Slaat natuurlijk nergens op wat je roept, heb genoeg ervaring om teweten hoe en wat daar hoef ik geen tv boer voor tezijn.Joost schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:13:
[...]
Welke tv-provider heb jij uit de grond gestampt dat je zo goed weet waar een tv-box aan moet voldoen?
Dat zal 99% van de Nederlanders niet met je eens zijn. En meer dan 50% zal het niet eens kunnen missen zonder ergens anders mee in de problemen te komen, eten bijvoorbeeld.Aaargh! schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:38:
[...]
Tot € 200/maand vind ik acceptabel voor Internet + TV.
[...]
Ik word volgende week aangesloten op Tweak (Almere, dus eigen netwerk). Voorlopig nog zonder Sparql, maar ik wil wel de ontwikkelingen op de voet volgen
.
Als eerste, kijkend naar de screenshots en vooral de introductie van een 'echte' Standby: Goede ontwikkeling!
Wel ben ik heel benieuwd hoe lang dat uit standby komen duurt. En of je het ook zo kan instellen dat hij bij 1x drukken al naar 'echt standby' gaat. Mocht het uit standby komen echt traag worden (langer dan 10 seconden): Is het niet een optie om een 'schedule' toe te voegen? Bv. 'echt standby' tussen 0:00 en 15:00. En 'hot standby' tussen 15:00 en 0:00. Dit kan onze Sony TV ook en dat geeft een mooie balans tussen sneller opstarten op prime time en stroombesparing daarbuiten.
Die 10 seconden zou ik een beetje als grens aanhouden omdat dat toch ook de tijd is die m'n TV nodig heeft om beeld te geven en die m'n AV-receiver nodig heeft om de audiosignaal naar de eindtrappen aan te zetten.
Als eerste, kijkend naar de screenshots en vooral de introductie van een 'echte' Standby: Goede ontwikkeling!
Wel ben ik heel benieuwd hoe lang dat uit standby komen duurt. En of je het ook zo kan instellen dat hij bij 1x drukken al naar 'echt standby' gaat. Mocht het uit standby komen echt traag worden (langer dan 10 seconden): Is het niet een optie om een 'schedule' toe te voegen? Bv. 'echt standby' tussen 0:00 en 15:00. En 'hot standby' tussen 15:00 en 0:00. Dit kan onze Sony TV ook en dat geeft een mooie balans tussen sneller opstarten op prime time en stroombesparing daarbuiten.
Die 10 seconden zou ik een beetje als grens aanhouden omdat dat toch ook de tijd is die m'n TV nodig heeft om beeld te geven en die m'n AV-receiver nodig heeft om de audiosignaal naar de eindtrappen aan te zetten.
[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 09-02-2016 09:42 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Is hierin een bugje ook opgelost dat ondertiteling tevoorschijn komt?
Als je vanuit de gids op het kanaal klikt die je al kijkt krijg ik 9/10x ondertiteling in beeld.
Soms loopt die mee met het programma, maar soms blijft hij ook gewoon staan, op 1 zin.
Als je vanuit de gids op het kanaal klikt die je al kijkt krijg ik 9/10x ondertiteling in beeld.
Soms loopt die mee met het programma, maar soms blijft hij ook gewoon staan, op 1 zin.
Verwijderd
Klopt het dat 'current programs' vaak nog geen 'thumbnail' hebben? Alleen een tv icoontje?
Weet niet of het zender specifiek is maar ik kijk veel naar Discovery/ Science/ World,
National Geographic, Nat Geo Wild, Animal Planet en History Channel.
En moet die balk onder in beeld echt zo groot zijn? Zelfs op mijn 32 inch tv vind ik 'm al groot.
Neemt wel een vierde van het beeld in beslag.
Weet niet of het zender specifiek is maar ik kijk veel naar Discovery/ Science/ World,
edit:
Lijkt wel een beetje zender specifiek. Bij de eerste stuk of 10 zenders vanaf NPO 1 HD is er wel een thumbnail.
Lijkt wel een beetje zender specifiek. Bij de eerste stuk of 10 zenders vanaf NPO 1 HD is er wel een thumbnail.
En moet die balk onder in beeld echt zo groot zijn? Zelfs op mijn 32 inch tv vind ik 'm al groot.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 13:28 ]
Hopelijk wordt het CEC probleem ook opgelost
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Ik heb het formulier aangepast. Moet nu wel werken.Csotranme schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:32:
Helaas... Ik heb een klantnummer boven de 15.100.000 het formulier accepteert mij dus niet...
Klopt, als wij geen thumbnail hebben voor het programma word het placeholder TV icoontje neergezet. Wij krijgen alle programmainformatie aangeleverd vanuit zowel de zenders als onze EPG-leverancier. Het is helaas niet mogelijk om voor 100% van de programma's een goede afbeelding te bemachtigen.Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:46:
Klopt het dat 'current programs' vaak nog geen 'thumbnail' hebben? Alleen een tv icoontje?
We hebben dit niet recent getest. We weten wel van het probleem af en onze hardwareleverancier ook. Het zou echter kunnen zijn dat het nu niet meer stoort als de Sparql Box op standby staat, dit omdat de HDMI nu wordt uitgezet.Fonta schreef op maandag 08 februari 2016 @ 23:10:
Is er trouwens een kans dat de problemen met CEC opgeslost gaan worden?
Als je pin 13 in je HDMI kabel niet wegdrukt, afplakt of een aparte adapter er tussen zet, dan werkt CEC in je hele home cinema systeem niet meer.
Er is het één en ander aan het 'initialization' van de ondertiteling veranderd. Zelf kunnen wij deze bug niet meer herproduceren.durkp schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:52:
Is hierin een bugje ook opgelost dat ondertiteling tevoorschijn komt?
Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)
Verwijderd
Waarom niet iets van 75% van de grootte en dan zwevend in beeld in plaats van zo schermvullend?Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:46:
Er is trouwens onderin een kleine transparante balk die gedeeltelijk over de thumbnail staat. Hoort dat zo?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 13:51 ]
Over design valt te twisten. Wij vinden dit een mooi en strak design. We hebben onszelf wel een uitdaging op de hals gehaald omdat verschillende televisies verschillend schalen. Door langs de rand te werken moet je er rekening mee houden dat sommige delen buiten beeld kunnen vallen. Standaard staan de meeste televisies op een schaling die vaak '16:9' genoemd wordt, waar 'just scan' vaak een veel beter resultaat geeft.Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:46:
[...]
Waarom niet iets van 75% van de grootte en dan zwevend in beeld in plaats van zo schermvullend?
Er is trouwens onderin een kleine transparante balk die gedeeltelijk over de thumbnail staat. Hoort dat zo?
Een indruk van hoe wij hier rekening mee houden zie je in de volgende afbeelding:

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)
Maken jullie hierin ook onderscheid tussen 720p en 1080p? Als iets er goed uitziet op 720p kan dat opgeblazen lijken op 1080p als het alleen geschaald wordt.
Verder snap ik dat oranje de huiskleur is, maar als dit gebruikt wordt in combinatie met transparantie dan kan de tekst wegvallen. Dit is ook goed te zien in bovenstaand plaatje bij de datum rechtsboven die bijna niet te zien is, terwijl de tijd (in wit) wel goed zichtbaar is.
Verder snap ik dat oranje de huiskleur is, maar als dit gebruikt wordt in combinatie met transparantie dan kan de tekst wegvallen. Dit is ook goed te zien in bovenstaand plaatje bij de datum rechtsboven die bijna niet te zien is, terwijl de tijd (in wit) wel goed zichtbaar is.
