontworpen met als doel zo universeel mogelijk te zijn. De fabrikanten hebben nu een bestaand platform waar zij zelf het horloge omheen kunnen bouwen. Als consument heb je op die manier dus voldoende keuze.
Een ander voordeel van Android Wear is het feit dat je niet afhankelijk bent van third party-applicaties. Ik heb laatst een tijd intensief gebruik gemaakt van Sony's Smartwatch 2 en vond het erg vervelend dat je voor veel notificaties op third party-applicaties bent aangewezen. Veel applicaties werken niet of kosten geld.
Standaard draait inderdaad de Gear alleen op Samsung toestellen, maar als de telefoon geroot is dan is de losse APK te downloaden en te installeren. Het werkt dus ook op andere telefoons, alleen moet er wat meer moeite voor gedaan worden.Yonix schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:07:
[...]
Dat het in de kinderschoenen staat ben ik met je eens, maar dat geldt voor alle smartwatches die op dit moment beschikbaar zijn.
Zo is bij de Samsung Gear het, naar mijn mening, grootste minpunt dat het horloge alleen gebruikt kan worden in combinatie met een Samsung telefoon. Android Wear is door Google ontworpen met als doel zo universeel mogelijk te zijn. De fabrikanten hebben nu een bestaand platform waar zij zelf het horloge omheen kunnen bouwen. Als consument heb je op die manier dus voldoende keuze.
Een ander voordeel van Android Wear is het feit dat je niet afhankelijk bent van third party-applicaties. Ik heb laatst een tijd intensief gebruik gemaakt van Sony's Smartwatch 2 en vond het erg vervelend dat je voor veel notificaties op third party-applicaties bent aangewezen. Veel applicaties werken niet of kosten geld.
Het hele "wearables" gebeuren staat nog in de kinderschoenen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik dan de Samsung Gear toch wel het meest volwassen vind. En daarnaast vind ik ze het mooiste wat er tot nu toe is uitgekomen.
Ik heb tot op heden 3 smartwatches gehad, te weten de Sony SW1 en SW2 en dan nu de Gear 1.
De SW2 heeft weer als voordeel dat deze altijd aan staat en altijd de tijd valt af te lezen.
De SW1 viel voor mij al snel af, want in direkt zonlicht is het scherm totaal niet af te lezen.
De Gear 1 vind ik persoonlijk zelf het mooiste en ook het scherm is in direkt zonlicht goed af te lezen.
Enige nadeel, vind ik, is dat het scherm niet continue aan staat.
Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik niet altijd op mijn watch kijk, dus hoeft hij ook niet altijd aan te staan. Als ik de tijd wil weten, dan moet ik even op een knopje drukken....big deal :-)
Grafisch ziet Android Wear er zeker goed uit, maar ik ben heel erg benieuwd naar het gebruiksgemak en functionaliteit.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
waar ik nog het meest benieuwd naar ben is de prijs van de Moto 360, als deze inderdaad zoals volgens de geruchten 249 dollar/euro zal zijn... dan denk ik dat LG en Samsung het erg moeilijk krijgen. De Moto is (volgens velen) ZOVEEL mooier, dat ik over het prijs verschil van 50 euro niet eens hoef na te denken. Persoonlijk zou ik zo het dubbele voor de Moto wegleggen, maar dan snap ik dat je ondanks het design voor de LG zou kunnen kiezen.
Dan heb je natuurlijk ook nog de beschikbaarheid, we moeten eerst nog maar zien wanneer de moto uitkomt, maar wie zou bewust kiezen voor de LG als je zeker weet dat je over een maand voor 50 euro meer de moto kan kopen?
Dan heb je natuurlijk ook nog de beschikbaarheid, we moeten eerst nog maar zien wanneer de moto uitkomt, maar wie zou bewust kiezen voor de LG als je zeker weet dat je over een maand voor 50 euro meer de moto kan kopen?
Omdat je een lul bent die zijn impulsen niet onder controle hebt, bijvoorbeeld...Prulleman schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:17:
waar ik nog het meest benieuwd naar ben is de prijs van de Moto 360, als deze inderdaad zoals volgens de geruchten 249 dollar/euro zal zijn... dan denk ik dat LG en Samsung het erg moeilijk krijgen. De Moto is (volgens velen) ZOVEEL mooier, dat ik over het prijs verschil van 50 euro niet eens hoef na te denken. Persoonlijk zou ik zo het dubbele voor de Moto wegleggen, maar dan snap ik dat je ondanks het design voor de LG zou kunnen kiezen.
Zoals ik, waarschijnlijk.
Je hebt natuurlijk altijd een groepje mensen dat zich de 'Early Adapters' noemt. Voor die groep is het belangrijker om het product zo snel mogelijk uit te kunnen proberen, dan te wachten op iets anders/beters. Wat betreft de smartwatch behoor ik tot deze groep.Prulleman schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:17:
Als je kijkt naar de Moto 360 van Motorola is het een mooi horloge, absoluut, maar over de specificaties is niets te vinden. Motorola is blijkbaar erg 'tight lipped' wanneer het de specificaties betreft, dus het kan zomaar zijn dat de Moto 360 soortgelijke specificaties biedt als de LG G Watch en de Gear Live van Samsung; dan is het slechts het design dat de drie horloges moet onderscheiden.
Waar het op neerkomt is dat ik gewoon heel graag de nieuwe generatie smartwatches uit wil proberen en als mij dat zo'n € 50,- kan schelen, dan kijk ik niet zo snel naar het design. Met het overgebleven geld kan ik meteen wat leuke, nieuwe horlogebandjes kopen voor mijn LG G Watch.
Bestelling geplaatst bij Coolblue, 8 Juli zal ie aankomen volgens het bevestigings emailtje, ik ben benieuwd hoe hij zich verhoud t.o.v. m'n Pebble, ik had van de twee vroege modellen liever de Samsung gehad, iets beter design, en de extra sensor, maar die is dus pas per augustus in Nederland, aangzien ik na de zomer toch wel als een blok voor de Moto zal vallen, dan maar de snelst leverbare, als de Moto komt is een van m'n zoons er vast blij mee :-)
Net gebeld en ik mijn verwachtingen bijgesteld.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:39:
[...]
Ik ook niet, maar de mijne is wel verlaat. Het beste kun je dus even inloggen op hun website en de huidige leverdatum bekijken. Dat voorkomt vervelende verrassingenHad inderdaad wel netter geweest als ze het zelf even gemeld hadden, vooral bij een product dat je pre-ordered weet je dat dit kan gebeuren, maar dan zit je er meestal juist om te springen
Edit: En ook Tweakers.net heeft nu een review van de smartwatch.
[ Voor 13% gewijzigd door Yonix op 08-07-2014 10:44 ]
Ook hier het e-mailbericht ontvangen. Prima e-mail en natuurlijk onmacht vanuit CoolBlue. De medewerkster van de klantenservice verontschuldigde zich gisteren ook al aan de telefoon, dus dat onderdeel van de service is prima in orde bij CoolBlue.RoosW schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:04:
Ik heb net een keurig emailtje gekregen met verontschuldigingen van CoolBlue, morgen word het dus stelt men nu en verwacht vandaag nog een verzendbevestiging. Afwachten dus, ach ja hebben ze ook tijd om die bug met betaalde apps eruit te halen ;-)
Ben na de review van Tweakers.net nog nieuwsgieriger geworden naar het horloge.
Hopelijk heb ik morgen voldoende tijd om de smartwatch uit te proberen. Natuurlijk is de wedstrijd Nederland - Argentinië een mooi moment om het horloge te laten zien aan vrienden; het blijft natuurlijk ook gewoon een cool gadget.
Hier nog een "early adapter" in afwachting van de G Watch. Het interessantste voor mij is het voornamelijk het spelen met Android Wear. Ik vind de manier waarop Google dit concept tot dus ver heeft uitgewerkt erg sterk. Daarna lijkt het mij ook leuk om wat ontwikkeling voor de wearables te doen.
