[OSX] Websites regelmatig tijdelijk niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:48

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Okay, na jaren sukkelen lijkt m'n probleem steeds groter te worden, dus het wordt echt tijd er eens wat aan te doen.

Ik heb regelmatig het probleem dat verschillende websites tijdelijk niet bereikbaar zijn op één apparaat. Hier in huis heb ik een iMac, Macbook Pro, iPad en iPhone, de iMac wordt veruit het meeste gebruikt om te browsen, en in eerste instantie had ik het idee dat mijn probleem daar lag, maar na wat testen blijkt de Macbook heeft hetzelfde probleem te hebben. op de iPad en iPhone heb ik het probleem nog niet gemerkt.

Wat er gebeurt is dit, tijdens normaal surfen zijn er verschillende sites die tijdelijk niet bereikbaar zijn, dit kan 2 minuten zijn, maar ook 10, langer dan dat heb ik het nog niet opgemerkt. De site probeert te laden, maar er verschijnt niets in beeld, tot hij uiteindelijk gewoon een time-out geeft. Dit gebeurt in Safari, Firefox en ook in Chrome.

Als een website op m'n iMac niet te bereiken is kan ik deze zonder problemen wel op 1 van de andere drie apparaten openen, hetzelfde geldt voor de MBP, als hij daar niet werkt doet hij het wel op de andere drie.

Als een site niet bereikbaar is kan ik hem via Terminal wel pingen en krijg ik netjes een response.

Dit probleem begon een paar jaar terug, ik geloof dat ik het in Mountain Lion voor het eerst merkte, later in Mavericks zette het zich voort, en nu in Yosemite dus hetzelfde.
Het begon op mijn vorige iMac, de huidige heb ik doormiddel van Time Machine overgenomen van de vorige, dus die is feitelijk hetzelfde als de vorige iMac. De Macbook Pro heeft wel een eigen installatie en heeft geen instellingen of software overgenomen, die vertoont het gedrag dus geheel op zichzelf.

Aan het modem kan het eigenlijk niet liggen, het huidige modem is al regelmatig gereset maar een jaar terug ben ik verhuist, en op de vorige locatie had ik het probleem ook, daar had ik ADSL (nu Glasvezel) en ook een ander modem, provider is wel hetzelfde gebleven.

Het probleem lijkt steeds erger te worden, het begon jaren terug met één website die het af en toe niet deed, toen ging ik er vanuit dat het aan de site lag, maar na een paar maanden gezeur heb ik contact met de admin opgenomen en die had er nog nooit van gehoord en het probleem zou dus bij mij liggen.
Het begon op deze site met afbeeldingen die het vaak niet deden, layout wel. Later ook de layout niet en daarna gewoon de complete site niet.
Wat later gingen langzaamaan ook andere sites die ik veel bezocht hetzelfde gedrag vertonen, ook tweakers. En ik merk nu ook dat sites waar ik niet vaak kom (net op bol.com) het probleem ook beginnen te vertonen.
Naast dat het steeds meer sites worden gebeurt het ook steeds vaker, het begon met ééns per week, nu heb ik minimaal 4 keer per dag dat een site het tijdelijk niet doet. Verre van ideaal :/

De iMac hangt aan een kabel, de MacBook voornamelijk WiFi en af en toe aan een kabel, het probleem doet zich daar in beide gevallen voor.
Ik heb echt geen idee meer waar ik moet zoeken. Is er iemand die dit herkent en wellicht een oplossing weet?

TL:DR
OSX wil sinds een paar jaar verschillende (willekeurige websites) tijdelijk niet laden. Op dat moment kan de site wel gepingd worden en andere devices in huis kunnen de site wel benaderen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Welke DNS heb je ingesteld? Heb je die al eens op 8.8.8.8 & 8.8.4.4 gezet?
En wat krijg je als je een traceroute doet op het moment dta het mis gaat? Waar loopt de verbinding stuk?

