Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ben halverwege aflevering 7 gestopt en even snel gekeken bij aflevering 10. het is allemaal leuk en aardig alle nieuwe bewijs, maar zolang er geen rechtszaak komt is het weinig boeiend. het belangrijkste is hoe zellner dit in de rechtszaal gaat overbrengen. soms gaat het over zware technische onderwerpen waardoor mijn interesse zakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 02-11-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hamazaki schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:46:
ben halverwege aflevering 7 gestopt en even snel gekeken bij aflevering 10. het is allemaal leuk en aardig alle nieuwe bewijs, maar zolang er geen rechtszaak komt is het weinig boeiend. het belangrijkste is hoe zellner dit in de rechtszaal gaat overbrengen.
Klopt. Ze blijft hoop houden dat ze een keer een goede rechter treft die de zaak opnieuw in behandeling wil nemen, ze kan blijkbaar nog een x aantal keer proberen door steeds weer iets meer nieuw bewijs toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leekers schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 05:43:
Ben ook staircase aan het kijken op netflix een volgende zaak die je haren overeind doen staan en een nieuw voorbeeld over politie (fbi) in dit geval en bewijs planten om maar een veroordeling te krijgen .

Je zal maar in dat zieke land leven en geen geld hebben dan kun je echt beter zelf in een graf kruipen !
Onderstaande theorie, nadat je klaar bent wel interessant om door te nemen.

Betreft making a murder, wellicht hadden ze beter kunnen wachten, aangezien het netto resultaat onveranderd is. Nog steeds vast, maar gezien het nieuwe bewijs verwacht ik wel uiteindelijk vrijspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:52:
[...]

De theorie is dat de politie dankbaar gebruik heeft gemaakt van iemand die de moord in de schoenen van Steven wou schuiven. Zellner verdenkt de politie niet van de moord, wel van het (extra) planten van bewijs.
Dat is ook het idee wat ik krijg na het kijken van MaM.
Het nijgt er erg naar dat de politie de bewijzen heeft gemanipuleerd om de schuld in de schoenen te schuiven van Steven Avery om zo onder de schadevergoeding uit te komen.

Dat zou op zich al walgelijk zijn, maar wat echt verontrustend is, dat ze in dat geval bewust de dader vrij laten rondlopen. Nu lijkt me dat wel weer heel onwaarschijnlijk, dus vermoed ik dat
  • òf Brendan inderdaad de dader is en ze hem onder druk hebben gezet om een valse verklaring te geven om Steven daarin te betrekken. Met belofte dat hij in aanmerking komt voor voorwaardelijke vrijlating
  • òf dat Teresa Halbach om het leven is gekomen door een ongeluk (of eventueel zelfmoord) en dat Brendan het lijk heeft gevonden en heeft misbruikt en/of in in stukken gehakt. Zie verder bovenstaand punt ivm de betrekking van Steven Avery
  • òf dat Teresa Halbach door iemand anders is vermoord. Zie verder vorig punt. Als dat het geval is, kan ik me ook voorstellen dat er door de politie geen verder onderzoek heeft gedaan, omdat ze niet een reden hoeven te hebben om Brendan op zijn woord te geloven dat hij de Teresa niet vermoord zou hebben.
De schadevergoeding + de verhoging als Steven alsnog wordt vrijgesproken loopt in de tientallen miljoenen.
Dat lijkt me een hele goede motivatie voor Kathleen om alles uit de kast te trekken en daarin te investeren.
Plus voor de reputatie van zichzelf en haar advocatenbureau.

Ik geloof best dat ze in de kern dergelijke zaken uitkiest omdat ze haar talenten het liefst inzet voor degene die zeer waarschijnlijk onschuldig zijn en in een hopeloze situatie zitten, maar het is ook een echte zakenvrouw.
Het schijnt dat ze met vergelijkbare zaken haar fortuin heeft verdient. Niet dat ik dat veroordeel hoor, want ik geloof wel dat de bedoelingen echt goed zijn en als iemand zich zo inzet om je vrij te krijgen is dat ook (erg) vel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
Verwijderd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:52:
maar gezien het nieuwe bewijs verwacht ik wel uiteindelijk vrijspraak.
Ik verwacht van niet gezien de moeite die het OM erin heeft gestoken al die jaren lang. Op een gegeven moment is Kathleen gewoon uitgeprocedeerd.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe zit het eigenlijk met die 36 miljoen schadevergoeding van de eerste zaak? Die staat toch los van de tweede zaak? Hij (en zijn ouders) ziet er niet uit alsof hij dat geld heeft gehad.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ora et Labora schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:34:
[...]

