Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De pakketbus als oplossing voor de online shopper Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:48

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Inleiding
Dit topic gaat over de pakketbus als oplossing om pakjes thuis te krijgen. Erg ingeburgerd is het nog niet en dus gaat de pakketbus onder vele namen rond: pakketbrievenbus, pakketjesbus, pakjesbrievenbus of parcel box in goed Nederlands :P

Pakketdiensten
In de praktijk werkt een pakketbus prima, maar je kan gerust kunnen stellen dat dat niet echt dankzij de pakketdiensten is. Ondanks mooie woorden en aankondigingen is het officiele beleid van pakketdiensten namelijk niet ingericht op pakketbussen. Zie bijvoorbeeld het antwoord van PostNL op een vraag over pakjes waarvoor een handtekening is vereist:
quote:
Wanneer u een pakketbus heeft, is het toegestaan om een pakket zonder verzekering daar in af te leveren. Dit mag echter alleen bij zendingen waarvoor niet getekend hoeft te worden. De bezorger is echter niet verplicht om standaard zendingen af te leveren in de pakketbus. Hij kan er ook voor kiezen om deze nogmaals aan te bieden, bij buren te leveren of naar het postkantoor te brengen. Daarnaast bent u zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van een pakketbus.
Bij sommige pakketdiensten valt (voor zakelijke accounts) wellicht nog iets met machtigingen te regelen, maar als particulier heb je met bovenstaand antwoord te doen.

In de praktijk komt het er dus op neer om de bezorger te instrueren. Bijvoorbeeld:
  • praten met de bezorger
  • briefje / sticker bij bel / deur
  • machtiging in pakketbus
  • "pakketbus" in adres
  • laat de buren wijzen op de pakketbus
  • etc.
De ervaring leert dat je op die manier het merendeel van de zendingen in de pakketbus afgeleverd kan krijgen. Dat geldt ook voor handtekening retour en zelfs aangetekende zendingen. Afhankelijk van de bezorger belt hij zelfs niet meer aan en kun je ongestoord in bed blijven liggen, etc.

Pakketbus fabrikanten, modellen en leveranciers
De pakketbuswereld kent een rijke variatie. Op een later moment zal hier een overzicht komen, maar tot dat moment staan hieronder wat voorbeelden genoemd.

Ter voorkoming van diefstal zijn er ruwweg 3 systemen op de markt:
  • klepsysteem waarbij een pakje in de bus valt en er niet (makkelijk) uitgevist kan worden
  • drukslotsysteem waarbij een bezorger na bezorging de bus op slot drukt en de bewoner de bus kan openen met een sleutel. Bij deze oplossing kan er slechts eenmaal een pakket bezorgd worden.
  • codesysteem waarbij bezorger een unieke of vaste code moeten invoeren of scannen. Hiervan zijn nog geen praktijkervaringen bekend.
Tweakers met een pakketbus
Rukapul
pakketbus: Burgwachter E 634 SW (voordelig verkrijgbaar bij Amazon.de)

Voordelen:
  • relatief goedkoop voor omvang
  • geschikt voor grotere pakketten
Nadelen:
  • niet erg robust en braakbestendig (dun RVS, kwetsbaar scharnier- en slotmechanisme)
Ervaringen:
  • zeer tevreden met het concept. Na een gewenningsperiode worden vrijwel alle pakketten in de pakketbus afgeleverd uitgezonderd die te groot zijn. Gemiddeld zijn dat er 1-2 per week. Het is pas eenmaal voorgekomen dat twee bezorgdiensten op dezelfde dag kwamen en een pakje bij de buren eindigde.
Gizz
pakketbus: Logixbox Topbox L

AcXeller
pakketbus:Logixbox Multibox-M

Voordelen:
• erg robuust
• meerdere pakketten per dag
• geen slothandeling voor bezorger
• met de vuurwerk sluiting kan je de bus dichthouden tijdens oud en nieuw of vakantie

Nadelen:
• prijs
• door het klepsysteem kunnen er minder grote pakketten in

Rukapul wijzigde deze reactie 04-01-2016 10:41 (18%)

• TRON
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:28
Leuk idee. Wie zegt dat die pakketbus van jou is? Leuke stunt om dit soort bussen bij anderen voor de deur te zetten als ze aan het werk zijn :)

Los daarvan, lijkt me een oplossing als dit wel erg handig. Zelf twijfel ik tussen het ophalen van mijn spullen bij een afhaalpunt in de buurt of een pakketbus.

