[Serie / Docu] Making a Murderer (Netflix Original)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Recent ook gezien en vond het erg interessant, met name de stukken gedurende de trial.

Had al geen positief beeld van het rechtsysteem daar en deze docu bevestigd dat nog meer.
Zo ontzettend veel fout gegaan, overduidelijk gemanipuleerd. Je ziet aan sommige gezichten / houdingen dat ze eigenlijk niets hebben of een smerig spelletje spelen.
Vind het vooral zielig voor Brian.

Hoop dat er eens een positief uitslag komt en de schuldigen en corrupte lui daar echt eens hard worden aangepakt. Nu is het nog te veel " hij is agent, dus hij is goed" en anderzijds "hij is verdacht, dus hij is slecht".

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
VincentG schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:58:
.....
Vind het vooral zielig voor Brian.
.....
Je bedoelt Brendan denk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Doh, inderdaad.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
BREAKING!!

Vonnis Brendan Dassey vernietigd!

Volgens mij goed nieuws, nu maar hopen dat het OM de zaak ook laat voor wat het is, dan zou hij over 90 dagen vrij zijn. Ik zag het op twitter, maar het staat nu ook op nu.nl

http://www.nu.nl/film/430...-murderer-vernietigd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:39

Pinobigbird

doesn't share food!

Dat is goed nieuws, maar dan wel jaren te laat.
Ik ben benieuwd naar wat Season 02 gaat brengen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Wow, best blij om dat te lezen. Vond het echt sneu voor hem. Zo veel fouten in bewijslast, aanpak, de corruptie. Sta er eigenlijk van te kijken dat men (ook omgeving / familie) zich zo heeft in weten te houden. Ik zou compleet doordraaien. Nu hopen dat ook Avery weer vrij komt.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Niet te vroeg juichen.
Making a Murderers Brendan Dassey blijft voorlopig toch achter tralies

Even leek het erop dat Brendan Dassey, bekend van de Netflix-documentaireserie Making a Murderer, vrij zou komen. Voorlopig blijft hij echter achter de tralies, want het Openbaar Ministerie van Wisconsin gaat in beroep tegen zijn vrijlating. Dit meldt de website Deadline.
[...]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lijkt me heel sterk dat hij het niet gedaan heeft eigenlijk als hij nog vast zit met al deze media-aandacht.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:20:
Lijkt me heel sterk dat hij het niet gedaan heeft eigenlijk als hij nog vast zit met al deze media-aandacht.
Beetje naïef dan. Los van wat de waarheid zal zijn onderschat je dan de kromheid van het Amerikaanse systeem en de ontzettende kinkels die daar voor de overheid werken en enkel hun eigen hachje willen beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is het niet juist naïef om die documentaire te geloven?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Marzman schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:23:
Ja/nee Het komt wel verdomd goed uit om hem/hun te beschuldigen, anders hadden de staat een mega schadeclaim op hun dak gehad, daarom geloof ik persoonlijk in hun onschuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Misschien, maar zoiets komt natuurlijk niet, niet voor niks zoveel onder de aandacht.
Maar wie het ook gedaan heeft, het is behoorlijk discutabel allemaal, dat valt niet te ontkennen.

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 11-09-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klakkeloos geloven is ook naïef. Wat wil je daarmee zeggen?
We hadden het over jouw opmerking dat als iets veel media-aandacht krijgt en dat niet tot vrijlating leidt de persoon het dan wel gedaan zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57

JB

Cédric roelt!

xippie schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:10:
[...]

Ja/nee Het komt wel verdomd goed uit om hem/hun te beschuldigen, anders hadden de staat een mega schadeclaim op hun dak gehad, daarom geloof ik persoonlijk in hun onschuld.
Dit inderdaad.

Verder hekel ik me wel een beetje aan die Zellner. Beetje Suits praktijken alleen dan in het echt. Steeds wat aandacht zoeken op Twitter maar concreet nog geen steek verder.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

En toch weer niet:

Veroordeelde Brandon Dassey uit Making a Murderer blijft vastzitten

Veroordeelde Brandon Dassey uit Making a Murderer blijft vastzitten

Brendan Dassey, een van de veroordeelde hoofdpersonen uit de Netflix-serie Making a Murderer blijft toch in de gevangenis. De verstandelijk beperkte Dassey kreeg in 2007 levenslang voor betrokkenheid bij de verkrachting en moord.

ANP/David van der Heeden 09-12-17, 08:28

Een hof van beroep besliste gisteren met 4-3 dat Dassey in 2007 op zestienjarige leeftijd wel degelijk een vrijwillige en geldige bekentenis heeft afgelegd, meldden Amerikaanse media.

De rechtbank handhaaft daarom de levenslange gevangenisstraf voor Dassey, die met zijn oom Steve Avery is veroordeeld voor het verkrachten en vermoorden van de fotografe Teresa Halbach in 2005. De vrouw werkte voor een autowebsite en kwam foto's maken van een busje.
Moord opgebiecht
In de documentaireserie Making a Murderer is te zien dat de toen 16-jarige Dassey de moord opbiecht aan rechercheurs, daar was geen advocaat bij aanwezig. De spraakmakende documentaire zorgde voor veel ophef. Bewijs zou zijn neergelegd door rechercheurs, tijdslijnen zouden niet kloppen en de bewijsvoering zou mank gaan.

Een Amerikaanse rechter besloot in 2016 dat Dassey, die al meer dan een decennium vastzit, onmiddellijk vrijgelaten moest worden omdat de rechercheurs hem herhaaldelijk valse beloften hadden gedaan. Bij het verhoor beloofden ze Dassey dat hij 'niets had om zich zorgen over te maken'.

Het OM van Wisconsin ging tegen die uitspraak in beroep. De aanklagers vinden dat de agenten niets fout hebben gedaan. Aanvankelijk zou Dassey een nieuw proces in vrijheid mogen afwachten, maar het OM diende met succes een motie in om dat tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De hele docu gezien, ik snap dat het OM Avery in het gevang wil houden want dat komt ze verdomd goed uit met de civil case die Avery aan het aanspannen was om een schadevergoeding te krijgen. Maar waarom Brendan dan ook nog vast moet blijven zitten is mij een raadsel, vooral omdat het OM in beide rechtszaken een ander verloop van omstandigheden hanteert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik volg die Zellner op Twitter, wanneer seizoen 2 komt weet ik niet maar het lijkt trekken aan een dood paard. Wat een gaar systeem daar in de US.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Brilsmurfffje schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:40:
, vooral omdat het OM in beide rechtszaken een ander verloop van omstandigheden hanteert..
Dat is wel heel raar als dat waar is. Ze hoeven dat toch alleen maar uit te spelen door elkaars uitspraak te gebruiken? Of zijn ze in beide scenario's beiden schuldig?

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

19 oktober weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dezelfde zaak? Meestal gaat het dan ergens anders over.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:55:
Dezelfde zaak? Meestal gaat het dan ergens anders over.
Ja gaat nog steeds door.
Emmy Award-winning filmmakers Laura Ricciardi and Moira Demos return to document part 2 of the story.

