[BBG] Welke BBG zou jij graag zien in maart?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.584 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

BBG voor een diy router.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pay
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-07-2020

Pay

Weet niet wanneer die Dual GPU van AMD eindelijk komt, maar een VR systeem zou leuk zijn. Maar zo lang de VR-brillen niet te leveren zijn (niet pre-orderen dus, maar daadwerkelijk leveren de volgende dag) heeft dat niet veel zin.
Voor de rest... niet genoeg fantasie... :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:17
Een systeem waar ik weleens mensen hier op tweakers naar heb horen vragen is de non-gaming pc met wat extra kracht.

Het basissysteem heeft een laag budget en daarbij ook een minder krachtige cpu en het workstationsysteem kost dan weer aardig wat. Er tussenin zit niets in de non-gaming categorie.

Ik heb het dan over budgetten van €500/750/1000

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:00
De mensen die daarnaar vragen zijn imo schaars en/of weten niet wat ze nodig hebben.
Ik ben al lang blij dat ze wel hier komen en niet naar de mediamarkt gaan en thuiskomen met een i7, 16GB geheugen en 3TB opslag (zonder SSD)...

Wat moet je nu (of binnen 5 jaar) met meer dan 2 krachtige cores als je niet gaat gamen of zware programma's gaat draaien?
Met een budget van 500 kun je er eventueel wat meer luxe in proppen en wellicht nog een i5, meer dan dat is echt geld over de balk smijten (of je moet natuurlijk randapparatuur meerekenen).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Game pc rond de 650 en 1000 zijn de meest gevraagde categorieën denk ik. Daarnaast is het misschien leuk om ook een keer een best buy guide van componenten te doen. Zoals bijvoorbeeld: geluidssystemen, monitoren, toetsenborden, muizen en/of printers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 08:30
Een game pc met high end performance maar met een mobo, voeding, behuizing en SSD van gewoon goede kwaliteit maar zo goedkoop mogelijk. Ik denk dan aan een socket 1150 Xeon processor, een Kingston SSD of misschien wel gewoon alleen een traditionele harde schijf, een budget mobo en behuizing die goede recensies krijgen en een goedkope maar degelijke voeding en een GTX 970 of R9 390 videokaart met een zo laag mogelijk prijskaartje. Er zijn modellen die 30 tot 40 euro goedkoper zijn dan de populaire modellen maar waar technisch niks mee is en prima aan te bevelen zijn in een zo groot mogelijke bang for buck systeem.

Dus een BGG die draait om zoveel mogelijk performance in games voor zo weinig mogelijk euros. Hierbij worden dan looks, onnodige en luxe features en een hele hoge betrouwbaarheid van de voeding en misschien SSD achterwege gelaten. En worden wat langere laadtijden misschien wel voor lief genomen.

Zodoende kan iemand met een kleiner budget voor een game PC toch genieten van veel eye candy en met de Xeon CPU is de PC goed geschikt voor een upgrade van de videokaart na een aantal jaar, maar misschien is een i5 ook een optie.. En geloof me, een hoop mensen kan het bijna niks schelen hoe hun PC eruit ziet.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 21:06
Misschien een zo'n compact en stil mogelijke game pc? (ik weet dat dit niet goed samen gaat, dus een compromis)
Ben zelf ook aan het puzzelen naar een compacte game pc.
Moet snel zijn, maar ook stil.
i5, GTX970, mini-ITX, compacte goede koeler, compacte behuizing.
Zo rond de €1000,- moet dan lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 18:42

TAA

Liever IRC

Aangezien er met de launch van verschillende HMD's dit jaar eindelijk een reden is om eens een systeem volledig te vervangen lijkt het me leuk een BBG te zien met "VR Ready" systemen. Een instap model dat voldoet aan de minimum specs die gesteld worden, een direct-klaar killer systeem met top (of net subtop) componenten en een OC bak met waterkoeling etc. voor wie snel nooit snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik zat zelf te denken aan een highend gamesysteem (970/390) maar dan echt op stikte gefocust

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
de ideale thuiswerk pc, maar dan voor verschillende doelgroepen : grafische sector, technische sector, finance, ICT, etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Misschien interessant om te kijken naar een simpel Mini-ITX of mini-ATX kastje voor in de woonkamer. Moet er netjes uitzien, niet schreeuwerig, de vrouw moet het leuk vinden en hij moet sterk genoeg zijn om goed op te kunnen gamen.

Een Workstation voor photoshop/lightroom of CAD programma's lijkt mij wel een goede optie. Veel mensen zoeken toch iets om te photoshoppen of voor hun werk. Mooie mogelijkheid om een gelijkwaardig workstation te bouwen als de grote namen, maar dan naar je eigen wensen en voor minder geld!

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 08:47
Kecin schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:12:
Ik ben zelf erg opzoek naar een goedkope en zuinige HTPC die ook 4k content kan afspelen. Wellicht is dat een leuk idee?
Er zijn momenteel best veel alternatieven op het gebied van NUC's maar de 4K (en DTS) ondersteuning is soms zeer onduidelijk.
Dit! Ik ben zelf ook aan het nadenken over het bouwen van een HTPC maar er zijn inmiddels zoveel versies van displayport en HDMI en CPU's met ingebakken GPU die allemaal verschillende dingen kunnen afhankelijk van het moederbord waar je ze op plaatst dat een BBG een heel welkom beginpunt zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:31

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Tegen juni/juli ben ik zelf op zoek naar onderdelen uit een systeem van 700 euro.

Maar in het kader van fantasie...

Ik ben wel benieuwd hoe een budget VR systeem (voor bv de Oculus en/of Vive) zou kunnen kosten O-) .

Edit: Ik ben niet de enige gelukkig
TAA schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 07:52:
Aangezien er met de launch van verschillende HMD's dit jaar eindelijk een reden is om eens een systeem volledig te vervangen lijkt het me leuk een BBG te zien met "VR Ready" systemen. Een instap model dat voldoet aan de minimum specs die gesteld worden, een direct-klaar killer systeem met top (of net subtop) componenten en een OC bak met waterkoeling etc. voor wie snel nooit snel genoeg is.

