server not responding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Safari can’t open the page “‎tweakers.net” because the server where this page is located isn’t responding.

Gebeurd de laatste maand(?) zeer regelmatig en tevens in alle tabs als ik die open heb staan. Niet alleen Safari maar ook met FF, Chrome, Opera.

Tegelijkertijd kan ik wel op normale snelheid non-tweakers pagina's openen wat mij doet vermoeden dat het niet aan mijn verbinding ligt.

Uit mijn hoofd zeg ik dat dit speelt sinds ik een abbo heb genomen maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te stellen.

Als dit elders al aangekaart is (mogelijk in andere bewoording) dan mag deze wel dicht :+

[edit]
Ja ik gebruik Ghostery en Adblock Plus.

[ Voor 3% gewijzigd door botoo op 20-02-2015 16:42 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:34

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen last van. Enige keren dat ik een vergelijkbare error kreeg, zat ik via 3g te browsen met een snelheidsverbeterende proxy er tussen (Opera Turbo / Off-road). En dan kwam 't denk ik eerder van de server die er tussen stond, dan Tweakers zelf.

Botoo, heb je iets van een VPN of proxy oid in gebruik? Wat als je de addons uitschakelt, zie je 't dan nog?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Geen vpn of proxy hier. Ik zal proberen het probleem wat verder te isoleren.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers reageert regelmatig slecht of niet

Andere gebruiker merkt het ook.
Op BlackBerry os 10.3.1 geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

botoo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:40:
Safari can’t open the page “‎tweakers.net” because the server where this page is located isn’t responding.

Gebeurd de laatste maand(?) zeer regelmatig en tevens in alle tabs als ik die open heb staan. Niet alleen Safari maar ook met FF, Chrome, Opera.
Kan je proberen concrete (of iig goede indicaties van) tijdstippen te bewaren waarop dit gebeurt? En dan inclusief vanaf welk ip dat is (mag ook via een hint als 'zelfde ip als de reactie waar ik nu mee post').

Heb je het ook 'overal', dus thuis, op het werk etc?
Tegelijkertijd kan ik wel op normale snelheid non-tweakers pagina's openen wat mij doet vermoeden dat het niet aan mijn verbinding ligt.
Vergelijk je dat met met ssl- of non-ssl-sites? Aka, google en facebook zijn eigenlijk geen goede vergelijksmiddelen. Puur voor het testen is een site die in het zelfde datacentrum staat (zoals fok.nl) eigenlijk het beste :P
Uit mijn hoofd zeg ik dat dit speelt sinds ik een abbo heb genomen maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te stellen.
Dat zou een vreemd toeval zijn, aangezien dat in onze code nauwelijks uitmaakt. En al helemaal geen errors van dat kaliber zou moeten opleveren :/
Ja ik gebruik Ghostery en Adblock Plus.
Tenzij zij tweakers.net zelf blokkeren zou ook dat niet uit moeten maken. Dan zou je hooguit delen van de site niet moeten krijgen, niet de site als geheel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
eerste resultaat

23 feb. 12:52 server not responding
In zowel Safari als in FF op een Macbook met Yosemite 10.10.2, Fok.nl gaat wel gewoon open, maar als ik hetzelfde GoT topic wil openen op een windows7 PC met FF gaat het probleemloos.

Vanaf het IP waarvan ik dit nu post :)

[ Voor 4% gewijzigd door botoo op 23-02-2015 13:01 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 15:47
Ik heb dit ook regelmatig? Is er al enig idee waardoor dit komt?

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Nee, ik tast nog volledig in het duister.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Tweakers laadt soms niet

Hier nog eentje... zie wel iedere keer safari voorbij komen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Heel vreemd allemaal. Wat de rode draad is is dat het
a) nog niet heel lang speelt (zeg: eind 2014 tot nu) of dat men daarvoor niet klaagde
b) Het blijkbaar een mac-specifiek issue is
c) het '90% van de tijd goed gaat'

Die laatste doet mij denken aan het feit dat wij ons verkeer over 2 locaties verdelen, 95% naar de ene, en dat het dus in ~5% van de gevallen naar het andere datacentrum gaat. Dat het na een korte tijd weer werkt is omdat de ttl van het domein op 60s staat.

Ik verdenk de loadbalancer, en ik ga die even een zetje geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 15:47
Had het nu net weer. Tussen 16.10 en nu net 16.21 was tweakers nagenoeg onbereikbaar. Nu werkt het weer wel.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

Kees schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:58:
Heel vreemd allemaal. Wat de rode draad is is dat het
Is dit niet het geval sinds de Tweakbattle server er ook uit licht? Draaide op deze VM misschien meer dan alleen tweakbattle? Wat die heb ik ook nog niet weer back online gezien

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornhij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 13:12
Ook hier af en toe problemen. Hebben anderen ook een Experia box in combinatie met Safari? Bij problemen zie ik de volgende logregel in de experia:

04/08/2015 21:12:43 **TCP FIN Scan** 192.168.2.32, 50314->> 213.239.154.21, 80 (from PPPoE1 Outbound)

Hierna is er geen connectie op poort 80 meer mogelijk met 213.239.154.21, dit komt ook voor met 213.239.154.20. Via een andere host in het netwerk is er geen probleem met poort 80.

Blijkbaar gooit Safari in korte tijd zoveel TCP verbindingen dicht, dat de Experia dit opvat als een TCP FIN scan en de NAT verbinding sluit (of tijdelijk blokkeert?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
flipkipse schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:26:
[...]

Is dit niet het geval sinds de Tweakbattle server er ook uit licht? Draaide op deze VM misschien meer dan alleen tweakbattle? Wat die heb ik ook nog niet weer back online gezien
Nee, dat heeft daar helemaal niets mee te maken. Sowieso zou ik op een VM voor een 1-aprilgrap niet iets instaleren wat gebruikers naar de website zou moeten leiden (en sowieso draait de productie omgeving op bare metal en communiceert niet met iets wat op een VM draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-10 23:47

larshack

Zonder melk en suiker

Heb het hier ook regelmatig, ook vanaf de iPhone (5C) vanaf mijn 4G verbinding (Vodafone). Op de laptop thuis ook (Ziggo). Zal specifieke tijden en datums melden als ik er weer last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blootsvoets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-10-2022
Heb vanaf Safari 8, OS X 10.10.2 met de KPN Experia box hetzelfde probleem:

04/09/2015 12:32:33 **TCP FIN Scan** 192.168.2.252, 43179->> 213.239.154.20, 80 (from PPPoE1 Outbound)
04/09/2015 12:32:33 **TCP FIN Scan** 192.168.2.252, 38604->> 213.239.154.21, 80 (from PPPoE1 Outbound)

Ik heb ook een Tweakers reclame-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
'toevallig' gebruik ik dezelfde KPN Experia box waar ik de problemen mee heb.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-10 23:47

larshack

Zonder melk en suiker

Net weer, heel GoT niet te bereiken voor 2 minuten. Vanaf het IP waarvan ik nu post. Lijkt alsof de DNS niet lekker gaat of de loadbalancer het moeilijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
Ik het het probleem soms ook, maar eigenlijk alleen maar op Safari, vanaf mijn Macbook. (Ik heb nog niet een andere browser vanaf mijn Macbook geprobeerd wanneer dat probleem zich voor doet)

Vanaf mijn pc heb ik nooit last, ook mobiel niet, het is puur op mijn Macbook/Safari.

