Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 09:50
Heel bizar, mijn vingerafdrukscanner stopte gisteren vanuit het niets met werken. Ik kon ook geen nieuwe afdrukken inscannen of de oude verwijderen, de 'knop' werkte verder wel gewoon. Leek dus een software ding (godzijdank), maar ook na de update naar Nougat deed hij het niet.

Terug naar de fabrieksinstellingen (daar ging mijn vrije avondje :P) en het werkt nu weer naar behoren. Desalniettemin een raar verhaal.

Zoals Dberkwood al aangaf heb ik wel het idee dat het unlocken met de scanner vlotter is, verder ben ook ik benieuwd naar de batterij. Dankzij die nachtstand kan twilight met zijn constante melding er eindelijk af, verder weinig echt spannende dingen opgemerkt vooralsnog. IMEI overigens ook gewoon aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:23
Bij mij komt zojuist de android 7 update 2.41.401.4 ota binnenrollen.

[ Voor 8% gewijzigd door boaty op 08-02-2017 06:23 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilar
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-04 11:24
Gisteren ook de update gehad en geïnstalleerd, maar sindsdien heb ik problemen met whatsapp en dan voornamelijk de notificaties. Je kan nou heel mooi via de notificatiebalk reageren maar als ik dat doe dan blijft dat bericht gewoon in de notificatiebalk staan. Ook staat er als ik meerdere berichten van een persoon krijg alleen de laatste in de notificatiebalk met geen mogelijkheid om de eerdere berichten te zien.

Heeft iemand hier ook last van (gehad)? En weet iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:17
Petert87 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:03:
[...]

Het toestel s-off gemaakt: http://theroot.ninja/
Daarna deze RUU: https://www.androidfilehost.com/?fid=457095661767130225
Toen het OTA bestand via recovery installeren: https://www.androidfilehost.com/?fid=529152257862701204

Ik ben nog in het opstartproces van de telefoon. Backup terugzetten enzo. Mobiele data lijkt te werken. Nog neit bij imei kunnen kijken.

Edit: Imei is gewoon op zijn plek.
Had je na de eerste update naar Nougat (.3) ook geen IMEI meer trouwens? Dus met deze 'restore' is jouw IMEI nummer teruggekomen? Ik wacht nog een paar dagen op een fix van HTC, anders ga ik jouw methode overwegen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
SPOXYWOXY schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:31:
[...]

Had je na de eerste update naar Nougat (.3) ook geen IMEI meer trouwens? Dus met deze 'restore' is jouw IMEI nummer teruggekomen? Ik wacht nog een paar dagen op een fix van HTC, anders ga ik jouw methode overwegen denk ik.
Ik heb de .3 update nooit gedaan. Ik zat op de gelekte build van Nougat. En heb dus door de problemen maar even gewacht met de RUU. Nu dus gewoon terug gegaan naar de laaste Marshmallow RUU en daarna dus de "goede" ota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Petert87 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:20:
[...]

Ik heb de .3 update nooit gedaan. Ik zat op de gelekte build van Nougat. En heb dus door de problemen maar even gewacht met de RUU. Nu dus gewoon terug gegaan naar de laaste Marshmallow RUU en daarna dus de "goede" ota.
Ahh oke... dan weet ik dus nog steeds niet of het IMEI nummer dan wel terug zal komen bij het teruggaan naar Marshmallow... We gaan nog maar even op een reactie van HTC wachten. Wil niet al die moeite doen om dan alsnog weer zonder IMEI nr te zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
SPOXYWOXY schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:23:
[...]

Ahh oke... dan weet ik dus nog steeds niet of het IMEI nummer dan wel terug zal komen bij het teruggaan naar Marshmallow... We gaan nog maar even op een reactie van HTC wachten. Wil niet al die moeite doen om dan alsnog weer zonder IMEI nr te zitten :+
Ja dan komt het imei nummer gewoon terug. HEt is een fout die in de build zit, dus komt gewoon weer terug. Ik denk dat s-off de moeite waard is. Kost je dan $25, maar heb je wel wat voor. Stuk meer gemak, had het ook gedaan met mijn M8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 09:27

Gregory76

Sony PlayStation freak

Petert87 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:03:
[...]

Het toestel s-off gemaakt: http://theroot.ninja/
Daarna deze RUU: https://www.androidfilehost.com/?fid=457095661767130225
Toen het OTA bestand via recovery installeren: https://www.androidfilehost.com/?fid=529152257862701204

Ik ben nog in het opstartproces van de telefoon. Backup terugzetten enzo. Mobiele data lijkt te werken. Nog neit bij imei kunnen kijken.

Edit: Imei is gewoon op zijn plek.
Ik wilde hetzelfde doen.
S-OFF: check. Hij is Unlocked en S-OFF
Nu zit ik alleen in een bootloop waar ik niet uit kom :(
Ik kom nog in de bootloader en de download mode, maar de telefoon wordt niet gezien door de PC.

8)7 :(

Iemand een idee wat ik nu kan proberen?

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Gregory76 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:35:
[...]

Ik wilde hetzelfde doen.
S-OFF: check. Hij is Unlocked en S-OFF
Nu zit ik alleen in een bootloop waar ik niet uit kom :(
Ik kom nog in de bootloader en de download mode, maar de telefoon wordt niet gezien door de PC.

8)7 :(

Iemand een idee wat ik nu kan proberen?
Dat is wel heel raar. Heb je een RUU op de sd kaart staan? Heb je een mogelijkheid dit te doen? Dan zou je via download mode een ruu kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Petert87 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:50:
[...]

Dat is wel heel raar. Heb je een RUU op de sd kaart staan? Heb je een mogelijkheid dit te doen? Dan zou je via download mode een ruu kunnen installeren.
Bedankt voor je reactie!

Heb ik niet, maar dat moet kunnen.
Dan pak ik de RUU uit jouw eerste link en zet ik die als 2PS6IMG.zip op de root van de SD.

Ik zal z.s.m. nog even laten horen hoe dit is gegaan.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Gregory76 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:52:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Heb ik niet, maar dat moet kunnen.
Dan pak ik de RUU uit jouw eerste link en zet ik die als 2PS6IMG.zip op de root van de SD.

Ik zal z.s.m. nog even laten horen hoe dit is gegaan.
Dat is precies wat je moet doen inderdaad. Dit moet kunnen in download mode. Hoor graag of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Petert87 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:54:
[...]

Dat is precies wat je moet doen inderdaad. Dit moet kunnen in download mode. Hoor graag of het gelukt is.
Schaam, schaam... Het blijkt een vaak voorkomend driver probleem geweest te zijn. 8)7

Nadat ik op mijn PC bij apparaatbeheer de driver van HTC (op goed geluk) heb aangepast naar een andere (hij vond er 3. De eerste werkte niet, de 2e wel), zag mijn PC de telefoon weer :) Ik heb toen de RUU.exe kunnen starten. :)

Ik zit nu op .3 maar wil graag naar .4
Nu vanaf de SD de OTA geprobeerd te installeren, maar dat lukt niet (Installation aborted, E:Error in /sideload/package.zip (Status 7). :P

Ik kom er wel! Nog even wat anders proberren nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Gregory76 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:32:
[...]

Schaam, schaam... Het blijkt een vaak voorkomend driver probleem geweest te zijn. 8)7

Nadat ik op mijn PC bij apparaatbeheer de driver van HTC (op goed geluk) heb aangepast naar een andere (hij vond er 3. De eerste werkte niet, de 2e wel), zag mijn PC de telefoon weer :) Ik heb toen de RUU.exe kunnen starten. :)

Ik zit nu op .3 maar wil graag naar .4
Nu vanaf de SD de OTA geprobeerd te installeren, maar dat lukt niet (Installation aborted, E:Error in /sideload/package.zip (Status 7). :P

Ik kom er wel! Nog even wat anders proberren nu....
Dat komt omdat de ota niet voor de .3 is maar de laatste Marshmallow update. Dus als je s-off bent zou ik deze gebruiken via sd-card methode: https://www.androidfilehost.com/?fid=457095661767130225. Dan moet de OTA wel werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Petert87 op 08-02-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Petert87 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:56:
[...]