[ Voor 53% gewijzigd door Sumerechny op 02-02-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Een BBG over een thuis server lijkt mij wel wat! :)

hwbot; wiLLius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 08:47
_Heisenberg_ schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 02:26:
Daarnaast is het misschien leuk om ook een keer een best buy guide van componenten te doen. Zoals bijvoorbeeld: geluidssystemen, monitoren, toetsenborden, muizen en/of printers!
Dit vind ik ook een leuk idee, hoewel een hoop van die dingen erg subjectief zijn kan het wel een mooi beginpunt in een eigen zoektocht naar een nieuw stuk randapparatuur zijn. Misschien per soort ding aangeven waar je op moet letten en wat een goed voorbeeld van een dergelijk ding is (zoals let op dit en dit bij een monitor voor games, dit merk/model is een goede monitor etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

- budget VR systeem
- cloudcomputer met meer focus op software ipv hardware
- supercomputer
- quantum computer
- beste systeem per beroepsgroep

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 18:35
Het is al eerder genoemd, maar ik denk dat we voor een keer de gamePC budgetten van januari kunnen overslaan. Volgens mij gaat er kwa prijzen niet zo heel veel meer gebeuren. Skylake is redelijk stabiel en ik zie de koers van de euro ook niet zo snel meer veranderen. Dus interessanter is het om dan gamesystemen te nemen met net wat andere budgetten.

Ook is het misschien dan leuk om ook wat meer systemen te nemen die niet gericht zijn om te gamen, maar toch wat meer luxe hebben. Waarschijnlijk is voor een simpele huis/tuin/keuken pc een budget van 300 euro meer dan genoeg. Maar dan zit je met een budget kast etc, en misschien wilt die persoon een leukere kast hebben enz.

Ik zou zeggen een gamesysteem van 500-600 euro en die kunnen we dan uitbreiden naar een systeem naar 700-800 euro (wat zeer waarschijnlijk een betere GPU betekend en wat extra luxe).
Een luxere huis/tuin/keuken pc met een budget van 500-600 euro. Als dit lager kan, prima natuurlijk ;)
En een echt over de top game pc, met niet direct een vast budget maar wat nog voor een acceptabele prijs te doen moet zijn. Moet er goed uit zien en krachtig zijn. Dus rond de 2000 euro waarschijnlijk.

En dan nog iets anders, zoals een htpc of server. Maar daar heb ik dan weer minder verstand van wat mensen daar van verwachten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:05
Ik zelf heb net als sommige anderen meer behoefte aan een stille huiskamer pc die dienst doet als nas en htpc. Aangezien we toch in het passief gekoelde tijdperk zijn beland, is dit een interessante optie om te belichten. Dus niet de krachtigste, maar de minst storende pc voor in de huiskamer. Al die verschillende soorten smart tv's wordt je toch helemaal gek van, liever heb ik een zelf in te stellen constante omgeving, onafhankelijk van de tv.

Bij gamepc's is veelal de videokaart bepalend, waarom kiezen jullie dan niet eens eerst de videokaart en bouwen aan de hand daarvan een zo goed mogelijk presterend systeem. Dus haal het uiterste uit de kaart en zie wat je pc dan kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:15
Self build Servers!

1 zuinige Self build Nas
2 Normale Semi-zuinige server(voor random doeleinde)
3 High end super Server. Waar je alles tegelijkertijd tegenaan kan gooien. van mailserver tot hostingserver. minecraft server. Voip server. gewoon een alles in 1 super server.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:20
Kecin schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:12:
Ik ben zelf erg opzoek naar een goedkope en zuinige HTPC die ook 4k content kan afspelen. Wellicht is dat een leuk idee?
Er zijn momenteel best veel alternatieven op het gebied van NUC's maar de 4K (en DTS) ondersteuning is soms zeer onduidelijk.
+1. Stil is bij mij ook een factor hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDashGuy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-10 16:29
Game pc's moet je niet alweer mee komen. Die komen al veel te vaak langs en bijna elk budget staat op de eerste pagina van het DAA.
Doe een HTCP die al jaren niet meer langs gekomen is.
Of een ultiem thuis kantoor met werkpc en bv een goede backup solution erbij gericht op stabiliteit en zekerheid. Misschien wel met een aankoop advies voor een goede ups erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tym87
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-09 23:59
- DIY-NAS
- HTPC (misschien combi van deze 2)

- development pc

AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Interessant!

Basic domoticasysteem
Om nog een stapje verder te gaan en volledig out of the box te denken, dacht ik aan een basis Domotica systeem. Ik zie door de bomen het bos niet meer, als het gaat om compatibility tussen de verschillende protocollen en aanbieders. Natuurlijk kan ik me gaan inlezen, maar dat geldt ook voor het samenstellen van iedere PC.

Zo kun je een systeem adviseren dat voorziet in een paar lampen, een thermostaat, een IP camera en een deurbel die je via 1 systeem kunt aansturen. Welke systemen zijn compatible en wat zijn de alternatieven. Budget ~€500~€700.

DIY NAS
Om wat meer in de geest van de oorspronkelijke BBG te blijven, zou ik inderdaad een DIY NAS ook wel kunnen waarderen. Ik heb nu een Synology, maar wat zijn de voordelen en de kosten als je zelf een vergelijkbaar systeem zou bouwen.

Al hoort er dan misschien wel een artikel bij over de software op een dergelijk systeem.
Of in ieder geval een verwijzing naar het FreeNAS OS topic bijvoorbeeld?

[ Voor 8% gewijzigd door PromWarMachine op 02-02-2016 10:23 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

- next-gen game systeem; voor 'the division' :+
- laag energie verbruik systeem

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een systeem zien dat je aan je monitor kunt hangen. Soort van Apple computer, maar dan beter aanpasbaar aan je eigen wensen en geen 4g geheugen van €200. Kleine pc met meer kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKeito
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01-2023
Met steeds meer 4K schermen en camera's in de omloop zou het leuk zijn om weer eens een workstation in de BBG op te nemen dat onder andere deze video's kan bewerken... De vorige BBG met een workstation is in Maart alweer 9 maanden oud en daarvoor zat er zelfs en heel jaar tussen de workstation builds!

Gamesystemen zijn natuurlijk veel populairder, maar elke BBG zijn er systemen die op gaming gericht zijn, dus ik zou nu als 'bonus' wel weer een keer een systeem willen zien voor de content creators en/of professionals. :)

PSN: H1SOLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Mijn ideeen:
1200,- Render-pc
400,- minecraft pc/consolekiller
700,- 'budget' gaming pc
1100,- 'budget'-4k-pc
En nog een Mini-itx hometeather pc...

