Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De pakketbus als oplossing voor de online shopper Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:57

M2M

medicijnman

Skip de briefjes en stuur een digitaal bericht toch?

-_-

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:03

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
ghost010 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 02:37:
[...]

Nou moet ik hier toch echt op ingaan, niet vanwege het bedrijf DHL, maar de bezorgers waar je het over hebt, ik kan niet voor alle garant staan.
Maar het werk is niet wat je even er bij doet. De collega's die ik ken werken meer dan 48 uur per week. Hebben een ochtend, middag en avond rit, geen pauzes, 1 dag in de week vrij en strikte regels, anders krijgen ze een boete en mogen ze voor de gerechtshof komen invb met mogelijke diefstal.

Dan verbaast mij het niks dat sommige weigeren om niet in zo'n bus te plaatsen.
Er word een hoop bij de bezorger neer gelegd wat eigenlijk niet hoort.
DHL speelt met het CAO, Bied enkelzijdige contracten aan en bespaart op zoveel mogelijk.
Je kunt elk jaar wel een overleg rapport vinden op internet over de CAO van DHL Parcel wat gewoon om te janken is. En heb reeds ook gehoord dat het loon weer om laag gaat.

Ik snap dat jouw bezorger(s) kut zijn, maar de meesten werken om zich zelf in leven te houden..
Die brandstofkosten die ze maken krijgen ze al nauwelijks terug.
De incapabelheid van DHL Parcel (voorheen DHL4You) bezorgers is structureel. Als ze de pakketbus proberen te gebruiken dan snappen ze de werking van het slot niet (drukken hem op slot voor het pakket erin te leggen). Een keer eindigde het pakket er zelfs bovenop.

En als ik wel thuis ben dan wordt mijn beeld keer op keer bevestigd: oudere van dagen die in hun prive auto bezorgen. Er is niets professioneels aan die dienst (i.t.t. bv gewoon DHL).

Ik zou kunnen begrijpen dat DHL Parcel een beleid voert dat men niet in pakketbussen levert. Daar kan ik wat mee (zoals structureel klagen bij opdrachtgevers zoals Amazon). Maar het lijkt helemaal geen beleidsissue te zijn want webcare op Twitter zegt daar niets over en het zou ook strijdig zijn met de mooie verhalen die men in de media ophangt.

Als DHL Parcel dus niet verbetert dan verdient het daar de nadelen van te ondervinden. Het maakt niet uit waar de schuld ligt. DHL Parcel en haar medewerkers zijn vanuit de perspectief van de klant gelijk en welke sympathie voor hardwerkende mensen dan ook verandert daar weinig aan. De keer dat een pakket werd geleverd bovenop mijn pakketbus had ik dan ook gevraagd of men hun personeel zou willen voorlichten en trainen, maar heb desgevraagd geweigerd het tracking nummer te overleggen zodat alleen de specifieke bezorger die een foutje maakt aangepakt zou worden.

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:21
quote:
bartijn2 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:31:
[...]

Het kan nog makkelijker, en volgens mij helemaal niet lastig voor een bezorger.

Één centraal punt in de wijk, met een aantal kluisjes.
Bezorger scant de barcode van het pakket, er opent een deurtje.
Pakketje erin, er komt een bonnetje (met huis nummer en code om de deur te openen) uit welke de bezorger vervolgens bij de ontvanger door de brievenbus doet.

Volgens mij scheelt dat voor de bezorger enorm veel tijd, hij kan alle pakketten voor de wijk in één keer in het centrale punt kwijt, rijdt vervolgens een rondje langs de huizen om de bonnetjes door de deur te doen.

De ontvanger kan er heen lopen wanneer hij wil, en de bezorger hoeft niet te wachten op iemand die de deur open doet (of niet).
en toen kwam bezorger 2...
of het pakket past niet in het kluisje
of het is knap waardevol
of nu is er geen handtekening als bewijs voor ontvangst

Sorry, ik zie het niet gebeuren als generieke oplossing.

edit:
Ik ben van mening dat de winst meer zit in het juist decentraal streamlinen van het bezorgproces. Zoals postNL sinds kort doet, en DPD al een poos, waarbij de klant zelf de avond voor levering nog een wijziging kan doorgeven met instructies voor bezorgen.

paQ wijzigde deze reactie 20-07-2017 14:07 (11%)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• BastiaanCM
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:18
Ah, grappig dat ik dit topic nu zie. Ik zit zelf ook al een tijdje te brouwen op dit idee.. Bestel vrij veel pakketjes die altijd net niet door de brievenbus kunnen, en de bezorgers zijn meestal al vertrokken voordat ik de deur haal. Ooit had ik een tijdje dezelfde bezorger van PostNL en die was voor mij heel fijn, nu veranderd het de hele tijd.. Maarja zo'n box kost ook wat en is hier waarschijnlijk sowieso niet gewenst :P

@Hierboven, dit concept bestaat gewoon. DHL heeft wat onbemande parcel-stations. Heel handig want de openingstijden zijn ruim. Je kan er alleen met jouw code bij, en uiteraard zijn de kluisjes in diverse maten voor diverse pakketten. (Natuurlijk blijf je altijd pakketen houden die er niet in passen.. duh.)

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:21
quote:
BastiaanCM schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:07:

@Hierboven, dit concept bestaat gewoon. DHL heeft wat onbemande parcel-stations. ...
dat

Komt nogal wat bij kijken hoor, laat staan dat GLS, PostNL, DPD, TNT, Transfer, Dynalogic enz enz daar dan ook in moeten kunnen.

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• BastiaanCM
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:18
Dat klopt :p Volgens mij loopt het ook niet zo'n storm bij dit soort afhaalpunten. (Sowieso is het kwa ruimte waarschijnlijk ook vrij inefficient, maar goed..) Denk zelf niet dat dit groot gaat worden.

Samenwerken van de bedrijven op zo'n zelfde punt zie ik ook sowieso niet gebeuren. Ik bedoel, ze hebben allemaal ook hun eigen afhaalpunt in gekke winkels / sigarettenzaken en dat soort spul.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
We hebben hier een parcel-station op het werk, maar volgens mij gebruikt vrijwel niemand dat. Zitten ook nogal wat haken en ogen aan om het er te laten bezorgen.

Mijn pakketbus wordt echter door de meeste (:+) bezorgdiensten maar al te graag gebruikt. Mijn PostNL bezorger is ronduit een fan :)

• NurKs-XI
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-12-2018
Hier (Nieuwegein) hebben we een vestiging van DeBuren. Daar kan je je pakketjes laten bezorgen. Nog nooit gebruik van gemaakt, maar lijkt me wel handig. (www.deburen.nl) Ze zijn niet van één enkel afleverbedrijf, kunnen dus voor iedereen een pakketje bewaren. De webshop moet het wel aanbieden, dan kost het niets.

NurKs-XI wijzigde deze reactie 20-07-2017 15:08 (13%)

http://www.nurks.nl

• Rol2u
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22-12-2019
Heb nog een merk pakketbox gevonden, post-point, worden o.a. verkocht via bol.com. Zoek op "pakketbrievenbus" Deze lijkt een praktische maat en ze zijn ook in kleuren leverbaar. Wat ik niet goed kan zien is welk type slot hierop zit. Is het er eentje die op een kier staat en dan dichtgedrukt kan worden door de bezorger? Ik heb deze vraag gemaild. Als ik antwoord heb meld ik het even. Of heeft iemand hier deze box?

Edit : Antwoord gekregen over slotje :
Het palletje hangt achter een lipje waardoor hij wel blijft hangen, maar dus nog niet op slot zit.
De deur waait niet zo maar open; het deurtje zit vrij krachtig dicht dan, maar als je hem dus opent, voel je wel wat weerstand,
maar het is ook weer niet zo dat je er vreselijk aan moet trekken.
Als er echt zwaar weer op komst is ( meer dan windkracht 6) dan kan ik me voorstellen dat als de wind er precies verkeerd op staat dat ie wel op zou kunnen waaien.
Van alle verkochte pakketbrievenbussen heb ik echter nog niet eerder gehoord dat hij open gewaaid is.

Rol2u wijzigde deze reactie 21-07-2017 09:34 (50%)
Reden: Info toegevoegd

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:28
quote:
NurKs-XI schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:28:
Hier (Nieuwegein) hebben we een vestiging van DeBuren. Daar kan je je pakketjes laten bezorgen. Nog nooit gebruik van gemaakt, maar lijkt me wel handig. (www.deburen.nl) Ze zijn niet van één enkel afleverbedrijf, kunnen dus voor iedereen een pakketje bewaren. De webshop moet het wel aanbieden, dan kost het niets.
...ja, dat leek mij dus eerst ook heel handig, maar had op een gegeven moment het idee dat et niet echt ging aanslaan.
Zoals je schrijft, de webshop moet het wel aanbieden. Ken je d'r een? Ik niet!

En als de webshop het niet aanbiedt, dan:
"Biedt de webwinkel de Buren nog niet als afhaalpunt aan? Geen probleem, we helpen je graag via onze Burenbalie
...kost wel geld: 1 euro, plus de kluishuur van ruwweg 1 euro per dag.

Daarbij wordt dan het pakketje naar de 'burenbalie' gestuurd. Ik gok dat dat een centraal punt is en dat het dan een dag later of zo pas in de kluis ligt.

Nog een onhandig punt: pakketjes waarvoor getekend moet worden:
Kan ik een pakket waarvoor getekend moet worden ontvangen in een kluis?

Ja, dat kan zolang jij – als ontvanger - je niet hoeft te legitimeren. Dat is bij sommige pakketten namelijk wel vereist dus let daar vooraf op.

Extra gedoe. Extra kosten. Extra levertijd. Vond het een leuk idee, had wat kunnen worden als het was aangeslagen.

Ik zie meer in 'PakjeGemak', direct bij een PostNL punt laten bezorgen. D'r zijn in elk geval webwinkels die dat ondersteunen.

