1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Dat is een functie die we graag willen leveren en er eigenlijk al vanaf het begin had moeten zijn. Het blijkt helaas toch een lastige en kostbare puzzel om die functie echt van de grond te krijgen. We zouden het graag bouwen, maar hebben nog geen idee wanneer ons dat gaat lukken.JamesB009 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:46:
Nog wel 1 andere vraag voor Sparql, komt er een web-versie uit zodat ik online TV kan kijken vanaf mijn PC?
[ Voor 224% gewijzigd door Randal Peelen op 17-02-2016 09:06 ]
Verwijderd
VLC player draait die prima op een pc.
Hoe bedoel je dit precies?Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:34:
Dat kan nu alleen in 'Gigabit gebied' met de ongecodeerde zenders.
VLC player draait die prima op een pc.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Verwijderd
(Niet alle) Daarbuiten gebruiken ze de streams van KPN en is dit niet mogelijk.
Precies.Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:55:
Op plaatsen waar Tweak Gigabit glasvezel aanbied zijn er wel een flink aantal zenders te zien op een pc.
(Niet alle) Daarbuiten gebruiken ze de streams van KPN en is dit niet mogelijk.
Dat is denk ik ook de kern van het probleem: Als een provider het mogelijk wil maken om in een webbrowser live TV te kunnen kijken, dan moet een player (plugin) gebruikt worden die met DRM overweg kan.
Vandaar dat het bij providers die het wel aanbieden vaak ook nogal crappy werkt en eigenlijk vaak ook alleen maar goed op Windows.
[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 17-02-2016 12:07 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ergernissen aan sparql:
- de stem die automatisch voorleest, als er engels wordt gesproken. Dit is echt verschrikkelijk voor mensen die gewoon engels kunnen. Heb nog niet kunnen vinden hoe je dit uitzet
- je moet de afstand bediening wel heeeel goed mikken. Als je ook maar iets 'naast' mikt doet die het al niet.
Verder vind ik de snelheid nou ook nog niet om over naar huis te schrijven, maar dat kan ook aan mij liggen. Begrijp me goed, ik wil niet alles afkraken, dit is bedoeld als opbouwende kritiek.
Verwijderd
Op de blauwe knop op je afstandsbediening drukken en dan een ander geluidsspoor kiezen.jessevandijk schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:10:
...- de stem die automatisch voorleest, als er engels wordt gesproken. Dit is echt verschrikkelijk voor mensen die gewoon engels kunnen. Heb nog niet kunnen vinden hoe je dit uitzet
En het is inderdaad eigenlijk het verkeerde topic voor feedback op Sparql in het algemeen,
dit topic gaat puur over de Quickzap 2.0 beta.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2016 13:55 ]
Verwijderd
Misschien de Sparql box eens opnieuw opstarten?flipflap123 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:27:
Ik heb wel een issue met de nieuwe Quickzap. Als ik de box vanuit de lichte standby aanzet blijft de overlay met zenderinfo en de tijd in beeld. Midden in het scherm zie ik een animatie die lijkt aan te geven dat er nog iets geladen wordt. Om de overlay kwijt te raken moet ik heen en weer zappen.
Dat heb ik in ieder geval niet met die update. Komt zeer snel uit de lichte standby en de overlay is
heel snel uit beeld. ook geen animatie die aangeeft dat er nog wat komt.
edit: Dat krijg ik ervan als ik zeg dat ik dat niet heb.

Menu blijft staan na lichte standby en er blijft inderdaad een rondje in beeld draaien alsof er
nog iets komt. Na 1X zappen is het weer normaal. Is er de afgelopen dagen nog iets aan veranderd?
Dit was eerder echt niet zo.
edit2: Opnieuw opstarten helpt niet. Elke keer als ie nu uit de lichte standby komt blijft het vernieuwde
menu in beeld staan en blijft midden in beeld dat rondje draaien alsof ie ergens op wacht.