Da's gewoon overscan, en dat hoort niet aan te staan bij een digitale bron zoals IPTV. Wat mij betreft hoeft er geen rekening gehouden te worden met mensen die hun apparatuur niet goed instellen en moet je er van uit gaan dat je op een HDMI scherm gewoon 1:1 pixel mapping hebt.Tweak schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:35:
Door langs de rand te werken moet je er rekening mee houden dat sommige delen buiten beeld kunnen vallen. Standaard staan de meeste televisies op een schaling die vaak '16:9' genoemd wordt, waar 'just scan' vaak een veel beter resultaat geeft.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
@tweak
Hebben jullie mijn vraag gelezen over de layout van de gids. (paar posts hierboven)
Wat is hierin mogelijk?
Hebben jullie mijn vraag gelezen over de layout van de gids. (paar posts hierboven)
Wat is hierin mogelijk?
Helemaal mee eens. Quickzap werkt een stuk sneller / intuïtiever. Tv gids zoom / uitzoomen werkt ook goed. En het Kinderslot doet het zo prima.John70 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:16:
Mijn bevindingen tot nu toe:Ik ben zeer tevreden met deze vooruitgang
- Nieuwe Quickzap werkt goed. Zap snelheid is acceptabel.
- Zappen met de pijltjes werkt goed en snel. Ook voor de radio werkt het prima.
- Stand-by / uit werkt. Mijn receiver geeft aan bij het uitzetten van de box dat er geen HDMI signaal is.
- Kinderslot werkt.
- HD icoontjes worden ook weer gegeven.
Wat me wel opvalt is dat het na het volledig uitzetten /standby zetten de opstart tijd richting een minuut gaat. Het voelt in ieder geval als een eeuwigheid.
Eerste reactie is positief!
Op vreemde wijze werkt nu ook OD sinds de beta. Die deed het bij mij nooit over powerline.
Wat ik nog wel mis is de functie 1x drukken = uit 2x drukken stand-by. Omgedraaid dus
Info balk vind ik persoonlijk wel erg stijlvol. Beter dan die lelijke vormgeving van Telfort/KPN glas.
Nu ook een stuk overzichtelijker zo!
Op vreemde wijze werkt nu ook OD sinds de beta. Die deed het bij mij nooit over powerline.
Wat ik nog wel mis is de functie 1x drukken = uit 2x drukken stand-by. Omgedraaid dus
Info balk vind ik persoonlijk wel erg stijlvol. Beter dan die lelijke vormgeving van Telfort/KPN glas.
Nu ook een stuk overzichtelijker zo!
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Heb mij ook aangemeld, ben enthousiast n.a.v. jullie berichten en wil dit zelf ook ervaren!
Verwijderd
Ik heb me ook aangemeld en binnen een paar minuten al de update. Ziet er goed uit en voor mij snel genoeg. Wat me wel opvalt is dat ik vaker een "freeze" heb in het beeld. Daar had ik voordien nauwelijks last vast.
Zou het aan de nieuwe software liggen of aan het feit dat ze aan het werk zijn om het eigen netwerk aan te leggen ( ik woon in Deventer en ja: ik ben 1 van de gelukkigen die over kan naar 1GB).
Zou het aan de nieuwe software liggen of aan het feit dat ze aan het werk zijn om het eigen netwerk aan te leggen ( ik woon in Deventer en ja: ik ben 1 van de gelukkigen die over kan naar 1GB).
Hoewel ik het persoonlijk met je eens ben heb ik toch een hoop "vrienden" familie en bekenden waar ik zo af en toe over de vloer kom die toch echt hele vreemde settings gebruiken op hun TV's, en ging ik vroegah zeuren en zette ik het goed, de volgende keer dat ik er was stond het weer terug, want tja, zo waren ze het gewend.Aaargh! schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:42:
[...]
Da's gewoon overscan, en dat hoort niet aan te staan bij een digitale bron zoals IPTV. Wat mij betreft hoeft er geen rekening gehouden te worden met mensen die hun apparatuur niet goed instellen en moet je er van uit gaan dat je op een HDMI scherm gewoon 1:1 pixel mapping hebt.
Sterker nog, mijn eerste hele dure 1080P TV had helemaal geen "just scan" en is er na een hoop gezeur van klanten doormiddel van een niet zelf uit te voeren software update op gekomen. En die TV is nog altijd in gebruik.
Als kundige klant kun je zeggen: Dan moeten ze ook niet zeiken, maar als aanbieder haal je jezelf een hoop narigheid op de hals als opeeens de epg niet meer leesbaar is omdat je niet met overscan rekening hebt gehouden.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Hmmm, das raar, ik heb me gisteren al opgegeven en zit nog op de oude interface.Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:13:
Ik heb me ook aangemeld en binnen een paar minuten al de update. Ziet er goed uit en voor mij snel genoeg. Wat me wel opvalt is dat ik vaker een "freeze" heb in het beeld. Daar had ik voordien nauwelijks last vast.
Nog maar eens proberen dan.
Edit: done.
Wat me opviel is dat in me STB een ander klantnummer staat dan in de brieven die ik in 2014 van Tweak heb gekregen. Daar ook maar het formulier een keer voor ingevuld.
[ Voor 12% gewijzigd door Fonta op 09-02-2016 21:25 ]
standby-functie/instelling lijkt per abonnee te werken, ik had op zolder ervoor gekozen 1 x drukken uit, vervolgens is de instelling in de woonkamer ook "1x drukken uit".
Verder gaat idd het zappen een stuk vlotter, ben blij met de update.
Verder gaat idd het zappen een stuk vlotter, ben blij met de update.
Tja een beetje op de KPN toer die zo'n beetje elk jaar een nieuwe setop box introduceert. Uiteindelijk betaald de klant, wat mij betreft een simpele interface is voldoende.devil-strike schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:05:
[...]
Hoeft ook helemaal geen intel tezijn, gewoon arm dual/quad core met goeie mali gpu erin en je hebt voor weinig toch veel snelheid en opties.
Zijn er ook plannen om de IPTV dienst te bieden zonder dat je hier een abonnement bij tweak of breedband Arnhem voor nodig hebt?
Een hele boel mensen hebben wel behoefte aan een IPTV dienst welke provider onafhankelijk is.
Een hele boel mensen hebben wel behoefte aan een IPTV dienst welke provider onafhankelijk is.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Eerste indruk ook hier positief. Zoeken in OD van uitzendinggemist werkt nu beter als je een tikfout maakt, erg fijn dat dit nu is opgelost.
Nog te verbeteren: Als je 1x of 2x op de knop VOD drukt verschijnt het OD-menu, echter niet in kleur maar in zw/w
Verder zou het een verbetering zijn als in de tv-gids, zoals Goldvinger reeds beschreef, een tweede knop komt waarmee je kan schakelen tussen horizontale/verticale weergave. De nieuwe groene knop (zoom) zal ik niet veel gebruiken schat ik nu in.
Tot slot hoop ik dat de tv-engineer(s) na deze mooie update zich gaan richten op het verbeteren van het opnamepakket.
Nog te verbeteren: Als je 1x of 2x op de knop VOD drukt verschijnt het OD-menu, echter niet in kleur maar in zw/w
Verder zou het een verbetering zijn als in de tv-gids, zoals Goldvinger reeds beschreef, een tweede knop komt waarmee je kan schakelen tussen horizontale/verticale weergave. De nieuwe groene knop (zoom) zal ik niet veel gebruiken schat ik nu in.
Tot slot hoop ik dat de tv-engineer(s) na deze mooie update zich gaan richten op het verbeteren van het opnamepakket.