[ Voor 8% gewijzigd door d22wth op 02-02-2016 17:06 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Ik weet dat de bbg normaal gesproken uit 3 pc's bestaat, maar mij lijkt het wel gaaf om echt een goede lijst te hebben met gamepc's van tussen de 600 en de 1500 euro. Dus zeg maar zoiets:

600,-
750,-
900,-
1100,-
1300,-
1500,-

Deze nummers zijn gekozen omdat je bij elke prijs weer een stapje hoger kan. Aan de prijzen kan natuurlijk altijd een beetje getweaked worden.
Verder dan nog een office machientje en een diy nas en je hebt echt een vette BBG die ruim 3 maand mee kan.
De mensen met echt specefieke wensen kunnen dan altijd nog terecht op GoT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
NO_Excuses schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:46:
Ik weet dat de bbg normaal gesproken uit 3 pc's bestaat, maar mij lijkt het wel gaaf om echt een goede lijst te hebben met gamepc's van tussen de 600 en de 1500 euro. Dus zeg maar zoiets:

600,-
750,-
900,-
1100,-
1300,-
1500,-

Deze nummers zijn gekozen omdat je bij elke prijs weer een stapje hoger kan. Aan de prijzen kan natuurlijk altijd een beetje getweaked worden.
Verder dan nog een office machientje en een diy nas en je hebt echt een vette BBG die ruim 3 maand mee kan.
De mensen met echt specefieke wensen kunnen dan altijd nog terecht op GoT ;)
Optionele dingen kan je altijd toevoegen aan een andere lijst. Zoals een snellere grafische kaart, of een processor. Maar over t algemeen wordt op tweakers toch alleen maar sweetspot hardware/prijzen aangeraden. Zoals een 970 ipv 980. En dat soort dingetjes. Dat verschil ga je dus ook krijgen als je zoveel verschillende prijs categorieen gaat bespreken.

Al zou je een budget hebben waar 16gig inpast, en je gamed, dan is het advies meestal wel 8gig te halen. Dat soort dingen kan je sowieso zelf wel toevoegen als je dat toch perse wilt hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door legendareN op 02-02-2016 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moet het echt een PC BBG zijn? Zo niet, dan lijkt een fysieke desktop BBG (bureau, stoel, monitorverhoger en/of laptopstandaard, universal dock) me wel een leuke :)
Zo test de redactie weer eens wat anders, en iedereen heeft er iets aan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
@The Eagle; Testen?

[ Voor 46% gewijzigd door NitroX infinity op 02-02-2016 20:20 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedkope PC die later goed upgradebaar is, bijvoorbeeld een systeem met een Integrated GPU, zodat de bouwer bij het upgraden niet zijn gpu's in SLI hoeft te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Angry__Bear
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 14:26
ik zou zeggen: een Desktop met een totaal budget van 750- 800 euro. dus met randapparatuur .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Waarom niet net als bij laptops een geassembleerd systeem krachtig (kantoor)systeem meenemen. Wat na plaatsing van een krachtige grafische kaart door kan gaan als gamesysteem.

Ik lees hier en in het aankoopadvies topic steeds vaker dan men een compact, stil, zuinig maar krachtig systeem zoekt wat best wat centen mag kosten. Ook niet raar dat je na 30 jaar nog evengrote computerkasten hebt terwijl processoren op een steeds kleiner architectuur worden gebaseerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De girlfriend-pc!!! (of voor je zusje)

Een pc waarop je vriendin haar normale Facebookdingetjes kan doen, maar ook The Sims en die makkelijk uit te breiden is als ze toch ook zelf eens een shooter wil proberen. Dit alles met een nieuweschoenenvriendelijk budget, voor een euro of 750 moet het wel lukken.
Roze behuizing, niet te groot (mATX), stabiel, stil en veel beter/goedkoper dan de roze prebuilt pc uit de folder.

* Canaria valt overigens zelf niet in die doelgroep. Ik heb een paar maanden terug m'n eigen pc samengesteld en vorige week een lijstje voor de pc van vriendje :+ Beide zonder roze behuizing.

[ Voor 8% gewijzigd door Canaria op 02-02-2016 23:44 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10 18:48
compacte Draagbare Full Fletched PC

klein (flex atx) maar wel full powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Een ZFS (storage) bak, dat is toch alweer een tijdje geleden (dacht ik).

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik denk dat degene die wat dingen zeggen over een stil en zuinig HTPC systeem, iets over het hoofd zien, want in september van 2015 is er nog zo'n BBG ge-released: reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2015

2 zelfs: reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2015

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:48
Ik zou wel eens een BBG van Internet modems willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Huh?!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
Koen179 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:16:
Wat ik in de BBG van januari 2016 toch wel een beetje miste was een "budget" game systeem, met als budget 600-650 euro. Ik merk dat veel mensen dit bedrag ongeveer over hebben voor een desktop, ook op het forum wordt dit redelijk vaak gevraagd. Nu weet ik dat dit een dergelijk systeem in de vorige BBG's ook aan bod is gekomen en er niet veel veranderingen zijn geweest op de markt, maar toch zou ik deze graag terug zien in de volgende BBG.
Dit dus. In DAA komt deze vraag met dit budget erg vaak voor. Nadeel is wel dat je dan gewoon het mainstream systeem van november '15 en januari '16 kan pakken met goedkopere videokaart en ssd. Dus erg vernieuwend is het niet, 3 BBG's op rij.
Wat ook vaak voorbijkomt is een systeem voor photoshop/after effects/lightroom/cad/3d renderingen, de zwaardere bewerkingen zeg maar. Ook niet fantasierijk maar misschien speelt het in op de behoeftes :p

Iets meer fantasie: VR ready systeem,
Kantoor pc (goedkoop, klein, energiezuinig, zonder videokaart, waar je +/- 5 jaar geen omkijken meer naar hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23
MadMax12 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 07:52:
Misschien een zo'n compact en stil mogelijke game pc? (ik weet dat dit niet goed samen gaat, dus een compromis)
Ben zelf ook aan het puzzelen naar een compacte game pc.
Moet snel zijn, maar ook stil.
i5, GTX970, mini-ITX, compacte goede koeler, compacte behuizing.
Zo rond de €1000,- moet dan lukken denk ik.
Ik heb precies hetzelfde in gedachte. Een game pc in Mini-ITX size.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 05:16
HTPC met aansturing voor 3D, 4K 60 FPS/120 FPS, DTS-MA, Dolby True HD en Dolby Atmos.

Eventueel nog een game HTPC (dus met een krachtige GPU).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Canaria schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:43:
De girlfriend-pc!!! (of voor je zusje)

Een pc waarop je vriendin haar normale Facebookdingetjes kan doen, maar ook The Sims en die makkelijk uit te breiden is als ze toch ook zelf eens een shooter wil proberen. Dit alles met een nieuweschoenenvriendelijk budget, voor een euro of 750 moet het wel lukken.
Roze behuizing, niet te groot (mATX), stabiel, stil en veel beter/goedkoper dan de roze prebuilt pc uit de folder.

* Canaria valt overigens zelf niet in die doelgroep. Ik heb een paar maanden terug m'n eigen pc samengesteld en vorige week een lijstje voor de pc van vriendje :+ Beide zonder roze behuizing.
Best een goed idee. Sowieso een beetje aandacht voor de uitstraling van een pc, de visuele samenhang etc ipv altijd enkel maar bang-for-buck. Je ziet veel topics waar toch graag een beetje wordt uitgegeven aan wat show.