Dat komt omdat de ota niet voor de .3 is maar de laatste Marshmallow update.
:?

Ik ben hem ff kwijt... ;(

Dus die RUU_PERFUME_UHL_N70_SENSE80GP_MR_HTC_Europe_2.41.401.3_Radio_1.0.U010241a@61226_79.07_F_release_493442_signed_2.exe is de nieuwste nu voor mij? En van daaruit ga ik in de toekomst gewoon OTA's ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:55

dnzm

Knorrig

Ilar schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:22:
Gisteren ook de update gehad en geïnstalleerd, maar sindsdien heb ik problemen met whatsapp en dan voornamelijk de notificaties. Je kan nou heel mooi via de notificatiebalk reageren maar als ik dat doe dan blijft dat bericht gewoon in de notificatiebalk staan. Ook staat er als ik meerdere berichten van een persoon krijg alleen de laatste in de notificatiebalk met geen mogelijkheid om de eerdere berichten te zien.

Heeft iemand hier ook last van (gehad)? En weet iemand een oplossing
Ik had kort na installatie (van .3, maar ik betwijfel of het verschil met .4 daarin zo groot is) wel wat gedoe met die notificaties, ja. Uiteindelijk liep ik tegen wat meer dingen aan en heb ik een factory reset uitgevoerd, sindsdien geen issues meer. Meerdere berichten zien zou moeten werken door op de notificatie naar beneden te swipen of door op de titel ervan (met zo'n pijltje naar beneden) te tikken.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
Gregory76 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:01:
[...]

:?

Ik ben hem ff kwijt... ;(

Dus die RUU_PERFUME_UHL_N70_SENSE80GP_MR_HTC_Europe_2.41.401.3_Radio_1.0.U010241a@61226_79.07_F_release_493442_signed_2.exe is de nieuwste nu voor mij? En van daaruit ga ik in de toekomst gewoon OTA's ontvangen?
IK heb mijn vorige reactie aangepast. DEze RUU via sd-card methode: https://www.androidfilehost.com/?fid=457095661767130225 en dan de OTA over overheen. Met s-off kun je downgraden en dan de nieuwe OTA er overheen gooien.

Het OTA bestand is ALLEEN geschikt voor 1.95.401.4. Dus die RUU terug zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Petert87 op 08-02-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim.vanmil
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-07 00:00
Ik heb vorige week ook een update naar 2.41.401.3 gedaan met de 2.41.401.3 ruu exe van htc. Ik heb alleen maar problemen met de radio in hoofdzaak. IMEI is 8x0, verbindingen vallen continue weg, wisselgesprekken niet mogelijk, kan geen sms berichten verzenden, aanduiding bereik netwerk (telecom) altijd slecht of niets. Kan geen nummer meer kiezen in een keuzemenu (DTMF rfc2833).

Iemand een idee hoe ik de 2.41.401.4 kan ontvangen of via adb zonder unlock en S-off.

Extra info 20:30

Ben er nu trouwens achter dat als ik mijn simkaart erin doe dat het imei nummer verliest...

Wel vaag.

[ Voor 12% gewijzigd door jim.vanmil op 09-02-2017 20:30 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 20:08
jim.vanmil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:11:
Ik heb vorige week ook een update naar 2.41.401.3 gedaan met de 2.41.401.3 ruu exe van htc. Ik heb alleen maar problemen met de radio in hoofdzaak. IMEI is 8x0, verbindingen vallen continue weg, wisselgesprekken niet mogelijk, kan geen sms berichten verzenden, aanduiding bereik netwerk (telecom) altijd slecht of niets. Kan geen nummer meer kiezen in een keuzemenu (DTMF rfc2833).