Misschien op een USB stick als optie, kan misschien tevens dienen voor de pauze functie.Jan Driebeen schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:17:
Ik heb het opnemen pakket expres niet genomen vanwege de vele problemen. Wat ik zelf ook nog heel erg mis is begin gemist. Ik kom van Telfort glas (Almere) en gebruikte het destijds erg veel. We gaan of topic maar goed...
On topic: het lijkt dat het scherm opgedeeld is in bepaalde delen. Wanneer ik wissel van OD naar live blijft bijvoorbeeld de standaard Sparql achtergrond staan op de plek van de info banner onderin beeld. Dit was voorheen niet het geval.
On topic: het lijkt dat het scherm opgedeeld is in bepaalde delen. Wanneer ik wissel van OD naar live blijft bijvoorbeeld de standaard Sparql achtergrond staan op de plek van de info banner onderin beeld. Dit was voorheen niet het geval.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Nieuwe interface werkt tot nu toe prima:) Hele verbetering.
Kleinigheidje: als de ontvanger op pauze staat is er geen pauze tekentje meer te zien. Zo handig zijn als dat terug komt.
Kleinigheidje: als de ontvanger op pauze staat is er geen pauze tekentje meer te zien. Zo handig zijn als dat terug komt.
Zijn er nu ook aparte IR commando's om de settopbox in en uit te schakelen. Ik heb een Harmony afstandsbediening, maar het enige dat ik niet goed krijg is het juist inschakelen van de settopbox.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Inderdaad!Hans_18T schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:25:
[...]
Misschien op een USB stick als optie, kan misschien tevens dienen voor de pauze functie.
Pauzefunctie 'in the cloud' vind ik eerlijk gezegd erg ambitieus (en dat lijkt het ook te zijn). De "live tv terugspoel en peuze" functie zou gewoon vanuit een buffer op lokale storage moeten gebeuren. Zaken als 'begin gemist' móeten natuurlijk wel 'in the cloud' gebeuren, maar daar heb je dan ook weer meer bandbreedte voor als de 'pauzeerders' geen bandbreedte opslokken
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Als jij een bedrijf zou runnen zou dat bedrijf dan waarschijnlijk ook vrij snel failliet zijnAaargh! schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:42:
[...]
Da's gewoon overscan, en dat hoort niet aan te staan bij een digitale bron zoals IPTV. Wat mij betreft hoeft er geen rekening gehouden te worden met mensen die hun apparatuur niet goed instellen en moet je er van uit gaan dat je op een HDMI scherm gewoon 1:1 pixel mapping hebt.

Echter, hebt niet alleen te maken met wat "technisch juist" is, maar ook met klanten en hoe die dingen instellen of 'gewend' zijn. Deal with it.
Dat lijkt me een vrij lastig verhaal.fast-server schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:14:
Zijn er ook plannen om de IPTV dienst te bieden zonder dat je hier een abonnement bij tweak of breedband Arnhem voor nodig hebt?
Er zijn in het verleden al meer "OTT" tv-diensten geweest en ook weer verdwenen. Div. grote providers zijn nu weer bezig met hun eigen OTT dienst (bv. "Play" van KPN). En dat is ook nog geen daverend succes, vooral door de tegenvallende beeldkwaliteit op grote schermen en de prijsstelling.
Het is blijkbaar niet goed commercieel 'rond' te krijgen om én een laag bedrag, én goede kwaliteit te bieden. Vooral dat laatste kost als het "OTT" moet toch ook behoorlijk wat bandbreedte.
Daarom werkt ook Sparql voor de live streams gewoon met multicast over een apart VLAN.
Daar is toch ook wel een mouw aan te passen door het vanaf de settopbox box te tunnelen.
Qua kosten>> moet je kijken wat Netflix kan leveren voor een laag bedrag.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Echt wel, ander creëer je een 6-jes cultuur. Mensen die tevreden zijn met middelmatigheideymey schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:23:
[...]
(...)
Echter, hebt niet alleen te maken met wat "technisch juist" is,

Multicast IGMP tunnelen kan, maar het wordt er niet betrouwbaarder op als je een tunnel hebt die over weet ik wat voor internetverbinding opgezet wordt. Er is geen controle over QoS.fast-server schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:42:
Daar is toch ook wel een mouw aan te passen door het vanaf de settopbox box te tunnelen.
En wat Netflix doet is natuurlijk niet te vergelijken. Ze hebben sowieso een heel erg veel grotere markt dan alleen een Nederlandse aanbieder... en het gaat niet om lineaire (Live) TV kanalen, waar het hier wel om gaat.
Maar goed, dit is wellicht een wat off-topic discussie hier
Kom jij wel eens buiten?Aaargh! schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:00:
[...]
Echt wel, ander creëer je een 6-jes cultuur. Mensen die tevreden zijn met middelmatigheid
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Zo min mogelijk.
Zeer tevreden over de werking en de looks. Als ik toch iets moet opmerken dan is het over “Curent program now has a thumbnail”. Het plaatje wat daarin komt te staan is vaak groter dan het frame. Voor de rest zou ik zeggen…invoeren zodat de anderen er ook van kunnen gaan genieten..
Ik begrijp je (technische) frustratie, echter zit 90% van de niet-nerds niet te wachten op allerlei moeilijke mogelijkheden en termen. Die willen gewoon TV kijken, het hoe en het wat interesseert ze verder niet.Aaargh! schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:00:
[...]
Echt wel, ander creëer je een 6-jes cultuur. Mensen die tevreden zijn met middelmatigheid
Zo zag ik direct dat het beeld van Sparql gewoon veel beter is dan de bagger die KPN/Vodafone eerst bij ons op het scherm toverde. Mijn vrouw en kinders zagen geen verschil. Voor hen is het alleen van belang dat het werkt.
I am the great Cornholio!
Maar natuurlijk interesseert het ze wel. Het zijn echt niet alleen de nerds die een goede UX verwachten, in tegendeel, juist de niet-nerds zitten er enorm om te springen. Een goed werkende UI op je STB heeft enorme impact op hoe de gebruiker een dienst ervaart, het voelt direct degelijker en beter aan en het straalt kwaliteit uit. De trage, haperende UI die er nu is komt ontzettend knullig over, juist op niet-techneuten.MetaFrame schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:47:
[...]
Ik begrijp je (technische) frustratie, echter zit 90% van de niet-nerds niet te wachten op allerlei moeilijke mogelijkheden en termen. Die willen gewoon TV kijken, het hoe en het wat interesseert ze verder niet.
Ik vind het grappig dat je dus gewoon ff over de mening van mijn vrouw en kids, ouders en (a-technische) vrienden heen stapt. Als het iedereen echt wat had uitgemaakt kwamen alle providers in de problemen, want er zijn maar weinig providers die wel fijne STB hebben.
Goeie verbetering, vooral handig dat je nu naar rechts kun gaan en de volgende programma's ziet van de zender waar je naar kijkt. Vanuit daar kun je die programma's ook opnemen en info bekijken.
Verbeterpunten:
- Als de box volledig uitgaat, duurt het opstarten erg lang.
- Bij sommige programma's zie ik geen thumbnail. Die tv thumbnail is lelijk
Verbeterpunten:
[ Voor 10% gewijzigd door WhySoSerious? op 11-02-2016 15:34 ]
Werkt het ook na een herstart? Bij de oude firmware onthoudt ie alleen de set, niet de unset locks, die mag je weer iedere keer verwijderen.John70 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:16:Ik ben zeer tevreden met deze vooruitgang
- Kinderslot werkt.
Ook teletekst is tot nog toe een ramp, pagina's die niet gevonden worden of pas na enkele minuten, totaal geen caching, ik hoop dat dit verbeterd.
