Nou ik had out of the box fw1.21. Nu zit ik op 1.30. Eerste indrukken:
- panel lotery "gewonnen": sharp display

Op mijn M8 laat die devchecker app geen paneel info zien, maar dit is wat ik op de HTC10 te zien krijg: Perfume WQHD SHARP HX8396C2 5.2 Dual dsi cmd mode panel
- geen roze gloed op welke brightness en onder welke hoek dan ook. Als ik al iets van een hele lichte shifting waarneem dan is het wanneer ik het scherm in portrait-mode in de breedte tilt, niet als ik het scherm in portrait-mode in de lengte heen en weer tilt
- ik wil niet direct negatief zijn, maar de speakers zijn echt minder dan de M8, maar ja dat wisten we allemaal al

Dat het geluid een beetje "off" klinkt, zoals in de tweakers review beschreven wordt merk ik ook zo op
- hmmm gek, maar de helderheid is idd ietsje minder dan die van de M8...ik zweer dat ik dat niet gezien had bij een eerder exemplaar wat ik in mijn handen had
- de notificatietoggles zijn niet instelbaar, erg vervelend
- widgets die ik veel gebruikte zijn weg: volume widget, brightness widget, LTE widget, mobiele gegevens widget...ja ik weet dat de quicktoggles hiervoor zijn, maar toch.
- de HTC clock (2x1 widget), als ik erop tik om het alarm in te stellen komt ie ELKE KEER met een melding dat de "location services are off". Enig idee hoe dat weg moet?
- Ook ik tik wel eens te hoog wanneer ik op back of recent apps wil tikken

- sRGB....volgens mij is die al warm genoeg qua witbalans. Volgens mij hoef ik echt geen 2 stapjes naar links met de slider hoor...maar volgens mij ligt dat dan aan het feit dat ik een sharp display heb. Als ik de kleur op vivid zet, en dan 1 tikje naar warmer, dan lijkt het erop dat ik dezelfde witbalans als sRGB heb, maar dan wat verzadigder/levendiger. Dit is exact hetzelfde verschil als bij de SGS6 tussen de basis-stand en de AMOLED-fotostand switchen: witpunt is goed, maar de kleuren iets verzadigder. Ik zal de komende dagen gewoon op sRGB laten staan en daarna eens naar Vivid, en dan kijken wat ik ervan vind. Ik wil zo kleurecht mogelijk beeld. Als iemand mij kan vertellen hoe ik met een i1DisplayPro mijn HTC kan calibreren, dan stuur me maar een DM, ik heb mezelf nog niet erin verdiept hoe t moet

- beide camera's zijn netjes gealigned

Bij mijn M8 zat de frontcam nét niet goed voor het glas. Irri!!
Dan nog wat gewenningsdingetjes denk ik:
- bepaalde geluidjes van de M8 mis ik, zoals de default Notice geluidje voor Telegram ofzo
- ik mis toch echt de HTC calender widget die ook nietmeer beschikbaar is na het downloaden van de HTC calender app. Ik kan nog niet echt wennen aan de google calender widgets...dus calender app ben ik echt zoekende nog
- google music....ik wil verdorie een app hebben die niet altijd vereist om op googleacocunts in te loggen
Leuk en snel dat stock android, maar ik wil niet altijd google spullen
- Ik heb mijn SD card erin zitten en het lukt me maar niet om een achtergrond te selecteren (user error uiteraard). Als ik de stapjes volg, dan kan ik geen mappen op mijn SD card selecteren om daarin te zoeken naar een achtergrond.
- De HTC filemanager heb ik moeten downloaden, die miste ik wel
Dingen die ik niet gebruik:
- vingerafdrukscanner
- google photos (ik moet die gallery op de apkmirrors nog gaan zoeken)
Ook 1 ding dat me opviel: bij de One X en M8 moest ik tijdens een systeemupdate juist niet mijn lader ingestoken laten. De HTC10 zei me bij 48% dat ik de lader moest connecten en niet moest unpluggen tijdens de updates.