Het design is misschien niet super spannend maar ik vind er ook niets mis mee. Ergens wel clean en vind het niet misstaan bij een Nexus 5 bijvoorbeeld. Al kan ik morgen hier waarschijnlijk meer over zeggen als ik het daadwerkelijk om de pols heb gehad.
Dus op het moment heeft m'n nieuwsgierigheid en ongeduldigheid overwonnen en komt een latere generatie smartwatches wel weer op een later moment.
Overigens is hier ook keurig een verlating van een dag aangekondigd door coolblue.
Het design is misschien niet super spannend maar ik vind er ook niets mis mee. Ergens wel clean en vind het niet misstaan bij een Nexus 5 bijvoorbeeld. Al kan ik morgen hier waarschijnlijk meer over zeggen als ik het daadwerkelijk om de pols heb gehad.
Dus op het moment heeft m'n nieuwsgierigheid en ongeduldigheid overwonnen en komt een latere generatie smartwatches wel weer op een later moment.
Overigens is hier ook keurig een verlating van een dag aangekondigd door coolblue.
Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony
Als early adopter wil ik hem eigenlijk ook bestellen. Kom van de Gear Fit af prima horloge alleen de functionaliteiten zijn wat minder.
Gaan jullie de telefoon instellen op engels?
Ik heb een Note 3 met een pacman rom, zo clean en strak mogelijk, zeker met google now dezelfde interface als de g watch hoop ik.
Gaan jullie de telefoon instellen op engels?
Ik heb een Note 3 met een pacman rom, zo clean en strak mogelijk, zeker met google now dezelfde interface als de g watch hoop ik.
Hier ook alles op Engels en op mijn nexus 5 zou alles mooi aan moeten sluiten. Ik raak in het Nederlands altijd de weg kwijt, vreemd dat je zo aan Engels went dat je moet nadenken hoe iets in het Nederlands zou heten ;-)
Nu helpt het ook niet dat elke vertaling van elke fabrikant wel weer andere Nederlandstalige namen verzint voor van alles en nog wat.
Nu helpt het ook niet dat elke vertaling van elke fabrikant wel weer andere Nederlandstalige namen verzint voor van alles en nog wat.
Is dat nodig dan?418O2 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:31:
Heb hem net ook besteld
Ik heb altijd alles op engels staan, dus hoef hem niet om te zetten
Daarnet nog een aantal reviews gelezen van de LG G Watch en toch het besluit genomen om de bestelling te annuleren.
In de meeste reviews blijkt dat het horloge teveel minpunten heeft die niet opwegen tegen de pluspunten. Voor mij voelt het uiteindelijk alsof je voor zo'n € 200,- een onvolledig product koopt, omdat je als Nederlandse eindgebruiker toch een belangrijke feature mist. Ik wil gewoon een product 'out of the box' meteen kunnen gebruiken waarvoor het is bedoeld, zonder allerlei aanpassingen te doen - hoe klein deze ook mogen zijn.
Uiteindelijk strijkt mijn besluit een beetje met het openen van dit topic, maar ik was nieuwsgierig - en ben dat nog steeds. Echter, hoe meer ik mij ging verdiepen in het uiteindelijke product, hoe meer ik ging twijfelen over de aanschaf.
Ik zal met veel plezier jullie ervaringen lezen de komende dagen. Hopelijk zonder spijt.
In de meeste reviews blijkt dat het horloge teveel minpunten heeft die niet opwegen tegen de pluspunten. Voor mij voelt het uiteindelijk alsof je voor zo'n € 200,- een onvolledig product koopt, omdat je als Nederlandse eindgebruiker toch een belangrijke feature mist. Ik wil gewoon een product 'out of the box' meteen kunnen gebruiken waarvoor het is bedoeld, zonder allerlei aanpassingen te doen - hoe klein deze ook mogen zijn.
Uiteindelijk strijkt mijn besluit een beetje met het openen van dit topic, maar ik was nieuwsgierig - en ben dat nog steeds. Echter, hoe meer ik mij ging verdiepen in het uiteindelijke product, hoe meer ik ging twijfelen over de aanschaf.
Ik zal met veel plezier jullie ervaringen lezen de komende dagen. Hopelijk zonder spijt.
Als je out of the box plug n play wil dan moet je niet de eerste versie van iets kopen. Maar je gaat het lezen hier
De mijne kan ik morgen verwachten, net mijn verzend bevestiging ontvangen. Ben benieuwd jullie zullen mijn ervaringen uiteraard hier in dit topic terugvinden.
Vandaag moet ie geleverd gaan worden. Ik ben erg benieuwd hoe ie is omdat de reviews toch een beetje wisselend zijn. Maandag heb ik ook een Pebble gehad dus dat maakt het ook lastiger of ik deze dan wel had moeten nemen alhoewel het me leuker lijkt om apps hiervoor te gaan maken dan de Pebble
.
Gisteren de review gelezen en gekeken over de LG G. Het enige grote minpunt voor mij is het ontbreken van de lichtsensensor.
Ik ben benieuwd hoe jullie de helderheid gaan ervaren.
Ik ben benieuwd hoe jullie de helderheid gaan ervaren.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
De 'payed app bug' heeft een workaround http://www.ubergizmo.com/...mainrss&utm_reader=feedly
De bug fix zal wel snel volgen.
[edit]
Het word meteen al interesant rond het 'Wear' gebeuren, de eerste costum rom voor de LG G is er al! Het is soms zo leuk een 'early adopter' te zijn, al was het maar omdat het bij mij althans de 'sense of wonder' wakkerschud die ik bij alles rond PC's en dergelijke al lang kwijt ben ;-)
Meer info: http://www.ubergizmo.com/...mainrss&utm_reader=feedly
Hij is gearriveerd, en gepaired :-) Staat nu braaf op te laden, straks lekker mee rommelen!
De bug fix zal wel snel volgen.
[edit]
Het word meteen al interesant rond het 'Wear' gebeuren, de eerste costum rom voor de LG G is er al! Het is soms zo leuk een 'early adopter' te zijn, al was het maar omdat het bij mij althans de 'sense of wonder' wakkerschud die ik bij alles rond PC's en dergelijke al lang kwijt ben ;-)
Meer info: http://www.ubergizmo.com/...mainrss&utm_reader=feedly
Hij is gearriveerd, en gepaired :-) Staat nu braaf op te laden, straks lekker mee rommelen!
[ Voor 62% gewijzigd door RoosW op 09-07-2014 13:25 . Reden: Info toegevoegd ]
De mijne is verzonden en ook al afgeleverd op het post kantoor. Hele ochtend reviews gelezen en gekeken en tot de conclusie gekomen dat het mischien niet de beste smartwatch gaat worden/zijn/is maar een early adopter zijn kost wat maar is daar in tegen ok erg leuk. Mag morgen al direct een demo gaan geven bij collega's met een gear, sony of pebble.
P.s. Die moto 360 is ook een plaatje. Dat word de g watch netjes houden en verkopen als de 360 uit is haha
P.s. Die moto 360 is ook een plaatje. Dat word de g watch netjes houden en verkopen als de 360 uit is haha
De mijne is binnen! Ik heb de witte versie, maar heb er meteen een zwart leren bandje opgezet (vind de combinatie zwart met de gouden accenten erg gaaf).
Nu lekker alles gaan instellen/installeren!

[ Voor 31% gewijzigd door crankthisup op 09-07-2014 15:17 ]
Eerste indruk: Werkt goed en soepel. Installeren is een koekje. Scherm is binnen goed afleesbaar, buiten nog even proberen. Is niet zo log om mijn pols als ik had verwacht
Het design is prima, maar heb je nu een wat smalle pols of is de kast best groot?crankthisup schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:14:
De mijne is binnen! Ik heb de witte versie, maar heb er meteen een zwart leren bandje opgezet (vind de combinatie zwart met de gouden accenten erg gaaf).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit: Tref ik daarnet het volgende kaartje aan in mijn brievenbus:

Een mooi voorbeeld van klantenbinding, maar volgens mij weet Noortje nog niet dat ik mijn bestelling heb geannuleerd.
[ Voor 16% gewijzigd door Yonix op 09-07-2014 16:23 ]
Mwoah valt allebei wel mee denk ik. Misschien is hij wel iets groter dan een normaal digitaal horloge maar niet veel.