Op zoek naar een GRATIS én PRIVACYVRIENDELIJKE (ja echt) rittenadministratie? Ga dan naar RitRegister.nl

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10:37

mark-k

AKA markkNL

quote:
MuddyMagical schreef op maandag 04 januari 2016 @ 08:06:
[...]

De bussen werken juist dat de bezorger het pakket zonder sleutel in de bus kan doen. Hierna drukt de bezorger het deksel in het slot en is deze dus alleen te openen door de bewoner met de sleutel.
Het probleem kan dus zijn als je PostNL én DHL op dezelfde dag heb waarbij de bus dus al is vergrendeld vanwege het eerste pakket.
Leuk, laat ene eerst zn hond erin schijten en duwt m dan in het slot, krijg je als je thuis komt een heel ander pakketje dan je verwacht had.

Ik zie nog heel veel haken en ogen aan dit concept.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:41
Ik vind het toch wel fijn dat ik steeds dezelfde bezorger heb bij PostNL en dat ik met hem de afspraak heb kunnen maken om de paketten in de schuur te leggen. Het geeft het ook door aan zijn collega's. Ideaal!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Marcva
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11:03
quote:
Rukapul schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:55:
Generieke waardevolle spullen zoals gadgets zijn echt zwaar in de minderheid. [...] De kans dat er net die ene keer dat een iPad, smartphone of SSD in zit is relatief klein. Dat maakt voor mij het risico acceptabel.
Voor dit soort pakketjes moet je vaak altijd tekenen. De bezorger zal deze dus niet achterlaten in de bus. Dat maakt het risico nog acceptabeler.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-01 13:41
Als ik een pakketje verwacht laat ik mijn schuur gewoon van het slot en dan legt de bezorger het pakket daarin. Voordeel van een klein dorpje en een vaste bezorger. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
quote:
Pat911 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:35:
[...]

Iets duurs laat ik meestal aangetekend bezorgen, dus dan moet er een handtekening worden gezet.
Maar dat is inderdaad wel een mogelijk probleem.
Jep, en je weet nooit wie je postbezorger wordt. Ik heb het een keer meegemaakt dat ik bijna gepiepeld werd. Ik zat op mijn nieuwe PC te wachten en mijn vriendin had een epileer-apparaat besteld.

De pakketbezorger komt aan de deur met een klein doosje van het epileer-apparaat, of ik even wilde tekenen. Dat is natuurlijk al gek voor zo'n klein pakketje, en ik zat eigenlijk in spanning op mijn nieuwe PC te wachten. Op het scherm stond inderdaad dat het om een zending van 4 pakketten ging. Ik zei tegen de bezorger dat er eigenlijk nog meer bij moest zitten en dat ik wel meer had besteld dan dat kleine doosje.

Hij reageerde zeer verbaasd en hij wist van niets, maar hij liep even terug naar zijn bus om te 'kijken'. Ik liep met hem mee, en daar stonden de 3 dozen (wat overduidelijk dus allemaal elektronica was), in een voor de rest COMPLEET lege bus... Per ongeluk overheen gekeken meneer? :D :D

Ik blijf dus nog even voorzichtig met dit soort pakketbussen :+

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
quote:
prutser001 schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:52:
Ik begreep van andere dat ze gewoon zeggen een poging gedaan te hebben zodat ze geld krijgen voor het pakje wat dus niet afgeleverd is, diegene die de dag erna gaat rijden het pakje daadwerkelijk aflevert en zo de eerste toch zijn geld krijgt voor dat pakje. Nu heeft die persoon gewoon 5 klachten tegen zich lopen.
Jij (en die andere) kent PostNL niet begrijp ik al...
Niet afgeleverd = niet betaald worden.

Je hoeft wmb geen medelijden met die gasten te hebben, maar feit is wel dat het tegen een absoluut hongerloontje afgeleverd moet worden en bij een 2e aflevering dan legt een bezorger er simpelweg geld bij zo ongeveer.

