Sparql Quickzap 2.0 open beta voor Tweak en Breedband Arnhem

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Topicstarter
Eind februari willen wij een nieuwe versie onthullen van onze zogenaamde ‘Quickzap’-omgeving. Dat is de interface waarmee je zenders bekijkt en van kanalen wisselt. Je zou kunnen zeggen: de interface waarin menig klant het meeste tijd doorbrengt.

Met dit topic willen wij iedereen die gebruik maakt van Sparql uitnodigen voor onze open beta van deze nieuwe interface. Klanten van Breedband Arnhem of Tweak, die gebruik maken van Sparql Light of Sparql Basic kunnen zich aanmelden. De 'Quickzap'-omgeving is af en bruikbaar, maar we zouden graag op jacht gaan naar nog mogelijk aanwezige bugs. Ook is jullie feedback en inbreng van harte welkom mocht je nog zaken missen of verbeteringen verzinnen.

Wat gaan we precies testen?
De belangrijkste wijzigingen zijn direct zichtbaar in de 'Quickzap'-omgeving. Er is echter ook een aantal wijzigingen doorgevoerd aan de radio-omgeving en de standby-functionaliteit. Hieronder krijg je een indruk van de schermontwerpen en het uiteindelijke resultaat.

Een belangrijk uitgangspunt tijdens de ontwikkeling is dat je duidelijker kunt zien 'waar je bent' in de interface. Omhoog en omlaag, dus de verticale as, worden gebruikt om van zender te wisselen. De pijltjestoets omhoog en de P+ knop brengen je een zender 'hoger', terwijl het pijltje naar beneden en de P- je een kanaalnummer doen zakken. Ook moeten de preview-plaatjes per programma nu duidelijker gekoppeld zijn aan het programma dat je kijkt. In de vorige interface kon daar helaas verwarring optreden.

De standby-functie is uitgebreid met een optie om de Sparql Box helemaal uit te zetten. Dat doe je door in het menu 'Beeld & Geluid' de functie van de standby-knop aan te passen. Voortaan kun je de Box helemaal uit zetten door 2x op standby te drukken. Ook gaat de HDMI-poort voortaan helemaal uit wanneer de ontvanger in standby staat.

Het kinderslot op de zenders voor volwassenen heeft een kleine update gehad. Voortaan is het niet mogelijk een voorvertoning van het programma te zien, of de titel van de uitzending te bekijken voordat de pincode is ingevoerd. Een kleine ingreep die het zappen iets veiliger moet maken voor de kleintjes onder ons.

Ten slotte hebben we tijdens het zappen icoontjes neergezet die aangeven dat je een HD-programma kijkt (let op: een HD-zender kent soms wel degelijk SD-uitzendingen), en dat de blauwe knop je naar de taal-instellingen brengt.

Een indruk van de open beta
Quickzap - RTL-ZQuickzap - RTL-8Radio interface
Settings menu - standby buttonQuickzap V1.2 design draft with screen sizesQuickzap V1.2 design draft V3 scenario 4
Kinderslot

Aanmelden
Wij zullen gedurende de testperiode van 2 weken dagelijks dit topic in de gaten houden. Daarbij zullen wij bugs zo snel mogelijk oplossen en vragen zo snel mogelijk beantwoorden. Hou er wel rekening mee dat wij 'live' ontwikkelen op de testomgeving. Wijzigingen zullen nagenoeg direct zichtbaar zijn en gedurende de beta zal TV-kijken mogelijk zo nu en dan stuk zijn. Als je 100% zeker wil weten dat je dagelijks ongestoord kunt genieten van live televisie is het misschien niet verstandig om je aan te melden voor deze open beta.

Je kunt je opgeven voor de open beta via onderstaande link:
http://goo.gl/forms/UlHixmi91g

Wij voegen dagelijks gebruikers toe aan de testgroep. Dat doen wij met de hand, dus het kan een paar uur duren voordat je bent toegevoegd. Als je jezelf 's avonds aanmeldt kan het zijn dat wij dat pas de volgende ochtend verwerken.

De regeltjes
  • De open beta loopt van maandag 8 februari t/m maandag 22 februari.
  • Aanmelden gebeurt met de hand, en het toevoegen aan de testgroep ook. Graag even geduld voordat je bent opgenomen in de testgroep.
  • Feedback en bug-reports zijn van harte welkom in dit topic. Telefonisch of per email kunnen wij je helaas niet helpen met problemen in je 'Quickzap'-omgeving.
  • De 'Quickzap'-omgeving is nog niet af, en gedurende de test volop in ontwikkeling. Door je aan te melden voor deze open beta ga je er mee akkoord dat je hier mogelijk hinder van zou kunnen ondervinden.
  • Wij doen ons best om bugs zo snel mogelijk op te lossen, maar kunnen niet garanderen dat dit lukt.
  • Hoe meer testers hoe beter. Wij houden ons echter het recht voor om testers te weigeren.
Alvast hartelijk dank aan iedereen die ons wil helpen met testen!

Over Sparql
Sparql is een kleine, onafhankelijke televisieprovider van dezelfde makers als die van internetprovider Tweak. Je kunt een abonnement nemen bij Sparql door een alles-in-1 abonnement te nemen bij Breedband Arnhem of Tweak. Beide providers bieden glasvezel-verbindingen van 1000 Mbit.

Sparql is volop in ontwikkeling. Sinds juli 2014 leveren wij interactieve digitale televisie aan eindklanten. Het project om een nieuwe televisieprovider in het leven te roepen was toen amper een jaar daarvoor gestart. We hebben dus in een record-tempo een televisieplatform uit de grond gestampt en de eerste maanden hard nodig gehad om te werken aan de kinderziekters.

Aan die kinderziektes kwam officieel een eind toen wij in januari retranmissie hebben gelanceerd. Ook hebben wij inmiddels een Television Engineer in dienst genomen om onze ontwikkeling extra kracht bij te zetten.

We hebben Sparql uit het niets gebouwd in 2014, we hebben 2015 nodig gehad om het product echt ‘af' te maken en 2016 wordt het jaar van flinke verbeteringen en nieuwe features. Na retransmissie in januari willen wij met de nieuwe ‘Quickzap’-omgeving een mooie update voor februari neerzetten.

[ Voor 0% gewijzigd door Tweak op 08-02-2016 15:03 . Reden: typos ]

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:06
Dit onderzoek is geplaatst met toestemming van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John70
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-04-2024
Ben benieuwd naar de update. Heb mij net aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Is de UI ook sneller met deze update ? (Lijkt me sterk, want HTML)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd. Heb me ook net aangemeld. :)
De testperiode is vandaag begonnen, dus ik ben benieuwd hoe snel het gaat.

Krijg nou wat! Tijdens dat ik dit type hikt de Sparql box even, laat 3 puntjes in de hoek zien.
En gaat vervolgens gelijk al verder met de nieuwe interface! Dank! _/-\o_

*edit: Vind het er meteen al beter uitzien. Was ik er trouwens net aan gewend dat tijdens het kijken
pijltje naar beneden een kanaal omhoog was, wisselen jullie het om! Wel logischer natuurlijk.
En ook gewoon de tijd in beeld bij het zappen, niet alleen maar in de gids. Ook al beter. :Y
Het beeld onderin lijkt ook wat sneller te laden. Gewoonlijk als ik met pijltje naar boven/
beneden bladerde liet ie wel het eerste programma wat bezig was meteen zien.
Maar de rest van de gegevens die er na kwamen bleven even kort laden.
Dit laad nu meteen. We zullen zien hoe het verder gaat.