• RogerDad
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online
Interessant topic, ik zat zelf ook al een tijdje te denken om zo'n pakketbox te bouwen, maar als ze betaalbaar blijken dan is dat natuurlijk nog makkelijker. Die paar die aan het begin vd. topic staan vond ik nog redelijk duur voor wat het is (metalen kast met slotje), dus ik heb even wat verder gezocht en vond deze nog:

model Hardcastle, bij amazon.de voor 70€ + 7€ verzendkosten
https://www.amazon.de/dp/..._em_r_mt_dp_yfTHzb0CW27FS
nadeel is dat het slotje mogelijk iets te complex is voor sommige bezorgers

Smart Parcel Drop Box (multi-drop) via amazon.co.uk
voor 100 pond + 13 pond verzendkosten
http://amzn.eu/cYq0uN8

In een van de comments staat dat mensen met dunne armen er nog wel in kunnen reiken en kleine voorwerpen er uit kunnen halen, maar er staat ook meteen een mooie oplossing onder, nl. de box
relatief hoog monteren, bv. 1m70, dan kan je er wel spullen indoen, maar met je arm er doorheen
wurmen van bovenaf wordt lastig zonder trappetje.

Dus ik neig nu naar die smart parcel drop box ;)

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:07
Kan het nou niet zoals in Duitsland of Zwitserland? Gewoon een centraal punt waar je pakket kan ophalen van één partij. Ik begrijp dat het heel gezond de concurrentie maar als ik soms bestel bij een tussenpersoon en die bestelt bij diverse partijen en daardoor heb ik op één dag diverse postduiven staan zoals 3xdhl (jawel, dhl4you, dhl euro en dhl), ups, gls, dpd, micro pakket en Postnl voor de deur. Eerlijk gezegd vind ik dit niet normaal meer. Daar is normaal gesproken gewoon geen oplossing voor, gelukkig heb ik hier een winkel welke mijn pakketten aanneemt maar ik vind het jaren al zo'n gedoe. Mijn pakketten zijn vaak te groot voor een bus. De buren ga ik niet voor betalen dus noodgedwongen heb ik al een postbus genomen om het te ondervangen en bestel ik zoveel mogelijk met Postnl.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@itsalex Ook al komt alles via "dezelfde" dhl dan nog kunnen ze rustig 3 keer per dag langs komen ipv 1 keer. Dat is voor hun goedkoper omdat zij dan niet jouw pakketjes tijdelijk moeten opslaan totdat ze allemaal in het depot zijn.

Een postbus kost toch ook iets van 250 euro per jaar? Ik heb er wel eens naar gekeken, maar ik ontvang te weinig om dat rendabel te maken. Grote pakketten passen dan nog steeds niet en moet je weer langs de balie. De postbuslocatie die hier het dichts bij is heeft ook "ouderwetse" winkeltijden. Dan is het (als het met postnl komt) gewoon makkelijker om het de volgende dag bij de supermarkt te halen. Die is 10 keer zo dichtbij en is bijna iedere dag tot 22 uur open (alleen op zondag maar tot 19 uur). In eerste instantie was ik niet zo blij dat het postkantoor hier weg ging, maar bij de supermarkt hoef je niet langer te wachten dan vroeger (vaak zelfs veel korter) en is altijd al langer open geweest.

Voor andere vervoerders is dat natuurlijk minder makkelijk (al hebben de meeste wel een ophaal locatie "dichtbij" mijn huis). Tegenwoordig laat ik het ook vaak gewoon op mijn werk bezorgen. Dat is geen probleem zo lang ik maar geen tientallen pakketten per dag krijg ofzo.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:07
@JeroenE Ik heb in zelfs een extreem geval 5 keer DHL per dag gehad!!!! Stelletje ongeregeld is het daar. Maar wat dacht je van pakket ophalen bij DHL? Je kan hier in Amsterdam, bij Schiphol is een DHL vestiging, bij Amsterdam Westpoort en dan heb je DHL4you, ga dan maar gokken waar je pakket is.
Ook DPD kan er iets van. Alle ophaalpunten van DPD in buurt zijn op maandag gesloten dus mis je op zaterdag je pakket, kan je pas dinsdag ophalen.
Wat dat betreft PostNL heeft wel pluspunt en ook nog dat je vanaf 8 uur 's ochtends kan halen. Maar ik heb de laatste tijd met die PostNL teveel nu meegemaakt dat wel het ene pakket er ligt maar de drie andere weer niet terwijl het één zending is dus zo betrouwbaar is PostNL.
Mijn PostNL punt hier is zo fijn want die is om 8 uur open en tot 18.30 uur. Dat is zo fijn. Deze man is altijd zo blij als ik weer 5 pakketten kom halen, want dan is zijn ruimte weer leeg. Hij is niet echt heel erg blij soms met mij maar ja ik breng wel geld in het laatje dus moet die niet zeuren.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• GH45T
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:49
quote:
RogerDad schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:35:
Interessant topic, ik zat zelf ook al een tijdje te denken om zo'n pakketbox te bouwen, maar als ze betaalbaar blijken dan is dat natuurlijk nog makkelijker. Die paar die aan het begin vd. topic staan vond ik nog redelijk duur voor wat het is (metalen kast met slotje), dus ik heb even wat verder gezocht en vond deze nog:

model Hardcastle, bij amazon.de voor 70€ + 7€ verzendkosten
https://www.amazon.de/dp/..._em_r_mt_dp_yfTHzb0CW27FS
nadeel is dat het slotje mogelijk iets te complex is voor sommige bezorgers

Smart Parcel Drop Box (multi-drop) via amazon.co.uk
voor 100 pond + 13 pond verzendkosten
http://amzn.eu/cYq0uN8

In een van de comments staat dat mensen met dunne armen er nog wel in kunnen reiken en kleine voorwerpen er uit kunnen halen, maar er staat ook meteen een mooie oplossing onder, nl. de box
relatief hoog monteren, bv. 1m70, dan kan je er wel spullen indoen, maar met je arm er doorheen
wurmen van bovenaf wordt lastig zonder trappetje.

Dus ik neig nu naar die smart parcel drop box ;)
Bedankt voor dit bericht! Nadat vandaag weer een pakket bij de buren was bezorgd, welke overigens aangeven dit helemaal niet erg te vinden, heb ik zojuist de Hardcastle pakketbox besteld. Voor die prijs wil ik het wel proberen. Op Ebay staan ze ook vanuit de UK en dan zijn ze inclusief verzendkosten nog iets goedkoper, Paypal geeft € 72,50 aan. Tevens staat er naast de antraciet versie ook een zwarte versie (zie link). Aangezien ik een zwarte brievenbus aan de muur heb hangen heb ik de zwarte gekozen, volgens mij moet het prima bij elkaar gaan passen.

Als het goed is komt de pakketbox volgende week binnen. Ben benieuwd of ik die eens zelf van de postbode kan ontvangen aangezien ik dan vakantie heb :D kan ik hem meteen vertellen wat het is en hem vragen om voortaan daar pakketjes in te plaatsen.

Uiteraard zal ik hier ook de ervaringen delen ;)

• jpm.lensen
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 09-01 15:17

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ik heb:
https://www.bright.nl/loc...ef-voor-de-dhl-pakketkast

helaas bestaat die partij niet meer, maar werkt erg goed, ja heeft ook nadelen, maar voor mij wegen de voordelen er tegen op. het is nu bij postnl zelfs zo, dat als het niet op het pakketje staat, dat ze er toch in gaan.

wat soms wel lastig is, is dat ik een extra adres regel wil (lockbox pin) maar dat kun je niet altijd kwijt

ik heb ook de buren
https://www.deburen.nl

gebruikt, maar daar hangen toch weer wat meer kosten aan, en ze zaten bij mij in de buurt, maar gingen daar stoppen. En hoe langer het bij hun ligt, hoe meer kosten

jpm.lensen wijzigde deze reactie 13-08-2017 09:02 (24%)
Reden: uitbreiding

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ OCZ Vertex SSD 30Gb/ 250Gb hitachi/ Club 3d ATi 5770/ Philips 230WP7NS/ plextorpx-w4824A/ pioneer dvd rw/ MacBook Pro Retina 13 i7/ iPhone 5s 64Gb/ tv 42PFL7606H

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
jpm.lensen schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:00:
ik heb:
https://www.bright.nl/loc...ef-voor-de-dhl-pakketkast

(..)

wat soms wel lastig is, is dat ik een extra adres regel wil (lockbox pin) maar dat kun je niet altijd kwijt
Wat is wat jou betreft het voordeel van die pincode t.o.v. een indrukslot? Je moet die code communiceren en als je de code niet regelmatig wijzigt lopen er dus meerdere (ex)bezorgers rond die jouw lockbox open kunnen maken om er potentieel iets uit te halen. Nog afgezien van wat je zelf benoemt, dat je de code in je adressering moet puzzelen bij het bestellen.
quote:
ik heb ook de buren
https://www.deburen.nl

gebruikt, maar daar hangen toch weer wat meer kosten aan, en ze zaten bij mij in de buurt, maar gingen daar stoppen
Ik zie die naam vaker, maar het lijkt mij een kansloos concept. In ieder geval hier in Amsterdam. Ik heb hier in Amsterdam Noord voor postNL een Primera, bouwmarkt etc in de buurt. En een DHL Parcelshop om de hoek.

De Buren zit op welgeteld twee plekken in Amsterdam: op de Zuidas en ergens bij de A4 wat je misschien nog net Amsterdam mag noemen. En dan ook nog eens 'shop-in-shop' en dus niet 24/7 beschikbaar. Ook geven ze op hun overzichtskaart aan 0 nieuwe plekken gepland te hebben in Amsterdam. Lekkere dekking :P

Ik hou het wel bij mijn logixbox met indrukslot en voor grote pakketten zeer sociale buren, werkt perfect.

Gizz wijzigde deze reactie 13-08-2017 11:04 (37%)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• jpm.lensen
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 09-01 15:17

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

quote:
Gizz schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:57:
[...]

