Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Is het mogelijk om via de Boost+ app al je apps te beveiligen met je vingerafdrukscanner, of moet elke specifieke app dit ondersteunen (zoals bij TouchID)CLB schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:10:
[...]
Als er nog specifieke vragen zijn over het toestel, let me know...
Het antwoord is ja als ik je vraag goed begrijp want ik heb geen ervaring met TouchID .DwightKSchrute schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:21:
[...]
Is het mogelijk om via de Boost+ app al je apps te beveiligen met je vingerafdrukscanner, of moet elke specifieke app dit ondersteunen (zoals bij TouchID)
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Bij TouchID moet elke app dat zelf inbouwen.Golf2vr6 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:38:
[...]
Het antwoord is ja als ik je vraag goed begrijp want ik heb geen ervaring met TouchID .
De infrarood...ik gebruikte het nooit. De radio ook niet. Helaas is het zo (murphy's law) dat wanneer er dingen uitgesloopt worden, het altijd veel gebruikte dingen zijn. Voor mij was dat van android5->6: de volume-widget, de snappyness van hoe widgets reageren, vertraging in het toetsenbord, het zachter zetten van de muziek wanneer ik een notificatie binnenkrijg en noem maar op.
Nu is het de HTC Gallery en Music app...ondanks ik groot voorstander ben van skin zoveel mogelijk uitkleden, ben ik niet altijd voorstander van Google apps. Ik vond de Gallery juist erg overzichtelijk, ook de calender en Music. Dus ik zal de boel moeten gaan side-loaden.
Het ledje...Bij de One X was het gewoon praktisch niet te zien, en ik was euforisch toen het op de M8 wel zat
Ik zal ook nooit een vingerscanner gaan gebruiken, dus hoe die werkt zal ik niet in mijn persoonlijke overweging meenemen. Ik confirmeer me wel aan de tradionele, veiligere opties ookal betekent dat meer handelingen
En tja, een fabrikant moet nou eenmaal keuzes maken wat mag blijven en wat moet gaan. Alles (zoals materiaalkosten, e.d.) wordt elk jaar duurder, en ik kan me best voorstellen dat een FM radio en een IR dan het veld moet ruimen. Helaas voor de selecte groep mensen die het (nog) gebruikten...
Er moet dan plaats gemaakt worden voor een vingerafdrukscanner, capacitieve knoppen (want als die knoppen onderdeel zijn van het scherm zoals bij de M8/M9 is het ook niet goed), en de optische stabilisatiemodule voor de frontcam. Bij die eerste zullen ze wel moeten, je kunt niet meer meekomen met de rest als je niet kiest voor een vingerafdrukscanner en knoppen die niet in het beeld geintegreerd zitten. De OIS voor frontcam is dan min of meer noodzakelijk omdat ze buiten het uiterlijk ook iets nieuws op technisch gebied moeten hebben. Dus ik snap de beweegredenen wel allemaal, wat moeten ze anders eruit slopen?
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat ze niet dezelfde speakermodules van de M8/M9 hebben gehouden, maar ook dit zal het gevolg zijn van andere (design)keuzes. Hadden ze het wel gehouden, dan was het commentaar er geweest dat er te dikke bezels waren of dat de telefoon te groot/zwaar zou zijn of simpelweg "3e generatie op rij hetzelfde audio"...
Overigens, is de HTC file manager nog erin?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ja, maar niet standaard geïnstalleerd!Deathchant schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:02:
Overigens, is de HTC file manager nog erin?
Als je bedoeld dat bijvoorbeeld je bankapp die normaal om een pin vraagt nu via de scanner te gebruiken is dan werkt dat niet en zal het net als TouchID in de app gebouwd moeten worden.DwightKSchrute schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:45:
[...]
Bij TouchID moet elke app dat zelf inbouwen.
