CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:52:
[...]
De theorie is dat de politie dankbaar gebruik heeft gemaakt van iemand die de moord in de schoenen van Steven wou schuiven. Zellner verdenkt de politie niet van de moord, wel van het (extra) planten van bewijs.
Dat is ook het idee wat ik krijg na het kijken van MaM.
Het nijgt er erg naar dat de politie de bewijzen heeft gemanipuleerd om de schuld in de schoenen te schuiven van Steven Avery om zo onder de schadevergoeding uit te komen.
Dat zou op zich al walgelijk zijn, maar wat echt verontrustend is, dat ze in dat geval bewust de dader vrij laten rondlopen. Nu lijkt me dat wel weer heel onwaarschijnlijk, dus vermoed ik dat
- òf Brendan inderdaad de dader is en ze hem onder druk hebben gezet om een valse verklaring te geven om Steven daarin te betrekken. Met belofte dat hij in aanmerking komt voor voorwaardelijke vrijlating
- òf dat Teresa Halbach om het leven is gekomen door een ongeluk (of eventueel zelfmoord) en dat Brendan het lijk heeft gevonden en heeft misbruikt en/of in in stukken gehakt. Zie verder bovenstaand punt ivm de betrekking van Steven Avery
- òf dat Teresa Halbach door iemand anders is vermoord. Zie verder vorig punt. Als dat het geval is, kan ik me ook voorstellen dat er door de politie geen verder onderzoek heeft gedaan, omdat ze niet een reden hoeven te hebben om Brendan op zijn woord te geloven dat hij de Teresa niet vermoord zou hebben.
De schadevergoeding + de verhoging als Steven alsnog wordt vrijgesproken loopt in de tientallen miljoenen.
Dat lijkt me een hele goede motivatie voor Kathleen om alles uit de kast te trekken en daarin te investeren.
Plus voor de reputatie van zichzelf en haar advocatenbureau.
Ik geloof best dat ze in de kern dergelijke zaken uitkiest omdat ze haar talenten het liefst inzet voor degene die zeer waarschijnlijk onschuldig zijn en in een hopeloze situatie zitten, maar het is ook een echte zakenvrouw.
Het schijnt dat ze met vergelijkbare zaken haar fortuin heeft verdient. Niet dat ik dat veroordeel hoor, want ik geloof wel dat de bedoelingen echt goed zijn en als iemand zich zo inzet om je vrij te krijgen is dat ook (erg) vel waard.