Wat is wat jou betreft het voordeel van die pincode t.o.v. een indrukslot? Je moet die code communiceren en als je de code niet regelmatig wijzigt lopen er dus meerdere (ex)bezorgers rond die jouw lockbox open kunnen maken om er potentieel iets uit te halen. Nog afgezien van wat je zelf benoemt, dat je de code in je adressering moet puzzelen bij het bestellen.

[...]

Ik zie die naam vaker, maar het lijkt mij een kansloos concept. In ieder geval hier in Amsterdam. Ik heb hier in Amsterdam Noord voor postNL een Primera, bouwmarkt etc in de buurt. En een DHL Parcelshop om de hoek.

De Buren zit op welgeteld twee plekken in Amsterdam: op de Zuidas en ergens bij de A4 wat je misschien nog net Amsterdam mag noemen. En dan ook nog eens 'shop-in-shop' en dus niet 24/7 beschikbaar. Ook geven ze op hun overzichtskaart aan 0 nieuwe plekken gepland te hebben in Amsterdam. Lekkere dekking :P

Ik hou het wel bij mijn logixbox met indrukslot en voor grote pakketten zeer sociale buren, werkt perfect.
Indrukslot oid kan ook. Maar ken ik niet. En zit niet op mijn lockbox.

Inderdaad weten de bezorgers de code, maar als ik het eruit haal. Maakt dat niet meer uit. Is niet ideaal. Maar beter als bij buren (beide ook de buren). Komt nog steeds wel voor.

Ik gebruik ook graag track en tracé zodat je het kunt volgen.

Eerder deed ik het op mijn werk. Maar dat mocht niet meer. En als vake ontvanger van pakketjes vind ik het wel handig. Geen probleem met openingstijden tijden.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ OCZ Vertex SSD 30Gb/ 250Gb hitachi/ Club 3d ATi 5770/ Philips 230WP7NS/ plextorpx-w4824A/ pioneer dvd rw/ MacBook Pro Retina 13 i7/ iPhone 5s 64Gb/ tv 42PFL7606H

• GH45T
Hoewel ik weet dat dit topic niet bedoelt is om te ranten richting pakketbezorgers maar toch... Vorige week dus een pakketbus besteld in Engeland. Ben enkele dagen niet thuis geweest. Heb een trackingnummer ontvangen van de verzender maar bleef de status staan op "Delivery info received". Kom ik vanmiddag thuis, heeft de bezorger blijkbaar gisteren- en vandaag geprobeerd mijn pakketbus te bezorgen en dat is niet gelukt. Ik heb alleen gisteren een niet-thuis briefje in de brievenbus gehad en als ik de niet-thuis code controleer krijg ik de informatie dat het pakket wordt teruggestuurd en dat er volgens de PostNL website vandaag ook een bezorger is langsgekomen. Vandaag geen niet-thuis briefje in de brievenbus dus dat vind ik al vreemd.

PostNL gebeld met de vraag of er iets kan worden geregeld dat het pakket nogmaals wordt langsgebracht of ik het ergens kan ophalen, eventueel tegen betaling. Toen bleek dat dit niet mogelijk was de vraag waar ze in godsnaam toch mee bezig zijn. Ook aangegeven dat er cynisch genoeg een pakketbus in het pakket zit omdat ik het gedoe met die pakketjes zo zat ben.

Ik moest het even kwijt. Dit gaat echt helemaal nergens meer over. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren tot ik wel een pakketbus heb en hoeveel dagen ik mij vrij moet nemen om dat ding te ontvangen.

GH45T wijzigde deze reactie 16-08-2017 16:49 (11%)

• Rol2u
Het is mij gisteren weer overkomen dat de bezorger van post nl iets wilde afleveren uit China. Het pastte net niet door de brievenbus, ik hoorde gerommel aan de brievenbus, hij wilde het er inpersen. Ik kon het aanpakken omdat ik thuis was maar hij had zo'n haast dat hij niet aan wilde bellen. Het artikel was zeker beschadigd als hij het door de brievenbus had gepropt. Dat is mij al meer overkomen bij deze bezorger, die wil liever niet aanbellen en als hij wel belt loopt hij gelijk weer weg. Ben er wel klaar mee dus heb nu een pakketbox besteld, het standaard model in het groen, van pakketbrievenbusshop.nl. Nog even kijken hoe en waar ik hem ga monteren.

• GH45T
quote:
Blijkbaar heeft mijn boze telefoontje richting PostNL en/of mijn mail aan Eurodis met de vraag of er iets kan worden geregeld toch geholpen. Afgelopen vrijdag is mijn pakketbus bezorgd en inmiddels hangt hij aan de muur. Heb nog wel wat spullen welke ik wil bestellen en ben benieuwd of de pakketbus dan ook gebruikt gaat worden door de bezorgers. De pakketbus voelt stevig genoeg aan, al is het natuurlijk niet als een kluis of iets dergelijks. Het ding kan op slot maar met een breekijzer heb je het ding zo open lijkt mij.

De bezorger welke de pakketbus bracht heb ik verteld dat er een pakketbus in de doos zat, echter was hij blijkbaar invalkracht tijdens de vakantie. De vaste bezorger zou vanaf deze week weer terug zijn.

Hoe dan ook, ik ben weer een stukje positiever over PostNL. Ik vond het idee dat mijn pakketbus terug naar de UK zou worden gestuurd omdat ik een keer niet thuis was echt te bizar voor woorden. Eind goed, al goed :)

• Rol2u
Vandaag mijn pakketbox opgehangen. Ik had eerst de standaardmaat besteld, maar die bleek toch echt te groot voor waar ik heb wilde plaatsen. Hij past wel maar het zag er niet uit. Komt door de situatie bij mijn voordeur, ik heb niet veel keuze waar ik hem kan ophangen. Dus omgeruild voor een small.
De eerste box bleek ook een opdonder gehad te hebben tijdens transport, dus die moet toch terug. Dit is overigens prima opgelost door de verkoper. Ben benieuwd of de bezorgers er gebruik van gaan maken.

• onafhanjelijke
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 03-11-2017
Hallo iedereen

Zonet een interessant artikel gelezen over het leveren van pakjes in een pakketbus. Bij Bpost kan je dat sinds kort blijkbaar op voorhand aangeven? Er staat wel in dat je dan als klant dan meer risico loopt als het pakket weg is, klopt dat?

https://pakketboxen.be/20...post-instellen-pakketbox/

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
Rol2u schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:07:
Vandaag mijn pakketbox opgehangen. Ik had eerst de standaardmaat besteld, maar die bleek toch echt te groot voor waar ik heb wilde plaatsen. Hij past wel maar het zag er niet uit. Komt door de situatie bij mijn voordeur, ik heb niet veel keuze waar ik hem kan ophangen. Dus omgeruild voor een small.
De eerste box bleek ook een opdonder gehad te hebben tijdens transport, dus die moet toch terug. Dit is overigens prima opgelost door de verkoper. Ben benieuwd of de bezorgers er gebruik van gaan maken.
En hoe is het bevallen?
quote:
onafhanjelijke schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:59:
Hallo iedereen

Zonet een interessant artikel gelezen over het leveren van pakjes in een pakketbus. Bij Bpost kan je dat sinds kort blijkbaar op voorhand aangeven? Er staat wel in dat je dan als klant dan meer risico loopt als het pakket weg is, klopt dat?

https://pakketboxen.be/20...post-instellen-pakketbox/
Klopt. Zeker als je het officieel regelt.

Maar in de praktijk.... maak je een informele afspraak met de bezorgers en wordt het keurig in je box geleverd.

• Rol2u
quote:
En hoe is het bevallen?
Bevalt goed, ik heb inmiddels verschillende bezorgers gesproken en toestemming gegeven spul in de pakketbox af te leveren. En er wordt gebruik van gemaakt want de bezorgers kunnen dan sneller door. Had iedereen maar zo'n ding was een opmerking die ik kreeg.

Een ding valt tegen, en dat is de maat. Veel bedrijven werken met standaard dozen om je bestelling in te doen, En dat is vaak een grote doos, te groot voor mijn box. Mijn tip is als je de grote kunt plaatsen kies die dan.

Verder heb ik geen spijt van de aankoop, ik had het eerder moeten doen.

• Mentalist
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2019

Mentalist

[avdD]

quote:
ehtweak schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:02:
Ja, goed idee, zo'n vrijstaande PostNL pakketautomaat. :+
Zo'n plaatstalen kastje krijg je met een Leatherman tool nog open...
Ideaal om open te breken...
https://www.omroepflevola...tolen-uit-postnl-automaat

Dan is mijn huisdeur (8cm dik hardhout, gietijzeren tralies, gelaagd veiligheidsglas, 3* SKG hang-&sluitwerk) met keurig gestandaardiseerde brievenbus sleuf een stuk steviger... ;)
Als er behalve plaatstaal ook nog een paar millimeter Lexan in verwerkt is en de constructie is dusdanig dat je er niet zomaar een breekijzer tussen kan zetten dan lijkt het me uitermate vermakelijk om te kijken hoe jij dat ding met een Leatherman te lijf gaat.

Verstuurd vanaf mijn Computer®
Thomas Edison was een stuk uitschot.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
Mentalist schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 05:43:
[...]

Als er behalve plaatstaal ook nog een paar millimeter Lexan in verwerkt is en de constructie is dusdanig dat je er niet zomaar een breekijzer tussen kan zetten dan lijkt het me uitermate vermakelijk om te kijken hoe jij dat ding met een Leatherman te lijf gaat.
Ik niet, boefjes wel... :X Zie de foto met het open puilende deurtje. :|
Het trieste is, is dat er steeds meer ik-neem-het-niet-zo-nauw-met-het-mijn-en-dijn piepeltjes in onze samenleving rondlopen. :(

En vooral dit soort dingen:
:-(

ehtweak wijzigde deze reactie 17-11-2017 09:12 (25%)

Mooie Plaatjes   

• Mentalist
  • Laatst online: 05-12-2019

Mentalist

[avdD]

quote:
ehtweak schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:06:
[...]