In het verlengde van dat idee. Gewoon de his&hers bbg. Compleet met passende randapparatuur zodat stelletje super cheesy kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GTQAqdN5p9hN2B40iHUIDFTh/medium.jpg

Ahem.

Overigens net als bij Canaria geheel gebouwd door de dame, waarbij m.i. dames sowieso betere bouwers zijn dan mannen. Maar misschien een beetje aandacht voor gebruiksvriendelijke installatie (kabelmanagement ruimte) om toch maar aan enkele stereotypes te voldoen.

[ Voor 9% gewijzigd door Foritain op 03-02-2016 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
_Heisenberg_ schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 02:26:
Daarnaast is het misschien leuk om ook een keer een best buy guide van componenten te doen. Zoals bijvoorbeeld: geluidssystemen, monitoren, toetsenborden, muizen en/of printers!
Een BBG van randapparatuur? Dat vind ik tot nu toe het beste idee wat ik voor bji heb zien komen. randsapparatuur is een onder geschoven kindje vaak. Een moetje, want zonder kom je ook niet verder. Een BBG voor muizen en keyboards, ik ben er wel voor!

Zelf zou ik het High-End Systeem willen benoemen. Want de laatste twee keer waren gewoon aanfluitingen.
En natuurlijk is het Niche! zo is dat ook met een HTPC of Server.

Wat ik ook nog zou willen opperen is dat er voor een special echt uitgepakt wordt. Gelukkig is dat al een paar keer gebeurd met de server en HTPC door het benoemen van verschillende opties.

Als laatste, gebruikersdoeleinden eens écht duidelijk omschrijven. Dit kan per BBG verschillen, als maar in een startpost duidelijk is omschreven welk doel er voor ogen wordt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:03
Mijn lijstje voor de categorieën die ik graag zou willen zien in de volgende BBG editie:

Budget Game PC
Mainstream Game PC - voor gamen op 1080p
High-End Game PC - voor gamen op 4K/UHD
Photoshop/Editing/Rendering "Bakbeest" PC
DIY NAS
Budget Internet/Office PC
Tablet Best Buy
Smartphone Best Buy

Tablets en Smartphones vind ik eigenlijk een beetje ondergewaardeerd en er zijn vrijwel geen algemene/overzichtelijke "Best Buy Guides" voor beide in verschillende categorieen (budget, mainstream, high-end). Iets voor tweakers om hier een mooie guide voor te maken? :*)

[ Voor 3% gewijzigd door PCBaas op 03-02-2016 17:49 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
PCBaas schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:32:
Tablet Best Buy
Smartphone Best Buy

Tablets en Smartphones vind ik eigenlijk een beetje ondergewaardeerd en er zijn vrijwel geen algemene/overzichtelijke "Best Buy Guides" voor beide in verschillende categorieen (budget, mainstream, high-end). Iets voor tweakers om hier een mooie guide voor te maken? :*)
Even een reactie: die zijn er al wel. Ze staan bij http://tweakers.net/pricewatch/ , links in het midden bij 'Best getest'.
Ze worden wel wat anders opgesteld dan de desktop bbg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Mini-itx game PC van rond de 700 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
ja ik kijk ook uit naar een Mini ITX game pc van rond de 600 /700 euro

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 03-02-2016 23:22 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riaddon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-02 12:40
Ik ben zelf aan het shoppen voor de aanschaf van een high end game pc. Met onder andere vraagstukken of een pci-express ssd de moeite is, en wat belangrijk is in een goede fulltower kast etc. Ik hoop dan ook dat er weer een high end game pc build tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 12:26
Ik heb even gelet op de reacties hier, en ondanks dat sommige mensen zeggen dat HTPC niche is, is het veruit het meest gevraagde BBG tot dusver en dus misschien niet zo niche tegenwoordig.

Er zijn verschillende HTPC voorstellen geweest.
1. 4K; Deze systeem moet 4k video's kunnen afspelen, liefst ook nog enigzins als gameconsole kunnen functioneren, op 30fps. HDMI 2.0 natuurlijk (max 1000,-)
2. 3D/VR; Deze systeem moet kunnen functioneren met brillen voor TV kijken, verder is draagbaarheid een plus voor VR, al zou dit een lastige kunnen zijn momenteel, want draagbare stroomvoorzieningen worden vaak snel warm, en kunnen het niet erg lang uithouden. Als je na 15 minuten geen stroom meer hebt, wordt je zo uit je VR ervaring getrokken. Qua aansluiting zal bij deze systeem 3maal USB en USB-C en HDMI een eis zijn. (max 600,-)
3. de HTPC met NAS; Dit is een volledig stabiel en bedraad systeem. De NAS zit met een lijntje aan het internet, en een lijn naar de HTPC, de HTPC zit aangesloten aan de TV, of ander theatre systeem. Doel van deze systeem moet zijn om goeie opslag te hebben minimaal 4TB en minstens 1080p vloeiend af te kunnen spelen. Verder heeft deze veel voorkomende TV aansluitingen nodig, zoals HDMI 1.4 minimum. (max 200,- voor de HTPC en 250,- voor de NAS)

Voor mijn eigen suggestie
4. HTPC met externe videokaartbehuizing. Tegenwoordig doen ze het voor laptops, maar dit is ook prima te doen met HTPC's tegenwoordig met de USB-C Thunderbolt 3.0 verbinding zijn prima combinaties te maken. Weet alleen niet of dit de 4k systeem te veel zou overlappen. (max 800,-)

Groet,

Ghostier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleighe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:39
Ook hier een stem voor een HTPC/NAS in-één combi! Ben al een tijdje aan het rondkijken, er is de wereld aan mogelijkheden maar wat nu de goedkoopste of beste prijs/kwaliteit is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Foritain schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:30:
[...]
Overigens net als bij Canaria geheel gebouwd door de dame, waarbij m.i. dames sowieso betere bouwers zijn dan mannen. Maar misschien een beetje aandacht voor gebruiksvriendelijke installatie (kabelmanagement ruimte) om toch maar aan enkele stereotypes te voldoen.
Haha, helemaal mee eens! Al was het alleen maar door de gemiddeld kleinere handen en dunnere vingers, waardoor sommige uithoeken van de behuizing voor het kabelmanagement bereikbaarder zijn.