[ Voor 41% gewijzigd door DennusB op 08-12-2014 15:23 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Oh, die was ik nog vergeten te vermelden, ik heb inderdaad verschillende DNS instellingen geprobeerd, waaronder die van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) en die van mijn provider (KPN). Probleem doet zich in alle gevallen voor.

[Edit]
Het enige dat ik via Google tegen kwam dat er een beetje op leek zou verholpen worden door IPv6 uit te schakelen, maar dat is in Yosemite niet meer mogelijk lijkt het.

[ Voor 28% gewijzigd door Spike_wolf op 08-12-2014 15:27 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Is dan ook niks te bereiken of alleen HTTPS sites niet?
Als je Safari gebruikt, Firefox geprobeerd?

OS X heeft iig sinds Mountain Lion, bij sommigen, problemen met HTTPS. En ook niet altijd... Ik weet, het is heel vaag, maar we hebben er op het werk ook last van gehad. Moet zeggen dat ik met Yosemite nog geen problemen heb ervaren though.

Het grappige is dus dat het probleem niet voorkwam met FF. Wel met Safari of dingen als XCode (certificate validation), AppStore, etc.

[ Voor 79% gewijzigd door Soundless op 08-12-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:26
Zit je achter een proxy of heb je iets in je proxy instellingen aan staan? als ik en proxy gebruik gebeurt dit namelijk ook op me macbook pro

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Soundless schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:29:
Is dan ook niks te bereiken of alleen HTTPS sites niet?
Het is elke keer alleen één specifieke site. Ik kan overal gaan en staan waar ik wil, op één enkele willekeurige site na.
moijamie schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:29:
Zit je achter een proxy of heb je iets in je proxy instellingen aan staan? als ik en proxy gebruik gebeurt dit namelijk ook op me macbook pro
Nee, geen proxy.

[ Voor 32% gewijzigd door Spike_wolf op 08-12-2014 15:30 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
is ipv6 upberhaupt actief? probeer eens naar ipv6.google.com te surfen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
borft schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:32:
is ipv6 upberhaupt actief? probeer eens naar ipv6.google.com te surfen...
Nee, dat doet niets. Dus dat ka het probleem ook niet zijn dan neem ik aan?
(IPv6 staat op "Automatisch" bij de netwerkinstellingen).

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
Doet je macbook dit trouwens ook op andere netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Laatst online: 18-11-2024
Heb je al getest of er verschil is tussen draadloos en met draad internetten? Dit om uit te sluiten dat het niks met Wi-Fi interferentie te maken heeft.

Ik had vergelijkbare problemen, met daarbij ook slechte connecties binnen mijn lokale netwerk (Apple TV die niet meer wilde streamen). Een deel van de apparatuur aan de kabel, en een goed kwaliteit router in huis gehaald en de problemen waren weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
moijamie schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:36:
Doet je macbook dit trouwens ook op andere netwerken?
Op andere netwerken heb ik het met mijn MacBook nog niet gemerkt, maar het probleem is dat het dus sporadisch gebeurt en nog niet uit te sluiten is :P Er zijn ook geen open netwerken van de buren die ik een dag zou kunnen gebruiken ofzo, dus dat is moeilijk testen. Maar zoals gezegd, ik had het probleem dus ook in mijn vorige woning met een ander modem en een ander soort internet verbinding.
Tjoekbezoer schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:37:
Heb je al getest of er verschil is tussen draadloos en met draad internetten? Dit om uit te sluiten dat het niks met Wi-Fi interferentie te maken heeft.

