Dat is nog even afwachten inderdaadJassy schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:09:
[...]
Die praat dan over US en niet de rest van de wereld. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren en of ze bij de 10 dan Treble implementeren. Ik heb er een hard hoofd in en vrees dat dit de laatste update voor de 10 is. Zelden zo een slechte update policy gezien bij een smartphone. Zelfs de Huawei P8 van mijn vriendin zit op een actuelere security patch als de 10, en die gaat al heel wat jaartjes mee!
Zin er meer mensen die nog steeds problemen ervaring met betrekking tot batterijduur en oplaadproblemen?
Het kan zomaar zijn dat mijn batterij met 10 % per uur afneemt, terwijl ik er niets mee doe..
Gevolg, eind van de werkdag is ie hartstikke leeg...
Het kan zomaar zijn dat mijn batterij met 10 % per uur afneemt, terwijl ik er niets mee doe..
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Hier een uitleg over S-off. Ik vind het persoonlijk met s-off veel makkelijker of custom roms etc te intalleren.Pipooow schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:25:
Heb dit toestel net een week en hiervoor een Nexus 5x gehad. Die updates mis ik inderdaad wel erg.
Bovendien als ik xda zo doorblader is een 5x makkelijk klaar te maken voor custom roms en lijkt dat bij dit toestel een stuk lastiger. Heb bv. Nogsteeds niet gevonden wat ze met S=off bedoelen....
Ben ook nog steeds op zoek naar een concrete en goede guide om dit toestel te kraken. Heb wel wat ervaring met flashen / ADB / TWRP maar niet in de mate dat ik blind ga lopen proberen.
Kraken en een custom rom lijkt me nu de enige oplossing om nog up-to-date te blijven...
https://www.addictivetips...s-with-unrevoked-forever/
Zo erg is het bij mij zeker niet. Heb wel het idee dat na 1.5 jaar de accu wat minder lijkt te worden, maar red makkelijk een dag en met weinig gebruik bijna 2 dagen (moet dan in de avond weer aan de lader).BrammT schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:52:
Zin er meer mensen die nog steeds problemen ervaring met betrekking tot batterijduur en oplaadproblemen?
Vanmorgen om 8u van de lader gehaald en nu 20% over met 3.5u sot. Helderheid altijd rond 30/40%.
[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 04-12-2017 21:59 ]
Hier hetzelfde probleem. Ik moet op mijn werk regelmatig bijladen om het einde van de dag te halen. Daarnaast hebben zowel mijn toestel als die van mijn vriendin het probleem dat bij +/- 25% acculading het toestel uitvalt. Ik heb al meerdere HTC's gehad (One M8, M7, One X, Hero) waarbij de accuduur tegen 2 jaar gebruik afnam, maar dit was allemaal acceptabel. Bij dit toestel is de accuduur echt waardeloos.BrammT schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:52:
zoals 20 september geschreven:BrammT schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:52:
Probleem van de accu is bij mij gekomen na de laatste update van afgelopen maand. Daarvoor deed hij het perfect.
Niets heeft tot nu toe geholpen om de "battery drain" van 10% per uur te stoppen (telefoon blijft altijd wakker).
Ik heb een "factory reset" geprobeerd, alle "third party apps" verwijderd, alle overbodige services uitgeschakeld (zelf wifi, bluetooth gestopt), synchronisaties stop gezet... et cetera.
Nu een "ticket" laten aanmaken bij HTC, zij gaan mij contacten als ze een oplossing hebben (wellicht ijdele hoop)...
Ticket aanmaken bood geen oplossing, wil mijn telefoon ook niet opsturen. Ik wacht eerst even totdat we nieuwe update krijgen (hopelijk deze maand) naar Android 8.
Voor alle mensen die probleem hebben met hun batterij.
Installeer GSam Battery Monitor en check welke app's veel batterij gebruikt.
Zelf heb ik geen probleem met mijn batterij.
Gebruik wel een andere ROM (MaximusHD).
Installeer GSam Battery Monitor en check welke app's veel batterij gebruikt.
Zelf heb ik geen probleem met mijn batterij.
Gebruik wel een andere ROM (MaximusHD).
Als het toestel ook helemaal niet in deepsleep wil gaan haal dan ook eens de Sd-Card uit het slot.
Check dan hoe groot de drain is.
Een SdCard met foute sectoren kan dit soort problemen veroorzaken.
Zelf al 1x meegemaakt en na vervangen van de SdCard was het probleem weg.
Toestel blijft nl bij foute sectoren de SdCard checken en gaat dan niet in deepsleep.
Check dan hoe groot de drain is.
Een SdCard met foute sectoren kan dit soort problemen veroorzaken.
Zelf al 1x meegemaakt en na vervangen van de SdCard was het probleem weg.
Toestel blijft nl bij foute sectoren de SdCard checken en gaat dan niet in deepsleep.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik heb ook heel erg sterk het vermoeden dat die battery drain en uitval bij 20-30% door die update komt. Heb er zelf ook pas last van sinds de laatste update. Bij 30% kan de telefoon gewoon uitvallen en blijft hij hangen in een boot totdat ik hem aan de lader hang.
Hier ook tot de laatste update geen probleem met de accuduur.
Momenteel dus wel en wat anderen ook aangeven valt hij zo nu en dan spontaan uit, niet uitschakelen maar opeens uit. Ik kan hem dan wel weer gewoon opstarten.
Bij GSam zie ik met name het scherm als grootverbruiker. SOT van 2h 35m (max 3h 7m) en een battery life van 12h 22m (5h 2m active).
Momenteel dus wel en wat anderen ook aangeven valt hij zo nu en dan spontaan uit, niet uitschakelen maar opeens uit. Ik kan hem dan wel weer gewoon opstarten.
Bij GSam zie ik met name het scherm als grootverbruiker. SOT van 2h 35m (max 3h 7m) en een battery life van 12h 22m (5h 2m active).
Ik heb mijn HTC 10 nog niet zo lang, maar sinds een week of 2 flinkt hij dit ook opeens.SPOXYWOXY schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:34:
Ik heb ook heel erg sterk het vermoeden dat die battery drain en uitval bij 20-30% door die update komt. Heb er zelf ook pas last van sinds de laatste update. Bij 30% kan de telefoon gewoon uitvallen en blijft hij hangen in een boot totdat ik hem aan de lader hang.
Laatst met 29% zelf de telefoon uitgezet. (Ik was het weekend bij mijn ouders zonder lader) en daarna ging hij helemaal niet meer aan. Dan hangt hij inderdaad in de boot loop. Totdat ik hem aan de (nieuw gekochte) lader hing. Toen ging hij vrolijk laden vanaf 29%

Afgelopen weekend wederom, hij bleef erg lang op 20% staan. Echter na het uitzetten weer niets meer. Wederom de boot loop. Daarna aan de lader en toen begon hij wel bij 0% met laden.