Geen VPN/proxy, en in Safari alleen maar uBlock in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
De loadbalancers zijn nu voorzien van een verse firmware; komen de problemen nog steeds voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Zal ik je morgen vertellen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
blootsvoets schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:39:
Heb vanaf Safari 8, OS X 10.10.2 met de KPN Experia box hetzelfde probleem:

04/09/2015 12:32:33 **TCP FIN Scan** 192.168.2.252, 43179->> 213.239.154.20, 80 (from PPPoE1 Outbound)
04/09/2015 12:32:33 **TCP FIN Scan** 192.168.2.252, 38604->> 213.239.154.21, 80 (from PPPoE1 Outbound)

Ik heb ook een Tweakers reclame-abonnement.
Ik heb ook KPN met een Experia box, maar vervolgens lees ik ook weer iemand die het met 4G heeft. :/

Zojuist even geprobeerd:

- Op Chrome (zit normaal Safari) en werkt ook niet. Dus niet browser gerelateerd
- Pingen werkt
- Traceroute is nuteloos.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
traceroute gathering.tweakers.net
traceroute to gathering.tweakers.net (213.239.154.20), 64 hops max, 52 byte packets
 1  mijnmodem.kpn (192.168.1.254)  1.478 ms  0.942 ms  0.781 ms
 2  * * *
 3  * * *
 4  * * *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
.... en je snapt hoe het hier verder gaat ...
Kees schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:24:
De loadbalancers zijn nu voorzien van een verse firmware; komen de problemen nog steeds voor?
Zoals hierboven te zien is, bij mij wel. Nog iets wat ik (we) kan doen om meer informatie voor jullie te vergaren?

Wel vreemd is dat ik er op 4G nooit last van heb, al zit ik ook niet zo vaak mobiel op Tweakers. Op stage ook geen last van (en nog nooit iemand er wel over gehoord). Op mijn desktop heb ik er ook nog nooit last van gehad, maar dat kan nogmaals komen omdat ik daar bijna nooit op Tweakers zit.

[ Voor 22% gewijzigd door sander0 op 14-04-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornhij
Het probleem is hier niet opgelost. In wireshark zie ik dat mijn Mac een groot aantal FIN ACK retransmissions stuurt. Dit activeert uiteindelijk de firewall van de Experia box, die dan een aantal minuten de verbinding blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ik heb vandaag geen problemen ondervonden, maar ben wel erg veel afk geweest. (Oftewel: geen nieuws te melden)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
bjornhij schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:33:
Het probleem is hier niet opgelost. In wireshark zie ik dat mijn Mac een groot aantal FIN ACK retransmissions stuurt. Dit activeert uiteindelijk de firewall van de Experia box, die dan een aantal minuten de verbinding blokkeert.
Dit zijn dingen waar ik iets mee kan. Ik zie inderdaad hetzelfde gedrag dus nu kan ik naar een oplossing zoeken :)

Het irritante is dat google geen oplossing bied, zelfs niemand met hetzelfde probleem. Overigens zie ik het ook bij bijvoorbeeld Google gebeuren; alleen is daar de keep alive timeout veel hoger (bijna 5 minuten) waardoor je geen 'fin,ack-bom' krijgt en de firewall de boel dichtgooit.

Mischien is dat voor ons ook gewoon de oplossing, ik ga er eens naar kijken.

edit: Even wat keep-alive parameters getuned, voorzichtig omhoog gezet op 2 servers om te zien wat voor impact het heeft.

[ Voor 35% gewijzigd door Kees op 16-04-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornhij
Ik ben niet superveel online geweest sinds je de keep-alive hebt verhoogd, maar sinds die tijd heb ik geen problemen meer gehad. Mocht het toch weer voorkomen, dan laat ik dat weten. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:43

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dit lijkt hetzelfde probleem te zijn als waar ik al tijden (ruim een jaar) last van heb en beschreven heb in [OSX] Websites regelmatig tijdelijk niet bereikbaar

Ik ben al een aantal dagen te druk om veel op tweakers aanwezig te zijn, maar ik ga er de komende dagen even goed op letten of het zich nog voordoet, maar in de loop der tijd ben ik er redelijk aan gewend geraakt dat ik 5+ keer per dag even niet bij tweakers kon.
Het is zo'n gewenning geworden dat ik een post altijd eerst CMD+C voor ik op "Plaats reactie" klik voor het geval de pagina niet laadt en ik mijn text kwijt ben :P

Bij mij is Tweakers overigens niet de enige pagina die er last van heeft, ik heb nog een andere ongerelateerde Amerikaanse site die er ook met regelmaat last van heeft.