Er valt geen voordeel te halen uit niet afleveren, het kan gewoon zijn dat de beste man geen tijd had oid. Maar er valt echt totaal geen voordeel uit te behalen.
Daarom proberen ze ook altijd alle pakketjes etc aan de buren en overburen en jan en alleman te slijten, want dan krijgen ze er nog iets voor betaald.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
NiGeLaToR schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:15:
Dan is goed contact met je buren ook wel fijn - er is vrijwel altijd iemand thuis die het graag aanneemt.
Alleen DHL stuurt aparte mensen de weg op, beetje Selekt-vracht-particulieren die dan gewoon zo'n briefje ingooien en er vandoor gaan.

Pakketbus gaat trouwens wel werken, net als zo'n vak voor je bezorgde boodschappen - het moet alleen bedacht worden door zo'n UPS-PostNL-firma om het te laten slagen. Anders ben je overgeleverd aan de motivatie van de bezorger. Vaak prima, maar niet vaak genoeg.
In het overgrote deel van de gevallen werkt een pakketbus (meer dan) uitstekend. Dat kan ik na bijna twee jaar wel zeggen. Natuurlijk snapt incidenteel een bezorger de werking niet, maar een volgende keer zit het er dan alsnog keurig in.

DHL Parcel (opvolger van DHL For You, opvolger van Select Vracht) is echter de uitzondering op de regel en dat komt echt door het onderliggende model: particulieren die in hun eigen auto pakketjes (voor erbij) bezorgen. Elke vorm van professionaliteit ontbreekt. Het voordeel is dat men vaak buiten werktijden bezorgd, maar men snapt het dus echt niet ondanks dat het letterlijk uitgelegd staat.

Gelukkig is DHL Parcel veruit in de minderheid (voornamelijk Amazon).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rol2u
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22-12-2019
interessant topic, ik zit ook te denken aan een pakketbox. Ik heb nog een leverancier gevonden zie ik nog niet in dit topic gezien heb : http://www.kangoeroebox.com. Ik heb deze box zelf niet.
Wat mij verder opvalt aan wat ik tot nu toe gezien heb is dat de kasten goed in elkaar lijken te zitten maar de slotjes van matige kwaliteit lijken. Wat zijn de ervaringen hiermee ?
Zelf zou ik het liefst iets zonder sleutel hebben, een code slot bijvoorbeeld. Kent iemand een box die dat heeft ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Ik denk dat je nu wel heel veel verlangt van de bezorgdienst...

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 10:50
Ik ga toch even reageren op het soort pakketbus.

Je hoeft daar geen honderden euro's voor neer te leggen, of sleutels af te geven, RFID-chip-lezers, en wat niet meer.
Koop/maak een kastje waar jouw pakket inpast. en hang er een hangslot aan.

Een hangslot kent iedereen, en het deurtje kan gewoon dicht.

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
quote:
ghost010 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 02:37:
[...]

Nou moet ik hier toch echt op ingaan, niet vanwege het bedrijf DHL, maar de bezorgers waar je het over hebt, ik kan niet voor alle garant staan.
Maar het werk is niet wat je even er bij doet. De collega's die ik ken werken meer dan 48 uur per week. Hebben een ochtend, middag en avond rit, geen pauzes, 1 dag in de week vrij en strikte regels, anders krijgen ze een boete en mogen ze voor de gerechtshof komen invb met mogelijke diefstal.

Dan verbaast mij het niks dat sommige weigeren om niet in zo'n bus te plaatsen.
Er word een hoop bij de bezorger neer gelegd wat eigenlijk niet hoort.
DHL speelt met het CAO, Bied enkelzijdige contracten aan en bespaart op zoveel mogelijk.
Je kunt elk jaar wel een overleg rapport vinden op internet over de CAO van DHL Parcel wat gewoon om te janken is. En heb reeds ook gehoord dat het loon weer om laag gaat.

Ik snap dat jouw bezorger(s) kut zijn, maar de meesten werken om zich zelf in leven te houden..
Die brandstofkosten die ze maken krijgen ze al nauwelijks terug.
De incapabelheid van DHL Parcel (voorheen DHL4You) bezorgers is structureel. Als ze de pakketbus proberen te gebruiken dan snappen ze de werking van het slot niet (drukken hem op slot voor het pakket erin te leggen). Een keer eindigde het pakket er zelfs bovenop.