Eigenlijk wil ik het onder garantie voor dit probleem gaan terugsturen. Maar als ik zo lees dat zoveel mensen er last van hebben, heeft dit dan wel zin?
Ben blij om te lezen dat het niet enkel aan mijn toestel ligt. Toch denk ik dat dit een software issue is, dus hopelijk wordt dit opgelost met de aankomende Android Oreo update. Ik wacht die eerst even af voordat ik hem ga opsturen...Pittie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:36:
[...]
Ik heb mijn HTC 10 nog niet zo lang, maar sinds een week of 2 flinkt hij dit ook opeens.
Laatst met 29% zelf de telefoon uitgezet. (Ik was het weekend bij mijn ouders zonder lader) en daarna ging hij helemaal niet meer aan. Dan hangt hij inderdaad in de boot loop. Totdat ik hem aan de (nieuw gekochte) lader hing. Toen ging hij vrolijk laden vanaf 29%![]()
Afgelopen weekend wederom, hij bleef erg lang op 20% staan. Echter na het uitzetten weer niets meer. Wederom de boot loop. Daarna aan de lader en toen begon hij wel bij 0% met laden.
[afbeelding]
Eigenlijk wil ik het onder garantie voor dit probleem gaan terugsturen. Maar als ik zo lees dat zoveel mensen er last van hebben, heeft dit dan wel zin?
Rdam schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:12:
Probleem van de accu is bij mij gekomen na de laatste update van afgelopen maand. Daarvoor deed hij het perfect.
Update?..SPOXYWOXY schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:34:
Ik heb ook heel erg sterk het vermoeden dat die battery drain en uitval bij 20-30% door die update komt.

Welke provider hebben jullie? want ik heb de laatste tijd geen update gehad, en ook nog nooit batterij problemen. (unlocked model via HTC.com)
Kan het niet gewoon zo zijn dat jullie provider er een update doorgeen gedrukt heeft en dat het door hun komt?..
[ Voor 14% gewijzigd door SmiGueL op 15-12-2017 19:51 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Eigenlijk zijn er weinig of geen issues met de accu van de 10.
Zoals hierboven geschreven check je SdCard eens!!!
Kijk ook of in de boost+ app het junk wissen niet lukt. Dat duidt ook op een SDcard met defecte sectoren.
Kijk ook of in de boost+ app het junk wissen niet lukt. Dat duidt ook op een SDcard met defecte sectoren.
[ Voor 31% gewijzigd door snah001 op 16-12-2017 13:49 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Heb ik ook last van, is dus helaas een veelvoorkomend probleem.SPOXYWOXY schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:34:
Werkt bij jullie NFC bij pin terminals? Probeerde net een pinpas te koppelen, maar dat werkt dus niet, zal wel te zwak zijn.
NFC werkt bij vaak mij niet als de telefoon in een hoesje (Ice View Cover) zit. Verschilt per terminal.
Helaas zijn die problemen er wel. Heb zefs alle third party apps verwijderd, factory reset gedaan sd kaart verwijderd, alle services uitgeschakeld et cetera, niets helpt, toestel weigert in slaapmode te gaan en verbruikt 10% batterij per uur.snah001 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:52:
Eigenlijk zijn er weinig of geen issues met de accu van de 10.
Ik heb geen batterij issues, ik heb echter ook geen recente update gehad. De update die anderen omschrijven die de batterijduur aantast, kan dus ofwel van de provider afkomstig zijn, ofwel is het een gedeeltelijke uitrol door HTC. Zit nu op software 2.41.401.41.
NFC werkt bij mij prima om te betalen aan Belgische terminals (nfc antenne zit aan de linkerkant van terminal, terminal lijkt wel vrij modern met goede antenne), nog geen andere terminals tegengekomen die het ondersteunen hier. Werkt door mijn hoesje (simpel siliconen) vanaf een kleine centimeter afstand.etamboer schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:14:
NFC werkt bij vaak mij niet als de telefoon in een hoesje (Ice View Cover) zit. Verschilt per terminal.
Dat was ook gelijk mijn gedachte, maar niemand die er op reageert of meldt hoe (door welke processen) dit wordt veroorzaakt. Alleen 'dat de accu slecht is'..bertware schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:23:
Ik heb geen batterij issues, ik heb echter ook geen recente update gehad. De update die anderen omschrijven die de batterijduur aantast, kan dus ofwel van de provider afkomstig zijn, ofwel is het een gedeeltelijke uitrol door HTC. Zit nu op software 2.41.401.41.
Als blijkt dat bijvoorbeeld iedereen met deze update/problemen Vodafone heeft dan kun je het daar gaan zoeken..
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Heb zelf Vodafone en last dus van deze spontane reboots.
Ik heb ook Vodafone, maar nergens last van. Ik heb een unbranded toestel, maar wel dat kleine software update-je gehad van Vodafone zelf.SPOXYWOXY schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:28:
ter info ik heb KPN en er dus ook last van.SPOXYWOXY schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:28:
Mijne ligt inmiddels ter garantie / reparatie.
Benieuwd wat daar uit komt.
Laat even weten wat de uitkomst wordt van je reparatie! Ben wel benieuwd.Pittie schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:02:
[...]
ter info ik heb KPN en er dus ook last van.
Mijne ligt inmiddels ter garantie / reparatie.
Benieuwd wat daar uit komt.
Ik zie geen HTC 10 topic voor custom roms, dus ik doe het even hier: sinds een paar dagen heb ik een HTC 10, maar ik erger me nu al kapot aan die standaard apps die geïnstalleerd zijn die meldingen tonen. Nu kunnen die meldingen wel verborgen worden, maar die apps draaien dan nog altijd ergens op de achtergrond.
Nu ben ik erover aan het denken om LineageOS erop te zetten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Draait deze stabiel?
Nu ben ik erover aan het denken om LineageOS erop te zetten. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Draait deze stabiel?
Welke apps bedoel je?Mint schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:35:
Ik zie geen HTC 10 topic voor custom roms, dus ik doe het even hier: sinds een paar dagen heb ik een HTC 10, maar ik erger me nu al kapot aan die standaard apps die geïnstalleerd zijn die meldingen tonen. Nu kunnen die meldingen wel verborgen worden, maar die apps draaien dan nog altijd ergens op de achtergrond.
In ieder geval Instagram (gebruik ik niet), Boost+ (heeft die app daadwerkelijk toegevoegde waarde?) en News Republic.
