Bij Vodafone adverteert men momenteel (31 maart) met een levertijd van vijf dagen.
De daadwerkelijke levertijd bedraagt minimaal twaalf dagen vanaf vandaag.
Op 24 maart heb ik de Galaxy S7 Edge Black besteld bij een telefonische verlenging. Verwachte leverdatum tussen 2 en 5 april.
De volgende dag kreeg ik een SMS dat het toestel dermate populair was dat de verwachte leverdatum was opgeschoven: tussen 11 en 13 april.
Wat schetst mijn verbazing: Eergisteren (29 maart) zie ik in de webshop een verwachte levertijd van 5 dagen wordt aangegeven. Gistermiddag heb ik hierover telefonisch contact gehad met de klantenservice: "Excuses voor het ongemak, we zullen het doorgeven." Vanmorgen ook via webcare het nogmaals aangegeven. Opnieuw de toezegging dat het intern zou worden doorgegeven.
Tot op dit moment staat er in de webshop nog steeds een levertijd van 5 dagen... Is het gebruikelijk dat er onrealistisch korte levertijden worden weergegeven? Dit zal ongetwijfeld meer klanten opleveren.
Voor mij persoonlijk bedraagt de daadwerkelijke levertijd 18-20 dagen (er van uitgaande dat het toestel tussen 11 en 13 april wordt geleverd). Ik kan me voorstellen dat veel potentiële klanten dat te lang vinden en bij andere providers gaan shoppen. Zou dit dan een bewuste strategie zijn?
[
Voor 0% gewijzigd door
Puf op 31-03-2016 15:03
. Reden: typo ]