Ik niet, boefjes wel... :X Zie de foto met het open puilende deurtje. :|
Ik weet het niet maar ik vraag me af of dat deurtje (die onder de "24/7") wel opengebroken is? Het oranje deurtje wel maar dat grijze plaatstaal lijkt nog steeds de toegang te versperren. Alleen een heel klein pakketje en envelop zou daar door kunnen. En het lijkt erop dat ze flink moeite hebben gedaan om het open te krijgen.

Ik weet ook niet of die foto wel daadwerkelijk de getroffen pakketautomaat is of een archieffoto. Zou nogal slordig zijn maar ik vraag me anders sowieso af uit welk deel de pakketten zijn gestolen. Op de foto lijken ze minstens 9 deurtjes te hebben geprobeerd.
quote:
Het trieste is, is dat er steeds meer ik-neem-het-niet-zo-nauw-met-het-mijn-en-dijn piepeltjes in onze samenleving rondlopen. :(

En vooral dit soort dingen:
[afbeelding] :-(
Ah, ik dacht dat het ging over de pakketautomaat van PostNL. Pakketbussen voor thuis zullen niet altijd even hufterproof zijn nee.

Mentalist wijzigde deze reactie 17-11-2017 18:33 (12%)

Verstuurd vanaf mijn Computer®
Thomas Edison was een stuk uitschot.

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik heb net een Allux 800 pakketbus besteld. Ik ben niet zo gecharmeerd van de "open deur en druk op slot"-bussen. Of beter gezegd, ik denk niet dat de wisselende postbezorgers daar zo goed mee om kunnen gaan.

Vandaar maar een "open bak en gooi in"-model gekozen. Een soort logixbox multi-systeem

als ik het binnen heb zal ik wat meer over vertellen,

kmf wijzigde deze reactie 27-11-2017 10:44 (3%)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• blackadder91
  • Registratie: november 2014
  • Nu online
Heeft er iemand ervaring met het in zijn appartement of op zijn werk laten plaatsen van een Bringme pakketbox of iets soortegelijks? https://www.bringme.com/nl
Tot nu toe konden we altijd pakketjes naar ons bedrijf laten sturen maar nadat er na het black friday weekend ca. 1000 pakjes op de receptioniste afkwam, mogen we dat niet meer doen.
Vooral benieuwd hoe zo'n oplossing werkt met pakketjes waarvoor normaal een handtekening is vereist: mag dan bijv. de receptioniste nog steeds tekenen voor ontvangst etc?

• Gizz
  • Laatst online: 23:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik merk nu wat taalproblemen bij mijn pakketbus.

Op de sticker op de klep staat 'Na deponeren slot indrukken'. Duidelijk zou je zeggen, maar ik heb een nieuwe postbode die waarschijnlijk Nederlands niet als eerste taal heeft. Ik heb nu al twee keer pakketjes in mijn bus gevonden terwijl de bus niet op slot is gedrukt. De postbode gooit wel elke keer netjes een briefje door de brievenbus met teksten als "Paketje op de bus" en "Paketje zelfd plaats vorig".

Hoop de postbode snel een keer te spreken. Als alternatief heb ik bedacht om maar iets met duidelijke plaatjes te printen en aan de binnenkant van de klep te plakken zodat de postbode het bijna niet over het hoofd kan zien.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• moppentappers
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:11
Ik heb zelf een Logixbox Topbox XL en dat gaat echt uitstekend.
Ik heb de bezorger gewoon uitgelegd hoe het werkt, ik heb geen stickers oid om aan te geven dat ik er een heb om te voorkomen dat bezorgers het er maar in doen zonder te weten hoe de Logixbox werkt.
Tot nu toe geen problemen en heeft het me al meerdere bezoekjes aan de buren of een ophaalpunt gescheeld.

• Goverman
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:11

Goverman

not loaded

Sinds een paar weken hebben wij ook een pakketbox van Burgwachter met een drukslotje aan de gevel hangen. De DHL vindt hem fantastisch, de TNT-post nog niet echt... Zal wel een kwestie van tijd zijn denk ik.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• AcXeller
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

AcXeller

Lt. Asshole

Zoals in de TS staat ben ik in bezit van de Logixbox Multibox-M, deze hangt er inmiddels een goede twee jaar. Tijd om eens de ervaringen op een rijtje te zetten.

- Kwaliteit is nog steeds goed, kleine roestkleurtjes op wat naden maar verder niets. Deurtje en de klep gaan nog steeds goed open en dicht.
- Inmiddels laat ik ook de normale post er in bezorgen, echter wil er met condens of regen/wind nog wel eens een beetje vocht binnen komen. Er zitten wel wat afwateringsgaten in maar soms komt de post er dus wel eens wat ribbelig uit. (pakketbus hangt wel onder een afdakje)
- Niet elke bezorger is even rustig, pakketje hoor je meestal wel vallen maar ook de normale postbezorger wil nog wel eens de klep iets te fanatiek dicht doen. De pakketbus kan het hebben maar het kan voor een schrikmoment zorgen.
- Doordat er nu ook normale post in komt is de vuurwerksluiting overbodig geworden

Nog steeds worden helaas kleine items te vaak in grote dozen gedaan welke er niet in passen, zoals bijvoorbeeld een muis in een doos die 6x groter is dan de normale verpakking en dan niet in de pakketbus past. En als ze wel passen is er vaak een handtekening voor nodig (geen afspraken over gemaakt met de bezorgers). De pakketten waarvan ik nooit weet wanneer ze binnenkomen zoals boeken en china spul komen dan gelukkig wel weer in de bus terecht. Kleinere webshops komen wat dat betreft vaker aan in de pakketbus dan een coolblue of alternate, deze hebben over het algemeen veel te grote "kijk waar de buurman koopt" dozen in gebruik. Ik probeer dus alsnog vaak zo te bestellen dat ik weet dat ik thuis ben bij bezorging.

Nog steeds blij mee maar helaas niet het antwoord op alles en voornamelijk door webshops met te grote dozen. Handtekening vind ik geen probleem want vaak zijn dat ook duurdere items.

Mijn YouTube kanaal

• kmf
  • Niet online
Vandaag eindelijk tijd gehad om mijn Alux 800 te monteren.

Het resultaat:
Past mooi bij de nieuwe voordeur+kozijn. (zeker als die ook wit gelakt zijn\0

Goed uit het zicht normaal gesproken

Het monteren viel ook niet mee. Enkel grondbevestiging standaard mogelijk. Maar de bodemplaat waar de schroeven in gaan zitten zo'n halve centimeter boven "de grond". Dus moet ik met een mal gaan werken en vervolgens met wat wiggen eerst de gaten zien te vinden om vervolgens vast te schroeven. Blijkbaar is deze gewoon gemaakt om met zo'n grond-unit te werken.

Anyway, het was even een half uur gepuzzel ipv 5 minuten, maar uiteindelijk gelukt. Het luik heeft een mooie demper, en het slot is ook niet een goedkope brievenbusslotje. Cilinder is iets gecompliceerder. Ik zal eens kijken of deze te vervangen is met een andere cilinder zodat deze met de huissleutel geopend kan worden...

Nu wachten op de eerste pakketjes. Wat wel jammer is, is dat er geen vuurwerksluiting is. Ik moet dus eens verzinnen hoe ik deze kan beveiligen de laatste week van het jaar...

• GH45T
Als het zo doorgaat schroef ik mijn Hardcastle pakketbus weer van de muur af. Het lijkt alsof pakketbezorgers het ding niet willen begrijpen en/of webshops structureel véél te grote dozen willen gebruiken zodat het niet in de pakketbus past.

Pakketjes bestellen blijft daarmee een drama. Ik probeer het nog een tijdje maar als het niet verbeterd gaat het ding weer weg. Het is niet zo dat de pakketbus er voor de mooi hangt.

• rimave
  • Laatst online: 17:42
Er is momenteel een pakketbus in de aanbieding bij iBood:
http://www.ibood.com/diy-...600-pakketbrievenbus.html

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
GH45T schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:37:
Als het zo doorgaat schroef ik mijn Hardcastle pakketbus weer van de muur af. Het lijkt alsof pakketbezorgers het ding niet willen begrijpen en/of webshops structureel véél te grote dozen willen gebruiken zodat het niet in de pakketbus past.

Pakketjes bestellen blijft daarmee een drama. Ik probeer het nog een tijdje maar als het niet verbeterd gaat het ding weer weg. Het is niet zo dat de pakketbus er voor de mooi hangt.
Dat slot lijkt ook niet heel intuitief om te bedienen.

Ik heb een 'na sluiten deur druk op slot' slot en zelfs dat vergde bij sommige bezorgers gewenning.

Het meeste komt keurig in de pakketbus :)

• Palomar
  • Niet online
Als ik pakketbezorger was zou ik zo'n box misschien ook wel negeren. Voor veel pakjes moet een handtekening voor ontvangst worden gegeven, dus die mis je al. En als het pakketje toch op een of andere manier zoek raakt dan word jij als bezorger op het matje geroepen.

Ik zie meer heil in het laten bezorgen op een afhaalpunt. Als het even kan laat ik pakketjes bij een afhaalpunt (/winkel) bezorgen. Sterker nog, ik kies juist webshops uit die deze bezorgmethode bieden, tenzij het echt niet anders kan.

Nog idealer zou een centraal afhaalpunt in de stad zijn die 24/7 open is, zodat je kunt afhalen wanneer het je uitkomt. Heb nu nog wel eens dat een afhaalpunt maar tot 17:30 open is, waardoor het na werktijd al wat lastiger is om nog langs te gaan.

• kmf
  • Niet online
Tot nu toe komen 80% van de pakketjes netjes in de pakkettenbus. 1x heeft een (dhl express) bezorger wel pakket erin gepropt. Deze was eigenlijk te groot en viel dus niet naar beneden.
Eruit halen lukte ook niet. Moest het dus opensnijden terwijl ie nog in de dropbox zat...