Instagram, facebook, messenger kunnen uitgeschakeld worden, facebook en messenger nemen zelfs geen plaats in op die manier bij mij (application stub, maar niet geïnstalleerd zolang ik ze niet open). Boost+ kan voor games de resolutie verlagen zodat de GPU minder werk hoeft te verrichten om zo batterij te sparen. De andere functies van boost+ weet ik niet of ze echt veel nut hebben, maar hebben ook geen negatieve impact voor zover ik weet.Mint schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:53:
[...]
In ieder geval Instagram (gebruik ik niet), Boost+ (heeft die app daadwerkelijk toegevoegde waarde?) en News Republic.
Als je ze uitschakelt, zijn ze dan ook permanent uitgeschakeld?bertware schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:15:
[...]
Instagram, facebook, messenger kunnen uitgeschakeld worden, facebook en messenger nemen zelfs geen plaats in op die manier bij mij (application stub, maar niet geïnstalleerd zolang ik ze niet open). Boost+ kan voor games de resolutie verlagen zodat de GPU minder werk hoeft te verrichten om zo batterij te sparen. De andere functies van boost+ weet ik niet of ze echt veel nut hebben, maar hebben ook geen negatieve impact voor zover ik weet.
Ik heb mijn toestel nog maar 3 maand, en ondertussen nog geen nieuwe updates gehad, maar ze zijn nooit terug (automatisch) geactiveerd. Ik wacht zelf tot na de Oreo update voor ik me aan rooten en eventueel custom Roms waag ivm OTA update ondersteuning.Mint schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:38:
[...]
Als je ze uitschakelt, zijn ze dan ook permanent uitgeschakeld?
Hmm was nog zeer tevreden over de snelheid van het toestel, maar sinds een paar weken heb ik af en toe hick-ups waarin het toestel even vast loopt voor een seconde of 5. Volledig random en meerdere keren per dag, maar begint wel vervelend te worden
Iemand die dit herkend?
Begin de laatste tijd sowieso te twijfelen of ik toch niet dit jaar alweer ga switchen van toestel als ik deze 2 jaar heb. Wou eerst tot 3 jaar doorgaan, maar als er kuren komen is de keuze sneller gemaakt, wil stiekem ook wel een betere camera nu ik m meer gebruik ivm gezinsuitbreiding
Iemand die dit herkend?
Begin de laatste tijd sowieso te twijfelen of ik toch niet dit jaar alweer ga switchen van toestel als ik deze 2 jaar heb. Wou eerst tot 3 jaar doorgaan, maar als er kuren komen is de keuze sneller gemaakt, wil stiekem ook wel een betere camera nu ik m meer gebruik ivm gezinsuitbreiding
[ Voor 35% gewijzigd door Southern Sun op 07-01-2018 18:48 ]
Heb je in de 2 jaar tijd je toestel ooit een factory reset gegeven?Southern Sun schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:43:
Hmm was nog zeer tevreden over de snelheid van het toestel, maar sinds een paar weken heb ik af en toe hick-ups waarin het toestel even vast loopt voor een seconde of 5. Volledig random en meerdere keren per dag, maar begint wel vervelend te worden
Iemand die dit herkend?
Zo nee, dan kan dit het probleem verhelpen.
Hm, dat verklaart dus waarom ik mobiel betalen van ING niet aan de praat krijg met mijn HTC 10 met LineageOSHuigie schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:00:
Nope, ING ook niet. Ik ben hierom weer terug naar stock.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Wat is eigenlijk de beste manier op op een HTC 10 (unbranded, CID HTC__034, S-ON, TWRP als recovery) terug te gaan naar de stock ROM? Ik vond dit topic op XDA.Ik heb de TWRP backups geprobeerd maar daarmee kom ik helaas in een bootloop, ik kan de stock recovery blijkbaar niet flashen met S-ON en met de stock RUU executable (gedownload vanaf HTC.com voor de unbranded HTC 10) krijg ik de melding dat de RUU niet bij mijn telefoon hoort. Ik heb zelf helaas geen backup van de stock rom gemaakt.
Hmm nee, maar meer omdat ik ook geen zin heb alles weer opnieuw in te stellen en er op te moeten zettenChiMan schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:08:
[...]
Heb je in de 2 jaar tijd je toestel ooit een factory reset gegeven?
Zo nee, dan kan dit het probleem verhelpen.
Oreo update voor de HTC U11 is aan het uitrollen, hopelijk nu ook snel voor de HTC 10. En hopelijk lost dat het batterij/uitval probleem op.
Update 12-01: HTC 10 US unlocked update rolt nu uit.
[ Voor 16% gewijzigd door SPOXYWOXY op 12-01-2018 11:51 ]
Wilde het net doorgeven idd...SPOXYWOXY schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:16:
Oreo update voor de HTC U11 is aan het uitrollen, hopelijk nu ook snel voor de HTC 10. En hopelijk lost dat het batterij/uitval probleem op.
Helaas kan ik de uitkomst niet doorgeven. Omdat de reparatie iets langer duurder, heeft CoolBlue mij de optie gegeven om het volledige aankoop bedrag terug te geven als shop tegoed.SPOXYWOXY schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:53:
[...]
Laat even weten wat de uitkomst wordt van je reparatie! Ben wel benieuwd.
Hiervoor heb ik dus met een kleine bijbetaling een HTC U11+ aangeschaft! Geweldige service!
NicePittie schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 23:32:
[...]
Helaas kan ik de uitkomst niet doorgeven. Omdat de reparatie iets langer duurder, heeft CoolBlue mij de optie gegeven om het volledige aankoop bedrag terug te geven als shop tegoed.
Hiervoor heb ik dus met een kleine bijbetaling een HTC U11+ aangeschaft! Geweldige service!
Want de mijne is sinds 28 December bij Coolblue voor reparatie en kreeg van de week een update mail dat mijn toestel in behandeling is en naar verwachting volgende week gerepareerd zou moeten zijn ....
Heb je van jou kant nog iets gedaan? Want als ik het zo hoor zal het bij mij ook wel langer duren.
Maar goed ik zal het even moeten afwachten.
Geniet van je U11+ in ieder geval.
[ Voor 4% gewijzigd door FongWan op 13-01-2018 08:40 ]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Ik heb de mijne de 16de verstuurd, en vanaf de 20ste was hij bij Coolblue. Verder heb ik zelf helemaal niets gedaan. Afgelopen week woensdag kreeg ik zomaar het mailtje met de melding dat ik twee opties kreeg. Of nog langer wachten, of het aankoop bedrag terug. Verder vanuit mijn kant heb ik niets hoeven doen.FongWan schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:38:
[...]