Ook ik heb vanmiddag de LG G watch binnen gekregen, gewoon gewacht tot de watch voorradig was en gister dus besteld. Had hiervoor de Pebble Steel maar weer doorverkocht omdat ik de Steel wat te klein vond. De LG watch heeft voor mij de perfecte maat (op foto’s lijkt de G watch veel groter dan dat die werkelijk is). Vind het scherm mooi en ook de apps zijn goed die ik tot nu toe heb gebruikt, lekker makkelijk en handig met de spraak bediening (oké google, start runkeeper bijv.). Vind de LG G watch ook mooier en meer premium voelen dan ik van te voren had gedacht.
De reden dat ik mijn Pebble Steel heb weg gedaan is omdat ik vond dat je nog te veel handelingen moest doen om iets voor elkaar te krijgen, dat vond ik niet praktisch genoeg. Het mooie van de G watch is dat je veel met je stem kan doen (nog meer als straks NL wordt ondersteund) en dat contextuele info vanzelf verschijnt…dat is een groot pluspunt mijns inziens. Ook werk een touch screen wat beter dan op kleine knopjes drukken.
Kortom, eerste indruk erg goed en ben er blij mee. Zowel android wear als de watch zelf is voor mij dik in orde (alleen in fel zonlicht inderdaad waardeloos op gedimd scherm, als hij echt aan staat dan meer dan voldoende leesbaar). Heb er al een aantal handige apps op staan (Runkeeper, Glympse en natuurlijk het ingebouwde google now) en het is wachten op meer handige apps en toepassingen. Ben benieuwd! Mochten er nog vragen zijn over de LG G watch en android wear…vraag maar raak!
De reden dat ik mijn Pebble Steel heb weg gedaan is omdat ik vond dat je nog te veel handelingen moest doen om iets voor elkaar te krijgen, dat vond ik niet praktisch genoeg. Het mooie van de G watch is dat je veel met je stem kan doen (nog meer als straks NL wordt ondersteund) en dat contextuele info vanzelf verschijnt…dat is een groot pluspunt mijns inziens. Ook werk een touch screen wat beter dan op kleine knopjes drukken.
Kortom, eerste indruk erg goed en ben er blij mee. Zowel android wear als de watch zelf is voor mij dik in orde (alleen in fel zonlicht inderdaad waardeloos op gedimd scherm, als hij echt aan staat dan meer dan voldoende leesbaar). Heb er al een aantal handige apps op staan (Runkeeper, Glympse en natuurlijk het ingebouwde google now) en het is wachten op meer handige apps en toepassingen. Ben benieuwd! Mochten er nog vragen zijn over de LG G watch en android wear…vraag maar raak!
Als je je pols draait op op de watch te kijken springt het beeld ook aan natuurlijk. Dat is wel handig.
Verwijderd
Ik heb de mijne inmiddels ook binnen! In eerste instantie wou hij niet installeren waarbij ik dacht dat het aan de rom lag die ik net op mijn toestel had gezet, maar bleek uiteindelijk de verbinding. Toen ik mijn telefoon van WIFI af haalde installeerde hij wel, en toen ik daarna weer WIFI inschakelde werkte hij ook nog steeds. Heeft me even gekost, dus kleine irritatie, maar nu verder geen probleem meer!
Horloge voelt goed om de pols, hoewel ik van een horloge kom wat juist erg dun is, dus moet nog even wennen daaraan. Ik heb in elk geval alvast 1 overhemd waar hij niet onder past, maar daar paste mijn oude horloge ook al nauwelijks onder, dus dat is niet heel verbazingwekkend. Het scherm is ongeveer zo scherp als ik dacht. Je kan duidelijk pixels zien, maar het is niet heel schokkend. Meeste apps zijn toch nog niet geoptimaliseerd, dus of ik de blurry notification achtergrond nou in retina kwaliteit zie of zoals nu, het blijft toch blurry
Het bandje is erg glad, wat op zich wel erg fijn voelt, maar bij losmaken erg uitkijken. Hij glipt zo uit je handen als je niet uitkijkt, want hij schiet ook echt los bij het losmaken.
Er zijn nog niet echt apps voor die op de watch draaien, dus je kan bijvoorbeeld wel een nieuw whatsapp bericht kijken, maar niet de vorige berichten bijvoorbeeld, of zelfs maar reageren. Dat ligt voornamelijk aan derde partijen uiteraard, maar ik hoop dat Google het ze zo makkelijk mogelijk maakt, want voelt nog erg onderbenut. Wat ik jammer vind is dat de Google Now van mijn telefoon en Watch volledig gescheiden lijken, ik heb tot nu toe nog nul kaarten die ik op mijn telefoon heb op mijn horloge zien verschijnen, en visa versa. Dat zou wat mij betreft juist gedeeld moeten worden en moeten zorgen voor meer synergie tussen de 2 devices. Er zijn een heleboel watchfaces, waarbij echter niet altijd goed lijkt nagedacht over de resolutie van het scherm. Er zitten een heleboel mooie tussen, maar vooral wanneer het scherm gedimd is zijn een aantal gewoon niet te gebruiken omdat je teveel kartelrandjes ziet. Dat is zonde want ze weten wel een paar erg mooie te ontwerpen en daar had ik er graag meer van gezien
Laat ik nu maar ophouden voor ik een hele review schrijf, begint wel te gaan kriebelen om dat te gaan doen nu ik zo bezig ben
Ehm, nog mensen vragen?
Horloge voelt goed om de pols, hoewel ik van een horloge kom wat juist erg dun is, dus moet nog even wennen daaraan. Ik heb in elk geval alvast 1 overhemd waar hij niet onder past, maar daar paste mijn oude horloge ook al nauwelijks onder, dus dat is niet heel verbazingwekkend. Het scherm is ongeveer zo scherp als ik dacht. Je kan duidelijk pixels zien, maar het is niet heel schokkend. Meeste apps zijn toch nog niet geoptimaliseerd, dus of ik de blurry notification achtergrond nou in retina kwaliteit zie of zoals nu, het blijft toch blurry
Er zijn nog niet echt apps voor die op de watch draaien, dus je kan bijvoorbeeld wel een nieuw whatsapp bericht kijken, maar niet de vorige berichten bijvoorbeeld, of zelfs maar reageren. Dat ligt voornamelijk aan derde partijen uiteraard, maar ik hoop dat Google het ze zo makkelijk mogelijk maakt, want voelt nog erg onderbenut. Wat ik jammer vind is dat de Google Now van mijn telefoon en Watch volledig gescheiden lijken, ik heb tot nu toe nog nul kaarten die ik op mijn telefoon heb op mijn horloge zien verschijnen, en visa versa. Dat zou wat mij betreft juist gedeeld moeten worden en moeten zorgen voor meer synergie tussen de 2 devices. Er zijn een heleboel watchfaces, waarbij echter niet altijd goed lijkt nagedacht over de resolutie van het scherm. Er zitten een heleboel mooie tussen, maar vooral wanneer het scherm gedimd is zijn een aantal gewoon niet te gebruiken omdat je teveel kartelrandjes ziet. Dat is zonde want ze weten wel een paar erg mooie te ontwerpen en daar had ik er graag meer van gezien
Laat ik nu maar ophouden voor ik een hele review schrijf, begint wel te gaan kriebelen om dat te gaan doen nu ik zo bezig ben
Het horloge is wel een stukje zwaarder dan de Pebble maar als je hem om hebt merk je dat niet echt. Ik heb hem nu zo ingesteld dat het scherm standaard uit is en als je je arm omhoog doet dan gaat het scherm pas aan. Wat ik wel erg irritant vind dat als je hem oplaad dat het scherm aan gaat en aan blijft. Weet iemand of dit uit kan? De smartwatch is ook niet uit te schakelen als hij in de lader zit.
Gister keurig mogen ophalen bij het postNL afhaalpunt van de Jumbo, draag hem nu bijna een halve dag mijn eerste bevindingen zijn prima wel wat minpuntjes tegen gekomen maar het blijft allemaal acceptabel voor een eerste versie en voor een product dat net een paar weken uit is.