Ik verwacht van niet gezien de moeite die het OM erin heeft gestoken al die jaren lang. Op een gegeven moment is Kathleen gewoon uitgeprocedeerd.
Ja dit is nog afwachten, volgens mij kunnen ze nog redelijk wat stappen proberen i.t.t. Brendan
Marzman schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:06:
Hoe zit het eigenlijk met die 36 miljoen schadevergoeding van de eerste zaak? Die staat toch los van de tweede zaak? Hij (en zijn ouders) ziet er niet uit alsof hij dat geld heeft gehad.
Steven Avery and Manitowoc County have settled Avery's $36 million civil lawsuit against the county and former officials, and the suit has been dismissed.

Attorney Ray Pollen, who represents former Sheriff Thomas Kocourek, said Avery and his attorneys, Walter Kelly and Stephen Glynn, have agreed to "dismiss all claims against the county" in return for $400,000.
Bron https://eu.postcrescent.c...m-civil-lawsuit/78437030/

Vermoedelijk dit geld gebruikt ivm de moordzaak

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2018 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Dat lijkt inderdaad het geval te zijn.
Meer info is hier te vinden eu.postcrescent.com/story...ome-millionaire/80452202/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

Ora et Labora schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:34:
[...]

Ergens ongelofelijk... Die Ken Kratz is net zo ziek als die broer van Brendan... Er zit (veel) meer achter en niks wijst op bewijs richting Steven. Hij zal echt geen lieverdje zijn, maar ik trek het zeer slecht dat iemand in de bak zit op basis van niks en ook nieuwe pogingen om dit aantoonbaar te maken gewoon weg gewuifd worden. Dat mensen kunnen slapen, wetende dat je de zaak gewoon zit te flessen en/of verkeerd beoordeeld... Tot nu toe nog niemand die zijn bek open (durft te) trekt(en).

Ook steeds het opnemen voor die familie Halbach zit me niet helemaal lekker. Hebben die een vinger in de pap? Neem aan dat die ook aanvoelen, dat er niks van klopt en dat de dader nog vrij rond loopt...

[ Voor 22% gewijzigd door JB op 05-11-2018 12:31 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:38
Ben nu bijna halverwege seizoen 2, twijfel of ik hem af ga kijken. Omdat er in de Nederlandse media ook regelmatig over bericht wordt is de uitkomst natuurlijk al bekend. Verder heb ik er eerlijk gezegd wat moeite mee hoe het verhaal eindeloos uitgesponnen lijkt te worden, bijv. met de nietszeggende conversaties tussen Brendan cq Steve en zijn familie, gold diggers, etc. Zoals hierboven al genoemd: had gewoon nog een stuk of 3-4 afleveringen toegevoegd aan de serie, daarin kun je m.i. alle relevante nieuwe informatie uitgebreid genoeg vertellen.
Wat me aan het einde van seizoen 1 enorm stoorde was het uitgebreid uitlichten van de sexuele "uitspattingen" (of pogingen daartoe) van Ken Kratz. Totaal niet ter zake doend in dit verhaal, wat mij mezelf deed afvragen of dit puur als serie vulling was of om de aandacht ergens anders van af te leiden? De discutabele rol die hij in het hele verhaal speelt leek me al overduidelijk, daar doet deze toevoeging eerder afbreuk aan dan dat het het verhaal sterker maakt.
Verder zijn er veel tegenstanders die het verhaal te eenzijdig belicht vinden, maar ik heb tot nu toe weinig tot niets concreets gehoord wat die bewering staaft. Nou moet ik daarbij eerlijk zeggen dat ik me niet verdiept heb in alle speciale sites en youtube kanalen die hiervoor in het leven geroepen zijn, maar in veel interviews blijft het toch min of meer slechts bij de bewering van partijdigheid.
Tot slot verbaast het me dat alle in beeld gebrachte familieleden/vrienden van Theresa Hallbach alleen maar te melden hebben hoe pijnlijk het is dat de documentaire de moord steeds oprakelt, en verder uiteraard ook melding maken van de in hun ogen eenzijdige belichting. Er zal toch wel iemand in die kring zijn die ook vindt dat met de grootst mogelijke nauwkeurigheid en zekerheid moet worden vastgesteld wie de (werkelijke) dader is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Tinuz___ schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:39:
Ben nu bijna halverwege seizoen 2, twijfel of ik hem af ga kijken. Omdat er in de Nederlandse media ook regelmatig over bericht wordt is de uitkomst natuurlijk al bekend. Verder heb ik er eerlijk gezegd wat moeite mee hoe het verhaal eindeloos uitgesponnen lijkt te worden, bijv. met de nietszeggende conversaties tussen Brendan cq Steve en zijn familie, gold diggers, etc. Zoals hierboven al genoemd: had gewoon nog een stuk of 3-4 afleveringen toegevoegd aan de serie, daarin kun je m.i. alle relevante nieuwe informatie uitgebreid genoeg vertellen.
Wat me aan het einde van seizoen 1 enorm stoorde was het uitgebreid uitlichten van de sexuele "uitspattingen" (of pogingen daartoe) van Ken Kratz. Totaal niet ter zake doend in dit verhaal, wat mij mezelf deed afvragen of dit puur als serie vulling was of om de aandacht ergens anders van af te leiden? De discutabele rol die hij in het hele verhaal speelt leek me al overduidelijk, daar doet deze toevoeging eerder afbreuk aan dan dat het het verhaal sterker maakt.
Verder zijn er veel tegenstanders die het verhaal te eenzijdig belicht vinden, maar ik heb tot nu toe weinig tot niets concreets gehoord wat die bewering staaft. Nou moet ik daarbij eerlijk zeggen dat ik me niet verdiept heb in alle speciale sites en youtube kanalen die hiervoor in het leven geroepen zijn, maar in veel interviews blijft het toch min of meer slechts bij de bewering van partijdigheid.
Tot slot verbaast het me dat alle in beeld gebrachte familieleden/vrienden van Theresa Hallbach alleen maar te melden hebben hoe pijnlijk het is dat de documentaire de moord steeds oprakelt, en verder uiteraard ook melding maken van de in hun ogen eenzijdige belichting. Er zal toch wel iemand in die kring zijn die ook vindt dat met de grootst mogelijke nauwkeurigheid en zekerheid moet worden vastgesteld wie de (werkelijke) dader is?
Ik vond persoonlijk de laatste 2 afleveringen een stuk interessanter dan de 4 ervoor.