En als ik wel thuis ben dan wordt mijn beeld keer op keer bevestigd: oudere van dagen die in hun prive auto bezorgen. Er is niets professioneels aan die dienst (i.t.t. bv gewoon DHL).

Ik zou kunnen begrijpen dat DHL Parcel een beleid voert dat men niet in pakketbussen levert. Daar kan ik wat mee (zoals structureel klagen bij opdrachtgevers zoals Amazon). Maar het lijkt helemaal geen beleidsissue te zijn want webcare op Twitter zegt daar niets over en het zou ook strijdig zijn met de mooie verhalen die men in de media ophangt.

Als DHL Parcel dus niet verbetert dan verdient het daar de nadelen van te ondervinden. Het maakt niet uit waar de schuld ligt. DHL Parcel en haar medewerkers zijn vanuit de perspectief van de klant gelijk en welke sympathie voor hardwerkende mensen dan ook verandert daar weinig aan. De keer dat een pakket werd geleverd bovenop mijn pakketbus had ik dan ook gevraagd of men hun personeel zou willen voorlichten en trainen, maar heb desgevraagd geweigerd het tracking nummer te overleggen zodat alleen de specifieke bezorger die een foutje maakt aangepakt zou worden.

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik heb net een Allux 800 pakketbus besteld. Ik ben niet zo gecharmeerd van de "open deur en druk op slot"-bussen. Of beter gezegd, ik denk niet dat de wisselende postbezorgers daar zo goed mee om kunnen gaan.

Vandaar maar een "open bak en gooi in"-model gekozen. Een soort logixbox multi-systeem

als ik het binnen heb zal ik wat meer over vertellen,

kmf wijzigde deze reactie 27-11-2017 10:44 (3%)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• AcXeller
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

AcXeller

Lt. Asshole

Zoals in de TS staat ben ik in bezit van de Logixbox Multibox-M, deze hangt er inmiddels een goede twee jaar. Tijd om eens de ervaringen op een rijtje te zetten.

- Kwaliteit is nog steeds goed, kleine roestkleurtjes op wat naden maar verder niets. Deurtje en de klep gaan nog steeds goed open en dicht.
- Inmiddels laat ik ook de normale post er in bezorgen, echter wil er met condens of regen/wind nog wel eens een beetje vocht binnen komen. Er zitten wel wat afwateringsgaten in maar soms komt de post er dus wel eens wat ribbelig uit. (pakketbus hangt wel onder een afdakje)
- Niet elke bezorger is even rustig, pakketje hoor je meestal wel vallen maar ook de normale postbezorger wil nog wel eens de klep iets te fanatiek dicht doen. De pakketbus kan het hebben maar het kan voor een schrikmoment zorgen.
- Doordat er nu ook normale post in komt is de vuurwerksluiting overbodig geworden

Nog steeds worden helaas kleine items te vaak in grote dozen gedaan welke er niet in passen, zoals bijvoorbeeld een muis in een doos die 6x groter is dan de normale verpakking en dan niet in de pakketbus past. En als ze wel passen is er vaak een handtekening voor nodig (geen afspraken over gemaakt met de bezorgers). De pakketten waarvan ik nooit weet wanneer ze binnenkomen zoals boeken en china spul komen dan gelukkig wel weer in de bus terecht. Kleinere webshops komen wat dat betreft vaker aan in de pakketbus dan een coolblue of alternate, deze hebben over het algemeen veel te grote "kijk waar de buurman koopt" dozen in gebruik. Ik probeer dus alsnog vaak zo te bestellen dat ik weet dat ik thuis ben bij bezorging.

Nog steeds blij mee maar helaas niet het antwoord op alles en voornamelijk door webshops met te grote dozen. Handtekening vind ik geen probleem want vaak zijn dat ook duurdere items.

Mijn YouTube kanaal

• Palomar
  • Niet online
Als ik pakketbezorger was zou ik zo'n box misschien ook wel negeren. Voor veel pakjes moet een handtekening voor ontvangst worden gegeven, dus die mis je al. En als het pakketje toch op een of andere manier zoek raakt dan word jij als bezorger op het matje geroepen.