Handtekening voor ontvangst ook geen problemen mee. Worden gewoon in de pakketbus gestopt. Blijkbaar is dat niet nodig als er toestemming is gegeven of zo?

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
kmf schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:21:
Tot nu toe komen 80% van de pakketjes netjes in de pakkettenbus. 1x heeft een (dhl express) bezorger wel pakket erin gepropt. Deze was eigenlijk te groot en viel dus niet naar beneden.
Eruit halen lukte ook niet. Moest het dus opensnijden terwijl ie nog in de dropbox zat...

Handtekening voor ontvangst ook geen problemen mee. Worden gewoon in de pakketbus gestopt. Blijkbaar is dat niet nodig als er toestemming is gegeven of zo?
Als je betaald wordt per afgeleverd pakket kan ik me enige flexibiliteit in de regels wel voorstellen ;)

• gassel
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 08-12-2018
*knip* nok toch eens met die spam van je. Adverteren kan via https://tweakers.net/info/advertising/

Rukapul wijzigde deze reactie 09-03-2018 08:34 (78%)

• renio
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21-01-2019
eerder al deze pakketbrienvenbussen ontdekt: http://www.flexboxbrievenbussen.nl/brievenbussen

ziet er netjes uit en netjes geprijsd vind ik... nog even verder bekijken wat er op de markt is.

• FlaffTweakr
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23-01 00:09
Ben momenteel zelf een pakketjes + postbus aan het maken met een overschot aan planken die lagen te rotten in de tuin. De binnenkant zou ik met dunne betonplex uitwerken tot 3 à 4 compartimentjes van verschillende groottes, waar elk een eigen slotje op komt. De buitenkant ziet er al mooit uit!

Nu zal elk compartiment een slot moeten krijgen, maar de typische rechtdoor uitschuivende drukslotjes passen niet in het ontwerp. Kennen jullie een goedkoop soort drukslotje (budget max ~€15/stuk) dat zich haaks op de drukrichting vastklemt? Het hoeft niet hufterproof te zijn, voorbijgangers mogen het gewoon niet kunnen opentrekken zonder gereedschap.

Een houten éénrichtingsslot mechanisme is ook mogelijk, maar dan verlies ik zoveel ruimte voor al die pakjes..

Edit:

FlaffTweakr wijzigde deze reactie 07-04-2018 23:36 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:35

Milmoor

Footsteps and pictures.

quote:
Leuk idee. Ik ben benieuwd hoe hij uiteindelijk uitpakt. Wat betreft de sloten: vraag hier eens. Geïnteresseerden in pakketbussen zijn niet perse klussers.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 24-01 10:29
Ik ben van plan om zelf een pakketbus te gaan maken, en heb inmiddels een klein simpel ontwerp gemaakt in SketchUp. (Puur als voorbeeld voor mijzelf, dus niet heel erg gedetailleerd etc..)

De box bestaat uit 2 gedeeltes, het grote gedeelte, tot de scheidingslijnen is om pakketjes in te laten bezorgen en het bovenste gedeelte is een kleine ruimte van 10CM hoog om eventuele elektronica in te verwerken. Zo kan ik hierin bijvoorbeeld in de toekomst een Raspberry Pi plaatsen met een camera module, die een foto maakt zodra er een pakket geplaatst is. Of bijvoorbeeld werken met een barcode scanner o.i.d.

Het slot is ook nog wel een dingetje.. Ik wil het voor de pakketbezorger zo gemakkelijk mogelijk maken, maar het toch nog wel veilig houden. Daarom zou ik het liefst gewoon een slot plaatsen wat zodra het deurtje gesloten wordt, automatisch in het slot valt en dan bij thuiskomst door mij te openen is met een sleutel. Wat voor slot zou ik hiervoor moeten gebruiken?

Nu moet ik alleen nog bedenken uit wat voor materiaal ik dit ga maken. Hout kan ik voor dit relatief goedkoop bestellen, en moet voor de zijdes die gewoon uit één geheel bestaan niet zo ingewikkeld zijn, maar voor voorkant is dit al wat lastiger omdat er een deurtje in gemaakt moet worden en aan de zijkant moet dit ook gebeuren zodat ik bij het gedeelte kan waar de elektronica in ligt.

Aluminium zou waarschijnlijk het stevigst zijn, maar ook het lastigst om te maken en duur in aanschaf..

Iemand ideeën?

Rik. wijzigde deze reactie 14-05-2018 13:58 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
@Rik. iets waarbij er maar 1x iets geplaatst worden vind ik zelf onhandig. Ik heb daarom zelf ook voor een klepsysteem gekozen voor mijn pakketbus.
Dit heeft zich tijdens mijn vakantie prima bewezen, want de pakketjes bleven binnenstromen. (mijn buurvrouw vond dat minder, want haar bezorger heeft haar pakket gewoon bij mij in de bus gegooid waardoor mijn buurvrouw 2 weken moest wachten)

Als je het van hout maakt, zorg ervoor dat het wel weersbestendig is. Misschien een idee/mogelijkheid om de bus tegen het portiek te doen zodat het vanuit huis geopend kan worden? Een gat maken in de portiek/gevel dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rik.
quote:
kmf schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:27:
@Rik. iets waarbij er maar 1x iets geplaatst worden vind ik zelf onhandig. Ik heb daarom zelf ook voor een klepsysteem gekozen voor mijn pakketbus.
Dit heeft zich tijdens mijn vakantie prima bewezen, want de pakketjes bleven binnenstromen. (mijn buurvrouw vond dat minder, want haar bezorger heeft haar pakket gewoon bij mij in de bus gegooid waardoor mijn buurvrouw 2 weken moest wachten)

Als je het van hout maakt, zorg ervoor dat het wel weersbestendig is. Misschien een idee/mogelijkheid om de bus tegen het portiek te doen zodat het vanuit huis geopend kan worden? Een gat maken in de portiek/gevel dus.
Het kiepsysteem zie ik niet echt zitten.. Hierbij vallen pakketjes erin, en dit is zelf lastig te realiseren, zeker met het oog op het idee om elektronica te verwerken in de pakketbus.

Monteren aan de deur vind ik ook niet zo'n goed idee, in onze deur zitten van boven naar beneden een aantal vierkante raampjes, en om dit nou helemaal aan te passen voor een pakketbus, zie ik niet zitten. Ook maakt het dit voor inbrekers weer wat makkelijker, sloop de bus vanaf de buitenkant, en je kunt door de bus naar binnen :+

Weerbestendig is inderdaad wel een dingetje, maar eventueel zou de bus, als hij niet te diep is, onder de carport kunnen hangen waardoor deze in ieder geval droog hangt maar ook daar is het erg vochtig dus daar moet ik wel een oplossing voor kunnen vinden.

Ik vind het bedrag wat gevraagd wordt voor een beetje fatsoenlijke pakketbus wel heel erg hoog, en dus wil ik er zelf een gaan maken. Welk materiaal ik gebruik maakt mij niet zoveel uit, zolang het maar veilig is. Het liefst kies je dan natuurlijk voor het veiligste materiaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:03

Theo

moederbord

Ik heb thuis nu ook een jaar de Allux 600 naast de voordeur staan voor post en pakketten. In de achterzijde heb ik een zestal gaatjes gemaakt om 'm aan de muur te kunnen hangen. De meeste postbodes en bezorgers maken er gebruik van als er niemand thuis is. We merken thuis wel dat de bezorger eerst aanbelt, en als er niemand thuis is dan gaat het pakket de bus in. Alleen heel grote pakketten die gaan niet passen en gaan met de bezorger terug (of naar de buren)

Voordeel van zo'n grote brievenbus is ook dat er voor een paar weken aan post in de bus past zonder dat het zichtbaar is (inc de stapels folders en lokale krantjes) Met vakantie is er dus geen zichtbare stapel post op de deurmat of een uitpuilende buitenbrievenbus.

Waar ik vorig jaar kind aan huis was bij zowel de buren als het postkantoor om pakketjes op te halen zitten ze nu gewoon in de brievenbus. Tot nu toe nog geen problemen gehad met vandalisme of diefstal uit de brievenbus. Dat laatste gaat ook erg lastig zonder sleutels.

Er passen ook gewoon meerdere pakketten in; dus ook bij meer dan 1 pakketje per dag verdwijnen ze gewoon in de brievenbus.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
@Rik. een allux brievenbus is niet zo duur. Ik heb zelf een allux 800 voor 250 euro. In plaats van electronica IN de bus, ga ik gewoon een Unifi webcam hangen aan de entree, zodat ik ook kan zien wie er iets in de bus gooit (of voor de deur staat)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rik.
quote:
kmf schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:10:
@Rik. een allux brievenbus is niet zo duur. Ik heb zelf een allux 800 voor 250 euro. In plaats van electronica IN de bus, ga ik gewoon een Unifi webcam hangen aan de entree, zodat ik ook kan zien wie er iets in de bus gooit (of voor de deur staat)
Ik vind persoonlijk 250,- voor een pakketbus vrij duur. Dan laat ik mijn pakketten wel naar een afhaalpunt sturen of nemen de buren de pakketten aan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
quote:
Rik. schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:22:
[...]

Ik vind persoonlijk 250,- voor een pakketbus vrij duur. Dan laat ik mijn pakketten wel naar een afhaalpunt sturen of nemen de buren de pakketten aan...
Hoeveel denk je dat een zelfgemaakte houten bus incl scharnieren, slot, plamuur en lak kost? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rik.
quote:
kmf schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:26:
[...]

Hoeveel denk je dat een zelfgemaakte houten bus incl scharnieren, slot, plamuur en lak kost? :?
Een heel stuk minder. De bus die ik zelf ontworpen heb, komt qua hout (in verstek gezaagd) ongeveer uit op 70,-
Daarbij dan nog de andere benodigdheden, maar dit komt lang niet in de buurt van 250,-

• henri055
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 22-01 07:45
quote:
Rik. schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:27:
[...]