NiceMag ik misschien vragen hoe dat is verlopen?
Want de mijne is sinds 28 December bij Coolblue voor reparatie en kreeg van de week een update mail dat mijn toestel in behandeling is en naar verwachting volgende week gerepareerd zou moeten zijn ....
Heb je van jou kant nog iets gedaan? Want als ik het zo hoor zal het bij mij ook wel langer duren.
Maar goed ik zal het even moeten afwachten.
Geniet van je U11+ in ieder geval.
Thanks voor je reply. Ik ben benieuwd hoe mijn case gaat aflopen.Pittie schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:50:
[...]
Ik heb de mijne de 16de verstuurd, en vanaf de 20ste was hij bij Coolblue. Verder heb ik zelf helemaal niets gedaan. Afgelopen week woensdag kreeg ik zomaar het mailtje met de melding dat ik twee opties kreeg. Of nog langer wachten, of het aankoop bedrag terug. Verder vanuit mijn kant heb ik niets hoeven doen.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Misschien nog snel onder garantie accu laten vervangen? Lijkt een typisch batterij issue waar ze hopelijk niet moeilijk over doen / direct degelijk repareren door vervanging. Beter nu dan "net iets langer dan 2 jaar"Veneficus schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:34:
Ik heb 'm nu bijna twee jaar
[ Voor 8% gewijzigd door bertware op 14-01-2018 19:47 ]
Ook ik heb natterij problemen met mn HTC10. Gaat snel leeg em onder de 20% ook vaak dat de telefoon uitvalt. Vorig weekend definitief uitgevallen en gaat niet meer aan en reageert nergens meer op. Alles geprobeerd maar helaas naar Dynafix moeten laten opsturen voor reparatie onder garantie. Iemand zelfde probleem gehad?
Dit is al mijn 3e HTC waarbij dit gebeurd...
Ben gek op HTC, de bouwkwaliteit, sense, maar wordt hier wel een beetje moe van. Oftewel, ben er nog niet over uit of ik toch maar eens van HTC ga afstappen.
Dit is al mijn 3e HTC waarbij dit gebeurd...
Ik ben er vrijwel zeker van dat ik dit wel ga doen bij mn volgende toestel. Maar vooral omdat dit al mn 4e HTC is en ik gewoon eens iets anders wil. Blijf het wel mooie toestellen vinden, maar ik ga eens verkennenPeter90 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:16:
. Oftewel, ben er nog niet over uit of ik toch maar eens van HTC ga afstappen.
Ben ook wel benieuwd naar de toestellen voor komend jaar. Hoewel ik wellicht ook wacht tot 2019 om eens te kijken hoe ver ze dan zijn met de vingerafdruksensor onder het scherm, ik heb m toch liever aan de voorkant dan achterop.
[ Voor 22% gewijzigd door Southern Sun op 15-01-2018 09:27 ]
Zeker? Ik lees dat dezelfde update nu in Taiwan wordt uitgerold..
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Las op Androidworld van wel: https://androidworld.nl/n...-uitrol-android-8-0-oreo/Jassy schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:11:
Zeker? Ik lees dat dezelfde update nu in Taiwan wordt uitgerold..
Hier de link naar de ota uitrol van Oreo in Taiwan van vandaag
https://forum.xda-develop...d-s-t3376329/post75205170
[ Voor 3% gewijzigd door Jassy op 15-01-2018 17:56 ]
Deze is niet te gebruiken voor het Europese model.Jassy schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:01:
Hier de link naar de ota uitrol van Oreo van vandaag
Oh ja dat is ook zo. Ik heb het woord Taiwan toegevoegd.Petert87 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:26:
[...]
Deze is niet te gebruiken voor het Europese model.
Krijg net de update binnen! 1.4 GB ongeveer.
[ Voor 23% gewijzigd door SPOXYWOXY op 18-01-2018 12:09 ]
Ik krijg een foutmelding,SPOXYWOXY schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:08:
Krijg net de update binnen! 1.4 GB ongeveer.
There was an unexpected erroar and the file system may be corrupt...
Geen idee wat er aan de hand is... Kan nog een keer naar fabrieksinstellingrn zetten en proberen maar heb ik pas nog gedaan toen de vingerafdruksensor niet lekker werkte
Update loopt hier nu ook binnen.. Ben benieuwd. Ben ik blij dat ik mijn lader bij me heb....
Edit: zo'n 20 minuten verder en het is al klaar.. Da's toch best rap, incl. optimaliseren van alle apps..
Edit: zo'n 20 minuten verder en het is al klaar.. Da's toch best rap, incl. optimaliseren van alle apps..
[ Voor 37% gewijzigd door Stormtrooper op 18-01-2018 12:48 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Hier ook alles zonder foutmelding, voelt weer sneller aan allemaal. Fijn! Nu hopen dat de telefoon niet meer random uitvalt bij 30-40% batterij. De update installeert overigens wel apps, iets van Under Armour en Viveport. Deze kan je wel gewoon verwijderen daarna.

Ook in België beschikbaar.
Na de update zijn wel enkele instellingen gereset, zoals sRGB vs levendig en automatisch night light. Best alles eens overlopen dus.
De emojis op GBoard zijn wel enorm groot nu, tekstinstellingen heb ik al terug op klein gezet, maar die emojis blijven groot. Iemand een idee hoe deze terug kleiner gemaakt kunnen worden? (met meer padding ertussen)
Ik vind ook geen optie om de adaptive icons aan te passen, ik meende dat het de bedoeling was dat de launcher zelf kon aanpassen hoe iconen eruit zien, maar de Sense launcher toont standaard de "afgeronde rechthoek" variant.
[ Voor 64% gewijzigd door bertware op 18-01-2018 13:38 ]
Ik merk geen verschil eigenlijk met het GBoard, heb je een screenshot?bertware schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:55:
[afbeelding]
De emojis op GBoard zijn wel enorm groot nu, tekstinstellingen heb ik al terug op klein gezet, maar die emojis blijven groot. Iemand een idee hoe deze terug kleiner gemaakt kunnen worden?
SPOXYWOXY schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:41:
[...]
Ik merk geen verschil eigenlijk met het GBoard, heb je een screenshot?

Lettergrootte en schermgrootte staat op klein bij mij, hier wordt nu geen rekening meer mee gehouden lijkt het. Ook lijkt het dat enkele emojis een compleet andere stijl hebben, alsof ze vergeten zijn om deze te tekenen in hun eigen pack en er een fallback gebruikt wordt.
