Behalve dus dat wat hij zegt niet waar is en dat die content ook niet gratis is. Wel zijn er op het forum een stuk minder banners te vinden (hooguit één per paar pageviews!) omdat het forum minder kost. Dat maakt het gebruik van een adblocker echt niet minder erg.
Vanuit mijn rol als frontpagemoderator moet ik je er ook even op wijzen dat het modsysteem niet bedoeld is om je mening hoge scores te geven.Dit roep ik al 6 posts ofzo, maar je ontvangt alleen maar weerstand van mensen die ogenschijnlijk niet de waarheid niet onder willen zien, oogkleppen ophebben en op hun iets te gevoelige teentjes getrapt zijn.
Zonde dat je je verlaagt tot persoonlijke aanvallen. We hebben allemaal netjes geprobeerd je te vertellen hoe de vork in de steel zit.
Voordat ik ging snurken vannacht, had ik al een paar goede verdien-modellen in mijn hoofd, met ieder een stuk of 5-6 varianten mbt de uitvoering- maar ik ga ze hier niet eens posten, want daar komt alleen maar weerstand op. Mensen hier zijn helemaal geïndoctrineerd of geïnstrueerd in het banner-model, al dan niet opgelegd door T-HQ, terwijl de wereld om ons heen laat zien, dat er wel degelijk alternatieven zijn (ze zijn er al, je hoeft het wiel niet eens opnieuw uit te vinden.)
Erg flauw. Ik zou ze inderdaad ook niet neerzetten, maar verkopen aan sites. Een verdienmodel zonder advertenties die wél alle content gratis houdt en genoeg oplevert, dat wil iedereen hebben!
"Indoctrinatie door het bannermodel" is belachelijk. We proberen je alleen te vertellen wat de realiteit is, dat heeft
niks met indoctrinatie te maken

Ik denk dat je je als Tweakers even heel goed achter je oren moet krabben en voor de grap even alle content (dus reviews, reacties, forum etc.) van de users uit moet zetten (keihard op zwart), kijk eens wat er dan nog over blijft van je website, ik denk dat er een soort black-hole ontstaat, een vacuüm waarin je ads gewoon worden weggezogen…no offense hoor, voordat er weer iemand over de 'tone-of-voice' begint, maar ik denk dat het echt tijd wordt voor een serieuze reality-check en een goede wake-up call, gelet de starre houding- hier grotendeels merkbaar.

Wat probeer je hiermee te zeggen? Dat er veel usercontent op de site te vinden is? Of bedoel je dat de users zo veel toevoegen aan de site dat ze geen ads hoeven zien en geen abo hoeven nemen? Die content kost gewoon serverruimte en bandbreedte hoor en ook moeten de devvers die het platform voor de user-content geschreven hebben hun rekeningen betalen.
[...]
Ook jij hebt het begrepen imo.

Ik snap het punt wel een beetje, maar zoals zo veel vaker gezegd: Tweakers is ten opzichte van de advertentiemarkt zo klein dat ze weinig kunnen veranderen. Zoals MueR al zegt: Sites kunnen hooguit de handen in elkaar slaan en kijken wat ze kunnen veranderen (zeef: zijn er zulke plannen?). Tot die tijd kun je de bezoekers van de site hooguit
bewust maken van de consequenties van adblockergebruik. Niemand wordt tot iets gedwongen...
En bedankt, we doen totaal niet ons best netjes te redeneren...

Wat zou Steve Jobs gedaan hebben?
Wat zou Seth Godin zeggen, over deze situatie?
Build a purple cow that people wanna lick when they see it…of iets van die aard.

Je bent een tech-site for christ sake, de aangewezen club om leidend te zijn, trends te doorbreken, het anders te doen dan de rest, je hebt de keuken om te experimenteren, het vangnet, users creëren grotendeels je content- wat doe je? Je blijft als een fossiel hangen in oude methoden, ongelooflijk!
Good is not good enough- you have to be remarkable! ~ Seth Godin.
Als die paarse koe zou bestaan dan was hij allang ingezet. Niemand blijft vasthangen, waar je dat idee toch telkens vandaan haalt? Er is geen goed alternatief (of jij moet zoals gezegd dus een briljant idee hebben). Tweakers doet zo veel om zo min mogelijk van de gebruikelijke advertenties afhankelijk te zijn, maar de tijd en moeite die men daarin kan steken is ook eindig.
Ik ga mij terugtrekken uit deze discussie, want het is als praten tegen een muur. Succes verder!

Misschien is het een goed idee om zeef's aanbod te accepteren, en IRL te discussiëren. Dan weet je zeker dat je tegen mensen en niet tegen een muur praat

. Jij ook een fijne dag

[Voor 19% gewijzigd door Evest op 13-01-2016 14:20]