Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Intensief gebruik van Lightroom / Photoshop / Indesign. Verder veel surfen op internet met veel tabbladen open, films kijken en eventueel video bewerken. Heel af en toe een game spelen, maar dit heeft geen prioriteit. Belangrijkst is dat Lightroom zeer snel moet draaien. Verder hou ik ervan om veel applicaties tegelijk te gebruiken
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik bouw de PC zelf. Totaalkosten incl. randapparatuur en software ca. 2.700 eur zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Enkele harde schijven van 1 Gb. Het oude systeem gaat naar mijn kids.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? :
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Betrouwbare, duurzame en stabiele A-merken. Ik denk aan Intel, Gigabyte, Dell, etc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluidsniveau moet laag zijn. Energieverbruik maakt mij niet zoveel uit.
Moederbord: Zoveel mogelijk SATA en USB aansluitingen. Verder minimaal 1 (bij voorkeur 2) aansluitingen voor M2 SSD. Het moederbord moet toekomstbestendig zijn.
Koeler: Moet makkelijk te installeren en stil zijn.
Videokaart: Moet afgestemd zijn voor photobewerking en het gebruik van een 4K monitor.
Harde schijven: betrouwbaar, stil, snel en ik wil minimaal 4Gb aan data kunnen opslaan.
SSD: Een snelle voor catalogus Lightroom (en previews) en eventueel scratchbestanden. Dan een supersnelle (M.2.?) SSD voor de programma's.
Scherm: min. 27 inch, IPS, liefst 4K en getrouwe kleurweergave
Ga je overklokken?
Wil ik wel proberen, maar dusdanig dat het systeem stabiel is.
Wat verwacht je van ons?
Advies met name over:
Intensief gebruik van Lightroom / Photoshop / Indesign. Verder veel surfen op internet met veel tabbladen open, films kijken en eventueel video bewerken. Heel af en toe een game spelen, maar dit heeft geen prioriteit. Belangrijkst is dat Lightroom zeer snel moet draaien. Verder hou ik ervan om veel applicaties tegelijk te gebruiken
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik bouw de PC zelf. Totaalkosten incl. randapparatuur en software ca. 2.700 eur zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Enkele harde schijven van 1 Gb. Het oude systeem gaat naar mijn kids.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? :
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 393,25 | € 393,25 |
1 | Gigabyte GA-Z170X-Gaming 5 | € 179,05 | € 179,05 |
1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G | € 240,95 | € 240,95 |
2 | Toshiba MD04ACA400, 4TB | € 112,95 | € 225,90 |
1 | Fractal Design Define R5 Blackout Edition | € 108,- | € 108,- |
1 | Dell P2715Q (210-ADVO) Zwart | € 574,95 | € 574,95 |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 94,99 | € 94,99 |
1 | Microsoft Office 365 voor Thuisgebruik Premium UK | € 68,31 | € 68,31 |
1 | Creative Gigaworks T40 Series II | € 106,33 | € 106,33 |
1 | Noctua NH-U14S | € 57,95 | € 57,95 |
1 | Corsair Vengeance K70 Black, Cherry MX Brown (US Layout) | € 116,50 | € 116,50 |
1 | Razer Abyssus 2014 | € 46,95 | € 46,95 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA | € 102,80 | € 102,80 |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,42 | € 14,42 |
1 | Corsair RM550 | € 102,95 | € 102,95 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 160,49 | € 160,49 |
1 | Samsung SM951 (NVMe) 256GB | € 170,01 | € 170,01 |
1 | Transcend RDF5 USB3.0 Card Reader | € 6,09 | € 6,09 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.769,89 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Betrouwbare, duurzame en stabiele A-merken. Ik denk aan Intel, Gigabyte, Dell, etc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluidsniveau moet laag zijn. Energieverbruik maakt mij niet zoveel uit.
Moederbord: Zoveel mogelijk SATA en USB aansluitingen. Verder minimaal 1 (bij voorkeur 2) aansluitingen voor M2 SSD. Het moederbord moet toekomstbestendig zijn.
Koeler: Moet makkelijk te installeren en stil zijn.
Videokaart: Moet afgestemd zijn voor photobewerking en het gebruik van een 4K monitor.
Harde schijven: betrouwbaar, stil, snel en ik wil minimaal 4Gb aan data kunnen opslaan.
SSD: Een snelle voor catalogus Lightroom (en previews) en eventueel scratchbestanden. Dan een supersnelle (M.2.?) SSD voor de programma's.
Scherm: min. 27 inch, IPS, liefst 4K en getrouwe kleurweergave
Ga je overklokken?
Wil ik wel proberen, maar dusdanig dat het systeem stabiel is.
Wat verwacht je van ons?
Advies met name over:
- De processor: is de i7 6700K de beste keus? Of is een i7 5820K toch beter? Of misschien zelfs een i5?
- Welk moederbord is het beste toegespitst op mijn gebruik? Ik ben niet echt een gamer.
- 16 of 32 Gb RAM?
- De keuze van de SSD.'s Is een M.2. SSD interessant of is het beter om gewoon 2 normale SSD te kopen (2x500Gb). Worden de snelheden met een M.2. SSD ook gehaald of is de bus van het moederbord een bottleneck?
- Keuze van de juiste videokaart.
- Ik kies ervoor om 2x 4Gb schijven in RAID 1 (mirror) te zetten voor optimale veiligheid. Zou het een optie zijn (prijs-kwaliteit) om een andere RAID instelling toe te passen met meer schijven?