"Steven and Brendan, their families and their legal and investigative teams have once again graciously granted us access, giving us a window into the complex web of American criminal justice," said executive producers, writers and directors Laura Ricciardi and Moira Demos.

"Building on Part 1, which documented the experience of the accused, in Part 2, we have chronicled the experience of the convicted and imprisoned, two men each serving life sentences for crimes they maintain they did not commit. We are thrilled to be able to share this new phase of the journey with viewers."
bron http://www.digitalspy.com...ndan-dassey-steven-avery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
Ik ben benieuwd.
Al vanaf het moment dat aangekondigd werd dat er een vervolg op de docuserie kwam kijk ik er naar uit.

Bij deze serie bleef ik tot aan het eind op het 'puntje van mijn stoel'.
In tegenstelling tot vergelijkbare series over dergelijke rechtszaken.

Hier blijf ik twijfelen aan wat er echt gebeurd is.
Er zijn gewoon zoveel vreemde en verdachte omstandigheden en handelingen geweest bij alle partijen.

Ben benieuwd wat er verder aan het licht komt.
Hopelijk wordt er meer geboden dan in de extra afleveringen van 'the Staircase', wat weinig toegevoegde dan nog meer herhaling en 'awkwardness van de dader en familie' in een duidelijk uitzichtloze rechtszaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Vanaf vandaag zou seizoen 2 er moeten zijn. Ik ga zometeen vliegtuig in en had gehoopt alvast wat episodes offline te knallen voor onderweg maar helaas :(

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/10/19/8122C243-EB38-4CE9-A268-2CE09133CFB4.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:03
Staat nu wel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Net klaar met seizoen 2. Ik zal niet spoileren voor wie het nog niet gekeken heeft.
Wat ik prettig vond, en miste in seizoen 1, zijn de infographics over de juridische mogelijkheden. Voor zowel Steven Avery als voor Brendan Dassey wordt duidelijk en herhaaldelijk uitgelicht welke stappen nodig zijn.
Verder vind ik dat Kathleen Zellner oprecht, gedreven en kundig overkomt.
Al met al blijf ik me verbazen over sommige uitspraken van hoge rechters, meer zal ik er niet over zeggen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Moet nog 2 afleveringen van Deel 2. Pfft, daar ging mn zondag, weer net zo'n bingewatcher als Deel 1 en die Ken Kratz werkt nog steeds op je zenuwen.. bah wat een vent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:42
Pinobigbird schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:32:
Net klaar met seizoen 2. Ik zal niet spoileren voor wie het nog niet gekeken heeft.
Wat ik prettig vond, en miste in seizoen 1, zijn de infographics over de juridische mogelijkheden. Voor zowel Steven Avery als voor Brendan Dassey wordt duidelijk en herhaaldelijk uitgelicht welke stappen nodig zijn.
Verder vind ik dat Kathleen Zellner oprecht, gedreven en kundig overkomt.
Al met al blijf ik me verbazen over sommige uitspraken van hoge rechters, meer zal ik er niet over zeggen. :X
Die Kathleen weet exact wat ze aan het doen is, althans dat gevoel heb ik :P
CyBeRSPiN schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:03:
Moet nog 2 afleveringen van Deel 2. Pfft, daar ging mn zondag, weer net zo'n bingewatcher als Deel 1 en die Ken Kratz werkt nog steeds op je zenuwen.. bah wat een vent :X
Kratz is echt een gedrocht zeg, bah bah...

Wij moeten nog 1 aflevering, erg spannend weer en super interessant door de goede uitleg van alle processen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kathleen Zellner heeft net een Q&A op Twiitter gedaan onder #askZellner.
Recht voor dr raap. 20 december verloopt de termijn van het huidige verzoekschrift, ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt! Denk dat er een hoop figuren terecht zenuwachtig zijn..

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-10-2018 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wow, ze worden echt aan alle kanten tegengewerkt door het OM.

Ben erg benieuwd of het ooit nog lukt om ze vrij te krijgen.
Respect voor ze dat ze ook zo positief blijven.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Gisteren de laatste aflevering gezien. Gezien de timeline ben ik benieuwd of er nog een S3 komt...

Die vrouwelijke rechter die alleen maar "denied" kan stempelen is ook wel een beetje bevooroordeeld en zielig zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook gezien blijft bizar en genoeg verbazing.

Volgens mij is het bij Brendan juridisch niet meer mogelijk om stappen te ondernemen.
Steven is nog steeds in afwachting, maar wel vertrouwen in zijn nieuwe advocaat.

Las nu ook, dat ze met een andere documentaire bezig zijn om de andere kant van het om te belichten.

convicting a murderer

[YouTube: CONVICTING A MURDERER Official Trailer (HD) True Crime Documentary Series]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:39:

Volgens mij is het bij Brendan juridisch niet meer mogelijk om stappen te ondernemen.
Steven is nog steeds in afwachting, maar wel vertrouwen in zijn nieuwe advocaat.

Las nu ook, dat ze met een andere documentaire bezig zijn om de andere kant van het om te belichten.

convicting a murderer

[YouTube: CONVICTING A MURDERER Official Trailer (HD) True Crime Documentary Series]
Ouch, zat gezicht van kratz, wat een misselijke vent is dat zeg. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

Ouch, zat gezicht van kratz, wat een misselijke vent is dat zeg. :X
Idd.

Wat ik me wel afvraag mocht kathleen zellner, aantonen van, dat hij destijds incompetent was, is er dan ook mogelijkheid tot vervolging, dit geldt trouwens voor het hele gebeuren 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:48:
[...]

Idd.

Wat ik me wel afvraag mocht kathleen zellner, aantonen van, dat hij destijds incompetent was, is er dan ook mogelijkheid tot vervolging, dit geldt trouwens voor het hele gebeuren 8)7 .
Kratz zijn 1e persconferentie ging al veel te ver, Zellnet heeft daar werk van gemaakt, maar de rechters vonden dat Kratz niet buiten het boekje is gegaan doen. :X Tevens heeft Kratz een boek geschreven waar hij Steven van alles beticht wat al helemaal nooit bewezen is, Kratz geeft zelf ook aan dat het zijn ideeën zijn. 8)7
Doofpot XXL en handje boven het hoofd houden..man man man. Echt niet normaal dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

convicting a murderer

Dat lijkt me dan ook wel interessant, het had beter geweest in een documentaire maar waarschijnlijk wil het om ook nu pas (na de ophef) meewerken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:53
Ik las vanmorgen dit artikel op de site van de NOS: https://nos.nl/artikel/22...t-de-kijker-beseffen.html.

Ik ben nu net begonnen aan seizoen 2 en die nieuwe advocaat Zellner is gelijk in aflevering 2 al goed bezig. Toch blijft het allemaal een raar verhaal en ik begreep ook dat Avery helemaal geen kans meer heeft om vrij te kunnen komen?