Iemand een idee hoe ik de 2.41.401.4 kan ontvangen of via adb zonder unlock en S-off.

Ben er nu trouwens achter dat als ik mijn simkaart erin doe dat het imei nummer verliest...

Wel vaag.
Vodafone?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim.vanmil
Ja... Maar heb et zelfde met een andere provider.

Ik heb nog een lebara (op kpn) en een t-mobile kaart liggen en dat maakt geen fluit uit. Beide precies het zelfde euvel. Bij Vodafone krijg je er nog eens een provider update van en dat haalt ook niets uit.

Had vandaag nog contact gehad met HTC, Had ze het probleem voorgelegd, en zeggen dat we nog ff geduld moeten hebben. Word in WAVES geupdate. Wilt zeggen dat het niet allemaal in een keer de OTA Live gaat maar in stappen wat ze mij hadden verteld. Ben benieuwd verder hoe snel het gaat en wanneer de rest van onze HTC eigenaars de update mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 19:20

Wel vaag.
Wat je beschrijft staat eerder in het topic ook al genoemd... we zullen geduld moeten hebben helaas.... Of anders S-off maken en terug gaan met de RUU naar Marshmallow en dan updaten naar de laatste versie die wel goed is.

Wat ik gemerkt heb is dat als je de het toestel geïnstalleerd hebt niet meer uitzetten werkt. Oke je kunt geen SMS sturen maar alles werkt (tenminste bij mij wel). Zodra je hem opnieuw opstart ben je je 4g kwijt. Tot nu toe is er prima mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87

Wel vaag.
Zonder unlock en s-off blijft het wachten op de officiele ota voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Petert87 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:14:
[...]

Zonder unlock en s-off blijft het wachten op de officiele ota voor jou.
Dat zeg ik... (toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Jazeker maar onze reacties waren tegelijk zie ik nu haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Begin nou toch wel een beetje ongeduldig te worden :+ . Ben altijd super positief geweest over HTC, maar hier hadden ze toch iets meer informatie kunnen verschaffen. Al was het maar "we zijn ermee bezig, deze volgt binnen nu en zoveel dagen " :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Gewoon stock, gewoon OTA geüpdatet (ja, zo spel je dat :-) ), geen problemen. Enige verschil dat ik zie is andere notificaties en split-screen (dat ik niet zal gebruiken denk ik).
Wat ik wel raar vind is dat ik nu soms een notificatie krijg dat ik "misschien een Whatsapp bericht" heb en als ik dan Whatsapp open is er dan geen bericht, terwijl ik voorheen alleen een notificatie kreeg als er daadwerkelijk een bericht was. Misschien wordt dat nog gecorrigeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door etamboer op 10-02-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
SPOXYWOXY schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:59:
Begin nou toch wel een beetje ongeduldig te worden :+ . Ben altijd super positief geweest over HTC, maar hier hadden ze toch iets meer informatie kunnen verschaffen. Al was het maar "we zijn ermee bezig, deze volgt binnen nu en zoveel dagen " :/ .
Klopt idd, en Graham Wheeler antwoord ook niet op de vragen die hierover gesteld zijn zag ik. Dat is wel jammer.

Maar ik wacht af, heb geen zin om hem eerst S-OFF te maken om terug te kunnen en dan naar de goede OTA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Vroem schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:50:
[...]

Klopt idd, en Graham Wheeler antwoord ook niet op de vragen die hierover gesteld zijn zag ik. Dat is wel jammer.

Maar ik wacht af, heb geen zin om hem eerst S-OFF te maken om terug te kunnen en dan naar de goede OTA...
Precies dat, ik volg hem op Twitter en hij beantwoord geen enkele vraag erover. Erg teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
SPOXYWOXY schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:11:
[...]

Precies dat, ik volg hem op Twitter en hij beantwoord geen enkele vraag erover. Erg teleurstellend.
Ik hou het daar ook in de gaten. Zag de vraag er al een paar keer tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:25
SPOXYWOXY schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:59:
?

Hij is sinds gisterochtend of -middag beschikbaar...

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaps
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 09:49
Raak je alle bestanden kwijt bij het updaten? Daar werd toch voor gewaarschuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Veneficus schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:27:
[...]

?

Hij is sinds gisterochtend of -middag beschikbaar...
Klopt, maar er zijn ook mensen die de eerste update (de .3 versie) al handmatig hadden gedownload en geïnstalleerd. Deze zorgt voor problemen op onze telefoons. We hadden verwacht dat ze hier in ieder geval ook een nieuwsbericht over zouden melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Bij mij staat nu OTA 2.41.401.4 klaar, gaat downloaden zodra ik Wi-Fi heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Ik heb Graham Wheeler inmiddels voor de tweede keer een vraag gestuurd op Twitter over de problemen op 2.41.401.3. Ik stel voor dat iedereen hem op nette manier blijft bestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 19:13
Nadat Dynfix mijn 10 op maandagavond heeft gehaald heb ik hem vanmiddag alweer terug ontvangen. Dat vond ik best snel. Er is een nieuw scherm geplaatst, verder ook geen nieuwe beschadigingen ofzo te vinden. Al met al, best tevreden. De vorige keer, met mijn M7, ging het niet zo goed, nu dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
deechtewber schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:47:
Ik heb Graham Wheeler inmiddels voor de tweede keer een vraag gestuurd op Twitter over de problemen op 2.41.401.3. Ik stel voor dat iedereen hem op nette manier blijft bestoken.
Staat nu een reactie met een download, ben nu aan het downloade,is een RUU voor de gebruikers op 2.41.401.3 geloof ik

[ Voor 9% gewijzigd door Vroem op 10-02-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Vroem schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:25:
[...]

Staat nu een reactie met een download, ben nu aan het downloade,is een RUU voor de gebruikers op 2.41.401.3 geloof ik
Zie het idd. Ben hem ook aan het downloaden. Morgen maar ff klooien ermee. Ben benieuwd of het bij jou werkt Vroem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
SPOXYWOXY schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:47:
[...]

Zie het idd. Ben hem ook aan het downloaden. Morgen maar ff klooien ermee. Ben benieuwd of het bij jou werkt Vroem!
Ik ga het morgen ook wel proberen.... Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
De link die Wheeler postte is voor de .4 RUU.exe!!

https://t.co/3LHINTyhIm

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Haha, 2.41.401.4, mooi! Op mijn tweede tweet reageerde hij. Dat ging best snel.

RUU is vanaf de PC toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Mopper mopper... blijft hij hangen op de security warning... zal wel iets fout gedaan hebben...

Edit: vergeten de htc sync drivers te installeren...

Is nu bezig maar al even op 69%

[ Voor 32% gewijzigd door Vroem op 11-02-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
deechtewber schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 08:55:
Haha, 2.41.401.4, mooi! Op mijn tweede tweet reageerde hij. Dat ging best snel.

RUU is vanaf de PC toch?
Inderdaad. Exe uitvoeren en daarna aanwijzingen volgen.
Als je geen S-Off hebt kun je alleen maar upgraden en niet downgraden!!!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij geeft hij bij installatie , dat het de verkeerde ruu zou zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Als je nog geheel stock bent moet het dus een vroegere build zijn.
Weet niet wat je er nu op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
Ik zat al wel op .3 maar als upgrade van Marshmallow en heb vanmorgen de .4 RUU geinstalleerd wat probleemloos ging. Je moet inderdaad HTC Sync Manager installeren, anders installeert die de goede driver niet.

Heerlijk, op de nieuwste Build met een verse installatie zonder MM resten. Zeker bij zo'n major update hou ik niet zo van een upgrade.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Jassy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:54:
Ik zat al wel op .3 maar als upgrade van Marshmallow en heb vanmorgen de .4 RUU geinstalleerd wat probleemloos ging. Je moet inderdaad HTC Sync Manager installeren, anders installeert die de goede driver niet.

Heerlijk, op de nieuwste Build met een verse installatie zonder MM resten. Zeker bij zo'n major update hou ik niet zo van een upgrade.
Hier is hij al een uur bezig en hangt op 69% .... pfffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Dat is niet goed... hij was hier binnen 10 minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Jassy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:58:
Dat is niet goed... hij was hier binnen 10 minuten klaar.
Nee is zeker niet goed maar nu even geen idee wat te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2.41.403.3 erop staan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry 2.41.401.3 uiiteraard .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Helaas fout gegaan hier die update. Hij staat er voor 69 % op en zit vast in bootloop. Kan wel naar recovery maar heb niets om dan te flashen...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Ik ga nu proberen de RUU zip uit het bestand te krijgen. Dan kun je deze via de sd kaart methode installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Petert87 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:39:
Ik ga nu proberen de RUU zip uit het bestand te krijgen. Dan kun je deze via de sd kaart methode installeren.
graag... hoop dat het werkt dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Vroem schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:47:
[...]

graag... hoop dat het werkt dan....
Nu aan het uploaden naar AFH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Petert87 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:50:
[...]

Nu aan het uploaden naar AFH.
Als ik in recovery kijk staat 2.41.401.4 er (gedeeltelijk) op. Ben er dus bang voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Vroem schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:56:
[...]

Als ik in recovery kijk staat 2.41.401.4 er (gedeeltelijk) op. Ben er dus bang voor..
Dan moet de sd kaart methode wel werken als het goed is.

Uploaden is 75%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Petert87 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:59:
[...]

Dan moet de sd kaart methode wel werken als het goed is.

Uploaden is 75%.
Dat zou erg fijn zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petert87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Ga de zip ook maar proberen dan. Moet ik het bestand nog renamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
SPOXYWOXY schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:08:
Ja, je moet hem renamen tot 2PS6IMG.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
SPOXYWOXY schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:08:
Al resultaat?

[ Voor 84% gewijzigd door Petert87 op 11-02-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Yes... het werkt... ben nu aan het installeren... ... dank dank dank.... zag het al gebeuren dat ik het toestel op zou moeten sturen.... phew...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Vroem schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:25:
[...]

Yes... het werkt... ben nu aan het installeren... ... dank dank dank.... zag het al gebeuren dat ik het toestel op zou moeten sturen.... phew...
Het valt gelukkig allemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Volgens mij gaat het goed, ben nu bezig alle apps en settings te herstellen. Nog geen Google foutmelding gehad dit keer, dus ziet er tot nu toe goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
SPOXYWOXY schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:52:
[...]

Volgens mij gaat het goed, ben nu bezig alle apps en settings te herstellen. Nog geen Google foutmelding gehad dit keer, dus ziet er tot nu toe goed uit :)
Net als hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Zo alles is weer hersteld en alle problemen zijn nu ook opgelost :) :) :)
IMEI nr is weer terug, Google authenticatie werkt weer, apps/in-game aankopen werkt weer. SMS-en werkt weer.

Ik ben weer blij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
SPOXYWOXY schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:56:
Zo alles is weer hersteld en alle problemen zijn nu ook opgelost :) :) :)
IMEI nr is weer terug, Google authenticatie werkt weer, apps/in-game aankopen werkt weer. SMS-en werkt weer.

