Dus je hebt het alleen op je Wifi thuis?
Hoe 'gebruik' je die? Want beide ip-adressen horen gewoon een werkende Tweakers.net te geven. Als je echter het ip-adres zelf in je browser intikt, dan zal je inderdaad een melding krijgen dat je een onbekende hostname hebt opgevraagd. Maar op zich is dat ook een bevestiging dat je goed bij ons uitkwam

Breezers schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:42:
Dit probleem is o.a. ook in onderstaand topic aangegeven, maar is kennelijk niet belangrijk, want is Apple Safari/IPhone probleem icm Tweakers en daar hebben te weinig gebruikers last van, dus hier gaat men niets aan doen vanuit Tweakers
Ik vind dat een interessante conclusie, aangezien geen medewerkers van Tweakers in dat topic hebben gereageerd. Aangezien iPhone+Safari een tot de grootste browsers op Tweakers behoort, zijn we wel degelijk bereid daar moeite in te steken. Maar wij kunnen niets aan netwerkproblemen doen, tenzij het ons stukje van het Internet is.
Ik heb mij laten vertellen dat het probleem zit in de manier waarop Tweakers alle sessies van gebruikers probeert te tracken voor reclame doeleinden die afwijkt van andere websites en daardoor dit gedrag vertoond, maar ik heb er zelf geen verstand van.
Door wie heb je je dat laten vertellen? Het lijkt eerder je eigen conclusie te zijn?
Er zit heel weinig verschil in wel en niet ingelogd Tweakers bezoeken. En een verbroken netwerkverbinding klinkt al helemaal als iets wat dan per definitie onmogelijk zou moeten zijn (we hebben die verbinding tenslotte nodig om te weten of je ingelogd bent!)
Hoedanook, als een probleem - zoals hier - eigenlijk alleen bij een enkeling voorkomt, dan wordt het helaas wel erg lastig om vanuit ons nog hulp te kunnen bieden. De kans is dan wel erg groot dat het aan de kant van de gebruiker ligt.
DJVG schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:26:
Buiten het feit dat de nameservers van Tweakers niet goed geconfigureerd zijn om te antwoorden over TCP via IPv6 (geen vereiste opzich want pakketjes zijn kleiner dan 512B):
En is er iemand die IPv6 gebruikt die dit probleem heeft?
Niet goed? Ik hoop 'niet' ? We hebben nog niet de tijd genomen om IPv6 helemaal goed op te zetten en tot die tijd blijft het uit staan.
Het "vreemde" is wel dat het werkt over IPv4:
Het zou wat zijn als het niet werkte op IPv4

Maaarr, al deze factoren bij elkaar betekend wel dat bijna elke request opnieuw gevalideerd moet worden door de nameservers van Tweakers of dat een cache ergens op het pad tussen je browser en de nameservers van Tweakers een antwoord invalideert terwijl je het antwoord opvraagt, in theorie zou het dus mogelijk zijn dat je op 1 moment het A record van tweakers.net wilt opvragen terwijl die niet beschikbaar is en er dus voor zorgt dat je browser tweakers.net niet kan vinden.
Ik mag toch hopen dat een record niet onbeschikbaar op het moment dat het geinvalideert wordt? Het lijkt mij dat een fatsoenlijke dns-server dan het nog bekende antwoord terugstuurt en daarna opzoek gaat naar de nieuwe of dat het eerst het nieuwe adres ophaalt en dus langer doet over het beantwoorden van de client.
Overigens vergeet je in deze klacht nog dat het OS en browsers de dns-records ook cachen, (in onze ervaring) meestal wat hardnekkiger dan die TTL voorschrijft.
Willen ze bij Tweakers het liefst elke query zelf afhandelen? Want die nameservers moeten serieus veel queries aan het afhandelen zijn met deze opstelling, onnodig.
Die korte TTL is de enige manier waarop onze
GSLB mogelijk is. Als we TTL's van uren of dagen zouden hanteren, dan zou je bij uitval van een van de twee locaties ook pas na uren of dagen naar de nog wel werkende locatie gestuurd kunnen worden... Nu gebeurt dat in enkele minuten

Ik weet natuurlijk niet of dit er mee te maken heeft, daarvoor heb ik het probleem nooit echt onderzocht (wel tegengekomen in het verleden) maar wie weet stuurt dit iemand in de juiste richting

Als dat het door jou beschreven probleem zou veroorzaken, dan zou je toch verwachten dat het juist heel gebruikelijk is dat het voorkomt? Hier is een iemand die het alleen op zijn thuisnetwerk heeft...