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Topicstarter
Bedankt voor de aanmeldingen zo ver, we hebben tot nu toe iedereen toegevoegd. Er zijn geen wezenlijke snelheidsverbeteringen die je direct zult merken. Wel hebben we steeds geprobeerd de code zo te schrijven dat deze optimaal functioneert. Daarbij laten wij bijvoorbeeld bepaalde animaties weg omdat deze niets toevoegen als je ze heel vaak achter elkaar gebruikt.

De nieuwe interface laadt zichzelf inderdaad in zodra je bent toegevoegd aan de testgroep. Wanneer we je hebben toegevoegd zal het dan ook niet lang duren voordat de nieuwe interface zichtbaar is. In de meeste gevallen hoef je de ontvanger zelfs niet opnieuw op te starten.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Heb me net ook aangemeld, ben benieuwd!
En hier ook doorgevoerd! Zal het eens goed gaan bekijken de komende dagen.

[ Voor 49% gewijzigd door HaterFrame op 08-02-2016 15:29 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mijn aanmelding is ook onderweg! Erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Tweak schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:14:
Er zijn geen wezenlijke snelheidsverbeteringen die je direct zult merken.
Jammer. IMHO moet je in 2016 gewoon een interface kunnen opleveren die netjes 60fps haalt in animaties en snel reageert. D.w.z. een native interface en geen goedkope HTML rommel. Kan de ABox niet iets van QT Embedded draaien ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Topicstarter
We hebben natuurlijk legio afwegingen gemaakt bij het ontwikkelen van ons platform. Daarbij waren belangrijke uitgangspunten dat het betaalbaar en flexibel moest zijn. Door gebruik te maken van HTML (wat gewoon een marktstandaard is) kunnen we nagenoeg elke programmeur ermee laten werken en zijn er tal van ontvangers die met onze interface overweg zouden kunnen.

Dat mag je natuurlijk 'goedkope rommel' vinden, maar dit is de beste en meest betaalbare settopbox die wij hebben kunnen vinden. Mocht je echt een zwaarder apparaat in willen zetten dan kom je al snel bij een grote zwarte doos met het logo 'Intel Inside', of een bedrag van veel meer dan €14,95 per maand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlindur
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024

Vlindur

Je hoeft niet alles te weten!

Ik ben erbij :P

Maar je mag wel vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Tweak schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:45:

Dat mag je natuurlijk 'goedkope rommel' vinden, maar dit is de beste en meest betaalbare settopbox die wij hebben kunnen vinden. Mocht je echt een zwaarder apparaat in willen zetten dan kom je al snel bij een grote zwarte doos met het logo 'Intel Inside', of een bedrag van veel meer dan €14,95 per maand uit.
Hoeft ook helemaal geen intel tezijn, gewoon arm dual/quad core met goeie mali gpu erin en je hebt voor weinig toch veel snelheid en opties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 21:57
devil-strike schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:05:
[...]

Hoeft ook helemaal geen intel tezijn, gewoon arm dual/quad core met goeie mali gpu erin en je hebt voor weinig toch veel snelheid en opties.
Welke tv-provider heb jij uit de grond gestampt dat je zo goed weet waar een tv-box aan moet voldoen?

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57

Floor-is

5.2

Vergeet ook niet dat zo'n STB aan allemaal regels moet voldoen waar wij, als argeloze gebruikers, nogal weinig mee te maken hebben. Certificeringen en weet ik het wat. Je kunt mij een boel vertellen, maar als ze met een veredelde ChromeCast hetzelfde hadden gekund, dan hadden ze dat heus wel gedaan ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:38
Ook aangemeld en ik werk graag mee om Sparql nog beter te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Topicstarter
Zoals hierboven al wordt aangegeven is er een aantal eisen waar een ontvanger aan moet voldoen. Belangrijke zaken zijn het ondersteunen van de juiste encryptie-methoden en het afspelen van de juiste signalen in het juiste formaat. De beste optie die wij anno 2014 hebben kunnen vinden is het gebruik van de gekozen apparatuur. Omdat wij nog voldoende van deze ontvangers op voorraad hebben zullen wij hier voorlopig gebruik van blijven maken.

Wij zijn van mening dat wij met de huidige Sparql Box een prima TV-ervaring neer kunnen zetten. Daarbij zullen wij natuurlijk ons best doen alles zo soepel mogelijk te laten lopen, maar de ervaring van het TV-kijken zelf staat daarbij centraal. Vanzelfsprekend zullen wij in de toekomst altijd blijven kijken of er betere opties in de markt zijn.

Voor nu gaan wij lekker door met ontwikkelen op de huidige Sparql Box. We zijn erg benieuwd naar de bevindingen van de nieuwe omgeving :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Ik heb mij ook aangemeld. Ben zeer benieuwd. Is alleen de user interface van de mini-epg aangepast of zijn jullie ook bezig met de user interface van andere zaken, zoals bijvoorbeeld de opname user interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Topicstarter
Op dit moment zijn alleen de zaken die in de topic-start genoemd worden aan bod. Vanzelfsprekend zullen wij ook de rest van het jaar blijven ontwikkelen en suggesties zijn zeker welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John70
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-04-2024
Mijn bevindingen tot nu toe:
  • Nieuwe Quickzap werkt goed. Zap snelheid is acceptabel.
  • Zappen met de pijltjes werkt goed en snel. Ook voor de radio werkt het prima.
  • Stand-by / uit werkt. Mijn receiver geeft aan bij het uitzetten van de box dat er geen HDMI signaal is.
  • Kinderslot werkt.
  • HD icoontjes worden ook weer gegeven.
Ik ben zeer tevreden met deze vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Tweak schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:45:
We hebben natuurlijk legio afwegingen gemaakt bij het ontwikkelen van ons platform. Daarbij waren belangrijke uitgangspunten dat het betaalbaar en flexibel moest zijn. Door gebruik te maken van HTML (wat gewoon een marktstandaard is) kunnen we nagenoeg elke programmeur ermee laten werken en zijn er tal van ontvangers die met onze interface overweg zouden kunnen.
Precies, kosten zijn belangrijker dan kwaliteit, en dat is jammer.

Ik kies Tweak omdat ze het beste product leveren, niet omdat ze het goedkoopst zijn (Ik had ook 200/200 in de tijd dat je hiervoor de hoofdprijs moest betalen). Tot € 200/maand vind ik acceptabel voor Internet + TV.

Tweak levert op dit moment het snelste internet en de beste beeldkwaliteit, erg jammer dat de kwaliteit van de STB geen aandacht heeft.
Graag, kom maar op met die box.

Overigens hebben jullie al een iOS app dus ik zie niet in waarom jullie die niet kunnen porten naar de Apple TV. Dan kan de klant zelf kiezen over ze voor de 'basic' UX gaan of investeren in een AppleTV en voor een goede UX gaan. Apple TV zit net als elk iOS apparaat totaal dichtgespijkerd dus lijkt me dat de content-industrie hier ook niet veel issue mee zal hebben.

Als jullie de SDK ter beschikking stellen wil ik zelf wel een app bouwen in m'n vrije tijd. Ik durf te wedden dat ik binnen een maand een betere UI neerzet dan wat er nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

[...]

Precies, de hardware is niks mis mee, de traagheid komt doordat er een hele HTML + JS engine opgetuigd moet worden. Echt ultra-inefficient. We hebben het hier over letterlijk miljoenen regels extra code die er onnodig draaien (WebKit b.v. is ~ 5M regels code, puur alleen voor de render engine)

Juist met een HTML-gebaseerde UI heb je een hele dikke Intel CPU nodig om het soepel te laten lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Aaargh! op 08-02-2016 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ziet er goed uit! Werkt top. Stand-By/Uit functie is erg welkom en werkt top!
Nu al tevreden, meer updates graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Tweak schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:25:
Wij zijn van mening dat wij met de huidige Sparql Box een prima TV-ervaring neer kunnen zetten.
Ik niet. Dat is overigens niet uniek voor Tweak, alle STB's van alle providers zijn absolute bagger waarvoor je je als operator kapot hoort te schamen. Maar goed, dat is dan mijn mening.
Daarbij zullen wij natuurlijk ons best doen alles zo soepel mogelijk te laten lopen, maar de ervaring van het TV-kijken zelf staat daarbij centraal.
Je doet alsof dat 2 onafhankelijke dingen zijn, maar de snelheid/soepelheid van de UI heeft een ENORME impact op hoe mensen het TV-kijken ervaren. Het is het allerbelangrijkste onderdeel van jullie TV aanbod, het raakvlak waarop 99,999% van het contact met jullie klanten plaatsvind. En de huidige STB is daarvoor zwaar onder de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Ik zou graag een mogelijkheid zien om de grootte van de user interface aan te passen. Ik heb af en toe het idee dat er gewoon erg veel ruimte nodig is. Kan zoiets niet met een scaling gedaan worden?

Verder heb ik nog een soort van bugje: de datum en tijd zijn niet altijd even goed zichtbaar door de combinatie van doorzichtigheid en kleurgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeropzomertoer
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-06 00:49
De nieuwe GUI werkt goed... vooral erg blij met de verbeterde aan/uit functie van de box

Ben alleen benieuwd of er nog iets te doen is aan de snelheid van het opstarten.

[ Voor 4% gewijzigd door moeropzomertoer op 08-02-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:58

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ik doe deze ronde niet mee
want rest van het gezin wil die boxen al door het raam naar buiten gooien
dus wacht wel op de officiële release

maar is 2 weken (klinkt bekend :+ ) niet erg kort om te testen

maar over die pincode werkt deze nu wel goed ik heb geen kleine kinderen maar als ik de pincode eraf haal staat deze de volgende dag weer aan ??

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik wil ook graag mee helpen om Sparql te verbeteren.
Ik heb mij dan ook angemeld.
Kom maar op, ik kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 20:37
Wauw wat een vooruitgang.

Ter vergelijking: elk weekend zit ik bij mijn vriendin thuis die bij KPN zit, en Motorola stb boxen heeft.
Het beeld van Sparql is vanaf het begin een sterke verbetering, wat wel tegen viel was de snelheid van de interface (en de wel bekende problemen).

Geleidelijk waren er wel wat verbeteringen te merken ( met de nadruk op heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geleidelijk). maar na de laatste grote update (retransmissie) was er duidelijk een grote verbetering te merken. Dit verschil merkte ik vooral op de tweede stb die aangesloten is met Devolo adapters, die in het begin veel haperingen gaf waar door het beeld vaak enkele seconde stil stond. Maar sinds de retransmissie update heb ik dit nog niet gemerkt of aan gestoord.

Nu heb ik stb één (die is direct met utp verbonden op de zyxell) aangemeld voor de beta, en merk ik dat het inderdaad beter en sneller werkt vergeleken met de stb van KPN ( waar ik mezelf nog afgelopen weekend behoorlijk aan had gestoord). Het zappen gaat snel, de stream begint vrij vlot en de optie met pijltje omhoog/omlaag is helemaal super.

komende dagen ga ik extra veel tv kijken ( na het werk) om te zien als ik bugs tegen kom.

p.s

Dit is op DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Lekker vlot de update binnen gekregen, binnen 5 minuten :)

Mijn eerste indruk is erg positief. Het is allemaal erg duidelijk en snel.
Grote voordeel is dat je in de gids nu kan zoomen met de groene knop waardoor alles veel duidelijker leesbaar is.
Echter mijn voorkeur is dat de gids vertikaal kan zetten. Je krijgt dan gewoon per zender in de lijst.
Vroeger toen tweak nog kpn tv leverde kon je switchen met de rode knop.
Je kon dan met de rode knop een horizontale layout zien met meerdere zenders of de vertikale layout met 1 zender op de pagina. Met de pijljes toetsen kon je dan door de gids bladeren, of door de zendernummer in te voeren.
Ik hoop dat deze mogelijkheid bij Sparql tv ook ingebouwd kan worden.

Verder vind ik dat als de Sparql in zijn geheel uitgaat, dat het opstarten wel heel erg lang duurt.
Ik denk zelf dat dit door de Sparqlbox zelf komt, en daardoor niet op te lossen is.
Hopelijk heb ik dat mis

Voor de rest (verlopig) mijn complimenten

[ Voor 12% gewijzigd door goldvinger op 08-02-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:27
Helaas... Ik heb een klantnummer boven de 15.100.000 het formulier accepteert mij dus niet...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ook ik heb me net opgegeven. Benieuwd hoe de nieuwe interface werkt!

Aan de keuze van de STB twijfel ook ik nog al eens. Ik zit op zo'n 3,5 meter afstand en vaak moet ik alsnog enkele malen op de afstandbediening drukken voordat de STB hierop reageert. Bij mij is dan ook altijd de twijfel of de STB het signaal heeft opgepakt of niet.

Het zou mooi zijn als je als klant de keuze zou hebben tussen 2 verschillende boxen. De standaard huidige en een high performance versie voor een paar euro mer per maand.
Ik kan me niet voorstellen dat men dat er niet voor over heeft.

Natuurlijk is Tweak een commercieel bedrijf en moet er simpelweg winst gemaakt worden, maar door een betere dienstverlening als de concurrent kan je meer klanten krijgen en dat betekend ook meer winst.
Dat je daarvoor dan eerst een beetje moet investeren kan geen kwaad lijkt mij.

Nu ben ik eerst benieuwd naar wat de nieuwe interface gaat brengen.

Edit: Is er trouwens een kans dat de problemen met CEC opgeslost gaan worden?
Als je pin 13 in je HDMI kabel niet wegdrukt, afplakt of een aparte adapter er tussen zet, dan werkt CEC in je hele home cinema systeem niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Fonta op 08-02-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Aaargh! schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:34:
[...]

Jammer. IMHO moet je in 2016 gewoon een interface kunnen opleveren die netjes 60fps haalt in animaties en snel reageert. D.w.z. een native interface en geen goedkope HTML rommel. Kan de ABox niet iets van QT Embedded draaien ?
Drie keer raden wat die grote groene concurrent doet. En volgens mij is dat doosje ook nog wat rapper (ook Broadcom; 2x 1.3 GHz & 1024 MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 18:05
Het zou ook fijn zijn als er in het KPN-gebied overgestapt wordt op de hogere kwaliteit streams van KPN. Buiten SBS6 (13 Mbit) zijn alle andere HD-streams nog op 7.2 Mbit. De beeldkwaliteit is op deze zenders toch merkbaar een stuk minder.
(Amsterdam 1068)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Joost schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:13:
[...]