Google now, werkt prima alleen detecteerd hij mijn 'ok google' vaak niet of heel traag +-5 a 6 seconden waardoor ik 2 keer "ok google' zeg waardoor het spraak commando opnieuw kan.
Hij filtert geen omgevings geluid denk ik aangezien ik op straat met mensen/wind/auto's veel moeite moet doen voor een nieuw agenda puntje.
Horloge is een stukje kleiner nog als mijn TW steel's die ik dagelijks draag, moet wel zeggen dat hij erg lekker zit en ook echt kan functioneren als gewoon fashion horloge in tegenstelling tot mijn vorige smartwatch de Gear Fit van samsung.
Verder zijn er nog niet heel veel apps, ga vandaag even internet afspeuren of ik wat XDA topics kan vinden met tweaks of andere leuke weetjes (ik zal ze uiteraard ook delen
)
Met standaard band;
Google now, werkt prima alleen detecteerd hij mijn 'ok google' vaak niet of heel traag +-5 a 6 seconden waardoor ik 2 keer "ok google' zeg waardoor het spraak commando opnieuw kan.
Hij filtert geen omgevings geluid denk ik aangezien ik op straat met mensen/wind/auto's veel moeite moet doen voor een nieuw agenda puntje.
Horloge is een stukje kleiner nog als mijn TW steel's die ik dagelijks draag, moet wel zeggen dat hij erg lekker zit en ook echt kan functioneren als gewoon fashion horloge in tegenstelling tot mijn vorige smartwatch de Gear Fit van samsung.
Verder zijn er nog niet heel veel apps, ga vandaag even internet afspeuren of ik wat XDA topics kan vinden met tweaks of andere leuke weetjes (ik zal ze uiteraard ook delen
Dit is helaas waar, naar mijn mening iets te glad, vandaag maar even langs de juwelier om een bandje van m'n TW steel erop te zetten (zwart leer foto volgt)Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 07:45:
Het bandje is erg glad, wat op zich wel erg fijn voelt, maar bij losmaken erg uitkijken. Hij glipt zo uit je handen als je niet uitkijkt, want hij schiet ook echt los bij het losmaken.
Met standaard band;
Ik ben op dit moment redelijk tevreden, alhoewel:
- Niet elke notificatie een buzzz doet aan mijn pols (de pebble die nu op tafel ligt doet dit dus wel)
- De watchfaces de nodige tweaks kunnen gebruiken, mooie horloge schermen waar onderaan text dwars door alles heen loopt.
- Het touch scherm reageerde op mijn natte Jeans mouw alsof er vingers op het scherm kwamen, werd gestoord van de interupties van de muziek die aan het spelen was omdat de aanrakingen voor random effecten zorgden.
Aan de + kant:
+ Minder groot als foto's deden geloven
+ Scherm goed genoeg
+ Stappenteller ingebouwd in sommige watchfaces
+ Oppakken/afwijzen inkomende gesprekken werkt erg goed
- Niet elke notificatie een buzzz doet aan mijn pols (de pebble die nu op tafel ligt doet dit dus wel)
- De watchfaces de nodige tweaks kunnen gebruiken, mooie horloge schermen waar onderaan text dwars door alles heen loopt.
- Het touch scherm reageerde op mijn natte Jeans mouw alsof er vingers op het scherm kwamen, werd gestoord van de interupties van de muziek die aan het spelen was omdat de aanrakingen voor random effecten zorgden.
Aan de + kant:
+ Minder groot als foto's deden geloven
+ Scherm goed genoeg
+ Stappenteller ingebouwd in sommige watchfaces
+ Oppakken/afwijzen inkomende gesprekken werkt erg goed
Stappenteller is een card die weergegeven kan worden in ruststand, volgens mij is dat niet watchface afhankelijk 
Hij is ook kleiner en lichter dan ik verwachtte. Ik vind het totnogtoe een fijn ding. Heb alleen het idee dat mijn LG G2 niet meer in Quiet mode wil met de G Watch verbonden. En dat het scherm 's nachts aan staat vind ik ook niet handig. Maar ik moet zeggen dat hij het voor een eerste release echt goed doet.
Hij is ook kleiner en lichter dan ik verwachtte. Ik vind het totnogtoe een fijn ding. Heb alleen het idee dat mijn LG G2 niet meer in Quiet mode wil met de G Watch verbonden. En dat het scherm 's nachts aan staat vind ik ook niet handig. Maar ik moet zeggen dat hij het voor een eerste release echt goed doet.
Ook ik heb deze week de LG G Watch gekocht.
GSM: Google Nexus 5
Pluspunten
- scherm is goed
- prima formaat
- gemakkelijk te pairen en te installeren
- accuduur dik in orde ( na een dag gebruik kom ik s'avonds thuis en heb nog 70% over)
- bandje kan vervangen worden
Minpunten
- niet bij iedere app een buzz
- weinig apps nog voor te krijgen (logisch)
- Google now gsm lijkt gescheiden van G Watch
Ik beschouw mijzelf als een early adopter en heb dit horloge puur gekocht om de functionaliteiten ervan te testen en tot nu toe heb ik geen spijt van mijn aankoop.
Wel kijk ik uit naar andere horloges en wie weet dat ik daar ook nog iets van aanschaf.
GSM: Google Nexus 5
Pluspunten
- scherm is goed
- prima formaat
- gemakkelijk te pairen en te installeren
- accuduur dik in orde ( na een dag gebruik kom ik s'avonds thuis en heb nog 70% over)
- bandje kan vervangen worden
Minpunten
- niet bij iedere app een buzz
- weinig apps nog voor te krijgen (logisch)
- Google now gsm lijkt gescheiden van G Watch
Ik beschouw mijzelf als een early adopter en heb dit horloge puur gekocht om de functionaliteiten ervan te testen en tot nu toe heb ik geen spijt van mijn aankoop.
Wel kijk ik uit naar andere horloges en wie weet dat ik daar ook nog iets van aanschaf.
Ervaren jullie ook inconsistensies met de notificaties? Ik krijg lang niet altijd een G+ buzz als mijn Pebble wel zoemde. Ik wou dat er iets als Pebble notifier voor was, waar je heel duidelijk per app kan instellen hoe of wat, het is nu allemaal wat onduidelijk voor me, nadeel van het zijn van een eerste gebruiker ;-)
In de Wear app kan je eea instellen toch/RoosW schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:35:
Ervaren jullie ook inconsistensies met de notificaties? Ik krijg lang niet altijd een G+ buzz als mijn Pebble wel zoemde. Ik wou dat er iets als Pebble notifier voor was, waar je heel duidelijk per app kan instellen hoe of wat, het is nu allemaal wat onduidelijk voor me, nadeel van het zijn van een eerste gebruiker ;-)
Ja, ik ervaar hetzelfde voor de notificaties. Ik zou graag willen dat mijn horloge voor elke gebeurtenis een notificatie geeft maar dat is nu nog niet het geval.RoosW schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:35:
Verwijderd
Heb je hier een voorbeeld van? Heb alleen gezien dat ik geen notificatie krijg als een applicatie klaar is met installeren, en die krijg ik gelukkig niet op mijn horloge, op mijn telefoon is dat al gruwelijk irritant. Verder heb ik tot nu toe alles binnengekregen. Weet alleen niet uit mijn hoofd of hij nog trilt voor Whatsapp als er al een kaart open staat, aangezien hij alles in 1 kaart samenvoegt nu totdat Whatsapp officieel support toevoegt voor Google Wear.robbie_88 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:59:
[...]
Ja, ik ervaar hetzelfde voor de notificaties. Ik zou graag willen dat mijn horloge voor elke gebeurtenis een notificatie geeft maar dat is nu nog niet het geval.
Ik mis wat dat betreft nog erg veel app support. Ik blijf maar denken in apps: was er maar een mogelijkheid om dit nu naar mijn telefoon te sturen. Een goed voorbeeld is Google Maps. Ik hoor veel goeds over de navigatie via Google Wear, alleen je kan bijna niks opzoeken, aangezien hij geen Nederlands verstaat. Als je dat op je telefoon kan opzoeken en dan naar Google Wear kan sturen, geen probleem, maar dat kan dus (nog) niet. Wel jammer dat soort dingen, nog een hoop onbenut potentieel!