Een heel stuk minder. De bus die ik zelf ontworpen heb, komt qua hout (in verstek gezaagd) ongeveer uit op 70,-
Daarbij dan nog de andere benodigdheden, maar dit komt lang niet in de buurt van 250,-
Ik heb deze aan de muur hangen:

Hij is in het echt nog lelijker dan op de foto. Maar wel goedkoop.
https://www.brievenbus-za...gn-ptt07-pakketbrievenbus

Rijdt in een Hyundai Ioniq electric (lease)

• kmf
  • Niet online

Approved!

(na een weekje vakantie, hoop pakketjes geoogst :) )

kmf wijzigde deze reactie 30-08-2018 00:46 (30%)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Briljant :D

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:17
quote:
mark-k schreef op maandag 4 januari 2016 @ 09:31:
[...]
Leuk, laat ene eerst zn hond erin schijten en duwt m dan in het slot, krijg je als je thuis komt een heel ander pakketje dan je verwacht had.
Ik weet niet in wat voor wijk jij woont...

edit: Oh derp 2016

Gamebuster wijzigde deze reactie 30-08-2018 09:54 (3%)

Ontwikkelaars omg. Hoofddorp gezocht! PM voor details! Freelance, loondienst, thuiswerk, Model-3 lease, ruim salaris & winstuitkering/aandelen

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 24-01 13:01
quote:
kmf schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 00:42:
[afbeelding]

Approved!

(na een weekje vakantie, hoop pakketjes geoogst :) )
Thumbs up :9

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Chaker
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:05
Zelf ook in het bezit van een pakketbrievenbus van pakketbrievenbusshop. Zeer tevreden van. bpost heeft er soms wel moeite mee maar voor de rest komen de pakjes goed aan!

• ge1tel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18-01 22:03
Hoe zijn de ervaringen nu? Leren de bezorgers bij?

Er is een nederlamdse startup: mypo.nl
Iemand hier ervaring mee? Is een box inclusief een jaarlijkse service fee

• Smuggler
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:51

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ja de bezorgers lijken te leren.
We hebben de volgende bezorgers gehad:

postNL -> was perfect, maar bij elke wisseling weer drama: zoals, pakketbus niet opslot, pakketten van de buren erin, of bij de buren afgeleverd terwijl ik de bus heb. soms gaat het goed.
DPD -> drama, maar er liggen nu instructies bij de DPD voor elk pakket hoe ze het mogen afleveren, daarin staat nu bij mij adres precies hoe de pakketbus werk, en blijkbaar gaat dat nu meestal goed.
DHL -> ligt aan de bezorger, we hebben er een stuk of 6, volgens mij gaan er 5 goed.
UPS -> lijkt goed te gaan
TNT -> lijkt goed te gaan
electronic goods en overige bezorgers -> gaat goed of we waren toevallig thuis.

Bezorgers zijn over het algemeen heel blij met de pakketbus en ik ook.
Alleen de post bezorger stoppen er ook wel eens folders of post in.

Ach over het algemeen is iedereen er blij mee.
Wij zijn blij dat de pakketjes snel aankomen.
Buren zijn blij dat ze niet zoveel pakketjes van ons krijgen (gebeurd nog wel eens als er meerdere pakketjes op dezelfde dag komen, maar dit wordt vriendelijk ontvangen. ook omdat ze weten dat we er veel aan doen om de buren te ontlasten).
Bezorgers zijn blij voor de snelle afhandeling bij ons adres.

Iedereen happy, jammer dat de pakketbus 200 euro koste, maar per pakketje is het uiteindelijk een kleine inverstering geweest, we krijgen gemiddeld namelijk meerdere pakketjes per week.

Gewoon sebastiaan

• Chntl321
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:53
ge1tel schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:41:

Er is een nederlamdse startup: mypo.nl
Iemand hier ervaring mee? Is een box inclusief een jaarlijkse service fee
Ik zie van Mypo.nl het nut niet zo erg in. Ik heb een pakketbus waarbij het pakket gewoon naar beneden valt. Nadat het pakket naar beneden is gevallen, kun je er vanaf bovenaf niet meer bij omdat er een 2e klep in zit die mee omhoog gaat zodra de deksel optilt. Brievenbus opent onderin gewoon met een sleutel zodat je je pakketje eruit kunt pakken. Dus eenmaal erin gegooid is niet meer eruit.. Heb de postbode nog wel eens terug zien komen en de klep open doen, maar helaas.. weg = weg..

Abonnement vind ik ook overbodig. Om al mijn pakketten te beheren gebruik ik de parcel app en een notificatie dat er een pakket in de bus zit hoef ik niet. Ik heb een beveiligingscamera op de oprit hangen dus een foto krijg ik toch al..

Verder leren de bezorgers inderdaad bij, allemaal gooien ze het in de pakketbus (mits het niet al te groot is uiteraard) en ze zijn er ook erg blij mee. Zij zijn dan ook gelijk het pakketje kwijt en ik hoef niet naar het postkantoor.

Chntl321 wijzigde deze reactie 14-01-2019 23:36 (12%)

• kmf
  • Niet online
ge1tel schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:41:
Ik krijg nog regelmatig thumbsups

PostNL-bezorgers zijn er heel blij mee. Soms krijg ik al op de postnl app dat het pakket al bezorgd is, maar er ligt nog niks in de bus. Blijkt dat de bezorger al paar minuten eerder het had ingescand als afgeleverd omdat ie zeker weet dat hij het kan "afgeven".
Ook meegemaakt dat een nieuwe bezorger bij inwerken ook duidelijk is gewezen op de pakketbus.

DHL levert vaak pakketten die niet in de bus passen helaas, maar wat wel past, gaat er ook erin.

Ik zie (webcam) dat veel nieuwe bezorgers de eerste keer wel twijfelen, maar uiteindelijk het toch wel leren.

Note: toen ik net de bus had geplaatst, had ik de vrees dat ik veel pakketten van buren in m'n bus gaat vinden. Dat is gelukkig maar 1x gebeurd (en we waren een paar weken op vakantie, dus de buurvrouw moest wel heel lang wachten :+ )

Note2: postnl bezorgers bellen niet eens meer aan. Direct pakket in bus en wegwezen. Prima wat mij betreft. Ik krijg vanzelf wel een notificatiemail :)

kmf wijzigde deze reactie 15-01-2019 11:29 (6%)

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-01 20:58
@kmf
Wel handig idd. Sinds kort de Ring deurbel hangen en daar laten wij alles mee voor de deur zetten. Vanavond eens opmeten of zo'n systeem zou passen. Erg handig en de Unifi infrastructuur die jij zo te zien ook gebruikt ;) ligt er toch al :)

• Maverick
  • Laatst online: 22:56
@kmf Ik zie dat jij de allux 800 hebt. Nu vind ik die hier: https://brievenbuswinkel....etbus_allux_800_antraciet# maar ze hebben ook een ander model https://brievenbuswinkel....n/pakketbox_600_antraciet# Die is iets kleiner. Wellicht heb je deze ook overwogen. De opening lijkt me iets praktischer. Wellicht heb jij er een mening over welke er handiger is daar je met iig een van de twee ervaring hebt?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• kmf
  • Niet online
Maverick schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:36:
@kmf Ik zie dat jij de allux 800 hebt. Nu vind ik die hier: https://brievenbuswinkel....etbus_allux_800_antraciet# maar ze hebben ook een ander model https://brievenbuswinkel....n/pakketbox_600_antraciet# Die is iets kleiner. Wellicht heb je deze ook overwogen. De opening lijkt me iets praktischer. Wellicht heb jij er een mening over welke er handiger is daar je met iig een van de twee ervaring hebt?
Wel overwogen, maar ik vond de constructie van de 600 wat fragieler uitzien. De opening van de 800 is ook ietwat groter. Daarom heb ik voor die gekozen.

Het komt wel eens voor dat er een pakket er niet in past, maar die zullen ook niet in de 600 passen dan.
Ik geloof niet dat dit pakje er zo in kan gaan:

De klepmechanisme zal waarschijnlijk blokkeren.

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ik denk dat ik binnenkort deze ga aanschaffen: https://www.logixbox.nl/frontbox-deluxe

Meerdere pakketten per dag gebeurt zelden, een beetje formaat pakket moet passen en ik wil niet dat de bezorger een slotje moet indrukken. Alles bij elkaar kom ik dan op die frontbox uit.

Ben benieuwd :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 24-01 11:34
henri055 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:57:
[...]

Ik heb deze aan de muur hangen:
[Afbeelding]
Hij is in het echt nog lelijker dan op de foto. Maar wel goedkoop.
Ik heb dezelfde brievenbus afgelopen weekend bij mijn ouders opgehangen. Voor de prijs (€55) een prima ding, benieuwd of de pakketbezorgers hem ook gaan gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:37
Ik overweeg ook al langer om een dergelijke bus op te hangen (in de trant van die Allux 800. Wij krijgen regelmatig meerdere bezorgers op een dag en hebben dan meer aan zo'n type bus).
Maar we wonen in een dorp en hebben redelijk vaste bezorgers. Als we er niet zijn, mikken ze het pakketje achter het huis, op de tuintafel (die onder een overkapping staat). Ideaal. Wordt hier toch niet gejat (en als er dieven komen, kunnen ze beter andere dingen jatten die er liggen, dan die pakketjes :+ ), bezorger is in 1x klaar en wij hebben gewoon zonder gezeur die pakketjes.
Dus zo'n box lijkt me wel handig, maar voegt tegelijkertijd niet zo heel veel toe :)

• Theo

Theo

moederbord

@Raymond
Zo'n box kan best wat toevoegen op een manier die ik van te voren niet had verwacht. Niet alleen verdwijnen pakketjes in de box, maar er past ook twee weken aan post in, inc alle folders en lokale suffertjes. Als je dus twee weken met vakantie bent is het niet aan de post te zien. Geen stapel post achter de deur, geen haf uit de deur stekende folders meer en ook geen overvolle brievenbus. Ofwel, de post/brievenbus is geen uitnodiging meer voor inbrekers :P

En de pakketbezorgers zijn er ook blij mee. Ze nemen de moeite niet eens meer om aan te bellen en dumpen het gelijk in de bus. Alleen als deze vol zit, of als het te groot is bellen ze aan. Maar het scheelt hen dus best veel tijd (aanbellen, wachten, om het huis lopen) terwijl ze het best druk hebben en door schijnZZP contracten best onder een hoge druk werken.

Zelf heb ik de Allux 600 hangen. Dikke aanrader.

7400 Wp op het dak

• YdieresiS
  • Laatst online: 15:45
Theo schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:24:
@Raymond
Zelf heb ik de Allux 600 hangen. Dikke aanrader.
Is die geschikt om te hangen? Ik zie hem eigenlijk alleen als postzuil die het beste op een brievenbus voet geplaatst kan worden. Ik ben nog geen geschikte tegengekomen die wat groter is en ook kan hangen, ik ben dus erg beniewd.

"Waar een wil is, ben ik weg!"

• Theo

Theo

moederbord

YdieresiS schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:21:
[...]

Is die geschikt om te hangen? Ik zie hem eigenlijk alleen als postzuil die het beste op een brievenbus voet geplaatst kan worden. Ik ben nog geen geschikte tegengekomen die wat groter is en ook kan hangen, ik ben dus erg beniewd.
De bus heb ik deels aan de muur hangen, en deels op een voet staan. De bus staat tegen het huis aan op twee dunne palen/voeten. In de achterkant van de brievenbus heb ik zes gaatjes geboord, en daarmee zit de bus aan de muur vast. Dat ding gaat nergens heen. De bus hangt dus grotendeels aan de muur; de palen/voeten zijn meer optisch.

Maar mijn inziens kun je de bus best aan de muur hangen, al wil je dit uiteraard niet doen met twee 3x30 parkertjes. Als je vier of zes stevige schroeven gebruikt dan moet dat gewoon kunnen. Alleen zul je wel iets van een afstandsbus moeten plaatsen (of een doosje met M5 ringen halen) omdat de bus wel een centimeter van de muur moet hangen; anders kan de klep niet open.

7400 Wp op het dak

• YdieresiS
  • Laatst online: 15:45
@Theo Dank je voor je antwoord, dit helpt me wel in de zoektocht. De Allux 600 is namelijk een betaalbare grotere bus.

"Waar een wil is, ben ik weg!"

• Theo

Theo

moederbord

YdieresiS schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:32:
@Theo Dank je voor je antwoord, dit helpt me wel in de zoektocht. De Allux 600 is namelijk een betaalbare grotere bus.
Dat is ook de reden dat ik 'm heb geplaatst; de 800 is maar een heel klein stukje groter, maar kan minder grote pakketten aan; en is wel een heel stuk duurder.

Ik heb geen ervaring met het standaard slot wat ze erbij leveren; het optionele (en duurdere) Ruco slot is best goed en stevig.

Klein puntje wat ik wel tegen ben gekomen bij de 600 is dat er bij de 'klep met slot' (dus waar je de post uithaalt, niet waar de post ingaat) en onhandig randje zit waar de post op kan blijven hangen als je de post erin gooit. Maar met een tang is dit randje gemakkelijk naar beneden te buigen zodat er geen post achter kan blijven hangen.

7400 Wp op het dak

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Ook mijn vrouw en ik ontvangen meer en meer pakketjes en het idee van een pakketbus spreekt mij dus wel aan.

Wat ik mij afvraag: is het fenomeen pakketbus inmiddels bekend genoeg onder de pakketbezorgers dat de meerderheid hem ook echt "goed" weet te gebruiken?

En in navolging van de wens van @Raymond om de pakketbus te gebruiken als veredelde vakantie-brievenbus, snappen de postbezorgers (let op: dit zijn dus andere mensen dan pakketbezorgers) wel dat de post dan daarin mag worden?

• kmf
  • Niet online
Gitarist schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:11:
Ook mijn vrouw en ik ontvangen meer en meer pakketjes en het idee van een pakketbus spreekt mij dus wel aan.

Wat ik mij afvraag: is het fenomeen pakketbus inmiddels bekend genoeg onder de pakketbezorgers dat de meerderheid hem ook echt "goed" weet te gebruiken?

En in navolging van de wens van @Raymond om de pakketbus te gebruiken als veredelde vakantie-brievenbus, snappen de postbezorgers (let op: dit zijn dus andere mensen dan pakketbezorgers) wel dat de post dan daarin mag worden?
Een briefje met instructies helpt veel

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
kmf schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:54:
[...]

Een briefje met instructies helpt veel
OK, maar oprechte vraag: herkent de gemiddelde pakketbezorger een pakketbus als zijnde dat hij/zij daar iets mee moet doen?

En ik heb er sterk m'n twijfels bij dat -als hij het fenomeen pakketbus niet kent en dus niet weet wat 'ie ermee aanmoet- überhaupt de tijd neemt om een instructie te lezen van iets waarvan hij niet weet dat hij er iets mee moet en kan. Ik bedoel, het is voor een pakketbezorger kennelijk vaak al een hele opgave om mijn huisnummer te lezen (terwijl dat van de weg af duidelijk zichtbaar is)

Ik vind het gewoon lastig om in te schatten hoe algemeen bekend dit is..
Ik ken het dankzij dit topic, maar ik denk dat ik zonder dit topic bij zo'n bus had gedacht "hee wat is dat nou voor een gek ding?" (en indien er instructies hangen die wel gelezen natuurlijk O-) )

Disclaimer: misschien schat ik de pakketbezorgers te laag in, in dat geval sorry :>

• kmf
  • Niet online
Gitarist schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:01:
[...]

OK, maar oprechte vraag: herkent de gemiddelde pakketbezorger een pakketbus als zijnde dat hij/zij daar iets mee moet doen?

En ik heb er sterk m'n twijfels bij dat -als hij het fenomeen pakketbus niet kent en dus niet weet wat 'ie ermee aanmoet- überhaupt de tijd neemt om een instructie te lezen van iets waarvan hij niet weet dat hij er iets mee moet en kan. Ik bedoel, het is voor een pakketbezorger kennelijk vaak al een hele opgave om mijn huisnummer te lezen (terwijl dat van de weg af duidelijk zichtbaar is)

Ik vind het gewoon lastig om in te schatten hoe algemeen bekend dit is..
Ik ken het dankzij dit topic, maar ik denk dat ik zonder dit topic bij zo'n bus had gedacht "hee wat is dat nou voor een gek ding?" (en indien er instructies hangen die wel gelezen natuurlijk O-) )

Disclaimer: misschien schat ik de pakketbezorgers te laag in, in dat geval sorry :>
Je denkt te moeilijk.
Een pakketje in de pakketbus is sneller dan een briefje schrijven, dus dat zullen ze eerder doen.

Als je een duidelijke briefje/sticker bij je brievenbus hangt, dan begrijpen 7 van de 10 bezorgers het wel.
Dan zijn er 3 die het niet weten. Die bellen aan en dan kan je een persoonlijke demonstratie geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:27
Raymond schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:49:
Ik overweeg ook al langer om een dergelijke bus op te hangen (in de trant van die Allux 800. Wij krijgen regelmatig meerdere bezorgers op een dag en hebben dan meer aan zo'n type bus).
Maar we wonen in een dorp en hebben redelijk vaste bezorgers. Als we er niet zijn, mikken ze het pakketje achter het huis, op de tuintafel (die onder een overkapping staat). Ideaal. Wordt hier toch niet gejat (en als er dieven komen, kunnen ze beter andere dingen jatten die er liggen, dan die pakketjes :+ ), bezorger is in 1x klaar en wij hebben gewoon zonder gezeur die pakketjes.
Dus zo'n box lijkt me wel handig, maar voegt tegelijkertijd niet zo heel veel toe :)
Ik zit in dezelfde situatie, hoewel ik merk dat men minder vaak achter huis neerlegt en vaker bij de buren aflevert. Dat zal wellicht komen doordat die ook meer bestellen.

Nu heb ik ik de afmetingen van de pakjes die in zo'n Allux 600 of 800 kunnen eens bekeken, maar dat wordt niks. Ik zou toch minimaal willen dat de gemiddelde Zalando schoenendoos erin past, maar dat lijkt niet te gaan op basis van de specs.

[edit] Beetje verder kijken dan m'n neus lang is, kwam de https://www.logixbox.nl/p...rievenbus-multibox-m.html tegen. Dat lijkt wel een goede oplossing te zijn. Komende weken maar even de pakketjes in de gaten houden qua afmetingen.

Hoe zijn de ervaringen hiermee?

freakstar wijzigde deze reactie 21-07-2019 20:35 (9%)

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 24-01 11:34
freakstar schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:16:
[...]

Ik zit in dezelfde situatie, hoewel ik merk dat men minder vaak achter huis neerlegt en vaker bij de buren aflevert. Dat zal wellicht komen doordat die ook meer bestellen.

Nu heb ik ik de afmetingen van de pakjes die in zo'n Allux 600 of 800 kunnen eens bekeken, maar dat wordt niks. Ik zou toch minimaal willen dat de gemiddelde Zalando schoenendoos erin past, maar dat lijkt niet te gaan op basis van de specs.

[edit] Beetje verder kijken dan m'n neus lang is, kwam de https://www.logixbox.nl/p...rievenbus-multibox-m.html tegen. Dat lijkt wel een goede oplossing te zijn. Komende weken maar even de pakketjes in de gaten houden qua afmetingen.

Hoe zijn de ervaringen hiermee?
Bij mijn ouders hangt sinds kort de cheape pakketbrievenbus van Esschert, werkt prima zo'n bus en vaak bellen ze niet eens meer aan.

€270 voor een pakketbus vind ik wel erg aan de prijs

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:27
Carfanatic schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:49:
[...]

Bij mijn ouders hangt sinds kort de cheape pakketbrievenbus van Esschert, werkt prima zo'n bus en vaak bellen ze niet eens meer aan.