Uitzending gemist menukeuze's zijn niet efficient om te doorlopen, je kan niet naar achter springen, altijd moet je over bergen NOS* programma's scrollen en ook krijg je regelmatig 2x dezelfde lijst te zien, waarna je weer 'meer...' kan selecteren voor meer keuzes.
Ook programma-info met extra tekst is pas scrollbaar als je eerst een andere programma geselecteerd heb en weer terugkomt.
Om nog maar over de Android app te zwijgen...(52%.....)
Zo, moest er even uit, is te lang te weinig aan gedaan...
Ik heb twee dagen geleden en gisteren ook de update aangevraagd. Ik zie echter geen verschil. Ik heb nog versie 2500.6451.17409.1. Dat is toch nog gewoon de oude?
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Verwijderd
Dat versienummer veranderd ook niks aan. Wel aan een (paar?) widget versie(s) meen ik.quote: BugBoy...Ik heb nog versie 2500.6451.17409.1. Dat is toch nog gewoon de oude?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2016 18:39 ]
Even een zijsprongetje, wordt in het verlengde van de verbeteringen aan de Sparql box ook de second screen app aangepakt? Daar zitten nl. ook nog steeds genoeg bugs in. En het is nog steeds niet mogelijk om op je computer iets soortgelijks, app of webapp te gebruiken.
Verwijderd
Werkt goed, ziet er netjes uit.
Ik mis eigenlijk (nog) een ding, dat een opgenomen programma onthoud waar je gebleven bent.
Als je later verder wilt kijken begint hij weer bij het begin.
Ik mis eigenlijk (nog) een ding, dat een opgenomen programma onthoud waar je gebleven bent.
Als je later verder wilt kijken begint hij weer bij het begin.
Hoe kan ik dan zien of ik de nieuwe versie heb? Aan de EPG zie ik namelijk geen verschil...Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:37:
Dat versienummer veranderd ook niks aan. Wel aan een (paar?) widget versie(s) meen ik.
Verwijderd
Dan moet het er in ieder geval zo uitzien als het eerste plaatje in de topicstart: 

Hier zie je trouwens ook dat er een transparante balk gedeeltelijk over de thumbnail staat.
Dat is echt de bedoeling mensen van Sparql?

Hier zie je trouwens ook dat er een transparante balk gedeeltelijk over de thumbnail staat.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2016 14:51 ]
Als je goed kijkt zie je dat die balk een weerspiegeling van het deel erboven is en geen balk die er overheen ligt.Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:13:
Dan moet het er in ieder geval zo uitzien als het eerste plaatje in de topicstart:
[afbeelding]
Verwijderd
Oowjaa! Mmm...Dan keek ik er echt niet goed naar zeg. Je hebt gelijk! 
En ik heb blijkbaar een bril nodig.
En ik heb blijkbaar een bril nodig.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2016 21:45 ]
Zoals het al eerder is aan gegeven, duurt het inderdaad langer met opstarten als de stb uit stanby (rood lampje)komt. Ook zien de letters en cijfers (rechts bovenin) vooral de de oranje gekleurde er apart uit.
Ik moest ook 3 keer kijken voordat ik het zag dus die bril kun je nog even laten zitten
Zou wel mooi zijn als je die onderbalk ook kon uit zetten. persoonlijk vindt ik dit echt hinderlijk. Snel zappen vindt ik belangrijk en zonder alle toeters en bellen in het scherm. het is leuk maar als het kon zou ik het uitzetten.
Een beter gids met meerdere dagen vooruit en herhaal opnames zou een betere optie zijn.
Voor mij is de huidige update geen vooruitgang. de kids vonden de balk te dik en te lang in beeld.
Een beter gids met meerdere dagen vooruit en herhaal opnames zou een betere optie zijn.
Voor mij is de huidige update geen vooruitgang. de kids vonden de balk te dik en te lang in beeld.
Verwijderd
Hoe lang ie in beeld is kun je zelf instellen onder Instellingen> Video en audio. Dat heet 'Info weergave tijd'.
Die staat standaard op 5 seconden. Kan nog eentje lager naar 3 seconden. Dat is al een stuk beter.
Kan alleen hoger tot wel 30 seconden!
Wie wil dat nou zo lang in beeld hebben staan dan?
Ik vind persoonlijk die balk ook wel erg dik. Kan me van de ontwerpers wel voorstellen dat ze hun ontwerp
graag groot in beeld zien.
Maar of dat de beste optie is....? Afijn, smaken verschillen natuurlijk.
Die staat standaard op 5 seconden. Kan nog eentje lager naar 3 seconden. Dat is al een stuk beter.
Kan alleen hoger tot wel 30 seconden!

Ik vind persoonlijk die balk ook wel erg dik. Kan me van de ontwerpers wel voorstellen dat ze hun ontwerp
graag groot in beeld zien.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2016 00:08 ]
Zojuist liep de gehele STB vast, of dit iets met de update te maken had weet ik niet maar dit is de eerste keer dat het voor kwam. SBS6 stond aan en ineens sloeg de tv uit het niets vast

Eerste indrukken zijn goed. Geen schokkende verbeteringen, maar zeker beter dan voorheen. Dat het opstarten van de box na uitschakelen langer duurt dan na "stand by" lijkt me logisch. Ik zette de box toch al helemaal uit (rode indicator) wanneer het hele gezin te bed gaat. Mooi dat dat nu direct vanaf de afstandsbediening kan.
De opstarttijd van de sparql box is vele malen sneller dan de oude UPC/Ziggo bak - dat was echt om te janken. Dat is toch een beetje mijn referentiekader.
Al met al ben ik goed te spreken over de doorgevoerde veranderingen op de sparql-box interface.
Wat ik me wel afvraag is of er voor het HBO On Demand menu nog een verbetering in de pijplijn zit. Met alle respect, maar dat is echt enorm behelpen. Het navigeert echt niet makkelijk en bovendien is het totaal niet overzichtelijk. Zo staat er bij sommige series (The Leftovers, bijvoorbeeld) steeds 2x keer dezelfde aflevering in het menu, waardoor je verder de menustructuur in moet. En juist die menustructuur is verre van intuïtief.
Grootste ergernis in het HBO OD menu is, is dat je na het kijken van een aflevering (bij de series) steeds weer terug moet naar het hoofdmenu om de volgende aflevering te kiezen (of beter: zoeken... in het menu). Het zou handig zijn wanneer de volgende aflevering standaard wordt aangeboden, met de optie om deze direct te bekijken.
Ook het zoeken in het HBO OD menu is echt verre van intuïtief en zorgt voor wat ergernissen.
De opstarttijd van de sparql box is vele malen sneller dan de oude UPC/Ziggo bak - dat was echt om te janken. Dat is toch een beetje mijn referentiekader.
Al met al ben ik goed te spreken over de doorgevoerde veranderingen op de sparql-box interface.
Wat ik me wel afvraag is of er voor het HBO On Demand menu nog een verbetering in de pijplijn zit. Met alle respect, maar dat is echt enorm behelpen. Het navigeert echt niet makkelijk en bovendien is het totaal niet overzichtelijk. Zo staat er bij sommige series (The Leftovers, bijvoorbeeld) steeds 2x keer dezelfde aflevering in het menu, waardoor je verder de menustructuur in moet. En juist die menustructuur is verre van intuïtief.
Grootste ergernis in het HBO OD menu is, is dat je na het kijken van een aflevering (bij de series) steeds weer terug moet naar het hoofdmenu om de volgende aflevering te kiezen (of beter: zoeken... in het menu). Het zou handig zijn wanneer de volgende aflevering standaard wordt aangeboden, met de optie om deze direct te bekijken.
