Ik ben het eens dat het een beetje een gimmick is, het is geen cruciaal voorwerp. Al zal dit mede komen door het gebrek aan apps.
Ikzelf vind het heel handig, om meerdere redenen. Ten eerste, ik heb mijn telefoon vaak in mijn binnenzak, en vind het, zeker buiten, een beetje gedoe om mijn jas open te maken, mijn binnenzak en dan mijn telefoon eruit te vissen. Dan is zo'n horloge toch wel handig waar je de snelle dingetjes op kan doen (je emails/whatsapps/etc bekijken, snel reageren, etc.).
Ook controle van muziek vind ik heel handig, om telkens je telefoon te pakken om bijv het volume te veranderen of een nummer te skippen is een beetje gehannes.
Als laatste vind ik het heel fijn voor het hardlopen. Runkeeper bedienen vanaf je horloge is een stuk handiger dan op de telefoon in je schouderband
En het is handig om snel te kunnen zien hoe laat het is zonder je telefoon te moeten pakken is handig
Maar, dat allemaal gezegd hebbende blijft het een gimmick, een afstandsbediening in mijn koptelefoon zou een deel al kunnen ondervangen. Maar is minder cool
Maar ik ben nu wel begonnen om mijn domotica (alles in mijn huis kan op afstand bestuurd worden) en media center via voice control via mijn horloge te bedienen. Als dat kan, heeft het -voor mijzelf- écht meerwaarde.
Ik hoop overigens dat zodra de Apple Watch uit is er (veel) meer apps uitkomen en de smartwatch een stuk handiger wordt. Tot dan blijft het een hele handige, en mooie, gimmick