Welke tv-provider heb jij uit de grond gestampt dat je zo goed weet waar een tv-box aan moet voldoen?
Slaat natuurlijk nergens op wat je roept, heb genoeg ervaring om teweten hoe en wat daar hoef ik geen tv boer voor tezijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Aaargh! schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:38:
[...]
Tot € 200/maand vind ik acceptabel voor Internet + TV.
[...]
Dat zal 99% van de Nederlanders niet met je eens zijn. En meer dan 50% zal het niet eens kunnen missen zonder ergens anders mee in de problemen te komen, eten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Mensen, de discussie die nu ontstaat over de settopbox is volledig offtopic. Laten we dit topic niet vervuilen en ontopic blijven. Start wat mij betreft een topic over de beste settopbox en wat je daar aan hw in wil steken. Maar in dit topic beperken we ons tot de nieuwe functionaliteiten en de voor en nadelen hiervan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25
Ik word volgende week aangesloten op Tweak (Almere, dus eigen netwerk). Voorlopig nog zonder Sparql, maar ik wil wel de ontwikkelingen op de voet volgen :).

Als eerste, kijkend naar de screenshots en vooral de introductie van een 'echte' Standby: Goede ontwikkeling!

Wel ben ik heel benieuwd hoe lang dat uit standby komen duurt. En of je het ook zo kan instellen dat hij bij 1x drukken al naar 'echt standby' gaat. Mocht het uit standby komen echt traag worden (langer dan 10 seconden): Is het niet een optie om een 'schedule' toe te voegen? Bv. 'echt standby' tussen 0:00 en 15:00. En 'hot standby' tussen 15:00 en 0:00. Dit kan onze Sony TV ook en dat geeft een mooie balans tussen sneller opstarten op prime time en stroombesparing daarbuiten.

Die 10 seconden zou ik een beetje als grens aanhouden omdat dat toch ook de tijd is die m'n TV nodig heeft om beeld te geven en die m'n AV-receiver nodig heeft om de audiosignaal naar de eindtrappen aan te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 09-02-2016 09:42 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 21:16
Is hierin een bugje ook opgelost dat ondertiteling tevoorschijn komt?

Als je vanuit de gids op het kanaal klikt die je al kijkt krijg ik 9/10x ondertiteling in beeld.
Soms loopt die mee met het programma, maar soms blijft hij ook gewoon staan, op 1 zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat 'current programs' vaak nog geen 'thumbnail' hebben? Alleen een tv icoontje?
Weet niet of het zender specifiek is maar ik kijk veel naar Discovery/ Science/ World,
National Geographic, Nat Geo Wild, Animal Planet en History Channel.
edit:
Lijkt wel een beetje zender specifiek. Bij de eerste stuk of 10 zenders vanaf NPO 1 HD is er wel een thumbnail.

En moet die balk onder in beeld echt zo groot zijn? Zelfs op mijn 32 inch tv vind ik 'm al groot.
Neemt wel een vierde van het beeld in beslag.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:57
Hopelijk wordt het CEC probleem ook opgelost

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Topicstarter
Csotranme schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:32:
Helaas... Ik heb een klantnummer boven de 15.100.000 het formulier accepteert mij dus niet...
Ik heb het formulier aangepast. Moet nu wel werken.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:46:
Klopt het dat 'current programs' vaak nog geen 'thumbnail' hebben? Alleen een tv icoontje?
Weet niet of het zender specifiek is maar ik kijk veel naar Discovery/ Science/ World,
National Geographic, Nat Geo Wild, Animal Planet en History Channel.
Klopt, als wij geen thumbnail hebben voor het programma word het placeholder TV icoontje neergezet. Wij krijgen alle programmainformatie aangeleverd vanuit zowel de zenders als onze EPG-leverancier. Het is helaas niet mogelijk om voor 100% van de programma's een goede afbeelding te bemachtigen.
Fonta schreef op maandag 08 februari 2016 @ 23:10:
Is er trouwens een kans dat de problemen met CEC opgeslost gaan worden?
Als je pin 13 in je HDMI kabel niet wegdrukt, afplakt of een aparte adapter er tussen zet, dan werkt CEC in je hele home cinema systeem niet meer.
We hebben dit niet recent getest. We weten wel van het probleem af en onze hardwareleverancier ook. Het zou echter kunnen zijn dat het nu niet meer stoort als de Sparql Box op standby staat, dit omdat de HDMI nu wordt uitgezet.
durkp schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:52:
Is hierin een bugje ook opgelost dat ondertiteling tevoorschijn komt?

Als je vanuit de gids op het kanaal klikt die je al kijkt krijg ik 9/10x ondertiteling in beeld.
Soms loopt die mee met het programma, maar soms blijft hij ook gewoon staan, op 1 zin.
Er is het één en ander aan het 'initialization' van de ondertiteling veranderd. Zelf kunnen wij deze bug niet meer herproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:46:
En moet die balk onder in beeld echt zo groot zijn? Zelfs op mijn 32 inch tv vind ik 'm al groot.
Neemt wel een vierde van het beeld in beslag.
Waarom niet iets van 75% van de grootte en dan zwevend in beeld in plaats van zo schermvullend?

Er is trouwens onderin een kleine transparante balk die gedeeltelijk over de thumbnail staat. Hoort dat zo?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:46:
[...]
Waarom niet iets van 75% van de grootte en dan zwevend in beeld in plaats van zo schermvullend?

Er is trouwens onderin een kleine transparante balk die gedeeltelijk over de thumbnail staat. Hoort dat zo?
Over design valt te twisten. Wij vinden dit een mooi en strak design. We hebben onszelf wel een uitdaging op de hals gehaald omdat verschillende televisies verschillend schalen. Door langs de rand te werken moet je er rekening mee houden dat sommige delen buiten beeld kunnen vallen. Standaard staan de meeste televisies op een schaling die vaak '16:9' genoemd wordt, waar 'just scan' vaak een veel beter resultaat geeft.

Een indruk van hoe wij hier rekening mee houden zie je in de volgende afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/R8zorU4l2CgV9B0gQS6lQJyb/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Maken jullie hierin ook onderscheid tussen 720p en 1080p? Als iets er goed uitziet op 720p kan dat opgeblazen lijken op 1080p als het alleen geschaald wordt.

Verder snap ik dat oranje de huiskleur is, maar als dit gebruikt wordt in combinatie met transparantie dan kan de tekst wegvallen. Dit is ook goed te zien in bovenstaand plaatje bij de datum rechtsboven die bijna niet te zien is, terwijl de tijd (in wit) wel goed zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Tweak schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:35:
Door langs de rand te werken moet je er rekening mee houden dat sommige delen buiten beeld kunnen vallen. Standaard staan de meeste televisies op een schaling die vaak '16:9' genoemd wordt, waar 'just scan' vaak een veel beter resultaat geeft.
Da's gewoon overscan, en dat hoort niet aan te staan bij een digitale bron zoals IPTV. Wat mij betreft hoeft er geen rekening gehouden te worden met mensen die hun apparatuur niet goed instellen en moet je er van uit gaan dat je op een HDMI scherm gewoon 1:1 pixel mapping hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
@tweak

Hebben jullie mijn vraag gelezen over de layout van de gids. (paar posts hierboven)
Wat is hierin mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 13:39
John70 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:16:
Mijn bevindingen tot nu toe:
  • Nieuwe Quickzap werkt goed. Zap snelheid is acceptabel.
  • Zappen met de pijltjes werkt goed en snel. Ook voor de radio werkt het prima.
  • Stand-by / uit werkt. Mijn receiver geeft aan bij het uitzetten van de box dat er geen HDMI signaal is.
  • Kinderslot werkt.
  • HD icoontjes worden ook weer gegeven.
Helemaal mee eens. Quickzap werkt een stuk sneller / intuïtiever. Tv gids zoom / uitzoomen werkt ook goed. En het Kinderslot doet het zo prima.