EDIT:
Probleem verholpen! Ik vond dat ook de letters er "nogal groot" uitzagen en heb in gboard de hoogte op "redelijk laag" in plaats van "normaal" gezet. Vermoedelijk schaalt gboard sinds android O op een andere manier mee. Ziet er nu terug uit zoals ervoor op Nougat
[ Voor 48% gewijzigd door bertware op 18-01-2018 14:19 ]
Ik heb hier ook de update geinstalleerd en ben geen noemenswaardige problemen tegengekomen.
Ondanks de foutmelding de OTA via een link gedownload... en via recovery geinstalleerd... nu kijken naar de verschillen..
Probleem met de reboots bij 40% batterij is er nog steeds.... *zucht*
Update 21:25: toch maar besloten om een factory reset te doen. Hard hoofd in dat het iets gaat helpen maar goed... Over 3 maanden mag ik een nieuw toestel uitzoeken, dat gaat geen HTC meer worden denk ik zo...
Update 21:25: toch maar besloten om een factory reset te doen. Hard hoofd in dat het iets gaat helpen maar goed... Over 3 maanden mag ik een nieuw toestel uitzoeken, dat gaat geen HTC meer worden denk ik zo...
[ Voor 61% gewijzigd door SPOXYWOXY op 18-01-2018 21:26 ]
Dat is balen...SPOXYWOXY schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:07:
Toestel is wel een stuk sneller voor mijn gevoel. Ik heb een herinstallatie gedaan in het weekend en nu deze OTA. Wie ervaart dit nog meer?
Wat ik ook heel goed vind is dat je achtergrond gebruik per app kan bedienen... Apps als instagram, Facebook lite en XDA houden mijn telefoon wakker dus die heb ik nu gekilled. Super! Hopen dat daarmee mijn batterij daarvan beter wordt.
Wat ik ook heel goed vind is dat je achtergrond gebruik per app kan bedienen... Apps als instagram, Facebook lite en XDA houden mijn telefoon wakker dus die heb ik nu gekilled. Super! Hopen dat daarmee mijn batterij daarvan beter wordt.
[ Voor 46% gewijzigd door Jassy op 18-01-2018 19:10 ]
Ik ben niet laaiend enthousiast over het feit dat sommige app icoontjes opeens een witte achtergrond hebben en in een soort ovaalvierkantrond vormpje zitten. Als ik het goed begrijp zijn deze dan nog niet aangepast aan Android Oreo? Waarom hebben veel van Googles eigen apps dit dan ook?! Raar en best wel lelijk.
Edit: het is blijkbaar andersom: juist de apps van Google zelf krijgen een witte achtergrond in Oreo. Kan iemand deze vreemde designkeuze uitleggen?
Nog vervelender: ik was een beetje aan het pielen met thema's en nu blijkt mijn favoriete HTC achtergrond opeens niet meer beschikbaar! Weet iemand hoe ik de default HTC 10 wallpaper terug krijg? Deze dus: http://cms.recombu.com/me...0%20Evo/Product/Front.jpg
Edit: het is blijkbaar andersom: juist de apps van Google zelf krijgen een witte achtergrond in Oreo. Kan iemand deze vreemde designkeuze uitleggen?
Nog vervelender: ik was een beetje aan het pielen met thema's en nu blijkt mijn favoriete HTC achtergrond opeens niet meer beschikbaar! Weet iemand hoe ik de default HTC 10 wallpaper terug krijg? Deze dus: http://cms.recombu.com/me...0%20Evo/Product/Front.jpg
[ Voor 11% gewijzigd door Svenderson op 18-01-2018 22:03 ]
PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal
Via de HTC Thema's app is er een "HTC Classic" Icon pack, wat eigenlijk gewoon de icons uit Nougat zijn.Svenderson schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:39:
Ik ben niet laaiend enthousiast over het feit dat sommige app icoontjes opeens een witte achtergrond hebben en in een soort ovaalvierkantrond vormpje zitten.
Adaptive Icons zou heel cool moeten zijn, waarbij de launcher zelf ronde,vierkante, ... icoontjes kan kiezen en zelfs animeren zoals de ontwikkelaar het wilt (dus zonder dat er onbedoeld stukken afgesneden worden). Echter forceert HTC het precies en worden apps zonder adaptive icon gewoon afgesneden wat best lelijk is.
Voornaamste minpuntje vind ik wel dat HTC bvb de Google Calculator app kopieert (waarschijnlijk beide uit AOSP oid), alleen heeft Google calculator dus een mooi adaptive icon, en HTC een lelijk geknipt. Hadden ze iets meer aandacht aan mogen schenken.
https://developer.android...icon_design_adaptive.html
[ Voor 13% gewijzigd door bertware op 18-01-2018 23:42 ]
Ik heb ze destijds (via XDA oid) gevonden, nog voordat de 10 uit was.Svenderson schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:39:
Weet iemand hoe ik de default HTC 10 wallpaper terug krijg? Deze dus: http://cms.recombu.com/me...0%20Evo/Product/Front.jpg
SmiGueL in "[HTC One M8] Ervaringen en Discussie"
Werken schijnbaar nog steeds.
Heb de update er ook op geknald. Werkt tot nu toe prima, alleen die iconen..

Het Maps icoon ziet er (tov de rest) prima uit, en het Youtube icoon heeft dan weer zo'n rand eromheen.
C'mon Google.

*Ik snap best waarom ze het rode YT logo niet cirkelvullend maar met een rand eromheen hebben gemaakt; anders is de 'beeldschermachtige' vorm van het logo niet meer te zien. Maar wees dan iig consequent..
[ Voor 37% gewijzigd door SmiGueL op 19-01-2018 00:45 ]
Ik had dat laatst ook weer, ook ongeveer tussen de 30-40%. Er zit nog garantie op, maar Coolblue stelt ook eerst een reset voor (kan ik me ook wel voorstellen). Er zit nog 3 maanden garantie op, dus dat moet ik wel snel uitzoeken.SPOXYWOXY schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:07:
Ik twijfel ook zeer sterk over HTC als volgende telefoon. De M8 en 10 zijn op zich heerlijke telefoons, maar de vooruitzichten zijn matig.
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III
Ik zit in hetzelfde schuitje, ook nog 3 maanden garantie. Batterij zit nu op 48%, dus we gaan het zien zometeen.. Mocht het niet werken dan zit ik er toch aan te denken hem terug te sturen naar Coolblue.Veneficus schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:33:
[...]
Ik had dat laatst ook weer, ook ongeveer tussen de 30-40%. Er zit nog garantie op, maar Coolblue stelt ook eerst een reset voor (kan ik me ook wel voorstellen). Er zit nog 3 maanden garantie op, dus dat moet ik wel snel uitzoeken.