Ik zie meer heil in het laten bezorgen op een afhaalpunt. Als het even kan laat ik pakketjes bij een afhaalpunt (/winkel) bezorgen. Sterker nog, ik kies juist webshops uit die deze bezorgmethode bieden, tenzij het echt niet anders kan.

Nog idealer zou een centraal afhaalpunt in de stad zijn die 24/7 open is, zodat je kunt afhalen wanneer het je uitkomt. Heb nu nog wel eens dat een afhaalpunt maar tot 17:30 open is, waardoor het na werktijd al wat lastiger is om nog langs te gaan.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
kmf schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:21:
Tot nu toe komen 80% van de pakketjes netjes in de pakkettenbus. 1x heeft een (dhl express) bezorger wel pakket erin gepropt. Deze was eigenlijk te groot en viel dus niet naar beneden.
Eruit halen lukte ook niet. Moest het dus opensnijden terwijl ie nog in de dropbox zat...

Handtekening voor ontvangst ook geen problemen mee. Worden gewoon in de pakketbus gestopt. Blijkbaar is dat niet nodig als er toestemming is gegeven of zo?
Als je betaald wordt per afgeleverd pakket kan ik me enige flexibiliteit in de regels wel voorstellen ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17-02 23:11
quote:
kmf schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:10:
@Rik. een allux brievenbus is niet zo duur. Ik heb zelf een allux 800 voor 250 euro. In plaats van electronica IN de bus, ga ik gewoon een Unifi webcam hangen aan de entree, zodat ik ook kan zien wie er iets in de bus gooit (of voor de deur staat)
Ik vind persoonlijk 250,- voor een pakketbus vrij duur. Dan laat ik mijn pakketten wel naar een afhaalpunt sturen of nemen de buren de pakketten aan...

• kmf
  • Niet online

Approved!

(na een weekje vakantie, hoop pakketjes geoogst :) )

kmf wijzigde deze reactie 30-08-2018 00:46 (30%)

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
Briljant :D

• kmf
  • Niet online
ge1tel schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:41:
Hoe zijn de ervaringen nu? Leren de bezorgers bij?
Ik krijg nog regelmatig thumbsups

PostNL-bezorgers zijn er heel blij mee. Soms krijg ik al op de postnl app dat het pakket al bezorgd is, maar er ligt nog niks in de bus. Blijkt dat de bezorger al paar minuten eerder het had ingescand als afgeleverd omdat ie zeker weet dat hij het kan "afgeven".
Ook meegemaakt dat een nieuwe bezorger bij inwerken ook duidelijk is gewezen op de pakketbus.

DHL levert vaak pakketten die niet in de bus passen helaas, maar wat wel past, gaat er ook erin.

Ik zie (webcam) dat veel nieuwe bezorgers de eerste keer wel twijfelen, maar uiteindelijk het toch wel leren.

Note: toen ik net de bus had geplaatst, had ik de vrees dat ik veel pakketten van buren in m'n bus gaat vinden. Dat is gelukkig maar 1x gebeurd (en we waren een paar weken op vakantie, dus de buurvrouw moest wel heel lang wachten :+ )

Note2: postnl bezorgers bellen niet eens meer aan. Direct pakket in bus en wegwezen. Prima wat mij betreft. Ik krijg vanzelf wel een notificatiemail :)

kmf wijzigde deze reactie 15-01-2019 11:29 (6%)

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11:12
Ah, past het niet, dan probeer ik het bij de buren.
En als ik zo een kast voor het eerst tegenkom bij een stop, dan vraag ik aan de bewoner of het voor ons bestemd is, als dat al niet duidelijk was.
En ik geef aan dat ik alleen pakketjes die niet aangetekend zijn, er in zal doen. Pakketjes waar Handtekening voor ontvangst staat, vraag ik of ik die zelf mag tekenen en dat haar expliciete toestemming daar echt voor nodig is, dat dat niet iets vanzelfsprekends is.
Ook leg ik uit dat er een inherent verschil zit tussen aangetekende pakketten en pakketten met Handtekening voor ontvangst. Aangetekende pakketten gaan nooit in zo een kast, hoe graag de ontvanger dat ook wil.