Wat me wel opvalt is dat het na het volledig uitzetten /standby zetten de opstart tijd richting een minuut gaat. Het voelt in ieder geval als een eeuwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Eerste reactie is positief!
Op vreemde wijze werkt nu ook OD sinds de beta. Die deed het bij mij nooit over powerline.

Wat ik nog wel mis is de functie 1x drukken = uit 2x drukken stand-by. Omgedraaid dus ;)

Info balk vind ik persoonlijk wel erg stijlvol. Beter dan die lelijke vormgeving van Telfort/KPN glas.
Nu ook een stuk overzichtelijker zo!

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09 17:21
Heb mij ook aangemeld, ben enthousiast n.a.v. jullie berichten en wil dit zelf ook ervaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me ook aangemeld en binnen een paar minuten al de update. Ziet er goed uit en voor mij snel genoeg. Wat me wel opvalt is dat ik vaker een "freeze" heb in het beeld. Daar had ik voordien nauwelijks last vast.

Zou het aan de nieuwe software liggen of aan het feit dat ze aan het werk zijn om het eigen netwerk aan te leggen ( ik woon in Deventer en ja: ik ben 1 van de gelukkigen die over kan naar 1GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 11:23
Aaargh! schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:42:
[...]

Da's gewoon overscan, en dat hoort niet aan te staan bij een digitale bron zoals IPTV. Wat mij betreft hoeft er geen rekening gehouden te worden met mensen die hun apparatuur niet goed instellen en moet je er van uit gaan dat je op een HDMI scherm gewoon 1:1 pixel mapping hebt.
Hoewel ik het persoonlijk met je eens ben heb ik toch een hoop "vrienden" familie en bekenden waar ik zo af en toe over de vloer kom die toch echt hele vreemde settings gebruiken op hun TV's, en ging ik vroegah zeuren en zette ik het goed, de volgende keer dat ik er was stond het weer terug, want tja, zo waren ze het gewend.

Sterker nog, mijn eerste hele dure 1080P TV had helemaal geen "just scan" en is er na een hoop gezeur van klanten doormiddel van een niet zelf uit te voeren software update op gekomen. En die TV is nog altijd in gebruik.

Als kundige klant kun je zeggen: Dan moeten ze ook niet zeiken, maar als aanbieder haal je jezelf een hoop narigheid op de hals als opeeens de epg niet meer leesbaar is omdat je niet met overscan rekening hebt gehouden.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:13:
Ik heb me ook aangemeld en binnen een paar minuten al de update. Ziet er goed uit en voor mij snel genoeg. Wat me wel opvalt is dat ik vaker een "freeze" heb in het beeld. Daar had ik voordien nauwelijks last vast.

Zou het aan de nieuwe software liggen of aan het feit dat ze aan het werk zijn om het eigen netwerk aan te leggen ( ik woon in Deventer en ja: ik ben 1 van de gelukkigen die over kan naar 1GB).
Hmmm, das raar, ik heb me gisteren al opgegeven en zit nog op de oude interface.
Nog maar eens proberen dan.

Edit: done.
Wat me opviel is dat in me STB een ander klantnummer staat dan in de brieven die ik in 2014 van Tweak heb gekregen. Daar ook maar het formulier een keer voor ingevuld.

[ Voor 12% gewijzigd door Fonta op 09-02-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
standby-functie/instelling lijkt per abonnee te werken, ik had op zolder ervoor gekozen 1 x drukken uit, vervolgens is de instelling in de woonkamer ook "1x drukken uit".
Verder gaat idd het zappen een stuk vlotter, ben blij met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
[...]

Tja een beetje op de KPN toer die zo'n beetje elk jaar een nieuwe setop box introduceert. Uiteindelijk betaald de klant, wat mij betreft een simpele interface is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Zijn er ook plannen om de IPTV dienst te bieden zonder dat je hier een abonnement bij tweak of breedband Arnhem voor nodig hebt?

Een hele boel mensen hebben wel behoefte aan een IPTV dienst welke provider onafhankelijk is.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09 17:21
Eerste indruk ook hier positief. Zoeken in OD van uitzendinggemist werkt nu beter als je een tikfout maakt, erg fijn dat dit nu is opgelost.
Nog te verbeteren: Als je 1x of 2x op de knop VOD drukt verschijnt het OD-menu, echter niet in kleur maar in zw/w
Verder zou het een verbetering zijn als in de tv-gids, zoals Goldvinger reeds beschreef, een tweede knop komt waarmee je kan schakelen tussen horizontale/verticale weergave. De nieuwe groene knop (zoom) zal ik niet veel gebruiken schat ik nu in.
Tot slot hoop ik dat de tv-engineer(s) na deze mooie update zich gaan richten op het verbeteren van het opnamepakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Jan Driebeen schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:17:
Tot slot hoop ik dat de tv-engineer(s) na deze mooie update zich gaan richten op het verbeteren van het opnamepakket.
Misschien op een USB stick als optie, kan misschien tevens dienen voor de pauze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Ik heb het opnemen pakket expres niet genomen vanwege de vele problemen. Wat ik zelf ook nog heel erg mis is begin gemist. Ik kom van Telfort glas (Almere) en gebruikte het destijds erg veel. We gaan of topic maar goed...

On topic: het lijkt dat het scherm opgedeeld is in bepaalde delen. Wanneer ik wissel van OD naar live blijft bijvoorbeeld de standaard Sparql achtergrond staan op de plek van de info banner onderin beeld. Dit was voorheen niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
Nieuwe interface werkt tot nu toe prima:) Hele verbetering.

Kleinigheidje: als de ontvanger op pauze staat is er geen pauze tekentje meer te zien. Zo handig zijn als dat terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Zijn er nu ook aparte IR commando's om de settopbox in en uit te schakelen. Ik heb een Harmony afstandsbediening, maar het enige dat ik niet goed krijg is het juist inschakelen van de settopbox.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hans_18T schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:25:
[...]

Misschien op een USB stick als optie, kan misschien tevens dienen voor de pauze functie.
Inderdaad!

Pauzefunctie 'in the cloud' vind ik eerlijk gezegd erg ambitieus (en dat lijkt het ook te zijn). De "live tv terugspoel en peuze" functie zou gewoon vanuit een buffer op lokale storage moeten gebeuren. Zaken als 'begin gemist' móeten natuurlijk wel 'in the cloud' gebeuren, maar daar heb je dan ook weer meer bandbreedte voor als de 'pauzeerders' geen bandbreedte opslokken :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Aaargh! schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:42:
[...]

Als jij een bedrijf zou runnen zou dat bedrijf dan waarschijnlijk ook vrij snel failliet zijn :X . No offense intended verder. Technisch gesproken heb je gelijk.

Echter, hebt niet alleen te maken met wat "technisch juist" is, maar ook met klanten en hoe die dingen instellen of 'gewend' zijn. Deal with it. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
fast-server schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:14:
Zijn er ook plannen om de IPTV dienst te bieden zonder dat je hier een abonnement bij tweak of breedband Arnhem voor nodig hebt?

Een hele boel mensen hebben wel behoefte aan een IPTV dienst welke provider onafhankelijk is.
Dat lijkt me een vrij lastig verhaal.

Er zijn in het verleden al meer "OTT" tv-diensten geweest en ook weer verdwenen. Div. grote providers zijn nu weer bezig met hun eigen OTT dienst (bv. "Play" van KPN). En dat is ook nog geen daverend succes, vooral door de tegenvallende beeldkwaliteit op grote schermen en de prijsstelling.