In seizoen 2 leggen ze meer nadruk op het menselijk aspect, aangezien er verder niet zo veel te melden is.
Ik ben het helemaal met je eens dat dit wel erg uitgesmeerd wordt. Er verandert weinig in de levens van deze 'eenvoudige mensen' (niet denigrerend bedoeld).
Het klopt wel in het plaatje. Voor ons als kijker is het al vermoeiend als er meerder afleveringen weinig gebeurt, laat staan voor de betrokkenen voor wie het jaren duurt.

Het wordt niet letterlijk gezegd, maar ik denk dat ze willen laten zien hoe erg het is, als blijkt dat Steven echt onschuldig is, na meer dan zijn halve leven in de gevangenis te hebben gezeten. Zijn ouders zijn in slechte gezondheid en gaan het misschien niet meer meemaken dat hun zoon vrijkomt.

Ken Kratz' uitspattingen/misgedragingen vind ik toch wel relevant, aangezien dat een beeld geeft van zijn ethiek / morele integriteit. Hij komt op me over als een narcist die geen middel schuwt om zijn gelijk te krijgen, ook al weet hij dat het niet zo is. En hij lijkt er aardig mee weg te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Bijna door seizoen 1 heen. Dat Steven werd veroordeeld is moeilijk te begrijpen in het kader van "beyond reasonable doubt", de veroordeling van Brendan nog veel minder.

Het meest opvallende vind ik toch de onbeantwoorde vragen die deze docu opwerpt; het opnoemen van het nummerbord, de reden dat er met Stevens bloed gerommeld is, de tegenstrijdige verklaringen van het neefje.

Het deed mij denken aan een docu die ik een behoorlijke tijd geleden heb gezien: Paradise Lost, de zaak van de West Memphis Three. Ook een zaak waar het fout gaat door agenten met tunnelvisie, maar wordt verergerd door een krom rechtsapparaat.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Ik zal die Paradise Lost docu's ook eens opzoeken. 'West of Memphis' die dezelfde zaak in beeld brengt staat ook al een tijdje op m'n 'to watch' list.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:39

JK

Van het weekend Seizoen 2 maar eens afgekeken (niet gebinged). Te zot voor woorden dat ze elke keer alles afwijzen als ze nieuwe bewijzen willen presenteren. Ik hoop dat de waarheid ooit boven water komt. Kathleen Zellner doet in elk geval haar stinkende best. Ben alleen bang dat de ouders van Steven het niet gaan meemaken dat hij uit de gevangenis komt (als hij echt onschuldig is, ik denk van wel na het zien van de documentaire, maar je ziet het maar vanaf één punt; de verdediging).