Om te testen of het nog wegging heb ik 5 minuten gewacht, maar het gaat pas weg als je zapt.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2016 01:30 ]
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:49:
edit: Dat krijg ik ervan als ik zeg dat ik dat niet heb.Nu net (18:10) precies hetzelfde als flipflap123.
Menu blijft staan na lichte standby en er blijft inderdaad een rondje in beeld draaien alsof er
nog iets komt. Na 1X zappen is het weer normaal. Is er de afgelopen dagen nog iets aan veranderd?
Dit was eerder echt niet zo.
Zou niet meer moeten gebeuren nu.flipflap123 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:27:
Ik heb wel een issue met de nieuwe Quickzap. Als ik de box vanuit de lichte standby aanzet blijft de overlay met zenderinfo en de tijd in beeld. Midden in het scherm zie ik een animatie die lijkt aan te geven dat er nog iets geladen wordt. Om de overlay kwijt te raken moet ik heen en weer zappen.
De bedoeling is dat dit in beeld komt als er geen stream data binnenkomt. Er was iets fout in de detectiecode bij het wakker worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Tweak op 18-02-2016 11:25 ]
Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2016 11:37 ]
Kan alle positieve opmerkingen van de collega testers bevestigen.
Ik heb alleen wel de indruk dat de full screen programma gids in semi-transparantie de leesbaarheid niet ten goede komt en daarnaast is de responsetijd van de GUI bij navigeren om te huilen.
De mini gids vind ik een grote verbetering..
Verwijderd
Hij start nu altijd op 720P en moet daarna omschakelen. Het opstarten duurt al even
(nog niet dramatisch naar mijn mening), maar dit neemt toch onnodig tijd in beslag?
- Bij pauzeren zie ik zwart beeld
- Bij spoelen zie ik niet de snelheid (4x/8x/16x)
- De thumbnail van pauzeren, play en spoelen zijn erg groot
Verwijderd
Als ik in de gids op totaaltv kijk staat er bij verschillende programma's op NPO 1, 2 en 3
geen HD (o.a. 'SpangaS' en 'Hier zijn de Van Rossems') maar bij Sparql in de gids wel.
Klopt dit nou wel of niet?
Dat hebben ze toch gezegd. Als het een zender is die HD aanbied, komt er een HD logo.Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 18:03:
Gooien jullie nu trouwens bij elk programma van een HD zender maar dat HD teken?
Als ik in de gids op totaaltv kijk staat er bij verschillende programma's op NPO 1, 2 en 3
geen HD (o.a. 'SpangaS' en 'Hier zijn de Van Rossems') maar bij Sparql in de gids wel.
Klopt dit nou wel of niet?
Een programma kan wel sd uitgezonden worden.
Verwijderd
Ja precies. En de gids zou toch, net als de normale/ online gids moeten aangeven of dat programmaArjantje72 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:55:
....Een programma kan wel sd uitgezonden worden.
HD is of niet? Anders is het alleen maar als leuke beeldvulling om dat er per programma bij te zetten.
In de zendernaam staat ook al dat ie HD is nietwaar?
O ja, nog wat. Bij alle radiozenders staan ook taal- en ondertitelopties. Is dat de bedoeling?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2016 10:08 ]
Zou het lettertype waarin dat wordt weergegeven iets vergroot kunnen worden? Dat staat er nu vrij klein.Tweak schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:44:
De spoelsnelheid van het live TV pauzeren moet nu weer zichtbaar zijn.
Verwijderd
Maar bij Nat Geo Wild HD heb ik geregeld als ik daar naartoe zap dat video en audio er tegelijk zijn maar
dat het beeld stil blijft staan. Dat duurt een paar seconden. Dan gaat het beeld ineens versneld en haalt
het geluid weer in. Op dat moment valt het geluid weg, en duurt het 3 seconden tot die het weer doet.
Pas dan loopt de stream normaal.