Maar wat ik dan niet begrijp is dat in een rechtszaal leg je een eed af dat je de waarheid verteld. Als nu blijkt dat dat niet gebeurt is dan riskeer je zelf ook een straf lijkt mij? Bovendien, wat heeft het hele rechtssysteem nog voor zin als iedereen een potje zit te liegen in de rechtszaal?
Het is sowieso altijd lastig om een vonnis af te laten hangen van een jury. Daarbij spelen ook emoties en wie weet wat een rol. Ik dacht dat we tegenwoordig toch wel zover waren om de meeste crimes op te lossen middels DNA.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:28:
[...]

Kratz zijn 1e persconferentie ging al veel te ver, Zellnet heeft daar werk van gemaakt, maar de rechters vonden dat Kratz niet buiten het boekje is gegaan doen. :X Tevens heeft Kratz een boek geschreven waar hij Steven van alles beticht wat al helemaal nooit bewezen is, Kratz geeft zelf ook aan dat het zijn ideeën zijn. 8)7
Doofpot XXL en handje boven het hoofd houden..man man man. Echt niet normaal dit.
Klopt, maar zijn juridische opties zijn nog niet over. Ik vraag me af als het dan alsnog aan de orde kan worden gesteld, maar goed de vorige zaak, waar hij 18 jaar onschuldig voor zat hebben de desbetreffende agenten ook geen sancties oid gehad erg krom allemaal.
Dat lijkt me dan ook wel interessant, het had beter geweest in een documentaire maar waarschijnlijk wil het om ook nu pas (na de ophef) meewerken.
ja, dat was volgend mij ook het grootste kritiekpunt, dat het nu erg eenzijdig is belicht, maar goed de omstandigheden lieten het helaas niet toe.
rimave schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:01:
Ik dacht dat we tegenwoordig toch wel zover waren om de meeste crimes op te lossen middels DNA.
Het is maar net hoe de bron van dna, daar is gekomen. Zoveel opties om iemand zijn/haar dna ergens te deponeren, zonder dat diegene daar ooit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:31:
[...]

Het is maar net hoe de bron van dna, daar is gekomen. Zoveel opties om iemand zijn/haar dna ergens te deponeren, zonder dat diegene daar ooit is geweest.
Klopt, maar in dit geval is het wel heel doorzichtig. Als je net iemand bruut vermoord hebt dan bloed zo iemand behoorlijk en er waren wel erg weinig bloedsporen in die RAV4 gevonden. Bovendien laat iemand die dood is ook vaak zijn ontlasting lopen om dat die spieren niet meer werken, dus daarvan zou je dan ook nog wat terug moeten kunnen vinden in de auto. Lijkt mij. Want ze doen voorkomen dat het lijk met de RAV4 verplaatst is.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is het nog interessant zoals seizoen 1 ? ik twijfel nog om aan te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Hamazaki schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:28:
Anders maar zeker interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Hamazaki schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:28:
Ja hoor zeker! En als je seizoen 1 niet ziet dan snap je seizoen 2 ook niet.
Je hebt die achtergrond wel nodig (om een aversie richting het Amerikaanse rechtssysteem te ontwikkelen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Heb van seizoen 1 genoten hoor. Dan zal ik deze ook kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Hamazaki schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:52:
Heb van seizoen 1 genoten hoor. Dan zal ik deze ook kijken.
Persoonlijk vind ik seizoen 2 erg goed, misschien wel beter dan 1. De Steven-in-jail voorstanders klagen over dat er in S01 weinig word gezegd over Steven's DNA bewijs in Teresa's auto, in S02 gaat het daar erg vaak over. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimave schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:11:
[...]

Klopt, maar in dit geval is het wel heel doorzichtig. Als je net iemand bruut vermoord hebt dan bloed zo iemand behoorlijk en er waren wel erg weinig bloedsporen in die RAV4 gevonden. Bovendien laat iemand die dood is ook vaak zijn ontlasting lopen om dat die spieren niet meer werken, dus daarvan zou je dan ook nog wat terug moeten kunnen vinden in de auto. Lijkt mij. Want ze doen voorkomen dat het lijk met de RAV4 verplaatst is.
Hoever ben je inmiddels, wou zelf niet al te veel spoileren vandaar, maar Kathleen gaat er stukken uitgebreider op in tov het team uit het eerste seizoen.

spoiler:
het lijkt er op, dat ze het bloed vlak bij het contact slot geplaatst hebben. Daarnaast vinden ze ook op sommige voorwerpen(autosleutel)extreem veel dna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_

convicting a murderer

Als ik het goed heb begrepen kunnen er voor Brendan inderdaad geen stappen meer genomen worden.
Volgens mij kan hij nu alleen nog vrijkomen als er bewijs is dat iemand anders de moord heeft gepleegd.

Ik vind overigens de houding van Brendan nog het vreemdste.
Tuurlijk, het is niet het helderste lichtje, maar het verbaast me dat hij nog nooit boos of verontwaardigd heeft gereageerd. Het kan natuurlijk zijn dat dergelijke reacties er wel waren, maar dat ze niet in de documentaire getoond worden, maar ik blijf het erg raar vinden.

Verder ben ik ook erg benieuwd naar het verhaal van de andere zijde. Ben benieuwd of dit een serieus project is, of meer een hoax. Aan de hand van de beelden van Making a Murderer is het eigenlijk niet meer te verantwoorden dat Steven en Brendan veroordeeld zijn. Daar moet echt wel meer achter zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Ook seizoen 2 aan het kijken. Met name Zellner steelt de show, een zeer goed geklede vrouw met ballen :P

Als er iets is wat deze serie aantoont dan is het wel dat de veroordelingen zwaar leunen op aannames en niet op daadwerkelijk bewijs. De aanklagers hebben scepsis gewoon het raam uitgegooid.

Zit er bloed van de verdachte in een auto, zelfs al is het verdacht weinig? 100% bewijs dat dat tijdens de misdaad is gedaan.
Stoffelijke resten en de auto van het slachtoffer op het terrein van de verdachte? Heel normaal, zelfs iemand van beperkte intelligentie zal juist van het bewijs af willen komen.
Iemand continu voorhouden dat medewerking beter is, pushen en suggereren = waterdichte bekentenis.

Ik vind trouwens wel dat de documentaire de duistere kanten van Steve Avery zwaar onderbelicht en eigenlijk onbesproken laat. Zo vind ik het levend verbranden van een kat in zijn jeugd en het bedreigen van familie met een vuurwapen best wel een rode vlag. Waarom heeft hij totaal geen contact meer met zijn vrouw en kinderen? Zijn ex-vrouw is getrouwd met de vader van Brendan... 8)7

Weblog | Straling!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik heb de eerste 3 afleveringen gezien en toen maar geskipt naar de laatste aflevering omdat het een beetje langdradig werd. Wat mij betreft hadden ze alles in een aflevering van 1 uur kunnen proppen.