Het is blijkbaar niet goed commercieel 'rond' te krijgen om én een laag bedrag, én goede kwaliteit te bieden. Vooral dat laatste kost als het "OTT" moet toch ook behoorlijk wat bandbreedte.

Daarom werkt ook Sparql voor de live streams gewoon met multicast over een apart VLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Daar is toch ook wel een mouw aan te passen door het vanaf de settopbox box te tunnelen.
Qua kosten>> moet je kijken wat Netflix kan leveren voor een laag bedrag.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:23:
[...]
(...)
Echter, hebt niet alleen te maken met wat "technisch juist" is,
Echt wel, ander creëer je een 6-jes cultuur. Mensen die tevreden zijn met middelmatigheid :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
fast-server schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:42:
Daar is toch ook wel een mouw aan te passen door het vanaf de settopbox box te tunnelen.
Qua kosten>> moet je kijken wat Netflix kan leveren voor een laag bedrag.
Multicast IGMP tunnelen kan, maar het wordt er niet betrouwbaarder op als je een tunnel hebt die over weet ik wat voor internetverbinding opgezet wordt. Er is geen controle over QoS.

En wat Netflix doet is natuurlijk niet te vergelijken. Ze hebben sowieso een heel erg veel grotere markt dan alleen een Nederlandse aanbieder... en het gaat niet om lineaire (Live) TV kanalen, waar het hier wel om gaat.

Maar goed, dit is wellicht een wat off-topic discussie hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 11:23
Aaargh! schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:00:
[...]

Echt wel, ander creëer je een 6-jes cultuur. Mensen die tevreden zijn met middelmatigheid :N
Kom jij wel eens buiten? :P

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Zo min mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:38
Zeer tevreden over de werking en de looks. Als ik toch iets moet opmerken dan is het over “Curent program now has a thumbnail”. Het plaatje wat daarin komt te staan is vaak groter dan het frame. Voor de rest zou ik zeggen…invoeren zodat de anderen er ook van kunnen gaan genieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Aaargh! schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:00:
[...]

Ik begrijp je (technische) frustratie, echter zit 90% van de niet-nerds niet te wachten op allerlei moeilijke mogelijkheden en termen. Die willen gewoon TV kijken, het hoe en het wat interesseert ze verder niet.

Zo zag ik direct dat het beeld van Sparql gewoon veel beter is dan de bagger die KPN/Vodafone eerst bij ons op het scherm toverde. Mijn vrouw en kinders zagen geen verschil. Voor hen is het alleen van belang dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

MetaFrame schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:47:
[...]

Ik begrijp je (technische) frustratie, echter zit 90% van de niet-nerds niet te wachten op allerlei moeilijke mogelijkheden en termen. Die willen gewoon TV kijken, het hoe en het wat interesseert ze verder niet.
Maar natuurlijk interesseert het ze wel. Het zijn echt niet alleen de nerds die een goede UX verwachten, in tegendeel, juist de niet-nerds zitten er enorm om te springen. Een goed werkende UI op je STB heeft enorme impact op hoe de gebruiker een dienst ervaart, het voelt direct degelijker en beter aan en het straalt kwaliteit uit. De trage, haperende UI die er nu is komt ontzettend knullig over, juist op niet-techneuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik vind het grappig dat je dus gewoon ff over de mening van mijn vrouw en kids, ouders en (a-technische) vrienden heen stapt. Als het iedereen echt wat had uitgemaakt kwamen alle providers in de problemen, want er zijn maar weinig providers die wel fijne STB hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 10-09 16:25
Goeie verbetering, vooral handig dat je nu naar rechts kun gaan en de volgende programma's ziet van de zender waar je naar kijkt. Vanuit daar kun je die programma's ook opnemen en info bekijken.

Verbeterpunten:
- Als de box volledig uitgaat, duurt het opstarten erg lang.
- Bij sommige programma's zie ik geen thumbnail. Die tv thumbnail is lelijk :P

[ Voor 10% gewijzigd door WhySoSerious? op 11-02-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friend
  • Laatst online: 28-08 16:44
John70 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:16:
  • Kinderslot werkt.
Werkt het ook na een herstart? Bij de oude firmware onthoudt ie alleen de set, niet de unset locks, die mag je weer iedere keer verwijderen.
Ook teletekst is tot nog toe een ramp, pagina's die niet gevonden worden of pas na enkele minuten, totaal geen caching, ik hoop dat dit verbeterd.
Uitzending gemist menukeuze's zijn niet efficient om te doorlopen, je kan niet naar achter springen, altijd moet je over bergen NOS* programma's scrollen en ook krijg je regelmatig 2x dezelfde lijst te zien, waarna je weer 'meer...' kan selecteren voor meer keuzes.
Ook programma-info met extra tekst is pas scrollbaar als je eerst een andere programma geselecteerd heb en weer terugkomt.
Om nog maar over de Android app te zwijgen...(52%.....)

Zo, moest er even uit, is te lang te weinig aan gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik heb twee dagen geleden en gisteren ook de update aangevraagd. Ik zie echter geen verschil. Ik heb nog versie 2500.6451.17409.1. Dat is toch nog gewoon de oude?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: BugBoy
...Ik heb nog versie 2500.6451.17409.1. Dat is toch nog gewoon de oude?
Dat versienummer veranderd ook niks aan. Wel aan een (paar?) widget versie(s) meen ik.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Even een zijsprongetje, wordt in het verlengde van de verbeteringen aan de Sparql box ook de second screen app aangepakt? Daar zitten nl. ook nog steeds genoeg bugs in. En het is nog steeds niet mogelijk om op je computer iets soortgelijks, app of webapp te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt goed, ziet er netjes uit.
Ik mis eigenlijk (nog) een ding, dat een opgenomen programma onthoud waar je gebleven bent.
Als je later verder wilt kijken begint hij weer bij het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:37:
Dat versienummer veranderd ook niks aan. Wel aan een (paar?) widget versie(s) meen ik.
Hoe kan ik dan zien of ik de nieuwe versie heb? Aan de EPG zie ik namelijk geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet het er in ieder geval zo uitzien als het eerste plaatje in de topicstart: :D

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XHTSBWx7bqyFRPJNM9vyGhTi/full.png
Hier zie je trouwens ook dat er een transparante balk gedeeltelijk over de thumbnail staat.
Dat is echt de bedoeling mensen van Sparql?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:13:
Dan moet het er in ieder geval zo uitzien als het eerste plaatje in de topicstart: :D
[afbeelding]
Hier zie je trouwens ook dat er een transparante balk gedeeltelijk over de thumbnail staat.
Dat is echt de bedoeling mensen van Sparql?
Als je goed kijkt zie je dat die balk een weerspiegeling van het deel erboven is en geen balk die er overheen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oowjaa! Mmm...Dan keek ik er echt niet goed naar zeg. Je hebt gelijk! :)
En ik heb blijkbaar een bril nodig. B)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 20:37
Zoals het al eerder is aan gegeven, duurt het inderdaad langer met opstarten als de stb uit stanby (rood lampje)komt. Ook zien de letters en cijfers (rechts bovenin) vooral de de oranje gekleurde er apart uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
Ik moest ook 3 keer kijken voordat ik het zag dus die bril kun je nog even laten zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Zou wel mooi zijn als je die onderbalk ook kon uit zetten. persoonlijk vindt ik dit echt hinderlijk. Snel zappen vindt ik belangrijk en zonder alle toeters en bellen in het scherm. het is leuk maar als het kon zou ik het uitzetten.