Overigens is het wel zo dat PostNL als bedrijf niet wil dat bezorgers zelf voor pakketten tekenen, onder geen beding. Mocht iemand dus willen klagen over een niet afgeleverd pakket, dan is de bezorger de Sjaak.

Kleine aanvulling: Mocht ik aan het pakket al zien dat daar een dure telefoon, gadget of iets anders waardevols in zit, dan gaat die ook niet in zo een bak, ook al is er geen handtekening vereist. Dan maar bij de buren of pkt.

Tartarus wijzigde deze reactie 04-10-2019 18:02 (16%)

• Falcon
  • Laatst online: 08:15

Falcon

Q.A. Engineer (DevOps)

Via de camera-deurbel geef ik vaak aan dat het pakket in de papiercontainer gelegd mag worden en als ik moet tekenen dan nemen ze hem weer mee.

De papiercontainer heeft een fietsslot met cijfercode erom, deze geef ik door aan de bezorger, deze wijzig ik om de maand. Verder is de container zelf vastgezet met een steviger slot aan de muur.

Das mijn pakketbus ;)

"You never come second by putting other people first"

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@Tinuz___ wil je nu 1 grote box voor alle pakketjes bij elkaar of komt er maar maximaal 1 keer per dag een pakket maar kan dat ene pakket dan wel 1 kuub groot zijn?

Algemener: als je in zo'n groot gebouw werkt met een eigen postkamer, is er dan geen bezorging in het gebouw zelf? Ik heb ook ooit wel eens bij een groot bedrijf gewerkt en daar kon je het zelfs bij een andere locatie laten afleveren. Zo lang je naam plus interne postcode er op stond kwam het vanzelf een keer bij je terecht. Toegegeven: dat is al meer dan 20 jaar geleden en destijds werden ook intern grote papieren dossiers rond gestuurd.

Als het om meerdere paketten gaat dan het toch zakelijk is dan kan een echte "parcel locker" wellicht wel een idee zijn. Ik heb geen idee hoe duur die zijn, maar vast een stuk duurder dan je denkt. Dat is dan zo'n "muur" met 20 (of hoeveel dan ook) lockers met verschillende formaten. Alleen die kuub zal wel een probleem zijn, denk ik. Ik heb er in eider geval nog nooit 1 gezien met zo'n grote deur. Hier is de PostNl variant, maar je hebt ze ook van DHL, De Buren en vast nog meer: https://www.postnl.nl/campagnes/pakket-en-briefautomaat/

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Tinuz___ schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:03:
1 grote box voor meerdere pakketjes, in allerlei formaten, van verschillende transporteurs. Deze mogen gewoon allemaal bij elkaar in de box, hoeft dus niet gecompartimenteerd te zijn.
Ik zie niet in hoe een grote box waarin iedere transporteurmedewerker en alle eigen medewerkers moet kunnen komen het probleem oplost van missende pakketjes.

Of denkt men dat een voorbijganger naar binnen is gelopen en een pakketje heeft meegenomen?

De kans is veel groter dat een "bekende" dit heeft gedaan, lijkt mij.

• FrankBlom
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 02:03
@Tinuz___

Ik denk dat je bij het bedrijf in de link hieronder wel een passende oplossing kunt krijgen.
Mogelijk in combinatie met de andere bedrijfjes in hetzelfde pand (die zullen immers ook paketten ontvangen willen)

https://www.loggere.com/n...3uRwEcEAAYASAAEgJu0_D_BwE

• Rukapul

Rukapul

Moderator General Chat
Topicstarter
wowly schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:22:
Mooi topic. Ik ben van plan een pakketbus te maken aan de achterzijde van de tuin poort. Dat ding is dan onderdeel van de deur en werkt met het klep systeem. Een nadeel; de poort kan niet meer 180 graden geopend worden mocht dat eens per kwartaal nodig zijn (om de auto onder het afdak te zetten)

Zien jullie nog meer nadelen?
Die pakketbus kun je toch aftilbaar maken voor als de poort een keer open moet? Dan maak je dus een constructie waarbij je een gat in de poort maakt en de bus er als het ware achter hangt.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True