Als een vrouwenpc er niet in zit, zou ik een pc met aandacht voor het uiterlijk boven kostenbesparing een leuk alternatief vinden. Een zwart-witte, een zwart/rode, een blauwe en een goudkleurige bijvoorbeeld :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Laatst online: 02-10 13:55
Een guide voor stille PC's (2 budgetten gamepc en HTPC oid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Laatst online: 17:06

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Met de komst van skylake een guide voor een stille, zuinige thuis server. Dit binnen een klein kastje waar ruimte is voor een boel 3.5" schijven voor opslag.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:18

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Is een PC die speciaal is voor tekenprogramma's zoals AutoCad een goed idee?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
Sinds ik zelf aan het kijken ben naar een Zelfbouw nas die vooral een server (plex) gaat hosten en gebruikt gaat worden als downloadstation lijkt dit me een leuke bbg, het feit dat je hem ook gelijktijdig kan gebruiken als htpc maakt dit alles nog interessanter. Zet het in een mini itx formfactor of wellicht micro atx en je slaat 2 vliegen in één klap. Ook kan je de "nas" gebruiken als backup voor je andere systemen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Dutchredgaming schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:57:
Is een PC die speciaal is voor tekenprogramma's zoals AutoCad een goed idee?
Valt denk ik onder een Photoshop/Editing/Rendering "Bakbeest" PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-08 20:36
Een mineral oil-submerged PC Best Buy Guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Dat lijkt me dan weer heel erg specifiek (zal 'niemand' kopen), al is het best gaaf om te zien.

Volledig watergekoeld lijkt me wel een optie, bv in een 2000 euro gaming bak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zou wel eens game pc's willen zien gepreseneerd vanuit een andere invalshoek.
Dan denk ik aan een 720p, 1080p, 1440p en 4K game pc.

Als opzetje heb ik hier 3 voorbeeld congfigs gemaakt:
wenslijst: 1080P Value Game PC (AMD)

Voor de verandering incl. gaming randapparatuur (muis, toetsenbord, headset en monitor)
Wat misschien standaard zou mogen zijn, wat je niet nodig hebt verwijder je gewoon uit de wenslijst.

[ Voor 58% gewijzigd door Madrox op 05-02-2016 12:36 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn idee voor een bbg is de thuis server voor een eigen cloud opslag/backup server voor mijn mobiele apparaten. Owncloud is inmiddels al behoorlijk stabiel. En de laatste home server bbg is al weer een hele poos geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Mischien een systeempje voor in de woonkamer die dienst kan doen als internet pctje, maar tevens als 'console' en mediacenter. Die er mischien ook uitziet als een console. beetje zoals de silverstone Raven.

Een andere mogelijkheid is mischien een leuke een kleine server met thin clients voor het klein bedrijf? het is zeer specialistisch, maar wie weet is er wel intresse naar

Verder mischien iets van een DNS/vpn computer ofzo i.v.m. het feit dat veel mensen zich steeds bewuster worden van privacy.

Oh en als laatste een soort van Nas die werkt als dropbox ofzo. Dus waar je een inlog kunt weg geven en toegang tot bepaalde mappen. Al zal de uitdaging dan zitten in de software inplaats van de hardware denk ik.

TL;DR
- Console game/media pc voor in de huiskamer
- Thinclients op server (niet omdat het moet maar omdat het kan)
- DNS/VPN server?
- Dropbox achtige NAS in eigen beheer?
Anonymoussaurus schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:24:
[...]

Valt denk ik onder een Photoshop/Editing/Rendering "Bakbeest" PC.
Nou ligt er aan die drie dingen kunnen ook helemaal los van elkaar staan waardoor de eisen totaal anders kunnen zijn. Maar ik denk dat dat echt ligt aan hoe iemand werkt.

Ikzelf heb bij architecten gewerkt die deden het nog met Markers en e.d. of alleen photoshop of een combinatie van renders en photoshop. En als 'bakbeest' hiervoor is a jack of al trades but a master at none. lijkt mij zo.

[ Voor 25% gewijzigd door Splitinfinitive op 05-02-2016 17:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Een pc voor de standaard ZZP'er. Excel, online boekhouden, documentjes op de HD en dat was het dan wel. Misschien advies voor een goede zwartwit printer als extra randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pc voor videobewerking/ rendering/ streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDuckeers
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-11-2024
straaljager27 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:16:
Iets meer fantasie: VR ready systeem,
Kantoor pc (goedkoop, klein, energiezuinig, zonder videokaart, waar je +/- 5 jaar geen omkijken meer naar hebt)
Hier ben ik het ook wel mee eens. En bij voorkeur een kantoor pc die ook heel stil is, wellicht zelfs passief gekoeld. Ben erg benieuwd wat hier de ideeën over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:46:
Een pc voor de standaard ZZP'er. Excel, online boekhouden, documentjes op de HD en dat was het dan wel. Misschien advies voor een goede zwartwit printer als extra randapparatuur.
Kortom een Instap/BasisPC... Dat je het beestje nu een andere naam geeft maakt niets uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

MrDuckeers schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 15:12:
[...]

Hier ben ik het ook wel mee eens. En bij voorkeur een kantoor pc die ook heel stil is, wellicht zelfs passief gekoeld. Ben erg benieuwd wat hier de ideeën over zijn.
Die is er al.

reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Een dergelijk PC met 4Mb ram, de kleinste SSD en vage voeding lijkt mij meer iets voor een startende ondernemer zonder geld. De kast is zo te zien wel geheel passief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ja, 4Mb ram is wel heel erg weinig :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richardus27
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-10 19:52

Richardus27

PC beunhaas extraordinaire!

ravw schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:21:
ja ik kijk ook uit naar een Mini ITX game pc van rond de 600 /700 euro
Dit
Liefste eentje met draadloze verbindingen voor de woonkamer als Steambox o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

nokiaan958GB schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:26:
[...]

Een dergelijk PC met 4Mb ram, de kleinste SSD en vage voeding lijkt mij meer iets voor een startende ondernemer zonder geld. De kast is zo te zien wel geheel passief :+
Even denken.. Nooit gedacht dat een Office pakket meer dan 30 GB zou innemen.

Windows = 30GB. Een Office pakket 2. Dan heb je nog zat over. Overigens is 4 GB ruim zat voor die taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Hier 64 gig gebruikt voor Windows 7, Office Pro, Adobe Acrobat en Coreldraw (zonder foto DVD). Uiteraard wel nog wat kleine progs zoals FTP, Winrar etc geinstalleerd.

Je gaat er dan ook van uit dat elke ondernemer graag z'n data in de cloud zet en/of papieren documenten bewaart.......................

4GB RAM houdt zeker niet over. Door het ontbreken van grafische kaart snoept grafisch werk ook nog wat van je RAM af.