Ik ben weer blij _/-\o_
Hier nog een blije gebruiker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het nu ook weer , was driver probleem op mijn pc .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Mooi dat het allemaal weer werkt. Ik heb deze ruu niet gebruikt maar gewoon de ota file. Ik heb dat de batterij stuk sneller leeg gaat. Als hij op 75% is, heb ik het scherm nog maar half uur aan gehad. Met de gelekte build was dit veel beter. Hoe ervaren jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
@petert87
Ja dat heb ik ook, ik heb ook de batterij nu snel leeg hoor, ik kon er voor heen wel een hele dag mee doen, maar ik heb het gevoel dat als ik er niets mee doe dat hij gewoon de batterij leeg vreet.
Hebben jullie dit ook of hebben jullie tips?.

Gr. Gerrya

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Kijk even welke play services versie jullie hebben en evt via APK mirror updaten naar 10.2.98 (440!!) updaten. Daarmee is de battery drain een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Jassy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:15:
Kijk even welke play services versie jullie hebben en evt via APK mirror updaten naar 10.2.98 (440!!) updaten. Daarmee is de battery drain een stuk minder.
Volgens mij krijg je die automatisch na de update... tenminste hier wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Vroem schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:39:
[...]

Volgens mij krijg je die automatisch na de update... tenminste hier wel...
Klopt, moest die ook installeren na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Jassy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:15:
Dank je. Dit heb ik nu gedaan. Zal me benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
@ jassy
Ik heb inderdaad wel die ubdate 10.2.98. 440
Maar als ik het zo bekijk dan slurpt hij bij mij de batterij gewoon leeg hoor.
Als ik het zo snel moet zeggen ,elke 4 minuten 1%
En het scherm heb ik op ongeveer 40 % staan.
En welke apk mirror bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Gerrya schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:29:
@ jassy
Ik heb inderdaad wel die ubdate 10.2.98. 440
Maar als ik het zo bekijk dan slurpt hij bij mij de batterij gewoon leeg hoor.
Als ik het zo snel moet zeggen ,elke 4 minuten 1%
En het scherm heb ik op ongeveer 40 % staan.
En welke apk mirror bedoel je dan?
http://www.apkmirror.com/...160-android-apk-download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
Bedankt petert87

Ik heb hem ge ubdate..
Nu maar ff afwachten dan weer.
Ik had met een uur niet gebruiken 8% batterij gebruikt, dus dat is ook rijkelijk veel volgens mij.?
Maar nu te telefoon gebruiken gaat de batterij weer als een speer naar beneden. 10 minuten op dit forum, En hij is al weer 8% leger. Dat is toch veel?.

Gr. Gerrya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Ja ik denk dat het gewoon aan deze build ligt. Als het echt een probleem is, moet daar een fix voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Heb er geen last van met een schone installatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim.vanmil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
Ben inmiddels weer terug naar marshmallow de accu ging heel snel leeg vingerprint unlocken ging traag en mirrorlink werkte niet (Pioneer AVH-7700BT) heb overigens wel een reset gedaan op nougat maar zonder resultaat.

Maandag maar eens contact opnemen met HTC waarom mirrorlink nu niet meer werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door gizmobinky op 12-02-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
gizmobinky schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:39:
Ben inmiddels weer terug naar marshmallow de accu ging heel snel leeg vingerprint unlocken ging traag en mirrorlink werkte niet (Pioneer AVH-7700BT) heb overigens wel een reset gedaan op nougat maar zonder resultaat.

Maandag maar eens contact opnemen met HTC waarom mirrorlink nu niet meer werkt.
Ik mag toch hopen dat HTC op de hoogte is van de slechte batterij met deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Petert87 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:14:
[...]

Ik mag toch hopen dat HTC op de hoogte is van de slechte batterij met deze rom.
Ik moet zeggen dat het me wel meeviel. Afgelopen paar weken op de 2.41.401.3 build was het zeker niet slechter dan met marshmallow.. en nu moet ik even geduld hebben na de schone installatie van 2.041.401.4 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Vroem schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:22:
[...]