Ik denk ook niet dat deze twee tokkies ooit vrij komen tenzij de echte dader, mochten ze echt onschuldig zijn, zijn of haar mond voorbij praat of zichzelf op het politiebureau meldt.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Wat een ziek land met een ziek rechtsysteem waarin rechtspraak voor mensen van verschillende afkomst ook verschillend is ,
Hoe is het mogelijk dat een land de rechten van een kind van 16 jaar met een beperkt mentaal brein door 2 rechercheurs laat verhoren en woorden in zijn mond te leggen dat kind daarop kan veroordelen !
En dan durven er bepaalde rechters nog te vertellen dat zijn rechten niet geschonden zijn .

Walgelijk hoe het rechtsysteem van de usa zich keer op keer in werkelijkheid laat zien als totaal verziekt , totaal politiek en achterhaald !

[ Voor 9% gewijzigd door leekers op 29-10-2018 06:27 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leekers schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 06:26:
Wat een ziek land met een ziek rechtsysteem waarin rechtspraak voor mensen van verschillende afkomst ook verschillend is ,
Hoe is het mogelijk dat een land de rechten van een kind van 16 jaar met een beperkt mentaal brein door 2 rechercheurs laat verhoren en woorden in zijn mond te leggen dat kind daarop kan veroordelen !
En dan durven er bepaalde rechters nog te vertellen dat zijn rechten niet geschonden zijn .

Walgelijk hoe het rechtsysteem van de usa zich keer op keer in werkelijkheid laat zien als totaal verziekt , totaal politiek en achterhaald !
https://nos.nl/artikel/22...t-de-kijker-beseffen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Na het kijken lezen en praten met vrienden die leven in dat verrotte land blijft mijn mening hetzelfde

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

leekers schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 07:33:
[...]

Na het kijken lezen en praten met vrienden die leven in dat verrotte land blijft mijn mening hetzelfde
Oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

leekers schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 07:33:
[...]

Ik zie vooral mensen die elkaar napraten op basis van discutabel bewijs. Dat kan hier ook gebeuren. Sterker nog, ik heb er vijf jaar midden in gezeten. Verder ben ik ook niet zo'n fan meer van de VS en hun overheidssystemen.

De aanklagers zullen allemaal echt wel overtuigd zijn dat hij schuldig is/ze schuldig zijn.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb het hele tweede seizoen nu gezien, maar ik vind het slechter als het eerste waar je van de ene wtf in de andere terecht kwam. Het tweede seizoen is letterlijk een lange opbouw naar niks.
spoiler:
(we gaan het niet in behandeling nemen).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Mee eens, maar ik vind het toch knap dat ze het nog boeiend genoeg hebben kunnen houden voor 10 afleveringen. Al hadden het er ook wel wat minder mogen zijn (3 tot 6).

Er is gewoonweg veel minder input.
Seizoen 1 omvatte een veel langere periode en alle informatie was nog nieuw voor de kijker.
Elke stap verder in het rechtssysteem kost steeds meer tijd en levert meer weerstand op, dus het is heel veel wachten. Het gaat er niet alleen meer om of iemand wel of niet schuldig is, het is ook erkennen dat het rechtssysteem in een eerdere fase gefaald heeft.

Verder wordt het steeds moeilijker om met overtuigende nieuwe 'bewijzen', leads en invalshoeken te komen.

Er zijn nog wel veel open eindjes waarop ik meer antwoorden hoopte te verkrijgen in dit seizoen.
Het kan natuurlijk zijn dat deze informatie er wel is, maar dat het niet in deze serie is opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ben nu bij aflevering 7. Wat een aparte figuur die zellner, lijkt wel uit een film gestapt. (praatstyle, kleding, houding). je merkt wel dat ze op niks bezuinigd tijdens het onderzoek met al die experts en dat maakt seizoen 2 eigenlijk interessant. Ze maakt gebruikt van alle middelen en eigenlijk zie je hoe slecht de vorige advocaten de boel hadden aangepakt. als simpele ziel merk je dat niet in seizoen 1, omdat we niet in dat wereldje zitten.

spoiler: title
had haar graag in de rechtzaal zien spreken, wat niet gaat gebeuren denken?

[ Voor 24% gewijzigd door Farabi op 01-11-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ben nog maar bij aflevering 4, want die krengen duren allemaal zo lang. Ze dachten dat Brendan vrij zou komen, maar wij weten inmiddels wel beter. Toch heeft de serie wel erg strek een Avery en Brendan voorkeur. Ik bedoel dat het allemaal in hun voordeel pleit. Zij zijn duidelijk de good guys en ik heb geprobeerd met andere ogen te kijken naar de serie, maar dan nog zijn er toch overduidelijk aanwijzingen dat dit hele zaakje stinkt?

Ik snap af en toe die meningen van die familie van Hallbach niet en de mensen uit dat dorpje ook niet.
Ik krijg ook de kriebels van die Len Kachinsky. Lees nu ook net dat ie gearresseerd en opgepakt is wegens het schenden van een restraining order. Hij schijnt losse handjes gehad te hebben: https://heavy.com/news/2018/07/len-kachinsky/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
het idee al dat de politie/overheid achter deze moordt kan zitten, laat je koude rillingen krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hamazaki schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:42:
het idee al dat de politie/overheid achter deze moordt kan zitten, laat je koude rillingen krijgen.
De theorie is dat de politie dankbaar gebruik heeft gemaakt van iemand die de moord in de schoenen van Steven wou schuiven. Zellner verdenkt de politie niet van de moord, wel van het (extra) planten van bewijs.

Dit is trouwens een interessant account om te volgen: https://twitter.com/TManitowoc
Kwam gister ook dit voorbij:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dq5T6aRVsAAx3d2.jpg
Dit is vrij hard bewijs dat er niet aan een kast is geschud waarna spontaan de autosleutel, na 6x eerder zoeken, vol in het zicht op de grond viel. De muntjes liggen nog identiek gestapeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Het is in ieder geval overduidelijk dat die Ken Kratz aan het ''paniekvoetballen'' is. wat een vent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Ben ook staircase aan het kijken op netflix een volgende zaak die je haren overeind doen staan en een nieuw voorbeeld over politie (fbi) in dit geval en bewijs planten om maar een veroordeling te krijgen .

Je zal maar in dat zieke land leven en geen geld hebben dan kun je echt beter zelf in een graf kruipen !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15
Staircase is wel dubieus. Heb je die crime scene foto's gezien?
Tering wat een bloed.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
leekers schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 06:26:

Dat gebeurt hier ook gewoon hoor. Nu we toch NOS linkjes aan het posten zijn (hele artikel sluit eigenlijk wel goed aan bij de serie):
Ook analyseerde de onderzoeker 25 verhoren met kwetsbare verdachten. Geijsen kwam tot de conclusie dat 21 daarvan inadequaat waren uitgevoerd. Zo werden sturende, suggestieve en ongepast gesloten vragen gesteld. Ook stelden agenten meerdere vragen tegelijk. "Dan is de kans groot dat je onbetrouwbare informatie krijgt en een verhoor stuurt", zegt de onderzoeker.

"Er is dan sprake van een tunnelvisie. De rechercheur is op zoek naar bevestiging, niet naar waarheidsvinding", zegt Geijsen. Bovendien was maar 5 procent van de vragen in de verhoorverslagen die Geijsen heeft onderzocht, een open vraag. "Terwijl open vragen de meeste informatie opleveren."

https://nos.nl/artikel/22...end-zegt-onderzoeker.html
Het is dus niet per se een Amerikaans probleem, maar meer een manier van aanpakken. De bedoeling van het rechtssysteem is om de waarheid te achterhalen niet om te 'winnen' (als aanklager of verdediging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
matthijst schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 05:50:
Staircase is wel dubieus. Heb je die crime scene foto's gezien?
Tering wat een bloed.
Yep maar waar ik gewoon over val ook is het theater play in een rechtzaak het is geen zaak meer wie is er schuldig maar wie is de beste acteur die de jury kan sturen naar de gewenste uitspraak .

Totaal belachelijk dat er met lichtshows en dia's verdedigingen worden gevoerd en met het in het gezicht duwen van de meest verschrikkelijke foto's de jury wordt beinvloed heeft totaal niks met rechtspraak te doen !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ben halverwege aflevering 7 gestopt en even snel gekeken bij aflevering 10. het is allemaal leuk en aardig alle nieuwe bewijs, maar zolang er geen rechtszaak komt is het weinig boeiend. het belangrijkste is hoe zellner dit in de rechtszaal gaat overbrengen. soms gaat het over zware technische onderwerpen waardoor mijn interesse zakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 02-11-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hamazaki schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:46:
ben halverwege aflevering 7 gestopt en even snel gekeken bij aflevering 10. het is allemaal leuk en aardig alle nieuwe bewijs, maar zolang er geen rechtszaak komt is het weinig boeiend. het belangrijkste is hoe zellner dit in de rechtszaal gaat overbrengen.
Klopt. Ze blijft hoop houden dat ze een keer een goede rechter treft die de zaak opnieuw in behandeling wil nemen, ze kan blijkbaar nog een x aantal keer proberen door steeds weer iets meer nieuw bewijs toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leekers schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 05:43:
Ben ook staircase aan het kijken op netflix een volgende zaak die je haren overeind doen staan en een nieuw voorbeeld over politie (fbi) in dit geval en bewijs planten om maar een veroordeling te krijgen .

Je zal maar in dat zieke land leven en geen geld hebben dan kun je echt beter zelf in een graf kruipen !
Onderstaande theorie, nadat je klaar bent wel interessant om door te nemen.

Betreft making a murder, wellicht hadden ze beter kunnen wachten, aangezien het netto resultaat onveranderd is. Nog steeds vast, maar gezien het nieuwe bewijs verwacht ik wel uiteindelijk vrijspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:52:
[...]

De theorie is dat de politie dankbaar gebruik heeft gemaakt van iemand die de moord in de schoenen van Steven wou schuiven. Zellner verdenkt de politie niet van de moord, wel van het (extra) planten van bewijs.
Dat is ook het idee wat ik krijg na het kijken van MaM.
Het nijgt er erg naar dat de politie de bewijzen heeft gemanipuleerd om de schuld in de schoenen te schuiven van Steven Avery om zo onder de schadevergoeding uit te komen.

Dat zou op zich al walgelijk zijn, maar wat echt verontrustend is, dat ze in dat geval bewust de dader vrij laten rondlopen. Nu lijkt me dat wel weer heel onwaarschijnlijk, dus vermoed ik dat
  • òf Brendan inderdaad de dader is en ze hem onder druk hebben gezet om een valse verklaring te geven om Steven daarin te betrekken. Met belofte dat hij in aanmerking komt voor voorwaardelijke vrijlating
  • òf dat Teresa Halbach om het leven is gekomen door een ongeluk (of eventueel zelfmoord) en dat Brendan het lijk heeft gevonden en heeft misbruikt en/of in in stukken gehakt. Zie verder bovenstaand punt ivm de betrekking van Steven Avery
  • òf dat Teresa Halbach door iemand anders is vermoord. Zie verder vorig punt. Als dat het geval is, kan ik me ook voorstellen dat er door de politie geen verder onderzoek heeft gedaan, omdat ze niet een reden hoeven te hebben om Brendan op zijn woord te geloven dat hij de Teresa niet vermoord zou hebben.
De schadevergoeding + de verhoging als Steven alsnog wordt vrijgesproken loopt in de tientallen miljoenen.
Dat lijkt me een hele goede motivatie voor Kathleen om alles uit de kast te trekken en daarin te investeren.
Plus voor de reputatie van zichzelf en haar advocatenbureau.

Ik geloof best dat ze in de kern dergelijke zaken uitkiest omdat ze haar talenten het liefst inzet voor degene die zeer waarschijnlijk onschuldig zijn en in een hopeloze situatie zitten, maar het is ook een echte zakenvrouw.
Het schijnt dat ze met vergelijkbare zaken haar fortuin heeft verdient. Niet dat ik dat veroordeel hoor, want ik geloof wel dat de bedoelingen echt goed zijn en als iemand zich zo inzet om je vrij te krijgen is dat ook (erg) vel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57
Verwijderd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:52:
maar gezien het nieuwe bewijs verwacht ik wel uiteindelijk vrijspraak.
Ik verwacht van niet gezien de moeite die het OM erin heeft gestoken al die jaren lang. Op een gegeven moment is Kathleen gewoon uitgeprocedeerd.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoe zit het eigenlijk met die 36 miljoen schadevergoeding van de eerste zaak? Die staat toch los van de tweede zaak? Hij (en zijn ouders) ziet er niet uit alsof hij dat geld heeft gehad.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ora et Labora schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:34:
[...]

Ik verwacht van niet gezien de moeite die het OM erin heeft gestoken al die jaren lang. Op een gegeven moment is Kathleen gewoon uitgeprocedeerd.
Ja dit is nog afwachten, volgens mij kunnen ze nog redelijk wat stappen proberen i.t.t. Brendan
Marzman schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:06:
Hoe zit het eigenlijk met die 36 miljoen schadevergoeding van de eerste zaak? Die staat toch los van de tweede zaak? Hij (en zijn ouders) ziet er niet uit alsof hij dat geld heeft gehad.
Steven Avery and Manitowoc County have settled Avery's $36 million civil lawsuit against the county and former officials, and the suit has been dismissed.

Attorney Ray Pollen, who represents former Sheriff Thomas Kocourek, said Avery and his attorneys, Walter Kelly and Stephen Glynn, have agreed to "dismiss all claims against the county" in return for $400,000.
Bron https://eu.postcrescent.c...m-civil-lawsuit/78437030/

Vermoedelijk dit geld gebruikt ivm de moordzaak

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2018 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Dat lijkt inderdaad het geval te zijn.
Meer info is hier te vinden eu.postcrescent.com/story...ome-millionaire/80452202/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ora et Labora schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:34:
[...]

