Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:43
Weemism schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:47:
Is er enig zicht op of en wanneer deze kleurcombinatie ook op de NL markt beschikbaar komt, of hebben jullie tips waar ik er eventueel een in het buitenland kan bestellen?

Gaat dus om deze kleurencombinatie:

[afbeelding]
Afhankelijk van de dag van de maand en de stand van de maan, krijg je van HTC via Social Media, Live Chat op hun website of via een belletje naar het hoofdkantoor te horen dat deze prachtige versie:

- Eind april beschikbaar zou komen.
- Deze versie momenteel nog niet voor Nederland is aangekondigd, maar dat kan later nog veranderen.
- Deze versie nooit naar Europa zal komen en we het hier dan ook enkel met de witte voorkant moeten doen.

Het is hoe dan ook een dom besluit. Ikzelf ga geen hoofdprijs betalen voor een lelijkere kleur in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Extraxyz schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:13:
[...]

Afhankelijk van de dag van de maand en de stand van de maan, krijg je van HTC via Social Media, Live Chat op hun website of via een belletje naar het hoofdkantoor te horen dat deze prachtige versie:

- Deze versie momenteel nog niet voor Nederland is aangekondigd, maar dat kan later nog veranderen.
- Deze versie nooit naar Europa zal komen en we het hier dan ook enkel met de witte voorkant moeten doen.

Het is hoe dan ook een dom besluit. Ikzelf ga geen hoofdprijs betalen voor een lelijkere kleur in ieder geval.
Thanks.

Redelijk onbegrijpelijk inderdaad als deze niet naar Europa/NL zou komen, is toch een heel normale, en in dit geval m.i. ook de mooiste kleurcombinatie. Genoeg (voornamelijk) mannen die een witte voorkant niet pruimen lijkt me, en carbon gray vind ik persoonlijk een erg saaie kleur, straalt weinig premiums meer van af voor die prijs.

Ik wacht het nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:57
Weemism schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:19:
[...]

Thanks.

Redelijk onbegrijpelijk inderdaad als deze niet naar Europa/NL zou komen, is toch een heel normale, en in dit geval m.i. ook de mooiste kleurcombinatie. Genoeg (voornamelijk) mannen die een witte voorkant niet pruimen lijkt me, en carbon gray vind ik persoonlijk een erg saaie kleur, straalt weinig premiums meer van af voor die prijs.

Wachten heeft zo zijn voordelen. De prijs zakt en er komen vast meer kleuren combinaties 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akbslayer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:57
Extraxyz schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:13:
[...]

Wat een onzin, ga even naar het levertijden en prijzen topic daar staat precies waar je deze versie in Europa kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Weemism schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:19:
[...]

Thanks.

https://www.mobiel.nl/htc-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
En daar staat de gewenste zilveren met zwart front dus NIET bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Clubbtraxx schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:29:
[...]

En daar staat de gewenste zilveren met zwart front dus NIET bij...
Ik durf te zweren dat ik 'm er net tussen zag staan, misschien toch eens een bezoekje aan de Pearl brengen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Hier is nog een nieuwe review met de 1.53 camera update:
YouTube: HTC 10 Review: HTC, You Did It!

Ik vind het wel prettig hoe ze dingen uitlegt moet ik zeggen. Maar deze review concludeert niks anders dan andere reviews.
Ze heeft erg kleine handen, dus het is ook goed om te horen dat als je kleine handen hebt dat deze grote telefoon goed in de hand ligt.

Overigens, nu de telefoon toch al eventjes verkrijgbaar is, ik ben eigenlijk benieuwd of er al iets te zeggen valt over het sharp vs tianma debacle; zijn er nu steeds meer mensen die een sharp paneel hebben? Ik vraag me af of het de moeite waard is om nog even te wachten.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op zondag 15 mei 2016 @ 14:58:
Ik vraag me af of het de moeite waard is om nog even te wachten.
Waarbij het ook nog wachten is op een goede vergelijking natuurlijk ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

CLB schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:02:
[...]

Waarbij het ook nog wachten is op een goede vergelijking natuurlijk ;)
Idd, en wat we zo al hebben kunnen zien is de sharp ietsje geler qua witbalans (net zoals dat ook was met de One X). Mocht dit zich nou verder uitwijzen, dan hoop ik dat Arnoud de review update met het Sharp-stukje (en calibratiemeting enzo).

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Laatst online: 20:43
akbslayer schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:01:
[...]

Wat een onzin, ga even naar het levertijden en prijzen topic daar staat precies waar je deze versie in Europa kan krijgen.
Anders lees je even fatsoenlijk waar het hier over gaat. Over de zilveren versie met zwarte voorkant is nog geen enkele duidelijkheid gegeven, niet door HTC en nergens in het levertijden topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:37
Gisteren in de kroeg voor het eerst de camera getest, maar dat viel even tegen :/ zodra ik de camera app opstart gaat ie uit focus. Wanneer ik vervolgens op het scherm klik om opnieuw te focussen ging dit zo langzaam dat ik niemand er scherp op kreeg.

Nou was ik zelf ook niet helder meer, maar simpel point n shoot was er dus niet bij. Iemand anders al problemen met focussen in slecht licht ervaren en is er nog iets te doen om het beter te krijgen? Ga volgend weekend naar een festival dus zal het dan nog een testen, moet ook de videofunctie nog proberen.

Net ook nog even zitten testen in huis, met normaal licht. Zodra ik de camera app open focust ie niet automatisch en moet ik dit handmatig doen. Draai ik vervolgens de telefoon naar een ander punt, wordt het beeld weer wazig en moet ik opnieuwfocussen. Is dit normaal? Zou bijna zeggen dat er niet klopt.