Ik had vergelijkbare problemen, met daarbij ook slechte connecties binnen mijn lokale netwerk (Apple TV die niet meer wilde streamen). Een deel van de apparatuur aan de kabel, en een goed kwaliteit router in huis gehaald en de problemen waren weg.
Op zowel de MacBook als iMac gebeurt het zowel via ethernet als via WiFi.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
Vreemd probleem

en paar dingen die ik nog zou proberen is ze een vast ip geven en dns cache flushen(http://support.apple.com/en-us/HT202516)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

je zegt dat je ook een iPhone hebt, kan je eens met je iPhone een hotspot opzetten en je macbook laten connecten op die hotspot.

dan wel ff de netwerkverbindingen op je huis adres verbreken.

heb je dan nog dezelfde problemen?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
talin schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:49:
je zegt dat je ook een iPhone hebt, kan je eens met je iPhone een hotspot opzetten en je macbook laten connecten op die hotspot.

dan wel ff de netwerkverbindingen op je huis adres verbreken.

heb je dan nog dezelfde problemen?
Dat is wel te proberen inderdaad, moet ik wel een beetje op m'n databundel letten want het kan maar zo 5 uur duren voor het probleem weer de kop op steekt. Maar dat is het proberen waard.
moijamie schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:48:
Vreemd probleem

en paar dingen die ik nog zou proberen is ze een vast ip geven en dns cache flushen(http://support.apple.com/en-us/HT202516)
Dat ga ik in ieder geval nog een keer doen.
Vast IP heb ik al eens geprobeerd, maar de laatste keer was al weer ruim een jaar geleden, dus wie weet :P

[Edit]
Okay. Nu een half uurtje nadat ik een vast IP het ingesteld en de DNS cache geflushed heb zit ik weer met een site die op de iMac niet wil laden. Dat hielp dus niet.
Ik zal eens via m'n iPhone gaan internetten en kijken of het zich dan ook voordoet.

[ Voor 40% gewijzigd door Spike_wolf op 08-12-2014 16:29 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Het wordt nog leuker. Ik merk net dat wanneer ik op m'n iMac via ethernet weer tegen dit probleem aan loop en WiFi inschakel, dat het direct verholpen is, ik kan WiFi gelijk weer uit schakelen en vrolijk de site bezoeken die niet werkte. Heel bizar.
Ik zal morgen eens een tijd op m'n macbook aan ethernet werken en kijken of het daar ook werkt. En als het zich via WiFi voordoet zal ik deze uit en weer inschakelen, kijken of dat effect heeft.

Ik heb net een tijd via m'n telefoon geinternet maar ben nog niet tegen het probleem aangelopen voor ik door m'n data bundel heen was. Ik had nog ruim 700MB over deze periode, dat moest meer dan genoeg zijn.. ik was alleen vergeten dat ik een download open had staan... dus die 700Mb waren in een mum van tijd weg :+

Maar de WiFi inschakel truc gaat (als het blijft werken) al een hoop ergernis schelen. Het blijft alleen wel een hele bizarre situatie.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Laatst online: 18-11-2024
  • Heb je iets van Little Snitch draaien? Of zo'n tool die je netwerk instellingen voor je aanpast afhankelijk van je locatie? Misschien dat er iets van software roet in het eten gooit.
  • Al geprobeerd om een nieuwe gebruiker aan te maken, en daar een tijd mee te werken?
  • PRAM reset riedel doen?
  • In je netwerkinstellingen een nieuwe locatie aanmaken en daarmee testen? (Bovenste pulldown in de network preference pane)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Tjoekbezoer schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:01:
  • Heb je iets van Little Snitch draaien? Of zo'n tool die je netwerk instellingen voor je aanpast afhankelijk van je locatie? Misschien dat er iets van software roet in het eten gooit.
  • Al geprobeerd om een nieuwe gebruiker aan te maken, en daar een tijd mee te werken?
  • PRAM reset riedel doen?
  • In je netwerkinstellingen een nieuwe locatie aanmaken en daarmee testen? (Bovenste pulldown in de network preference pane)
[list]
• Niets van dat alles.
• Gezien het zich op twee verschillende systemen (en dus gebruikers) voordoet lijkt me dat niet uit te maken. Maar het valt te proberen.
• In de afgelopen 3 jaar is dat wel een keer of 2 gebeurt, zonder effect top dit probleem, nogmaals kan geen kwaad natuurlijk, maar ik verwacht niet dat het effect heeft.
• Dat heb ik nog niet geprobeerd maar ga ik doen.