Een beter gids met meerdere dagen vooruit en herhaal opnames zou een betere optie zijn.

Voor mij is de huidige update geen vooruitgang. de kids vonden de balk te dik en te lang in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang ie in beeld is kun je zelf instellen onder Instellingen> Video en audio. Dat heet 'Info weergave tijd'.
Die staat standaard op 5 seconden. Kan nog eentje lager naar 3 seconden. Dat is al een stuk beter.
Kan alleen hoger tot wel 30 seconden! 8)7 Wie wil dat nou zo lang in beeld hebben staan dan?

Ik vind persoonlijk die balk ook wel erg dik. Kan me van de ontwerpers wel voorstellen dat ze hun ontwerp
graag groot in beeld zien. :D Maar of dat de beste optie is....? Afijn, smaken verschillen natuurlijk. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zojuist liep de gehele STB vast, of dit iets met de update te maken had weet ik niet maar dit is de eerste keer dat het voor kwam. SBS6 stond aan en ineens sloeg de tv uit het niets vast :/

• Ruudmansky
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-08 10:48
Eerste indrukken zijn goed. Geen schokkende verbeteringen, maar zeker beter dan voorheen. Dat het opstarten van de box na uitschakelen langer duurt dan na "stand by" lijkt me logisch. Ik zette de box toch al helemaal uit (rode indicator) wanneer het hele gezin te bed gaat. Mooi dat dat nu direct vanaf de afstandsbediening kan.
De opstarttijd van de sparql box is vele malen sneller dan de oude UPC/Ziggo bak - dat was echt om te janken. Dat is toch een beetje mijn referentiekader.
Al met al ben ik goed te spreken over de doorgevoerde veranderingen op de sparql-box interface.

Wat ik me wel afvraag is of er voor het HBO On Demand menu nog een verbetering in de pijplijn zit. Met alle respect, maar dat is echt enorm behelpen. Het navigeert echt niet makkelijk en bovendien is het totaal niet overzichtelijk. Zo staat er bij sommige series (The Leftovers, bijvoorbeeld) steeds 2x keer dezelfde aflevering in het menu, waardoor je verder de menustructuur in moet. En juist die menustructuur is verre van intuïtief.
Grootste ergernis in het HBO OD menu is, is dat je na het kijken van een aflevering (bij de series) steeds weer terug moet naar het hoofdmenu om de volgende aflevering te kiezen (of beter: zoeken... in het menu). Het zou handig zijn wanneer de volgende aflevering standaard wordt aangeboden, met de optie om deze direct te bekijken.
Ook het zoeken in het HBO OD menu is echt verre van intuïtief en zorgt voor wat ergernissen.

"Without music to decorate it, time is just a bunch of boring production deadlines or dates by which bills must be paid." - FZ

• Alfie104
dumphlum schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:37:
[...]

Als je goed kijken zie je dat die balk een weerspiegeling van het deel erboven is en geen balk die er overheen ligt.
Ik ook goed kijken. Ik gezien hebben :D

Ik ga me ook maar eens aanmelden, want de standby/uitschakeling van de Abox met de oude software is echt waardeloos. Ook al zet ik hem helemaal uit (rode lampje), dan nog blijkt hij na verloop van tijd weer aan te staan, maar dan wel met een zwart scherm. Daar krijg ik hem alleen uit door hem alsnog helemaal uit te zetten (wat dan weer alleen lukt door het powerknopje lang genoeg vast te houden) en daarna opnieuw op te starten.

Die brakke standby is ook gelijk mijn grootste ergernis bij de STB, met stip op de tweede plaats gevolgd door de brakke AB. Maar dat is helaas niet met een softwareupdate te verhelpen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Topicstarter
Even een kleine update tussendoor:

- De placeholder thumbnail als er geen EPG thumbnail beschikbaar is is nu wat 'minder opvallend' (ook voor Radio)
- De EPG thumbnail word nu ook geschaald zodat deze helemaal zichtbaar is.
- De standby setting word nu per box opgeslagen in plaats van per klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldvinger
Tweak schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:46:
Even een kleine update tussendoor:

- De placeholder thumbnail als er geen EPG thumbnail beschikbaar is is nu wat 'minder opvallend' (ook voor Radio)
- De EPG thumbnail word nu ook geschaald zodat deze helemaal zichtbaar is.
- De standby setting word nu per box opgeslagen in plaats van per klant.
En kunnen jullie ook een vertikale gids realiseren?
(zie ook eerdere posts in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:13
Paar dagen geleden al aangemeld, maar tot op heden is de nieuwe interface nog niet actief geworden.
Het sparql klantnummer is toch gelijk aan het tweak klantnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieuwe15 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:29:
Paar dagen geleden al aangemeld, maar tot op heden is de nieuwe interface nog niet actief geworden.
Het sparql klantnummer is toch gelijk aan het tweak klantnummer?
Volgens mij niet. kijk even in het menu van de box voor het juiste nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Klopt, was een ander nummer :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe geen problemen met de nieuwe interface. Invoeren maar zou ik zeggen. d:)b
Afijn, ze kunnen het nog een weekje aanzien en testen voor het echt ingevoerd word. :)
Ik vind het er een stuk beter uitzien. En het werkt ook beter. En goeie aan/ uit functie nu ook op de a.b.

(Al zie je door het halve icoontje van de volgende zender soms nauwelijks wat de volgende zender is bij het omhoog/ naar beneden bladeren. Eigenlijk alleen een probleem als je bij zenders aan het zappen bent waar je niet de volgorde/ naam weet. Het eerdere idee van de volgende/ vorige zendernaam (toen het nog links bovenaan stond, plaatje 5 in de topicstart) vond ik eigenlijk wel duidelijker.Maar da's dan ook het enige. :D )

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2016 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Wordt er naast een normaal functionerende aan/uit-knop en simpel zappen ook nog gewerkt aan de uitzendinggemist interface? Dat is een onwerkbaar ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Vrijdag aangemeld met m'n correcte klantnummer, maar ik zit nog steeds op de oude interface..
Teveel aanmeldingen om te verwerken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Topicstarter
Hartelijk dank voor alle feedback in dit topic! _/-\o_
We hebben aardig kunnen 'tweaken' en finetunen dankzij jullie inbreng. Dat zijn tot nu toe vooral verbeteringen, want echte bugs zijn we vooralsnog niet tegengekomen. We houden jullie input in de gaten en proberen alle op- en aanmerkingen mee te nemen voor de lancering.

Het valt ons op dat er een boel feedback is op andere zaken dan de 'Quickzap'-omgeving. Dat is een goed teken, omdat de quickzap zelf dus aardig in orde lijkt. Wel geeft het aan dat er nog zeker werk aan de winkel is met Sparql. Dat is mooi, want 2016 wordt voor ons het jaar waarin wij mooie vooruitgang gaan boeken met nieuwe features en verbeteringen. We hoeven ons in ieder geval niet te vervelen!

Dan nog wat achterstallig onderhoud als het gaat om jullie feedback. Wij doen een poging de meest gestelde vragen hieronder in ieder geval van repliek te voorzien:
fast-server schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:14:

Daar zijn geen plannen voor. Dat heeft met een aantal dingen te maken, maar vooral dat hier onze 'core business' niet ligt. Het heeft niet onze interesse of passie zo'n product te bouwen. Als een andere partij dat in de markt wil zetten dragen wij dat een warm hart toe en zijn dergelijke klanten van harte welkom op onze snelle verbindingen. Sparql blijft vooralsnog een televisieprovider die onafhankelijke ISP's in staat moet stellen televisie te kunnen leveren aan hun klanten. Onafhankelijkheid is daarbij het codewoord. Dat is helaas belangrijker dan ooit, gezien het nieuws van vanochtend.
Hans_18T schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:25:
[...]