Ik heb hem nu inmiddels ook 1,5 dag om de pols, met veel tevredenheid!
Op het moment nog even geen tijd voor een volledige beschrijving van de ervaring tot nu toe. Maar wat de notificaties betreft lijkt het wel dat je pols niet gaat trillen op het moment dat je je telefoon op "stil" heb staan. Moet dit nog even verder testen maar dit kan een van de redenen zijn...
Op het moment nog even geen tijd voor een volledige beschrijving van de ervaring tot nu toe. Maar wat de notificaties betreft lijkt het wel dat je pols niet gaat trillen op het moment dat je je telefoon op "stil" heb staan. Moet dit nog even verder testen maar dit kan een van de redenen zijn...
Domoticz @ Rpi3 - Rfxcom - Z-wave - Hue - Harmony
Ervaringen na 1 1/2 dag gebruik.
Notificaties zijn onduidelijk, soms krijg ik een buzz voor een Google+ post, soms niet, Whatsapp doet hetzelfde, wel een kaart, maar geen buzz, en ik heb toch echt Mute uit staan (belletje geen streep door in pull down ding)
Facebook heb ik nog geen mededling van gezien.
Overigens een Bug ontdenkt, in Agent, die heb ik zo staan dat ie om 22.00 uur in slaapstand gaat, geen notificaties ed. op het scherm van de LG G verschijnt de vraag slaap of wakker (onnodig vind ik) met links en rechts als de opties ja of nee, als je de slaap stand kiest, komt ie 2 minuten later met dezelfde vraag ad infinum, als je wakker kiest gaat de telefoon in slaap stand maar het horloge niet?
Notificaties zijn onduidelijk, soms krijg ik een buzz voor een Google+ post, soms niet, Whatsapp doet hetzelfde, wel een kaart, maar geen buzz, en ik heb toch echt Mute uit staan (belletje geen streep door in pull down ding)
Facebook heb ik nog geen mededling van gezien.
Overigens een Bug ontdenkt, in Agent, die heb ik zo staan dat ie om 22.00 uur in slaapstand gaat, geen notificaties ed. op het scherm van de LG G verschijnt de vraag slaap of wakker (onnodig vind ik) met links en rechts als de opties ja of nee, als je de slaap stand kiest, komt ie 2 minuten later met dezelfde vraag ad infinum, als je wakker kiest gaat de telefoon in slaap stand maar het horloge niet?
De G Watch trilt alleen als je telefoon ook zou trillen voor die notificatie. Als je dus in hebt gesteld dat je telefoon bij 1 ongelezen Gmail zou trillen, trilt je G Watch ook. Als je telefoon bij een 2e ongelezen niet meer zou trillen, trilt je G Watch ook niet.
Ik merkte dat die tril-instellingen van de telefoon overgenomen werden toen ik een melding kreeg van mijn eigen app Buienalarm (even pluggen
). Ik heb namelijk ingebouwd dat Buienalarm 3 keer trilt bij een melding voor neerslag, en mijn G Watch trilt dan ook 3 keer.
Dus, als je telefoon niet zou trillen voor een 2e ongelezen WhatsApp-bericht, trilt je G Watch ook niet. Bij mij trilt WhatsApp trouwens sowieso niet bij berichten. Daarvoor moet ik in de instellingen vibrations niet op 'default' zetten maar op 'short' of 'long'. Als ik de instelling op 'off' of 'default' laat, trilt mijn G Watch ook niet.
De Pebble zoemt altijd, voor elke notificatie. Het is een bewuste keuze van Google om vibraties op deze manier over te nemen van de telefoon.
(Ik weet niet 100% of dit waar is, maar ik heb dit opgevangen ergens in een YouTube-video.)
Nog een andere tip: mocht je om een of andere reden de G Watch uitzetten, dan kun je 'm (zoals je waarschijnlijk al weet) niet zomaar aanzetten omdat er geen knop op zit. Door 'm op de oplaadcradle te leggen zet je 'm weer aan. Wat je echter óók kunt doen, is met een paperclip de resetknop onderop de G Watch in te drukken. Als je die pakweg een seconde ingedrukt houdt, gaat de G Watch weer aan. (Als je 'm echt lang ingedrukt houdt (8 seconden als het goed is) ga je de telefoon echt wipen volgens mij.)
Ik merkte dat die tril-instellingen van de telefoon overgenomen werden toen ik een melding kreeg van mijn eigen app Buienalarm (even pluggen
Dus, als je telefoon niet zou trillen voor een 2e ongelezen WhatsApp-bericht, trilt je G Watch ook niet. Bij mij trilt WhatsApp trouwens sowieso niet bij berichten. Daarvoor moet ik in de instellingen vibrations niet op 'default' zetten maar op 'short' of 'long'. Als ik de instelling op 'off' of 'default' laat, trilt mijn G Watch ook niet.
De Pebble zoemt altijd, voor elke notificatie. Het is een bewuste keuze van Google om vibraties op deze manier over te nemen van de telefoon.
(Ik weet niet 100% of dit waar is, maar ik heb dit opgevangen ergens in een YouTube-video.)
Nog een andere tip: mocht je om een of andere reden de G Watch uitzetten, dan kun je 'm (zoals je waarschijnlijk al weet) niet zomaar aanzetten omdat er geen knop op zit. Door 'm op de oplaadcradle te leggen zet je 'm weer aan. Wat je echter óók kunt doen, is met een paperclip de resetknop onderop de G Watch in te drukken. Als je die pakweg een seconde ingedrukt houdt, gaat de G Watch weer aan. (Als je 'm echt lang ingedrukt houdt (8 seconden als het goed is) ga je de telefoon echt wipen volgens mij.)
[ Voor 54% gewijzigd door gday op 11-07-2014 14:05 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
Je G Watch springt toch automatisch op navigatie als je in Google Maps gaat navigeren? Daarnaast is de SDK echt pas uit ... en zijn de eerste horloges pas 2 weken geleden aan de man gebracht.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:36:
[...]
Heb je hier een voorbeeld van? Heb alleen gezien dat ik geen notificatie krijg als een applicatie klaar is met installeren, en die krijg ik gelukkig niet op mijn horloge, op mijn telefoon is dat al gruwelijk irritant. Verder heb ik tot nu toe alles binnengekregen. Weet alleen niet uit mijn hoofd of hij nog trilt voor Whatsapp als er al een kaart open staat, aangezien hij alles in 1 kaart samenvoegt nu totdat Whatsapp officieel support toevoegt voor Google Wear.
Ik mis wat dat betreft nog erg veel app support. Ik blijf maar denken in apps: was er maar een mogelijkheid om dit nu naar mijn telefoon te sturen. Een goed voorbeeld is Google Maps. Ik hoor veel goeds over de navigatie via Google Wear, alleen je kan bijna niks opzoeken, aangezien hij geen Nederlands verstaat. Als je dat op je telefoon kan opzoeken en dan naar Google Wear kan sturen, geen probleem, maar dat kan dus (nog) niet. Wel jammer dat soort dingen, nog een hoop onbenut potentieel!
Ik denk dat het grootste probleem in dit geval je geduld is. ;-)
Edit: En, zoals Catch22 na mij ook beter verwoordt: als je zoiets stoort moet je niet een nieuw product op een nieuw platform direct tijdens de launch aanschaffen.
[ Voor 11% gewijzigd door gday op 11-07-2014 14:11 ]
Android Wear (en de SDK) is 2 weken geleden aangekondigd. De eerste devices zijn 2 dagen op de markt. Dat is niet zo gek.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:36:
[...]
Wel jammer dat soort dingen, nog een hoop onbenut potentieel!
als je zulke dingen jammer vindt, moet je misschien geen nieuwe gadgets op nieuwe platformen kopen.
I love it.
Net binnen gekregen.