Ik twijfel ook zeer sterk over HTC als volgende telefoon. De M8 en 10 zijn op zich heerlijke telefoons, maar de vooruitzichten zijn matig.
UPDATE: Zit inmiddels op 28% en hij draait nog. Ik blijf nog even afwachten tot ik de vlag uithang, maar dit is al positief. Moet overigens wel zeggen dat ik de batterij heb gekalibreerd met AccuBattery. Geen idee of dat iets geholpen heeft.
UPDATE 2: Helaas bij 20% viel hij toch weer uit....en belande hij weer in de bootloop totdat ik hem aan de lader deed. Zit nu toch wel heel erg te neigen om hem terug te sturen naar Coolblue en te hopen dat ik ook het aankoopbedrag terug kan krijgen. Dan ga we toch maar een keer kijken naar een Samsung...
[ Voor 29% gewijzigd door SPOXYWOXY op 19-01-2018 17:22 ]
Hallo allemaal.
Ik heb vanmorgen ook de ubdate gekregen op de HTC 10 naar Android 8 , maar wat ik tot nu toe moet denken dat hij duidelijk minder batterij vraagt.
Ik heb hem er nu ongeveer 3 uur op zitten en het verbruik is maar 3 of 4% minder geworden .
Volgens mij is ook het trillen van de toetsen veel minder geworden, zachter.
Tot nog toe zeg ik. PRIMA GEDAAN HTC.
gr. Gerrya.
Ik heb vanmorgen ook de ubdate gekregen op de HTC 10 naar Android 8 , maar wat ik tot nu toe moet denken dat hij duidelijk minder batterij vraagt.
Ik heb hem er nu ongeveer 3 uur op zitten en het verbruik is maar 3 of 4% minder geworden .
Volgens mij is ook het trillen van de toetsen veel minder geworden, zachter.
Tot nog toe zeg ik. PRIMA GEDAAN HTC.
gr. Gerrya.
Update mbt reparatie voor het uitvalprobleem.FongWan schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:25:
[...]
Thanks voor je reply. Ik ben benieuwd hoe mijn case gaat aflopen.
Reparatie voor het uitval probleem duurde te lang. Lees, nu al 3 weken onderweg en zou nog wel ff duren. Van Coolblue de optie gehad om of te wachten of tegoed terug. Voor het tegoed gekozen.
Prima afhandeling van de reparatie door Coolblue. Vrouwlief krijgt een nieuwe S8 ervoor terug en is ook weer happy.
Ik zit hier ook nu op de Oreo update (software number 3.16.401.2). Veel ronde icoontjes nu en veel wit in de icoontjes. Ik wil mijn oude icoontjes terug. Mijn kleurensettings moest ik opnieuw instellen naar sRGB. De slider om warmer/kouder te maken gaat nu niet meer in stapjes maar dit is nu een vrije slider geworden.
Wat ik wel extreem irritant vind is dat ie nu bij elke keer opnieuw opstarten blijft vragen om PERMISSION REQUESTED voor Google Sheets.
Nieuwe apps erbij:
- Viveport
- Record
Meteen maar uninstalled.
De notificaties steeds dat apps in de background draaien is ook zwaar irritant.
Wat ook opvalt is dat wanneer je op OK drukt na ingeven pincode om je scherm te unlocken, dan trilt ie 2x. Hij trilt ook 2x als je 2x snel de powerbutton in drukt om je camera te starten.
Je screen locken na 2 minuten kan niet meer. Nu is het 1 minuut of 3 minuten.
Een vraagje: is er ook een zwarte achtergrond beschikbaar? Een dark theme zeg maar voor als je door de settings?
Wat ik wel extreem irritant vind is dat ie nu bij elke keer opnieuw opstarten blijft vragen om PERMISSION REQUESTED voor Google Sheets.
Nieuwe apps erbij:
- Viveport
- Record
Meteen maar uninstalled.
De notificaties steeds dat apps in de background draaien is ook zwaar irritant.
Wat ook opvalt is dat wanneer je op OK drukt na ingeven pincode om je scherm te unlocken, dan trilt ie 2x. Hij trilt ook 2x als je 2x snel de powerbutton in drukt om je camera te starten.
Je screen locken na 2 minuten kan niet meer. Nu is het 1 minuut of 3 minuten.
Een vraagje: is er ook een zwarte achtergrond beschikbaar? Een dark theme zeg maar voor als je door de settings?
[ Voor 50% gewijzigd door Deathchant op 19-01-2018 16:12 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Net update binnen gehaald. Ik merk gelijk dat ik bij twee apps meldingsgeluid niet kan aanpassen htc mail app en htc sms app. Ofwel ik kan bij een van die twee aanpassen en als ik dan naar tweede ga en kies en andere geluid dan veranderd ie eerste ook met de geluid van tweede. Iemand oplossing toevallig? Zal wel niet zo snel maar toch.
Valt me op dat het typen sinds de update trager gaat, meer mensen hier last van?
Ik heb een groot nadeel voor mezelf ontdekt: Automate kan niet meer automatisch mijn wifi hotspot aanzetten als hij connect met de bluetooth in de auto. Dan moet hij nu geroot worden en daar heb ik niet zoveel zin in.
Even zoeken of er nog iets mogelijk is.
Even zoeken of er nog iets mogelijk is.
Had gehoopt van batterijdrain af te zijn, helaas nog steeds 10% batterij verlies per uur bij telefoon in ruste. Maandag maar HTC contacten...
Verwijderd
Ik heb een issue met de Nachtmodus. Als het ingesteld staat op automatisch inschakelen bij zonsondergang doet mijn 10 dat niet meer. Geen dramatisch probleem natuurlijk maar wel best vervelend. Zijn er mensen die hier ook last van hebben?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2018 12:57 ]
Automatische nachtmodus werkt perfect bij mij, heb nu zelfs de notificaties kunnen verbergen door de nieuwe functies in Oreo. Ik heb de automatische functie wel eens af en aan gezet op die terug goed te laten werken geloof ik.Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:41:
Ik heb een issue met de Nachtmodus. Als het ingesteld staat op automatisch inschakelen bij zonsondergang doet mijn 10 dat niet meer. Geen dramatisch probleem natuurlijk maar wel best vervelend. Zijn er mensen die hier ook last van hebben?
Dus even op "nooit" zetten en daarna terug op automatisch kan het proberen waard zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door bertware op 21-01-2018 12:58 ]
Oef die icoontjes, lelijk!
Gelijk maar eens wat veranderingen proberen door te voeren.
Zag hierboven iets over trager typen, maar merk daarin geen verandering. Ben benieuwd of er verschil merkbaar gaat zijn qua batterij.
Heb wel het gevoel dat unlocken met vingerafdruk iets minder soepel lijkt te gaan.
*Damnit, kreeg de vraag om carrier iets te installeren, alle homescreens gereset
*edit:bij nader inzien wennen de icoontjes ook wel weer, ergens misschien ook wel verfrissend, weer eens iets nieuws
Zag hierboven iets over trager typen, maar merk daarin geen verandering. Ben benieuwd of er verschil merkbaar gaat zijn qua batterij.
Heb wel het gevoel dat unlocken met vingerafdruk iets minder soepel lijkt te gaan.
*Damnit, kreeg de vraag om carrier iets te installeren, alle homescreens gereset

*edit:bij nader inzien wennen de icoontjes ook wel weer, ergens misschien ook wel verfrissend, weer eens iets nieuws
[ Voor 84% gewijzigd door Southern Sun op 21-01-2018 18:21 ]
Schrok me donderdag kapot toen mijn telefoon in een bootloop raakte(standaard OS). Om even aan te geven het dak was zojuist van mijn universiteit gewaaid ik was geëvacueerd en moest in alle chaos van de storm de weg terug vinden en mensen op de hoogte brengen dat alles goed is. Stond ook raar te kijken toen ik met haastige spoed eindelijk thuis was hem aan de oplader hing en 49% batterij zag staan.
Ik dacht dat is eenmalig tot het vandaag weer gebeurde. Maar het lijkt erop dat er een update is dus ga maar snel aan de oplader hangen en updaten. Kan dit niet nog een keer krijgen. Ik ga nooit meer een telefoon aanschaffen via de provider veel te veel risico. Dan is de service van Coolblue zoals ik die bij mijn laptop heb gehad die extra 50 euro helemaal waard. Hoop dat dit her oplost. In iedergeval dit forum maar even in de gaten houden komende tijd.
Ik dacht dat is eenmalig tot het vandaag weer gebeurde. Maar het lijkt erop dat er een update is dus ga maar snel aan de oplader hangen en updaten. Kan dit niet nog een keer krijgen. Ik ga nooit meer een telefoon aanschaffen via de provider veel te veel risico. Dan is de service van Coolblue zoals ik die bij mijn laptop heb gehad die extra 50 euro helemaal waard. Hoop dat dit her oplost. In iedergeval dit forum maar even in de gaten houden komende tijd.
Dus is iemand er al achter hoe je de applicatie zn eigen icon design die van oreo laat overheersen?
Zag net dat er een classical HTC thema is met de oude iconen voor alle niet Google apps.
Zag net dat er een classical HTC thema is met de oude iconen voor alle niet Google apps.
[ Voor 33% gewijzigd door Brandtair op 22-01-2018 09:34 . Reden: vond zelf antwoord ]
Ik heb als achtergrond een GIF plaatje van 1x1 zwarte pixel ingesteld, dat levert een volledig zwarte achtergrond.[b][message=53961555,noline]...
Ik bedoelde niet de achtergrond op je homescreens, maar die van de settings van android zelf.etamboer schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:11:
[...]
Ik heb als achtergrond een GIF plaatje van 1x1 zwarte pixel ingesteld, dat levert een volledig zwarte achtergrond.
Weer een bugje gevonden: als je de DND mode op ON zet en dan in het menu Play Alarms aanzet, gaat het alarm van de wekker toch niet af

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Heb je wel de goede DND gekozen? Hier werkt het namelijk wel gewoon...(priority gebruik ik dan)Deathchant schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:36:
[...]
Weer een bugje gevonden: als je de DND mode op ON zet en dan in het menu Play Alarms aanzet, gaat het alarm van de wekker toch niet af
Kortom: je kan je toestel na de update niet meer als wekker zetten? Ten minste, als je geen wekker hebt in de “do not disturb” mode, dan ga je een keer alarmen missen. Dat is de moeite om te testen.Deathchant schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:36:
[...]
Ik bedoelde niet de achtergrond op je homescreens, maar die van de settings van android zelf.
Wat ik ook een beetje gehoopt had, is dat de HTC10 na de update naar Oreo ook meteen de benodigde settings voor bellen over 4G via VoLTE zou bevatten. In dit geval verwachtte ik dit als eerste voor Tele2, omdat zij een 4G only netwerk hebben. Op de HTC U11 werd bellen via 4G juist wel toegevoegd in de Oreo update van vorige week. Die settings komen alleen tot stand op verzoek van providers, in samenwerking met de toestelfabrikant. Dus er is contact geweest tussen Tele2 en HTC. Des te jammerder dat deze settings niet meteen met de HTC10 Oreo update mee zijn gekomen, aangezien ik verwacht dat dit toch wel een van de laatste updates voor de HTC10 toestellen kan zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door ucsdcom op 22-01-2018 17:13 ]
Ik zei toch ook als ik DND op ON zet
Op priority werkt t wel. Op zich logisch ook
Haal eens de externe SdCard eruit en controleer dan het verlies.Rdam schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:12:
Had gehoopt van batterijdrain af te zijn, helaas nog steeds 10% batterij verlies per uur bij telefoon in ruste. Maandag maar HTC contacten...
Een SdCard met slechte sectoren kunnen dit ook veroorzaken.
Al 2x meegemaakt en de laatste keer bij mijn U11.
Door die slechte sectoren blijft het systeem maar de SdCard controleren en slurpt zo de batterij in notime leeg.
Nieuwe SdCard erin en het probleem was opgelost.
[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 22-01-2018 21:28 ]
Hallo HTC 10 eigenaren. 😅
Ik heb sinds de ubdate naar Android 8 vaak dat ik een melding krijg boven in het scherm dat de mail actief is, En dan ook de melding,,, tik hier voor de batterij instellingen of zo iets. " .
Elke keer als ik die melding weg haal komt hij even later weer te voorschijn, ik heb dit nooit gehad, weet iemand of dit te verhelpen is zodat ik die melding niet meer krijg. Want ik vind dit wel vervelend.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden met een goede oplossing. 🤔😅👍
Ik heb sinds de ubdate naar Android 8 vaak dat ik een melding krijg boven in het scherm dat de mail actief is, En dan ook de melding,,, tik hier voor de batterij instellingen of zo iets. " .
Elke keer als ik die melding weg haal komt hij even later weer te voorschijn, ik heb dit nooit gehad, weet iemand of dit te verhelpen is zodat ik die melding niet meer krijg. Want ik vind dit wel vervelend.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden met een goede oplossing. 🤔😅👍
[ Voor 3% gewijzigd door Gerrya op 23-01-2018 09:49 ]
Ook hier al tijden last van battery drain. Helaas niet duidelijk wanneer het precies ontstaan is, maar ik vermoed na vorige update. Ik gebruik geen SD-kaart, dus dat kan het probleem ook niet zijn.