[ Voor 43% gewijzigd door Spike_wolf op 08-12-2014 22:54 ]

Humankind… be both.

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-10 16:12
Ook hier heb ik geregeld last van sites die niet laden. Het aan en uit zetten van WiFi help wel om de site alsnog te laden, maar het is en blijft irritant.
Ik heb mijn ziggo router terug naar fabrieksinstellingen gezet, waarmee het probleem in eerste instantie verholpen leek. Helaas was dit niet DE oplossing.
Ik heb al meerdere DNS servers geprobeerd zonder succes helaas.
Iemand nog ideeën?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:13

DukeBox

loves wheat smoothies

Spike_wolf schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:51:
Okay. Nu een half uurtje nadat ik een vast IP het ingesteld en de DNS cache geflushed heb zit ik weer met een site die op de iMac niet wil laden. Dat hielp dus niet.
Op kerstdagen e.d. schijnt het wel regelmatig voor te komen dat de pron sites er af en toe uitliggen.

Maar ff sereus, lijkt toch het meeste op een dns timeout welke door een netwerk verandering (zoals wifi in en uit schakelen) een geforceerde flush krijgt. Als je weer tegen het issue aanloopt, sluit eens je browser (niet alleen de tab) en probeer eens opnieuw?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
DukeBox schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:24:
[...]

Op kerstdagen e.d. schijnt het wel regelmatig voor te komen dat de pron sites er af en toe uitliggen.

Maar ff sereus, lijkt toch het meeste op een dns timeout welke door een netwerk verandering (zoals wifi in en uit schakelen) een geforceerde flush krijgt. Als je weer tegen het issue aanloopt, sluit eens je browser (niet alleen de tab) en probeer eens opnieuw?
Dat was uiteraard één van de eerste dingen die ik probeerde, maar dat helpt niet.
Tot dusver is WiFi in- en uitschakelen de enige workaround.

Daarbij moet ik wel melden dat ik laatst vergat op de iMac WiFi weer uit te schakelen, en toen het probleem zich weer voordeed hielp het uit- en inschakelen en andersom niet meer, toen moest ik de down periode gewoon afwachten tot ik de betreffende site weer kon bereiken.

Blijft bizar, ik ben in ieder geval blij dat ik een werkende workaround heb, maar een oplossing blijft nog altijd welkom.
Ook ben ik wel blij te horen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Ik heb momenteel DNS prefetching uitgezet op m'n macbook "als test"
defaults write com.apple.safari WebKitDNSPrefetchingEnabled -boolean false

Mijn bevindingen volgen later....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:13

DukeBox

loves wheat smoothies

Zou zeker iets kunnen zijn, goed gevonden! ben benieuwd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
Komt over als een single-point-of-failure en dan denk ik aan je router of je kabel-modem.

Na 4/5 jaar worden de componenten in je router slechter, en dit heeft weer invloed op je netwerkinterfaces of je wireless connecties die instabiel kunnen worden. Vergeet niet dat dit spul 24/7 aan staat en diverse componenten na 3000 uur hun tijd soms al gehad hebben.

Heb hier ook last van gehad, en de kabelboer zak het aan de confectieproblemen op de netwerkinterface van het kabelmodem. Dit was zelfs zo erg dat het de telefoonfunctie van de provider verstoorde. na het aanschaffen van een nieuwe router was di alles opgelost. Waar ik last van had is dat torrents het netwerk helmaal onderuit trokken. Als jij zegt het met plaatjes te hebben, dan gebeurt het dus als er veel data over je lijn moet. Bij iemand anders was een switch die aan zijn router hing brak. Een poort werkte zelfs niet meer en een andere wilde alleen nog in half duplex.

sc6 met je onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Moet zeggen dat het uitschakelen van DNS prefetch wel een hele verbetering geeft. Ik heb tot nu toe 3x gehad dat een site niet leek te laden, maar voordat ik actie wou ondernemen, alsnog laadde. Ben benieuwd of Spike_wolf dit ook geprobeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
rosje77 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:48:
Moet zeggen dat het uitschakelen van DNS prefetch wel een hele verbetering geeft. Ik heb tot nu toe 3x gehad dat een site niet leek te laden, maar voordat ik actie wou ondernemen, alsnog laadde. Ben benieuwd of Spike_wolf dit ook geprobeerd heeft.
Nog niet maar ik ga er nu gelijk naar kijken, eens zien of het voor mij ook positief werkt.

Onderstaande in terminal uitvoeren is genoeg?
code:
1
defaults write com.apple.safari WebKitDNSPrefetchingEnabled -boolean false

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Je hoeft alleen maar die code in te voeren. Ik heb wel eerst safari opnieuw gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ik ben benieuwd, ik ga het de komende tijd eens aankijken :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Ik ben de weg wat kwijt bij het in/uitschakelen van die dns cache van safari.

Ik krijg een foutmelding bij het inschakelen er van, en zat zou betekenen dat het niet uitgeschakeld is. Weet iemand hier meer van?

https://discussions.apple.com/thread/5578160

Hier lees ik dat bij het herstarten van safari de dns cache weer aangezet wordt:

https://discussions.apple.com/thread/6756874

[ Voor 20% gewijzigd door satya op 07-01-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Spike_wolf schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:16:
Ik ben benieuwd, ik ga het de komende tijd eens aankijken :)
En dat was de eerste keer dat ik WiFi weer in moest schakelen... zucht. Nouja, gelukkig werkt die workaround nog steeds :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:46

Typhone

Who Dares Wins

Ben je al eens met de hele handel op een andere locatie gaan zitten (mits wenselijk)? Dan kun je een voor een de zaken nalopen. Ik heb eens een onverklaarbare lag gehad (altijd in de avond) en op een gegeven moment was ik het zat. Modem, router, switch, kabels hele bende weggegooid alles opnieuw besteld en probleem verholpen. Vraag me niet waar het probleem in zat though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Typhone schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:31:
Ben je al eens met de hele handel op een andere locatie gaan zitten (mits wenselijk)? Dan kun je een voor een de zaken nalopen. Ik heb eens een onverklaarbare lag gehad (altijd in de avond) en op een gegeven moment was ik het zat. Modem, router, switch, kabels hele bende weggegooid alles opnieuw besteld en probleem verholpen. Vraag me niet waar het probleem in zat though...
Zoals aan het begin van dit topic vermeld staat deed dit probleem zich ook in mijn vorige woning voor, na de verhuizing zijn het modem en bekabeling veranderd. Later is de bestaande iMac vervangen en is er een Macbook Pro met een schone installatie bij gekomen, in elke situatie deed hetzelfde probleem zich voor. Er is op dit moment NIETS hetzelfde als toen het begon. Veel meer valt er niet te vervangen :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Hmm, in de gelezen topics zag ik iets voorbij komen waarbij ipv6 op de (wireless) interface in lokaal link gezet wordt. Dat lijkt in elk geval wel wat uit te maken. Gewoon via systeemvoorkeuren > netwerk > etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Heb je al eens een nieuwe user aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
rosje77 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:20:
Heb je al eens een nieuwe user aangemaakt?
Het probleem doet zich op verschillende systemen met verschillende users voor.

Even een update van mijn kant. Ik heb laatst de DNS prefetch uit geschakeld, en dat had geen effect, na een paar dagen ben ik die dus maar weer ingeschakeld en sinds dien heb ik het probleem niet meer ondervonden op mijn iMac!!
Ik heb al dagen mijn wifi niet meer hoeven inschakelen omdat een site niet wilde laden *O*

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Dan ga ik hier de prefetch ook maar weer aanzetten. Ik heb zo af en toe nog wel last, maar niet zo erg meer als eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Herkenbaar probleem. Ik heb het ook op zowel mijn iMac als Macbook, iPhone en iPad. Interessant genoeg gebeurt het niet op de Win7 laptop. Na het flushen van de DNS cache wordt de betreffende site direct geladen. Ik heb bijvoorbeeld vaak problemen met Wikipedia.org.

Ook ik heb al de router, switches, bekabeling, etc. vervangen. Dat heeft nog geen oplossing gebracht. Ook wij zijn vorig jaar verhuisd en van provider geswitcht (van Glashart naar XS4ALL). Bij de oude provider had ik geen last.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Spike_wolf schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:26:
[...]

Het probleem doet zich op verschillende systemen met verschillende users voor.

Even een update van mijn kant. Ik heb laatst de DNS prefetch uit geschakeld, en dat had geen effect, na een paar dagen ben ik die dus maar weer ingeschakeld en sinds dien heb ik het probleem niet meer ondervonden op mijn iMac!!
Ik heb al dagen mijn wifi niet meer hoeven inschakelen omdat een site niet wilde laden *O*
Ik had m'n mond moeten houden, sinds die post heb ik het probleem toch al weer veelvuldig meegemaakt :/
Maar wat erger is, is dat WiFi inschakelen nu 9 van de 10 keer ook niet meer helpt :'(
Geen idee of dit de natuurlijke progressie van het probleem is (omdat het probleem zich langzaamaan steeds groter maakt) of dat dit komt door de instellingen waar ik de laatste tijd mee heb lopen spelen, maar fijn is het niet :(

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Een dooddoener misschien, maar heb je in al die jaren altijd dezelfde router gehouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:06
Ik weet dat je van router bent veranderd, maar de routers die providers over het algemeen leveren, is niet echt geweldig spul. Ik kan er over meepraten, ik heb een ziggo ubee routet en een macbook pro. Alleen maar trammelant gehad met spontaan wegvallende internet en brakke airplay.

Ik heb de ubee, waarvan bekend is dag deze niet lekker samenwerkt met mac apparatuur, in bridge modus laten zetten en een fatsoenlijke router erachter gehangen en mijn problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Koop een fatsoenlijke router, heeft voor mij al een hoop uit gemaakt. Ik zit bij UPC en die modem/routers stellen ook niet veel voor.

Ik had ook veel problemen met sites die niet konden laden, sinds ik een airport extreme neer heb gezet nergens meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Op dit moment zie ik ook niet echt andere mogelijkheden, daar maar eens naar kijken dan.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08-2024

MPP

Herkenbaar probleem. Ik had hetzelfde probleem met een MBP2012 en een MBA2012. Probleem lijkt bij DNS te zitten. Ik heb een tijdje OpenDNS gebruikt en kon daardoor met moeite achterhalen dat er geen request aankwam bij OpenDNS als het probleem zich voordeed. M.a.w. de DNS server kon niet bereikt worden vanuit de MBP/MBA. Ik heb van alles geprobeerd en ik had het probleem zowel via WiFi als kabel.
Uiteindelijk heb ik -als test- een Apple Airport Express gekocht. En daarmee is het probleem weg! Ik gebruik de Airport nu als access point voor mij Draytek V2920 router.
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met MTU size tussen PC en Router en de MTU die mijn provider gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
Zojuist de osx 10.10.2 update gedaan. volgens de chance log zou wifi stabieler werken. Hopelijk helpt het ook voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Hier staat ie er ok op. Lijkt wat beter aan te voelen allemaal, en batterijverbruik is ook beter geworden.
Pagina: 1