Dat is helaas niet makkelijk gebouwd. Het zou een complete ommezwaai van onze architectuur met zich meebrengen, om maar te zwijgen over de kosten. Pauzeren móet beter, en kan ook beter. Gewoon binnen e huidige opstelling. Daar zijn wij achter de schermen druk mee bezig.
Csotranme schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:30:
Ik heb het opnemen pakket expres niet genomen vanwege de vele problemen. Wat ik zelf ook nog heel erg mis is begin gemist. Ik kom van Telfort glas (Almere) en gebruikte het destijds erg veel. We gaan of topic maar goed...
Het opnemen-pakket en de functie pauzeren staan zeker bij ons op de radar. Na het afronden van de Quickzap-interface zullen wij daar extra aandacht aan besteden. Verwacht geen zilveren kogel binnen een paar weken, maar we zijn er mee bezig.
WhySoSerious? schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:09:
Goeie verbetering, vooral handig dat je nu naar rechts kun gaan en de volgende programma's ziet van de zender waar je naar kijkt. Vanuit daar kun je die programma's ook opnemen en info bekijken.

Verbeterpunten:
- Als de box volledig uitgaat, duurt het opstarten erg lang.
- Bij sommige programma's zie ik geen thumbnail. Die tv thumbnail is lelijk :P
De thumbnail is inmiddels verbeterd, en als er plaatjes missen dan krijgen wij die simpelweg niet aangeleverd. We proberen wel voor de meest bekeken zenders altijd compleet te zijn, maar het is erg lastig aan voldoende 'content' te komen voor de minder bekeken kanalen. Voor die zenders zou het handwerk zijn om aan 100% van de plaatjes te komen. Dat is helaas simpelweg de moeite niet waard.

Het opstarten van de box duurt inderdaad even. Dat heeft voor het grootste deel domweg te maken met de power van de box zelf. We onderzoeken nog wel of er zaken zijn die wij kunnen verbeteren en kunnen tunen. Vooralsnog is de beste oplossing om snel weer door te kunnen met kijken de standby-functie.
Alfie104 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:00:
Even een zijsprongetje, wordt in het verlengde van de verbeteringen aan de Sparql box ook de second screen app aangepakt? Daar zitten nl. ook nog steeds genoeg bugs in. En het is nog steeds niet mogelijk om op je computer iets soortgelijks, app of webapp te gebruiken.
Die app is sinds het lanceren nog niet geüpdatet. Het wordt daarom zeker tijd dat we dat doen. Onze hoop is om dit in de loop van maart te kunnen doen. Helaas zijn er meer todo's dan dat er mankracht is, dus hou ons vooral goed in de gaten :).
rob2011 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:57:
Zou wel mooi zijn als je die onderbalk ook kon uit zetten. persoonlijk vindt ik dit echt hinderlijk. Snel zappen vindt ik belangrijk en zonder alle toeters en bellen in het scherm. het is leuk maar als het kon zou ik het uitzetten.

Een beter gids met meerdere dagen vooruit en herhaal opnames zou een betere optie zijn.

Voor mij is de huidige update geen vooruitgang. de kids vonden de balk te dik en te lang in beeld.
Het is in de instellingen mogelijk de tijd dat de balk in beeld is korter te zetten. Wij vinden het zelf niet prettig als dat erg kort staat, maar je kunt onder Instellingen -> Video en audio -> 'Info weergave tijd' kiezen hoe lang de balk in beeld blijft staan.
Ruudmansky schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:27:
Wat ik me wel afvraag is of er voor het HBO On Demand menu nog een verbetering in de pijplijn zit. Met alle respect, maar dat is echt enorm behelpen. Het navigeert echt niet makkelijk en bovendien is het totaal niet overzichtelijk. Zo staat er bij sommige series (The Leftovers, bijvoorbeeld) steeds 2x keer dezelfde aflevering in het menu, waardoor je verder de menustructuur in moet. En juist die menustructuur is verre van intuïtief.
Grootste ergernis in het HBO OD menu is, is dat je na het kijken van een aflevering (bij de series) steeds weer terug moet naar het hoofdmenu om de volgende aflevering te kiezen (of beter: zoeken... in het menu). Het zou handig zijn wanneer de volgende aflevering standaard wordt aangeboden, met de optie om deze direct te bekijken.
Ook het zoeken in het HBO OD menu is echt verre van intuïtief en zorgt voor wat ergernissen.
mca2 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:06:
Wordt er naast een normaal functionerende aan/uit-knop en simpel zappen ook nog gewerkt aan de uitzendinggemist interface? Dat is een onwerkbaar ding.
Op dit moment hebben de de 'On Demand'-omgevingen nog niet beetgepakt. Dat er bij zowel HBO als Uitzending Gemist nog winst de boeken is, is ons meer dan duidelijk. We hopen in de komende maanden flink stappen te kunnen maken op dat punt. Wel is dat project momenteel nog in de ontwerp-fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Tweak schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:13:
Die app is sinds het lanceren nog niet geüpdatet. Het wordt daarom zeker tijd dat we dat doen. Onze hoop is om dit in de loop van maart te kunnen doen. Helaas zijn er meer todo's dan dat er mankracht is, dus hou ons vooral goed in de gaten :).
Fijn dat het jullie aandacht in ieder geval heeft! En "in de loop van maart" is al sneller dan ik had gehoopt, hoewel de ervaring leert dat er altijd een konijn uit de hoed kan komen waardoor het zomaar (ik noem maar wat) augustus zou kunnen worden.

Maar ik ben nog steeds benieuwd of er ook plannen zijn voor een PC-variant om op je laptop te kunnen kijken naar live-uitzendingen. Als ik me goed herinner uit de begintijd van Sparql zaten daar een paar haken en ogen aan die niet alleen technisch van aard waren (Mediamagnaten die bang zijn dat we hun reclameuitzendingen, helaas af en toe onderbroken door de noodzakelijke programmablokjes, gaan opnemen en verspreiden).
Het viel me nu pas op, maar dat is ook twee keer keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friend
  • Laatst online: 28-08 16:44
Ik begrijp alleen test betreffende quickzap en kinderslot
2500.6451.17409.1:
- Kinderslot nog steeds bug, betreffende default gesette locks, wanneer deze unset/cleared zijn, worden deze na iedere reboot/update weer geset. Ook scrollen in lock menu kan niet via up naar onderkant lijst, moet altijd van bovenaf komen (geldt voor veel andere menu's ook) (na testje: zelfs tijdens kijken wordt blijkbaar ineens lock gezet op kanaal na update interface, dat is zeker niet de bedoeling lijkt mij).
- Scrollen door programma informatie gaan nu beter (werkt nu direct), echter hier ook weer niet vanaf top menu (return) naar beneden, hier moet je ook weer terug naar beneden. Dan moet je echter ook altijd door de programma info scrollen. Misschien is links/rechts voor scrollen door programmatekst handiger (al iets minder intuïtief), ook hier is van top naar bottom springen m.b.v. de up button (en bottom to top met de down button) meer gewenst.
- Het mirror effect onder thumbnail leidt meer af dan dat het toe voegt.

[ Voor 15% gewijzigd door friend op 16-02-2016 18:25 ]

Pagina: 1 2 Laatste