Ergens ongelofelijk... Die Ken Kratz is net zo ziek als die broer van Brendan... Er zit (veel) meer achter en niks wijst op bewijs richting Steven. Hij zal echt geen lieverdje zijn, maar ik trek het zeer slecht dat iemand in de bak zit op basis van niks en ook nieuwe pogingen om dit aantoonbaar te maken gewoon weg gewuifd worden. Dat mensen kunnen slapen, wetende dat je de zaak gewoon zit te flessen en/of verkeerd beoordeeld... Tot nu toe nog niemand die zijn bek open (durft te) trekt(en).

Ook steeds het opnemen voor die familie Halbach zit me niet helemaal lekker. Hebben die een vinger in de pap? Neem aan dat die ook aanvoelen, dat er niks van klopt en dat de dader nog vrij rond loopt...

[ Voor 22% gewijzigd door JB op 05-11-2018 12:31 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:38
Ben nu bijna halverwege seizoen 2, twijfel of ik hem af ga kijken. Omdat er in de Nederlandse media ook regelmatig over bericht wordt is de uitkomst natuurlijk al bekend. Verder heb ik er eerlijk gezegd wat moeite mee hoe het verhaal eindeloos uitgesponnen lijkt te worden, bijv. met de nietszeggende conversaties tussen Brendan cq Steve en zijn familie, gold diggers, etc. Zoals hierboven al genoemd: had gewoon nog een stuk of 3-4 afleveringen toegevoegd aan de serie, daarin kun je m.i. alle relevante nieuwe informatie uitgebreid genoeg vertellen.
Wat me aan het einde van seizoen 1 enorm stoorde was het uitgebreid uitlichten van de sexuele "uitspattingen" (of pogingen daartoe) van Ken Kratz. Totaal niet ter zake doend in dit verhaal, wat mij mezelf deed afvragen of dit puur als serie vulling was of om de aandacht ergens anders van af te leiden? De discutabele rol die hij in het hele verhaal speelt leek me al overduidelijk, daar doet deze toevoeging eerder afbreuk aan dan dat het het verhaal sterker maakt.
Verder zijn er veel tegenstanders die het verhaal te eenzijdig belicht vinden, maar ik heb tot nu toe weinig tot niets concreets gehoord wat die bewering staaft. Nou moet ik daarbij eerlijk zeggen dat ik me niet verdiept heb in alle speciale sites en youtube kanalen die hiervoor in het leven geroepen zijn, maar in veel interviews blijft het toch min of meer slechts bij de bewering van partijdigheid.
Tot slot verbaast het me dat alle in beeld gebrachte familieleden/vrienden van Theresa Hallbach alleen maar te melden hebben hoe pijnlijk het is dat de documentaire de moord steeds oprakelt, en verder uiteraard ook melding maken van de in hun ogen eenzijdige belichting. Er zal toch wel iemand in die kring zijn die ook vindt dat met de grootst mogelijke nauwkeurigheid en zekerheid moet worden vastgesteld wie de (werkelijke) dader is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Tinuz___ schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:39:
Ben nu bijna halverwege seizoen 2, twijfel of ik hem af ga kijken. Omdat er in de Nederlandse media ook regelmatig over bericht wordt is de uitkomst natuurlijk al bekend. Verder heb ik er eerlijk gezegd wat moeite mee hoe het verhaal eindeloos uitgesponnen lijkt te worden, bijv. met de nietszeggende conversaties tussen Brendan cq Steve en zijn familie, gold diggers, etc. Zoals hierboven al genoemd: had gewoon nog een stuk of 3-4 afleveringen toegevoegd aan de serie, daarin kun je m.i. alle relevante nieuwe informatie uitgebreid genoeg vertellen.
Wat me aan het einde van seizoen 1 enorm stoorde was het uitgebreid uitlichten van de sexuele "uitspattingen" (of pogingen daartoe) van Ken Kratz. Totaal niet ter zake doend in dit verhaal, wat mij mezelf deed afvragen of dit puur als serie vulling was of om de aandacht ergens anders van af te leiden? De discutabele rol die hij in het hele verhaal speelt leek me al overduidelijk, daar doet deze toevoeging eerder afbreuk aan dan dat het het verhaal sterker maakt.
Verder zijn er veel tegenstanders die het verhaal te eenzijdig belicht vinden, maar ik heb tot nu toe weinig tot niets concreets gehoord wat die bewering staaft. Nou moet ik daarbij eerlijk zeggen dat ik me niet verdiept heb in alle speciale sites en youtube kanalen die hiervoor in het leven geroepen zijn, maar in veel interviews blijft het toch min of meer slechts bij de bewering van partijdigheid.
Tot slot verbaast het me dat alle in beeld gebrachte familieleden/vrienden van Theresa Hallbach alleen maar te melden hebben hoe pijnlijk het is dat de documentaire de moord steeds oprakelt, en verder uiteraard ook melding maken van de in hun ogen eenzijdige belichting. Er zal toch wel iemand in die kring zijn die ook vindt dat met de grootst mogelijke nauwkeurigheid en zekerheid moet worden vastgesteld wie de (werkelijke) dader is?
Ik vond persoonlijk de laatste 2 afleveringen een stuk interessanter dan de 4 ervoor.

In seizoen 2 leggen ze meer nadruk op het menselijk aspect, aangezien er verder niet zo veel te melden is.
Ik ben het helemaal met je eens dat dit wel erg uitgesmeerd wordt. Er verandert weinig in de levens van deze 'eenvoudige mensen' (niet denigrerend bedoeld).
Het klopt wel in het plaatje. Voor ons als kijker is het al vermoeiend als er meerder afleveringen weinig gebeurt, laat staan voor de betrokkenen voor wie het jaren duurt.

Het wordt niet letterlijk gezegd, maar ik denk dat ze willen laten zien hoe erg het is, als blijkt dat Steven echt onschuldig is, na meer dan zijn halve leven in de gevangenis te hebben gezeten. Zijn ouders zijn in slechte gezondheid en gaan het misschien niet meer meemaken dat hun zoon vrijkomt.

Ken Kratz' uitspattingen/misgedragingen vind ik toch wel relevant, aangezien dat een beeld geeft van zijn ethiek / morele integriteit. Hij komt op me over als een narcist die geen middel schuwt om zijn gelijk te krijgen, ook al weet hij dat het niet zo is. En hij lijkt er aardig mee weg te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:54
Bijna door seizoen 1 heen. Dat Steven werd veroordeeld is moeilijk te begrijpen in het kader van "beyond reasonable doubt", de veroordeling van Brendan nog veel minder.

Het meest opvallende vind ik toch de onbeantwoorde vragen die deze docu opwerpt; het opnoemen van het nummerbord, de reden dat er met Stevens bloed gerommeld is, de tegenstrijdige verklaringen van het neefje.

Het deed mij denken aan een docu die ik een behoorlijke tijd geleden heb gezien: Paradise Lost, de zaak van de West Memphis Three. Ook een zaak waar het fout gaat door agenten met tunnelvisie, maar wordt verergerd door een krom rechtsapparaat.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Ik zal die Paradise Lost docu's ook eens opzoeken. 'West of Memphis' die dezelfde zaak in beeld brengt staat ook al een tijdje op m'n 'to watch' list.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:08

JK

Van het weekend Seizoen 2 maar eens afgekeken (niet gebinged). Te zot voor woorden dat ze elke keer alles afwijzen als ze nieuwe bewijzen willen presenteren. Ik hoop dat de waarheid ooit boven water komt. Kathleen Zellner doet in elk geval haar stinkende best. Ben alleen bang dat de ouders van Steven het niet gaan meemaken dat hij uit de gevangenis komt (als hij echt onschuldig is, ik denk van wel na het zien van de documentaire, maar je ziet het maar vanaf één punt; de verdediging).

[ Voor 15% gewijzigd door JK op 12-12-2018 09:56 . Reden: ietsje tekst nog toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JK schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:40:
Van het weekend Seizoen 2 maar eens afgekeken (niet gebinged). Te zot voor woorden dat ze elke keer alles afwijzen als ze nieuwe bewijzen willen presenteren. Ik hoop dat de waarheid ooit boven water komt. Kathleen Zellner doet in elk geval haar stinkende best. Ben alleen bang dat de ouders van Steven het niet gaan meemaken dat hij uit de gevangenis komt (als hij echt onschuldig is, ik denk van wel na het zien van de documentaire, maar je ziet het maar vanaf één punt; de verdediging).
Zellner twitterde gisteren dat ze vandaag met een update komen. Ze zoekt erg veel aandacht op social media de laatste tijd, ben zeer benieuwd of het weer een dooie mus is of echte vordering.

https://twitter.com/ZellnerLaw/status/1074452432070041600

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 17-12-2018 12:57 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

JB schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:26:
[...]
Zellner twitterde gisteren dat ze vandaag met een update komen. Ze zoekt erg veel aandacht op social media de laatste tijd, ben zeer benieuwd of het weer een dooie mus is of echte vordering.

https://twitter.com/ZellnerLaw/status/1074452432070041600
Ik las op Reddit wel dat ze vaker dingen erop zet en ze niet nakomt. Maar los van wat ze wel of niet doet, er klopt gewoon echt iets niet in deze zaak met hoe ze met bewijs omgaan.

Benieuwd waar ze om 21.30u mee komt.

[ Voor 3% gewijzigd door JK op 17-12-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JK schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:16:
[...]

Ik las op Reddit wel dat ze vaker dingen erop zet en ze niet nakomt. Maar los van wat ze wel of niet doet, er klopt gewoon echt iets niet in deze zaak met hoe ze met bewijs omgaan.

Benieuwd waar ze om 21.30u mee komt.
Jep, dat ze sensatie zoeken is een feit maar de zaak stinkt aan alle kanten. Ze gaf ook duidelijk aan, dat je wel heel dom moet zijn om met haar in zee te gaan als je wel schuldig bent. Verder apart dat ze nu ook Kratz lijkt te bashen of ik snap #thewreckingcrew niet :? Kan natuurlijk ook bedoeld zijn om aandacht te blijven houden op de zaak want het lijkt wederom in de doofpot te verdwijnen.

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 17-12-2018 13:27 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

JB schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:25:
[...]

Jep, dat ze sensatie zoeken is een feit maar de zaak stinkt aan alle kanten. Ze gaf ook duidelijk aan, dat je wel heel dom moet zijn om met haar in zee te gaan als je wel schuldig bent. Verder apart dat ze nu ook Kratz lijkt te bashen of ik snap #thewreckingcrew niet :? Kan natuurlijk ook bedoeld zijn om aandacht te blijven houden op de zaak want het lijkt wederom in de doofpot te verdwijnen.
De tweet over die verwisselde autoaccu schoot geloof ik niet op. Verwijzend naar de accu van een politieauto, terwijl deze ook in de andere auto's kon zitten. Zonder alle tweets te lezen; Wrecking Crew is een boek over de zaak, wat vorige maand is uitgegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

https://twitter.com/zellnerlaw/status/1074760246957105157
We are pleased to announce that one of the world's leading DNA experts, Dr. Richard Selden @drrichardselden, is willing to test the bones in the Manitowoc County Gravel Pit with new Rapid DNA ID. If this testing is allowed, we believe the bones will be Ms. Halbach's.

This will prove the murder and mutilation occurred in the Manitowoc County Gravel Pit and the bones were planted in Mr. Avery's burn pit to frame him.

We are available to take your questions re this news starting at 2:30 pm CDT.

Use #askzellner when asking questions!
Interesting, maar geen breaking news nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@CyBeRSPiN “If testing is allowed...” Nou 3 kraaien in Manitowic ... :z :Z :/

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 17-12-2018 21:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is en blijft een flustercuck van een onderzoek; heb seizoen 2 inderdaad gekeken en zeker de laatste 2.5 uur is echt een eye-opener waar je, in ieder geval als buitenstaander, wel even met je bek op de grond zit van "how did anyone believe that", ongeacht of je wel/niet achter de huidige veroordeling staat.

On a personal note: die Kratz vind ik een mediageile justitiele brown-nose die nog niet uit de kast is gekomen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

Ik snap die Manitowoc county coroner (Debra Kakatsch) ook niet. Ze staat boven de politie en laat zich de les lezen door de sheriff. Ze had op haar strepen moeten staan toen ze er niet bij mocht, laat staan toen ze gingen dreigen. Ze krijgen nooit toestemming om die botten te testen en dat is het vreemde, tegenwerken vanuit de staat is normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Alle aandacht van de media maakt de zaak niet makkelijker. Iedereen daar wordt onder het vergrootglas gelegd, dat maakt het heel moeilijk om nog toe te geven dat je fout zat. Zo wordt het steeds meer een persoonlijke zaak waarbij iedereen z'n hakken in het zand zet. Zeker als ze zelf denken dat ze eigenlijk wel de juiste beslissing hebben genomen, ook al moesten ze het recht daarbij een "handje helpen".
Nu nog van mening veranderen is vrijwel hetzelfde als een bekentenis. Deze mensen zijn al veroordeeld door het grote publiek, maar zolang de rechter ze gelijk geeft kunnen ze zichzelf vertellen dat ze het recht aan hun kant hebben staan. Omdat ze diep van binnen geloven de juiste beslissing te hebben genomen blijven ze vechten om die in stand te houden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:29:
Alle aandacht van de media maakt de zaak niet makkelijker. Iedereen daar wordt onder het vergrootglas gelegd, dat maakt het heel moeilijk om nog toe te geven dat je fout zat. Zo wordt het steeds meer een persoonlijke zaak waarbij iedereen z'n hakken in het zand zet. Zeker als ze zelf denken dat ze eigenlijk wel de juiste beslissing hebben genomen, ook al moesten ze het recht daarbij een "handje helpen".
Nu nog van mening veranderen is vrijwel hetzelfde als een bekentenis. Deze mensen zijn al veroordeeld door het grote publiek, maar zolang de rechter ze gelijk geeft kunnen ze zichzelf vertellen dat ze het recht aan hun kant hebben staan. Omdat ze diep van binnen geloven de juiste beslissing te hebben genomen blijven ze vechten om die in stand te houden.
Dat is die mensen “hun (goed) recht” maar het is van de zotte dat er zoveel tegengewerkt wordt vanuit hogere hand. Dit moet haast wel te maken hebben met de miljoenen claims die er aan vast hangen :? Snap het rechtssysteem van de US niet goed genoeg maar wellicht moeten de kosten uit een dezelfde pot komen waardoor hogere hand ook “tegenwerkt”?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@JB ik denk dat het oorzaal / gevolg is. Voor elk wissewasje kan je flinke geld- of gevangenisstraffen krijgen. Door gebrek aan (betaalbare??) verdediging, zijn er steeds meer veroordeelden. Het aantal "no cure" advocaten zoals Zellner, ook voor kleinere zaken, laat de raderen van het systeem dichtslibben.

Als je ziet hoeveel appeals er mogelijk zijn, die dus blijkbaar ongefilterd opzij worden geschoven en er alsnog iets van, wat was het, 10.000 Supreme appeals per jaar worden ingediend, dan klopt er iets niet.

-----

https://variety.com/2018/...-sues-netflix-1203091909/
A retired sheriff’s detective sued Netflix for defamation on Monday, alleging that the hit series “Making a Murderer” falsely suggested that he planted evidence to frame a murder suspect.

Andrew Colborn filed suit in Manitowoc County Circuit Court in Wisconsin, alleging that he had been subject to “worldwide ridicule, contempt and disdain” since the docuseries debuted in December 2015.

[ Voor 33% gewijzigd door Mx. Alba op 20-12-2018 13:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JB schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:40:
[...]

Dit rechtssysteem is gewoon onhoudbaar...
Jup, voeg daar 'The Innocent Man' aan toe die afgelopen week is verschenen. Ben al een paar dagen ziek dus ik heb die serie gebinged en het is weer 'genieten' voor de true crime-liefhebbers... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of je zit potentieel je hele leven onschuldig in de bak, wat is er erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Staat haalde haar motie anders behoorlijk onderuit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Maar wat dat nou betekent? Ik snap het niet helemaal.
MANITOWOC, Wis. (WLUK) -- Steven Avery’s latest bid for a new trial has been denied.

Avery is serving a life prison term for the 2005 murder of Teresa Halbach.

Sheboygan County Judge Angela Sutkiewicz, who is handling the case at the circuit court level, ruled his argument that even though the state turned over bones to the Halbach family - without providing notice to the defense - it does not mean he should get a new trial.

“The court finds that the defendant has failed to meet his burden to establish that Wis. Stats. 968.205 was violated or his constitutional rights were violated under the provisions of Youngblood v Arizone, supra. As such, the defendant's motion is denied,” court records state.

Avery’s argument suggested because the bones released were recovered from outside the Avery property, it undercut the state’s theory of the case that Halbach was murdered there and her body was disposed of there.

The decision can be appealed, which his attorney, Kathleen Zellner, suggests will happen
Dit gaat er iets verder op in:
Avery's attorney Kathleen Zellner doesn't seem perturbed by the decision though, saying she's "thrilled" to be returning to the appellate court.

Once there it could then still be decided to reverse Avery's conviction or perhaps to grant him a new trial.
Speaking to Newsweek back in February, before this new ruling, Zellner explained: "The circuit court can grant a new trial, or if not, back to appellate court who can reverse the conviction and/or grant a new trial. Either way, the State opposed this motion and lost. This evidence has the potential to undo the whole case, so it is a big win."

All of this comes after the post-conviction lawyer revealed her latest theory around the case, based on bone fragments found in the Manitowoc County Gravel Pit.

According to a letter submitted by Zellner to the Wisconsin Court of Appeals on February 13, "never-before disclosed ledger sheets" came to light that indicated the bones in question were returned to the Halbach family – something she says the defence were not aware of and that, she argues, violates Avery's rights.
Dit is dan weer heel anders geïnterpreteerd:
De rechter heeft zijn vraagtekens gezet bij de vorige uitspraak tegen Steven, waardoor hij nu in de gevangenis zit. “De rechtbank constateert dat de aanklacht tegen de verdachte niet heeft voldaan om vast te stellen dat Wis. Stats. 968.205 is geschonden. Daarmee zijn grondwettelijke rechten van de verdrachte geschonden” is te lezen in de rechtbankdocumenten. Deze motie was gebaseerd op het vermeend verkeerd gebruik van botmateriaal. Dit betekent dat de uitspraak tegen Steven als nietig kan worden verklaard (en hij dus vrijkomt) of dat er een nieuwe rechtszaak komt.

De huidige advocaat van Steven, Kathleen Zellner, die tevens te zien was in het tweede seizoen van Making a Murderer, is superblij met het nieuws. Op Twitter schrijft de advocate: “We zijn verheugd om na al die tijd terug te keren naar het hof van beroep!”
:?

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

En weer iets nieuws:
Beloning van 100.000 dollar voor gouden tip die leidt tot vrijlating ‘Netflix-held’ Steven Avery

https://www.ad.nl/buitenl...ld-steven-avery~a7b34ef9/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:00
A Wisconsin inmate has reportedly confessed to the murder of Teresa Halbach. The inmate, who will remain unnamed until Wisconsin law enforcement has access to said confession, told filmmakers of upcoming documentary series Convicting a Murderer, that he was responsible for the infamous death, as seen on Making a Murderer.
https://www.newsweek.com/...es-killing-teresa-1460835

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
Hier nog een artikel van de nyp

https://nypost.com/2019/0...g-a-murderer-slay-report/

Zou dat geweldige justitie systeem van de USA toch niet waterdicht zijn en kan Steve nu misschien wel 200 miljoen eisen ivm 2x onschuldig in de gevangenis zitten ?

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:57
De "confession" staat online sinds enkele dagen: https://twitter.com/ZellnerLaw/status/1176590860173139971

Maar als je hem leest merk je al snel dat hij verzonnen is. De auteur beweerde een aantal jaren geleden nog dat Avery tegen hem bekent heeft..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Vandaag weer “nieuws” via KZ maar ik volg dat hele systeem niet. Lijkt erop dat er wederom eea tegen wordt gehouden door de staat.

https://twitter.com/zelln.../1420400074849492993?s=21

[ Voor 19% gewijzigd door JB op 28-07-2021 18:01 ]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 2 3 Laatste