Zoals Golf ook zegt, ja, dat werkt bij alles, het openen dan, niet de authorisatie bij bank-apps ofzo:DwightKSchrute schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:21:
Is het mogelijk om via de Boost+ app al je apps te beveiligen met je vingerafdrukscanner

Knop werkt inderdaad prima... Waar wil jij de powerbutton dan? A lá LG: achterkant of bovenop?Deathchant schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:02:
@CLB: Ik ben misschien wel een "ouderwetse" gebruiker; het 2x tappen gebruik ik nooit om het scherm uit te zetten, en ik vind het vervelend dat de aanuitknop naar de zijkant verplaatst is, maar goed. Ik ben blij dat het een clicky feel heeft waardoor je het bij het vastpakken niet altijd per ongeluk doet.
Gelukkig zijn we zo kundig dat we dit wel kunnen.Dus ik zal de boel moeten gaan side-loaden.
Je bent gewoon niks gewend dude... Ledje op de Xperia ZL van SonyHet ledje...Bij de One X was het gewoon praktisch niet te zien
[...]
Ik wil gewoon weten of ik een notificatie heb, maar in welke kleur die dat doet zal me een worst wezen
Hmm dat is niks voor mij, door m'n werk gaat m'n scherm denk een miljoenmiljard maal aan per dag.Ik gebruik dus gewoon een toestelpincode die ik elke keer moet intoetsen als ik het scherm aan doe.
Klopt, maar soms is het nogal weg, weg, weg en "ik wil zoveel mogelijk hardware voor hetzelfde geld"En tja, een fabrikant moet nou eenmaal keuzes maken wat mag blijven en wat moet gaan.
NeeOverigens, is de HTC file manager nog erin?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat hebben ze zelf niet bedacht. Maar ik had iig liever het oude Sense toetsenbord.Slavy schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:09:
Ze hadden wel wat beters mogen bedenken voor het toetsenbord, TouchPal is een best vunzige naam
HTC File manager is uit Google Play te downloaden.CLB schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:20:
[...]
Zoals Golf ook zegt, ja, dat werkt bij alles, het openen dan, niet de authorisatie bij bank-apps ofzo:
[afbeelding]
[...]
Knop werkt inderdaad prima... Waar wil jij de powerbutton dan? A lá LG: achterkant of bovenop?
[...]
Gelukkig zijn we zo kundig dat we dit wel kunnen.
[...]
Je bent gewoon niks gewend dude... Ledje op de Xperia ZL van Sony![]()
![]()
![]()
[...]
Hmm dat is niks voor mij, door m'n werk gaat m'n scherm denk een miljoenmiljard maal aan per dag.
[...]
Klopt, maar soms is het nogal weg, weg, weg en "ik wil zoveel mogelijk hardware voor hetzelfde geld"
[...]
Nee
Dat klopt inderdaad ook, maar 'erin' las ik als 'op toestel'.Golf2vr6 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:26:
HTC File manager is uit Google Play te downloaden.
Ach apps van HTC maakt ook niet zo uit die vind je wel via de Play Store of sideloaden natuurlijk
Voor een grondige review moet je mijns inziens toch wachten op de review van Anandtech.Brad Pitt schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:00:
Wel leuk altijd. Laten we de Tweakers review afwachten, die zijn altijd best grondig!
If you use the double tap to wake feature the app will display a black screen, so the screen is actually on.CLB schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:10:
[...]
Helaas werkt KnockOn niet in combinatie met de vingerafdrukscanner. Dus het scherm uitzetten via twee tikjes, zoals ik gewend ben bij de One M9 is er niet meer bij, bij de 10.
Lijkt me niet echt bevorderlijk bij toestellen met een LCD scherm
Ik zou het RGB ledje van m'n Nexus 5 toch erg gaan missen. Samen met de app LightFlow is dat echt ideaal. In één oogopslag weet je al door de kleur van het ledje wat voor notificatie er is.Deathchant schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:02:
Kleur van de led boeit me dan dus helemaal niet. Ik wil gewoon weten of ik een notificatie heb, maar in welke kleur die dat doet zal me een worst wezen
Is het standaard Google toetsenbord geen geschikt alternatief? Ik vind dat eerlijk gezegd erg fijn werken.Golf2vr6 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:20:
[...]
Dat hebben ze zelf niet bedacht. Maar ik had iig liever het oude Sense toetsenbord.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
YouTube: Smartphone battery test: iPhone 6S v Galaxy S7 v HTC 10 v LG G5 v Huawei P9 v Xperia Z5
[ Voor 5% gewijzigd door passie2010 op 04-05-2016 18:06 ]
Op m'n One M9 in een half jaar tijd nog nooit batterij-drains door gehadLaguna schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:03:
Lijkt me niet echt bevorderlijk bij toestellen met een LCD scherm
Gebruikte hem inderdaad alleen om het scherm uit te zetten, gewenning / kapotte powerbutton.of gebruikte je die app alleen om het scherm uit te zetten?
Yes, zo kun je notificaties checken ofzo, unlocken moet uiteraard nog met je vinger (of pin/patroon blabla)Overigens 2x tikken om het scherm aan te zetten werkt toch
out-of-the-box, ook al heb je de vingerafdrukscanner aanstaan?
Alle notificaties zijn groen, nog niet gekeken of je de knippersnelheid kunt aanpassen ofzo met Lightflow.Ik zou het RGB ledje van m'n Nexus 5 toch erg gaan missen. Samen met de app LightFlow is
dat echt ideaal. In één oogopslag weet je al door de kleur van het ledje wat voor notificatie er is.
'full brightness' en 'same conditions' gaat niet echt samen imo.passie2010 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:04:
batterijtest
[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 04-05-2016 18:18 ]
Als je in de play store op HTC zoekt kom je ze wel tegen.. Heb in totaal zo'n 6 HTC apps geüpdate:
Sense home
HTC spraak
Zoe
HTC connect
En dus nog twee.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik werk ook met het Google toetsenbord en de update naar versie 5 is heel goed, werkt eigenlijk perfect, beter dan het HTC bijgeleverde toetsenbord.Laguna schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:03:
[...]
Voor een grondige review moet je mijns inziens toch wachten op de review van Anandtech.
[...]
If you use the double tap to wake feature the app will display a black screen, so the screen is actually on.
Lijkt me niet echt bevorderlijk bij toestellen met een LCD schermof gebruikte je die app alleen om het scherm uit te zetten? Overigens 2x tikken om het scherm aan te zetten werkt toch out-of-the-box, ook al heb je de vingerafdrukscanner aanstaan?
[...]
Ik zou het RGB ledje van m'n Nexus 5 toch erg gaan missen. Samen met de app LightFlow is dat echt ideaal. In één oogopslag weet je al door de kleur van het ledje wat voor notificatie er is.
[...]
Is het standaard Google toetsenbord geen geschikt alternatief? Ik vind dat eerlijk gezegd erg fijn werken.
Die waren bij mij allemaal geupdate.Jassy schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:28:
Ik bladerde net door de play store en zag dat er voor onder andere HTC sense home een update is. Echter is dit niet zichtbaar in de play store onder mijn apps.
Als je in de play store op HTC zoekt kom je ze wel tegen.. Heb in totaal zo'n 6 HTC apps geüpdate:
Sense home
HTC spraak
Zoe
HTC connect
En dus nog twee.
Oké.. Ik hengel nu ook een update voor de camera en ice view binnen.
SwiftKey. Gebruik het ook op mijn iPhone.Golf2vr6 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:04:
Google toetsenbord eens proberen. Ik vond het juist fijn bij Sense dat je 2 talen tegelijk kon gebruiken. Nu moet je steeds switchen.
Jammer dat mijn case pas volgende week komt (Spigen besteld), durf de 10 nog niet in gebruik te nemen nu. Dan nog maar even rustig 's avonds alles leren kennen
[ Voor 16% gewijzigd door Southern Sun op 04-05-2016 19:34 ]
Ik gebruik zelf op mijn M8 smart lock, standaard functie sinds Lollipop. Daarmee hoef ik thuis mijn telefoon niet meer te ontgrendelen. Daardoor krijgt double tap maar vooral het swipe up gesture veel meer waardeCLB schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:05:
Yes, zo kun je notificaties checken ofzo, unlocken moet uiteraard nog met je vinger (of pin/patroon blabla)
Ach ja natuurlijk. Helemaal niet meer aan gedacht. Bedankt!Maarten00 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:04:
[...]
Ik gebruik zelf op mijn M8 smart lock, standaard functie sinds Lollipop. Daarmee hoef ik thuis mijn telefoon niet meer te ontgrendelen. Daardoor krijgt double tap maar vooral het swipe up gesture veel meer waarde
Ah goede inderdaadMaarten00 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:04:
Ik gebruik zelf op mijn M8 smart lock, standaard functie sinds Lollipop. Daarmee hoef ik thuis mijn telefoon niet meer te ontgrendelen. Daardoor krijgt double tap maar vooral het swipe up gesture veel meer waarde
http://forum.xda-develope...ssing-sense-apps-t3362787
Bevat onder andere de "oude" Htc widgets en enkele apps
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
De camera is voor mij al geslaagd, die is baby proof
Het enige waar ik nog een klein beetje mee zit: het lijkt wel alsof het scherm van de M7 iets scherper is, iemand anders die dit ook is opgevallen? Met name bij zwart op witte tekst valt het op.
[ Voor 40% gewijzigd door Southern Sun op 05-05-2016 09:02 ]
Hoef je niet perse via Twrp te installeren. Zip-bestand openen, app/widget zoeken en uitpakken. Vervolgens apk bestandje openen en installeren.Switchie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:49:
Voor wie net als ik de oude vertrouwde toggles mist. Hier kun je een zip downloaden (flashen vanuit Twrp)
http://forum.xda-develope...ssing-sense-apps-t3362787
Bevat onder andere de "oude" Htc widgets en enkele apps
Nee, dan werken niet alle apps (heb ik gelezen) waaronder de gallery, die force closed dan.phxzy schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:35:
[...]
Hoef je niet perse via Twrp te installeren. Zip-bestand openen, app/widget zoeken en uitpakken. Vervolgens apk bestandje openen en installeren.
Oke, die gebruik ik niet. Wel Contactwidget en de FB plugin voor Blinkfeed op deze wijze geïnstalleerd en geen problemen mee gehad.Sidle schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:47:
[...]
Nee, dan werken niet alle apps (heb ik gelezen) waaronder de gallery, die force closed dan.
Dat is jouw perceptie, echter:Southern Sun schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 08:56:
Het enige waar ik nog een klein beetje mee zit: het lijkt wel alsof het scherm van de M7 iets scherper is, iemand anders die dit ook is opgevallen? Met name bij zwart op witte tekst valt het op.
HTC M7 heeft scherm van 468 PPI en HTC 10 565 PPI, dus die is echt scherper...
Of je het kunt waarnemen hangt voornalijk van je ogen af want het is op allebei een hoge density.
http://www.fulmics.com/htc-sense/Golf2vr6 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:04:
Google toetsenbord eens proberen. Ik vond het juist fijn bij Sense dat je 2 talen tegelijk kon gebruiken. Nu moet je steeds switchen.
Geport van Sense 7
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Gewoon Swiftkey gaan gebruiken. Die is ook simultaan meertalig te gebruiken en echt een van de fijnste keyboards die er zijn.Golf2vr6 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:04:
Misschien dat het gorilla glas nog verschil maakt. Zal er vast wel aan wennen. Ook de kleurenweergave maar weer op vivid gezet inmiddels, heeft toch wel wat.Clubbtraxx schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:43:
[...]
Dat is jouw perceptie, echter:
HTC M7 heeft scherm van 468 PPI en HTC 10 565 PPI, dus die is echt scherper...
Of je het kunt waarnemen hangt voornalijk van je ogen af want het is op allebei een hoge density.
[ Voor 4% gewijzigd door Southern Sun op 05-05-2016 15:52 ]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Toch vreemd dat HTC weer voor eMMC heeft gekozen ipv UFS voor interne opslag.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Kostenbesparing en/of betrouwbaarheid zullen redenen kunnen zijn.Laguna schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:39:
http://www.gsmarena.com/h..._flagships-blog-18091.php
Toch vreemd dat HTC weer voor eMMC heeft gekozen ipv UFS voor interne opslag.
Kostenbesparing in een high-end model, nee dat zou ik een slecht excuus vinden. Daarnaast hebben Samsung en LG wel beide UFS en bieden zij hun telefoons goedkoper aan.ToFast schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:45:
[...]
Kostenbesparing en/of betrouwbaarheid zullen redenen kunnen zijn.
Hoezo betrouwbaarheid? Zijn er bekende problemen met UFS?
Geen idee, net als ik zeg, het zouden redenen kunnen zijn. Andere redenen kan ik me slecht voorstellen. Hoeveel mensen weten nou bijvoorbeeld welk type opslag geheugen er gebruikt is. Dit zal ook niet op de doos vermeld staan. Het aantal GHz of type CPU staat er vaak wel op, net als het aantal GB RAM. Dus een snikkie kostenbesparing zou ik niet uitsluiten.Laguna schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:49:
[...]
Kostenbesparing in een high-end model, nee dat zou ik een slecht excuus vinden. Daarnaast hebben Samsung en LG wel beide UFS en bieden zij hun telefoons goedkoper aan.
Hoezo betrouwbaarheid? Zijn er bekende problemen met UFS?
Wel jammer overigens. De gebruikte opslag is net zo belangrijk als de CPU/RAM in termen van snelheid en de daarmee gemoeide gebruikservaring op smartphones.
Ik ben ook nog niet helemaal overtuigd dat de 10 m`n m7 gaat opvolgen. Zit te wachten op nieuws van de nieuwe nexus, hopelijk dat er iets bekend gaat worden op google`s i/o event?NeWSJuNK schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:44:
Gewoon een matige telefoon dus volgens de review. Matig scherm, geen fm radio, geen infrarood, geen stereo speakers, geen Bluetooth atpX. Alleen een betere camera dan de voorgaande vlaggenschepen van HTC. Gewoon zeer teleurstellend. Krijg hierdoor alleen maar meer waardering voor mijn M8. En dan 750 euro vragen en niet de mooiste uitvoering (zwart/zilver) hier leveren. Ik wacht op de volgende Nexus om HTC een zoveelste herkansing te geven. Gemiste kans weer HTC !
De reviews zijn vrij unaniem positief over de soepele en snelle gebruikservaring van de 10, dus ufs of niet vind ik dan persoonlijk niet zo'n issue.ToFast schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:57:
[...]
Wel jammer overigens. De gebruikte opslag is net zo belangrijk als de CPU/RAM in termen van snelheid en de daarmee gemoeide gebruikservaring op smartphones.
[ Voor 8% gewijzigd door danda op 06-05-2016 09:24 ]
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
pricewatch: Samsung Galaxy S7 32GB ZwartSnobbieh schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:02:
Een s7 met 32GB RAM? Waar?!
Nickname does not reflect reality
Hij bedoeld meer het systeem ram geheugen niet de opslag.
32gb als ram zou natuurlijk zelfs voor de PC een overdone zijn
Maar ben erg positief over de HTC 10
Swype, swiftkey, TouchPal, google er nu op staan. Ik kon er niet echt aan wennen. Nu dus weer Sense erop en dat is voor mij toch de meest prettige. Bedankt voor de link.SuperVeloce schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:50:
[...]
http://www.fulmics.com/htc-sense/
Geport van Sense 7
Ach, ieder zijn ding. Prettig dat het nog te sideloaden is.Golf2vr6 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:30:
[...]
Swype, swiftkey, TouchPal, google er nu op staan. Ik kon er niet echt aan wennen. Nu dus weer Sense erop en dat is voor mij toch de meest prettige. Bedankt voor de link.
Ik ook nog 2 maanden ongeveer, in juli heb ik de 10SpeedyGJ schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:25:
[...]Maar ben erg positief over de HTC 10nog 2 maandjes wachten
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
",De HTC 10 wordt voor een adviesprijs van 749 euro op de markt gebracht. Dat is 50 euro meer dan andere high-end-modellen, zoals de Galaxy S7. Dat terwijl de accuduur en het scherm van de Galaxy S7 beduidend beter zijn. Je kunt op dit moment dus beter voor de Galaxy S7 kopen.
Toch zul je niet teleurgesteld zijn als je de HTC 10 koopt. Het is een prima telefoon die op alle punten een voldoende en soms dikke voldoende scoort, maar ons nergens verrast.,"
Nouja de opmerking "Je kunt op dit moment dus beter voor de Galaxy S7 kopen" is inderdaad wel erg kort door de bocht (los van dat het ubderhaupt een rare zin is). Dit omdat het ook voor een groot deel van persoonlijke voorkeur afhangtFusionmania schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:41:
Deze reviewhttp://www.rtlz.nl/tech/h...iet-onderscheidend-genoeg
",De HTC 10 wordt voor een adviesprijs van 749 euro op de markt gebracht. Dat is 50 euro meer dan andere high-end-modellen, zoals de Galaxy S7. Dat terwijl de accuduur en het scherm van de Galaxy S7 beduidend beter zijn. Je kunt op dit moment dus beter voor de Galaxy S7 kopen.
Toch zul je niet teleurgesteld zijn als je de HTC 10 koopt. Het is een prima telefoon die op alle punten een voldoende en soms dikke voldoende scoort, maar ons nergens verrast.,"
Maar los daarvan hebben ze imo best wel een valide punt in die review. De HTC 10 is wederom erg duur zonder op ergens echt in uit te blinken. Dat is ook precies mijn reden geweest om na jaren toch echt HTC te verlaten.
Klopt, het is ook verder een redelijk beknopte review maar toch werd er ook niet over adaptable storage en 24 bit DAC audio gesproken. En over het USB type C en Apple Airplay ondersteuning iets wat de SGS7 niet heeft en de HTC 10 wel, wordt ook niet inhoudelijk over ingegaan. Dus in die zin is de HTC 10 wel degelijk onderscheidend genoeg denk ik dan, maar goed ieder zijn eigen voorkeur.ik222 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:50:
[...]
Nouja de opmerking "Je kunt op dit moment dus beter voor de Galaxy S7 kopen" is inderdaad wel erg kort door de bocht (los van dat het ubderhaupt een rare zin is). Dit omdat het ook voor een groot deel van persoonlijke voorkeur afhangt
Maar los daarvan hebben ze imo best wel een valide punt in die review. De HTC 10 is wederom erg duur zonder op ergens echt in uit te blinken. Dat is ook precies mijn reden geweest om na jaren toch echt HTC te verlaten.
De DAC, ja die is uniek. Alleen is dat iets wat 99% van de consumenten helemaal niet zegt... Ik bedoel je moet al een redelijk audio fanaat zijn om dat te kunnen horen en dan ook nog eens de juiste oordopjes gebruiken.
Zo belangrijk kan een review zijn. Helaas maar waar. Heb zelf ook een S7 maar ik vind dat een review eerlijk en objectief moet zijn voor zover mogelijk.
Laat mensen zelf bepalen wat ze willen en belangrijk vinden aan de hand van plus en minpunten alhoewel dat ook wel lastig is want wat is een minpunt bijvoorbeeld. Dat heeft ook te maken met waar je het mee vergelijkt en wat iemand/reviewer zelf ervan vind.
Gewoon als apk te installeren.DwightKSchrute schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:33:
[...]
Ach, ieder zijn ding. Prettig dat het nog te sideloaden is.
Ja de S7 heeft een snelle camera en een mooi scherm maar het glas en de software spreekt mij totaal niet aan.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Veel plezier er mee (en gefeliciteerd)! Vergeet niet de update direct te installeren, die gaat zeer ten goede van de cameraWyckse_witte schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:35:
Mijn 10 is zojuist bezorgd door de koerier van Coolblue. Vrije dag, verjaardag én een nieuwe telefoon... Let the fun begin
Ben zeer benieuwd hoe de 10 is in vergelijking met mijn S7...
[ Voor 145% gewijzigd door dafmay op 06-05-2016 20:43 ]
Ik ben hier ook in afwachting voor morgenochtenddafmay schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:28:
Ik inmiddels ook in blijde afwachting van mijn HTC 10 morgenochtend (Coolblue).
Ben zeer benieuwd hoe de 10 is in vergelijking met mijn S7...
YouTube: HTC 10 Bend Test - Scratch Test - Burn Test - Durability video
YouTube: HTC 10 Bend and Scratch Test!
de binnenkant:
YouTube: HTC 10 Disassembly Teardown Repair
[ Voor 45% gewijzigd door passie2010 op 07-05-2016 11:24 ]
😁passie2010 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:46:
simpel krastestje....(zonde van de Phone)
YouTube: HTC 10 Bend Test - Scratch Test - Burn Test - Durability video
Ik heb vandaag het toestel ettelijke malen in de zon gebruikt en het scherm is ten alle tijden prima leesbaar, dit nog niet eens op de meest heldere stand. Ik heb de helderheidslider in het optie menu bijna helemaal links staan. Ik typ dit overigens ook buiten in de zon.frankN1990 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:11:
Ik zit ook te denken om de 10 te halen maar de maximale achermhelderheid valt me erg tegen. Hoe zijn de ervaringen op dit moment met het mooie weer onder de mensen die hem al hebben?
maar heb je de automatische helderheid daarnaast ook aanstaan? dan stel je met die slider volgens mij alleen de minimale waarde inJassy schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:24:
[...]
Ik heb vandaag het toestel ettelijke malen in de zon gebruikt en het scherm is ten alle tijden prima leesbaar, dit nog niet eens op de meest heldere stand. Ik heb de helderheidslider in het optie menu bijna helemaal links staan. Ik typ dit overigens ook buiten in de zon.
Schermhelderheid moet wel wat omhoog bij de 10 met zonlicht, maar dan is het wel goed te zien allemaal.
Klopt dit?
Dat zal voor een ieder anders zijn, hier weinig tot geen last vanBasxt schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:08:
Klopt dit?
Na alle slechte berichten hierover valt het mij alles mee. Helderheid moet wel wat hoger, maar onleesbaar is het zeker niet. Een waardige opvolger van de M7 is het zeker m.i.frankN1990 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:11:
Ik zit ook te denken om de 10 te halen maar de maximale achermhelderheid valt me erg tegen. Hoe zijn de ervaringen op dit moment met het mooie weer onder de mensen die hem al hebben?
Ik moet wel wennen aan het feit dat de knoppen+scanner iets lager zitten, maar tijdens typen van berichten is dit wel fijn. Heb nu nog even m'n M7 in gebruik tot de case binnen komt en ik raak veel sneller de back of home knop per ongeluk aan.
[ Voor 25% gewijzigd door Southern Sun op 07-05-2016 14:18 ]
Ik heb de mijne vanmiddag bewust in de volle zo'n gebruikt en snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom er berichten op Internet staan die zeggen dat t scherm slecht af te lezen zou zijn. Naar mijn idee (maar moet ze nog even naast elkaar leggen) is t scherm van de 10 buiten een stuk beter af te lezen dan die van de M7.frankN1990 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:09:
Goed om te horen, dan denk ik dat het toch de 10 gaat worden binnekort. Tijd om m'n m7 met pensioen te doen.
Ik heb mijn 10 sinds gisteren binnen en was ook erg benieuwd naar de max schermhelderheid. Ik snap niet waarom het een punt is in sommige reviews, het scherm is echt absoluut goed leesbaar in de volle zon. Zeker ook niet slechter dan de M8 waar ik vandaan kom.Kernafval schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:46:
[...]
Ik heb de mijne vanmiddag bewust in de volle zo'n gebruikt en snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom er berichten op Internet staan die zeggen dat t scherm slecht af te lezen zou zijn. Naar mijn idee (maar moet ze nog even naast elkaar leggen) is t scherm van de 10 buiten een stuk beter af te lezen dan die van de M7.
Ik heb de knoop doorgehakt op basis van de meningen en info hier op het forum, dank daarvoor
Al is de accu met 'normaal' gebruik nog even afwachten natuurlijk, maar ik heb goede hoop.
moet zeggen dat dit een heel moeilijke keuze gaat worden !
SIMkaart is namelijk woensdagavond uit het toestel gehaald, waar ik dan verwacht rood te zien ofzo.

In 30 minuten 49% geladen (van 1 naar 50) en in 78 minuten 94% geladen (van 1 naar 95)
Paar minuutjes later op 99%... nu wachten op die laatste, dat duurde bij Tweakers totaal 2,5 uur, hier bij lange na niet.
[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 07-05-2016 18:11 ]
Dat zijn Vodafone apps, gewoon afwijzen.marek965 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:22:
Iemand die ook bij Vodafone zit? Krijg namelijk een carrier customization update aangeboden en daar heb ik dus helemaal geen zin in. Afwijzen is wel mogelijk, maar heeft dat invloed op verdere updates?
Deze zegt hetzelfde als tweakers.net, maar is alleen veel genuanceerder geschreven:
http://nl.hardware.info/r...ht-op-te-vallen-conclusie
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Heb de 10 nu bijna een week in mijn bezit en sluit me volledig aan bij deze conclusie.Deathchant schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:21:
Iemand de review gezien van de buren?
Deze zegt hetzelfde als tweakers.net, maar is alleen veel genuanceerder geschreven:
http://nl.hardware.info/r...ht-op-te-vallen-conclusie
Het is een heerlijke allrounder die het op alle vlakken goed doet.
Voor het eerst heb ik een toestel waar ik daadwerkelijk de dag mee doorkom. Zit ik aan het eind van de dag "krap" doet quickcharge prima zijn werk.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
ja en wat die ons voor moois brengt...tijd om die S7 op een paar punten voorbij te strevenGolf2vr6 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:29:
En firmware versie 1.53 is alweer gelanceerd in Azië. Zal mij benieuwen wanneer wij hem krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door passie2010 op 07-05-2016 22:53 ]

Kleinigheidje wellicht, maar what has been seen cannot be unseen
[ Voor 18% gewijzigd door Southern Sun op 08-05-2016 09:34 ]
Gok dat je niet de enige bent.Southern Sun schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:33:
Meer mensen bij wie de front camera niet mooi gecentreerd is?
[afbeelding]
Bij mijn M8 zit die ook niet mooi in het midden
Bij mij lijkt ie iets in de linker bovenhoek te zitten. Kan me er echter niet aan ergeren, er is toch niets van terug te zien op foto's.Southern Sun schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:33:
Ik negeer het verder ook maar gewoon.Kernafval schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:06:
[...]
Bij mij lijkt ie iets in de linker bovenhoek te zitten. Kan me er echter niet aan ergeren, er is toch niets van terug te zien op foto's.
Jammer dat ik pas net bedenk dat ik nog geen nano sim heb. Nog wat langer wachten dus
Gewoon lekker knippen johSouthern Sun schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:42:
[...]
Ik negeer het verder ook maar gewoon.
Jammer dat ik pas net bedenk dat ik nog geen nano sim heb. Nog wat langer wachten dus
Enne, hier een linkje met de Sense apps:
[ Voor 12% gewijzigd door Majesty op 08-05-2016 11:30 ]
Majesty schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:29:
[...]
Gewoon lekker knippen joh.
Enne, hier een linkje met de Sense apps:
Bij mij zit de camera wel goed, alleen de fingerprint sensor zit niet helemaal recht...Southern Sun schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:33:
...
Zojuist wel met Coolblue gebeld, mijn lader doet het na 2 dagen gebruiken al niet meer
De 10 word niet verkocht door de normale retailers in Japan dus accesoires ga je hier niet vinden.Slavy schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:00:
Ik ga volgende week een rondreis door Japan maken, naast foto's met mijn Sony HX-300 zal ik ook foto's maken met mijn nieuwe 10, hopelijk hebben ze daar al leuke accesoires
Artiest voorheen bekend als b3n666
[ Voor 99% gewijzigd door t_o_c op 08-05-2016 13:25 ]
Artiest voorheen bekend als b3n666
Gelukt met installeren of was het een kernramp?
Dat is mazzel. Bij mij heeft de lader het helemaal niet gedaanbrewmark schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:13:
[...]
Bij mij zit de camera wel goed, alleen de fingerprint sensor zit niet helemaal recht...
Zojuist wel met Coolblue gebeld, mijn lader doet het na 2 dagen gebruiken al niet meer. Nu de lader dus maar retour en wachten op een nieuwe...
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
pricewatch: HTC 10 Carbon Gray
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors e.d.: [HTC 10] Accessoires
- Aanbiedingen, levertijden en prijzen: [HTC 10] Levertijden & Prijzen