Ook het zoeken in het HBO OD menu is echt verre van intuïtief en zorgt voor wat ergernissen.
"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ
Ik ook goed kijken. Ik gezien hebbendumphlum schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:37:
[...]
Als je goed kijken zie je dat die balk een weerspiegeling van het deel erboven is en geen balk die er overheen ligt.
Ik ga me ook maar eens aanmelden, want de standby/uitschakeling van de Abox met de oude software is echt waardeloos. Ook al zet ik hem helemaal uit (rode lampje), dan nog blijkt hij na verloop van tijd weer aan te staan, maar dan wel met een zwart scherm. Daar krijg ik hem alleen uit door hem alsnog helemaal uit te zetten (wat dan weer alleen lukt door het powerknopje lang genoeg vast te houden) en daarna opnieuw op te starten.
Die brakke standby is ook gelijk mijn grootste ergernis bij de STB, met stip op de tweede plaats gevolgd door de brakke AB. Maar dat is helaas niet met een softwareupdate te verhelpen.
Even een kleine update tussendoor:
- De placeholder thumbnail als er geen EPG thumbnail beschikbaar is is nu wat 'minder opvallend' (ook voor Radio)
- De EPG thumbnail word nu ook geschaald zodat deze helemaal zichtbaar is.
- De standby setting word nu per box opgeslagen in plaats van per klant.
- De placeholder thumbnail als er geen EPG thumbnail beschikbaar is is nu wat 'minder opvallend' (ook voor Radio)
En kunnen jullie ook een vertikale gids realiseren?Tweak schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:46:
Even een kleine update tussendoor:
(zie ook eerdere posts in dit topic)
Paar dagen geleden al aangemeld, maar tot op heden is de nieuwe interface nog niet actief geworden.
Het sparql klantnummer is toch gelijk aan het tweak klantnummer?
Verwijderd
Volgens mij niet. kijk even in het menu van de box voor het juiste nummer.Lieuwe15 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:29:
Paar dagen geleden al aangemeld, maar tot op heden is de nieuwe interface nog niet actief geworden.
Verwijderd
Tot nu toe geen problemen met de nieuwe interface. Invoeren maar zou ik zeggen.
Afijn, ze kunnen het nog een weekje aanzien en testen voor het echt ingevoerd word.
Ik vind het er een stuk beter uitzien. En het werkt ook beter. En goeie aan/ uit functie nu ook op de a.b.
(Al zie je door het halve icoontje van de volgende zender soms nauwelijks wat de volgende zender is bij het omhoog/ naar beneden bladeren. Eigenlijk alleen een probleem als je bij zenders aan het zappen bent waar je niet de volgorde/ naam weet. Het eerdere idee van de volgende/ vorige zendernaam (toen het nog links bovenaan stond, plaatje 5 in de topicstart) vond ik eigenlijk wel duidelijker.Maar da's dan ook het enige.
)
Afijn, ze kunnen het nog een weekje aanzien en testen voor het echt ingevoerd word.
Ik vind het er een stuk beter uitzien. En het werkt ook beter. En goeie aan/ uit functie nu ook op de a.b.
(Al zie je door het halve icoontje van de volgende zender soms nauwelijks wat de volgende zender is bij het omhoog/ naar beneden bladeren. Eigenlijk alleen een probleem als je bij zenders aan het zappen bent waar je niet de volgorde/ naam weet. Het eerdere idee van de volgende/ vorige zendernaam (toen het nog links bovenaan stond, plaatje 5 in de topicstart) vond ik eigenlijk wel duidelijker.Maar da's dan ook het enige.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2016 15:03 ]
Wordt er naast een normaal functionerende aan/uit-knop en simpel zappen ook nog gewerkt aan de uitzendinggemist interface? Dat is een onwerkbaar ding.
Vrijdag aangemeld met m'n correcte klantnummer, maar ik zit nog steeds op de oude interface..
Teveel aanmeldingen om te verwerken?
Teveel aanmeldingen om te verwerken?
Hartelijk dank voor alle feedback in dit topic!
We hebben aardig kunnen 'tweaken' en finetunen dankzij jullie inbreng. Dat zijn tot nu toe vooral verbeteringen, want echte bugs zijn we vooralsnog niet tegengekomen. We houden jullie input in de gaten en proberen alle op- en aanmerkingen mee te nemen voor de lancering.
Het valt ons op dat er een boel feedback is op andere zaken dan de 'Quickzap'-omgeving. Dat is een goed teken, omdat de quickzap zelf dus aardig in orde lijkt. Wel geeft het aan dat er nog zeker werk aan de winkel is met Sparql. Dat is mooi, want 2016 wordt voor ons het jaar waarin wij mooie vooruitgang gaan boeken met nieuwe features en verbeteringen. We hoeven ons in ieder geval niet te vervelen!
Dan nog wat achterstallig onderhoud als het gaat om jullie feedback. Wij doen een poging de meest gestelde vragen hieronder in ieder geval van repliek te voorzien:
Het opstarten van de box duurt inderdaad even. Dat heeft voor het grootste deel domweg te maken met de power van de box zelf. We onderzoeken nog wel of er zaken zijn die wij kunnen verbeteren en kunnen tunen. Vooralsnog is de beste oplossing om snel weer door te kunnen met kijken de standby-functie.
.
We hebben aardig kunnen 'tweaken' en finetunen dankzij jullie inbreng. Dat zijn tot nu toe vooral verbeteringen, want echte bugs zijn we vooralsnog niet tegengekomen. We houden jullie input in de gaten en proberen alle op- en aanmerkingen mee te nemen voor de lancering.
Het valt ons op dat er een boel feedback is op andere zaken dan de 'Quickzap'-omgeving. Dat is een goed teken, omdat de quickzap zelf dus aardig in orde lijkt. Wel geeft het aan dat er nog zeker werk aan de winkel is met Sparql. Dat is mooi, want 2016 wordt voor ons het jaar waarin wij mooie vooruitgang gaan boeken met nieuwe features en verbeteringen. We hoeven ons in ieder geval niet te vervelen!
Dan nog wat achterstallig onderhoud als het gaat om jullie feedback. Wij doen een poging de meest gestelde vragen hieronder in ieder geval van repliek te voorzien:
Daar zijn geen plannen voor. Dat heeft met een aantal dingen te maken, maar vooral dat hier onze 'core business' niet ligt. Het heeft niet onze interesse of passie zo'n product te bouwen. Als een andere partij dat in de markt wil zetten dragen wij dat een warm hart toe en zijn dergelijke klanten van harte welkom op onze snelle verbindingen. Sparql blijft vooralsnog een televisieprovider die onafhankelijke ISP's in staat moet stellen televisie te kunnen leveren aan hun klanten. Onafhankelijkheid is daarbij het codewoord. Dat is helaas belangrijker dan ooit, gezien het nieuws van vanochtend.fast-server schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:14:
Dat is helaas niet makkelijk gebouwd. Het zou een complete ommezwaai van onze architectuur met zich meebrengen, om maar te zwijgen over de kosten. Pauzeren móet beter, en kan ook beter. Gewoon binnen e huidige opstelling. Daar zijn wij achter de schermen druk mee bezig.Hans_18T schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:25:
[...]
Misschien op een USB stick als optie, kan misschien tevens dienen voor de pauze functie.
Het opnemen-pakket en de functie pauzeren staan zeker bij ons op de radar. Na het afronden van de Quickzap-interface zullen wij daar extra aandacht aan besteden. Verwacht geen zilveren kogel binnen een paar weken, maar we zijn er mee bezig.Csotranme schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:30:
Ik heb het opnemen pakket expres niet genomen vanwege de vele problemen. Wat ik zelf ook nog heel erg mis is begin gemist. Ik kom van Telfort glas (Almere) en gebruikte het destijds erg veel. We gaan of topic maar goed...
De thumbnail is inmiddels verbeterd, en als er plaatjes missen dan krijgen wij die simpelweg niet aangeleverd. We proberen wel voor de meest bekeken zenders altijd compleet te zijn, maar het is erg lastig aan voldoende 'content' te komen voor de minder bekeken kanalen. Voor die zenders zou het handwerk zijn om aan 100% van de plaatjes te komen. Dat is helaas simpelweg de moeite niet waard.WhySoSerious? schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:09:
Goeie verbetering, vooral handig dat je nu naar rechts kun gaan en de volgende programma's ziet van de zender waar je naar kijkt. Vanuit daar kun je die programma's ook opnemen en info bekijken.
Verbeterpunten:
Het opstarten van de box duurt inderdaad even. Dat heeft voor het grootste deel domweg te maken met de power van de box zelf. We onderzoeken nog wel of er zaken zijn die wij kunnen verbeteren en kunnen tunen. Vooralsnog is de beste oplossing om snel weer door te kunnen met kijken de standby-functie.
Die app is sinds het lanceren nog niet geüpdatet. Het wordt daarom zeker tijd dat we dat doen. Onze hoop is om dit in de loop van maart te kunnen doen. Helaas zijn er meer todo's dan dat er mankracht is, dus hou ons vooral goed in de gatenAlfie104 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:00:
Even een zijsprongetje, wordt in het verlengde van de verbeteringen aan de Sparql box ook de second screen app aangepakt? Daar zitten nl. ook nog steeds genoeg bugs in. En het is nog steeds niet mogelijk om op je computer iets soortgelijks, app of webapp te gebruiken.
Het is in de instellingen mogelijk de tijd dat de balk in beeld is korter te zetten. Wij vinden het zelf niet prettig als dat erg kort staat, maar je kunt onder Instellingen -> Video en audio -> 'Info weergave tijd' kiezen hoe lang de balk in beeld blijft staan.rob2011 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:57:
Zou wel mooi zijn als je die onderbalk ook kon uit zetten. persoonlijk vindt ik dit echt hinderlijk. Snel zappen vindt ik belangrijk en zonder alle toeters en bellen in het scherm. het is leuk maar als het kon zou ik het uitzetten.
Ruudmansky schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:27:
Op dit moment hebben de de 'On Demand'-omgevingen nog niet beetgepakt. Dat er bij zowel HBO als Uitzending Gemist nog winst de boeken is, is ons meer dan duidelijk. We hopen in de komende maanden flink stappen te kunnen maken op dat punt. Wel is dat project momenteel nog in de ontwerp-fase.mca2 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:06:
Wordt er naast een normaal functionerende aan/uit-knop en simpel zappen ook nog gewerkt aan de uitzendinggemist interface? Dat is een onwerkbaar ding.
Fijn dat het jullie aandacht in ieder geval heeft! En "in de loop van maart" is al sneller dan ik had gehoopt, hoewel de ervaring leert dat er altijd een konijn uit de hoed kan komen waardoor het zomaar (ik noem maar wat) augustus zou kunnen worden.Tweak schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:13:
Die app is sinds het lanceren nog niet geüpdatet. Het wordt daarom zeker tijd dat we dat doen. Onze hoop is om dit in de loop van maart te kunnen doen. Helaas zijn er meer todo's dan dat er mankracht is, dus hou ons vooral goed in de gaten.
Maar ik ben nog steeds benieuwd of er ook plannen zijn voor een PC-variant om op je laptop te kunnen kijken naar live-uitzendingen. Als ik me goed herinner uit de begintijd van Sparql zaten daar een paar haken en ogen aan die niet alleen technisch van aard waren (Mediamagnaten die bang zijn dat we hun reclameuitzendingen, helaas af en toe onderbroken door de noodzakelijke programmablokjes, gaan opnemen en verspreiden).
Het viel me nu pas op, maar dat is ook twee keer keerRuudmansky schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:27:
... steeds 2x keer ...
Ik begrijp alleen test betreffende quickzap en kinderslot
2500.6451.17409.1:
- Kinderslot nog steeds bug, betreffende default gesette locks, wanneer deze unset/cleared zijn, worden deze na iedere reboot/update weer geset. Ook scrollen in lock menu kan niet via up naar onderkant lijst, moet altijd van bovenaf komen (geldt voor veel andere menu's ook) (na testje: zelfs tijdens kijken wordt blijkbaar ineens lock gezet op kanaal na update interface, dat is zeker niet de bedoeling lijkt mij).
- Scrollen door programma informatie gaan nu beter (werkt nu direct), echter hier ook weer niet vanaf top menu (return) naar beneden, hier moet je ook weer terug naar beneden. Dan moet je echter ook altijd door de programma info scrollen. Misschien is links/rechts voor scrollen door programmatekst handiger (al iets minder intuïtief), ook hier is van top naar bottom springen m.b.v. de up button (en bottom to top met de down button) meer gewenst.
- Het mirror effect onder thumbnail leidt meer af dan dat het toe voegt.
2500.6451.17409.1:
- Kinderslot nog steeds bug, betreffende default gesette locks, wanneer deze unset/cleared zijn, worden deze na iedere reboot/update weer geset. Ook scrollen in lock menu kan niet via up naar onderkant lijst, moet altijd van bovenaf komen (geldt voor veel andere menu's ook) (na testje: zelfs tijdens kijken wordt blijkbaar ineens lock gezet op kanaal na update interface, dat is zeker niet de bedoeling lijkt mij).
- Scrollen door programma informatie gaan nu beter (werkt nu direct), echter hier ook weer niet vanaf top menu (return) naar beneden, hier moet je ook weer terug naar beneden. Dan moet je echter ook altijd door de programma info scrollen. Misschien is links/rechts voor scrollen door programmatekst handiger (al iets minder intuïtief), ook hier is van top naar bottom springen m.b.v. de up button (en bottom to top met de down button) meer gewenst.
- Het mirror effect onder thumbnail leidt meer af dan dat het toe voegt.
[ Voor 15% gewijzigd door friend op 16-02-2016 18:25 ]
Mij gisteren hiervoor aangemeld, binnen enkele minuten was ik geactiveerd, echt super!
Tot nu toe erg positief, zapt snel en het ziet er beter uit. Nog geen rare dingen ontdekt.
Nog wel 1 andere vraag voor Sparql, komt er een web-versie uit zodat ik online TV kan kijken vanaf mijn PC?
Tot nu toe erg positief, zapt snel en het ziet er beter uit. Nog geen rare dingen ontdekt.
Nog wel 1 andere vraag voor Sparql, komt er een web-versie uit zodat ik online TV kan kijken vanaf mijn PC?
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Dat is een functie die we graag willen leveren en er eigenlijk al vanaf het begin had moeten zijn. Het blijkt helaas toch een lastige en kostbare puzzel om die functie echt van de grond te krijgen. We zouden het graag bouwen, maar hebben nog geen idee wanneer ons dat gaat lukken.JamesB009 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:46:
[ Voor 224% gewijzigd door Randal Peelen op 17-02-2016 09:06 ]
Verwijderd
Dat kan nu alleen in 'Gigabit gebied' met de ongecodeerde zenders.
VLC player draait die prima op een pc.
Hoe bedoel je dit precies?Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:34:
Dat kan nu alleen in 'Gigabit gebied' met de ongecodeerde zenders.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Verwijderd
Op plaatsen waar Tweak Gigabit glasvezel aanbied zijn er wel een flink aantal zenders te zien op een pc.
(Niet alle) Daarbuiten gebruiken ze de streams van KPN en is dit niet mogelijk.
Enige tijd na wijzigen van resolutie (720p naar 1080p) ging zappen ineens een flink stuk trager. Misschien dat dit hiermee te maken had. Alleen de interface was herstart na wijzigen, misschien toch beter een cold boot te doen, daarna probleem opgelost.
Precies.Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:55:
Op plaatsen waar Tweak Gigabit glasvezel aanbied zijn er wel een flink aantal zenders te zien op een pc.
Dat is denk ik ook de kern van het probleem: Als een provider het mogelijk wil maken om in een webbrowser live TV te kunnen kijken, dan moet een player (plugin) gebruikt worden die met DRM overweg kan.
Vandaar dat het bij providers die het wel aanbieden vaak ook nogal crappy werkt en eigenlijk vaak ook alleen maar goed op Windows.
[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 17-02-2016 12:07 ]
Ik weet niet of dit het juiste topic is om feedback te geven op sparql, maar ik doe het toch.
Ergernissen aan sparql:
- de stem die automatisch voorleest, als er engels wordt gesproken. Dit is echt verschrikkelijk voor mensen die gewoon engels kunnen. Heb nog niet kunnen vinden hoe je dit uitzet
- je moet de afstand bediening wel heeeel goed mikken. Als je ook maar iets 'naast' mikt doet die het al niet.
Verder vind ik de snelheid nou ook nog niet om over naar huis te schrijven, maar dat kan ook aan mij liggen. Begrijp me goed, ik wil niet alles afkraken, dit is bedoeld als opbouwende kritiek.
Ergernissen aan sparql:
- de stem die automatisch voorleest, als er engels wordt gesproken. Dit is echt verschrikkelijk voor mensen die gewoon engels kunnen. Heb nog niet kunnen vinden hoe je dit uitzet
- je moet de afstand bediening wel heeeel goed mikken. Als je ook maar iets 'naast' mikt doet die het al niet.
Verder vind ik de snelheid nou ook nog niet om over naar huis te schrijven, maar dat kan ook aan mij liggen. Begrijp me goed, ik wil niet alles afkraken, dit is bedoeld als opbouwende kritiek.
Ik heb wel een issue met de nieuwe Quickzap. Als ik de box vanuit de lichte standby aanzet blijft de overlay met zenderinfo en de tijd in beeld. Midden in het scherm zie ik een animatie die lijkt aan te geven dat er nog iets geladen wordt. Om de overlay kwijt te raken moet ik heen en weer zappen.
Verwijderd
Op de blauwe knop op je afstandsbediening drukken en dan een ander geluidsspoor kiezen.jessevandijk schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:10:
...- de stem die automatisch voorleest, als er engels wordt gesproken. Dit is echt verschrikkelijk voor mensen die gewoon engels kunnen. Heb nog niet kunnen vinden hoe je dit uitzet
En het is inderdaad eigenlijk het verkeerde topic voor feedback op Sparql in het algemeen,
dit topic gaat puur over de Quickzap 2.0 beta.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2016 13:55 ]
Verwijderd
Misschien de Sparql box eens opnieuw opstarten?flipflap123 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:27:
Ik heb wel een issue met de nieuwe Quickzap. Als ik de box vanuit de lichte standby aanzet blijft de overlay met zenderinfo en de tijd in beeld. Midden in het scherm zie ik een animatie die lijkt aan te geven dat er nog iets geladen wordt. Om de overlay kwijt te raken moet ik heen en weer zappen.
Dat heb ik in ieder geval niet met die update. Komt zeer snel uit de lichte standby en de overlay is
heel snel uit beeld. ook geen animatie die aangeeft dat er nog wat komt.
edit: Dat krijg ik ervan als ik zeg dat ik dat niet heb.

Menu blijft staan na lichte standby en er blijft inderdaad een rondje in beeld draaien alsof er
nog iets komt. Na 1X zappen is het weer normaal. Is er de afgelopen dagen nog iets aan veranderd?
Dit was eerder echt niet zo.
edit2: Opnieuw opstarten helpt niet. Elke keer als ie nu uit de lichte standby komt blijft het vernieuwde
menu in beeld staan en blijft midden in beeld dat rondje draaien alsof ie ergens op wacht.
Om te testen of het nog wegging heb ik 5 minuten gewacht, maar het gaat pas weg als je zapt.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2016 01:30 ]
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:49:
edit: Dat krijg ik ervan als ik zeg dat ik dat niet heb.Nu net (18:10) precies hetzelfde als flipflap123.
Menu blijft staan na lichte standby en er blijft inderdaad een rondje in beeld draaien alsof er
nog iets komt. Na 1X zappen is het weer normaal. Is er de afgelopen dagen nog iets aan veranderd?
Dit was eerder echt niet zo.
Zou niet meer moeten gebeuren nu.flipflap123 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:27:
De bedoeling is dat dit in beeld komt als er geen stream data binnenkomt. Er was iets fout in de detectiecode bij het wakker worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Tweak op 18-02-2016 11:25 ]
Verwijderd
Dank voor de snelle reactie en actie.
Het werkt nu inderdaad weer helemaal goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2016 11:37 ]
Ik heb na een koude start eindelijk de nieuwe GUI..
Kan alle positieve opmerkingen van de collega testers bevestigen.
Ik heb alleen wel de indruk dat de full screen programma gids in semi-transparantie de leesbaarheid niet ten goede komt en daarnaast is de responsetijd van de GUI bij navigeren om te huilen.
De mini gids vind ik een grote verbetering..
Kan alle positieve opmerkingen van de collega testers bevestigen.
Ik heb alleen wel de indruk dat de full screen programma gids in semi-transparantie de leesbaarheid niet ten goede komt en daarnaast is de responsetijd van de GUI bij navigeren om te huilen.
De mini gids vind ik een grote verbetering..
Verwijderd
Kan de box na een diepe standby trouwens niet meteen aangaan op 1080P als de output daar op staat?
Hij start nu altijd op 720P en moet daarna omschakelen. Het opstarten duurt al even
(nog niet dramatisch naar mijn mening), maar dit neemt toch onnodig tijd in beslag?
Hij start nu altijd op 720P en moet daarna omschakelen. Het opstarten duurt al even
(nog niet dramatisch naar mijn mening), maar dit neemt toch onnodig tijd in beslag?
Hier nog een paar dingen tegengekomen:
- Bij pauzeren zie ik zwart beeld
- Bij spoelen zie ik niet de snelheid (4x/8x/16x)
- De thumbnail van pauzeren, play en spoelen zijn erg groot
- Bij pauzeren zie ik zwart beeld
- Bij spoelen zie ik niet de snelheid (4x/8x/16x)
- De thumbnail van pauzeren, play en spoelen zijn erg groot
Verwijderd
Gooien jullie nu trouwens bij elk programma van een HD zender maar dat HD teken?
Als ik in de gids op totaaltv kijk staat er bij verschillende programma's op NPO 1, 2 en 3
geen HD (o.a. 'SpangaS' en 'Hier zijn de Van Rossems') maar bij Sparql in de gids wel.
Klopt dit nou wel of niet?
Als ik in de gids op totaaltv kijk staat er bij verschillende programma's op NPO 1, 2 en 3
geen HD (o.a. 'SpangaS' en 'Hier zijn de Van Rossems') maar bij Sparql in de gids wel.
Dat hebben ze toch gezegd. Als het een zender is die HD aanbied, komt er een HD logo.Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 18:03:
Gooien jullie nu trouwens bij elk programma van een HD zender maar dat HD teken?
Een programma kan wel sd uitgezonden worden.