[ Voor 31% gewijzigd door Southern Sun op 15-05-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07 07:55
Southern Sun schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:55:
Gisteren in de kroeg voor het eerst de camera getest, maar dat viel even tegen :/ zodra ik de camera app opstart gaat ie uit focus. Wanneer ik vervolgens op het scherm klik om opnieuw te focussen ging dit zo langzaam dat ik niemand er scherp op kreeg.

Nou was ik zelf ook niet helder meer, maar simpel point n shoot was er dus niet bij. Iemand anders al problemen met focussen in slecht licht ervaren en is er nog iets te doen om het beter te krijgen? Ga volgend weekend naar een festival dus zal het dan nog een testen, moet ook de videofunctie nog proberen.

Net ook nog even zitten testen in huis, met normaal licht. Zodra ik de camera app open focust ie niet automatisch en moet ik dit handmatig doen. Draai ik vervolgens de telefoon naar een ander punt, wordt het beeld weer wazig en moet ik opnieuwfocussen. Is dit normaal? Zou bijna zeggen dat er niet klopt.
Lens en laser schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoe is de afwerking bij jullie?

Ik heb een scheef gemonteerde front camera, een scheve homeknop en de power en volumeknoppen zitten los en rammelen. Persoonlijk vind ik dat een beetje teveel voor een telefoon in deze prijsklasse.

Daarnaast had ik ook liever de zilver/zwarte hier gehad. Ik heb nu de zilver/witte maar man wat een lelijke zwarte inner bezel zit er om het scherm. Ter vergelijking, de witte S7 heeft bijna geen zwarte rand zichtbaar om het scherm.

De zwarte is me te saai, dus ik vind het vrij belachelijk dat een heel belangrijke kleurvariant niet geleverd wordt hier.

Anyway, hij gaat retour en ik weet niet of ik voor nog een ga. Voor dit geld verwacht ik wel een uitstekende afwerking.

[ Voor 51% gewijzigd door Frietsaus op 15-05-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
parff schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:29:
[...]

Lens en laser schoonmaken.
Ja potverdorie, ik ontdek het net inderdaad :') toch bedankt voor de tip.

@ hierboven: afwerking is verder goed, heb er niks aan kunnen ontdekken.

[ Voor 14% gewijzigd door Southern Sun op 15-05-2016 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 13:54
Na lang twijfelen toch de zwarte variant besteld en gisteren binnen gekregen via Coolblue. Hij komt op de foto's absoluut niet tot zijn recht, in het echt is het toestel een stuk mooier. Mijn oude M8 deed het eigenlijk nog prima, maar de 10 is toch een stuk snappier. Ik heb er een Sharp display in zitten en daar ben ik erg tevreden over. Wanneer je video's kijkt lijkt de onderste speaker het meeste werk te doen, daardoor is alles net wat minder goed te verstaan dan op mijn M8. Maar de speakers zijn verder echt een verbetering naar mijn idee, klinken een stuk beter.
Frietsaus schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:30:
Hoe is de afwerking bij jullie?
Enige dat me opvalt is dat de rand van het toestel bovenin niet helemaal aan lijkt te sluiten op het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
Maarten00 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:39:
Na lang twijfelen toch de zwarte variant besteld en gisteren binnen gekregen via Coolblue. Hij komt op de foto's absoluut niet tot zijn recht, in het echt is het toestel een stuk mooier. Mijn oude M8 deed het eigenlijk nog prima, maar de 10 is toch een stuk snappier. Ik heb er een Sharp display in zitten en daar ben ik erg tevreden over. Wanneer je video's kijkt lijkt de onderste speaker het meeste werk te doen, daardoor is alles net wat minder goed te verstaan dan op mijn M8. Maar de speakers zijn verder echt een verbetering naar mijn idee, klinken een stuk beter.

[...]

Enige dat me opvalt is dat de rand van het toestel bovenin niet helemaal aan lijkt te sluiten op het glas.
Zou je misschien een foto van je scherm kunnen nemen terwijl die aanstaat en van een bepaalde hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
parff schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:47:
[...]

Zou je misschien een foto van je scherm kunnen nemen terwijl die aanstaat en van een bepaalde hoek?
Ik heb er even een paar voor je gemaakt, is er iets specifieks waar je naar op zoek bent? :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i2DDNpKl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A73IFH8l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eMMQvEnl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qumFRpUl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B2rzbMXl.jpg

Scherminstelling stond op Vivid met default temperature, dus in het midden. Brightness 100%.
Bij sRGB krijgt het scherm inderdaad een rood/roze gloed.

[ Voor 11% gewijzigd door Maarten00 op 16-05-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
Maarten00 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:39:
[...]

Ik heb er even een paar voor je gemaakt, is er iets specifieks waar je naar op zoek bent? :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Prima foto's, dankje. Geen roze gloed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Iemand het toestel al geroot en wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Heb hem geroot.
Geen probleem tot nu.

1st je bootloader unlocken. Zie: YouTube: How to Unlock the Bootloader on your HTC device like the HTC 10\
Dan rooten en TWRP er op zetten. Zie: YouTube: How to Root the HTC 10 and Install TWRP Recovery

Meer info hier: http://forum.xda-develope...er-root-twrp-htc-t3377315

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
Door de recovery te vervangen verlies je OTA heb ik begrepen?

Als ik de telefoon binnen heb ga ik proberen om de recovery te laden via ADB zodat ik root kan hebben zonder de originele recovery aan te passen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Mentox schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:18:
[...]

Door de recovery te vervangen verlies je OTA heb ik begrepen?

Als ik de telefoon binnen heb ga ik proberen om de recovery te laden via ADB zodat ik root kan hebben zonder de originele recovery aan te passen.
Laat je het hier weten als het gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
GKW schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:03:
[...]

Laat je het hier weten als het gelukt is?
Definitely! Hier in de UK duurt het alleen erg lang voordat de levering begint. Met een beetje geluk de 18de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
parff schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:44:
[...]

Prima foto's, dankje. Geen roze gloed dus.
In het xda topic zijn er inmiddels ook Sharp-panelen die een roze tint hebben dus 100% garantie lijkt er niet te zijn. Een aantal zijn er wel van overtuigd dat het te maken heeft met lijmresidue of iets dergelijks van het scherm aangezien het na verloop van tijd zou verbeteren. Heb zelf het idee dat na een week mijn scherm er ook iets beter uit lijkt te zien, maar kan natuurlijk ook gewenning zijn.

Wat mij net nog opvalt is dat er redelijk wat stof blijft zitten in de speakergrill. Heb al een aantal dichte gaatjes. Zou dit met perslucht te verwijderen zijn of kan er dan iets intern beschadigen aan de speaker?

[ Voor 6% gewijzigd door Southern Sun op 16-05-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Southern Sun schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:56:
Wat mij net nog opvalt is dat er redelijk wat stof blijft zitten in de speakergrill.
Yes, heb ik ook al genoemd, altijd jammer.
Zou dit met perslucht te verwijderen zijn of kan er dan iets intern beschadigen aan de speaker?
Zelf zou ik iets van 'zuiging' gebruiken om het er juist uit te zuigen in plaats van erin te blazen zeg maar...
Tot nu toe weinig aandacht aan besteed, ik blaas weleens, heb hier nog geen verstopte gaatjes gezien.

Over bovenstaande foto's van Sharp-paneel, noem dan ook even de scherminstellingen misschien?
Hierbij doelende op het kleurenprofiel en eventueel aanpassingen daaraan en de schermhelderheid :)
Uiteraard dank voor de pics.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
CLB schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:41:
[...]

Yes, heb ik ook al genoemd, altijd jammer.

[...]

Zelf zou ik iets van 'zuiging' gebruiken om het er juist uit te zuigen in plaats van erin te blazen zeg maar...
Tot nu toe weinig aandacht aan besteed, ik blaas weleens, heb hier nog geen verstopte gaatjes gezien.

Over bovenstaande foto's van Sharp-paneel, noem dan ook even de scherminstellingen misschien?
Hierbij doelende op het kleurenprofiel en eventueel aanpassingen daaraan en de schermhelderheid :)
Uiteraard dank voor de pics.
Goed punt, had ik niet aan gedacht. :)
Scherminstelling stond op Vivid op default temperature, dus in het midden. Brightness 100%.

Zal het voor de volledigheid hierboven ook even toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Maarten00 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:58:
[...]

Goed punt, had ik niet aan gedacht. :)
Scherminstelling stond op Vivid op default temperature, dus in het midden. Brightness 100%.

Zal het voor de volledigheid hierboven ook even toevoegen.
Misschien plakband gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:37
Mentox schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:24:
[...]

Misschien plakband gebruiken?
Of stukje kauwgom waar alle zoetigheid uit is... werkt erg goed omdat het er ook helemaal in kruipt .

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Vandaag eindelijk een Media Markt tegen gekomen waar ze het toestel hadden. Als ik hem naast de S7 hou dan merk ik toch echt dat ik die software samen met het AMOLED-scherm echt niet mooi vind. De HTC 10 vind ik in vele opzichten een mooier toestel, maar de helderheid viel me wel erg tegen. Er is al veel over gezegd in dit topic, maar aangezien hij op papier feller zou moeten zijn dan mijn G3 en dit in de praktijk niet zo was is het wel een minpuntje.

Binnenkort mijn abonnement verlengen en ik denk dat dit hem gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Kan het eigenlijk kwaad om de hele nacht aan de oplader te hangen? Deed dit hiervoor altijd, maar misschien dat het met quickcharge minder verstandig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Maarten, ik vind het zo gek dat het op Vivid geen issue is, maar op sRGB krijg je een rozige zweem...ik vraag me af of dit iets is wat weggaat na verloop van tijd.
@southern sun, ik denk niet dat het kwaad kan. Wanneer de lader merkt dat de accu (bijna) vol is, gaat ie over op druppellading. Er zijn zoveel mensen die het ding 's nachts aan de lader hebben hangen...zou gek zijn als dit problemen zou opleveren.

[ Voor 43% gewijzigd door Deathchant op 16-05-2016 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kernafval
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
Southern Sun schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:50:
Kan het eigenlijk kwaad om de hele nacht aan de oplader te hangen? Deed dit hiervoor altijd, maar misschien dat het met quickcharge minder verstandig is.
Nee, kan geen kwaad. Tegenwoordig is dat allemaal tegen overspanning beveiligd en wordt er niet meer geladen dan strikt noodzakelijk is om de accu op spanning te houden (het zogenaamde druppelladen). Dat geldt ook voor de Quick Charger, dus je kunt m gerust 's nachts aan de lader laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Toch is het voor Li-ion accu's niet goed om helemaal bomvol te blijven laden. Zelfs al is het trickle charge.
Wat ik al jaren doe is zorgen dat mijn telefoon vol is voor ik naar bed ga. Dus opladen aan het eind van de avond en daarna er af. Volgende ochtend is er dan meestal maar een paar procent af, bij mijn M8 bv vaak maar 3 of 4 procent. Kwam ik altijd goed de dag mee door en de batterij is nu nog steeds top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Clubbtraxx schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 00:16:
Toch is het voor Li-ion accu's niet goed om helemaal bomvol te blijven laden. Zelfs al is het trickle charge.
Wat ik al jaren doe is zorgen dat mijn telefoon vol is voor ik naar bed ga. Dus opladen aan het eind van de avond en daarna er af. Volgende ochtend is er dan meestal maar een paar procent af, bij mijn M8 bv vaak maar 3 of 4 procent. Kwam ik altijd goed de dag mee door en de batterij is nu nog steeds top.
Sorry maar dat is onzin, als de accu vol is stopt het laden gewoon dus aan de lader laten liggen kan echt geen kwaad en gaat niets veranderen aan de levensduur van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 14:19
Kernafval schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:36:
[...]

Het aantal cycli (cyclus is eenmaal opladen en ontladen) is naar mijn weten van een veel groter effect op de levensduur van je accu dan de snelheid waarmee de accu geladen wordt. Zolang je de meegeleverde spullen gebruikt zou ik me er niet teveel zorgen om maken.
Het ligt ietsjes, het aantal cycli is afhankelijk van de depth of charge en de temperatuur van de batterij. Nu is het zo dat je met fast charging in het algemeen de boel best warm word. Dus als ik de HTC 10 haal, ik ga denk ik voor 's nachts een normale langzamere oplader gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
ik222 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 07:06:
[...]

Sorry maar dat is onzin, als de accu vol is stopt het laden gewoon dus aan de lader laten liggen kan echt geen kwaad en gaat niets veranderen aan de levensduur van de accu.
Geen onzin, de telefoon verbruikt om dat moment zelf gewoon stroom en dus zal de lader dat steeds blijven aanvullen. Dit is een hele kleine laadstroom maar toch. Anyhow denk ervan wat je wilt maar ik heb nog nooit een rotte batterij gehad door het zo te doen Toestellen van jaren her doen het hier nog steeds prima op de originele accu (HTC diamond, HD2 enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierdm
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 21:21
Nog wat vergelijkende afbeeldingen tussen het Tianma en het Sharp scherm.
https://www.ptt.cc/bbs/MobileComm/M.1462332737.A.C70.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:54
Fusionmania schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 00:26:
Hier heb ik een Sharp panel (5.2 dual dsi) !
Vraagje: Hoe kan ik achterhalen welk scherm ik heb?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Rdam schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:15:
Vraagje: Hoe kan ik achterhalen welk scherm ik heb?
Als jij al een HTC 10 in huis hebt kun je dat zelf even checken door DevCheck te installeren. Vervolgens kies je voor het tweede tabblad 'hardware' en scroll je wat naar beneden, totdat je bij de graphics-sectie komt, waar je de info kunt bekijken onder het kopje 'panel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:54
Ik heb mijn HTC 10 (Gray) vorige week bij Bol.com besteld en hem de volgende dag kunnen ophalen.

Ter info: Er zit een Tianma scherm in, vind het overigens een prima scherm zowel qua kleur als afleesbaarheid in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
wierdm schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:51:
Nog wat vergelijkende afbeeldingen tussen het Tianma en het Sharp scherm.
https://www.ptt.cc/bbs/MobileComm/M.1462332737.A.C70.html
Ben ik nou gek als ik het sharp scherm iets mooier vind?

(en nee niet omdat ik die zelf ook heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Vroem schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:17:
[...]

Dat was de algehele consensus toch ook, dat het Sharp scherm beter was dan dat van Tianma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weemism schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:21:
Dat was de algehele consensus toch ook, dat het Sharp scherm beter was dan dat van Tianma?
Da :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 19:58

netblade

Sunrise

Ik heb eindelijk de 10 bij de mediamarkt kunnen bekijken, maar ik moet zeggen dat ik het tegenover mijn m8 nog niet helemaal een verbetering vind. Het scherm vind ik iets minder mooi (vooral de helderheid was bij dit demo model erg laag) het geluid klonk in vergelijking met de m7 t/m m9 niet erg vol (erg zacht zelfs, een beetje iPhone niveau), de camera was dan wel weer erg goed in verhouding met vorige modellen. Plus dat de combinatie sense en stock android mij wel erg beviel.
Misschien als de prijs rond de 500 ligt ik hem wel een keertje ga halen, maar 750 los vind ik momenteel toch wat te veel voor deze telefoon. De S7 ook gezien, vond het toestel wel wat beter dan de S6, het scherm is een stuk feller dan de 10 maarja toen ik het drama genaamd touchwizz weer opmerkte die gauw weer uit mijn hoofd gezet. Lastig allemaal...

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierdm
Vroem schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:17:
[...]

Het Sharp scherm is inderdaad mooier (naar mijn mening)

Ik hoop dat ik ook een Sharp scherm te pakken kan krijgen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
wierdm schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:55:
[...]

Het Sharp scherm is inderdaad mooier (naar mijn mening)

Ik hoop dat ik ook een Sharp scherm te pakken kan krijgen ;p
Volgens mij ook kwestie van 'geluk' hebben met de leverancier... wat CLB eerder al zei geen idee hoe het met alle batches zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wierdm
Vroem schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:06:
[...]

Volgens mij ook kwestie van 'geluk' hebben met de leverancier... wat CLB eerder al zei geen idee hoe het met alle batches zit...
Ik vind het verschil tussen beide schermen best groot. Ik heb bij de mediamarkt het Tianma scherm gezien en ik was nou niet echt onder de indruk, maar gezien de foto's is het Sharp echt wel een stuk beter.
Het blijft idd een kwestie van geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21
Ik snap niks van dat klagen over helderheid. Ik heb mijn scherm altijd op 50% (auto) staan want anders krijg ik pijn aan mijn ogen. Hij is veel te helder!

Eerste paar dagen op 100% gehad ivm licht roze gloed. Gloed was vrijwel weg na een paar dagen, dus toen gelijk op 50% anders is het niet te doen voor mij.

[ Voor 33% gewijzigd door Golf2vr6 op 17-05-2016 21:21 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:04

tozzke

aka tozzert

Golf2vr6 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:18:
Ik snap niks van dat klagen over helderheid. Ik heb mijn scherm altijd op 50% (auto) staan want anders krijg ik pijn aan mijn ogen. Hij is veel te helder!

Eerste paar dagen op 100% gehad ivm licht roze gloed. Gloed was vrijwel weg na een paar dagen, dus toen gelijk op 50% anders is het niet te doen voor mij.
50% én auto houdt in dat de MINImale waarde 50% is ;) hij gaat dan nog steeds naar 100% als het licht genoeg is volgens de sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik heb bevestiging dat ie binnen is (Vodafone winkel). Morgen gaan ophalen in de winkel. Ik zal dan ook direct maar eens checken of het om Sharp of Tianma gaat...Ik las hierboven ook dat de Sharp op sRGB een roze gloed heeft onder een schuine kijkhoek...gek dat het alleen bij sRGB is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Na jaren stuntelen met een iPhone op het wel, zei mijn werkgever vorige week dat ik maar een Android telefoon moest bestellen.

Dat liet ik mezelf geen tweede keer vertellen en direct een HTC 10 besteld. Kpn heeft het pareltje dan eindelijk geleverd!

Het scherm is een tianma scherm en vind het toch wel een mooi scherm. Heb zelf een Samsung s6 edge privé, als vergelijkingsmateriaal. (Eerste en laatste Samsung telefoon. Maar de m9 sloeg de plank helemaal mis)

Als htc volgend jaar nog zo'n mooie telefoon aflevert, dan komt er zeker weer een HTC privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21
tozzke schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:42:
[...]

50% én auto houdt in dat de MINImale waarde 50% is ;) hij gaat dan nog steeds naar 100% als het licht genoeg is volgens de sensor
Daar gaat hij dus vrijwel nooit heen. Want als ik de slider verplaats naar Max als er bijvoorbeeld veel zon is dan wordt hij nog steeds helderder.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Stiekem hoop ik dat Google morgenavond de nieuwe HTC Nexus' aankondigt voor deze zomer, aangezien Android N voor Q3 gepland staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Golf2vr6 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:17:
[...]

Daar gaat hij dus vrijwel nooit heen. Want als ik de sluier verplaats naar Max als er bijvoorbeeld veel zon is dan wordt hij nog steeds helderder.
Dat staat overigens ook her en der op XDA, dat 100% auto brightness feller gaat dan 100% manual brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Nu 2 weken verder en 100% helderheid is me ook te fel geworden. Begin het scherm wel steeds meer te waarderen verder. Wat ik ook al op xda had gelezen: de helderheid lijkt toe te nemen. Heb m nu op 75% staan en ben eigenlijk al geneigd het nog iets verder terug te schroeven (heb automatische helderheid altijd uit), dus het lijkt idd alsof het tianma scherm na verloop van tijd bij trekt. Net een YouTube filmpje gekeken en dat zag er echt top uit, was er van onder de indruk.

Ik miste trouwens de handige snelkoppeling voor het maken van een screenshot in het drop down menu. Is nu te maken door volume down + power knop tegelijk ingedrukt te houden.

[ Voor 80% gewijzigd door Southern Sun op 18-05-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Zojuist de 10 binnen en wat een mooi toestel, echt een HTC. Ik heb de telefoon nog niet aangezet maar het toestel voelt geweldig aan.

Ik had de M8 maar daarna ben ik voor de LG G4 gegaan omdat de M9 voor mij een teleurstelling was. Na het laten vallen van de G4 ben ik voor de S7 gegaan maar na 3 weken kon ik er nog steeds niet mee worden.

Hopelijk doet de 10 het beter anders koop ik weer een G4 (de G5 kan mij niet bekommeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Mentox schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:52:
Zojuist de 10 binnen en wat een mooi toestel, echt een HTC. Ik heb de telefoon nog niet aangezet maar het toestel voelt geweldig aan.

Ik had de M8 maar daarna ben ik voor de LG G4 gegaan omdat de M9 voor mij een teleurstelling was. Na het laten vallen van de G4 ben ik voor de S7 gegaan maar na 3 weken kon ik er nog steeds niet mee worden.

Hopelijk doet de 10 het beter anders koop ik weer een G4 (de G5 kan mij niet bekommeren).
voelt de 10 niet heel erg glad aan zonder hoesje/case?

Voor diegene die de 10 al reeds in bezit hebben....is ie zonder hoesje/case een soort van zeepblokje net als bij de iPhone 6(S) en Samsung S6/7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentox
Nee de S7 is idd zeer glad maar de 10 niet echt maar de grip is wel minder dan bijvoorbeeld de G4

[ Voor 31% gewijzigd door Mentox op 18-05-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee is bij lange na niet glad, iets minder dan de One M9 door het type afwerking, mi gusta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ok, klinkt goed...thanks voor de feedback! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Beetje mosterd na de maaltijd, maar inderdaad ik vond de 10 ook niet glad, en zeker veel minder glad tov de S7.

Jammer van het slechte scherm in mijn exemplaar (en met die reden retour gestuurd), ik vond het een heerlijk toestel in alle opzichten!

Nu is het afwachten wat de NTC Nexus gaat worden...zeer benieuwd. (wellicht meer nieuws vandaag/morgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:28:
Wellicht meer nieuws vandaag/morgen
Dat is wel veel wishfull thinking, gok voor 99,9% van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Oh ik had gelezen dat men tijdens de Google IO (18-20 mei) waarschijnlijk de nieuwe Nexus-sen ;) zou presenteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alles kan natuurlijk, maar de I/O is al jaren niet meer het podium om dat te doen... :)

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 18-05-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Okidoki...jammer, je zult ongetwijfeld gelijk hebben. We wachten af...wie weet komt er toch nog iets naar buiten :)

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 18-05-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XethaX
  • Laatst online: 19:21
Hebben jullie ook last dat de coating op de hoeken los laat?
Ik ga morgen langs de Coolblue winkel om het toestel om te ruilen voor een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
XethaX schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:56:
Ik ga morgen langs de Coolblue winkel om het toestel om te ruilen voor een andere.
De zwarte versie of de silver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 21:59
XethaX schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:56:
Met of zonder hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XethaX
  • Laatst online: 19:21
Mentox schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:01:
[...]

De zwarte versie of de silver?
Het gaat bij mij om de zwarte versie zonder hoesje (wacht op de ice view)

[ Voor 9% gewijzigd door XethaX op 18-05-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:46:
Nou, ik heb bevestiging dat ie binnen is (Vodafone winkel). Morgen gaan ophalen in de winkel. Ik zal dan ook direct maar eens checken of het om Sharp of Tianma gaat...Ik las hierboven ook dat de Sharp op sRGB een roze gloed heeft onder een schuine kijkhoek...gek dat het alleen bij sRGB is...
Oh echt ?? Ik dacht dat pre-orders voorrang kregen op bestellingen in winkels maar blijkbaar is dat weer de zoveelste leukgen van VF. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Voor mensen die nog een (reserve) USB type C kabel zochten
Hier met kortingscode BWTYPEC1 voor maar 4 euro!
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:04
Fusionmania schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:18:
Voor mensen die nog een (reserve) USB type C kabel zochten
Hier met kortingscode BWTYPEC1 voor maar 4 euro!
:)
Gezien de commotie over (slechte) USB-C kabels; kan iemand bevestigen dat dit een goedgekeurde (56kΩ weerstand) is?
Ik heb ook wel belang bij 1 of 2 extra, maar alleen als ik zeker weet dat deze aan de specs voldoet.

*En misschien moet dit even (verder) in: [HTC 10] Accessoires

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 18-05-2016 13:29 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XethaX schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:12:
Het gaat bij mij om de zwarte versie zonder hoesje (wacht op de ice view)
Kun je een foto'tje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik heb em ook binnen (zit nog in doosje), opgehaald in Vodafone winkel. Blijkbaar was er een vertraging o.i.d. en was toevallig mijn toestel er wel al :) Er is toevallig nog geen verband tussen het modelnummer op de doos en het hebben van een Sharp/Tianma he?
Ik kan em vanavond pas proberen namelijk.
Hoesje maar meteen op amazon besteld tijdelijk want ik ga binnenkort op vakantie naar Schotland, dus kan ik lekker proberen :)

Even ook side loading apps (gallery e.d.) erop zetten straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Ik ervaar dat wanneer ik door menu`s scrol dat ik soms onbedoeld een actie uitvoer. Een veeg voor de 10 lijkt op "veeg + tap" beetje irritant.

Iemand anders die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:27:
Toevallig nog geen verband tussen het modelnummer op de doos en het hebben van een xxx he?
Not that I know, weet niet of ze op XDA al verder zijn met het uitzoeken hiervan...
Mentox schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:47:
Iemand anders die dit ook heeft?
Njet, *sorry*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:27
Is er informatie over de verhouding Sharp / Tianma in de productie? Anders misschien een poll aanmaken in de start-post om hier wat inzicht in te krijgen?

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 22:04
Zit ook nog steeds te wachten op mijn 10 bij VF.
Vorige week (zakelijk) nog mail ontvangen van de account manager van VF dat de 10 vanaf 12 mei bij VF leverbaar zou zijn. Nou niet dus.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
Meer mensen last van een hoge piep als de telefoon aan staat en je de onderste tweeter tegen je oor aanhoudt? Hoort toch niet lijkt me?
-Edit
Zo te zien wordt het verholpen in de volgende update
http://forum.xda-develope...post66891579#post66891579

[ Voor 56% gewijzigd door Fusionmania op 18-05-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:27
snah001 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:49:
Zit ook nog steeds te wachten op mijn 10 bij VF.
Vorige week (zakelijk) nog mail ontvangen van de account manager van VF dat de 10 vanaf 12 mei bij VF leverbaar zou zijn. Nou niet dus.
Dat was ook de uitgestelde leverdatum van de gouden variant bij Coolblue. Vervolgens verschoven naar begin juni, en nu staat die op morgen (19 mei).

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:06
Fusionmania schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:58:
Meer mensen last van een hoge piep als de telefoon aan staat en je de onderste tweeter tegen je oor aanhoudt? Hoort toch niet lijkt me?
Nee, ik heb hier geen last van. Welke firmwareversie draai jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusionmania
z0bin schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:48:
[...]

Nee, ik heb hier geen last van. Welke firmwareversie draai jij?
1.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:06
Hmm, ik heb het draadje op xda zelf niet gevolgd, dus ik weet ook niet hoe vaak dit voorkomt. Het is de eerste keer dat ik hierover lees.
Ik heb bij mijzelf nog eens geluisterd, maar niks.
Hopelijk lost de nieuwe update dit inderdaad voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
Wie heeft goede (gevoelige) ogen en kan dit even checken: als ik naar het scherm kijk zie ik een regenboog effect met roze en blauw/groen door het hele scherm. Een voorbeeld waar het goed te zien is is op deze website (tweakers forum dus, en op witte en grijze achtergronden in het algemeen). Om het effect beter te zien kan je hele kleine bewegingen maken met de telefoon. Brightness staat bij mij nu op 60%, maar dat maakt niet veel uit.

Meer mensen die dit hebben opgemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marek965
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 08:31
parff schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:03:
Wie heeft goede (gevoelige) ogen en kan dit even checken: als ik naar het scherm kijk zie ik een regenboog effect met roze en blauw/groen door het hele scherm. Een voorbeeld waar het goed te zien is is op deze website (tweakers forum dus, en op witte en grijze achtergronden in het algemeen). Om het effect beter te zien kan je hele kleine bewegingen maken met de telefoon. Brightness staat bij mij nu op 60%, maar dat maakt niet veel uit.

Meer mensen die dit hebben opgemerkt?
Jup. Vind het niet heel erg storend, maar was me wel opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou ik had out of the box fw1.21. Nu zit ik op 1.30. Eerste indrukken:
- panel lotery "gewonnen": sharp display :D Op mijn M8 laat die devchecker app geen paneel info zien, maar dit is wat ik op de HTC10 te zien krijg: Perfume WQHD SHARP HX8396C2 5.2 Dual dsi cmd mode panel
- geen roze gloed op welke brightness en onder welke hoek dan ook. Als ik al iets van een hele lichte shifting waarneem dan is het wanneer ik het scherm in portrait-mode in de breedte tilt, niet als ik het scherm in portrait-mode in de lengte heen en weer tilt
- ik wil niet direct negatief zijn, maar de speakers zijn echt minder dan de M8, maar ja dat wisten we allemaal al :) Dat het geluid een beetje "off" klinkt, zoals in de tweakers review beschreven wordt merk ik ook zo op
- hmmm gek, maar de helderheid is idd ietsje minder dan die van de M8...ik zweer dat ik dat niet gezien had bij een eerder exemplaar wat ik in mijn handen had
- de notificatietoggles zijn niet instelbaar, erg vervelend
- widgets die ik veel gebruikte zijn weg: volume widget, brightness widget, LTE widget, mobiele gegevens widget...ja ik weet dat de quicktoggles hiervoor zijn, maar toch.
- de HTC clock (2x1 widget), als ik erop tik om het alarm in te stellen komt ie ELKE KEER met een melding dat de "location services are off". Enig idee hoe dat weg moet?
- Ook ik tik wel eens te hoog wanneer ik op back of recent apps wil tikken :)
- sRGB....volgens mij is die al warm genoeg qua witbalans. Volgens mij hoef ik echt geen 2 stapjes naar links met de slider hoor...maar volgens mij ligt dat dan aan het feit dat ik een sharp display heb. Als ik de kleur op vivid zet, en dan 1 tikje naar warmer, dan lijkt het erop dat ik dezelfde witbalans als sRGB heb, maar dan wat verzadigder/levendiger. Dit is exact hetzelfde verschil als bij de SGS6 tussen de basis-stand en de AMOLED-fotostand switchen: witpunt is goed, maar de kleuren iets verzadigder. Ik zal de komende dagen gewoon op sRGB laten staan en daarna eens naar Vivid, en dan kijken wat ik ervan vind. Ik wil zo kleurecht mogelijk beeld. Als iemand mij kan vertellen hoe ik met een i1DisplayPro mijn HTC kan calibreren, dan stuur me maar een DM, ik heb mezelf nog niet erin verdiept hoe t moet :)
- beide camera's zijn netjes gealigned ;) Bij mijn M8 zat de frontcam nét niet goed voor het glas. Irri!!

Dan nog wat gewenningsdingetjes denk ik:
- bepaalde geluidjes van de M8 mis ik, zoals de default Notice geluidje voor Telegram ofzo
- ik mis toch echt de HTC calender widget die ook nietmeer beschikbaar is na het downloaden van de HTC calender app. Ik kan nog niet echt wennen aan de google calender widgets...dus calender app ben ik echt zoekende nog
- google music....ik wil verdorie een app hebben die niet altijd vereist om op googleacocunts in te loggen
Leuk en snel dat stock android, maar ik wil niet altijd google spullen :'(
- Ik heb mijn SD card erin zitten en het lukt me maar niet om een achtergrond te selecteren (user error uiteraard). Als ik de stapjes volg, dan kan ik geen mappen op mijn SD card selecteren om daarin te zoeken naar een achtergrond.
- De HTC filemanager heb ik moeten downloaden, die miste ik wel

Dingen die ik niet gebruik:
- vingerafdrukscanner
- google photos (ik moet die gallery op de apkmirrors nog gaan zoeken)

Ook 1 ding dat me opviel: bij de One X en M8 moest ik tijdens een systeemupdate juist niet mijn lader ingestoken laten. De HTC10 zei me bij 48% dat ik de lader moest connecten en niet moest unpluggen tijdens de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:17
Deathchant schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:17:

- de notificatietoggles zijn niet instelbaar, erg vervelend
- widgets die ik veel gebruikte zijn weg: volume widget, brightness widget, LTE widget, mobiele gegevens widget...ja ik weet dat de quicktoggles hiervoor zijn, maar toch.
- de HTC clock (2x1 widget), als ik erop tik om het alarm in te stellen komt ie ELKE KEER met een melding dat de "location services are off". Enig idee hoe dat weg moet?
- bepaalde geluidjes van de M8 mis ik, zoals de default Notice geluidje voor Telegram ofzo
- ik mis toch echt de HTC calender widget die ook nietmeer beschikbaar is na het downloaden van de HTC calender app. Ik kan nog niet echt wennen aan de google calender widgets...dus calender app ben ik echt zoekende nog
- google music....ik wil verdorie een app hebben die niet altijd vereist om op googleacocunts in te loggen
Leuk en snel dat stock android, maar ik wil niet altijd google spullen :'(
- Ik heb mijn SD card erin zitten en het lukt me maar niet om een achtergrond te selecteren (user error uiteraard). Als ik de stapjes volg, dan kan ik geen mappen op mijn SD card selecteren om daarin te zoeken naar een achtergrond.
- De HTC filemanager heb ik moeten downloaden, die miste ik wel

Dingen die ik niet gebruik:
- vingerafdrukscanner
- google photos (ik moet die gallery op de apkmirrors nog gaan zoeken)
Dat zijn de grote nadelen van Stock Android en zo min mogelijk bloatware. Alles heeft z'n voor en nadelen zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 14:37
Fusionmania schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:58:
-Edit
Zo te zien wordt het verholpen in de volgende update
http://forum.xda-develope...post66891579#post66891579
Ja, ik hoor het ook! Net alsof die speaker constant aan staat... hoop dat ze dit gaan verhelpen, hoewel het mij niet stoort.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel daarvan is hopelijk te ondervangen voor je door het installeren van de HTC-apps en widgets...
Hier al eens een linkje voorbij zien komen met hele pakketten, te installeren zonder root-toegang, altijd fijn.

Of je moet gewoon maar eens wennen en alternatieven zoeken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:00
http://www.fulmics.com/htc-sense/ voor wat apps ;) en check forum.xda-developers.com/htc-10

Kwa notificatie geluid whatsapp, gebruik ik altijd htc teal, vanuit zedge te downloaden
En bij Gmail/outlook gebruik ik outlook geluidje :P

[ Voor 46% gewijzigd door SuperVeloce op 18-05-2016 22:57 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Voor wat het waard is, een stukje over de leesbaarheid in zonlicht van de flagships van Apple, LG, HTC en Samsung.

Opmerkelijk is dat het scherm met veruit de hoogste helderheid, de LG G5 met maar liefst 816 nits het qua leesbaarheid aflegt tegen het slechts 375 nits sterke scherm van de HTC 10. Niettemin scoort de HTC alsnog redelijk beroerd ten opzichte van de S7 en 6s die op hun beurt al niet geweldig scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Weemism schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:02:
Opmerkelijk is dat het scherm met veruit de hoogste helderheid, de LG G5 met maar liefst 816 nits het qua leesbaarheid aflegt tegen het slechts 375 nits sterke scherm van de HTC 10. Niettemin scoort de HTC alsnog redelijk beroerd ten opzichte van de S7 en 6s die op hun beurt al niet geweldig scoren.
Dat is inderdaad wel heel opmerkelijk. Kennelijk gebruikt LG voor de G5 een scherm wat naar verhouding veel erger spiegelt dan HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Over dat regenboog effect...Volgens mij komt het door de flickering van het scherm. Ik zie het heel soms als ik van de zijkant kijk, maar het is niet permanent aanwezig:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7466/26505644723_71871f8508_c.jpg

Overigens, de helderheid in de zon....ik snap werkelijk niet wat het issue is.
Ik heb er foto's van gemaakt dat de felle zon vol naar het scherm schijnt:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7033/26505645103_f92cc02733_c.jpg

Dezelfde foto, maar dan in HDR geschoten (dus spiegeling zichtbaar):
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7677/27076332726_21cdda7d32_c.jpg

En de foto's leggen het niet zo goed vast, maar ook in het onderste geval is IRL het scherm echt prima te lezen.

BTW, ik heb de gallery gesideloaded. Ook de filemanager heb ik geinstalleerd, maar ik schijn nu dus geen files van internal storage -> removable storage te kunnen moven. Hij zegt dan steeds dat FULL access niet gegranted is of zoiets...erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
Deathchant schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:32:
Over dat regenboog effect...Volgens mij komt het door de flickering van het scherm. Ik zie het heel soms als ik van de zijkant kijk, maar het is niet permanent aanwezig:
[afbeelding]
Welke browser gebruik je btw?

[ Voor 35% gewijzigd door parff op 22-05-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:00
BTW, ik heb de gallery gesideloaded. Ook de filemanager heb ik geinstalleerd, maar ik schijn nu dus geen files van internal storage -> removable storage te kunnen moven. Hij zegt dan steeds dat FULL access niet gegranted is of zoiets...erg storend.
Ga eens naar instellingen, dan applicaties, dan naar file manager toe, dan naar permissies..
Waarschijnlijk staat daar iets uit

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Laguna

Connaisseur

@Deathchant

Aangezien jouw model een sharp scherm heeft, heb je toevallig een zonnebril met gepolariseerde glazen?
Bij het Tianma scherm zou je daarmee in portrait stand het scherm lastig af kunnen lezen, bij het Sharp scherm zou dat juist in landscape stand het geval zijn. Kan je dat misschien bevestigen?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:17
[afbeelding]

Overigens, de helderheid in de zon....ik snap werkelijk niet wat het issue is.
Ik heb er foto's van gemaakt dat de felle zon vol naar het scherm schijnt:

[afbeelding]

Dezelfde foto, maar dan in HDR geschoten (dus spiegeling zichtbaar):
[afbeelding]

En de foto's leggen het niet zo goed vast, maar ook in het onderste geval is IRL het scherm echt prima te lezen.

Lijkt me niet echt recht in felle zon zo te zien. Dan moet je buiten staan met de zon achter je.

Aangezien de een het probleem niet ziet en de ander wel lijkt me dat er twee opties zijn.

1 Er zit heel veel verschil tussen de beeldschermen onderling waarbij de één helderder is dan de ander.
2 Perceptie. Dit heeft te maken met waarneming en hoe iemand iets ervaart en het zal ook te maken hebben met wat je vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
  • Laatst online: 30-08-2022
Nog meer mensen die hier ook last van hebben met hun 10?

[YouTube: https://youtu.be/HzKu3N7F9jc]
YouTube: HTC 10 Fingerprint sensor issues

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten00
Laguna schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:14:
@Deathchant

Aangezien jouw model een sharp scherm heeft, heb je toevallig een zonnebril met gepolariseerde glazen?
Bij het Tianma scherm zou je daarmee in portrait stand het scherm lastig af kunnen lezen, bij het Sharp scherm zou dat juist in landscape stand het geval zijn. Kan je dat misschien bevestigen?
Ik heb het even geprobeerd bij mijn Sharp display. Het klopt dat hij alleen in landscape (bijna) niet meer te lezen is met gepolariseerde glazen. Bij portrait is hij perfect af te lezen.
phxzy schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:31:
Nog meer mensen die hier ook last van hebben met hun 10?

[video]
YouTube: HTC 10 Fingerprint sensor issues
Was me nog niet opgevallen, maar ja. Ook alleen aan de linkerkant, aan de rechterkant zit er geen beweging in.

[ Voor 28% gewijzigd door Maarten00 op 19-05-2016 19:18 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen