Problemen bij NazTel? Winkel gesloten?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:32:
Weet iemand hier toevallig welke betalingsmogelijkheden NazTel aanbood? In de voorwaarde van thuiswinkelwaarborg om gecertificeerd te worden staat dat de webwinkel de mogelijkheid moet bieden 50% vooraf te kunnen voldoen. Deze mogelijkheid heb ik nergens gezien. Tevens vind ik het dubieus dat thuiswinkelwaarborg alle informatie omtrent NazTel direct van de site heeft verwijderd waaronder het certificaat. Wanneer de winkel niet aan deze gestelde voorwaarde zou hebben voldaan is thuiswinkelwaarborg verantwoordelijk voor misleiding
In Thuiswinkel heb ik me eens verdiept, ik kan je vertellen die doen niets voor je. De ondernemer betaald voor het certificaat en ook nog eens per periode om het logo te mogen voeren. Het is alleen om potentiële klanten vertrouwen te geven. Net voor het mis gaat is Thuiswinkel gevlogen met certificaat en logo. Dit is gewoon een bedrijf dat alleen maar aan verrijking over de rug van de ondernemer doet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:32:
Weet iemand hier toevallig welke betalingsmogelijkheden NazTel aanbood?
http://web.archive.org/we...47/https://www.naztel.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wow, mazzel gehad hier... 21e is m'n Galaxy S5 verzonden :o Wilde t eigenlijk retour sturen omdat ik toch n S6 wilde maar dat gaat dus niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb de 20ste nog een iPhone 6s besteld en deze is geleverd. Geluk gehad?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerjanT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 06:55
Erhnam schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:17:
Ik heb de 20ste nog een iPhone 6s besteld en deze is geleverd. Geluk gehad?
Op z'n minst bijzonder. Ik heb de 19e een bestelling gedaan, deze is niet verstuurd, wel het geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

GerjanT schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:06:
[...]

Op z'n minst bijzonder. Ik heb de 19e een bestelling gedaan, deze is niet verstuurd, wel het geld kwijt.
Telefoon was dezelfde dag nog verstuurd. Enorm geluk gehad als ik alle berichten zo lees. Sterkte en succes met de afhandeling!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

dcl! schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:03:
[...]

Overigens, wel slim van FIOD om een inval vlak voor kerst (veel bestellingen) te doen. Ze willen wel bewust op veel geld beslag kunnen leggen, en straffen zo de consument ipv de misdadiger.
Of juist voordat de vogel eventueel gevlogen is...

De 21ste is inderdaad het omslagpunt, zie ook de reviews.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viperpegasus
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-07-2019
Hier ook nog een gedupeerde en probeer nu aangifte te doen maar heeft iemand meer gegevens die we op de aangifte kunnen invullen? namen? adres? etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:55

Esumontere

Floep, banaan.

viperpegasus schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:04:
Hier ook nog een gedupeerde en probeer nu aangifte te doen maar heeft iemand meer gegevens die we op de aangifte kunnen invullen? namen? adres? etc?
Staan op je factuur ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmagico187
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-02-2024
Hier nog een gedupeerde....iphone 6 besteld nog voor dit allemaal aan de hand was. Had een verkeerde iphone gekregen, dus terug gestuurd middels de retour processen. Krijg totaal geen response op e-mail, telefonisch wel contact gehad, en was mij aangegeven dat juiste iphone geleverdt zou worden. Enkele bericht wat ik kreeg was de annulering mail met aangegeven dat geld gecrediteerd ging worden. Tot op heden, geen iphone / geen geld. Ik maak me ernstig zorgen en sta op het punt om aangifte te doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viperpegasus
helaas kan ik daarop niets lezen.... dus als u ze voor mij heeft graag! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

viperpegasus schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:26:
[...]

helaas kan ik daarop niets lezen.... dus als u ze voor mij heeft graag! :P
Naztel gegevens:

http://web.archive.org/we...47/https://www.naztel.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmagico187
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-02-2024
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/16lwpqu.jpg

Helpt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:40

Greyfox

MSX rulez

Inmiddels aangifte gedaan

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viperpegasus
@elmagico187; dank, dank! aangifte is onderweg... houdt iemand de faillissement's verkoop in de gaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste, blijkbaar zijn er vele Naztel gedupeerden. Op welke manier kunnen we gezamenlijk een klacht neerleggen? Ook ik heb iPhone besteld én betaald en niet ontvangen. Naztel is niet meer te bereiken.
:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klacht ingediend bij

- via Sisow
- via thuiswinkel.org
- via consuwijzer.nl - zij geven aan dat ze in actie komen indien vele consumenten klachten indienen over hetzelfde bedrijf / toestand. Misschien kunnen we alvast hier massaal onze klachten indienen?

- als Belg klacht indienen bij de NL politie is precies nog niet zo eenvoudig.. Andere gedupeerde Belgen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
https://www.politie.nl/aa...n/internetoplichting.html
https://www.politie.nl/aa...-internetoplichting/stap1

Aangifte internetoplichting in NL (ook vanuit buitenland, vanuit je luie stoel achter de pc) ;)
Aan te raden is ook om aangifte te doen in je eigen woonplaats/omgeving ofwel land als je hier niet woonachtig bent.

Veel sux6

[ Voor 4% gewijzigd door BAS80 op 28-12-2015 12:52 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je BAS80, ik ga ook aangifte doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAS80, wat doe ik dan met het BSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:52:
BAS80, wat doe ik dan met het BSN?
Is het niet handiger om aangifte te doen in België, in dit geval? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Laatst online: 19-05 17:20
ehhh je Belgische bsn/ Sofinummer invullen?
:P

Edit
Rijksregisternummer, heet dat geloof ik bij jullie....

[ Voor 40% gewijzigd door BAS80 op 28-12-2015 12:56 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hoor had ik al geprobeerd, gaat niet met BE rijksregisternummer. ga hier dan alvast maar aangifte doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb inmiddels ook een klacht ingediend via ConsuWijzer.nl, en ik heb een case aangemeld bij de rechtsbijstand. Benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is het als Belgische wel gelukt, zonder BSN in te vullen, vak open laten. Ik heb de volledige procedure doorlopen en aangifte nummer ontvangen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvandrie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01 14:50
Hier ook klacht ingediend bij consuwijzer.nl . Nu aangifte politie nog... aangifte reeds gedaan bij de politie. Ook nog even de fraude helpdesk doen...

[ Voor 36% gewijzigd door hvandrie op 28-12-2015 14:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 12:37
Omdat alle info gefragmenteerd is heb ik een overzicht gemaakt. Ik zou aanraden allemaal aangifte te doen bij de politie. Als later blijkt dat ze toch uw geld terugstorten kan je die aangifte eenvoudig intrekken zonder meer.

Te volgen topic: (meer up to date)
Coolstart in "Opgelet: plichting via NazTel.nl?"

Heeft iemand al geld terug gezien?

Belangrijkse info via Tweakers :
  • Wat we weten via andere tweakers:
  • Belastingsdienst ( FIOD ) heeft beslag gelegd op alle gelden van Naztel.
  • Volgens berichten van SISOW PaymentInnovations..
  • Wel vreemd dat sommige wel annuleringsmail en geld terug krijgen, en andere helemaal niks horen. Erg vreemd.
  • Zondagavond telefoon besteld, standaard factuur ontvangen. Woensdagochtend een mail gekregen waarin ze melden dat ze "onverwachtse problemen hebben ondergaan".
  • Verder wordt er duidelijk gemaakt:"Onze overige klanten die bestellingen hebben openstaan maar geen annuleringsmail hebben gekregen, krijgen hun geld ook gecrediteerd.
  • Dit zal helaas niet binnen enkele dagen kunnen gebeuren, maar wij als NazTel gaan ons best doen om dit z.s.m. te doen"
Belangrijkse info thuiswinkel.org

Thuiswinkel.org verklaart dat haar lid:
NazTel.nl B.V.
het Certificaat Thuiswinkel Waarborg tijdelijk niet mag voeren.
Dit betekent dat NazTel.nl B.V. in het verleden is gecertificeerd voor het Thuiswinkel Waarborg, maar op dit moment niet meer voldoet aan de gestelde voorwaarden. NazTel.nl B.V. is nog wel lid van Thuiswinkel.org, maar mag het Thuiswinkel Waarborg niet voeren totdat er opnieuw aan de voorwaarden wordt voldaan.

Edit: Blijkbaar zijn er nog Forum posts:

https://opgelicht.avrotro...iewtopic.php?f=24&t=18167

Problemen bij NazTel? Winkel gesloten?

Klachtindienen kan zo:

Via thuiswinkel: https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Via politie: https://www.politie.nl/aa...-internetoplichting/stap1
Extra info politie: https://www.politie.nl/aa...n/internetoplichting.html

Als je via de Politie een aangifte doet krijg je deze info:

U hebt aangifte gedaan van oplichting via internet.

Wat gebeurt er nu?
Uw aangifte wordt beoordeeld door de Nationale Politie. Deze bekijkt of er aanknopingspunten in zitten voor een opsporingsonderzoek en of er soms vergelijkbare zaken zijn. Als er onderzoek mogelijk is, bereidt het meldpunt dat voor en draagt het dan over aan de politie-eenheid waar de mogelijke verdachte woont. Deze eenheid bepaalt vervolgens, in overleg met het Openbaar Ministerie, of er voldoende prioriteit en capaciteit is om de zaak af te handelen.

Gegevens NazTel.nl
NazTel.nl BV Steenweg 58 Sittard-Centrum
KVK-nummer: 61355933
Vestigingsnr: 000032587570
Inschrijving: Hoofdvestiging
Oprichting : 8 juli 2015

Er is nog een venootschap actief op dit adres: Kadoshop van LIN Edit: Ze hebben er niets met te maken. Ze waren gewoon de vorige bewoners.
https://www.facebook.com/kadoshopvanlin

Hun reactie: . Ik zat in het pand waar Naztel in is gekomen. Ben verhuisd naar het pand er langs. Zaterdag de 22ste is daar een inval geweest van de FIOD. Sindsdien heb ik ze niet meer gezien. Ze zaten daar sinds augustus.

[ Voor 4% gewijzigd door Coolstart op 28-12-2015 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvandrie
Gezien wijziging regelgeving per 1 jan 2016 kan mogelijk een voorschot verleent worden door CJIB namens de overheid voor zaken betreffende oplichting:

"Overheid gaat schade door oplichting aan slachtoffer voorschieten

Slachtoffers van oplichting kunnen vanaf 1 januari aankloppen bij de overheid voor een voorschot op een schadevergoeding.

De regeling bestond al voor slachtoffers van geweld- en zedenmisdrijven, schrijft de NOS. Nu komt de regeling ook beschikbaar voor mensen die de dupe zijn van inbraak, diefstal en oplichting.

Voorwaarden
Slachtoffers komen in aanmerking als de dader in een strafzaak 8 maanden na het vonnis nog niet heeft betaald. Ze kunnen dan naar het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) stappen. Tot maximaal € 5000,- wordt dan voorgeschoten. Het CJIB probeert vervolgens het geld op de dader te verhalen.

De regeling geldt niet voor oudere zaken. Dat betekent dat de eerste voorschotten pas in augustus 2016 worden uitbetaald."

Bron: https://www.fraudehelpdes...slachtoffer-voorschieten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook aangifte gedaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:58
hvandrie schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:08:
Gezien wijziging regelgeving per 1 jan 2016 kan mogelijk een voorschot verleent worden door CJIB namens de overheid voor zaken betreffende oplichting:

[..]
Aangezien dit al in 2015 is begonnen en de regelgeving niet voor oudere zaken geldt is deze niet van toepassing, verwacht ik helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben werkelijk verbijsterd hoe makkelijk er wordt gesproken over oplichting. Er is van augustus tot eind december geleverd dus de intentie om te leveren was er wel degelijk. Dat er nu niet meer geleverd kan worden, maakt het geen oplichting. Ik vraag me dan ook af wat sommige mensen proberen te bereiken met een aangifte.

Echt verbijsterend dat mensen zo weinig kennis van zaken hebben en dan zulke bedragen online uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:09
Ze zullen hun BTW wel niet afgedragen hebben waardoor ze de telefoons zo goedkoop konden aanbieden. Heb zelf nog op 8 december een Sony Xperia Z5 Compact geleverd gekregen voor 460 euro. Hij was daarna zelfs nog even 430 euro bij Naztel.

Ik verdacht hun ervan dat ze informatie omtrent prijsalerts krijgen van Tweakers. Ik had een prijsalert gezet op de Z5 compact. Regelmatig was een telefoon een aantal uren veel goedkoper (30-40 euro) om daarna weer terug te stijgen naar de "normale" prijs, die ook al goedkoop was. Daar kwam ik echter pas achter nadat ik 'm al besteld had (overigens ook al goedkoop).

We een idee overigens om snel geld te verdienen: BTW nummer aanvragen, telefoons kopen buiten NL (dus geen BTW betalen en vervolgens in NL verkopen.
Je koopt een Z5 Compact in Duitsland, bijvoorbeeld voor 500 euro. Je hebt een BTW nummer, je doet een intracommunautaire verwerving dus je betaald geen BTW, dus maar 400 euro. Vervolgens verkoop je de telefoon in NL voor 450 euro. Iedereen blij (behalve de belastingdienst).

Je kunt het toch een hele tijd volhouden blijkbaar: vijf maanden. Zal geen toeval zijn dat ze zo dicht bij de Duitse grens zaten.

Kun je overigens checken of je Sony telefoon grijze import is?

[ Voor 34% gewijzigd door Aziona op 28-12-2015 19:54 ]

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:56
Wees jij maar tweemaal verbijsterd. Er is volgens mij meerdere keren aangegeven waarom men heeft gekozen voor het doen van aangifte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hvandrie
Aangezien dit al in 2015 is begonnen en de regelgeving niet voor oudere zaken geldt is deze niet van toepassing, verwacht ik helaas.
"Slachtoffers komen in aanmerking als de dader in een strafzaak 8 maanden na het vonnis nog niet heeft betaald"

Dat betekent dat er eerst nog een strafzaak en vonnis moeten volgen, mi betekent dat dus dat deze 'zaak' wél voor ons gedupeerden van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Coolstart schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:59:

Er is nog een venootschap actief op dit adres: Kadoshop van LIN Edit: Ze hebben er niets met te maken. Ze waren gewoon de vorige bewoners.
https://www.facebook.com/kadoshopvanlin

Hun reactie: . Ik zat in het pand waar Naztel in is gekomen. Ben verhuisd naar het pand er langs. Zaterdag de 22ste is daar een inval geweest van de FIOD. Sindsdien heb ik ze niet meer gezien. Ze zaten daar sinds augustus.
KvK inlichten dat de ingeschreven niet aan hun verplichtingen voldoen m.b.t. up to date houden van het handelsregister.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Als Naztel goede bedoelingangen had/heeft dan zouden ze ons nog tenmiste op de hoogte houden... Het bedrijf zelf reageert op geen enkele mail en telefonisch zijn ze niet te bereiken! Snap niet dat je het dan raar vind dat ik dan aangifte doe?! Wat zou ik dan anders moeten doen? :F

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi!

Op 21/12 iPad besteld en betaald. Diezelfde avond nog netjes een bevestiging en track&trace nr ontvangen. Helaas met verkeerd afleveradres, ik heb zelf een typefout gemaakt in postcode en Naztel heeft dit niet gecheckt met order ws door drukte. PostNl heeft pakket op 22/12 vanaf depot retourgestuurd ivm foutief adres. Op dat moment viel FIOD binnen en geen contact meer mogelijk. Mijn pakket is 2x vergeefs in Sittard aangeboden en vandaag bij postagentschap Bruna Sittard afgehaald, ondertekend door NazTel / Hadzevic.

Ik hoop nog steeds dat NazTel, ondanks belastingproblemen, zijn zaken netjes afhandelt en dat ze mij mijn pakket als verlaat kerstcadeau alsnog gaan toesturen. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coolstart
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 02:37:
Als Naztel goede bedoelingangen had/heeft dan zouden ze ons nog tenmiste op de hoogte houden... Het bedrijf zelf reageert op geen enkele mail en telefonisch zijn ze niet te bereiken! Snap niet dat je het dan raar vind dat ik dan aangifte doe?! Wat zou ik dan anders moeten doen? :F
Aan heel Naztel zit een reukje aan, als de FIOD al naar 5 maanden binnen valt is er iets grondig mis. 9/10 is het waarschijnlijk BTW en/of belastingsfraude. En dan is 5 maanden nog beperkt.

Ik heb zelf geld overgeschreven omdat ik geen gebruik kon maken van Ideal. Webshops kunnen een refund uitschrijven als een order gecancelled wordt. Dit verloopt automatisch. Dus als de werkgevers het order annuleren krijgt die klant zijn geld terug. Vanaf het moment dat de FIOD is binnengevallen is de rekening geblokkeerd waardoor refunds niet meer mogelijk waren.

De FIOD hadden beter eerst alle refunds laten doorgaan en dan pas alles geblokkeerd. De vraag is of het overgebleven geld op de rekening door de Nederlandse staat wordt geïnt of dat de consumenten die geen goederen hebben gekregen ook hun geld terug krijgen.

Als de eigenaar van goede wil was kon hij eenvoudig via Facebook een berichtje nalaten.
Iedereen moet dus zo snel mogelijk aangifte doen bij de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPwner
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-12-2015
Op 03-12-2015 iPhone6S Plus 128 GB van 990 euro geretourneerd want deze was niet in orde. Na paar keer bellen uiteindelijk een mail gehad dat ze de order gaan annuleren maar tot heden geen terugbetaling gezien...

Vaag dat er wat mensen zijn die een bestelling eind december hebben gedaan en die hun geld al terug hebben gekregen terwijl ik al paar weken wacht :( .

Hier ook aangifte gedaan, klacht ingediend bij meerdere instanties en de bijstandsverzekering ingeschakeld. Helaas mogen we van het ergste uitgaan wat mij is verteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 04:28:
[...]

Woww, zeldzaam wreed zo'n bedrag kwijt te moeten raken, ik hoop voor jou en de rest hier dat dit goed gaat aflopen. _/-\o_

Ik vind het wel opvallend dat je zulke bedragen zomaar met iDeal betaalt, dat in dit soort gevallen nul garanties biedt.
Voor dit soort dure aankopen zou ik liever een creditcard of PayPal gebruiken.
Als een shop die optie niet heeft dan browse ik intussen maar lekker verder.
Had ooit n BB torch besteld van €400 bij n site met IDEAL why not? iig ik kwam erachter dat het n gereviseerd toestel was!!! wat ik dus niet moet,......kleine lettertjes toen ik de hele site aan het doorspitten was wáárom het toestel zo goedkoop was ...toen,ik kreeg het in de bus,en stuurde het terug omdat ik geen gereviseerd toestel wilde.................het was 2 x aangeboden door de post (dat kan je zien) en bij informeren wisten de site nergens van,ik de post.nl of welke dat toen ook was gebeld en ze zeiden..................gevalletje jatten...... maar ik heb het bedrag terug gekregen via de verzekering,ik had ook fotos als bewijs dat ik het opegstuurd had.......tja lullig voor diegene die op NazTel besteld hebben!! valt er ook niet te storneren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimplug
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-12-2020
Hoi,
Jimmy hier,
Ik heb gisteren ook bij de Belgische politie aanklacht ingediend.
Moet je zeker doen.
Deze sturen alles door naar de nederlandse politiedienst die er zich mee bezig houd.

sterkte iedereen.... want voor vele mensen is 500 of 600€ veel geld, idem voor mijzelf. :'(
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:38:
Ik heb een klacht ingediend bij

- via Sisow
- via thuiswinkel.org
- via consuwijzer.nl - zij geven aan dat ze in actie komen indien vele consumenten klachten indienen over hetzelfde bedrijf / toestand. Misschien kunnen we alvast hier massaal onze klachten indienen?

- als Belg klacht indienen bij de NL politie is precies nog niet zo eenvoudig.. Andere gedupeerde Belgen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
jimplug schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:55:
Hoi,
Jimmy hier,
Ik heb gisteren ook bij de Belgische politie aanklacht ingediend.
Moet je zeker doen.
Deze sturen alles door naar de nederlandse politiedienst die er zich mee bezig houd.

sterkte iedereen.... want voor vele mensen is 500 of 600€ veel geld, idem voor mijzelf. :'(

[...]
Als Belg kan je ook bij de Nederlandse politie een klacht indienen via onderstaande link: https://www.politie.nl/aa...-internetoplichting/stap1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

rooie60 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:36:
[...]

valt er ook niet te storneren??
Storneren kan alleen bij een automatische incasso.

Verwijderd

rooie60 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:36:
[...]
valt er ook niet te storneren??
Zodat je na iedere aankoop en levering van een product het aankoopbedrag terug kunt laten storten??
Nee, zó werkt storneren gelukkig niet. ;)

• Coolstart
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:32:
Ik ben werkelijk verbijsterd hoe makkelijk er wordt gesproken over oplichting. Er is van augustus tot eind december geleverd dus de intentie om te leveren was er wel degelijk. Dat er nu niet meer geleverd kan worden, maakt het geen oplichting. Ik vraag me dan ook af wat sommige mensen proberen te bereiken met een aangifte.

Echt verbijsterend dat mensen zo weinig kennis van zaken hebben en dan zulke bedragen online uitgeven.
Geloof jij in goodwill? Dit is pure fraude. Welke kennis van zaken moet je hebben als consument? Als 5maand na opstart, tijdens de kerstperiode de belastingen binnenvallen met een legertje onderzoekers er iets grondig mis. Dit is geen gewoon fallisement waar een hardwerkende ondernemer zijn kosten niet meer kan dekken. Ondernemers vragen normaal zelf het fallisement aan voor hun zaak. Dit is Anders. Dit zaakje stinkt naar fraude.

Doe je ogen eens open man.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Nu online
Aangezien de postcodeloterij in het postcodegebied van Naztel is gevallen, komt er misschien nog een meevallertje ;)

[ Voor 5% gewijzigd door EvolutionX op 02-01-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:01:
22 december, 13.15 uur, Fiod inval. Ik woon er tegenover. Zie pics.

[afbeelding]

[afbeelding]

Winkel is dicht! Er hangt nu (vandaag) een A4tje op het raam "Voorlopig gesloten"

Indien er iets veranderd en/of er activiteiten zijn in de zaak dan laat ik jullie dat hier in deze topic weten.

Sterkte voor de gedupeerden.
Hoi

Was de winkel leeggehaald vóór de inval van het FIOD? Of pas daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
SIMPY.be schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:05:
[...]

Hoi

Was de winkel leeggehaald vóór de inval van het FIOD? Of pas daarna?
Wat is hier precies de relevantie van? En je kan op de foto's precies zien of er voorraad hangt/is :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SIMPY.be
corset schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:39:
[...]

Wat is hier precies de relevantie van? En je kan op de foto's precies zien of er voorraad hangt/is :)
Ik denk dat dit heel relevant is. Er zijn er die spreken dat de winkel voor de inval leeggehaald is. Dat zou inderdaad betekenen dat men doelbewust nog eens de zaken heeft weggemoffeld. In het andere geval zijn die goederen wel, althans dat hoop ik, gecontroleerd geweest door het FIOD, en tellen die mee bij bvb. een openbare verkoop als terugbetaal kapitaal.
Op de foto's vind ik het niet goed duidelijk of het al dan niet over de hele winkel gaat, al dan over een paar hoesjes...

Is er eigenlijk al een officieel communiqué van het FIOD?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1ll14m
  • Laatst online: 14-03 08:20
SIMPY.be schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:56:
[...]

Voor zover ik weet is er nog niets gecommuniceerd vanuit de FIOD anders dan dat er momenteel een onderzoek loopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g1j5
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-08 11:21
Ik heb vanochtend nog een keer gebeld met FIOD. Ze wilden niets kwijt over het onderzoek en gaat dit ook niet doen. Ze communiceren niets naar de gedupeerden of naar iemand anders. Daarnaast zullen ze ook niets in het belang doen van de gedupeerden. FIOD regelt alleen de fiscale zaken.

Mij werd geadviseerd om de media in de gate te houden en eventueel aangifte te doen. Ben toch echt bang dat de gedupeerden hier aan het kortste eind gaan trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
gijsjanr schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:26:
[...]

Ik heb vanochtend nog een keer gebeld met FIOD. Ze wilden niets kwijt over het onderzoek en gaat dit ook niet doen. Ze communiceren niets naar de gedupeerden of naar iemand anders. Daarnaast zullen ze ook niets in het belang doen van de gedupeerden. FIOD regelt alleen de fiscale zaken.