Ik kan me niet voorstellen dat een ondernemer zo'n afgeknepen systeem koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Waarom niet? Meeste gebruiken géén grafische toepassingen. Het is gewoon een boekhoudt PCtje die dus niets meer hoeft te kunnen én te doen.
Nutteloze discussie mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-10 18:59
4gb ram is gewoon genoeg voor normale applicaties. Wel zou ik altijd minimaal een 120gb ssd nemen omdat die maar ca. 45 euro kosten en het liefst nog de 240gb ocz trion omdat die maar 2 tientjes meer kost voor dubbele opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Nee, de hedendaagse ZZP-er is iemand waarbij de tijd stil staat en nog geen website heeft, geeft foto's hoeft te bewerken, niet zelf foto's op de website plaatst, in offertes nooit foto's gebruikt en nog in het papieren tijdperk leeft geen pdf's genereert en opslaat 8)7

Als je ziet wat geheugen kost zou ik het een slecht advies vinden iemand op te schepen met een PC met maar 4 Gig ram.

Of het etiket "voor startende ondernemer zonder geld" er op plakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-10 18:59
Al die dingen kunnen op 4GB RAM. YouTube: RAM - How Much Do You Need? Testing with 128GB of ECC en dat zijn vooral benchmarks voor renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldEvil1
  • Laatst online: 14-04 15:30
Remcoww schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:15:
Een guide voor stille PC's (2 budgetten gamepc en HTPC oid.)
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
HyperTrophy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:47:
de ideale thuiswerk pc, maar dan voor verschillende doelgroepen : grafische sector, technische sector, finance, ICT, etc
Heb hem geplust, om hieraan even iets toe te voegen: Bij een 3d cad station, kan je misschien een kantelpunt aangeven waarbij firepro interessanter wordt dan een standard game gpu als het een pc in een thuissituatie betreft, misschien in GB assembly of zoiets.

[ Voor 7% gewijzigd door govie op 08-02-2016 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zou graag een BBG zijn voor een mITX game/all-round systeem en voor een 4k future proof HTPC (dus mét HDMI 2.0a).

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
nokiaan958GB schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:07:
Nee, de hedendaagse ZZP-er is iemand waarbij de tijd stil staat en nog geen website heeft, geeft foto's hoeft te bewerken, niet zelf foto's op de website plaatst, in offertes nooit foto's gebruikt en nog in het papieren tijdperk leeft geen pdf's genereert en opslaat 8)7

Als je ziet wat geheugen kost zou ik het een slecht advies vinden iemand op te schepen met een PC met maar 4 Gig ram.

Of het etiket "voor startende ondernemer zonder geld" er op plakken :+
website wordt er niet op gehost
fotos worden hooguit verkleind zelfs met PS is het genoeg, zal misschien enkele seconden schelen.
eerder genoemde website is vaak met CMS en voor uploaden zelf maakt het geen fluit uit of er een celeron of de dikste i7 staat. dus ook RAM maakt niets uit.

PDF generen gaat gewoon met Word en kost nauwelijks tijd extra áls het al tijd extra kost.

kortom, een boekhoudt PCtje dus. 4 gb is meer dan zat.

overigens zie ik elke ZZPer met een te dure MacBook, dus weer een reden voor een nutteloze discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezyscouting
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-03-2021
Een PC in het lage prijssegment (€300-€500) waarop toch wat leuke games op bepaalde kwaliteit gespeeld kunnen worden. Sowieso een tip voor een volgende BBG, voeg eens wat benchmarks toe, dat geeft de lezer meer een kijk op wat voor hardware hij zit te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
Breezyscouting schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:40:
Een PC in het lage prijssegment (€300-€500) waarop toch wat leuke games op bepaalde kwaliteit gespeeld kunnen worden. Sowieso een tip voor een volgende BBG, voeg eens wat benchmarks toe, dat geeft de lezer meer een kijk op wat voor hardware hij zit te kijken.
Uhm, die pc hebben we al; het budget-gamesysteem
reviews: Desktop Best Buy Guide - november 2015

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 09:37
Meer aandacht schenken aan de randapparatuur. Dan denk ik aan het volgende:

Schermen! (opsplitsing met Freesync bbg en G-sync bbg, per resolutie en formaat)
Muizen!
Toetsenborden (niet mechanisch bbg, mechanisch bbg)

Ik snap dat muizen en toetsenborden zeker persoonlijk zijn, maar ook hier weer een opsplitsing maken tussen 'zakelijke look en 'kitcherige' gamers look.

Verder is het steeds hetzelfde geblaat in mijn ogen. Elkaar napraten met setups die populair zijn en waarvan dan vaak achteraf blijkt dat het ram niet eens op de supported lijst staat enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Toch zie ik om me heen een hele boel zzp'ers, al dan niet op laptops werken. En die werken met uiteenlopende software. wat uiteraard varieert van het officepakket, maar ook diverse ERP systemen, zware NX/CAD systemen en verbonden met een licentie-server.

Er wordt heel veel tegelijk gedaan, spreadsheets geopend, presentaties bekeken, tekeningen in CAD of PDF geopend, video-conferencing, grote bestanden versturen/ontvangen.

dus een zzp'er heeft niet alleen zijn boekhouding uit te voeren op z'n systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Laatst online: 18:09
HTPC\NAS lijkt mij een hele leuke om te zien.
Ik gebruik er nu een raspberry pi 2 voor met een externe hardeschijf en ik vermoed dat ik niet de enige ben.
Eisen aan een dergelijke set-up zijn wel:
  • Stil
  • Zuinig
  • Mooi
  • Goede koeling
  • CEC support
En anders een zelfbouw steam machine.

Thuis server lijkt mij ook een leuke, maar hoe gebruik je deze?
  • basis: NAS + VPN + DNS
  • plus: Transcoding, Game Server
  • ultra: Games streamen over netwerk
Misschien leuk om ook een How To te schrijven van de softwarematige kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

rickbovenkamp schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:36:
Al die dingen kunnen op 4GB RAM. YouTube: RAM - How Much Do You Need? Testing with 128GB of ECC en dat zijn vooral benchmarks voor renderen.
Ik kan mij vinden in het feit dat 4gb voor veel toepassingen genoeg is. Éen maar: Voor de huidige prijzen van DDR3 ram zou ik het zelf niet laten om er 8gb in te prikken. Voor ~30 euro zit je al aan de 8gb 1600mhz. Dan heb je altijd voldoende. dit deukt het budget tegenover 4gb met ongeveer 14 euro. Als je dit dan koppelt met een igp die daar wat vanaf snoept. Dan is er nog altijd genoeg ram over.

Plus wat ik veel zie is mensen die vanalles in de achtergrond hebben openstaan, een aantal tabladen voor firefox e.d. Dan is de 4gb mischien genoeg. Maar dan zit je met 8gb gewoon goed voor een lange tijd. lijkt mij. DDR4 zit ongeveer gelijk. goedkoopste zitten op 4gb 20 euro en 8gb 38 euro. (pricewatch)

Voor die prijs zou ik het zelf niet laten. Tenzij je bijvoorbeeld een budget stelt van 200 euro dan kan die 15 euro al teveel zijn.
HyperTrophy schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:56:
Toch zie ik om me heen een hele boel zzp'ers, al dan niet op laptops werken. En die werken met uiteenlopende software. wat uiteraard varieert van het officepakket, maar ook diverse ERP systemen, zware NX/CAD systemen en verbonden met een licentie-server.

Er wordt heel veel tegelijk gedaan, spreadsheets geopend, presentaties bekeken, tekeningen in CAD of PDF geopend, video-conferencing, grote bestanden versturen/ontvangen.

dus een zzp'er heeft niet alleen zijn boekhouding uit te voeren op z'n systeem.
Dan ben je al wat specialistischer bezig denk ik. Maar dan is het denk ik eerst goed te kijken wat de gemiddelde ZZPer doet. Ik verwacht dat een stukadoor minder digitaal doet als een zzper die werkt als tekenaar voor een bouwbedrijf. Maar voor de ene is een pc met een celeron genoeg en voor de ander zit je weer aan een i5/i7. Dan zou je kunnen stellen we laten het hele zzp vallen en gaan voor

home office
Budget workstation
Mainstream workstation
High end workstation.

Deze zouden dan ook nog kunnen worden gesplitst naar diverse workflows alleen ben je dan weer zeer specialistisch bezig en is misschien een topic in DAA een betere optie. Wat ook meegenomen moet worden is het feit dat een computer uit kan vallen. Wil je dan een zelfbouw? of is het dan niet verstandiger om Dell of HP aan de jas te trekken. Verder werk je veel op locatie dan is een desktop maar een lomp ding. zou je kunnen opvangen door ITX maar dan loop je ook weer tegen beperkingen aan. Een laptop? Misschien richting de Elitebooks van HP of toch een wat duurdere werklaptop van dell.

Ikzelf zou niet proberen om een BBG te maken die bijvoorbeeld een workstation die toespitst op 'alles' dan moet je op veel gebieden concessies doen i.v.m. budget, denk ik. Of je gaat om het beter geschikt te maken voor een doel dingen toevoegen zoals overclocken e.d. Waar denk ik veel man niet op zitten te wachten.

Al denk ik zelf dat het mischien wel meevalt wat de gemiddelde nederlander op zijn werkpc doet. Veel taken kun je ook tegenwoordig op een tablet. (CAD openen, pdfs e.d.)

Verder nog een ideetje:

Een all-in-one met degelijk touchscreen en randapparatuur. eventueel 4k

[ Voor 49% gewijzigd door Splitinfinitive op 09-02-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-10 15:59
Een €500 à €600 workstation, zonder videokaart. Heb deze nog niet (vaak) gezien.

[ Voor 45% gewijzigd door tjallo op 10-02-2016 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasop8erje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:54
Een "ZZP-PC" bestaat niet. Sommige ZZP'ers gebruiken CAD, sommigen Photoshop, sommigen alleen Word. Daarbij is het maken van een PC voor een ZZP'er precies hetzelfde als het maken van een "loonwerker-PC". Totale bullshit, want de eisen verschillen per situatie.

Wat zijn wel leuke?
(1) Een video / fotobewerking PC? Grote overklockbare CPU, klein GPU'tje?

En mijn persoonlijke voorkeur uit alle voorgaande:
(2) Een zelfbouw-steambox, leuke GPU (960 ofzo), leuke CPU (i3 ofzo) en dat alles in een kleine (<15l) case. Kleiner dan de laatste mini-ITX BBG. En dan als budget een eurootje of 600.

Pff, afkortingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lednov
@Splitinfinitive
4 of 8 GB. Das helemaal waar, voor de prijs hoef je het niet te laten. Punt is alleen, dat men bij hoog en laag blijft volhouden dan er toch echt 8 GB in moet want anders kunnen ze niets doen. En dat is natuurlijk onzin.

Verder heb je een leuk betoog, wat uitkomt op een instap/basis PC en Workstations. Dat er nu opeens hip en modern de term ZZP tegenaan gegooid wordt maakt er niet iets speciaals aan.
Vaak wordt erin de comments geroepen om een workstation BBG. Wat precies de eisen zijn aan een workstation BBG wordt niet duidelijk. Oh eentje zonder videokaart! Neem elke GamePC BBG, laat videokaart weg en je bent klaar.
Wat je er precies meewilt doen, ik heb geen flauw idee? gewoon een kantoor PC? Coderen?

Kortom, workstations zijn zó onbeperkt in mogelijkheden dat je echt strak moet afbakkenen wat je voor ogen hebt. Een workstation is niet synoniem voor een ultrakrachtige computer. het is een systeem waarop jij het werk wat je doet, op kan doen. Of dat nou werken met excel is, zware CAD tekening of keihard compileren van code. Alle drie dus een aparte taken en dus eisenpakket!

E2A, ik had pasop8erje's reactie gemist, en daar sluit ik mij dus helemaal bij aan vwb ZZP.

[ Voor 4% gewijzigd door Lednov op 10-02-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Aan een overklokbare CPU heb je anders ook niets. Stel, hij is de bottleneck over 5 jaar, dan kan je hem overklokken, en kan hij weer hooguit een jaartje. Tegen die tijd koopt toch iedereen al gauw weer een nieuwe CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Een processor kun je prima 25% overklokken, met de "verbeteringen" van 5-10% per jaar die intel de laatste jaren doorvoert kun je dus zo weer 3 jaar verder.
Een 2500k (3 jaar oud) met OC zit ongeveer tussen een 6400 en een stock 6600k bij de meeste applicaties.
https://translate.googleu...cVFXWcxlPv-JM4CvGx87bBIsA
(en deze 2500k draait slechts op 4,5GHz)

Als je dan ook nog meeneemt dat een non OC variant weer 10% langzamer is dan de OC variant (4460 vs 4690k of 6400 vs 6600k), kun je er nog een jaar bijtellen.

