Majesty schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:00:
[...]
Niks mis met de camera van de M8

, je moet wel weten hoe je 'm moet gebruiken natuurlijk. Het enige nadeel is de lage resolutie, hij behoort zeker tot de besten (al dan niet de beste van die prijsklasse) met foto's maken in weinig licht. In de H10 is een vergelijkbare techniek gebruikt, maar dan met 12MP, gelijkwaardig aan de sensor van de Nexus 6P maar dan met OIS. Ik heb hoge verwachtingen

.
Ik ben hobby fotograaf

Ik wist van te voren dat de M8 camera niet on-par was met de rest wat toen uitkwam; voor de echte goeie foto's gebruik ik mijn DSLR wel

Echter ik weet hoe ik em moet gebruiken idd, en ik krijg altijd te horen dat ik mijn M8 zo'n mooie foto's maak...totdat je het op de monitor gaat bekijken...Ik gebruik ook zo'n mini B+W pol filtertje.
Maar nee, de resolutie is gewoon te laag en ook in lowlight vind ik em niet beter dan een SGS5 bijvoorbeeld.
Wat mij betreft is het ultrapixel-idee eerder een theorie gebleken dan de enorme voordelen het in de praktijk heeft. Minimaal in ieder geval.
Dus nee, de beste in die prijsklasse toen in 2014: absoluut niet. De LG G3 en SGS5 hadden een veel betere camera wat kwaliteit betreft. De AF van de G3 was wat langzaam, maar voor de rest beter dan de M8.
Na 2 of 3x proberen mogen ze wel ophouden met het steeds iets nieuws verzinnen om de ultrapixel technologie in leven te houden (althans niet met deze uitvoeringen). Van ultrapixel-techniek kun je dan niet meer spreken als je 12mpix propt op eenzelfde grootte sensor. Tja, als je een kleiner aantal MPIX in stopt dan dat de concurrentie doet en het dan ultrapixel noemen, ben je ook niet goed bezig

Wil je lowlight, zorg dan dat je een grotere diafragmaopening hebt, zoals de SGS6 en SGS7 dat doen, of prop een iets grotere sensor erin. Heck, voor mijn part neem exact dezelfde cameramodule af als Samsungs SGS6 of SGS7...
Vanaf de Note4, LG G4, SGS6 en nu ook de SGS7, kan HTC (naar mijn idee) het nu niet meer maken om niet op zijn minst on-par te zijn. Ik ken de camera nu niet, en je zou zeggen dat 12Mpix sony sensor + OIS (dat al ontbreekt sinds de M7) een vooruitgang is....t.o.v. de boel die ze de afgelopen jaren gemaakt hebben inderdaad, maar absoluut niet t.o.v. de SGS6...laat staan de SGS7.
Als je dan toch weer voor de 4e keer op rij een inferieure camera t.o.v. de concurrentie hebt (ik hoop zo erg van niet), zorg dan op zijn minst dat je andere unique selling points hebt, zoals die goeie frontfacing speakers die geen enkele andere telefoon heeft, maar ook dat zie ik nu niet terugkomen...
Mijn verwachtingen zijn dan toch net wat anders volgens mij
Maar goed, ik besef me goed dat kritiek geven altijd makkelijker is dan een oplossing verzinnen en implementeren, en ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ze moeten nu echt iéts doen
[
Voor 3% gewijzigd door
Deathchant op 26-03-2016 12:51
]