Heeft iemand de "custom rom" al geprobeerd?
http://www.androidcentral...t-android-wear-custom-rom
7x op build nummer tappen en je krijgt developer options.
Ik heb show touches enabled. Geen idee waarom. Maar ik vind dat wel prettig.
--
trouwens, toen ik hem aanzette, was er een grote update/download. Is er ergens een site met changes?
Heeft iemand de "custom rom" al geprobeerd?
http://www.androidcentral...t-android-wear-custom-rom
7x op build nummer tappen en je krijgt developer options.
Ik heb show touches enabled. Geen idee waarom. Maar ik vind dat wel prettig.
--
trouwens, toen ik hem aanzette, was er een grote update/download. Is er ergens een site met changes?
[ Voor 46% gewijzigd door SeenD op 11-07-2014 15:14 ]
Something something
Verwijderd
Oh, begrijp me niet verkeerd, het zit me niet heel erg dwars, het is slechts een constatering418O2 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:02:
[...]
Android Wear (en de SDK) is 2 weken geleden aangekondigd. De eerste devices zijn 2 dagen op de markt. Dat is niet zo gek.
als je zulke dingen jammer vindt, moet je misschien geen nieuwe gadgets op nieuwe platformen kopen.
Oké
Ik zag vanavond dat je ook Spotify kan bedienen. Logisch, want dat kan ook via het notificatie scherm, maar wel erg handig
Ik zag vanavond dat je ook Spotify kan bedienen. Logisch, want dat kan ook via het notificatie scherm, maar wel erg handig
Hoe lang gaat de accu bij jullie ongeveer mee? Ik heb hem zo ingesteld dat het scherm niet altijd aan staat. Vrijdag ochtend heb ik hem van de lader gehaald, toen was hij 100% en nu heeft ie nog 26% over.
Spraakopdrachten gebruik ik eigenlijk niet. Op dit moment gebruik ik hem vooral voor de tijd
, notificaties en philips hue lampen bedienen.
Spraakopdrachten gebruik ik eigenlijk niet. Op dit moment gebruik ik hem vooral voor de tijd
Bij mij gaat ie 3 dagen mee. Na 1 dag is ie van 100% naar 78% gegaan en heb toch wel aardig wat berichten en meldingen binnen gekregen.
Nou... Dat is een stuk beter dan de verwachte 36 uur, hopelijk geldt hetzelfde voor de moto
Maar minstens zo belangrijk: wat zijn jouw instellingen verder qua helderheid (1-6) en heb je het scherm op always-on (wat standaard zo ingesteld is) of niet?Fratti schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:43:
Bij mij gaat ie 3 dagen mee. Na 1 dag is ie van 100% naar 78% gegaan en heb toch wel aardig wat berichten en meldingen binnen gekregen.
Ik heb de helderheid maximaal (op 6 dus) en heb always-on aanstaan. Aan het einde van de dag zit ik op 30-40%.
Verwijderd
Kan iemand misschien ook een (eerste, langere) product review schrijven, zou wel vet zijn! Want de twee productreviews die er nu staan zijn troep.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 13:24 ]
De tweakers redactie heeft een review die eea wel goed afdekt imoVerwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:22:
Kan iemand misschien ook een (eerste, langere) product review schrijven, zou wel vet zijn! Want de twee productreviews die er nu staan zijn troep.
Verwijderd
Die is wel ok ja. Maar een (lange) gebruikersreview zou ook wel chill zijn.418O2 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:24:
[...]
De tweakers redactie heeft een review die eea wel goed afdekt imo
Oke. Nou, ik ga het niet doen, want de reviews van de grote sites dekken het wel af. Als dat niet zou zijn, dan was het wat andersVerwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:26:
[...]
Die is wel ok ja. Maar een (lange) gebruikersreview zou ook wel chill zijn.
Als je specifieke vragen hebt wil ik die overigens wel beantwoorden hoor
[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 14-07-2014 13:47 ]
Hij staat bij mij op helderheid 3 en always-on staat uit. Tot nu toe bevalt me dat nog erg goed dat hij niet continu aanstaat.gday schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:47:
[...]
Maar minstens zo belangrijk: wat zijn jouw instellingen verder qua helderheid (1-6) en heb je het scherm op always-on (wat standaard zo ingesteld is) of niet?
Ik heb de helderheid maximaal (op 6 dus) en heb always-on aanstaan. Aan het einde van de dag zit ik op 30-40%.
ik zit op 54% over met always on en brightness op 6, ik zal wel niet heel veel binnenkrijgen haha
Hij zat bij mij gister na een dag op 18%, ik was om 6:15 uit bed en legde hem rond 23:00 weer op de lader.
Helderheid was de hele dag het een-a-felst.
Wel de hele dag gedemo-d aan collega's.
Helderheid was de hele dag het een-a-felst.
Wel de hele dag gedemo-d aan collega's.
[ Voor 13% gewijzigd door SeenD op 15-07-2014 09:44 ]
Something something
Scherm always on heb ik uitstaan.gday schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:47:
[...]
Maar minstens zo belangrijk: wat zijn jouw instellingen verder qua helderheid (1-6) en heb je het scherm op always-on (wat standaard zo ingesteld is) of niet?
Helderheid is 6.
dan kan je denk ik wel concluderen dat ook de gedimde stand (met always on dus) van het scherm nog aardig wat verbruikt...Fratti schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:29:
[...]
Scherm always on heb ik uitstaan.
Helderheid is 6.
Ik vindt het nog wel meevallen. Je moet rekening houden met het feit dat het horloge continu een bluetooth verbinding in stand aan het houden is met de gsm en daarbij alle meldingen ook middels een trillstand weergeeft. Daarbij heb je ook nog het feit dat de gebruiker intensief of minder intensief met het horloge kan omgaan.Prulleman schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:33:
[...]
dan kan je denk ik wel concluderen dat ook de gedimde stand (met always on dus) van het scherm nog aardig wat verbruikt...
Ik kijk er vaak op en lees mijn mail en stuur hangouts berichten via spraak en navigeer er ook mee en persoonlijk denk ik dat 3 dagen een prima score is.
Een smartphone hang je tegenwoordig ook elke avond aan de lader toch ;-)
was ook niet negatief bedoeld, meer een constatering.
als je de laatste posts vergelijkt, zie je dat je met scherm NIET 'always on' 3 dagen mee gaat. en met WEL 'always on' 1 dag. Vandaar mijn opmerking.
als je de laatste posts vergelijkt, zie je dat je met scherm NIET 'always on' 3 dagen mee gaat. en met WEL 'always on' 1 dag. Vandaar mijn opmerking.
Sja, je doet je smartwatch toch af 's nachts, of je hem nu op je nachtkastje legt, of op de lader op je nachtkastje, maakt ook niet uit. Je hoeft iig niet te pielen met een stekkertje.Fratti schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:36:
[...]
Ik vindt het nog wel meevallen. Je moet rekening houden met het feit dat het horloge continu een bluetooth verbinding in stand aan het houden is met de gsm en daarbij alle meldingen ook middels een trillstand weergeeft. Daarbij heb je ook nog het feit dat de gebruiker intensief of minder intensief met het horloge kan omgaan.
Ik kijk er vaak op en lees mijn mail en stuur hangouts berichten via spraak en navigeer er ook mee en persoonlijk denk ik dat 3 dagen een prima score is.
Een smartphone hang je tegenwoordig ook elke avond aan de lader toch ;-)
Hmm negatief puntje, die cradle is hopeloos met een metalen 'bracelet' band, ik moet hem meerdere keren aandrukken voor ik het laad icoon zie.
Ik blijf erbij dat het scherm te gevoelig is voor aanrakingen, heb regelmatig dat hand in de zak of mouw van mijn jasje een actie terweeg brengt.
Ik had overigens gisteren 's ochtends volledig opgeladen (gechecked 100%) en 3 uur 's middags was het scherm donker, wat ik ook deed geen respnse, dus op lader gelegd en na geruime tijd weer beeld, accu 100% leeg?!
De andere dagen, laad ik hem hem 's nachts op, en als ik hem weer op de lader leg heeft ie nog 64% over.
Ik hoop dat die lege accu een incident was, een niet een aanwijzing van andere problemen :-/
Ik realiseer me net dat mijn Nato band nog veel meer problemen geeft met die dubbele band onder het horloge door, damn, die hoef ik dus niet te proberen..
Ik blijf erbij dat het scherm te gevoelig is voor aanrakingen, heb regelmatig dat hand in de zak of mouw van mijn jasje een actie terweeg brengt.
Ik had overigens gisteren 's ochtends volledig opgeladen (gechecked 100%) en 3 uur 's middags was het scherm donker, wat ik ook deed geen respnse, dus op lader gelegd en na geruime tijd weer beeld, accu 100% leeg?!
De andere dagen, laad ik hem hem 's nachts op, en als ik hem weer op de lader leg heeft ie nog 64% over.
Ik hoop dat die lege accu een incident was, een niet een aanwijzing van andere problemen :-/
Ik realiseer me net dat mijn Nato band nog veel meer problemen geeft met die dubbele band onder het horloge door, damn, die hoef ik dus niet te proberen..
[ Voor 9% gewijzigd door RoosW op 15-07-2014 13:19 ]
Heb je misschien een foto van je smartwatch met de metalen band. Ik ben zelf ook van plan eentje erop te zetten dus ben erg benieuwd hoe het eruit ziet.RoosW schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:18:
Hmm negatief puntje, die cradle is hopeloos met een metalen 'bracelet' band, ik moet hem meerdere keren aandrukken voor ik het laad icoon zie.
Ik heb vandaag mijn horloge bij Coolblue opgehaald.
Wel irritant dat het horloge eerst moest updaten en anders niet wil opstarten.
Enjoy!
Die updates zijn niet voor niets natuurlijkJegorex schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:01:
Ik heb vandaag mijn horloge bij Coolblue opgehaald.
Enjoy, ik heb geen spijt van mijn aankoop!!
Als ik een spraakcommando uit wil voeren, zoals 'Show me my steps', dan zie ik rechtsbovenin een laad icoontje en krijg ik vervolgens een 'disconnected-melding'. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
even bluetooth uit en opnieuw verbinden?Yonix schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:24:
Als ik een spraakcommando uit wil voeren, zoals 'Show me my steps', dan zie ik rechtsbovenin een laad icoontje en krijg ik vervolgens een 'disconnected-melding'. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Soms krijg ik dat ook. Een minuutje later werkt het dan weer. Ik heb vooralsnog geen idee waar dat aan ligt.Yonix schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:24:
Ik heb het apparaat opnieuw ingesteld via een reset en ik heb het idee dat de spraakcommando's nu iets beter werken. Ik moet toegeven dat mijn telefoon niet op Engels staat ingesteld en ik verder niets heb aangepast in Google Now - wat talen betreft. Maar hij kan opdrachten als 'Albert Heijn' prima uitvoeren. 
Verder heb ik wel een vraag over Android Wear i.c.m. Google Now, want ik heb het idee dat daar ergens iets misgaat. Voorheen heb ik nooit echt gebruikgemaakt van Google Now, maar nu ik een smartwatch draag is het een vereiste. Alleen onthoudt mijn Google Now mijn kaarten niet. De weerkaart is prima te bekijken op mijn G Watch, alleen na een half uur niet meer. Als ik dan in Google Now kijk is ook daar de kaart verdwenen. Strange.
Anyhow, verder een prima apparaat hoor! Ik vind dat het horloge nog best oké is af te lezen in de felle zon; ik had erger verwacht.
Nog één vraagje: hebben jullie het scherm altijd aanstaan? Ik merk namelijk dat je het horloge aardig moet kantelen om het scherm aan te krijgen, dat vind ik vervelend.
Verder heb ik wel een vraag over Android Wear i.c.m. Google Now, want ik heb het idee dat daar ergens iets misgaat. Voorheen heb ik nooit echt gebruikgemaakt van Google Now, maar nu ik een smartwatch draag is het een vereiste. Alleen onthoudt mijn Google Now mijn kaarten niet. De weerkaart is prima te bekijken op mijn G Watch, alleen na een half uur niet meer. Als ik dan in Google Now kijk is ook daar de kaart verdwenen. Strange.
Anyhow, verder een prima apparaat hoor! Ik vind dat het horloge nog best oké is af te lezen in de felle zon; ik had erger verwacht.
Nog één vraagje: hebben jullie het scherm altijd aanstaan? Ik merk namelijk dat je het horloge aardig moet kantelen om het scherm aan te krijgen, dat vind ik vervelend.
https://lh3.googleusercon...o/IMG_20140713_113439.jpgFireFly3k schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:59:
[...]
Heb je misschien een foto van je smartwatch met de metalen band. Ik ben zelf ook van plan eentje erop te zetten dus ben erg benieuwd hoe het eruit ziet.
Hier kun je hem vinden, heb er nu een lederen band aangezet.
Idem, soms terwijl de Nexus 5 letterlijk binnen handberijk ligt.gday schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:54:
[...]
Soms krijg ik dat ook. Een minuutje later werkt het dan weer. Ik heb vooralsnog geen idee waar dat aan ligt.
Op het eerste, heb je locatie op gedetaileerd staan? Zonder dat werkt Now niet zo best/slecht. Ik had het een tijd uit staan ivm accu gedoe, maar merk eigenlijk nauwelikst verschil nu het aanstaat.Yonix schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:34:
Ja ik heb het scherm aanstaan, die kantelbeweging is inderdaad net iets verder als ik normaal zou doen om te kijken, dus soms gaat ie aan en soms niet, een haartje verder doet het altijd.
Bedankt voor je reactie. Het is nu zo dat Google Now al een tijdje prima werkt, ondanks het feit dat ik maar één kaart beschikbaar heb: het weer.RoosW schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:07:
[...]
Op het eerste, heb je locatie op gedetaileerd staan? Zonder dat werkt Now niet zo best/slecht. Ik had het een tijd uit staan ivm accu gedoe, maar merk eigenlijk nauwelikst verschil nu het aanstaat.
Ja ik heb het scherm aanstaan, die kantelbeweging is inderdaad net iets verder als ik normaal zou doen om te kijken, dus soms gaat ie aan en soms niet, een haartje verder doet het altijd.
Klopt het dat WhatsApp-meldingen geen trilling geven? De notificaties komen wel door, maar niet met een trilling.
Edit: En is het een vereiste dat je telefoon ingesteld staat op de Engelse taal i.v.m. spraakcommando's? Of hoe hebben jullie dat gedaan?
[ Voor 8% gewijzigd door Yonix op 16-07-2014 23:40 ]
Ik heb daar eerder al iets over geschreven:Yonix schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:34:
[...]
Klopt het dat WhatsApp-meldingen geen trilling geven? De notificaties komen wel door, maar niet met een trilling.
gday schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:33:
De G Watch trilt alleen als je telefoon ook zou trillen voor die notificatie. Als je dus in hebt gesteld dat je telefoon bij 1 ongelezen Gmail zou trillen, trilt je G Watch ook. Als je telefoon bij een 2e ongelezen niet meer zou trillen, trilt je G Watch ook niet.
Ik merkte dat die tril-instellingen van de telefoon overgenomen werden toen ik een melding kreeg van mijn eigen app Buienalarm (even pluggen). Ik heb namelijk ingebouwd dat Buienalarm 3 keer trilt bij een melding voor neerslag, en mijn G Watch trilt dan ook 3 keer.
Oké, dat probleem is opgelost. Echter, nu heb ik het idee dat Android Wear het geluidsprofiel van mijn telefoon aanpast en daarmee de telefoon op stil zet. Heeft iemand deze ervaring al gehad?
En het valt mij op de het horloge aardig wat keren zijn Bluetooth-verbinding verliest en dan vervolgens niet goed verpakt.
Edit: Wat is ongeveer het bereik van het horloge en de bluetooth-sensor?
En het valt mij op de het horloge aardig wat keren zijn Bluetooth-verbinding verliest en dan vervolgens niet goed verpakt.
Edit: Wat is ongeveer het bereik van het horloge en de bluetooth-sensor?