[ Voor 15% gewijzigd door JK op 12-12-2018 09:56 . Reden: ietsje tekst nog toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JK schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:40:
Van het weekend Seizoen 2 maar eens afgekeken (niet gebinged). Te zot voor woorden dat ze elke keer alles afwijzen als ze nieuwe bewijzen willen presenteren. Ik hoop dat de waarheid ooit boven water komt. Kathleen Zellner doet in elk geval haar stinkende best. Ben alleen bang dat de ouders van Steven het niet gaan meemaken dat hij uit de gevangenis komt (als hij echt onschuldig is, ik denk van wel na het zien van de documentaire, maar je ziet het maar vanaf één punt; de verdediging).
Zellner twitterde gisteren dat ze vandaag met een update komen. Ze zoekt erg veel aandacht op social media de laatste tijd, ben zeer benieuwd of het weer een dooie mus is of echte vordering.

https://twitter.com/ZellnerLaw/status/1074452432070041600

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 17-12-2018 12:57 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

JB schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:26:
[...]
Zellner twitterde gisteren dat ze vandaag met een update komen. Ze zoekt erg veel aandacht op social media de laatste tijd, ben zeer benieuwd of het weer een dooie mus is of echte vordering.

https://twitter.com/ZellnerLaw/status/1074452432070041600
Ik las op Reddit wel dat ze vaker dingen erop zet en ze niet nakomt. Maar los van wat ze wel of niet doet, er klopt gewoon echt iets niet in deze zaak met hoe ze met bewijs omgaan.

Benieuwd waar ze om 21.30u mee komt.

[ Voor 3% gewijzigd door JK op 17-12-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JK schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:16:
[...]

Ik las op Reddit wel dat ze vaker dingen erop zet en ze niet nakomt. Maar los van wat ze wel of niet doet, er klopt gewoon echt iets niet in deze zaak met hoe ze met bewijs omgaan.

Benieuwd waar ze om 21.30u mee komt.
Jep, dat ze sensatie zoeken is een feit maar de zaak stinkt aan alle kanten. Ze gaf ook duidelijk aan, dat je wel heel dom moet zijn om met haar in zee te gaan als je wel schuldig bent. Verder apart dat ze nu ook Kratz lijkt te bashen of ik snap #thewreckingcrew niet :? Kan natuurlijk ook bedoeld zijn om aandacht te blijven houden op de zaak want het lijkt wederom in de doofpot te verdwijnen.

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 17-12-2018 13:27 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

JB schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:25:
[...]

Jep, dat ze sensatie zoeken is een feit maar de zaak stinkt aan alle kanten. Ze gaf ook duidelijk aan, dat je wel heel dom moet zijn om met haar in zee te gaan als je wel schuldig bent. Verder apart dat ze nu ook Kratz lijkt te bashen of ik snap #thewreckingcrew niet :? Kan natuurlijk ook bedoeld zijn om aandacht te blijven houden op de zaak want het lijkt wederom in de doofpot te verdwijnen.
De tweet over die verwisselde autoaccu schoot geloof ik niet op. Verwijzend naar de accu van een politieauto, terwijl deze ook in de andere auto's kon zitten. Zonder alle tweets te lezen; Wrecking Crew is een boek over de zaak, wat vorige maand is uitgegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

https://twitter.com/zellnerlaw/status/1074760246957105157
We are pleased to announce that one of the world's leading DNA experts, Dr. Richard Selden @drrichardselden, is willing to test the bones in the Manitowoc County Gravel Pit with new Rapid DNA ID. If this testing is allowed, we believe the bones will be Ms. Halbach's.

This will prove the murder and mutilation occurred in the Manitowoc County Gravel Pit and the bones were planted in Mr. Avery's burn pit to frame him.

We are available to take your questions re this news starting at 2:30 pm CDT.