Helaas heeft de Oreo update geen verbetering gebracht: Vanmorgen na 45 minuten unplugged met nihil gebruik resteerde 85% acculading, wat goed zou zijn voor 6 uur gebruik...
Helaas heeft de Oreo update geen verbetering gebracht: Vanmorgen na 45 minuten unplugged met nihil gebruik resteerde 85% acculading, wat goed zou zijn voor 6 uur gebruik...
Degene die ge-update hebben naar Oreo en nog batterij problemen hebben, hebben jullie ook een factory reset gedaan?
Nee geen faxtory reset, heb ik een paar weken geledenden nog gedaanChiMan schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:21:
Degene die ge-update hebben naar Oreo en nog batterij problemen hebben, hebben jullie ook een factory reset gedaan?
Exact zelfde probleem, de telefoon wordt a.s. donderdag opgehaald ter reparatie.AlvaK schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:00:
Ook hier al tijden last van battery drain. Helaas niet duidelijk wanneer het precies ontstaan is, maar ik vermoed na vorige update. Ik gebruik geen SD-kaart, dus dat kan het probleem ook niet zijn.
Geen SD kaart, factory reset gedaan, alle third party apps verwijderd, alle services zoals bluetooth et cetera uitgeschakeld, automatisch synchroniseren waar mogelijk uitgezet, niets hielp.
Hopen dat het wordt gefixed.
Het is aanbevolen om bij elke nieuwe (major) versie een factory reset uit te voeren.Vroem schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:25:
[...]
Nee geen faxtory reset, heb ik een paar weken geledenden nog gedaan
ja uit frustratie gedaan van de week, maar de telefoon valt nog steeds random uit zodra de batterij onder de 40% komt...ChiMan schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:21:

Sinds de oreo update lijkt mn toestel langzamer en de batterij gaat beduidend sneller leeg, had daarvoor qua accugeen problemen. Nog niet echt blij mee zover dus...
En die melding dat iets actief is, is idd ook irritant, maar neem aan dat die vanzelf wel weer verdwijnt met een update.
En die melding dat iets actief is, is idd ook irritant, maar neem aan dat die vanzelf wel weer verdwijnt met een update.
Verwijderd
Bij mij werkt de accu ook duidelijk minder dan voor de Oreo update. Ik had de update geïnstalleerd zonder de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Toen ik merkte dat de accu minder goed presteerde heb ik de telefoon alsnog gereset maar dit heeft dus niet geholpen. Voorheen haalde ik zonder moeite 1,5 dag maar nu nog geen dag. Ik ben overigens een medium gebruiker en mijn scherm staat doorgaans op zo'n 15% tot 20% helderheid. Ik hoop maar dat HTC snel komt met een update om dit te fixen.
Aan alle eigenaren van een HTC 10 die bij coolblue gekocht is en onder de 40% uitvalt of in bootloop terecht komt, ook ik kreeg mijn aankoopbedrag terug en mocht dat opnieuw besteden.
Allereerst wat een topservice van coolblue, kan niet anders zeggen. Zo zorg je wel voor klantenbinding en mond op mond reclame. Dan ten tweede, wat een miskleun van HTC zeg. Ik heb de touch HD, legend, m8 en m10 gehad maar ik ben er klaar mee.
Als laatste, ook ik ben over gestapt naar de s8. Zoals ik hier boven ook al een aantal keer las. Meer bloatware en (ik heb) een hoesje nodig, maar verder op alle fronten een verbetering wat mij betreft. Voor wat betreft het scherm, de camera en de accuduur is het een enorme win. Het verschil in skin is allang niet zo groot meer, verwacht geen stroperige touchwizz gekkigheid, pleuris snel is wat die is.
Allereerst wat een topservice van coolblue, kan niet anders zeggen. Zo zorg je wel voor klantenbinding en mond op mond reclame. Dan ten tweede, wat een miskleun van HTC zeg. Ik heb de touch HD, legend, m8 en m10 gehad maar ik ben er klaar mee.
Als laatste, ook ik ben over gestapt naar de s8. Zoals ik hier boven ook al een aantal keer las. Meer bloatware en (ik heb) een hoesje nodig, maar verder op alle fronten een verbetering wat mij betreft. Voor wat betreft het scherm, de camera en de accuduur is het een enorme win. Het verschil in skin is allang niet zo groot meer, verwacht geen stroperige touchwizz gekkigheid, pleuris snel is wat die is.
Even for the record, heb de mijne ook bij CB gekocht. Wanneer heb jij hem gekocht en had je nog die verzekering van CB erop afgesloten of niet? Heb de mijne gisteravond naar Oreo geupdate, naast dat hij 30% van mijn batterij had opgevreten had ik dit topic ook nog niet gelezen, anders had ik die update niet gedaanTomas33 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:58:
Aan alle eigenaren van een HTC 10 die bij coolblue gekocht is en onder de 40% uitvalt of in bootloop terecht komt, ook ik kreeg mijn aankoopbedrag terug en mocht dat opnieuw besteden.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ik had nog niet naar oreo geüpdatet, het is dan ook geen nieuwe batterij drain of iets dergelijks. Ik had al maanden last van het uitvallen, min of meer random maar bij wel steeds hogere percentages. Zoals eerder op dit forum beschreven kon ik m vervolgens aan de lader hangen en bleek er nog 30+ % over te zijn. Als ik m aanzette maar niet aan de lader, dan ging die in bootloop tot de batterij leeg was.
Verder geen bijzonderheden bij coolblue, via de 2 jaar garantie. Ik kreeg de optie misschien wel eerder, maar dat weet ik niet zeker, omdat die vanwege alle feestdagen langer dan gebruikelijk bij de reparatie boer (dynafix?) lag.
Verder geen bijzonderheden bij coolblue, via de 2 jaar garantie. Ik kreeg de optie misschien wel eerder, maar dat weet ik niet zeker, omdat die vanwege alle feestdagen langer dan gebruikelijk bij de reparatie boer (dynafix?) lag.
Dan ga ik het maar aankijken, weet niet of CoolBlue mijn telefoon zal terugnemen wegens een batterij drain die door een update komt.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Zijn er meer mensen bij wie de update juist wel positief heeft uitgepakt wat betreft de accuduur? Ik had ervoor best wel last van battery drain, wanneer ik niks met het toestel deed. Lijkt nu weg, verliest heel weinig % als ik hem 's nachts op mijn nachtkastje heb liggen. Zoals het hoort.
PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen