Over een paar uur ga ik bestellen, maar wat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclia
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-09 13:15
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Deze pc gaat gebruikt worden voor videobewerking (Lightworks), Photoshop, licht programmeerwerk, serieuzer browsewerk (meerdere livedatastreams. Klinkt simpel, maar blijkbaar vindt mijn huidige Asus F75A het zeer zeer zwaar). Al het bovenstaande moet tegelijk kunnen. Alles moet tegelijk kunnen zonder hapering. De PC wordt aangeschaft vanuit mijn onderneming en als ondernemer schakel ik nogal vaak tussen software, projecten, data, support et cetera. Ik haat wachten en ben bereid te investeren om nooit meer tijd kwijt te raken aan slome pc's.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

€2000 incl. alles. Gaan we dan voor alleen de tower, kan je monitor, windows & keyboard er af halen à €452, dus blijft er een dikke €1500 over.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik neem eigenlijk alleen de muis en audio mee, maar dat is weinig interessant. Ik denk dat het beter is te noemen dat ik twee Dell UltraSharp monitors ga aanschaffen. Eén direct bij eerste order en één over een aantal maanden. In de tussentijd gebruik ik dan nog een oude VGA BenQ flatscreen, maar dat is weinig imposant.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Er gaat gegamed worden, maar dat is zeker niet waar ik voor bouw. Stel je voor dat ik later tegen een aardige videokaart aanloop, kan het zeker zijn dat ik die persoonlijk ga kopen, maar voor nu lijkt dit me een leuke kaart. En daarnaast, ik ga nu van een Pentuim 2020M interne videokaart naar een GTX 960. Sowieso een leuke stap voorwaarts.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn kantoor is wit, en de computer moet echt een toevoeging daarin zijn. Het is niet voor niets dat ik voor zo'n dure case gaan. Hij mag best opvallen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ja, ik ben okee met een lichte oc.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb nu twee builds (X99 en Z170A), maar daar zit ik vooral mee te spelen. Welke chipset en processor gaat werken voor mij?

De twee builds, ter referentie:

Z170A
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 388,-€ 388,-
1MSI Z170A KRAIT GAMING€ 147,-€ 147,-
1MSI GTX960-4GD5T OC€ 215,-€ 215,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB€ 130,50€ 130,50
1NZXT H440 New Edition Wit/Zwart€ 124,95€ 124,95
1Gelid Solutions 6+2 Pin Extension Cable - White 30cm€ 4,90€ 4,90
1Gelid Solutions 24-Pin Extension Cable - UV White 30CM€ 6,66€ 6,66
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 327,-€ 327,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB€ 111,95€ 111,95
1Cryorig H7€ 54,-€ 54,-
1Microsoft Wired Keyboard 600€ 13,07€ 13,07
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 99,90€ 99,90
1Asus SDRW-08D2S-U Zwart€ 22,87€ 22,87
1EVGA SuperNOVA 550 GS (V2)€ 90,36€ 90,36
1Samsung 850 EVO 250GB€ 77,18€ 77,18
1Intronics Anti-statische polsband€ 6,60€ 6,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.819,94

X99
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 417,45€ 417,45
1MSI X99A RAIDER€ 222,80€ 222,80
1MSI GTX960-4GD5T OC€ 215,-€ 215,-
1NZXT H440 New Edition Wit/Zwart€ 124,95€ 124,95
1Gelid Solutions 6+2 Pin Extension Cable - White 30cm€ 4,90€ 4,90
1Gelid Solutions 24-Pin Extension Cable - UV White 30CM€ 6,66€ 6,66
1Cryorig H7€ 54,-€ 54,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 99,90€ 99,90
1Asus SDRW-08D2S-U Zwart€ 22,87€ 22,87
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 119,-€ 119,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 77,18€ 77,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.947,23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
videobewerking/photoshop wint bijna altijd met x99. De 2 extra cores van de 5820 kunnen daarbij gebruikt worden voor extra perfomance.

Heb alleen geen idee waarom je opeens 200W omhoog gaat.
pricewatch: Corsair RM550x voor build 1/2

Andere cpu koeler, deze is niet leverbaar.Deze is prima : pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou een andere monitor overwegen, maar dat kan natuurlijk altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:48
Goede Topic start.

Zou je niet beter voor een behuizing met 5,5" bays gaan voor je dvd brander?
Zo'n externe USB brander lijkt me een flinke 'sta in de weg' op je bureau.

Verder heb ik niets op te merken naast het hierboven al genoemde.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclia
rolandos582 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:47:
videobewerking/photoshop wint bijna altijd met x99. De 2 extra cores van de 5820 kunnen daarbij gebruikt worden voor extra perfomance.

Heb alleen geen idee waarom je opeens 200W omhoog gaat.
pricewatch: Corsair RM550x voor build 1/2

Andere cpu koeler, deze is niet leverbaar.Deze is prima : pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
X99 it is dan! Tof.

Thanks! Ik snap ook niet echt waar mijn 200 watt increase vandaan is gekomen. Gewoon een foutje dus. 550 zou genoeg moeten zijn, right?

Thanks voor de koeler! Nice.
begintmeta schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:52:
Ik zou een andere monitor overwegen, maar dat kan natuurlijk altijd nog.
Why? Recensies zijn top, en monitoren zijn kleur-gecalibeerd. Lijkt top imo.
busscherski schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:08:
Goede Topic start.

Zou je niet beter voor een behuizing met 5,5" bays gaan voor je dvd brander?
Zo'n externe USB brander lijkt me een flinke 'sta in de weg' op je bureau.

Verder heb ik niets op te merken naast het hierboven al genoemde.
Thanks. Kan moeilijk tijd en reacties van jullie vragen als ik zelf niet investeer in een duidelijk topic.

Externe OD gaat in de kast terecht komen. In mijn 2.5 jaar als ondernemer heb ik 1 keer een cd nodig gehad (toevallig vorige week). Ik heb het dus nauwelijks nodig. Dan kies ik liever voor een mooie kast ernaast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Cyclia schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:53:
...
Why? Recensies zijn top, en monitoren zijn kleur-gecalibeerd. Lijkt top imo.
...
Zeker voor het geld is het ook een prima en veelzijdige monitor, maar als video- en fotobewerking inderdaad prioriteit 1en 2 hebben, zijn net wat betere monitoren met een wat groter kleurbereik en consistentie en eventueel uitgebreidere (automatische) calibratiemogelijkheden het overwegen waard, maar dan moet dat uiteraard ook wel echt zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclia
begintmeta schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:56:
[...]

Zeker voor het geld is het ook een prima en veelzijdige monitor, maar als video- en fotobewerking inderdaad prioriteit 1en 2 hebben, zijn net wat betere monitoren met een wat groter kleurbereik en consistentie en eventueel uitgebreidere (automatische) calibratiemogelijkheden het overwegen waard, maar dan moet dat uiteraard ook wel echt zinvol zijn.
Bijvoorbeeld? Mijn monitorkeuze is vrij simpel gegaan: Liep er tegenaan, prijs leek top, recensies waren top, reacties vond iedereen het een degelijke keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Cyclia schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:58:
[...]

Bijvoorbeeld? Mijn monitorkeuze is vrij simpel gegaan: Liep er tegenaan, prijs leek top, recensies waren top, reacties vond iedereen het een degelijke keuze.
Bij Dell zou je dan zo op het oog kijken naar bijvoorbeeld het model UP2516D, maar ik zou niet weten hoe dat is (misschien dat men in [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 21 of op review-sites meer info voorhanden heeft), verder hebben bijvoorbeeld Eizo en Nec ook doorgaans wel redelijke schermen in de aanbieding. Maar het is natuurlijk ook maar net wat je van belang acht, ik heb op zich niet de indruk niet dat je met de Dell-schermen een miskoop zou doen, anders had je denk ik wel meer tijd gestoken in de selectie (en dan had je ongetwijfeld een betere kijk op de materie dan ik).

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 01-01-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Cyclia schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:58:
[...]

Dus, omdat anderen hem goed vinden vind jij hem ook automatisch goed voor jouw specifieke situatie. Tsja, kun je doen. Maar assumption is the mother of all fuckups.
Zoals al eerder werd aangegeven: ook hier moet je specifiek naar kijken.

Enne, aan dat jij over een paar uur wilt bestellen hebben wij natuurlijk geen boodschap. Uw slechte planning is niet onze haast zeggen we dan ;)
Als ik jou was zou ik even wat meer feedback afwachten iig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclia
The Eagle schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:18:
[...]

Dus, omdat anderen hem goed vinden vind jij hem ook automatisch goed voor jouw specifieke situatie. Tsja, kun je doen. Maar assumption is the mother of all fuckups.
Zoals al eerder werd aangegeven: ook hier moet je specifiek naar kijken.

Enne, aan dat jij over een paar uur wilt bestellen hebben wij natuurlijk geen boodschap. Uw slechte planning is niet onze haast zeggen we dan ;)
Als ik jou was zou ik even wat meer feedback afwachten iig :)
Ja. Ik neem reviews zeker ter harte. Is dat altijd even verstandig? Misschien niet. Aan de andere kant hoop ik dat ik kan vertrouwen op gewone gebruikers en mensen die er verstand van hebben dat die een aardige weerspiegeling van de werkelijkheid laten zien. Net zoals ik dit nu bij jullie doe, aangezien ik om een mening vraag.

Thanks voor het advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Cyclia schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:53:
[...]

X99 it is dan! Tof.

Thanks! Ik snap ook niet echt waar mijn 200 watt increase vandaan is gekomen. Gewoon een foutje dus. 550 zou genoeg moeten zijn, right?

Thanks voor de koeler! Nice.
Overigens is het bij X99 wel zo, dat je verplicht moeten overclocken voor de beste performance. Is vrij simpel en zo gedaan, maar om er 100% uit te halen is het wel aan te raden.

Dat lukt wel met die koeler, maar als je hem ook stil wil houden is een : pricewatch: Noctua NH-U14S aan te raden. :)

Voor beeldscheren/Dell/kalibratie en weet ik veel wat, moet je bij Kid zijn.
Kid Jansen schreef:
Help ons is even Kid :D
Heb hem gequote, dus als hij tijd heeft komt hij wel even langs. (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclia
rolandos582 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:47:
[...]

Overigens is het bij X99 wel zo, dat je verplicht moeten overclocken voor de beste performance. Is vrij simpel en zo gedaan, maar om er 100% uit te halen is het wel aan te raden.

Dat lukt wel met die koeler, maar als je hem ook stil wil houden is een : pricewatch: Noctua NH-U14S aan te raden. :)

Voor beeldscheren/Dell/kalibratie en weet ik veel wat, moet je bij Kid zijn.

[...]

Heb hem gequote, dus als hij tijd heeft komt hij wel even langs. (:
Dan gaan we overclocken. Komt goed! Ben nu qua cooler naar een be quiet Dark Rock 3 aan het kijken. Stukje stiller. En qua monitoren: Dan hoor ik het advies vanzelf verschijnen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Cyclia schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:22:
... Aan de andere kant hoop ik dat ik kan vertrouwen op gewone gebruikers en mensen die er verstand van hebben dat die een aardige weerspiegeling van de werkelijkheid laten zien. ...
Reviews zijn prima, maar in mijn ogen is het altijd zinnig om te bedenken wat voor jouw specifieke situatie van belang is, en in hoeverre een (samenvatting van) review(s) daarvoor een zinnig beeld geeft.Even een auto-analogie: als ik weet dat ik vaak erg grote voorwerpen in mijn auto moet vervoeren en niet van koppelingspedalen hou kan een handgeschakelde Fiat Panda wel goede reviews hebben, maar dat betekent niet dat ik hem moet halen. Het is altijd zaak de eigen behoeften in het achterhoofd te houden (of ten behoeve van anderen nader te specificeren, daarom schreef ik dus dat ik toch nog even naar de monitorkeuze zou (laten) kijken, als video-en-fotobewerking (samen met bepaalde andere voorwaarden daaraan) van groot belang is.)

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 01-01-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclia
begintmeta schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:05:
[...]

Reviews zijn prima, maar in mijn ogen is het altijd zinnig om te bedenken wat voor jouw specifieke situatie van belang is, en in hoeverre een (samenvatting van) review(s) daarvoor een zinnig beeld geeft.Even een auto-analogie: als ik weet dat ik vaak erg grote voorwerpen in mijn auto moet vervoeren en niet van koppelingspedalen hou kan een handgeschakelde Fiat Panda wel goede reviews hebben, maar dat betekent niet dat ik hem moet halen. Het is altijd zaak de eigen behoeften in het achterhoofd te houden (of ten behoeve van anderen nader te specificeren)
Zeker een goed punt! I'll keep it in mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Cyclia schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:41:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc gaat gebruikt worden voor videobewerking (Lightworks), Photoshop...

...De PC wordt aangeschaft vanuit mijn onderneming en als ondernemer...

Wat mag het systeem gaan kosten?
...

€2000 incl. alles.

...

#ProductPrijsSubtotaal
Aantal dingen die mij opvallen in de startpost heb ik hierboven gequote. Allereerst het gebruik. Zoals ik het lees gaat de PC gebruikt worden als professioneel foto-/videoworkstation, of gaat het om hobbymatig gebruik, ondanks dat je de PC zakelijk koopt?

Als het inderdaad om professioneel gebruik gaat, kan je dan uitleggen hoe de workflow van je gemiddelde project er uit ziet? Wat voor klanten heb je?

Ik ben namelijk bang dat je met €2000 toch tekort gaat komen als het om professioneel gebruik gaat. Onder andere de beeldschermen zullen hogere eisen aan gesteld moeten worden, omdat je als professional toch enige kwaliteitsgaranties moet kunnen geven van je werk. Een standaard kantoorschermpje met een fabriekskalibratie kom je dan niet mee weg.

Dan nog iets, als je de PC zakelijk aanschaft kan de BTW toch afgetrokken worden? Daarnaast kan je PC ook nog over een periode van 5 jaar afschrijven.

Ik zou dus nog echt even wachten met bestellen, want er is nog genoeg om over na te denken. Overigens is maratropa erg goed met workstationconfiguraties, dus misschien dat hij nog tips heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclia
Kid Jansen schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:38:
[...]

Aantal dingen die mij opvallen in de startpost heb ik hierboven gequote. Allereerst het gebruik. Zoals ik het lees gaat de PC gebruikt worden als professioneel foto-/videoworkstation, of gaat het om hobbymatig gebruik, ondanks dat je de PC zakelijk koopt?

Als het inderdaad om professioneel gebruik gaat, kan je dan uitleggen hoe de workflow van je gemiddelde project er uit ziet? Wat voor klanten heb je?

Ik ben namelijk bang dat je met €2000 toch tekort gaat komen als het om professioneel gebruik gaat. Onder andere de beeldschermen zullen hogere eisen aan gesteld moeten worden, omdat je als professional toch enige kwaliteitsgaranties moet kunnen geven van je werk. Een standaard kantoorschermpje met een fabriekskalibratie kom je dan niet mee weg.

Dan nog iets, als je de PC zakelijk aanschaft kan de BTW toch afgetrokken worden? Daarnaast kan je PC ook nog over een periode van 5 jaar afschrijven.

Ik zou dus nog echt even wachten met bestellen, want er is nog genoeg om over na te denken. Overigens is maratropa erg goed met workstationconfiguraties, dus misschien dat hij nog tips heeft.

[...]
Thanks voor je uitgebreide antwoord. Het gaat inderdaad om professioneel werk. Ik heb twee bedrijven, waarbij de meest intensieve voor de pc Xuberance is; waarmee ik websites lever en marketingadvies geef. Vanuit daar gebeurt het regelmatig dat ik video's bewerk voor siteheaders of kleine impressies/reclamefilmpjes. Het gaat dan vooral om lokale ondernemers die de volgende stap willen maken.

BTW kan later zeker terugkomen en de afschrijving komt ook zeker goed. Thanks voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kid Jansen schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:38:
[...]
[...]
:P

Cyclia; ik ken Lightworks niet maar het lijkt me redelijk pro en dus vast goed ge-thread; 5820k met overclock is dan vast wel leuk...maar;

Je edit dus vooral kleine clips met beperkte resolutie?

Ik zie dan niet meteen in waarom je 4GB vram zou willen. En met bijv. premiere pro is het zo dat een veel goedkopere 750ti niet veel slechter presteert dan een 960 in veel dingen, zoal het renderen van effecten tijdens export.

Maar je komt van een dualcore pentium dus alles is leuk :) Logisch dat die het zwaar heeft.

Het kan dus wel zijn dat je overkill inzet op de cpu etc..

In princiepe rendert een 6700 minimaal 5,5x zo snel als jouw pentium, maar de kans is groot dat op jou laptop ram en schijf ook soms bottlenecken, waardoor de boost met een nieuw i7 systeemnog groter gaat zijn.

Een normale i7 6700 op een betaalbaar non-oc bordje met een 750ti zal je ook al een mooie boost geven lijkt me. En dan kun je wat meer geld stoppen in het scherm, ram en/ of opslag. Dat is soms fijner / maakt soms meer uit dan dat beetje extra cpu power.

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 02-01-2016 01:14 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclia
Altijd mooi hè? Als expert binnengeroepen worden! :p

Inderdaad. Dat ik op een kekke pentium begin scheelt een bult in de overwegingen. Alles is een stap omhoog. En mijn bottleneck is inderdaad alles. Nu ik mijn laptop nauwelijks gebruik (aardig wat tabs open en wat programma's openstaan) zit processor op 35%, geheugen op 77% en schijf op 100%. Conclusie is simpel: Vernieuwing is noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In Lightroom/Photoshop workstation (totaal 2.700 eur incl.) wordt indirect ook de Skylake (i7 6700) geadviseerd. Prijstechnisch is die goedkoper en performance is (zeker met overclock) denk ik wel voorbij de 5820. Dit laat Tom's Hardware ook zien, vooral met CAD-pakketten. Is nog zwaardere software dan jij gaat gebruiken en daarin fietst de i7 6700 rondjes om de i7 5820.

Zelfs de i5 6600 doet dat: http://www.tomshardware.com/reviews/skylake-intel

Het lijkt mij dus wat onzinnig om voor X99 te gaan. De i7 6700 is sneller en goedkoper dan de i7 5820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Cyclia schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:50:
[...]
Inderdaad. Dat ik op een kekke pentium begin scheelt een bult in de overwegingen. Alles is een stap omhoog. En mijn bottleneck is inderdaad alles. Nu ik mijn laptop nauwelijks gebruik (aardig wat tabs open en wat programma's openstaan) zit processor op 35%, geheugen op 77% en schijf op 100%. Conclusie is simpel: Vernieuwing is noodzakelijk.
Als je wat schuift dan kan het ook zo. Als je een window tolereert dan is dit imho de mooiste kast die er is, vooral door het dikke aluminium. Maarja subjectief..

OS en apps en mogelijk werkruimte op een NVME ssd. Wat goedkopere gpu. H170 mobo met 16Gb 2133mhz ddr4 van de QLV. (meer mhz kan toch niet, lekker makkelijk) Als je er een 750 ti in zet (ik zou er wel een met displayport nemen dan, evga dus) en toch een goedkopere behuizing neemt en bijv een kleinere 950 pro dan heb je mer geld over voor een wat beter scherm. Als 2K ex btw is heb je nog meer ruimte natuurlijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 349,50€ 349,50
1ASRock H170 Pro4S€ 99,80€ 99,80
1MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G€ 178,95€ 178,95
1Phanteks Enthoo Evolv ATX Grijs€ 166,95€ 166,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,50€ 28,50
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 98,-€ 98,-
1Asus SDRW-08D2S-U Zwart€ 22,95€ 22,95
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 74,80€ 74,80
1Samsung 950 Pro 512GB€ 327,95€ 327,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.602,92

[ Voor 67% gewijzigd door maratropa op 02-01-2016 11:42 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Overigens heb je nu een Windows 10 Home Retail licentie. Ten eerste zou ik altijd voor Pro gaan en aangezien je het tegelijk met een nieuwe PC koopt kan je ook gewoon voor een OEM licentie gaan en dan ben je nog goedkoper uit ook: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

De CPU koeler lijkt me ook geen handige keuze, aangezien die alleen maar leverbaar is bij Mac ICT, die toch erg matig staat aangeschreven. Voor hetzelfde geld heb je ook uitstekende Noctua koelers.

De keuze voor een externe DVD-brander snap ik ook niet, waarom niet gewoon een interne? Die zijn vaak beter en ook nog eens goedkoper. Die externe drives gebruiken vaak vrij matige drives.

EDIT: over Cyclia's builds in startpost.

[ Voor 4% gewijzigd door Kid Jansen op 02-01-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Cyclia schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:50:
[...]
Altijd mooi hè? Als expert binnengeroepen worden! :p
Iedereen heeft de nodige kennis over bepaalde onderdelen, ik weet dat Kid heel veel van schermen af weet, en zijn passie daar ligt. En zo weet hij dat maratropa weer meer van workstations af weet. :)
Kid Jansen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 11:29:
Overigens heb je nu een Windows 10 Home Retail licentie. Ten eerste zou ik altijd voor Pro gaan en aangezien je het tegelijk met een nieuwe PC koopt kan je ook gewoon voor een OEM licentie gaan en dan ben je nog goedkoper uit ook: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM ,

De CPU koeler lijkt me ook geen handige keuze, aangezien die alleen maar leverbaar is bij Mac ICT, die toch erg matig staat aangeschreven. Voor hetzelfde geld heb je ook uitstekende Noctua koelers.

De keuze voor een externe DVD-brander snap ik ook niet, waarom niet gewoon een interne? Die zijn vaak beter en ook nog eens goedkoper. Die externe drives gebruiken vaak vrij matige drives.

EDIT: over Cyclia's builds in startpost.
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM is inderdaad prima,
Hier heb ik goede ervaringen mee : http://www.gamesync.nl/wi...JjHrojGi8oCFdVAGwodykIFmA , kost die nog maar 5 tientjes. :) EDIT : http://www.g2play.net/cat...-10-professional-oem-key/ 2 tientjes :P

CPU koeler had ik al aangegeven, een pricewatch: Noctua NH-U14S of pricewatch: Noctua NH-D15 is perfect. :) Kan je ook nog gewoon een leuke OC toepassen.

Over de DVD branden had hij aangegeven :
Externe OD gaat in de kast terecht komen. In mijn 2.5 jaar als ondernemer heb ik 1 keer een cd nodig gehad (toevallig vorige week). Ik heb het dus nauwelijks nodig. Dan kies ik liever voor een mooie kast ernaast

[ Voor 5% gewijzigd door rolandos582 op 02-01-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclia
rolandos582 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:30:
[...]

Iedereen heeft de nodige kennis over bepaalde onderdelen, ik weet dat Kid heel veel van schermen af weet, en zijn passie daar ligt. En zo weet hij dat maratropa weer meer van workstations af weet. :)

[...]

pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM is inderdaad prima,
Hier heb ik goede ervaringen mee : http://www.gamesync.nl/wi...JjHrojGi8oCFdVAGwodykIFmA , kost die nog maar 5 tientjes. :) EDIT : http://www.g2play.net/cat...-10-professional-oem-key/ 2 tientjes :P

CPU koeler had ik al aangegeven, een pricewatch: Noctua NH-U14S of pricewatch: Noctua NH-D15 is perfect. :) Kan je ook nog gewoon een leuke OC toepassen.

Over de DVD branden had hij aangegeven :

[...]
2 tientjes voor Windows 10 Pro.. Dat kan niet legaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Cyclia schreef op zondag 03 januari 2016 @ 01:18:
[...]

2 tientjes voor Windows 10 Pro.. Dat kan niet legaal zijn?
5 aanbiedingen, kijk naar hun rating/completed orders. Dus ik zie niet in waarom niet. Tegenwoordig kun je keys gewoon zo goedkoop krijgen, gaat ook met games etc. Je zult daar versteld in staan.

Zag hem ergens voorbij komen op Tweakers :)
Hiero : Centraal aanbiedingen topic. V2.0
Ook iemand die hem gekocht + gekregne heeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als ondernemer zou ik het daar sowieso niet bestellen. Het zal allemaal nog net wel legaal zijn, maar grijs gebied is het zeker.

Ik heb zelf een vergelijkbare configuratie (wit-zwart, Skylake Core i7), ook zakelijk aangeschaft. Ook ik twijfelde tussen X99 en Z170. Uiteindelijk heb ik voor het nieuwere platform gekozen, eigenlijk vooral omdat het nieuwer was (en iets goedkoper). Ik heb een Intel nvme-ssd gekozen waar ik geen spijt van heb. Het ding is supersnel!

De H440 2015 is prachtig, maar verdient imo eigenlijk wel een waterkoeler, zoals de NZXT Kraken X41 :)

Edit:
Van de Krait is een nieuwe versie: pricewatch: MSI Z170A KRAIT GAMING R6 SIEGE, deze heeft ten opzichte van de versie in je startpost een usb type C-aansluiting. Die is recent uitgekomen, helaas voor mij iets te laat want ik mis usb-c nu wel.

[ Voor 22% gewijzigd door Canaria op 03-01-2016 02:33 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclia
Betaal dan liever een paar centen meer voor een volledig legaal verhaal, inderdaad.

Over welke nvme-ssd heb je het dan? Linkje? Snel klinkt altijd goed! :p

En ja, die kast is heerlijk. Fantastisch design. Krait ziet er ook geweldig uit, maar meh over de levermogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Cyclia schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:23:
[...]

Betaal dan liever een paar centen meer voor een volledig legaal verhaal, inderdaad.

Over welke nvme-ssd heb je het dan? Linkje? Snel klinkt altijd goed! :p

En ja, die kast is heerlijk. Fantastisch design. Krait ziet er ook geweldig uit, maar meh over de levermogelijkheden...
pricewatch: Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 400GB

Deze heeft ze, mooi ding maar wel prijzig.
Over Windows, tja ik geef enkel mogelijkheden aan maar ik begrijp wel hoe je denkt. Die van gamesync is overigens 100% legit. Mijne komt er ook wel en gebruik mijn Windows 8.1 licentie toch al een aardige poos. Voor een aantal kameraden Windows 10 besteld en altijd goed. Als de code niet werkt kreeg ik gewoon een nieuwe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
De pc kun je beter door een webshop in elkaar laten zetten. Die rekenen er ca. €50,- voor. Ik weet niet hoeveel jouw uren kosten, maar ik denk niet dat jij het binnen die prijs redt.
Daarnaast krijg je dan vaak een jaar garantie bij en het systeem wordt (min of meer) getest. In het geval van een DOA hoef jij er dan in ieder geval geen tijd aan te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclia
rolandos582 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:43:
[...]

pricewatch: Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 400GB

Deze heeft ze, mooi ding maar wel prijzig.
Over Windows, tja ik geef enkel mogelijkheden aan maar ik begrijp wel hoe je denkt. Die van gamesync is overigens 100% legit. Mijne komt er ook wel en gebruik mijn Windows 8.1 licentie toch al een aardige poos. Voor een aantal kameraden Windows 10 besteld en altijd goed. Als de code niet werkt kreeg ik gewoon een nieuwe. :)
No problem. Elk advies is welkom. Thanks for investing the time! :)

En poeh, dat is inderdaad vrij pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Cyclia schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:23:
[...]

No problem. Elk advies is welkom. Thanks for investing the time! :)

En poeh, dat is inderdaad vrij pittig.
Achja ik krijg mijne deze week binnen. Vind het wel een heftig ding, dus mooie koop. Alles is 3-4x zo snel als normale SSD.
Pagina: 1