Je doet dus bijna 2x zo lang met je processor terwijl je 'maar' 150 euro extra investeert (meerprijs processor, + goed moederbord + betere koeler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:48

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Het is misschien geen compleet systeem, maar een BBG voor voedingen kan best handig zijn. Er zijn wellicht mensen uit de community die daar mee kunnen helpen. (iedereen weet wie ik bedoel)
Zo'n BBG kan best lang actueel blijven, en nu merk ik bij mezelf en bij anderen dat er moeite is om de juiste voedingen te kiezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Johan9711 op 10-02-2016 10:19 ]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-10 10:29
(2) Een zelfbouw-steambox, leuke GPU (960 ofzo), leuke CPU (i3 ofzo) en dat alles in een kleine (<15l) case. Kleiner dan de laatste mini-ITX BBG. En dan als budget een eurootje of 600.
Dit is een hele leuke.

[ Voor 9% gewijzigd door All0The0Web op 10-02-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:03
Johan9711 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:19:
Het is misschien geen compleet systeem, maar een BBG voor voedingen kan best handig zijn. Er zijn wellicht mensen uit de community die daar mee kunnen helpen. (iedereen weet wie ik bedoel)
Zo'n BBG kan best lang actueel blijven, en nu merk ik bij mezelf en bij anderen dat er moeite is om de juiste voedingen te kiezen.
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen = sticky bij Desktop Aankoop Advies
Voeding advies en informatie topic - Deel 32 = sticky bij Overige Hardware

Misschien geen echte BBGs, maar bovenstaande guides kunnen mensen wel goed meehelpen bij het uitzoeken van een goede voeding. :)

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezyscouting
Dan blijft alleen Benchmarks nog over hè? ;) Bedankt voor de reminder, na 5 jaar nog geen idee wat een BBG inhoudt... Ik schaam me diep... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezyscouting
[b]pasop8erje schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 01:56:
Een zelfbouw-steambox, leuke GPU (960 ofzo), leuke CPU (i3 ofzo) en dat alles in een kleine (<15l) case. Kleiner dan de laatste mini-ITX BBG. En dan als budget een eurootje of 600.
Favorite idea yet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

pasop8erje schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 01:56:
Een "ZZP-PC" bestaat niet. Sommige ZZP'ers gebruiken CAD, sommigen Photoshop, sommigen alleen Word. Daarbij is het maken van een PC voor een ZZP'er precies hetzelfde als het maken van een "loonwerker-PC". Totale bullshit, want de eisen verschillen per situatie.

Wat zijn wel leuke?
(1) Een video / fotobewerking PC? Grote overklockbare CPU, klein GPU'tje?

Pff, afkortingen.
De zzper PC bestaat niet kan ik mij helemaal in vinden. veel mensen die werken kunnen mischien uit de voeten met een basic pc. Maar zoals je zegt. Er zijn er ook die weer heule andere eisen hebben. Dat maakt het moeilijk om voor zzpers/loonwerkers/whatever een BBG te maken

Games is gewoon tientallen malen makkelijker. Daar kun je 'gewoon' zeggen budget: 400 - 700 - 1000 - 2500, en je kunt gaan samenstellen. workstations zijn gewoon te verschillend. Dan moet je zoals je al zegt de dingen die je doet eraan koppelen.

Verder geef je ook overclocken aan. Ik vraag mij af of de doelgroep van de BBG daarbij is gebaat. Ik snap dat wanneer de K variant hoger geclockt is dat je dan zoiets hebt van ok dan neem ik die. Maar overclocken zelf dat is mischien nog wel een niche. Dus waarom extra investeren als je ook een 1tb SSD er in kan zetten ofzo.
Lednov schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 08:53:

Kortom, workstations zijn zó onbeperkt in mogelijkheden dat je echt strak moet afbakenen wat je voor ogen hebt. Een workstation is niet synoniem voor een ultrakrachtige computer. het is een systeem waarop jij het werk wat je doet, op kan doen. Of dat nou werken met excel is, zware CAD tekening of keihard compileren van code. Alle drie dus een aparte taken en dus eisenpakket!
Precies wat je zegt. een Workstation is gewoon te gevarieerd. dan vraag ik mij af of je niet gewoon zoals Pasop9erje zegt een taak aan moet koppelen: foto/videobewerking

of toch CAD en renderen. Al ben ik voor gewoon een gedegen eigen onderzoek en dan eventueel een topic hier op DAA. Zodat je ook gewoon een PC hebt die op jou wensen aansluit. De BBGs zijn leuk voor een gamepc/steambox/HTK-pc/HTPC maar zoiets als een workstation gaat veels te ver in mijn ogen.
mitsumark schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:06:
Een processor kun je prima 25% overklokken, met de "verbeteringen" van 5-10% per jaar die intel de laatste jaren doorvoert kun je dus zo weer 3 jaar verder.
Een 2500k (3 jaar oud) met OC zit ongeveer tussen een 6400 en een stock 6600k bij de meeste applicaties.
https://translate.googleu...cVFXWcxlPv-JM4CvGx87bBIsA
(en deze 2500k draait slechts op 4,5GHz)

Als je dan ook nog meeneemt dat een non OC variant weer 10% langzamer is dan de OC variant (4460 vs 4690k of 6400 vs 6600k), kun je er nog een jaar bijtellen.

Je doet dus bijna 2x zo lang met je processor terwijl je 'maar' 150 euro extra investeert (meerprijs processor, + goed moederbord + betere koeler).
Maar hoeveel mensen doen nu daadwerkelijk overclocken? ik denk dat het wel meevalt onder de meesten. Ik denk dat je beter kunt kijken naar SSD opslag e.d. iets waarvan je pc sneller aanvoelt. het is nu niet echt dat een CPU veelal de bottleneck is. Meen laatst nog een topic te hebben gelezen van iemand die upgrade van een C2Q naar hasswel daar zit toch ook iets van 5/6 jaar tussen. dan kun je naar 5 jaar wel gaan overclocken enrek je het nog een tijdje maar wie neemt dan die moeite?

Als je denk ik voor de meeste overclocken wilt hanteren. Dan is mischien een guide met hoe, of een bordje met zo'n standaard overclock functie een vereiste. Het is leuk als het erin zit maar als veel het niet gebruiken is het zund geld voor die grote groep.
Johan9711 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:19:
In het topic geschikte onderdelen kiezen staan goede voedingen. misschien mensen informeren dat een voeding geen 750 watt hoeft te zijn zolang het een deugdelijke voeding is. Al wordt daar in de BBGs wel gewoon rekening mee gehouden.

Wat misschien wel een idee is, is om wel voor mobo's die lijstjes met compatibel ram aan te houden. Is het niet al een paar keer voorgekomen dat het ram niet werkte? of waren dit pure DOAs ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasop8erje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:54
Ok, ik sluit me bij jullie aan ;) Overclockbaar was misschien wat teveel van het goede. In ieder geval is foto / videobewerking na gamen de vraag die ik het meeste terug zie komen in de DAA, en is dat een veel meer CPU-gericht gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
En op slot. We gaan turven :).
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.