[ Voor 166% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2016 11:30 ]
Ontzettend bedankt allemaal. Jullie feedback heeft ons geholpen er zekerder van te zijn dat de interface klaar is voor het grote publiek en dat er geen al te grote bugs in zitten. Ook is jullie inbreng onmisbaar geweest om tal van kleine verbeteringen door te voeren.
Morgen volgt een wat uitgebreider dankwoord in het nieuwsbericht en we houden dit topic nog even in de gaten. Super bedankt voor iedereen die ons heeft geholpen met het testen
Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)
Wat is nu het eerst volgende wat jullie op gaan pakken?
Tweak schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:46:
Vandaag hebben wij de laatste hand gelegd aan de interface tot nu toe en een aantal screenshots gemaakt voor in het nieuwsbericht. Bij deze 'bevriezen' wij de Quickzap-interface om hem morgen in de loop van de ochtend voor alle klanten te lanceren. Dat zal gepaard gaan van een nieuwsbericht op de website en een mailing aan Sparql-klanten. Vanzelfsprekend houden wij jullie ook in dit topic op de hoogte.
Ontzettend bedankt allemaal. Jullie feedback heeft ons geholpen er zekerder van te zijn dat de interface klaar is voor het grote publiek en dat er geen al te grote bugs in zitten. Ook is jullie inbreng onmisbaar geweest om tal van kleine verbeteringen door te voeren.
Morgen volgt een wat uitgebreider dankwoord in het nieuwsbericht en we houden dit topic nog even in de gaten. Super bedankt voor iedereen die ons heeft geholpen met het testen![]()
.
Verwijderd
Erg prettig om te merken dat je als klant ook een beetje inspraak hebt.
Later ook maar doen met de Uitzending Gemist/ VoD omgeving?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2016 19:30 ]
Verwijderd
Dat gaat dan wel heel lang duren Sparql. Het is namelijk dinsdag 23 februari.
Voor de rest ziet het er prima uit hoor.
Verrek, mijn naam word daar ook nog genoemd. Nogmaals, graag gedaan.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2016 16:19 ]
Voor wie het nog niet gezien had: Interface-update: Sparql Quickzap 2.0
Verwijderd
Ook dat 'niet' nog verbeterd, dus ik heb mijn bericht maar aangepast.
[ Voor 217% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2016 12:04 ]
Is het inmiddels (zoals je bij elke settop-box in beginsel mag verwachten) mogelijk om dat in het gewone instellingen menu aan te passen?
https://www.avl.nl/
Omhoog en omlaag, dus de verticale as, worden gebruikt om van zender te wisselen. Naar links en rechts, de verticale as, gebruiken om toekomstige programma’s te bekijken.
Verwijderd
Dat hebben ze een tijdje terug al aangepast. Je kunt de box nu gewoon vanuit het menu op 1080P zetten.dEATHfLOWEr schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:01:
Ik heb zelf geen Sparql maar ik weet dat ik voor mijn moeder, om de settop-box op 1080p te krijgen, eerst met een opstart truck in een verborgen menu moest komen om de output resolutie in te stellen.
Is het inmiddels (zoals je bij elke settop-box in beginsel mag verwachten) mogelijk om dat in het gewone instellingen menu aan te passen?
*edit: Zoals Tweak zelf ook tegelijk met mij meld zie ik nu onder mijn bericht.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2016 16:29 ]
Ja, dat is het: Resolutie 1080p en ‘blauwe knop’-updatedEATHfLOWEr schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:01:
Ik heb zelf geen Sparql maar ik weet dat ik voor mijn moeder, om de settop-box op 1080p te krijgen, eerst met een opstart truck in een verborgen menu moest komen om de output resolutie in te stellen.
Jemig, met zoveel teksten en collega's die meelezen is het toch moeilijk om 100% foutloos te schrijven. Bedankt voor de tip.
Ben erg benieuwd ten op zicht van mijn huidige provider.
goed gesprek met de helpdesk en keurig geholpen door Jeroen