[ Voor 35% gewijzigd door Yonix op 17-07-2014 18:04 ]
Bluetooth is normaal en meter of 10, zonder obstakels. Voor mijn audio verbinding is dat inderdaad ook, hoewel mijn n4 verder komt dan mijn n5. Misschien dat bt le nog iets minder ver komt
Ah, oké. Thanks for the info! Het handigst is dus om in dezelfde ruimte te zijn als het toestel. Meestal ligt mijn toestel in de studeerkamer aan de lader, maar dat haalt het horloge, qua BT-bereik, nét niet.Prulleman schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:56:
Bluetooth is normaal en meter of 10, zonder obstakels. Voor mijn audio verbinding is dat inderdaad ook, hoewel mijn n4 verder komt dan mijn n5. Misschien dat bt le nog iets minder ver komt
Wat betreft het audioprofiel heeft dat te maken met de 'Silence Connected Phone'-optie in Android Wear. Wat het precies doet ben ik nog niet achter, maar het zet i.i.g. je telefoon op stil na een tijdje.
Nu een dag na gebruik merk ik dat het horloge steeds meer kaarten laat zien en notificaties doorgeeft. Het lijkt wel alsof de smartphone en smartwatch elkaar eerst een tijdje moeten 'kennen', voordat alles prima werkt. Dat klinkt zweverig, maar het lijkt er wel op.
Tot nu toe: prima gadget!
Hoe zijn je ervaringen met deze watchface?Jasper schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:36:
Mooie watchface met veel info in één oogopslag: Google Play: Weather Wear Watch face
[afbeelding]
Ziet er erg mooi uit, heb hem ook besteld.RoosW schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:01:
[...]
https://lh3.googleusercon...o/IMG_20140713_113439.jpg
Hier kun je hem vinden, heb er nu een lederen band aangezet.
@gday we kunnen binnenkort dus uitgebreidere notificaties verwachten voor Buienalarm?
Ik ben in ieder geval wel een beetje aan het puzzelen voor m'n eigen apps.
Heb nog geen Wear device. Twijfel nog steeds of ik moet wachten tot de 360, of ...
Hij komt bij mij niet beschikbaar. En hij gaat er gelijk af
http://www.greenbot.com/a...g-custom-watch-faces.html
Een optie om het scherm uit te laten gaan als hij laadt zou ik overigens toejuichen. Leg hem nu diep in mijn nachtkastje omdat hij teveel licht geeft
http://www.greenbot.com/a...g-custom-watch-faces.html
Een optie om het scherm uit te laten gaan als hij laadt zou ik overigens toejuichen. Leg hem nu diep in mijn nachtkastje omdat hij teveel licht geeft
[ Voor 81% gewijzigd door 418O2 op 19-07-2014 16:28 ]
418O2 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:24:
There's an app for thatThe app makes your device go to a black screen on the lowest possible brightness while charging so that the screen isn't annoyingly bright while you're trying to sleep.
Uiteindelijk toch niet de custom watchface geïnstalleerd, omdat ik eigenlijk best tevreden ben over die van LG.
Echter, één ander dingetje: met dit weer ga je lekker zweten en ik vraag mij af wat dat doet met de contactpuntjes aan de onderkant van de horlogekast. De sticker die op de onderkant zit schijnt het al niet zo fijn te vinden.
Echter, één ander dingetje: met dit weer ga je lekker zweten en ik vraag mij af wat dat doet met de contactpuntjes aan de onderkant van de horlogekast. De sticker die op de onderkant zit schijnt het al niet zo fijn te vinden.
Misschien! Ik beloof nog niets. ;-)FireFly3k schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:30:
[...]
@gday we kunnen binnenkort dus uitgebreidere notificaties verwachten voor Buienalarm?
Ik ben in ieder geval wel een beetje aan het puzzelen voor m'n eigen apps.
Daar kan ik al iets over melden: zweet is niet goed voor de contactjes. Ze gaan corroderen.Yonix schreef op zondag 20 juli 2014 @ 14:27:
Uiteindelijk toch niet de custom watchface geïnstalleerd, omdat ik eigenlijk best tevreden ben over die van LG.![]()

Laden gaat hierdoor niet meer zo goed. Hij stopt vanzelf willekeurig met laden. Vannacht heeft ie ook op de oplader gelegen, maar omdat het laden blijkbaar stopte was de G Watch toch leeg vanochtend. De sticker kun je trouwens gewoon verwijderen. Geen probleem.
Ik kan gelukkig via Coolblue zonder problemen de horloge ruilen. (

[ Voor 17% gewijzigd door gday op 21-07-2014 14:01 ]
Ik merkte gisteren dat het scherm als hij gedimd is in het volledig donker, ik een paar iets lichtere 'banden' zie lopen over het scherm. Je ziet dat dus alleen in het pikkedonker als hij gedimd is. Hebben jullie dat ook?
niet heel storend ofzo verder, maar niet zo netjes.
niet heel storend ofzo verder, maar niet zo netjes.
goeie reden om te wachten op de 360 met qi charginggday schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:34:
[...]
Misschien! Ik beloof nog niets. ;-)
[...]
Daar kan ik al iets over melden: zweet is niet goed voor de contactjes. Ze gaan corroderen.
[afbeelding]
Laden gaat hierdoor niet meer zo goed. Hij stopt vanzelf willekeurig met laden. Vannacht heeft ie ook op de oplader gelegen, maar omdat het laden blijkbaar stopte was de G Watch toch leeg vanochtend.
Ik kan gelukkig via Coolblue zonder problemen de horloge ruilen. () Voor de nieuwe horloge neem ik een andere horlogeband die onder de G Watch doorloopt, zodat de contactjes hopelijk beter beschermd zijn. Laden gaat dan wel iets lastiger maar ik neem aan dat als ik de horlogeband iets losser trek, dat ik dan de cradle er gewoon tussen kan schuiven.
[afbeelding]
Door het zweten onder het horloge is mijn huid kapot gegaan, de hele boel onder het bloed, kan niet goed zijn voor de contacten.. Iemand tips hoe die weer goed schoon te krijgen? Ik ga maar weer een nato band gebruiken, dan komt de kunststof kast niet meer tegen mijn huid aan.
[ Voor 0% gewijzigd door RoosW op 21-07-2014 15:08 . Reden: typo's ]
Wow, design flaw!gday schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:34:
Daar kan ik al iets over melden: zweet is niet goed voor de contactjes. Ze gaan corroderen.
Net 2 uurtjes de watch binnen (LG) en deze watchface is het niet voor mij. Misschien omdat de api voor watch faces nog niet uit is, want er gebeuren wat rare dingen.
Mijn favoriete watch faces tot nu toe:
Uhrart wearfaces
9elements One Watch Face
[ Voor 11% gewijzigd door Jasper op 21-07-2014 16:26 ]
Het leek mij handig om een extra dock te kopen voor op het werk (development) dus ik heb via LG nagevraagd wat zo'n ding nou eigenlijk kost en waar het te koop is. LG verwees mij door naar europart.nl en die verkoopt ze voor 70 euro en 3 cent!!! Gelukkig kan je hem ook via andere shops kopen voor slechts 42.40. Daar moet je dan nog wel even BTW bij optellen.
Voor de geïnteresseerden het typenummer van het dock is: EAY63649201
Ik vind het echt een belachelijke prijs. Mocht iemand hem voor een betere prijs tegenkomen dan ben ik wel geïnteresseerd.
Voor de geïnteresseerden het typenummer van het dock is: EAY63649201
Ik vind het echt een belachelijke prijs. Mocht iemand hem voor een betere prijs tegenkomen dan ben ik wel geïnteresseerd.
Weird. Net geïnstalleerd en krijg hem hier wel geopend.
Let op:
Voor discussie over de G Watch R kan je terecht in LG G Watch R - Ervaringen en Discussie. Reacties over die smartwatch worden uit deze thread verwijderd.
Voor discussie over de G Watch R kan je terecht in LG G Watch R - Ervaringen en Discussie. Reacties over die smartwatch worden uit deze thread verwijderd.