De site reageert 1-3 minuten helemaal niet op een enkel systeem. Als ik op datzelfde moment tweakers op een ander systeem of op een telefoon/tablet open werkt hij prima.
Op het moment dat ik op mijn iMac tweakers niet kan bereiken kan ik via terminal wel gewoon pingen en krijg ik netjes antwoord.

Alle feiten van mijn kant op een rijtje:
• Het doet zich voor op zowel mijn huidige iMac als zijn voorganger en mijn Macbook.
• Het user account is van de oude op de nieuwe iMac overgezet, maar de Macbook is "helemaal schoon" en heeft dus een ander user account
• Wanneer de site niet bereikbaar is geldt dat voor Safari (main browser), Firefox en Chrome.
• Op mijn vorige woonadres had ik er last van via een KPN ADSL verbinding met experiabox. Op mijn huidige adres doet het probleem zich voor op een KPN glasvezel verbinding met experiabox.
• Tijdens het probleem werkt pingen wel
• Tijdens het probleem kan een ander apparaat (iMac, Macbook, iPhone, iPad) tweakers wel gewoon bereiken
• Wanneer tweakers niet bereikbaar is kan ik wel die andere site bezoeken en andersom
• Sinds het probleem begon is al(!) mijn hardware vervangen (modem, internet verbinding, nieuwe macs, nieuwe bekabeling).

Een workaround die een paar maanden gewerkt heeft was het overschakelen naar een andere verbinding, mijn iMac zit via ethernet aangesloten en wanneer het probleem zich daar voordeed kon ik het direct verhelpen door wifi in te schakelen, waarna ik wifi gelijk weer kon uitschakelen en vrolijk verder kon surfen. Sinds een maand of 2-3 werkt die work around echter niet meer.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Spike_wolf schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:42:
Dit lijkt hetzelfde probleem te zijn als waar ik al tijden (ruim een jaar) last van heb en beschreven heb in [OSX] Websites regelmatig tijdelijk niet bereikbaar
Heeft jouw experiabox ook die entries met een FIN-flood? Ik weet niet of je in MacOS de tcp stack kan tunen, maar dat zou je dan ook kunnen helpen. De meeste defaults voor tcp komen uit 1979, toen was het normaal om 2 minuten op een packetje te wachten.

Verder heb ik wat dumps zitten te bekijken, en er vielen een aantal dingen op:
- De verbinding word normaal opgezet
- Nadat de keepalive verlopen is stuurt de server een FIN, ACK
- Een normale client zou met een FIN, ACK reageren, chrome/webkit lijkt echter alleen met een ACK te reageren.
- 10 seconden daarna reageert chrome/linux met een FIN, ACK, hier komt geen reactie op dus die blijft hij hersturen.

Onze loadbalancers vergeten echter na 5 seconden de afgesloten verbinding en zal dus ook niets doen met die FIN, ACK's waardoor de client die blijft verzenden. Ik heb het nu aangepast (op advies van de loadbalancerleverancier) zodat de loadbalancers bij een onbekende connectie meteen een RST sturen waardoor de client iig stopt met het retransmitten van dat laatste packetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Die zijn in de logs van mijn experiabox inderdaad ook terug te vinden.
Hoewel ik dus de afgelopen tijd veel minder online heb kunnen zijn, moet ik wel zeggen dat ik nu al even geen problemen meer gehad heb. Ook vandaag heb ik de hele dag niets gezien, dus dat ziet er goed uit :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Even een update van mijn ervaringen:
Inmiddels zijn we weer een week verder en in die tijd heb ik 0 problemen gehad met het benaderen van Tweakers, zowel op de iMac als de Macbook 100% succes :)

De drang om een post eerst te CMD+Cen voor ik op "plaats reactie" druk is bijna compleet verdwenen *O*

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:54
Als je bang bent reacties te verliezen, kun je altijd Lazarus: Form Recovery installeren. (Geloof dat er ook een chrome variant is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dan sluiten we deze voorlopig, als je het weer tegenkomt zal het vast aan iets anders liggen ;)

Pagina: 1