Verwijderd
Ja precies. En de gids zou toch, net als de normale/ online gids moeten aangeven of dat programmaArjantje72 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:55:
....Een programma kan wel sd uitgezonden worden.
HD is of niet? Anders is het alleen maar als leuke beeldvulling om dat er per programma bij te zetten.
In de zendernaam staat ook al dat ie HD is nietwaar?
O ja, nog wat. Bij alle radiozenders staan ook taal- en ondertitelopties. Is dat de bedoeling?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2016 10:08 ]
Zou het lettertype waarin dat wordt weergegeven iets vergroot kunnen worden? Dat staat er nu vrij klein.Tweak schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:44:
De spoelsnelheid van het live TV pauzeren moet nu weer zichtbaar zijn.
Verwijderd
Ik weet niet of het een apart probleem is, of dat dit wel met de Quickzap update te maken heeft.
Maar bij Nat Geo Wild HD heb ik geregeld als ik daar naartoe zap dat video en audio er tegelijk zijn maar
dat het beeld stil blijft staan. Dat duurt een paar seconden. Dan gaat het beeld ineens versneld en haalt
het geluid weer in. Op dat moment valt het geluid weg, en duurt het 3 seconden tot die het weer doet.
Pas dan loopt de stream normaal.
Maar bij Nat Geo Wild HD heb ik geregeld als ik daar naartoe zap dat video en audio er tegelijk zijn maar
dat het beeld stil blijft staan. Dat duurt een paar seconden. Dan gaat het beeld ineens versneld en haalt
het geluid weer in. Op dat moment valt het geluid weg, en duurt het 3 seconden tot die het weer doet.
Pas dan loopt de stream normaal.
[ Voor 166% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2016 11:30 ]
Vandaag hebben wij de laatste hand gelegd aan de interface tot nu toe en een aantal screenshots gemaakt voor in het nieuwsbericht. Bij deze 'bevriezen' wij de Quickzap-interface om hem morgen in de loop van de ochtend voor alle klanten te lanceren. Dat zal gepaard gaan van een nieuwsbericht op de website en een mailing aan Sparql-klanten. Vanzelfsprekend houden wij jullie ook in dit topic op de hoogte.
Ontzettend bedankt allemaal. Jullie feedback heeft ons geholpen er zekerder van te zijn dat de interface klaar is voor het grote publiek en dat er geen al te grote bugs in zitten. Ook is jullie inbreng onmisbaar geweest om tal van kleine verbeteringen door te voeren.
Morgen volgt een wat uitgebreider dankwoord in het nieuwsbericht en we houden dit topic nog even in de gaten. Super bedankt voor iedereen die ons heeft geholpen met het testen
.
Ontzettend bedankt allemaal. Jullie feedback heeft ons geholpen er zekerder van te zijn dat de interface klaar is voor het grote publiek en dat er geen al te grote bugs in zitten. Ook is jullie inbreng onmisbaar geweest om tal van kleine verbeteringen door te voeren.
Morgen volgt een wat uitgebreider dankwoord in het nieuwsbericht en we houden dit topic nog even in de gaten. Super bedankt voor iedereen die ons heeft geholpen met het testen
Ik vond het erg leuk en ik hou mij zeker aanbevolen voor eventuele vervolg projecten.
Wat is nu het eerst volgende wat jullie op gaan pakken?
Wat is nu het eerst volgende wat jullie op gaan pakken?
Tweak schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:46:
Vandaag hebben wij de laatste hand gelegd aan de interface tot nu toe en een aantal screenshots gemaakt voor in het nieuwsbericht. Bij deze 'bevriezen' wij de Quickzap-interface om hem morgen in de loop van de ochtend voor alle klanten te lanceren. Dat zal gepaard gaan van een nieuwsbericht op de website en een mailing aan Sparql-klanten. Vanzelfsprekend houden wij jullie ook in dit topic op de hoogte.
Morgen volgt een wat uitgebreider dankwoord in het nieuwsbericht en we houden dit topic nog even in de gaten. Super bedankt voor iedereen die ons heeft geholpen met het testen![]()
.
Verwijderd
Heel graag gedaan.
Leuk gedaan op deze manier, dat mogen jullie wel vaker doen.
Erg prettig om te merken dat je als klant ook een beetje inspraak hebt.
Later ook maar doen met de Uitzending Gemist/ VoD omgeving?
Erg prettig om te merken dat je als klant ook een beetje inspraak hebt.
Later ook maar doen met de Uitzending Gemist/ VoD omgeving?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2016 19:30 ]
Verwijderd
'Op dinsdag 22 februari lanceren wij een nieuwe interface voor interactieve televisie van Sparql'....Oowjaa?
Dat gaat dan wel heel lang duren Sparql. Het is namelijk dinsdag 23 februari.
Voor de rest ziet het er prima uit hoor.
Verrek, mijn naam word daar ook nog genoemd. Nogmaals, graag gedaan.
Dat gaat dan wel heel lang duren Sparql. Het is namelijk dinsdag 23 februari.
Voor de rest ziet het er prima uit hoor.
Verrek, mijn naam word daar ook nog genoemd. Nogmaals, graag gedaan.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2016 16:19 ]
Haha we zijn gisteren begonnen met schrijven en ons blijkbaar niet gerealiseerd dat die datum nog aangepast moest worden. Dat is inmiddels wel gedaan.
Voor wie het nog niet gezien had: Interface-update: Sparql Quickzap 2.0
Voor wie het nog niet gezien had: Interface-update: Sparql Quickzap 2.0
Verwijderd
Toppie. 
Ook dat 'niet' nog verbeterd, dus ik heb mijn bericht maar aangepast.
Ook dat 'niet' nog verbeterd, dus ik heb mijn bericht maar aangepast.
[ Voor 217% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2016 12:04 ]
Ik heb zelf geen Sparql maar ik weet dat ik voor mijn moeder, om de settop-box op 1080p te krijgen, eerst met een opstart truck in een verborgen menu moest komen om de output resolutie in te stellen.
Is het inmiddels (zoals je bij elke settop-box in beginsel mag verwachten) mogelijk om dat in het gewone instellingen menu aan te passen?
Is het inmiddels (zoals je bij elke settop-box in beginsel mag verwachten) mogelijk om dat in het gewone instellingen menu aan te passen?
https://www.avl.nl/
Nog een "bugfix" hihi!
Omhoog en omlaag, dus de verticale as, worden gebruikt om van zender te wisselen. Naar links en rechts, de verticale as, gebruiken om toekomstige programma’s te bekijken.
Verwijderd
Dat hebben ze een tijdje terug al aangepast. Je kunt de box nu gewoon vanuit het menu op 1080P zetten.dEATHfLOWEr schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:01:
Ik heb zelf geen Sparql maar ik weet dat ik voor mijn moeder, om de settop-box op 1080p te krijgen, eerst met een opstart truck in een verborgen menu moest komen om de output resolutie in te stellen.
*edit: Zoals Tweak zelf ook tegelijk met mij meld zie ik nu onder mijn bericht.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2016 16:29 ]
Ja, dat is het: Resolutie 1080p en ‘blauwe knop’-updatedEATHfLOWEr schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:01:
Jemig, met zoveel teksten en collega's die meelezen is het toch moeilijk om 100% foutloos te schrijven. Bedankt voor de tip.
Klink allemaal super, heeft mij doen besluiten om nu over te stappen naar Tweak.
Ben erg benieuwd ten op zicht van mijn huidige provider.
goed gesprek met de helpdesk en keurig geholpen door Jeroen
Ben erg benieuwd ten op zicht van mijn huidige provider.
goed gesprek met de helpdesk en keurig geholpen door Jeroen