Use #askzellner when asking questions!
Interesting, maar geen breaking news nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@CyBeRSPiN “If testing is allowed...” Nou 3 kraaien in Manitowic ... :z :Z :/

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 17-12-2018 21:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is en blijft een flustercuck van een onderzoek; heb seizoen 2 inderdaad gekeken en zeker de laatste 2.5 uur is echt een eye-opener waar je, in ieder geval als buitenstaander, wel even met je bek op de grond zit van "how did anyone believe that", ongeacht of je wel/niet achter de huidige veroordeling staat.

On a personal note: die Kratz vind ik een mediageile justitiele brown-nose die nog niet uit de kast is gekomen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

Ik snap die Manitowoc county coroner (Debra Kakatsch) ook niet. Ze staat boven de politie en laat zich de les lezen door de sheriff. Ze had op haar strepen moeten staan toen ze er niet bij mocht, laat staan toen ze gingen dreigen. Ze krijgen nooit toestemming om die botten te testen en dat is het vreemde, tegenwerken vanuit de staat is normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Alle aandacht van de media maakt de zaak niet makkelijker. Iedereen daar wordt onder het vergrootglas gelegd, dat maakt het heel moeilijk om nog toe te geven dat je fout zat. Zo wordt het steeds meer een persoonlijke zaak waarbij iedereen z'n hakken in het zand zet. Zeker als ze zelf denken dat ze eigenlijk wel de juiste beslissing hebben genomen, ook al moesten ze het recht daarbij een "handje helpen".
Nu nog van mening veranderen is vrijwel hetzelfde als een bekentenis. Deze mensen zijn al veroordeeld door het grote publiek, maar zolang de rechter ze gelijk geeft kunnen ze zichzelf vertellen dat ze het recht aan hun kant hebben staan. Omdat ze diep van binnen geloven de juiste beslissing te hebben genomen blijven ze vechten om die in stand te houden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:29:
Alle aandacht van de media maakt de zaak niet makkelijker. Iedereen daar wordt onder het vergrootglas gelegd, dat maakt het heel moeilijk om nog toe te geven dat je fout zat. Zo wordt het steeds meer een persoonlijke zaak waarbij iedereen z'n hakken in het zand zet. Zeker als ze zelf denken dat ze eigenlijk wel de juiste beslissing hebben genomen, ook al moesten ze het recht daarbij een "handje helpen".
Nu nog van mening veranderen is vrijwel hetzelfde als een bekentenis. Deze mensen zijn al veroordeeld door het grote publiek, maar zolang de rechter ze gelijk geeft kunnen ze zichzelf vertellen dat ze het recht aan hun kant hebben staan. Omdat ze diep van binnen geloven de juiste beslissing te hebben genomen blijven ze vechten om die in stand te houden.
Dat is die mensen “hun (goed) recht” maar het is van de zotte dat er zoveel tegengewerkt wordt vanuit hogere hand. Dit moet haast wel te maken hebben met de miljoenen claims die er aan vast hangen :? Snap het rechtssysteem van de US niet goed genoeg maar wellicht moeten de kosten uit een dezelfde pot komen waardoor hogere hand ook “tegenwerkt”?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@JB ik denk dat het oorzaal / gevolg is. Voor elk wissewasje kan je flinke geld- of gevangenisstraffen krijgen. Door gebrek aan (betaalbare??) verdediging, zijn er steeds meer veroordeelden. Het aantal "no cure" advocaten zoals Zellner, ook voor kleinere zaken, laat de raderen van het systeem dichtslibben.

Als je ziet hoeveel appeals er mogelijk zijn, die dus blijkbaar ongefilterd opzij worden geschoven en er alsnog iets van, wat was het, 10.000 Supreme appeals per jaar worden ingediend, dan klopt er iets niet.

-----

https://variety.com/2018/...-sues-netflix-1203091909/
A retired sheriff’s detective sued Netflix for defamation on Monday, alleging that the hit series “Making a Murderer” falsely suggested that he planted evidence to frame a murder suspect.

Andrew Colborn filed suit in Manitowoc County Circuit Court in Wisconsin, alleging that he had been subject to “worldwide ridicule, contempt and disdain” since the docuseries debuted in December 2015.

[ Voor 33% gewijzigd door Mx. Alba op 20-12-2018 13:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JB schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:40:
[...]

Dit rechtssysteem is gewoon onhoudbaar...
Jup, voeg daar 'The Innocent Man' aan toe die afgelopen week is verschenen. Ben al een paar dagen ziek dus ik heb die serie gebinged en het is weer 'genieten' voor de true crime-liefhebbers... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of je zit potentieel je hele leven onschuldig in de bak, wat is er erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Staat haalde haar motie anders behoorlijk onderuit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Pinobigbird

doesn't share food!

Maar wat dat nou betekent? Ik snap het niet helemaal.
MANITOWOC, Wis. (WLUK) -- Steven Avery’s latest bid for a new trial has been denied.

Avery is serving a life prison term for the 2005 murder of Teresa Halbach.

Sheboygan County Judge Angela Sutkiewicz, who is handling the case at the circuit court level, ruled his argument that even though the state turned over bones to the Halbach family - without providing notice to the defense - it does not mean he should get a new trial.

“The court finds that the defendant has failed to meet his burden to establish that Wis. Stats. 968.205 was violated or his constitutional rights were violated under the provisions of Youngblood v Arizone, supra. As such, the defendant's motion is denied,” court records state.

Avery’s argument suggested because the bones released were recovered from outside the Avery property, it undercut the state’s theory of the case that Halbach was murdered there and her body was disposed of there.

The decision can be appealed, which his attorney, Kathleen Zellner, suggests will happen
Dit gaat er iets verder op in:
Avery's attorney Kathleen Zellner doesn't seem perturbed by the decision though, saying she's "thrilled" to be returning to the appellate court.

Once there it could then still be decided to reverse Avery's conviction or perhaps to grant him a new trial.
Speaking to Newsweek back in February, before this new ruling, Zellner explained: "The circuit court can grant a new trial, or if not, back to appellate court who can reverse the conviction and/or grant a new trial. Either way, the State opposed this motion and lost. This evidence has the potential to undo the whole case, so it is a big win."

All of this comes after the post-conviction lawyer revealed her latest theory around the case, based on bone fragments found in the Manitowoc County Gravel Pit.

According to a letter submitted by Zellner to the Wisconsin Court of Appeals on February 13, "never-before disclosed ledger sheets" came to light that indicated the bones in question were returned to the Halbach family – something she says the defence were not aware of and that, she argues, violates Avery's rights.
Dit is dan weer heel anders geïnterpreteerd:
De rechter heeft zijn vraagtekens gezet bij de vorige uitspraak tegen Steven, waardoor hij nu in de gevangenis zit. “De rechtbank constateert dat de aanklacht tegen de verdachte niet heeft voldaan om vast te stellen dat Wis. Stats. 968.205 is geschonden. Daarmee zijn grondwettelijke rechten van de verdrachte geschonden” is te lezen in de rechtbankdocumenten. Deze motie was gebaseerd op het vermeend verkeerd gebruik van botmateriaal. Dit betekent dat de uitspraak tegen Steven als nietig kan worden verklaard (en hij dus vrijkomt) of dat er een nieuwe rechtszaak komt.

De huidige advocaat van Steven, Kathleen Zellner, die tevens te zien was in het tweede seizoen van Making a Murderer, is superblij met het nieuws. Op Twitter schrijft de advocate: “We zijn verheugd om na al die tijd terug te keren naar het hof van beroep!”
:?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Pinobigbird

doesn't share food!

En weer iets nieuws:
Beloning van 100.000 dollar voor gouden tip die leidt tot vrijlating ‘Netflix-held’ Steven Avery

https://www.ad.nl/buitenl...ld-steven-avery~a7b34ef9/

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:24
A Wisconsin inmate has reportedly confessed to the murder of Teresa Halbach. The inmate, who will remain unnamed until Wisconsin law enforcement has access to said confession, told filmmakers of upcoming documentary series Convicting a Murderer, that he was responsible for the infamous death, as seen on Making a Murderer.
https://www.newsweek.com/...es-killing-teresa-1460835

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Hier nog een artikel van de nyp

https://nypost.com/2019/0...g-a-murderer-slay-report/

Zou dat geweldige justitie systeem van de USA toch niet waterdicht zijn en kan Steve nu misschien wel 200 miljoen eisen ivm 2x onschuldig in de gevangenis zitten ?

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20
De "confession" staat online sinds enkele dagen: https://twitter.com/ZellnerLaw/status/1176590860173139971

Maar als je hem leest merk je al snel dat hij verzonnen is. De auteur beweerde een aantal jaren geleden nog dat Avery tegen hem bekent heeft..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Vandaag weer “nieuws” via KZ maar ik volg dat hele systeem niet. Lijkt erop dat er wederom eea tegen wordt gehouden door de staat.

https://twitter.com/zelln.../1420400074849492993?s=21

[ Voor 19% gewijzigd door JB op 28-07-2021 18:01 ]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 2 3 Laatste