€270 voor een pakketbus vind ik wel erg aan de prijs
Ik vind die oplossing met dat slot niet heel handig, maar zo vaak komen er eigenlijk ook niet meerdere pakketten.

Inderdaad een geschiktere prijs dit. Thanks!

• Chickendorp
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:39
Een overzichtje zou handig zijn...

Hierbij een poging tot een begin:

Pakketbussen overzicht

Pakkethoogte breedte diepte Prijsindicatie

Allux 600 320 290 155 178
Allux 800 330 300 115 245
Escschert 400 300 210 40
Multibox-M 450 270 170 276
Frontbox-Deluxe 400 350 325 259
Designbox 520 300 220 297

Als iemand anders wel een nette tabel voor elkaar krijgt dan hoor ik het graag, voel je vrij om dit te gebruiken voor de openingspost!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:00

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik vind het echt waardeloos qua geld voor de afmetingen die erin passen. Meeste pakketjes zijn echt random qua afmeting.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Señor Sjon schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:09:
Ik vind het echt waardeloos qua geld voor de afmetingen die erin passen. Meeste pakketjes zijn echt random qua afmeting.
Het meeste past bij mij zonder problemen, maar ik heb dan ook een grotere dan die uit de tabel hierboven en relatief flink goedkoper.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 01:12
Ah, past het niet, dan probeer ik het bij de buren.
En als ik zo een kast voor het eerst tegenkom bij een stop, dan vraag ik aan de bewoner of het voor ons bestemd is, als dat al niet duidelijk was.
En ik geef aan dat ik alleen pakketjes die niet aangetekend zijn, er in zal doen. Pakketjes waar Handtekening voor ontvangst staat, vraag ik of ik die zelf mag tekenen en dat haar expliciete toestemming daar echt voor nodig is, dat dat niet iets vanzelfsprekends is.
Ook leg ik uit dat er een inherent verschil zit tussen aangetekende pakketten en pakketten met Handtekening voor ontvangst. Aangetekende pakketten gaan nooit in zo een kast, hoe graag de ontvanger dat ook wil.

Overigens is het wel zo dat PostNL als bedrijf niet wil dat bezorgers zelf voor pakketten tekenen, onder geen beding. Mocht iemand dus willen klagen over een niet afgeleverd pakket, dan is de bezorger de Sjaak.

Kleine aanvulling: Mocht ik aan het pakket al zien dat daar een dure telefoon, gadget of iets anders waardevols in zit, dan gaat die ook niet in zo een bak, ook al is er geen handtekening vereist. Dan maar bij de buren of pkt.

Tartarus wijzigde deze reactie 04-10-2019 18:02 (16%)

• Chickendorp
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:39
Rukapul schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:45:
[...]

Het meeste past bij mij zonder problemen, maar ik heb dan ook een grotere dan die uit de tabel hierboven en relatief flink goedkoper.
Kan je het merk en type misschien even noemen? Dan voeg ik hem toe.
Is voor meer mensen interessant denk ik...

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Chickendorp schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:13:
[...]

Kan je het merk en type misschien even noemen? Dan voeg ik hem toe.
Is voor meer mensen interessant denk ik...
Zie de topicstart :P

Mijn ervaringen worden overigens nog steeds beter

Boeken worden steeds vaker ook in de pakketbus afgeleverd. Die passen door de brievenbus maar daarbij wordt de (te grote doos van bv Bol) vaak kapotgereten en/of heb je deuken in de hoeken.

En DHL snapte het laatst zelfs in het donker. Ik was nog niet van de bank opgestaan 's avonds of de nieuwe iPad lag al in de pakketbus _/-\o_

• Gomez12
  • Laatst online: 16:32
Zo'n Allux 600 is die gewoon los te plaatsen? Of heb je echt die voet nodig? Ik wil hem namelijk op 1 hoog op een overloop zetten, maar dan moet hij uiteraard niet wegwaaien etc :)

• madmaus
  • Laatst online: 12-01 20:21
Ik heb een allux 600 en ik heb al een paar keer gemerkt dat iets grotere hoekige pakketjes blijven hangen op het cylinder slot. De klep kan wel dicht maar het pakketje valt niet helemaal naar beneden waardoor de klep niet meer open gaat.

Zijn er tweakers die dat probleem al opgelost hebben?
Gomez12 schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:12:
Zo'n Allux 600 is die gewoon los te plaatsen? Of heb je echt die voet nodig? Ik wil hem namelijk op 1 hoog op een overloop zetten, maar dan moet hij uiteraard niet wegwaaien etc :)
Ik heb hem los tegen de muur staan. Ivm diefstal heb ik hem weg geschroefd aan de muur. 1 schroef en een plankje hout ter breedte van de allux en hem zo vastgezet. Dat zit super stevig.

madmaus wijzigde deze reactie 22-11-2019 17:48 (45%)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Falcon
  • Laatst online: 17:40

Falcon

Q.A. Engineer (DevOps)

Via de camera-deurbel geef ik vaak aan dat het pakket in de papiercontainer gelegd mag worden en als ik moet tekenen dan nemen ze hem weer mee.

De papiercontainer heeft een fietsslot met cijfercode erom, deze geef ik door aan de bezorger, deze wijzig ik om de maand. Verder is de container zelf vastgezet met een steviger slot aan de muur.

Das mijn pakketbus ;)

"You never come second by putting other people first"

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:35
Interessant topic. Bij DPD heb je al de neerzettoestemming die je kan geven. Laatst met een zwaar pakket al gebruik van gemaakt, voor de deur laten neerzetten met neerzettoestemming op een dag dat er een groot gedeelte van de dag wel iemand thuis was (zul je zien dat ze alsnog komen als er net even iemand niets). Nou was dat een pakker van ca. 90x30x50. Gaat vast niet in zo'n pakketbus.

Voor de mensen die zo'n ding hebben: Hebben jullie een hele diepe voortuin of juist niet? En staat ie dan tegen het huis aan of juist meer richting de weg? Voor iemand als ik die alleen is en straks een eigen huis heeft, is het wel handig. Scheelt weer een ritje supermarkt/boekwinkel/whatever om wat af te halen.

• madmaus
  • Laatst online: 12-01 20:21
madmaus schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:32:
Ik heb een allux 600 en ik heb al een paar keer gemerkt dat iets grotere hoekige pakketjes blijven hangen op het cylinder slot. De klep kan wel dicht maar het pakketje valt niet helemaal naar beneden waardoor de klep niet meer open gaat.

Zijn er tweakers die dat probleem al opgelost hebben?
Even mijzelf quoten.
Ik heb dit opgelost voor een stuk blik in een soort V te buigen en die om de cylinder te plaatsen (plakken met Tesa super strips).
Zo schuiven de pakketjes er netjes langs in plaats van dat ze blijven hangen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• beredikt
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-01 13:56
Heeft iemand al een pakketbrievenbus ingebouwd in een bestaande gemetselde brievenbus?

van dit type:

Deze 2 links heb ik alvast gevonden met google:

https://www.bouwinfo.be/f...ievenbus-met-pakket-optie
Dit lijkt mij het beste systeem: een gat in de bovenkant maken.
Maar ik heb nog geen zo'n systeem gevonden om in te bouwen (een gat maken in de blauwsteen kan ik wel zelf)

https://www.brievenbusdir...-grijs-8718868434265.html
Dit systeem is om in de voorkant in te bouwen maar ik vrees dat ik dan niet genoeg hoogte heb.

• Anoniem: 93248
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Het concept zie ik wel zitten alleen als ik de maatvoering van veel pakketten bekijk moet er toch een flinke kast komen! Echt ongelofelijk in wat voor een enorme dozen webwinkels verpakken.

Zolang ik geen uitwendige maten kan inzien/opgeven bij bestelling laat ik het liever bij een afhaalpunt bezorgen. Ik heb er twee op mijn woon-werkroute zitten en indien nodig kan ik daar een aantal dagen/pakketten bufferen ;)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bonswah85 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:34:
Het concept zie ik wel zitten alleen als ik de maatvoering van veel pakketten bekijk moet er toch een flinke kast komen! Echt ongelofelijk in wat voor een enorme dozen webwinkels verpakken.

Zolang ik geen uitwendige maten kan inzien/opgeven bij bestelling laat ik het liever bij een afhaalpunt bezorgen. Ik heb er twee op mijn woon-werkroute zitten en indien nodig kan ik daar een aantal dagen/pakketten bufferen ;)
Inmiddels worden de twee (!) postnl afhaalpunten bij mij in de wijk overspoeld met pakketten, en kan ik die vaak nieteens meer selecteren :X

• Tartarus
MikeyMan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:36:
[...]

Inmiddels worden de twee (!) postnl afhaalpunten bij mij in de wijk overspoeld met pakketten, en kan ik die vaak nieteens meer selecteren :X
Vind je ‘t gek?
Normaal rijden bezorgers met tussen de 130 en 150 stops weg, met tussen de 160-200 pakketten, nu met de SKNJ periode is dat tussen de160 en 180 stops met 200-230 pakketten.
Meer mensen bestellen en mensen bestellen meer in deze periode. Als bezorger ben je door de drukte ook minder snel geneigd om burenbelevering te doen als je niet snel kan zien of die thuis zijn.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tartarus schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:24:
[...]

Vind je ‘t gek?
Normaal rijden bezorgers met tussen de 130 en 150 stops weg, met tussen de 160-200 pakketten, nu met de SKNJ periode is dat tussen de160 en 180 stops met 200-230 pakketten.
Meer mensen bestellen en mensen bestellen meer in deze periode. Als bezorger ben je door de drukte ook minder snel geneigd om burenbelevering te doen als je niet snel kan zien of die thuis zijn.
Nee vind dat zeker niet gek, maar hoe moet ik dan spullen laten leveren?

• Tartarus
MikeyMan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:28:
[...]

Nee vind dat zeker niet gek, maar hoe moet ik dan spullen laten leveren?
Het is niet ideaal, maar indien mogelijk op je werk of bij familie/vrienden die wel vaker thuis zijn dan jij.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True