Mij werd geadviseerd om de media in de gate te houden en eventueel aangifte te doen. Ben toch echt bang dat de gedupeerden hier aan het kortste eind gaan trekken...
Bedankt voor de info.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SIMPY.be
Ondertussen kreeg ik volgend bericht van Thuiswinkel Waarborg;
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw klacht graag het volgende. Tot onze spijt lukt het Thuiswinkel.org ook niet om in contact te komen met Naztel.

Wanneer u bij ons aangesloten webwinkel failliet gaat of in surseance van betaling verkeert kan Thuiswinkel er niet voor zorgen dat u uw geld terug krijgt. Vooralsnog is dat nog niet zeker en proberen wij ook op alle mogelijke manieren in contact te komen met Naztel. Zodra wij contact hebben laten wij u dat weten.

Ons advies is om ook aangifte te doen bij de politie, dat kan via www.politie.nl en een melding bij de Autoriteit Consument&Markt (ACM), dat kan via www.consuwijzer.nl

Van een consument kregen wij onderstaand bericht doorgestuurd, dit bericht ontving de consument op 22 december jl.:
[...]
Het spijt ons u op dit moment niet anders te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,
Juridische afdeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Iets wat me nu ook is opgevallen: de Samsung S5 Mini die ik daar een week voor de inval gekocht heb heeft een Italiaanse garantiesticker op het doosje en het toestel stond bij de eerste keer opstarten ingesteld op Italiaans. Dus grijze import zou ik zeggen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Kreeg vandaag deze mail van thuiswinkel binnen:

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw klacht graag het volgende. Tot onze spijt lukt het Thuiswinkel.org ook niet om in contact te komen met Naztel.

Wanneer u bij ons aangesloten webwinkel failliet gaat of in surseance van betaling verkeert kan Thuiswinkel er niet voor zorgen dat u uw geld terug krijgt. Vooralsnog is dat nog niet zeker en proberen wij ook op alle mogelijke manieren in contact te komen met Naztel. Zodra wij contact hebben laten wij u dat weten.

Ons advies is om ook aangifte te doen bij de politie, dat kan via www.politie.nl en een melding bij de Autoriteit Consument&Markt (ACM), dat kan via www.consuwijzer.nl

Van een consument kregen wij onderstaand bericht doorgestuurd, dit bericht ontving de consument op 22 december jl.:

Geachte klant,

Tot onze spijt moeten we melden dat we onverwachtse problemen hebben ondergaan.

Degenen die een annuleringsmail van ons hebben gehad kunnen hun geld binnen enkele dagen op hun rekening verwachten.

Onze overige klanten die bestellingen hebben openstaan maar geen annuleringsmail hebben gekregen, krijgen hun geld ook gecrediteerd.

Dit zal helaas niet binnen enkele dagen kunnen gebeuren, maar wij als NazTel gaan ons best doen om dit z.s.m. te doen.

Wij als NazTel bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak.

We streven er naar om het z.s.m. op te lossen.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice NazTel.nl

Met vriendelijke groet,

Juridische afdeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
EXX schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:56:
Iets wat me nu ook is opgevallen: de Samsung S5 Mini die ik daar een week voor de inval gekocht heb heeft een Italiaanse garantiesticker op het doosje en het toestel stond bij de eerste keer opstarten ingesteld op Italiaans. Dus grijze import zou ik zeggen.
Dat wil op zich nog niets zeggen, grote shops, zoals bijv. Belsimpel en Studentmobiel verkopen ook europese telefoons, zo kunnen ze sneller of goedkoper (of allebei) leveren. We hebben in de loop der jaren, naast origineel NL modellen, al Engelse, Deense, Duitse, Italiaanse, Poolse en Zwitserse telefoons gehad. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SIMPY.be schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:52:
Ondertussen kreeg ik volgend bericht van Thuiswinkel Waarborg;
Ik vraag me hardop af wat je aan een waarborg hebt als het niets borgt. De mededeling dat het schip zinkt als het al half onder water staat is niet erg zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Edit: deleten kan niet, desondanks bij dezen wat zelfcensuur toegepast :9

[ Voor 95% gewijzigd door Myedvyed op 05-01-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 12:14
Bedankt voor alle info allemaal.

Jammer dat het er steeds meer op lijkt dat we het geld niet meer terug gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 13:31
Wat heftig ik heb in oktober een iphone 6 gekocht. Deze was maar liefst 90 euro goedkoper dan ik de reguliere winkel. Overigens had ik een Tsjechische model.

Had altijd gedacht dat er iets niet klopte omdat de prijzen zo laag waren en dit is nu bewezen.

Ook al is het maar geld toch wenst ik iedereen sterkte die een paar honderd euro betaald maar nooit een toestel heeft ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Vastelaovend89 op 07-01-2016 12:05 ]

Eng en streng

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lanf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-10-2024
Hoi allemaal, PayPal heeft vandaag netjes mijn geld teruggestort, zonder enig probleem. Dus als je een claim hebt openstaan met PayPal mag je gerust zijn, ze hebben mij niet eens om enig bewijsstuk gevraagd.
Denk dat ik nu maar op een reputabele webshop ga bestellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SIMPY.be
Terug een mailtje van Thuiswinkel, niets nieuws:
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw klacht over Naztel.nl kan ik u het volgende berichten.

Helaas heeft Thuiswinkel.org nog geen nieuwe informatie over Naztel.nl. Op dit moment krijgen wij nog steeds op geen enkele manier contact met Naztel.nl.

Wij kunnen wel bevestigen dat de FIOD een inval heeft gedaan en beslag heeft gelegd op betaalrekeningen van Naztel. Wat dit voor gedupeerde consumenten betekent weten wij op dit moment helaas nog niet. Dat zal onder andere afhankelijk zijn van het verdere onderzoek van de FIOD.

Wanneer wij meer informatie hebben zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Met vriendelijke groet,

Juridische afdeling Thuiswinkel.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang zal zo'n onderzoek eigenlijk duren? Weken, maanden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik liep er vorige week langs, op het raam zit ook een sticker dat ze tijdelijk gesloten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SIMPY.be
Hun facebookpagina bestaat ondertussen ook niet meer. De youtube account wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Er is inmiddels een besloten FB-groep vanwaaruit enige actie ondernomen wordt. https://www.facebook.com/groups/1664887917112227/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:38
Net onderstaande mail ontvangen van de Politie n.a.v. mijn aangifte:

Geachte heer/mevrouw,

U hebt via het internetportaal van de politie aangifte gedaan omdat u vindt dat u bent opgelicht inzake NAZTEL. De politie heeft uw aangifte beoordeeld en is van mening dat hier geen sprake is van aan- en verkoopfraude wat normaliter wordt afgehandeld door de politie.

Het blijkt de FIOD een doorzoeking heeft verricht in het kader van een strafrechtelijk onderzoek. De FIOD heeft de politie verzocht onderstaand bericht aan u kenbaar te maken.

Vanwege het vorenstaande zal de politie uw aangifte daarom intrekken.

Voor verdere informatie wordt u verwezen naar fiod.fraudemelden@belastingdienst.nl

Met vriendelijke groet,

Team Ecrime/Politie

Ben je mooi klaar mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
Net exact dezelfde mail ontvangen. In de facebook groep zie ik hem ook meerdere keren voorbij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 18:56
Ik heb die mail ook gekregen hoewel ik de aangifte direct al had gecanceld. Oh well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
Zelfde mail hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
Het zal vast weinig uithalen, maar heb toch ook maar een mail naar dat adres van de FIOD gestuurd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• w1ll14m
Ik heb ook de zelfde mail ontvangen. Ik heb gebeld met de FIOD en daar zeggen ze dat ze op niet al te lange termijn een berichtgeving zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvandrie
Hier ook mail van politie inzake intrekken aangifte.
Zal ook nog mail naar belastingdienst sturen dan maar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w1ll14m
Geachte heer/mevrouw,

Onze excuses onderstaande mail is niet compleet verzonden. Hierbij alsnog de volledige mail:

Geachte heer/mevrouw,
U hebt via het internetportaal van de politie aangifte gedaan omdat u vindt dat u bent opgelicht inzake NAZTEL. De politie heeft uw aangifte beoordeeld en is van mening dat hier geen sprake is van aan- en verkoopfraude wat normaliter wordt afgehandeld door de politie.
Het blijkt de FIOD een doorzoeking heeft verricht in het kader van een strafrechtelijk onderzoek. De FIOD heeft de politie verzocht onderstaand bericht aan u kenbaar te maken.
Vanwege het vorenstaande zal de politie uw aangifte daarom intrekken.
Voor verdere informatie wordt u verwezen naar fiod.fraudemelden@belastingdienst.nl
Met vriendelijke groet,
Team Ecrime/Politie
L.S.,
Onlangs hebt u contact opgenomen met het Landelijk Meldpunt Internet Oplichting of het fraudemeldpunt van de FIOD. Naar aanleiding van uw melding kunnen wij u het volgende meedelen.
Er is onder leiding van het Openbaar Ministerie, Functioneel Parket in ‘s-Hertogenbosch, een strafrechtelijk onderzoek gestart tegen het bedrijf waarbij u een bestelling heeft geplaatst voor een telecommunicatiemiddel (mobiele telefoon of tablet). In het kader van dit onderzoek heeft in het pand van het bedrijf een doorzoeking plaatsgevonden door de FIOD, onder leiding van de Officier van Justitie. Tijdens deze doorzoeking is onder andere beslag gelegd op de voorraad mobiele telefoons en tablets. Deze goederen hebben mogelijk deel uitgemaakt van een zogenaamde carrouselfraude (fraude met BTW/ belastingontduiking). Daarnaast heeft de Belastingdienst in verband met een belastingvordering beslag gelegd op de bezittingen van de onderneming/ondernemer. Dit beslag bevat onder meer de eerder genoemde telefoons en tablets.
Het strafrechtelijke onderzoek naar deze fraude zal geruime tijd in beslag nemen. Op dit moment is nog niet duidelijk of de door u bestelde telefoon of tablet nog aan u geleverd gaat worden. Zodra er meer bekend is over de afloop van het onderzoek zult u op de hoogte worden gebracht.

Voor meer informatie over carrouselfraude, zie: http://www.belastingdiens...raude/btw_carrouselfraude

De FIOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
Kreeg net nog een aanvulling, kennelijk was het mailtje nog niet compleet de eerste keer:

Edit: werd net voor me al hierboven geplaatst

[ Voor 84% gewijzigd door SeveS op 25-01-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
Het strafrechtelijke onderzoek naar deze fraude zal geruime tijd in beslag nemen. Op dit moment is nog niet duidelijk of de door u bestelde telefoon of tablet nog aan u geleverd gaat worden. Zodra er meer bekend is over de afloop van het onderzoek zult u op de hoogte worden gebracht.
:( Wachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:28
Dus carrousel fraude wat hier al in de rondte ging. Treurig dat hier velen de dupe van zijn maar het was dus te verwachten dat de verkoper vroeg of laat tegen de lamp zou lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SIMPY.be
Vandaag was er een mailtje van het FIOD zelf, maar de laatste alinea was wel aangepast, een belangrijke nuance.
Het strafrechtelijke onderzoek naar deze fraude zal geruime tijd in beslag nemen. Op dit moment is nog niet duidelijk of de door u bestelde telefoon of tablet nog aan u geleverd gaat worden of dat u het door u betaalde bedrag terug ontvangt. Zodra er meer bekend is over de afloop van het onderzoek zult u op de hoogte worden gebracht.
Men geeft dus aan dat we ofwel de goederen alsnog krijgen, ofwel ons geld terug krijgen. Maar wat het zal worden nog niet duidelijk is.
Terug hoopvol dus. Maar wel blijven afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

SIMPY.be schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:16:
Vandaag was er een mailtje van het FIOD zelf, maar de laatste alinea was wel aangepast, een belangrijke nuance.

[...]

Men geeft dus aan dat we ofwel de goederen alsnog krijgen, ofwel ons geld terug krijgen. Maar wat het zal worden nog niet duidelijk is.
Terug hoopvol dus. Maar wel blijven afwachten.
Ik lees het anders: Het is nog niet duidelijk of je uberhaupt een van beiden terugkrijgt. Laten we even realistisch zijn; de belastingschuld moet worden betaald en dat gebeurt van onze centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvandrie
Het lijkt erop dat www.naztel.nl weer in de lucht is, ditmaal als advertentie website...
Mnr denkt nog wat extra inkomsten te kunnen genereren adhv bezoekers van de website?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat betekent waarschijnlijk dat het domein vrijgekomen is :) . Laat de paranoia maar achterwege.

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 12-02-2016 11:44 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dat is dan wel erg snel. Normaliter wordt een domein voor minimaal een jaar betaald. Ze zijn in augustus begonnen. Ze zijn nog in leven:
http://www.kvk.nl/orderst...n/?kvknummer=636991250000

En wat ziet mijn oog:
http://www.kvk.nl/orderst...n/?kvknummer=573924200000
Pro Repair Solution

Hoofdvestiging

KvK 57392420

Vestigingsnr. 000026842165

Weverslo 2 A

Merselo

http://www.naztel.nl
Daar zit/zat een Bed & Breakfast.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 12-02-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmatsko
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-08 08:18
Ik heb bij NazTel een Galaxy S6 gekocht en die is (gelukkig) wel binnen gekomen. Nu wil mijn telefoon plotseling niet meer aan. Ik heb veel verstand van mobiels maar krijg het niet meer werkend.

Na al deze berichten over NazTel vraag ik me af waar ik terecht kan voor garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind het wel apart dat de Fiod blijkbaar de politie overruled om hoe om te gaan met deze zaak. De carrouselfraude staat op zich los van de relatie tussen winkel en klant. In die laatste relatie bevinden de gedupeerden hier zich en enkel daar gaat de aangifte over. Slechts in geval van faillissement zou de Fiod/ belastingdienst een voorrangsrol kunnen claimen, maar juist van een faillissement is nog geen sprake.

Ben benieuwd naar de verdere toelichting die nog moet komen, maar anders zou ik overwegen bij de politie bezwaar aantekenen tegen het sluiten van de aangifte op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
sambalbaj schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:45:
Ik vind het wel apart dat de Fiod blijkbaar de politie overruled om hoe om te gaan met deze zaak. De carrouselfraude staat op zich los van de relatie tussen winkel en klant. In die laatste relatie bevinden de gedupeerden hier zich en enkel daar gaat de aangifte over. Slechts in geval van faillissement zou de Fiod/ belastingdienst een voorrangsrol kunnen claimen, maar juist van een faillissement is nog geen sprake.

Ben benieuwd naar de verdere toelichting die nog moet komen, maar anders zou ik overwegen bij de politie bezwaar aantekenen tegen het sluiten van de aangifte op deze manier.
Je redenatie gaat in zijn geheel niet op. Naztel heeft belastingfraude gepleegd en daardoor een economisch delict gepleegd. Dat Naztel daardoor haar verplichtingen niet meer kan nakomen is dan bijkomstigheid, een gevolg van de oorzaak het plegen van een economisch delict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recent een 'nieuwe' iPhone gekocht bij NazTel. Na 1 maand al kapot, en wat blijkt: Het is een gebruikt toestel waar ze alleen een nieuwe buitenkant op hebben geplaatst. Oplichters eerste klas. Garantie die erbij zat meteen vervallen nadat Apple dit geconstateerd had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w1ll14m
Zojuist de onderstaande mail ontvangen, toch vreemd dat dit zomaar nog kan in Nederland.

==
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw klacht bij Thuiswinkel.org over Naztel.nl, willen wij u graag op de hoogte stellen.

Thuiswinkel.org heeft inmiddels van de FIOD vernomen dat het strafrechtelijke beslag is overgenomen door een preferente schuldeiser, de Belastingdienst. De goederen waarop de Belastingdienst beslag heeft gelegd zullen executoriaal verkocht gaan worden. Dit heeft helaas - aldus de FIOD - tot gevolg dat de kans dat u uw bestelling nog zal ontvangen zeer klein is.

Wij betreuren deze gang van zaken zeer. Juridisch gezien zijn er voor Thuiswinkel.org helaas geen mogelijkheden om ervoor te zorgen dat u de door u bestelde telefoon, tablet of uw aankoopbedrag terugkrijgt.

Tot onze spijt kunnen wij u niet anders berichten.

Met vriendelijke groet,
Juridische afdeling
==

[ Voor 14% gewijzigd door w1ll14m op 12-04-2016 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Hier heb je die executieveiling al: 23 april 2016.
http://www.veilingdeurwaarder.nl/advertentie/?id=90302

Maar ik snap wel dat Thuiswinkel.org verder ook weinig meer kan doen. De boel is leeg, de voorraad onder beslag enkel de faillissementsaanvraag ontbreekt nog. Zo'n keurmerk blijft leuk zolang alles goed gaat en kan een eerste teken zijn dat het niet goed gaat, maar als het echt mis is dan heb je daar ook niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
w1ll14m schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:10:
Zojuist de onderstaande mail ontvangen, toch vreemd dat dit zomaar nog kan in Nederland.

==
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw klacht bij Thuiswinkel.org over Naztel.nl, willen wij u graag op de hoogte stellen.

Thuiswinkel.org heeft inmiddels van de FIOD vernomen dat het strafrechtelijke beslag is overgenomen door een preferente schuldeiser, de Belastingdienst. De goederen waarop de Belastingdienst beslag heeft gelegd zullen executoriaal verkocht gaan worden. Dit heeft helaas - aldus de FIOD - tot gevolg dat de kans dat u uw bestelling nog zal ontvangen zeer klein is.

Wij betreuren deze gang van zaken zeer. Juridisch gezien zijn er voor Thuiswinkel.org helaas geen mogelijkheden om ervoor te zorgen dat u de door u bestelde telefoon, tablet of uw aankoopbedrag terugkrijgt.

Tot onze spijt kunnen wij u niet anders berichten.

Met vriendelijke groet,
Juridische afdeling
==
Dit is gewoon bij wet geregeld dus hier is niets ongewoons aan en al veelvuldig in dit topic besproken. Begrijp me goed, het is erg sneu wat er is gebeurd maar ergens was het ook iets te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1ll14m
Miki schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:39:
[...]

Dit is gewoon bij wet geregeld dus hier is niets ongewoons aan en al veelvuldig in dit topic besproken. Begrijp me goed, het is erg sneu wat er is gebeurd maar ergens was het ook iets te mooi om waar te zijn.
Het is inderdaad gewoon bij wet geregeld maar dat maakt het niet rechtvaardig vind ik, maar goed dat is slechts mijn mening.

700 toestellen, dat is een behoorlijk aantal! Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de opbrengst zal zijn uit de veiling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Miki schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:39:
[...]

Hier zitten wettelijk toch een hoop haken en ogen aan, hoor. Ik heb een telefoon gekocht en hier btw over betaald, en hier heb ik ook bewijs van (factuur). Het is dus feitelijk en wettelijk mijn eigendom. Vervolgens heeft de belastingdienst hier beslag op gelegd omdat hij nog niet verzonden was, en verkoopt het vervolgens? Dat lijkt me vreemd, toch? Alsof ik bij jou kantoor binnenloop, jouw laptop meeneem en vervolgens verkoop...

Hoe dan ook; er is inmiddels ook contact opgenomen met TROS Radar. Ik heb telefonisch en via de mail contact met dat programma, wat er wellicht een item over wil maken. We gaan 't zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:22
Esumontere schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:43:
[...]

Hier zitten wettelijk toch een hoop haken en ogen aan, hoor. Ik heb een telefoon gekocht en hier btw over betaald, en hier heb ik ook bewijs van (factuur). Het is dus feitelijk en wettelijk mijn eigendom. Vervolgens heeft de belastingdienst hier beslag op gelegd omdat hij nog niet verzonden was, en verkoopt het vervolgens? Dat lijkt me vreemd, toch? Alsof ik bij jou kantoor binnenloop, jouw laptop meeneem en vervolgens verkoop...

Hoe dan ook; er is inmiddels ook contact opgenomen met TROS Radar. Ik heb telefonisch en via de mail contact met dat programma, wat er wellicht een item over wil maken. We gaan 't zien.
Helaas. Eigendom gaat pas over als ook geleverd is en dat is nog niet gebeurd (want je hebt het toestel nog niet in je bezit). Maar, IANAL en Burgerlijk Recht is voor mij alweer 15 jaar geleden.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar die executieveiling, gezien er wordt geadverteerd met nieuwe telefoons en uit dit topic al een voorbeeld komt van een als nieuw verkochte telefoon die helemaal niet nieuw is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Nou ze verkochten wel degelijk nieuwe telefoons. Mijn s6 oa. Is gewoon legitiem (enkele maanden voor de problemen begonnen aangeschaft).

Dat gereviseerde model kan een uitzondering, foutje, of leugen van Apple zijn om onder de garantie uit te komen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 08:30
Ze zijn failliet. http://www.faillissements...196632/naztel-nl-b-v.aspx

[ Voor 70% gewijzigd door lothar op 13-04-2016 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Klopt. Via de facebookgroep kwam ik hierbij:

mr. H.M.L. Dings Postbus 505, 5900 AM Venlo 077-3545566

Voor registratie als schuldeiser kan een e-mail + factuur met schadebedrag gericht worden aan:
obers@huveradvocaten.nl

Benieuwd of er nog iets te halen valt...

[ Voor 7% gewijzigd door Esumontere op 13-04-2016 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ah, failliesement vandaag uitgesproken. Dat misste inderdaad nog.

Voorbeeldbrief voor claim, gegevens staan hierboven:
https://www.consuwijzer.n...ordering-na-faillissement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

celshof schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:00:
[...]
Helaas. Eigendom gaat pas over als ook geleverd is en dat is nog niet gebeurd (want je hebt het toestel nog niet in je bezit). Maar, IANAL en Burgerlijk Recht is voor mij alweer 15 jaar geleden.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar die executieveiling, gezien er wordt geadverteerd met nieuwe telefoons en uit dit topic al een voorbeeld komt van een als nieuw verkochte telefoon die helemaal niet nieuw is.
Eigendom en bezit staan los van elkaar. Dan is er ook nog houderschap.

Volgens mij is het volgende van toepassing omdat (naar ik aanneem) een deel van de hoofdsom is voldaan:
Afdeling 2. Verplichtingen van de verkoper
Artikel 9

1 De verkoper is verplicht de verkochte zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en af te leveren. Onder toebehoren zijn de aanwezige titelbewijzen en bescheiden begrepen; voor zover de verkoper zelf daarbij belang behoudt, is hij slechts verplicht om aan de koper op diens verlangen en op diens kosten een afschrift of uittreksel af te geven.

2 Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2016-04-01
Factuur ontvangen? Betaald? Jouw eigendom. Helaas nog niet jouw bezit aangezien er niet geleverd is.
4 Bij een consumentenkoop levert de verkoper de zaken onverwijld en in ieder geval binnen dertig dagen na het sluiten van de overeenkomst af.
Je zou hierop de overeenkomst kunnen opzeggen, maar ik weet niet hoe of en het insolventierecht dit overruled. Ik vermoed dat de belastingdienst als preferente schuldeiser jouw overeekomst te boven gaat en je dus pech hebt.

Ik vraag me af of de telefoons die mogelijk de 23ste in verkoop gaan wel legitiem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:22
PcDealer schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:07:
[...]
Eigendom en bezit staan los van elkaar. Dan is er ook nog houderschap.

Volgens mij is het volgende van toepassing omdat (naar ik aanneem) een deel van de hoofdsom is voldaan:

[...]

Factuur ontvangen? Betaald? Jouw eigendom. Helaas nog niet jouw bezit aangezien er niet geleverd is.

[...]
Je zou hierop de overeenkomst kunnen opzeggen, maar ik weet niet hoe of en het insolventierecht dit overruled. Ik vermoed dat de belastingdienst als preferente schuldeiser jouw overeekomst te boven gaat en je dus pech hebt.

Ik vraag me af of de telefoons die mogelijk de 23ste in verkoop gaan wel legitiem zijn...
Volgens mij gaat hier gewoon art 3:84 BW op:
Artikel 84 1. Voor overdracht van een goed wordt vereist een levering krachtens geldige titel, verricht door hem die bevoegd is over het goed te beschikken.
De overdracht van eigendom is dus pas gebeurd als alle drie de gebeurtenissen hebben plaatsgevonden. Levering (in bezit komen van het goed) nog niet, dus nog geen overgang van eigendom. Als dat wel het geval zou zijn, dan zou de BD het niet mogen verkopen (bijv. met de goederen die ter reparatie bij het bedrijf liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markverweg
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-05 20:18
Ik geloof dat ik nog net geluk heb gehad met mij Huawei p8... ergens begin december 2015 besteld, betaald en ontvangen. Was al eens in Sittard geweest, geen probleem. Erg spijtig dat de consument er weer de dupe van wordt en aan het kortste eind trekt. Wat is het keurmerk nog waard? Sja, dit kon niemand voorzien natuurlijk. :(
Pagina: 1 2 3 4 Laatste