Ik moet zeggen dat het me wel meeviel. Afgelopen paar weken op de 2.41.401.3 build was het zeker niet slechter dan met marshmallow.. en nu moet ik even geduld hebben na de schone installatie van 2.041.401.4 ...
Misschien moet hij nog even settelen. Even afwachten denk ik. Maar vandaag loopt hij ook best snel leeg.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W92uHzF.png?1

[ Voor 7% gewijzigd door Petert87 op 12-02-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Petert87 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:53:
[...]

Misschien moet hij nog even settelen. Even akDtmaiZ.pngfwachten denk ik. Maar vandaag loopt hij ook best snel leeg.
[afbeelding]
Ter vergelijking.. 45% voor beeldscherm, tijd aan 2h 30 m 3 s en berekend energiegebruik 394 mAh

Bij mij dan. En als ik kijk bij GSam zie ik betere tijden dan met mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
@ jim.vanmil

Wat is dat voor link die jij gisteren om 21.25 uur er bij zette.
Moet ik die ook installeren?
Gr. Gerrya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Gerrya schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:26:
@ jim.vanmil

Wat is dat voor link die jij gisteren om 21.25 uur er bij zette.
Moet ik die ook installeren?
Gr. Gerrya
Dat is de zelfde link als gister al eerder geplaatst was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
Oké thanks.
Ik geloof dat de batterij nu alweer zijn normale verbruik toont.

Gr. Gerrya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Gerrya schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:08:
Oké thanks.
Ik geloof dat de batterij nu alweer zijn normale verbruik toont.

Gr. Gerrya
Ik wacht het nog even een dag af. Anders ben ik zo weer terug op 2.28.401.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Petert87 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:10:
[...]

Ik wacht het nog even een dag af. Anders ben ik zo weer terug op 2.28.401.9.
Duurde bij mij wel een paar dagen voordat de accu goed was. De eerste 3 dagen kwam ik de dag niet door. Nu hetzelfde als op Android 6.

PS Ik heb de .3 via adb erop gezet en werkt bij mij (KPN) perfect!

[ Voor 9% gewijzigd door Golf2vr6 op 12-02-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
Ik heb hem nu de hele dag al in gebruik de HTC10, En heb ook regelmatig op internet gezeten en w_appen en dergelijke, En ik heb nu nog 34 % over.
Dus ik neem aan dat het probleem verholpen is.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de telefoon afgelopen nacht uit gezet had, En vanmorgen weer opgeladen tot 100% .
Ik hoop wel dat hij nu weer goed is, omdat ik hem op het werk ook regelmatig gebruik.
We wachten nog ff af.

Gr. Gerrya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met notificaties die niet of te laat komen .
Iemand hier ook problemen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:49:
Ik heb problemen met notificaties die niet of te laat komen .
Iemand hier ook problemen mee ?
Ik heb soms met WhatsApp dat je wel een tril of geluidje binnen krijgt maar dat hij niet in het notificatiescherm komt te staan. Maar dat viel me al op met de 2.28 build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad dat is wat ik bedoel , was me eigenlijk niet opgevallen bij mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:42:
Ja inderdaad dat is wat ik bedoel , was me eigenlijk niet opgevallen bij mm.
Naar mijn idee was dit ook niet met MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan hoop ik dat er een fix voor komt is af en toe lastig .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Totaal geen last van. Hebben jullie dat met mobiel internet of WiFi of beide? En als het alleen bij mobiel internet is, welke provider hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij beide , maar de meldingen komen wel binnen alleen er staat dan geen notificatie in de notificatiebalk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:55:
Bij beide , maar de meldingen komen wel binnen alleen er staat dan geen notificatie in de notificatiebalk .
Dat begrijp ik, maar zoals al aangaf bij mij werkt het goed. Ik zit op .3 met WA 2.17.24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Ik heb geen enkel probleem met whatsapp of diens notificaties.

Zit op 2.41.401.4 met verse installatie vanaf de meest recente RUU, gevolgd door factory reset.
Pagina: 1 ... 31 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen